Persoonlijk vind ik hun top allertijden het beste van allemaal; niet zoals de "eeuwige" 100 van radio538, die je beter de top 100 van 1997 en later kan noemen
Jammer dat er nogal wat jaren 90 nummertjes missen die er toch eigenlijk ook wel in thuis horen, zoals wat goede nummers van Live, Radiohead, U2 (One anyone?). Ze stellen de top samen op wat er per jaar aan verzoekjes binnenkomt gemengd met de themaweken.
Zolang de doelgroep van radio 2 de groep is die is opgegroeid in de 50-60-70-80 en nog niet in de 90's zal het nog wel even duren dat deze nummers er in komen.
Maar wat vinden jullie zoal van de top 2000 vergeleken de andere lijstjes,op welke nummers heb jij gestemd (als je gestemd hebt)?
Mijn lijstje was:
dire straits - romeo & julliet
dire straits - brother in arms
queen - somebody to love
john lennon - imagine
simon & garfunkel - bridge over troubled water
billy joel - piano man
john hyatt - have a little faith in me
tracy chapman - fast car
vangelis - chariots of fire
blues brothers - everybody needs somebody
quote:*zingt*
Op vrijdag 09 november 2001 09:53 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik heb nog niet gestemd, maar mijn stemmen zullen als vanzelfsprekend naar Drs P gaan.
quote:eh?
U kunt tienmaal uw favoriete plaat selecteren.
Ik mag Cobus Bosscha wel bedanken, want doordat hij zo'n waardeloze dj is, ben ik weer meer naar Radio 2 gaan luisteren. Sterker nog, de laatste weken gaat 3FM alleen nog van 9 tot 12 aan.
Maar deze zijn het geworden voor mij:
Beatles - I should have known better
Joan Jett & the Blackhearts - I love rock ' n roll
Madonna - Into the groove
Plastic Bertrand - Ca plane pour moi
Selecter - On my radio
Earth & Fire - Memories
Katrina & the Waves - Walking on sunshine
Nena - 99 Luftballons
Tracey Ullman - Break away
Police - So lonely
-EDIT- Ik was er eentje vergeten
Hm, netjesse 7:3 verdeling vrouw:man zang
[Dit bericht is gewijzigd door ranja op 09-11-2001 13:18]
Small Faces - Itchycoo Park
Who - Pinball Wizard
Kinks - Waterloo Sunset
Donovan - Atlantis
New Order - Blue Monday
M - Popmuzik
Byrds - Mr. Tambourine Man
Dionne Warwick - Anyone Who Had A Heart
Doors - The End
Beatles - Lucy In The Sky With Diamonds
De mooist 'eeuwige' lijst vind ik toch die van Kink FM, dit jaar vond ik ongeveer alle nummers die erin stonden wel goed, ook kan je daar alles wat je wil in je lijstje zetten.
Dit is 'm dan geworden, maar ik denk dat als ik 'm over een week weer zou doen, dat het best zou kunnen dat 'ie er heel anders uit zou zien...
quote:Maar waarom dan toch 3 van depeche mode? Zelf weten natuurlijk, maar als je teveel nummer hebt zou ik eerst de 'dubbele bands' er uit halen...
Op vrijdag 09 november 2001 13:12 schreef Sjaakman het volgende:
Je mag er maar 10 kiezen, en ik koos (na zorgvuldige selectie) 25 nummers... Dus heb ik er nog eens 15 moeten "deleten" ook...
quote:Nee hoor... Bij Sky is het een lijstje van 50 platen
Op vrijdag 09 november 2001 13:19 schreef SunChaser het volgende:
Pffffff 2000 platen in een lijstje?
Dus eigenlijk is het gewoon Sky radio!
quote:Zit wat in, maar Depeche Mode roeleert grote tijd.
Op vrijdag 09 november 2001 13:17 schreef ranja het volgende:[..]
Maar waarom dan toch 3 van depeche mode? Zelf weten natuurlijk, maar als je teveel nummer hebt zou ik eerst de 'dubbele bands' er uit halen...
quote:Jaaaaa die is ook heel erg mooi
Zager & Evans - In the year 2525
quote:Dit is idd een heel prettig nummer. Ik vind si j'etais president ook wel leuk van hem
- Gerard Lenorman - La ballade des gens heureux
Vorig jaar had ik Les Lacs du Connemara op mijn lijstje staan
quote:http://top2000.omroep.nl/stemmen2001/
Op vrijdag 09 november 2001 15:56 schreef Machiel het volgende:
Misschien handig als iemand een linkje neerzet waar je kan stemmen? Voor de luien onder ons![]()
Ik ben trouwens benieuwd of dit nummer te pluggen valt. Als iedereen o.a. stemt op dit nummer, eens kijken hoe hoog hij kan komen.
Steun mij in deze shameless plug
quote:Count me in!
Op vrijdag 09 november 2001 17:14 schreef Vamos het volgende:
Steun mij in deze shameless plug
Juliet says hey it's Romeo you nearly gave me a heart attack
He's underneath the window she's singing hey la my boyfriend's back
Beach Boys - God Only Knows
Beatles - Paperback Writer
David Bowie - Space Oddity
Byrds - Eight Miles High
Creedence Clearwater Revival - I Put a Spell On You
Doors - Riders on the Storm
Bob Dylan - Hurricane
Jimi Hendrix - All along the watchtower
Pink Floyd - Echoes (geheid dat die niet in de eindlijst gaat komen, 20 minuten is een beetje lang voor de radio)
Neil Young - Like a Hurricane
- Pink Floyd - Shine on you crazy diamond
- Talk Talk - Such a shame
- U2 - New year's day
- Dire Straits - Brothers in arms
- The Doors - The End
- Eagles - Hotel California
- Pink Floyd - Wish you were here
- Rolling Stones - Sympathy for the devil
- Led Zeppelin - Stairway to heaven
- Robert Plant - Bog Log
Mijn lijstje weet ik nog niet. Pfff, dat is zo moeilijk... Vorig jaar kon ik ook niet kiezen. Ik weet niet eens wat mijn favoriete Beatlesnummer is! Morgen ga ik me er maar eens in verdiepen.
Jullie horen nog van me!
Al Stewart - The year of the cat
Anna & Kate mcGarrigle - Complainte pour Ste. Catherine Tja, ik heb wat met dat nummer
Beach Boys - God only knows
Beatles - Strawberry fields forever Wat moet een mens kiezen???
Bob Dylan - Hurricane
Buddy Holly - Well all right
David Bowie - Sound and vision
John Lennon - Working class hero
Wings - Hi hi hi
George Harrison - What is life
Tja...
[Dit bericht is gewijzigd door Jane op 15-11-2001 09:36]
Op dit moment De Top 70 van de jaren 70 op Radio 2. Ze zijn nu wel al bij nr. 24.
Het ellendige van de Top 2000 vind ik dat mijn favoriete platen op één of andere manier altijd midden in de nacht gedraaid worden. En een hele week 24 uur per dag opblijven lukt met echt niet meer.
quote:The Rasberry's natuurlijk
Op woensdag 14 november 2001 17:21 schreef Jane het volgende:
Wat moet een mens kiezen???
Stemmen kan nog steeds!
Ik zag dat radio3 ook weer een top 715 heeft (wie heeft dat getal nou weer verzonnen!)
De nummers waar je uit kan kiezen vinnik wat beperkter dan die van radio2. Een hoop goed spul zit er niet tussen. In plaats daarvan heeeeel erg veel van dit jaar en vorig jaar.
Echt een top "allertijden", als 30% uit de laatste 5 jaar stamt
Ach wat, ik luister eigenlijk toch nooit naar de radio en zeker niet naar radio 2
quote:Nu is 3FM natuurlijk wat meer 'bij de tijd' dan Radio 2.
Op woensdag 12 december 2001 14:47 schreef Vamos het volgende:
<schop>Stemmen kan nog steeds!
Ik zag dat radio3 ook weer een top 715 heeft (wie heeft dat getal nou weer verzonnen!)
De nummers waar je uit kan kiezen vinnik wat beperkter dan die van radio2. Een hoop goed spul zit er niet tussen. In plaats daarvan heeeeel erg veel van dit jaar en vorig jaar.
Echt een top "allertijden", als 30% uit de laatste 5 jaar stamt
De lijst heet De Verrukkelijke 715, naar de legendarische hitlijst (jaren '80) De Verrukkelijke 15.
Alleen ik neem net als de veronica en de 538 top 100 zo'n lijst veel minder serieus als het gros uit de laatste 3 jaar komt.
Ik vind dat als je zo'n lijst samenstelt, je dan ook echt vanaf de jaren 50, gelijkelijk verdeeld over de decennia een lijst moet maken. De radio2 top komt daar dicht bij in de buurt (iets te weinig goede muziek uit de jaren 90 alleen)
alle andere lijsten (538,veronica, zelfs die rockradio lijst (hoe heet die zender ook alweer?) zijn erg goedkoop gericht op het korte termijn geheugen en de luisteraar doelgroep.
Jammer maar helaas. Maar noem het dan geen "allertijden" of "eeuwige".
En als stemmer vind ik dat je bij jezelf te raden moet gaan bij welke nummers in je leven tot dusver de meeste indruk hebben gemaakt. Dat je na 5 jaar nog denkt van "wat was dat toch een goed nummer!". Dat kun je onmogelijk (ok een beetje) zeggen van nummers die nu in de top staan of van 1 jaar oud.
Maar toch staan die niet radio 2 lijsten vol met spul van max. 3 jaar oud.
Ook al is het niet je smaak, je kunt echt wel zeggen of iets muzikaal erg goed in elkaar zit. Ik hou niet zo van heavy metal, maar bij sommige zang+gitaar samenspel krijg ik toch kippenvel.
Vindt het toch erg lastig om een goed lijstje te maken. Er staan echt zoveel goede nummers op. Dit is eigenlijk gewoon een lijstje van nummers die ik goed vind. Toch meer de uitschieters van mijn favo's
Je kunt maar EEN nummer van Human League kiezen.
Ik hoef natuurlijk niet te vertellen welke...
quote:Ik neem aan dat je kink FM bedoelt:
Op woensdag 12 december 2001 17:33 schreef Vamos het volgende:
alle andere lijsten (zelfs die rockradio lijst (hoe heet die zender ook alweer?) zijn erg goedkoop gericht op het korte termijn geheugen en de luisteraar doelgroep.
Kink FM hanteert (net als (bij mijn weten) 538 en yorin) GEEN van te voren samengestelde lijst. De lijst is dus in zijn geheel een keuze van de luisteraars. Tja, en dat dan de meeste keuzes van de luisteraar uit het laatste decennium komen..... dat is dan de keuze van de luisteraar, en dus de doelgroep van Kink FM.
Zo verbaas ik me over het feit dat er bij de top 100 lijsten van 538 en yorin platen gedraaid worden die je anders NOOIT op deze zenders hoort. Als de zender dan verstandig zouden zijn, zouden ze dit ook opnemen in het reguliere format/playlist.
Kijk maar eens wat er in de lijst van yorin staat en hoeveel je wel eens voorbij hoort komen.
Als het 15 % is, ben je er wel volgens mij.
Tot zover deze gedachtengang.
Voor meer informatie zie http://top2000.omroep.nl/2001/.
Daar is onder meer te lezen dat meer dan 12.000 mensen hun stem hebben uitgebracht.
quote:
Op vrijdag 28 december 2001 19:32 schreef LoekB het volgende:
In die van radio 2 staan alleen maar nummers die minstens 15 jaar ofzo oud zijn.
quote:haha! Nou nee. In de top 538 hebben nummers die 15 jaar oud zijn errug weinig kans om er in te komen
Op vrijdag 28 december 2001 19:32 schreef LoekB het volgende:
bah , stomme klotetop 2000 , die radio 538 vorig jaar had was veel beter daarin had elke nummer tenminste kans om in te komen. In die van radio 2 staan alleen maar nummers die minstens 15 jaar ofzo oud zijn.
Bovendien zijn de meeste platen in de top 2000 ouder dan 15 jaar
En terecht....
We zijn al bijna weer aan het einde! Wat een mooie platen zijn het allemaal toch!
Leuk om eens te horen wat de wat oudere nederlander zijn/haar favoriet is. Temeer zij een wat ruimer aanbod aan muziek hebben meegemaakt
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |