abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 12 december 2022 @ 22:26:17 #1
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_207060731

[Afbeelding: @MadMaster ]
[OP-tekst: @Mexicanobakker)

Vorig jaar keerde de rust alweer een beetje weer in de laatste week van december. Queen terug op 1, een voorbode op wat zou komen in de wereld. Alles weer zoals normaal. Maar er was wel veel leed en wat haat en nijd waardoor Procol Harum de derde plaats wist te bezetten. Over bezetten gesproken, daar was wel het meeste om te doen dit jaar he? Corona net voorbij, komt de immer vermoeiende Poetin ineens om de hoek. Een slepend conflict, maar een oplossing gaat er voorlopig niet komen.

Gelukkig zijn er ontsnappingsclausules aan al het leed. Zoals het WK Voetbal. Nouja, hahaha, nee dus. 6500 doden, maar Qatar wordt gedemoniseerd natuurlijk! Ook gewoon een schandvlek. Gewoon boycotten natuurlijk.
Verder is er niet veel leuks te melden over de wereld: Het was aan de ene kant minder spectaculair dan 2020 en 2021, maar niet minder wreed. Boerenblokkades: Check! Energiecrisis: Check! Inflatie: Check! Ruziënde wereldmachten: Check! Problemen in Ter Apel: Check! Soep op schilderijen: Check! Wat een drama allemaal.

Waren er wat gezellige dingen? Nouja, we gunden Oekraine de winst bij het songfestival. WE deden het weer geweldig bij de winterspelen, laten we even het er niet over hebben dat die in China waren. WE konden weer eindelijk naar livemuziek: Froukje, Within Temptation en Di-rect hoeven niet wéér hun tour uit te stellen. En er waren weer festivals. Lekker van de kaart gaan en pillen poppen op Lowlands. Het verzachtte slechts de pijn.

Vandaar is het nodig om een baken van rust te hebben. Een échte ontsnappingsclausule. En wat is beter dan de Top 2000? 7 dagen nonstop muziek: Check! Nouja, nonstop is niet het goede woord als de onvermijdelijke Gijs Staverman als DJ wordt aangesteld. En die reclame. Tussendoor is er in ieder geval genoeg muziek te horen.
En natuurlijk is daarbij dit topic de echte ontsnappingsclausule. Als je hier post is er geen tijd meer om aan iets anders te denken dan de standaard matige grappen, kritiek op reclames en twintig vraagtekensmilies of juichsmilies, afhankelijk van wie er aan het roer staat! Dus, komt allen ook dit jaar weer. Want we willen natuurlijk dolgraag weer topics die in 12 minuten dicht zijn!

Radio 2 Top 2000: Editie 2022
Editie 24 komt eraan van de jaarlijkse Radio 2-melkkoe. Een lijst met vele gezichten: Soms wat overblijfselen uit de tijd dat Radio 2 was zoals Radio 5 nu is, soms wat overblijfselen uit de Stenders-tijd, soms wat recente hits waarvan je zeker weet dat over 10 jaar niemand ze meer kent. En daarnaast ook de échte klassiekers die al jaren het gezicht van de Top 2000. De muzikale marathon is de laatste jaren opgerekt tot 168 uren, met meer tijd voor gelul en reclame, maar ook af en toe een albumversie van In The Garden of Eden of Bassie & Adriaan.

Wat kunnen wij doen?
Stemmen. De stemweek zal begin december zijn. Of gewoon luisteren. 25-31 december. Of: Ga naar het Top 2000 café. Want dat is wel een verschil met de afgelopen twee jaar: De maatregelen lijken weg en met een kleine slag om de arm zeg ik dat ook volgende maand het nog mag. Er is weer een café vol met mensen. Ga er heen en headbangen op Rage Against The Machine ipv de polonaise.

Verder kun je nog naar de zij-evenementen: De QUIZZZZ of de A Gogo. Maar zoals altij hier wat stemtips van onderin de lijst:

In 2014 kwam er een nummertje uit de jaren 90 binnen. Dat was de tijd dat dat eindelijk wat meer gebeurde. Dit nummer staat nu op de afgrond: Blind Melon - No Rain. Het is de enige bekende plaat van de band. Helaas overleed de zanger zeer vroeg, waardoor we er nooit meer veel van hoorden. Maar deze heerlijke plaat staat wel in de Top 2000. Nog wel, want dit jaar op 1982.

Voor de tweede plaat gaan we richting 1950. Kijken we één plaats naar beneden, vinden we Wild Places van Duncan Browne. Daar zeg ik niks over, want persoonlijke favoriet, dus zou wat makkelijk zijn. (Maar stemmen mag alsnog!) Kijken we nóg eentje omlaag: Percy Sledge met When a Man Loves A Woman. Een iconische soulklassieker die vele jaren rond plaats 1000 bivakkeerde, maar de laatste vier jaar flink is afgegleden. Er is weinig meer uit dit genre over, en hij stond er al sinds 1999 in, dus zeker een plaat die er in mag blijven. Géén andere artiest die er maar 1x in staat staat zo laag met een nummer wat er al sinds 1999 in staat.

Verder staat James Brown er nog 2x in, maar wel op 1953 en 1955, dus we kunnen zomaar een James Brownloze top 2000 krijgen. Dat voelt alleen logisch voor LA Style.

Wanneer?
25 december 0:00 beginnen we, 31 december 23:59 lallen we mee met Bohemian Rhapsody.

OVERZICHTEN/LIJSTJES:

Op www.pino112.nl komt de lijst van 2022, inclusief statistieken, natuurlijk te staan

Presentatie

00.00 – 02.00 uur Jeroen van Inkel
02.00 – 04.00 uur Frank van ‘t Hof
04.00 – 06.00 uur Desiree van der Heiden
06.00 – 08.00 uur Paul Rabbering
08.00 – 10.00 uur Jan-Willem Roodbeen & Jeroen Kijk in de Vegte
10.00 – 12.00 uur Bart Arens
12.00 – 14.00 uur Annemieke Schollaardt
14.00 – 16.00 uur Gijs Staverman
16.00 – 18.00 uur Ruud de Wild
18.00 – 20.00 uur Wouter van der Goes
20.00 – 22.00 uur Emmely de Wilt
22.00 – 00.00 uur Morad El Ouakili

NPO RADIO 2 op Instagram
NPO RADIO 2 op Twitter
TOP 2000 op Facebook

Kabelfrequenties in de verschillende steden: http://www.frequenties.net/station/radio-2

FM-etherfrequenties
Friesland: 88.0 MHz en 92.9 MHz
Groningen: 88.0 MHz
Drenthe: 88.0 MHz
Overijssel: 88.0 MHz en 104.6 MHz
Gelderland: 88.2 MHz, 92.6 MHz en 104.6 MHz
Flevoland: 88.0 MHz en 92.6 MHz
Utrecht: 92.6 MHz
Noord-Holland: 92.6 MHz en 92.9 MHz
Zuid-Holland: 92.6 MHz
Zeeland: 92.6 MHz en 97.8 MHz
Noord-Brabant: 88.2 MHz en 92.6 MHz
Limburg: 88.2 MHz, 93.4 MHz en 97.2 MHz

Luisteren via internet: http://icecast.omroep.nl/radio2-bb-mp3

*G* *G* *O* *G* *O* *G* *G*

De Top 2000 in beeld
Cultura 24 NPO 1 Extra:
Twee jaar lang zoomers is mooi geweest, dit jaar weer het CAFÉ! 24/7 te zien. Hopelijk weer met een uurtje doventolk.

Nederland 3
Diep in de nacht. Daar kijkt dus eigenlijk niemand naar.

Website
http://www.nporadio2.nl/top2000

Etalagekanalen
Bij je provider is vast een kanalengids. Je moet NPO 1 extra of de zender van de maand hebben vermoedelijk.

*O* *O* *G* *G* *G* *O* *O*

*G* *G* *O* *G* *O* *G* *G*

Vanaf wanneer stemmen? Meestal eind november/begin december pas. Ruim de tijd!

Voor uitgebreide statistieken:
https://pino112.nl/top2000/
Pino, held! _O_

*O* *G* *O* *G* *O* *G* *O*

Spotify: Voor degene die de allereerste Top 2000 qua songs via Spotify wil terugluisteren van #2000 naar #1:
Spotify - De allereerste Top 2000 (1999)

Verder zijn er diverse andere versies van de Top 2000 op Spotify te vinden.

Staat ie in de top 2000?
Afgelopen jaren ging dit midden december live. Hier kun je checken of jouw plaat de Top 2000 heeft gehaald.

De Top 2000 op FOK! door de jaren heen

Topicreeks: Top 2000 Editie 2001
Topicreeks: Top 2000 Editie 2002
Topicreeks: Top 2000 Editie 2003
Topicreeks: Top 2000 Editie 2004 (laatste topic mist)
Topicreeks: Top 2000 Editie 2005
Topicreeks: Top 2000 Editie 2006
Topicreeks: Top 2000 Editie 2007
Topicreeks: Top 2000 Editie 2008
Topicreeks: Top 2000 Editie 2009
Topicreeks: Top 2000 Editie 2010
Topicreeks: Top 2000 Editie 2011
Topicreeks: Top 2000 Editie 2012
Topicreeks: Top 2000 Editie 2013
Topicreeks: Top 2000 Editie 2014
Topicreeks: Top 2000 Editie 2015
Topicreeks: Top 2000 Editie 2016
Topicreeks: Top 2000 Editie 2017
Topicreeks: Top 2000 Editie 2018
Topicreeks: Top 2000 Editie 2019
Topicreeks: Top 2000 Editie 2020
Topicreeks: Top 2000 Editie 2021

Nog wat classics:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
NSFW in de Zoom:
SPOILER: NSFW!
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
FOKkers in beeld

SPOILER: PippenScottie
SPOILER: Dagoduck
SPOILER: Dagoduck
SPOILER: ArnieAlberts
De lijst door de jaren heen:

@Cassa95 onderzocht: Veranderingen in de Keuzelijst
@Cassa95 onderzocht: Analyse nieuwe binnenkomers 2021

Om te weten over editie 2021:
o Tom en Manon is de nieuwe rage van de Top2000
Niemand weet wie het zijn maar toch hebben we het erover.
o 'Bankzitters', een of ander groepje mislukte YouTubers met een hele enge fanbase, zijn dit jaar met een of ander vaag nummer in de lijst gestemd, en hebben zoals gezegd de meest psychopathische fans die er bestaan. Mijden als de pest, dus.
o Volgend jaar stemmen we massaal op Gorky - Mia
o Op 30 december wordt er altijd te veel kutmuziek gedraaid.
o De echo van Emily:
SPOILER
o FOK!-toppers versus Top 2000 2021. Wie ben jij?
SPOILER
  maandag 12 december 2022 @ 22:28:08 #2
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_207060756
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 22:12 schreef hhh38 het volgende:

[..]
[..]
Dit was wel echt een goede inschatting van TS. Het werden Black en Nothing Else Matters maar dat zijn nu vaste top 10 klanten.
Ik heb in 2004 waarschijnlijk even gedacht dat dit de originele versie was :@

Maar stiekem hoor ik die dan nog steeds liever dan Metallica, want kan erg weinig met het stemgeluid van Hetfield.

Trouwens alweer 12 jaar een Lucie-loze Top 2000, kan echt niet :'(
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_207060763
De post die je wilt quoten is 7656 dagen oud. Wil je deze echt quoten?
quote:
1s.gif Op woensdag 26 december 2001 17:04 schreef aa het volgende:
Vandaag is de Top 2000 van start gegaan. Tot de laatste minuten van 2001 zullen de nummers te horen zijn.
Voor meer informatie zie http://top2000.omroep.nl/2001/.

Daar is onder meer te lezen dat meer dan 12.000 mensen hun stem hebben uitgebracht.
Toen was het stemmen tellen ook nog overzichtelijk.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  ESF Reporter maandag 12 december 2022 @ 22:29:24 #4
87554 Cee
Welluk?
pi_207060773
Pareltjes van 20 jaar oud.

quote:
Ja, mijn Winamp besloot net op het moment dat ik over de volgende keuze na zat te denken om Bus Stop te draaien en ik dacht 'Ach, waarom niet...?'.
quote:
Ok, ik heb hem ook op. Meteen de vogeltjesdans.
quote:
Hoeveel cassettebandjes zou je eigenlijk nodig hebben om de hele top 2000 op te nemen?
quote:
Gente di mare van Umberto Tozzi & RAF
Best een aardig nummer en dat voor een songfestivalliedje.
|:)
quote:
Alice & Battiato - I treni di tozeur
Alweer een Italiaanse inzending voor het Eurovisie Songfestival in de Top 2000. Eerder al Tozzi en RAF.
OK, je hoeft er niet van te houden, maar de Italianen probeerden toch wel altijd een redelijk liedje te sturen. Het festival is er in ieder geval kwalitatief niet op vóóruit gegaan sinds ze niet meer meedoen.
|:) |:)
quote:
Bloem draaien ze over 20 jaar nog in bars en dan kan iedereen het nog steeds meezingen
quote:
GVD waarom zit die 64K stream zo vol? Moet 100 x klikken om erin te komen, gister is t me gelukt, ben nu weer druk aant klikken
-edit- JEE GELUKT!!
quote:
Vienna is al van 21 jaar geleden!
quote:
Ze moeten alle 2000 nummers op mp3 uitbrengen.
quote:
Persoonlijk hoop ik dat de top 50 nog even verschoond blijft van al teveel moderne liedjes/90s. Over 15 jaar zal de top 100 helemaal volzitten met 90s, aangezien de meeste mensen van nu helemaal niet meer in aanraking komen met oudere muziek door de zenderversnippering
  maandag 12 december 2022 @ 22:29:28 #5
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_207060776
Nog even dit jaarlijkse overzicht van mijn kant.

_O_ Nieuwkomers waar ik het meest enthousiast over ben: _O_

1. Swedish House Mafia ft. The Weeknd - Moth to a Flame (STEMPLAAT O+ )
2. My Chemical Romance - Welcome to the Black Parade
3. Within Temptation - Memories
4. Coldplay - Charlie Brown
5. John Travolta & Olivia Newton-John - You're The One That I Want
6. Rondé - Time To Say Goodbye
7. Twenty One Pilots - Ride
8. Arctic Monkeys - 505
9. Tiesto - Adagio for Strings
10. Eminem - Like Toy Soldiers

:r Nieuwkomers die van mij écht niet hadden gehoeven: :r

1. De Hûnekop ft. Oele Plop - Wy Kam fram Fryslân
2. Normaal - De boer is troef
3. Racoon - Geef je hart niet zomaar weg
4. Racoon - Hee joh Jip (wtf is dat ook voor titel :') )
5. Bankzitters - Je blik richting mij
6. André Hazes - Ik leef mijn eigen leven
7. Bankzitters - Is dat nou echt?
8. Olivia Rodrigo - Drivers License
9. Thomas Acda, Paul de Munnik, Maan en Typhoon - Als ik je weer zie
10. Claudia de Breij & Waylon - Mis Je Zo Graag

;( Afvallers die ik het meest ga missen: ;(

1. Eros Ramazzotti - Se Bastasse Una Canzone
2. Party Animals - Have You Ever Been Mellow
3. Ava Max - Kings & Queens
4. The Mamas & The Papas - Monday Monday
5. Ugly Kid Joe - Cats in the Cradle
6. John Legend - Ordinary People
7. Tones and I - Dance Monkey
8. Panic at the Disco - High Hopes
9. Klein Orkest - Laat Mij Maar Alleen
10. The Who - My Generation

:D Afvallers die ik beslist niet ga missen:

1. Davina Michelle & Snelle - 17 Miljoen Mensen
2. Master KG feat. Nomcebo - Jerusalema
3. Drukwerk - Je loog tegen mij
4. Frank Zappa - Dancin' Fool
5. Jason Mraz - I'm Yours
6. Emma Heesters & Rolf Sanchez - Pa Olvidarte
7. Michael Bublé - Home
8. Beyonce - Listen
9. Rob de Nijs - Zondag
10. Acda en de Munnik - Mooi liedje

Met Frank Zappa ga ik me niet populair maken trouwens, maar dat nummer werkt me al jaren op de zenuwen :P
pi_207060778
quote:
7s.gif Op maandag 12 december 2022 22:25 schreef Gretzl het volgende:

[..]
Classic _O-
Freek als meisjes/vrouwennaam heb ik deze week wel voor het eerst gehoord.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_207060803
quote:
7s.gif Op maandag 12 december 2022 19:07 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Niet dat ik het erg vind, maar wat is daarmee gebeurd na jaren top 100 en vorig jaar nog plek 1006?
Vast allemaal hun laatste adem uitgebloazen....
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
  maandag 12 december 2022 @ 22:31:39 #8
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_207060810
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 22:31 schreef OscarMopperkont het volgende:

[..]
Vast allemaal hun laatste adem uitgebloazen....
Damn, zijn ze nou helemaal betoeterd? :o
pi_207060854
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 22:29 schreef DecoAoreste het volgende:
Met Frank Zappa ga ik me niet populair maken trouwens, maar dat nummer werkt me al jaren op de zenuwen
Mwah, hier heb je gewoon gelijk in. Nooit begrepen waarom er in '99 toen er nog Zappa-liefhebbers bestonden, juist voor dit nummer is gekozen. Dat had best anders gekund.
All Day I Dream About Stemlijsten
pi_207060881
Volgens mij heb ik op dat nummer gestemd, puur omdat ik van wat meer vreemde muziek hou, en dat was een van de weinige kanshebbers.
Helaas ;(
das einzige erleuchtenden an religion ist ein brennende tempel bei nacht
  ESF Reporter maandag 12 december 2022 @ 22:38:55 #11
87554 Cee
Welluk?
pi_207060891
Ik ga Monday Monday van The Mamas & The Papas het meest missen.
If I Can Dream is mijn favoriete ‘nieuwkomer’.
Verder zal het allemaal wel. Er zijn ook plaspauzes nodig.
  maandag 12 december 2022 @ 22:39:00 #12
473584 Gretzl
pi_207060893
Doet wel pijn dat Nina Simone's magnum opus Sinnerman in ruim 3 jaar maar 1x gedraaid is op Radio 2 (zo komt ie natuurlijk nooit in de lijst der lijsten). Terwijl ze overall nog best aardig wat airplay krijgt. Is het dan echt de duur van het nummer dat afschrikt?

Met een #49e plaats in de laatste Snob 2000 zou er toch wel potentie moeten zijn.
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
  maandag 12 december 2022 @ 22:40:15 #13
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_207060909
Van die 10 slechtste nieuwkomers (imo) komen er trouwens 9 uit NL, en 8 zijn Nederlandstalig. Ook wel veelzeggend.
pi_207060918
quote:
7s.gif Op maandag 12 december 2022 22:39 schreef Gretzl het volgende:
zo komt ie natuurlijk nooit in de lijst der lijsten
Met de groeten van de Bankzitters. En nog een keer en nog een keer.
  maandag 12 december 2022 @ 22:42:08 #15
473584 Gretzl
pi_207060929
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 22:40 schreef Tussle266 het volgende:

[..]
Met de groeten van de Bankzitters. En nog een keer en nog een keer.
pi_207060952
quote:
Doet wel pijn dat Nina Simone's magnum opus Sinnerman in ruim 3 jaar maar 1x gedraaid is op Radio 2 (zo komt ie natuurlijk nooit in de lijst der lijsten). Terwijl ze overall nog best aardig wat airplay krijgt. Is het dan echt de duur van het nummer dat afschrikt?

[ afbeelding ]

Met een #49e plaats in de laatste Snob 2000 zou er toch wel potentie moeten zijn.
Dat is ook mijn favoriete nummer van haar, ik heb er ook op gestemd (zoals ieder jaar tevergeefs). Misschien is het ook teveel gospel (hoewel ik zelf ook niet gelovig ben en ik het alsnog een topnummer vind)?
Album top 100 2024
  maandag 12 december 2022 @ 22:44:03 #17
488562 Pindakaasfanaticus
Gewoon omdat het kan
pi_207060956
Plus,
quote:

[ afbeelding ]

Het publiek van de Snob is vaak net ietsjes anders dan de Top. Plus, je zegt het al, R2 draait niet vaak lange(re) nummers door het jaar heen tenzij ze al echte Top-classics zijn geworden (ik noem een Fool's Overture, Purple Rain of Telegraph Road als een DJ echt avontuurlijk wil zijn).
  maandag 12 december 2022 @ 22:45:15 #18
Gewoon omdat het kan
pi_207060969
En zoals Mex al aangaf is het qua soul, jazz, gospel e.v. triest gesteld deze Top. :'(
  maandag 12 december 2022 @ 22:45:29 #19
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_207060973
Sinnerman heb ik in het verleden ook wel eens op gestemd :Y
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  maandag 12 december 2022 @ 22:45:58 #20
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_207060980
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 22:40 schreef DecoAoreste het volgende:
Van die 10 slechtste nieuwkomers (imo) komen er trouwens 9 uit NL, en 8 zijn Nederlandstalig. Ook wel veelzeggend.
De (hernieuwde?) waardering van Nederlandstalige muziek valt me al een tijdje op. Waar zou dat aan liggen?

Ik doe er zelf deels ook aan mee overigens. Spinvis, Eefje en Froukje _O_
pi_207060984
Dat is ook meer een fan's favourite dan echt bekend bij het grotere publiek.
Album top 100 2024
pi_207060985
Over stemmenspreiding gesproken. Nog drie voorbeelden van niet genoteerde artiesten naast Tool uit die database met 3K stemlijsten:

Totaal aantal stemmen / Verschillende nummers / Maximum bij 1 nummer / Artiest
63 / 14 / 12 / Bjork
59 / 16 / 14 / Diana Ross
57 / 11 / 14 / Hall & Oates
Muziekwebsite: https://caschart.blogspot.com/
Top 2000 feeling shuffle playlist: https://spoti.fi/3E3r615
pi_207060989
quote:
1s.gif Op maandag 12 december 2022 22:29 schreef Cee het volgende:
Pareltjes van 20 jaar oud.
[..]
[..]
[..]
[..]
|:)
[..]
|:) |:)
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]

O+
Toen Del Shannon nog 2x in de keuzelijst stond (1x als Jackie DelShannon ;) )
  maandag 12 december 2022 @ 22:48:21 #24
262211 hhh38
pi_207061007
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 22:46 schreef Cassa95 het volgende:
Over stemmenspreiding gesproken. Nog drie voorbeelden van niet genoteerde artiesten naast Tool uit die database met 3K stemlijsten:

63 / 14 / 12 / Bjork
Bij Hall & Oates moet iedereen gewoon op Maneater stemmen, dan komt er 1 nummer in de lijst wat misschien wel een opmaat naar meer is. Al stond die een paar jaar terug ook in de lijst volgens mij en dat was na een gerichte actie van Jan-Willem.
  maandag 12 december 2022 @ 22:48:37 #25
473584 Gretzl
pi_207061011
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 22:43 schreef Felagund het volgende:

[..]
Dat is ook mijn favoriete nummer van haar, ik heb er ook op gestemd (zoals ieder jaar tevergeefs). Misschien is het ook teveel gospel (hoewel ik zelf ook niet gelovig ben en ik het alsnog een topnummer vind)?
Als je haar versie van Don't Let Me Be Misunderstood in de keuzelijst vervangt door Sinnerman denk ik dat er genoeg fans zijn die er dan wel op zullen stemmen.

Maar als je nu van Nina Simone houdt en al 4-5 opties in de keuzelijst hebt, dan ga je veel minder snel nog een vrije keuze van haar toevoegen (wetende dat je dan zeer waarschijnlijk een stem 'weggooit').
pi_207061012
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 22:46 schreef Cassa95 het volgende:

63 / 14 / 12 / Bjork
Wat is eigenlijk het nummer dan de meeste stemmen heeft gekregen in die database en die er niet in staat?
pi_207061013
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 22:45 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
En zoals Mex al aangaf is het qua soul, jazz, gospel e.v. triest gesteld deze Top. :'(
Nou vind ik So What prachtig hoor, maar niet echt een nummer voor in de Top2000. Niet vreemd dat die er weer uit is.
pi_207061023
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 22:48 schreef zorro28 het volgende:

[..]
Wat is eigenlijk het nummer dan de meeste stemmen heeft gekregen in die database en die er niet in staat?
Ik denk iets van Eefje de Visser ;)
  maandag 12 december 2022 @ 22:50:14 #29
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_207061028
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 22:45 schreef hhh38 het volgende:

[..]
De (hernieuwde?) waardering van Nederlandstalige muziek valt me al een tijdje op. Waar zou dat aan liggen?

De kids hebben tegenwoordig geen tijd meer om na te denken, druk met de telefoon en zo.
Dan is dat Nederlandstalige staccato gekreun met minimale muzikale ondersteuning wel zo makkelijk...
  maandag 12 december 2022 @ 22:50:50 #30
Gewoon omdat het kan
pi_207061035
quote:
7s.gif Op maandag 12 december 2022 22:50 schreef MadMaster het volgende:

[..]
De kids hebben tegenwoordig geen tijd meer om na te denken, druk met de telefoon en zo.
Dan is dat Nederlandstalige staccato gekreun met minimale muzikale ondersteuning wel zo makkelijk...
Djiesus wat een boomer opmerking :')
  maandag 12 december 2022 @ 22:51:24 #31
81329 MadMaster
Schots en scheef...
  maandag 12 december 2022 @ 22:52:26 #32
Gewoon omdat het kan
pi_207061053
quote:
7s.gif Op maandag 12 december 2022 22:51 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Ik ben post boomer... ;)
Iedereen kan een boomeropmerking maken, leeftijd niet meegerekend ;)
  maandag 12 december 2022 @ 22:53:26 #33
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_207061061
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 22:52 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:

[..]
Iedereen kan een boomeropmerking maken, leeftijd niet meegerekend ;)
OK, dan vat ik het op als een compliment.
Dank je! ^O^
pi_207061063
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 22:48 schreef zorro28 het volgende:

[..]
Van die drie: Human Behaviour, Theme From Mahagony en Maneater. In totaal denk ik Porcupine Tree - Arriving Somewhere But Not Here (met 63x). In die lijst te vinden op plaats 270
pi_207061070

[ Bericht 100% gewijzigd door Cassa95 op 12-12-2022 22:54:22 ]
  maandag 12 december 2022 @ 22:55:34 #36
473584 Gretzl
pi_207061086
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 22:44 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
Plus, je zegt het al, R2 draait niet vaak lange(re) nummers door het jaar heen tenzij ze al echte Top-classics zijn geworden (ik noem een Fool's Overture, Purple Rain of Telegraph Road als een DJ echt avontuurlijk wil zijn).
Klopt. Het heeft ook tot 2019 moeten duren eer Radio 2 de volledige (album)versie van Let it Happen ging draaien, nadat fans jarenlang steen en been klaagden. Als het even kan prefereren ze de kortst mogelijke versie zodat er meer tijd overblijft voor DJ-praat, verhalen van luisteraars, commercials etc.

En mee eens dat het stempubliek van de Snob genoeg verschilt. Ik vermoed dat de meeste mensen die elk jaar trouw op de Snob stemmen meestal ook wel een Top 2000-lijstje inleveren, maar dat de gemiddelde Snob-stemmer behoorlijk afwijkt van de doorsnee Top-stemmer. De hogere Snob-regionen laten enkel zien welke alternatieve(re) nummers mogelijk ook relatief vaak genoemd worden bij de vrije keuzes van de Top 2000, zonder dat je dan iets zinnigs kunt zeggen over werkelijke kansen.

Bij een 505 van Arctic Monkeys dachten we ook al jaren geleden dat de overstap naar de Top 2000 makkelijk te doen moest zijn (I Bet You Look Good on the Dancefloor staat er bijvoorbeeld ook al sinds 2015 in). Maar de praktijk blijkt dan toch weerbarstiger.
  maandag 12 december 2022 @ 22:55:56 #37
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_207061092
Maar serieus, wie/wat is de doelgroep/fanbase van die Nederlandstalige bijdragen?
Ik ken niemand bij wie ik dat thuis heb gehoord of iemand die me het aangeraden heeft om te luisteren (behalve Gretzl dan)...
pi_207061126
quote:
7s.gif Op maandag 12 december 2022 22:55 schreef MadMaster het volgende:
Maar serieus, wie is de doelgroep/fanbase van die Nederlandstalige bijdragen?
Ik ken niemand bij wie ik dat thuis heb gehoord of iemand die me het aangeraden heeft om te luisteren (behalve Gretzl dan)...
Over welke Nederlandstalige bijdragen heb je het dan? De luisteraar van een Froukje of Eefje is niet te vergelijken met bijvoorbeeld de luisteraar van een Suzan en Freek of de luisteraar van Racoon.
Album top 100 2024
  maandag 12 december 2022 @ 23:00:18 #39
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_207061151
Sam Fender – Seventeen Going Under
Heeft de lijst gehaald wat een prachtig nieuws. *O* *O*

Ik wil ook iedereen deze fantastische band aanraden, mijn ontdekking van het jaar. Zeker aan het raden als je een beetje houdt van het The War On Drugs hoekje.

Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  maandag 12 december 2022 @ 23:02:29 #40
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_207061178
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 22:58 schreef Felagund het volgende:

[..]
Over welke Nederlandstalige bijdragen heb je het dan? De luisteraar van een Froukje of Eefje is niet te vergelijken met bijvoorbeeld de luisteraar van een Suzan en Freek of de luisteraar van Racoon.
De Nederlandse bijdragen die nu zo 'in' zijn, zoals @hhh38 stelt, waarbij hij Eefje, Froukje en Spinvia noemt.
quote:

[..]

Hoeft niet per se één doelgroep te zijn, maar ik ben oprecht benieuwd...
  maandag 12 december 2022 @ 23:12:11 #41
473584 Gretzl
pi_207061264
quote:

[..]

Waarom er plots zoveel Nederlandse vrouwen scoren in hun moedertaal

Bijzonder ja. Als het gaat om Nederlandstalig zijn het nu wel de gouden jaren (beginnend vanaf ca. 2011/12). Je hoeft echt niet veel moeite te vinden om iedere week geweldige nieuwe NLtalige nummers te horen :)

In mijn tienerjaren kon je vrijwel alle Nederlandstalige muziek die enigszins bekend was slechts associëren met kleinkunst (Acda en de Munnik, Veldhuis & Kemper), coverzangers (Meeuwis, Borsato), nederhop 2.0 (Lange Frans & Baas B, Ali B, Brace, Yes-R) of schlager/levenslied (Jan Smit, Nick & Simon, Wolter Kroes etc.). Voor uitzonderingen moest je lang zoeken: Abel (onehitwonder :{ ), Spinvis (toen nog underground), Sarah (zwaar ondergewaardeerd) en De Jeugd van Tegenwoordig (die eigenlijk pas na Sterrenstof serieus werden genomen). En dan had je natuurlijk Bløf nog, waar het op een gegeven moment alleen nog maar om de raadselachtigheid van de teksten ging _O-

Je hoort vaak dat Spinvis en Eefje voor vele jongere artiesten een inspiratiebron zijn geweest om ook in de moedertaal te gaan zingen. Denk dat je zeker kunt stellen dat zij de weg hebben geplaveid voor een hoop anderen.

Spinvismeisjes aan de macht: Nederlandstalig is de standaard
Grappig om dit nu terug te lezen ;)
pi_207061286
quote:
7s.gif Op maandag 12 december 2022 23:02 schreef MadMaster het volgende:

[..]
De Nederlandse bijdragen die nu zo 'in' zijn, zoals @:hhh38 stelt, waarbij hij Eefje, Froukje en Spinvia noemt.
[..]
De Nederlandstalige muziek was compleet 'uit' de mode begin van de 10s. Toen raakte alles uit Volendam en namen als Marco Borsato echt op hun retour en was de popmuziek uit Nederland echt tot een behoorlijk laag niveau gekelderd. Zeker vergeleken met het buitenland. Na meerdere magere jaren, waarin de enige NL-talige nummers in de hitlijsten (zo ongeveer) NL hiphop was, kwam Nederlands weer terug eind van de 10s.

Waar in 2014, 2015 en 2016 maar 2 nummers in de top 50 van de drie jaarlijsten Nederlandstalig & pop waren (Parijs & Sexy Als Ik Dans), was dat in 2019 en 2020 weer 8 en 9 per jaar. Waar komt dat precies door? Nederlandstalige artiesten die inzagen dat het professioneler moest? Geproduceerd als een internationale sound ipv palingsound? Opkomst van een programma als Beste Zangers? De NL hiphop scene die zo mainstream was geworden dat de artiesten / producers gingen samenwerken met Nederlandse artiesten (zoals Maan) in poppy nummers?
  maandag 12 december 2022 @ 23:18:40 #43
262211 hhh38
pi_207061311
quote:
7s.gif Op maandag 12 december 2022 23:02 schreef MadMaster het volgende:

[..]
De Nederlandse bijdragen die nu zo 'in' zijn, zoals @:hhh38 stelt, waarbij hij Eefje, Froukje en Spinvia noemt.
[..]
Ik bedoelde niet per se alleen de artiesten die ik noemde, maar ook Nederlandse hiphop is super populair de afgelopen jaren. Volgens mij staat de top 50 in Nederland op Spotify vol met Nederlandstalige nummers. Dat is toch een tijd alleen het genre van Guus Meeuwis, Acda & De Munnik en Nick & Simon geweest. In de alternatieve hoek was praktisch alles Engelstalig en Nederlandse hiphop legde het over het algemeen af tegen buitenlandse artiesten.
  maandag 12 december 2022 @ 23:19:28 #44
473584 Gretzl
pi_207061322
quote:

[..]
Als we trouwens één persoon de schuld kunnen geven (voornamelijk gekeken naar wat mainstream scoort).

Arno Krabman
https://www.trouw.nl/cult(...)o-krabman~b049a87e5/
https://www.top40.nl/nieu(...)n-heeft-iets-magisch

Playlist van al zijn hits

Quizvraag: hoeveel Top 2000 (2022)-nummers zijn door Arno Krabman geproduceerd?
SPOILER

[ Bericht 5% gewijzigd door Gretzl op 12-12-2022 23:37:13 ]
  maandag 12 december 2022 @ 23:27:55 #45
284871 DarkSonic2
#Sommigemensenlettenechtnietop
pi_207061370
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 22:53 schreef Cassa95 het volgende:

[..]
In totaal denk ik Porcupine Tree - Arriving Somewhere But Not Here (met 63x). In die lijst te vinden op plaats 270
Helaas heeft die het weer niet gered en als ex-nummer 1 van de Snob zal die ook daar niet in staan.
Hier schreef Tim86 het volgende:
HOI MET DE POLITIE JA MET DE BRANDWEER HET ZIJN DE MOFFEN IK HERHAAL HET ZIJN DE MOFFEN VERSTOPT UW FIETSEN MENSEN VERSTOPT UW FIETSEN EN OPEN DE OGEN
  maandag 12 december 2022 @ 23:28:24 #46
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_207061375
Mooi dat het Bohemian Rhapsody van alle emo's eindelijk de lijst heeft gehaald. *O*

maandag 12 december 2022 @ 23:30:50 #47
473584 Gretzl
pi_207061390
Over omissies gesproken, een van de mooiste Nederlandstalige nummers ooit. Over 10 jaar nog maar eens een actie opzetten, dan maakt Iris Penning wellicht wel een (mini)kansje.

pi_207061393
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 23:18 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Ik bedoelde niet per se alleen de artiesten die ik noemde, maar ook Nederlandse hiphop is super populair de afgelopen jaren. Volgens mij staat de top 50 in Nederland op Spotify vol met Nederlandstalige nummers. Dat is toch een tijd alleen het genre van Guus Meeuwis, Acda & De Munnik en Nick & Simon geweest. In de alternatieve hoek was praktisch alles Engelstalig en Nederlandse hiphop legde het over het algemeen af tegen buitenlandse artiesten.
NL hiphop is allang op retour. Was het grootst rond 5-7 jaar terug. In 2019 al stonden Maan & Tabitha (Hij Is Van Mij), Marco & Davina (Hoe Het Danst) Davina (Duurt Te Lang), Snelle (Reunie), Suzan & Freek (Als Het Avond Is), Snelle (Scars), Nielson (IJskoud), Kraantje Pappie & Tabitha (Moment) in de top 20 van de Single Top 100 dat jaar voor de eerste NL hiphop plaat (Henkie T met DomDoen). Dat jaar was denk ik wel het kantelpunt als het gaat om NL pop met de doorbraak van Snelle die pop ging maken, Suzan & Freek, Davina Michelle, Tabitha, Maan die NL pop ging maken.
  maandag 12 december 2022 @ 23:31:37 #49
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_207061395
quote:
7s.gif Op maandag 12 december 2022 23:19 schreef Gretzl het volgende:

Arno Krabman (@:tnf vindt dit leuk)

Geen users van andere sites taggen
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
pi_207061432
RIP Angelo Badalementi -O- Go loopt nu een eventueel Laura Palmer's Theme dabje mis..
Remember the jester that showed you tears
The script for tears
pi_207061453
quote:

[..]

Men is door covid hun smaak verloren :s)
met uitzondering natuurlijk van de genoemde artiesten
  maandag 12 december 2022 @ 23:42:30 #52
473584 Gretzl
pi_207061454
quote:
1s.gif Op maandag 12 december 2022 23:38 schreef Gale_Boetticher het volgende:
RIP Angelo Badalementi -O- Go loopt nu een eventueel Laura Palmer's Theme dabje mis..
R.I.P. :'( de componist van een van de meest iconische soundtracks aller tijden.

Had qua timing wel beter gekund, maar betwijfel over de theme song van Twin Peaks populair genoeg is.

Anderzijds, het bekendste motiefje uit Amélie staat ook al jaar in, jaar uit behoorlijk hoog in de Top 2000.
  maandag 12 december 2022 @ 23:45:46 #53
473584 Gretzl
pi_207061464
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 15:48 schreef Cassa95 het volgende:
Als totaaloverzicht:

De 104 lijstverlaters:

SPOILER
En 104 (her)intreders:

SPOILER
quote:
Rondé - Hard to Say Goodbye
Vind hun eigen cover/hertaling eigenlijk leuker :P
pi_207061468
quote:
RIP -O-
Deze video met hem is erg tof
pi_207061490
quote:
7s.gif Op maandag 12 december 2022 23:42 schreef Gretzl het volgende:

[..]
R.I.P. :'( de componist van een van de meest iconische soundtracks aller tijden.

Had qua timing wel beter gekund, maar betwijfel over de theme song van Twin Peaks populair genoeg is.

Anderzijds, het bekendste motiefje uit Amélie staat ook al jaar in, jaar uit behoorlijk hoog in de Top 2000.
Eén van de meest iconische soundtracks én één van de meest iconische series ooit ook nog eens. Theme song is kansloos, maar als we het over samplegebruik hebben denk ik dat Moby's Go niet ver van een Top 2000 notering af zit. Ook met hulp van de volhardende Go Twitterman die al exposure kreeg op Radio 2, Veronica en Kink dit jaar
The script for tears
  maandag 12 december 2022 @ 23:54:17 #56
473584 Gretzl
pi_207061522
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 23:49 schreef Gale_Boetticher het volgende:

[..]
Eén van de meest iconische soundtracks én één van de meest iconische series ooit nog eens. Theme song is kansloos, maar als we het over samplegebruik hebben denk ik dat Moby's Go niet ver van een Top 2000 notering af zit. Ook met hulp van de volhardende Go Twitterman die al exposure kreeg op Radio 2, Veronica en Kink dit jaar
Go Twitterman? Die heb ik even gemist.
pi_207061537
quote:
7s.gif Op maandag 12 december 2022 23:54 schreef Gretzl het volgende:

[..]
Go Twitterman? Die heb ik even gemist.
https://mobile.twitter.com/GoTop2000
The script for tears
  dinsdag 13 december 2022 @ 00:01:30 #58
473584 Gretzl
pi_207061557
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 15:48 schreef Cassa95 het volgende:
Als totaaloverzicht:

De 104 lijstverlaters:

SPOILER
En 104 (her)intreders:

SPOILER
quote:
Rondé - Hard to Say Goodbye
Vind hun eigen cover/hertaling eigenlijk leuker :P

quote:
Oooh dat account ken ik wel. Heeft mij ook gesteund bij de NTL-acties haha
  dinsdag 13 december 2022 @ 00:04:44 #59
262211 hhh38
  dinsdag 13 december 2022 @ 00:17:19 #60
473584 Gretzl
pi_207061635
quote:
1s.gif Op maandag 12 december 2022 14:01 schreef ok01 het volgende:
Ach kutlijst of niet, ik ga gewoon luisteren dit jaar. Ik heb er zelfs weer zin in om een week met dit heerlijke subforum door te brengen O+ Voor de muziek luister ik sowieso al jaren niet meer, dan kan ik net zo goed Spotify opzetten
+1
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 13 december 2022 @ 01:29:06 #61
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_207061880
Nou ja, het is duidelijk dat ik Eefje, Froukje etc. allemaal niks vind, maar dan heb ik toch liever een nummer van Eefje dan iets uit de "talentloos" poule van S&F of de zoveelste zaaddodend geval van Racoon of nummertje 20 van Queen of ABBA of Beatles of .....
  dinsdag 13 december 2022 @ 01:46:55 #62
473584 Gretzl
pi_207061895
Even Tot Hier-bonus: #jongensdatistochdatliedje

Nieuw/herintreders in de lijst:
SPOILER
Weder in de lijst en waarschijnlijk gestegen:
SPOILER
(Re-entry) misschien volgend jaar?
SPOILER
Hopelijk nooit een ETH-bonus:
SPOILER
Dubbele bonuspunten (waarschijnlijk ook dit jaar weer 2x in de Top 30):

[ Bericht 3% gewijzigd door Gretzl op 13-12-2022 02:42:53 ]
pi_207061997
Er zijn wel weer aardig wat jaren 60 klassiekertjes verdwenen. En het aantal unieke artiesten in de lijst zakt ook steeds verder. "Grote" artiesten slokken meer en meer op. Er verdwijnen ook weer aardig wat nummers die er altijd in hebben gestaan.

Een lichtpuntje is dat Tim Hardin - How Can We Hang On To A Dream nog een jaartje mee mag doen onderin de lijst.
  dinsdag 13 december 2022 @ 06:37:14 #64
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_207062242
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 december 2022 01:46 schreef Gretzl het volgende:
Even Tot Hier-bonus: #jongensdatistochdatliedje

Nieuw/herintreders in de lijst:
SPOILER
Weder in de lijst en waarschijnlijk gestegen:
SPOILER
(Re-entry) misschien volgend jaar?
SPOILER
Hopelijk nooit een ETH-bonus:
SPOILER
Dubbele bonuspunten (waarschijnlijk ook dit jaar weer 2x in de Top 30):

Sorry, ik kan het niet laten

Leuk overzicht trouwens!
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 13 december 2022 @ 07:09:35 #65
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_207062334
quote:
7s.gif Op maandag 12 december 2022 23:12 schreef Gretzl het volgende:

[..]
Waarom er plots zoveel Nederlandse vrouwen scoren in hun moedertaal

Bijzonder ja. Als het gaat om Nederlandstalig zijn het nu wel de gouden jaren (beginnend vanaf ca. 2011/12). Je hoeft echt niet veel moeite te vinden om iedere week geweldige nieuwe NLtalige nummers te horen :)

In mijn tienerjaren kon je vrijwel alle Nederlandstalige muziek die enigszins bekend was slechts associëren met kleinkunst (Acda en de Munnik, Veldhuis & Kemper), coverzangers (Meeuwis, Borsato), nederhop 2.0 (Lange Frans & Baas B, Ali B, Brace, Yes-R) of schlager/levenslied (Jan Smit, Nick & Simon, Wolter Kroes etc.). Voor uitzonderingen moest je lang zoeken: Abel (onehitwonder :{ ), Spinvis (toen nog underground), Sarah (zwaar ondergewaardeerd) en De Jeugd van Tegenwoordig (die eigenlijk pas na Sterrenstof serieus werden genomen). En dan had je natuurlijk Bløf nog, waar het op een gegeven moment alleen nog maar om de raadselachtigheid van de teksten ging _O-

Je hoort vaak dat Spinvis en Eefje voor vele jongere artiesten een inspiratiebron zijn geweest om ook in de moedertaal te gaan zingen. Denk dat je zeker kunt stellen dat zij de weg hebben geplaveid voor een hoop anderen.

Spinvismeisjes aan de macht: Nederlandstalig is de standaard
Grappig om dit nu terug te lezen ;)

Dat 1e artikel geeft wel een aardig beeld van de Nederpop van eind jaren 80/begin 90 naar nu.
Ik mis het deel daarvoor, waar ik daar dan weer meer mee heb en dat mijn jeugd deels heeft gevuld…

Was/ben zelf een liefhebber van o.a. het stevigere werk van de Osdorp Posse (en dan niet zo zeer hun hit 'Origineel Amsterdams', maar meer de wat mee politiek geëngageerde songs op zware beats) en zelfs die vind ik terug in het artikel.
Nederhop 2.0, zoals het genoemd wordt door jou, stond daar ver van vanaf, de zgn. 'rijmelarij van lik me vestje' en dat is het meestal nog steeds.
'Ik Laat Me Gaan' van Sarah wil ik nog wel eens in een live set gooien. Qua tekst lijkt het wel wat op de songs van nu, maar er zit een stevige beat onder en het was allemaal niet zo serieus…

De hedendaagse Nederpop neem ik ter kennisgeving aan.
Er zit voor mij geen power in, de teksten zijn 13 in een dozijn, afkomstig uit de vingers van gefrustreerde jongedames die monotoon zuchtend en kreunend hun ellende de wereld in slingeren.
Degene die de term 'hijgmeisjes' heeft bedacht, krijgt van mij een flinke schouderklop. Beter kan je het genre wat mij betreft niet met 1 woord omschrijven... _O_
pi_207062352
quote:
7s.gif Op maandag 12 december 2022 23:30 schreef Gretzl het volgende:
Over omissies gesproken, een van de mooiste Nederlandstalige nummers ooit. Over 10 jaar nog maar eens een actie opzetten, dan maakt Iris Penning wellicht wel een (mini)kansje.

Misschien moet Iris eens met Beste Zangers..... of nee, doe maar niet :{w
  dinsdag 13 december 2022 @ 07:34:09 #67
22565 asco
Los in deze tent
pi_207062448
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 03:26 schreef ReibRekkel het volgende:
"Grote" artiesten slokken meer en meer op.

Ergens heel lang geleden opperde men maximaal 5 nummers van dezelfde artiest.
Ik zeg gewoon maximaal één nummer per artiest. Steek er maar eens wat tijd in en maak maar eens wat moeilijke keuzes of laat dat hele stemmen maar achterwege en ga wat anders doen stelletje halve zolen. :r

Goedemorgen, nog 12 dagen! *O*
pi_207062572
quote:
de twin peaks muziek blijft klassiek ja, maar ik heb hem pas leren kennen dankzij The Straight Story en de muziek die hij daarvoor maakte

"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 13 december 2022 @ 08:22:47 #69
426493 crew  PippenScottie
pi_207062612
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 08:10 schreef Sabata het volgende:

[..]
de twin peaks muziek blijft klassiek ja, maar ik heb hem pas leren kennen dankzij The Straight Story en de muziek die hij daarvoor maakte

Straight Story _O_

Wat een geweldige film was dat
My friends all drive horses
  dinsdag 13 december 2022 @ 08:48:37 #70
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_207062763
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 december 2022 07:09 schreef MadMaster het volgende:

De hedendaagse Nederpop neem ik ter kennisgeving aan.
Er zit voor mij geen power in, de teksten zijn 13 in een dozijn, afkomstig uit de vingers van gefrustreerde jongedames die monotoon zuchtend en kreunend hun ellende de wereld in slingeren.
Degene die de term 'hijgmeisjes' heeft bedacht, krijgt van mij een flinke schouderklop. Beter kan je het genre wat mij betreft niet met 1 woord omschrijven... _O_
De overdadige reverb die er tegenwoordig te pas en te onpas overheen gegooid wordt (ook bij buitenlandse versies van dit soort meisjes) ben je nog vergeten.

Wat betreft Eefje de Visser, die in deze topics nogal eens genoemd wordt: ik trek die stem niet, met die intonatie, en kan me voorstellen dat er meer mensen zijn die dat hebben.

quote:
7s.gif Op maandag 12 december 2022 23:19 schreef Gretzl het volgende:

[..]
Als we trouwens één persoon de schuld kunnen geven (voornamelijk gekeken naar wat mainstream scoort).

Arno Krabman
https://www.trouw.nl/cult(...)o-krabman~b049a87e5/
https://www.top40.nl/nieu(...)n-heeft-iets-magisch

Playlist van al zijn hits

Quizvraag: hoeveel Top 2000 (2022)-nummers zijn door Arno Krabman geproduceerd?
SPOILER
Er is er nog eentje die z'n nummers nagenoeg hetzelfde produceert, en achter dezelfde of vergelijkbare artiesten zit. Ik ben de naam even kwijt.

Edit: Palm Trees. Iig geen ouvre dat hier snel op gaat (Spotify-link).

[ Bericht 1% gewijzigd door Eightyone op 13-12-2022 08:58:28 ]
pi_207062768
Die Go-groupie wordt gek als hij Radio 2 vandaag op heeft staan.
  dinsdag 13 december 2022 @ 09:23:49 #72
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_207063037
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 08:48 schreef Eightyone het volgende:
Wat betreft Eefje de Visser, die in deze topics nogal eens genoemd wordt: ik trek die stem niet, met die intonatie, en kan me voorstellen dat er meer mensen zijn die dat hebben.
Die zijn er ook wel, want je leest dat wel vaker, op FOK! of op musicmeter.nl

Ik kan het wel goed hebben, maar goed, ik vond alt-J ook geweldig en ik zie de stem ook meer als een instrument dan dat je alles nou precies goed moet verstaan. Eerste albums van Opeth zijn ook geweldig, maar dat versta ik ook niet allemaal zonder de lyrics erbij te hebben. :+
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_207063174
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 08:48 schreef Eightyone het volgende:

[..]

[..]
.
Welke intonatie?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 13 december 2022 @ 09:45:46 #74
pi_207063227
Vanavond gaat een FOK! team de eer hoog houden van dit forum bij een Top 2000 quiz in Utrecht.

We zullen jullie deelgenoot maken van onze glorieuze overwinning. En als jullie hier nooit meer iets over horen, trek je conclusies.
pi_207063444
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 06:37 schreef livelink het volgende:

[..]

Leuk overzicht trouwens!
Dat echt briljant gedaan.
Juin uit Eigen Tuin!
  ESF Reporter dinsdag 13 december 2022 @ 10:25:29 #76
87554 Cee
Welluk?
pi_207063471
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 december 2022 09:45 schreef PippenScottie het volgende:
Vanavond gaat een FOK! team de eer hoog houden van dit forum bij een Top 2000 quiz in Utrecht.

We zullen jullie deelgenoot maken van onze glorieuze overwinning. En als jullie hier nooit meer iets over horen, trek je conclusies.
Succes helden, en bij twijfel, altijd Uriah Heep zeggen.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 13 december 2022 @ 10:36:12 #77
pi_207063546
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 december 2022 10:25 schreef Cee het volgende:

[..]
Succes helden, en bij twijfel, altijd Uriah Heep zeggen.
Dank je!

Maar is het statistisch niet beter om voor De Bankzitters te gaan?
pi_207063552
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 december 2022 10:36 schreef PippenScottie het volgende:

[..]
Dank je!

Maar is het statistisch niet beter om voor De Bankzitters te gaan?
Als het over Froukje gaat zou ik vooral heel veel Ik roepen. Dan zit je altijd goed.
pi_207063972
Iets ingewikkelds wat je niet weet = Rush
pi_207064011
Met the Spirit of Radio zou ik dan gokken.
Well, what possible harm could one insane, mutant tentacle do?
pi_207064029
Anyways is de zuurheid wat afgenomen hier? Want vond de sfeer wel erg giftig gisteren.
Solidair met het Palestijnse volk 🍉
  dinsdag 13 december 2022 @ 11:25:34 #82
284871 DarkSonic2
pi_207064086
Van veel binnenkomers (die ik ken) denk ik: jammer. Wel zijn er een aantal prettige binnenkomers en er zijn een aantal die ik niet ken. Ik laat me wel weer verrassen tijdens de lijst.
HOI MET DE POLITIE JA MET DE BRANDWEER HET ZIJN DE MOFFEN IK HERHAAL HET ZIJN DE MOFFEN VERSTOPT UW FIETSEN MENSEN VERSTOPT UW FIETSEN EN OPEN DE OGEN
pi_207064088
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 11:21 schreef MielMonteur het volgende:
Anyways is de zuurheid wat afgenomen hier? Want vond de sfeer wel erg giftig gisteren.
Dat is traditie, ja! :(
pi_207064106
quote:
Sommige mensen nemen het allemaal iets te serieus, inderdaad.
  Redactie Sport dinsdag 13 december 2022 @ 11:27:55 #85
274204 crew  Mexicanobakker
pi_207064112
quote:
Objectief vind ik de lijst iets achteruit gegaan en ik vind dat er van bepaalde typen muziek wel erg veel weer binnen is gekomen, maar ik hoop er tussen 25 en 31 wel gewoon bij te zijn (al hangt dat ook nog af van hoe ik me uberhaupt voel)

Mensen kunnen het ook wel overdrijven ja.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_207064130
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 11:27 schreef Mexicanobakker het volgende:
Objectief vind ik
Dit is juist het lastiger eraan toch? Het is zelden objectief. Kijk alleen al naar jouw idee erbij en het mijne. Wij gaan al die lijstjes af en kijken er toch anders tegenaan. Ik vind de sprong achteruit best wel groot dit jaar.

Maar er gaat verder inderdaad niemand dood. Of in ieder geval niet aan deze uitslag.
  Redactie Sport dinsdag 13 december 2022 @ 11:30:31 #87
pi_207064140
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 11:29 schreef Tussle266 het volgende:

[..]
Dit is juist het lastiger eraan toch? Het is zelden objectief. Kijk alleen al naar jouw idee erbij en het mijne. Wij gaan al die lijstjes af en kijken er toch anders tegenaan. Ik vind de sprong achteruit best wel groot dit jaar.

Maar er gaat verder inderdaad niemand dood. Of in ieder geval niet aan deze uitslag.
Nouja, subjectief maar cijfermatig.
pi_207064166
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 11:30 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Dit is gewoon een logisch gevolg van de social media-werkelijkheid waar we in leven, en zeker als de generatie 2003-2007 tegen volwassenheid aanschurkt.
pi_207064173
Er zijn weer een hoop klassiekers uit, maar ook dat is traditie
  dinsdag 13 december 2022 @ 11:38:36 #90
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_207064276
Herman van Veen
Killing Joke - Love Like Blood
James Brown
Frank Zappa
Ray Charles
pi_207064293
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 11:30 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Ja maar, dit komt ook door wat je zelf gisteren al aanhaalde. Als je bijvoorbeeld een Froukje wel kan hebben, dan valt het wel mee. Als je dat liever niet hebt, dan zijn dat dus al gelijk weer 3 extra tikken op de meter. Zeker wanneer je platen als Buddy Joe of Monkey Gone To Heaven wel kan hebben en die dus zo'n 400 tot 500 plekken van de bodem al niet meer veilig zijn voor de spamgeneratie.
pi_207064330
Overigens is er ook wel heel veel ellendigheid geschrapt. Dat maakt het dan weer wat draaglijker.
pi_207064358
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 11:39 schreef Tussle266 het volgende:

[..]
Ja maar, dit komt ook door wat je zelf gisteren al aanhaalde. Als je bijvoorbeeld een Froukje wel kan hebben, dan valt het wel mee. Als je dat liever niet hebt, dan zijn dat dus al gelijk weer 3 extra tikken op de meter. Zeker wanneer je platen als Buddy Joe of Monkey Gone To Heaven wel kan hebben en die dus zo'n 400 tot 500 plekken van de bodem al niet meer veilig zijn voor de spamgeneratie.
Monkey Gone To Heaven is letterlijk ingeruild voor Where Is My Mind, naar mijn mening dé Pixies-track.
  dinsdag 13 december 2022 @ 11:45:00 #94
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_207064372
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 22:29 schreef DecoAoreste het volgende:
Met Frank Zappa ga ik me niet populair maken trouwens, maar dat nummer werkt me al jaren op de zenuwen :P
Hier nog één hoor.
pi_207064373
quote:

[..]
Ik vind Froukje persoonlijk niet zo geweldig, maar ik vind dat op zich wel een terechte binnenkomer. Ik vind het erger dat er nog meer Coldplay en Queen bijkomen, al kan ik die op zich best (voor een deel van hun oevre) waarderen
pi_207064387
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 11:43 schreef MielMonteur het volgende:

[..]
Monkey Gone To Heaven is letterlijk ingeruild voor Where Is My Mind, naar mijn mening dé Pixies-track.
Zo kan je het bekijken. Ze hadden ook prima naast elkaar kunnen staan. Zoals bijvoorbeeld 13 keer Slim of 8 keer Within Temptation.
  Redactie Sport dinsdag 13 december 2022 @ 11:51:24 #97
pi_207064448
quote:

[..]
De platen die van hoog afvallen zijn over het algemeen matige hitjes uit de jaren 0/10, Pixies-inwissel, bonussen die de afgelopen jaren werden geind zoals de reclame, Chansons of de ALS-bonus die nu uitgewerkt zijn, helaas Mink DeVille (die zag ik niet aankomen) en soul die het ruk doet.

Wat er tussen 1800 en 2000 afvalt is wel af en toe heel pijnlijk, maar alweer minder verrassend. Boven de 1800 vallen alleen Angel of Harlem (tsja), Spanish Stroll (jammer), Pixies (maar daar is een verklaring voor) en Party Animals (mijn mening is bekend) buiten de genoemde categorieen.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 13 december 2022 @ 11:54:49 #98
pi_207064476
quote:
Iedereen heeft zich even teruggetrokken in zijn of haar al dan niet metaforische vuilnisbak.
Klagen is onderdeel van deze periode. We gaan nog een keer klagen als de lijst bekend gemaakt wordt en Child in Time naar 25 is gezakt en Mulitcolor in de top 100 staat.

Maar vanaf 25 december wordt het feest hoor.
pi_207064478
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 11:51 schreef Mexicanobakker het volgende:
Wat er tussen 1800 en 2000 afvalt is wel af en toe heel pijnlijk, maar alweer minder verrassend.
Ik weet ook niet of dit perse is wat me eraan dwarszit. Dat er verloop in die lijsten zit lijkt me niet meer dan logisch. Het voelt voor mij heel erg alsof er ineens een zwaai wordt gemaakt in een andere richting, alsof er helemaal geen tussenweg meer is. Maar misschien ligt dat wel aan mij.
  Redactie Sport dinsdag 13 december 2022 @ 11:56:14 #100
pi_207064493
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 11:55 schreef Tussle266 het volgende:

[..]
Ik weet ook niet of dit perse is wat me eraan dwarszit. Dat er verloop in die lijsten zit lijkt me niet meer dan logisch. Het voelt voor mij heel erg alsof er ineens een zwaai wordt gemaakt in een andere richting, alsof er helemaal geen tussenweg meer is. Maar misschien ligt dat wel aan mij.
Ik vind 104 nieuwe binnenkomers niet extreem, in de periode voor 2020 ging er jaarlijks een stuk meer uit. Alleen wat er binnenkomt is gewoon zelden bijzonder.
pi_207064549
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 11:56 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Ik vind 104 nieuwe binnenkomers niet extreem, in de periode voor 2020 ging er jaarlijks een stuk meer uit. Alleen wat er binnenkomt is gewoon zelden bijzonder.
Dit is denk ik ook wat het is. Het is zelfs niet eens zo dat het niet mogelijk is om een lijst te maken die alle 2000 prima zijn. Die kan je zelfs uit de 9843 halen als je zou willen. Maar goed, het is ook weer niet zo dramatisch.
pi_207064566
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 12:01 schreef Tussle266 het volgende:

[..]
Dit is denk ik ook wat het is. Het is zelfs niet eens zo dat het niet mogelijk is om een lijst te maken die alle 2000 prima zijn. Die kan je zelfs uit de 9843 halen als je zou willen. Maar goed, het is ook weer niet zo dramatisch.
Op zijn minst neemt de Top2000 een verscheidenheid aan genres mee. Als ik de Top 4000 van Radio10 zie, hebben ze niet eens een Arcade Fire/The War On Drugs/Froukje maar wel Snelle/Flemming in hun lijst. Dat is extreem lachwekkend en niet serieus te nemen.
  Redactie Sport dinsdag 13 december 2022 @ 12:02:41 #103
pi_207064567
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 12:01 schreef Tussle266 het volgende:

[..]
Ik hou me vast aan dat ik Dreams wel een leuke verrassende binnenkomer vind. Wellicht wat reclamebonus, wellicht wat knuppels die verkeerd klikten toen ze Fleetwood Mac wilden stemmen..
  Redactie Sport dinsdag 13 december 2022 @ 12:03:15 #104
pi_207064579
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 12:02 schreef Alaphilippe_ het volgende:

[..]
Op zijn minst neemt de Top2000 een verscheidenheid aan genres mee. Als ik de Top 4000 van Radio10 zie, hebben ze niet eens een Arcade Fire/The War On Drugs/Froukje maar wel Snelle/Flemming in hun lijst. Dat is extreem lachwekkend en niet serieus te nemen.
Voor een dubbel zo grote lijst heeft de Top 4000 inderdaad maar half de diversiteit. Wel iets meer ruimte voor 60s en dat is wel mooi.
pi_207064646
wat gaan jullie al snel jongens :D
"Elke wasbeer hep een staart, maar niet elke staart hep een wasbeer."
  dinsdag 13 december 2022 @ 12:23:41 #106
262211 hhh38
pi_207064788
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 11:32 schreef Alaphilippe_ het volgende:

[..]
Dit is gewoon een logisch gevolg van de social media-werkelijkheid waar we in leven, en zeker als de generatie 2003-2007 tegen volwassenheid aanschurkt.
Dat en Radio 2 die wel wat dynamiek in de lijst wil want dat kunnen ze lekker hypen. Een statische lijst levert minder gespreksstof op.
  dinsdag 13 december 2022 @ 12:24:49 #107
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_207064800
Achja, toen Firth of Firth en Starless de lijst binnenkwamen, dat ik: oh, gaan we die kant op?
Toen er allemaal 90s alt klassiekers binnenkwamen dacht ik: oh gaan we die kant op?
Toen er allemaal albumtracks van classic albums binnenkwamen, dacht ik: oh, gaan we die kant op?
Maar uiteindelijk ging het allemaal niet echt die kant op. Dus dit hoeft ook niet per se de koers te zijn.
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
pi_207064804
quote:
Giftig? Heb je de "muzikale" instroom niet gezien?
Nog erger dan de uitstoot van Tata Steel. Zo giftig.
pi_207064823
quote:
6s.gif Op dinsdag 13 december 2022 12:24 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Achja, toen Firth of Firth en Starless de lijst binnenkwamen, dat ik: oh, gaan we die kant op?
Toen er allemaal 90s alt klassiekers binnenkwamen dacht ik: oh gaan we die kant op?
Toen er allemaal albumtracks van classic albums binnenkwamen, dacht ik: oh, gaan we die kant op?
Maar uiteindelijk ging het allemaal niet echt die kant op. Dus dit hoeft ook niet per se de koers te zijn.
Het zijn altijd fases inderdaad. Je hebt ook zo’n hele veilige Katie Melua periode gehad. Dat was ook niet best, maar is ook weer over gegaan. Dat is wel iets om naar uit te kijken.
  dinsdag 13 december 2022 @ 12:30:46 #110
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_207064845
Als we elk jaar precies dezelfde 2000 plaatjes in een ander volgorde zouden hebben, zouden we amper meer luisteren en hier niet posten.
pi_207064879
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 12:27 schreef Tussle266 het volgende:

[..]
Het zijn altijd fases inderdaad. Je hebt ook zo’n hele veilige Katie Melua periode gehad. Dat was ook niet best, maar is ook weer over gegaan. Dat is wel iets om naar uit te kijken.
Dat nummer is tot nu toe elk jaar sinds ie erin staat gezakt, ook wel opvallend.
pi_207065035
quote:
6s.gif Op dinsdag 13 december 2022 12:24 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ja, er komt een tijd dat er weer allemaal 60s en 70s kwaliteitsklassiekers hun herintrede doen, aangevuld met echte kwaliteit uit de 90s en een paar nummers van Phoebe Bridgers en Big Thief enzo.
Laten we aan die droom vasthouden O+
  dinsdag 13 december 2022 @ 12:54:32 #113
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_207065062
Ik verwacht voor volgend jaar iig weer een opleving van de Beatles, aangezien Nick, Simon en Kees daar nu een serie over maken.
  Redactie Sport dinsdag 13 december 2022 @ 12:56:57 #114
pi_207065084
quote:

[..]
Ja de 'SkyRadio' en 'Volendamse' periode 2007-2011 ongeveer. In 2012-2014 had je nog wat uitlopers daarvan maar werd het langzaam de 90s alternative dat de boventoon voerde aan nieuwe nummers
pi_207065167
quote:
6s.gif Op dinsdag 13 december 2022 12:54 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik verwacht voor volgend jaar iig weer een opleving van de Beatles, aangezien Nick, Simon en Kees daar nu een serie over maken.
Of een opleving voor Nick, Simon en Kees, omdat die zo’n leuke serie maakten met muziek van de Beatles op de achtergrond.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_207065196
quote:

[..]
Ik denk dat er wel iets van een trendbreuk is tussen jongeren en ouderen, dat de jongeren op een bepaald punt niet meer allemaal ongeveer dezelfde muziek kennen, omdat op internet van alles te vinden is, terwijl de ouderen waren aangewezen op de playlist van Arbeidsvitaminen. Dat maakt het bijvoorbeeld al lastiger voor recente klassiekers.
  dinsdag 13 december 2022 @ 13:17:06 #117
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_207065286
Als we nu en FOK! Top 2000 topic bingokaart zouden maken, wat staat er dan allemaal op?

- Broekje uit
- Die drummer..
- Naakt ingezongen
- Nederland is een..
- Iemand een uurlijstje?
...
pi_207065288
Is er wel eens bekend gemaakt hoeveel stemmen nummer 1 heeft en hoeveel stemmen nummer 2000 heeft?
Well, what possible harm could one insane, mutant tentacle do?
pi_207065311
quote:
6s.gif Op dinsdag 13 december 2022 13:17 schreef pipster het volgende:
Is er wel eens bekend gemaakt hoeveel stemmen nummer 1 heeft en hoeveel stemmen nummer 2000 heeft?
Nee, alles is geheim.... openheid hebben ze nooit gegeven
pi_207065315
quote:
6s.gif Op dinsdag 13 december 2022 13:17 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Als we nu en FOK! Top 2000 topic bingokaart zouden maken, wat staat er dan allemaal op?

- Broekje uit
- Die drummer..
- Naakt ingezongen
- Nederland is een..
- Iemand een uurlijstje?
...
Een user die zegt dat hij/zij een nummer niet kent, maar als het nummer begint blijkt hij/zij het toch te kennen?
Album top 100 2024
pi_207065333
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 13:19 schreef OscarMopperkont het volgende:

[..]
Nee, alles is geheim.... openheid hebben ze nooit gegeven
Er zijn wel ooit schattingen gedaan ergens, maar geen idee hoe nauwkeurig die zijn. Je kunt natuurlijk altijd de standaard statistieken erop loslaten
  dinsdag 13 december 2022 @ 13:25:09 #122
262211 hhh38
pi_207065385
quote:

- Broekje uit
- Die drummer..
- Naakt ingezongen
- Nederland is een..
- Iemand een uurlijstje?
...
- Brian May woordgrap (of een variant)
- Het origineel van X is beter
pi_207065396
quote:

- Broekje uit
- Die drummer..
- Naakt ingezongen
- Nederland is een..
- Iemand een uurlijstje?
...
-Het origineel van ... is ook goed.
-Ah, daar is HET liedje van...
-Dit stond ooit nog op plaats X
-Die heeft zijn DAB niet goed getimed.
-Limburg/Zeeland/... zou een stemverbod moeten krijgen.
-Vorige jaar waren we nu bij topic zoveel.
-Gijs hou je muil!
-Is Ruud weer eens dronken?
-Een leuk feitje over ZZ Top.
-Hoe kan dit de hoogste/enige notering van artiest X zijn?
-Dit hoort op 31 december gedraaid te worden.
-Ik ken dit vooral van Bassie en Adriaan.
  dinsdag 13 december 2022 @ 13:26:26 #124
37150 livelink
pi_207065398
quote:

- Broekje uit
- Die drummer..
- Naakt ingezongen
- Nederland is een..
- Iemand een uurlijstje?
...
Diaan, post jij de lyrics?
  dinsdag 13 december 2022 @ 13:27:10 #125
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_207065404
- Roger Waters Robert Plant. Bill Withers. Tom Waits-meme.
pi_207065405
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 13:25 schreef Fred_B het volgende:

[..]
-Het origineel van ... is ook goed.
-Ah, daar is HET liedje van...
-Dit stond ooit nog op plaats X
-Die heeft zijn DAB niet goed getimed.
-Limburg/Zeeland/... zou een stemverbod moeten krijgen.
-Vorige jaar waren we nu bij topic zoveel.
-Gijs hou je muil!
-Is Ruud weer eens dronken?
-Een leuk feitje over ZZ Top.
-Hoe kan dit de hoogste/enige notering van artiest X zijn?
-Dit hoort op 31 december gedraaid te worden.
-Ik ken dit vooral van Bassie en Adriaan.
- Geklaag over Jeroen van Inkel als DJ.
Album top 100 2024
pi_207065410
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 13:27 schreef Felagund het volgende:

[..]
Gijs die elk intro vol lult
  dinsdag 13 december 2022 @ 13:28:24 #128
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_207065415
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 13:28 schreef OscarMopperkont het volgende:

[..]
Gijs die elk intro vol lult
Al behandeld
  dinsdag 13 december 2022 @ 13:28:32 #129
284871 DarkSonic2
pi_207065417
Heb een paar jaar geleden een bingokaart gemaakt maar ik weet niet meer wat erop stond.

-Iemand die de helft van een uurlijstje niet kent maar uiteindelijk wel veel blijkt te kennen
  dinsdag 13 december 2022 @ 13:28:43 #130
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_207065418
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 13:27 schreef Felagund het volgende:

[..]
Schelden op de wals!
  ESF Reporter dinsdag 13 december 2022 @ 13:29:25 #131
87554 Cee
Welluk?
pi_207065423
- De kitschelaar
  Redactie Sport dinsdag 13 december 2022 @ 13:29:30 #132
pi_207065424
Woordgrappen over ...er, ...-Z, ...-lake, ...al etc.
  dinsdag 13 december 2022 @ 13:30:04 #133
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_207065428
- Het lijkt wel een oorlogsgebied hier in de buurt
- Offtopic over schaatsen of dartsen
  dinsdag 13 december 2022 @ 13:30:12 #134
284871 DarkSonic2
pi_207065429
-Een plaatje van een meme zoals die met Link in park in park
-4'33
pi_207065433
- Deze hype heb ik gemist
  ESF Reporter dinsdag 13 december 2022 @ 13:31:12 #136
87554 Cee
Welluk?
pi_207065442
- Hier had ook [insert onbekende albumtrack van artiest in kwestie] kunnen staan (verkapte “kijk mij eens de obscure b-kantjes-kennen”-post)
  Redactie Sport dinsdag 13 december 2022 @ 13:31:36 #137
pi_207065447
- Opmerkingen over Veen
  dinsdag 13 december 2022 @ 13:32:08 #138
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_207065455
- Speciaalbieren discussie
  dinsdag 13 december 2022 @ 13:32:34 #139
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_207065460
- Master of Muppets
  dinsdag 13 december 2022 @ 13:32:50 #140
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_207065467
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 13:31 schreef Mexicanobakker het volgende:
- Opmerkingen over Veen
Gebruik dit eens in een zin..
  ESF Reporter dinsdag 13 december 2022 @ 13:33:09 #141
87554 Cee
Welluk?
pi_207065472
- semi-dronken emotionele eindejaarsposts op 31 december
  dinsdag 13 december 2022 @ 13:33:36 #142
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_207065480
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 december 2022 13:33 schreef Cee het volgende:
Zo waar
  dinsdag 13 december 2022 @ 13:34:02 #143
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_207065486
quote:
Oh, ik doe dit altijd nuchter, telt dat dan ook?
  ESF Reporter dinsdag 13 december 2022 @ 13:34:36 #144
87554 Cee
Welluk?
pi_207065496
quote:
11s.gif Op dinsdag 13 december 2022 13:34 schreef Hamlapjes het volgende:

[..]
Dubbel zelfs!
pi_207065497
- Staat deze niet een beetje hoog?
Album top 100 2024
  Redactie Sport dinsdag 13 december 2022 @ 13:34:42 #146
pi_207065500
quote:
11s.gif Op dinsdag 13 december 2022 13:34 schreef Hamlapjes het volgende:

[..]
Slaapdronken van het weinige slapen tijdens de Top 2000.
  ESF Reporter dinsdag 13 december 2022 @ 13:35:44 #147
87554 Cee
Welluk?
pi_207065519
- opmerkingen over de boomers in het café
- opmerkingen over de zorgverzekeringcommercials
  ESF Reporter dinsdag 13 december 2022 @ 13:35:59 #148
87554 Cee
Welluk?
pi_207065524
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 13:34 schreef Felagund het volgende:
- Staat deze niet een beetje hoog?
Zei Waylon nooit.
  dinsdag 13 december 2022 @ 13:36:00 #149
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_207065525
- Peace en Diaan die laten zien hoeveel groter de jongens dit jaar alweer zijn.
  ESF Reporter dinsdag 13 december 2022 @ 13:36:11 #150
87554 Cee
Welluk?
pi_207065529
- grapjes over Waylon
  ESF Reporter dinsdag 13 december 2022 @ 13:36:31 #151
87554 Cee
Welluk?
pi_207065535
quote:
6s.gif Op dinsdag 13 december 2022 13:36 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
- Peace en Diaan die laten zien hoeveel groter de jongens dit jaar alweer zijn.
Zei Waylon nooit.
  dinsdag 13 december 2022 @ 13:36:54 #152
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_207065539
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 december 2022 13:36 schreef Cee het volgende:

[..]
Zei Waylon nooit.
:)
pi_207065553
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 december 2022 13:35 schreef Cee het volgende:
- Opmerkingen over Fokkers in het cafe/op de stream?
Album top 100 2024
  dinsdag 13 december 2022 @ 13:38:23 #154
262211 hhh38
pi_207065559
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 december 2022 13:35 schreef Cee het volgende:
De reclames zijn weer een hele eigen rubriek inderdaad :D

Je weet nu al dat weer een aantal onuitstaanbare in zullen zitten, de vraag is welke
  dinsdag 13 december 2022 @ 13:39:38 #155
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_207065573
Mute
  ESF Reporter dinsdag 13 december 2022 @ 13:41:34 #156
87554 Cee
Welluk?
pi_207065593
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 13:38 schreef hhh38 het volgende:

[..]
De reclames zijn weer een hele eigen rubriek inderdaad :D

Je weet nu al dat weer een aantal onuitstaanbare in zullen zitten, de vraag is welke
Ik mis Joke met de Karaoke.
  dinsdag 13 december 2022 @ 13:41:58 #157
Gewoon omdat het kan
pi_207065596
- Friet of patat-discussie
- Origineel van [artiest die anders maar gelijknamig liedje of cover van het liedje maakte]
  ESF Reporter dinsdag 13 december 2022 @ 13:44:19 #158
87554 Cee
Welluk?
pi_207065619
- @Mani89 taggen als de Backstreet Boys op zijn
pi_207065638
-Foto van the Backstreet Boys met Robbie Williams
pi_207065651
Memes met:
- Mie in the Corner
- Lionel Ritchie met Mie, danwel met Adele: Hello
- Flessen Fa bij Psycho Killer

etc
pi_207065698
- Doet Brian May John Deacon wel wat is Roger etc
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 13 december 2022 @ 13:53:50 #162
pi_207065720
quote:
Semi?
  dinsdag 13 december 2022 @ 13:54:42 #163
284871 DarkSonic2
pi_207065727
Ik pak mijn gitaar en doe Nirvana/Santana
pi_207065731
oh ja en natuurlijk de geweldige grap over ZZ top, iets met beard en geen baard.
pi_207065760
quote:
6s.gif Op dinsdag 13 december 2022 13:54 schreef DarkSonic2 het volgende:
Ik pak mijn gitaar en doe Nirvana/Santana
Kan je er ook eentje die Vangelis?

Bovendien: weten we dit jaar ook weer waar Calvin Harris.
  dinsdag 13 december 2022 @ 14:00:18 #166
284871 DarkSonic2
pi_207065785
O ja en natuurlijk: Guitar Hero/Rock Band-genot
pi_207065793
Ja, al die naamgrappen moeten we wel samenvatten, anders wordt het een hééééle grote bingokaart

Ah, del
  ESF Reporter dinsdag 13 december 2022 @ 14:01:33 #168
87554 Cee
Welluk?
pi_207065810
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 december 2022 13:53 schreef PippenScottie het volgende:

[..]
Semi?
sonic
Closing Time

Zou er eigenlijk in moeten staan!
pi_207065820
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 december 2022 14:00 schreef DarkSonic2 het volgende:
O ja en natuurlijk: Guitar Hero/Rock Band-genot
Vergeet GTA/K-DST-genot niet
The script for tears
  dinsdag 13 december 2022 @ 14:02:41 #170
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_207065831
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 december 2022 14:01 schreef Cee het volgende:

[..]
sonic
Closing Time

Zou er eigenlijk in moeten staan!
Al die Ekstra Weekend fans zitten denk ik nu bij Radio 10 en KINK.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 13 december 2022 @ 14:04:36 #171
pi_207065871
Ik heb @essnhills nog niet gezien volgens mij
  dinsdag 13 december 2022 @ 14:07:59 #172
37150 livelink
pi_207065918
Complottheorie over Echoes midden in de nacht.
pi_207065940
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 december 2022 14:04 schreef PippenScottie het volgende:
Ik heb @:essnhills nog niet gezien volgens mij
dat moet ook op de bingokaart, essnhills :?
  dinsdag 13 december 2022 @ 14:11:06 #174
Gewoon omdat het kan
pi_207065986
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 14:07 schreef livelink het volgende:
Complottheorie over Echoes midden in de nacht.
Of Slayer. Of Chop Suey.
  dinsdag 13 december 2022 @ 14:13:20 #175
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_207066020
pi_207066062
quote:
een van mn favoriete gifjes
pi_207066204
quote:
Bingokaart is vol?
Album top 100 2024
pi_207066319
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 december 2022 14:04 schreef PippenScottie het volgende:
Ik heb @:essnhills nog niet gezien volgens mij
Die ken ik niet :N
pi_207066343
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 14:29 schreef cafca het volgende:

[..]
Die ken ik niet :N
Of toch wel?
Album top 100 2024
pi_207066563
quote:
12s.gif Op dinsdag 13 december 2022 14:31 schreef Felagund het volgende:

[..]
Of toch wel?
Ja, als ik ze hoor lees, vast wel!
  dinsdag 13 december 2022 @ 15:04:35 #181
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_207066788
- Stemlijstgenot *O*
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
pi_207066826
Stukje Deadmau5 in de Mol4000 nu. Dit wordt wel een beetje te vooruitstrevend voor me. Gauw terug naar die gouwe ouwe van de Top2000.
pi_207067420
quote:
:@
  dinsdag 13 december 2022 @ 16:21:07 #184
46794 Berkery
Fat bastard
pi_207067520
No Dukes of Hazzard in the classroom
  dinsdag 13 december 2022 @ 16:24:04 #185
473584 Gretzl
pi_207067548
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 december 2022 07:09 schreef MadMaster het volgende:

Voor mij zijn het zuchtmeisjes, maar dat zie ik eerder als een geuzennaam :P Niet alleen exclusief voorbehouden aan het Nederlandstalige gebied, ook in het Frans en Engels timmeren ze aardig aan de weg ;)
  dinsdag 13 december 2022 @ 16:24:47 #186
473584 Gretzl
pi_207067557
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 07:13 schreef cafca het volgende:

[..]
Misschien moet Iris eens met Beste Zangers..... of nee, doe maar niet :{w
Beter een optreden in Even Tot Hier (bereik je tegenwoordig een groter miljoenenpubliek me).
  dinsdag 13 december 2022 @ 16:28:42 #187
473584 Gretzl
pi_207067597
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 06:37 schreef livelink het volgende:

[..]

Leuk overzicht trouwens!
Die kende ik nog niet, thanks :)

Zou het zelf episch vinden als een nummer als 4 Chords van The Axis of Awesome nog eens (evt. met een stemactie) in de lijst komt. Heb je met één nummer meteen het akkoordenschema van 20% van de gehele Top 2000 gehoord ;)

dinsdag 13 december 2022 @ 16:31:18 #188
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_207067618
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 december 2022 16:24 schreef Gretzl het volgende:

[..]
Voor mij zijn het zuchtmeisjes, maar dat zie ik eerder als een geuzennaam :P Niet alleen exclusief voorbehouden aan het Nederlandstalige gebied, ook in het Frans en Engels timmeren ze aardig aan de weg ;)
Sorry, het was nog vroeg vanmorgen.
Hijgmeisjes, zuchtmeisjes of kreunmeisjes, ik keur ze allemaal goed.
Qua omschrijving dan... ;)
pi_207067627
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 december 2022 16:28 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Zou het zelf episch vinden als een nummer als 4 Chords van The Axis of Awesome nog eens (evt. met een stemactie) in de lijst komt. Heb je met één nummer meteen het akkoordenschema van 20% van de gehele Top 2000 gehoord ;)

Volgens mij heb in Canon in D wel eens als vrije keuze opgegeven
  dinsdag 13 december 2022 @ 16:39:25 #190
473584 Gretzl
pi_207067706
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 08:49 schreef Tussle266 het volgende:
Radio 2
Vanochtend om 6:21 gedraaid zie ik? Waarschijnlijk naar aanleiding van het overlijden van Angelo Badalamenti? Is er verder nog iets bijzonders gezegd dan? :)

Ik zou het zelf enorm toejuichen als Julee Cruise - Falling en Laura Palmer's Theme nog eens op de keuzelijst worden gezet. Sound-/titeltracks van populaire series maken serieus kans, zien we nu ook weer met Red Right Hand en eerder al I'll Be There for You. Ik zou zeggen dat Twin Peaks populair genoeg gaat zijn.
  dinsdag 13 december 2022 @ 16:41:38 #191
Gewoon omdat het kan
pi_207067731
quote:

[..]

Kende je sommige Kwis-liedjes niet eens? :o

Daar zitten ook echt leuke parodieën tussen _O_

Four Chords Song is ofc ook een classic _O_
  dinsdag 13 december 2022 @ 16:43:23 #192
Gewoon omdat het kan
pi_207067746
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 december 2022 16:39 schreef Gretzl het volgende:

[..]
Vanochtend om 6:21 gedraaid zie ik? Waarschijnlijk naar aanleiding van het overlijden van Angelo Badalamenti? Is er verder nog iets bijzonders gezegd dan? :)

Ik zou het zelf enorm toejuichen als Julee Cruise - Falling en Laura Palmer's Theme nog eens op de keuzelijst worden gezet. Sound-/titeltracks van populaire series maken serieus kans, zien we nu ook weer met Red Right Hand en eerder al I'll Be There for You. Ik zou zeggen dat Twin Peaks populair genoeg gaat zijn.
Om dan nog maar te zwijgen over bestaande liedjes die in populaire series hergebruikt worden.
pi_207067783
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 december 2022 16:39 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Falling staat erop. Is ook gedraaid vanochtend.
  dinsdag 13 december 2022 @ 17:01:09 #194
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_207067948
quote:

[..]

Dat is eigenlijk echt een briljant idee. Stemactie dan maar volgend jaar?
  dinsdag 13 december 2022 @ 17:04:54 #195
Gewoon omdat het kan
pi_207067982
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 16:48 schreef Tussle266 het volgende:

[..]
Falling staat erop. Is ook gedraaid vanochtend.
Klopt ja. Bij ons thuis waren we daarbij echt van 'wat is dit nou weer :?' (We hebben immers nooit Twin Peaks gezien, vandaar...)

Dan geef ik bijv. I'll Be There For You een grotere kans op de Top (dat is buiten Friends om ook altijd een geliefd liedje op radioplaylists geweest) en alles zo'n beetje wat in Stranger Things gebruikt wordt.
pi_207068079
quote:

- Broekje uit
- Die drummer..
- Naakt ingezongen
- Nederland is een..
- Iemand een uurlijstje?
...
- Continu gekwijl om de aandacht van essnhills door voornamelijk mannelijke forummers.
Het beste adres voor al uw primeurs!
  dinsdag 13 december 2022 @ 17:25:18 #197
473584 Gretzl
pi_207068153
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 16:41 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:

[..]
Kende je sommige Kwis-liedjes niet eens? :o

Daar zitten ook echt leuke parodieën tussen _O_

Four Chords Song is ofc ook een classic _O_
(bekentenis) Ik ben Even Tot Hier pas in 2020 gaan volgen. Van De Kwis moet ik de hoogtepunten nog eens op mijn gemak terugkijken.
pi_207068209
quote:

- Broekje uit
- Die drummer..
- Naakt ingezongen
- Nederland is een..
- Iemand een uurlijstje?
...
- Duurt lang

Zowel toepasbaar op de lange maar vaak goede nummers, als voor meuk als Suus & Freek dat per definitie gewoon te lang duurt :s)
  dinsdag 13 december 2022 @ 17:32:35 #199
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_207068231
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 17:31 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:

[..]
- Duurt lang

Zowel toepasbaar op de lange maar vaak goede nummers, als voor meuk als Suus & Freek dat per definitie gewoon te lang duurt :s)
Vergeet Davina Michelle niet!
  dinsdag 13 december 2022 @ 17:33:26 #200
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_207068250
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 17:32 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]
Vergeet Davina Michelle niet!
Daar ben ik gelukkig niet zo bekend mee
  dinsdag 13 december 2022 @ 17:36:13 #202
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_207068280
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 17:33 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:

[..]
Daar ben ik gelukkig niet zo bekend mee
Haar bekendste (en enige luisterbare) liedje heet Duurt Te Lang. En ja, dit wordt echt veel grappiger als ik het uitleg, ik weet het. :D
pi_207068323
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 17:36 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]
Haar bekendste (en enige luisterbare) liedje heet Duurt Te Lang. En ja, dit wordt echt veel grappiger als ik het uitleg, ik weet het. :D
Da's wel een hele open deur meteen _O-
  dinsdag 13 december 2022 @ 17:42:05 #204
473584 Gretzl
pi_207068333
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 17:36 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]
Het origineel had gewoon populairder moeten zijn. Zou ook goed zijn voor de genrediversiteit als er iets meer hiphop in de Top 2000 staat.

pi_207068354
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 december 2022 17:42 schreef Gretzl het volgende:

[..]
Het origineel had gewoon populairder moeten zijn. Zou ook goed zijn voor de genrediversiteit als er iets meer hiphop in de Top 2000 staat.

We hebben in ieder geval 133x slimme schemer, dus dat komt helemaal goed.
pi_207068654
:W zo naar een jaar weer in dit topic

Uiteraard hoop geklaag over de nieuwe binnenkomers, maar uiteindelijk gaat het weer een prima weekje worden
pi_207068744
- Dit nummer is naakt ingezongen
  dinsdag 13 december 2022 @ 18:17:24 #208
Gewoon omdat het kan
pi_207068745
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 december 2022 17:25 schreef Gretzl het volgende:

[..]
(bekentenis) Ik ben Even Tot Hier pas in 2020 gaan volgen. Van De Kwis moet ik de hoogtepunten nog eens op mijn gemak terugkijken.
De Kwis is echt heel lang mijn lievelingsprogramma geweest, ik denk dat er heel veel Kwis-liedjes zijn die ik compleet uit m'n hoofd ken :D

Ik zou ze als ik jou was terugkijken, maar ze zijn wel vaak heel gebonden aan het nieuws van een bepaalde periode dus soms moet je nu dingen terugzoeken op ze te begrijpen :P
  dinsdag 13 december 2022 @ 18:18:47 #209
Gewoon omdat het kan
pi_207068768
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 17:43 schreef Tussle266 het volgende:

[..]
We hebben in ieder geval 133x slimme schemer, dus dat komt helemaal goed.
Dat kan ik wel hebben mits er een liedje voorbijkomt over een hamster genaamd Sybje.
pi_207068774
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 18:17 schreef TommyL0204 het volgende:
- Dit nummer is naakt ingezongen
Edit: Al besproken...
  dinsdag 13 december 2022 @ 18:22:54 #211
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_207068821
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 december 2022 13:44 schreef Cee het volgende:
- @:mani89 taggen als de Backstreet Boys op zijn
Ik ga het dit keer (proberen) in de gaten te houden.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_207068844
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 18:18 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:

[..]
Dat kan ik wel hebben mits er een liedje voorbijkomt over een hamster genaamd Sybje.
Het is voor mij een persoonlijke ergernis waar ik maar lastig van af kom. Niet die peroxidepipo op zich, maar dat het er zoveel zijn en andere fijne rappers op de keuzelijst 0 kans maken (lees Mos Def, LL, Tribe, Cypres, Snoop, Gangstarr, Nas, De La Soul, BEP voor de Fergie-periode, Jungle Brothers, Eric B & Rakim, Grandmaster Flash). Maar wat krijgen we: Like Toy Soldiers en Sing for the Moment.

Ik snap dat het zo werkt, maar het is gewoon mijn kleine obsessie.
pi_207068861
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 18:25 schreef Tussle266 het volgende:

[..]
Het is voor mij een persoonlijke ergernis waar ik maar lastig van af kom. Niet die peroxidepipo op zich, maar dat het er zoveel zijn en andere fijne rappers op de keuzelijst 0 kans maken (lees Mos Def, LL, Tribe, Cypres, Snoop, Gangstarr, Nas, De La Soul, BEP voor de Fergie-periode, Jungle Brothers, Eric B & Rakim, Grandmaster Flash). Maar wat krijgen we: Like Toy Soldiers en Sing for the Moment.

Tja, top 2000 van meest overgewaardeerde liedjes he :+
pi_207068890
Dit jaar wat minder aanwezig vanwege een kleine op komst. Maar ik zal toch af en toe wel inloggen en uiterst originele opmerkingen plaatsen
  dinsdag 13 december 2022 @ 18:33:30 #215
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_207068961
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 18:17 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:

[..]
De Kwis is echt heel lang mijn lievelingsprogramma geweest, ik denk dat er heel veel Kwis-liedjes zijn die ik compleet uit m'n hoofd ken :D

Ik zou ze als ik jou was terugkijken, maar ze zijn wel vaak heel gebonden aan het nieuws van een bepaalde periode dus soms moet je nu dingen terugzoeken op ze te begrijpen :P
Ik was vroeger echt fan van De Kwis, maar Even tot Hier volg ik eigenlijk helemaal niet. Misschien toch maar eens oppikken.
  dinsdag 13 december 2022 @ 18:34:10 #216
473584 Gretzl
pi_207068969
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 18:17 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:

[..]
Komt goed medio januari, als ik iets minder andere dingen te doen heb :)
  dinsdag 13 december 2022 @ 18:39:21 #217
Gewoon omdat het kan
pi_207069040
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 18:25 schreef Tussle266 het volgende:

[..]

Hoe je het went of keert, Aminam is een van de weinige rappers die enigszins edgy, maar toch radiovriendelijk genoeg is om op R2 te draaien (en daarom ook in de Top staat). Ditzelfde geldt ook voor die twee Tupacjes die je altijd op de radio hoort, Macklemore (staat die nog in de Top?), Smoke Weed Every Day en de Suikerheuvelbende.

Ik vind het hierom erg bijzonder dat iemand als Kendrick Lamar (absoluut géén R2-muziek) wél in de Top kan staan.
  dinsdag 13 december 2022 @ 18:46:10 #218
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_207069108
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 18:39 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:

[..]
Hoe je het went of keert, Aminam is een van de weinige rappers die enigszins edgy, maar toch radiovriendelijk genoeg is om op R2 te draaien (en daarom ook in de Top staat). Ditzelfde geldt ook voor die twee Tupacjes die je altijd op de radio hoort, Macklemore (staat die nog in de Top?), Smoke Weed Every Day en de Suikerheuvelbende.

Ik vind het hierom erg bijzonder dat iemand als Kendrick Lamar (absoluut géén R2-muziek) wél in de Top kan staan.
En Twenty One Pilots! Al worden die vaak niet echt als hiphop gezien, meer een soort fusie van diverse genres.
  dinsdag 13 december 2022 @ 18:46:42 #219
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_207069115
Dat je de 1999-editie van de Top luistert en je op nummer 121 al 'Sing us a song you're the pjanoman' tegenkomt :o _O_
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
  dinsdag 13 december 2022 @ 18:52:45 #220
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_207069198
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 18:39 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:

[..]

En dat Niggas in Paris-nummer.

Van de populariteit van dat nummer bij de stemmers begrijp ik (in principe geen hiphop-hater) al jaren niets.

Veel radiovriendelijker hiphop-nummers dan deze, die in het verleden gewoon hits zijn geweest (sowieso de hele rij van De La Soul), lijken echter compleet onzichtbaar voor de Top 2000-stemmer.
  dinsdag 13 december 2022 @ 18:59:59 #221
262211 hhh38
pi_207069299
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 18:52 schreef Eightyone het volgende:

[..]
En dat Niggas in Paris-nummer.

Van de populariteit van dat nummer bij de stemmers begrijp ik (in principe geen hiphop-hater) al jaren niets.

Veel radiovriendelijker hiphop-nummers dan deze, die in het verleden gewoon hits zijn geweest (sowieso de hele rij van De La Soul), lijken echter compleet onzichtbaar voor de Top 2000-stemmer.
Van mijn generatie is dat wel een van de weinige nummers die wel bij alle niet-hiphop liefhebbers bekend is
  dinsdag 13 december 2022 @ 19:00:35 #222
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_207069310
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 18:46 schreef ArnieAlberts het volgende:
Dat je de 1999-editie van de Top luistert en je op nummer 121 al 'Sing us a song you're the pjanoman' tegenkomt :o _O_
Hoog genoeg.
  FOK!fotograaf dinsdag 13 december 2022 @ 19:03:38 #223
842 Zorro
Z
pi_207069347
Er staat nog niet zo Phil Collins op de bingokaart
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  dinsdag 13 december 2022 @ 19:08:20 #224
328189 ArnieAlberts
pi_207069399
Ik quote even de laatste woorden van Frits Spits uit de eerste Top 2000, op 31 dec iets voor 14:00.

quote:
Ik dank u voor uw enthousiasme. Ik kijk met u reikhalzend uit naar alles wat er komen gaat. Ik wens u toe, een mooi slotakkoord en een gloedvolle inzet van het nieuwe millennium.

Ik dank de technici René Dimon(?), Craig Jonas en Paul de Klein, mijn linker- en rechterhand Mia Hekker, en de organisatoren van deze Radio 2-marathon. Bedenker van dit project, Kees Toering, uitvoerder Ron Stoeltie. Tot in de nieuwe eeuw, en ik heb nog een kort, persoonlijk gedicht tot slot.

Dag jaar.
Evenbeeld van een ouwejaarsdag, dat al gestorven leek voordat het leven mocht.
Dag jaar.
En nu je eindelijk rusten mag, weet ik dat je voor je bestaansrecht vocht.
Want in jou stormde het als nooit tevoren.
In jou hebben oorlogen gewoed.
Bevingen trokken diepe voeren, in jou stroomde liters bloed.
Ik neem afscheid en denk altijd aan je terug.
Dag jaar, en einde van deze eeuw.
Je sloeg naar de nieuwe tijd 'n brug, en werd eeuwig als de sneeuw.
Zit ik hier gewoon door Frits Spits met tranen in mijn ogen. :o ;( (en ja dit heb ik even met pijn en moeite gedicteerd :'))
  dinsdag 13 december 2022 @ 19:10:06 #225
328189 ArnieAlberts
pi_207069434
1999, 31 dec, 15:00u:
Uuropener Dromen zijn Bedrog :r
  dinsdag 13 december 2022 @ 19:15:00 #226
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_207069506
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 19:10 schreef ArnieAlberts het volgende:
Dat was echt een gigahit natuurlijk in de jaren '90.

Schijnt ook een van mijn eerste favoriete nummers te zijn geweest toen ik nog heel klein was. Misschien dat ik Marco daarom beter kan hebben dan de meesten hier.
  dinsdag 13 december 2022 @ 19:24:37 #227
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_207069650
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 19:10 schreef ArnieAlberts het volgende:
Is zelfs nog nummer 1 geweest in de Mol4000
pi_207069764
quote:
6s.gif Op dinsdag 13 december 2022 19:24 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

[..]
:o
pi_207070168
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 december 2022 19:15 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]
Dat was echt een gigahit natuurlijk in de jaren '90.

Schijnt ook een van mijn eerste favoriete nummers te zijn geweest toen ik nog heel klein was. Misschien dat ik Marco daarom beter kan hebben dan de meesten hier.
Ben jij mij? Dit was één van de eerste nummers die ik mee kon zingen :+
  ESF Reporter dinsdag 13 december 2022 @ 20:00:21 #230
87554 Cee
Welluk?
pi_207070263
Ik zit even door 2003 te scrollen voor wat revisionistisch historie.

quote:
Mijn ADSL wil trouwens nu al 10 minuten niet verbinden. Ben nu even via mijn gewone inbelmodem online, maar dat worden dure slowchat uurtjes als hij het niet snel gaat doen.
quote:
Soms zie ik een aantal mensen met een koptelefoon op rondlopen en dat is best raar. Die mensen kijken niet op of om, waardoor je je echt als een soort buitenstaander voelt in de werkelijkheid (wanneer er een stuk of 5-10 man op het station staan bijvoorbeeld).
Raar ja.
Maar ik kan me goed voorstellen dat het wel relaxed is.
quote:
Ja, ik vind Trouble toch ook echt veel mooier. Clocks juist een van de mindere. Maar Trouble komt van het vorige album Parachutes wat onder het mainstream publiek waarschijnlijk niet echt bekend is. Toch leuk dat er een nummer van Coldplay in staat. Dat laat niet alleen zien dat er ook nieuwe muziek in staat, maar geeft ook aan dat er anno 2003 nog goede popmuziek wordt gemaakt wat tijdloos is.
Misschien leuk als er volgend jaar ook iets van The White stripes in staat.
quote:
Mooi ja Tim Hardin
En meteen daarna
quote:
Nu één van de leukste nummers uit de lijst!
Dancin' Fool
quote:
Radio 2 luisteraars houden blijkbaar niet zo van Normaal...
pi_207070639
Groot gelijk aan degene die het over Dancin' Fool heeft *O*
pi_207070727
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 december 2022 20:00 schreef Cee het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
En meteen daarna
[..]
[..]

Deze antieke reactieposts mogen van mij wel tot bingokaart item verworden O+
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
pi_207070849
quote:
6s.gif Op dinsdag 13 december 2022 19:24 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

[..]
Nummer 4 in de Millennium 2000 van Radio 538. Achter de Macarena, dat wel.
  dinsdag 13 december 2022 @ 20:29:18 #234
328189 ArnieAlberts
pi_207070861
quote:
[..]
[..]
[..]
[..]
En meteen daarna
[..]
[..]

Jaaaa ik krijg mensen aan het terugblikken love it O+
  dinsdag 13 december 2022 @ 20:31:40 #235
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_207070924
Sorry iedereen. Maar ik heb een paar dagen geleden, juist na het sluiten van de stembussen, Nightwish ontdekt met Ghost love score (At Wacken)
Ik weet het, een beetje laat. Nogmaals sorry. Maar dit gaat volgend jaar zeker op m'n lijstje. Mijn hemel, wat een uitvoering, wat een show en wat een STEM!

Iemand nog iets wat er op lijkt qua performance en stem? Ik hou sowieso van symphonische rock.
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 13 december 2022 @ 20:38:48 #236
416575 crew  Evenstar
pi_207071186
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 20:31 schreef Bargehassus het volgende:
Sorry iedereen. Maar ik heb een paar dagen geleden, juist na het sluiten van de stembussen, Nightwish ontdekt met Ghost love score (At Wacken)
Ik weet het, een beetje laat. Nogmaals sorry. Maar dit gaat volgend jaar zeker op m'n lijstje. Mijn hemel, wat een uitvoering, wat een show en wat een STEM!

Iemand nog iets wat er op lijkt qua performance en stem? Ik hou sowieso van symphonische rock.
Welcome to the club _O_

Bedoel je meer van Nightwish of meer in die stijl? Er is maar één Nightwish, wat mij betreft geen enkel andere band die in de buurt komt. Epica, The Gathering, Delain, Within Temptation, Xandria, allemaal leuk en aardig, maar ze zijn geen Nightwish.

Wat betreft epische Nightwish nummers: The Greatest Show on Earth, The Poet and the Pendulum. Wat betreft Floor Jansen die haar strot opentrekt ....einde van Shoemaker (ook van Nightwish) is gegarandeerd chicken skin _O_)
  dinsdag 13 december 2022 @ 20:44:04 #237
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_207071384
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 20:38 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Welcome to the club _O_

Bedoel je meer van Nightwish of meer in die stijl? Er is maar één Nightwish, wat mij betreft geen enkel andere band die in de buurt komt. Epica, The Gathering, Delain, Within Temptation, Xandria, allemaal leuk en aardig, maar ze zijn geen Nightwish.

Wat betreft epische Nightwish nummers: The Greatest Show on Earth, The Poet and the Pendulum. Wat betreft Floor Jansen die haar strot opentrekt ....einde van Shoemaker (ook van Nightwish) is gegarandeerd chicken skin _O_)
Beide eigenlijk. En ik ken Epica en Within Tempation en ik vind ze beiden goed. Maar dit nummer / deze show van Nightwish was echt "out of this world". Ik ga je voorstellen zeker beluisteren . Thanks!
  dinsdag 13 december 2022 @ 21:09:46 #238
Gewoon omdat het kan
pi_207071890
Om aan toe te voegen: Brothers of Metal combineert ook een zuivere vrouwenstem met (power)metal. Wel gaan alle lyrics over Vikingen en Noorse mythologie, mocht dat je ding zijn. :)
pi_207071937
Kijkt hier meer mensen niet meer naar hun mail die ze van Radio 2 krijgen als ze gestemd hebben voor de Top 2000 ?

Ik denk ik stem en that's it, ik heb niet meer echt op mn mail gelet daarna ;( :'(
"You can call me Susan if it makes you happy"
  dinsdag 13 december 2022 @ 21:15:15 #240
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_207071989
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 21:09 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
Om aan toe te voegen: Brothers of Metal combineert ook een zuivere vrouwenstem met (power)metal. Wel gaan alle lyrics over Vikingen en Noorse mythologie, mocht dat je ding zijn. :)
Niet specifiek, maar ik hou over het algemeen wel van het geluid dus ik ga ze zeker ook beluisteren,. Ook thanks to you!
pi_207071997
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 21:12 schreef TLC het volgende:
Kijkt hier meer mensen niet meer naar hun mail die ze van Radio 2 krijgen als ze gestemd hebben voor de Top 2000 ?

Ik denk ik stem en that's it, ik heb niet meer echt op mn mail gelet daarna ;( :'(
Die mail daarna geloof ik ook wel, maar vind de link naar je stemlijstje en het latere overzichtje met de uren waarin je stemplaten komen altijd wel handig.
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
  dinsdag 13 december 2022 @ 21:16:35 #242
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_207072011
over 10 dagen is het al bijna zover :o
Same shit, different day
SC hopper present
pi_207072054
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 21:15 schreef koffieleuk het volgende:

[..]
Die mail daarna geloof ik ook wel, maar vind de link naar je stemlijstje en het latere overzichtje met de uren waarin je stemplaten komen altijd wel handig.
Nee ik was ff bang dat ik mn stem niet bevestigd had, maar ik heb t mailtje gevonden dat ik dat schijnbaar toch gedaan heb :D
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_207072070
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 21:19 schreef TLC het volgende:

[..]
Nee ik was ff bang dat ik mn stem niet bevestigd had, maar ik heb t mailtje gevonden dat ik dat schijnbaar toch gedaan heb :D
Das ook wel handig ja :D
Het ESF-playlist topic
  dinsdag 13 december 2022 @ 21:27:47 #245
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_207072198
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 21:09 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
Heidevolk moet in de lijst!
  dinsdag 13 december 2022 @ 21:33:27 #246
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_207072311
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 20:29 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]
Jaaaa ik krijg mensen aan het terugblikken love it O+
Die eer gaat in deze toch naar MadMaster

[ Bericht 0% gewijzigd door n00biedoobiedoo op 13-12-2022 22:09:14 ]
pi_207072379
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 21:27 schreef Dagoduck het volgende:

[..]
Zij hebben in het buitenland meer succes dan in eigen land, helaas
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_207072556

Hij kan nog wat leuker worden gemaakt, maar dit is een voorschotje.
Album top 100 2024
  ESF Reporter dinsdag 13 december 2022 @ 21:46:48 #249
87554 Cee
Welluk?
pi_207072583
We gaan nu 18 jaar achteruit, ik heb wat zitten vissen in 2004. Vanaf hier werkt het quoten dus hierbij mijn excuses aan de mensen die ineens een quote alert krijgen van een generatie geleden. Het bleek overigens een matig jaar met weinig memorabele quotes en dat hebben we aan onszelf te danken.
We zagen hier @peaceman voor het eerst, ook @Bomenverzameling en er postte een user genaamd newbiedoobiedoo. Geen van allen hebben mijn karige eindselectie gehaald. Beter je best doen in 2005! Die doe ik morgen denk ik.

quote:
10s.gif Op vrijdag 10 december 2004 11:05 schreef Zanderrr het volgende:
Het eeuwige gezeik op de keuzelijst is zo langzamerhand bijna net zo voorspelbaar geworden als de lijst zelf. Die discussie voeren we hier inmiddels al jaren.. :D
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2004 16:06 schreef FrEeZzE het volgende:
WAAROM geen RADIOHEAD! Takke radio2 stumperts... 10 jaar onder een steen gezeten ofzo, update die lijst eens, voorgekauwde shitlijst is 't! Elk jaar t zelfde!
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2004 19:50 schreef Scrutinizer het volgende:
Ik ga een mailtje sturen of ze op willen houden met het voorlezen van mailtjes
quote:
pi_207072586
quote:
[..]
[..]
[..]
[..]
En meteen daarna
[..]
[..]

Ga me nog oud voelen zo :P
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  dinsdag 13 december 2022 @ 21:48:11 #251
Gewoon omdat het kan
pi_207072605
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 21:27 schreef Dagoduck het volgende:

[..]
Een van de weinige bands waardoor ik me trots voel Gelders te zijn _O_
pi_207072634
quote:
[..]
[..]
[..]
[..]
En meteen daarna
[..]
[..]

Ik krijg hier meteen inbelgeluidjes bij in mijn hoofd.
Album top 100 2024
  dinsdag 13 december 2022 @ 21:52:28 #253
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_207072689
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 20:38 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Welcome to the club _O_

Zojuist Shoemaker geluisterd voor de eerst keer. Dat einde. Dat is niet menselijk meer.... Toch...? Als er engelen bestaan dan klinken ze zo... O+
  dinsdag 13 december 2022 @ 21:54:18 #254
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_207072718
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 21:44 schreef Felagund het volgende:
[ afbeelding ]
Hij kan nog wat leuker worden gemaakt, maar dit is een voorschotje.
_O_
Same shit, different day
SC hopper present
  dinsdag 13 december 2022 @ 21:54:47 #255
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_207072727
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 21:48 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:

[..]
Mijn moeder is in Arnhem geboren, maar aan vaders kant heb ik een voorouder die de Gelderse troepen nog eens verjaagd heeft uit Enkhuizen :')
  dinsdag 13 december 2022 @ 22:20:47 #256
Gewoon omdat het kan
pi_207073090
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 21:54 schreef Dagoduck het volgende:

[..]
Mijn moeder is in Arnhem geboren, maar aan vaders kant heb ik een voorouder die de Gelderse troepen nog eens verjaagd heeft uit Enkhuizen :')
Is je familie dan zo in de Kop van Noord-Holland beland?
pi_207073117
quote:

Probeer Amberian Dawn eens. Dat is wat meer instrumentaal gefocust en harder dan een Nightwish, maar ook zeer lekker te behappen als je van symfonische metal bent.

Als beginnetje zou ik het album River of Tuoni met nog de oude zangeres proberen(heeft meer weg van Tarja), en dan Re-Evolution om het begin van de discografie te luisteren met Capri, de nieuwe zangeres die wat diverser is en wat meer 'mainstream', om maar zo te zeggen :D
  dinsdag 13 december 2022 @ 23:13:22 #258
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_207073539
quote:

Naast wat Evenstar noemt, vind ik Therion ook wel echt een aanrader.
Ayreon
Leaves Eyes
Eluveitie

Maar er is maar 1 Nightwish :)
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 13 december 2022 @ 23:21:04 #259
pi_207073601
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 december 2022 09:45 schreef PippenScottie het volgende:

WE HEBBEN GEWONNEN!

En dik ook!
pi_207073628
Goed bezig Pippen en de rest van het team!
In de coronalockdown had je nog online top 2000 quizzen, jammer dat Upbeatles die niet meer organiseert. Of naja, dat doen ze alleen tijdens de top 2000.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 13 december 2022 @ 23:34:27 #261
pi_207073716
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 december 2022 23:21 schreef PippenScottie het volgende:

[..]
WE HEBBEN GEWONNEN!

En dik ook!
@Gale_Boetticher
@Scorpio17
  dinsdag 13 december 2022 @ 23:37:24 #262
46794 Berkery
Fat bastard
pi_207073740
quote:

[..]
WE HEBBEN GEWONNEN!

En dik ook!
  dinsdag 13 december 2022 @ 23:53:14 #263
473584 Gretzl
pi_207073829
quote:

[..]
WE HEBBEN GEWONNEN!

En dik ook!
*O* *G* *O* *G*
Grats! _O_
pi_207073990
quote:

[..]
WE HEBBEN GEWONNEN!

En dik ook!
Had ook niet anders verwacht _O_
  Moderator / Redactie Sport woensdag 14 december 2022 @ 00:25:40 #265
416575 crew  Evenstar
pi_207074004
1
quote:
Booh Therion _O_ Die hebben zoveel belachelijk goede albums uitgebracht. Theli is een meesterwerk, maar ook recentere werk is prima. Al vind ik Leviathan I en II niet geweldig. Luistert lekker weg, maar ook niet meer dan dat. Live zijn ze wel echt fantastisch, vooral toen ze nog met Lori Lewis,Katarina Lilia en Snowy Shaw aan het touren waren. Dat was 90 minuten lang genieten van oor tot oor.

Leaves Eyes met Liv Kristine is ook heerlijk.

Eluveitie kan alle kanten op gaan, moet ik voor in de stemming zijn. Hun nummers hebben ook een flink spectrum. Van heel zacht, lief, idyllisch naar "melt your face".

Amberian Dawn is ook een prima band inderdaad, maar eerlijk zeggen dat ik het nog niet vaak genoeg heb geluisterd om echt een oordeel te hebben.

.. en Autumn kon ik vroeg ook goed hebben. When Lust Evokes the Curse is één van mijn favoriete nummers.

Voor nog meer Floor Jansen genot kan je ook After Forever opzoeken (en NorthWard, en ReVamp, maar dat vond ik zelf wat minder). Heb Floor leren kennen door After Forever en sindsdien altijd gevolgd _O_

Ze was hier gewoon begin 20 _O_ (en ik dus ook, wordt oud :()
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 14 december 2022 @ 00:34:08 #266
pi_207074049
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2022 00:21 schreef ok01 het volgende:

[..]
Had ook niet anders verwacht _O_
Bij de plaatjesronde hadden we niet gezien dat het Alanis.
True story

Had iemand haar wel herkend?

[ Bericht 15% gewijzigd door PippenScottie op 14-12-2022 00:41:43 ]
pi_207074091
Toppers team Pippen! *O*
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 14 december 2022 @ 00:47:32 #268
pi_207074110
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2022 00:44 schreef MTheBassman het volgende:
Toppers team Pippen! *O*
Ik was slechts de slippendrager van de grootvorst Gale_Boetticher
  woensdag 14 december 2022 @ 07:17:09 #269
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_207074625
quote:
1s.gif Op woensdag 14 december 2022 00:34 schreef PippenScottie het volgende:

[..]
True story

[ afbeelding ]
Alanis had ik wel herkend.
Gefeliciteerd met de overwinning!
  woensdag 14 december 2022 @ 08:39:36 #270
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_207074974
Frank Zappa staat toch nog in de lijst:

"Frank Zappa and the Mothers
Were at the best place around
But some stupid with a flare gun
Burned the place to the ground"

Welke bands staan nog meer op die manier in de lijst?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 14 december 2022 @ 08:49:19 #271
pi_207075034
quote:
6s.gif Op woensdag 14 december 2022 08:39 schreef Dagoduck het volgende:

Artiesten komen en artiesten gaan
Alleen Elvis blijft bestaan
pi_207075036
T.Rex in You Better You Bet
pi_207075043
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 21:48 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:

[..]
Ze staan 23 feb in Luxor Live in Arnhem.
Ik vind het wel jammer dat van de oorspronkelijke band er nog maar één (of geen?) over is.

Ik stemde voor de T2000 wel ooit op Nehalennia :D
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_207075049
quote:
1s.gif Op woensdag 14 december 2022 08:49 schreef PippenScottie het volgende:

[..]
Als het er dan toch over gaat: Calling Elvis.
pi_207075104
Roy Orbison singing for the lonely in Thunder Road
The script for tears
pi_207075245
quote:
1s.gif Op woensdag 14 december 2022 00:47 schreef PippenScottie het volgende:

[..]
Ik was slechts de slippendrager van de grootvorst Gale_Boetticher
@Scorpion_17 was anders ook on fire.
The script for tears
pi_207075274
Mott the Hoople and the game of life in Man on the Moon
pi_207075383
Nondeju, ik hoor net weer eens Torn voorbij komen. Die zet ik meteen op mijn stemlijst voor volgend jaar, die hoort er gewoon in. Natalie Imbruglia O+
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_207075481
Hoogste 3 binnenkomers (in willekeurige volgorde): Noodgeval, Multicolor, Je Blik Richting Mij
  woensdag 14 december 2022 @ 09:52:23 #280
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_207075518
Heb ik toch verdomme dat nummer van Maan & Goldband in mijn kop. ;(
pi_207075559
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2022 09:48 schreef Cassa95 het volgende:
Hoogste 3 binnenkomers (in willekeurige volgorde): Noodgeval, Multicolor, Je Blik Richting Mij
Die eerste 2 zullen dik in de Top 100 staan lijkt me
pi_207075562
quote:
9s.gif Op woensdag 14 december 2022 09:52 schreef Dagoduck het volgende:
Heb ik toch verdomme dat nummer van Maan & Goldband in mijn kop. ;(
Die heeft het niet gehaald toch? Wel een leuk nummer :Y
pi_207075569
Maar stond Waylon wel op de shortlist? Of is hij toch niet groot genoeg?
pi_207075574
quote:
1s.gif Op woensdag 14 december 2022 00:34 schreef PippenScottie het volgende:

[..]
True story

[ afbeelding ]
Was mij ook niet gelukt nee
Wist niet dat ze tegenwoordig blond haar had
  woensdag 14 december 2022 @ 10:05:00 #285
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_207075616
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2022 09:58 schreef TommyL0204 het volgende:
Maar stond Waylon wel op de shortlist? Of is hij toch niet groot genoeg?
Hij is nog nooit met een nummer gestegen.
pi_207075721
quote:

Brenda Lee staat op die manier best hoog.
pi_207075808
quote:
6s.gif Op woensdag 14 december 2022 10:21 schreef Berkery het volgende:

[..]
Brenda Lee staat op die manier best hoog.
Still coming on strong :Y

In We didn't start the fire worden ook een hoop namen genoemd, trouwens
pi_207075810
quote:

O.a. Buddy Holly in We Didn't Start the Fire.
  woensdag 14 december 2022 @ 10:38:58 #289
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_207075864
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2022 10:33 schreef zorro28 het volgende:

[..]
O.a. Buddy Holly in We Didn't Start the Fire.
Er is uiteraard ook een heel nummer over 'the day the music died'
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_207075927
Wat is volgens jullie de beste artiest die er nu niet (meer) instaat?
  Redactie Sport woensdag 14 december 2022 @ 10:47:37 #291
pi_207075932
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2022 10:47 schreef MielMonteur het volgende:
Wat is volgens jullie de beste artiest die er nu niet (meer) instaat?
Slowdive

Solo is lastiger, het meeste wat ik solo luister staat er wel in
pi_207075946
Slowdive zal er wel heel lastig zijn in te krijgen haha
pi_207075960
Ik was alweer vergeten dat de Velvet Undergrounds er niet instaan, maar dat is uiteraard een blamage van proporties
pi_207076097
Missende artiesten: heel veel 60s, soul/disco, vreemde talers.

Even door de wiki scrollend kom je teveel om op te noemen tegen.

Grootste gemissen wmb die ooit 4 of meer noteringen gehad hebben en je wel zou verwachten:
The Byrds, The Pretenders, Cliff Richard, Commodores, Diana Ross, KC & The Sunshine Band, Kool & The Gang, Ray Charles, Donovan, Bread, The Everly Brothers, Hall & Oates, The Jacksons / Jackson 5, The Rubettes, Hot Chocolate, Albert Hammond, Shania Twain, Julien Clerc

En dan zijn er ook vast nog honderden artiesten met minder noteringen die ook goed passen en missen

[ Bericht 5% gewijzigd door Cassa95 op 14-12-2022 11:13:48 ]
pi_207076122
Ik wil hier heel graag LL zetten, maar daarna stop ik want ik ben wel uitgespeeld nu.
  woensdag 14 december 2022 @ 11:14:27 #296
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_207076201
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2022 11:07 schreef Cassa95 het volgende:
Missende artiesten: heel veel 60s, soul/disco, vreemde talers.

Even door de wiki scrollend kom je teveel om op te noemen tegen.

Grootste gemissen wmb die ooit 4 of meer noteringen gehad hebben en je wel zou verwachten:
The Byrds, The Pretenders, Cliff Richard, Commodores, Diana Ross, KC & The Sunshine Band, Kool & The Gang, Ray Charles, Donovan, Bread, The Everly Brothers, Hall & Oates, The Jacksons / Jackson 5, The Rubettes, Hot Chocolate, Albert Hammond, Shania Twain, Julien Clerc

En dan zijn er ook nog honderden artiesten met minder noteringen die ook goed passen en missen
Verbaas mij wel dat een aantal van deze niet meer in de lijst staan, Jackson 5 stond recent nog wel in de lijst dacht ik?
Aantal mensen dat de jaren 60 bewust heeft gemaakt nemen natuurlijk wel af, zeker relatief tegenover de jeugd die ook meestemt. Als ik naar mijn eigen lijst kijk dan heb ik ook maar 1 nummer uit de jaren 60. En 4 uit de jaren 70. En dat als iemand die wel 30+ is. Bepaalde artiesten en nummers zullen de tijd beter doorstaan.
pi_207076268
quote:
1s.gif Op woensdag 14 december 2022 08:49 schreef PippenScottie het volgende:

[..]
Mia van Gorki, luv it
  FOK!fotograaf woensdag 14 december 2022 @ 11:26:37 #298
842 Zorro
Z
pi_207076330
quote:

Ik dacht: KISS in Surrender van Cheap Trick

Staat Surrender er gewoon niet in, WAT IS DIT
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_207076441
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2022 10:38 schreef 4-elements het volgende:

[..]
Er is uiteraard ook een heel nummer over 'the day the music died'
Ja, maar daar wordt geen artiest bij naam genoemd
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 14 december 2022 @ 11:37:34 #300
pi_207076480
Staat All Summer Long van Kid Rock er nog in?

(Ik weet dat niet zo is, maar wil iedereen er graag nog op wijzen)

Overigens benoemt Lynyrd Skynyrd Neil Young natuurlijk in Sweet Home Alabama. Dus dat is een reeks van drie nummers.
  woensdag 14 december 2022 @ 11:38:03 #301
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_207076488
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2022 11:33 schreef cafca het volgende:

[..]
Ja, maar daar wordt geen artiest bij naam genoemd
Klopt, Buddy Holly wordt daarin niet genoemd. De andere 2 artiesten die omkwamen evenmin.

Zag trouwens dat Weezer er 1x in stond (in 2015) met Buddy Holly.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')