abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207160865
TvPot :D

Al is het maar voor de 5 minuten soepen. Dan is mw C blij :9
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_207161144
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2022 16:27 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik kwam deze website tegen: https://www.corriecooks.com/c/one-pot-meals/#

Matige site en matige recepten maar het geeft wel wat inspiratie. Gevulde paprika, vega paella, gevulde pasta, etc.

Ervarenen, hebben jullie wel eens pasta in de IP gemaakt?
Ja, ging prima was heerlijk ben het recept kwijt |:(
We have far more in common than that which devides us..
pi_207165595
Heeft er eigenlijk wel eens iemand yoghurt gemaakt in de Instant Pot? Ik ben benieuwd hoe dat gaat, niet zozeer vanwege gewone yoghurt want dat is uit de winkel ook prima, maar vanwege vegan yoghurts. Ik vind kokosyoghurt lekker maar dat vind ik altijd zo duur. En ik zou het fijn vinden om zelf te kunnen controleren hoe veel en wat voor additieven erin gaan.
pi_207169986
ETA 11:40.

En ehm @yinu yoghurt staat wel op het todo lijstje maar niet bovenaan, sorry. Ik wil proberen zo veel mogelijk van de drie komende kerstdiners met "het ding" te gaan voorbereiden dus ik zit mezelf nu in-te-youtuben :D
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_207170092
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2022 10:09 schreef fietsie het volgende:
ETA 11:40.

En ehm @:yinu yoghurt staat wel op het todo lijstje maar niet bovenaan, sorry. Ik wil proberen zo veel mogelijk van de drie komende kerstdiners met "het ding" te gaan voorbereiden dus ik zit mezelf nu in-te-youtuben :D
Wat zijn je plannen? En heb je youtubetips? Ik zie vooral een hoop kaf tussen het koren. Een heleboel kanalen van echte Instant Pot fangirls of -boys waarvan ik denk: dan heb ik echt geen Instant Pot nodig hoor. Bijvoorbeeld ‘here’s how to make your own unique Instant Pot ricotta omg this is so easy!!!’ Eh… melk verwarmen en er zuur in flikkeren en dan de stremsels in een theedoek uit laten lekken om ‘ricotta’ te maken (of paneer, of wat voor verse kaas dan ook) kan ik met mijn Hema-steelpannetje van ¤2,95 anders ook prima.

Zo zag ik ook iemand (volgens mij die Corrie die LS gevonden had) een ui fruiten in de binnenpan en daar bloemkool’rijst’ bij doen en dat was het hele recept.

Dude. Daar heb ik al een pan voor.

Ik bedoel: ik wil juist recepten die ik zonder instant pot niet of minder goed/snel/lekker/makkelijk kan maken. Anders red ik het prima met m’n ene pitje, onze ‘hooikist’ gemaakt van verhuisdekens, en m’n Bamix :D
pi_207170129
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2022 10:21 schreef yinu het volgende:

[..]
Wat zijn je plannen? En heb je youtubetips? Ik zie vooral een hoop kaf tussen het koren. Een heleboel kanalen van echte Instant Pot fangirls of -boys waarvan ik denk: dan heb ik echt geen Instant Pot nodig hoor. Bijvoorbeeld ‘here’s how to make your own unique Instant Pot ricotta omg this is so easy!!!’ Eh… melk verwarmen en er zuur in flikkeren en dan de stremsels in een theedoek uit laten lekken om ‘ricotta’ te maken (of paneer, of wat voor verse kaas dan ook) kan ik met mijn Hema-steelpannetje van ¤2,95 anders ook prima.

Zo zag ik ook iemand (volgens mij die Corrie die LS gevonden had) een ui fruiten in de binnenpan en daar bloemkool’rijst’ bij doen en dat was het hele recept.

Dude. Daar heb ik al een pan voor.
Daarom heb ik er dus ook nog geen. Omdat ik al zoveel dingen heb en niet een extra apparaat wil waar ik dan niets mee zou doen.

Maar als ik mijn rijstkoker bijvoorbeeld weg kan doen, zou dat al schelen. En soep zoals @Vanyel aangeeft, klinkt ook erg goed.

Als ie dan ook nog kan airfryeren is dat wel een kers op de taart :Y Heb nu geen airfryer, maar soms denk ik wel eens dat het fijn zou zijn er een te hebben.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_207170153
Tvp. Ook een Instant Pot hier maar merk dat ik hem wel minder gebruik dan toen ik hem net had. Dus wat super chille dump gerechten zouden wel chill zijn om het weer beetje op te pikken :Y
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_207170334
OK hier mijn 2 cents over de waarom, aanvullend op mijn post hierboven:
- We hadden nog geen airfryer
- De friteuse gebruiken we steeds minder vaak
- Onze oven heeft kuren
- Ik heb geen snelkookpan meer sinds ik mijn geërfde heb gesloopt (ventiel stuk)
- Mijn slowcooker heb ik weggegeven omdat ie in alle standen behalve de warmhoudstand over de 100 graden ging
- Mijn geisoleerde sous vide bak vereist heeeeel veel warm water, deze machine kan het ook met kleinere porties efficient

De knelpunten zijn er ook:
- Ik heb echt geen kastruimte meer, deze machine zal op het aanrecht moeten gaan wonen.
- De drie rijstkokers gaan nu hoe dan ook weg; hij moet het maar gewoon goed kunnen -als- ik het al zou willen (want de rijstkokers werden eigenlijk ook nooit gebruikt, ze kwamen als krijgertjes in huis...)
- Echt geen benutten zal betekenen: leren, lezen en of video's kijken.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_207170339
  woensdag 21 december 2022 @ 11:55:08 #35
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_207171324
Ik ben heel benieuwd naar je ervaringen.

Wat natuurlijk wel een ding is: hij kan veel, maar niet tegelijk.
The love you take is equal to the love you make.
pi_207172805
1e ervaringen: VOLKOMEN RUK

Hij komt niet door de initiële test opwarm procedure.
pi_207173179
Ik heb nog nooit een snelkookpan of een slowcooker of een rijstkoker gehad. Ik doe dat allemaal gewoon in een pan. Laat staan een sous-vide-apparaat. Ik hou best van koken en van lekker en gezond eten maar ben niet op zoek naar restaurant-eten thuis.

quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2022 14:13 schreef fietsie het volgende:
1e ervaringen: VOLKOMEN RUK

Hij komt niet door de initiële test opwarm procedure.
Ik ben heel benieuwd wat dat betekent @fietsie !
Komt ie niet op temperatuur? Of is ie gewoon stuk?
pi_207173206
Leverancier is op dit moment het probleem aan het proberen na te spelen.

Het lijkt erop of het drukventiel in het stoomdeksel niet op zijn plek schiet.
Maar daarna is de machine ook niet meer open te krijgen.
pi_207173338
Klinkt als een stuk exemplaar toch? Wel balen als je m nog voor kerst wilde gebruiken…
pi_207173384
Dus wel op start gedrukt?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_207174167

woensdag 21 december 2022 @ 16:02:08 #42
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_207174344
En nu?
pi_207174372
Hij is echt niet in orde: 45 minuten opwarmen later kwam ie weer niet tot het starten van zijn programma.

Ben nu bezig met de retourprocedure, die gezien het feit dat mijn auto bij de garage staat voor APK en het postkantoor 5km verderop is nog best, uitdagend is.
Want vandaag terug = vrijdag een nieuwe hebben we zojuist afgestemd.
  woensdag 21 december 2022 @ 16:19:08 #44
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_207174537
Je kon niet ergens handmatig een ventiel open zetten om de druk eraf te halen?
pi_207174736
Nope

Maar de service van de firma is wel erg goed; geen gedoe met een centraal distributie bedrijf e.d. maar gewoon rechtstreeks naar de persoon die me geholpen heeft sturen
(Ik ben toevallig erg goed bekend in die wijk , het viel me meteen op)
  woensdag 21 december 2022 @ 16:46:40 #46
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_207174877
Maar er moet toch wel een optie zitten om het programma te onderbreken en dan ‘quick steam release’?
pi_207175485
quote:
11s.gif Op woensdag 21 december 2022 16:46 schreef Lienekien het volgende:
Maar er moet toch wel een optie zitten om het programma te onderbreken en dan ‘quick steam release’?
Software matig ja. Blijkt.
Ik heb de doos net zelf op de PostNL kar gezet dus hij is onderweg
pi_207175487
quote:
1s.gif Op woensdag 21 december 2022 14:56 schreef Vanyel het volgende:
Dus wel op start gedrukt?
Humpf
  woensdag 21 december 2022 @ 17:42:44 #49
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_207175517
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2022 17:40 schreef fietsie het volgende:

[..]
Software matig ja. Blijkt.
Ik heb de doos net zelf op de PostNL kar gezet dus hij is onderweg
Ik volg het niet meer.
pi_207175552
quote:
1s.gif Op woensdag 21 december 2022 17:42 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Ik volg het niet meer.
Er zit niet zoals bij oudere modellen een fysiek in te drukken ventiel. Dat zit diep in de machine achter de airfryer module en wordt aangestuurd met een magneet oid
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')