Da's de beste indicator!quote:Op woensdag 1 februari 2023 08:10 schreef SilverEyes het volgende:
Even een poosje niet wegen, want ik merk dat ik daar snel een beetje obsessief van wordt. Lekker veel bewegen en gezond eten, gaat best goed over het algemeen
Had in december een blouse gekocht die nog een beetje op m'n kont bleef hangen. Nu valt ie er soepel overheen. Vooruitgang!
Netjes. Hoef je in totaal nog maar 1 of 2 kilo of per maand?quote:Op woensdag 1 februari 2023 10:21 schreef Sarabi het volgende:
In januari 3.1 kilo afgevallen.
Eens kijken of er de komende maanden nog 1 a 2 kilo af wil.
Als ik nu in totaal nog 2 kilo afval zit ik aan de lage kant van het gewicht waar ik al zo'n 6 jaar tussen schommel. En daar voel ik mij goed bij.quote:Op woensdag 1 februari 2023 10:23 schreef SQ het volgende:
[..]
Netjes. Hoef je in totaal nog maar 1 of 2 kilo of per maand?
Dit lijkt me ook het allerbelangrijkstequote:Op woensdag 1 februari 2023 10:40 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Als ik nu in totaal nog 2 kilo afval zit ik aan de lage kant van het gewicht waar ik al zo'n 6 jaar tussen schommel. En daar voel ik mij goed bij.
Maar de meeste mensen zullen het nog steeds veelste veel vinden en mijn bmi is dan ook nog te hoog.
Mijn eetbuien kunnen maanden durenquote:Op woensdag 1 februari 2023 10:24 schreef SQ het volgende:
Ik ben dus uiteindelijk 4,1 kilo "afgevallen" in januari en hoop de komende maanden 2 tot 3 kilo per maand vol te kunnen houden.
Zolang ik me niet overgeef aan eetbuien van 8 dagen moet dat kunnen.
Ja wel tussen haakjes omdat januari. De helft van dat gewicht was vocht natuurlijkquote:Op woensdag 1 februari 2023 12:20 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Mijn eetbuien kunnen maanden durenMaar 8 dagen is wel heel standaard ja.
Meer dan 4 kg: netjesKilo per week is geweldig.
Haha wauw mooie getallenquote:Op woensdag 1 februari 2023 12:19 schreef Isabeau het volgende:
Ik verschil 8,8 kg met 1 janauri(Oudjaarsavond met Chinees, alcohol en veel oliebollen)
En 5,8 kg met 2 januari.
Ik geloof dat dit een record is
En wie denkt dat ik aan het crashdiëten ben: ik probeer <2000 kcal te blijven en gezond te eten. Dat is mijn dieet. Soms blijf ik niet onder de 2000 kcal op een dag en heb afgelopen maand gewoon chocolade, brownie, appeltaart, hamburger en patat, pizza en mozart taler gehad
Ja tochquote:Op woensdag 1 februari 2023 12:18 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Dit lijkt me ook het allerbelangrijkste
Boks.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 09:05 schreef Lonaa het volgende:
Dus ik miepte 2 dagen over IMMENSE HONGER, right. Dat heb ik normaal gesproken alleen maar in de 2 dagen voor de klats, maar was pas dag 19/20, dus leek me niet de reden.
GUESS WHAT.
Vaccinatiequote:Op vrijdag 3 februari 2023 09:05 schreef Lonaa het volgende:
Dus ik miepte 2 dagen over IMMENSE HONGER, right. Dat heb ik normaal gesproken alleen maar in de 2 dagen voor de klats, maar was pas dag 19/20, dus leek me niet de reden.
GUESS WHAT.
Aha!quote:Op vrijdag 3 februari 2023 09:05 schreef Lonaa het volgende:
GUESS WHAT.
Aha! Dus je bent wel degelijk stuk!quote:Op vrijdag 3 februari 2023 19:10 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Daar is het wel ooit allemaal mee begonnen ja
Daarom doe ik het wel om de paar dagen om toch iets van effect te zien.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 08:39 schreef SilverEyes het volgende:
Besloten om me minder te gaan wegen, vandaag was de dag. In 10 dagen niets afgevallen![]()
#vooraltijddik
De eeuwige strijd in mijn.hoofd tussen dagelijks en wekelijks wegenquote:Op zaterdag 4 februari 2023 08:43 schreef Donna het volgende:
[..]
Daarom doe ik het wel om de paar dagen om toch iets van effect te zien.
Dit is precies de reden waarom ik niet niét elke dag durf te wegenquote:Op zaterdag 4 februari 2023 08:39 schreef SilverEyes het volgende:
Besloten om me minder te gaan wegen, vandaag was de dag. In 10 dagen niets afgevallen![]()
#vooraltijddik
Ja, dit ook. Ja.quote:Op zondag 5 februari 2023 10:36 schreef Hupje het volgende:
In datzelfde kader: ik heb geen ruggengraat
+1quote:Op zondag 5 februari 2023 10:36 schreef Hupje het volgende:
In datzelfde kader: ik heb geen ruggengraat
Hup, opnieuw naar de gymquote:Op zondag 5 februari 2023 11:37 schreef SQ het volgende:
Dus ik keiharde cardio doen, kijk k na een half uur op mijn horloge: hartslag van 80
Deed mn hartslagsensor het al een uur niet (had m vlak voor het sporten opgeladen)
Dus nu verbrand ik alsnog geen calorieën
quote:Op zondag 5 februari 2023 19:19 schreef SilverEyes het volgende:
Weer in mijn oude valkuil gevallen: zo teleurgesteld en gefrustreerd dat 10 dagen netjes eten en sporten niet te zien was op de weegschaal en dus maar helemaal losgaan want "het maakt niet uit, ik blijf altijd dik".
Ik neem nog maar een kop thee en morgen weer een frisse start
Heel herkenbaar. Maar inderdaad, als je nu doorzet komt er ooit een moment dat je niet meer dik bentquote:Op zondag 5 februari 2023 19:19 schreef SilverEyes het volgende:
Weer in mijn oude valkuil gevallen: zo teleurgesteld en gefrustreerd dat 10 dagen netjes eten en sporten niet te zien was op de weegschaal en dus maar helemaal losgaan want "het maakt niet uit, ik blijf altijd dik".
Ik neem nog maar een kop thee en morgen weer een frisse start
Dit. Heel erg ditquote:Op zondag 5 februari 2023 20:49 schreef Pinuts het volgende:
Heel herkenbaar. Maar inderdaad, als je nu doorzet komt er ooit een moment dat je niet meer dik bent
Denk dat ik dit oprecht nog wel het moeilijkste vind van een 'afvaljourney'. Niet het sporten, niet het gezonde eten, maar echt het doorzetten. En niet na een tegenvaller alles eten wat los en vast zit voor 2 weken en dan weer opnieuw beginnen.
En wat was het een maand geleden?quote:Op maandag 6 februari 2023 08:02 schreef SilverEyes het volgende:
Goed, dag 1 van dagelijks wegen.
Schade: +0.2 (uiteraard 1 dag eten komt erbij, 10 dagen sporten en netjes eten is stabiel)
Datum doelgericht bereikt volgens libra: onbekend.
Right...
+0,2 is geen schade, dat is een gewone schommeling. Een keer plassen en het is er alweer af. Dus ben je stabiel tov gisterenquote:Op maandag 6 februari 2023 08:02 schreef SilverEyes het volgende:
Goed, dag 1 van dagelijks wegen.
Schade: +0.2 (uiteraard 1 dag eten komt erbij, 10 dagen sporten en netjes eten is stabiel)
Datum doelgericht bereikt volgens libra: onbekend.
Right...
100x dit ja.quote:Op maandag 6 februari 2023 08:45 schreef miss_sly het volgende:
Eten is ook zo lastig. Je kunt ook geen geheelonthouder worden zoals me alcohol, want je moet toch echt eten. En dan is er zo verdomd veel om in je mond te stoppen
Nee, niet dag 1. Je hoeft niet terug naar start als je een dag te veel hebt gegetenquote:Op maandag 6 februari 2023 08:42 schreef BE het volgende:
Ik doe alleen even een![]()
![]()
![]()
*zucht*
Dag 1
Again…
On the whole ben ik best tevreden met mezelf lately, zelfs qua beweging, maar qua eten…
Elke avond weer…
quote:Op maandag 6 februari 2023 09:11 schreef SQ het volgende:
[..]
Nee, niet dag 1. Je hoeft niet terug naar start als je een dag te veel hebt gegetenen je hoeft ook geen straf.
Vandaag is het gewoon 6 februari, een mooie maandagochtend, de lente ontluikt al een beetje en we gaan er een topdag van maken
Oh nee hoor, ik heb zelf Libra ook al eeuwen op m'n telefoon staan, die voorspelling neem ik ook totaal niet serieus.quote:Op maandag 6 februari 2023 09:10 schreef SQ het volgende:
Je kunt overigens die voorspelling in libra heel makkelijk beīnvloeden door het aantal dagen dat ie voor de voorspelling gebruikt aan te passen. Mijn voorspelling staat nu ook op "onbekend" omdat ie vergelijkt met 100 dagen geleden en toen was ik lichter dan nu
Het is in elk geval zinloos om je door een platte excelberekening uit het veld te laten slaan![]()
(En ik schaam me, want ik ben daar zelf waarschijnlijk de aanstichter van omdat ik dat soms gekscherend post, alleen trek ik me er zelf niet zo veel van aan, mijn excuses daarvoor)
Oh oké dan is het goedquote:Op maandag 6 februari 2023 09:30 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Oh nee hoor, ik heb zelf Libra ook al eeuwen op m'n telefoon staan, die voorspelling neem ik ook totaal niet serieus.
Ik ben ook gewoon even aan het klagen hoor, ik weet dat je niet in een dag aankomt, dat gewichtsverlies niet lineair naar beneden gaat, dat 2 kilo per maand helemaal prima is.![]()
Ik moest het gewoon even kwijt
Beterschapquote:
Alles dit. Los van de chips en de kleuterquote:Op maandag 6 februari 2023 16:13 schreef minilot het volgende:
Mijn echtgenoot kan ook gerust twintig minuten boven de pot ellendig gaan staan kokhalzen voordat er wat komt. Wat lijkt me dat lastig! Heb jij dat ook, @:SQ?![]()
Ik wandel bij toenemende misselijkheid bij ziek (of dronken) naar een zo geschikt mogelijke plek, zeg één keer BWEEEEURGH en klaar.
Dit gesprek helpt wel tegen neiging nog wat chips van mijn kleuter te stelen
Nee hoor, dat heb ik niet, ik kots heel makkelijk. Maar daarna meteen opstaan en croissants eten is zelfs voor mij een brug te verquote:Op maandag 6 februari 2023 16:13 schreef minilot het volgende:
Mijn echtgenoot kan ook gerust twintig minuten boven de pot ellendig gaan staan kokhalzen voordat er wat komt. Wat lijkt me dat lastig! Heb jij dat ook, @:SQ?![]()
Ik wandel bij toenemende misselijkheid bij ziek (of dronken) naar een zo geschikt mogelijke plek, zeg één keer BWEEEEURGH en klaar.
Dit gesprek helpt wel tegen neiging nog wat chips van mijn kleuter te stelen
Dit geldt voor mij ook. Ik ontwijk dit onderwerp liever, omdat ik al misselijk word als ik erover lees.quote:Op maandag 6 februari 2023 18:50 schreef BE het volgende:
Kotsen...Ik doe echt alles om dat te voorkomen.
En als iemand anders kotst ga ik met mijn vingers in mijn oren liedjes zingen.Echt, ik ben al geneigd om uit dit topic te blijven zolang dit een onderwerp is.
The horrorquote:Op maandag 6 februari 2023 19:12 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik had dat ook heel sterk, moest zelf ook als ik iemand anders het zag of hoorde doen. Een week als leider op hockeykamp in de rol van 'kampmama' met een buikgriep die rond ging en bij elkaar zo'n 25 kinderen trof, heeft dat probleem wel opgelostsinds toen kan ik er vrij aardig tegen.
Lijst:
L: 3 boterhammen, 2 cervelaat, 1 filet americain.
S: uur krachttraining
T: boterham guacamole, flesje vanille protein drink
D: volkoren pasta met tomaten-groentesaus
T: bakje kwark met banaan en granola
Ja, het was niet bepaald feestquote:
SPOILER: voor de ranzige detailsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.@ snaaizucht in de avond: zorgen dat ik niks in huis heb werkt het beste. Of nou ja niks, geen dingen die ik niet wil eten. Dus als ik dan toch snaaizucht heb, eet ik fruit, of kwark met fruit en granola, of een boterham of zo. Dat is soms dan alsnog wel meer dan ik wil op een dag bij elkaar, maar iig geen chocola of chips ofzo. Iig iets met nog enigszins voedingsstoffen erin enzo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |