abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207932797
Ik leef al bijna 40 jaar in dit lichaam, dus ik weet inmiddels wel hoe ik reageer op verschillende eetpatronen en sportregimes. Voor mij is de weegschaal zeker een goede graadmeter hoe het ervoor staat.

Tuurlijk merk ik het aan mijn garderobe ook, de helft zit nu niet lekker, omdat ik altijd rond de 57-58 weeg en daar dus ook mijn kleding op baseer. Voor mij is dit een van de belangrijkste redenen om af te vallen.

Daarbij merk ik het tijdens het hardlopen ook. Ik voel die extra kilos letterlijk aan mijn lijf hangen en het gaat zoveel makkelijker als ze eraf zijn. Alsof je 6 pakken melk meezeult tijdens je halve marathon.

Het hele verhaal omtrent vocht snap ik ook, maar je zal toch ergens moeten beginnen. Vet valt er niet zomaar af. Vandaar dat ik korte en langere termijn doelen stel. Nu eerst gaat het sneller en straks hopelijk langzaam maar gestaag richting de lente toe.
pi_207932913
Net terug uit het zwembad. Had even de memo gemist dat het vandaag bijklets dag was. Ik vind zwemmen heerlijk hoor, maar andere mensen die niet doorzwemmen vind ik zo irritant. Na 30 minuten was ik er helemaal klaar mee
#liefdagboek
pi_207933178
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 10:13 schreef SilverEyes het volgende:
Net terug uit het zwembad. Had even de memo gemist dat het vandaag bijklets dag was. Ik vind zwemmen heerlijk hoor, maar andere mensen die niet doorzwemmen vind ik zo irritant. Na 30 minuten was ik er helemaal klaar mee
#liefdagboek
O ja, ik ken dat. Grrrrr, zo irritant! Voor mij is het een reden om niet meer te gaan zwemmen. Tijdens corona was het heerlijk dat je online moest reserveren, toen was het heerlijk rustig. Maar zodra dat ophield, heb ik het maar opgegeven. Zwemmen is alleen fijn in een rustig zwembad zonder gekakel.
  Moderator vrijdag 10 februari 2023 @ 11:04:03 #229
5428 crew  miss_sly
pi_207933657
Ik zit even met een dilemma: Ik doe IF 16/8, eet tussen 12 en 20.

Ik doe drie keer in de week krachttraining. Omdat ik in de ochtend sporten het fijnste vind en ook omdat dat planning-technisch het beste uitkomt, doe ik dat dus in de ochtend, ergens van 10-12 ongeveer.

Ik ben weer wat zwaarder aan het trainen, en ik begin toch wel een beetje te merken dat mijn maag leeg is als ik ga. Ik vraag me af of het niet verstandiger is om op die dagen wel iets te eten voor het sporten. Dus niet per se echt ontbijten, maar een klein hapje om het sporten wat beter te kunnen doen. Wat zou ik kunnen eten voor het sporten? Iemand een goede tip?

Ik vraag het morgen ook nog even bij mijn trainer na, maar ben benieuwd hoe jullie dat zien.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 10 februari 2023 @ 11:05:18 #230
149959 SQ
snelle trees
pi_207933680
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 11:04 schreef miss_sly het volgende:

Ik doe drie keer in de week krachttraining. Omdat ik in de ochtend sporten het fijnste vind en ook omdat dat planning-technisch het beste uitkomt, doe ik dat dus in de ochtend, ergens van 10-12 ongeveer.

Ik ben weer wat zwaarder aan het trainen, en ik begin toch wel een beetje te merken dat mijn maag leeg is als ik ga. Ik vraag me af of het niet verstandiger is om op die dagen wel iets te eten voor het sporten. Dus niet per se echt ontbijten, maar een klein hapje om het sporten wat beter te kunnen doen. Wat zou ik kunnen eten voor het sporten? Iemand een goede tip?

Ik vraag het morgen ook nog even bij mijn trainer na, maar ben benieuwd hoe jullie dat zien.
Lonaa doet dat ook volgens mij. Een halve banaan ofzo :P
disclaimer
  vrijdag 10 februari 2023 @ 11:07:33 #231
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_207933716
quote:

Iets als een banaan lijkt me een prima beetje brandstof voor een training. :Y

Zou ook zeker niet te rigide vasthouden aan het IF als je merkt dat je lichaam het minder tof vindt in combinatie met de zwaardere trainingen.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  Moderator vrijdag 10 februari 2023 @ 11:11:47 #232
5428 crew  miss_sly
pi_207933785
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 11:05 schreef SQ het volgende:

[..]
Lonaa doet dat ook volgens mij. Een halve banaan ofzo :P
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 11:07 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]
Iets als een banaan lijkt me een prima beetje brandstof voor een training. :Y

Zou ook zeker niet te rigide vasthouden aan het IF als je merkt dat je lichaam het minder tof vindt in combinatie met de zwaardere trainingen.
Ik wil inderdaad niet kost wat kost aan dat IF vasthouden als mijn lichaam duidelijk om brandstof vraagt. En ik wil ook wel beetje bij beetje nog wat zwaarder gaan trainen, dus daar is wel brandstof voor nodig.

Banaan is wel een goede, ga ik eens proberen.
pi_207935088
Pff... vandaag veel moeite. Niet helemaal fit, geen energie. En dan wil ik alles eten... dus maar een maaltijd uit de diepvries gehaald voor vanavond en nu een lekker broodje gehaald zodat ik makkelijk eet, maar wel redelijk gezond.

Plan voor vandaag:
O: Proteinepudding
L: broodje kip van bakker, carpaccio
T: ananas
D: lasagna (zelfgemaakt maar wel uit diepvries)
S: volleybaltraining
T: appel
  vrijdag 10 februari 2023 @ 12:51:32 #234
149959 SQ
snelle trees
pi_207935156
Vriezerkost ^O^ ideaal!

Ik zit ook te lunchen met boerenkool uit de vriezer :9
disclaimer
pi_207935232
Ja, ik eet inderdaad af en toe wel voor het trainen. Weinig want anders kotsen. Dat is dan een halve banaan. Of 2 medjool dadels.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_207935256
Ik doe IF als dat goed uitkomt. Ik doe het niet als het onhandig is. Ik heb nog nooit gelezen dat als je het doet het altijd 7 dagen in de week moet zijn. Dit werkt prima voor mij.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Moderator vrijdag 10 februari 2023 @ 13:11:11 #237
5428 crew  miss_sly
pi_207935398
Op zich werkt IF voor mij dus perfect, 7 dagen in de week. Maar nu met sporten is dat anders, en dan moet ik dus weer even zoeken naar hoe ik dat dan invul.

Ik sta meestal rond 7.30 op en werk dan eerst een paar uur voor ik rond 10 uur ga sporten. Ik ga eens proberen om dan bij het opstaan een (halve) banaan te eten of wat druiven ofzo. Dat zou in principe ruim genoeg ervoor moeten zijn om er geen last van te krijgen.

Bedankt voor de input
pi_207935501
Zonet bij het douchen uitgegleden, in de val het douchegordijn naar beneden geragd, grote teen zwaar gekneusd (denk ik) en elleboog open. Het is een goede dag tot nu toe :')
  vrijdag 10 februari 2023 @ 13:25:49 #239
149959 SQ
snelle trees
pi_207935593
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 13:19 schreef SilverEyes het volgende:
Zonet bij het douchen uitgegleden, in de val het douchegordijn naar beneden geragd, grote teen zwaar gekneusd (denk ik) en elleboog open. Het is een goede dag tot nu toe :')
:o heb je geen antislipmatje?
Vervelend, hopelijk niet te blauw morgen :*
disclaimer
pi_207935611
quote:
Oh nee
  Moderator vrijdag 10 februari 2023 @ 13:29:14 #241
5428 crew  miss_sly
pi_207935635
quote:
Auw, wat pijnlijk. Sommige dagen... :*
pi_207935761
Ik heb altijd 10.30 personal training. Ik heb ook moeite met eten voor sporten, maar bij helemaal niks merk ik wel dat ik wat weinig energie heb. Het is nu een paar keer gelukt om dan om 7.30-8u een kleine banaan te eten en daar dan geen last van te hebben bij de krachttraining. Ik neem tijdens training altijd een flesje witte of groene aa (isotoon) en als ik geen banaan heb kunnen eten, dan als nodig één of twee dextro's (eentje vooraf een evt nog eentje halverwege). Vast niet de meest gezonde optie, aan de andere kant is twee dextro's iets van 5 gram dus dat valt ook nog wel mee.
Binnen een uur na de training eet/drink ik dan iets met veel eiwit en wat koolhydraten. Kwark met banaan en granola, eiwitdrink en banaantje, zoiets.

Auw SilverEyes! Hopelijk blijft het hierbij :*
pi_207936643
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 13:11 schreef miss_sly het volgende:
Op zich werkt IF voor mij dus perfect, 7 dagen in de week. Maar nu met sporten is dat anders, en dan moet ik dus weer even zoeken naar hoe ik dat dan invul.

Ik sta meestal rond 7.30 op en werk dan eerst een paar uur voor ik rond 10 uur ga sporten. Ik ga eens proberen om dan bij het opstaan een (halve) banaan te eten of wat druiven ofzo. Dat zou in principe ruim genoeg ervoor moeten zijn om er geen last van te krijgen.

Bedankt voor de input
Ik doe ook aan IF, voor mij helpt het om al vroeger te gaan sporten. Vaak ga ik al rond half 9 de deur uit.
  vrijdag 10 februari 2023 @ 15:01:09 #244
149959 SQ
snelle trees
pi_207936749
Je doet aan IF maar er staan ontbijt, lunch en diner in je lijstje?
disclaimer
  vrijdag 10 februari 2023 @ 15:02:26 #245
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_207936761
quote:
:X :X
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_207936985
quote:

Waarom doe je IF? om zo makkelijker aan minder calorieën te komen?

Maar zoals al gezegd: banaan is top.
pi_207937008
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 15:01 schreef SQ het volgende:
Je doet aan IF maar er staan ontbijt, lunch en diner in je lijstje?
Ja ik noem mijn drie maaltijden zo. Ontbijt eet ik om 12 uur, Lunch rond 3 uur en avondeten om half 6-6.
  Moderator vrijdag 10 februari 2023 @ 15:31:45 #248
5428 crew  miss_sly
pi_207937086
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 15:23 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Waarom doe je IF? om zo makkelijker aan minder calorieën te komen?

Maar zoals al gezegd: banaan is top.
Om minder uren in een dag te hebben waarin ik kan eten, inderdaad. Ik heb nu tussen 12 en 20 uur vier eetmomenten en dat bevalt me echt uitstekend. Maar iets voor ik ga sporten wordt wel weer een ding. Dus ik ga het maar proberen.

Op zichzelf is die banaan dan niet extra, want nu eet ik die vaak op een van de momenten in de yoghurt met noten.
pi_207937123
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 15:31 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Om minder uren in een dag te hebben waarin ik kan eten, inderdaad. Ik heb nu tussen 12 en 20 uur vier eetmomenten en dat bevalt me echt uitstekend. Maar iets voor ik ga sporten wordt wel weer een ding. Dus ik ga het maar proberen.

Op zichzelf is die banaan dan niet extra, want nu eet ik die vaak op een van de momenten in de yoghurt met noten.
Ja, het is en blijft experimenteren. Stel dat die banaan wel 'extra' zou zijn, dan kun je hem alsnog eten. Alleen dan moet je ergens zorgen dat je even net nog een extra blokje om loopt ofzo.

Als je daar tijd voor hebt, uiteraard. Kan niet in je drukke bestaan kijken :)
  Moderator vrijdag 10 februari 2023 @ 15:42:42 #250
5428 crew  miss_sly
pi_207937247
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 15:35 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Ja, het is en blijft experimenteren. Stel dat die banaan wel 'extra' zou zijn, dan kun je hem alsnog eten. Alleen dan moet je ergens zorgen dat je even net nog een extra blokje om loopt ofzo.

Als je daar tijd voor hebt, uiteraard. Kan niet in je drukke bestaan kijken :)
Ja, dat is het punt natuurlijk, he :) Er moet ook gewerkt worden, onder andere, en nog wat andere bijzaken die aandacht en tijd vergen. Maar inderdaad, zorgen dat ik niet toch teveel kcal binnenkrijg. Ik vind het al lastig genoeg: genoeg eiwitten, genoeg groenten en fruit, niet te veel kcal, genoeg vetten, maar niet te veel, etc.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')