abonnement Unibet Coolblue
pi_207159923
Heb ik een Instant Pot nodig? Wat zijn jullie ervaringen met dit soort keukenapparaten?

Ik heb zelf op dit moment een heel beperkte keuken wegens tijdelijke woning, en overweeg een additionele kookmethode. Ik heb nu een klein inductiekookplaatje, en een klein, oud oventje (dat wel heel goed werkt trouwens). Daarmee koken we eigenlijk best prima, het kost alleen wat tijd en planning. En we hebben geen afzuigkap. En geen vaatwasser. Dus dacht ik: misschien is een slowcooker of hogedrukpan wel iets als aanvulling. Nu hoorde ik dat er ook combinatiepannen bestaan waarin je zowel slow- als pressure kunt koken én ook nog airfryeren. Aan de ene kant lijkt dat me ideaal: 1 apparaat dat veel kan als aanvulling op een heel bescheiden arsenaal aan keukenapparaten. En misschien gaan we dan ook wel weer wat nieuwe soorten dingen eten. Maar aan de andere kant ben ik bang dat ik dan een groot, duur ding heb wat ik nooit gebruik :+

Dus ik ben op zoek naar tips en gebruikerservaringen. Help? Waarom zou ik wel of juist niet een Instant Pot moeten kopen? En dan met of zonder airfryer? Ik heb nog nooit iets uit een airfryer gegeten en weet ook niet zo goed of ik dat nou een enorm voordeel vind... en ben bang dat een combinatie-apparaat slechter is in beide functies. Of heb je een goed alternatief?

Even wat achtergrond nog: ik eet haast nooit vlees, en frituur hoogst zelden. Ik houd van groente en bijvoorbeeld van recepten van Ottolenghi, met veel smaak en textuur. En van soepen, stoofpotten, ovenschotels en stamppotten. Ik vermoed dat ik nooit echt zelf yoghurt ga maken of brood ga bakken. Ik heb overigens wel eens een tijdje zelf yoghurt gemaakt en dat was prima, en makkelijk, daar heb ik echt geen instant pot voor nodig, dat lijkt me te veel afwas... maar yoghurt uit de winkel is ook heerlijk. Ik zou wel meer gedroogde peulvruchten willen maken maar ik ben een beetje een slechte planner qua koken dus ik bedenk dat dan niet de dag van tevoren, dus dan ga ik vaak toch maar weer voor blik of pot. Ik vind uitgebreid koken soms leuk maar ik wil ook gewoon elke dag gezond eten en dan wil ik het soms ook gewoon snel en simpel. Maar we vallen voor dat laatste wel vaak terug op beproefde combinaties en dat is soms een beetje saai.
pi_207159978
Ja hoi! Ik ben mogelijk ook in de markt voor een Instant Pot of Ninja Foodi. Of een andere goed aangeschreven multicooker maar die ben ik nog niet tegengekomen.

Ik wil graag slowcooken met een aanbakfunctie, stomen, rijst koken, snelkoken en airfryen. Daarnaast wil ik een uitgestelde timer, een pot die op inductie kan, onderdelen die in de vaatwasser kunnen.
Spoilers!
pi_207159997
Vanaf morgen rond het middaguur deel ik je mijn ervaringen. Ik ga zo inkopen doen, en de Post doet de rest ;)

Wij hadden dus al een jaar een discussie over:
- Een airfryer, nog een apparaat erbij
- Dure rijstolie in de frituurpan
- Negatieve ervaringen met een slowcooker die maar niet onder de 100 graden te houden was
- Een grote-porties sous vide oplossing die niet uitnodigt om ook voor iets kleins in te zetten
- Inmiddels vier rijststomers, die allemaal nooit gebruikt worden en overal en nergens vandaan gekomen zijn
- Een oven met gebreken, op een onhandige plek in huis
- Een houtgestookte steenoven in de tuin die uitnodigt tot bakken, maar het proces van rijzen enzo wat nog wel eens tegenvalt

En toen zag ik de link van @Kaatje1 , klikte, bestelde, betaalde en wacht nu op de Post.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_207160001
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2022 15:42 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ja hoi! Ik ben mogelijk ook in de markt voor een Instant Pot of Ninja Foodi. Of een andere goed aangeschreven multicooker maar die ben ik nog niet tegengekomen.

Ik wil graag slowcooken met een aanbakfunctie, stomen, rijst koken, snelkoken en airfryen. Daarnaast wil ik een uitgestelde timer, een pot die op inductie kan, onderdelen die in de vaatwasser kunnen.
Oh ja, pot die ook op inductie kan voor aanbakken is hier ook wel een pré. En graag zonder anti-aanbaklaag.
pi_207160003
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2022 15:42 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ja hoi! Ik ben mogelijk ook in de markt voor een Instant Pot of Ninja Foodi. Of een andere goed aangeschreven multicooker maar die ben ik nog niet tegengekomen.

Ik wil graag slowcooken met een aanbakfunctie, stomen, rijst koken, snelkoken en airfryen. Daarnaast wil ik een uitgestelde timer, een pot die op inductie kan, onderdelen die in de vaatwasser kunnen.
Als dit werkelijk allemaal met één apparaat kan, ben ik ook om!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_207160030
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 december 2022 15:45 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Als dit werkelijk allemaal met één apparaat kan, ben ik ook om!
@Vanyel en @Kaatje1 zeggen dat het kan.

Het hele internet zegt dat ook maar dat vertrouw ik toch minder dan hen ;)
Spoilers!
  dinsdag 20 december 2022 @ 15:51:14 #7
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_207160060
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2022 15:48 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
@:vanyel en @:kaatje1 zeggen dat het kan.

Het hele internet zegt dat ook maar dat vertrouw ik toch minder dan hen ;)
Ze zeggen dat het kan, maar ze hebben nog geen ervaring met de Instantpot die deze functie heeft. Toch?

Ik ben wat sceptisch t.a.v. dergelijke multifunctionele apparaten. Er zijn dan altijd functies die het beduidend minder doen dan een los apparaat.
The love you take is equal to the love you make.
pi_207160068
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2022 15:51 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Ze zeggen dat het kan, maar ze hebben nog geen ervaring met de Instapot die deze functie heeft. Toch?
Oh. Inderdaad. Beide hebben geen airfryerfunctie.
Spoilers!
pi_207160080
quote:
5s.gif Op dinsdag 20 december 2022 15:35 schreef yinu het volgende:
Heb ik een Instant Pot nodig?

Ja.
Slotje *O*
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_207160092
quote:
5s.gif Op dinsdag 20 december 2022 15:35 schreef yinu het volgende:
Ik zou wel meer gedroogde peulvruchten willen maken maar ik ben een beetje een slechte planner qua koken dus ik bedenk dat dan niet de dag van tevoren, dus dan ga ik vaak toch maar weer voor blik of pot.
Ik bedenk dat 1 of 2 uur van tevoren en mik ze dan in de instant pot
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  dinsdag 20 december 2022 @ 15:55:20 #11
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_207160101
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2022 15:54 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik bedenk dat 1 of 2 uur van tevoren en mik ze dan in de instant pot
Evangelist :)
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_207160103
Oh en de pan en de deksel en alle kleine frutsels van de deksel en de erbij gekochte glazen deksel gaan allemaal in de afwasmasjien @Lucky_Strike
.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_207160113
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2022 15:48 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
@:vanyel en @:kaatje1 zeggen dat het kan.

Het hele internet zegt dat ook maar dat vertrouw ik toch minder dan hen ;)
^O^
Ik vergat te melden dat ik er ook immer mijn eendenborsten in sous vide.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_207160118
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 15:55 schreef fietsie het volgende:

[..]
Evangelist :)
Ja.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  dinsdag 20 december 2022 @ 15:58:54 #15
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_207160126
@yinu

Ik zit ook in kamp twijfel, bijv. voor het vlees eten. Ik gebruikte de slowcooker vooral voor vleesgerechten en dat apparaat staat ook stof te happen sinds we flink hebben geminderd met vlees.

Voor hoeveel personen kook jij meestal? Dat kan ook nog wel een factor zijn. Voor een gezin is het alweer een ander verhaal dan als je alleen of met zijn tweeën bent.
The love you take is equal to the love you make.
pi_207160143
Hier ook weinig vlees inderdaad, dat wordt ook meegewogen.
Spoilers!
pi_207160193
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2022 15:58 schreef Lienekien het volgende:
@:yinu

Ik zit ook in kamp twijfel, bijv. voor het vlees eten. Ik gebruikte de slowcooker vooral voor vleesgerechten en dat apparaat staat ook stof te happen sinds we flink hebben geminderd met vlees.

Voor hoeveel personen kook jij meestal? Dat kan ook nog wel een factor zijn. Voor een gezin is het alweer een ander verhaal dan als je alleen of met zijn tweeën bent.
Ik kook meestal voor met z'n tweeën (maar dan ook weer wel vaak voor meer dagen, of voor de vriezer). Ja ik zie ook heel veel instant pot recepten voor vlees, maar voor die paar keer dat wij ooit vlees eten kan ik ook wel gewoon ouderwets in een pan koken.
pi_207160205
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2022 15:54 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik bedenk dat 1 of 2 uur van tevoren en mik ze dan in de instant pot
Dat is wel een timeframe dat bij mij past ja.
pi_207160206
Ik doe bijvoorbeeld wel eens bloemkoolsoep/crème.
Mik ik een cup water in dat ding, rekje, een aardappel in tweeën, bloemkool in tweeën.
5 minuten hogedruk, klots melk erbij en de staafmixer erin. Evt bouillonblok.
Klaaaaar.

Geen zin om te koken, geen tijd, toch snel klaar. Stokbrood erbij, Mrs V blij.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_207160236
Ik vind dit soort recepten wel hoopgevend:

https://www.flyingfoodie.(...)-uit-de-instant-pot/

https://www.flyingfoodie.(...)et-spinazie-en-feta/

https://www.flyingfoodie.(...)-uit-de-instant-pot/

https://www.flyingfoodie.(...)tant-pot-snel-klaar/

https://www.flyingfoodie.nl/recept/instant-pot-aardappel-gratin/

Plus de vele mogelijkheden met peulvruchten, curry's en soepen.

Genoeg vegetarische opties die je zo ingewikkeld kunt maken als je zelf wilt.
Spoilers!
pi_207160270
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2022 16:07 schreef Vanyel het volgende:
Ik doe bijvoorbeeld wel eens bloemkoolsoep/crème.
Mik ik een cup water in dat ding, rekje, een aardappel in tweeën, bloemkool in tweeën.
5 minuten hogedruk, klots melk erbij en de staafmixer erin. Evt bouillonblok.
Klaaaaar.

Geen zin om te koken, geen tijd, toch snel klaar. Stokbrood erbij, Mrs V blij.
Echt? 5 minuten? Klinkt haalbaar :s)
pi_207160367
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2022 16:10 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik vind dit soort recepten wel hoopgevend:

https://www.flyingfoodie.(...)-uit-de-instant-pot/

https://www.flyingfoodie.(...)et-spinazie-en-feta/

https://www.flyingfoodie.(...)-uit-de-instant-pot/

https://www.flyingfoodie.(...)tant-pot-snel-klaar/

https://www.flyingfoodie.nl/recept/instant-pot-aardappel-gratin/

Plus de vele mogelijkheden met peulvruchten, curry's en soepen.

Genoeg vegetarische opties die je zo ingewikkeld kunt maken als je zelf wilt.
Ik heb echt nét diezelfde pagina geopend :D
pi_207160416
Ik kwam deze website tegen: https://www.corriecooks.com/c/one-pot-meals/#

Matige site en matige recepten maar het geeft wel wat inspiratie. Gevulde paprika, vega paella, gevulde pasta, etc.

Ervarenen, hebben jullie wel eens pasta in de IP gemaakt?
Spoilers!
pi_207160551
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2022 16:27 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik kwam deze website tegen: https://www.corriecooks.com/c/one-pot-meals/#

Matige site en matige recepten maar het geeft wel wat inspiratie. Gevulde paprika, vega paella, gevulde pasta, etc.

Ervarenen, hebben jullie wel eens pasta in de IP gemaakt?
Oh hilarische site inderdaad. Ik zag lasagne en klikte, en na enig scrollen :') viel mijn oog op de volgende opmerking:

quote:
What can I add for toppings?
You can add crushed potato chips on the top just to have some toppings.
Tuurlijk. Crushed potato chips op je lasagne. _O-

Maar wel fijn, die filmpjes van recepten, ik kan me er anders altijd zo weinig van voorstellen.
pi_207160840
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2022 16:27 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik kwam deze website tegen: https://www.corriecooks.com/c/one-pot-meals/#

Matige site en matige recepten maar het geeft wel wat inspiratie. Gevulde paprika, vega paella, gevulde pasta, etc.

Ervarenen, hebben jullie wel eens pasta in de IP gemaakt?
Nee.
Wel eens rijst
Bovenop kip in een zutje
Ging best goed
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_207160865
TvPot :D

Al is het maar voor de 5 minuten soepen. Dan is mw C blij :9
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_207161144
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2022 16:27 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik kwam deze website tegen: https://www.corriecooks.com/c/one-pot-meals/#

Matige site en matige recepten maar het geeft wel wat inspiratie. Gevulde paprika, vega paella, gevulde pasta, etc.

Ervarenen, hebben jullie wel eens pasta in de IP gemaakt?
Ja, ging prima was heerlijk ben het recept kwijt |:(
We have far more in common than that which devides us..
pi_207165595
Heeft er eigenlijk wel eens iemand yoghurt gemaakt in de Instant Pot? Ik ben benieuwd hoe dat gaat, niet zozeer vanwege gewone yoghurt want dat is uit de winkel ook prima, maar vanwege vegan yoghurts. Ik vind kokosyoghurt lekker maar dat vind ik altijd zo duur. En ik zou het fijn vinden om zelf te kunnen controleren hoe veel en wat voor additieven erin gaan.
pi_207169986
ETA 11:40.

En ehm @yinu yoghurt staat wel op het todo lijstje maar niet bovenaan, sorry. Ik wil proberen zo veel mogelijk van de drie komende kerstdiners met "het ding" te gaan voorbereiden dus ik zit mezelf nu in-te-youtuben :D
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_207170092
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2022 10:09 schreef fietsie het volgende:
ETA 11:40.

En ehm @:yinu yoghurt staat wel op het todo lijstje maar niet bovenaan, sorry. Ik wil proberen zo veel mogelijk van de drie komende kerstdiners met "het ding" te gaan voorbereiden dus ik zit mezelf nu in-te-youtuben :D
Wat zijn je plannen? En heb je youtubetips? Ik zie vooral een hoop kaf tussen het koren. Een heleboel kanalen van echte Instant Pot fangirls of -boys waarvan ik denk: dan heb ik echt geen Instant Pot nodig hoor. Bijvoorbeeld ‘here’s how to make your own unique Instant Pot ricotta omg this is so easy!!!’ Eh… melk verwarmen en er zuur in flikkeren en dan de stremsels in een theedoek uit laten lekken om ‘ricotta’ te maken (of paneer, of wat voor verse kaas dan ook) kan ik met mijn Hema-steelpannetje van ¤2,95 anders ook prima.

Zo zag ik ook iemand (volgens mij die Corrie die LS gevonden had) een ui fruiten in de binnenpan en daar bloemkool’rijst’ bij doen en dat was het hele recept.

Dude. Daar heb ik al een pan voor.


Ik bedoel: ik wil juist recepten die ik zonder instant pot niet of minder goed/snel/lekker/makkelijk kan maken. Anders red ik het prima met m’n ene pitje, onze ‘hooikist’ gemaakt van verhuisdekens, en m’n Bamix :D
pi_207170129
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2022 10:21 schreef yinu het volgende:

[..]
Wat zijn je plannen? En heb je youtubetips? Ik zie vooral een hoop kaf tussen het koren. Een heleboel kanalen van echte Instant Pot fangirls of -boys waarvan ik denk: dan heb ik echt geen Instant Pot nodig hoor. Bijvoorbeeld ‘here’s how to make your own unique Instant Pot ricotta omg this is so easy!!!’ Eh… melk verwarmen en er zuur in flikkeren en dan de stremsels in een theedoek uit laten lekken om ‘ricotta’ te maken (of paneer, of wat voor verse kaas dan ook) kan ik met mijn Hema-steelpannetje van ¤2,95 anders ook prima.

Zo zag ik ook iemand (volgens mij die Corrie die LS gevonden had) een ui fruiten in de binnenpan en daar bloemkool’rijst’ bij doen en dat was het hele recept.

Dude. Daar heb ik al een pan voor.
Daarom heb ik er dus ook nog geen. Omdat ik al zoveel dingen heb en niet een extra apparaat wil waar ik dan niets mee zou doen.

Maar als ik mijn rijstkoker bijvoorbeeld weg kan doen, zou dat al schelen. En soep zoals @Vanyel aangeeft, klinkt ook erg goed.

Als ie dan ook nog kan airfryeren is dat wel een kers op de taart :Y Heb nu geen airfryer, maar soms denk ik wel eens dat het fijn zou zijn er een te hebben.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Beste/leukste mod 2022 woensdag 21 december 2022 @ 10:26:05 #32
319979 Fok-it
All is well
pi_207170153
Tvp. Ook een Instant Pot hier maar merk dat ik hem wel minder gebruik dan toen ik hem net had. Dus wat super chille dump gerechten zouden wel chill zijn om het weer beetje op te pikken :Y
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_207170334
OK hier mijn 2 cents over de waarom, aanvullend op mijn post hierboven:
- We hadden nog geen airfryer
- De friteuse gebruiken we steeds minder vaak
- Onze oven heeft kuren
- Ik heb geen snelkookpan meer sinds ik mijn geërfde heb gesloopt (ventiel stuk)
- Mijn slowcooker heb ik weggegeven omdat ie in alle standen behalve de warmhoudstand over de 100 graden ging
- Mijn geisoleerde sous vide bak vereist heeeeel veel warm water, deze machine kan het ook met kleinere porties efficient

De knelpunten zijn er ook:
- Ik heb echt geen kastruimte meer, deze machine zal op het aanrecht moeten gaan wonen.
- De drie rijstkokers gaan nu hoe dan ook weg; hij moet het maar gewoon goed kunnen -als- ik het al zou willen (want de rijstkokers werden eigenlijk ook nooit gebruikt, ze kwamen als krijgertjes in huis...)
- Echt geen benutten zal betekenen: leren, lezen en of video's kijken.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_207170339
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  woensdag 21 december 2022 @ 11:55:08 #35
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_207171324
Ik ben heel benieuwd naar je ervaringen.

Wat natuurlijk wel een ding is: hij kan veel, maar niet tegelijk.
The love you take is equal to the love you make.
pi_207172805
1e ervaringen: VOLKOMEN RUK

Hij komt niet door de initiële test opwarm procedure.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_207173179
Ik heb nog nooit een snelkookpan of een slowcooker of een rijstkoker gehad. Ik doe dat allemaal gewoon in een pan. Laat staan een sous-vide-apparaat. Ik hou best van koken en van lekker en gezond eten maar ben niet op zoek naar restaurant-eten thuis.

quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2022 14:13 schreef fietsie het volgende:
1e ervaringen: VOLKOMEN RUK

Hij komt niet door de initiële test opwarm procedure.
Ik ben heel benieuwd wat dat betekent @fietsie !
Komt ie niet op temperatuur? Of is ie gewoon stuk?
pi_207173206
Leverancier is op dit moment het probleem aan het proberen na te spelen.

Het lijkt erop of het drukventiel in het stoomdeksel niet op zijn plek schiet.
Maar daarna is de machine ook niet meer open te krijgen.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_207173338
Klinkt als een stuk exemplaar toch? Wel balen als je m nog voor kerst wilde gebruiken…
pi_207173384
Dus wel op start gedrukt?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_207174167


Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  woensdag 21 december 2022 @ 16:02:08 #42
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_207174344
En nu?
The love you take is equal to the love you make.
pi_207174372
Hij is echt niet in orde: 45 minuten opwarmen later kwam ie weer niet tot het starten van zijn programma.

Ben nu bezig met de retourprocedure, die gezien het feit dat mijn auto bij de garage staat voor APK en het postkantoor 5km verderop is nog best, uitdagend is.
Want vandaag terug = vrijdag een nieuwe hebben we zojuist afgestemd.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  woensdag 21 december 2022 @ 16:19:08 #44
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_207174537
Je kon niet ergens handmatig een ventiel open zetten om de druk eraf te halen?
The love you take is equal to the love you make.
pi_207174736
Nope

Maar de service van de firma is wel erg goed; geen gedoe met een centraal distributie bedrijf e.d. maar gewoon rechtstreeks naar de persoon die me geholpen heeft sturen
(Ik ben toevallig erg goed bekend in die wijk , het viel me meteen op)
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  woensdag 21 december 2022 @ 16:46:40 #46
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_207174877
Maar er moet toch wel een optie zitten om het programma te onderbreken en dan ‘quick steam release’?
The love you take is equal to the love you make.
pi_207175485
quote:
11s.gif Op woensdag 21 december 2022 16:46 schreef Lienekien het volgende:
Maar er moet toch wel een optie zitten om het programma te onderbreken en dan ‘quick steam release’?
Software matig ja. Blijkt.
Ik heb de doos net zelf op de PostNL kar gezet dus hij is onderweg
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_207175487
quote:
1s.gif Op woensdag 21 december 2022 14:56 schreef Vanyel het volgende:
Dus wel op start gedrukt?
Humpf
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  woensdag 21 december 2022 @ 17:42:44 #49
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_207175517
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2022 17:40 schreef fietsie het volgende:

[..]
Software matig ja. Blijkt.
Ik heb de doos net zelf op de PostNL kar gezet dus hij is onderweg
Ik volg het niet meer.
The love you take is equal to the love you make.
pi_207175552
quote:
1s.gif Op woensdag 21 december 2022 17:42 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Ik volg het niet meer.
Er zit niet zoals bij oudere modellen een fysiek in te drukken ventiel. Dat zit diep in de machine achter de airfryer module en wordt aangestuurd met een magneet oid
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  woensdag 21 december 2022 @ 17:46:51 #51
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_207175587
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2022 17:44 schreef fietsie het volgende:

[..]
Er zit niet zoals bij oudere modellen een fysiek in te drukken ventiel. Dat zit diep in de machine achter de airfryer module en wordt aangestuurd met een magneet oid
Maar het softwarematige werkte dus niet?
The love you take is equal to the love you make.
pi_207175609
Ik deed vanmiddag 900 gram gedroogde bonen in mijn pot voor bruine bonen met mijn allerallerallerlaatste laatste 750 gram sigmespek.
3 volwassenen, 1 11-jarige.
We zijn er bijna doorheen :@
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_207175640
quote:
1s.gif Op woensdag 21 december 2022 17:46 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Maar het softwarematige werkte dus niet?
Inderdaad. Want hij registreerde überhaupt niet dat ie op druk was
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_207180654
quote:
1s.gif Op woensdag 21 december 2022 17:48 schreef Vanyel het volgende:
Ik deed vanmiddag 900 gram gedroogde bonen in mijn pot voor bruine bonen met mijn allerallerallerlaatste laatste 750 gram sigmespek.
3 volwassenen, 1 11-jarige.
We zijn er bijna doorheen :@
O+ bruinebonenwindjes O+
pi_207181846
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2022 22:20 schreef yinu het volgende:

[..]
O+ bruinebonenwindjes O+
Bij mij werkt dat iets anders hoor :D
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_207184674
Research over Instantpot vs. Ninja Foodi:https://mashable.com/deals/instant-pot-vs-ninja-foodi

Welke instantpot: https://mashable.com/roundup/best-instant-pot

Mijn man heeft gezegd dat ik niet zo moeilijk moet doen en gewoon de Instant Pro Ultimate Crisp voor mijn verjaardag krijg. Lief, maar wel heel veel boven het bedrag dat we normaal voor verjaardagskado's uitgeven. Ik heb ook 85 euro in mijn account bij Cashback XL staan dat ik hiervoor uit kan laten betalen. Ik twijfel nog even door.

@Vanyel, jij kocht een glazen deksel. Dat is dus geen optie op de Ultimate Crisp. Zou jij dat als probleem ervaren?

Wat heb jij (en kaatje1) nog meer voor accessoires?
Spoilers!
pi_207186331
Oh @Lucky_Strike dat zou mijn man/persoon/partner ook doen, die word altijd helemaal kriegel van mijn research en getwijfel!

Wat mij betreft heb ik trouwens liever een roestvrijstalen binnenkant dan een anti-aanbaklaag dus dan valt de Ninja sowieso al af. Verder ben ik er nog niet over uit of ik nou wel een combinatie met airfryer zou willen of niet. Ik zou denk ik nooit een losse airfryer kopen. En vraag me af of ik die functie van de instant pot ooit zou gebruiken. Maar het zou misschien wel een leuke extra kunnen zijn…
pi_207186928
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 14:28 schreef yinu het volgende:
Oh @:Lucky_Strike dat zou mijn man/persoon/partner ook doen, die word altijd helemaal kriegel van mijn research en getwijfel!

Wat mij betreft heb ik trouwens liever een roestvrijstalen binnenkant dan een anti-aanbaklaag dus dan valt de Ninja sowieso al af. Verder ben ik er nog niet over uit of ik nou wel een combinatie met airfryer zou willen of niet. Ik zou denk ik nooit een losse airfryer kopen. En vraag me af of ik die functie van de instant pot ooit zou gebruiken. Maar het zou misschien wel een leuke extra kunnen zijn…
Ik wil ook geen anti-aanbaklaag dus geen Ninja. Die biedt, naast in 3 lagen airfryen ipv 2, ook geen voordelen voor mij en wel een veel hogere prijs.

Ik wil juist wel een airfryer. Maar ik weet nog steeds niet of ik daar 299 euro voor uit wil geven.
Spoilers!
pi_207187547
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 12:04 schreef Lucky_Strike het volgende:

@:vanyel, jij kocht een glazen deksel. Dat is dus geen optie op de Ultimate Crisp. Zou jij dat als probleem ervaren?
Zou ik met name in de winter jammer vinden want dan gooi ik de reguliere deksel eraf, glazen erop en mik ik de pan buiten de kou in voor terugkoelen. Zoveel gemak :@
Verder gebruik ik hem alleen sporadisch even bij sauteren. Dat mag niet met echte deksel en wil je ook niet anders wordt het al snel houtskool allemaal
quote:
Wat heb jij (en kaatje1) nog meer voor accessoires?

Moet ik dit echt openbaar maken? :@ Ik heb de helft zelfs nog nooit gebruikt.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  donderdag 22 december 2022 @ 15:59:20 #60
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_207187582
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2022 15:56 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Zou ik met name in de winter jammer vinden want dan gooi ik de reguliere deksel eraf, glazen erop en mik ik de pan buiten de kou in voor terugkoelen. Zoveel gemak :@
Verder gebruik ik hem alleen sporadisch even bij sauteren. Dat mag niet met echte deksel en wil je ook niet anders wordt het al snel houtskool allemaal
[..]
Moet ik dit echt openbaar maken? :@ Ik heb de helft zelfs nog nooit gebruikt.
Vertel er ook vooral bij wat je wel en niet gebruikt!
The love you take is equal to the love you make.
pi_207187707
Het valt bij nader inzien best mee.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_207189027
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2022 16:10 schreef Vanyel het volgende:
Het valt bij nader inzien best mee.
[ afbeelding ]
Wat gebruik je juist wel of niet?
Spoilers!
pi_207189174
Het is winter en ik ben -O- dus ik gebruik helemaal niks. De pan gebruiken is al opgave genoeg.

Maar dat oranje ding is echt veel fijner dan het rekje dat erbij zit. En als je rijst wil maken moet je zoiets als die terracotta met een deksel hebben.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_207189333
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 12:04 schreef Lucky_Strike het volgende:
Research over Instantpot vs. Ninja Foodi:https://mashable.com/deals/instant-pot-vs-ninja-foodi

Welke instantpot: https://mashable.com/roundup/best-instant-pot

Mijn man heeft gezegd dat ik niet zo moeilijk moet doen en gewoon de Instant Pro Ultimate Crisp voor mijn verjaardag krijg. Lief, maar wel heel veel boven het bedrag dat we normaal voor verjaardagskado's uitgeven. Ik heb ook 85 euro in mijn account bij Cashback XL staan dat ik hiervoor uit kan laten betalen. Ik twijfel nog even door.

@:vanyel, jij kocht een glazen deksel. Dat is dus geen optie op de Ultimate Crisp. Zou jij dat als probleem ervaren?

Wat heb jij (en kaatje1) nog meer voor accessoires?

Even snel, ik heb de evo duo plus (volgens mij dezelfde als @Vanyel want die vond 'm top). Als accessoire heb ik de glazen deksel.
Is de ultimate crisp dezelfde als @fietsie heeft? Zo ja, deze is ook in de usa nog maar een paar maanden uit, accessoires komen dan vaak wat later.

Heb nu hartstikke veel bonnen gekregen met kerst, dus ik denk dat ik ze aan accessoires ga besteden.
We have far more in common than that which devides us..
pi_207190151
Ik lees geïnteresseerd mee. Maar ik heb al een mooie snelkookpan, en een TurboTronic MC6 Multicooker - Slowcooker, en allerlei ander kookgerei wat ik niet weg zou willen doen dus er mag niks bij.

quote:
1s.gif Op woensdag 21 december 2022 17:48 schreef Vanyel het volgende:
Ik deed vanmiddag 900 gram gedroogde bonen in mijn pot voor bruine bonen met mijn allerallerallerlaatste laatste 750 gram sigmespek.
3 volwassenen, 1 11-jarige.
We zijn er bijna doorheen :@
We overwegen dit voorjaar nieuwe varkjes te nemen. Want godverpielekes, wat is dat lekker, eigen vark. En hier is het ook op :+
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_207190694
quote:
7s.gif Op donderdag 22 december 2022 19:27 schreef sigme het volgende:

[..]
We overwegen dit voorjaar nieuwe varkjes te nemen. Want godverpielekes, wat is dat lekker, eigen vark. En hier is het ook op :+
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_207190728
Leuk probeersel @fietsie kwam ik op instagram tegen

Limburgs Stoofvlees met een vleugje Indisch

Tijd: in totaal 45 minuten incl voorbereiding.

Ingrediënten voor 4 personen:

1 kg rundersukade of riblappen in blokjes
2 uien
4 teentjes knoflook
3 laurierblaadjes
6 steranijs (of kruidnagel)
Scheut ketjap
Eetlepel sambal oelek
75 ml azijn
250 ml water
4 plakken ontbijtkoek
olijfolie
peper en zout

Kook met mij mee!

Snij het vlees in blokjes
Snipper de uien en knoflook.
Zet de instant pot op Sauté en bak het vlees aan met de uien en de knoflook.
Voeg de kruiden, water en azijn erbij en als dat goed is doorgeroerd voeg je de ontbijtkoek bij.
Zet de instant pot op pressure cook high voor 23 minuten. Na afloop kan je gelijk de druk eraf halen met quick release.
Zet de instant pot op sauté en laat het stoofpotje nog even 10 minuten inkoken tot gewenste dikte.

Lekker om te serveren met zoete aardappel en aardpeer uit de airfryer. En dan natuurlijk op z’n Limburgs met mayonaise en piccalilly
We have far more in common than that which devides us..
pi_207191508
Wat is er Limburgs aan mayo en piccalilly? }:|
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_207191649
quote:
7s.gif Op donderdag 22 december 2022 19:27 schreef sigme het volgende:
Ik lees geïnteresseerd mee. Maar ik heb al een mooie snelkookpan, en een TurboTronic MC6 Multicooker - Slowcooker, en allerlei ander kookgerei wat ik niet weg zou willen doen dus er mag niks bij.
[..]
We overwegen dit voorjaar nieuwe varkjes te nemen. Want godverpielekes, wat is dat lekker, eigen vark. En hier is het ook op :+
Jaaaaaaaaaaa!
Spoilers!
pi_207192079
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2022 20:38 schreef Vanyel het volgende:
Wat is er Limburgs aan mayo en piccalilly? }:|
Zalig zijn de onnozelen….

Niet teveel aandacht aan besteden, ze weten immers niet beter :{
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_207193288
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2022 20:38 schreef Vanyel het volgende:
Wat is er Limburgs aan mayo en piccalilly? }:|
Ik wilde er nog bij zetten “sorry @Vanyel, niet mijn titel”
We have far more in common than that which devides us..
pi_207195209
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 20:01 schreef Kaatje1 het volgende:
Leuk probeersel @:Fietsie kwam ik op instagram tegen

Limburgs Stoofvlees met een vleugje Indisch

Tijd: in totaal 45 minuten incl voorbereiding.

Ingrediënten voor 4 personen:

1 kg rundersukade of riblappen in blokjes
2 uien
4 teentjes knoflook
3 laurierblaadjes
6 steranijs (of kruidnagel)
Scheut ketjap
Eetlepel sambal oelek
75 ml azijn
250 ml water
4 plakken ontbijtkoek
olijfolie
peper en zout

Kook met mij mee!

Snij het vlees in blokjes
Snipper de uien en knoflook.
Zet de instant pot op Sauté en bak het vlees aan met de uien en de knoflook.
Voeg de kruiden, water en azijn erbij en als dat goed is doorgeroerd voeg je de ontbijtkoek bij.
Zet de instant pot op pressure cook high voor 23 minuten. Na afloop kan je gelijk de druk eraf halen met quick release.
Zet de instant pot op sauté en laat het stoofpotje nog even 10 minuten inkoken tot gewenste dikte.

Lekker om te serveren met zoete aardappel en aardpeer uit de airfryer. En dan natuurlijk op z’n Limburgs met mayonaise en piccalilly
Moet wel paardenvlees zijn eigenlijk he
  zondag 25 december 2022 @ 12:31:38 #73
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_207224777
HIJ DOET HUT!
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  zondag 25 december 2022 @ 12:35:38 #74
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_207224835
@Kaatje1 @Lucky_Strike @Vanyel nu een werkende pan! :)

Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  Spellchecker zondag 25 december 2022 @ 12:35:39 #75
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_207224855
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2022 12:35 schreef fietsie het volgende:
@:Kaatje1 @:Lucky_Strike @:Vanyel nu een werkende pan! :)

[ afbeelding ]
*O*

Ik heb hem net besteld, een paar minuten geleden. Na aftrek van alle Bol-bonnen enzo moest ik nog 100 euro betalen.
Spoilers!
  zondag 25 december 2022 @ 12:37:18 #77
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_207224865
Fundamentele verschillen:
- Hij werd met de bovenkant boven bezorgd; het vorige pakket op zijn kant
- De druksensor in het verwarmingselement kwam vanzelf omhoog bij het uitnemen van de binnenpan
- De "knopjes" op het display reageerden direct en met iedere vorm van drukken. Bij die die eerder werd gestuurd moest ik onder een bepaalde hoek drukken.

Straks eerste food erin. (nu eerst mn haar drogen :{ ;( )
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_207224898
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2022 12:37 schreef fietsie het volgende:
Fundamentele verschillen:
- Hij werd met de bovenkant boven bezorgd; het vorige pakket op zijn kant
- De druksensor in het verwarmingselement kwam vanzelf omhoog bij het uitnemen van de binnenpan
- De "knopjes" op het display reageerden direct en met iedere vorm van drukken. Bij die die eerder werd gestuurd moest ik onder een bepaalde hoek drukken.

Straks eerste food erin.
Leuk! Wat ga je maken?

Ik heb eigenlijk nog geen plannen, zo ver ben ik nog niet.
Spoilers!
  zondag 25 december 2022 @ 12:40:53 #79
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_207224922
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2022 12:39 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Leuk! Wat ga je maken?

Ik heb eigenlijk nog geen plannen, zo ver ben ik nog niet.
We hebben straks met schoonmoeder kerstdiner, tweede kerst zonder schoonpa. Op haar verzoek met zn vieren.

Ik maak de door haar gewenste ossenhaas, pommes duchesse en spruitjes.
En daarbij rodekool salade, witlofsalade en een komkommerslaatje.


En vond een briljant recept (al zeg ik het zelf) van pastinaak. selderijknol en aardappel reepjes wat zelfs de pubers die gister aan tafel zaten opaten alsof ze nooit anders kregen..
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_207224977
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2022 12:40 schreef fietsie het volgende:

[..]
We hebben straks met schoonmoeder kerstdiner, tweede kerst zonder schoonpa. Op haar verzoek met zn vieren.

Ik maak de door haar gewenste ossenhaas, pommes duchesse en spruitjes.
En daarbij rodekool salade, witlofsalade en een komkommerslaatje.

En vond een briljant recept (al zeg ik het zelf) van pastinaak. selderijknol en aardappel reepjes wat zelfs de pubers die gister aan tafel zaten opaten alsof ze nooit anders kregen..
Lekker :9 Wat gaat daarvan in de IP? Pommes duchesse en spruitjes?

Heb je het recept van die knolselderij en pastinaak?
Spoilers!
  zondag 25 december 2022 @ 12:46:12 #81
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_207225001
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2022 12:44 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Lekker :9 Wat gaat daarvan in de IP? Pommes duchesse en spruitjes?

Heb je het recept van die knolselderij en pastinaak?
Sowieso de pommes en misschien stoom ik de spuitjes even voor ik ze rooster..

SPOILER: Recept
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_207225053
Oh dat recept ziet er heerlijk uit!! Daar heb ik geen instant pot voor nodig :D

En ik ben benieuwd naar jullie ervaringen @fietsie en @Lucky_Strike . Wel top dat je zoveel bonnen kon inzetten!
pi_207225222
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2022 12:35 schreef fietsie het volgende:
@:Kaatje1 @:Lucky_Strike @:Vanyel nu een werkende pan! :)

[ afbeelding ]
En een hele blije @fietsie zeker?
We have far more in common than that which devides us..
  zondag 25 december 2022 @ 13:36:14 #84
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_207225774
Eerste gerecht klaar :D

(Was me alleen niet helder dat tussen voorverwarmen en koken de deksel open moest voor inleggen van voer, omdat mijn brein zei: "Deksel zit bovenop dus alle warmte is er uit als je hem open doet".
Dus dit keer zijn de meeste gebarsten.
Volgende keer beter.

Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_207225878
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2022 13:36 schreef fietsie het volgende:
Eerste gerecht klaar :D

(Was me alleen niet helder dat tussen voorverwarmen en koken de deksel open moest voor inleggen van voer, omdat mijn brein zei: "Deksel zit bovenop dus alle warmte is er uit als je hem open doet".
Dus dit keer zijn de meeste gebarsten.
Volgende keer beter.

[ afbeelding ]
En hoe smaakten dezen? Ik vind het zo iets raars
We have far more in common than that which devides us..
  zondag 25 december 2022 @ 13:47:13 #86
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_207225920
Bij de thee waren ze prima.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_207253880
Hij is binnen *O*

De watertest is geslaagd. Ik heb niet per ongeluk de eerste pot van @fietsie gekregen :D

Het op temperatuur komen vond ik wel lang duren. Maar ik stond er op te wachten natuurlijk, dan lijkt wachten altijd langer te duren.

Nu nog bedenken wat ik er mee ga doen. Zo ver was ik nog niet.
Spoilers!
  dinsdag 27 december 2022 @ 12:32:50 #88
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_207253914
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 december 2022 12:31 schreef Lucky_Strike het volgende:
Hij is binnen *O*

De watertest is geslaagd. Ik heb niet per ongeluk de eerste pot van @:fietsie gekregen :D

Het op temperatuur komen vond ik wel lang duren. Maar ik stond er op te wachten natuurlijk, dan lijkt wachten altijd langer te duren.

Nu nog bedenken wat ik er mee ga doen. Zo ver was ik nog niet.
Ik ben ondertussen begonnen met de zoektocht naar goed passende rekjes enzo, voor grillen en om dingen in te kunnen stapelen
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_207253978
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2022 12:32 schreef fietsie het volgende:

[..]
Ik ben ondertussen begonnen met de zoektocht naar goed passende rekjes enzo, voor grillen en om dingen in te kunnen stapelen
Hou me op de hoogte. Ik moet om te beginnen eens kijken of mijn Ikea stoommandje er in past. En of ik een schaal heb voor de pot in pot methode.

Ik vind het ontbreken van een gebruiksaanwijzing wel echt kut zeg. Moet ik stomme filmpjes gaan kijken om te leren hoe de deksel open moet :{w
Spoilers!
  dinsdag 27 december 2022 @ 13:07:20 #90
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_207254569
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 december 2022 12:36 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Hou me op de hoogte. Ik moet om te beginnen eens kijken of mijn Ikea stoommandje er in past. En of ik een schaal heb voor de pot in pot methode.

Ik vind het ontbreken van een gebruiksaanwijzing wel echt kut zeg. Moet ik stomme filmpjes gaan kijken om te leren hoe de deksel open moet :{w
Ik heb gewoon de downloadlink gevolgd voor de basis handleiding, en de rest haal ik van oa hun website?
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_207257454
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2022 12:32 schreef fietsie het volgende:

[..]
Ik ben ondertussen begonnen met de zoektocht naar goed passende rekjes enzo, voor grillen en om dingen in te kunnen stapelen
Als je principieel tegen bent, heb je hier niks aan, maar Amazon staat vol met ip accessoires.
Weet niet of ook al voor jullie formaat.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  dinsdag 27 december 2022 @ 15:14:26 #92
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_207257716
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 december 2022 15:06 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Als je principieel tegen bent, heb je hier niks aan, maar Amazon staat vol met ip accessoires.
Weet niet of ook al voor jullie formaat.
Ik ben nog even aan het uitzoeken wat de barbarian-units maatvoering van dit device is; 6,2 liter klinkt optimistisch metrisch voor Amazon :P
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_207263121
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2022 15:14 schreef fietsie het volgende:

[..]
Ik ben nog even aan het uitzoeken wat de barbarian-units maatvoering van dit device is; 6,2 liter klinkt optimistisch metrisch voor Amazon :P
Ik zag net op fb dat iemand een set had gekocht voor de 5,7 waarvan ze dacht dat het ook in de 6,2 zou passen. Nee dus, 61 euro (incl inklaring
We have far more in common than that which devides us..
pi_207274934
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2022 19:08 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ik zag net op fb dat iemand een set had gekocht voor de 5,7 waarvan ze dacht dat het ook in de 6,2 zou passen. Nee dus, 61 euro (incl inklaring
Daar liep ik dus ook in de webshop al tegen aan (die dat netjes crediteerden).

De hoogte / diameter verhouding is ook anders.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_207301820
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2022 13:07 schreef fietsie het volgende:

[..]
Ik heb gewoon de downloadlink gevolgd voor de basis handleiding, en de rest haal ik van oa hun website?
Dan heb ik verkeerd gekeken. Ik scande een QR-code en moest een filmpje kijken. Heus handig maar niet voor alles. Ik zal eens beter kijken en zoeken dan.

Ik heb gisteren een test gedaan. 2 Scones in de airfryer, 3 in de oven. Ik verwarmde de oven voor, bedacht toen dat ik ook de airfryer kon gebruiken. Opzoeken wat de regels rond broodjes afbakken in de airfryer zijn, uitvogelen hoe ik hem laat voorverwarmen, voorverwarmen, scones er in, scones afbakken. En toen was de gewone oven pas voorverwarmd _O- Geen merkbaar verschil in smaak of crunch. Allebei prima.

Ik heb net de croisants en kaiserbroodjes voor het ontbijt er ook in gedaan. Wat gaat dat lekker snel zeg. Ik ben fan.

Ik weet alleen niet hoe je voorkomt dat de kooktijd al in gaat als je de producten nog niet in de IP hebt gedaan na voorverwarmen. Maar dat krijg je er dus van als je de handleiding niet leest. Wel handig dat je de kooktijd gewoon aan kunt passen zonder dat er processen opnieuw moeten worden gestart zoals in een van onze ovens.
Spoilers!
pi_207301845
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2022 11:03 schreef Lucky_Strike het volgende:

Ik weet alleen niet hoe je voorkomt dat de kooktijd al in gaat als je de producten nog niet in de IP hebt gedaan na voorverwarmen. Maar dat krijg je er dus van als je de handleiding niet leest. Wel handig dat je de kooktijd gewoon aan kunt passen zonder dat er processen opnieuw moeten worden gestart zoals in een van onze ovens.
Dit had ik ook; gekke was, toen ik airfyerde vanaf koud kreeg ik daar een vraag over op het display, toen ik hem "warm" gebruikte niet..
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_207302023
Whut, voorverwarmen?
Met de gewone airfryer dien we dat niet hoor, ook als het officieel wel moet. Ding is zo klein, dat is in 2 tellen heet zat.

Test eens? O-)
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_207302107
quote:
1s.gif Op donderdag 29 december 2022 11:15 schreef Vanyel het volgende:
Whut, voorverwarmen?
Met de gewone airfryer dien we dat niet hoor, ook als het officieel wel moet. Ding is zo klein, dat is in 2 tellen heet zat.

Test eens? O-)
Ik deed dat dus met die chocolade salted caramel bitterballen, en toen was de voorverwarm tijd + baktijd samen teveel, en deden ze *ploef*
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_207302136
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2022 11:19 schreef fietsie het volgende:

[..]
Ik deed dat dus met die chocolade salted caramel bitterballen, en toen was de voorverwarm tijd + baktijd samen teveel, en deden ze *ploef*
Ja jonge dan pas je toch ook de baktijd aan!
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_207302150
quote:
1s.gif Op donderdag 29 december 2022 11:20 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ja jonge dan pas je toch ook de baktijd aan!
Ik wist toch nog nie dat ze dat zouden gaan doen? :P
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_207302175
Overigens, nu we het toch hebben over sneks uit de Airfryer; als je gewoon in de Mora oranje verpakking zittende kleine snekjes in de airfryer gebruikt (die dus ook veel minder kosten dan hun oven/airfryer gelabelde zusjes), dan werkt dat toch ook wel? Of moet je dan een sprayflesje vullen met olie en daarmee aan de slag?
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_207302248
Ik vind gewone frituurfrikandellen en bitterballen uit de airfryer echt niet te vreten. Dus ik doe ovensnacks.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_207302277
quote:
1s.gif Op donderdag 29 december 2022 11:27 schreef Vanyel het volgende:
Ik vind gewone frituurfrikandellen en bitterballen uit de airfryer echt niet te vreten. Dus ik doe ovensnacks.
Mooi, dan bak ik die zak voor ik begin met oliebollen bakken :P (in de olie die nunog in de pan zit)
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_207302857
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2022 11:22 schreef fietsie het volgende:
Overigens, nu we het toch hebben over sneks uit de Airfryer; als je gewoon in de Mora oranje verpakking zittende kleine snekjes in de airfryer gebruikt (die dus ook veel minder kosten dan hun oven/airfryer gelabelde zusjes), dan werkt dat toch ook wel? Of moet je dan een sprayflesje vullen met olie en daarmee aan de slag?
Laatst was ik bij vrienden die per ongeluk een zak normale snacks hadden gekocht en die in de airfryer bereidden. De bitterballen werden gewoon niet bruin. Bleven dezelfde kleur als ze ongefrituurd zijn. Ik dacht dat het wel los zou lopen maar er is echt wel verschil dus.
Spoilers!
pi_207307405
quote:
1s.gif Op donderdag 29 december 2022 11:59 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Laatst was ik bij vrienden die per ongeluk een zak normale snacks hadden gekocht en die in de airfryer bereidden. De bitterballen werden gewoon niet bruin. Bleven dezelfde kleur als ze ongefrituurd zijn. Ik dacht dat het wel los zou lopen maar er is echt wel verschil dus.
Ik bak ze wel in de rijstolie voor ik de pan leegmaak voor zaterdag. Als ik oliebollen ga bakken.
Nu ja... ik kan me eigenlijk niet voorstellen van niet.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_207308221
Smaak van normale bitterballen en kroketten blijft hetzelfde maar ze blijven wat bleekjes.
Laatst kreeg ik bij iemand eigen merk bitterballen van de Deka, vrijwel smakeloos. Als test toen die van kwekkeboom gehaald en die waren een stuk lekkerder
We have far more in common than that which devides us..
  vrijdag 6 januari 2023 @ 15:38:49 #107
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_207443911
Wat ik zoal heb bereid tot nog toe:
- Airfryer - kip-bitterballen
- Airfryer - Kwekkeboom hapjes
- Airfryer - kippevleugeltjes met honing-whisky marinade, van ongmarineerde rauwe kippenvleugeltjes
- Saute en Hogedruk - Chili con Carne
- Hogedruk - Spruitjes
- Hogedruk - Koolraappuree
- Slowcook - draadjesvlees van biologische vrij rondren koe van een boer hier in de buurt, met sambal/ketjap/ui

En op dit moment zit er een hele kip in de machine: eerst 25 minuten hogedruk, dan op het aanrecht "drogen" aan de lucht, en daarna in de grill-modus van de airfryer. Kip gevuld met rozemarijn (van de struik) en citroen en gember, drie takken rozemarijn in het stoomwater ook.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  vrijdag 6 januari 2023 @ 15:41:08 #108
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_207443932
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_207444270
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 15:38 schreef fietsie het volgende:
Wat ik zoal heb bereid tot nog toe:
- Airfryer - kip-bitterballen
- Airfryer - Kwekkeboom hapjes
- Airfryer - kippevleugeltjes met honing-whisky marinade, van ongmarineerde rauwe kippenvleugeltjes
- Saute en Hogedruk - Chili con Carne
- Hogedruk - Spruitjes
- Hogedruk - Koolraappuree
- Slowcook - draadjesvlees van biologische vrij rondren koe van een boer hier in de buurt, met sambal/ketjap/ui

En op dit moment zit er een hele kip in de machine: eerst 25 minuten hogedruk, dan op het aanrecht "drogen" aan de lucht, en daarna in de grill-modus van de airfryer. Kip gevuld met rozemarijn (van de struik) en citroen en gember, drie takken rozemarijn in het stoomwater ook.

En wat waren de rapportcijfers/bevindingen?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 6 januari 2023 @ 16:15:54 #110
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_207444296
quote:
5s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 16:13 schreef sigme het volgende:

[..]
En wat waren de rapportcijfers/bevindingen?
- Airfryer "geschikte" snacks: naar mijn smaak te dikke korstjes, soms suggestie van "taai"
- Chili con Carne was goed gelukt maar met teveel water (als gevolg van de waarschuwingsteksten over genoeg water bij pressure cooking) wat lang duurde om weg te stomen in saute stand.
- Draadjesvlees: een 9.
- Groenten: lekker makkelijk, maar op temperatuur komen duurt best lang dus smokkelen met beginnen met warm water lijkt aantrekkelijk

Bijkomend voordeel: voor de gerechten tot nu toe alleen de pot en mand van de IP hoeven "viesmaken"

Nadeel: er is nog geen tweede pot en tweede frituurmand te koop wegens "te nieuw"

[ Bericht 10% gewijzigd door fietsie op 06-01-2023 16:21:23 ]
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  vrijdag 6 januari 2023 @ 16:38:55 #111
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_207444515
Leuk om te lezen @fietsie ^O^

Ik heb nog niet meer dan oliebollen en afbakbroodjes bereid. Ik wilde fritatta maken maar heb daar niet de juiste onderdelen voor. Verder ben ik te gammel geweest om er over na te denken. Er staan een curry en chili sin carne op de planning en vanavond hopelijk een risotto.

Ik heb wel een akkefietje met mijn apparaat. Het zegt bij het instellen steeds dat de deksel niet gesloten is. Die melding gaat pas weg als ik de binnenpot heb verwijderd en op die schijf onderin druk. Een filmpje hiervan heb ik vandaag naar Kenners gestuurd.

Oh, ik heb trouwens ook een keer aardappels voorgegaard op de stoomstand om later op de bbq te poffen. Twee grote in de IP en twee grote in een pan op inductie. Inductie is een stuk sneller. Als je op gas of anders elektrisch kookt zal de IP denk ik net zo snel zijn.
Spoilers!
  vrijdag 6 januari 2023 @ 17:06:26 #112
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_207444764
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 16:38 schreef Lucky_Strike het volgende:

Ik heb wel een akkefietje met mijn apparaat. Het zegt bij het instellen steeds dat de deksel niet gesloten is. Die melding gaat pas weg als ik de binnenpot heb verwijderd en op die schijf onderin druk. Een filmpje hiervan heb ik vandaag naar Kenners gestuurd.

Oow dat is wel jammer.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_207447050
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 16:15 schreef fietsie het volgende:

[..]
- Airfryer "geschikte" snacks: naar mijn smaak te dikke korstjes, soms suggestie van "taai"
- Chili con Carne was goed gelukt maar met teveel water (als gevolg van de waarschuwingsteksten over genoeg water bij pressure cooking) wat lang duurde om weg te stomen in saute stand.
- Draadjesvlees: een 9.
- Groenten: lekker makkelijk, maar op temperatuur komen duurt best lang dus smokkelen met beginnen met warm water lijkt aantrekkelijk

Bijkomend voordeel: voor de gerechten tot nu toe alleen de pot en mand van de IP hoeven "viesmaken"

Nadeel: er is nog geen tweede pot en tweede frituurmand te koop wegens "te nieuw"
Interessant om te lezen, dank voor het delen van je bevindingen. Ik moet zeggen dat ik er steeds een beetje minder van overtuigd raak dat ik ook een instant pot nodig heb. We koken al op inductie en als er een nieuwe keuken komt blijven we dat doen. Dat is zo snel, en kan ook heel gemakkelijk op een lage stand stoven. Wat de airfryerstand betreft vraag ik me ook af waarom ik een instant pot zou moeten hebben.
Vond jij het tegenvallen @fietsie? Ten opzichte van gewoon frituren of ten opzichte van een ‘echte’ airfryer?
  vrijdag 6 januari 2023 @ 20:09:17 #114
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_207447098
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 20:03 schreef yinu het volgende:

[..]
Interessant om te lezen, dank voor het delen van je bevindingen. Ik moet zeggen dat ik er steeds een beetje minder van overtuigd raak dat ik ook een instant pot nodig heb. We koken al op inductie en als er een nieuwe keuken komt blijven we dat doen. Dat is zo snel, en kan ook heel gemakkelijk op een lage stand stoven. Wat de airfryerstand betreft vraag ik me ook af waarom ik een instant pot zou moeten hebben.
Vond jij het tegenvallen @:fietsie? Ten opzichte van gewoon frituren of ten opzichte van een ‘echte’ airfryer?
Ten opzichte van frituren dus het product "airfryer geschikt hapje" zelf. Ik heb geen ervaring met andere Airfryers.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_207447200
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 20:09 schreef fietsie het volgende:

[..]
Ten opzichte van frituren dus het product "airfryer geschikt hapje" zelf. Ik heb geen ervaring met andere Airfryers.
Aha. Ik ook niet. Zelfs nog nooit iets op wat uit een airfryer komt. Misschien dat eerst maar eens proberen dan, even in mijn vriendenkring polsen wie er een airfryer heeft. Dat zouden er gemiddeld genomen toch heel wat moeten zijn, zou je denken. Maar alle mensen bij wie ik regelmatig in de keuken kom hebben er in ieder geval geen….
  vrijdag 6 januari 2023 @ 20:47:17 #116
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_207447663
De risotto van net was prima. Iets te plakkerig maar dat is een kwestie van testen met vocht.

In totaal heeft het 18 minuten gekost. Het opwarmen voor het hogedrukkoken was nu totaal geen probleem, dat duurde maar 4 minuten. De pan was nu warm na het sauteren en er ging hete bouillon in. 3 minuten sauteren, 4 minuten opwarmen, 6 minuten koken, 5 minuten ontstomen.

Dit geeft wel moed voor meer van dit soort maaltijden. Met orzo, bulgur, pasta, etc.

Ik vind de airfryer wel echt fantastisch hoor. Broodjes, scones, appelbeignets, pizzabroodjes, etc. Binnenkort ga ik experimenteren met een pastinaakgratin, broccoli, lasagne, etc.

Alle snacks die ik voor mezelf koop zijn voor oven of airfryer omdat er nauwelijks vegetarische snacks zijn voor in de frituur. Tot nu toe gooide ik bijvoorbeeld de bitterballen met paddenstoel of kaaskroketjes van Lidl gewoon in de frituur maar dan worden ze wel erg donker en barsten snel.
Spoilers!
pi_207447697
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 20:09 schreef fietsie het volgende:

[..]
Ten opzichte van frituren dus het product "airfryer geschikt hapje" zelf. Ik heb geen ervaring met andere Airfryers.
Dat geldt vooral voor de airfryerzooi met korstje.
Frietdingen en frikandellen zijn wel ok.

Ik kookte vandaag nog ff een zak droge bonen in de IP omdat ik geen zin had om ze te weken.

Arme L_S :/
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  vrijdag 6 januari 2023 @ 20:52:39 #118
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_207447752
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 20:49 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Dat geldt vooral voor de airfryerzooi met korstje.
Frietdingen en frikandellen zijn wel ok.

Ik kookte vandaag nog ff een zak droge bonen in de IP omdat ik geen zin had om ze te weken.

Arme L_S :/
Waarom ben ik zielig?
Spoilers!
  vrijdag 6 januari 2023 @ 20:53:35 #119
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_207447770
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 20:52 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Waarom ben ik zielig?
quote:
omdat er nauwelijks vegetarische snacks zijn voor in de frituur.
Wellicht?
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_207447784
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 20:47 schreef Lucky_Strike het volgende:
De risotto van net was prima. Iets te plakkerig maar dat is een kwestie van testen met vocht.

In totaal heeft het 18 minuten gekost. Het opwarmen voor het hogedrukkoken was nu totaal geen probleem, dat duurde maar 4 minuten. De pan was nu warm na het sauteren en er ging hete bouillon in. 3 minuten sauteren, 4 minuten opwarmen, 6 minuten koken, 5 minuten ontstomen.

Dit geeft wel moed voor meer van dit soort maaltijden. Met orzo, bulgur, pasta, etc.

Ik vind de airfryer wel echt fantastisch hoor. Broodjes, scones, appelbeignets, pizzabroodjes, etc. Binnenkort ga ik experimenteren met een pastinaakgratin, broccoli, lasagne, etc.

Alle snacks die ik voor mezelf koop zijn voor oven of airfryer omdat er nauwelijks vegetarische snacks zijn voor in de frituur. Tot nu toe gooide ik bijvoorbeeld de bitterballen met paddenstoel of kaaskroketjes van Lidl gewoon in de frituur maar dan worden ze wel erg donker en barsten snel.
Oh dat klinkt goed, die risotto. En wat je met de airfryer van plan bent. Ik koop eigenlijk nooit snacks zoals bitterballen oid maar ik heb er ook geen principiële bezwaren tegen ;)
Ik heb alleen geen frituur en als ik iets wil frituren doe ik dat dus in een pannetje met olie en dat doe ik alleen als het iets heel speciaals is. Want gedoe en stank.
  vrijdag 6 januari 2023 @ 20:54:47 #121
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_207447786
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 20:53 schreef fietsie het volgende:

[..]
[..]
Wellicht?
Oh. Ja. Scherpte is niet mijn ding momenteel :D
Spoilers!
pi_207447835
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 20:52 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Waarom ben ik zielig?
Dekselissues
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  vrijdag 6 januari 2023 @ 20:58:53 #123
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_207447849
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 20:57 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Dekselissues
Ja, dat vind ik ook wel sneu. Ik ben benieuwd hoe het wordt opgelost.
Spoilers!
pi_207447896
Airfryer stinkt minder.

Ik vind bloemkool uit de airfryer matig want er verkoolt altijd een deel, maar andere groente maak ik er graag in. Net als idd allerlei afbakbrood, opwarmen van appelbeignets en oliebollen, pompoenbrood bakken, toast maken van brood.
Kip wordt fantastisch knapperig. Mijn broer doet ook braadworst en karbonade erin.
Aardappelgratin. Volgende shakshuka.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  vrijdag 6 januari 2023 @ 21:03:21 #125
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_207447924
Ik heb echt een binnenschaal nodig voor shakshuka, gratin, etc. Ik had gehoopt dat @fietsie zich daar inmiddels mee bezig had gehouden zodat ik dat gewoon na kon apen maar hij stelt helaas teleur ;(
Spoilers!
  vrijdag 6 januari 2023 @ 21:07:09 #126
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_207447971
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 21:01 schreef Vanyel het volgende:
Airfryer stinkt minder.

Ik vind bloemkool uit de airfryer matig want er verkoolt altijd een deel, maar andere groente maak ik er graag in. Net als idd allerlei afbakbrood, opwarmen van appelbeignets en oliebollen, pompoenbrood bakken, toast maken van brood.
Kip wordt fantastisch knapperig. Mijn broer doet ook braadworst en karbonade erin.
Aardappelgratin. Volgende shakshuka.
Wat maakt toast beter dan uit de broodrooster? Zou een tosti lukken?

Nu jij pompoenbrood noemt, bedenk ik maisbrood, notenbrood, banaanbrood, courgettebrood.

Overigens heb ik sinds de IP ook enorm veel trek in allerlei varianten op tonijnkoekjes, zoete aardappelkoekjes, rosti, etc etc. Nou nog kookzin.
Spoilers!
  vrijdag 6 januari 2023 @ 21:08:54 #127
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_207447999
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 21:03 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb echt een binnenschaal nodig voor shakshuka, gratin, etc. Ik had gehoopt dat @:fietsie zich daar inmiddels mee bezig had gehouden zodat ik dat gewoon na kon apen maar hij stelt helaas teleur ;(
Ik heb nu deze twee:





Ik ben nog op zoek naar een metalen variant voor de rode, met bescheidener "hengseltjes" passend in de 6.2L / 6.5qt, en een setje droogrekjes met gelijke eis
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_207448118
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 21:07 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Wat maakt toast beter dan uit de broodrooster? Zou een tosti lukken?
Voornamelijk dat ik een airfryer bezit en geen broodrooster.
Ik eet liever pantostis, de Mrs maakt ze liever in de paninigrill.
Maar voor mijn driedubbele getoaste boterham met 2x kaas, mayo, ei en alle rauwkostige groente die ik kan vinden is de airfryer ideaal. 3 brood erin mikken, kaas op 2, als de groente gesneden is liggen ze nog warm na te hijgen in de fryer.

Oh en voor echt lekkere toast insmeren met olie (al dan niet gekruid-knoflookt) en dan knapper knapper.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_207448140
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 21:08 schreef fietsie het volgende:

[..]
Ik heb nu deze twee:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ik ben nog op zoek naar een metalen variant voor de rode, met bescheidener "hengseltjes" passend in de 6.2L / 6.5qt, en een setje droogrekjes met gelijke eis

Ik wilde enthousiast roepen dat ik ook ongeveer de onderste heb, maar dat weten jullie vast al...
Ik vind de hengsels juist handig.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  vrijdag 6 januari 2023 @ 21:17:31 #130
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_207448149
Mijn werkgever was ontzettend gul met kerst, en schonk een cadeaubon.
Die uiteindelijk goed bleek voor een tosti-ijzer van 19,99 incl verzendkosten.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  vrijdag 6 januari 2023 @ 21:18:35 #131
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_207448172
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 21:17 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik wilde enthousiast roepen dat ik ook ongeveer de onderste heb, maar dat weten jullie vast al...
Ik vind de hengsels juist handig.
Met het roosteren van kip tot knapperig vond ik ze knap in de weg zitten.
Bij het stomen waren ze ideaal.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  vrijdag 6 januari 2023 @ 21:41:12 #132
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_207448614
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 21:18 schreef fietsie het volgende:

[..]
Met het roosteren van kip tot knapperig vond ik ze knap in de weg zitten.
Bij het stomen waren ze ideaal.
Waarom gebruik je die bij kip? Dat kan toch in de airfryermand?
Spoilers!
  vrijdag 6 januari 2023 @ 21:41:35 #133
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_207448625
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 21:15 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Voornamelijk dat ik een airfryer bezit en geen broodrooster.
Ik eet liever pantostis, de Mrs maakt ze liever in de paninigrill.
Maar voor mijn driedubbele getoaste boterham met 2x kaas, mayo, ei en alle rauwkostige groente die ik kan vinden is de airfryer ideaal. 3 brood erin mikken, kaas op 2, als de groente gesneden is liggen ze nog warm na te hijgen in de fryer.

Oh en voor echt lekkere toast insmeren met olie (al dan niet gekruid-knoflookt) en dan knapper knapper.
Jij bent een echte pro O+
Spoilers!
  vrijdag 6 januari 2023 @ 21:45:57 #134
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_207448719
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 21:41 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Waarom gebruik je die bij kip? Dat kan toch in de airfryermand?
Ik deed de kip zonder airfryermand op het rode ding ter stomen, opgebonden. (Toen kwam ie vrij hoog in de pan).
Na het stomen de kip uit de rvs pan, goed droogstomen op aanrecht (voor knapperig) en de buitenpan gewassen.

Toen airfryerbak erin en de kip daarin.
Maar dar was ie dus lastig uit te tillen. En daarom dacht ik: kan dat ook met een metalen versie van "de rode" en vinden de sensors in het deksel van de ultimate het OK om te airfryeren zonder airfryer inzet.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  vrijdag 6 januari 2023 @ 21:54:59 #135
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_207448901
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 21:45 schreef fietsie het volgende:

[..]
Ik deed de kip zonder airfryermand op het rode ding ter stomen, opgebonden. (Toen kwam ie vrij hoog in de pan).
Na het stomen de kip uit de rvs pan, goed droogstomen op aanrecht (voor knapperig) en de buitenpan gewassen.

Toen airfryerbak erin en de kip daarin.
Maar dar was ie dus lastig uit te tillen. En daarom dacht ik: kan dat ook met een metalen versie van "de rode" en vinden de sensors in het deksel van de ultimate het OK om te airfryeren zonder airfryer inzet.
Ah zo.

Wij moeten binnenkort ook eens een kippetje scoren :9
Spoilers!
  vrijdag 6 januari 2023 @ 22:00:24 #136
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_207449016
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 21:54 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ah zo.

Wij moeten binnenkort ook eens een kippetje scoren :9
Ik wil eigenlijk weer Duitse kip halen; ik vond die toch minder.... "wit" dan de Nederlandse minikipjes, zelfs die van de poelier.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  vrijdag 6 januari 2023 @ 22:05:21 #137
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_207449122
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 22:00 schreef fietsie het volgende:

[..]
Ik wil eigenlijk weer Duitse kip halen; ik vond die toch minder.... "wit" dan de Nederlandse minikipjes, zelfs die van de poelier.
Wij moeten juist een mini hebben voor ons twee :) Ik haal ze altijd bij de Makro, daar hebben ze heel smakelijke Label Rouge kippen en dat keurmerk vind ik belangrijk.
Spoilers!
  vrijdag 6 januari 2023 @ 22:11:22 #138
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_207449251
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 22:05 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Wij moeten juist een mini hebben voor ons twee :) Ik haal ze altijd bij de Makro, daar hebben ze heel smakelijke Label Rouge kippen en dat keurmerk vind ik belangrijk.
Het gaat mij ook niet om het formaat, maar om de tot nu toe geconstateerde "minder kuiken zijn" van Duitse kip.
Die Franse vind ik.... toch wat prijzig.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  vrijdag 6 januari 2023 @ 22:13:21 #139
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_207449312
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 22:11 schreef fietsie het volgende:

[..]
Het gaat mij ook niet om het formaat, maar om de tot nu toe geconstateerde "minder kuiken zijn" van Duitse kip.
Die Franse vind ik.... toch wat prijzig.
Ah zo. Ik heb geen idee hoe ik dat vast zou moeten stellen. Ik ben geen patholoog anatoom :D
Spoilers!
pi_207452904
Ik heb net de ruimte de sling, een stoommandje (ook van kunststof) een een pot in pot set binnen. Nog geen tijd gehad om te testen.
Vwb vochtig bij risotto ligt het ook wel erns aan de rijst die je hebt. Had een hele lekkere en was ook perfect, alleen geen idee hoe de verpakking er uit zag en waar gekocht. Ben nu op zoek
We have far more in common than that which devides us..
  maandag 9 januari 2023 @ 21:43:07 #141
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_207489614
Vanavond heb ik een 'dump and go' maal gemaakt, chili sin carne met rijst. Of burrito bowl zoals de blogger het noemt.

Het maakt mij niet uit hoe het heet, het was smakelijk en simpel. Op tafel stond hot sauce, limoensap, lenteui, avocado en creme fraiche voor er bij.

Morgen wil ik nog zoiets maken. Misschien een curry of pasta. Daar denk ik nog over na.

Ik mag (ivm het probleem met de deksel) de IP terug sturen naar Kenners en krijg een nieuwe trouwens.
Spoilers!
pi_207489753
Fijn dat je een nieuwe deksel krijgt.

Lekker recept, komt, meeste dingen heb ik inderdaad ook in huis
We have far more in common than that which devides us..
pi_207489808
Waarom doen mensen toch zo vaak rijst als vulling bij heerlijke bonen?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  maandag 9 januari 2023 @ 22:12:03 #144
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_207490257
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 21:52 schreef Vanyel het volgende:
Waarom doen mensen toch zo vaak rijst als vulling bij heerlijke bonen?
Hier varieert het wat er bij de bonen gaat maar vandaag was dit de simpelste oplossing na een zware dag. Soms maak ik het met wraps, quinoa, puree of zonder koolhydraten.
Spoilers!
pi_207490628
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2023 21:43 schreef Lucky_Strike het volgende:
Vanavond heb ik een 'dump and go' maal gemaakt, chili sin carne met rijst. Of burrito bowl zoals de blogger het noemt.

Het maakt mij niet uit hoe het heet, het was smakelijk en simpel. Op tafel stond hot sauce, limoensap, lenteui, avocado en creme fraiche voor er bij.

Morgen wil ik nog zoiets maken. Misschien een curry of pasta. Daar denk ik nog over na.

Ik mag (ivm het probleem met de deksel) de IP terug sturen naar Kenners en krijg een nieuwe trouwens.
Dit klinkt lekker en makkelijk, zou ik ook kunnen maken (en peulvruchten met granen = samen alle essentiële aminozuren)!

En er staat dan in het recept 10 minuten onder druk koken, maar hoe lang duurt dan het op temperatuur komen en het pressure releasen?
  maandag 9 januari 2023 @ 22:30:11 #146
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_207490723
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 22:26 schreef yinu het volgende:

[..]
Dit klinkt lekker en makkelijk, zou ik ook kunnen maken (en peulvruchten met granen = samen alle essentiële aminozuren)!

En er staat dan in het recept 10 minuten onder druk koken, maar hoe lang duurt dan het op temperatuur komen en het pressure releasen?
Als je eerst even sauteert, duurt het op druk komen nog een minuut of 5. Met warm water korter. Ik heb 5 minuten natural release en daarna een quick release gedaan.
Spoilers!
pi_207490844
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2023 22:12 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Hier varieert het wat er bij de bonen gaat maar vandaag was dit de simpelste oplossing na een zware dag. Soms maak ik het met wraps, quinoa, puree of zonder koolhydraten.
Ik vind altijd dat de bonen zelf meer dan genoeg koolhydraten bevatten. Al wonen hier ook mensen die er wraps of nachos bij willen.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  maandag 9 januari 2023 @ 22:56:38 #148
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_207491374
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2023 22:34 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik vind altijd dat de bonen zelf meer dan genoeg koolhydraten bevatten. Al wonen hier ook mensen die er wraps of nachos bij willen.
Ik vind het op alle manieren lekker geloof ik :9 Maar de ik hou ook van veel smaken en texturen dus ik eet er al snel iets bij.
Spoilers!
pi_207491866
En zou je dan ook kunnen kiezen om het te kunnen slowcooken? Dus dat je het er in de ochtend in doet en dan is het 's avonds klaar?
pi_207492942
Kan niet over de rijstversie spreken, maar dat is wel wat ik normaal met mijn chili doe.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_207518370
Ik heb vandaag een linzencurry met pompoen gemaakt, gegeten met een volkoren naan. Dit soort prutjes zijn wel aan mij besteedt :9

Morgen gaat de IP terug. Ik zal hem missen. In hoop dat ze snel een nieuwe sturen.
Spoilers!
pi_207519896
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2023 21:23 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb vandaag een linzencurry met pompoen gemaakt, gegeten met een volkoren naan. Dit soort prutjes zijn wel aan mij besteedt :9

Morgen gaat de IP terug. Ik zal hem missen. In hoop dat ze snel een nieuwe sturen.
Oeh, dit ziet er lekker uit met die cashew butter! Verrassende toevoeging vind ik maar ik kan het meteen helemaal plaatsen.
pi_207521739
Wacht even, dus als ik het goed begrijp is zo'n instant pot een slowcooker en airfryer in één?
Uitvinder van de biersmiley.
pi_207521849
quote:
11s.gif Op donderdag 12 januari 2023 08:54 schreef dimmak het volgende:
Wacht even, dus als ik het goed begrijp is zo'n instant pot een slowcooker en airfryer in één?
En ook snelkookpan en rijstkoker en nog wat dingen.
Spoilers!
pi_207521909
quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2023 09:07 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
En ook snelkookpan en rijstkoker en nog wat dingen.
Hou op met me. Nu moet ik er eentje hebben!
Uitvinder van de biersmiley.
  zondag 15 januari 2023 @ 14:24:29 #156
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_207570866
Peertjes kunnen dus ook in de Instant Pot; 5 minuten hogedruk en klaar...
Nu de siroop aan het indampen op de Saute stand.

Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  zondag 22 januari 2023 @ 21:08:59 #157
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_207676825
Vrijdag maakte ik Ottolenghi's orrechiette puttanesca in de IP. Voor de kooktijd gebruikte ik deze methode voor pasta koken in de IP. Het was erg goed gelukt.

Vandaag ging er een hele kip in de airfryer. Terwijl de kip rustte, airfryeden we (gare) aardappelpartjes in de schil. Lekker :9
Spoilers!
pi_207701642
Vandaag heb ik paneer tikka masala gemaakt. Vanmiddag eerst de paneer in de IP. Lekker makkelijk, ik hoefde niet in de gaten te houden of de melk overkookte.

Ik wil al een paar jaar tikka masala maken dus ben blij dat het er eindelijk van is gekomen.
Spoilers!
pi_207702441
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 21:30 schreef Lucky_Strike het volgende:
Vandaag heb ik paneer tikka masala gemaakt. Vanmiddag eerst de paneer in de IP. Lekker makkelijk, ik hoefde niet in de gaten te houden of de melk overkookte.

Ik wil al een paar jaar tikka masala maken dus ben blij dat het er eindelijk van is gekomen.
Oh, paneer in de IP! Dat is wel briljant.

Was het lekker?
pi_207702605
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 22:15 schreef yinu het volgende:

[..]
Oh, paneer in de IP! Dat is wel briljant.

Was het lekker?
Ja, was uitstekend. Ik had nog een pak houdbare biologische melk staan. Ik wist niet zeker of het met houdbare melk ook lukte maar dus wel. De IP gaat eerst zelf pasteuriseren dus dat is dan wel dubbel maar dat maakte voor het resultaat niet uit.

Vandaag heb ik de paneer ongebakken door de curry gedaan. Volgende keer bak ik het eerst. Kan uiteraard ook in de airfryer, dat probeer ik ook nog een keer. Ik vind paneer echt geweldig maar veel te duur voor wat het is. Nu kan het lekker goedkoop en toch biologisch :)
Spoilers!
pi_207703229
Nice! Ik maak zelf wel eens paneer, gewoon in een pannetje (haha). Dit recept ziet er sowieso goed uit, ook voor 'gewoon' koken.
pi_207703394
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 22:25 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ja, was uitstekend. Ik had nog een pak houdbare biologische melk staan. Ik wist niet zeker of het met houdbare melk ook lukte maar dus wel. De IP gaat eerst zelf pasteuriseren dus dat is dan wel dubbel maar dat maakte voor het resultaat niet uit.

Vandaag heb ik de paneer ongebakken door de curry gedaan. Volgende keer bak ik het eerst. Kan uiteraard ook in de airfryer, dat probeer ik ook nog een keer. Ik vind paneer echt geweldig maar veel te duur voor wat het is. Nu kan het lekker goedkoop en toch biologisch :)
Pasteuriseren?
Ik googelde dit en kwam op 4 minuten hogedruk op low?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_207704584
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 23:09 schreef yinu het volgende:
Nice! Ik maak zelf wel eens paneer, gewoon in een pannetje (haha). Dit recept ziet er sowieso goed uit, ook voor 'gewoon' koken.
Zowel de paneer en de tikka masala hoeven zeker niet in de IP inderdaad.

quote:
1s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 23:27 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Pasteuriseren?
Ik googelde dit en kwam op 4 minuten hogedruk op low?
Zou kunnen. Volgens mijn recept moest ik de IP op de yoghurt-stand zetten. Ik had geen zin om me daar over in te lezen dus ik heb die knop maar gewoon aan gezet. Dat proces duurde een half uur.

Mijne heeft trouwens geen high en low hoge druk.
Spoilers!
  woensdag 25 januari 2023 @ 09:13:16 #164
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_207704996
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 23:27 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Pasteuriseren?
Ik googelde dit en kwam op 4 minuten hogedruk op low?
De "Ultimate" doet dit volautomatisch, met een ingebakken programma. Andersom gedacht: het programma gebruiken houdt dus ook in dat het pasteuriseren altijd gebeurt / moet.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_207705052
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 09:13 schreef fietsie het volgende:

[..]
De "Ultimate" doet dit volautomatisch, met een ingebakken programma. Andersom gedacht: het programma gebruiken houdt dus ook in dat het pasteuriseren altijd gebeurt / moet.
Het hogedrukprogramma?


Op hoog hoefde het maar 2 minuten zeggen ze. Bizar ho9r.
Ik heb denk ik nog nooit paneer gegeten, dus dit moet ik proberen denk ik.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  woensdag 25 januari 2023 @ 09:24:27 #166
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_207705078
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2023 09:21 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Het hogedrukprogramma?

Op hoog hoefde het maar 2 minuten zeggen ze. Bizar ho9r.
Ik heb denk ik nog nooit paneer gegeten, dus dit moet ik proberen denk ik.
Nee er bestaan geen "fysieke programma's " op de nieuwe IP; alleen functionaliteiten.
Je hebt als gebruiker er van ook geen enkele interactie meer met "druk" of "hoog of laag" of ventielen
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_207705151
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 09:24 schreef fietsie het volgende:

[..]
Nee er bestaan geen "fysieke programma's " op de nieuwe IP; alleen functionaliteiten.
Je hebt als gebruiker er van ook geen enkele interactie meer met "druk" of "hoog of laag" of ventielen
Bah.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  woensdag 25 januari 2023 @ 09:52:01 #168
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_207705384
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2023 09:31 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Bah.
Qua stoom kies je "Natural release" (afkoelen), "Pulse release" (In pufjes de druk eraf) en "Instant release" (Hop leeg).

Stoofpeertjes knallen bij Pulse en Instant uit elkaar :P
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_207705490
Ik bepaal zelf wel hoe lang ik natural doe en wanneer het eruit mag ploefen :{w
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_207755862
Ik heb vrijdag tofu gemaakt in de airfryer, dat werkt ook prima.

De ingevroren en geairfryede appelflap van net was uitstekend :9

@fietsie, ben jij nog aan het experimenteren?
Spoilers!
  zaterdag 28 januari 2023 @ 22:52:59 #171
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_207756426
quote:
1s.gif [b]Op zaterdag 28 januari 2023 22:34 schreef Lucky_Strike het volgende:[/b

@:fietsie, ben jij nog aan het experimenteren?
De airfryer functie gebruik ik regelmatig ja.

Daarnaast drie keer draadjesvlees gemaakt, ik gebruik de hogedruk functie voor het maken van puree van koolraap en selderijknol en heb er ook soep in gemaakt inmiddels.

Ik zou vandaag one-pan-pasta proberen maar dat mondde uit in griekse salade omdat uk en ik daar meer trek in hadden...
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_207756573
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 22:52 schreef fietsie het volgende:

[..]
De airfryer functie gebruik ik regelmatig ja.

Daarnaast drie keer draadjesvlees gemaakt, ik gebruik de hogedruk functie voor het maken van puree van koolraap en selderijknol en heb er ook soep in gemaakt inmiddels.

Ik zou vandaag one-pan-pasta proberen maar dat mondde uit in griekse salade omdat uk en ik daar meer trek in hadden...
Leuk leuk.

Ik krijg mijn kookmojo weer een beetje terug hier door. Dat is heus tijdelijk, dat weet ik. Maar wel even mooi meegenomen.

Komende week wil ik in elk geval spruitjes maken.
Spoilers!
  zaterdag 28 januari 2023 @ 22:59:33 #173
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_207756619
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 22:58 schreef Lucky_Strike het volgende:

Komende week wil ik in elk geval spruitjes maken.
Spruitjes deed ik in de airfryer laatst, was best lekker :)

Ik heb af en toe zin tijd en energie om te koken, andere dagen (zoals vandaag) zit mn lijf dwars en dan doe ik simpel
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  maandag 30 januari 2023 @ 15:11:11 #174
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_207779230
@Lucky_Strike ben je het met mee eens dat een rekje op de bodem van de IP een diameter van 23cm kan hebben? Of vind jij 22,5 ?
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  maandag 30 januari 2023 @ 15:24:29 #175
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_207779473
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_207779963
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 15:11 schreef fietsie het volgende:
@:Lucky_Strike ben je het met mee eens dat een rekje op de bodem van de IP een diameter van 23cm kan hebben? Of vind jij 22,5 ?
23 Zou moeten lukken lijkt me.

Uitgebreide set voor een nette prijs bij Amazon :Y Dat lijkt me goed in de IP passen.
Spoilers!
pi_207781701
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 15:24 schreef fietsie het volgende:
@:Lucky_Strike @:Vanyel zou dit iets zijn voor icm de IP ?

https://www.amazon.nl/Air(...)9Y8D43K8/ref=sr_1_34
Ik zou het zo willen voor de airfryer, dat is vast een ja
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  maandag 30 januari 2023 @ 21:07:42 #178
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_207784602
quote:
1s.gif Op maandag 30 januari 2023 18:29 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik zou het zo willen voor de airfryer, dat is vast een ja
De ultimate combineert IP met airfry ja.

Dus ik ga zo bestellen :P
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  zondag 5 maart 2023 @ 14:23:54 #179
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_208250763
Vandaag : Siu Yuk (recept hier)



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.




[ Bericht 12% gewijzigd door fietsie op 05-03-2023 19:33:09 ]
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  maandag 6 maart 2023 @ 20:11:27 #180
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_208269992
Ik had eieren, spinazie en aardappels die op moesten dus ik maakte saag aloo met een gekookt ei en volkoren naan.

Lekker en snel. Zo heb ik het graag. Aan het eind van de maaltijd werd het een tikje eentonig dus volgende keer maak ik er een salade bij.
Spoilers!
  zondag 9 april 2023 @ 12:37:43 #181
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_208713831
ocht je er geld aan uit willen gaan geven : geweldig apparaat.

Maar.

Ben je iemand die graag begeleid wordt door recepten, die het fijn vind instructies online op te zoeken over temperatuur, instellingen e.d. Of koop je graag accessoires en reserve onderdelen?
Overweeg dan een Duo Crisp met het losse Airfryer deksel. Die heeft gangbare maten, de werking is gelijk aan de oudere modellen en je hebt dus veel meer passende recepten en instructies.

De “nieuwe” neemt minder plek in , kan een aantal extra kunstjes maar je moet ook meer .. pionieren, avonturen en soms gokken.
Simpel voorbeeld: ip’s hebben laag-midden-hoog slowcooker standen. De nieuwe laag-hoog.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  donderdag 27 april 2023 @ 15:18:59 #182
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_208922547
Een terugkerend thema bij de "Instant Pot with Ultimate Lid" is het niet op druk komen.

Online ook genoeg over terug te vinden.

Met de stap van InstantPot om de druk-regeling elektronisch aan te sturen is het handmatig dichtzetten van het ventiel komen te vervangen, en kiest de electronica in de IP er voor om met enige regelmaat te beslissen dat de temperatuur en de hoeveelheid stoom onvoldoende is om het ventiel elektronisch te sluiten.

En blijft de pan dus eindeloos pre-heaten en eindeloos stoom afblazen. In extreme gevallen tot de foutmelding "Geen vloeistoffen in de pan".
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_208922570
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2023 15:18 schreef fietsie het volgende:
Een terugkerend thema bij de "Instant Pot with Ultimate Lid" is het niet op druk komen.

Online ook genoeg over terug te vinden.

Met de stap van InstantPot om de druk-regeling elektronisch aan te sturen is het handmatig dichtzetten van het ventiel komen te vervangen, en kiest de electronica in de IP er voor om met enige regelmaat te beslissen dat de temperatuur en de hoeveelheid stoom onvoldoende is om het ventiel elektronisch te sluiten.

En blijft de pan dus eindeloos pre-heaten en eindeloos stoom afblazen. In extreme gevallen tot de foutmelding "Geen vloeistoffen in de pan".
Wat balen! En wat moet (kan) je dan doen?
We have far more in common than that which devides us..
  donderdag 27 april 2023 @ 15:25:22 #184
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_208922578
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2023 15:23 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Wat balen! En wat moet (kan) je dan doen?
Ik heb goede resultaten met het schudden van de pan (als er nog voldoende vloeistof in zit). Hem 2cm van het werkblad tillen aan 1 kant en dan "laten vallen" zodat het schuifventieltje beweegt... (En dan vast en zeker het veld van de sensor opnieuw triggert).

Als ie echt helemaal zonder vocht staat maar wel op "DO NOT OPEN LID" dan mag je 4 tot 6 uur wachten tot ie koud is :P (Met de stekker er uit dus)
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_208922588
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2023 15:25 schreef fietsie het volgende:

[..]
Ik heb goede resultaten met het schudden van de pan (als er nog voldoende vloeistof in zit). Hem 2cm van het werkblad tillen aan 1 kant en dan "laten vallen" zodat het schuifventieltje beweegt... (En dan vast en zeker het veld van de sensor opnieuw triggert).

Als ie echt helemaal zonder vocht staat maar wel op "DO NOT OPEN LID" dan mag je 4 tot 6 uur wachten tot ie koud is :P (Met de stekker er uit dus)
Pffff en wat zeggen ze bij Kenners hierover?
We have far more in common than that which devides us..
  donderdag 27 april 2023 @ 15:31:33 #186
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_208922604
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2023 15:28 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Pffff en wat zeggen ze bij Kenners hierover?
"Daar herkennen we ons niet in."
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_208922631
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2023 15:31 schreef fietsie het volgende:

[..]
"Daar herkennen we ons niet in."
-O-
We have far more in common than that which devides us..
  vrijdag 5 mei 2023 @ 08:45:31 #188
366734 dimmak
bitcoin
pi_209011232
iBood heeft de Instant Pot in de aanbieding.

https://www.ibood.com/off(...)1-multicooker/817726
Uitvinder van de biersmiley.
  vrijdag 5 mei 2023 @ 12:36:58 #189
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_209013684
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 08:45 schreef dimmak het volgende:
iBood heeft de Instant Pot in de aanbieding.

https://www.ibood.com/off(...)1-multicooker/817726
uitverkocht
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_209052530
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 08:45 schreef dimmak het volgende:
iBood heeft de Instant Pot in de aanbieding.

https://www.ibood.com/off(...)1-multicooker/817726
Ja, Hebbes!

gekocht omdat ik een luie donder ben op kookgebied. :+ Ff wat snijden, boemboe, kip en vocht erbij en klaar.

Enige wat ik nog mis zijn combi gerechten met rijst/pasta. Ik kan mij ook voorstellen dat die er niet zijn omdat de rijst/pasta erg papperig kan worden.
  maandag 29 mei 2023 @ 15:06:35 #191
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_209327821
Ik vond vrijdag dus een stukje buikspek in de vriezer en dat bleek uit een dik en een dun deel te bestaan.
Een gerecht werd gemaakt met het dikke deel, en ik stoomde ook het dunne deel.

Vanmorgen lag het dunne deel me aan te staren, gedroogd in de koelkast met aan de vleeskant een lekkere marinade.

Dus toen moest t wel...





Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  maandag 5 juni 2023 @ 09:44:37 #192
366734 dimmak
bitcoin
pi_209406657
Uitvinder van de biersmiley.
pi_209503454
We have far more in common than that which devides us..
pi_209849902
Hmmmm, amazon prime day en de instant pot is in de aanbieding....ben aan het denken om er toch nu al een te kopen ipv wachten tot airfryer het niet meer doet ..
  dinsdag 11 juli 2023 @ 14:09:14 #195
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_209852018
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juli 2023 11:17 schreef Yinny het volgende:
Hmmmm, amazon prime day en de instant pot is in de aanbieding....ben aan het denken om er toch nu al een te kopen ipv wachten tot airfryer het niet meer doet ..
gewoon kopen, je leeft maar een keer :D
pi_209852702
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juli 2023 11:17 schreef Yinny het volgende:
Hmmmm, amazon prime day en de instant pot is in de aanbieding....ben aan het denken om er toch nu al een te kopen ipv wachten tot airfryer het niet meer doet ..
Ik kocht de instant pot zonder AF want ik had een goede. Paar weken later had ik geen goede meer -O- Dus wanneer je er toch al serieus over denkt, doen
We have far more in common than that which devides us..
pi_210347756
Vorige week heb ik dit kookboek binnengekregen. De schrijfster is nogal fan van de instant pot, heeft ook een leuke informatieve site en heeft een Nederlands kookboek geschreven. Met testen heb ik de risotto gemaakt en nu, voor mezelf uit het boek de daging smoor. Heel erg lekker en de andere recepten zien er ook prima uit.
We have far more in common than that which devides us..
pi_210524476
Ik ben wat aan het proberen geweest deze week.

Bloemkoolroosjes zijn gestoomd op 0 minuten veel lekkerder dan op 1, 2 en 4 minuten.

Gepofte aardappel, medium formaat: 9 minuten op hogedruk en 6 minuten op 200 graden in het airfryerdeel is precies goed.

De slowcooker valt echt enorm tegen. Ik zal de gebruiksaanwijzing nog even lezen voor de zekerheid maar ik heb er een hard hoofd in. Ik heb een gerecht gemaakt dat ik in mijn normale slowcooker in 4 uur op low klaar krijg. In de IP stond hij de eerste 1,5 uur op 'preheating' en na totaal 4 uur was het gerecht lauw op zijn best en zeker niet gaar. Ik heb hem afgebroken en 4 uur op High gezet. Na weer 1,5 uur voorverwarmen kwam het op zich redelijk goed. Maar echt warm werd het allemaal niet. Het was een vegetarisch gerecht met quinoa, vroeg of laat wordt dat spul wel gaar en eetbaar. Maar de consistentie van het gerecht is totaal niet wat mijn andere slowcooker er van maakt. Mijn losse SC is overigens niet zo'n crockpot die veel te heet wordt maar gewoon een doodnormaal apparaat dat wel naar behoren werkt.

Ik ben blij dat ik er geen vlees in heb gedaan. Zo traag opwarmen en de superlage temperatuur zou ik bij vlees echt niet vertrouwen. Zelfs ik heb grenzen aan voedselveiligheid.
Spoilers!
pi_210524741
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2023 20:12 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ben wat aan het proberen geweest deze week.

Bloemkoolroosjes zijn gestoomd op 0 minuten veel lekkerder dan op 1, 2 en 4 minuten.

Gepofte aardappel, medium formaat: 9 minuten op hogedruk en 6 minuten op 200 graden in het airfryerdeel is precies goed.

De slowcooker valt echt enorm tegen. Ik zal de gebruiksaanwijzing nog even lezen voor de zekerheid maar ik heb er een hard hoofd in. Ik heb een gerecht gemaakt dat ik in mijn normale slowcooker in 4 uur op low klaar krijg. In de IP stond hij de eerste 1,5 uur op 'preheating' en na totaal 4 uur was het gerecht lauw op zijn best en zeker niet gaar. Ik heb hem afgebroken en 4 uur op High gezet. Na weer 1,5 uur voorverwarmen kwam het op zich redelijk goed. Maar echt warm werd het allemaal niet. Het was een vegetarisch gerecht met quinoa, vroeg of laat wordt dat spul wel gaar en eetbaar. Maar de consistentie van het gerecht is totaal niet wat mijn andere slowcooker er van maakt. Mijn losse SC is overigens niet zo'n crockpot die veel te heet wordt maar gewoon een doodnormaal apparaat dat wel naar behoren werkt.

Ik ben blij dat ik er geen vlees in heb gedaan. Zo traag opwarmen en de superlage temperatuur zou ik bij vlees echt niet vertrouwen. Zelfs ik heb grenzen aan voedselveiligheid.
Ik heb natuurlijk een andere ip dan jij, maar ik vond de sc functie veel te heet en te snel. Doe dus de normale sc ook niet weg.
We have far more in common than that which devides us..
pi_210524908
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 20:32 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ik heb natuurlijk een andere ip dan jij, maar ik vond de sc functie veel te heet en te snel. Doe dus de normale sc ook niet weg.
O dat schiet ook niet op. Of eigenlijk wel dus.

Ik ga hier nog wel dieper induiken. Een apparaat van 300 euro zou gewoon adequaat moeten functioneren.
Spoilers!
pi_210525175
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2023 20:45 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
O dat schiet ook niet op. Of eigenlijk wel dus.

Ik ga hier nog wel dieper induiken. Een apparaat van 300 euro zou gewoon adequaat moeten functioneren.
Er staat me iets bij dt je ook ergens de temperatuur kunt aangeven (of high en low)
We have far more in common than that which devides us..
pi_210525561
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2023 20:45 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
O dat schiet ook niet op. Of eigenlijk wel dus.

Ik ga hier nog wel dieper induiken. Een apparaat van 300 euro zou gewoon adequaat moeten functioneren.
Ik zorg altijd dat wat geslowcooked moet of op kookplaat of met sautefunctie al warm is. Dan doet ie het verder prima.
Ook de niet AF versie warmt anders kut op voor SC.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_210525636
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2023 21:35 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik zorg altijd dat wat geslowcooked moet of op kookplaat of met sautefunctie al warm is. Dan doet ie het verder prima.
Ook de niet AF versie warmt anders kut op voor SC.
Dat ga ik zeker proberen.
Spoilers!
pi_210557576
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 22:06 schreef Kaatje1 het volgende:
Vorige week heb ik dit kookboek binnengekregen. De schrijfster is nogal fan van de instant pot, heeft ook een leuke informatieve site en heeft een Nederlands kookboek geschreven. Met testen heb ik de risotto gemaakt en nu, voor mezelf uit het boek de daging smoor. Heel erg lekker en de andere recepten zien er ook prima uit.
[ afbeelding ]
De link werkt niet. Welk boek is het?
  donderdag 7 september 2023 @ 12:42:20 #205
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_210557604
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2023 12:38 schreef Bugno3 het volgende:

[..]
De link werkt niet. Welk boek is het?
https://www.instantpot.nl(...)kboek-flying-foodie/
The love you take is equal to the love you make.
pi_210557842
Wat ik zelden lees in SC recepten, is dat door de lage temperatuur er bijna geen vocht verdampt.

En na jaren oefenen, maak ik nog steeds dezelfde fout:
'Teveel water toegevoegd'.

Elke keer neem ik me voor, voorzichtig daarmee te zijn. En elke keer denk ik: 'De volgende keer, toch maar nog iets minder water.'
  donderdag 7 september 2023 @ 13:08:57 #207
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_210557883
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2023 13:04 schreef christmastsunami het volgende:
Wat ik zelden lees in SC recepten, is dat door de lage temperatuur er bijna geen vocht verdampt.

En na jaren oefenen, maak ik nog steeds dezelfde fout:
'Teveel water toegevoegd'.

Elke keer neem ik me voor, voorzichtig daarmee te zijn. En elke keer denk ik: 'De volgende keer, toch maar nog iets minder water.'
De slowcooker is weer anders dan de instant pot (IP). De IP is vooral een snelkookpan en daarbij moet je echt genoeg vocht toevoegen, anders komt het niet goed. En volgens mij ontsnapt er bij de snelkookfunctie van de IP wel vocht (stoom).
The love you take is equal to the love you make.
pi_210559771
Bij de mooiste hogedrukrecepten voeg je toch maar een cup (oid) water toe en ligt je eten boven het vocht op een rekje.

Doe ik te weinig, maar spreekt me wel meer aan.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  donderdag 7 september 2023 @ 18:07:48 #209
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_210560334
quote:
1s.gif Op donderdag 7 september 2023 16:51 schreef Vanyel het volgende:
Bij de mooiste hogedrukrecepten voeg je toch maar een cup (oid) water toe en ligt je eten boven het vocht op een rekje.

Doe ik te weinig, maar spreekt me wel meer aan.
Dat is dan sowieso niet te vergelijken met bereiding in een slowcooker.

Ik denk meer aan stoofgerechten die je 4 uur in een SC zou doen en in minder tijd in een IP. In de SC heb je bij weinig vocht toevoegen hooguit het risico dat je gerecht uitdroogt aan de bovenkant. Bij de IP heb je gewoon genoeg vocht nodig om het apparaat op druk te kunnen laten komen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_210562928
Bij stoofgerechten onder druk voeg ik ook amper water toe, sowieso veeeel minder dan met de gewone pan. Op papier heeft de pot 1 cup (240 ml) nodig om op druk te komen maar in het gerecht zelf zit vaak ook al vocht. Met stoomgerechten op het rekje doe ik vaak weer ietsjes meer (300ml) voor de zekerheid.
pi_210806205
Aanstaande woensdag geeft Mr. Wateenons een online workshop over de snelkookpan

https://wateetons.com/age(...)7MOyfmAOiMOHHPI-4V94
We have far more in common than that which devides us..
  zondag 1 oktober 2023 @ 18:32:25 #212
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_210806957
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2023 17:04 schreef Kaatje1 het volgende:
Aanstaande woensdag geeft Mr. Wateenons een online workshop over de snelkookpan

https://wateetons.com/age(...)7MOyfmAOiMOHHPI-4V94
Bedankt voor de tip!
Spoilers!
  zondag 1 oktober 2023 @ 22:52:30 #213
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_210809664
Ik ga mijn slowcookert ook weer eens uit het stof trekken morgen.

Best veel mee gedaan, ooit weggezet omdat we een feestje hadden en nooit meer tevoorschijn gehaald. Is al weer een paar jaartjes geleden.. :@

Ik zie vele kipsate recepten, iemand een aanrader?? Mag evt ook met varken.
  vrijdag 13 oktober 2023 @ 16:19:16 #214
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_210938896
Op reddit hebben ze het op /r/slowcooking het steeds over "THE SOUP"
Dit schijnt de lekkerste soep te zijn die je kan maken in een slowcooker.

https://damndelicious.net(...)tellini-soup/#recipe
https://www.365daysofcroc(...)ellini-spinach-soup/

Maar bij geen van deze recepten staat hoeveel water je moet toevoegen?? er moet toch water bij lijkt me? het is toch soep?
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_210939025
quote:
15s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 16:19 schreef junkiesietze het volgende:
Op reddit hebben ze het op /r/slowcooking het steeds over "THE SOUP"
Dit schijnt de lekkerste soep te zijn die je kan maken in een slowcooker.

https://damndelicious.net(...)tellini-soup/#recipe
https://www.365daysofcroc(...)ellini-spinach-soup/

Maar bij geen van deze recepten staat hoeveel water je moet toevoegen?? er moet toch water bij lijkt me? het is toch soep?
Er zit bouillon, tomatensaus, spinazie en room in. Dat lijkt me genoeg vocht.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lucky_Strike op 13-10-2023 16:44:40 ]
Spoilers!
pi_211037011
Instant pot in aanbieding bij iBood. Doen of niet?

Heb nu een losse airfryer die kan dan weg
Rijstkoker kan ook weg
Maak zo nu en dan een stoofpotje op het vuur gewoon in een klassieke gietijzeren pan…

Twijfel twijfel
  zondag 22 oktober 2023 @ 08:44:28 #217
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_211037080
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2023 08:18 schreef anndb het volgende:
Instant pot in aanbieding bij iBood. Doen of niet?

Heb nu een losse airfryer die kan dan weg
Rijstkoker kan ook weg
Maak zo nu en dan een stoofpotje op het vuur gewoon in een klassieke gietijzeren pan…

Twijfel twijfel
Ik zou sowieso die apparaten niet wegdoen. Je kunt immers maar ėén ding tegelijk met die instant pot.
The love you take is equal to the love you make.
pi_211037625
quote:
1s.gif Op zondag 22 oktober 2023 08:44 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Ik zou sowieso die apparaten niet wegdoen. Je kunt immers maar ėén ding tegelijk met die instant pot.
Hm ja goed punt ik doe het meer om minder spul te hebben namelijk…
  zondag 22 oktober 2023 @ 11:23:49 #219
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_211037886
Hee leuk een Instant Pot topic. Ik heb de Duo Crisp en ben enorm fan.

Laatst had ik er een eenpansgerecht met pasta in gemaakt, maar die brandde aan. Iemand ervaring mee?
KuikenGuppy
pi_211037913
quote:
1s.gif Op zondag 22 oktober 2023 11:23 schreef Burdie het volgende:
Hee leuk een Instant Pot topic. Ik heb de Duo Crisp en ben enorm fan.

Laatst had ik er een eenpansgerecht met pasta in gemaakt, maar die brandde aan. Iemand ervaring mee?
Kijk voor tips even op de site van Flying Foodie. Ook op de fb pagina Nederlandse Instant Pot helpt zij vaak
We have far more in common than that which devides us..
pi_211050024
Is de Arifryer functie op de Crisp net zo goed als elke andere airfryer? Ik heb geen ervaring met slowcookers en airfryers, maar voor mij lijkt het allemaal een beetje too good to be true met die Instant Pot. :P
Uitvinder van de biersmiley.
  maandag 23 oktober 2023 @ 10:04:07 #222
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_211050644
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 08:49 schreef dimmak het volgende:
Is de Arifryer functie op de Crisp net zo goed als elke andere airfryer? Ik heb geen ervaring met slowcookers en airfryers, maar voor mij lijkt het allemaal een beetje too good to be true met die Instant Pot. :P
Ik heb geen ervaring met airfyers, maar vind die functie op de Duo Crisp vooralsnog helemaal top.
KuikenGuppy
pi_211087591
Ik heb ook de knoop doorgehakt. Vanaf morgen ben ik de trotse eigenaar van een Instant Pot Duo Crisp Ultimate. :P
Uitvinder van de biersmiley.
pi_211133919
Dit weekend meteen maar aan het werk gezet. Voornamelijk de AirFryer functie dan, maar dat is voor een ander topic. Gister wel de sous-vide functie getest met een kogelbiefstukje. Naar 50 graden gebracht en afgebakken in een loeihete gietijzeren pan. Perfectie!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_211300745
Afgelopen weekend een mexicaans stoofpotje gemaakt in de slowcooker. 8 uur laten pruttelen op lage stand, maar daarna was het vlees nog niet goed. Om het te redden heb ik de pressure cook aangezet. Maar wat gaat er fout? Moet ik hem 8 uur op high laten rammelen?
Uitvinder van de biersmiley.
  woensdag 15 november 2023 @ 09:18:55 #226
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_211300955
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2023 08:52 schreef dimmak het volgende:
Afgelopen weekend een mexicaans stoofpotje gemaakt in de slowcooker. 8 uur laten pruttelen op lage stand, maar daarna was het vlees nog niet goed. Om het te redden heb ik de pressure cook aangezet. Maar wat gaat er fout? Moet ik hem 8 uur op high laten rammelen?
Dat denk ik wel.
pi_211301336
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2023 08:52 schreef dimmak het volgende:
Afgelopen weekend een mexicaans stoofpotje gemaakt in de slowcooker. 8 uur laten pruttelen op lage stand, maar daarna was het vlees nog niet goed. Om het te redden heb ik de pressure cook aangezet. Maar wat gaat er fout? Moet ik hem 8 uur op high laten rammelen?
Heb je het recept? 8 uur zou genoeg moeten zijn maar misschien was het vlees te dik, niet genoeg zuur erbij zou ook kunnen.
High staat bij een slowcooker voor sneller warm worden, niet warmer.
We have far more in common than that which devides us..
pi_211301343
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2023 08:52 schreef dimmak het volgende:
Afgelopen weekend een mexicaans stoofpotje gemaakt in de slowcooker. 8 uur laten pruttelen op lage stand, maar daarna was het vlees nog niet goed. Om het te redden heb ik de pressure cook aangezet. Maar wat gaat er fout? Moet ik hem 8 uur op high laten rammelen?
Ik heb hetzelfde gehad in de slowcooker van de IP. Ik moet nog uitzoeken hoe dat komt maar hij werd totaal niet warm. Gelukkig was het een vegetarische maaltijd. Na 4 uur stond op het display nog steeds dat hij niet opgewarmd was.

Ik heb nog geen tijd gehad om uit te zoeken hoe het kwam dat die IP niet warm wordt. Ik heb mijn ouderwetse slowcooker weer in gebruik genomen voor nu. En ik moet me vooral meer in gaan lezen over de snelkookfunctie want dat is ook prima voor stoofpotten.
Spoilers!
  woensdag 15 november 2023 @ 10:19:29 #229
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_211301500
Instant Pot zelf schreef er dit over.

Vrij lang verhaal, maar ik denk wel dat het hout snijdt.
The love you take is equal to the love you make.
pi_211301722
quote:
1s.gif Op woensdag 15 november 2023 10:19 schreef Lienekien het volgende:
Instant Pot zelf schreef er dit over.

Vrij lang verhaal, maar ik denk wel dat het hout snijdt.
Hmm jammer, maar aan de andere kant de pressure cook modus doet zijn werk ook wel.

Ik ga nog wel eens hetzelfde recept proberen met de slowcooker. Misschien krijg ik het onder de knie. Die functie zit er niet voor niets op natuurlijk.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_211301729
quote:
1s.gif Op woensdag 15 november 2023 10:01 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Heb je het recept? 8 uur zou genoeg moeten zijn maar misschien was het vlees te dik, niet genoeg zuur erbij zou ook kunnen.
High staat bij een slowcooker voor sneller warm worden, niet warmer.
https://jawnsicooked.com/dinner/crock-pot-birria-tacos-recipe/

Ik had gewoon riblappen en er zit genoeg zuur in zou je zeggen.
Uitvinder van de biersmiley.
  woensdag 15 november 2023 @ 10:46:01 #232
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_211301766
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2023 10:41 schreef dimmak het volgende:

[..]
Hmm jammer, maar aan de andere kant de pressure cook modus doet zijn werk ook wel.

Ik ga nog wel eens hetzelfde recept proberen met de slowcooker. Misschien krijg ik het onder de knie. Die functie zit er niet voor niets op natuurlijk.
Ik ben benieuwd hoeveel het scheelt als je het losse deksel gebruikt.
The love you take is equal to the love you make.
pi_211301796
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2023 10:42 schreef dimmak het volgende:

[..]
https://jawnsicooked.com/dinner/crock-pot-birria-tacos-recipe/

Ik had gewoon riblappen en er zit genoeg zuur in zou je zeggen.
Lijkt me inderdaad genoeg zuur. Ik heb het ook wel eens gehad in een normale slowcooker, enige dat ik toen kon verzinnen was dat het vlees (gekocht in een aanbieding) te dik was.
We have far more in common than that which devides us..
  woensdag 15 november 2023 @ 10:55:58 #234
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_211301906
quote:
1s.gif Op woensdag 15 november 2023 10:01 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Heb je het recept? 8 uur zou genoeg moeten zijn maar misschien was het vlees te dik, niet genoeg zuur erbij zou ook kunnen.
High staat bij een slowcooker voor sneller warm worden, niet warmer.
Zuur? Ik heb nog nooit zuur gedaan bij stoofvlees.
Stoof in de instant pot gaat bij mij ook langzamer dan stoven op het fornuis, maar 8 uur zou normaalgesproken echt wel lang genoeg moeten zijn.

Zelf is het nog altijd niet gelukt om goede pasta te maken uit de IP. Iemand daar een tip of recept voor?
KuikenGuppy
pi_211301907
quote:
1s.gif Op woensdag 15 november 2023 10:46 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Ik ben benieuwd hoeveel het scheelt als je het losse deksel gebruikt.
Ik heb de crisp ultimate, dus heb ook maar 1 vaste deksel. :P
Uitvinder van de biersmiley.
  woensdag 15 november 2023 @ 10:59:35 #236
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_211301939
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2023 10:55 schreef dimmak het volgende:

[..]
Ik heb de crisp ultimate, dus heb ook maar 1 vaste deksel. :P
Het deksel is los te bestellen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_211301972
quote:
1s.gif Op woensdag 15 november 2023 10:55 schreef Burdie het volgende:

[..]
Zuur? Ik heb nog nooit zuur gedaan bij stoofvlees.
Stoof in de instant pot gaat bij mij ook langzamer dan stoven op het fornuis, maar 8 uur zou normaalgesproken echt wel lang genoeg moeten zijn.

Zelf is het nog altijd niet gelukt om goede pasta te maken uit de IP. Iemand daar een tip of recept voor?
Geen ui of tomaat? Zijn ook lekkere smaakmakers altijd
We have far more in common than that which devides us..
  woensdag 15 november 2023 @ 11:08:17 #238
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_211302028
quote:
1s.gif Op woensdag 15 november 2023 11:02 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Geen ui of tomaat? Zijn ook lekkere smaakmakers altijd
Uitje meestal wel ja, afhankelijk van het recept. Ik maak vaak smoor of rendang, daar hoort geen tomaat in.
KuikenGuppy
pi_211302106
quote:
1s.gif Op woensdag 15 november 2023 11:08 schreef Burdie het volgende:

[..]
Uitje meestal wel ja, afhankelijk van het recept. Ik maak vaak smoor of rendang, daar hoort geen tomaat in.
Ja precies. Dat zuurt 'hoort' bij stoofvlees is goed voor de smaak bij Nederlandse stoofpotten maar het kan ook prima zonder.

Dit Vietnamese stoofvlees is ook een enorme aanrader trouwens.
Spoilers!
pi_211302732
quote:
1s.gif Op woensdag 15 november 2023 10:59 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Het deksel is los te bestellen.
Niet voor de ultimate, want dat deksel zit vast.
Uitvinder van de biersmiley.
  woensdag 15 november 2023 @ 12:41:24 #241
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_211302952
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2023 12:18 schreef dimmak het volgende:

[..]
Niet voor de ultimate, want dat deksel zit vast.
Ingewikkeld allemaal.

Ik bekijk soms reviews van de verschillende modellen en van alle functies die elk heeft, zijn er eigenlijk altijd wel een paar waarvan je niet te veel moet verwachten.
The love you take is equal to the love you make.
pi_211304718
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2023 12:18 schreef dimmak het volgende:

[..]
Niet voor de ultimate, want dat deksel zit vast.
Die vaste deksel open laten staan en de glazen deksel op de pot leggen.
pi_211310653
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2023 15:44 schreef Elleska het volgende:

[..]
Die vaste deksel open laten staan en de glazen deksel op de pot leggen.
Voor de slowcooker functie moet je de vaste deksel op slot zetten, dat gaat hem dus niet worden.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_211310764
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 09:42 schreef dimmak het volgende:

[..]
Voor de slowcooker functie moet je de vaste deksel op slot zetten, dat gaat hem dus niet worden.
Ze verzinnen ook bij elke versie weer iets nieuws. wat een onzin dat het deksel daarbij op slot moet.
pi_211310766
quote:
1s.gif Op woensdag 15 november 2023 10:19 schreef Lienekien het volgende:
Instant Pot zelf schreef er dit over.

Vrij lang verhaal, maar ik denk wel dat het hout snijdt.
Leuk verhaal, maar in mijn ervaring moet je gewoon toch eerst saute doen of op kookplaat opwarmen tot heet/warm en dan pas slowcooken. Dan werkt het ook top met normale deksel op vent (en minder vocht).

Ik heb die deksel overigens wel. Blijft knettertraag opwarmen op sc stand.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_211310790
Ik gebruik deze universele deksel van de action: https://www.action.com/nl(...)glazen-pannendeksel/
pi_211310818
quote:
1s.gif Op woensdag 15 november 2023 10:55 schreef Burdie het volgende:

[..]
Zuur? Ik heb nog nooit zuur gedaan bij stoofvlees.
Stoof in de instant pot gaat bij mij ook langzamer dan stoven op het fornuis, maar 8 uur zou normaalgesproken echt wel lang genoeg moeten zijn.

Zelf is het nog altijd niet gelukt om goede pasta te maken uit de IP. Iemand daar een tip of recept voor?
Mrs V heeft ongeveer deze een keer gemaakt en scoorde een superblij kind.
https://carameltintedlife.com/instant-pot-pasta/
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  donderdag 16 november 2023 @ 13:38:55 #248
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_211313045
quote:
1s.gif Op donderdag 16 november 2023 09:59 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Mrs V heeft ongeveer deze een keer gemaakt en scoorde een superblij kind.
https://carameltintedlife.com/instant-pot-pasta/
Dank je, die ga ik eens proberen! Nog vega ook, fijn :).
KuikenGuppy
pi_211320034
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2023 11:15 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Dit Vietnamese stoofvlees is ook een enorme aanrader trouwens.
Recept opgeslagen, die ga ik maken op een zondag :) 14.gif
Zonder hogedruk pan dan, die heb ik niet
pi_211320985
Hallo! Ik wil misschien toch ook een instant pot.
Nu zie ik alleen door alle mogelijke opties en varianten niet meer helemaal welke dan.

- ik heb een airfryer, dus dat hoeft 'ie niet per se te kunnen
- ik wil een redelijk grote zodat ik makkelijk grotere hoeveelheden soep of saus of eten kan maken waar ik dan een portie direct van eet en de rest van kan invriezen

Het lijkt alsof de instant pot duo 7.6L alles kan wat ik denk makkelijk te vinden. En die is momenteel ook behoorlijk aantrekkelijk geprijsd. Máár: is er een reden om toch een ander te overwegen? Volgens mij is van deze de bodem vd binnenpan niet plat en kun je hem dus niet op fornuis gebruiken (keramisch); hebben jullie vaak dat je hem op het fornuis gebruikt eerst of is de sauté stand voldoende en is dat niet nodig? Of andere redenen om toch voor een duo crisp, duo crisp ultimate, pro of pro crisp te gaan?
pi_211321049
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 09:16 schreef vlindertje89 het volgende:
Hallo! Ik wil misschien toch ook een instant pot.
Nu zie ik alleen door alle mogelijke opties en varianten niet meer helemaal welke dan.

- ik heb een airfryer, dus dat hoeft 'ie niet per se te kunnen
- ik wil een redelijk grote zodat ik makkelijk grotere hoeveelheden soep of saus of eten kan maken waar ik dan een portie direct van eet en de rest van kan invriezen

Het lijkt alsof de instant pot duo 7.6L alles kan wat ik denk makkelijk te vinden. En die is momenteel ook behoorlijk aantrekkelijk geprijsd. Máár: is er een reden om toch een ander te overwegen? Volgens mij is van deze de bodem vd binnenpan niet plat en kun je hem dus niet op fornuis gebruiken (keramisch); hebben jullie vaak dat je hem op het fornuis gebruikt eerst of is de sauté stand voldoende en is dat niet nodig? Of andere redenen om toch voor een duo crisp, duo crisp ultimate, pro of pro crisp te gaan?
Ik heb, speciaal vanwege de platte bodem de evo plus gekocht. En in ruim anderhalf jaar m nog nooit gebruikt op het fornuis. :D Saute kan je ook op low en high zetten (volgens mij ook nog iets daartussen.
We have far more in common than that which devides us..
  vrijdag 17 november 2023 @ 11:22:45 #252
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_211322437
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 09:16 schreef vlindertje89 het volgende:
Hallo! Ik wil misschien toch ook een instant pot.
Nu zie ik alleen door alle mogelijke opties en varianten niet meer helemaal welke dan.

- ik heb een airfryer, dus dat hoeft 'ie niet per se te kunnen
- ik wil een redelijk grote zodat ik makkelijk grotere hoeveelheden soep of saus of eten kan maken waar ik dan een portie direct van eet en de rest van kan invriezen

Het lijkt alsof de instant pot duo 7.6L alles kan wat ik denk makkelijk te vinden. En die is momenteel ook behoorlijk aantrekkelijk geprijsd. Máár: is er een reden om toch een ander te overwegen? Volgens mij is van deze de bodem vd binnenpan niet plat en kun je hem dus niet op fornuis gebruiken (keramisch); hebben jullie vaak dat je hem op het fornuis gebruikt eerst of is de sauté stand voldoende en is dat niet nodig? Of andere redenen om toch voor een duo crisp, duo crisp ultimate, pro of pro crisp te gaan?
Sauté stand doet voor mij alles wat ik anders op het fornuis had willen doen.
KuikenGuppy
pi_211322708
Top, voor de platte binnenpan hoef ik dus in elk geval geen andere versie te kiezen.
@Burdie jij hebt de crisp duo toch? Als je ook al een airfryer zou hebben, zou je dan alsnog de crisp variant aanraden of is dat dan overbodig? En welke functies gebruik je het vaakst?
  vrijdag 17 november 2023 @ 11:59:12 #254
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_211323069
Ik zou er 1 nemen die van die ventielen heeft die met de hand te bedienen zijn; dan kloppen de meeste instructiefilmpjes op youtube met wat je moet gaan doen

En zonder airfryer want die heb je al.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  vrijdag 17 november 2023 @ 12:04:32 #255
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_211323151
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 11:37 schreef vlindertje89 het volgende:
Top, voor de platte binnenpan hoef ik dus in elk geval geen andere versie te kiezen.
@:Burdie jij hebt de crisp duo toch? Als je ook al een airfryer zou hebben, zou je dan alsnog de crisp variant aanraden of is dat dan overbodig? En welke functies gebruik je het vaakst?
Ik denk dat ik de Airfryer dan weg zou doen :P. Ik gebruik (tot nu toe) meestal "high pressure" of "bake".
"Bake" is daarbij echt ideaal, dan is je instantpot gewoon een klein oventje met verwaarloosbaar korte opwarmtijd, dus bijv worstenbroodjes of afbakbroodjes zijn binnen no-time klaar. Airfy heb ik tot nu toe alleen nog maar voor aardappelkroketjes gebruikt, dat trekt me verder ook niet zo, maar wel handig dat de functie er op zit.
KuikenGuppy
  vrijdag 17 november 2023 @ 12:06:36 #256
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_211323174
Ik gebruik de airfry functie ook voor vleesbereidingen; eerst iets pressurecooken met kruiden enzo, en dan daarna een korstje geven met de airfryer functie..

Gegrillde kip in 45 minuutjes, beginnende bij een diepvrieskip van -18.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  vrijdag 17 november 2023 @ 12:11:04 #257
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_211323245
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 12:06 schreef fietsie het volgende:
Ik gebruik de airfry functie ook voor vleesbereidingen; eerst iets pressurecooken met kruiden enzo, en dan daarna een korstje geven met de airfryer functie..
Oja dat heb ik ook een keer gedaan. Toen rook het hele huis naar zo'n rotisserie van de markt :').
KuikenGuppy
  vrijdag 17 november 2023 @ 12:12:49 #258
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_211323276
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 november 2023 12:11 schreef Burdie het volgende:

[..]
Oja dat heb ik ook een keer gedaan. Toen rook het hele huis naar zo'n rotisserie van de markt :').
Daar krijg ik bijna een applaus voor als ik dat doe :D
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_211323394
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 november 2023 12:11 schreef Burdie het volgende:

[..]
Oja dat heb ik ook een keer gedaan. Toen rook het hele huis naar zo'n rotisserie van de markt :').
Daar zou ik (voor even) best blij van worden :D
We have far more in common than that which devides us..
  vrijdag 17 november 2023 @ 12:24:51 #260
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_211323411
Iemand nog een lekker makkelijk recept voor in de slowcooker? zin om wat lekkers te maken dit weekend maar weet niet wat.
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
  vrijdag 17 november 2023 @ 12:28:14 #261
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_211323445
quote:
15s.gif Op vrijdag 17 november 2023 12:24 schreef junkiesietze het volgende:
Iemand nog een lekker makkelijk recept voor in de slowcooker? zin om wat lekkers te maken dit weekend maar weet niet wat.
Dan zou ik deze reeks eens proberen.

CUL / Slowcooker recepten deel 7
The love you take is equal to the love you make.
pi_211323473
quote:
15s.gif Op vrijdag 17 november 2023 12:24 schreef junkiesietze het volgende:
Iemand nog een lekker makkelijk recept voor in de slowcooker? zin om wat lekkers te maken dit weekend maar weet niet wat.
Altijd deze ;) , zo lekker https://www.cookincanuck.(...)ken-recipe-crockpot/
We have far more in common than that which devides us..
  vrijdag 17 november 2023 @ 12:42:20 #263
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_211323566
quote:
Dat ziet er erg easy uit ja, gebruik je gewoon kippenboulion van een blokje of uit een potje?
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_211323600
quote:
15s.gif Op vrijdag 17 november 2023 12:42 schreef junkiesietze het volgende:

[..]
Dat ziet er erg easy uit ja, gebruik je gewoon kippenboulion van een blokje of uit een potje?
Ik heb een potje met kippenbouillonpoeder, daar maak ik het van. Want een blokje is voor een liter.
T is echt zo lekker. De saus kook ik vaak wat in en doe het dan vaak door het geplukte vlees. Maar ook wel eens apart, dan kan iedereen naar eigen smaak het over het vlees gieten. Heerlijk bij rijst, maar ook op wraps of op een broodje.
We have far more in common than that which devides us..
pi_211326411
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 11:59 schreef fietsie het volgende:
Ik zou er 1 nemen die van die ventielen heeft die met de hand te bedienen zijn; dan kloppen de meeste instructiefilmpjes op youtube met wat je moet gaan doen

En zonder airfryer want die heb je al.

Dat klinkt als de instant pot duo, die heeft nog handmatig te bedienen ventiel voor zover ik kan zien. En is de goedkoopste en zonder airfry functie. Dank allen voor de tips!
  maandag 20 november 2023 @ 10:54:31 #266
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_211356001
quote:
Was lekker! echt oosters smaakje. Alleen had ik van het vocht veel te weinig saus gemaakt |:( dus het was wat droog, en de volgende keer nog wat roerbakgroente doorheen gooien.

Nog wat over ook, dat gaat vanavond op een broodje met coleslaw en kaas bij een kommetje soep :9

[ Bericht 9% gewijzigd door junkiesietze op 20-11-2023 14:20:50 ]
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_211379497
Goed, na heeel lang wikken en wegen, word ik eigenaar van een Instantpot pot duo crisp ultimate. Met de Black Friday korting voor 249,99...
Ben benieuwd!
pi_211379543
quote:
1s.gif Op woensdag 22 november 2023 11:50 schreef Yinny het volgende:
Goed, na heeel lang wikken en wegen, word ik eigenaar van een Instantpot pot duo crisp ultimate. Met de Black Friday korting voor 249,99...
Ben benieuwd!
Ik hoop dat ik nog niet te laat voor je ben: https://www.ibood.com/nl/(...)e-multicooker/922801
Uitvinder van de biersmiley.
pi_211379668
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 11:55 schreef dimmak het volgende:

[..]
Ik hoop dat ik nog niet te laat voor je ben: https://www.ibood.com/nl/(...)e-multicooker/922801
Dank je wel! Nu bij bol geannuleerd en via Ibood besteld
pi_211382633
quote:
1s.gif Op woensdag 22 november 2023 12:08 schreef Yinny het volgende:

[..]
Dank je wel! Nu bij bol geannuleerd en via Ibood besteld
hij is nu nog maar 189, dus in prijs gedaald.
pi_211423295
Hier zit as we speak de daging smoor in de instant pot. @Kaatje1, hoe lang heb jij meestal (ongeveer) nog nodig op sauté na de release om de saus in te koken? En laat je het vlees er die tijd ook in?
pi_211423412
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2023 17:40 schreef vlindertje89 het volgende:
Hier zit as we speak de daging smoor in de instant pot. @:Kaatje1, hoe lang heb jij meestal (ongeveer) nog nodig op sauté na de release om de saus in te koken? En laat je het vlees er die tijd ook in?
Ja ik laat het vlees erin en ik gebruik wel eens allesbinder wanneer het te lang duurt of wanneer er niet zo heel veel vocht is
We have far more in common than that which devides us..
pi_211477110
Instantpot is binnen en eerste gerecht van laaaaange lijst wat ik erin wil klaarmaken is een succes:


https://www.pressurecookr(...)bs-black-bean-sauce/

Ik maakte dit zelden klaar, want moest minimaal 45 minuten stomen...dit is nu zelfs doordeweeks te doen.
pi_211479745
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2023 17:35 schreef Yinny het volgende:
Instantpot is binnen en eerste gerecht van laaaaange lijst wat ik erin wil klaarmaken is een succes:
[ afbeelding ]

https://www.pressurecookr(...)bs-black-bean-sauce/

Ik maakte dit zelden klaar, want moest minimaal 45 minuten stomen...dit is nu zelfs doordeweeks te doen.
Welcome to the club!
Spoilers!
pi_211520686
Hele leuke recepten
https://www.pressurecookrecipes.com/ (Volgens mij dezelfde die @Yinny noemde). Ga morgen die site eens verder ontdekken
We have far more in common than that which devides us..
pi_211522568
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2023 17:35 schreef Yinny het volgende:
Instantpot is binnen en eerste gerecht van laaaaange lijst wat ik erin wil klaarmaken is een succes:
[ afbeelding ]

https://www.pressurecookr(...)bs-black-bean-sauce/

Ik maakte dit zelden klaar, want moest minimaal 45 minuten stomen...dit is nu zelfs doordeweeks te doen.
Deze ga ik ook even aan mijn maandmenu toevoegen.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_211547758
Mezelf een nieuwe slowcooker cadeau gegeven. Die in de instant pot vond ik niet lekker werken en de grote crockpot is echt te zwaar. Vorige week moest ik m eerst leegscheppen voordat ik m op z’n plek kon zetten. Deze heeft nog wat meer functies en er was een leuke kerstaanbieding.
Komend weekend maar eens wat uitproberen (wanneer de kat haar ok geeft ;) )

We have far more in common than that which devides us..
pi_211548439
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 20:16 schreef Kaatje1 het volgende:
Mezelf een nieuwe slowcooker cadeau gegeven. Die in de instant pot vond ik niet lekker werken en de grote crockpot is echt te zwaar. Vorige week moest ik m eerst leegscheppen voordat ik m op z’n plek kon zetten. Deze heeft nog wat meer functies en er was een leuke kerstaanbieding.
Komend weekend maar eens wat uitproberen (wanneer de kat haar ok geeft ;) )

[ afbeelding ]
O+
Spoilers!
pi_211548459
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2023 21:15 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
O+
De doos met inhoud is al veel lichter van de binnenpot van mijn kleine slowcooker, laat staan de grote.
We have far more in common than that which devides us..
pi_211656694
Ik ben woensdag jarig en ik wil proberen cheesecake te maken in mijn instant pot. Nu zijn er allerlei recepten te vinden natuurlijk, maar vroeg me af, heeft iemand hier daadwerkelijk een (bij voorkeur succesvolle :P ) ervaring met een specifiek recept?
pi_211657122
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2023 11:23 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik ben woensdag jarig en ik wil proberen cheesecake te maken in mijn instant pot. Nu zijn er allerlei recepten te vinden natuurlijk, maar vroeg me af, heeft iemand hier daadwerkelijk een (bij voorkeur succesvolle :P ) ervaring met een specifiek recept?
Ik heb die van Flying foodie gebruikt, heerlijk
We have far more in common than that which devides us..
pi_211772438
Ik overweeg een instant pot en een sous vide, en nu zie ik ook apparaten die ook een sous vide functie hebben. Toch altijd beetje sceptisch over apparaten die 100 functies combineren. Dus de vraag wie gebruikt de sous vide functie van de multicooker en hoe bevalt die? Of wie juist niet en waarom niet?
pi_211772929
Ik gebruik die van de instant pot en vind m prettiger dan de anova, die ik eerst had.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_211777065
quote:
1s.gif Op woensdag 27 december 2023 11:01 schreef borrepus het volgende:
Ik overweeg een instant pot en een sous vide, en nu zie ik ook apparaten die ook een sous vide functie hebben. Toch altijd beetje sceptisch over apparaten die 100 functies combineren. Dus de vraag wie gebruikt de sous vide functie van de multicooker en hoe bevalt die? Of wie juist niet en waarom niet?
@fietsie ?
  woensdag 27 december 2023 @ 19:33:14 #285
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_211781848
quote:
1s.gif Op woensdag 27 december 2023 11:01 schreef borrepus het volgende:
Ik overweeg een instant pot en een sous vide, en nu zie ik ook apparaten die ook een sous vide functie hebben. Toch altijd beetje sceptisch over apparaten die 100 functies combineren. Dus de vraag wie gebruikt de sous vide functie van de multicooker en hoe bevalt die? Of wie juist niet en waarom niet?
Ik heb een sousvide stick met een waterreservoir en daarom passende isolatie, EN ik heb een Instant Pot met sousvide functie.

In de praktijk gebruik ik de losse sous vide oplossing, omdat ik dan op datzelfde moment de Instant Pot beschikbaar heb voor parallelle bereiding van andere zaken OF omdat wat ik in de sous vide stop gewoon te groot is.
Dit kerstdiner had ik 4 kilo ossenhaas in de sous vide, dat past niet in de Instant Pot...
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  woensdag 27 december 2023 @ 19:53:44 #286
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_211782315
quote:
1s.gif Op woensdag 27 december 2023 15:04 schreef Goitske het volgende:

[..]
@:fietsie ?
Ik heb al even mijn ding gepost.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_211807648
Bedankt voor de reacties, begrijp dat het in ieder geval wel gewoon goed werkt. Mocht ik nou toch iets te kort komen, kan ik altijd nog een stock erbij kopen ;)
pi_211922397
Ik had een paar weken terug goulash geprobeerd uit de pressure cooker, ik kreeg halverwege een foutcode en toen ik de deksel open deed was de bodem verbrand. Gek, er zat genoeg vocht in. Gister weer een poging gedaan en ik toen kwam ik erachter wat ik de eerste keer fout heb gedaan: DEGLACEREN is de key. Resultaat was een perfecte goulash, die ik zeker vaker ga maken.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_212031023
Recept van dit Koreaanse stoofvlees is terug te vinden op de site van flying foodie. Heerlijk gegeten. Meestal hou ik me de eerste keer aan een recept, hier ook grotendeels gedaan, heb alleen het vlees vooraf niet gezouten (en daarna ook niet toegevoegd.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We have far more in common than that which devides us..
pi_212031559
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2024 19:45 schreef Kaatje1 het volgende:
Recept van dit Koreaanse stoofvlees is terug te vinden op de site van flying foodie. Heerlijk gegeten. Meestal hou ik me de eerste keer aan een recept, hier ook grotendeels gedaan, heb alleen het vlees vooraf niet gezouten (en daarna ook niet toegevoegd.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ziet er goed uit, maar ik krijg vooral acuut zin in die komkommer.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  zondag 14 januari 2024 @ 20:38:58 #291
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_212031594
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 09:15 schreef dimmak het volgende:
Ik had een paar weken terug goulash geprobeerd uit de pressure cooker, ik kreeg halverwege een foutcode en toen ik de deksel open deed was de bodem verbrand. Gek, er zat genoeg vocht in. Gister weer een poging gedaan en ik toen kwam ik erachter wat ik de eerste keer fout heb gedaan: DEGLACEREN is de key. Resultaat was een perfecte goulash, die ik zeker vaker ga maken.
Je had de sautéfunctie gebruikt maar niet wat aan de bodem was gebakken eerst weer losgemaakt met water. Hierdoor was de bodem verder gaan aanbakken. Begrijp ik het dan goed?
The love you take is equal to the love you make.
pi_212034495
quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2024 20:38 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Je had de sautéfunctie gebruikt maar niet wat aan de bodem was gebakken eerst weer losgemaakt met water. Hierdoor was de bodem verder gaan aanbakken. Begrijp ik het dan goed?
Klopt inderdaad.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_212034512
Vorige week van procureur carnitas gemaakt. Dat was een succes, maar dat bracht mij ook op een idee. Spare-ribs uit de pressure cooker.

Ribs in de rub gedaan, half uurtje in de pressure cooker. Daarna een aantal keer afgelakt met BBQ saus en nog 20 minuutjes onder de grill in de oven. Perfect!
Uitvinder van de biersmiley.
pi_212362314
Vandaag de Ajam Ketjap gemaakt naar het recept van flying foodie. Da’s wel heel erg lekker. Kwam erachter dat ik geen uienpoeder in huis had (niet gemist) en ipv sambal met garnalen (allergie)heb ik sambal manis gebruikt. De rijst heb ik dmv de pot in pot methode gemaakt
We have far more in common than that which devides us..
pi_212587025
Gisteren dit in de slowcooker gemaakt. Recept is van ene Hayley die vaak lekkere recepten plaatst op Instagram. Om exacte hoeveelheden te krijgen moet je lid worden van haar receptenpagina. Da's wat prijzig vond ik (6 pond per maand) dus op goed geluk van alles in de cooker gedaan (voor de zekerheid geen zout/peper, dat heb ik net een klein beetje toegevoegd)

Slow cooker Chinese chicken curry 😍 absolutely sensational. 3 chicken breasts into the slow cooker, add thickly sliced onion, baby button mushrooms, salt, pepper, chilli flakes, garlic purée, then pour over the curry sauce (I mixed 150g gold brand curry paste with 500ml boiling water) cook on high for 3 hours or low for 6 - add peas towards the end, the chicken should just fall apart. YUMMMMM 🫶🏼😍 will add the recipe card to @hayleysrecipeclub ❤️ enjoy ❤️
We have far more in common than that which devides us..
pi_212589825
Ik zie hier hele lekkere dingen voorbij komen. Ga komende week eens kijken of zo’n IP wat voor ons is. Ook handig om broodjes af te bakken blijkbaar? (Gare IKEA oven hier en geen airfryer)
  zondag 25 februari 2024 @ 22:47:41 #297
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_212590436
quote:
7s.gif Op zondag 25 februari 2024 22:06 schreef Serinde het volgende:
Ik zie hier hele lekkere dingen voorbij komen. Ga komende week eens kijken of zo’n IP wat voor ons is. Ook handig om broodjes af te bakken blijkbaar? (Gare IKEA oven hier en geen airfryer)
Moet je waarschijnlijk wel een variant IP hebben met airfryerfunctie.
The love you take is equal to the love you make.
pi_212995022
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 11:59 schreef fietsie het volgende:
Ik zou er 1 nemen die van die ventielen heeft die met de hand te bedienen zijn; dan kloppen de meeste instructiefilmpjes op youtube met wat je moet gaan doen

En zonder airfryer want die heb je al.

Ik heb dit topic zitten doorlezen, en volgens mij komt wat ik nu mis in de keuken overeen met veel dingen die ik jou zie maken. Ik mis vooral airfryer/oven functionaliteiten, maar een goede stoofpot maken en vlees rustig garen zou ik ook wel eens gaan doen.

Welk IP-model heb jij? En zou je met je huidige ervaring voor een andere versie kiezen?

En voor iedereen:
Ik twijfel nu tussen de IP Pro Crisp en de IP Duo Crisp

Zijn er nog andere goede opties bij Instant Pot? Of toch een ander merk als Ninja? Idealiter bestel ik via Bol, want heb nog een bon als kerstpakket van werk :P

[ Bericht 1% gewijzigd door silverhill op 28-03-2024 18:01:07 ]
pi_212998770
Wat zijn jullie ervaringen met deze?
  vrijdag 29 maart 2024 @ 01:24:17 #300
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_213001508
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2024 21:06 schreef Nielojram75 het volgende:
Wat zijn jullie ervaringen met deze?
wat vind je van deze met snelkookpan functie?
pi_213011128
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 01:24 schreef THEFXR het volgende:

[..]
wat vind je van deze met snelkookpan functie?
?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')