Ohja, vertel mij wat. En over paar jaar hoor je weer dat uit onderzoek blijkt dat bepaalde voeding niet zo goed voor je is, waar je nu nog van denkt dat dat hartstikke gezond is. Of andersom.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 15:42 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ja, dat is het punt natuurlijk, heEr moet ook gewerkt worden, onder andere, en nog wat andere bijzaken die aandacht en tijd vergen. Maar inderdaad, zorgen dat ik niet toch teveel kcal binnenkrijg. Ik vind het al lastig genoeg: genoeg eiwitten, genoeg groenten en fruit, niet te veel kcal, genoeg vetten, maar niet te veel, etc.
Haha, ja, dat voortschrijdend inzichtquote:Op vrijdag 10 februari 2023 15:44 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ohja, vertel mij wat. En over paar jaar hoor je weer dat uit onderzoek blijkt dat bepaalde voeding niet zo goed voor je is, waar je nu nog van denkt dat dat hartstikke gezond is. Of andersom.![]()
Ach. Als afvallen je doel is en je valt af, dan doe je het top.
Vanaf nu welquote:Op vrijdag 10 februari 2023 13:25 schreef SQ het volgende:
[..]heb je geen antislipmatje?
Vervelend, hopelijk niet te blauw morgen
Gewoon ongeveer 1.5 gram eiwit per kg aanhouden. En absoluut genoeg vetten eten !quote:Op vrijdag 10 februari 2023 15:50 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Haha, ja, dat voortschrijdend inzichtZo fijn altijd.
Mijn doel is momenteel niet per se afvallen, maar spiermassa aankomen. En strakker worden. Dat vereist dan ook weer de nodige eiwitten en goed eten enzoNou ja, er is een begin van te zien, dus ik ga vrolijk door.
Zakje leeg?quote:Op vrijdag 10 februari 2023 15:47 schreef SQ het volgende:
ik had zoete craving dus kocht zo'n zakje suikervrije drop.
Ben ook best hardleers met die dingen, zo blijkt
Acute difterie dysenterie.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 15:52 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Zakje leeg?
Ik neem tegenwoordig wel eens een glaasje zero karvan cevitam als ik zoete craving heb. Ligt eraan hoe zoet het moet zijn, overigens, want soms werkt een glas sterrenmuntthee ook nog wel.
Ik voel me goed. Energiek, slaap goed, fit, geen hoofdpijn, dus inderdaad mijn gevoel vertrouwen.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 15:52 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Gewoon ongeveer 1.5 gram eiwit per kg aanhouden. En absoluut genoeg vetten eten !
Lekker veelzijdig. Achja, dat zit je wel goed, hoor. Beetje vertrouwen op je eigen gevoel ook
Oh ja, toen mijn moeder in de jaren '90 steeds aan de lijn was, was vet het ultieme kwaad. Nu zijn het de suikers.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 15:44 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ohja, vertel mij wat. En over paar jaar hoor je weer dat uit onderzoek blijkt dat bepaalde voeding niet zo goed voor je is, waar je nu nog van denkt dat dat hartstikke gezond is. Of andersom.![]()
Ach. Als afvallen je doel is en je valt af, dan doe je het top.
O ja! Nu je het zegt. Een keer gehad, sindsdien mijd ik het als de pestquote:Op vrijdag 10 februari 2023 15:52 schreef SQ het volgende:
[..]
Acute difterie dysenterie.
Dat spul werkt rete laxerend.
De consensus is nu vooral dat het beide niet goed en of slecht is. Moet moet uitkijken met teveel verzadigde vetten. En transvetten (maar die komen nauwelijks meer over in de voeding in onze supermarkten). Suiker is essentieel. Punt is alleen dat producten waar veel (toegevoegde) suiker in zit erg lekker zijn, en je dus makkelijk daarvan teveel eet.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 15:54 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Oh ja, toen mijn moeder in de jaren '90 steeds aan de lijn was, was vet het ultieme kwaad. Nu zijn het de suikers.
Haha, dat snap ik ja.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 15:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik voel me goed. Energiek, slaap goed, fit, geen hoofdpijn, dus inderdaad mijn gevoel vertrouwen.
Maar toen mijn gedachten gisterochtend tijdens mijn training constant afdwaalden naar de salade met eitjes die ik mocht eten als ik thuis kwam, bedacht ik me dat ik toch eens moet gaan proberen ervoor ook al iets te eten. De echo in mijn maag was te aanwezig
I see what you did there.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 15:52 schreef SQ het volgende:
[..]
Acute difterie dysenterie.
Dat spul werkt rete laxerend.
Yes i know. Ik denk dat iedereen hier meer dan genoeg kennis heeft over voeding. Nu nog uitvoerenquote:Op vrijdag 10 februari 2023 15:56 schreef theunderdog het volgende:
[..]
De consensus is nu vooral dat het beide niet goed en of slecht is. Moet moet uitkijken met teveel verzadigde vetten. En transvetten (maar die komen nauwelijks meer over in de voeding in onze supermarkten). Suiker is essentieel. Punt is alleen dat producten waar veel (toegevoegde) suiker in zit erg lekker zijn, en je dus makkelijk daarvan teveel eet.
Haha yup.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 15:59 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Yes i know. Ik denk dat iedereen hier meer dan genoeg kennis heeft over voeding. Nu nog uitvoeren
Het is een fabeltje dat voedingsadviezen extreem veranderen in de tijd. Vijftig jaar geleden werd ook al groente, fruit, peulvruchten, melkproducten, volkoren, niet te veel vlees, niet te veel alcohol, weinig koekjes/snoep/gebakjes/chips/patat aangeraden. Er is wat nuancering gekomen in vetten, alcoholgebruik, voedingscholesterol. Maar de algemene voedingsadviezen zijn erg constant. Laat je niet wijs maken dat die steeds veranderen. Alle mode-diėten staan niet gelijk aan de wetenschappelijke voedingsadviezen.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 15:50 schreef miss_sly het volgende:
Haha, ja, dat voortschrijdend inzichtZo fijn altijd.
Dat weet ik. Toch is vet lange tijd wel de duivel geweest en is suiker dat nu.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 16:04 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Het is een fabeltje dat voedingsadviezen extreem veranderen in de tijd. Vijftig jaar geleden werd ook al groente, fruit, peulvruchten, melkproducten, volkoren, niet te veel vlees, niet te veel alcohol, weinig koekjes/snoep/gebakjes/chips/patat aangeraden. Er is wat nuancering gekomen in vetten, alcoholgebruik, voedingscholesterol. Maar de algemene voedingsadviezen zijn erg constant. Laat je niet wijs maken dat die steeds veranderen. Alle mode-diėten staan niet gelijk aan de wetenschappelijke voedingsadviezen.
Suiker is boosdoener wbt lege calorieėn in de wetenschap. Niet de duivel zoals mode-diėten, dieetboeken (levert lekker geld op, een nieuw dieetboek schrijven) en blogs er over praten. Verwar populaire artikelen niet met wetenschap.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 16:08 schreef miss_sly het volgende:
Dat weet ik. Toch is vet lange tijd wel de duivel geweest en is suiker dat nu.
Natuurlijk is al heel erg lang en gebalanceerd, gevarieerd voedingspatroon het advies. Ik heb overigens nooit mode-diėten gedaan. Alleen het SHE-dieet van hier
Wellicht in die tijd dat je inderdaad ook beter voeding met veel kcal kon eten. Immers, toen leefde nog veel mensen in voedselschaarste dus kon je beter kcal met veel/voldoende kcal tot je nemen dan alleen maar 'mager' voedsel.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 16:08 schreef Isabeau het volgende:
Dat lag overigens iets anders in de 19e eeuw toen dr. Atwater heel enthousiast begon aan het analyseren van alle voedingsmiddelen en hoeveel kcal er in zat. Zijn conclusie was 'voeding met veel kcal is het beste voor je'. Dus geen groente (weinig kcal) en heel heel heel veel vlees en vetHij was wel een beetje van slag als streng Christen dat alcohol ook zoveel kcal bevatte en volgens zijn eigen idee dus goed voor je was. Daar werd de universiteit waar hij werk voor deed ook boos over.
Volgens mij doe ik dat nietquote:Op vrijdag 10 februari 2023 16:09 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Suiker is boosdoener wbt lege calorieėn in de wetenschap. Niet de duivel zoals mode-diėten, dieetboeken (levert lekker geld op, een nieuw dieetboek schrijven) en blogs er over praten. Verwar populaire artikelen niet met wetenschap.
Dat is ook de oorsprong van ons 'toetje'quote:Op vrijdag 10 februari 2023 16:10 schreef Pinuts het volgende:
Wellicht in die tijd dat je inderdaad ook beter voeding met veel kcal kon eten. Immers, toen leefde nog veel mensen in voedselschaarste dus kon je beter kcal met veel/voldoende kcal tot je nemen dan alleen maar 'mager' voedsel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |