Ik heb, speciaal vanwege de platte bodem de evo plus gekocht. En in ruim anderhalf jaar m nog nooit gebruikt op het fornuis.quote:Op vrijdag 17 november 2023 09:16 schreef vlindertje89 het volgende:
Hallo! Ik wil misschien toch ook een instant pot.
Nu zie ik alleen door alle mogelijke opties en varianten niet meer helemaal welke dan.
- ik heb een airfryer, dus dat hoeft 'ie niet per se te kunnen
- ik wil een redelijk grote zodat ik makkelijk grotere hoeveelheden soep of saus of eten kan maken waar ik dan een portie direct van eet en de rest van kan invriezen
Het lijkt alsof de instant pot duo 7.6L alles kan wat ik denk makkelijk te vinden. En die is momenteel ook behoorlijk aantrekkelijk geprijsd. Máár: is er een reden om toch een ander te overwegen? Volgens mij is van deze de bodem vd binnenpan niet plat en kun je hem dus niet op fornuis gebruiken (keramisch); hebben jullie vaak dat je hem op het fornuis gebruikt eerst of is de sauté stand voldoende en is dat niet nodig? Of andere redenen om toch voor een duo crisp, duo crisp ultimate, pro of pro crisp te gaan?
Sauté stand doet voor mij alles wat ik anders op het fornuis had willen doen.quote:Op vrijdag 17 november 2023 09:16 schreef vlindertje89 het volgende:
Hallo! Ik wil misschien toch ook een instant pot.
Nu zie ik alleen door alle mogelijke opties en varianten niet meer helemaal welke dan.
- ik heb een airfryer, dus dat hoeft 'ie niet per se te kunnen
- ik wil een redelijk grote zodat ik makkelijk grotere hoeveelheden soep of saus of eten kan maken waar ik dan een portie direct van eet en de rest van kan invriezen
Het lijkt alsof de instant pot duo 7.6L alles kan wat ik denk makkelijk te vinden. En die is momenteel ook behoorlijk aantrekkelijk geprijsd. Máár: is er een reden om toch een ander te overwegen? Volgens mij is van deze de bodem vd binnenpan niet plat en kun je hem dus niet op fornuis gebruiken (keramisch); hebben jullie vaak dat je hem op het fornuis gebruikt eerst of is de sauté stand voldoende en is dat niet nodig? Of andere redenen om toch voor een duo crisp, duo crisp ultimate, pro of pro crisp te gaan?
Ik denk dat ik de Airfryer dan weg zou doenquote:Op vrijdag 17 november 2023 11:37 schreef vlindertje89 het volgende:
Top, voor de platte binnenpan hoef ik dus in elk geval geen andere versie te kiezen.
@:Burdie jij hebt de crisp duo toch? Als je ook al een airfryer zou hebben, zou je dan alsnog de crisp variant aanraden of is dat dan overbodig? En welke functies gebruik je het vaakst?
Oja dat heb ik ook een keer gedaan. Toen rook het hele huis naar zo'n rotisserie van de marktquote:Op vrijdag 17 november 2023 12:06 schreef fietsie het volgende:
Ik gebruik de airfry functie ook voor vleesbereidingen; eerst iets pressurecooken met kruiden enzo, en dan daarna een korstje geven met de airfryer functie..
Daar krijg ik bijna een applaus voor als ik dat doequote:Op vrijdag 17 november 2023 12:11 schreef Burdie het volgende:
[..]
Oja dat heb ik ook een keer gedaan. Toen rook het hele huis naar zo'n rotisserie van de markt.
Daar zou ik (voor even) best blij van wordenquote:Op vrijdag 17 november 2023 12:11 schreef Burdie het volgende:
[..]
Oja dat heb ik ook een keer gedaan. Toen rook het hele huis naar zo'n rotisserie van de markt.
Dan zou ik deze reeks eens proberen.quote:Op vrijdag 17 november 2023 12:24 schreef junkiesietze het volgende:
Iemand nog een lekker makkelijk recept voor in de slowcooker? zin om wat lekkers te maken dit weekend maar weet niet wat.
Altijd dezequote:Op vrijdag 17 november 2023 12:24 schreef junkiesietze het volgende:
Iemand nog een lekker makkelijk recept voor in de slowcooker? zin om wat lekkers te maken dit weekend maar weet niet wat.
Dat ziet er erg easy uit ja, gebruik je gewoon kippenboulion van een blokje of uit een potje?quote:Op vrijdag 17 november 2023 12:30 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Altijd deze, zo lekker https://www.cookincanuck.(...)ken-recipe-crockpot/
Ik heb een potje met kippenbouillonpoeder, daar maak ik het van. Want een blokje is voor een liter.quote:Op vrijdag 17 november 2023 12:42 schreef junkiesietze het volgende:
[..]
Dat ziet er erg easy uit ja, gebruik je gewoon kippenboulion van een blokje of uit een potje?
Dat klinkt als de instant pot duo, die heeft nog handmatig te bedienen ventiel voor zover ik kan zien. En is de goedkoopste en zonder airfry functie. Dank allen voor de tips!quote:Op vrijdag 17 november 2023 11:59 schreef fietsie het volgende:
Ik zou er 1 nemen die van die ventielen heeft die met de hand te bedienen zijn; dan kloppen de meeste instructiefilmpjes op youtube met wat je moet gaan doen
En zonder airfryer want die heb je al.
Was lekker! echt oosters smaakje. Alleen had ik van het vocht veel te weinig saus gemaaktquote:Op vrijdag 17 november 2023 12:30 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Altijd deze, zo lekker https://www.cookincanuck.(...)ken-recipe-crockpot/
Ik hoop dat ik nog niet te laat voor je ben: https://www.ibood.com/nl/(...)e-multicooker/922801quote:Op woensdag 22 november 2023 11:50 schreef Yinny het volgende:
Goed, na heeel lang wikken en wegen, word ik eigenaar van een Instantpot pot duo crisp ultimate. Met de Black Friday korting voor 249,99...
Ben benieuwd!
Dank je wel! Nu bij bol geannuleerd en via Ibood besteldquote:Op woensdag 22 november 2023 11:55 schreef dimmak het volgende:
[..]
Ik hoop dat ik nog niet te laat voor je ben: https://www.ibood.com/nl/(...)e-multicooker/922801
hij is nu nog maar 189, dus in prijs gedaald.quote:Op woensdag 22 november 2023 12:08 schreef Yinny het volgende:
[..]
Dank je wel! Nu bij bol geannuleerd en via Ibood besteld
Ja ik laat het vlees erin en ik gebruik wel eens allesbinder wanneer het te lang duurt of wanneer er niet zo heel veel vocht isquote:Op zaterdag 25 november 2023 17:40 schreef vlindertje89 het volgende:
Hier zit as we speak de daging smoor in de instant pot. @:Kaatje1, hoe lang heb jij meestal (ongeveer) nog nodig op sauté na de release om de saus in te koken? En laat je het vlees er die tijd ook in?
Welcome to the club!quote:Op donderdag 30 november 2023 17:35 schreef Yinny het volgende:
Instantpot is binnen en eerste gerecht van laaaaange lijst wat ik erin wil klaarmaken is een succes:
[ afbeelding ]
https://www.pressurecookr(...)bs-black-bean-sauce/
Ik maakte dit zelden klaar, want moest minimaal 45 minuten stomen...dit is nu zelfs doordeweeks te doen.
Deze ga ik ook even aan mijn maandmenu toevoegen.quote:Op donderdag 30 november 2023 17:35 schreef Yinny het volgende:
Instantpot is binnen en eerste gerecht van laaaaange lijst wat ik erin wil klaarmaken is een succes:
[ afbeelding ]
https://www.pressurecookr(...)bs-black-bean-sauce/
Ik maakte dit zelden klaar, want moest minimaal 45 minuten stomen...dit is nu zelfs doordeweeks te doen.
quote:Op donderdag 7 december 2023 20:16 schreef Kaatje1 het volgende:
Mezelf een nieuwe slowcooker cadeau gegeven. Die in de instant pot vond ik niet lekker werken en de grote crockpot is echt te zwaar. Vorige week moest ik m eerst leegscheppen voordat ik m op z’n plek kon zetten. Deze heeft nog wat meer functies en er was een leuke kerstaanbieding.
Komend weekend maar eens wat uitproberen (wanneer de kat haar ok geeft)
[ afbeelding ]
De doos met inhoud is al veel lichter van de binnenpot van mijn kleine slowcooker, laat staan de grote.quote:
Ik heb die van Flying foodie gebruikt, heerlijkquote:Op maandag 18 december 2023 11:23 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik ben woensdag jarig en ik wil proberen cheesecake te maken in mijn instant pot. Nu zijn er allerlei recepten te vinden natuurlijk, maar vroeg me af, heeft iemand hier daadwerkelijk een (bij voorkeur succesvolle) ervaring met een specifiek recept?
@fietsie ?quote:Op woensdag 27 december 2023 11:01 schreef borrepus het volgende:
Ik overweeg een instant pot en een sous vide, en nu zie ik ook apparaten die ook een sous vide functie hebben. Toch altijd beetje sceptisch over apparaten die 100 functies combineren. Dus de vraag wie gebruikt de sous vide functie van de multicooker en hoe bevalt die? Of wie juist niet en waarom niet?
Ik heb een sousvide stick met een waterreservoir en daarom passende isolatie, EN ik heb een Instant Pot met sousvide functie.quote:Op woensdag 27 december 2023 11:01 schreef borrepus het volgende:
Ik overweeg een instant pot en een sous vide, en nu zie ik ook apparaten die ook een sous vide functie hebben. Toch altijd beetje sceptisch over apparaten die 100 functies combineren. Dus de vraag wie gebruikt de sous vide functie van de multicooker en hoe bevalt die? Of wie juist niet en waarom niet?
Ik heb al even mijn ding gepost.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We have far more in common than that which devides us..
quote:Op zondag 14 januari 2024 19:45 schreef Kaatje1 het volgende:
Recept van dit Koreaanse stoofvlees is terug te vinden op de site van flying foodie. Heerlijk gegeten. Meestal hou ik me de eerste keer aan een recept, hier ook grotendeels gedaan, heb alleen het vlees vooraf niet gezouten (en daarna ook niet toegevoegd.Ziet er goed uit, maar ik krijg vooral acuut zin in die komkommer.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
Je had de sautéfunctie gebruikt maar niet wat aan de bodem was gebakken eerst weer losgemaakt met water. Hierdoor was de bodem verder gaan aanbakken. Begrijp ik het dan goed?quote:Op vrijdag 5 januari 2024 09:15 schreef dimmak het volgende:
Ik had een paar weken terug goulash geprobeerd uit de pressure cooker, ik kreeg halverwege een foutcode en toen ik de deksel open deed was de bodem verbrand. Gek, er zat genoeg vocht in. Gister weer een poging gedaan en ik toen kwam ik erachter wat ik de eerste keer fout heb gedaan: DEGLACEREN is de key. Resultaat was een perfecte goulash, die ik zeker vaker ga maken.
Klopt inderdaad.quote:Op zondag 14 januari 2024 20:38 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je had de sautéfunctie gebruikt maar niet wat aan de bodem was gebakken eerst weer losgemaakt met water. Hierdoor was de bodem verder gaan aanbakken. Begrijp ik het dan goed?
Moet je waarschijnlijk wel een variant IP hebben met airfryerfunctie.quote:Op zondag 25 februari 2024 22:06 schreef Serinde het volgende:
Ik zie hier hele lekkere dingen voorbij komen. Ga komende week eens kijken of zo’n IP wat voor ons is. Ook handig om broodjes af te bakken blijkbaar? (Gare IKEA oven hier en geen airfryer)
Ik heb dit topic zitten doorlezen, en volgens mij komt wat ik nu mis in de keuken overeen met veel dingen die ik jou zie maken. Ik mis vooral airfryer/oven functionaliteiten, maar een goede stoofpot maken en vlees rustig garen zou ik ook wel eens gaan doen.quote:Op vrijdag 17 november 2023 11:59 schreef fietsie het volgende:
Ik zou er 1 nemen die van die ventielen heeft die met de hand te bedienen zijn; dan kloppen de meeste instructiefilmpjes op youtube met wat je moet gaan doen
En zonder airfryer want die heb je al.
wat vind je van deze met snelkookpan functie?quote:Op donderdag 28 maart 2024 21:06 schreef Nielojram75 het volgende:
Wat zijn jullie ervaringen met deze?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |