abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211321049
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 09:16 schreef vlindertje89 het volgende:
Hallo! Ik wil misschien toch ook een instant pot.
Nu zie ik alleen door alle mogelijke opties en varianten niet meer helemaal welke dan.

- ik heb een airfryer, dus dat hoeft 'ie niet per se te kunnen
- ik wil een redelijk grote zodat ik makkelijk grotere hoeveelheden soep of saus of eten kan maken waar ik dan een portie direct van eet en de rest van kan invriezen

Het lijkt alsof de instant pot duo 7.6L alles kan wat ik denk makkelijk te vinden. En die is momenteel ook behoorlijk aantrekkelijk geprijsd. Máár: is er een reden om toch een ander te overwegen? Volgens mij is van deze de bodem vd binnenpan niet plat en kun je hem dus niet op fornuis gebruiken (keramisch); hebben jullie vaak dat je hem op het fornuis gebruikt eerst of is de sauté stand voldoende en is dat niet nodig? Of andere redenen om toch voor een duo crisp, duo crisp ultimate, pro of pro crisp te gaan?
Ik heb, speciaal vanwege de platte bodem de evo plus gekocht. En in ruim anderhalf jaar m nog nooit gebruikt op het fornuis. :D Saute kan je ook op low en high zetten (volgens mij ook nog iets daartussen.
We have far more in common than that which devides us..
  vrijdag 17 november 2023 @ 11:22:45 #252
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_211322437
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 09:16 schreef vlindertje89 het volgende:
Hallo! Ik wil misschien toch ook een instant pot.
Nu zie ik alleen door alle mogelijke opties en varianten niet meer helemaal welke dan.

- ik heb een airfryer, dus dat hoeft 'ie niet per se te kunnen
- ik wil een redelijk grote zodat ik makkelijk grotere hoeveelheden soep of saus of eten kan maken waar ik dan een portie direct van eet en de rest van kan invriezen

Het lijkt alsof de instant pot duo 7.6L alles kan wat ik denk makkelijk te vinden. En die is momenteel ook behoorlijk aantrekkelijk geprijsd. Máár: is er een reden om toch een ander te overwegen? Volgens mij is van deze de bodem vd binnenpan niet plat en kun je hem dus niet op fornuis gebruiken (keramisch); hebben jullie vaak dat je hem op het fornuis gebruikt eerst of is de sauté stand voldoende en is dat niet nodig? Of andere redenen om toch voor een duo crisp, duo crisp ultimate, pro of pro crisp te gaan?
Sauté stand doet voor mij alles wat ik anders op het fornuis had willen doen.
KuikenGuppy
pi_211322708
Top, voor de platte binnenpan hoef ik dus in elk geval geen andere versie te kiezen.
@Burdie jij hebt de crisp duo toch? Als je ook al een airfryer zou hebben, zou je dan alsnog de crisp variant aanraden of is dat dan overbodig? En welke functies gebruik je het vaakst?
  vrijdag 17 november 2023 @ 11:59:12 #254
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_211323069
Ik zou er 1 nemen die van die ventielen heeft die met de hand te bedienen zijn; dan kloppen de meeste instructiefilmpjes op youtube met wat je moet gaan doen

En zonder airfryer want die heb je al.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  vrijdag 17 november 2023 @ 12:04:32 #255
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_211323151
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 11:37 schreef vlindertje89 het volgende:
Top, voor de platte binnenpan hoef ik dus in elk geval geen andere versie te kiezen.
@:Burdie jij hebt de crisp duo toch? Als je ook al een airfryer zou hebben, zou je dan alsnog de crisp variant aanraden of is dat dan overbodig? En welke functies gebruik je het vaakst?
Ik denk dat ik de Airfryer dan weg zou doen :P. Ik gebruik (tot nu toe) meestal "high pressure" of "bake".
"Bake" is daarbij echt ideaal, dan is je instantpot gewoon een klein oventje met verwaarloosbaar korte opwarmtijd, dus bijv worstenbroodjes of afbakbroodjes zijn binnen no-time klaar. Airfy heb ik tot nu toe alleen nog maar voor aardappelkroketjes gebruikt, dat trekt me verder ook niet zo, maar wel handig dat de functie er op zit.
KuikenGuppy
  vrijdag 17 november 2023 @ 12:06:36 #256
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_211323174
Ik gebruik de airfry functie ook voor vleesbereidingen; eerst iets pressurecooken met kruiden enzo, en dan daarna een korstje geven met de airfryer functie..

Gegrillde kip in 45 minuutjes, beginnende bij een diepvrieskip van -18.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  vrijdag 17 november 2023 @ 12:11:04 #257
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_211323245
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 12:06 schreef fietsie het volgende:
Ik gebruik de airfry functie ook voor vleesbereidingen; eerst iets pressurecooken met kruiden enzo, en dan daarna een korstje geven met de airfryer functie..
Oja dat heb ik ook een keer gedaan. Toen rook het hele huis naar zo'n rotisserie van de markt :').
KuikenGuppy
  vrijdag 17 november 2023 @ 12:12:49 #258
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_211323276
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 november 2023 12:11 schreef Burdie het volgende:

[..]
Oja dat heb ik ook een keer gedaan. Toen rook het hele huis naar zo'n rotisserie van de markt :').
Daar krijg ik bijna een applaus voor als ik dat doe :D
pi_211323394
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 november 2023 12:11 schreef Burdie het volgende:

[..]
Daar zou ik (voor even) best blij van worden :D
  vrijdag 17 november 2023 @ 12:24:51 #260
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_211323411
Iemand nog een lekker makkelijk recept voor in de slowcooker? zin om wat lekkers te maken dit weekend maar weet niet wat.
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
  vrijdag 17 november 2023 @ 12:28:14 #261
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_211323445
quote:
15s.gif Op vrijdag 17 november 2023 12:24 schreef junkiesietze het volgende:
Iemand nog een lekker makkelijk recept voor in de slowcooker? zin om wat lekkers te maken dit weekend maar weet niet wat.
Dan zou ik deze reeks eens proberen.

CUL / Slowcooker recepten deel 7
The love you take is equal to the love you make.
pi_211323473
quote:
15s.gif Op vrijdag 17 november 2023 12:24 schreef junkiesietze het volgende:
Altijd deze ;) , zo lekker https://www.cookincanuck.(...)ken-recipe-crockpot/
  vrijdag 17 november 2023 @ 12:42:20 #263
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_211323566
quote:
Dat ziet er erg easy uit ja, gebruik je gewoon kippenboulion van een blokje of uit een potje?
en ik heb ook een auto.
pi_211323600
quote:
15s.gif Op vrijdag 17 november 2023 12:42 schreef junkiesietze het volgende:

[..]
Dat ziet er erg easy uit ja, gebruik je gewoon kippenboulion van een blokje of uit een potje?
Ik heb een potje met kippenbouillonpoeder, daar maak ik het van. Want een blokje is voor een liter.
T is echt zo lekker. De saus kook ik vaak wat in en doe het dan vaak door het geplukte vlees. Maar ook wel eens apart, dan kan iedereen naar eigen smaak het over het vlees gieten. Heerlijk bij rijst, maar ook op wraps of op een broodje.
pi_211326411
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 11:59 schreef fietsie het volgende:
Ik zou er 1 nemen die van die ventielen heeft die met de hand te bedienen zijn; dan kloppen de meeste instructiefilmpjes op youtube met wat je moet gaan doen

En zonder airfryer want die heb je al.

Dat klinkt als de instant pot duo, die heeft nog handmatig te bedienen ventiel voor zover ik kan zien. En is de goedkoopste en zonder airfry functie. Dank allen voor de tips!
  maandag 20 november 2023 @ 10:54:31 #266
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_211356001
quote:
Was lekker! echt oosters smaakje. Alleen had ik van het vocht veel te weinig saus gemaakt |:( dus het was wat droog, en de volgende keer nog wat roerbakgroente doorheen gooien.

Nog wat over ook, dat gaat vanavond op een broodje met coleslaw en kaas bij een kommetje soep :9

[ Bericht 9% gewijzigd door junkiesietze op 20-11-2023 14:20:50 ]
en ik heb ook een auto.
pi_211379497
Goed, na heeel lang wikken en wegen, word ik eigenaar van een Instantpot pot duo crisp ultimate. Met de Black Friday korting voor 249,99...
Ben benieuwd!
pi_211379543
quote:
1s.gif Op woensdag 22 november 2023 11:50 schreef Yinny het volgende:
Goed, na heeel lang wikken en wegen, word ik eigenaar van een Instantpot pot duo crisp ultimate. Met de Black Friday korting voor 249,99...
Ben benieuwd!
Ik hoop dat ik nog niet te laat voor je ben: https://www.ibood.com/nl/(...)e-multicooker/922801
Uitvinder van de biersmiley.
pi_211379668
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 11:55 schreef dimmak het volgende:

[..]
Ik hoop dat ik nog niet te laat voor je ben: https://www.ibood.com/nl/(...)e-multicooker/922801
Dank je wel! Nu bij bol geannuleerd en via Ibood besteld
pi_211382633
quote:
1s.gif Op woensdag 22 november 2023 12:08 schreef Yinny het volgende:

[..]
Dank je wel! Nu bij bol geannuleerd en via Ibood besteld
hij is nu nog maar 189, dus in prijs gedaald.
pi_211423295
Hier zit as we speak de daging smoor in de instant pot. @Kaatje1, hoe lang heb jij meestal (ongeveer) nog nodig op sauté na de release om de saus in te koken? En laat je het vlees er die tijd ook in?
pi_211423412
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2023 17:40 schreef vlindertje89 het volgende:
Hier zit as we speak de daging smoor in de instant pot. @:Kaatje1, hoe lang heb jij meestal (ongeveer) nog nodig op sauté na de release om de saus in te koken? En laat je het vlees er die tijd ook in?
Ja ik laat het vlees erin en ik gebruik wel eens allesbinder wanneer het te lang duurt of wanneer er niet zo heel veel vocht is
pi_211477110
Instantpot is binnen en eerste gerecht van laaaaange lijst wat ik erin wil klaarmaken is een succes:

https://www.pressurecookr(...)bs-black-bean-sauce/

Ik maakte dit zelden klaar, want moest minimaal 45 minuten stomen...dit is nu zelfs doordeweeks te doen.
pi_211479745
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2023 17:35 schreef Yinny het volgende:
Instantpot is binnen en eerste gerecht van laaaaange lijst wat ik erin wil klaarmaken is een succes:
[ afbeelding ]

https://www.pressurecookr(...)bs-black-bean-sauce/

Ik maakte dit zelden klaar, want moest minimaal 45 minuten stomen...dit is nu zelfs doordeweeks te doen.
Welcome to the club!
Spoilers!
pi_211520686
Hele leuke recepten
https://www.pressurecookrecipes.com/ (Volgens mij dezelfde die @Yinny noemde). Ga morgen die site eens verder ontdekken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')