Da's de beste indicator!quote:Op woensdag 1 februari 2023 08:10 schreef SilverEyes het volgende:
Even een poosje niet wegen, want ik merk dat ik daar snel een beetje obsessief van wordt. Lekker veel bewegen en gezond eten, gaat best goed over het algemeen
Had in december een blouse gekocht die nog een beetje op m'n kont bleef hangen. Nu valt ie er soepel overheen. Vooruitgang!
Netjes. Hoef je in totaal nog maar 1 of 2 kilo of per maand?quote:Op woensdag 1 februari 2023 10:21 schreef Sarabi het volgende:
In januari 3.1 kilo afgevallen.
Eens kijken of er de komende maanden nog 1 a 2 kilo af wil.
Als ik nu in totaal nog 2 kilo afval zit ik aan de lage kant van het gewicht waar ik al zo'n 6 jaar tussen schommel. En daar voel ik mij goed bij.quote:Op woensdag 1 februari 2023 10:23 schreef SQ het volgende:
[..]
Netjes. Hoef je in totaal nog maar 1 of 2 kilo of per maand?
Dit lijkt me ook het allerbelangrijkstequote:Op woensdag 1 februari 2023 10:40 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Als ik nu in totaal nog 2 kilo afval zit ik aan de lage kant van het gewicht waar ik al zo'n 6 jaar tussen schommel. En daar voel ik mij goed bij.
Maar de meeste mensen zullen het nog steeds veelste veel vinden en mijn bmi is dan ook nog te hoog.
Mijn eetbuien kunnen maanden durenquote:Op woensdag 1 februari 2023 10:24 schreef SQ het volgende:
Ik ben dus uiteindelijk 4,1 kilo "afgevallen" in januari en hoop de komende maanden 2 tot 3 kilo per maand vol te kunnen houden.
Zolang ik me niet overgeef aan eetbuien van 8 dagen moet dat kunnen.
Ja wel tussen haakjes omdat januari. De helft van dat gewicht was vocht natuurlijkquote:Op woensdag 1 februari 2023 12:20 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Mijn eetbuien kunnen maanden durenMaar 8 dagen is wel heel standaard ja.
Meer dan 4 kg: netjesKilo per week is geweldig.
Haha wauw mooie getallenquote:Op woensdag 1 februari 2023 12:19 schreef Isabeau het volgende:
Ik verschil 8,8 kg met 1 janauri(Oudjaarsavond met Chinees, alcohol en veel oliebollen)
En 5,8 kg met 2 januari.
Ik geloof dat dit een record is
En wie denkt dat ik aan het crashdiëten ben: ik probeer <2000 kcal te blijven en gezond te eten. Dat is mijn dieet. Soms blijf ik niet onder de 2000 kcal op een dag en heb afgelopen maand gewoon chocolade, brownie, appeltaart, hamburger en patat, pizza en mozart taler gehad
Ja tochquote:Op woensdag 1 februari 2023 12:18 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Dit lijkt me ook het allerbelangrijkste
Boks.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 09:05 schreef Lonaa het volgende:
Dus ik miepte 2 dagen over IMMENSE HONGER, right. Dat heb ik normaal gesproken alleen maar in de 2 dagen voor de klats, maar was pas dag 19/20, dus leek me niet de reden.
GUESS WHAT.
Vaccinatiequote:Op vrijdag 3 februari 2023 09:05 schreef Lonaa het volgende:
Dus ik miepte 2 dagen over IMMENSE HONGER, right. Dat heb ik normaal gesproken alleen maar in de 2 dagen voor de klats, maar was pas dag 19/20, dus leek me niet de reden.
GUESS WHAT.
Aha!quote:Op vrijdag 3 februari 2023 09:05 schreef Lonaa het volgende:
GUESS WHAT.
Aha! Dus je bent wel degelijk stuk!quote:Op vrijdag 3 februari 2023 19:10 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Daar is het wel ooit allemaal mee begonnen ja
Daarom doe ik het wel om de paar dagen om toch iets van effect te zien.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 08:39 schreef SilverEyes het volgende:
Besloten om me minder te gaan wegen, vandaag was de dag. In 10 dagen niets afgevallen![]()
#vooraltijddik
De eeuwige strijd in mijn.hoofd tussen dagelijks en wekelijks wegenquote:Op zaterdag 4 februari 2023 08:43 schreef Donna het volgende:
[..]
Daarom doe ik het wel om de paar dagen om toch iets van effect te zien.
Dit is precies de reden waarom ik niet niét elke dag durf te wegenquote:Op zaterdag 4 februari 2023 08:39 schreef SilverEyes het volgende:
Besloten om me minder te gaan wegen, vandaag was de dag. In 10 dagen niets afgevallen![]()
#vooraltijddik
Ja, dit ook. Ja.quote:Op zondag 5 februari 2023 10:36 schreef Hupje het volgende:
In datzelfde kader: ik heb geen ruggengraat
+1quote:Op zondag 5 februari 2023 10:36 schreef Hupje het volgende:
In datzelfde kader: ik heb geen ruggengraat
Hup, opnieuw naar de gymquote:Op zondag 5 februari 2023 11:37 schreef SQ het volgende:
Dus ik keiharde cardio doen, kijk k na een half uur op mijn horloge: hartslag van 80
Deed mn hartslagsensor het al een uur niet (had m vlak voor het sporten opgeladen)
Dus nu verbrand ik alsnog geen calorieën
quote:Op zondag 5 februari 2023 19:19 schreef SilverEyes het volgende:
Weer in mijn oude valkuil gevallen: zo teleurgesteld en gefrustreerd dat 10 dagen netjes eten en sporten niet te zien was op de weegschaal en dus maar helemaal losgaan want "het maakt niet uit, ik blijf altijd dik".
Ik neem nog maar een kop thee en morgen weer een frisse start
Heel herkenbaar. Maar inderdaad, als je nu doorzet komt er ooit een moment dat je niet meer dik bentquote:Op zondag 5 februari 2023 19:19 schreef SilverEyes het volgende:
Weer in mijn oude valkuil gevallen: zo teleurgesteld en gefrustreerd dat 10 dagen netjes eten en sporten niet te zien was op de weegschaal en dus maar helemaal losgaan want "het maakt niet uit, ik blijf altijd dik".
Ik neem nog maar een kop thee en morgen weer een frisse start
Dit. Heel erg ditquote:Op zondag 5 februari 2023 20:49 schreef Pinuts het volgende:
Heel herkenbaar. Maar inderdaad, als je nu doorzet komt er ooit een moment dat je niet meer dik bent
Denk dat ik dit oprecht nog wel het moeilijkste vind van een 'afvaljourney'. Niet het sporten, niet het gezonde eten, maar echt het doorzetten. En niet na een tegenvaller alles eten wat los en vast zit voor 2 weken en dan weer opnieuw beginnen.
En wat was het een maand geleden?quote:Op maandag 6 februari 2023 08:02 schreef SilverEyes het volgende:
Goed, dag 1 van dagelijks wegen.
Schade: +0.2 (uiteraard 1 dag eten komt erbij, 10 dagen sporten en netjes eten is stabiel)
Datum doelgericht bereikt volgens libra: onbekend.
Right...
+0,2 is geen schade, dat is een gewone schommeling. Een keer plassen en het is er alweer af. Dus ben je stabiel tov gisterenquote:Op maandag 6 februari 2023 08:02 schreef SilverEyes het volgende:
Goed, dag 1 van dagelijks wegen.
Schade: +0.2 (uiteraard 1 dag eten komt erbij, 10 dagen sporten en netjes eten is stabiel)
Datum doelgericht bereikt volgens libra: onbekend.
Right...
100x dit ja.quote:Op maandag 6 februari 2023 08:45 schreef miss_sly het volgende:
Eten is ook zo lastig. Je kunt ook geen geheelonthouder worden zoals me alcohol, want je moet toch echt eten. En dan is er zo verdomd veel om in je mond te stoppen
Nee, niet dag 1. Je hoeft niet terug naar start als je een dag te veel hebt gegetenquote:Op maandag 6 februari 2023 08:42 schreef BE het volgende:
Ik doe alleen even een![]()
![]()
![]()
*zucht*
Dag 1
Again…
On the whole ben ik best tevreden met mezelf lately, zelfs qua beweging, maar qua eten…
Elke avond weer…
quote:Op maandag 6 februari 2023 09:11 schreef SQ het volgende:
[..]
Nee, niet dag 1. Je hoeft niet terug naar start als je een dag te veel hebt gegetenen je hoeft ook geen straf.
Vandaag is het gewoon 6 februari, een mooie maandagochtend, de lente ontluikt al een beetje en we gaan er een topdag van maken
Oh nee hoor, ik heb zelf Libra ook al eeuwen op m'n telefoon staan, die voorspelling neem ik ook totaal niet serieus.quote:Op maandag 6 februari 2023 09:10 schreef SQ het volgende:
Je kunt overigens die voorspelling in libra heel makkelijk beïnvloeden door het aantal dagen dat ie voor de voorspelling gebruikt aan te passen. Mijn voorspelling staat nu ook op "onbekend" omdat ie vergelijkt met 100 dagen geleden en toen was ik lichter dan nu
Het is in elk geval zinloos om je door een platte excelberekening uit het veld te laten slaan![]()
(En ik schaam me, want ik ben daar zelf waarschijnlijk de aanstichter van omdat ik dat soms gekscherend post, alleen trek ik me er zelf niet zo veel van aan, mijn excuses daarvoor)
Oh oké dan is het goedquote:Op maandag 6 februari 2023 09:30 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Oh nee hoor, ik heb zelf Libra ook al eeuwen op m'n telefoon staan, die voorspelling neem ik ook totaal niet serieus.
Ik ben ook gewoon even aan het klagen hoor, ik weet dat je niet in een dag aankomt, dat gewichtsverlies niet lineair naar beneden gaat, dat 2 kilo per maand helemaal prima is.![]()
Ik moest het gewoon even kwijt
Beterschapquote:
Alles dit. Los van de chips en de kleuterquote:Op maandag 6 februari 2023 16:13 schreef minilot het volgende:
Mijn echtgenoot kan ook gerust twintig minuten boven de pot ellendig gaan staan kokhalzen voordat er wat komt. Wat lijkt me dat lastig! Heb jij dat ook, @:SQ?![]()
Ik wandel bij toenemende misselijkheid bij ziek (of dronken) naar een zo geschikt mogelijke plek, zeg één keer BWEEEEURGH en klaar.
Dit gesprek helpt wel tegen neiging nog wat chips van mijn kleuter te stelen
Nee hoor, dat heb ik niet, ik kots heel makkelijk. Maar daarna meteen opstaan en croissants eten is zelfs voor mij een brug te verquote:Op maandag 6 februari 2023 16:13 schreef minilot het volgende:
Mijn echtgenoot kan ook gerust twintig minuten boven de pot ellendig gaan staan kokhalzen voordat er wat komt. Wat lijkt me dat lastig! Heb jij dat ook, @:SQ?![]()
Ik wandel bij toenemende misselijkheid bij ziek (of dronken) naar een zo geschikt mogelijke plek, zeg één keer BWEEEEURGH en klaar.
Dit gesprek helpt wel tegen neiging nog wat chips van mijn kleuter te stelen
Dit geldt voor mij ook. Ik ontwijk dit onderwerp liever, omdat ik al misselijk word als ik erover lees.quote:Op maandag 6 februari 2023 18:50 schreef BE het volgende:
Kotsen...Ik doe echt alles om dat te voorkomen.
En als iemand anders kotst ga ik met mijn vingers in mijn oren liedjes zingen.Echt, ik ben al geneigd om uit dit topic te blijven zolang dit een onderwerp is.
The horrorquote:Op maandag 6 februari 2023 19:12 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik had dat ook heel sterk, moest zelf ook als ik iemand anders het zag of hoorde doen. Een week als leider op hockeykamp in de rol van 'kampmama' met een buikgriep die rond ging en bij elkaar zo'n 25 kinderen trof, heeft dat probleem wel opgelostsinds toen kan ik er vrij aardig tegen.
Lijst:
L: 3 boterhammen, 2 cervelaat, 1 filet americain.
S: uur krachttraining
T: boterham guacamole, flesje vanille protein drink
D: volkoren pasta met tomaten-groentesaus
T: bakje kwark met banaan en granola
Ja, het was niet bepaald feestquote:
SPOILER: voor de ranzige detailsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.@ snaaizucht in de avond: zorgen dat ik niks in huis heb werkt het beste. Of nou ja niks, geen dingen die ik niet wil eten. Dus als ik dan toch snaaizucht heb, eet ik fruit, of kwark met fruit en granola, of een boterham of zo. Dat is soms dan alsnog wel meer dan ik wil op een dag bij elkaar, maar iig geen chocola of chips ofzo. Iig iets met nog enigszins voedingsstoffen erin enzo.
Iets doen werkt het best. Puzzel leggen, was vouwen, wandelen, neuken, noem het maar op. Zolang je maar niet op de bank gaat liggen.quote:Op maandag 6 februari 2023 19:25 schreef Avelie het volgende:
Ander onderwerp?
Hoe gaan jullie om met snaaizucht in de avond?
Slecht!quote:Op maandag 6 februari 2023 19:25 schreef Avelie het volgende:
Ander onderwerp?
Ruimschoots genoeg avondetenquote:Op maandag 6 februari 2023 19:25 schreef Avelie het volgende:
Ander onderwerp?
At je noodgedwongen of expres die rijst met courgette en vissticks? Geen oordeel hoor, maar ik kan me even niet bedenken hoe je die dingen met elkaar combineert... Of ik heb gewoon geen idee wat lekker is, dat kan ook.quote:Op maandag 6 februari 2023 19:43 schreef Hupje het volgende:
Ik ga pas volgende week ofzo weer op de weegschaal staan.![]()
Vandaag wel gelukt om me aan mijn plan te houden:
O: brood met jam
T: appel
L: brood met smeerkaas/worst/pindakaas
T: tomaatjes en komkommer
B: fietsen 30 min
D: zilvervliesrijst met courgette en vissticks, kwark met lepel jam
Plan voor morgen:
O: brood met hagelslag
T: appel
L: brood met smeerkaas/worst/pindakaas
D: vegaburger, gebakken aardappels, boontjes, kwark
Haastmenu na een werk/opvang dag. Niks culinairs aan.quote:Op maandag 6 februari 2023 21:51 schreef Tink89 het volgende:
[..]
At je noodgedwongen of expres die rijst met courgette en vissticks? Geen oordeel hoor, maar ik kan me even niet bedenken hoe je die dingen met elkaar combineert... Of ik heb gewoon geen idee wat lekker is, dat kan ook.
Voor mij is het gewoon een compleet onlogische mix qua smaken en structurenquote:Op maandag 6 februari 2023 22:06 schreef minilot het volgende:
Het zal wel aan mij liggen, maar ik vind er niks geks aan. Een koolhydraat-iets, wat groenvoer en een eiwitbron: wat maakt rijst/courgette/vissticks anders dan een random avg'tje, zeg piepers/doperwten/slavink?
Ik gebruik tegenwoordig de app crouton, plannen en recepten opslaan tegelijk.quote:Op maandag 6 februari 2023 22:05 schreef SQ het volgende:
Ik moet trouwens maar eens een lijstje op mijn telefoon maken met eet-inspiratie, ik vergeet veel menu's vaak weer na een tijdje.
Al had die pompoencurry beter in de vergetelheid kunnen blijven
De playstore vindt deze niet?quote:Op maandag 6 februari 2023 22:08 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ik gebruik tegenwoordig de app crouton, plannen en recepten opslaan tegelijk.
Ik heb vandaag wegens ernstige trek aan comfortfood of iig die sensatie weer eens 'jouw' broccolistamppot gemaakt.quote:Op maandag 6 februari 2023 22:12 schreef miss_sly het volgende:
Ik heb gewoon een excelbestand met een lijstje met gerechten die we lekker vinden en regelmatig willen maken.
Haha, wat leuk!quote:Op maandag 6 februari 2023 22:14 schreef BE het volgende:
[..]
Ik heb vandaag wegens ernstige trek aan comfortfood of iig die sensatie weer eens 'jouw' broccolistamppot gemaakt.Die staat dus op mijn lijstje met succesrecepten.
![]()
En ik at net een stuk leverworst (dat valt me mega-mee qua kcal) en een stukje hele oude kaas. En nu ga ik maar boven in bed tv kijken.
Sinds ik kinderen heb, vind ik dit een compleet logische mixquote:Op maandag 6 februari 2023 22:08 schreef SQ het volgende:
[..]
Voor mij is het gewoon een compleet onlogische mix qua smaken en structurenmaar dat zal wel met associatie te maken hebben hoor.
Als het nou visfilet was geweest had het alweer anders gevoeld
Ow, misschien alleen Apple dan? Daar had ik niet aan gedacht.quote:
Ik heb ook zo'n lijstje op mijn telefoon. Wel alleen met de 'verantwoorde' gerechten.quote:Op maandag 6 februari 2023 22:12 schreef miss_sly het volgende:
Ik heb gewoon een excelbestand met een lijstje met gerechten die we lekker vinden en regelmatig willen maken.
Ik heb er ook voornamelijk goede gerechten in staan, want het is voor doordeweekse avonden. Uitgebreid en minder verantwoord is voor de weekenden.quote:Op maandag 6 februari 2023 22:32 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Ik heb ook zo'n lijstje op mijn telefoon. Wel alleen met de 'verantwoorde' gerechten.
Joh, in dit soort gevallen willen wij nog wel eens bij Thuisbezorgd bestellen, dusquote:Op maandag 6 februari 2023 22:50 schreef Hupje het volgende:
Ik zal me even verantwoorden![]()
Ja, ik maak een weekmenu en ja, soms maak ik dan op wat er nog is en ja, dat werd dit keer vlees/vis/vega met aardappel/pasta/rijst met toevallig een courgette die overbleef van een ander gerecht, met een woksausje. Ik wil snel eten op tafel na een lange dag en had dit weekend geen tijd voor mealpreppen.
Ja die maak ik inderdaad ook regelmatig! Alleen doe ik er kip in ipv gehakt.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 06:18 schreef Tink89 het volgende:
Het was overigens het verspakket voor couscous van de AH. Plantaardige yoghurt had ik niet in huis, alleen met bosbessensmaak... gaat wel op het lijstje!
Oh maar dat ga je niet hoorquote:Op dinsdag 7 februari 2023 07:28 schreef Avelie het volgende:
Begin: 64,1 kg
Gisteren 63,2 kg
Vanochtend 62,7
Als ik op dit tempo door blijf gaan, besta ik over een half jaar niet meer XD
quote:Op dinsdag 7 februari 2023 13:45 schreef SQ het volgende:
Ohhh mijn lunch was echt fantastischsupermalse lamscurry.
Nee, zo veel kan ik niet vreten om 12 uurquote:
Dat doe ik altijd als ik iets bak. Maar goed idee om weer eens een bananenbrood te bakken, ik heb zo lang zonder oven gezeten dat ik gewoon vergeet dat ik dat ook wel weer eens kan doen. Variatie in de tussendoortjes is hier erg welkom, het is voornamelijk chocolaquote:Op dinsdag 7 februari 2023 15:13 schreef SilverEyes het volgende:
Ik heb zelf bananenbrood gebakken, op basis van havermout en met cranberries. 200 kcal per plak, dus hele zooi in plakjes ingevroren
Andere opties: hartige muffins, quiche, groenteflappen (al zijn die met hartigetaartdeeg niet heel slank zegmaar).quote:Op dinsdag 7 februari 2023 15:23 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Dat doe ik altijd als ik iets bak. Maar goed idee om weer eens een bananenbrood te bakken, ik heb zo lang zonder oven gezeten dat ik gewoon vergeet dat ik dat ook wel weer eens kan doen. Variatie in de tussendoortjes is hier erg welkom, het is voornamelijk chocola
Zat suikervrije producten waar je mokerdik van wordt hoorquote:Op dinsdag 7 februari 2023 15:44 schreef Sunshine1982 het volgende:
Bij de Dirk staat er bij veel producten of ze veel/medium/weinig suiker bevatten. Veel van jullie zijn al pro's, maar misschien is hier toch nog iemand die er wat aan heeft![]()
Ik dieet niet, maar ik vind het ook wel handig
KAASquote:Op dinsdag 7 februari 2023 16:05 schreef SQ het volgende:
[..]
Zat suikervrije producten waar je mokerdik van wordt hoor
Geen frikandelbroodje?quote:Op dinsdag 7 februari 2023 16:52 schreef miss_sly het volgende:
Dochter is testen of haar pinpas weer werkt, en ze gaat daarom spekjes kopen
Nee joh, daar is ze helemaal niet van. Het is een snoepkont. Waar ze dat nou toch van heeftquote:
Dead to me is lekker wegkijken wmb.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 19:54 schreef SQ het volgende:
Ja paaseitjes zijn kut
Hopelijk lekker vroeg naar bed en morgen weer een dag!
Ik ga toch maar weer naar de sportschool.
* sleeeep *
Moet nog een nieuwe netflix serie uitzoeken voor op de crosstrainer!
Is dat een beetje goeie actie of is het een serie met veel gelul?quote:Op dinsdag 7 februari 2023 20:07 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Dead to me is lekker wegkijken wmb.
Totenfrau (Woman of the dead) al gezien?quote:Op dinsdag 7 februari 2023 20:09 schreef SQ het volgende:
[..]
Is dat een beetje goeie actie of is het een serie met veel gelul?
Ik moet wel iets met een beetje pit hebben als ik sport
Dat lijkt me echt niet fijn wakker worden.quote:Op woensdag 8 februari 2023 09:55 schreef BE het volgende:
Ik heb trouwens vannacht gedroomd dat iemand zei 'You have a pretty face, but you really must loose some weight!'
Ik weet echt de context niet meer, maar ze zei het echt.![]()
Dromen zijn fabricages van je eigen hersenen huh, dus dit denk je misschien zo over jezelf? Of je bent bang dat mensen zo over jou denken? Ben je er momenteel veel mee bezig, het te dik zijn en willen afvallen?quote:Op woensdag 8 februari 2023 09:55 schreef BE het volgende:
Ik heb trouwens vannacht gedroomd dat iemand zei 'You have a pretty face, but you really must loose some weight!'
Ik weet echt de context niet meer, maar ze zei het echt.![]()
Heel veel. En tegelijk niet genoeg want I still eat all the things zeg maar.quote:Op woensdag 8 februari 2023 13:19 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dromen zijn fabricages van je eigen hersenen huh, dus dit denk je misschien zo over jezelf? Of je bent bang dat mensen zo over jou denken? Ben je er momenteel veel mee bezig, het te dik zijn en willen afvallen?
Ik sta stil. Wat prima is. Maar het ging zo lekker hard omlaag, dus daar was ik helemaal aan gewend geraakt
quote:Op woensdag 8 februari 2023 15:39 schreef BE het volgende:
[..]
Heel veel. En tegelijk niet genoeg want I still eat all the things zeg maar.
Nou ja, het afvallen/te dik zijn houdt me meestal meer bezig als het niet goed gaat dan als het van een leien dakje gaat. Dus er veel theoretisch in je hoofd mee bezig zijn is geen garantie voor succes in de praktijkquote:Op woensdag 8 februari 2023 15:39 schreef BE het volgende:
Heel veel. En tegelijk niet genoeg want I still eat all the things zeg maar.
wel iets met rare champignons misschien?quote:Op donderdag 9 februari 2023 09:27 schreef IJsdraakje het volgende:
Als ik me m'n dromen herinner, waren ze vooral absurd.De meest memorabele tot nu toe was dat ik op een of andere planeet beland was met een soort van Dali-olifanten en Bruce Willis als een soort ninja turtle. En nee, de dagen ervoor zeker weten niets met Dali, Bruce Willis of ninja turtles gedaan.
Niet eens!quote:Op donderdag 9 februari 2023 09:29 schreef SQ het volgende:
[..]
wel iets met rare champignons misschien?
Ben jij mij?quote:Op woensdag 8 februari 2023 21:36 schreef SQ het volgende:
Ik droom eigenlijk alleen maar dat ik op reis moet met het vliegtuig en ik dan hopeloos te laat kom omdat ik nog 8000 dingen moet doen en mijn paspoort vergeet en mijn kleren vergeet en argh alles vergeet.
En dromen over dat ik moet plassen maar dat ik alleen maar heel vieze wc's kan vinden of wc's zonder deur
Dromen over het formaat van mijn lichaam dan weer nooit.
Dat is altijd weer een voordeel. Heb jij cravings die dagen of geen last van?quote:Op donderdag 9 februari 2023 09:49 schreef SQ het volgende:
Fijn, al die dalers!
Ik ging 0.2 omhoog maar goed, ik moet zaterdag ongesteld worden dus dan komt er sowieso weer een mega drop
Is dat een eigen foto?quote:Op donderdag 9 februari 2023 09:47 schreef Cathmar het volgende:
Vanochtend exact 0.2 gezakt en in ieder geval een fijner begin cijfer op de weegschaal. Dat stemt positief. Ik heb er ook zo ontzettend baat bij dat de dagen wat langer worden!
Gisterenavond nog even lekker stukje strand gewandeld.
[ link | afbeelding ]
Ik heb altijd cravings.quote:Op donderdag 9 februari 2023 09:50 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Dat is altijd weer een voordeel. Heb jij cravings die dagen of geen last van?
Ja, gisterenavond! De laatste 3 avonden zijn de luchten al zo mooi. En vanochtend heel mooie roze lucht. Ik hou er van.quote:Op donderdag 9 februari 2023 09:50 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Is dat een eigen foto?
Het zonnetje en de langere dagen doen mij ook goed. Heerlijk is dat!
Mijn weegschaal doet niet veel, mijn lijf wel. Vanavond nog een etentje met lekkers en wijn, dus dat zal de weegschaal wel weer laten zien, uiteraardMaar goed, daarna weer verder zoals het gaat, dat gaat goed. Op 17 maart weer wegen op de sportschool, dus dan wil ik toch echt een stijging van de spiermassa zien.
hahaha, ja echt, hoor. Dochter, voor het eerst ongesteld: nu heb ik zin in chocoladequote:Op donderdag 9 februari 2023 09:54 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik heb altijd cravings.
Maar als ik klats wel wat meer ja. Maar ik denk dat dat ook een soort pavlov reactie is geworden. Zo van, oh ik ben ongesteld, OH DAN WILLEN VROUWEN CHOCOLADE, *instant zin in chocolade.
Prachtige foto, om in te lijsten zo mooi zijn de kleurenquote:Op donderdag 9 februari 2023 09:55 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Ja, gisterenavond! De laatste 3 avonden zijn de luchten al zo mooi. En vanochtend heel mooie roze lucht. Ik hou er van.
Fijn zeg, dat het zo goed gaat!
Dat is het frustrerende. Ik heb al vaker gehad dat ik goed bezig was en dan in 1x verpest je alles weer. Tenminste zo voelt dat. Daar kun je zo moedeloos van worden. Alsof alle moeite voor niks is.quote:Op donderdag 9 februari 2023 08:57 schreef SQ het volgende:
Hou er alvast rekening mee dat je na dat etentje en cocktails waarschijnlijk weer minimaal een kilo omhoog gaatdan valt de teleurstelling hopelijk mee.
Nou ja, je bent ook goed bezig, maar van de 2 kilo die je nu kwijt bent is maximaal een halve kilo vet en anderhalve kilo is vocht. Zolang je dat blijft realiseren valt het wel mee.quote:Op donderdag 9 februari 2023 10:06 schreef Avelie het volgende:
[..]
Dat is het frustrerende. Ik heb al vaker gehad dat ik goed bezig was en dan in 1x verpest je alles weer. Tenminste zo voelt dat. Daar kun je zo moedeloos van worden. Alsof alle moeite voor niks is.
Klopt niet, want op de lange termijn zou ik meer en meer kilo's aankomen als ik niet af en toe oplet en nu hou ik het redelijk binnen de perken.
+honderdmiljoenmiljardquote:Op donderdag 9 februari 2023 11:06 schreef Lonaa het volgende:
Het is zelfs geen marathon maar de weg die je aflegt. Voor altijd.
Beterschap!quote:Op vrijdag 10 februari 2023 07:27 schreef Donna het volgende:
Verrassend.
Nou ik ben dus ziek en het gaat lekker naar beneden. Maarja ik eet ook niet echt veel.
Dat klinkt goed, zo hoop ik het vanavond ook te doen. Hopelijk valt het op deze manier mee hoeveel je ervan aankomt.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 07:46 schreef miss_sly het volgende:
Ons etentje gisteren was erg gezellig, erg lekker, maar niet overdreven veel zodat je propvol zit en ik heb maar twee glaasjes wijn gedronken. We gingen bovendien met de trein, dus behalve sporten gisterochtend ook nog naar station en weer naar huis gefietst.
Ik lig alleen nog moed te verzamelen om op te staan, dus nog geen idee van gewicht.
Beterschap @:Donna
Je komt er niets van aan. Je weegt meer vanwege vocht. 2/3 dagen normaal doen en het is weer wegquote:Op vrijdag 10 februari 2023 07:59 schreef Avelie het volgende:
[..]
Dat klinkt goed, zo hoop ik het vanavond ook te doen. Hopelijk valt het op deze manier mee hoeveel je ervan aankomt.
Even een zijsprong omdat je nogal op de weegschaal lijkt te focussen: heb je misschien een kledingstuk liggen wat je als leidraad kan gebruiken? Een broek die nu misschien wat te strak zit ofzo?quote:Op vrijdag 10 februari 2023 07:59 schreef Avelie het volgende:
[..]
Dat klinkt goed, zo hoop ik het vanavond ook te doen. Hopelijk valt het op deze manier mee hoeveel je ervan aankomt.
O ja, ik ken dat. Grrrrr, zo irritant! Voor mij is het een reden om niet meer te gaan zwemmen. Tijdens corona was het heerlijk dat je online moest reserveren, toen was het heerlijk rustig. Maar zodra dat ophield, heb ik het maar opgegeven. Zwemmen is alleen fijn in een rustig zwembad zonder gekakel.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 10:13 schreef SilverEyes het volgende:
Net terug uit het zwembad. Had even de memo gemist dat het vandaag bijklets dag was. Ik vind zwemmen heerlijk hoor, maar andere mensen die niet doorzwemmen vind ik zo irritant. Na 30 minuten was ik er helemaal klaar mee
#liefdagboek
Lonaa doet dat ook volgens mij. Een halve banaan ofzoquote:Op vrijdag 10 februari 2023 11:04 schreef miss_sly het volgende:
Ik zit even met een dilemma: Ik doe IF 16/8, eet tussen 12 en 20.
Ik doe drie keer in de week krachttraining. Omdat ik in de ochtend sporten het fijnste vind en ook omdat dat planning-technisch het beste uitkomt, doe ik dat dus in de ochtend, ergens van 10-12 ongeveer.
Ik ben weer wat zwaarder aan het trainen, en ik begin toch wel een beetje te merken dat mijn maag leeg is als ik ga. Ik vraag me af of het niet verstandiger is om op die dagen wel iets te eten voor het sporten. Dus niet per se echt ontbijten, maar een klein hapje om het sporten wat beter te kunnen doen. Wat zou ik kunnen eten voor het sporten? Iemand een goede tip?
Ik vraag het morgen ook nog even bij mijn trainer na, maar ben benieuwd hoe jullie dat zien.
Iets als een banaan lijkt me een prima beetje brandstof voor een training.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 11:04 schreef miss_sly het volgende:
Ik doe drie keer in de week krachttraining. Omdat ik in de ochtend sporten het fijnste vind en ook omdat dat planning-technisch het beste uitkomt, doe ik dat dus in de ochtend, ergens van 10-12 ongeveer.
Ik ben weer wat zwaarder aan het trainen, en ik begin toch wel een beetje te merken dat mijn maag leeg is als ik ga. Ik vraag me af of het niet verstandiger is om op die dagen wel iets te eten voor het sporten. Dus niet per se echt ontbijten, maar een klein hapje om het sporten wat beter te kunnen doen. Wat zou ik kunnen eten voor het sporten? Iemand een goede tip?
Ik vraag het morgen ook nog even bij mijn trainer na, maar ben benieuwd hoe jullie dat zien.
quote:Op vrijdag 10 februari 2023 11:05 schreef SQ het volgende:
[..]
Lonaa doet dat ook volgens mij. Een halve banaan ofzo
Ik wil inderdaad niet kost wat kost aan dat IF vasthouden als mijn lichaam duidelijk om brandstof vraagt. En ik wil ook wel beetje bij beetje nog wat zwaarder gaan trainen, dus daar is wel brandstof voor nodig.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 11:07 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Iets als een banaan lijkt me een prima beetje brandstof voor een training.
Zou ook zeker niet te rigide vasthouden aan het IF als je merkt dat je lichaam het minder tof vindt in combinatie met de zwaardere trainingen.
quote:Op vrijdag 10 februari 2023 13:19 schreef SilverEyes het volgende:
Zonet bij het douchen uitgegleden, in de val het douchegordijn naar beneden geragd, grote teen zwaar gekneusd (denk ik) en elleboog open. Het is een goede dag tot nu toe
Oh neequote:Op vrijdag 10 februari 2023 13:19 schreef SilverEyes het volgende:
Zonet bij het douchen uitgegleden, in de val het douchegordijn naar beneden geragd, grote teen zwaar gekneusd (denk ik) en elleboog open. Het is een goede dag tot nu toe
Auw, wat pijnlijk. Sommige dagen...quote:Op vrijdag 10 februari 2023 13:19 schreef SilverEyes het volgende:
Ik doe ook aan IF, voor mij helpt het om al vroeger te gaan sporten. Vaak ga ik al rond half 9 de deur uit.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 13:11 schreef miss_sly het volgende:
Op zich werkt IF voor mij dus perfect, 7 dagen in de week. Maar nu met sporten is dat anders, en dan moet ik dus weer even zoeken naar hoe ik dat dan invul.
Ik sta meestal rond 7.30 op en werk dan eerst een paar uur voor ik rond 10 uur ga sporten. Ik ga eens proberen om dan bij het opstaan een (halve) banaan te eten of wat druiven ofzo. Dat zou in principe ruim genoeg ervoor moeten zijn om er geen last van te krijgen.
Bedankt voor de input
quote:Op vrijdag 10 februari 2023 13:19 schreef SilverEyes het volgende:
Waarom doe je IF? om zo makkelijker aan minder calorieën te komen?quote:Op vrijdag 10 februari 2023 11:04 schreef miss_sly het volgende:
Ja ik noem mijn drie maaltijden zo. Ontbijt eet ik om 12 uur, Lunch rond 3 uur en avondeten om half 6-6.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 15:01 schreef SQ het volgende:
Je doet aan IF maar er staan ontbijt, lunch en diner in je lijstje?
Om minder uren in een dag te hebben waarin ik kan eten, inderdaad. Ik heb nu tussen 12 en 20 uur vier eetmomenten en dat bevalt me echt uitstekend. Maar iets voor ik ga sporten wordt wel weer een ding. Dus ik ga het maar proberen.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 15:23 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Waarom doe je IF? om zo makkelijker aan minder calorieën te komen?
Maar zoals al gezegd: banaan is top.
Ja, het is en blijft experimenteren. Stel dat die banaan wel 'extra' zou zijn, dan kun je hem alsnog eten. Alleen dan moet je ergens zorgen dat je even net nog een extra blokje om loopt ofzo.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 15:31 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Om minder uren in een dag te hebben waarin ik kan eten, inderdaad. Ik heb nu tussen 12 en 20 uur vier eetmomenten en dat bevalt me echt uitstekend. Maar iets voor ik ga sporten wordt wel weer een ding. Dus ik ga het maar proberen.
Op zichzelf is die banaan dan niet extra, want nu eet ik die vaak op een van de momenten in de yoghurt met noten.
Ja, dat is het punt natuurlijk, hequote:Op vrijdag 10 februari 2023 15:35 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja, het is en blijft experimenteren. Stel dat die banaan wel 'extra' zou zijn, dan kun je hem alsnog eten. Alleen dan moet je ergens zorgen dat je even net nog een extra blokje om loopt ofzo.
Als je daar tijd voor hebt, uiteraard. Kan niet in je drukke bestaan kijken
Ohja, vertel mij wat. En over paar jaar hoor je weer dat uit onderzoek blijkt dat bepaalde voeding niet zo goed voor je is, waar je nu nog van denkt dat dat hartstikke gezond is. Of andersom.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 15:42 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ja, dat is het punt natuurlijk, heEr moet ook gewerkt worden, onder andere, en nog wat andere bijzaken die aandacht en tijd vergen. Maar inderdaad, zorgen dat ik niet toch teveel kcal binnenkrijg. Ik vind het al lastig genoeg: genoeg eiwitten, genoeg groenten en fruit, niet te veel kcal, genoeg vetten, maar niet te veel, etc.
Haha, ja, dat voortschrijdend inzichtquote:Op vrijdag 10 februari 2023 15:44 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ohja, vertel mij wat. En over paar jaar hoor je weer dat uit onderzoek blijkt dat bepaalde voeding niet zo goed voor je is, waar je nu nog van denkt dat dat hartstikke gezond is. Of andersom.![]()
Ach. Als afvallen je doel is en je valt af, dan doe je het top.
Vanaf nu welquote:Op vrijdag 10 februari 2023 13:25 schreef SQ het volgende:
[..]heb je geen antislipmatje?
Vervelend, hopelijk niet te blauw morgen
Gewoon ongeveer 1.5 gram eiwit per kg aanhouden. En absoluut genoeg vetten eten !quote:Op vrijdag 10 februari 2023 15:50 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Haha, ja, dat voortschrijdend inzichtZo fijn altijd.
Mijn doel is momenteel niet per se afvallen, maar spiermassa aankomen. En strakker worden. Dat vereist dan ook weer de nodige eiwitten en goed eten enzoNou ja, er is een begin van te zien, dus ik ga vrolijk door.
Zakje leeg?quote:Op vrijdag 10 februari 2023 15:47 schreef SQ het volgende:
ik had zoete craving dus kocht zo'n zakje suikervrije drop.
Ben ook best hardleers met die dingen, zo blijkt
Acute difterie dysenterie.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 15:52 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Zakje leeg?
Ik neem tegenwoordig wel eens een glaasje zero karvan cevitam als ik zoete craving heb. Ligt eraan hoe zoet het moet zijn, overigens, want soms werkt een glas sterrenmuntthee ook nog wel.
Ik voel me goed. Energiek, slaap goed, fit, geen hoofdpijn, dus inderdaad mijn gevoel vertrouwen.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 15:52 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Gewoon ongeveer 1.5 gram eiwit per kg aanhouden. En absoluut genoeg vetten eten !
Lekker veelzijdig. Achja, dat zit je wel goed, hoor. Beetje vertrouwen op je eigen gevoel ook
Oh ja, toen mijn moeder in de jaren '90 steeds aan de lijn was, was vet het ultieme kwaad. Nu zijn het de suikers.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 15:44 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ohja, vertel mij wat. En over paar jaar hoor je weer dat uit onderzoek blijkt dat bepaalde voeding niet zo goed voor je is, waar je nu nog van denkt dat dat hartstikke gezond is. Of andersom.![]()
Ach. Als afvallen je doel is en je valt af, dan doe je het top.
O ja! Nu je het zegt. Een keer gehad, sindsdien mijd ik het als de pestquote:Op vrijdag 10 februari 2023 15:52 schreef SQ het volgende:
[..]
Acute difterie dysenterie.
Dat spul werkt rete laxerend.
De consensus is nu vooral dat het beide niet goed en of slecht is. Moet moet uitkijken met teveel verzadigde vetten. En transvetten (maar die komen nauwelijks meer over in de voeding in onze supermarkten). Suiker is essentieel. Punt is alleen dat producten waar veel (toegevoegde) suiker in zit erg lekker zijn, en je dus makkelijk daarvan teveel eet.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 15:54 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Oh ja, toen mijn moeder in de jaren '90 steeds aan de lijn was, was vet het ultieme kwaad. Nu zijn het de suikers.
Haha, dat snap ik ja.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 15:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik voel me goed. Energiek, slaap goed, fit, geen hoofdpijn, dus inderdaad mijn gevoel vertrouwen.
Maar toen mijn gedachten gisterochtend tijdens mijn training constant afdwaalden naar de salade met eitjes die ik mocht eten als ik thuis kwam, bedacht ik me dat ik toch eens moet gaan proberen ervoor ook al iets te eten. De echo in mijn maag was te aanwezig
I see what you did there.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 15:52 schreef SQ het volgende:
[..]
Acute difterie dysenterie.
Dat spul werkt rete laxerend.
Yes i know. Ik denk dat iedereen hier meer dan genoeg kennis heeft over voeding. Nu nog uitvoerenquote:Op vrijdag 10 februari 2023 15:56 schreef theunderdog het volgende:
[..]
De consensus is nu vooral dat het beide niet goed en of slecht is. Moet moet uitkijken met teveel verzadigde vetten. En transvetten (maar die komen nauwelijks meer over in de voeding in onze supermarkten). Suiker is essentieel. Punt is alleen dat producten waar veel (toegevoegde) suiker in zit erg lekker zijn, en je dus makkelijk daarvan teveel eet.
Haha yup.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 15:59 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Yes i know. Ik denk dat iedereen hier meer dan genoeg kennis heeft over voeding. Nu nog uitvoeren
Het is een fabeltje dat voedingsadviezen extreem veranderen in de tijd. Vijftig jaar geleden werd ook al groente, fruit, peulvruchten, melkproducten, volkoren, niet te veel vlees, niet te veel alcohol, weinig koekjes/snoep/gebakjes/chips/patat aangeraden. Er is wat nuancering gekomen in vetten, alcoholgebruik, voedingscholesterol. Maar de algemene voedingsadviezen zijn erg constant. Laat je niet wijs maken dat die steeds veranderen. Alle mode-diëten staan niet gelijk aan de wetenschappelijke voedingsadviezen.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 15:50 schreef miss_sly het volgende:
Haha, ja, dat voortschrijdend inzichtZo fijn altijd.
Dat weet ik. Toch is vet lange tijd wel de duivel geweest en is suiker dat nu.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 16:04 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Het is een fabeltje dat voedingsadviezen extreem veranderen in de tijd. Vijftig jaar geleden werd ook al groente, fruit, peulvruchten, melkproducten, volkoren, niet te veel vlees, niet te veel alcohol, weinig koekjes/snoep/gebakjes/chips/patat aangeraden. Er is wat nuancering gekomen in vetten, alcoholgebruik, voedingscholesterol. Maar de algemene voedingsadviezen zijn erg constant. Laat je niet wijs maken dat die steeds veranderen. Alle mode-diëten staan niet gelijk aan de wetenschappelijke voedingsadviezen.
Suiker is boosdoener wbt lege calorieën in de wetenschap. Niet de duivel zoals mode-diëten, dieetboeken (levert lekker geld op, een nieuw dieetboek schrijven) en blogs er over praten. Verwar populaire artikelen niet met wetenschap.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 16:08 schreef miss_sly het volgende:
Dat weet ik. Toch is vet lange tijd wel de duivel geweest en is suiker dat nu.
Natuurlijk is al heel erg lang en gebalanceerd, gevarieerd voedingspatroon het advies. Ik heb overigens nooit mode-diëten gedaan. Alleen het SHE-dieet van hier
Wellicht in die tijd dat je inderdaad ook beter voeding met veel kcal kon eten. Immers, toen leefde nog veel mensen in voedselschaarste dus kon je beter kcal met veel/voldoende kcal tot je nemen dan alleen maar 'mager' voedsel.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 16:08 schreef Isabeau het volgende:
Dat lag overigens iets anders in de 19e eeuw toen dr. Atwater heel enthousiast begon aan het analyseren van alle voedingsmiddelen en hoeveel kcal er in zat. Zijn conclusie was 'voeding met veel kcal is het beste voor je'. Dus geen groente (weinig kcal) en heel heel heel veel vlees en vetHij was wel een beetje van slag als streng Christen dat alcohol ook zoveel kcal bevatte en volgens zijn eigen idee dus goed voor je was. Daar werd de universiteit waar hij werk voor deed ook boos over.
Volgens mij doe ik dat nietquote:Op vrijdag 10 februari 2023 16:09 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Suiker is boosdoener wbt lege calorieën in de wetenschap. Niet de duivel zoals mode-diëten, dieetboeken (levert lekker geld op, een nieuw dieetboek schrijven) en blogs er over praten. Verwar populaire artikelen niet met wetenschap.
Dat is ook de oorsprong van ons 'toetje'quote:Op vrijdag 10 februari 2023 16:10 schreef Pinuts het volgende:
Wellicht in die tijd dat je inderdaad ook beter voeding met veel kcal kon eten. Immers, toen leefde nog veel mensen in voedselschaarste dus kon je beter kcal met veel/voldoende kcal tot je nemen dan alleen maar 'mager' voedsel.
Ik heb ooit een aantal van haar dagmenu's ingevoerd in een voedingsprogramma en het zat steevast onder de 1000 kcal. Soms net iets er boven. Het is gewoon een crashdieet, ja daar val je van af. Of ze houdt er rekening mee dat iedereen snoept en snackt en stiekem wat extra eet (de schijt aan sonja momenten).quote:Op vrijdag 10 februari 2023 16:21 schreef SilverEyes het volgende:
Ik heb ook Sonja Bakker gedaan. Viel wel.af, maar had de hele.dag honger en ik sloeg grijs uit na een paar dagen
Hahaha ik krijg kippenvel bij het idee, zo droog.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 16:25 schreef SQ het volgende:
Het meest intrigerende waren de crackers met vruchtenhagel. Probeer dat maar eens te eten.
Nee boter mag niet, zijn calorieën.
quote:Op vrijdag 10 februari 2023 16:25 schreef SQ het volgende:
Het meest intrigerende waren de crackers met vruchtenhagel. Probeer dat maar eens te eten.
Nee boter mag niet, zijn calorieën.
quote:Op vrijdag 10 februari 2023 16:28 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik had ooit een boekje over afvallen uit denk ik de jaren 80. Alle vet was verboten. Alle. Dus óók bodylotions en dergelijke. Dus...
Omnom, bodylotion.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 16:28 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik had ooit een boekje over afvallen uit denk ik de jaren 80. Alle vet was verboten. Alle. Dus óók bodylotions en dergelijke. Dus...
Halfvolle is trouwens prima te doen.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 16:31 schreef SilverEyes het volgende:
Ik vond de magere chocolademelk ook gruwel.
Herkenbaarquote:Op vrijdag 10 februari 2023 19:14 schreef BE het volgende:
Lijstje:
B: stukje lopen buiten. Manlief ging mee, dus echt op tempo was het niet.
Die vind ik echt heel lekker. En de kofta. Mijn kinderen vinden de bobotie gruwelijk.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 21:48 schreef miss_sly het volgende:
Enige die we nog wel eens eten is de boboti. En dan gewoon zoals op de verpakking, geen extra groente. Vind het we best die drie keer per jaar dat we dat eten.
Dat was ook onze lievelings. Ik je daar een recept-zonder-zakjes voor gevonden en die maak ik wel eens. En voor kofte een lekker recept van Jamie Oliver.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 21:51 schreef SQ het volgende:
[..]
Die vind ik echt heel lekker. En de kofta. Mijn kinderen vinden de bobotie gruwelijk.
Mijn lievelings was beef chimichurri maar die hebben ze nergens meer.
Dingen als burritos en lasagne en noedels heb ik geen wereldgerecht voor nodig.
Oeh deel die eens?quote:Op vrijdag 10 februari 2023 22:08 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat was ook onze lievelings. Ik je daar een recept-zonder-zakjes voor gevonden en die maak ik wel eens. En voor kofte een lekker recept van Jamie Oliver.
Boboti niet kunnen vinden.
Mijn eigen lasagne en burrito’s en noedels zijn veel lekker dan die uit het pak
Alcohol onttrekt vocht aan je lichaam. Kijk morgen nog maar eensquote:Op zaterdag 11 februari 2023 08:43 schreef Avelie het volgende:
Gisteren: 61.8
Vanochtend: 61.3
Na een avond/nacht met tapas en cocktails. Hoe dan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |