Dit is denk ik ook wat het is. Het is zelfs niet eens zo dat het niet mogelijk is om een lijst te maken die alle 2000 prima zijn. Die kan je zelfs uit de 9843 halen als je zou willen. Maar goed, het is ook weer niet zo dramatisch.quote:Op dinsdag 13 december 2022 11:56 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik vind 104 nieuwe binnenkomers niet extreem, in de periode voor 2020 ging er jaarlijks een stuk meer uit. Alleen wat er binnenkomt is gewoon zelden bijzonder.
Op zijn minst neemt de Top2000 een verscheidenheid aan genres mee. Als ik de Top 4000 van Radio10 zie, hebben ze niet eens een Arcade Fire/The War On Drugs/Froukje maar wel Snelle/Flemming in hun lijst. Dat is extreem lachwekkend en niet serieus te nemen.quote:Op dinsdag 13 december 2022 12:01 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Dit is denk ik ook wat het is. Het is zelfs niet eens zo dat het niet mogelijk is om een lijst te maken die alle 2000 prima zijn. Die kan je zelfs uit de 9843 halen als je zou willen. Maar goed, het is ook weer niet zo dramatisch.
Ik hou me vast aan dat ik Dreams wel een leuke verrassende binnenkomer vind. Wellicht wat reclamebonus, wellicht wat knuppels die verkeerd klikten toen ze Fleetwood Mac wilden stemmen..quote:Op dinsdag 13 december 2022 12:01 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Dit is denk ik ook wat het is. Het is zelfs niet eens zo dat het niet mogelijk is om een lijst te maken die alle 2000 prima zijn. Die kan je zelfs uit de 9843 halen als je zou willen. Maar goed, het is ook weer niet zo dramatisch.
Voor een dubbel zo grote lijst heeft de Top 4000 inderdaad maar half de diversiteit. Wel iets meer ruimte voor 60s en dat is wel mooi.quote:Op dinsdag 13 december 2022 12:02 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
Op zijn minst neemt de Top2000 een verscheidenheid aan genres mee. Als ik de Top 4000 van Radio10 zie, hebben ze niet eens een Arcade Fire/The War On Drugs/Froukje maar wel Snelle/Flemming in hun lijst. Dat is extreem lachwekkend en niet serieus te nemen.
Dat en Radio 2 die wel wat dynamiek in de lijst wil want dat kunnen ze lekker hypen. Een statische lijst levert minder gespreksstof op.quote:Op dinsdag 13 december 2022 11:32 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
Dit is gewoon een logisch gevolg van de social media-werkelijkheid waar we in leven, en zeker als de generatie 2003-2007 tegen volwassenheid aanschurkt.
Giftig? Heb je de "muzikale" instroom niet gezien?quote:Op dinsdag 13 december 2022 11:21 schreef MielMonteur het volgende:
Anyways is de zuurheid wat afgenomen hier? Want vond de sfeer wel erg giftig gisteren.
Het zijn altijd fases inderdaad. Je hebt ook zo’n hele veilige Katie Melua periode gehad. Dat was ook niet best, maar is ook weer over gegaan. Dat is wel iets om naar uit te kijken.quote:Op dinsdag 13 december 2022 12:24 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Achja, toen Firth of Firth en Starless de lijst binnenkwamen, dat ik: oh, gaan we die kant op?
Toen er allemaal 90s alt klassiekers binnenkwamen dacht ik: oh gaan we die kant op?
Toen er allemaal albumtracks van classic albums binnenkwamen, dacht ik: oh, gaan we die kant op?
Maar uiteindelijk ging het allemaal niet echt die kant op. Dus dit hoeft ook niet per se de koers te zijn.
Dat nummer is tot nu toe elk jaar sinds ie erin staat gezakt, ook wel opvallend.quote:Op dinsdag 13 december 2022 12:27 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Het zijn altijd fases inderdaad. Je hebt ook zo’n hele veilige Katie Melua periode gehad. Dat was ook niet best, maar is ook weer over gegaan. Dat is wel iets om naar uit te kijken.
Ja, er komt een tijd dat er weer allemaal 60s en 70s kwaliteitsklassiekers hun herintrede doen, aangevuld met echte kwaliteit uit de 90s en een paar nummers van Phoebe Bridgers en Big Thief enzo.quote:Op dinsdag 13 december 2022 12:24 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Achja, toen Firth of Firth en Starless de lijst binnenkwamen, dat ik: oh, gaan we die kant op?
Toen er allemaal 90s alt klassiekers binnenkwamen dacht ik: oh gaan we die kant op?
Toen er allemaal albumtracks van classic albums binnenkwamen, dacht ik: oh, gaan we die kant op?
Maar uiteindelijk ging het allemaal niet echt die kant op. Dus dit hoeft ook niet per se de koers te zijn.
Ja de 'SkyRadio' en 'Volendamse' periode 2007-2011 ongeveer. In 2012-2014 had je nog wat uitlopers daarvan maar werd het langzaam de 90s alternative dat de boventoon voerde aan nieuwe nummersquote:Op dinsdag 13 december 2022 12:27 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Het zijn altijd fases inderdaad. Je hebt ook zo’n hele veilige Katie Melua periode gehad. Dat was ook niet best, maar is ook weer over gegaan. Dat is wel iets om naar uit te kijken.
Of een opleving voor Nick, Simon en Kees, omdat die zo’n leuke serie maakten met muziek van de Beatles op de achtergrond.quote:Op dinsdag 13 december 2022 12:54 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik verwacht voor volgend jaar iig weer een opleving van de Beatles, aangezien Nick, Simon en Kees daar nu een serie over maken.
Ik denk dat er wel iets van een trendbreuk is tussen jongeren en ouderen, dat de jongeren op een bepaald punt niet meer allemaal ongeveer dezelfde muziek kennen, omdat op internet van alles te vinden is, terwijl de ouderen waren aangewezen op de playlist van Arbeidsvitaminen. Dat maakt het bijvoorbeeld al lastiger voor recente klassiekers.quote:Op dinsdag 13 december 2022 12:27 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Nee, alles is geheim.... openheid hebben ze nooit gegevenquote:Op dinsdag 13 december 2022 13:17 schreef pipster het volgende:
Is er wel eens bekend gemaakt hoeveel stemmen nummer 1 heeft en hoeveel stemmen nummer 2000 heeft?
Een user die zegt dat hij/zij een nummer niet kent, maar als het nummer begint blijkt hij/zij het toch te kennen?quote:Op dinsdag 13 december 2022 13:17 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Als we nu en FOK! Top 2000 topic bingokaart zouden maken, wat staat er dan allemaal op?
- Broekje uit
- Die drummer..
- Naakt ingezongen
- Nederland is een..
- Iemand een uurlijstje?
...
Er zijn wel ooit schattingen gedaan ergens, maar geen idee hoe nauwkeurig die zijn. Je kunt natuurlijk altijd de standaard statistieken erop loslatenquote:Op dinsdag 13 december 2022 13:19 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Nee, alles is geheim.... openheid hebben ze nooit gegeven
- Brian May woordgrap (of een variant)quote:Op dinsdag 13 december 2022 13:17 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Als we nu en FOK! Top 2000 topic bingokaart zouden maken, wat staat er dan allemaal op?
- Broekje uit
- Die drummer..
- Naakt ingezongen
- Nederland is een..
- Iemand een uurlijstje?
...
-Het origineel van ... is ook goed.quote:Op dinsdag 13 december 2022 13:17 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
- Broekje uit
- Die drummer..
- Naakt ingezongen
- Nederland is een..
- Iemand een uurlijstje?
...
Diaan, post jij de lyrics?quote:Op dinsdag 13 december 2022 13:17 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
- Broekje uit
- Die drummer..
- Naakt ingezongen
- Nederland is een..
- Iemand een uurlijstje?
...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |