abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 9 februari 2023 @ 10:11:04 #201
149959 SQ
snelle trees
pi_207919009
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 10:06 schreef Avelie het volgende:

[..]
Dat is het frustrerende. Ik heb al vaker gehad dat ik goed bezig was en dan in 1x verpest je alles weer. Tenminste zo voelt dat. Daar kun je zo moedeloos van worden. Alsof alle moeite voor niks is.

Klopt niet, want op de lange termijn zou ik meer en meer kilo's aankomen als ik niet af en toe oplet en nu hou ik het redelijk binnen de perken.
Nou ja, je bent ook goed bezig, maar van de 2 kilo die je nu kwijt bent is maximaal een halve kilo vet en anderhalve kilo is vocht. Zolang je dat blijft realiseren valt het wel mee.

En als je dus zondag anderhalve kilo zwaarder bent dan zaterdag, dan is dat ook geen vet, dan is het dat vocht dat weer terug is.

Per saldo ben je dan een halve kilo vet kwijt in een week en dus hartstikke goed bezig ;)

Het is gewoon niet realistisch om met jouw gewicht te verwachten dat je 4 kilo vet in 2 weken kunt verliezen. Dat kan eigenlijk alleen als je echt heel veel overgewicht hebt.
disclaimer
pi_207919640
Ik heb wel een beetje moeite met termen als "verpesten". Het is een marathon, geen sprint. Het is zelfs geen marathon maar de weg die je aflegt. Voor altijd.

Gisteren vrat ik
4 kleine afbakbroodjes
een halve zak chips
een halve zak paaseitjes
stoofvlees, patat, boontjes
een boterham.

Vanochtend was ik 1,3 kilo zwaarder. Ja, naja. Koolhydraten houden vocht vast, dat trekt vanzelf weer weg. Natuurlijk moet ik dan vandaag niet net zoveel kutzooi eten, (ik ga natuurlijk vanavond wel bier drinken... :') ) maar van 1x meer/anders/troep eten tov dagen dat je dat niet doet, daar wordt je niet dik van.

Goed, lijstje.
O: 1 medjool dadel want SUIKER
S: dinge optillen, 10 minuten buffelen
T: shake met kwark en eiwitpoeder
L: iets met de tonijnsalade die ik maakte
D: restje kip masala met boontjes, gekookt ei en misschien stuk rotiplaat
T: bier. Dus.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_207919711
quote:
2s.gif Op donderdag 9 februari 2023 11:06 schreef Lonaa het volgende:
Het is zelfs geen marathon maar de weg die je aflegt. Voor altijd.
+honderdmiljoenmiljard
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_207919989
Ben nu sinds zondag dagelijks aan het wegen, dat geeft me wel veel meer rust :) nu 3 dagen achter elkaar echt-1.5, dus ik ga ervan uit dat dat blijvend is *O*

Zal nu wel weer een week stabiel blijven door de geplande klats komende week. Geen cravings hier, maar wel ontzettend emotioneel incontinent. Mja, of dat nu zoveel beter is :')
  donderdag 9 februari 2023 @ 11:31:41 #205
149959 SQ
snelle trees
pi_207920023
Eetplan:

O: 1 plak roggebrood met kaas en 1 kapje brood met smeerkaas
T: grote appel
L: pasta met gezonde saus :+
T: 3 mandarijnen, wellicht een 0.0 biertje (borrel)
D: chili con carne
B: 2 uur sportschool

Ik betrapte me er op dat ik dacht "ik kan niet sporten!" omdat ik die borrel heb. Maar dan wordt de valkuil ķķk dat ik 2-3 tripels pak en dan in de avond een zak chips leegvreet (zo'n 300 grams family pack). Dus nu is het plan om een 0.0 biertje te pakken en gewoon te gaan sporten. Fingers crossed :')
disclaimer
  donderdag 9 februari 2023 @ 11:37:37 #206
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_207920105
Eetplan:

O: fineoat pap met banaan en rozijnen O+
L: KH arm brood met kaas
T: Tompouce! O+ (Ik heb straks een uitvaart van iemand die elke week tompoucen haalde bij de Hema dus ik heb vanmorgen 80 tompoucen opgehaald. En dat laat ik me niet zomaar aan mijn neus voorbij gaan natuurlijk! #guiltypleasure)
D: weetiknogniet (manlief kookt)
pi_207920405
Hier vandaag
O: Cottage cheese met appel
L: omelet en geroosterde groenten
D: aardappelkroketjes, kip, broccoli of boontjes
T: apple crumble O+
en nog ergens wat skyr
Met een meidenkwartet
  Moderator / Social Media snolleke donderdag 9 februari 2023 @ 18:18:05 #208
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_207925136
Klopt het dat je in de ochtend veel eiwitten moet eten? Eiwit zorgt ervoor dat je niet veel honger hebt.(heb ik horen vertellen) Maar ik heb altijd al eiwit gezien als een middel na het sporten omwille van spier herstel.

Ik probeer af te vallen. Ik ben niet mager, maar ook niet viesdik. Er mag een paar kilootjes af.

Hoe ziet mij eetpatroon eruit tijdens het dieeten ?

Ik start om 6u met werken en heb rond 15u gedaan:

Om 5u20 eet ik meestal 2 boterhammen met

Vroege was dit vaak met chocopasta.

Soms ook zoiets:

Rond 9u op mijn werk de eerste pauze daar neem ik mijn 2e ontbijt:

Yoghurt met high proteīne en een proteīne reep.

Rond 12u: eet ik meestal 1 van die 3:
- een slaatje
- 3-4 boterhammen(bruin) met kipfilet
- 3-4 boterhammen (bruin) met smeerkaas

samen met een groentensapje: (Dit kan ook vervangen worden door een iets minder gezonde kant en klare soep uit de winkel in zo'n kartonnen brik.

Om 15u als ik thuis eet ik fruit en een normaal yoghurtje

Om 19u mijn laatste maaltijd meestal een klassieke AVGtje (aardappel vlees groentjes)

Ik heb een fysiek zware arbeid. veel met dingen sleuren enzo.

Ik wet niet of dit een goede manier is :@
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
  donderdag 9 februari 2023 @ 18:24:24 #209
149959 SQ
snelle trees
pi_207925222
Klinkt prima hoor. Ik ben zelf niet zo van die eiwit supplementen maar whatever works, works.
Heb je vaak honger gedurende de dag?
disclaimer
  donderdag 9 februari 2023 @ 18:25:39 #210
149959 SQ
snelle trees
pi_207925233
Borrel goed doorgekomen met 1 leffe 0.0, 2 uienringen en 1 bitterbal *O*
disclaimer
pi_207925235
Ik probeer zelf wel veel eiwitten te eten. Dit omdat ik inderdaad merk dat ik er langer van vol zit dan van bijv. een bord koolhydraten. En daarnaast merk ik dat omdat ik best intensief sport dat mijn lichaam sneller herstelt.

Lijstje van vandaag:
O: proteinpudding
L: 2 boterhammen, 2 eieren, ham en kaas
T: ananas
D: aardappeltjes, wokgroente en zalm
S: 75 min boksen
T: ?
pi_207925564
Weer een goede dag vandaag. Ik merk dat mijn snaaizucht al veel minder is geworden, maar dat kan ook komen doordat mijn neus verstopt zit en ik niet helemaal lekker ben.

Vandaag:
O: broodje met scrambled eggs (2), een beetje mayo en een halve avocado
L: skyr, granola, een halve mango, drie mandarijnen
D: viscurry met paksoi, klein beetje rijst

Twee cappuccino, thee, water
10.000+ stappen
pi_207925576
Eiwitten maken voor mij echt het verschil! Geen honger gevoel meer. Ik haal het uit cottage cheese (huttenkase of zoiets), Skyr, kwark, ei en kip. Geen shakes of wat dan ook. Per dag reken ik in mijn calorieën app uit of ik aan mijn proteīne doel kom.
Met een meidenkwartet
pi_207926560
O: snee brood en een beschuitje
T: appel
L: pompoenpit broodje, snee brood en 1/3 pecanbroodje
T: komkommer
D: pannenkoeken, kwark
pi_207929257
Ik kan beter mijn dagen niet plannen. :')

Salade vergeten te preppen vanwege onverwachts koffiebezoek gisteravond. Dus uiteindelijk 2 kaasbroodjes met een sinaasappel als gegeten. En ook al geen bobotie gemaakt, maar een simpele pasta met saus uit blik.
En 2 paaseitjes. Valt alweer mee vandaag.

Morgen maar weer eens wegen.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_207931349
Vorige week zaterdag: 64.1
Gister: 62.1
Vanochtend: 61.8

Gaat lekker naar beneden. Nog zo'n week erachteraan en ik zit al onder de 60kg. Het gaat sneller dan ik had verwacht.
  Moderator / Colorchick vrijdag 10 februari 2023 @ 07:27:37 #217
382129 crew  Donna
pi_207931363
Verrassend.

Nou ik ben dus ziek en het gaat lekker naar beneden. Maarja ik eet ook niet echt veel. |:)
pi_207931379
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 07:27 schreef Donna het volgende:
Verrassend.

Nou ik ben dus ziek en het gaat lekker naar beneden. Maarja ik eet ook niet echt veel. |:)
Beterschap!
  vrijdag 10 februari 2023 @ 07:38:16 #219
149959 SQ
snelle trees
pi_207931401
Beterschap, Donna.

Ik zit iig weer op mijn post-zomervakantie gewicht, dat stemt positief. Nu doorpakken naar pre- zomervakantie gewicht :')

[ Bericht 86% gewijzigd door SQ op 10-02-2023 07:43:41 ]
disclaimer
pi_207931414
Ik blijf zo'n beetje stabiel. Hopelijk komt er gauw een drop, want op de paaseitjes na doe ik geen gekke dingen en mijn broeken voelen wel beter. :(

Planning:

L: geen idee. Misschien gewoon crackers met beleg.
T: in theorie een Elmocupcake. Moet alleen nog even de tijd vinden deze te maken.
A: witlof met ham, Boursin en kaas, gebakken aardappeltjes erbij, geen mayo.
T: glas rode wijn. Want daar is ruimte voor als ik geen paaseitjes eet. :p
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  Moderator vrijdag 10 februari 2023 @ 07:46:15 #221
5428 crew  miss_sly
pi_207931427
Ons etentje gisteren was erg gezellig, erg lekker, maar niet overdreven veel zodat je propvol zit en ik heb maar twee glaasjes wijn gedronken. We gingen bovendien met de trein, dus behalve sporten gisterochtend ook nog naar station en weer naar huis gefietst.

Ik lig alleen nog moed te verzamelen om op te staan, dus nog geen idee van gewicht.

Beterschap @Donna
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_207931479
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 07:46 schreef miss_sly het volgende:
Ons etentje gisteren was erg gezellig, erg lekker, maar niet overdreven veel zodat je propvol zit en ik heb maar twee glaasjes wijn gedronken. We gingen bovendien met de trein, dus behalve sporten gisterochtend ook nog naar station en weer naar huis gefietst.

Ik lig alleen nog moed te verzamelen om op te staan, dus nog geen idee van gewicht.

Beterschap @:Donna
Dat klinkt goed, zo hoop ik het vanavond ook te doen. Hopelijk valt het op deze manier mee hoeveel je ervan aankomt.
pi_207931518
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 07:59 schreef Avelie het volgende:

[..]
Dat klinkt goed, zo hoop ik het vanavond ook te doen. Hopelijk valt het op deze manier mee hoeveel je ervan aankomt.
Je komt er niets van aan. Je weegt meer vanwege vocht. 2/3 dagen normaal doen en het is weer weg
pi_207931528
Al 3 dagen op een rij precies hetzelfde gewicht. Opgeblazen tinten, dus er komt straks na m'n menstruatie een dip *O*
  vrijdag 10 februari 2023 @ 09:05:20 #225
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_207932030
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 07:59 schreef Avelie het volgende:

[..]
Even een zijsprong omdat je nogal op de weegschaal lijkt te focussen: heb je misschien een kledingstuk liggen wat je als leidraad kan gebruiken? Een broek die nu misschien wat te strak zit ofzo?

Want, ter illustratie, mijn gewicht op de weegschaal doet niet zo veel, maar m'n broeken (bij het net-uit-de-was-komen) zitten wel flink comfortabeler, dus ik weet dat ik op de goede weg zit.

Vocht vasthouden is gewoon een normale reactie van je lichaam, dat kan komen door wat zouter eten, waar je zit in je cyclus, zwaar getraind hebben en zelfs door het weer (ok, dát zal momenteel wel meevallen, want bah. Koud. :')).
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')