Oh ja, pot die ook op inductie kan voor aanbakken is hier ook wel een pré. En graag zonder anti-aanbaklaag.quote:Op dinsdag 20 december 2022 15:42 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ja hoi! Ik ben mogelijk ook in de markt voor een Instant Pot of Ninja Foodi. Of een andere goed aangeschreven multicooker maar die ben ik nog niet tegengekomen.
Ik wil graag slowcooken met een aanbakfunctie, stomen, rijst koken, snelkoken en airfryen. Daarnaast wil ik een uitgestelde timer, een pot die op inductie kan, onderdelen die in de vaatwasser kunnen.
Als dit werkelijk allemaal met één apparaat kan, ben ik ook om!quote:Op dinsdag 20 december 2022 15:42 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ja hoi! Ik ben mogelijk ook in de markt voor een Instant Pot of Ninja Foodi. Of een andere goed aangeschreven multicooker maar die ben ik nog niet tegengekomen.
Ik wil graag slowcooken met een aanbakfunctie, stomen, rijst koken, snelkoken en airfryen. Daarnaast wil ik een uitgestelde timer, een pot die op inductie kan, onderdelen die in de vaatwasser kunnen.
@Vanyel en @Kaatje1 zeggen dat het kan.quote:Op dinsdag 20 december 2022 15:45 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als dit werkelijk allemaal met één apparaat kan, ben ik ook om!
Ze zeggen dat het kan, maar ze hebben nog geen ervaring met de Instantpot die deze functie heeft. Toch?quote:Op dinsdag 20 december 2022 15:48 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
@:vanyel en @:kaatje1 zeggen dat het kan.
Het hele internet zegt dat ook maar dat vertrouw ik toch minder dan hen![]()
Oh. Inderdaad. Beide hebben geen airfryerfunctie.quote:Op dinsdag 20 december 2022 15:51 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ze zeggen dat het kan, maar ze hebben nog geen ervaring met de Instapot die deze functie heeft. Toch?
Ja.quote:
Ik bedenk dat 1 of 2 uur van tevoren en mik ze dan in de instant potquote:Op dinsdag 20 december 2022 15:35 schreef yinu het volgende:
Ik zou wel meer gedroogde peulvruchten willen maken maar ik ben een beetje een slechte planner qua koken dus ik bedenk dat dan niet de dag van tevoren, dus dan ga ik vaak toch maar weer voor blik of pot.
Evangelistquote:Op dinsdag 20 december 2022 15:54 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik bedenk dat 1 of 2 uur van tevoren en mik ze dan in de instant pot
quote:Op dinsdag 20 december 2022 15:48 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
@:vanyel en @:kaatje1 zeggen dat het kan.
Het hele internet zegt dat ook maar dat vertrouw ik toch minder dan hen![]()
Ja.quote:
Ik kook meestal voor met z'n tweeën (maar dan ook weer wel vaak voor meer dagen, of voor de vriezer). Ja ik zie ook heel veel instant pot recepten voor vlees, maar voor die paar keer dat wij ooit vlees eten kan ik ook wel gewoon ouderwets in een pan koken.quote:Op dinsdag 20 december 2022 15:58 schreef Lienekien het volgende:
@:yinu
Ik zit ook in kamp twijfel, bijv. voor het vlees eten. Ik gebruikte de slowcooker vooral voor vleesgerechten en dat apparaat staat ook stof te happen sinds we flink hebben geminderd met vlees.
Voor hoeveel personen kook jij meestal? Dat kan ook nog wel een factor zijn. Voor een gezin is het alweer een ander verhaal dan als je alleen of met zijn tweeën bent.
Dat is wel een timeframe dat bij mij past ja.quote:Op dinsdag 20 december 2022 15:54 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik bedenk dat 1 of 2 uur van tevoren en mik ze dan in de instant pot
Echt? 5 minuten? Klinkt haalbaarquote:Op dinsdag 20 december 2022 16:07 schreef Vanyel het volgende:
Ik doe bijvoorbeeld wel eens bloemkoolsoep/crème.
Mik ik een cup water in dat ding, rekje, een aardappel in tweeën, bloemkool in tweeën.
5 minuten hogedruk, klots melk erbij en de staafmixer erin. Evt bouillonblok.
Klaaaaar.
Geen zin om te koken, geen tijd, toch snel klaar. Stokbrood erbij, Mrs V blij.
Ik heb echt nét diezelfde pagina geopendquote:Op dinsdag 20 december 2022 16:10 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik vind dit soort recepten wel hoopgevend:
https://www.flyingfoodie.(...)-uit-de-instant-pot/
https://www.flyingfoodie.(...)et-spinazie-en-feta/
https://www.flyingfoodie.(...)-uit-de-instant-pot/
https://www.flyingfoodie.(...)tant-pot-snel-klaar/
https://www.flyingfoodie.nl/recept/instant-pot-aardappel-gratin/
Plus de vele mogelijkheden met peulvruchten, curry's en soepen.
Genoeg vegetarische opties die je zo ingewikkeld kunt maken als je zelf wilt.
Oh hilarische site inderdaad. Ik zag lasagne en klikte, en na enig scrollenquote:Op dinsdag 20 december 2022 16:27 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik kwam deze website tegen: https://www.corriecooks.com/c/one-pot-meals/#
Matige site en matige recepten maar het geeft wel wat inspiratie. Gevulde paprika, vega paella, gevulde pasta, etc.
Ervarenen, hebben jullie wel eens pasta in de IP gemaakt?
Tuurlijk. Crushed potato chips op je lasagne.quote:What can I add for toppings?
You can add crushed potato chips on the top just to have some toppings.
Nee.quote:Op dinsdag 20 december 2022 16:27 schreef Lucky_Strike het volgende:
Matige site en matige recepten maar het geeft wel wat inspiratie. Gevulde paprika, vega paella, gevulde pasta, etc.
Ja, ging prima was heerlijk ben het recept kwijtquote:Op dinsdag 20 december 2022 16:27 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wat zijn je plannen? En heb je youtubetips? Ik zie vooral een hoop kaf tussen het koren. Een heleboel kanalen van echte Instant Pot fangirls of -boys waarvan ik denk: dan heb ik echt geen Instant Pot nodig hoor. Bijvoorbeeld ‘here’s how to make your own unique Instant Pot ricotta omg this is so easy!!!’ Eh… melk verwarmen en er zuur in flikkeren en dan de stremsels in een theedoek uit laten lekken om ‘ricotta’ te maken (of paneer, of wat voor verse kaas dan ook) kan ik met mijn Hema-steelpannetje van ¤2,95 anders ook prima.quote:Op woensdag 21 december 2022 10:09 schreef fietsie het volgende:
ETA 11:40.
En ehm @:yinu yoghurt staat wel op het todo lijstje maar niet bovenaan, sorry. Ik wil proberen zo veel mogelijk van de drie komende kerstdiners met "het ding" te gaan voorbereiden dus ik zit mezelf nu in-te-youtuben
Daarom heb ik er dus ook nog geen. Omdat ik al zoveel dingen heb en niet een extra apparaat wil waar ik dan niets mee zou doen.quote:Op woensdag 21 december 2022 10:21 schreef yinu het volgende:
[..]
Wat zijn je plannen? En heb je youtubetips? Ik zie vooral een hoop kaf tussen het koren. Een heleboel kanalen van echte Instant Pot fangirls of -boys waarvan ik denk: dan heb ik echt geen Instant Pot nodig hoor. Bijvoorbeeld ‘here’s how to make your own unique Instant Pot ricotta omg this is so easy!!!’ Eh… melk verwarmen en er zuur in flikkeren en dan de stremsels in een theedoek uit laten lekken om ‘ricotta’ te maken (of paneer, of wat voor verse kaas dan ook) kan ik met mijn Hema-steelpannetje van ¤2,95 anders ook prima.
Zo zag ik ook iemand (volgens mij die Corrie die LS gevonden had) een ui fruiten in de binnenpan en daar bloemkool’rijst’ bij doen en dat was het hele recept.
Dude. Daar heb ik al een pan voor.
Ik ben heel benieuwd wat dat betekent @fietsie !quote:Op woensdag 21 december 2022 14:13 schreef fietsie het volgende:
1e ervaringen: VOLKOMEN RUK
Hij komt niet door de initiële test opwarm procedure.
Software matig ja. Blijkt.quote:Op woensdag 21 december 2022 16:46 schreef Lienekien het volgende:
Maar er moet toch wel een optie zitten om het programma te onderbreken en dan ‘quick steam release’?
Humpfquote:
Ik volg het niet meer.quote:Op woensdag 21 december 2022 17:40 schreef fietsie het volgende:
[..]
Software matig ja. Blijkt.
Ik heb de doos net zelf op de PostNL kar gezet dus hij is onderweg
Er zit niet zoals bij oudere modellen een fysiek in te drukken ventiel. Dat zit diep in de machine achter de airfryer module en wordt aangestuurd met een magneet oidquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |