Pasteuriseren?quote:Op dinsdag 24 januari 2023 22:25 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ja, was uitstekend. Ik had nog een pak houdbare biologische melk staan. Ik wist niet zeker of het met houdbare melk ook lukte maar dus wel. De IP gaat eerst zelf pasteuriseren dus dat is dan wel dubbel maar dat maakte voor het resultaat niet uit.
Vandaag heb ik de paneer ongebakken door de curry gedaan. Volgende keer bak ik het eerst. Kan uiteraard ook in de airfryer, dat probeer ik ook nog een keer. Ik vind paneer echt geweldig maar veel te duur voor wat het is. Nu kan het lekker goedkoop en toch biologisch
Zowel de paneer en de tikka masala hoeven zeker niet in de IP inderdaad.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 23:09 schreef yinu het volgende:
Nice! Ik maak zelf wel eens paneer, gewoon in een pannetje (haha). Dit recept ziet er sowieso goed uit, ook voor 'gewoon' koken.
Zou kunnen. Volgens mijn recept moest ik de IP op de yoghurt-stand zetten. Ik had geen zin om me daar over in te lezen dus ik heb die knop maar gewoon aan gezet. Dat proces duurde een half uur.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 23:27 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Pasteuriseren?
Ik googelde dit en kwam op 4 minuten hogedruk op low?
De "Ultimate" doet dit volautomatisch, met een ingebakken programma. Andersom gedacht: het programma gebruiken houdt dus ook in dat het pasteuriseren altijd gebeurt / moet.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 23:27 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Pasteuriseren?
Ik googelde dit en kwam op 4 minuten hogedruk op low?
Het hogedrukprogramma?quote:Op woensdag 25 januari 2023 09:13 schreef fietsie het volgende:
[..]
De "Ultimate" doet dit volautomatisch, met een ingebakken programma. Andersom gedacht: het programma gebruiken houdt dus ook in dat het pasteuriseren altijd gebeurt / moet.
Nee er bestaan geen "fysieke programma's " op de nieuwe IP; alleen functionaliteiten.quote:Op woensdag 25 januari 2023 09:21 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Het hogedrukprogramma?
Op hoog hoefde het maar 2 minuten zeggen ze. Bizar ho9r.
Ik heb denk ik nog nooit paneer gegeten, dus dit moet ik proberen denk ik.
Bah.quote:Op woensdag 25 januari 2023 09:24 schreef fietsie het volgende:
[..]
Nee er bestaan geen "fysieke programma's " op de nieuwe IP; alleen functionaliteiten.
Je hebt als gebruiker er van ook geen enkele interactie meer met "druk" of "hoog of laag" of ventielen
Qua stoom kies je "Natural release" (afkoelen), "Pulse release" (In pufjes de druk eraf) en "Instant release" (Hop leeg).quote:
De airfryer functie gebruik ik regelmatig ja.quote:[b]Op zaterdag 28 januari 2023 22:34 schreef Lucky_Strike het volgende:[/b
@:fietsie, ben jij nog aan het experimenteren?
Leuk leuk.quote:Op zaterdag 28 januari 2023 22:52 schreef fietsie het volgende:
[..]
De airfryer functie gebruik ik regelmatig ja.
Daarnaast drie keer draadjesvlees gemaakt, ik gebruik de hogedruk functie voor het maken van puree van koolraap en selderijknol en heb er ook soep in gemaakt inmiddels.
Ik zou vandaag one-pan-pasta proberen maar dat mondde uit in griekse salade omdat uk en ik daar meer trek in hadden...
Spruitjes deed ik in de airfryer laatst, was best lekkerquote:Op zaterdag 28 januari 2023 22:58 schreef Lucky_Strike het volgende:
Komende week wil ik in elk geval spruitjes maken.
23 Zou moeten lukken lijkt me.quote:Op maandag 30 januari 2023 15:11 schreef fietsie het volgende:
@:Lucky_Strike ben je het met mee eens dat een rekje op de bodem van de IP een diameter van 23cm kan hebben? Of vind jij 22,5 ?
Ik zou het zo willen voor de airfryer, dat is vast een jaquote:Op maandag 30 januari 2023 15:24 schreef fietsie het volgende:
@:Lucky_Strike @:Vanyel zou dit iets zijn voor icm de IP ?
https://www.amazon.nl/Air(...)9Y8D43K8/ref=sr_1_34
De ultimate combineert IP met airfry ja.quote:Op maandag 30 januari 2023 18:29 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik zou het zo willen voor de airfryer, dat is vast een ja
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 12% gewijzigd door fietsie op 05-03-2023 19:33:09 ]Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
Wat balen! En wat moet (kan) je dan doen?quote:Op donderdag 27 april 2023 15:18 schreef fietsie het volgende:
Een terugkerend thema bij de "Instant Pot with Ultimate Lid" is het niet op druk komen.
Online ook genoeg over terug te vinden.
Met de stap van InstantPot om de druk-regeling elektronisch aan te sturen is het handmatig dichtzetten van het ventiel komen te vervangen, en kiest de electronica in de IP er voor om met enige regelmaat te beslissen dat de temperatuur en de hoeveelheid stoom onvoldoende is om het ventiel elektronisch te sluiten.
En blijft de pan dus eindeloos pre-heaten en eindeloos stoom afblazen. In extreme gevallen tot de foutmelding "Geen vloeistoffen in de pan".
Ik heb goede resultaten met het schudden van de pan (als er nog voldoende vloeistof in zit). Hem 2cm van het werkblad tillen aan 1 kant en dan "laten vallen" zodat het schuifventieltje beweegt... (En dan vast en zeker het veld van de sensor opnieuw triggert).quote:Op donderdag 27 april 2023 15:23 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Wat balen! En wat moet (kan) je dan doen?
Pffff en wat zeggen ze bij Kenners hierover?quote:Op donderdag 27 april 2023 15:25 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik heb goede resultaten met het schudden van de pan (als er nog voldoende vloeistof in zit). Hem 2cm van het werkblad tillen aan 1 kant en dan "laten vallen" zodat het schuifventieltje beweegt... (En dan vast en zeker het veld van de sensor opnieuw triggert).
Als ie echt helemaal zonder vocht staat maar wel op "DO NOT OPEN LID" dan mag je 4 tot 6 uur wachten tot ie koud is(Met de stekker er uit dus)
"Daar herkennen we ons niet in."quote:Op donderdag 27 april 2023 15:28 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Pffff en wat zeggen ze bij Kenners hierover?
uitverkochtquote:Op vrijdag 5 mei 2023 08:45 schreef dimmak het volgende:
iBood heeft de Instant Pot in de aanbieding.
https://www.ibood.com/off(...)1-multicooker/817726
Ja, Hebbes!quote:Op vrijdag 5 mei 2023 08:45 schreef dimmak het volgende:
iBood heeft de Instant Pot in de aanbieding.
https://www.ibood.com/off(...)1-multicooker/817726
gewoon kopen, je leeft maar een keerquote:Op dinsdag 11 juli 2023 11:17 schreef Yinny het volgende:
Hmmmm, amazon prime day en de instant pot is in de aanbieding....ben aan het denken om er toch nu al een te kopen ipv wachten tot airfryer het niet meer doet ..
Ik kocht de instant pot zonder AF want ik had een goede. Paar weken later had ik geen goede meerquote:Op dinsdag 11 juli 2023 11:17 schreef Yinny het volgende:
Hmmmm, amazon prime day en de instant pot is in de aanbieding....ben aan het denken om er toch nu al een te kopen ipv wachten tot airfryer het niet meer doet ..
Ik heb natuurlijk een andere ip dan jij, maar ik vond de sc functie veel te heet en te snel. Doe dus de normale sc ook niet weg.quote:Op zondag 3 september 2023 20:12 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ben wat aan het proberen geweest deze week.
Bloemkoolroosjes zijn gestoomd op 0 minuten veel lekkerder dan op 1, 2 en 4 minuten.
Gepofte aardappel, medium formaat: 9 minuten op hogedruk en 6 minuten op 200 graden in het airfryerdeel is precies goed.
De slowcooker valt echt enorm tegen. Ik zal de gebruiksaanwijzing nog even lezen voor de zekerheid maar ik heb er een hard hoofd in. Ik heb een gerecht gemaakt dat ik in mijn normale slowcooker in 4 uur op low klaar krijg. In de IP stond hij de eerste 1,5 uur op 'preheating' en na totaal 4 uur was het gerecht lauw op zijn best en zeker niet gaar. Ik heb hem afgebroken en 4 uur op High gezet. Na weer 1,5 uur voorverwarmen kwam het op zich redelijk goed. Maar echt warm werd het allemaal niet. Het was een vegetarisch gerecht met quinoa, vroeg of laat wordt dat spul wel gaar en eetbaar. Maar de consistentie van het gerecht is totaal niet wat mijn andere slowcooker er van maakt. Mijn losse SC is overigens niet zo'n crockpot die veel te heet wordt maar gewoon een doodnormaal apparaat dat wel naar behoren werkt.
Ik ben blij dat ik er geen vlees in heb gedaan. Zo traag opwarmen en de superlage temperatuur zou ik bij vlees echt niet vertrouwen. Zelfs ik heb grenzen aan voedselveiligheid.
O dat schiet ook niet op. Of eigenlijk wel dus.quote:Op zondag 3 september 2023 20:32 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik heb natuurlijk een andere ip dan jij, maar ik vond de sc functie veel te heet en te snel. Doe dus de normale sc ook niet weg.
Er staat me iets bij dt je ook ergens de temperatuur kunt aangeven (of high en low)quote:Op zondag 3 september 2023 20:45 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
O dat schiet ook niet op. Of eigenlijk wel dus.
Ik ga hier nog wel dieper induiken. Een apparaat van 300 euro zou gewoon adequaat moeten functioneren.
Ik zorg altijd dat wat geslowcooked moet of op kookplaat of met sautefunctie al warm is. Dan doet ie het verder prima.quote:Op zondag 3 september 2023 20:45 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
O dat schiet ook niet op. Of eigenlijk wel dus.
Ik ga hier nog wel dieper induiken. Een apparaat van 300 euro zou gewoon adequaat moeten functioneren.
Dat ga ik zeker proberen.quote:Op zondag 3 september 2023 21:35 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik zorg altijd dat wat geslowcooked moet of op kookplaat of met sautefunctie al warm is. Dan doet ie het verder prima.
Ook de niet AF versie warmt anders kut op voor SC.
De link werkt niet. Welk boek is het?quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 22:06 schreef Kaatje1 het volgende:
Vorige week heb ik dit kookboek binnengekregen. De schrijfster is nogal fan van de instant pot, heeft ook een leuke informatieve site en heeft een Nederlands kookboek geschreven. Met testen heb ik de risotto gemaakt en nu, voor mezelf uit het boek de daging smoor. Heel erg lekker en de andere recepten zien er ook prima uit.
[ afbeelding ]
https://www.instantpot.nl(...)kboek-flying-foodie/quote:Op donderdag 7 september 2023 12:38 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
De link werkt niet. Welk boek is het?
De slowcooker is weer anders dan de instant pot (IP). De IP is vooral een snelkookpan en daarbij moet je echt genoeg vocht toevoegen, anders komt het niet goed. En volgens mij ontsnapt er bij de snelkookfunctie van de IP wel vocht (stoom).quote:Op donderdag 7 september 2023 13:04 schreef christmastsunami het volgende:
Wat ik zelden lees in SC recepten, is dat door de lage temperatuur er bijna geen vocht verdampt.
En na jaren oefenen, maak ik nog steeds dezelfde fout:
'Teveel water toegevoegd'.
Elke keer neem ik me voor, voorzichtig daarmee te zijn. En elke keer denk ik: 'De volgende keer, toch maar nog iets minder water.'
Dat is dan sowieso niet te vergelijken met bereiding in een slowcooker.quote:Op donderdag 7 september 2023 16:51 schreef Vanyel het volgende:
Bij de mooiste hogedrukrecepten voeg je toch maar een cup (oid) water toe en ligt je eten boven het vocht op een rekje.
Doe ik te weinig, maar spreekt me wel meer aan.
Bedankt voor de tip!quote:Op zondag 1 oktober 2023 17:04 schreef Kaatje1 het volgende:
Aanstaande woensdag geeft Mr. Wateenons een online workshop over de snelkookpan
https://wateetons.com/age(...)7MOyfmAOiMOHHPI-4V94
Er zit bouillon, tomatensaus, spinazie en room in. Dat lijkt me genoeg vocht.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 16:19 schreef junkiesietze het volgende:
Op reddit hebben ze het op /r/slowcooking het steeds over "THE SOUP"
Dit schijnt de lekkerste soep te zijn die je kan maken in een slowcooker.
https://damndelicious.net(...)tellini-soup/#recipe
https://www.365daysofcroc(...)ellini-spinach-soup/
Maar bij geen van deze recepten staat hoeveel water je moet toevoegen?? er moet toch water bij lijkt me? het is toch soep?
Ik zou sowieso die apparaten niet wegdoen. Je kunt immers maar ėén ding tegelijk met die instant pot.quote:Op zondag 22 oktober 2023 08:18 schreef anndb het volgende:
Instant pot in aanbieding bij iBood. Doen of niet?
Heb nu een losse airfryer die kan dan weg
Rijstkoker kan ook weg
Maak zo nu en dan een stoofpotje op het vuur gewoon in een klassieke gietijzeren pan…
Twijfel twijfel
Hm ja goed punt ik doe het meer om minder spul te hebben namelijk…quote:Op zondag 22 oktober 2023 08:44 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik zou sowieso die apparaten niet wegdoen. Je kunt immers maar ėén ding tegelijk met die instant pot.
Kijk voor tips even op de site van Flying Foodie. Ook op de fb pagina Nederlandse Instant Pot helpt zij vaakquote:Op zondag 22 oktober 2023 11:23 schreef Burdie het volgende:
Hee leuk een Instant Pot topic. Ik heb de Duo Crisp en ben enorm fan.
Laatst had ik er een eenpansgerecht met pasta in gemaakt, maar die brandde aan. Iemand ervaring mee?
Ik heb geen ervaring met airfyers, maar vind die functie op de Duo Crisp vooralsnog helemaal top.quote:Op maandag 23 oktober 2023 08:49 schreef dimmak het volgende:
Is de Arifryer functie op de Crisp net zo goed als elke andere airfryer? Ik heb geen ervaring met slowcookers en airfryers, maar voor mij lijkt het allemaal een beetje too good to be true met die Instant Pot.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Uitvinder van de biersmiley.
Dat denk ik wel.quote:Op woensdag 15 november 2023 08:52 schreef dimmak het volgende:
Afgelopen weekend een mexicaans stoofpotje gemaakt in de slowcooker. 8 uur laten pruttelen op lage stand, maar daarna was het vlees nog niet goed. Om het te redden heb ik de pressure cook aangezet. Maar wat gaat er fout? Moet ik hem 8 uur op high laten rammelen?
Heb je het recept? 8 uur zou genoeg moeten zijn maar misschien was het vlees te dik, niet genoeg zuur erbij zou ook kunnen.quote:Op woensdag 15 november 2023 08:52 schreef dimmak het volgende:
Afgelopen weekend een mexicaans stoofpotje gemaakt in de slowcooker. 8 uur laten pruttelen op lage stand, maar daarna was het vlees nog niet goed. Om het te redden heb ik de pressure cook aangezet. Maar wat gaat er fout? Moet ik hem 8 uur op high laten rammelen?
Ik heb hetzelfde gehad in de slowcooker van de IP. Ik moet nog uitzoeken hoe dat komt maar hij werd totaal niet warm. Gelukkig was het een vegetarische maaltijd. Na 4 uur stond op het display nog steeds dat hij niet opgewarmd was.quote:Op woensdag 15 november 2023 08:52 schreef dimmak het volgende:
Hmm jammer, maar aan de andere kant de pressure cook modus doet zijn werk ook wel.quote:Op woensdag 15 november 2023 10:19 schreef Lienekien het volgende:
Instant Pot zelf schreef er dit over.
Vrij lang verhaal, maar ik denk wel dat het hout snijdt.
https://jawnsicooked.com/dinner/crock-pot-birria-tacos-recipe/quote:Op woensdag 15 november 2023 10:01 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Heb je het recept? 8 uur zou genoeg moeten zijn maar misschien was het vlees te dik, niet genoeg zuur erbij zou ook kunnen.
High staat bij een slowcooker voor sneller warm worden, niet warmer.
Ik ben benieuwd hoeveel het scheelt als je het losse deksel gebruikt.quote:Op woensdag 15 november 2023 10:41 schreef dimmak het volgende:
[..]
Hmm jammer, maar aan de andere kant de pressure cook modus doet zijn werk ook wel.
Ik ga nog wel eens hetzelfde recept proberen met de slowcooker. Misschien krijg ik het onder de knie. Die functie zit er niet voor niets op natuurlijk.
Lijkt me inderdaad genoeg zuur. Ik heb het ook wel eens gehad in een normale slowcooker, enige dat ik toen kon verzinnen was dat het vlees (gekocht in een aanbieding) te dik was.quote:Op woensdag 15 november 2023 10:42 schreef dimmak het volgende:
[..]
https://jawnsicooked.com/dinner/crock-pot-birria-tacos-recipe/
Ik had gewoon riblappen en er zit genoeg zuur in zou je zeggen.
Zuur? Ik heb nog nooit zuur gedaan bij stoofvlees.quote:Op woensdag 15 november 2023 10:01 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Heb je het recept? 8 uur zou genoeg moeten zijn maar misschien was het vlees te dik, niet genoeg zuur erbij zou ook kunnen.
High staat bij een slowcooker voor sneller warm worden, niet warmer.
Ik heb de crisp ultimate, dus heb ook maar 1 vaste deksel.quote:Op woensdag 15 november 2023 10:46 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd hoeveel het scheelt als je het losse deksel gebruikt.
Het deksel is los te bestellen.quote:Op woensdag 15 november 2023 10:55 schreef dimmak het volgende:
[..]
Ik heb de crisp ultimate, dus heb ook maar 1 vaste deksel.
Geen ui of tomaat? Zijn ook lekkere smaakmakers altijdquote:Op woensdag 15 november 2023 10:55 schreef Burdie het volgende:
[..]
Zuur? Ik heb nog nooit zuur gedaan bij stoofvlees.
Stoof in de instant pot gaat bij mij ook langzamer dan stoven op het fornuis, maar 8 uur zou normaalgesproken echt wel lang genoeg moeten zijn.
Zelf is het nog altijd niet gelukt om goede pasta te maken uit de IP. Iemand daar een tip of recept voor?
Uitje meestal wel ja, afhankelijk van het recept. Ik maak vaak smoor of rendang, daar hoort geen tomaat in.quote:Op woensdag 15 november 2023 11:02 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Geen ui of tomaat? Zijn ook lekkere smaakmakers altijd
Ja precies. Dat zuurt 'hoort' bij stoofvlees is goed voor de smaak bij Nederlandse stoofpotten maar het kan ook prima zonder.quote:Op woensdag 15 november 2023 11:08 schreef Burdie het volgende:
[..]
Uitje meestal wel ja, afhankelijk van het recept. Ik maak vaak smoor of rendang, daar hoort geen tomaat in.
Niet voor de ultimate, want dat deksel zit vast.quote:Op woensdag 15 november 2023 10:59 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het deksel is los te bestellen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |