abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207779963
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 15:11 schreef fietsie het volgende:
@:Lucky_Strike ben je het met mee eens dat een rekje op de bodem van de IP een diameter van 23cm kan hebben? Of vind jij 22,5 ?
23 Zou moeten lukken lijkt me.

Uitgebreide set voor een nette prijs bij Amazon :Y Dat lijkt me goed in de IP passen.
Spoilers!
pi_207781701
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 15:24 schreef fietsie het volgende:
@:Lucky_Strike @:Vanyel zou dit iets zijn voor icm de IP ?

https://www.amazon.nl/Air(...)9Y8D43K8/ref=sr_1_34
Ik zou het zo willen voor de airfryer, dat is vast een ja
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  maandag 30 januari 2023 @ 21:07:42 #178
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_207784602
quote:
1s.gif Op maandag 30 januari 2023 18:29 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik zou het zo willen voor de airfryer, dat is vast een ja
De ultimate combineert IP met airfry ja.

Dus ik ga zo bestellen :P
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  zondag 5 maart 2023 @ 14:23:54 #179
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_208250763
Vandaag : Siu Yuk (recept hier)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 12% gewijzigd door fietsie op 05-03-2023 19:33:09 ]
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  maandag 6 maart 2023 @ 20:11:27 #180
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_208269992
Ik had eieren, spinazie en aardappels die op moesten dus ik maakte saag aloo met een gekookt ei en volkoren naan.

Lekker en snel. Zo heb ik het graag. Aan het eind van de maaltijd werd het een tikje eentonig dus volgende keer maak ik er een salade bij.
Spoilers!
  zondag 9 april 2023 @ 12:37:43 #181
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_208713831
ocht je er geld aan uit willen gaan geven : geweldig apparaat.

Maar.

Ben je iemand die graag begeleid wordt door recepten, die het fijn vind instructies online op te zoeken over temperatuur, instellingen e.d. Of koop je graag accessoires en reserve onderdelen?
Overweeg dan een Duo Crisp met het losse Airfryer deksel. Die heeft gangbare maten, de werking is gelijk aan de oudere modellen en je hebt dus veel meer passende recepten en instructies.

De “nieuwe” neemt minder plek in , kan een aantal extra kunstjes maar je moet ook meer .. pionieren, avonturen en soms gokken.
Simpel voorbeeld: ip’s hebben laag-midden-hoog slowcooker standen. De nieuwe laag-hoog.
  donderdag 27 april 2023 @ 15:18:59 #182
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_208922547
Een terugkerend thema bij de "Instant Pot with Ultimate Lid" is het niet op druk komen.

Online ook genoeg over terug te vinden.

Met de stap van InstantPot om de druk-regeling elektronisch aan te sturen is het handmatig dichtzetten van het ventiel komen te vervangen, en kiest de electronica in de IP er voor om met enige regelmaat te beslissen dat de temperatuur en de hoeveelheid stoom onvoldoende is om het ventiel elektronisch te sluiten.

En blijft de pan dus eindeloos pre-heaten en eindeloos stoom afblazen. In extreme gevallen tot de foutmelding "Geen vloeistoffen in de pan".
pi_208922570
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2023 15:18 schreef fietsie het volgende:
Een terugkerend thema bij de "Instant Pot with Ultimate Lid" is het niet op druk komen.

Online ook genoeg over terug te vinden.

Met de stap van InstantPot om de druk-regeling elektronisch aan te sturen is het handmatig dichtzetten van het ventiel komen te vervangen, en kiest de electronica in de IP er voor om met enige regelmaat te beslissen dat de temperatuur en de hoeveelheid stoom onvoldoende is om het ventiel elektronisch te sluiten.

En blijft de pan dus eindeloos pre-heaten en eindeloos stoom afblazen. In extreme gevallen tot de foutmelding "Geen vloeistoffen in de pan".
Wat balen! En wat moet (kan) je dan doen?
We have far more in common than that which devides us..
  donderdag 27 april 2023 @ 15:25:22 #184
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_208922578
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2023 15:23 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Wat balen! En wat moet (kan) je dan doen?
Ik heb goede resultaten met het schudden van de pan (als er nog voldoende vloeistof in zit). Hem 2cm van het werkblad tillen aan 1 kant en dan "laten vallen" zodat het schuifventieltje beweegt... (En dan vast en zeker het veld van de sensor opnieuw triggert).

Als ie echt helemaal zonder vocht staat maar wel op "DO NOT OPEN LID" dan mag je 4 tot 6 uur wachten tot ie koud is :P (Met de stekker er uit dus)
pi_208922588
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2023 15:25 schreef fietsie het volgende:

[..]
Ik heb goede resultaten met het schudden van de pan (als er nog voldoende vloeistof in zit). Hem 2cm van het werkblad tillen aan 1 kant en dan "laten vallen" zodat het schuifventieltje beweegt... (En dan vast en zeker het veld van de sensor opnieuw triggert).

Als ie echt helemaal zonder vocht staat maar wel op "DO NOT OPEN LID" dan mag je 4 tot 6 uur wachten tot ie koud is :P (Met de stekker er uit dus)
Pffff en wat zeggen ze bij Kenners hierover?
  donderdag 27 april 2023 @ 15:31:33 #186
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_208922604
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2023 15:28 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Pffff en wat zeggen ze bij Kenners hierover?
"Daar herkennen we ons niet in."
pi_208922631
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2023 15:31 schreef fietsie het volgende:

[..]
"Daar herkennen we ons niet in."
-O-
  vrijdag 5 mei 2023 @ 08:45:31 #188
366734 dimmak
bitcoin
pi_209011232
iBood heeft de Instant Pot in de aanbieding.

https://www.ibood.com/off(...)1-multicooker/817726
Uitvinder van de biersmiley.
  vrijdag 5 mei 2023 @ 12:36:58 #189
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_209013684
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 08:45 schreef dimmak het volgende:

uitverkocht
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_209052530
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 08:45 schreef dimmak het volgende:

Ja, Hebbes!

gekocht omdat ik een luie donder ben op kookgebied. :+ Ff wat snijden, boemboe, kip en vocht erbij en klaar.

Enige wat ik nog mis zijn combi gerechten met rijst/pasta. Ik kan mij ook voorstellen dat die er niet zijn omdat de rijst/pasta erg papperig kan worden.
  maandag 29 mei 2023 @ 15:06:35 #191
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_209327821
Ik vond vrijdag dus een stukje buikspek in de vriezer en dat bleek uit een dik en een dun deel te bestaan.
Een gerecht werd gemaakt met het dikke deel, en ik stoomde ook het dunne deel.

Vanmorgen lag het dunne deel me aan te staren, gedroogd in de koelkast met aan de vleeskant een lekkere marinade.

Dus toen moest t wel...

maandag 5 juni 2023 @ 09:44:37 #192
366734 dimmak
bitcoin
pi_209406657
Uitvinder van de biersmiley.
pi_209503454
pi_209849902
Hmmmm, amazon prime day en de instant pot is in de aanbieding....ben aan het denken om er toch nu al een te kopen ipv wachten tot airfryer het niet meer doet ..
  dinsdag 11 juli 2023 @ 14:09:14 #195
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_209852018
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juli 2023 11:17 schreef Yinny het volgende:
Hmmmm, amazon prime day en de instant pot is in de aanbieding....ben aan het denken om er toch nu al een te kopen ipv wachten tot airfryer het niet meer doet ..
gewoon kopen, je leeft maar een keer :D
pi_209852702
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juli 2023 11:17 schreef Yinny het volgende:
Ik kocht de instant pot zonder AF want ik had een goede. Paar weken later had ik geen goede meer -O- Dus wanneer je er toch al serieus over denkt, doen
pi_210347756
Vorige week heb ik dit kookboek binnengekregen. De schrijfster is nogal fan van de instant pot, heeft ook een leuke informatieve site en heeft een Nederlands kookboek geschreven. Met testen heb ik de risotto gemaakt en nu, voor mezelf uit het boek de daging smoor. Heel erg lekker en de andere recepten zien er ook prima uit.
pi_210524476
Ik ben wat aan het proberen geweest deze week.

Bloemkoolroosjes zijn gestoomd op 0 minuten veel lekkerder dan op 1, 2 en 4 minuten.

Gepofte aardappel, medium formaat: 9 minuten op hogedruk en 6 minuten op 200 graden in het airfryerdeel is precies goed.

De slowcooker valt echt enorm tegen. Ik zal de gebruiksaanwijzing nog even lezen voor de zekerheid maar ik heb er een hard hoofd in. Ik heb een gerecht gemaakt dat ik in mijn normale slowcooker in 4 uur op low klaar krijg. In de IP stond hij de eerste 1,5 uur op 'preheating' en na totaal 4 uur was het gerecht lauw op zijn best en zeker niet gaar. Ik heb hem afgebroken en 4 uur op High gezet. Na weer 1,5 uur voorverwarmen kwam het op zich redelijk goed. Maar echt warm werd het allemaal niet. Het was een vegetarisch gerecht met quinoa, vroeg of laat wordt dat spul wel gaar en eetbaar. Maar de consistentie van het gerecht is totaal niet wat mijn andere slowcooker er van maakt. Mijn losse SC is overigens niet zo'n crockpot die veel te heet wordt maar gewoon een doodnormaal apparaat dat wel naar behoren werkt.

Ik ben blij dat ik er geen vlees in heb gedaan. Zo traag opwarmen en de superlage temperatuur zou ik bij vlees echt niet vertrouwen. Zelfs ik heb grenzen aan voedselveiligheid.
Spoilers!
pi_210524741
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2023 20:12 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ben wat aan het proberen geweest deze week.

Bloemkoolroosjes zijn gestoomd op 0 minuten veel lekkerder dan op 1, 2 en 4 minuten.

Gepofte aardappel, medium formaat: 9 minuten op hogedruk en 6 minuten op 200 graden in het airfryerdeel is precies goed.

De slowcooker valt echt enorm tegen. Ik zal de gebruiksaanwijzing nog even lezen voor de zekerheid maar ik heb er een hard hoofd in. Ik heb een gerecht gemaakt dat ik in mijn normale slowcooker in 4 uur op low klaar krijg. In de IP stond hij de eerste 1,5 uur op 'preheating' en na totaal 4 uur was het gerecht lauw op zijn best en zeker niet gaar. Ik heb hem afgebroken en 4 uur op High gezet. Na weer 1,5 uur voorverwarmen kwam het op zich redelijk goed. Maar echt warm werd het allemaal niet. Het was een vegetarisch gerecht met quinoa, vroeg of laat wordt dat spul wel gaar en eetbaar. Maar de consistentie van het gerecht is totaal niet wat mijn andere slowcooker er van maakt. Mijn losse SC is overigens niet zo'n crockpot die veel te heet wordt maar gewoon een doodnormaal apparaat dat wel naar behoren werkt.

Ik ben blij dat ik er geen vlees in heb gedaan. Zo traag opwarmen en de superlage temperatuur zou ik bij vlees echt niet vertrouwen. Zelfs ik heb grenzen aan voedselveiligheid.
Ik heb natuurlijk een andere ip dan jij, maar ik vond de sc functie veel te heet en te snel. Doe dus de normale sc ook niet weg.
pi_210524908
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 20:32 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ik heb natuurlijk een andere ip dan jij, maar ik vond de sc functie veel te heet en te snel. Doe dus de normale sc ook niet weg.
O dat schiet ook niet op. Of eigenlijk wel dus.

Ik ga hier nog wel dieper induiken. Een apparaat van 300 euro zou gewoon adequaat moeten functioneren.
Spoilers!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')