abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207937274
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 15:42 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ja, dat is het punt natuurlijk, he :) Er moet ook gewerkt worden, onder andere, en nog wat andere bijzaken die aandacht en tijd vergen. Maar inderdaad, zorgen dat ik niet toch teveel kcal binnenkrijg. Ik vind het al lastig genoeg: genoeg eiwitten, genoeg groenten en fruit, niet te veel kcal, genoeg vetten, maar niet te veel, etc.
Ohja, vertel mij wat. En over paar jaar hoor je weer dat uit onderzoek blijkt dat bepaalde voeding niet zo goed voor je is, waar je nu nog van denkt dat dat hartstikke gezond is. Of andersom. _O-

Ach. Als afvallen je doel is en je valt af, dan doe je het top. :P
  vrijdag 10 februari 2023 @ 15:47:54 #252
149959 SQ
snelle trees
pi_207937312
ik had zoete craving dus kocht zo'n zakje suikervrije drop.

Ben ook best hardleers met die dingen, zo blijkt ;(
disclaimer
  Moderator vrijdag 10 februari 2023 @ 15:50:26 #253
5428 crew  miss_sly
pi_207937337
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 15:44 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Ohja, vertel mij wat. En over paar jaar hoor je weer dat uit onderzoek blijkt dat bepaalde voeding niet zo goed voor je is, waar je nu nog van denkt dat dat hartstikke gezond is. Of andersom. _O-

Haha, ja, dat voortschrijdend inzicht :D Zo fijn altijd.

Mijn doel is momenteel niet per se afvallen, maar spiermassa aankomen. En strakker worden. Dat vereist dan ook weer de nodige eiwitten en goed eten enzo :') Nou ja, er is een begin van te zien, dus ik ga vrolijk door.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_207937349
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 13:25 schreef SQ het volgende:

[..]
:o heb je geen antislipmatje?
Vervelend, hopelijk niet te blauw morgen :*
Vanaf nu wel :')
pi_207937353
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 15:50 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Mijn doel is momenteel niet per se afvallen, maar spiermassa aankomen. En strakker worden. Dat vereist dan ook weer de nodige eiwitten en goed eten enzo :') Nou ja, er is een begin van te zien, dus ik ga vrolijk door.
Gewoon ongeveer 1.5 gram eiwit per kg aanhouden. En absoluut genoeg vetten eten !

Lekker veelzijdig. Achja, dat zit je wel goed, hoor. Beetje vertrouwen op je eigen gevoel ook :)
  Moderator vrijdag 10 februari 2023 @ 15:52:17 #256
5428 crew  miss_sly
pi_207937354
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 15:47 schreef SQ het volgende:
ik had zoete craving dus kocht zo'n zakje suikervrije drop.

Ben ook best hardleers met die dingen, zo blijkt ;(
Zakje leeg?

Ik neem tegenwoordig wel eens een glaasje zero karvan cevitam als ik zoete craving heb. Ligt eraan hoe zoet het moet zijn, overigens, want soms werkt een glas sterrenmuntthee ook nog wel.
  vrijdag 10 februari 2023 @ 15:52:59 #257
149959 SQ
snelle trees
pi_207937365
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 15:52 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Zakje leeg?

Ik neem tegenwoordig wel eens een glaasje zero karvan cevitam als ik zoete craving heb. Ligt eraan hoe zoet het moet zijn, overigens, want soms werkt een glas sterrenmuntthee ook nog wel.
Acute difterie dysenterie.
Dat spul werkt rete laxerend.

[ Bericht 2% gewijzigd door SQ op 10-02-2023 15:54:07 (Verkeerde ziekte :')) ]
disclaimer
  Moderator vrijdag 10 februari 2023 @ 15:54:06 #258
5428 crew  miss_sly
pi_207937376
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 15:52 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Gewoon ongeveer 1.5 gram eiwit per kg aanhouden. En absoluut genoeg vetten eten !

Lekker veelzijdig. Achja, dat zit je wel goed, hoor. Beetje vertrouwen op je eigen gevoel ook :)
Ik voel me goed. Energiek, slaap goed, fit, geen hoofdpijn, dus inderdaad mijn gevoel vertrouwen.

Maar toen mijn gedachten gisterochtend tijdens mijn training constant afdwaalden naar de salade met eitjes die ik mocht eten als ik thuis kwam, bedacht ik me dat ik toch eens moet gaan proberen ervoor ook al iets te eten. De echo in mijn maag was te aanwezig :')
pi_207937378
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 15:44 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Oh ja, toen mijn moeder in de jaren '90 steeds aan de lijn was, was vet het ultieme kwaad. Nu zijn het de suikers. :P
  Moderator vrijdag 10 februari 2023 @ 15:54:35 #260
5428 crew  miss_sly
pi_207937381
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 15:52 schreef SQ het volgende:

[..]
O ja! Nu je het zegt. Een keer gehad, sindsdien mijd ik het als de pest :{w
pi_207937401
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 15:54 schreef SilverEyes het volgende:

[..]
Oh ja, toen mijn moeder in de jaren '90 steeds aan de lijn was, was vet het ultieme kwaad. Nu zijn het de suikers. :P
De consensus is nu vooral dat het beide niet goed en of slecht is. Moet moet uitkijken met teveel verzadigde vetten. En transvetten (maar die komen nauwelijks meer over in de voeding in onze supermarkten). Suiker is essentieel. Punt is alleen dat producten waar veel (toegevoegde) suiker in zit erg lekker zijn, en je dus makkelijk daarvan teveel eet.
pi_207937408
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 15:54 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik voel me goed. Energiek, slaap goed, fit, geen hoofdpijn, dus inderdaad mijn gevoel vertrouwen.

Maar toen mijn gedachten gisterochtend tijdens mijn training constant afdwaalden naar de salade met eitjes die ik mocht eten als ik thuis kwam, bedacht ik me dat ik toch eens moet gaan proberen ervoor ook al iets te eten. De echo in mijn maag was te aanwezig :')
Haha, dat snap ik ja.
pi_207937412
Vandaag gaat het weer prima:

12.000 stappen
2 uur fietsen

O: volkorenboterham met twee eieren, tomaat en kaas
L: skyr met een halve mango en granola
D: tapas met cocktails

Doel vanavond is om op tijd te stoppen en mezelf niet vol te proppen, maar wel te genieten van het eten. Wat betreft drank ga ik mezelf geen restricties opleggen.
  vrijdag 10 februari 2023 @ 15:58:17 #264
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_207937422
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 15:52 schreef SQ het volgende:

[..]
I see what you did there.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_207937434
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 15:56 schreef theunderdog het volgende:

[..]
De consensus is nu vooral dat het beide niet goed en of slecht is. Moet moet uitkijken met teveel verzadigde vetten. En transvetten (maar die komen nauwelijks meer over in de voeding in onze supermarkten). Suiker is essentieel. Punt is alleen dat producten waar veel (toegevoegde) suiker in zit erg lekker zijn, en je dus makkelijk daarvan teveel eet.
Yes i know. Ik denk dat iedereen hier meer dan genoeg kennis heeft over voeding. Nu nog uitvoeren *)
  vrijdag 10 februari 2023 @ 16:00:28 #266
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_207937444
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 15:59 schreef SilverEyes het volgende:
Nu nog uitvoeren *)
:'(
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_207937461
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 15:59 schreef SilverEyes het volgende:

[..]
Yes i know. Ik denk dat iedereen hier meer dan genoeg kennis heeft over voeding. Nu nog uitvoeren *)
Haha yup.
pi_207937495
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 15:50 schreef miss_sly het volgende:

Het is een fabeltje dat voedingsadviezen extreem veranderen in de tijd. Vijftig jaar geleden werd ook al groente, fruit, peulvruchten, melkproducten, volkoren, niet te veel vlees, niet te veel alcohol, weinig koekjes/snoep/gebakjes/chips/patat aangeraden. Er is wat nuancering gekomen in vetten, alcoholgebruik, voedingscholesterol. Maar de algemene voedingsadviezen zijn erg constant. Laat je niet wijs maken dat die steeds veranderen. Alle mode-diėten staan niet gelijk aan de wetenschappelijke voedingsadviezen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_207937543
Dat lag overigens iets anders in de 19e eeuw toen dr. Atwater heel enthousiast begon aan het analyseren van alle voedingsmiddelen en hoeveel kcal er in zat. Zijn conclusie was 'voeding met veel kcal is het beste voor je'. Dus geen groente (weinig kcal) en heel heel heel veel vlees en vet :+ Hij was wel een beetje van slag als streng Christen dat alcohol ook zoveel kcal bevatte en volgens zijn eigen idee dus goed voor je was. Daar werd de universiteit waar hij werk voor deed ook boos over.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Moderator vrijdag 10 februari 2023 @ 16:08:13 #270
5428 crew  miss_sly
pi_207937547
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 16:04 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Het is een fabeltje dat voedingsadviezen extreem veranderen in de tijd. Vijftig jaar geleden werd ook al groente, fruit, peulvruchten, melkproducten, volkoren, niet te veel vlees, niet te veel alcohol, weinig koekjes/snoep/gebakjes/chips/patat aangeraden. Er is wat nuancering gekomen in vetten, alcoholgebruik, voedingscholesterol. Maar de algemene voedingsadviezen zijn erg constant. Laat je niet wijs maken dat die steeds veranderen. Alle mode-diėten staan niet gelijk aan de wetenschappelijke voedingsadviezen.
Dat weet ik. Toch is vet lange tijd wel de duivel geweest en is suiker dat nu.

Natuurlijk is al heel erg lang en gebalanceerd, gevarieerd voedingspatroon het advies. Ik heb overigens nooit mode-diėten gedaan. Alleen het SHE-dieet van hier :P
  vrijdag 10 februari 2023 @ 16:09:30 #271
149959 SQ
snelle trees
pi_207937568
Ik heb Sonja bakker gedaan en mijn moeder deed montignac.

Ik viel wel snel af hoor, met Sonja. Alleen was werkelijk alles vies. :)
disclaimer
pi_207937570
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 16:08 schreef miss_sly het volgende:

Dat weet ik. Toch is vet lange tijd wel de duivel geweest en is suiker dat nu.

Natuurlijk is al heel erg lang en gebalanceerd, gevarieerd voedingspatroon het advies. Ik heb overigens nooit mode-diėten gedaan. Alleen het SHE-dieet van hier :P
Suiker is boosdoener wbt lege calorieėn in de wetenschap. Niet de duivel zoals mode-diėten, dieetboeken (levert lekker geld op, een nieuw dieetboek schrijven) en blogs er over praten. Verwar populaire artikelen niet met wetenschap.
pi_207937578
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 16:08 schreef Isabeau het volgende:
Dat lag overigens iets anders in de 19e eeuw toen dr. Atwater heel enthousiast begon aan het analyseren van alle voedingsmiddelen en hoeveel kcal er in zat. Zijn conclusie was 'voeding met veel kcal is het beste voor je'. Dus geen groente (weinig kcal) en heel heel heel veel vlees en vet :+ Hij was wel een beetje van slag als streng Christen dat alcohol ook zoveel kcal bevatte en volgens zijn eigen idee dus goed voor je was. Daar werd de universiteit waar hij werk voor deed ook boos over.
Wellicht in die tijd dat je inderdaad ook beter voeding met veel kcal kon eten. Immers, toen leefde nog veel mensen in voedselschaarste dus kon je beter kcal met veel/voldoende kcal tot je nemen dan alleen maar 'mager' voedsel.
  Moderator vrijdag 10 februari 2023 @ 16:10:32 #274
5428 crew  miss_sly
pi_207937585
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 16:09 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Suiker is boosdoener wbt lege calorieėn in de wetenschap. Niet de duivel zoals mode-diėten, dieetboeken (levert lekker geld op, een nieuw dieetboek schrijven) en blogs er over praten. Verwar populaire artikelen niet met wetenschap.
Volgens mij doe ik dat niet :)
pi_207937593
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 16:10 schreef Pinuts het volgende:

Wellicht in die tijd dat je inderdaad ook beter voeding met veel kcal kon eten. Immers, toen leefde nog veel mensen in voedselschaarste dus kon je beter kcal met veel/voldoende kcal tot je nemen dan alleen maar 'mager' voedsel.
Dat is ook de oorsprong van ons 'toetje' *O*
De maaltijd had vaak niet genoeg kcal en dus begonnen artsen toetjes op melkbasis aan te raden, zoals vla en pudding.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')