Wat is eigenlijk het nummer dan de meeste stemmen heeft gekregen in die database en die er niet in staat?quote:Op maandag 12 december 2022 22:46 schreef Cassa95 het volgende:
Over stemmenspreiding gesproken. Nog drie voorbeelden van niet genoteerde artiesten naast Tool uit die database met 3K stemlijsten:
Totaal aantal stemmen / Verschillende nummers / Maximum bij 1 nummer / Artiest
63 / 14 / 12 / Bjork
59 / 16 / 14 / Diana Ross
57 / 11 / 14 / Hall & Oates
Nou vind ik So What prachtig hoor, maar niet echt een nummer voor in de Top2000. Niet vreemd dat die er weer uit is.quote:Op maandag 12 december 2022 22:45 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
En zoals Mex al aangaf is het qua soul, jazz, gospel e.v. triest gesteld deze Top.
Ik denk iets van Eefje de Visserquote:Op maandag 12 december 2022 22:48 schreef zorro28 het volgende:
[..]
Wat is eigenlijk het nummer dan de meeste stemmen heeft gekregen in die database en die er niet in staat?
De kids hebben tegenwoordig geen tijd meer om na te denken, druk met de telefoon en zo.quote:Op maandag 12 december 2022 22:45 schreef hhh38 het volgende:
[..]
De (hernieuwde?) waardering van Nederlandstalige muziek valt me al een tijdje op. Waar zou dat aan liggen?
Ik doe er zelf deels ook aan mee overigens. Spinvis, Eefje en Froukje
Djiesus wat een boomer opmerkingquote:Op maandag 12 december 2022 22:50 schreef MadMaster het volgende:
[..]
De kids hebben tegenwoordig geen tijd meer om na te denken, druk met de telefoon en zo.
Dan is dat Nederlandstalige staccato gekreun met minimale muzikale ondersteuning wel zo makkelijk...
Ik ben post boomer...quote:Op maandag 12 december 2022 22:50 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
[..]
Djiesus wat een boomer opmerking
OK, dan vat ik het op als een compliment.quote:Op maandag 12 december 2022 22:52 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
[..]
Iedereen kan een boomeropmerking maken, leeftijd niet meegerekend
Van die drie: Human Behaviour, Theme From Mahagony en Maneater. In totaal denk ik Porcupine Tree - Arriving Somewhere But Not Here (met 63x). In die lijst te vinden op plaats 270quote:Op maandag 12 december 2022 22:48 schreef zorro28 het volgende:
[..]
Wat is eigenlijk het nummer dan de meeste stemmen heeft gekregen in die database en die er niet in staat?
Klopt. Het heeft ook tot 2019 moeten duren eer Radio 2 de volledige (album)versie van Let it Happen ging draaien, nadat fans jarenlang steen en been klaagden. Als het even kan prefereren ze de kortst mogelijke versie zodat er meer tijd overblijft voor DJ-praat, verhalen van luisteraars, commercials etc.quote:Op maandag 12 december 2022 22:44 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
Plus, je zegt het al, R2 draait niet vaak lange(re) nummers door het jaar heen tenzij ze al echte Top-classics zijn geworden (ik noem een Fool's Overture, Purple Rain of Telegraph Road als een DJ echt avontuurlijk wil zijn).
Over welke Nederlandstalige bijdragen heb je het dan? De luisteraar van een Froukje of Eefje is niet te vergelijken met bijvoorbeeld de luisteraar van een Suzan en Freek of de luisteraar van Racoon.quote:Op maandag 12 december 2022 22:55 schreef MadMaster het volgende:
Maar serieus, wie is de doelgroep/fanbase van die Nederlandstalige bijdragen?
Ik ken niemand bij wie ik dat thuis heb gehoord of iemand die me het aangeraden heeft om te luisteren (behalve Gretzl dan)...
De Nederlandse bijdragen die nu zo 'in' zijn, zoals @hhh38 stelt, waarbij hij Eefje, Froukje en Spinvia noemt.quote:Op maandag 12 december 2022 22:58 schreef Felagund het volgende:
[..]
Over welke Nederlandstalige bijdragen heb je het dan? De luisteraar van een Froukje of Eefje is niet te vergelijken met bijvoorbeeld de luisteraar van een Suzan en Freek of de luisteraar van Racoon.
Hoeft niet per se één doelgroep te zijn, maar ik ben oprecht benieuwd...quote:Op maandag 12 december 2022 22:45 schreef hhh38 het volgende:
[..]
De (hernieuwde?) waardering van Nederlandstalige muziek valt me al een tijdje op. Waar zou dat aan liggen?
Waarom er plots zoveel Nederlandse vrouwen scoren in hun moedertaalquote:Op maandag 12 december 2022 22:45 schreef hhh38 het volgende:
[..]
De Nederlandstalige muziek was compleet 'uit' de mode begin van de 10s. Toen raakte alles uit Volendam en namen als Marco Borsato echt op hun retour en was de popmuziek uit Nederland echt tot een behoorlijk laag niveau gekelderd. Zeker vergeleken met het buitenland. Na meerdere magere jaren, waarin de enige NL-talige nummers in de hitlijsten (zo ongeveer) NL hiphop was, kwam Nederlands weer terug eind van de 10s.quote:Op maandag 12 december 2022 23:02 schreef MadMaster het volgende:
[..]
De Nederlandse bijdragen die nu zo 'in' zijn, zoals @:hhh38 stelt, waarbij hij Eefje, Froukje en Spinvia noemt.
[..]
Hoeft niet per se één doelgroep te zijn, maar ik ben oprecht benieuwd...
Ik bedoelde niet per se alleen de artiesten die ik noemde, maar ook Nederlandse hiphop is super populair de afgelopen jaren. Volgens mij staat de top 50 in Nederland op Spotify vol met Nederlandstalige nummers. Dat is toch een tijd alleen het genre van Guus Meeuwis, Acda & De Munnik en Nick & Simon geweest. In de alternatieve hoek was praktisch alles Engelstalig en Nederlandse hiphop legde het over het algemeen af tegen buitenlandse artiesten.quote:Op maandag 12 december 2022 23:02 schreef MadMaster het volgende:
[..]
De Nederlandse bijdragen die nu zo 'in' zijn, zoals @:hhh38 stelt, waarbij hij Eefje, Froukje en Spinvia noemt.
[..]
Hoeft niet per se één doelgroep te zijn, maar ik ben oprecht benieuwd...
Als we trouwens één persoon de schuld kunnen geven (voornamelijk gekeken naar wat mainstream scoort).quote:Op maandag 12 december 2022 22:45 schreef hhh38 het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 5% gewijzigd door Gretzl op 12-12-2022 23:37:13 ]Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
Helaas heeft die het weer niet gered en als ex-nummer 1 van de Snob zal die ook daar niet in staan.quote:Op maandag 12 december 2022 22:53 schreef Cassa95 het volgende:
[..]
In totaal denk ik Porcupine Tree - Arriving Somewhere But Not Here (met 63x). In die lijst te vinden op plaats 270
NL hiphop is allang op retour. Was het grootst rond 5-7 jaar terug. In 2019 al stonden Maan & Tabitha (Hij Is Van Mij), Marco & Davina (Hoe Het Danst) Davina (Duurt Te Lang), Snelle (Reunie), Suzan & Freek (Als Het Avond Is), Snelle (Scars), Nielson (IJskoud), Kraantje Pappie & Tabitha (Moment) in de top 20 van de Single Top 100 dat jaar voor de eerste NL hiphop plaat (Henkie T met DomDoen). Dat jaar was denk ik wel het kantelpunt als het gaat om NL pop met de doorbraak van Snelle die pop ging maken, Suzan & Freek, Davina Michelle, Tabitha, Maan die NL pop ging maken.quote:Op maandag 12 december 2022 23:18 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik bedoelde niet per se alleen de artiesten die ik noemde, maar ook Nederlandse hiphop is super populair de afgelopen jaren. Volgens mij staat de top 50 in Nederland op Spotify vol met Nederlandstalige nummers. Dat is toch een tijd alleen het genre van Guus Meeuwis, Acda & De Munnik en Nick & Simon geweest. In de alternatieve hoek was praktisch alles Engelstalig en Nederlandse hiphop legde het over het algemeen af tegen buitenlandse artiesten.
Geen users van andere sites taggenquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |