Als ik die Peuters zie denk ik aan mijn moeder (Oh wat was dat kreng een loeder)quote:Op maandag 20 februari 2023 22:38 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Oh! Ik was nooit op Jacques Brel gekomen, maar ik ken het liedje wel. Leuk, zulke thema's, Borisz
Ik moet dit linkje hier even kwijt hoorhttps://imgur.com/gallery/12CJKIf
allemaal dit soort:
[ afbeelding ]
Nou, liever nog niet. Ik vind het echt heel fijn om bezig te zijnquote:
Verstandig, tweejarigen hebben immers de cognitieve vermogens om dat te begrijpen en er naar te handelenquote:Op dinsdag 21 februari 2023 08:16 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Als ik die Peuters zie denk ik aan mijn moeder (Oh wat was dat kreng een loeder)
Die zei in dat soort situaties, je houd op met huilen of ik geef je een reden om te huilen.
Zoals ik zei, het was een loeder, of beter, een kutwijfquote:Op dinsdag 21 februari 2023 08:23 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Verstandig, tweejarigen hebben immers de cognitieve vermogens om dat te begrijpen en er naar te handelen
Dat doe ik al vanaf mijn 21equote:Op dinsdag 21 februari 2023 08:29 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Begin maar vast met geld opzij te zetten.
Zal de Jextas wel zijn.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 08:35 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Tele6 welk bed heb je van ikea?
quote:Op dinsdag 21 februari 2023 08:28 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Zoals ik zei, het was een loeder, of beter, een kutwijf
Heb je inmiddels al een afspraak voor de mammografie?quote:Op dinsdag 21 februari 2023 08:35 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik hou van ikea meubels in elkaar zettenhelemaal zen word ik daarvan. Toen ex naar zn appartement ging verhuizen ben ik met breekbare-dingen-autolading daarheen gegaan terwijl zij in eerste lading busje oa de boxspring-bodems meenamen, en daarna heb ik de rest heen en weer laten rijden en sjouwen en ben ik het bed in elkaar gaan klussen. Heerlijk. Ik blij want niet sjouwen, hij blij want kon 's avonds gewoon meteen in bed slapen.
Ik heb weer eens een kantoordag(je) vandaag, ga zo de deur uit. Geef voor de kinder-onderzoekers een presentatie over public engagement vandaag, best zin in eigenlijk.
Nee, maar de huisarts heeft wel na m'n bericht vanochtend de verwijzing geregeld. Dus ik hoop dat ze me snel bellen voor de afspraak (ze had gezegd dat zij bellen zodra verwijzing binnen is, en beltijden zijn vanaf 9u), en als dat om 11u nog niet is gebeurd (daarvoor reizen en presentatie enzo) dan bel ik henquote:Op dinsdag 21 februari 2023 08:43 schreef yinu het volgende:
[..]
Heb je inmiddels al een afspraak voor de mammografie?
Tarva. Dus simpel grenen. Ik ben van plan om het uiteindelijk nog te schuren en lakken zodat het langer meegaat. Mijn bureau was destijds ook onbewerkt grenen van Ikea, dat heb ik zelf in de parketlak gezet en bijna 15 jaar later ziet het er nog prima uit. De lak heeft wat UV-wering waardoor het niet verschrikkelijk vergeeltquote:Op dinsdag 21 februari 2023 08:35 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik hou van ikea meubels in elkaar zettenhelemaal zen word ik daarvan. Toen ex naar zn appartement ging verhuizen ben ik met breekbare-dingen-autolading daarheen gegaan terwijl zij in eerste lading busje oa de boxspring-bodems meenamen, en daarna heb ik de rest heen en weer laten rijden en sjouwen en ben ik het bed in elkaar gaan klussen. Heerlijk. Ik blij want niet sjouwen, hij blij want kon 's avonds gewoon meteen in bed slapen.
Ik heb weer eens een kantoordag(je) vandaag, ga zo de deur uit. Geef voor de kinder-onderzoekers een presentatie over public engagement vandaag, best zin in eigenlijk.
Oh tof! Simpel maar wel mooi. Hopelijk bevalt je matras ook! Mattsleeps was het geworden toch? Ben benieuwd!quote:Op dinsdag 21 februari 2023 08:52 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Tarva. Dus simpel grenen. Ik ben van plan om het uiteindelijk nog te schuren en lakken zodat het langer meegaat. Mijn bureau was destijds ook onbewerkt grenen van Ikea, dat heb ik zelf in de parketlak gezet en bijna 15 jaar later ziet het er nog prima uit. De lak heeft wat UV-wering waardoor het niet verschrikkelijk vergeelt
Het bed is echt supermakkelijk te bouwen, maar je moet niet zonder nadenken overal deuvels in duwen
Fijn dat je ook meteen de uitslag krijgt!quote:Op dinsdag 21 februari 2023 09:51 schreef vlindertje89 het volgende:
Inmiddels afspraak, donderdag hele middag maar dan wel ook meteen uitslag.
Lekker @:Isabeau zo'n drillboorwekker..
Dat is wel snel!quote:Op dinsdag 21 februari 2023 09:51 schreef vlindertje89 het volgende:
Fijn dat het zo snel kan en dat je meteen de uitslag hebt!quote:Op dinsdag 21 februari 2023 09:51 schreef vlindertje89 het volgende:
Ken je de Zeven Zussen-reeks van Lucinda Riley al?quote:Op dinsdag 21 februari 2023 09:56 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Dat is wel snel!![]()
Heeft er nog iemand tips voor goede boeken? Niet te literair dat gaat mij boven de pet![]()
Ik wil weer wat meer gaan lezen maar zit altijd bij dezelfde schrijvers te zoeken en die heb ik bijna allemaal al gelezen.
Nee ken ik niet! Klinkt als een kinderboeken reeks zoquote:Op dinsdag 21 februari 2023 09:57 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Ken je de Zeven Zussen-reeks van Lucinda Riley al?
De mijne ook. In ze bracht het ook in de praktijk.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 08:16 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Als ik die Peuters zie denk ik aan mijn moeder (Oh wat was dat kreng een loeder)
Die zei in dat soort situaties, je houd op met huilen of ik geef je een reden om te huilen.
Haha ja, net als 'De Vijf'.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 10:00 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Nee ken ik niet! Klinkt als een kinderboeken reeks zo![]()
Ik ga ze eens opzoeken.
Wij mogen bijna 2 jaar aan ikb-uren sparen voor sabbatical of doorbetalen na uit dienst.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 07:48 schreef Clubsoda het volgende:
Het vooruitzicht bijna een half jaar niet te werken voelt wel als een soort van pensioen
Zijn die ikb-uren net zoiets als de Persoonsgebonden Levensfase Budget uren die in de zorg zijn ingesteld door 4 vakantiedagen uit de CAO te halen en die " cadeau te doen" in de vorm van die uren? Zodat je dus 20 dagen verlof overhoudt nu als je je uren spaart?quote:Op dinsdag 21 februari 2023 10:04 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Wij mogen bijna 2 jaar aan ikb-uren sparen voor sabbatical of doorbetalen na uit dienst.
Ik spaar me suf! Zo'n lekker gevoel.
Nee.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 10:06 schreef fietsie het volgende:
[..]
Zijn die ikb-uren net zoiets als de Persoonsgebonden Levensfase Budget uren die in de zorg zijn ingesteld door 4 vakantiedagen uit de CAO te halen en die " cadeau te doen" in de vorm van die uren? Zodat je dus 20 dagen verlof overhoudt nu als je je uren spaart?
Maar lees ik dan wel correct dat je ook echt maar 20 vrije dagen hebt, als je al dat spaargebeuren doet?quote:Op dinsdag 21 februari 2023 10:10 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Nee.
Rijksambtenaar. HetPASverlof
voor ouwelui is uit de cao gesloopt en in ruil daarvoor krijg je nu de hele looptijd van je dienstverband wat extra bovenwettelijke uren, ikb uren. Meer als je ouder bent en niet voor de overgangsregeling kiest. Ik zou er bij fulltime 36u 90 per jaar krijgen.
Daarnaast krijgen we 17% op ons salaris (maar geen vakantiegeld of 13e maand) te besteden als ikb, voor fiets, huisinrichting, nog meer uren, vakbond etc. Ik koop daar nog meer extra uren van. En die spaar ik dan weer in mijn ikb spaarverlof.
Zodat ik als ik eerder stop (wat ik zeker van plan ben) nog mooi 2 jaar doorbetaald krijg.
Op ereader kan ik ze je straks vis mail doorsturenquote:Op dinsdag 21 februari 2023 10:00 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Nee ken ik niet! Klinkt als een kinderboeken reeks zo![]()
Ik ga ze eens opzoeken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En ja, die spoiler gaat nog wel weg.
[ Bericht 34% gewijzigd door Troel op 21-02-2023 13:06:16 ]troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
Dank je, ik hoor net dat mijn moeder ze ook heeft dus die stuurt ze al doorquote:Op dinsdag 21 februari 2023 10:19 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Op ereader kan ik ze je straks vis mail doorsturen
quote:Op dinsdag 21 februari 2023 10:21 schreef Troel het volgende:
Ik moet even een schop onder mijn kont hebben.Hoe fijn zal het dus zijn als je straks dus merkt dat hij er dan ook voor je wil zijn?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op dinsdag 21 februari 2023 10:21 schreef Troel het volgende:
Ik moet even een schop onder mijn kont hebben.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En ja, die spoiler gaat nog wel weg.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 11% gewijzigd door Morgane89 op 21-02-2023 13:49:14 ]
Ik ben nu fairytale van King aan het lezen, erg vermakelijk.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 09:56 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Dat is wel snel!![]()
Heeft er nog iemand tips voor goede boeken? Niet te literair dat gaat mij boven de pet![]()
Ik wil weer wat meer gaan lezen maar zit altijd bij dezelfde schrijvers te zoeken en die heb ik bijna allemaal al gelezen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 21 februari 2023 10:26 schreef Tele6 het volgende:
@:Troel herkenbaar lastig.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
Tip van flip: zet er wel een beetje op wat je waar in gooit. En schrijf geen 'accesoires' of 'losse dingen' of iets in die trant op 2/3 van je dozen. En hou spullen een beetje bij elkaar.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 10:10 schreef Barreltje het volgende:
tevens vanavond laatste nacht in mn huis in NL![]()
vanmiddag nog wel even 30 dozen inpakkenik heb wat meer de "donder alles in een doos" approach
dus dat moet wel te doen zijn vermoed ik..
Ok ook aangevraagd!quote:Op dinsdag 21 februari 2023 10:23 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik ben nu fairytale van King aan het lezen, erg vermakelijk.
DITquote:Op dinsdag 21 februari 2023 10:33 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Tip van flip: zet er wel een beetje op wat je waar in gooit. En schrijf geen 'accesoires' of 'losse dingen' of iets in die trant op 2/3 van je dozen. En hou spullen een beetje bij elkaar.u snapt hoe het hier is vergaan.
Ik heb op de dozen geschreven welke kast/kamer ze in moesten, dat bleek prima te werken voor m'n uitpakhulpjes. Ze hebben de dozen leeggekiept in de kasten/lades waar ze moesten en dan kon ik het zelf nog ordenenquote:Op dinsdag 21 februari 2023 10:33 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Tip van flip: zet er wel een beetje op wat je waar in gooit. En schrijf geen 'accesoires' of 'losse dingen' of iets in die trant op 2/3 van je dozen. En hou spullen een beetje bij elkaar.u snapt hoe het hier is vergaan.
Geweldig boekquote:Op dinsdag 21 februari 2023 10:38 schreef Candaasje het volgende:
Ik wilde gisteren weer eens beginnen aan The Name of the Wind. Ooit best ver in gekomen, maar net niet helemaal uitgelezen voor einde vakantie en ik was niet heel erg overtuigd. Maar wil het toch nog een kans geven.
Vanmorgen ging ik alvast een patiënt voorbereiden voor morgen, hij heet Kvothe. Hetzelfde als het hoofdpersonage uit dat boek
Ja dat is wel handig. Wij hadden alleen dozen/spullen/meubels in een opslag, bij mijn ouders, bij mijn schoonouders, en dan ook nog een paar hier verspreid over de kamers/zolder/kelder staan.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 10:36 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik heb op de dozen geschreven welke kast/kamer ze in moesten, dat bleek prima te werken voor m'n uitpakhulpjes. Ze hebben de dozen leeggekiept in de kasten/lades waar ze moesten en dan kon ik het zelf nog ordenen
Ik heb een helft van zo'n netwerk over elektradingen gevonden. De andere helft is ook nog ergensquote:Op dinsdag 21 februari 2023 10:41 schreef Candaasje het volgende:
Dus we hadden op een gegeven moment wel de VR controllers en de computer, maar niet de headset. En ik heb nu wel de digitale piano staan, maar mijn god mag weten waar de adapter/stekker is gebleven.Dat soort gedoe dus.
Ja, vriend blijft hier toch tegen beter in stilletjes hopen dat deel drie er nog wel komt....quote:
En waar jij niet mee te maken zal krijgen, maar ik wel. De vakantiedagen worden uitgekeerd incl gemiddeld ort. De plb uren nietquote:Op dinsdag 21 februari 2023 10:06 schreef fietsie het volgende:
Zijn die ikb-uren net zoiets als de Persoonsgebonden Levensfase Budget uren die in de zorg zijn ingesteld door 4 vakantiedagen uit de CAO te halen en die " cadeau te doen" in de vorm van die uren? Zodat je dus 20 dagen verlof overhoudt nu als je je uren spaart?
Dat is fijn!quote:Op dinsdag 21 februari 2023 09:51 schreef vlindertje89 het volgende:
Dan had ik mazzel, het was 7.30quote:Op dinsdag 21 februari 2023 11:32 schreef yinu het volgende:
Dat is fijn!
Hier wordt er ook elke ochtend vanaf 7.15 geboord, gezaagd, geschuurd en getimmerd en zo te zien is het nog lang niet klaar
Ik ben die PLB aan het sparen om eerder te stoppenquote:Op dinsdag 21 februari 2023 10:06 schreef fietsie het volgende:
Dat doet volgens mij bijna iedereen hierquote:Op dinsdag 21 februari 2023 11:50 schreef Blues het volgende:
Ik ben die PLB aan het sparen om eerder te stoppen
Ik weet ook niet waarom deze ploeg zo vroeg begint.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 11:37 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dan had ik mazzel, het was 7.30
Hoe is het met de schilders, Lucky?
Kaatje, heb je het vandaag weer geprobeerd met werken?
Sommigen die fulltime werken of 4 dagen, gebruiken ze om 1 dag id week minder te werken.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 11:51 schreef Isabeau het volgende:
Dat doet volgens mij bijna iedereen hier
Dat het probleem steeds nijpender wordt, dat is helaas wel bekend denk ik. Daar hoef je geen Wilderiaanse uitspraken voor te doen.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 12:02 schreef derLudolf het volgende:
Binnenkort gaat het een keer escaleren hier. Lees net dat één asielzoeker vannacht twee keer door burgers is betrapt ivm poging tot inbraak. Eerste keer rond 1:30. Politie er bij, heeft hem terug gebracht naar de AZC. Iets voor vieren is ie weer betrapt.
En dit is geen losstaand incident. Vorige week maandag bij m'n broertje in de straat is er nog iemand opgepakt die ook aan auto's zat. Die is enkel meegenomen door de politie omdat hij zich niet kon legitimeren. Strafbaar is het namelijk niet, maar 's nachts huis aan huis aan auto's en deuren voelen en door ramen naar binnen gluren doe je niet omdat je goede bedoelingen hebt.
Een keer treffen ze de verkeerde. En dan zijn wij hier de racistische boeren. Het wordt lastig geen Wilderiaanse uitspraken te gaan doen, want ja, het zal een kleine groep zijn, maar heb wel de indruk dat de groep groeit.
In de wetenschap met hoe het nu uiteindelijk is gewordenquote:Op dinsdag 21 februari 2023 12:23 schreef Candaasje het volgende:
Wij keken trouwens gisteren Onze man bij de Taliban. Wat een afschuwelijke, maar goede serie is dat.
Dit. Ik denk dat heel veel mensen daar graag nu als buschauffeur, vuilnisman of wat dan ook zouden werken en zelfs met hun nagels kauwgum van de tegels zouden willen pulken als dat zou betekenen dat ze een dagbesteding hebben die nuttig is.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 12:17 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Dat het probleem steeds nijpender wordt, dat is helaas wel bekend denk ik. Daar hoef je geen Wilderiaanse uitspraken voor te doen.
Het IND is fors op bezuinigd, asielzoekers mogen vaker niet dan wel gaan werken*... zie daar de voedingsbodem voor ellende.
(*Tenzij je uit Oekraïne komt, en wat bizar is dat het niet wordt doorgetrokken, want gebleken is de bereidheid tot werken en deelnemen aan de maatschappij heel groot is. Niks doen en moeten verpieteren op je veldbedje in zo'n centrum is natuurlijk afschuwelijk.)
Ik praat hier overigens (poging tot) diefstal echt niet mee goed, laat dat duidelijk zijn.
Knuffelquote:Op dinsdag 21 februari 2023 12:47 schreef Lonaa het volgende:
Ja, hoi, ik ben wel weer helemaal klaar met vandaag. De groet'n.
Hoiquote:Op dinsdag 21 februari 2023 12:47 schreef Lonaa het volgende:
quote:Op dinsdag 21 februari 2023 12:47 schreef Lonaa het volgende:
Ogen dichtdoen en hopen dat de enorme koppijn overgaat. Dat is plan.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 12:57 schreef Blues het volgende:
[..]
Hoi
Nog ff iets leuke verzinnen voor vanmiddag ?
Hoe is het met Dora?
quote:Op dinsdag 21 februari 2023 13:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
Inshallah is er genoeg behang voor de kleine muur zei men net. Die muur is op het westen dus ik hoop op goede wil van Allah.
Dat vind ik een bijzonder slap excuus, "we mogen niet werken dus gaan we naar boevenpad". Het zijn bovendien dikwijls geen echte asielzoekers, maar mensen wier aanvraag elders in Europa al een aantal keer is afgewezen of sowieso geen kans maken.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 12:17 schreef Candaasje het volgende:
Het IND is fors op bezuinigd, asielzoekers mogen vaker niet dan wel gaan werken*... zie daar de voedingsbodem voor ellende.
Veel Noord-Afrikanen in Drenthe op het moment. Algerijnen, Marokkanen, Libiërs. Ik hoor zelfs andere asielzoekers over die groep klagen (allemaal bij elkaar gegooid in de TT-hal). Ben je op de vlucht uit ellende, worden je schamele bezittingen in het AZC gestolenquote:Op dinsdag 21 februari 2023 13:47 schreef derLudolf het volgende:
Dat vind ik een bijzonder slap excuus, "we mogen niet werken dus gaan we naar boevenpad". Het zijn bovendien dikwijls geen echte asielzoekers, maar mensen wier aanvraag elders in Europa al een aantal keer is afgewezen of sowieso geen kans maken.
Hang je ze niet opquote:Op dinsdag 21 februari 2023 14:02 schreef Lucky_Strike het volgende:
Allah vindt het goed. We hebben ineens een poepchique keuken joh.
Beetje jammer voor het geheel dat we straks weer die zesdehands keukenkastjes op moeten hangen
Och nee het is geen excuus, wel een verklaring.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 13:47 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat vind ik een bijzonder slap excuus, "we mogen niet werken dus gaan we naar boevenpad". Het zijn bovendien dikwijls geen echte asielzoekers, maar mensen wier aanvraag elders in Europa al een aantal keer is afgewezen of sowieso geen kans maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |