Iets doen werkt het best. Puzzel leggen, was vouwen, wandelen, neuken, noem het maar op. Zolang je maar niet op de bank gaat liggen.quote:Op maandag 6 februari 2023 19:25 schreef Avelie het volgende:
Ander onderwerp?
Hoe gaan jullie om met snaaizucht in de avond?
Slecht!quote:Op maandag 6 februari 2023 19:25 schreef Avelie het volgende:
Ander onderwerp?
Ruimschoots genoeg avondetenquote:Op maandag 6 februari 2023 19:25 schreef Avelie het volgende:
Ander onderwerp?
At je noodgedwongen of expres die rijst met courgette en vissticks? Geen oordeel hoor, maar ik kan me even niet bedenken hoe je die dingen met elkaar combineert... Of ik heb gewoon geen idee wat lekker is, dat kan ook.quote:Op maandag 6 februari 2023 19:43 schreef Hupje het volgende:
Ik ga pas volgende week ofzo weer op de weegschaal staan.![]()
Vandaag wel gelukt om me aan mijn plan te houden:
O: brood met jam
T: appel
L: brood met smeerkaas/worst/pindakaas
T: tomaatjes en komkommer
B: fietsen 30 min
D: zilvervliesrijst met courgette en vissticks, kwark met lepel jam
Plan voor morgen:
O: brood met hagelslag
T: appel
L: brood met smeerkaas/worst/pindakaas
D: vegaburger, gebakken aardappels, boontjes, kwark
Haastmenu na een werk/opvang dag. Niks culinairs aan.quote:Op maandag 6 februari 2023 21:51 schreef Tink89 het volgende:
[..]
At je noodgedwongen of expres die rijst met courgette en vissticks? Geen oordeel hoor, maar ik kan me even niet bedenken hoe je die dingen met elkaar combineert... Of ik heb gewoon geen idee wat lekker is, dat kan ook.
Voor mij is het gewoon een compleet onlogische mix qua smaken en structurenquote:Op maandag 6 februari 2023 22:06 schreef minilot het volgende:
Het zal wel aan mij liggen, maar ik vind er niks geks aan. Een koolhydraat-iets, wat groenvoer en een eiwitbron: wat maakt rijst/courgette/vissticks anders dan een random avg'tje, zeg piepers/doperwten/slavink?
Ik gebruik tegenwoordig de app crouton, plannen en recepten opslaan tegelijk.quote:Op maandag 6 februari 2023 22:05 schreef SQ het volgende:
Ik moet trouwens maar eens een lijstje op mijn telefoon maken met eet-inspiratie, ik vergeet veel menu's vaak weer na een tijdje.
Al had die pompoencurry beter in de vergetelheid kunnen blijven
De playstore vindt deze niet?quote:Op maandag 6 februari 2023 22:08 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ik gebruik tegenwoordig de app crouton, plannen en recepten opslaan tegelijk.
Ik heb vandaag wegens ernstige trek aan comfortfood of iig die sensatie weer eens 'jouw' broccolistamppot gemaakt.quote:Op maandag 6 februari 2023 22:12 schreef miss_sly het volgende:
Ik heb gewoon een excelbestand met een lijstje met gerechten die we lekker vinden en regelmatig willen maken.
Haha, wat leuk!quote:Op maandag 6 februari 2023 22:14 schreef BE het volgende:
[..]
Ik heb vandaag wegens ernstige trek aan comfortfood of iig die sensatie weer eens 'jouw' broccolistamppot gemaakt.Die staat dus op mijn lijstje met succesrecepten.
![]()
En ik at net een stuk leverworst (dat valt me mega-mee qua kcal) en een stukje hele oude kaas. En nu ga ik maar boven in bed tv kijken.
Sinds ik kinderen heb, vind ik dit een compleet logische mixquote:Op maandag 6 februari 2023 22:08 schreef SQ het volgende:
[..]
Voor mij is het gewoon een compleet onlogische mix qua smaken en structurenmaar dat zal wel met associatie te maken hebben hoor.
Als het nou visfilet was geweest had het alweer anders gevoeld
Ow, misschien alleen Apple dan? Daar had ik niet aan gedacht.quote:
Ik heb ook zo'n lijstje op mijn telefoon. Wel alleen met de 'verantwoorde' gerechten.quote:Op maandag 6 februari 2023 22:12 schreef miss_sly het volgende:
Ik heb gewoon een excelbestand met een lijstje met gerechten die we lekker vinden en regelmatig willen maken.
Ik heb er ook voornamelijk goede gerechten in staan, want het is voor doordeweekse avonden. Uitgebreid en minder verantwoord is voor de weekenden.quote:Op maandag 6 februari 2023 22:32 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Ik heb ook zo'n lijstje op mijn telefoon. Wel alleen met de 'verantwoorde' gerechten.
Joh, in dit soort gevallen willen wij nog wel eens bij Thuisbezorgd bestellen, dusquote:Op maandag 6 februari 2023 22:50 schreef Hupje het volgende:
Ik zal me even verantwoorden![]()
Ja, ik maak een weekmenu en ja, soms maak ik dan op wat er nog is en ja, dat werd dit keer vlees/vis/vega met aardappel/pasta/rijst met toevallig een courgette die overbleef van een ander gerecht, met een woksausje. Ik wil snel eten op tafel na een lange dag en had dit weekend geen tijd voor mealpreppen.
Ja die maak ik inderdaad ook regelmatig! Alleen doe ik er kip in ipv gehakt.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 06:18 schreef Tink89 het volgende:
Het was overigens het verspakket voor couscous van de AH. Plantaardige yoghurt had ik niet in huis, alleen met bosbessensmaak... gaat wel op het lijstje!
Oh maar dat ga je niet hoorquote:Op dinsdag 7 februari 2023 07:28 schreef Avelie het volgende:
Begin: 64,1 kg
Gisteren 63,2 kg
Vanochtend 62,7
Als ik op dit tempo door blijf gaan, besta ik over een half jaar niet meer XD
quote:Op dinsdag 7 februari 2023 13:45 schreef SQ het volgende:
Ohhh mijn lunch was echt fantastischsupermalse lamscurry.
Nee, zo veel kan ik niet vreten om 12 uurquote:
Dat doe ik altijd als ik iets bak. Maar goed idee om weer eens een bananenbrood te bakken, ik heb zo lang zonder oven gezeten dat ik gewoon vergeet dat ik dat ook wel weer eens kan doen. Variatie in de tussendoortjes is hier erg welkom, het is voornamelijk chocolaquote:Op dinsdag 7 februari 2023 15:13 schreef SilverEyes het volgende:
Ik heb zelf bananenbrood gebakken, op basis van havermout en met cranberries. 200 kcal per plak, dus hele zooi in plakjes ingevroren
Andere opties: hartige muffins, quiche, groenteflappen (al zijn die met hartigetaartdeeg niet heel slank zegmaar).quote:Op dinsdag 7 februari 2023 15:23 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Dat doe ik altijd als ik iets bak. Maar goed idee om weer eens een bananenbrood te bakken, ik heb zo lang zonder oven gezeten dat ik gewoon vergeet dat ik dat ook wel weer eens kan doen. Variatie in de tussendoortjes is hier erg welkom, het is voornamelijk chocola
Zat suikervrije producten waar je mokerdik van wordt hoorquote:Op dinsdag 7 februari 2023 15:44 schreef Sunshine1982 het volgende:
Bij de Dirk staat er bij veel producten of ze veel/medium/weinig suiker bevatten. Veel van jullie zijn al pro's, maar misschien is hier toch nog iemand die er wat aan heeft![]()
Ik dieet niet, maar ik vind het ook wel handig
KAASquote:Op dinsdag 7 februari 2023 16:05 schreef SQ het volgende:
[..]
Zat suikervrije producten waar je mokerdik van wordt hoor
Geen frikandelbroodje?quote:Op dinsdag 7 februari 2023 16:52 schreef miss_sly het volgende:
Dochter is testen of haar pinpas weer werkt, en ze gaat daarom spekjes kopen
Nee joh, daar is ze helemaal niet van. Het is een snoepkont. Waar ze dat nou toch van heeftquote:
Dead to me is lekker wegkijken wmb.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 19:54 schreef SQ het volgende:
Ja paaseitjes zijn kut
Hopelijk lekker vroeg naar bed en morgen weer een dag!
Ik ga toch maar weer naar de sportschool.
* sleeeep *
Moet nog een nieuwe netflix serie uitzoeken voor op de crosstrainer!
Is dat een beetje goeie actie of is het een serie met veel gelul?quote:Op dinsdag 7 februari 2023 20:07 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Dead to me is lekker wegkijken wmb.
Totenfrau (Woman of the dead) al gezien?quote:Op dinsdag 7 februari 2023 20:09 schreef SQ het volgende:
[..]
Is dat een beetje goeie actie of is het een serie met veel gelul?
Ik moet wel iets met een beetje pit hebben als ik sport
Dat lijkt me echt niet fijn wakker worden.quote:Op woensdag 8 februari 2023 09:55 schreef BE het volgende:
Ik heb trouwens vannacht gedroomd dat iemand zei 'You have a pretty face, but you really must loose some weight!'
Ik weet echt de context niet meer, maar ze zei het echt.![]()
Dromen zijn fabricages van je eigen hersenen huh, dus dit denk je misschien zo over jezelf? Of je bent bang dat mensen zo over jou denken? Ben je er momenteel veel mee bezig, het te dik zijn en willen afvallen?quote:Op woensdag 8 februari 2023 09:55 schreef BE het volgende:
Ik heb trouwens vannacht gedroomd dat iemand zei 'You have a pretty face, but you really must loose some weight!'
Ik weet echt de context niet meer, maar ze zei het echt.![]()
Heel veel. En tegelijk niet genoeg want I still eat all the things zeg maar.quote:Op woensdag 8 februari 2023 13:19 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dromen zijn fabricages van je eigen hersenen huh, dus dit denk je misschien zo over jezelf? Of je bent bang dat mensen zo over jou denken? Ben je er momenteel veel mee bezig, het te dik zijn en willen afvallen?
Ik sta stil. Wat prima is. Maar het ging zo lekker hard omlaag, dus daar was ik helemaal aan gewend geraakt
quote:Op woensdag 8 februari 2023 15:39 schreef BE het volgende:
[..]
Heel veel. En tegelijk niet genoeg want I still eat all the things zeg maar.
Nou ja, het afvallen/te dik zijn houdt me meestal meer bezig als het niet goed gaat dan als het van een leien dakje gaat. Dus er veel theoretisch in je hoofd mee bezig zijn is geen garantie voor succes in de praktijkquote:Op woensdag 8 februari 2023 15:39 schreef BE het volgende:
Heel veel. En tegelijk niet genoeg want I still eat all the things zeg maar.
wel iets met rare champignons misschien?quote:Op donderdag 9 februari 2023 09:27 schreef IJsdraakje het volgende:
Als ik me m'n dromen herinner, waren ze vooral absurd.De meest memorabele tot nu toe was dat ik op een of andere planeet beland was met een soort van Dali-olifanten en Bruce Willis als een soort ninja turtle. En nee, de dagen ervoor zeker weten niets met Dali, Bruce Willis of ninja turtles gedaan.
Niet eens!quote:Op donderdag 9 februari 2023 09:29 schreef SQ het volgende:
[..]
wel iets met rare champignons misschien?
Ben jij mij?quote:Op woensdag 8 februari 2023 21:36 schreef SQ het volgende:
Ik droom eigenlijk alleen maar dat ik op reis moet met het vliegtuig en ik dan hopeloos te laat kom omdat ik nog 8000 dingen moet doen en mijn paspoort vergeet en mijn kleren vergeet en argh alles vergeet.
En dromen over dat ik moet plassen maar dat ik alleen maar heel vieze wc's kan vinden of wc's zonder deur
Dromen over het formaat van mijn lichaam dan weer nooit.
Dat is altijd weer een voordeel. Heb jij cravings die dagen of geen last van?quote:Op donderdag 9 februari 2023 09:49 schreef SQ het volgende:
Fijn, al die dalers!
Ik ging 0.2 omhoog maar goed, ik moet zaterdag ongesteld worden dus dan komt er sowieso weer een mega drop
Is dat een eigen foto?quote:Op donderdag 9 februari 2023 09:47 schreef Cathmar het volgende:
Vanochtend exact 0.2 gezakt en in ieder geval een fijner begin cijfer op de weegschaal. Dat stemt positief. Ik heb er ook zo ontzettend baat bij dat de dagen wat langer worden!
Gisterenavond nog even lekker stukje strand gewandeld.
[ link | afbeelding ]
Ik heb altijd cravings.quote:Op donderdag 9 februari 2023 09:50 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Dat is altijd weer een voordeel. Heb jij cravings die dagen of geen last van?
Ja, gisterenavond! De laatste 3 avonden zijn de luchten al zo mooi. En vanochtend heel mooie roze lucht. Ik hou er van.quote:Op donderdag 9 februari 2023 09:50 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Is dat een eigen foto?
Het zonnetje en de langere dagen doen mij ook goed. Heerlijk is dat!
Mijn weegschaal doet niet veel, mijn lijf wel. Vanavond nog een etentje met lekkers en wijn, dus dat zal de weegschaal wel weer laten zien, uiteraardMaar goed, daarna weer verder zoals het gaat, dat gaat goed. Op 17 maart weer wegen op de sportschool, dus dan wil ik toch echt een stijging van de spiermassa zien.
hahaha, ja echt, hoor. Dochter, voor het eerst ongesteld: nu heb ik zin in chocoladequote:Op donderdag 9 februari 2023 09:54 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik heb altijd cravings.
Maar als ik klats wel wat meer ja. Maar ik denk dat dat ook een soort pavlov reactie is geworden. Zo van, oh ik ben ongesteld, OH DAN WILLEN VROUWEN CHOCOLADE, *instant zin in chocolade.
Prachtige foto, om in te lijsten zo mooi zijn de kleurenquote:Op donderdag 9 februari 2023 09:55 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Ja, gisterenavond! De laatste 3 avonden zijn de luchten al zo mooi. En vanochtend heel mooie roze lucht. Ik hou er van.
Fijn zeg, dat het zo goed gaat!
Dat is het frustrerende. Ik heb al vaker gehad dat ik goed bezig was en dan in 1x verpest je alles weer. Tenminste zo voelt dat. Daar kun je zo moedeloos van worden. Alsof alle moeite voor niks is.quote:Op donderdag 9 februari 2023 08:57 schreef SQ het volgende:
Hou er alvast rekening mee dat je na dat etentje en cocktails waarschijnlijk weer minimaal een kilo omhoog gaatdan valt de teleurstelling hopelijk mee.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |