Baudet jaagt gewoon mensen op de kast. Dit is stoken op een grappige manier.quote:Op woensdag 19 oktober 2022 13:29 schreef Isdatzo het volgende:
De discussie over wat Baudet met zijn woorden bedoelt is precies zijn... bedoeling. Wanneer hij dan geconfronteerd wordt met zijn uitspraken zegt hij doodleuk "oh maar ik bedoelde het zus en zo", maar ondertussen slaat het wel aan bij zijn sektevolgers.
Eerst was het homeopathische verdunning, nu zijn we bij reptielen aanbeland.
Dat 'reptielen' kan me gestolen worden, wat hij over Poetin zegt vind ik 100 keer erger.quote:Op woensdag 19 oktober 2022 16:00 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Baudet jaagt gewoon mensen op de kast. Dit is stoken op een grappige manier.
Hij borduurt voort op de leugens die over hem gezegd worden en maakt gewoon een woordgrapje. Hij is slim genoeg om dat te doorzien.
[ twitter ]
Een volksvertegenwoordiger met 5 zetels...quote:Op woensdag 19 oktober 2022 16:01 schreef Viesdik het volgende:
Het is vooral grappig omdat mensen echt zo dom zijn om te denken dat hij serieus is.
Jullie hebben eindelijk weer poep om mee te gooien
Dat zit aan elkaar vast. Thierry houdt van kracht, strijd. Dat ziet hij momenteel bij Rusland en Putin.quote:Op woensdag 19 oktober 2022 16:14 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Dat 'reptielen' kan me gestolen worden, wat hij over Poetin zegt vind ik 100 keer erger.
Ooooooh oke hij bedoelt gewoon te zeggen dat onze politici deel uitmaken van een samenzwering van kwaadwillende globalistische psychopaten, of daar trekpoppen van zijn. Niks aan de hand dus.quote:Op woensdag 19 oktober 2022 16:00 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Baudet jaagt gewoon mensen op de kast. Dit is stoken op een grappige manier.
Hij borduurt voort op de leugens die over hem gezegd worden en maakt gewoon een woordgrapje. Hij is slim genoeg om dat te doorzien.
[ twitter ]
Dat ging dus meer om politiek dan een echte vriendschap tussen joden en moslims.quote:Op woensdag 19 oktober 2022 14:48 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Tijdens WO II waren voor Marokko de banden met Vichy Frankrijk en Bezet Frankrijk in feite afgesloten.
In 1944 heeft er zelfs in Cassablanca een Geallieerde top plaats gevonden van de westerse geallieerden.
Churchill en Roosevelt samen in conclaaf met de zoon van de koning van Marokko.
De koning had dan ook schijt aan de anti semitische "regels" die de pro nazi staten van Frankrijk uitvaardigden voor protectoraat Marokko.
quote:En in welk een hoeveelheid werd dit vergif dan nog
voortgebracht en verspreid. Het is niet meer dan natuurlijk, dat
het met dalen van het geestelijk en moreel peil van zulke
kunstfabrikanten, hun productiviteit evenredig stijgt, tot een
dergelijk heerschap tenslotte wel een machine lijkt, die geen
andere taak heeft, dan onophoudelijk een regen van vuil op de
mensheid te doen neerkomen. En dan moet men nog bedenken,
hoe talrijk zij zijn; tenslotte laat de natuur tegen één Goethe
zeker tienduizend knoeiers en klungels van het bovengenoemde
soort op de wereld los en deze tienduizend doen nu dienst als
bacillendragers van het ergste soort, en besmetten alom de
zielen. Het was ontzettend, maar het viel niet te ontkennen, dat
de natuur voor deze schandelijke arbeid vooral Joden in grote
getale scheen te hebben uitverkoren. Zou de uitverkorenheid
van dit volk op zulke gebieden moeten worden gekocht?
Ik begon destijds zorgvuldig te letten op de namen van al de
geestelijke vaders van deze gore producten in het openbare
kunstleven. Het resultaat hiervan toonde mij meer en meer de
onjuistheid van mijn oorspronkelijke houding ten aanzien van
de Joden. En al verzette het gevoel zich daartegen duizendmaal,
het verstand moest uit deze constateringen zijn conclusies
trekken. Het feit, dat negentig procent van al het vuil op literair
– van het prulwerk op kunst – en van alle onzin op toneelgebied
voor rekening komt van een volk, dat nauwelijks een honderdste
deel van de totale bevolking uitmaakt, was eenvoudig niet te
loochenen, het was nu eenmaal zo.
Ik begon nu ook mijn beminde „grote pers” op deze punten te
toetsen. Hoe scherper ik hier echter leerde zien, des te minder
bleef er van mijn voormalig idool over. De stijl werd steeds
onverdraaglijker, de inhoud moest ik als oppervlakkig en banaal
afwijzen, de objectiviteit in het weergeven van de feiten scheen
mij thans meer een wijdverbreide leugen te zijn dan eerlijke
waarheid; en degenen die er in schreven waren – Joden.
quote:Op woensdag 19 oktober 2022 16:01 schreef Viesdik het volgende:
Het is vooral grappig omdat mensen echt zo dom zijn om te denken dat hij serieus is.
Politiek? Niks.... Marokko stelde vergaderruimte en manschappen ter beschikking tbv de westerse geallieerden.quote:Op woensdag 19 oktober 2022 16:25 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dat ging dus meer om politiek dan een echte vriendschap tussen joden en moslims.
Welke vraag?quote:[b]
Overigens ontwijk jij mijn vraag over joden die naar islamitische landen gevlucht zijn.
Natuurlijk wel, de Duitsers waren in 1943 in Noord-Afrika aan het verliezen, dat maakte de top voor Churchill en Roosevelt ook mogelijk.quote:Op woensdag 19 oktober 2022 16:34 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Politiek? Niks.... Marokko stelde vergaderruimte en manschappen ter beschikking tbv de westerse geallieerden.
Is dat vriendschap tav de slachtoffers van de nazi's, waaronder de Joden? Ik denk t wel.
Om opportunistische politieke redenen had hij ook kunnen kiezen om mee te gaan met de Fransen en Duitsers.
Ja, daar zou ik dus graag bronnen bij zien.quote:Welke vraag?
Joden zijn naar Marokko gevlucht eind 15e eeuw. Op de vlucht voor antisemitsiche Spaanse wetten.
https://www.tracesofwar.n(...)-en-de-Holocaust.htmquote:Ongeschonden kwam de Joodse gemeenschap in Marokko en Tunesië de oorlog desondanks niet door. Behalve de antisemitische maatregelen die wel ingevoerd werden, zoals beperkingen om het beroep van dokter of advocaat uit te voeren, belandden velen van hen in de ruim honderd werkkampen die door de Vichy-Franse autoriteiten overal in Noord-Afrika opgericht waren. De omstandigheden in veel van die kampen waren niet minder hardvochtig dan die in de beruchte Duitse concentratiekampen. Honderden gevangenen stierven aan uitdroging, dysenterie, malaria, schorpioenbeten en andere ontberingen. Het waren vooral Europese Joden, waaronder veel met de Franse nationaliteit, die in deze kampen terecht kwamen, omdat ze minder bescherming genoten van plaatselijke autoriteiten.
Alleen al het feit dat "traces of war" niet eens de Marokkaanse deelname aan de geallieerden noemt maakt het al zeer twijfelachtig of dit wel politiek ongekleurd is.quote:Op woensdag 19 oktober 2022 16:46 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, de Duitsers waren in 1943 in Noord-Afrika aan het verliezen, dat maakte de top voor Churchill en Roosevelt ook mogelijk.
[..]
Ja, daar zou ik dus graag bronnen bij zien.
Maar goed, de discussie is eigenlijk simpel samen te vatten, ik stel dat joden en moslims geen vrienden zijn. Waarbij jij enkele gebeurtenissen citeert waaruit het tegendeel blijkt. Onder andere de Marokkaanse koning die joden zijn onderdanen noemde en een immigratiegolf vanuit Europa naar Marokko.
Iets dat je op zijn best incidenteel kan noemen. Want ik kan er ook wel het één en ander tegenover stellen (en dat is makkelijker dan andersom).
[..]
https://www.tracesofwar.n(...)-en-de-Holocaust.htm
quote:De geschiedenis van de Joden in Marokko gaat meer dan 2.000 jaar terug. De Joden en de oorspronkelijke bewoners van het gebied dat nu Marokko heet, de Karaïtische Berbers, leefden vreedzaam samen. Na de Arabisch-islamitische invasie in de achtste eeuw na Chr. kregen de Joden de 'dhimmi-status', ze werden als tweederangsburger beschouwd en moesten onder andere extra belasting betalen. Het was Joden verboden in de krijgsmacht te dienen. Dit was echter niet in alle steden het geval. Ten tijde van de inquisitie, aan het einde van de vijftiende eeuw, werden de Joden gedwongen het katholieke Spanje te verlaten. Een grote groep vestigde zich toen in Marokko. Er ontstonden Joodse gemeenten in onder andere de steden Fez en Casablanca. In Fez woonde in de 12e eeuw ook de Joodse geleerde Mozes ben Maïmon beter bekend als 'Maimonides'. De Joden in Fez en Marrakesh woonden in een speciale Jodenwijk, de mellah (een getto). Veel Joden in Marokko waren in die tijd werkzaam in de handel of als goud- en zilversmid.
1900 tot 1948
Van 1912 tot 1956 was Marokko een protectoraat van Frankrijk in het zuiden en Spanje in het noorden, de Joden kregen in die periode een meer gelijke positie. Voor de Tweede Wereldoorlog telde de Joodse gemeenschap in Marokko ca. 250.000 leden. De Joodse gemeenschap bestond uit verschillende groepen: Sefardim, gearabiseerde of geberberiseerde Joden (deze groep sprak Arabisch) en een kleine groep Europese Joden (van wie de meesten voorheen in Frankrijk woonden).
In 1940 werd Frankrijk (waar Marokko toen onder viel) door Duitsland bezet. In Zuid-Frankrijk kwam een pro-Duits regime aan de macht, het Vichy-bewind. Dit Vichy-bewind voerde eind 1940 in alle Franse rijksdelen en protectoraten rassenwetten in, zo ook in het Franse deel van Marokko. Deze rassenwetten moesten de Joden uitsluiten van het openbare leven. De sultan van Marokko, Mohammed V, zorgde ervoor dat er voor de Sefardische en gearabiseerde Marokkaanse Joden een uitzondering werd gemaakt, hij stelde dat alle inwoners van Marokko 'zijn kinderen' waren - ook de Joodse Marokkanen.
Lachen man, zo’n Nederlandse politicus die genocide, verkrachting, kindermoord en andere georganiseerde misdaden tegen de menselijkheid goedpraat en die in woord en daad fan is van de grootste fascistische dictator van deze tijd. In tijden niet zo gelachen, de politieke André van Duinquote:Op woensdag 19 oktober 2022 16:01 schreef Viesdik het volgende:
Ik heb net het helemaal interview zitten kijken. Hij zie niet te geloven dat onze, nationale politici dat zijn, maar de globalistische wereld-elite. Een kleine club ultrarijken, van naar zijn schatting 10.000 individuen.quote:Op maandag 17 oktober 2022 22:52 schreef Momo het volgende:
Maar hoeveel mensen zullen echt geloven dat Rutte bijvoorbeeld een reptiel is? Dat zijn toch wel echt die ver in de complottheorieën zitten. Zelfs in een BNW zullen dat er niet veel zijn. Van zijn volgers op twitter zie je een enkele het verdedigen, de rest is vooral stil of negeert het (of hij bedoeld het niet zo).
Een ding weet ik zeker. Het doet wel wat met je.quote:Op woensdag 19 oktober 2022 19:51 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Bespaar me die BNW-mantra's.
Jullie hebben geen 'diepere kennis', jullie hebben geen cerebrale zoektocht naar de Waarheid ondernomen, geen spirituele wedergeboorte ondergaan... Geen enkele Baudeteska heeft ook maar iets met bronmatig onderzoek gedaan naar wat dan ook. Alles op basis van vage 'gevoelens' en gezever over het vechten tegen de duivel.
Jullie hebben wat filmpjes en ranzige websites bekeken, en in die drang om speciaal en bijzonder te zijn de kont tegen de krib gegooid. That's it.
Uiteraard; als je een heel stel lieden hebt die op basis van 'gevoelens', websites en filmpjes hele volksstammen weg kunnen zetten als bloeddrinkende psychopaten met malafide pizzabedrijven, dan is het inderaad logisch dat de rest van de mensheid tot kalmte maant, aleer er een of andere Verlichte Geest met fakkel voor je deur staat of een restaurant bestormt met machinegeweren.quote:Op woensdag 19 oktober 2022 19:54 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Een ding weet ik zeker. Het doet wel wat met je.
Jij klampt je teveel vast aan de maakbaarheid van het leven en dat je de regie van jouw eigen leven in eigen handen hebt.quote:Op woensdag 19 oktober 2022 19:56 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Uiteraard; als je een heel stel lieden hebt die op basis van 'gevoelens', websites en filmpjes hele volksstammen weg kunnen zetten als bloeddrinkende psychopaten met malafide pizzabedrijven, dan is het inderaad logisch dat de rest van de mensheid tot kalmte maant, aleer er een of andere Verlichte Geest met fakkel voor je deur staat of een restaurant bestormt met machinegeweren.
Wie heeft me precies voor het blok gezet, Sensei?quote:Op woensdag 19 oktober 2022 20:04 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Jij klampt je teveel vast aan de maakbaarheid van het leven en dat je de regie van jouw eigen leven in eigen handen hebt.
Die regie had je niet meer toen je voor het blok werd gezet.
En toch wilde jij die regie weer terug hebben. Al was het alleen maar voor het gevoel. Namelijk door je te conformeren aan hen die de regie van je hebben afgepakt.
Wist je dat er ook andere argumenten te bedenken zijn, die buiten de scope van de wondergraal der wetenschap, om er vriendelijk voor te bedanken?
Als je die vraag nog moet stellen, luidt mijn advies de woorden nog eens wat beter tot je te laten doordringen.quote:Op woensdag 19 oktober 2022 20:07 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wie heeft me precies voor het blok gezet, Sensei?
Ja, met dit soort pseudo-esoterisch gelul kan niemand iets.quote:Op woensdag 19 oktober 2022 20:09 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Als je die vraag nog moet stellen, luidt mijn advies de woorden nog eens wat beter tot je te laten doordringen.
Of niet..
het was psuedo-erotischquote:Op woensdag 19 oktober 2022 20:11 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, met dit soort pseudo-esoterisch gelul kan niemand iets.
Precies waarom ik weet dat je vol gebakken lucht zit. Lange wollige epistels schrijven is geen probleem, gewoon antwoord op vragen geven, dat komt onze zelfbenoemde Goeroe's dan weer niet zo goed uit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |