abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206357849
Nog maar een topic over een van de bekendste complotdenkers van Nederland, fascist, mol voor Rusland, ruziemaker, wegloper, oikofoob, schrijver en desalniettemin ook een van de leden van de Nederlandse tweede kamer.

Meneer heeft tegenwoordig een telg genaamd Lancelot.

twitter

[ Bericht 4% gewijzigd door trein2000 op 17-10-2022 22:19:20 ]
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  maandag 17 oktober 2022 @ 22:01:16 #2
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_206357929
Wappies die anderen van korte termijn denken en haat beschuldigen. De wereld van de extreemrechtse FvD aanhangers
pi_206358178
Reptielen! Overal REPTIELEN!!
pi_206358232
Gelieve niet te eikelen met de OP. Wijzigen mag best, slopen en sneren niet.
zie email 27 oktober
pi_206358279
Het is mij overigens nog steeds niet helemaal duidelijk of er psychisch iets mis is met Baudet of dat deze idioterie gewoon onderdeel is van een of andere krankzinnige act.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_206358304
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 22:23 schreef KoosVogels het volgende:
Het is mij overigens nog steeds niet helemaal duidelijk of er psychisch iets mis is met Baudet of dat deze idioterie gewoon onderdeel is van een of andere krankzinnige act.
Als dit allemaal een act is, waarom dan?

Ik heb dat ook lang gedacht hoor, dat het puur om aandacht/geld ging. Maar met dit soort totale waanzin stoot je toch eerder mensen af?
zie email 27 oktober
  maandag 17 oktober 2022 @ 22:28:58 #7
403588 mcmlxiv
pi_206358331
Ik geloof niet zo in een act. Baudet was altijd al een beetje van het padje af, nu is hij definitief verdwaald.
pi_206358345
Het meest verontrustende is dat FvD nog vijf zetels weet te halen in de peilingen...

Meer dan 300k stemmers die zonder probleem op iemand stemmen die beweert dat we door een globalistische elite van reptielen worden bestuurd.
pi_206358427
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 22:25 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik heb dat ook lang gedacht hoor, dat het puur om aandacht/geld ging. Maar met dit soort totale waanzin stoot je toch eerder mensen af?
Beste wat ik kan bedenken is dat hij op deze wijze verzekerd is van de steun van een deel - al zij het een klein deel - van het electoraat. Wappies en complotdenkers zijn sowieso goed voor een paar zetels, en die heeft Baudet in de pocket. Hij is daarmee zo goed als zeker van het Kamerlidmaatschap.

Maar goed, ook die uitleg is natuurlijk niet heel overtuigend. Ik vind het gewoon moeilijk te geloven dat Baudet werkelijk overtuigd is van de waanzin die hij uitkraamt. Ik dacht altijd dat dergelijke denkbeelden waren voorbehouden aan de grootste gekken.

Ik bedoel, zelfs complotgoeroe Alex Jones hecht geen geloof aan de krankzinnigheid die hij zijn publiek voorschotelt.

[ Bericht 0% gewijzigd door KoosVogels op 17-10-2022 22:46:01 ]
pi_206358474
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 22:30 schreef Breekfast het volgende:
Het meest verontrustende is dat FvD nog vijf zetels weet te halen in de peilingen...

Meer dan 300k stemmers die zonder probleem op iemand stemmen die beweert dat we door een globalistische elite van reptielen worden bestuurd.
Maar hoeveel mensen weten nu van deze opmerkingen in Nederland? Ik schat op zijn hoogst enkele tienduizenden, als het er al zo veel zijn. Journalisten zouden dit eigenlijk veel meer moeten verspreiden. Die 3 tot 5 zetels komen dus vooral van mensen die hier niks van weten.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 17 oktober 2022 @ 22:45:14 #11
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_206358488
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 22:38 schreef KoosVogels het volgende:
Beste wat ik kan bedenken is dat hij op deze wijze verzekert is van de steun van een deel - al zij het een klein deel - van het electoraat. Wappies en complotdenkers zijn sowieso goed voor een paar zetels, en die heeft Baudet in de pocket. Hij is daarmee zo goed als verzekerd van het Kamerlidmaatschap.
Yup helemaal mee eens, dat zei ik in het vorige deel ook.
Liever een kleine stabiele achterlijke achterban waardoor je nog jaren verzekerd bent van je politieke carriere dan in een vijver vissen waar meer succesvollere partijen (PVV/VVD) vooral in vissen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  maandag 17 oktober 2022 @ 22:52:01 #12
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_206358530
Maar hoeveel mensen zullen echt geloven dat Rutte bijvoorbeeld een reptiel is? Dat zijn toch wel echt die ver in de complottheorieën zitten. Zelfs in een BNW zullen dat er niet veel zijn. Van zijn volgers op twitter zie je een enkele het verdedigen, de rest is vooral stil of negeert het (of hij bedoeld het niet zo).
pi_206358540
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 22:45 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Liever een kleine stabiele achterlijke achterban waardoor je nog jaren verzekerd bent van je politieke carriere dan in een vijver vissen waar meer succesvollere partijen (PVV/VVD) vooral in vissen.
In dat geval heeft Baudet dus de hoop opgegeven dat FvD kan uitgroeien tot een brede volksbeweging - wat in 2019 heel even dreigde te gebeuren.

Zoals jij al aangeeft is de vijver waarin Forum niet vist weliswaar stabiel, maar hij is tegelijkertijd ook verdomd klein.
pi_206358655
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 22:53 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
In dat geval heeft Baudet dus de hoop opgegeven dat FvD kan uitgroeien tot een brede volksbeweging - wat in 2019 heel even dreigde te gebeuren.

Zoals jij al aangeeft is de vijver waarin Forum niet vist weliswaar stabiel, maar hij is tegelijkertijd ook verdomd klein.
Maar in dat verhaal zit ook een rariteit. Waarom zou iemand die alleen maar meer van hetzelfde hoefde te doen om zo het torentje binnen te wandelen die afslag nemen? Dat is op zichzelf toch al heel raar?

Ik vind het ook heel lastig om aan te nemen dat hij volkomen krankzinnig geworden is. Maar de puzzelstukjes passen gewoon niet in mekaar, ik krijg de vinger er niet achter. Er mist wat.
zie email 27 oktober
  maandag 17 oktober 2022 @ 23:08:30 #15
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_206358687
quote:
Het lijkt er voor mij op dat het succes indertijd naar zijn hoofd is gestegen en op een of andere manier doorgefikt is. En nu het weer rustiger is zich inderdaad er bij neer heeft gelegd dat zijn fvd volkspartij project mislukt is. Nu onderscheidt hij zich eenvoudig met wat extremen en heeft zo een lekker zeteltje om aan te plakken
pi_206358773
quote:
1s.gif Op maandag 17 oktober 2022 22:17 schreef Heph844 het volgende:
[ afbeelding ]Reptielen! Overal REPTIELEN!!
Thierry kan nu bij Lange Frans aanschuiven om Frans z'n mind te blowen.

Holy shit Thierry.. ho-ly shit!!
  maandag 17 oktober 2022 @ 23:18:56 #17
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_206358779
quote:
1s.gif Op maandag 17 oktober 2022 23:17 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Thierry kan nu bij Lange Frans aanschuiven om Frans z'n mind te blowen.

[ afbeelding ]

Holy shit Thierry.. ho-ly shit!!
pi_206358787
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 22:45 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Maar vanaf waar gelooft hij zijn eigen onzin niet meer? Hij is al vrij lang bezig met het verspreiden van hele dubieuze theorieen, waarbij ik denk dat hij er voor een groot deel volledig achter staat. Ik ken vanuit mn naaste omgeving ook gevallen waarvan ik in het begin dacht dat ze een grapje maakten, maar steeds verder losraakten van de realiteit en inmiddels echt geloven in chemtrails, genocide-vaccins en satanistische pedonetwerken.
Ik sluit niet uit dat dit geen act van Baudet is.
Цой жив
pi_206358798
Nog eens deze tweet met filmpje plaatsen, voor mensen die het nog niet gezien hebben en TT en de ophef niet snappen

twitter
pi_206358802
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 22:53 schreef KoosVogels het volgende:
Dit zegt hij zelf al een tijdje, hè. Dat hij het niet meer via de democratie (as is) ziet gebeuren. Niet door zijn gedrag, maar door hoe 'het' werkt. Nu kan je een boompje opzetten over hoe dit een (grenzeloze) cope is van een narcist. Maar bottomline is: hij was optimistisch, nu openlijk uiterst cynisch. Vandaar ook het clownesque-gedrag. Wat rest er immers? Een alternatieve samenleving opbouwen. Met weinig vertrouwen oppert ie dat nog wel eens als mogelijkheid. Vandaar ook al die side-projecten De kamer is in ieder geval niet meer dan een podium om de gekte aan de kaak te stellen, recht voor de neus van de gekken zelf. Maar hij maakt zich geen illusies. Zijn woorden bereiken de macht niet, en hij zal met zijn woorden nooit deel uitmaken van de macht. Maar maakt dat het 'nodig' om een groot deel van je electoraat af te stoten? Nee. Zo bezien getuigd het eigenlijk wel van goed karakter, maar bevestigd het dus ook dat ie van het padje af is. Geen grip meer op de werking van de dingen. Hij durfde los te laten, en voila: een diepe val. Maar vele komen wel weer goed terecht, uiteindelijk. Intern althans. Dat balanceert zich wel weer uit. Alhoewel problematisch te laat voor een publiek figuur.

[ Bericht 0% gewijzigd door Akathisia op 18-10-2022 00:03:51 ]
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_206358808
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 23:18 schreef Momo het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Baas B. hield 'm in evenwicht.
pi_206358815
Dit geldt toch ook voor - wie zijn die mensen?- Kaag, beetje losgezogen van de mensen, net als Rutte trouwens. En Baudet. Nouja, de hele politiek wel.
Nowadays you have to boil people before you can sleep with them. *General's Daughter
  maandag 17 oktober 2022 @ 23:25:58 #23
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_206358823
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 23:20 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Maar vanaf waar gelooft hij zijn eigen onzin niet meer? Hij is al vrij lang bezig met het verspreiden van hele dubieuze theorieen, waarbij ik denk dat hij er voor een groot deel volledig achter staat. Ik ken vanuit mn naaste omgeving ook gevallen waarvan ik in het begin dacht dat ze een grapje maakten, maar steeds verder losraakten van de realiteit en inmiddels echt geloven in chemtrails, genocide-vaccins en satanistische pedonetwerken.
Ik sluit niet uit dat dit geen act van Baudet is.
Ik schat sinds covid of zo. Toen is hij er achter gekomen dat er wat stemvee bij complotgekken ligt.
pi_206358840
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 23:23 schreef Bluesdude het volgende:
Nog eens deze tweet met filmpje plaatsen, voor mensen die het nog niet gezien hebben en TT en de ophef niet snappen

[ twitter ]
Hij lijkt hier de laatste twijfelaars van de volslagen debielen te willen scheiden.
  maandag 17 oktober 2022 @ 23:31:49 #25
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_206358864
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 23:25 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Ik schat sinds covid of zo. Toen is hij er achter gekomen dat er wat stemvee bij complotgekken ligt.
Ik snap die theorie van jou niet hoor, want hij is juist stemmen gaan verliezen vanaf het moment dat hij steeds extremer werd, dan hou je daar toch juist mee op zodra je merkt dat je stevig aan het inleveren bent qua zetels ipv er nog eens 20 scheppen bovenop te doen!?
pi_206358893
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 23:31 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]
Ik snap die theorie van jou niet hoor, want hij is juist stemmen gaan verliezen vanaf het moment dat hij steeds extremer werd, dan hou je daar toch juist mee op zodra je merkt dat je stevig aan het inleveren bent qua zetels ipv er nog eens 20 scheppen bovenop te doen!?
Niet als je overtuigd bent van je gelijk en dat is hij, kan je het mee eens zijn of niet maar ik heb zeker bewondering voor zijn standvastigheid. En daar is in deze tijd weleens wat tekort aan. Dus ja.
Nowadays you have to boil people before you can sleep with them. *General's Daughter
pi_206358922
quote:
Heb t in een ander topic genoemd maar even een zijweg.

Trump en Baudet zitten qua functie wel redelijk onder dezelfde Russische paraplu.

Trump liep maanden geleden onze boeren aan te sporen tot verzet en alle andere opstandelingen in Europa te pushen.

Dat is niet in Trump's belang, niet in Amerikaans politiek belang en ook niet in het belang van de Amerikaanse burger. Alle 3 partijen hebben geen interesse in Europese instabiliteit op nationaal niveau.

Kortom Kremlinpropanda.

Baudet zal wel een poging willen doen om de meest krankzinnig gestoorden militant te maken met deze waanzin als basis in de hoop dat men elders in Europa zijn voorbeeld volgt. Hij is immers wat meer dan een onbekend gezicht op een forum ergens.

Zie dit wel als een plan voor verdere ontwrichting vanuit Rusland.
  maandag 17 oktober 2022 @ 23:43:20 #28
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_206358938
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 23:31 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]
Nou ja, we hebben het hier over de vraag "wat als hij niet gek is?".
pi_206358942
Dan rest er eigenlijk alleen nog maar de optie dat hij gelijk heeft.
pi_206358956
quote:
1s.gif Op maandag 17 oktober 2022 23:41 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Heb t in een ander topic genoemd maar even een zijweg.

Trump en Baudet zitten qua functie wel redelijk onder dezelfde Russische paraplu.

Trump liep maanden geleden onze boeren aan te sporen tot verzet en alle andere opstandelingen in Europa te pushen.

Dat is niet in Trump's belang, niet in Amerikaans politiek belang en ook niet in het belang van de Amerikaanse burger. Alle 3 partijen hebben geen interesse in Europese instabiliteit op nationaal niveau.

Kortom Kremlinpropanda.

Baudet zal wel een poging willen doen om de meest krankzinnig gestoorden militant te maken met deze waanzin als basis in de hoop dat men elders in Europa zijn voorbeeld volgt. Hij is immers wat meer dan een onbekend gezicht op een forum ergens.

Zie dit wel als een plan voor verdere ontwrichting
Baudet lijkt totaal niet op Trump, Trump is een multimiljonair die zich kapot verveelt. Baudet is een politiek leider van een klein partijtje in Nederland.
  maandag 17 oktober 2022 @ 23:46:31 #31
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_206358959
quote:
6s.gif Op maandag 17 oktober 2022 23:43 schreef Akathisia het volgende:
Dan rest er eigenlijk alleen nog maar de optie dat hij gelijk heeft.
Yeah right...

Poll: door wie zou je liever geregeerd willen worden?
door reptielen
door ezels
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
  maandag 17 oktober 2022 @ 23:48:32 #32
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_206358973
quote:

[..]

Er zijn twee opties: of hij sorteert alvast voor op de wrange vruchten van het afbreken van de geestelijke gezondheidszorg, of hij is daar zelf een product van.

In beide gevallen is het niet best.
Huilen dan.
pi_206359002
quote:
10s.gif Op maandag 17 oktober 2022 23:48 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Er zijn twee opties: of hij sorteert alvast voor op de wrange vruchten van het afbreken van de geestelijke gezondheidszorg, of hij is daar zelf een product van.

In beide gevallen is het niet best.
Want de GGZ is nog niet afgebroken? Dat was al ver voor Baudet in beeld kwam.
  maandag 17 oktober 2022 @ 23:54:06 #34
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_206359012
quote:
14s.gif Op maandag 17 oktober 2022 23:36 schreef Pokkehandtas het volgende:

[..]
Niet als je overtuigd bent van je gelijk en dat is hij, kan je het mee eens zijn of niet maar ik heb zeker bewondering voor zijn standvastigheid. En daar is in deze tijd weleens wat tekort aan. Dus ja.
Oneens. We missen juist politici die leren van (hun) fouten, in staat zijn om terug te komen op eerder ingenomen standpunten, en bekend zijn met het concept voortschrijdend inzicht. Anderzijds hebben we meer dan genoeg politici die een stelling innemen, en vervolgens 20 jaar hetzelfde riedeltje draaien om zo dogmatisch hun ingezette doodlopend spoor te vervolgen. Wat dit verder met Baudet te maken heeft weet ik niet. Die man is ofwel zo gek als een deur, of speelt dat te zijn. In allebei de gevallen heeft hij in de politiek niks te zoeken.
Huilen dan.
  maandag 17 oktober 2022 @ 23:54:29 #35
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_206359014
quote:
14s.gif Op maandag 17 oktober 2022 23:52 schreef Pokkehandtas het volgende:

[..]
Want de GGZ is nog niet afgebroken? Dat was al ver voor Baudet in beeld kwam.
Joh. Nou, dan is jouw antwoord dus dat Baudet daarvan het resultaat op pootjes is.
Huilen dan.
pi_206359030
quote:
10s.gif Op maandag 17 oktober 2022 23:46 schreef Pokkehandtas het volgende:

[..]
Baudet lijkt totaal niet op Trump, Trump is een multimiljonair die zich kapot verveelt. Baudet is een politiek leider van een klein partijtje in Nederland.
Op haarkleur en postuur ook geen overeenkomsten Sherlock.

Trump en Baudet zijn deel van een golf aan tegenbewegingen in Europa en elders en Baudet heeft net als Trump fijne banden met het Kremlin.

In het coalitiesysteem zal hij gelukkig nooit kunnen penetreren. Maar dat maakt hem niet ineffectief in het bereiken van de meest radicale stromingen. Zoals Trump ook de Proud Boys wilde mobiliseren, zou Baudet de ophitser van de meest radicale groepen hier kunnen worden.
pi_206359038
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 23:23 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Dit zegt hij zelf al een tijdje, hè. Dat hij het niet meer via de democratie (as is) ziet gebeuren. Niet door zijn gedrag, maar door hoe 'het' werkt. Nu kan je een boompje opzetten over hoe dit een (grenzeloze) cope is van een narcist. Maar bottomline is: hij was optimistisch, nu openlijk uiterst cynisch. Vandaar ook het clownesque-gedrag. Wat rest er immers? Een alternatieve samenleving opbouwen. Met weinig vertrouwen oppert ie dat nog wel eens als mogelijkheid. Vandaar ook al die side-projecten De kamer is in ieder geval niet meer dan een podium om de gekte aan de kaak te stellen, recht voor de neus van de gekken zelf. Maar hij maakt zich geen illusies. Zijn woorden bereiken de macht niet, en hij zal met zijn woorden nooit deel uitmaken van de macht. Maar maakt dat het 'nodig' om een groot deel van je electoraat af te stoten? Nee. Zo bezien getuigd het eigenlijk wel van goed karakter, maar bevestigd het dus ook dat ie van het padje af is. Geen grip meer op de werking van de dingen. Hij durfde het los te laten, en voila: een diepe val. Maar vele komen wel weer goed terecht, uiteindelijk. Dat balanceert zich wel weer uit. Alhoewel problematisch te laat voor een publiek figuur.
Hij was altijd al clownesque, ben je zijn maiden speech vergeten? Waar hij in steenkolen Latijn wat ouwehoerde. Dat sloeg nergens op als hij zoals je hier lijkt te schrijven nog hoopvol was dat de kamer een podium is om gekte aan de kaak te stellen. Als hij mensen wilde bereiken waarom dan niet in een taal die mensen begrijpen.
Dat hij niet goed van karakter is was ook vanaf het begin al duidelijk zoek de posts maar na hier op het forum waar genoeg mensen meteen al door zijn act heen prikten. Je kan dat ook vaststellen aan de hand van zijn ideeen waar alles de fout is van anderen en vijanden van binnenin dus de paranoia was er ook al lang. Of wat te denken over de boreaalspeech, hij zat in de lift en liet meteen zijn ware aard zien iedereen niet met hem is een vijand.

Dat de man nu psychotisch lijkt is kut voor hem en zijn omgeving het vergroot zijn slechte kanten zoals zijn narcisme en vijandsbeeld van iedereen met een andere mening alsook zijn volgzaamheid van andermans (complot)theoriën. Laten we wel zijn hij heeft nooit tentoongespreid een kritisch denker te zijn maar nu lijkt hij helemaal een blinde volger. Het vermindert zijn positieve punten waar hij (extreem slechte) systeemkritiek had die veel mensen wel graag hoorden. Van de andere kant politiek gezien missen we er niks aan genoeg lui die dezelfde zooi graag verkopen.

Dat ouwehoeren over reptielen onderdeel zou zijn van een taktiek geloof ik niet zijn gebrabbel de laatste tijd komt me daarvoor teveel overeen met kenissen die door een overdaad aan drugs ook zo hun grip op de realiteit verloren. Dat is iets waar hij wel doorheen kan maar inderdaad voor een publiek figuur zal dit label wat hij voor zichzelf heeft gecreerd als idiote fantast wel even blijven plakken. Dus gelukkig is hij politiek gezien eigenlijk voor altijd verbannen tot de marge.
pi_206359047
quote:
7s.gif Op maandag 17 oktober 2022 23:54 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Joh. Nou, dan is jouw antwoord dus dat Baudet daarvan het resultaat op pootjes is.
Ok, draai het maar om, daar ben jij goed in. Dit is al al ver voor Baudet aan de gang, wat snap je daar niet aan?
  dinsdag 18 oktober 2022 @ 00:00:45 #39
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_206359062
quote:
7s.gif Op maandag 17 oktober 2022 23:58 schreef Pokkehandtas het volgende:

[..]
Ok, draai het maar om, daar ben jij goed in. Dit is al al ver voor Baudet aan de gang, wat snap je daar niet aan?
Ok en hoe zou die constatering iets afdoen aan mijn reacties? Volgens mij snap je het zelf niet helemaal. Geeft niet hoor pik :* .
Huilen dan.
pi_206359063
quote:
1s.gif Op maandag 17 oktober 2022 23:56 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Op haarkleur en postuur ook geen overeenkomsten Sherlock.

Trump en Baudet zijn deel van een golf aan tegenbewegingen in Europa en elders en Baudet heeft net als Trump fijne banden met het Kremlin.

In het coalitiesysteem zal hij gelukkig nooit kunnen penetreren. Maar dat maakt hem niet ineffectief in het bereiken van de meest radicale stromingen. Zoals Trump ook de Proud Boys wilde mobiliseren, zou Baudet de ophitser van de meest radicale groepen hier kunnen worden.
Jij ziet Baudet als ophitser, ik zie dat dus niet. Ik zie hem als het gevolg van ophitserij.. Het gevolg, niet de oorzaak
pi_206359078
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 00:00 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Ok en hoe zou die constatering iets afdoen aan mijn reacties? Volgens mij snap je het zelf niet helemaal. Geeft niet hoor pik :* .
Of jij snapt het niet, kan ook
  dinsdag 18 oktober 2022 @ 00:02:53 #42
319979 Fok-it
All is well
pi_206359080
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 00:01 schreef Pokkehandtas het volgende:

[..]
Jij ziet Baudet als ophitser, ik zie dat dus niet. Ik zie hem als het gevolg van ophitserij.. Het gevolg, niet de oorzaak
En wie waren pre-Baudet de oorzaak dan?
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_206359083
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 00:02 schreef Fok-it het volgende:

[..]
En wie waren pre-Baudet de oorzaak dan?
Wie denk jij?
  dinsdag 18 oktober 2022 @ 00:04:29 #44
319979 Fok-it
All is well
pi_206359084
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 00:04 schreef Pokkehandtas het volgende:

[..]
Wie denk jij?
Niemand. Maar natuurlijk reageer je met een wedervraag.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_206359088
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 00:01 schreef Pokkehandtas het volgende:

[..]
Chewbacca defense...
  dinsdag 18 oktober 2022 @ 00:05:44 #46
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_206359094
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 00:02 schreef Pokkehandtas het volgende:

[..]
Of jij snapt het niet, kan ook
Kan zijn, maar dat lijkt me minder waarschijnlijk omdat jij niet in staat blijkt te zijn om dat onder woorden te brengen wanneer je daarnaar gevraagd wordt. De groeten, en slaap zacht. Pas op voor de reptielen onder je bed!
Huilen dan.
pi_206359099
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 00:04 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Niemand. Maar natuurlijk reageer je met een wedervraag.
Dus deze oorlog is begonnen door niemand? Ok
pi_206359105
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 00:05 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Kan zijn, maar dat lijkt me minder waarschijnlijk omdat jij niet in staat blijkt te zijn om dat onder woorden te brengen wanneer je daarnaar gevraagd wordt. De groeten, en slaap zacht.
Ja, doei :W
  dinsdag 18 oktober 2022 @ 00:06:59 #49
319979 Fok-it
All is well
pi_206359106
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 00:05 schreef Pokkehandtas het volgende:

[..]
Dus deze oorlog is begonnen door niemand? Ok
Waarom begin je over een oorlog? Jij ziet Baudet niet als een ophitser maar als een gevolg van de ophitsers. Wie waren die ophitsers dan? Dit gaat niet alleen over Rusland-Oekraine. Want Baudet is op elk vlak een ophitser
pi_206359110
Op zich best plausibel.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
  Moderator dinsdag 18 oktober 2022 @ 00:09:14 #51
236264 crew  capricia
pi_206359129
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 00:07 schreef nostra het volgende:
Op zich best plausibel.
Ik vraag me de hele tijd af hoe Baudet kan bewijzen dat ie zelf geen reptilian is.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_206359143
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 00:06 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Waarom begin je over een oorlog? Jij ziet Baudet niet als een ophitser maar als een gevolg van de ophitsers. Wie waren die ophitsers dan? Dit gaat niet alleen over Rusland-Oekraine. Want Baudet is op elk vlak een ophitser
Ik ga echt geen doelwit zijn hier, zoek het lekker uit.
  dinsdag 18 oktober 2022 @ 00:11:51 #53
319979 Fok-it
All is well
pi_206359146
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 00:10 schreef Pokkehandtas het volgende:

[..]
Doelwit omdat er een vraag gesteld wordt :') Dan ben je echt af hoor
pi_206359158
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 00:10 schreef Pokkehandtas het volgende:

[..]
weggeschaakt.
pi_206359168
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 00:09 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik vraag me de hele tijd af hoe Baudet kan bewijzen dat ie zelf geen reptilian is.
Ja, dat wordt lastig, net zoals Diana vermoord is door reptilians, terwijl ze er zelf ook één was. Dat is zodanig 4D-schaken dat wij eenvoudige mensen die complexiteit niet kunnen doorgronden.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
pi_206359170
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 00:09 schreef capricia het volgende:

[..]
Hij gaat juist zijn gelijk bewijzen door over een tijdje uit de kast te komen als reptiel.
Misschien dat hij dan ook pleit dat het LGBIQR wordt genoemd in de toekomst.
pi_206359190
Figuren als Baudet hebben in Europa inderdaad onbeduidende partijtjes. Maar dit zijn de lieden die vooraan staan mochten buitenlandse mogendheden dieper in de politiek penetreren. Zoals de NSB het voorwerk deed voor de NSDAP zo is Baudet al de serviceboy van Putin.

En daar komt hij openlijk voor uit.
pi_206359193
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 00:15 schreef Beathoven het volgende:

[..]
weggeschaakt.
Ik ben er nog hoor
  dinsdag 18 oktober 2022 @ 00:23:24 #59
319979 Fok-it
All is well
pi_206359206
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 00:20 schreef Pokkehandtas het volgende:

[..]
Ik ben er nog hoor
Heb je al nagedacht wie de ophitsers voor de jaren Baudet waren?
pi_206359245
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 00:23 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Heb je al nagedacht wie de ophitsers voor de jaren Baudet waren?
Je geeft hem echt te veel credits, man, het is gewoon maar een mannetje. Ik zie hem niet als ophitser, hij vertaald onrust van bepaalde mensen en wat is daar mis mee?
  dinsdag 18 oktober 2022 @ 00:34:11 #61
319979 Fok-it
All is well
pi_206359248
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 00:32 schreef Pokkehandtas het volgende:

[..]
Je geeft hem echt te veel credits, man, het is gewoon maar een mannetje. Ik zie hem niet als ophitser, hij vertaald onrust van bepaalde mensen en wat is daar mis mee?
Geef gewoon eens antwoord
pi_206359257
quote:
13s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 00:34 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Geef gewoon eens antwoord
Voor Baudet, bedoel je? Ik denk dat dat een bepaalde stroming is van mensen die geen vertrouwen meer heeft in de huidige politiek. Dat weet jij toch ook?
  dinsdag 18 oktober 2022 @ 00:38:02 #63
319979 Fok-it
All is well
pi_206359267
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 00:36 schreef Pokkehandtas het volgende:

[..]
Voor Baudet, bedoel je? Ik denk dat dat een bepaalde stroming is van mensen die geen vertrouwen meer heeft in de huidige politiek. Dat weet jij toch ook?
Ik vraag je wie voor Baudet de ophitsers waren die de oorzaak zijn geweest van zijn gedrag, en jij zegt: Mensen die geen vertrouwen meer hadden in de politiek? What the fuck?
pi_206359280
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 00:38 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Ik vraag je wie voor Baudet de ophitsers waren die de oorzaak zijn geweest van zijn gedrag, en jij zegt: Mensen die geen vertrouwen meer hadden in de politiek? What the fuck?
Wat snap je daar niet aan? Ik hoor dat heel vaak om me heen, dat is echt een probleem. Jij bent hier mod maar jij ziet dat niet?
pi_206359284
Ok, jij zit me te dollen
  dinsdag 18 oktober 2022 @ 00:42:58 #66
319979 Fok-it
All is well
pi_206359286
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 00:41 schreef Pokkehandtas het volgende:

[..]
Wat snap je daar niet aan? Ik hoor dat heel vaak om me heen, dat is echt een probleem. Jij bent hier mod maar jij ziet dat niet?
............

Dat is vast de reden waarom mensen naar hem luisteren ja.

Maar dat is toch helemaal niet wat jij zei?

Jij zegt: Hij is niet de ophitser, hij is het gevolg van ophitsgedrag

Dus nogmaals

Van wie kwam dat ophitsgedrag dan?
pi_206359290
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 00:42 schreef Fok-it het volgende:

[..]
............

Dat is vast de reden waarom mensen naar hem luisteren ja.

Maar dat is toch helemaal niet wat jij zei?

Jij zegt: Hij is niet de ophitser, hij is het gevolg van ophitsgedrag

Dus nogmaals

Van wie kwam dat ophitsgedrag dan?
Dat is oorzaak/gevolg, Baudet heeft reden van bestaan omdat dat zo is. Vraag/aanbod.
pi_206359293
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 23:57 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Hij was altijd al clownesque, ben je zijn maiden speech vergeten? Waar hij in steenkolen Latijn wat ouwehoerde. Dat sloeg nergens op als hij zoals je hier lijkt te schrijven nog hoopvol was dat de kamer een podium is om gekte aan de kaak te stellen. Als hij mensen wilde bereiken waarom dan niet in een taal die mensen begrijpen.
Dat hij niet goed van karakter is was ook vanaf het begin al duidelijk zoek de posts maar na hier op het forum waar genoeg mensen meteen al door zijn act heen prikten. Je kan dat ook vaststellen aan de hand van zijn ideeen waar alles de fout is van anderen en vijanden van binnenin dus de paranoia was er ook al lang. Of wat te denken over de boreaalspeech, hij zat in de lift en liet meteen zijn ware aard zien iedereen niet met hem is een vijand.

Ja, hij is natuurlijk altijd excentriek geweest, en ja hij liet met het loslaten van de uil inderdaad zijn masker voor het eerst een beetje vallen, maar de cynist kreeg pas écht schijt aan alles. Hij is sedert zijn 'ontwaking' doelbewust clownesque: het is niet alleen de openlijke omarming van zijn gekte maar ook die van de wereld zelf. Tegelijkertijd vind ik de Baudet van toen helemaal niet paranoia, maar juist uitzonderlijk naïef. Waarom anders nog vatbaar voor een systeemshcok met de aanschouwing van waar de macht (en burger) tot in staat bleek tijdens de jaren van coronawaan? Je hebt volledig gelijk met de analyse dat zijn systeemkritiek zwaar ondermaats was, maar ik denk dat dit vooral een consequentie was van de enorme goedgelovigheid waaraan je refereert. Vergis je namelijk niet, hij was al eind dertig toen hij dacht dat 9/11 in een Afghaanse grot bekokstoofd was, en dat hij - met zijn afwijkende idealen - iets via de democratie kon bewerkstelligen. Heck, zijn we vergeten dat hij dacht dat Trump iets kon of überhaupt wensde te betekenen? Dat het Amerikaanse presidentschap überhaupt iets van waarde omhelst? Nee, ik ben er geenszins over verbaasd dat hij nu van de ene theorie in de andere valt. Maar goed, er zijn maar weinigen die een systeembeeld kunnen loslaten zonder een substituut te aan te grijpen. De wereld is immers moelijk begaanbaar wanneer je hem niet veinst te begrijpen, dus het is ergens ook wat kleinzerig om iemand er hard om aan te pakken.

[ Bericht 1% gewijzigd door Akathisia op 18-10-2022 00:58:32 ]
  dinsdag 18 oktober 2022 @ 00:46:47 #69
319979 Fok-it
All is well
pi_206359297
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 00:45 schreef Pokkehandtas het volgende:

[..]
Dat is oorzaak/gevolg, Baudet heeft reden van bestaan omdat dat zo is. Vraag/aanbod.
`Omdat het zo is''

Ja joe.
pi_206359307
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 00:46 schreef Fok-it het volgende:

[..]
`Omdat het zo is''

Ja joe.
Ja, zo gaat dat, gewoon. Het is ook niet wat ik zou willen maar zo gaat dat, Don Quichote :P
  dinsdag 18 oktober 2022 @ 01:02:15 #71
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_206359331
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 00:32 schreef Pokkehandtas het volgende:

[..]
Ja, wat is er mis mee dat-ie de onvrede van mensen misbruikt om Russische propaganda te verspreiden?
pi_206359344
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 01:02 schreef Tijn het volgende:

[..]
Ja, wat is er mis mee dat-ie de onvrede van mensen misbruikt om Russische propaganda te verspreiden?
Dat je hem veels te groot maakt. Het is gewoon maar een mannetje, meer niet.
  dinsdag 18 oktober 2022 @ 01:18:58 #73
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_206359356
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 01:12 schreef Pokkehandtas het volgende:

[..]
Dat "mannetje" is wel een lid van het parlement. En als partijleider verantwoordelijk voor aardig wat zetels op lokaal niveau.
pi_206359357
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 01:12 schreef Pokkehandtas het volgende:

[..]
Helaas wel een naar mannetje wat in de 2e Kamer zit en daardoor een platform heeft wat de gemiddelde koekwaus complotverspreider niet heeft.
pi_206359358
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 01:18 schreef Tijn het volgende:

[..]
Dat "mannetje" is wel een lid van het parlement. En als partijleider verantwoordelijk voor aardig wat zetels op lokaal niveau.
Daar zijn er, dacht ik, nog maar heel weinig van over.
  dinsdag 18 oktober 2022 @ 01:21:13 #76
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_206359360
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 01:19 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Daar zijn er, dacht ik, nog maar heel weinig van over.
Roepen dat we worden geregeerd door reptielmensen zorgt inderdaad voor enige leegloop :+
pi_206359361
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 01:18 schreef Tijn het volgende:

[..]
Ach, welnee, alsof hij ook maar iets te zeggen heeft _O- Net als die andere pipo's.
  dinsdag 18 oktober 2022 @ 01:24:23 #78
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_206359365
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 01:22 schreef Pokkehandtas het volgende:

[..]
Ach, welnee, alsof hij ook maar iets te zeggen heeft _O- Net als die andere pipo's.
Ach welnee? Hij zit niet in de tweede kamer? Hij is geen partijleider? Hij heeft geen grote groep volgers?
pi_206359367
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 01:24 schreef Tijn het volgende:

[..]
Ach welnee? Hij zit niet in de tweede kamer? Hij is geen partijleider? Hij heeft geen grote groep volgers?
Dus? Alsof dat ook maar iets uit maakt _O-
  dinsdag 18 oktober 2022 @ 01:28:02 #80
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_206359372
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 01:25 schreef Pokkehandtas het volgende:

[..]
Dus? Alsof dat ook maar iets uit maakt _O-
Ja joh. Hij is elke week in het nieuws. Maar dat maakt verder niet uit.
  dinsdag 18 oktober 2022 @ 08:26:52 #81
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_206359975
Baudet is niet de oorzaak maar eerder een zichzelf versterkend symptoom in de context van de alternatieve feiten-isering en de ondermijning van de instituties die de basis van onze democratie vormen. Je kan niet zeggen dat hij maar 'een mannetje' is en geen rol van betekenis speelt, want daar heeft hij, samen met zijn kornuiten, in elk geval behoorlijk in negatieve zin aan bijgedragen.
Huilen dan.
pi_206360066
quote:

[..]

Ik denk dat we hier echt het gevolg zien van alleen maar heel gekke 'nieuws'sites en filmpjes volgen. Ik denk echt dat hij zo diep in die gekkigheid zit dat hij het zelf gelooft. En volgens mij heeft corona dat in een stroomversnelling gebracht, daar voor was hij al gek maar niet zo erg. Hij moest een reden vinden waarom overheden hele landen dicht gooiden zonder reden (volgens hem was corona namelijk niks) en in de zoektocht naar die reden is hij volkomen verdwaald.

Dat hij zeer vatbaar is voor wat hij toevallig net gezien of gelezen heeft, gaf hij zelf al aan toen hij net in de kamer zat. Iemand van ik dacht de PvdD las hem zijn eigen programma voor waarin hij pleitte voor een snelle overstap op duurzame energie, toen zei Baudet al: "ja, dat kwam uit een boek wat ik toen toevallig aan het lezen was, maar nu geloof ik dat niet meer". Iemand die vanaf het begin al zo vatbaar is voor invloed van buitenaf en dan die gekke bubbel van idiote complottheorieën in duikt, kan niet anders dan volslagen gek worden.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_206360272
quote:
1s.gif Op maandag 17 oktober 2022 22:38 schreef KoosVogels het volgende:
Ik bedoel, zelfs complotgoeroe Alex Jones hecht geen geloof aan de krankzinnigheid die hij zijn publiek voorschotelt.
Was hij dat niet min of meer gedwongen te zeggen in een rechtzaak een keer? Baudet heeft nog geen kleur hoeven te bekennen in deze.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_206360396
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 08:38 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik denk dat we hier echt het gevolg zien van alleen maar heel gekke 'nieuws'sites en filmpjes volgen. Ik denk echt dat hij zo diep in die gekkigheid zit dat hij het zelf gelooft. En volgens mij heeft corona dat in een stroomversnelling gebracht, daar voor was hij al gek maar niet zo erg. Hij moest een reden vinden waarom overheden hele landen dicht gooiden zonder reden (volgens hem was corona namelijk niks) en in de zoektocht naar die reden is hij volkomen verdwaald.

Dat hij zeer vatbaar is voor wat hij toevallig net gezien of gelezen heeft, gaf hij zelf al aan toen hij net in de kamer zat. Iemand van ik dacht de PvdD las hem zijn eigen programma voor waarin hij pleitte voor een snelle overstap op duurzame energie, toen zei Baudet al: "ja, dat kwam uit een boek wat ik toen toevallig aan het lezen was, maar nu geloof ik dat niet meer". Iemand die vanaf het begin al zo vatbaar is voor invloed van buitenaf en dan die gekke bubbel van idiote complottheorieën in duikt, kan niet anders dan volslagen gek worden.
Baudet schuift niet onder stoelen en banken dat hij een grote aanbidder van Putin is geworden en Laughland is in getoetste zin de schakel tussen hem en het Kremlin.

Baudet heeft eerder ook publiekelijk pogingen gedaan om sympathie voor Rusland te scheppen. In het begin heeft hij nog geprobeerd om voor zijn doen "redelijke argumenten" te vinden om Rusland te supporten. Maar omdat zelfs de Russische burger met al die mobilisaties op dit moment geen zinnige reden meer weet voor de oorlog is dat fundament een beetje verdampt.

En wat doe je dan als je weet dat je groepen kunt bereiken die zonder reden 'pedo' tegen passerende politici roepen? Juist. Je weet dat je ze ook wel andere onzin kunt voeren.

Omdat Baudet specifiek aangaf dat Putin de "verlosser" is en Rutte bij het kwaad hoort is dat een poging tot het creeeren van een klimaat onder deze wappies waarin Putin meer support krijgt (zonder logica te hoeven aanvoeren, doen ze toch niet aan) en in de hoop is dat er 1 of meerdere idioten opstaan die Rutte wat aandoen.

Kortom een verkapte bedreiging met wanneer dit slaagt het doel hier onrust te creeeren, hopend dat die gekken zich ook in andere landen gaan roeren. Iets waar ze in Rusland ui-ter-mate blij mee zullen zijn en waarmee Baudet alles op alles zet om ze daar te pleasen.

Misschien werkt het uiteindelijk niet, maar toch.. een poging.

As simple as that.
pi_206360736
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 08:38 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ik vind dat ze daar gelijk in hadden/hebben, als we daadwerkelijk snel willen vergroenen kunnen we dat niet enkel aan de markt overlaten.
Alhoewel volledige nationalisering mij een stap te ver gaat mag de overheid veel meer invloed hebben op dergelijke essentiële zaken.
Volgens mij hadden anderen trouwens toen nog wel invloed op het verkiezingsprogramma v/h FvD (nu betwijfel ik dat ten zeerste).

Maar goed, ik vond de brutering v/d volkshuisvesting destijds ook al een heel slecht plan.

Als we dat toen hadden ingezet, waren de problemen nu ongetwijfeld kleiner.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_206360757
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 09:24 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Baudet schuift niet onder stoelen en banken dat hij een grote aanbidder van Putin is geworden en Laughland is in getoetste zin de schakel tussen hem en het Kremlin.

Baudet heeft eerder ook publiekelijk pogingen gedaan om sympathie voor Rusland te scheppen. In het begin heeft hij nog geprobeerd om voor zijn doen "redelijke argumenten" te vinden om Rusland te supporten. Maar omdat zelfs de Russische burger met al die mobilisaties op dit moment geen zinnige reden meer weet voor de oorlog is dat fundament een beetje verdampt.

En wat doe je dan als je weet dat je groepen kunt bereiken die zonder reden 'pedo' tegen passerende politici roepen? Juist. Je weet dat je ze ook wel andere onzin kunt voeren.

Omdat Baudet specifiek aangaf dat Putin de "verlosser" is en Rutte bij het kwaad hoort is dat een poging tot het creeeren van een klimaat onder deze wappies waarin Putin meer support krijgt (zonder logica te hoeven aanvoeren, doen ze toch niet aan) en in de hoop is dat er 1 of meerdere idioten opstaan die Rutte wat aandoen.

Kortom een verkapte bedreiging met wanneer dit slaagt het doel hier onrust te creeeren, hopend dat die gekken zich ook in andere landen gaan roeren. Iets waar ze in Rusland ui-ter-mate blij mee zullen zijn en waarmee Baudet alles op alles zet om ze daar te pleasen.

Misschien werkt het uiteindelijk niet, maar toch.. een poging.

As simple as that.
Dat lijkt me veel te ver gezocht. Ik geloof ook niet dat Poetin een labiel mannetje van een piepklein steeds uit elkaar vallend partijtje in een in zijn ogen zeer onbeduidend landje gebruikt. Die pro-Poetin uitspraken heeft Baudet gewoon uit die complottheoriebubbel waar hij in verdwaald is. Daar zijn dergelijke uitspraken zeer populair. Dat er daar influencers zitten die betaald worden door Poetin zou wel zeer goed kunnen.

Volgens mij gelooft Baudet echt alles wat hij zegt, helaas.
pi_206360803
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 09:57 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat lijkt me veel te ver gezocht. Ik geloof ook niet dat Poetin een labiel mannetje van een piepklein steeds uit elkaar vallend partijtje in een in zijn ogen zeer onbeduidend landje gebruikt.
Ik denk dat je dan wel wat naïef bent, hoor. Poetin zelf waarschijnlijk niet direct, maar er wordt wel degelijk in vrijwel alle Europese landen geprobeerd de boel te destabiliseren. En dat lukt soms ook aardig, neem bijv. dat gekaapte Oekraine-referendum.
  dinsdag 18 oktober 2022 @ 10:03:57 #88
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_206360818
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 10:01 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Ik denk dat je dan wel wat naïef bent, hoor. Poetin zelf waarschijnlijk niet direct, maar er wordt wel degelijk in vrijwel alle Europese landen geprobeerd de boel te destabiliseren. En dat lukt soms ook aardig, neem bijv. dat gekaapte Oekraine-referendum.
Inderdaad, het is inmiddels toch wel duidelijk dat Moskou allerlei twijfelachtige clubs sponsort over de hele wereld, van de NRA in de VS tot UKIP en Front National hier in Europa. FvD zal daar geen uitzondering op zijn.
pi_206360848
quote:

[..]
Dat Oekraïne referendum werd gebruikt door mensen die tegen EU zijn, dat had niet zo veel met Rusland te maken.

En Baudet hoef je ook niet te betalen, die gelooft echt letterlijk alles wat hij leest of ziet, ook als het 180 graden tegenover het voorgaande wat hij beweerde staat. Nogmaals: dat heeft hij zelf toegegeven in de Kamer. Baudet heeft niet eens de capaciteiten om zich aan een lijn of plan te houden, die is dus waardeloos als je iemand zoekt om te destabiliseren.

Baudet is gewoon dankzij de bubbel waar hij in gedoken is volslagen gek geworden. En daarin is hij niet de enige. En dat zijn stuk voor stuk menselijke drama's.
  dinsdag 18 oktober 2022 @ 10:09:33 #90
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_206360877
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 10:06 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dat Oekraïne referendum werd gebruikt door mensen die tegen EU zijn, dat had niet zo veel met Rusland te maken.
Denk je niet dat het anti-EU-vuur grotendeels vanuit Moskou is aangewakkerd?
pi_206360879
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 10:03 schreef Tijn het volgende:

[..]
Inderdaad, het is inmiddels toch wel duidelijk dat Moskou allerlei twijfelachtige clubs sponsort over de hele wereld, van de NRA in de VS tot UKIP en Front National hier in Europa. FvD zal daar geen uitzondering op zijn.
De voorgaande penningmeesters zijn uit FvD gestapt, denk je echt niet dat die dat dan via via ergens hadden gelekt?
pi_206360899
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 10:09 schreef Tijn het volgende:

[..]
Nee, dat anti-EU leeft al sterk onder Nederlanders, past ook heel goed bij de volksaard. Moskou zal wellicht iets hebben aangewakkerd, maar denk niet dat dat veel invloed heeft gehad. Nederland stemde ook als 1 van de 2 landen tegen de europese grondwet. Nederlanders hebben gewoon zeer weinig met de EU.
pi_206360908
quote:

[..]
Ik zie niet in hoe dat gekaapt is, ik was tegen een associatie-verdrag met Oekraïne zonder ook maar een woord van Baudet of dergelijk figuren te hebben gehoord.
Een dergelijk verdrag met een tot op het bot corrupt land is gewoon een slecht idee.
Daarnaast heeft een vergelijkbaar vedrag met Turkije ook veel problemen opgeleverd.
Overigens heeft de EU later ook laten zien hoe goed ze de corruptie bestrijdt, door in de fraude van Oekraïne met "kipfilet" dat niet aan te pakken, maar te belonen.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_206360934
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 10:12 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Ik zie niet in hoe dat gekaapt is, ik was tegen een associatie-verdrag met Oekraïne zonder ook maar een woord van Baudet of dergelijk figuren te hebben gehoord.
Een dergelijk verdrag met een tot op het bot corrupt land is gewoon een slecht idee.
Daarnaast heeft een vergelijkbaar vedrag met Turkije ook veel problemen opgeleverd.
Overigens heeft de EU later ook laten zien hoe goed ze de corruptie bestrijdt, door in de fraude van Oekraïne met "kipfilet" dat niet aan te pakken, maar te belonen.
Ik heb inderdaad ook tegen dat verdrag gestemd. Om totaal andere reden dan anti-EU of pro-Rusland zijn. Voor mij was hoofdreden het totale gebrek aan controle op de vleesproductie en het leven dan de dieren daar, vlees dat via dat verdrag de Europese markt op kon komen. Daar is later trouwens wel nog wat aan aangepast, omdat de EU ook wel doorkreeg dat Oekraïne daarin mijlenver achter loopt op de EU.

Ik was tegen dat verdrag om dezelfde reden waarom ik tegen Mercosur ben.
pi_206360953
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 10:09 schreef Tijn het volgende:

[..]
Ik vind de EU bijna net zo'n erge lobbycratie als Nederland, alhoewel Nederland als belastingparadijs en verzorgingsstaat voor multinationals nog wel een stukje erger is.

Eigenlijk precies waar de EU tegenwicht aan had moeten bieden, door het maken van fatsoenlijke internationale afspraken over het belasting innen van multinationals.
(En het naleven en verscherpen van milieuwetgeving.)
pi_206360990
twitter
pi_206361002
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 10:11 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, dat anti-EU leeft al sterk onder Nederlanders, past ook heel goed bij de volksaard. Moskou zal wellicht iets hebben aangewakkerd, maar denk niet dat dat veel invloed heeft gehad. Nederland stemde ook als 1 van de 2 landen tegen de europese grondwet. Nederlanders hebben gewoon zeer weinig met de EU.
Na de tegenstem in Frankrijk en Nederland zijn heel veel andere referenda die op de agenda stonden niet doorgegaan.

https://nl.wikipedia.org/(...)Grondwet_voor_Europa

Een referendum over het Verdrag tot vaststelling van een Grondwet voor Europa zou gehouden worden in minstens tien landen in de Europese Unie. Nadat in Frankrijk en Nederland de meerderheid tegen stemde werden de meeste nog te houden referenda uitgesteld. In Tsjechië werd het zelfs geannuleerd.

Overigens ben in de nasleep daarvan en het stemmen voor het verdrag van Lissabon door legio politieke partijen die gezegd hadden de uitslag v/h referendum te respecteren, behoorlijk gelimiteerd geraakt bij het invullen van mijn stembiljet.
pi_206361032
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 10:15 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik heb inderdaad ook tegen dat verdrag gestemd. Om totaal andere reden dan anti-EU of pro-Rusland zijn. Voor mij was hoofdreden het totale gebrek aan controle op de vleesproductie en het leven dan de dieren daar, vlees dat via dat verdrag de Europese markt op kon komen. Daar is later trouwens wel nog wat aan aangepast, omdat de EU ook wel doorkreeg dat Oekraïne daarin mijlenver achter loopt op de EU.

Ik was tegen dat verdrag om dezelfde reden waarom ik tegen Mercosur ben.
Ik weet niet wat de EU verder nog aangepast heeft, maar wat ik heb gezien is dat de fraude van Oekraïne met "kipfilet" is beloond door ze toe te staan meer kipfilet naar de EU te mogen exporteren.
Maar ik word idd ook niet blij van Oekraïense plofkipfabrieken.
(Wel beter voor het milieu.)
pi_206361059
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 10:24 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Ik weet niet wat de EU verder nog aangepast heeft, maar wat ik heb gezien is dat de fraude van Oekraïne met "kipfilet" is beloond door ze toe te staan meer kipfilet naar de EU te mogen exporteren.
Maar ik word idd ook niet blij van Oekraïense plofkipfabrieken.
(Wel beter voor het milieu.)
Ze hebben de onbeperkte invoer aan banden gelegd:
https://www.europarl.euro(...)t-maas-in-wetgeving#.

Maar inderdaad komt er nog veel te veel binnen. Oekraïne heeft inderdaad toen bedongen dat er wel meer legaal tariefvrij de Europese markt op komt.
pi_206361078
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 10:20 schreef Akathisia het volgende:
[ twitter ]
Tuurlijk Thierry. :')
zie email 27 oktober
  dinsdag 18 oktober 2022 @ 10:29:42 #101
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_206361081
Ik geloof overigens niet dat Baudet betaald wordt door het Kremlin. Misschien wat mensen om hem heen wel, maar hijzelf niet. Er zijn altijd wel Joost Niemöllers en Baudets te vinden die denken slim te zijn door dom te doen en achter Poetin aan te hobbelen, die hoef je als het Kremlin niet te betalen. Zorgen dat ze aandacht krijgen zodat ze twijfel en chaos kunnen veroorzaken, daar zou ik mijn intriganten-geld aan uitgeven.

Dat ON! bijvoorbeeld linksom of rechtsom gesteund is met Russisch geld wil ik wel geloven. Nu die op tv zijn, verspreiden ze vanzelf het Russische verhaal.
pi_206361086
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 10:29 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Tuurlijk Thierry. :')
Avondje ophefaandacht verzamelen. Volgende ochtend corrigeren.
  dinsdag 18 oktober 2022 @ 10:31:07 #103
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_206361092
quote:
[ twitter ]
Reptielen zijn niet gevoelloos :')

Dit is overigens wat Thierry echt gelooft:
https://centerofthesoul.nl/2010/07/31/wegbranden-van-reptiel-dna/
pi_206361123
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 10:30 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Avondje ophefaandacht verzamelen. Volgende ochtend corrigeren.
Eerder correctie door iemand die nog enigszins bij zijn verstand is bij FvD, dit is niet het taalgebruik wat Baudet normaal heeft.
  dinsdag 18 oktober 2022 @ 10:38:38 #105
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_206361163
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 10:34 schreef Hanca het volgende:

[..]
Eerder correctie door iemand die nog enigszins bij zijn verstand is bij FvD, dit is niet het taalgebruik wat Baudet normaal heeft.
Betwijfel ik. Het is gewoon het Trump playbook. Soms hele vage dingen zeggen in speeches voor een klein publiek, ergens op het platteland. En dan op TV nog enigzins wat zinnigs zeggen.

Ik denk ergens wel dat Baudet ook erg jaloers is van de aandacht die Trump nu geniet, ook in NL. Hij is 'de leider' en niet Baudet.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  Moderator dinsdag 18 oktober 2022 @ 10:41:17 #106
236264 crew  capricia
pi_206361195
Anti Semitische dog whistle.
Zowel dat reptielen-gedoe als zijn uitleg.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 18 oktober 2022 @ 10:42:38 #107
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_206361217
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 10:38 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Ik denk ergens wel dat Baudet ook erg jaloers is van de aandacht die Trump nu geniet, ook in NL. Hij is 'de leider' en niet Baudet.
Is dat zo? Nu Trump geen president meer is en niet meer op Twitter post etc. is het toch een compleet randfiguur geworden, die eigenlijk nooit meer wordt genoemd in de normale media (tenzij hij of een van z'n kompanen weer eens voor het gerecht worden gedaagd).
  dinsdag 18 oktober 2022 @ 10:43:19 #108
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_206361227
quote:
5s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 10:42 schreef Tijn het volgende:

[..]
Is dat zo? Nu Trump geen president meer is en niet meer op Twitter post etc. is het toch een compleet randfiguur geworden, die eigenlijk nooit meer wordt genoemd in de normale media (tenzij hij of een van z'n kompanen weer eens voor het gerecht worden gedaagd).
Nouja je ziet bij die vage demonstraties nog steeds Trump borden. Maar Baudets naam is nergens te vinden. Wel FvD uiteraard.

Ik ga er ook nog steeds vanuit dat Trump weer een gooi gaat doen naar president dus hij zal wel weer zichtbaarder worden.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_206361244
quote:
[ twitter ]
:')
pi_206361279
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 10:41 schreef capricia het volgende:
En ik denk dan weer niet dat Baudet echt antisemitisch is. Hij praat die dogwhistles volgens mij gewoon na zonder ze te begrijpen.
  dinsdag 18 oktober 2022 @ 10:50:57 #111
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_206361307
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 10:48 schreef Hanca het volgende:

[..]
En ik denk dan weer niet dat Baudet echt antisemitisch is. Hij praat die dogwhistles volgens mij gewoon na zonder ze te begrijpen.
Heeft-ie überhaupt een coherent gedachtengoed? Zoals ik het zie vindt-ie elke dag wat anders. Het is maar net hoe z'n pet staat.
pi_206361313
quote:
5s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 10:42 schreef Tijn het volgende:

[..]
Trump zit ook weer op Twitter toch?

Althans, ik heb vorige week een blik geworpen op die compleet bedorven site en ik zag hem iets posten als "Im back! Thanks @elonmusk" of iets in die richting.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  Moderator dinsdag 18 oktober 2022 @ 10:52:13 #113
236264 crew  capricia
pi_206361330
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 10:48 schreef Hanca het volgende:

[..]
Baudet (,,Bijna iedereen die ik ken is antisemiet.”) begrijpt dat heel goed.
De verstaander weet precies wat hij bedoelt.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_206361333
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 10:41 schreef capricia het volgende:
Ik wist niet dat reptielen onder de semitische volken vielen.
Dat heb ik dan gemist in de rare bijbelse rassenonzin.
pi_206361376
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 10:51 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Althans, ik heb vorige week een blik geworpen op die compleet bedorven site en ik zag hem iets posten als "Im back! Thanks @:elonmusk" of iets in die richting.
Nee, Trump is nog steeds van Twitter gebanned.
  Moderator dinsdag 18 oktober 2022 @ 10:55:24 #116
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_206361378
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 10:51 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Althans, ik heb vorige week een blik geworpen op die compleet bedorven site en ik zag hem iets posten als "Im back! Thanks @:elonmusk" of iets in die richting.
Dat was een nepaccount: https://twitter.com/realdonjtru/status/1579202731243626496

Trump zit op Truth Social.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_206361385
Maar ja, je komt langzaamaan wel op het punt dat normale mensen opgehaald zouden gaan worden met het witte busje.

Dat zou wel een hele consternatie veroorzaken bij ON! denk ik. Met Gideon, Pepijn en Arnold.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_206361436
quote:
5s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 10:50 schreef Tijn het volgende:

[..]
Heeft-ie überhaupt een coherent gedachtengoed? Zoals ik het zie vindt-ie elke dag wat anders. Het is maar net hoe z'n pet staat.
Klopt, hij praat degene na die hij het laatst heeft aangehoord.
pi_206361497
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 09:57 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat lijkt me veel te ver gezocht. Ik geloof ook niet dat Poetin een labiel mannetje van een piepklein steeds uit elkaar vallend partijtje in een in zijn ogen zeer onbeduidend landje gebruikt. Die pro-Poetin uitspraken heeft Baudet gewoon uit die complottheoriebubbel waar hij in verdwaald is. Daar zijn dergelijke uitspraken zeer populair. Dat er daar influencers zitten die betaald worden door Poetin zou wel zeer goed kunnen.

Volgens mij gelooft Baudet echt alles wat hij zegt, helaas.
Als Baudet dit zonder reden zou doen, hoe zit het dan met de connecties van Fvd en Fvd International directeur Laughland welke directe banden met Putin heeft? Baudet danst volledig naar zijn pijpen en Laughland naar die van het Kremlin.

Het zijn ook geen BNW verbanden, de mainstream media hebben er uitvoerig over geschreven.
pi_206361540
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 11:07 schreef Beathoven het volgende:

Het zijn ook geen BNW verbanden, de mainstream media hebben er uitvoerig over geschreven.
Prachtig dit.
pi_206361617
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 11:11 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Prachtig dit.
Ah, jij bent er zo een die van mening is dat de zogenaamde 'msm' bewust onwaarheden verspreiden?
pi_206361676
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 11:18 schreef KoosVogels het volgende:
Ah, jij bent er zo een die van mening is dat de zogenaamde 'msm' bewust onwaarheden verspreiden?
Het is gewoon grappig dat hij doorheeft dat het een door en door BNW-redenatie (want insinuatie) is, maar dat vergoelijkt "omdat de msm het ook doet".
pi_206361859
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 11:22 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Het is gewoon grappig dat hij doorheeft dat het een door en door BNW-redenatie (want insinuatie) is, maar dat vergoelijkt "omdat de msm het ook doet".
Nou ja, het is geen geheim dat het Kremlin geld steekt in politieke partijen in verschillende Europese landen. Dat is verder ook geen complot.

Het is derhalve niet heel vergezocht dat ook FvD banden onderhoudt met het Kremlin, zeker gezien de betrokkenheid van Laughland en de absurde houding van Baudet ten aanzien van Poetin en de Russische invasie van Oekraïne.

Let wel: keihard bewijs ontbreekt vooralsnog, maar ik zou het niet van de hand wijzen als 'BNW-gekkigheid'.
pi_206361926
Tien tegen één dat hij religieuze partijen die dus in een God geloven de maat gaat nemen als men hem openlijk ongeloofwaardig acht met zijn reptielenuitspraken. Gert-Jan Segers is denk ik als eerste de pisang na zijn Twitterbericht gisteren dat alleen gebed nog helpt voor Thierry Baudet.
Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
pi_206361995
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 11:33 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Nou ja, het is geen geheim dat het Kremlin geld steekt in politieke partijen in verschillende Europese landen. Dat is verder ook geen complot.

Het is derhalve niet heel vergezocht dat ook FvD banden onderhoudt met het Kremlin, zeker gezien de betrokkenheid van Laughland en de absurde houding van Baudet ten aanzien van Poetin en de Russische invasie van Oekraïne.

Let wel: keihard bewijs ontbreekt vooralsnog, maar ik zou het niet van de hand wijzen als 'BNW-gekkigheid'.
ik vond het wel een beetje laf dat juist bv Henk Otten Baudet op zijn uitspraken aanviel en meldde dat hij helemaal onder Russische invloed stond en hoe gevaarlijk dat was;
Henk Otten heeft met Baudet het Forum in 2016 opgericht en was toen aktief bij dat referendum tegen de Oekraine en deed alle financiele zaken.... tot aan halverwege 2019
Ik schat de kans zeer groot in dat er idd een vorm van invloedname door de russische SVR geweest is, die idd dat aantoonbaar doet in meerdere west-europese landen...
maar dan verwacht ik dat Otten daar direkt mee te maken gehad heeft en veel meer erover moet kunnen zeggen.

eigenlijk denk ik dat qua gedrag Baudet gewoon een indruk wekt die overeenkomt met iemand als Kanye West in amerika... iemand met een soort van celebrity-complex en een beetje borderlinerig en attention-whorig.
Maar ook iemand die verder een beetje aan de zijlijn gehouden wordt omdat zijn gedrag té onvoorspelbaar is

meer een 'useful-idiot' dan echt iemand waarin de russen veel geld en moeite zouden willen investeren, omdat er ook een grotere winst uit te halen is als een politicus daadwerkelijk macht kan verzamelen.
enkel een beetje rondhangen in fringe-groepen en een soort van ego-show ophangen zou voor hen een te lage kosten-opbengst-efficientie opleveren.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_206362024
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 11:40 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Tien tegen één dat hij religieuze partijen die dus in een God geloven de maat gaat nemen als men hem openlijk ongeloofwaardig acht met zijn reptielenuitspraken. Gert-Jan Segers is denk ik als eerste de pisang na zijn Twitterbericht gisteren dat alleen gebed nog helpt voor Thierry Baudet.
Eén van de grootste christelijke nieuwsmedia heeft er in elk geval al aandacht voor: https://cvandaag.nl/premi(...)m_campaign=2022Oct18
pi_206362044
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 10:52 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Ik wist niet dat reptielen onder de semitische volken vielen.
Dat heb ik dan gemist in de rare bijbelse rassenonzin.

Joden vergelijken met reptielen is natuurlijk niets nieuws.
Hello, my name is Oliver
  dinsdag 18 oktober 2022 @ 11:58:02 #128
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_206362088
quote:
[ twitter ]
Jaja, Baudet tracht zich er weer eens uit te lullen, what else is new? Onderstaande zal vast ook gewoon toeval zijn...
twitter
pi_206362161
pi_206362481
https://www.instagram.com/p/CjsUkKPjtsN/
David Icke komt naar Nederland

quote:
De beruchte Britse complotdenker David Icke (1952) komt op 6 november naar Amsterdam om te spreken op de Dam. Maar volgens het Centrum Informatie en Documentatie Israël (CIDI) mag deze ‘antisemiet en Holocaustontkenner’ geen podium krijgen in ons land, en ‘zeker niet daar’ waar ook het Nationaal Monument staat.

‘In 2019 werd Icke de toegang tot Australië ontzegd vanwege zijn walgelijke ideeën. In 2016 weerde de gemeente Amsterdam Holocaustontkenner David Irving om een lezing te houden’, memoreert het CIDI, dat nu de gemeente Amsterdam en justitieminister Dilan Yesilgöz oproept ervoor te zorgen dat Icke straks niet komt te spreken op de Dam.

Ook de Joodse journalisten Kitty Herweijer en Natascha van Weezel willen dat de gemeente Amsterdam oplet. ‘Is de gemeente Amsterdam en justitie wakker qua toezicht?’, twittert Herweijer. ‘Holocaustontkenning en antisemitische opruiing is strafbaar in Nederland.’ ‘Wat gaan we hieraan doen, gemeente Amsterdam?’, vraagt ook Van Weezel zich af.

Icke zal spreken op een demonstratie van Samen voor Nederland, een verband van antivax-organisaties als Forum voor Democratie en Wybren van Haga’s partij Belang van Nederland. Samen voor Nederland wil demonstreren voor ‘vrede’, wat betekent dat ze tegen de NAVO-steun voor Oekraïne zijn. Onlangs zei FvD-leider Baudet onomwonden achter Rusland te staan.

Icke is een beruchte complotdenker. Zo beweerde hij dat Amerika achter de aanslagen van 9/11 zit. Critici noemen hem een antisemiet. Zo beweert hij dat onder meer Joden achter de Tweede Wereldoorlog zaten en dat de Neurenberg-tribunalen een ‘farce’ waren omdat enkel degenen ‘zonder invloed’ werden berecht. Ook bekritiseert hij de ‘officiële lezingen’ van de Holocaust.
quote:
Thierry Baudet, die Icke eerder aanprees op Twitter, spreekt in een recente video ook over een ‘globalistische’ elite van ‘evil reptiles [sic]’. Baudet bedoelt ‘reptielen’ als metafoor, twittert hijzelf.

‘Baudet: Ik sprak over een samenzwering achter de schermen van globalisten, geheime diensten, psychopaten — waardoor de democratie en de vrijheid verdwijnt. Degenen die ons dit aandoen zijn een soort onmensen, reptielen, machines, gevoellozen kortom.’
https://dekanttekening.nl(...)nner-icke-op-de-dam/

[ Bericht 88% gewijzigd door Bluesdude op 18-10-2022 12:40:02 ]
pi_206362779
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 10:29 schreef EinarBoe het volgende:
Ik geloof overigens niet dat Baudet betaald wordt door het Kremlin. Misschien wat mensen om hem heen wel, maar hijzelf niet. Er zijn altijd wel Joost Niemöllers en Baudets te vinden die denken slim te zijn door dom te doen en achter Poetin aan te hobbelen, die hoef je als het Kremlin niet te betalen. Zorgen dat ze aandacht krijgen zodat ze twijfel en chaos kunnen veroorzaken, daar zou ik mijn intriganten-geld aan uitgeven.

Dat ON! bijvoorbeeld linksom of rechtsom gesteund is met Russisch geld wil ik wel geloven. Nu die op tv zijn, verspreiden ze vanzelf het Russische verhaal.
Wanneer je partijdirecteur directe contacten heeft met het Kremlin is het wel duidelijk dat je belangen najaagt. Als de partijdirecteur van het PvdA bij dergelijke meetings zou aanschuiven en binnen het PvdA zijn ineens zalvende geluiden over Rusland.. dan mag je daar best een lijn in trekken met een groot vraagteken erbij.

Hoe Baudet beloond wordt is niet zo van belang, dat komt nog weleens naar voren.

[ Bericht 7% gewijzigd door Beathoven op 18-10-2022 13:01:27 ]
  dinsdag 18 oktober 2022 @ 12:54:04 #132
500074 Rode_Wijn
pi_206362796
quote:
Hij wordt oud, onze Thier
pi_206362811
Hij moet wel echt giga psychotisch zijn om te denken dat zijn uitlleg dat hij reptielen gebruikt als metafoor voor machines ergens op slaat.
  dinsdag 18 oktober 2022 @ 12:55:11 #134
500074 Rode_Wijn
pi_206362812
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 10:29 schreef EinarBoe het volgende:

Hoe kijk jij naar waar het mis is gegaan. En vooral hoe? Niet nu met Rusland maar toen, na die verkiezingen van de PS
pi_206362871
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 12:55 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Hij moet wel echt giga psychotisch zijn om te denken dat zijn uitlleg dat hij reptielen gebruikt als metafoor voor machines ergens op slaat.
En het specifiek en toevallig noemen van Rutte als een voorbeeld van het Kwaad is ook niet afwuifbaar als een metafoor.
pi_206362904
quote:

[..]

Daarbij handelt het Kremlin natuurlijk niet alleen maar middels geld. Al die trollen hier op Fok op Twitter en vergelijkbare sites dragen ook bij aan FvD.

Kan me niet voorstellen dat Putin regelmatig Baudet opbelt voor wat onderhoud. Maar Baudet als useful idiot, dat kun je natuurlijk wel lekker versterken met je trollen leger. Kijk maar naar die weetjewel gast in het memestopic in OOR bijvoorbeeld.

Uiteindelijk wil Putin vooral onrust en polarisatie in Europa.
pi_206362938
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 12:59 schreef Beathoven het volgende:

[..]
En het specifiek en toevallig noemen van Rutte als een voorbeeld van het Kwaad is ook niet afwuifbaar als een metafoor.
Nou ja, zijn verantwoording is dat reptiel ook 'verachterlijk wezen' kan betekenen. Dus blijkbaar was de metafoor eigenlijk dat onze leiders verachterlijk / het kwaad zijn...

Overigens, gisteren betekende het nog volgens Baudet dat ze regeerden vanuit het reptielenbrein / zonder na te denken. En reptilian is niet het zelfde als reptile. En hij is ook fan van de verzinner van dit complot en daarnaast holocaust-ontkenner David Icke. Maar toch is dat echt wat hij bedoelde hoor.

Edit: Hij zegt toch nog reptiles. Maar ja, David Icke en dat soort zooi... En dan praten over 'the beast'. En ook nog 'I'm the only one in the world that's speaking out like this'. Totaal de weg kwijt.

[ Bericht 9% gewijzigd door kipknots op 18-10-2022 13:11:26 ]
pi_206362955
De NOS heeft er nu in elk geval aandacht voor: https://nos.nl/artikel/24(...)plottheorieen-baudet

Als je nu nog FvD stemt, kan je moeilijk zeggen dat je niet weet wat je doet.
pi_206362989
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 13:06 schreef kipknots het volgende:

[..]
Nou ja, zijn verantwoording is dat reptiel ook 'verachterlijk wezen' kan betekenen. Dus blijkbaar was de metafoor eigenlijk dat onze leiders verachterlijk / het kwaad zijn...

Overigens, gisteren betekende het nog volgens Baudet dat ze regeerden vanuit het reptielenbrein / zonder na te denken. En reptilian is niet het zelfde als reptile. En hij is ook fan van de verzinner van dit complot en daarnaast holocaust-ontkenner David Icke. Maar toch is dat echt wat hij bedoelde hoor.
Het labeltje terzijde

Als jij of ieder ander hier zijn naam onder het voorbeeld van "het kwaad" genoemd hoort worden door iemand die in dezelfde zin een 2e Hitler de hemel inprijst dan gaan we ons stevig achter de oren krabben en waarschijnlijk iets meer opletten.

Het is een verkapte oproep tot geweld. En hij mag onzin uitslaan, hij is slim genoeg en weet wat zijn woorden voor effect kunnen hebben.
  dinsdag 18 oktober 2022 @ 13:15:13 #140
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_206363025
Lol, je kan toch alleen maar lachen om deze gast. Een real life troll
Laffe huichelaar
pi_206363085
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 13:15 schreef timmmmm het volgende:
Ik zie er weinig lolligs in, eigenlijk. Mensen bedreigen, ophitsen tot geweld. En zelf helemaal van het padje af lijken. Ik zie alleen maar verliezers.
  dinsdag 18 oktober 2022 @ 13:27:21 #142
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
  dinsdag 18 oktober 2022 @ 13:54:21 #143
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_206363530
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 13:20 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik zie er weinig lolligs in, eigenlijk. Mensen bedreigen, ophitsen tot geweld. En zelf helemaal van het padje af lijken. Ik zie alleen maar verliezers.
Dat is het enige wat het minder grappig maakt, voor- en tegenstanders die er niet alleen maar om kunnen lachen
Laffe huichelaar
pi_206363653
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 13:15 schreef timmmmm het volgende:
Lachen tot de wappies weer mensen gaan bedreigen en intimideren, mede door toedoen van Baudet.
Цой жив
  dinsdag 18 oktober 2022 @ 14:21:01 #145
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_206363842
quote:
6s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 13:27 schreef kladderadatsch het volgende:
Deze maar weer eens onder de aandacht brengen:

https://conspiracychart.com/
Heel af en toe verlaat ik even de realiteit en moet het wel zo zijn dat Ted Cruz de Zodiac Killer is...

Tjerrie zit al sinds Corona in het dieprood en is eigenlijk wel klaar voor een gedwongen interventie.
  dinsdag 18 oktober 2022 @ 14:37:27 #146
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_206364015
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 14:05 schreef Zwoerd het volgende:

[..]

Lachen tot de wappies weer mensen gaan bedreigen en intimideren, mede door toedoen van Baudet.
Bovendien is die gek ook bezig om o.a. scholen op te starten, het gaat allemaal veel en veel te ver.
pi_206364049
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 14:37 schreef Tijn het volgende:

[..]
Bovendien is die gek ook bezig om o.a. scholen op te starten, het gaat allemaal veel en veel te ver.
Die school (het is er eentje) heeft tot nu toe 4 leerlingen, dacht ik.
https://www.volkskrant.nl(...)in-de-tijd~bcb628d2/
  dinsdag 18 oktober 2022 @ 14:52:39 #148
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_206364177
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 14:41 schreef Hanca het volgende:

[..]
Die school (het is er eentje) heeft tot nu toe 4 leerlingen, dacht ik.
https://www.volkskrant.nl(...)in-de-tijd~bcb628d2/
Natuurlijk mislukt het allemaal faliekant. Gelukkig maar. Toch zonde van die vier kinderen die nu een uiterst twijfelachtige start moeten maken.
pi_206364225
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 14:52 schreef Tijn het volgende:

[..]
Natuurlijk mislukt het allemaal faliekant. Gelukkig maar. Toch zonde van die vier kinderen die nu een uiterst twijfelachtige start moeten maken.
Zou het?

Denk dat je in groep 3 beter af bent met 4 medeleerlingen en één docent die niet in vaccins gelooft, dan met 30 medeleerlingen en een docent die daar wel in gelooft.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 18-10-2022 14:56:17 ]
pi_206364245
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 14:55 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Zou het?

Denk dat je in groep 3 beter af bent met 4 medeleerlingen en één docent die niet in vaccins gelooft, dan met 30 medeleerlingen en een docent die daar wel in gelooft.
Het zijn 4 kinderen van verschillende leeftijden, als ik het goed begrepen. Een start zonder leeftijdsgenootjes om je heen lijkt me, op welke school dan ook, een beroerde start.
pi_206364308
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 14:57 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het zijn 4 kinderen van verschillende leeftijden, als ik het goed begrepen. Een start zonder leeftijdsgenootjes om je heen lijkt me, op welke school dan ook, een beroerde start.
Aah, dat is minder voor de sociale ontwikkeling ja. Nog even verder werven :P

Hoe dan ook, ik denk dat die school prima onderwijs zou kunnen verzorgen, ook al zijn ze expliciet non-woke of hoe ze zichzelf ook noemen. Op gereformeerde scholen hangt men ook klinkklare lariekoek aan (in mijn ogen), maar qua onderwijs is het er volgens mij prima.
  dinsdag 18 oktober 2022 @ 15:08:36 #152
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_206364391
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 15:01 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Op gereformeerde scholen hangt men ook klinkklare lariekoek aan (in mijn ogen), maar qua onderwijs is het er volgens mij prima.
Ook die indoctrinatie kan beter stoppen imho. Maar het is inderdaad wel in lijn met het Nederlands onderwijssysteem dat iedereen op zich vrij is in het opzetten van een school volgens zijn of haar eigen visie, zolang de onderwijsinspectie vindt dat de resultaten en procedures op orde zijn.
pi_206365016
quote:

BNW of BNW-gekkigheid?
pi_206365036
twitter

twitter
pi_206365068
twitter

Die interviewende vent is net zo lelijk als dat ie dom is.
pi_206365467
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 16:11 schreef Akathisia het volgende:

[..]
BNW of BNW-gekkigheid?
Je hebt gelijk: 'gekkigheid' is een overbodige toevoeging.
pi_206365485
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 16:13 schreef Akathisia het volgende:
[ twitter
twitter
pi_206365540
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 16:57 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Je hebt gelijk: 'gekkigheid' is een overbodige toevoeging.
Ja, helaas vervalt je hele post daarmee omdat heel BNW is opgetuigd met ''Het is niet ongewoon dat CIA (of vul in) dit doet/deed, dus...".
pi_206365565
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 16:59 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
[ twitter ]
Kan gewoon een idiom aan toegevoegd worden, zoals bij snake (een reptiel) ook gedaan is.
pi_206365615
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 17:04 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Ja, helaas vervalt je hele post daarmee omdat heel BNW is opgetuigd met ''Het is niet ongewoon dat CIA (of vul in) dit doet/deed, dus...".
Er is nogal een verschil tussen 'chemtrails zijn echt, want MK-Ultra' en Russische inmenging in Europese politiek.

We weten dat Russen politieke partijen in het westen financiert en trollen inzet om de publieke opinie in Europa en de VS te beïnvloeden en onrust te zaaien. Het is bijvoorbeeld keihard bewezen dat Le Pen geld heeft ontvangen van het Kremlin.

Westerse inlichtingendiensten waarschuwen al jaren voor deze Russische inmenging. Van BNW is dus geen sprake. We hebben alleen niet in beeld hoe FvD zich verhoudt tot het Kremlin. Als je Baudet hoort praten, zou je denken dat hij in de zak zit van de Russen. Tegelijkertijd denk ik dat het kleine FvD amper een blipje is op de radar van het Kremlin.

Maar goed, als je mijn bijdragen wil negeren, moet je dat vooral doen.
pi_206365624
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 17:12 schreef KoosVogels het volgende:
Maar goed, als je mijn bijdragen wil negeren, moet je dat vooral doen.
Ik vind stromannen en schizofrenie heel interessant dus ik zal ze zeker blijven lezen.
pi_206365644
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 17:07 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Kan gewoon een idiom aan toegevoegd worden, zoals bij snake (een reptiel) ook gedaan is.
Het is gewoon weer typisch Baudet. Weer wat krankzinnigs roepen en dan verontwaardigd doen en claimen dat je verkeerd wordt begrepen.

Het is flauw en vermoeiend spelletje. Maar dat Baudet een complotdenker is, staat inmiddels als een paal boven water. Eerder verklaarde hij ook al zonder schroom dat 9/11 een inside job was. Tsja, dan ben je toch echt full blown wappie.

Al denk ik nog steeds dat het grotendeels een act is.
pi_206365648
Maar hoe ervaren jullie dat nou, als mensen die, anders dan Baudet, nog in de democratie geloven, dat ze vandaag onherstelbaar veel schade is aangedaan?

[ Bericht 0% gewijzigd door Akathisia op 18-10-2022 17:22:02 ]
pi_206365665
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 17:15 schreef KoosVogels het volgende:
Het is gewoon weer typisch Baudet. Weer wat krankzinnigs roepen en dan verontwaardigd doen en claimen dat je verkeerd wordt begrepen.
Ja, dat zei ik vanochtend al.

quote:
Het is flauw en vermoeiend spelletje. Maar dat Baudet een complotdenker is, staat inmiddels als een paal boven water. Eerder verklaarde hij ook al zonder schroom dat 9/11 een inside job was. Tsja, dan ben je toch echt full blown wappie.

Al denk ik nog steeds dat het grotendeels een act is.
Het is vooral zorgwekkend dat het zo lang heeft geduurd voordat hij überhaupt doorhad dat e.e.a. mankeert aan het officiële complotverhaal. Dit geeft wel te denken over de mate van goedgelovigheid van Baudet, en ironisch genoeg was dat voor mij juist aanleiding om te overwegen dat hij reptiles letterlijk bedoelde.
pi_206365715

Hij heeft gewoon gelijk, maar waarom, oh waarom, heeft hij dan voor de commissie en haar bevoegdheden gestemd?
pi_206365720
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 17:15 schreef Akathisia het volgende:
Maar hoe ervaren jullie dat nou, als mensen die, anders dan Baudet, nog in de democratie geloven, dat ze vandaag onherstelbaar veel schade is aangedaan?
Waarom is de democratie ook alweer schade aan gedaan? Omdat Baudet niet weg komt met het schenden van regels die voor alle Kamerleden gelden?
pi_206365771
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 17:23 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Waarom is de democratie ook alweer schade aan gedaan? Omdat Baudet niet weg komt met het schenden van regels die voor alle Kamerleden gelden?
Een kamermeerderheid heeft de bevoegdheid aangenomen en nu daadwerkelijk ingezet om een volksvertegenwoordiger toegang tot de kamer te ontzeggen. Dat lijkt me vooral de regels van de democratie schenden. En, zoals eerder al aangekaart, zelfs strafbaar.
pi_206365818
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 17:18 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Ja, dat zei ik vanochtend al.
[..]
Het is vooral zorgwekkend dat het zo lang heeft geduurd voordat hij überhaupt doorhad dat e.e.a. mankeert aan het officiële complotverhaal. Dit geeft wel te denken over de mate van goedgelovigheid van Baudet, en ironisch genoeg was dat voor mij juist aanleiding om te overwegen dat hij reptiles letterlijk bedoelde.
Jij zit ook in de '9/11 was een inside job' hoek?
pi_206365829
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 17:27 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Een kamermeerderheid heeft de bevoegdheid aangenomen en nu daadwerkelijk ingezet om een volksvertegenwoordiger toegang tot de kamer te ontzeggen. Dat lijkt me vooral de regels van de democratie schenden. En, zoals eerder al aangekaart, zelfs strafbaar.
Maar dan is het toch democratisch aangenomen?
pi_206365835
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 17:30 schreef KoosVogels het volgende:
Jij zit ook in de '9/11 was een inside job' hoek?
Ik weet alleen dat de complottheorie zoals voorgeschoteld van geen kant klopt.
pi_206365872
quote:
Enige wat er gebeurt is dat de Tweede Kamer haar eigen regels handhaaft. Van mij had die schorsing niet gehoeven, maar als je regels hebt, is het ook zaak dat ze worden nageleefd en, indien nodig, worden gehandhaafd.
pi_206365890
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 17:31 schreef XSbig het volgende:

[..]
Maar dan is het toch democratisch aangenomen?
Je kan binnen de democratie met een meerderheid besluiten om de democratie schade aan te doen. Dat is correct.
pi_206365909
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 17:35 schreef KoosVogels het volgende:
Enige wat er gebeurt is dat de Tweede Kamer haar eigen regels handhaaft. Van mij had die schorsing niet gehoeven, maar als je regels hebt, is het ook zaak dat ze worden nageleefd en, indien nodig, worden gehandhaafd.
Accepteren dat die mogelijkheid er ligt, is waar het begint natuurlijk. Daarom is het zo verwonderlijk dat hij er zelf voor heeft gestemd.
pi_206365921
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 17:36 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Je kan binnen de democratie met een meerderheid besluiten om de democratie schade aan te doen. Dat is correct.
Die eerste zin is in dit geval een mening, geen feit.
pi_206365951
quote:
6s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 17:32 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Ik weet alleen dat de complottheorie zoals voorgeschoteld van geen kant klopt.
Na meerdere aanslagen te hebben gepleegd op Amerikaannse doelwitten, waaronder eerder al het WTC, mikken radicale moslims een vliegtuig in de torens.

In die zin paste 9/11 in een patroon. De officiële lezing is dan ook minder gek dan de 'truthers' doen overkomen.

Bovendien is het ondoenlijk om zo'n inside job in het geniep te beramen, zonder dat een betrokkene uit de school klapt.
  dinsdag 18 oktober 2022 @ 17:42:19 #176
500074 Rode_Wijn
pi_206365977
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 17:40 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Na meerdere aanslagen te hebben gepleegd op Amerikaannse doelwitten, waaronder eerder al het WTC, mikken radicale moslims een vliegtuig in de torens.

In die zin paste 9/11 in een patroon. De officiële lezing is dan ook minder gek dan de 'truthers' doen overkomen.

Bovendien is het ondoenlijk om zo'n inside job in het geniep te beramen, zonder dat een betrokkene uit de school klapt.
Ja maar die torens vallen recht naar beneden
pi_206365981
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 17:40 schreef KoosVogels het volgende:

Ik zal de pol-mods de moeite besparen: nodig me maar uit in het BNW 9/11-topic.
pi_206366021
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 17:42 schreef Rode_Wijn het volgende:

[..]
Ja maar die torens vallen recht naar beneden
Weet niet of je wel eens een controlled demolition hebt gezien, maar de ineenstorting van de WTC-torens zag er heel anders uit.

[ Bericht 0% gewijzigd door KoosVogels op 18-10-2022 18:25:17 ]
pi_206366153
Is het in dit topic inmiddels al toegestaan om toch iets van een psychologische analyse te maken op basis van wat we zien? Zit deze man in een psychose ofzo?
pi_206366163
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 17:52 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]
Iedereen die uit de school klapt wordt een kopje kleiner gemaakt dus mensen laten het wel uit hun hoofd.
Waarom wordt er door truthers 0,0 geschreven over de WTC bomaanslag van 1993 (met ook een beoogde instorting) en alle jaren van berichten over dreigingen daarvoor en daarna? 9/11 was een theatraler gebeuren, maar niet geheel onverwacht.
  dinsdag 18 oktober 2022 @ 18:00:19 #181
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_206366177
quote:

[..]
Iedereen die uit de school klapt wordt een kopje kleiner gemaakt dus mensen laten het wel uit hun hoofd.
Baudet maakt zich zelf een kopje kleiner met bizarre uitspraken over boreaal Nederland, Joodse complotten, reptielen etc. Het niet dat iemand hem dwingt die dingen te zeggen.
  dinsdag 18 oktober 2022 @ 18:01:12 #182
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_206366182
quote:

[..]
Ja, of er is geen school om uit te klappen omdat het gewoonweg geen inside job is. Gevalletje Occam's razor.
Huilen dan.
  dinsdag 18 oktober 2022 @ 18:05:45 #183
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_206366231
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 18:00 schreef Momo het volgende:

[..]
Baudet maakt zich zelf een kopje kleiner met bizarre uitspraken over boreaal Nederland, Joodse complotten, reptielen etc. Het niet dat iemand hem dwingt die dingen te zeggen.
Sommige soorten hagedissen kunnen om belagers te slim af te zijn een deel van hun staart verliezen die vervolgens weer teruggroeit. Misschien groeit zijn kop weer terug en is Baudet zelf een reptiel. Bewijs het tegendeel maar eens!
Huilen dan.
pi_206366448
quote:
Is dat zo? Volgens mij poneer jij dat als een feit terwijl dat gewoon niet het geval is.

Er zijn aardig wat democratieen waarin parlementsleden geschorst kunnen worden, volgens mij

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 18-10-2022 18:24:31 ]
pi_206366625
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 17:23 schreef Akathisia het volgende:

Hij heeft gewoon gelijk, maar waarom, oh waarom, heeft hij dan voor de commissie en haar bevoegdheden gestemd?
Omdat hijzelf blijkbaar van mening is dat dit een prima regel is. Voor anderen, uiteraard.

En daarmee zijn we weer terug bij af, Baudet is een groot voorstander van vrijheid en regels zolang het hem goed uitkomt en anders niet.
pi_206366649
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 18:33 schreef Tijger_m het volgende:
Omdat hijzelf blijkbaar van mening is dat dit een prima regel is. Voor anderen, uiteraard.

En daarmee zijn we weer terug bij af, Baudet is een groot voorstander van vrijheid en regels zolang het hem goed uitkomt en anders niet.
Maar stel je hiermee dat hij niet kon inschatten dat het tegen hem gebruikt kon worden?
pi_206366716
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 18:34 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Maar stel je hiermee dat hij niet kon inschatten dat het tegen hem gebruikt kon worden?
Ik stel hiermee dat hij het een prima regel vond en geen aanval op de democratie. Nu hij het onderwerp is zal hij daar ongetwijfeld anders over denken.
  dinsdag 18 oktober 2022 @ 18:44:36 #188
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206366777
quote:

[..]
Doet dat wat af aan het rechtmatig zijn van die regel?

Het geeft juist aan dat hij op de hoogte was van die regel, het is niet ingesteld voor zijn tijd of om hem te treiteren.
Hij is er alleen waarschijnlijk wel mee akkoord gegaan omdat hij verontwaardigd was over de penthouse van Pechtold.

Dat hij ondanks dat zelf die regel dan keihard gaat overtreden is gewoon dom en arrogant.
Als ik hier in de wijk morgen een regel onderteken dat we niet op zondag in de tuin zullen werken en ik laat vervolgens vrolijk op zondag de tuinman komen dan weet ik ook dat er gezeik van komt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 18 oktober 2022 @ 18:46:01 #189
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206366790
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 18:40 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ik stel hiermee dat hij het een prima regel vond en geen aanval op de democratie. Nu hij het onderwerp is zal hij daar ongetwijfeld anders over denken.
Toen het om de penthouse van Pechtold ging vond hij het vastleggen van deze regel helemaal geen aanval op de democratie maar juist een heel goed idee.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 18 oktober 2022 @ 19:07:16 #190
403588 mcmlxiv
pi_206367020
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 18:46 schreef Leandra het volgende:

[..]
Toen het om de penthouse van Pechtold ging vond hij het vastleggen van deze regel helemaal geen aanval op de democratie maar juist een heel goed idee.
Karma is a bitch toch?
  dinsdag 18 oktober 2022 @ 19:15:44 #191
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_206367103
Sinds Baudet in zijn essay schreef: "Forum voor Democratie zal ophef zijn of zal niet zijn" kon je hem al niet meer zien als iemand die vatbaar is voor rede en argumenten. Dat zowel de Kamer als pers dat nog doen is een raadsel.

Discussiëren met een trol bestaat niet. Die ziet een reactie met argumenten niet als een discussie maar een extra moment om het systeem van debat, rechtstaat en rede tegen zich te gebruiken. Net als sommigen hier op fok doen.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_206367583
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 18:40 schreef Tijger_m het volgende:
Dat lijkt me wel heel erg kortzichtig van zijn hand.
pi_206367605
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 18:44 schreef Leandra het volgende:
Doet dat wat af aan het rechtmatig zijn van die regel?
Niet het punt, ik probeer gewoon zijn beweegredenen te vatten.

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 18:44 schreef Leandra het volgende:
Als ik hier in de wijk morgen een regel onderteken dat we niet op zondag in de tuin zullen werken en ik laat vervolgens vrolijk op zondag de tuinman komen dan weet ik ook dat er gezeik van komt.
Precies daarom vind ik het zo curieus.
  dinsdag 18 oktober 2022 @ 20:26:02 #194
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206368218
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 19:49 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Niet het punt, ik probeer gewoon zijn beweegredenen te vatten.
[..]
Precies daarom vind ik het zo curieus.
Ik denk dat je verwachtingen te hoog zijn als je werkelijk denkt dat hij eerst bewust voor die regeling gestemd heeft en vervolgens die regeling bewust negeert en gaat doen alsof het allemaal niet eerlijk is.

Hoewel ik eigenlijk niet uitsluit dat hij eerst bewust gestemd heeft voor die regeling om er vervolgens bewust niet aan te voldoen.
Want ophef.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_206368836
Soms heb ik het gevoel dat deze man helemaal niet succesvol wil zijn. Elke keer bouwt hij weer iets op. Dat helpt hij vervolgens echter zelf de afgrond in door enkele belachelijke uitspraken te doen. Alsof hij telkens net even verder over de grens van het toelaatbare heen wil. Het is alsof hij eigenlijk helemaal geen politicus wil zijn. Het sneue is alleen dat er de hele tijd maar mensen op hem blijven stemmen.
  dinsdag 18 oktober 2022 @ 21:24:35 #196
403588 mcmlxiv
pi_206369020
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 21:12 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
Soms heb ik het gevoel dat deze man helemaal niet succesvol wil zijn. Elke keer bouwt hij weer iets op. Dat helpt hij vervolgens echter zelf de afgrond in door enkele belachelijke uitspraken te doen. Alsof hij telkens net even verder over de grens van het toelaatbare heen wil. Het is alsof hij eigenlijk helemaal geen politicus wil zijn. Het sneue is alleen dat er de hele tijd maar mensen op hem blijven stemmen.
Er is weinig succesvols aan Baudet hoor. Politicus worden was ook een soort laatste noodgreep omdat hij overal uitgekotst was. Wat dat betreft is hij de perfecte vertegenwoordiger van zijn natuurlijke achterban. Mislukte figuren die iemand nodig hebben om de schuld te geven van het eigen mislukte leven. Joden, moslims, migranten, globalisten, non-Borealen, eigenlijk maakt het niet zoveel uit. Het leven is kut en dat is de schuld van….
pi_206369105
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 21:24 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Er is weinig succesvols aan Baudet hoor. Politicus worden was ook een soort laatste noodgreep omdat hij overal uitgekotst was. Wat dat betreft is hij de perfecte vertegenwoordiger van zijn natuurlijke achterban. Mislukte figuren die iemand nodig hebben om de schuld te geven van het eigen mislukte leven. Joden, moslims, migranten, globalisten, non-Borealen, eigenlijk maakt het niet zoveel uit. Het leven is kut en dat is de schuld van….
Het lukt om toch een organisatie op poten te zetten en mensen aan zich te binden. Mij zou het niet lukken. In die zin noem ik hem succesvol.
pi_206369288
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 21:28 schreef NecSpeNecMetu het volgende:

[..]
Het lukt om toch een organisatie op poten te zetten en mensen aan zich te binden. Mij zou het niet lukken. In die zin noem ik hem succesvol.
Dat op poten zetten was vooral Otten. En sinds Otten weg is heeft hij vooral mensen verloren, niet aan zich gebonden.
pi_206369801
Zou er in dit gebouw een kantoortje zijn van waaruit banden onderhouden met lieden als Thierry?
pi_206369887
quote:

[..]
Ik denk dat hij vindt dat regels voor het gepeupel gelden en niet voor de Messias zelf natuurlijk.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  Moderator dinsdag 18 oktober 2022 @ 22:39:33 #201
236264 crew  capricia
pi_206369985
Rules for thee and not for me.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 18 oktober 2022 @ 22:54:08 #202
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_206370125
pi_206371258
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 22:39 schreef capricia het volgende:
Rules for thee and not for me.
Say what?

1. Amhaouch, Mustafa (CDA)
- voorzitter van Stichting SportArena Peel en Maas (2015-heden)
- bestuurder van Stichting Administratiekantoor De Heuf B.V. (2016-heden)
Heeft bovenstaande functies niet opgegeven in het register voor nevenfuncties. Paste dit aan na vragen van Zembla.

2. Baudet, Thierry (FvD)
- directeur van THPB Media B.V. (mei 2020-heden)
- eigenaar van THPB Producties (2010-juni 2020)
Geeft bovenstaande functies niet op in het register voor nevenfuncties.

3. Van den Bosch, Albert (VVD)
- voorzitter provisoren bij Stichting Het Manhuysfonds (2004-heden)
Gaf bovenstaande functie op in 2017, maar niet tussen 2018 en 2020.

4. Dijkstra, Pia (D66)
- directeur van Pia Dijkstra B.V. (2006-2018)
Heeft bovenstaande functie tussen 2010 en de opheffing in 2018 niet opgegeven in het register voor nevenfuncties, maar zegt dit met terugwerkende kracht te zullen doen.

5. El Yassini, Zohair (VVD)
- directeur van SDManagement B.V. (2014-heden)
- directeur van Shinken Holding B.V. (2014-heden)

6. De Graaf, Machiel (PVV)
- secretaris bij Meet the Expert (2008-heden)
Geeft bovenstaande functie niet op in het register voor nevenfuncties.

7. Van Helvert, Martijn (CDA)
- penningmeester van Stichting Teen Life Maastricht (2007-heden)
- bestuurder van Heemkundevereniging Nieuwstadt (2003-heden)

8. Kerstens, John (PvdA)
- eigenaar van Kerstens Werk(t) (2017-heden)

9. Laan-Geselschap, Antoinette (VVD)
- eigenaar van Avenue Services (2014-heden)

10. Lacin, Cem (SP)
- bestuurder van Stichting Sirkaf (2018-heden)
Heeft bovenstaande functie niet opgegeven in het register voor nevenfuncties. Paste dit aan na vragen van Zembla.

11. Markuszower, Gidi (PVV)
- directeur van VATit Nederland B.V. (2009-heden)
- bestuurder van KME & Partners B.V. (2015-2019)
- eigenaar van Ipko Amcor (juni 2020-heden)
- directeur van Turnkey Export Compliance B.V. (2019-heden)
Heeft bovenstaande functies niet opgegeven in het register voor nevenfuncties. Paste dit aan na vragen van Zembla.
- lid van Directie Vatit Group (2007-heden)
Bovenstaande functie klopt niet: Vatit Group is een bedrijf dat in Luxemburg is gevestigd, maar Markuszower bekleedt hier sinds 2017 geen bestuursfunctie meer. Wel is hij directeur van de Nederlandse B.V. VATit Nederland. Paste dit aan na vragen van Zembla.

12. Van Ojik, Bram (GroenLinks)
- penningmeester van Coöperatie 'De Franse Slag' U.A.
Heeft bovenstaande functie niet opgegeven in het register voor nevenfuncties. Paste dit aan na vragen van Zembla.
Heeft een jaarlijkse deponeringsplicht bij de KvK, maar deponeerde voor het laatst een jaarrekening over boekjaar 2005. Het niet (of niet tijdig) deponeren van de jaarrekening is een economisch delict. Paste dit aan na vragen van Zembla.

13. Peters, René (CDA)
- secretaris / penningmeester van Stichting Netwerk Excellent Onderwijs (2010-heden)
- bestuurder van Stichting Rudi Lubbers After Sport (2019-heden)
- voorzitter van Stichting Vrienden Ouderenzorg Oss (2019-heden)

14. Ploumen, Lilianne (PvdA)
- bestuurder van Stichting emancipatie online (2001-heden)

15. Regterschot, Kelly (VVD)
- eigenaar van Bureau 75 (2017-heden)

16. Sazias, Léonie (50PLUS)
- directeur van Navaya B.V. (1991-heden)

17. Smals, Bart (VVD)
- voorzitter van Apowest (2000-2020)
- bestuurder van Stichting Zorg DAS (2012-heden)

18. Snoeren, Mark (VVD)
- bestuurder van Skipiste Nieuwegein B.V. (2006-heden)
- bestuurder van Markski B.V. (2006-heden)
- bestuurder van Snoeren Beheer en Management B.V. (2013-heden)
- bestuurder van Mark Snoeren Holding B.V. (2017-heden)
Geeft bovenstaande functies niet op in het register voor nevenfuncties. Paste dit aan na vragen van Zembla.

19. Veldman, Hayke (VVD)
- eigenaar van Veldman training en advies (2010-heden)
Geeft bovenstaande functie vanaf 2018 niet meer op in het register voor nevenfuncties.

20. Weverling, Arne (VVD)
- bestuurder van de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (2015-2019)
Heeft bovenstaande functie niet opgegeven in het register voor nevenfuncties.
- lid van Raad van Advies bij Weverling Groenprojekten B.V. (2016-2020)
Wijzigde na vragen van Zembla bovenstaande functie in de functiebeschrijving “Certificaathouder zonder zeggenschap van familiebedrijf Weverling Groenprojecten”.

21. Ziengs, Erik (VVD)
- voorzitter van Stichting Administratiekantoor Café Plus B.V. (2001-heden)

Acht Kamerleden geven niet of onjuist op hoeveel zij verdienen met een nevenfunctie.
22. Van den Berge, Niels (GroenLinks)
- Advisor Water and Advocacy; Bezoldigd; Geen opgave.
- Bangladesh Expert Agrifocus; Bezoldigd; Geen opgave.
- Medeoprichter Nextblue; Bezoldigd; Geen opgave.
Paste dit aan na vragen van Zembla: ontving voor de functie van ‘advisor’ ¤6.500 bruto.

23. Bisschop, Roelof (SGP)
- Lid Raad van Toezicht Christelijke Hogeschool Ede; Bezoldigd; Geen opgave.
Paste dit aan na vragen van Zembla: ontving voor deze functie ¤8.900.

24. Diertens, Antje (D66)
- Lid Raad van Toezicht ESNS; Bezoldigd; Geen opgave.
Paste dit aan na vragen van Zembla: ontving voor deze functie ¤134.

25. Hiddema, Theo (FvD)
- Werkzaam als advocaat; Bezoldigd; Geen opgave.
Paste dit niet aan en liet weten dat zijn boekhouder de inkomsten meldt aan de Belastingdienst.

26. Kerstens, John (PvdA)
- Lid Raad van Commissarissen Bouw- en Infrapark; Bezoldigd; Bezoldiging naar goed doel
Paste dit niet aan, maar liet weten dat de bezoldiging ¤1000 per maand betreft.

27. Lodders, Helma (VVD)
- Eigenaar Lodders B.V. (30% eigenaar windmolen); Bezoldigd; Pensioenvoorziening (geen inkomsten)
Geeft geen inzage in hoeveel de inkomsten uit deze functie betreffen, maar zegt dit in de toekomst aan te zullen passen in het register.

28. Van Otterloo, Gerrit Jan (50PLUS)
- Voorzitter HSHB; Bezoldigd; Gaat via B.V.
Paste zijn opgave in het register aan en liet per mail weten dat de bezoldiging over de periode 2019-2020 ¤2340 excl. btw bedraagt.

29. Rog, Michel (CDA)
- Voorzitter Raad van Toezicht UnieNzv; Onkostenvergoeding; Vrijwilligersvergoeding.
Paste dit niet aan, maar liet per mail weten dat hij voor deze functie de maximale onbelaste vrijwilligersvergoeding ontvangt: ¤1500 in 2018 en 2019, ¤1700 in 2020. Verwijderde een historische functie uit het nevenfunctieregister.
Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
pi_206371900
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 07:37 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Say what?
[...]
Dus daar valt de helft van af omdat ze het alsnog hebben aangegeven. Precies wat bij Baudet aan de hand is. Hij is geschorst omdat hij nietmeer wíl aangeven, niet omdat hij het niet hád aangegeven.

In andere gevallen is iemand een paar keer vergeten, maar geeft het regelmatig wél aan.

Apples, oranges in de meeste gevallen dus. Maar dat weet jij ook uiteraard.
pi_206372019
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 09:22 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Dus daar valt de helft van af omdat ze het alsnog hebben aangegeven. Precies wat bij Baudet aan de hand is. Hij is geschorst omdat hij nietmeer wíl aangeven, niet omdat hij het niet hád aangegeven.

In andere gevallen is iemand een paar keer vergeten, maar geeft het regelmatig wél aan.

Apples, oranges in de meeste gevallen dus. Maar dat weet jij ook uiteraard.
Lulkoek and u know it :)
pi_206372141
quote:
1s.gif Op maandag 17 oktober 2022 22:17 schreef Heph844 het volgende:
[ afbeelding ]Reptielen! Overal REPTIELEN!!
Waarom heeft hij glas voor zijn schutting zitten?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_206372193
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 09:34 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Lulkoek and u know it :)
inkomsten uit een BV halen lijkt me ook wat een andere tak van sport dan dat iemand penningmeester is van een of 't andere vereniging.
pi_206372288
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 10:09 schreef Hanca het volgende:

[..]
De voorgaande penningmeesters zijn uit FvD gestapt, denk je echt niet dat die dat dan via via ergens hadden gelekt?
Die heeft dat toch ook gezegd en gelekt?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_206372721
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 09:53 schreef Beathoven het volgende:

[..]
inkomsten uit een BV halen lijkt me ook wat een andere tak van sport dan dat iemand penningmeester is van een of 't andere vereniging.
Het is niets meer en niets minder dan Thierry Picking ;)
pi_206372785
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 10:46 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Het is niets meer en niets minder dan Thierry Picking ;)
Sorry, maar vindt het volledig terecht. Als ik iets gemist heb in mijn belastingopgaaf en iemand wijst mij erop van de organisatie, dan zit er nogal een verschil tussen 'bedankt, ga het aanpassen' en 'rot maar op, houden we mooi zo, f*ck the system' (waar hij zelf mede het hart van is) .

Het is meer dat hij niet van plan was 't op te geven waarbij anderen zich wel netjes geschikt hebben.
pi_206372900
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 20:26 schreef Leandra het volgende:
Ik denk dat je verwachtingen te hoog zijn als je werkelijk denkt dat hij eerst bewust voor die regeling gestemd heeft en vervolgens die regeling bewust negeert en gaat doen alsof het allemaal niet eerlijk is.

Hoewel ik eigenlijk niet uitsluit dat hij eerst bewust gestemd heeft voor die regeling om er vervolgens bewust niet aan te voldoen.
Want ophef.
Het zou me niet verbazen eigenlijk, maar anderzijds; was zijn stem überhaupt nodig om het te halen?
  woensdag 19 oktober 2022 @ 13:08:51 #213
500074 Rode_Wijn
pi_206374223
Hij houdt de gemoederen wel bezig onze troll kampioen.
pi_206374344
Topic titel is echt geweldig lijkt wel een film titel
pi_206374359
Reptielen, parasieten, metafoor of niet.

https://www.delpher.nl/nl(...)0474095:mpeg21:a0060

Bij de voorgangers van het FvD was het ook al een onderwerp van discussie.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  woensdag 19 oktober 2022 @ 13:29:58 #216
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_206374458
De discussie over wat Baudet met zijn woorden bedoelt is precies zijn... bedoeling. Wanneer hij dan geconfronteerd wordt met zijn uitspraken zegt hij doodleuk "oh maar ik bedoelde het zus en zo", maar ondertussen slaat het wel aan bij zijn sektevolgers.

Eerst was het homeopathische verdunning, nu zijn we bij reptielen aanbeland.
Huilen dan.
pi_206374580
quote:
7s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 13:29 schreef Isdatzo het volgende:
De discussie over wat Baudet met zijn woorden bedoelt is precies zijn... bedoeling. Wanneer hij dan geconfronteerd wordt met zijn uitspraken zegt hij doodleuk "oh maar ik bedoelde het zus en zo", maar ondertussen slaat het wel aan bij zijn sektevolgers.

Is het ook niet een truuk om steeds te kunnen blijven jammeren dat je wordt gedemoniseerd.
Het hele FvD is doordrenkt met anti-semitisme.
In feite is dat de PVV ook, door zich solidair te verklaren met Europese zusterpartijen.
En die Europese zusterpartijen zitten met wortels metersdiep in het Derde Rijk-verleden.
Zoals bij Frankrijk, België en natuurlijk ook Duitsland.

Verder komt straks David Icke. Openlijk Holocaust ontkenner. En grote fan van de Rechtse partijen.
Kortom: Het is zo duidelijk als wat.

Het is vermoeiend als je elke keer die gespeelde verontwaardiging ziet bij Rechts Nederland als er op paralellen wordt gewezen uit het bruine verleden.
En dat is dan hun aandachts/verdien-model.
pi_206374596
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 13:40 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

In feite is dat de PVV ook, door zich solidair te verklaren met Europese zusterpartijen.
En die Europese zusterpartijen zitten met wortels metersdiep in het Derde Rijk-verleden.
Zoals bij Frankrijk, België en natuurlijk ook Duitsland.
De PVV is een apart geval, de PVV is Wilders, en laat Wilders nu net een grote liefde/adoratie voor Israël hebben...
pi_206374645
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 13:41 schreef luxerobots het volgende:

[..]
De PVV is een apart geval, de PVV is Wilders, en laat Wilders nu net een grote liefde/adoratie voor Israël hebben...
Ja, dat is een soort disclaimer. Het kan prima samen: Sympathie voor het (huidige!!!) Israel en racistisch zijn.
Net als die Urker jongens. Eerst in een namaak-SS-uniform paraderen, en daarna goedmaken met een Israelische vlag.
Maar het is natuurlijk één pot nat.
Antisemitisme en anti-islamisme is één pot nat.

pi_206374681
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 13:46 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Ja, dat is een soort disclaimer. Het kan prima samen: Sympathie voor het (huidige!!!) Israel en racistisch zijn.
Je had het niet over racisme, maar antisemitisme
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 13:40 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Is het ook niet een truuk om steeds te kunnen blijven jammeren dat je wordt gedemoniseerd.
Het hele FvD is doordrenkt met anti-semitisme.
En dan kun je veel van Wilders vinden, maar het is moeilijk om hem met antisemitisme in verband te brengen. Juist vanwege zijn liefde voor de Israelische/Joodse zaak. Overigens zijn joden en moslims ook geen vrienden van elkaar, dus dat verklaart wel weer één en ander.
pi_206374737
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 13:50 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Je had het niet over racisme, maar antisemitisme
[..]
En dan kun je veel van Wilders vinden, maar het is moeilijk om hem met antisemitisme in verband te brengen. Juist vanwege zijn liefde voor de Israelische/Joodse zaak. Overigens zijn joden en moslims ook geen vrienden van elkaar, dus dat verklaart wel weer één en ander.
Dat laatste is trouwens ook maar net hoe je het bekijkt.
Eeuwenlang was het Islamitische Marokko een toevluchtsoord voor Joden die vanuit het Christelijke anti-semitische Europa wegvluchtten.
In 1940 weigerde de koning van Marokko Joden uit te leveren. "Wij hebben geen Joden, alleen Marokkanen".
Na 1945 had het Christelijke Europa een schuldgevoel tegen de Joden vandaar dat de staat Israel alle steun en geld kreeg voor een eigen Staat. En de rest (Palestijnen die niks met de holocaust te maken hadden) moeten oprotten. En daarna kreeg je een anti-Israel houding bij Palestijnen/Arabieren/Moslims en als je dan maar lang genoeg hamert op het feit dat dat hetzelfde is als "anti semitisme" nemen sommige moslims de term "anti semiet" dan maar voor lief.
pi_206375035
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 13:55 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Dat laatste is trouwens ook maar net hoe je het bekijkt.
Eeuwenlang was het Islamitische Marokko een toevluchtsoord voor Joden die vanuit het Christelijke anti-semitische Europa wegvluchtten.
En daar heb je ook bronnen van? Het is niet zo dat islamitische landen vrij waren van antisemitisme.

quote:
In 1940 weigerde de koning van Marokko Joden uit te leveren. "Wij hebben geen Joden, alleen Marokkanen".
In 1940 was Marokko nog een protectoraat onder Frans bewind. De koning van Marokko kon dus ook niet vrijuit praten, die moest rekening houden met de Fransen (en later Vichy-Frankrijk).
  woensdag 19 oktober 2022 @ 14:23:32 #223
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_206375063
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 07:37 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Say what?

1. Amhaouch, Mustafa (CDA)
- voorzitter van Stichting SportArena Peel en Maas (2015-heden)
- bestuurder van Stichting Administratiekantoor De Heuf B.V. (2016-heden)

2. Baudet, Thierry (FvD)
- directeur van THPB Media B.V. (mei 2020-heden)
- eigenaar van THPB Producties (2010-juni 2020)

3. Van den Bosch, Albert (VVD)
- voorzitter provisoren bij Stichting Het Manhuysfonds (2004-heden)
Gaf bovenstaande functie op in 2017, maar niet tussen 2018 en 2020.

4. Dijkstra, Pia (D66)
- directeur van Pia Dijkstra B.V. (2006-2018)
Heeft bovenstaande functie tussen 2010 en de opheffing in 2018 niet opgegeven in het register voor nevenfuncties, maar zegt dit met terugwerkende kracht te zullen doen.

5. El Yassini, Zohair (VVD)
- directeur van SDManagement B.V. (2014-heden)
- directeur van Shinken Holding B.V. (2014-heden)

6. De Graaf, Machiel (PVV)
- secretaris bij Meet the Expert (2008-heden)

7. Van Helvert, Martijn (CDA)
- penningmeester van Stichting Teen Life Maastricht (2007-heden)
- bestuurder van Heemkundevereniging Nieuwstadt (2003-heden)

8. Kerstens, John (PvdA)
- eigenaar van Kerstens Werk(t) (2017-heden)

9. Laan-Geselschap, Antoinette (VVD)
- eigenaar van Avenue Services (2014-heden)

10. Lacin, Cem (SP)
- bestuurder van Stichting Sirkaf (2018-heden)

11. Markuszower, Gidi (PVV)
- directeur van VATit Nederland B.V. (2009-heden)
- bestuurder van KME & Partners B.V. (2015-2019)
- eigenaar van Ipko Amcor (juni 2020-heden)
- directeur van Turnkey Export Compliance B.V. (2019-heden)
- lid van Directie Vatit Group (2007-heden)
Bovenstaande functie klopt niet: Vatit Group is een bedrijf dat in Luxemburg is gevestigd, maar Markuszower bekleedt hier sinds 2017 geen bestuursfunctie meer. Wel is hij directeur van de Nederlandse B.V. VATit Nederland. Paste dit aan na vragen van Zembla.

12. Van Ojik, Bram (GroenLinks)
- penningmeester van Coöperatie 'De Franse Slag' U.A.
Heeft een jaarlijkse deponeringsplicht bij de KvK, maar deponeerde voor het laatst een jaarrekening over boekjaar 2005. Het niet (of niet tijdig) deponeren van de jaarrekening is een economisch delict. Paste dit aan na vragen van Zembla.

13. Peters, René (CDA)
- secretaris / penningmeester van Stichting Netwerk Excellent Onderwijs (2010-heden)
- bestuurder van Stichting Rudi Lubbers After Sport (2019-heden)
- voorzitter van Stichting Vrienden Ouderenzorg Oss (2019-heden)

14. Ploumen, Lilianne (PvdA)
- bestuurder van Stichting emancipatie online (2001-heden)

15. Regterschot, Kelly (VVD)
- eigenaar van Bureau 75 (2017-heden)

16. Sazias, Léonie (50PLUS)
- directeur van Navaya B.V. (1991-heden)

17. Smals, Bart (VVD)
- voorzitter van Apowest (2000-2020)
- bestuurder van Stichting Zorg DAS (2012-heden)

18. Snoeren, Mark (VVD)
- bestuurder van Skipiste Nieuwegein B.V. (2006-heden)
- bestuurder van Markski B.V. (2006-heden)
- bestuurder van Snoeren Beheer en Management B.V. (2013-heden)
- bestuurder van Mark Snoeren Holding B.V. (2017-heden)
Geeft bovenstaande functies niet op in het register voor nevenfuncties. Paste dit aan na vragen van Zembla.

19. Veldman, Hayke (VVD)
- eigenaar van Veldman training en advies (2010-heden)
Geeft bovenstaande functie vanaf 2018 niet meer op in het register voor nevenfuncties.

20. Weverling, Arne (VVD)
- bestuurder van de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (2015-2019)
Heeft bovenstaande functie niet opgegeven in het register voor nevenfuncties.
- lid van Raad van Advies bij Weverling Groenprojekten B.V. (2016-2020)
Wijzigde na vragen van Zembla bovenstaande functie in de functiebeschrijving “Certificaathouder zonder zeggenschap van familiebedrijf Weverling Groenprojecten”.

21. Ziengs, Erik (VVD)
- voorzitter van Stichting Administratiekantoor Café Plus B.V. (2001-heden)

Acht Kamerleden geven niet of onjuist op hoeveel zij verdienen met een nevenfunctie.
22. Van den Berge, Niels (GroenLinks)
- Advisor Water and Advocacy; Bezoldigd; Geen opgave.
- Bangladesh Expert Agrifocus; Bezoldigd; Geen opgave.
- Medeoprichter Nextblue; Bezoldigd; Geen opgave.
Paste dit aan na vragen van Zembla: ontving voor de functie van ‘advisor’ ¤6.500 bruto.

23. Bisschop, Roelof (SGP)
- Lid Raad van Toezicht Christelijke Hogeschool Ede; Bezoldigd; Geen opgave.
Paste dit aan na vragen van Zembla: ontving voor deze functie ¤8.900.

24. Diertens, Antje (D66)
- Lid Raad van Toezicht ESNS; Bezoldigd; Geen opgave.
Paste dit aan na vragen van Zembla: ontving voor deze functie ¤134.

25. Hiddema, Theo (FvD)
- Werkzaam als advocaat; Bezoldigd; Geen opgave.
Paste dit niet aan en liet weten dat zijn boekhouder de inkomsten meldt aan de Belastingdienst.

26. Kerstens, John (PvdA)
- Lid Raad van Commissarissen Bouw- en Infrapark; Bezoldigd; Bezoldiging naar goed doel
Paste dit niet aan, maar liet weten dat de bezoldiging ¤1000 per maand betreft.

27. Lodders, Helma (VVD)
- Eigenaar Lodders B.V. (30% eigenaar windmolen); Bezoldigd; Pensioenvoorziening (geen inkomsten)
Geeft geen inzage in hoeveel de inkomsten uit deze functie betreffen, maar zegt dit in de toekomst aan te zullen passen in het register.

28. Van Otterloo, Gerrit Jan (50PLUS)
- Voorzitter HSHB; Bezoldigd; Gaat via B.V.
Paste zijn opgave in het register aan en liet per mail weten dat de bezoldiging over de periode 2019-2020 ¤2340 excl. btw bedraagt.

29. Rog, Michel (CDA)
- Voorzitter Raad van Toezicht UnieNzv; Onkostenvergoeding; Vrijwilligersvergoeding.
Paste dit niet aan, maar liet per mail weten dat hij voor deze functie de maximale onbelaste vrijwilligersvergoeding ontvangt: ¤1500 in 2018 en 2019, ¤1700 in 2020. Verwijderde een historische functie uit het nevenfunctieregister.
Wat is hiermee?
pi_206375284
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 14:21 schreef luxerobots het volgende:

[..]
En daar heb je ook bronnen van? Het is niet zo dat islamitische landen vrij waren van antisemitisme.
[..]
In 1940 was Marokko nog een protectoraat onder Frans bewind. De koning van Marokko kon dus ook niet vrijuit praten, die moest rekening houden met de Fransen (en later Vichy-Frankrijk).
Tijdens WO II waren voor Marokko de banden met Vichy Frankrijk en Bezet Frankrijk in feite afgesloten.
In 1944 heeft er zelfs in Cassablanca een Geallieerde top plaats gevonden van de westerse geallieerden.
Churchill en Roosevelt samen in conclaaf met de zoon van de koning van Marokko.
De koning had dan ook schijt aan de anti semitische "regels" die de pro nazi staten van Frankrijk uitvaardigden voor protectoraat Marokko.
pi_206375340
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 14:23 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Wat is hiermee?
Alle nevenfuncties van kamerleden die niet "Thierry Baudet" heten.
Om daarmee Thierry met een "whataboutism" vrij te pleiten.
Ik weet niet van alles het fijne....

Maar ik maak 1 steekproef.... CDA er Martijn van Helvert.
Ik zie iets op Google:

Uitleg Martijn:

quote:
Ik ben dit bedrijf gestart in 2013, omdat mijn contract bij de gemeente Heerlen af zou lopen en ik in
overleg met de werkgever een eigen bedrijf zou gaan opstarten.
Later kreeg ik een nieuwe betrekking in Heerlen en in 2014 vertrok ik naar de Kamer, waardoor ik
nooit echt gestart ben.
Inmiddels zat ik in de raad van toezicht van MIK, de Kinderopvangorganisatie waar mijn eigen
kinderen ook in de naschoolse opvang zaten. De stichting MiK had met de belastingdienst de afspraak
dat de leden van de RvT declareerden via een ZZP constructie. In de 5 jaren dat ik in de RVT zitting
had waren deze inkomsten de enige die bij Optimus XT binnen kwamen. Dat ging om ongeveer
¤4.000 per jaar , hetgeen ik ook altijd aan de belasting heb opgegeven. De belasting heeft deze
inkomsten elk jaar beoordeeld en telkens als te weinig beschouwd om het van de schadeloossteling
van het Kamerlidmaatschap af te trekken.
Religieuze artikelen heb ik nooit verkocht. Ik heb dit bij de KVK ooit toe laten voegen omdat ik hier een
idee over had, maar dit is nooit van de grond gekomen.
Inmiddels heb ik geen zitting meer in de RVT. De inkomsten zijn dus ¤0. De belastingdienst heeft mij
ook geadviseerd het bedrijf uit te schrijven, omdat ik een te lange reeks van nulaangiften heb gedaan.
Ik zal dit advies overwegen. Voor de belastingdienst ben ik geen ondernemer meer.
De overige functies zijn onbezoldigd van lokale aard. Bijv. de heemkundevereniging onderzoekt de
geschiedenis van Nieuwstadt, het dorp waar ik met mijn ouders woonde vroeger. Ik was al geen lid
meer van het bestuur toen ik in de Kamer plaatsnam. Blijkbaar is dat later pas bij de KVK
doorgegeven.
Groet,
Martijn
Nou ja, een uitleg.

Volgens mij zijn dit een rijtje "eerste herinneringen".

en hebben wij het bij Thierry over:

In gebreke stelling, incasso ec.
pi_206375990
quote:
7s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 13:29 schreef Isdatzo het volgende:

Baudet jaagt gewoon mensen op de kast. Dit is stoken op een grappige manier.
Hij borduurt voort op de leugens die over hem gezegd worden en maakt gewoon een woordgrapje. Hij is slim genoeg om dat te doorzien.

twitter
pi_206376015
Het is vooral grappig omdat mensen echt zo dom zijn om te denken dat hij serieus is.
Jullie hebben eindelijk weer poep om mee te gooien :D
pi_206376158
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 16:00 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Hij borduurt voort op de leugens die over hem gezegd worden en maakt gewoon een woordgrapje. Hij is slim genoeg om dat te doorzien.

[ twitter ]
Dat 'reptielen' kan me gestolen worden, wat hij over Poetin zegt vind ik 100 keer erger.
Цой жив
pi_206376184
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 16:01 schreef Viesdik het volgende:
Het is vooral grappig omdat mensen echt zo dom zijn om te denken dat hij serieus is.
Een volksvertegenwoordiger met 5 zetels...
Die mag je toch beoordelen op zijn uitspraken.
pi_206376223
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 16:14 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Dat 'reptielen' kan me gestolen worden, wat hij over Poetin zegt vind ik 100 keer erger.
Dat zit aan elkaar vast. Thierry houdt van kracht, strijd. Dat ziet hij momenteel bij Rusland en Putin.
Christendom, Jodendom, etc. is zwak en zit in de slachtofferrol.
Een reptiel, rat, parasiet, insekt vertegenwoordigt het sluwe kleine dat in de luwte en het verborgene opereert. Ideaal voor een complottheorie.
  woensdag 19 oktober 2022 @ 16:23:10 #231
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_206376259
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 16:00 schreef Viesdik het volgende:

[..]

[ twitter ]
Ooooooh oke hij bedoelt gewoon te zeggen dat onze politici deel uitmaken van een samenzwering van kwaadwillende globalistische psychopaten, of daar trekpoppen van zijn. Niks aan de hand dus.
Huilen dan.
pi_206376280
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 14:48 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Tijdens WO II waren voor Marokko de banden met Vichy Frankrijk en Bezet Frankrijk in feite afgesloten.
In 1944 heeft er zelfs in Cassablanca een Geallieerde top plaats gevonden van de westerse geallieerden.
Churchill en Roosevelt samen in conclaaf met de zoon van de koning van Marokko.
De koning had dan ook schijt aan de anti semitische "regels" die de pro nazi staten van Frankrijk uitvaardigden voor protectoraat Marokko.
Dat ging dus meer om politiek dan een echte vriendschap tussen joden en moslims.

Overigens ontwijk jij mijn vraag over joden die naar islamitische landen gevlucht zijn.
pi_206376328
In Mein Kampf vergelijkt Hitler de Joden met "maden".
Het is het "ontmenselijken" van groepen.

quote:
En in welk een hoeveelheid werd dit vergif dan nog
voortgebracht en verspreid. Het is niet meer dan natuurlijk, dat
het met dalen van het geestelijk en moreel peil van zulke
kunstfabrikanten, hun productiviteit evenredig stijgt, tot een
dergelijk heerschap tenslotte wel een machine lijkt, die geen
andere taak heeft, dan onophoudelijk een regen van vuil op de
mensheid te doen neerkomen. En dan moet men nog bedenken,
hoe talrijk zij zijn; tenslotte laat de natuur tegen één Goethe
zeker tienduizend knoeiers en klungels van het bovengenoemde
soort op de wereld los en deze tienduizend doen nu dienst als
bacillendragers van het ergste soort, en besmetten alom de
zielen. Het was ontzettend, maar het viel niet te ontkennen, dat
de natuur voor deze schandelijke arbeid vooral Joden in grote
getale scheen te hebben uitverkoren. Zou de uitverkorenheid
van dit volk op zulke gebieden moeten worden gekocht?
Ik begon destijds zorgvuldig te letten op de namen van al de
geestelijke vaders van deze gore producten in het openbare
kunstleven. Het resultaat hiervan toonde mij meer en meer de
onjuistheid van mijn oorspronkelijke houding ten aanzien van

de Joden. En al verzette het gevoel zich daartegen duizendmaal,
het verstand moest uit deze constateringen zijn conclusies
trekken. Het feit, dat negentig procent van al het vuil op literair

– van het prulwerk op kunst – en van alle onzin op toneelgebied
voor rekening komt van een volk, dat nauwelijks een honderdste
deel van de totale bevolking uitmaakt, was eenvoudig niet te
loochenen, het was nu eenmaal zo.
Ik begon nu ook mijn beminde „grote pers” op deze punten te
toetsen. Hoe scherper ik hier echter leerde zien, des te minder
bleef er van mijn voormalig idool over. De stijl werd steeds
onverdraaglijker, de inhoud moest ik als oppervlakkig en banaal
afwijzen, de objectiviteit in het weergeven van de feiten scheen
mij thans meer een wijdverbreide leugen te zijn dan eerlijke
waarheid; en degenen die er in schreven waren – Joden.
pi_206376369
quote:

Dit is gewoon weer typisch Baudet die constant glibbert en glijdt in wat hij zegt en bedoelt.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_206376379
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 16:25 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Dat ging dus meer om politiek dan een echte vriendschap tussen joden en moslims.

Politiek? Niks.... Marokko stelde vergaderruimte en manschappen ter beschikking tbv de westerse geallieerden.
Is dat vriendschap tav de slachtoffers van de nazi's, waaronder de Joden? Ik denk t wel.
Om opportunistische politieke redenen had hij ook kunnen kiezen om mee te gaan met de Fransen en Duitsers.

quote:
0s.gif [b]
Overigens ontwijk jij mijn vraag over joden die naar islamitische landen gevlucht zijn.
Welke vraag?
Joden zijn naar Marokko gevlucht eind 15e eeuw. Op de vlucht voor antisemitsiche Spaanse wetten.
pi_206376505
Prima verdienmodelletje.

¤8.5k per maand binnen harken als Kamerlid, lekker doen alsof je onnozel bent en de hele online goegemeente komt wel even uitleggen wat je nou eigenlijk wel of niet bedoelde met je waanideeën.

Om ze vervolgens ook nog flutboekjes met handtekening á 75 euro te verkopen en maandelijks een bestelling uit Moskou ontvangen.

Kun je toch weer fijn spullen voor je kinderkamer kopen bij WEF-partner IKEA _O_
pi_206376529
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 16:34 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]
Politiek? Niks.... Marokko stelde vergaderruimte en manschappen ter beschikking tbv de westerse geallieerden.
Is dat vriendschap tav de slachtoffers van de nazi's, waaronder de Joden? Ik denk t wel.
Om opportunistische politieke redenen had hij ook kunnen kiezen om mee te gaan met de Fransen en Duitsers.
Natuurlijk wel, de Duitsers waren in 1943 in Noord-Afrika aan het verliezen, dat maakte de top voor Churchill en Roosevelt ook mogelijk.

quote:
Welke vraag?
Joden zijn naar Marokko gevlucht eind 15e eeuw. Op de vlucht voor antisemitsiche Spaanse wetten.
Ja, daar zou ik dus graag bronnen bij zien.

Maar goed, de discussie is eigenlijk simpel samen te vatten, ik stel dat joden en moslims geen vrienden zijn. Waarbij jij enkele gebeurtenissen citeert waaruit het tegendeel blijkt. Onder andere de Marokkaanse koning die joden zijn onderdanen noemde en een immigratiegolf vanuit Europa naar Marokko.

Iets dat je op zijn best incidenteel kan noemen. Want ik kan er ook wel het één en ander tegenover stellen (en dat is makkelijker dan andersom).

quote:
Ongeschonden kwam de Joodse gemeenschap in Marokko en Tunesië de oorlog desondanks niet door. Behalve de antisemitische maatregelen die wel ingevoerd werden, zoals beperkingen om het beroep van dokter of advocaat uit te voeren, belandden velen van hen in de ruim honderd werkkampen die door de Vichy-Franse autoriteiten overal in Noord-Afrika opgericht waren. De omstandigheden in veel van die kampen waren niet minder hardvochtig dan die in de beruchte Duitse concentratiekampen. Honderden gevangenen stierven aan uitdroging, dysenterie, malaria, schorpioenbeten en andere ontberingen. Het waren vooral Europese Joden, waaronder veel met de Franse nationaliteit, die in deze kampen terecht kwamen, omdat ze minder bescherming genoten van plaatselijke autoriteiten.
https://www.tracesofwar.n(...)-en-de-Holocaust.htm
pi_206376814
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 16:46 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Natuurlijk wel, de Duitsers waren in 1943 in Noord-Afrika aan het verliezen, dat maakte de top voor Churchill en Roosevelt ook mogelijk.
[..]
Ja, daar zou ik dus graag bronnen bij zien.

Maar goed, de discussie is eigenlijk simpel samen te vatten, ik stel dat joden en moslims geen vrienden zijn. Waarbij jij enkele gebeurtenissen citeert waaruit het tegendeel blijkt. Onder andere de Marokkaanse koning die joden zijn onderdanen noemde en een immigratiegolf vanuit Europa naar Marokko.

Iets dat je op zijn best incidenteel kan noemen. Want ik kan er ook wel het één en ander tegenover stellen (en dat is makkelijker dan andersom).
[..]
https://www.tracesofwar.n(...)-en-de-Holocaust.htm
Alleen al het feit dat "traces of war" niet eens de Marokkaanse deelname aan de geallieerden noemt maakt het al zeer twijfelachtig of dit wel politiek ongekleurd is.
Zoek maar eens op "Slag bij Gembloux" (Franse wikipedia) hoeveel Marokkaanse soldaten er zijn gesneuveld in de strijd tegen het nationaal-socialisme.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Isabella_I_van_Castili%C3%AB
https://nl.wikipedia.org/(...)_de_Joden_in_Marokko

quote:
De geschiedenis van de Joden in Marokko gaat meer dan 2.000 jaar terug. De Joden en de oorspronkelijke bewoners van het gebied dat nu Marokko heet, de Karaïtische Berbers, leefden vreedzaam samen. Na de Arabisch-islamitische invasie in de achtste eeuw na Chr. kregen de Joden de 'dhimmi-status', ze werden als tweederangsburger beschouwd en moesten onder andere extra belasting betalen. Het was Joden verboden in de krijgsmacht te dienen. Dit was echter niet in alle steden het geval. Ten tijde van de inquisitie, aan het einde van de vijftiende eeuw, werden de Joden gedwongen het katholieke Spanje te verlaten. Een grote groep vestigde zich toen in Marokko. Er ontstonden Joodse gemeenten in onder andere de steden Fez en Casablanca. In Fez woonde in de 12e eeuw ook de Joodse geleerde Mozes ben Maïmon beter bekend als 'Maimonides'. De Joden in Fez en Marrakesh woonden in een speciale Jodenwijk, de mellah (een getto). Veel Joden in Marokko waren in die tijd werkzaam in de handel of als goud- en zilversmid.

1900 tot 1948
Van 1912 tot 1956 was Marokko een protectoraat van Frankrijk in het zuiden en Spanje in het noorden, de Joden kregen in die periode een meer gelijke positie. Voor de Tweede Wereldoorlog telde de Joodse gemeenschap in Marokko ca. 250.000 leden. De Joodse gemeenschap bestond uit verschillende groepen: Sefardim, gearabiseerde of geberberiseerde Joden (deze groep sprak Arabisch) en een kleine groep Europese Joden (van wie de meesten voorheen in Frankrijk woonden).

In 1940 werd Frankrijk (waar Marokko toen onder viel) door Duitsland bezet. In Zuid-Frankrijk kwam een pro-Duits regime aan de macht, het Vichy-bewind. Dit Vichy-bewind voerde eind 1940 in alle Franse rijksdelen en protectoraten rassenwetten in, zo ook in het Franse deel van Marokko. Deze rassenwetten moesten de Joden uitsluiten van het openbare leven. De sultan van Marokko, Mohammed V, zorgde ervoor dat er voor de Sefardische en gearabiseerde Marokkaanse Joden een uitzondering werd gemaakt, hij stelde dat alle inwoners van Marokko 'zijn kinderen' waren - ook de Joodse Marokkanen.
  woensdag 19 oktober 2022 @ 17:54:45 #239
403588 mcmlxiv
pi_206377282
quote:
Lachen man, zo’n Nederlandse politicus die genocide, verkrachting, kindermoord en andere georganiseerde misdaden tegen de menselijkheid goedpraat en die in woord en daad fan is van de grootste fascistische dictator van deze tijd. In tijden niet zo gelachen, de politieke André van Duin
pi_206377500
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 22:52 schreef Momo het volgende:
Maar hoeveel mensen zullen echt geloven dat Rutte bijvoorbeeld een reptiel is? Dat zijn toch wel echt die ver in de complottheorieën zitten. Zelfs in een BNW zullen dat er niet veel zijn. Van zijn volgers op twitter zie je een enkele het verdedigen, de rest is vooral stil of negeert het (of hij bedoeld het niet zo).
Ik heb net het helemaal interview zitten kijken. Hij zie niet te geloven dat onze, nationale politici dat zijn, maar de globalistische wereld-elite. Een kleine club ultrarijken, van naar zijn schatting 10.000 individuen.
Eens kijken
pi_206377582
Die gekke dingen die Baudet wel of niet gooit en de aandacht die het in de media krijgt is allemaal doelbewuste afleiding.
Het is triggerfuel voor verliezers, de stokken die gratis door de brievenbus worden gegooid om weer mee te kunnen slaan. Het geeft iedereen weer een momentje van opluchting. Je kan de frustraties namelijk weer gezamenlijk van je afslaan.
Het is allemaal zo voorspelbaar geworden.
pi_206378870
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 19:51 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Bespaar me die BNW-mantra's.

Jullie hebben geen 'diepere kennis', jullie hebben geen cerebrale zoektocht naar de Waarheid ondernomen, geen spirituele wedergeboorte ondergaan... Geen enkele Baudeteska heeft ook maar iets met bronmatig onderzoek gedaan naar wat dan ook. Alles op basis van vage 'gevoelens' en gezever over het vechten tegen de duivel.

Jullie hebben wat filmpjes en ranzige websites bekeken, en in die drang om speciaal en bijzonder te zijn de kont tegen de krib gegooid. That's it.
Een ding weet ik zeker. Het doet wel wat met je.
  woensdag 19 oktober 2022 @ 19:56:15 #243
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_206378918
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 19:54 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Een ding weet ik zeker. Het doet wel wat met je.
Uiteraard; als je een heel stel lieden hebt die op basis van 'gevoelens', websites en filmpjes hele volksstammen weg kunnen zetten als bloeddrinkende psychopaten met malafide pizzabedrijven, dan is het inderaad logisch dat de rest van de mensheid tot kalmte maant, aleer er een of andere Verlichte Geest met fakkel voor je deur staat of een restaurant bestormt met machinegeweren.

Ik waag trouwens nogmaals een sprong in het diepe, nobele waarheidszoeker die ik ben:

Wat
is
je
bron
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_206379106
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 19:56 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Uiteraard; als je een heel stel lieden hebt die op basis van 'gevoelens', websites en filmpjes hele volksstammen weg kunnen zetten als bloeddrinkende psychopaten met malafide pizzabedrijven, dan is het inderaad logisch dat de rest van de mensheid tot kalmte maant, aleer er een of andere Verlichte Geest met fakkel voor je deur staat of een restaurant bestormt met machinegeweren.
Jij klampt je teveel vast aan de maakbaarheid van het leven en dat je de regie van jouw eigen leven in eigen handen hebt.
Die regie had je niet meer toen je voor het blok werd gezet.
En toch wilde jij die regie weer terug hebben. Al was het alleen maar voor het gevoel. Namelijk door je te conformeren aan hen die de regie van je hebben afgepakt.

Wist je dat er ook andere argumenten te bedenken zijn, die buiten de scope van de wondergraal der wetenschap, om er vriendelijk voor te bedanken?
  woensdag 19 oktober 2022 @ 20:07:18 #245
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_206379165
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 20:04 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Jij klampt je teveel vast aan de maakbaarheid van het leven en dat je de regie van jouw eigen leven in eigen handen hebt.
Die regie had je niet meer toen je voor het blok werd gezet.
En toch wilde jij die regie weer terug hebben. Al was het alleen maar voor het gevoel. Namelijk door je te conformeren aan hen die de regie van je hebben afgepakt.

Wist je dat er ook andere argumenten te bedenken zijn, die buiten de scope van de wondergraal der wetenschap, om er vriendelijk voor te bedanken?
Wie heeft me precies voor het blok gezet, Sensei?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_206379217
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 20:07 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Wie heeft me precies voor het blok gezet, Sensei?
Als je die vraag nog moet stellen, luidt mijn advies de woorden nog eens wat beter tot je te laten doordringen.
Of niet..
  woensdag 19 oktober 2022 @ 20:11:39 #247
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_206379271
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 20:09 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Als je die vraag nog moet stellen, luidt mijn advies de woorden nog eens wat beter tot je te laten doordringen.
Of niet..
Ja, met dit soort pseudo-esoterisch gelul kan niemand iets.

Precies waarom ik weet dat je vol gebakken lucht zit. Lange wollige epistels schrijven is geen probleem, gewoon antwoord op vragen geven, dat komt onze zelfbenoemde Goeroe's dan weer niet zo goed uit.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_206379350
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 20:11 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ja, met dit soort pseudo-esoterisch gelul kan niemand iets.

Precies waarom ik weet dat je vol gebakken lucht zit. Lange wollige epistels schrijven is geen probleem, gewoon antwoord op vragen geven, dat komt onze zelfbenoemde Goeroe's dan weer niet zo goed uit.

het was psuedo-erotisch
  woensdag 19 oktober 2022 @ 20:17:30 #249
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_206379430
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 20:14 schreef Viesdik het volgende:

[..]
het was psuedo-erotisch
Het was bullshit.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_206379439
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 20:17 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Het was bullshit.
kan ook erotisch zijn
  woensdag 19 oktober 2022 @ 20:18:19 #251
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_206379447
Hoog Dunning-Kruger op pootjes-gehalte.
Huilen dan.
  woensdag 19 oktober 2022 @ 20:27:44 #252
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_206379597
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 20:18 schreef Viesdik het volgende:

[..]
kan ook erotisch zijn
De diepere kennis van het zelf zit sinds de val van engelen gevangen in elke ziel; de ziel, die hoewel gepredestineerd om goddelijk en licht te zijn, door de perfide inspanningen van Lucifer en zijn trawanten verdonkerd is, en hunkert naar een bestaan in en op de materiële wereld, in plaats van diens ware zelfverwerkelijking, het opgaan in het hemelse licht en eenwording met de kosmos. Enkel het strijden tegen de door demonische krachten ingegeven lusten en verlangens - een strijd die eeuwen en meerdere reïncarnaties zal duren - zal voor loutering zorgen, waardoor de ziel diens blikken, goedkope omhulsel van zich af zal schudden om diens oorspronkelijke gouden glans te herwinnen. Daarvoor zal de ziel echter eerst bewust moeten worden van de Grote Misleiding, een pijnlijk en langdurig proces van grote kwellingen en verdriet, gevoelens van verlatendheid en verwerping, waarbij de ene ziel zal doorzetten, de ander terug zal storten in de sferen van het aardse domein van de duivel... De zoektocht naar de ware kennis over het zelf en de WAARDE van de ziel, bevrijdt en verhoogt, en leidt tot die samensmelting met de Oorsprong, het Licht en het Universum.

Hoppa; een whiskey met ijs en een sigaar en ik ben Guru.

Stel svp alleen geen vragen over hoe ik dit allemaal weet. Neem het gewoon aan dat het zo is... of nog beter, doe zelf onderzoek
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_206380102
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 20:27 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
De diepere kennis van het zelf zit sinds de val van engelen gevangen in elke ziel; de ziel, die hoewel gepredestineerd om goddelijk en licht te zijn, door de perfide inspanningen van Lucifer en zijn trawanten verdonkerd is, en hunkert naar een bestaan in en op de materiële wereld, in plaats van diens ware zelfverwerkelijking, het opgaan in het hemelse licht en eenwording met de kosmos. Enkel het strijden tegen de door demonische krachten ingegeven lusten en verlangens - een strijd die eeuwen en meerdere reïncarnaties zal duren - zal voor loutering zorgen, waardoor de ziel diens blikken, goedkope omhulsel van zich af zal schudden om diens oorspronkelijke gouden glans te herwinnen. Daarvoor zal de ziel echter eerst bewust moeten worden van de Grote Misleiding, een pijnlijk en langdurig proces van grote kwellingen en verdriet, gevoelens van verlatendheid en verwerping, waarbij de ene ziel zal doorzetten, de ander terug zal storten in de sferen van het aardse domein van de duivel... De zoektocht naar de ware kennis over het zelf en de WAARDE van de ziel, bevrijdt en verhoogt, en leidt tot die samensmelting met de Oorsprong, het Licht en het Universum.

Hoppa; een whiskey met ijs en een sigaar en ik ben Guru.

Stel svp alleen geen vragen over hoe ik dit allemaal weet. Neem het gewoon aan dat het zo is... of nog beter, doe zelf onderzoek
ben je stoned ofzo? :)
  woensdag 19 oktober 2022 @ 20:58:56 #254
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_206380115
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 20:58 schreef Viesdik het volgende:

[..]
ben je stoned ofzo? :)
Al zou hij dat zijn, dan nog denkt hij helderder dan menig user hier.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_206382359
quote:
Baudet zei naar aanleiding van de commotie dat de reptielen waar hij het over had, "natuurlijk" als metafoor waren bedoeld, maar in de Tweede Kamer was veel ophef over zijn uitspraken.
Precies wat ik al voorspelde op wat voor wijze hij zou terugkrabbelen. Maar hij gelooft het wel degelijk echt.
pi_206382438
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 23:39 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Precies wat ik al voorspelde op wat voor wijze hij zou terugkrabbelen. Maar hij gelooft het wel degelijk echt.
Maar is dit dan deel van een normalisatieproces of hoe moet ik dat zien? Waarom zou je het zeggen om later in te trekken? Oeps foutje?
pi_206382453
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 23:47 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Maar is dit dan deel van een normalisatieproces of hoe moet ik dat zien? Waarom zou je het zeggen om later terug te trekken? Oeps foutje?
Uit het draaiboek van Trump. Van alles zeggen op een warrige manier zodat je het altijd anders kan uitleggen als het moet. "Jamaar ik bedoelde dit". Standaard verdediging van gekke uitspraken.
pi_206382745
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 23:49 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Uit het draaiboek van Trump. Van alles zeggen op een warrige manier zodat je het altijd anders kan uitleggen als het moet. "Jamaar ik bedoelde dit". Standaard verdediging van gekke uitspraken.
Teneinde van wat? Hij hoeft geen beleid te verantwoorden oid.
pi_206383575
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 00:39 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Teneinde van wat? Hij hoeft geen beleid te verantwoorden oid.
Hij representeert FvD. En hangt de meest gekke complottheorieen aan. Eentje daarvan is zo van de wereld dat hij daar op moest terugkomen. En dus was het ineens metaforisch bedoeld. Beleid verantwoorden heeft daar verder niets mee te maken dus waarom je daarmee komt is me een raadsel.
pi_206384047
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 08:48 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Hij representeert FvD. En hangt de meest gekke complottheorieen aan. Eentje daarvan is zo van de wereld dat hij daar op moest terugkomen. En dus was het ineens metaforisch bedoeld. Beleid verantwoorden heeft daar verder niets mee te maken dus waarom je daarmee komt is me een raadsel.
De vraag is dan wel waar het een metafoor voor is? want het lijkt allemaal wel heel erg op klassieke antisemitische stereotypen.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
pi_206384075
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 09:55 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]
De vraag is dan wel waar het een metafoor voor is? want het lijkt allemaal wel heel erg op klassieke antisemitische stereotypen.
Koudbloedig, gespeend van gevoel gok ik. Antisemitisch sowieso met al dat gedweep met illuminati enzo.
pi_206384083
Goh, wat een verrassing, het topic is totaal ontspoort. Ik overleg met de collega's of het nog de moeite is om dit te gaan aanvegen of dat we het gewoon helemaal sluiten.

In de tussentijd, dit is niet COR of BNW, dit is POL dus stop aub met discussies over vaccinaties e.d.
pi_206386257
Wat is eigenlijk van #pvv kant het standpunt mbt #reptilegate en de komst van #davidicke.
Als David Icke een moslim was geweest die de oren gewassen krijgt van het CIDI was er volgens mij wel wat meer rumoer.
Maar anti-semitisme van witte niet-islamitische huize... Daar zit de PVV met Geert als opper-Israel-fan natuurlijk niet op te wachten.

[ Bericht 2% gewijzigd door Twentsche_Ros op 20-10-2022 14:50:18 ]
pi_206386882
twitter

Welk NATO -leger is er in de Oekraïne?

Maar geweldig dat Baudet wereldvrede wil.
pi_206388793
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 14:13 schreef Bluesdude het volgende:
[ twitter ]

dan volg je de politiek niet
Rutte heeft letterlijk gezegd dat het de koers van Amerika volgt en dus lijnrecht achter de keuzes staat die Amerika neemt. Net als in Irak, net als in Afghanistan, net als in Libië, net als in Syrië.
Wij zijn een oorlogszuchtig landje geworden met een laffe bevolking :)

+1 wederom voor Mr Baudet
pi_206389007
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 17:21 schreef Viesdik het volgende:

[..]
dan volg je de politiek niet
Rutte heeft letterlijk gezegd dat het de koers van Amerika volgt en dus lijnrecht achter de keuzes staat die Amerika neemt. Net als in Irak, net als in Afghanistan, net als in Libië, net als in Syrië.
Wij zijn een oorlogszuchtig landje geworden met een laffe bevolking :)

+1 wederom voor Mr Baudet
Je weet dat er geen 'NAVO-leger' vecht in Oekraïne?

Om nog maar te zwijgen over de idiote claim dat de NAVO voornemens is om een false flag operatie op touw te zetten.
pi_206389055
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 13:27 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Wat is eigenlijk van #pvv kant het standpunt mbt #reptilegate en de komst van #davidicke.
Als David Icke een moslim was geweest die de oren gewassen krijgt van het CIDI was er volgens mij wel wat meer rumoer.
Maar anti-semitisme van witte niet-islamitische huize... Daar zit de PVV met Geert als opper-Israel-fan natuurlijk niet op te wachten.
Wilders laat zich bij voorkeur niet uit over Baudet. Verstandig, want de PVV en FvD vissen in dezelfde electorale vijver. Als Wilders te felle kritiek uit op Baudet, zal hij een deel van zijn kiezers van zich vervreemden.

Daarom hanteert hij de tactiek om de bizarre uitspattingen van Baudet zoveel mogelijk te negeren.
pi_206389064
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 17:39 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Je weet dat er geen 'NAVO-leger' vecht in Oekraïne?

Om nog maar te zwijgen over de idiote claim dat de NAVO voornemens is om een false flag operatie op touw te zetten.
ach hou toch op man..
alle landen die deze oorlog vertegenwoordigen zijn NAVO landen..
pi_206389083
pi_206389091
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 17:42 schreef Viesdik het volgende:

[..]
ach hou toch op man..
Rusland zit bij de NAVO? Das nieuws voor me.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_206389152
quote:

[..]
ach hou toch op man..
Heb je al steun betuigd aan Rusland na de oproep van Baudet? En ligt je plunjebaal al klaar?

Ook viesdikke mannetjes kunnen ze prima gebruiken voor de gehaktmolen in Oekraine.

Stuur nog wel even een kaartje.
  donderdag 20 oktober 2022 @ 17:56:59 #272
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_206389244
quote:

[..]
ach hou toch op man..
Rusland is een NAVO-land? :o
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_206389315
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 17:50 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Heb je al steun betuigd aan Rusland na de oproep van Baudet? En ligt je plunjebaal al klaar?

Ook viesdikke mannetjes kunnen ze prima gebruiken voor de gehaktmolen in Oekraine.

Stuur nog wel even een kaartje.
Haha, jij verdedigt hier Rutte en kornuiten. Dus ga jij je leven maar lekker opofferen aan je bullshit idealen en leugenaars :')
  donderdag 20 oktober 2022 @ 18:15:48 #274
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_206389434
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 22:52 schreef Momo het volgende:
Precies. Inclusief de stomme vervoegingsfout (bedoeld).
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_206389514
quote:

[..]
ach hou toch op man..
Je kunt enkel stellen dat een deel van de NAVO-lidstaten Oekraïne in zowel materiële als diplomatieke zin steunt. Daarmee is nog altijd geen 'NAVO-leger' actief op het strijdtoneel.
pi_206389534
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 18:04 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Haha, jij verdedigt hier Rutte en kornuiten. Dus ga jij je leven maar lekker opofferen aan je bullshit idealen en leugenaars :')
Hoe maak je precies de sprong van 'Rutte en kornuiten verdedigen' naar 'je leven opofferen'?

Hoezo volgt het een uit het ander?
pi_206389553
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 17:42 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Wilders laat zich bij voorkeur niet uit over Baudet. Verstandig, want de PVV en FvD vissen in dezelfde electorale vijver. Als Wilders te felle kritiek uit op Baudet, zal hij een deel van zijn kiezers van zich vervreemden.

Daarom hanteert hij de tactiek om de bizarre uitspattingen van Baudet zoveel mogelijk te negeren.
Haga van BVNL heeft zich al openlijk gedistantieerd van David Icke.
BVNL wil niet genoemd worden in de gelegenheidsclub van organisaties die allemaal "boe" roepen.
Haga krijgt een storm van kritiek op twitter en facebook. Nu is twitter natuurlijk niet representatief, maar goed.
Geert zit natuurlijk in een moeilijk parket. Als er ergens "boe" wordt geroepen, wil hij er natuurlijk graag bij zijn, maar dan moet de gal natuurlijk wél op moslims en de regering gespuwd worden.
Nu zo'n witte westerse Icke met zijn reptielen-theorieën en zijn vermeende anti-semitisme naar Nederland komt, wordt het een beetje moeilijk.
Tweets van Bosma en Markuszower heb ik al even gecheckt. Bosma heeft zijn eigen foto vervangen door naar ik meen die Lola uit Frankrijk.
Een incident (hoe triest ook) opblazen tot iets waardoor een heel volk wordt neergezet. Ach ja...
Maar niks over reptielen of Icke. Oorverdovend stil.
pi_206390355
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 14:13 schreef Bluesdude het volgende:
[ twitter ]

Thierry heeft deze tweet gezien? Blijft natuurlijk gissen zonder concreet te worden over wat voor "false flag" hij vreest.
twitter
pi_206391295
Doodeng. Ik geloof weinig van een dergelijke false flag, maar het zou me minder verbazen als Rusland zelf bezig is om de bevolking met dergelijke berichten voor te bereiden op de inzet van nucleaire wapens.
pi_206391669
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 20:08 schreef Sodemieters het volgende:
Doodeng. Ik geloof weinig van een dergelijke false flag, maar het zou me minder verbazen als Rusland zelf bezig is om de bevolking met dergelijke berichten voor te bereiden op de inzet van nucleaire wapens.
Hier ben ik ook bang voor als ik dit zo hoor :{
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_206392445
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 20:08 schreef Sodemieters het volgende:
Alweer ja? En de zestiende keer is scheepsrecht! Nu écht, hoor! Laat die ezels lekker hun “dreigementen” uitvoeren.
Dit, dus.
pi_206393675
quote:
1s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 21:21 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Alweer ja? En de zestiende keer is scheepsrecht! Nu écht, hoor! Laat die ezels lekker hun “dreigementen” uitvoeren.
Niet alweer. Vorige keren ging het om Rusland dat zelf hintte op het inzetten van nucleaire wapens. Nu proberen ze een omgekeerd verhaal te spinnen, waarbij ze nog steeds nucleaire wapens inzetten, maar Oekraïne daar de schuld van krijgt. Da's veel enger.
pi_206393937
Alleen een reptiel kan twieten dat klimaatverandering geen probleem is in Nederland :')
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_206394195
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 23:52 schreef Viesdik het volgende:

[..]
ze zeiden het al in de jaren 70
Als ze toen geluisterd hadden, waren we nu misschien niet met bijna 8 miljard mensen.
Er zijn teveel mensen, met teveel wensen.
  vrijdag 21 oktober 2022 @ 00:20:34 #285
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_206394383
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 23:59 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Als ze toen geluisterd hadden, waren we nu misschien niet met bijna 8 miljard mensen.
Iedereen wil maar gelukkig zijn. En werkelijk alles moet daar ruim baan voor maken.
Mensen moet tegen zichzelf beschermd worden.
pi_206394496
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 23:52 schreef Viesdik het volgende:

[..]
ze zeiden het al in de jaren 70
welnee.... je fantaseert dit
pi_206394622
Weer wat BNW gefantaseer geveegd, reacties op het gefantaseer zijn ook weg.
pi_206395116
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 23:59 schreef Tanatos het volgende:

[..]
:')
  vrijdag 21 oktober 2022 @ 08:02:21 #289
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_206395677
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 23:06 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Niet alweer. Vorige keren ging het om Rusland dat zelf hintte op het inzetten van nucleaire wapens. Nu proberen ze een omgekeerd verhaal te spinnen, waarbij ze nog steeds nucleaire wapens inzetten, maar Oekraïne daar de schuld van krijgt. Da's veel enger.
Het is tot nu toe clusterfuck na clusterfuck. Die oorlog is al maanden aan de gang en je kunt niet één moment voor de geest halen waarvan je dacht: wauw, dat is echt tactisch en strategisch echt een heel sterk moment. Maar dan gaan ze nu wel even een false flag operatie uitvoeren met een nucleair wapen? :D ja, dat gaat vast een daverend succes worden.
Dit, dus.
pi_206396294
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 08:02 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Het is tot nu toe clusterfuck na clusterfuck. Die oorlog is al maanden aan de gang en je kunt niet één moment voor de geest halen waarvan je dacht: wauw, dat is echt tactisch en strategisch echt een heel sterk moment. Maar dan gaan ze nu wel even een false flag operatie uitvoeren met een nucleair wapen? :D ja, dat gaat vast een daverend succes worden.
Hoezo Rusland gaat best lekker hoor zo tegen de volledige Navo.

Supermarkten hier zijn ook leeg dus de sancties van Rusland tegen Nederland werken ook goed. En Europa gaat betalen voor Nord Stream 1,2 en 3.

Boekenwinkels in Moskou liggen ook volet de boekjes van Thierry B. Schijnt zelfs bestseller Nr1 te zijn daar.
  vrijdag 21 oktober 2022 @ 10:34:33 #291
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_206396990
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 09:15 schreef SjonShitcoin het volgende:

[..]
Hoezo Rusland gaat best lekker hoor zo tegen de volledige Navo.
Succes na succes boeken ze in die driedaagse oorlog.

quote:
Supermarkten hier zijn ook leeg dus de sancties van Rusland tegen Nederland werken ook goed. En Europa gaat betalen voor Nord Stream 1,2 en 3.

Boekenwinkels in Moskou liggen ook volet de boekjes van Thierry B. Schijnt zelfs bestseller Nr1 te zijn daar.
Dat zal wel ja :D
Dit, dus.
pi_206397050
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 08:02 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Boeit me niet of het een succes gaat worden. Rusland is de bevolking aan het voorbereiden op een nucleaire oorlog.
  vrijdag 21 oktober 2022 @ 10:50:53 #293
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_206397142
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 10:41 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Boeit me niet of het een succes gaat worden. Rusland is de bevolking aan het voorbereiden op een nucleaire oorlog.
Alweer, ja. Maar nu écht hoor!
Dit, dus.
pi_206398053
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 10:50 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Alweer, ja. Maar nu écht hoor!
Hier had ik al op gereageerd. Argumenten zijn kennelijk alweer op.
  vrijdag 21 oktober 2022 @ 12:14:21 #295
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_206398100
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 12:11 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Hier had ik al op gereageerd. Argumenten zijn kennelijk alweer op.
Rusland heeft de eigen bevolking al meerdere keren voorbereid op een mogelijk nucleaire escalatie. Vandaar ook het: alweer?

Moeilijk allemaal hè?
Dit, dus.
pi_206398520
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 12:14 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Rusland heeft de eigen bevolking al meerdere keren voorbereid op een mogelijk nucleaire escalatie. Vandaar ook het: alweer?

Moeilijk allemaal hè?
Ik heb je hierboven al uitgelegd wat er deze keer anders aan is, maar dat dringt kennelijk niet bij je door.
  vrijdag 21 oktober 2022 @ 13:02:03 #297
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_206398554
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 12:57 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Ik heb je hierboven al uitgelegd wat er deze keer anders aan is, maar dat dringt kennelijk niet bij je door.
Er is helemaal niks anders dan het feit dat de Russen weer eens ouderwets dreigen met een kernramp. Alweer. En of dat nou vanuit het eigen arsenaal komt of anderszins maakt natuurlijk geen ene fluit uit.
Dit, dus.
pi_206398564
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 13:02 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Er is helemaal niks anders dan het feit dat de Russen weer eens ouderwets dreigen met een kernramp. Alweer. En of dat nou vanuit het eigen arsenaal komt of anderszins maakt natuurlijk geen ene fluit uit.
Dat maakt niks uit? :D OK, nou ja, dan zijn we wel uitgepraat ja.

Het maakt geen ene fluit uit, zegt ie. :D
pi_206398639
Baudet is echt een held :)
Kijk hoe MAD iedereen is :')
  vrijdag 21 oktober 2022 @ 13:14:02 #300
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_206398663
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 13:12 schreef Viesdik het volgende:
Baudet is echt een held :)
Kijk hoe MAD iedereen is :')
Noem 1 heldendaad.
  vrijdag 21 oktober 2022 @ 13:14:34 #301
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_206398665
quote:
11s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 13:03 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Dat maakt niks uit? :D OK, nou ja, dan zijn we wel uitgepraat ja.

Het maakt geen ene fluit uit, zegt ie. :D
Dat zeg ik, ja. Het maakt geen fluit uit, want die kernramp die ze nu al voor de zoveelste keer beloven komt er niet. Net zoals ie er niet kwam toen Oekraïne de tegenaanval inzette en zoals ie er zou komen als de Krimbrug zou worden aangevallen. En jij vindt het na 6 keer nog steeds DOODENG. Ook prima :)
Dit, dus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')