Roepen dat we worden geregeerd door reptielmensen zorgt inderdaad voor enige leegloopquote:Op dinsdag 18 oktober 2022 01:19 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Daar zijn er, dacht ik, nog maar heel weinig van over.
Ach, welnee, alsof hij ook maar iets te zeggen heeftquote:Op dinsdag 18 oktober 2022 01:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat "mannetje" is wel een lid van het parlement. En als partijleider verantwoordelijk voor aardig wat zetels op lokaal niveau.
Ach welnee? Hij zit niet in de tweede kamer? Hij is geen partijleider? Hij heeft geen grote groep volgers?quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 01:22 schreef Pokkehandtas het volgende:
[..]
Ach, welnee, alsof hij ook maar iets te zeggen heeftNet als die andere pipo's.
Dus? Alsof dat ook maar iets uit maaktquote:Op dinsdag 18 oktober 2022 01:24 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ach welnee? Hij zit niet in de tweede kamer? Hij is geen partijleider? Hij heeft geen grote groep volgers?
Ja joh. Hij is elke week in het nieuws. Maar dat maakt verder niet uit.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 01:25 schreef Pokkehandtas het volgende:
[..]
Dus? Alsof dat ook maar iets uit maakt
Ik denk dat we hier echt het gevolg zien van alleen maar heel gekke 'nieuws'sites en filmpjes volgen. Ik denk echt dat hij zo diep in die gekkigheid zit dat hij het zelf gelooft. En volgens mij heeft corona dat in een stroomversnelling gebracht, daar voor was hij al gek maar niet zo erg. Hij moest een reden vinden waarom overheden hele landen dicht gooiden zonder reden (volgens hem was corona namelijk niks) en in de zoektocht naar die reden is hij volkomen verdwaald.quote:Op maandag 17 oktober 2022 22:25 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Als dit allemaal een act is, waarom dan?
Ik heb dat ook lang gedacht hoor, dat het puur om aandacht/geld ging. Maar met dit soort totale waanzin stoot je toch eerder mensen af?
Was hij dat niet min of meer gedwongen te zeggen in een rechtzaak een keer? Baudet heeft nog geen kleur hoeven te bekennen in deze.quote:Op maandag 17 oktober 2022 22:38 schreef KoosVogels het volgende:
Ik bedoel, zelfs complotgoeroe Alex Jones hecht geen geloof aan de krankzinnigheid die hij zijn publiek voorschotelt.
Baudet schuift niet onder stoelen en banken dat hij een grote aanbidder van Putin is geworden en Laughland is in getoetste zin de schakel tussen hem en het Kremlin.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 08:38 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik denk dat we hier echt het gevolg zien van alleen maar heel gekke 'nieuws'sites en filmpjes volgen. Ik denk echt dat hij zo diep in die gekkigheid zit dat hij het zelf gelooft. En volgens mij heeft corona dat in een stroomversnelling gebracht, daar voor was hij al gek maar niet zo erg. Hij moest een reden vinden waarom overheden hele landen dicht gooiden zonder reden (volgens hem was corona namelijk niks) en in de zoektocht naar die reden is hij volkomen verdwaald.
Dat hij zeer vatbaar is voor wat hij toevallig net gezien of gelezen heeft, gaf hij zelf al aan toen hij net in de kamer zat. Iemand van ik dacht de PvdD las hem zijn eigen programma voor waarin hij pleitte voor een snelle overstap op duurzame energie, toen zei Baudet al: "ja, dat kwam uit een boek wat ik toen toevallig aan het lezen was, maar nu geloof ik dat niet meer". Iemand die vanaf het begin al zo vatbaar is voor invloed van buitenaf en dan die gekke bubbel van idiote complottheorieën in duikt, kan niet anders dan volslagen gek worden.
Ik vind dat ze daar gelijk in hadden/hebben, als we daadwerkelijk snel willen vergroenen kunnen we dat niet enkel aan de markt overlaten.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 08:38 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik denk dat we hier echt het gevolg zien van alleen maar heel gekke 'nieuws'sites en filmpjes volgen. Ik denk echt dat hij zo diep in die gekkigheid zit dat hij het zelf gelooft. En volgens mij heeft corona dat in een stroomversnelling gebracht, daar voor was hij al gek maar niet zo erg. Hij moest een reden vinden waarom overheden hele landen dicht gooiden zonder reden (volgens hem was corona namelijk niks) en in de zoektocht naar die reden is hij volkomen verdwaald.
Dat hij zeer vatbaar is voor wat hij toevallig net gezien of gelezen heeft, gaf hij zelf al aan toen hij net in de kamer zat. Iemand van ik dacht de PvdD las hem zijn eigen programma voor waarin hij pleitte voor een snelle overstap op duurzame energie, toen zei Baudet al: "ja, dat kwam uit een boek wat ik toen toevallig aan het lezen was, maar nu geloof ik dat niet meer". Iemand die vanaf het begin al zo vatbaar is voor invloed van buitenaf en dan die gekke bubbel van idiote complottheorieën in duikt, kan niet anders dan volslagen gek worden.
Dat lijkt me veel te ver gezocht. Ik geloof ook niet dat Poetin een labiel mannetje van een piepklein steeds uit elkaar vallend partijtje in een in zijn ogen zeer onbeduidend landje gebruikt. Die pro-Poetin uitspraken heeft Baudet gewoon uit die complottheoriebubbel waar hij in verdwaald is. Daar zijn dergelijke uitspraken zeer populair. Dat er daar influencers zitten die betaald worden door Poetin zou wel zeer goed kunnen.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 09:24 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Baudet schuift niet onder stoelen en banken dat hij een grote aanbidder van Putin is geworden en Laughland is in getoetste zin de schakel tussen hem en het Kremlin.
Baudet heeft eerder ook publiekelijk pogingen gedaan om sympathie voor Rusland te scheppen. In het begin heeft hij nog geprobeerd om voor zijn doen "redelijke argumenten" te vinden om Rusland te supporten. Maar omdat zelfs de Russische burger met al die mobilisaties op dit moment geen zinnige reden meer weet voor de oorlog is dat fundament een beetje verdampt.
En wat doe je dan als je weet dat je groepen kunt bereiken die zonder reden 'pedo' tegen passerende politici roepen? Juist. Je weet dat je ze ook wel andere onzin kunt voeren.
Omdat Baudet specifiek aangaf dat Putin de "verlosser" is en Rutte bij het kwaad hoort is dat een poging tot het creeeren van een klimaat onder deze wappies waarin Putin meer support krijgt (zonder logica te hoeven aanvoeren, doen ze toch niet aan) en in de hoop is dat er 1 of meerdere idioten opstaan die Rutte wat aandoen.
Kortom een verkapte bedreiging met wanneer dit slaagt het doel hier onrust te creeeren, hopend dat die gekken zich ook in andere landen gaan roeren. Iets waar ze in Rusland ui-ter-mate blij mee zullen zijn en waarmee Baudet alles op alles zet om ze daar te pleasen.
Misschien werkt het uiteindelijk niet, maar toch.. een poging.
As simple as that.
Ik denk dat je dan wel wat naïef bent, hoor. Poetin zelf waarschijnlijk niet direct, maar er wordt wel degelijk in vrijwel alle Europese landen geprobeerd de boel te destabiliseren. En dat lukt soms ook aardig, neem bijv. dat gekaapte Oekraine-referendum.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 09:57 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat lijkt me veel te ver gezocht. Ik geloof ook niet dat Poetin een labiel mannetje van een piepklein steeds uit elkaar vallend partijtje in een in zijn ogen zeer onbeduidend landje gebruikt.
Inderdaad, het is inmiddels toch wel duidelijk dat Moskou allerlei twijfelachtige clubs sponsort over de hele wereld, van de NRA in de VS tot UKIP en Front National hier in Europa. FvD zal daar geen uitzondering op zijn.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 10:01 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Ik denk dat je dan wel wat naïef bent, hoor. Poetin zelf waarschijnlijk niet direct, maar er wordt wel degelijk in vrijwel alle Europese landen geprobeerd de boel te destabiliseren. En dat lukt soms ook aardig, neem bijv. dat gekaapte Oekraine-referendum.
Dat Oekraïne referendum werd gebruikt door mensen die tegen EU zijn, dat had niet zo veel met Rusland te maken.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 10:01 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Ik denk dat je dan wel wat naïef bent, hoor. Poetin zelf waarschijnlijk niet direct, maar er wordt wel degelijk in vrijwel alle Europese landen geprobeerd de boel te destabiliseren. En dat lukt soms ook aardig, neem bijv. dat gekaapte Oekraine-referendum.
Denk je niet dat het anti-EU-vuur grotendeels vanuit Moskou is aangewakkerd?quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 10:06 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat Oekraïne referendum werd gebruikt door mensen die tegen EU zijn, dat had niet zo veel met Rusland te maken.
De voorgaande penningmeesters zijn uit FvD gestapt, denk je echt niet dat die dat dan via via ergens hadden gelekt?quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 10:03 schreef Tijn het volgende:
[..]
Inderdaad, het is inmiddels toch wel duidelijk dat Moskou allerlei twijfelachtige clubs sponsort over de hele wereld, van de NRA in de VS tot UKIP en Front National hier in Europa. FvD zal daar geen uitzondering op zijn.
Nee, dat anti-EU leeft al sterk onder Nederlanders, past ook heel goed bij de volksaard. Moskou zal wellicht iets hebben aangewakkerd, maar denk niet dat dat veel invloed heeft gehad. Nederland stemde ook als 1 van de 2 landen tegen de europese grondwet. Nederlanders hebben gewoon zeer weinig met de EU.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 10:09 schreef Tijn het volgende:
[..]
Denk je niet dat het anti-EU-vuur grotendeels vanuit Moskou is aangewakkerd?
Ik zie niet in hoe dat gekaapt is, ik was tegen een associatie-verdrag met Oekraïne zonder ook maar een woord van Baudet of dergelijk figuren te hebben gehoord.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 10:01 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Ik heb inderdaad ook tegen dat verdrag gestemd. Om totaal andere reden dan anti-EU of pro-Rusland zijn. Voor mij was hoofdreden het totale gebrek aan controle op de vleesproductie en het leven dan de dieren daar, vlees dat via dat verdrag de Europese markt op kon komen. Daar is later trouwens wel nog wat aan aangepast, omdat de EU ook wel doorkreeg dat Oekraïne daarin mijlenver achter loopt op de EU.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 10:12 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Ik zie niet in hoe dat gekaapt is, ik was tegen een associatie-verdrag met Oekraïne zonder ook maar een woord van Baudet of dergelijk figuren te hebben gehoord.
Een dergelijk verdrag met een tot op het bot corrupt land is gewoon een slecht idee.
Daarnaast heeft een vergelijkbaar vedrag met Turkije ook veel problemen opgeleverd.
Overigens heeft de EU later ook laten zien hoe goed ze de corruptie bestrijdt, door in de fraude van Oekraïne met "kipfilet" dat niet aan te pakken, maar te belonen.
Ik vind de EU bijna net zo'n erge lobbycratie als Nederland, alhoewel Nederland als belastingparadijs en verzorgingsstaat voor multinationals nog wel een stukje erger is.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 10:09 schreef Tijn het volgende:
[..]
Denk je niet dat het anti-EU-vuur grotendeels vanuit Moskou is aangewakkerd?
Na de tegenstem in Frankrijk en Nederland zijn heel veel andere referenda die op de agenda stonden niet doorgegaan.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 10:11 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, dat anti-EU leeft al sterk onder Nederlanders, past ook heel goed bij de volksaard. Moskou zal wellicht iets hebben aangewakkerd, maar denk niet dat dat veel invloed heeft gehad. Nederland stemde ook als 1 van de 2 landen tegen de europese grondwet. Nederlanders hebben gewoon zeer weinig met de EU.
Ik weet niet wat de EU verder nog aangepast heeft, maar wat ik heb gezien is dat de fraude van Oekraïne met "kipfilet" is beloond door ze toe te staan meer kipfilet naar de EU te mogen exporteren.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 10:15 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik heb inderdaad ook tegen dat verdrag gestemd. Om totaal andere reden dan anti-EU of pro-Rusland zijn. Voor mij was hoofdreden het totale gebrek aan controle op de vleesproductie en het leven dan de dieren daar, vlees dat via dat verdrag de Europese markt op kon komen. Daar is later trouwens wel nog wat aan aangepast, omdat de EU ook wel doorkreeg dat Oekraïne daarin mijlenver achter loopt op de EU.
Ik was tegen dat verdrag om dezelfde reden waarom ik tegen Mercosur ben.
Ze hebben de onbeperkte invoer aan banden gelegd:quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 10:24 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Ik weet niet wat de EU verder nog aangepast heeft, maar wat ik heb gezien is dat de fraude van Oekraïne met "kipfilet" is beloond door ze toe te staan meer kipfilet naar de EU te mogen exporteren.
Maar ik word idd ook niet blij van Oekraïense plofkipfabrieken.
(Wel beter voor het milieu.)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |