abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208087892
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 14:48 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Het ging over je visie/gedachtengoed/mening/zienswijze. Die vind ik Middeleeuws/inhumaan/etc.

Ik heb je nergens uitgemaakt voor barbaar. Dat zou wel schelden zijn inderdaad, maar ik vind niet iemand per se gelijk een barbaar omdat hij/zij op dit een andere zienswijze heeft.
Touché over het schelden

maar goed...
pi_208087902
Mijn ding met doodstraf he. Wat nou als je je vergist hebt? Iemand terughalen uit de dood is nog niet mogelijk. Iemand uit de gevangenis halen (en een schadevergoeding geven voor de verloren jaren etc) wel, en iemand desnoods terug laten komen uit Marokko of waar je hem dan ook heen gestuurd hebt ook nog wel. Maar terughalen uit de dood, nee. Best griezelig om mensen ter dood te veroordelen dus.
pi_208087914
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 14:48 schreef Blues het volgende:

3 wk aaneengesloten vrij is voor mij 72 uur opnemen.
Ik werk 3 dagen per week.
Wij hadden uitgerekend dat ik zeker een maand of 5 of 6 eerder kan stoppen. Ex nog vakantie-uren die ik die 5 eerste maanden van 2026 niet ga gebruiken. Ik ben jarig op 1/6.
1 werkmaand is voor mij 104 uur.
Ik heb nu ook al heel veel PLB staan, iets van 299, en per maand komt er 5.40 bij.
Kortom ik snap er nu al geen bal meer van daarom laat ik het uitrekenen _O-
Ik kan een half jaar vrij nemen *O* Maar dan krijg ik dus geen ort en mijn inkomen is heel erg afhankelijk van al die ort :X
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_208087918
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 14:46 schreef ChildoftheStars het volgende:
Barbaar is in mijn woordenboek een scheldwoord
En dat Middeleeuws is ook zoiets
Dat ging over je uitspraken, dat is heel iets anders.

Een mening spuien, dat inkleden met "ik heb te weinig kennis" om te voorkomen dat mensen je erop aanspreken en als ze dat wel doen en je kennis willen geven maar roepen dat ze je uitschelden en dat je het er niet meer over wilt hebben vind ik nogal kansloos. Dat heeft niks te maken met het feit dat jouw mening mogelijk anders is dan de mijne, want ik gaf de mijne niet, maar dat heeft te maken met het feit dat je zo geen gesprek voert.
Sterkheidsbaas van alles.
  Redactie Frontpage dinsdag 21 februari 2023 @ 14:52:53 #155
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_208087919
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 14:50 schreef Tele6 het volgende:
Mijn ding met doodstraf he. Wat nou als je je vergist hebt? Iemand terughalen uit de dood is nog niet mogelijk. Iemand uit de gevangenis halen (en een schadevergoeding geven voor de verloren jaren etc) wel, en iemand desnoods terug laten komen uit Marokko of waar je hem dan ook heen gestuurd hebt ook nog wel. Maar terughalen uit de dood, nee. Best griezelig om mensen ter dood te veroordelen dus.
Het punt is dat in sommige gevallen terugsturen gelijk staat met de doodstraf omdat ze hun leven niet zeker zijn.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_208087921
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 14:52 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Dat ging over je uitspraken, dat is heel iets anders.

Een mening spuien, dat inkleden met "ik heb te weinig kennis" om te voorkomen dat mensen je erop aanspreken en als ze dat wel doen en je kennis willen geven maar roepen dat ze je uitschelden en dat je het er niet meer over wilt hebben vind ik nogal kansloos. Dat heeft niks te maken met het feit dat jouw mening mogelijk anders is dan de mijne, want ik gaf de mijne niet, maar dat heeft te maken met het feit dat je zo geen gesprek voert.
Je hebt gelijk
pi_208087936
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 14:52 schreef Troel het volgende:

[..]
Het punt is dat in sommige gevallen terugsturen gelijk staat met de doodstraf omdat ze hun leven niet zeker zijn.
Ja dan is terugsturen dus ook geen handig plan, want dan kun je het ook niet meer goed maken als je je vergist zou hebben. :Y
  Moderator dinsdag 21 februari 2023 @ 14:57:11 #158
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_208087963
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 14:13 schreef Candaasje het volgende:
Uitzetting/uitlevering kan niet naar alle herkomstlanden. Maar als het veilig genoeg is (om niet door een bomaanslag op weg naar de inrichting opgeblazen te worden zeg maar), dan is dat een prima optie.

Voor de rest hebben we natuurlijk gewoon het rechtsysteem hier.
Tja dat werkt ook niet echt. Nee, het is geen erfvredebreuk zonder bordjes 'verboden toegang' en een hek, maar dat maakt het er niet minder onwenselijk op.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_208087994
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 14:52 schreef Isabeau het volgende:

Ik kan een half jaar vrij nemen *O* Maar dan krijg ik dus geen ort en mijn inkomen is heel erg afhankelijk van al die ort :X
:{
Ik kon na mijn scheiding qua finance van 32 naar 24 u pw omdat ik alleen nog maar avond en nachtdiensten draaide.
ORT = O+
pi_208088016
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 15:00 schreef ChildoftheStars het volgende:
Wat is ORT?
onregelmatigheids toeslag, extra salaris omdat je 's avonds/'s nachts/in het weekend of met feestdagen werkt.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_208088019
Onregelmatigheidstoeslag :)
pi_208088020
Oh spuit11
pi_208088028
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 14:50 schreef Tele6 het volgende:
Precies dit.
Tegen doodstraf hier.
En het verlaagd jezelf ook vind ik, als mens.
  Moderator dinsdag 21 februari 2023 @ 15:02:16 #166
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_208088036
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 14:54 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Ja dan is terugsturen dus ook geen handig plan, want dan kun je het ook niet meer goed maken als je je vergist zou hebben. :Y
Dan sturen we ze na twee keer wel naar jouw buurt :@
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_208088059
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 15:02 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Klein beetje gegrinnikt wel. Niet verder vertellen.
pi_208088065
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 15:02 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Er zijn zo veel dingen die je kan doen als straf die niet het verplaatsen van mensen zijn. Het is duidelijk dat mensen op een random plek neerpoten zonder ze iets zinnigs te doen te geven niet werkt.
  Redactie Frontpage dinsdag 21 februari 2023 @ 15:06:40 #169
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_208088106
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 15:03 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Er zijn zo veel dingen die je kan doen als straf die niet het verplaatsen van mensen zijn. Het is duidelijk dat mensen op een random plek neerpoten zonder ze iets zinnigs te doen te geven niet werkt.
Nee, maar toch blijven ze dat doen. En ik snap dat ze ze midden in Amsterdam ook niet willen hebben hoor, maar ze gaan nu op de grens met de Achterhoek, in een gehucht waar dus geen bus of wat voor openbaar vervoer is, zoveel jongeren onderbrengen. Ik hoop van harte dat ze ook ervoor zorgen dat die jongeren voldoende te doen krijgen, anders gaan ze zich stierlijk vervelen daar, net zoals alle andere jeugd die daar woont :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_208088127
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 10:13 schreef fietsie het volgende:

[..]
Maar lees ik dan wel correct dat je ook echt maar 20 vrije dagen hebt, als je al dat spaargebeuren doet?

Want ik vind die 20, gecombineerd met onze verplichting 1x per jaar 3 weken aaneengesloten verlof te nemen best een uitdaging, qua schoolvakanties de rest van het jaar.

Ik hoor dan collega's hier die hele stuwmeren van die gespaarde " bovenwettelijke uren" hebben en dan vraag ik me toch echt af " hoe dan" ?

Ja, dat ligt eraan. Je mag 200 uur kopen en sparen. Mijn uren van voor 2019 ofzo gingen er allemaal vanzelf bij. En dan heb je dus 20 dagen plus x uur. Plus mag je natuurlijk ook uren opnemen die je gekocht hebt. En als je parttime werkt (ja hoi) kun je prrrima schuiven met je dagen en zo hier en daar een week vakantie scoren aan compensatie.

Maar de meeste mensen werken gewoon net iets meer dan ze betaald krijgen en gebruiken de compensatie daarvan voor extra vakantie.
Verder hebben wij geen 3 weken verplicht maar maar 2.
Ik voel geen uitdaging.
Maar ik werk dan ook maar weinig. En ben bepaald niet alle schoolvakanties vrij.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  Redactie Frontpage dinsdag 21 februari 2023 @ 15:09:45 #171
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_208088140
Twee mannen van 34 en 49 jaar oud zijn in de nacht van maandag op dinsdag in Enschede aangehouden voor heling. Bij de aanhouding zijn veel sieraden, een mobiele telefoon, een fotocamera en een robotstofuiger in beslag genomen.

Shit, ik wist dat van die zitgrasmaaiers geliefd waren en elektrische fietsen, maar robotstofzuigers is voor mij nieuw :P

[ Bericht 15% gewijzigd door Troel op 21-02-2023 15:14:56 ]
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_208088159
* Lonaa doet blik in de hoek van de woonkamer.

Niet mijn robotstofzuiger.
pi_208088163
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 15:09 schreef Troel het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Shit, ik wist dat van die zitgrasmaaiers geliefd waren en elektrische fietsen, maar robotstofzuigers is voor mij nieuw :P
Lijkt mij wel cool zo'n ding die het huishouden voor je doet. ALleen ze zijn zo klein dat ik me afvraag of je er niet de hele dag achteraan hobbelt om hem leeg te halen en ervoor te zorgen dat-ie niet van de trap lazert
  Redactie Frontpage dinsdag 21 februari 2023 @ 15:15:55 #174
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_208088223
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 15:10 schreef Lonaa het volgende:
* Lonaa doet blik in de hoek van de woonkamer.

Niet mijn robotstofzuiger.
Ik twijfel heel erg of ik zo'n ding wil :P Nu er wat minder hamsters zijn is het misschien een mogelijkheid O-)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_208088227
Ze vallen niet van de trap en als je woonkamer niet bizar ranzig is (i.e., als je dat ding regelmatig aanzet), dan komt er heus niet zoveel vuil uit dat het bakje het niet aan kan.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')