Veel Noord-Afrikanen in Drenthe op het moment. Algerijnen, Marokkanen, Libiërs. Ik hoor zelfs andere asielzoekers over die groep klagen (allemaal bij elkaar gegooid in de TT-hal). Ben je op de vlucht uit ellende, worden je schamele bezittingen in het AZC gestolenquote:Op dinsdag 21 februari 2023 13:47 schreef derLudolf het volgende:
Dat vind ik een bijzonder slap excuus, "we mogen niet werken dus gaan we naar boevenpad". Het zijn bovendien dikwijls geen echte asielzoekers, maar mensen wier aanvraag elders in Europa al een aantal keer is afgewezen of sowieso geen kans maken.
Hang je ze niet opquote:Op dinsdag 21 februari 2023 14:02 schreef Lucky_Strike het volgende:
Allah vindt het goed. We hebben ineens een poepchique keuken joh.
Beetje jammer voor het geheel dat we straks weer die zesdehands keukenkastjes op moeten hangen
Och nee het is geen excuus, wel een verklaring.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 13:47 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat vind ik een bijzonder slap excuus, "we mogen niet werken dus gaan we naar boevenpad". Het zijn bovendien dikwijls geen echte asielzoekers, maar mensen wier aanvraag elders in Europa al een aantal keer is afgewezen of sowieso geen kans maken.
Ik weet niet of dat een impopulaire mening is eigenlijk. Wat mij betreft mag het al wel na twee keerquote:Op dinsdag 21 februari 2023 14:10 schreef ChildoftheStars het volgende:
Misschien een impopulaire mening: criminaliteit = uitzetting. En dan een drie strikes systeem, oid, en fietsen zonder licht telt heus niet mee. Maar echte overlast, echte criminaliteit wel. Een fout kan iedereen maken (al snap ik niet hoe je per ongeluk steelt, maar je kan net het zelfscansysteem niet begrijpen bijv.). Alleen na drie fouten wil je volgens mij niet leren...
Nou het is misschien nogal grof en hard om te zeggen.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 14:11 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik weet niet of dat een impopulaire mening is eigenlijk. Wat mij betreft mag het al wel na twee keer
Tja dat is een lastige, ik durf daar geen mening over te hebben omdat mijn kennis te beperkt isquote:Op dinsdag 21 februari 2023 14:11 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik weet niet of dat een impopulaire mening is eigenlijk. Wat mij betreft mag het al wel na twee keer
Het zou fijn zijn als mensen die echt hulp nodig hebben gewoon een plek kunnen krijgen en dat mensen die komen omdat ze denken dat ze slapend rijk kunnen worden, echt gewoon teruggestuurd kunnen worden. Maarja, dat is geloof ik het probleem.
Dan kun je bij sommigen beter gelijk weer de doodstraf invoeren. Dat is dan nog humaner dan ze terug te sturen.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 14:13 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Nou het is misschien nogal grof en hard om te zeggen.
Alleen bij mij maakt het land van herkomst dan ook niet uit
Ik vind dat een kwestie van keuze van de vluchteling. Als het duidelijk is dat ze dat risico lopen bij criminaliteit, dan tja... hard zijn... Het is niet moeilijk om niet crimineel te zijnquote:Op dinsdag 21 februari 2023 14:13 schreef Candaasje het volgende:
Uitzetting/uitlevering kan niet naar alle herkomstlanden. Maar als het veilig genoeg is (om niet door een bomaanslag op weg naar de inrichting opgeblazen te worden zeg maar), dan is dat een prima optie.
Voor de rest hebben we natuurlijk gewoon het rechtsysteem hier.
Nouja, ik heb het ook alleen maar begrepen dat het uitzetten niet zo makkelijk is als het soms lijkt.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 14:13 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Tja dat is een lastige, ik durf daar geen mening over te hebben omdat mijn kennis te beperkt is
Ook dat is weer waar. Al met al is het allemaal nog niet zo simpel.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 14:15 schreef Isabeau het volgende:
Ik vind land van herkomst absoluut een rol spelen. Je moet mensen niet terug sturen als je weet dat ze dat niet overleven,
Marokko wilde de crimineeltjes al niet terug hebben. Ik snap dat wel. Een beetje zoals Nederlanders hard roepen dat ze de ISIS mannen en vrouwen niet terug willen. Zijn ook Nederlanders.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 14:15 schreef Troel het volgende:
Nouja, ik heb het ook alleen maar begrepen dat het uitzetten niet zo makkelijk is als het soms lijkt.
Je gaat hier echt te kort door de bocht. Er zijn zat mensen, ook autochtonen, die om verschillende redenen in de criminaliteit belanden. Dat gelijk bestraffen met een doodvonnis omdat jij je niet voor kunt stellen dat je dat ooit zou doen is echt Middeleeuws gedachtengoed imho.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 14:14 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik vind dat een kwestie van keuze van de vluchteling. Als het duidelijk is dat ze dat risico lopen bij criminaliteit, dan tja... hard zijn... Het is niet moeilijk om niet crimineel te zijn
Ja, misschien redeneer ik te kort, maar dat verandert mijn mening niet. Een voordeel, ik heb het niet voor het zeggenquote:Op dinsdag 21 februari 2023 14:17 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Je gaat hier echt te kort door de bocht. Er zijn zat mensen, ook autochtonen, die om verschillende redenen in de criminaliteit belanden. Dat gelijk bestraffen met een doodvonnis omdat jij je niet voor kunt stellen dat je dat ooit zou doen is echt Middeleeuws gedachtengoed imho.
Maar is het dan ook zielig als mensen hun huis uit worden gezet omdat ze een wietplantage hadden in hun huis terwijl in hun huurcontract staat dat dat niet mag? Vaak hebben ook die mensen een reden om te doen wat ze doen, denken ze dat ze hun problemen er mee kunnen oplossen enzo. Ervan uitgaande (maar dat is misschien een verkeerde aanname) dat ze een bed en een douche hebben en te eten krijgen enzo. Waarom zou je dan, wetende welke gevolgen er zijn, het criminele pad bewandelen? Ik kan me dat ook niet zo goed voorstellen.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 14:17 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Je gaat hier echt te kort door de bocht. Er zijn zat mensen, ook autochtonen, die om verschillende redenen in de criminaliteit belanden. Dat gelijk bestraffen met een doodvonnis omdat jij je niet voor kunt stellen dat je dat ooit zou doen is echt Middeleeuws gedachtengoed imho.
Ze worden meestal met allemaal leugens en sprookjes gelokt hè. Veel krijgen ook niet te horen dat het gammele bootjes zijn, alleen de mooie verhalen over het rijke Europa waar ze geld van de overheid krijgen en iedereen het goed heeft.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 14:22 schreef Lucky_Strike het volgende: Een weldenkend mens gaat ook niet in zo'n gammel bootje zitten om de zee over te steken.
Absoluut. Maar het is inmiddels ook in veel landen wel bekend hoe zo'n oversteek er aan toe gaat. Ook daar hebben ze internet en telefoons.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 14:24 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ze worden meestal met allemaal leugens en sprookjes gelokt hè. Veel krijgen ook niet te horen dat het gammele bootjes zijn, alleen de mooie verhalen over het rijke Europa waar ze geld van de overheid krijgen en iedereen het goed heeft.
Ik heb pas de film? documentaire? gezien over die Syrische zwemster. Dat was vast ook echt niet allemaal zoals het echt geweest is, maar het zet je toch wel aan het denken. En dan ken ik ook aardig nog wat verhalen van mensen die inmiddels Nederlander zijn (zijn dat nou statushouders? ik heb geen idee hoe het nou ook alweer zit, of zijn ze dat niet meer zodra ze ingeburgerd zijn?)quote:Op dinsdag 21 februari 2023 14:24 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ze worden meestal met allemaal leugens en sprookjes gelokt hè. Veel krijgen ook niet te horen dat het gammele bootjes zijn, alleen de mooie verhalen over het rijke Europa waar ze geld van de overheid krijgen en iedereen het goed heeft.
Laat ik het zo zeggen; een van mijn vroegere buurmannen is zijn huis uit gezet omdat hij een wietplantage had.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 14:21 schreef Troel het volgende:
[..]
Maar is het dan ook zielig als mensen hun huis uit worden gezet omdat ze een wietplantage hadden in hun huis terwijl in hun huurcontract staat dat dat niet mag? Vaak hebben ook die mensen een reden om te doen wat ze doen, denken ze dat ze hun problemen er mee kunnen oplossen enzo. Ervan uitgaande (maar dat is misschien een verkeerde aanname) dat ze een bed en een douche hebben en te eten krijgen enzo. Waarom zou je dan, wetende welke gevolgen er zijn, het criminele pad bewandelen? Ik kan me dat ook niet zo goed voorstellen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |