Daar ben ik gelukkig niet zo bekend meequote:Op dinsdag 13 december 2022 17:32 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Vergeet Davina Michelle niet!
Haar bekendste (en enige luisterbare) liedje heet Duurt Te Lang. En ja, dit wordt echt veel grappiger als ik het uitleg, ik weet het.quote:Op dinsdag 13 december 2022 17:33 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
[..]
Daar ben ik gelukkig niet zo bekend mee
Da's wel een hele open deur meteenquote:Op dinsdag 13 december 2022 17:36 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Haar bekendste (en enige luisterbare) liedje heet Duurt Te Lang. En ja, dit wordt echt veel grappiger als ik het uitleg, ik weet het.
Het origineel had gewoon populairder moeten zijn. Zou ook goed zijn voor de genrediversiteit als er iets meer hiphop in de Top 2000 staat.quote:Op dinsdag 13 december 2022 17:36 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Haar bekendste (en enige luisterbare) liedje heet Duurt Te Lang. En ja, dit wordt echt veel grappiger als ik het uitleg, ik weet het.
We hebben in ieder geval 133x slimme schemer, dus dat komt helemaal goed.quote:Op dinsdag 13 december 2022 17:42 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Het origineel had gewoon populairder moeten zijn. Zou ook goed zijn voor de genrediversiteit als er iets meer hiphop in de Top 2000 staat.
De Kwis is echt heel lang mijn lievelingsprogramma geweest, ik denk dat er heel veel Kwis-liedjes zijn die ik compleet uit m'n hoofd kenquote:Op dinsdag 13 december 2022 17:25 schreef Gretzl het volgende:
[..]
(bekentenis) Ik ben Even Tot Hier pas in 2020 gaan volgen. Van De Kwis moet ik de hoogtepunten nog eens op mijn gemak terugkijken.
Dat kan ik wel hebben mits er een liedje voorbijkomt over een hamster genaamd Sybje.quote:Op dinsdag 13 december 2022 17:43 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
We hebben in ieder geval 133x slimme schemer, dus dat komt helemaal goed.
Ik ga het dit keer (proberen) in de gaten te houden.quote:Op dinsdag 13 december 2022 13:44 schreef Cee het volgende:
- @:mani89 taggen als de Backstreet Boys op zijn
Het is voor mij een persoonlijke ergernis waar ik maar lastig van af kom. Niet die peroxidepipo op zich, maar dat het er zoveel zijn en andere fijne rappers op de keuzelijst 0 kans maken (lees Mos Def, LL, Tribe, Cypres, Snoop, Gangstarr, Nas, De La Soul, BEP voor de Fergie-periode, Jungle Brothers, Eric B & Rakim, Grandmaster Flash). Maar wat krijgen we: Like Toy Soldiers en Sing for the Moment.quote:Op dinsdag 13 december 2022 18:18 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
[..]
Dat kan ik wel hebben mits er een liedje voorbijkomt over een hamster genaamd Sybje.
Tja, top 2000 van meest overgewaardeerde liedjes hequote:Op dinsdag 13 december 2022 18:25 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Het is voor mij een persoonlijke ergernis waar ik maar lastig van af kom. Niet die peroxidepipo op zich, maar dat het er zoveel zijn en andere fijne rappers op de keuzelijst 0 kans maken (lees Mos Def, LL, Tribe, Cypres, Snoop, Gangstarr, Nas, De La Soul, BEP voor de Fergie-periode, Jungle Brothers, Eric B & Rakim, Grandmaster Flash). Maar wat krijgen we: Like Toy Soldiers en Sing for the Moment.
Ik snap dat het zo werkt, maar het is gewoon mijn kleine obsessie.
Ik was vroeger echt fan van De Kwis, maar Even tot Hier volg ik eigenlijk helemaal niet. Misschien toch maar eens oppikken.quote:Op dinsdag 13 december 2022 18:17 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
[..]
De Kwis is echt heel lang mijn lievelingsprogramma geweest, ik denk dat er heel veel Kwis-liedjes zijn die ik compleet uit m'n hoofd ken
Ik zou ze als ik jou was terugkijken, maar ze zijn wel vaak heel gebonden aan het nieuws van een bepaalde periode dus soms moet je nu dingen terugzoeken op ze te begrijpen
Komt goed medio januari, als ik iets minder andere dingen te doen hebquote:Op dinsdag 13 december 2022 18:17 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
[..]
Ik zou ze als ik jou was terugkijken, maar ze zijn wel vaak heel gebonden aan het nieuws van een bepaalde periode dus soms moet je nu dingen terugzoeken op ze te begrijpen
Hoe je het went of keert, Aminam is een van de weinige rappers die enigszins edgy, maar toch radiovriendelijk genoeg is om op R2 te draaien (en daarom ook in de Top staat). Ditzelfde geldt ook voor die twee Tupacjes die je altijd op de radio hoort, Macklemore (staat die nog in de Top?), Smoke Weed Every Day en de Suikerheuvelbende.quote:Op dinsdag 13 december 2022 18:25 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Het is voor mij een persoonlijke ergernis waar ik maar lastig van af kom. Niet die peroxidepipo op zich, maar dat het er zoveel zijn en andere fijne rappers op de keuzelijst 0 kans maken (lees Mos Def, LL, Tribe, Cypres, Snoop, Gangstarr, Nas, De La Soul, BEP voor de Fergie-periode, Jungle Brothers, Eric B & Rakim, Grandmaster Flash). Maar wat krijgen we: Like Toy Soldiers en Sing for the Moment.
Ik snap dat het zo werkt, maar het is gewoon mijn kleine obsessie.
En Twenty One Pilots! Al worden die vaak niet echt als hiphop gezien, meer een soort fusie van diverse genres.quote:Op dinsdag 13 december 2022 18:39 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
[..]
Hoe je het went of keert, Aminam is een van de weinige rappers die enigszins edgy, maar toch radiovriendelijk genoeg is om op R2 te draaien (en daarom ook in de Top staat). Ditzelfde geldt ook voor die twee Tupacjes die je altijd op de radio hoort, Macklemore (staat die nog in de Top?), Smoke Weed Every Day en de Suikerheuvelbende.
Ik vind het hierom erg bijzonder dat iemand als Kendrick Lamar (absoluut géén R2-muziek) wél in de Top kan staan.
En dat Niggas in Paris-nummer.quote:Op dinsdag 13 december 2022 18:39 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
[..]
Hoe je het went of keert, Aminam is een van de weinige rappers die enigszins edgy, maar toch radiovriendelijk genoeg is om op R2 te draaien (en daarom ook in de Top staat). Ditzelfde geldt ook voor die twee Tupacjes die je altijd op de radio hoort, Macklemore (staat die nog in de Top?), Smoke Weed Every Day en de Suikerheuvelbende.
Ik vind het hierom erg bijzonder dat iemand als Kendrick Lamar (absoluut géén R2-muziek) wél in de Top kan staan.
Van mijn generatie is dat wel een van de weinige nummers die wel bij alle niet-hiphop liefhebbers bekend isquote:Op dinsdag 13 december 2022 18:52 schreef Eightyone het volgende:
[..]
En dat Niggas in Paris-nummer.
Van de populariteit van dat nummer bij de stemmers begrijp ik (in principe geen hiphop-hater) al jaren niets.
Veel radiovriendelijker hiphop-nummers dan deze, die in het verleden gewoon hits zijn geweest (sowieso de hele rij van De La Soul), lijken echter compleet onzichtbaar voor de Top 2000-stemmer.
Hoog genoeg.quote:Op dinsdag 13 december 2022 18:46 schreef ArnieAlberts het volgende:
Dat je de 1999-editie van de Top luistert en je op nummer 121 al 'Sing us a song you're the pjanoman' tegenkomt![]()
Zit ik hier gewoon door Frits Spits met tranen in mijn ogen.quote:Ik dank u voor uw enthousiasme. Ik kijk met u reikhalzend uit naar alles wat er komen gaat. Ik wens u toe, een mooi slotakkoord en een gloedvolle inzet van het nieuwe millennium.
Ik dank de technici René Dimon(?), Craig Jonas en Paul de Klein, mijn linker- en rechterhand Mia Hekker, en de organisatoren van deze Radio 2-marathon. Bedenker van dit project, Kees Toering, uitvoerder Ron Stoeltie. Tot in de nieuwe eeuw, en ik heb nog een kort, persoonlijk gedicht tot slot.
Dag jaar.
Evenbeeld van een ouwejaarsdag, dat al gestorven leek voordat het leven mocht.
Dag jaar.
En nu je eindelijk rusten mag, weet ik dat je voor je bestaansrecht vocht.
Want in jou stormde het als nooit tevoren.
In jou hebben oorlogen gewoed.
Bevingen trokken diepe voeren, in jou stroomde liters bloed.
Ik neem afscheid en denk altijd aan je terug.
Dag jaar, en einde van deze eeuw.
Je sloeg naar de nieuwe tijd 'n brug, en werd eeuwig als de sneeuw.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |