SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
Pang-pang training zoals bij onsquote:Op donderdag 13 oktober 2022 13:18 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Leuk filmpje kijk vooral naar de magazijnen die op de wapens horen te zitten. Wel een toepasselijk achtergrond geluidje.
Amerikanen zijn wel onze vrienden, wat ze komen ons nu voor de zoveelste keer uit de shit redden. Rusland daarentegen pleegt structureel misdaden tegen de menselijkheid en heeft half Europa na de tweede wereldoorlog in een grote openluchtgevangenis veranderd. Het zwakke Rusland poogt al structureel de westerse landen te ondermijnen, wat denk je dat met een sterk Rusland zou gebeuren? Amerika is bepaald ook niet perfect, maar de laatste keer dat Amerika delen van Europese landen annexeerde en etnisch zuiverde kan ik me niet herinneren.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 12:57 schreef RetepV het volgende:
[..]
We werken toch ook samen met de Amerikanen?
Wij (Nederland dus) hebben zelfs nog een permanente bedreiging van onze soevereiniteit open staan met de Amerikanen. Ik kan me niet herinneren dat Rusland ook zoiets met ons heeft.
Amerikanen zijn wel onze bondgenoten, maar niet onze vrienden. Dat moet wel duidelijk zijn.
https://www.amazon.nl/s?k(...)C3%91&ref=nb_sb_nossquote:Op donderdag 13 oktober 2022 13:05 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
@:RetepV
Ik ben benieuwd naar de boekentips over dit onderwerp, ik wil me graag verdiepen.
Niet alleen dat. Oost-Europa (en zelfs half Duitsland) is door decennialang Russisch bewind totaal de vernieling in is geholpen. De situatie in West-Europa is heel anders verlopen. Zeker niet in de laatste plaats dankzij de Amerikanen.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 13:23 schreef J.B. het volgende:
[..]
Amerikanen zijn wel onze vrienden, wat ze komen ons nu voor de zoveelste keer uit de shit redden. Rusland daarentegen pleegt structureel misdaden tegen de menselijkheid en heeft half Europa na de tweede wereldoorlog in een grote openluchtgevangenis veranderd. Het zwakke Rusland poogt al structureel de westerse landen te ondermijnen, wat denk je dat met een sterk Rusland zou gebeuren? Amerika is bepaald ook niet perfect, maar de laatste keer dat Amerika delen van Europese landen annexeerde en etnisch zuiverde kan ik me niet herinneren.
Iedereen die een keer aan de overkant van de Elbe is geweest kan dit wel bevestigen denk ik. Er zijn een paar uitzonderingen die de ellende snel te boven zijn gekomen (Estland en Slovenië bijvoorbeeld) maar verder is het een grote achtergebleven teringzooi. Er komt langzaam verandering in maar het kost alsnog enorm veel tijd en geld.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 13:29 schreef Monolith het volgende:
[..]
Niet alleen dat. Oost-Europea (en zelfs half Duitsland) is door decennialang Russisch bewind totaal de vernieling in is geholpen. De situatie in West-Europa is heel anders verlopen. Zeker niet in de laatste plaats dankzij de Amerikanen.
Sow! Poetin ziet er slecht uit zeg.quote:
Droom maar niet te veel van al die dode mensen,quote:Op donderdag 13 oktober 2022 13:32 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Sow! Poetin ziet er slecht uit zeg. [ afbeelding ]
Hear hear.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 13:23 schreef J.B. het volgende:
[..]
Amerikanen zijn wel onze vrienden, wat ze komen ons nu voor de zoveelste keer uit de shit redden. Rusland daarentegen pleegt structureel misdaden tegen de menselijkheid en heeft half Europa na de tweede wereldoorlog in een grote openluchtgevangenis veranderd. Het zwakke Rusland poogt al structureel de westerse landen te ondermijnen, wat denk je dat met een sterk Rusland zou gebeuren? Amerika is bepaald ook niet perfect, maar de laatste keer dat Amerika delen van Europese landen annexeerde en etnisch zuiverde kan ik me niet herinneren.
De hele dag in een bunker zitten en de niet-aflatende stroom slecht nieuws zal z’n uitwerking niet missen.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 13:32 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Wat afgevallen volgens mij.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 13:32 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Twee dictatoriale gekken naast elkaar. Alleen is die ene iets beter in het spel.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 13:32 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Zijn linkerhand lijkt wel opgezet.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 13:32 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Het gaat vaak ook over zaken als de perversheid van de Amerikaanse samenleving, de grote welvaartsverschillen, inval Irak/Afghanistan en dergelijke. Op zich dingen waar best wat voor te zeggen is maar het heeft hier allemaal niks mee te maken. Waardoor zo’n claim eigenlijk niets meer dan een treurig zwaktebod is.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 13:34 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Hear hear.
Dit is ook een van de redenen waarom je zoveel "ja maar de VS" leest. Doelbewuste pogingen de band te beschadigen.
Ik zou hier onderscheid maken tussen 'Soviet' en 'Russisch'. Tijdens de Soviet tijd waren het mensen van overal uit de Soviet Unie die het land en de politiek leidden, en helemaal niet alleen maar Russen.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 13:29 schreef Monolith het volgende:
[..]
Niet alleen dat. Oost-Europea (en zelfs half Duitsland) is door decennialang Russisch bewind totaal de vernieling in is geholpen. De situatie in West-Europa is heel anders verlopen. Zeker niet in de laatste plaats dankzij de Amerikanen.
Wat afgevallen? Kijk eens naar die opgespoten bolle wangetjes die nu groter zijn dan ooitquote:Op donderdag 13 oktober 2022 13:35 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wat afgevallen volgens mij.
Had ook wel paar kilootjes over op een goed moment.
In 1999 heeft ie de sloop van Rusland gewoon doorgezet hoor.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 13:37 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ik zou hier onderscheid maken tussen 'Soviet' en 'Russisch'. Tijdens de Soviet tijd waren het mensen van overal uit de Soviet Unie die het land en de politiek leidden, en helemaal niet alleen maar Russen.
Na 1991 was het wel een Rus die Rusland kapot maakte: Boris Jeltsin.
In 1999 kwam er dan iemand aan de macht die het land weer uit het slop heeft getrokken: Vladimir Poetin.
In 2012 kwam er dan weer iemand aan de macht die alles weer kapot maakte: Vladimir Poetin.
Begrijp me niet verkeerd, hoop o ok dat het leukemie is.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 13:37 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Wat afgevallen? Kijk eens naar die opgespoten bolle wangetjes die nu groter zijn dan ooitDie is echt flink afgevallen.
Zal wel aan de stress liggen gok ik.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 13:38 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Begrijp me niet verkeerd, hoop o ok dat het leukemie is.
Maar denk dat ie gewoon ff aan zijn figuur aan het werken is.
quote:Twee Oekraïense vliegtuigen zijn de afgelopen twee dagen neergestort in de regio Poltava. Wat is er bekend?
o Het gebeurde in de Shishatsk-gemeenschap, meldt Suspilne met verwijzing naar het hoofd van de lokale OVA Lunin.
o Volgens het hoofd van de regio zijn er geen gewonde of dode burgers.
o Andere details worden momenteel niet bekendgemaakt.
Klassieke whataboutisms inderdaad.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 13:37 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het gaat vaak ook over zaken als de perversheid van de Amerikaanse samenleving, de grote welvaartsverschillen, inval Irak/Afghanistan en dergelijke. Op zich dingen waar best wat voor te zeggen is maar het heeft hier allemaal niks mee te maken. Waardoor zo’n claim eigenlijk niets meer dan een treurig zwaktebod is.
Hij is weer toe aan een nieuwe botox vulling.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 13:32 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Nog steeds relevant.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 13:34 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Droom maar niet te veel van al die dode mensen,
droom maar fijn van overwinning en van macht.
Denk maar niet aan al die vredeswensen.
Meneer de president, slaap zacht.
Ik snap dat je dat onderscheid wilt maken, want je lijkt totaal onwetend waar het eeuwenlang Russisch imperialisme aangaat. De Sovjet-Unie evenals het Oostblok is gewoon een voortvloeisel daaruit.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 13:37 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ik zou hier onderscheid maken tussen 'Soviet' en 'Russisch'. Tijdens de Soviet tijd waren het mensen van overal uit de Soviet Unie die het land en de politiek leidden, en helemaal niet alleen maar Russen.
In 1999 kwam er dan iemand aan de macht die het land weer uit het slop heeft getrokken: Vladimir Poetin.
In 2012 kwam er dan weer iemand aan de macht die alles weer kapot maakte: Vladimir Poetin.
Dat klopt. En de band met Rusland stelde al weinig voor toen we nog wel on speaking terms met ze waren. Ze zaten ook niet op ons te wachten. Een visum aanvragen om het land alleen al in te mogen kost 2 dagen omdat je 2x naar het consulaat moest. We missen er niets aan.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 13:41 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Klassieke whataboutisms inderdaad.
En als we al op zo'n kinderlijk niveau zouden moeten discussiëren zou je kunnen stellen dat de VS in ieder geval nog iets voor ons betekend heeft. Het enige wat Rusland voor ons betekend heeft is ellende.
De leiband bedoel je?quote:Op donderdag 13 oktober 2022 13:34 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Hear hear.
Dit is ook een van de redenen waarom je zoveel "ja maar de VS" leest. Doelbewuste pogingen de band te beschadigen.
De Russen zullen je anders vertellen. Maar geloof wat je wil.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 13:38 schreef Starhopper het volgende:
[..]
In 1999 heeft ie de sloop van Rusland gewoon doorgezet hoor.
Vraagje, weet jij dat alle culturen behalve de Russische cultuur werden onderdrukt in de Sovjet-Unie? Weet je ook dat iedereen die wat presseerde in de Sovjet-Unie gezien werd als Rus in de Sovjet-Unie ook al was hij dat niet? Als je dat niet weet ga maar weer is terug naar Amazon en koop een goed boek over de Sovjet-Unie dan snap je misschien de permanente haat in Oost-Europa tegen de Russen.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 13:37 schreef RetepV het volgende:
[..]
Stel die vraag eens buiten Moskou.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 13:45 schreef RetepV het volgende:
[..]
De Russen zullen je anders vertellen. Maar geloof wat je wil.
Rusland is nooit een werkende democratie geweest. Dat land wordt al eeuwen leeggeroofd door tsaren, communisten, maffiosi, corrupte veiligheidsdiensten en wat al niet.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 13:45 schreef RetepV het volgende:
[..]
De Russen zullen je anders vertellen. Maar geloof wat je wil.
Ik ging in 2016 naar Rusland en hoefde daarvoor alleen maar mijn paspoort naar de Russische ambassade op te sturen. En die kreeg ik dan een week later weer terug met daarin een opvallend kaarsrecht ingeplakt visum. De stempeltjes die ik in Rusland in mijn paspoort kreeg werden er al even kaarsrecht ingezet.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 13:44 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dat klopt. En de band met Rusland stelde al weinig voor toen we nog wel on speaking terms met ze waren. Ze zaten ook niet op ons te wachten. Een visum aanvragen om het land alleen al in te mogen kost 2 dagen omdat je 2x naar het consulaat moest. We missen er niets aan.
Off-topic maar ik heb het een keer gedaan voor Wit-Rusland. Zelfde procedure. Maar ik durfde m’n paspoort niet op te sturen wat dus neer kwam op 2 retourtjes naar de ambassadequote:Op donderdag 13 oktober 2022 13:49 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik ging in 2016 naar Rusland en hoefde daarvoor alleen maar mijn paspoort naar de Russische ambassade op te sturen. En die kreeg ik dan een week later weer terug met daarin een opvallend kaarsrecht ingeplakt visum. De stempeltjes die ik in Rusland in mijn paspoort kreeg werden er al even kaarsrecht ingezet.
Huh? Je moet toch ook een uitnodiging hebben van een Rus om überhaupt in aanmerking te komen voor een visum? Al zijn daar natuurlijk bureautjes voor die dat kunnen regelenquote:Op donderdag 13 oktober 2022 13:49 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik ging in 2016 naar Rusland en hoefde daarvoor alleen maar mijn paspoort naar de Russische ambassade op te sturen. En die kreeg ik dan een week later weer terug met daarin een opvallend kaarsrecht ingeplakt visum. De stempeltjes die ik in Rusland in mijn paspoort kreeg werden er al even kaarsrecht ingezet.
En terecht. Weet jij veel wat ze ermee doen daar?quote:Op donderdag 13 oktober 2022 13:52 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Off-topic maar ik heb het een keer gedaan voor Wit-Rusland. Zelfde procedure. Maar ik durfde m’n paspoort niet op te sturen wat dus neer kwam op 2 retourtjes naar de ambassade
Doe niet zo raar. Iedereen moest opnieuw 'Russisch' leren, ook de Russen. De partij maakte een nieuwe Russische taal en verbood het om de oude te spreken. Ook is alle Russische elite vermoord om alle banden met het Russische verleden te verbreken. Kerken mochten niet meer. Wetenschappers vermoord. Zelfs de legerleiding werd vermoord.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 13:45 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Vraagje, weet jij dat alle culturen behalve de Russische cultuur werden onderdrukt in de Sovjet-Unie?
Kan je downloaden voor 15 USD ofzo. Betalen met Paypal en 3 minuten later ligt het in je mailbox.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 13:52 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Huh? Je moet toch ook een uitnodiging hebben van een Rus om überhaupt in aanmerking te komen voor een visum? Al zijn daar natuurlijk bureautjes voor die dat kunnen regelen
Lol! Dit is de eerste drone dogfight ooit?quote:
De lokale Jan of Kees dus gewoon een wapen in de hand gedrukt, reisje naar grens gemaakt en "Ga maar mien jong"quote:Op donderdag 13 oktober 2022 13:47 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ]
Training aan het front en op het slagveld is geen goed idee!
Toen ik naar Rusland ging maar is al heel wat jaren geleden was een boeking in een hotel genoeg. Die konden ook die uitnodiging versturen. Alleen was je weer een paar dagen bezig om die uitnodig te krijgen...quote:Op donderdag 13 oktober 2022 13:52 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Huh? Je moet toch ook een uitnodiging hebben van een Rus om überhaupt in aanmerking te komen voor een visum? Al zijn daar natuurlijk bureautjes voor die dat kunnen regelen
Precies. Rond dezelfde tijd deed ik hetzelfde. Paspoort opsturen en 3 dagen later weer terug ontvangen met stempeltjes.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 13:49 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Klopt. Daar was al een hele papierwinkel aan vooraf gegaan. En dan heb ik het nog niet over de permits die ik in Rusland zelf nodig had. Maar gelukkig hoefde ik die allemaal niet zelf te regelen.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 13:52 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Je weet er dus niks van af. Dan weten we genoeg.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 13:53 schreef RetepV het volgende:
[..]
Doe niet zo raar. Iedereen moest opnieuw 'Russisch' leren, ook de Russen. De partij maakte een nieuwe Russische taal en verbood het om de oude te spreken. Ook is alle Russische elite vermoord om alle banden met het Russische verleden te verbreken. Kerken mochten niet meer. Wetenschappers vermoord. Zelfs de legerleiding werd vermoord.
Waar haal je het in Godsnaam vandaan dat de Russische cultuur niet werd onderdrukt??Het is misschien nog wel het meeste onderdrukt van allemaal, hahaha. Samen met de cultuur van Polen, waar ook de volledige elite werd vermoord. De culturen van de andere landen waren niet zo sterk als die twee en verdwenen wel zonder al te veel mensen te hoeven vermoorden.
Iedereen moest de door de Partij ontworpen nieuwe 'Soviet mens' worden. Inclusief de Russen zelf.
Voor Moskou en St Petersburg niet, maar je moet wel je reden van verblijf aangeven en het adres van verblijf. En je mag ook maar kort blijven.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 13:52 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Als ze een Schengenvisum hebben wel. Neem aan dat je bij de ambassade in Istanbul nog gewoon een aanvraag kan indienen.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 13:55 schreef Momo het volgende:
Kunnen Russen eigenlijk nog wel naar Nederland reizen met visum nu (via Istanbul ofzo waarschijnlijk)?
Ik deed dat in 2016 via zo'n visum service, moest giga veel papierwerk aanleveren, maar daarna duurde het nog maar 5 dagen.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 13:55 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Klopt. Daar was al een hele papierwinkel aan vooraf gegaan. En dan heb ik het nog niet over de permits die ik in Rusland zelf nodig had. Maar gelukkig hoefde ik die allemaal niet zelf te regelen.
Precies, je gaat dit conflict ook niet begrijpen als je niet snapt dat in de ogen van de gemiddelde dus de Oekraïners gewoon een inferieur bastaardvolk zijn.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 13:55 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Je weet er dus niks van af. Dan weten we genoeg.
Maar die krijgen ze dan gewoon? Er is volgend jaar een concertreeks in Nederland en ik zag dat een aantal Russen wel wilde gaan, maar komen die wel ons land in als de situatie blijft zoals die nu is?quote:Op donderdag 13 oktober 2022 13:56 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Als ze een Schengenvisum hebben wel. Neem aan dat je bij de ambassade in Istanbul nog gewoon een aanvraag kan indienen.
Voor Kaliningrad was een e-visum. Dat is later uitgerold naar Sint Petersburg en nog een paar steden maar Moskou zat daar niet bij. Er zou een e-visum voor heel Rusland worden uitgerold maar toen kwam covid en is dat allemaal tot nader order uitgesteld.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 13:56 schreef quirina het volgende:
[..]
Voor Moskou en St Petersburg niet, maar je moet wel je reden van verblijf aangeven en het adres van verblijf. En je mag ook maar kort blijven.
Volgens mij krijgen Russen gewoon geen visum meer, aanvraag doen is dan nutteloosquote:Op donderdag 13 oktober 2022 13:58 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar die krijgen ze dan gewoon? Er is volgend jaar een concertreeks in Nederland en ik zag dat een aantal Russen wel wilde gaan, maar komen die wel ons land in als de situatie blijft zoals die nu is?
En Moskou was het grote voorbeeld en de ubermensch echte Rusquote:Op donderdag 13 oktober 2022 13:53 schreef RetepV het volgende:
[..]
Doe niet zo raar. Iedereen moest opnieuw 'Russisch' leren, ook de Russen. De partij maakte een nieuwe Russische taal en verbood het om de oude te spreken. Ook is alle Russische elite vermoord om alle banden met het Russische verleden te verbreken. Kerken mochten niet meer. Wetenschappers vermoord. Zelfs de legerleiding werd vermoord.
Waar haal je het in Godsnaam vandaan dat de Russische cultuur niet werd onderdrukt??De Russen weten notabene ZELF niet eens meer hoe het Russisch van voor 1917 klonk. Hun cultuur is misschien nog wel het meeste onderdrukt van allemaal, hahaha. Samen met de cultuur van Polen, waar ook de volledige elite werd vermoord. De culturen van de andere landen waren niet zo sterk als die twee en verdwenen wel zonder al te veel mensen te hoeven vermoorden.
Iedereen moest de door de Partij ontworpen nieuwe 'Soviet mens' worden. Inclusief de Russen zelf.
Volgens mij kan je geen toeristenvisum meer aanvragen. Dus dan moet je familie of iets dergelijks hier hebben anders kom je er niet in. Officieel.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 13:58 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar die krijgen ze dan gewoon? Er is volgend jaar een concertreeks in Nederland en ik zag dat een aantal Russen wel wilde gaan, maar komen die wel ons land in als de situatie blijft zoals die nu is?
Ja, dat hield mij een paar jaar geleden tegen een spontaan reisje te maken naar Rusland. Manmanman wat een papierwinkel komt daar bij kijkenquote:Op donderdag 13 oktober 2022 13:55 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Klopt. Daar was al een hele papierwinkel aan vooraf gegaan. En dan heb ik het nog niet over de permits die ik in Rusland zelf nodig had. Maar gelukkig hoefde ik die allemaal niet zelf te regelen.
In ieder geval zou die pannenkoek er goed aan doen om eens te leren handenschudden als een baas.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 13:32 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ontken je nou dat tijdens de Soviet Revolutie de hele Russische en Poolse elite is vermoord?quote:Op donderdag 13 oktober 2022 13:55 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Je weet er dus niks van af. Dan weten we genoeg.
Je kan officieel niet eens op de bonnefooi naar Rusland reizen. Je moet een heel reisplan indienen. En dan krijg je ook voor dat aantal dagen een visum en daarna moet je oprotten. Als je te lang blijft krijg je problemen aan de grens, een boete en met wat pech kom je er daarna niet meer in.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 14:00 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ja, dat hield mij een paar jaar geleden tegen een spontaan reisje te maken naar Rusland. Manmanman wat een papierwinkel komt daar bij kijken
Ik ben in 2013 zelfs zonder visum naar Sint Petersburg kunnen gaan, was een regeling voor cruiseschepen die creatief werd gebruikt door een veerdienst die vanuit Helsinki pendelde. Verblijf was wel beperkt tot maximaal 72 uur, maar ik was heel blij dat ik op die manier goedkoop en zonder rompslomp voor de eerste keer Rusland kon bezoeken.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 13:58 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Voor Kaliningrad was een e-visum. Dat is later uitgerold naar Sint Petersburg en nog een paar steden maar Moskou zat daar niet bij. Er zou een e-visum voor heel Rusland worden uitgerold maar toen kwam covid en is dat allemaal tot nader order uitgesteld.
Voordat normaal toerisme naar Rusland mogelijk is denk ik dat we minimaal 5-10 jaar verder zijn.
Grappig, want dat heeft een redelijk achtergesteld voormalig USSR-land als Tajikistan zelfs tegenwoordig al. Je stuurt via een site wat scans/pdf's van de benodigde documenten op en een paar dagen later krijg je een mailtje dat je een visum hebt.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 13:58 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Voor Kaliningrad was een e-visum. Dat is later uitgerold naar Sint Petersburg en nog een paar steden maar Moskou zat daar niet bij. Er zou een e-visum voor heel Rusland worden uitgerold maar toen kwam covid en is dat allemaal tot nader order uitgesteld.
Voordat normaal toerisme naar Rusland mogelijk is denk ik dat we minimaal 5-10 jaar verder zijn.
Ik wilde naat Moskou maar dat was veel meer dan de reden van verblijf ppgevenquote:Op donderdag 13 oktober 2022 13:56 schreef quirina het volgende:
[..]
Voor Moskou en St Petersburg niet, maar je moet wel je reden van verblijf aangeven en het adres van verblijf. En je mag ook maar kort blijven.
quote:Op donderdag 13 oktober 2022 13:59 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Volgens mij krijgen Russen gewoon geen visum meer, aanvraag doen is dan nutteloos
Ja, officieel komen ze er dus niet in, maar ze kunnen vast wel iets regelen als ze het willen. Hongarije is ook bijvoorbeeld een Schengen land, maar die zou dus geen visum kunnen geven? Nouja als ze echt willen zouden ze een heel stuk kunnen gaan rijden met een auto.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 13:59 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Volgens mij kan je geen toeristenvisum meer aanvragen. Dus dan moet je familie of iets dergelijks hier hebben anders kom je er niet in. Officieel.
Want al die bootmigranten en andere paspoortopeters hebben ook geen visum dus dan weet je het wel.
Lang niet slecht genoeg.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 13:32 schreef Starhopper het volgende:
[..]
De huidige procedure is ook niets anders dan ontmoedigingsbeleid.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 14:03 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Grappig, want dat heeft een redelijk achtergesteld voormalig USSR-land als Tajikistan zelfs tegenwoordig al. Je stuurt via een site wat scans/pdf's van de benodigde documenten op en een paar dagen later krijg je een mailtje dat je een visum hebt.
In de Baltische staten werd je uitgescholden als je eigen taal sprak in de grote steden bijvoorbeeld ipv Russisch. Op het platteland spraken mensen wel gewoon hun eigen taal. Het is langzaam aan het veranderen, maar daar komt bijvoorbeeld al de hekel aan de Russen van. Geen wonder dat ze in de Baltische staten liever de Russen zien verdwijnen dan dat ze blijven. Vooral omdat ze zich nooit aanpaste na de val van de Sovjet-Unie. Hier op Fok zijn topics volgeschreven over buitenlanders die zich niet aanpaste in Nederland maar daar moeten ze niet zeuren ofzo...quote:Op donderdag 13 oktober 2022 13:58 schreef Monolith het volgende:
[..]
Precies, je gaat dit conflict ook niet begrijpen als je niet snapt dat in de ogen van de gemiddelde dus de Oekraïners gewoon een inferieur bastaardvolk zijn.
Daar kwam ik achter ja. Ik dacht, leuk over een paar weken even een weekje eruit naar Rusland. Alleen even een visumpje aanvragen en klaarquote:Op donderdag 13 oktober 2022 14:02 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Je kan officieel niet eens op de bonnefooi naar Rusland reizen. Je moet een heel reisplan indienen. En dan krijg je ook voor dat aantal dagen een visum en daarna moet je oprotten. Als je te lang blijft krijg je problemen aan de grens, een boete en met wat pech kom je er daarna niet meer in.
Overigens kan je al je reserveringen annuleren zodra het visum is afgegeven want geen hont controleert dat verder.
Dat ontken ik niet, maar jij snapt niet wat er wel gebeurt is...quote:Op donderdag 13 oktober 2022 14:01 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ontken je nou dat tijdens de Soviet Revolutie de hele Russische en Poolse elite is vermoord?
Even relativeren. In de VS is het niet anders.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 14:02 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Je kan officieel niet eens op de bonnefooi naar Rusland reizen. Je moet een heel reisplan indienen. En dan krijg je ook voor dat aantal dagen een visum en daarna moet je oprotten. Als je te lang blijft krijg je problemen aan de grens, een boete en met wat pech kom je er daarna niet meer in.
Genoeg mooie bestemmingen waar je naar toe kan zonder al teveel gedoe denk ik dan altijd maar. Landen met domme regels of landen waarvan je het idee krijgt dat ze je niet willen hebben ontwijk ik eigenlijk altijd principieel. Sponsor dan liever landen waar je gewoon rustig naar toe kan/landen die enigszins normaal beleid voerenquote:Op donderdag 13 oktober 2022 14:02 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Overigens kan je al je reserveringen annuleren zodra het visum is afgegeven want geen hont controleert dat verder.
Kijk maar naar Kaliningrad. Niemand wou het hebben. Duitsland was te druk met zichzelf, en Polen en Litouwen wisten ook wel dat van zo’n blik Russen binnen je landsgrenzen alleen maar gezeik kon komen. Dat ze daar gelijk in hadden is het afgelopen halfjaar andermaal bewezen.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 14:07 schreef ipa84 het volgende:
[..]
In de Baltische staten werd je uitgescholden als je eigen taal sprak in de grote steden bijvoorbeeld ipv Russisch. Op het platteland spraken mensen wel gewoon hun eigen taal. Het is langzaam aan het veranderen, maar daar komt bijvoorbeeld al de hekel aan de Russen van. Geen wonder dat ze in de Baltische staten liever de Russen zien verdwijnen dan dat ze blijven. Vooral omdat ze zich nooit aanpaste na de van de Sovjet-Unie. Hier op Fok zijn topics volgeschreven over buitenlanders die zich niet aanpaste in Nederland maar daar moeten ze niet zeuren ofzo...
Que? ESTA is een formuliertje invullen en klaarquote:Op donderdag 13 oktober 2022 14:08 schreef RetepV het volgende:
[..]
Even relativeren. In de VS is het niet anders.
Of misschien wel. Want in de VS wordt je ook nog kort door een officier van het Ministry of Homeland Security ondervraagd voordat je binnen mag komen. Als je hem niet kan overtuigen van alles, dan stuurt hij je gewoon terug.
Zolang je niet geheimzinnig gaat zitten doen is er niets aan de hand.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 14:08 schreef RetepV het volgende:
[..]
Of misschien wel. Want in de VS wordt je ook nog kort door een officier van het Ministry of Homeland Security ondervraagd voordat je binnen mag komen. Als je hem niet kan overtuigen van alles, dan stuurt hij je gewoon terug.
Voor de VS hoef je geen heel reisplan in te dienen. Je vult een ESTA in, moet hooguit doorgeven wat je starthotel gaat zijn, maar verdere reizen daar vragen niet naar hoor en ik ben er nu al zeven keer geweest. Zo'n praatje heb ik ook maar 1x gehad en dat kwam neer op ''ben je hier voor zaken of voor plezier''.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 14:08 schreef RetepV het volgende:
[..]
Sowieso als je al niet snapt dat elite wat anders is dan volk / cultuur, dan heb je er erg weinig van begrepen. Blijft lastig discussiëren met mensen die hun eigen werkelijkheid bij elkaar gefantaseerd hebben.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 14:08 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Dat ontken ik niet, maar jij snapt niet wat er wel gebeurt is...
Hoezo niet? Training on the job is trending.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 13:47 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ]
Training aan het front en op het slagveld is geen goed idee!
Grappig dat daar dus meerdere filmpjes van zijnquote:Op donderdag 13 oktober 2022 14:13 schreef Heph844 het volgende:
[ twitter ]
Beetje kort door de bocht
quote:Op donderdag 13 oktober 2022 14:13 schreef Heph844 het volgende:
[ twitter ]
Ik kreeg vragen over mijn Wit-Russische visum. Of ik voorstander van een dictatuur was enzoquote:Op donderdag 13 oktober 2022 14:11 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Voor de VS hoef je geen heel reisplan in te dienen. Je vult een ESTA in, moet hooguit doorgeven wat je starthotel gaat zijn, maar verdere reizen daar vragen niet naar hoor en ik ben er nu al zeven keer geweest. Zo'n praatje heb ik ook maar 1x gehad en dat kwam neer op ''ben je hier voor zaken of voor plezier''.
Je bent al dood voor je het front hebt gezienquote:Op donderdag 13 oktober 2022 14:15 schreef Red_85 het volgende:
[..]![]()
![]()
Wat een mongolen zijn het ook die russen....
Het Mongoolse volk wordt daar niet blij van (ook wat onderdrukt is in de Sovjet-Unie en is nu weer de lul als ze in Rusland wonen) laten we ipv mongolen gewoon Russen gebruiken is misschien beter als scheldwoord en dekt de lading perfect.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 14:15 schreef Red_85 het volgende:
[..]![]()
![]()
Wat een mongolen zijn het ook die russen....
100 punten voor discipline.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 14:13 schreef Heph844 het volgende:
[ twitter ]
Sterker nog, dezelfde patronen die in het Sovjetleger liepen zie je nu ook naadloos terug: de lage status van en het onevenredige beroep op etnische minderheden. Als centraalaziaat kreeg je niet eens een wapen maar alleen een schop in je handen gedrukt en voor de rest mocht je de plee schoonmaken voor het Russische Herrenvolk. Verlof kwam maar niet, salaris ook niet.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 13:45 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Vraagje, weet jij dat alle culturen behalve de Russische cultuur werden onderdrukt in de Sovjet-Unie? Weet je ook dat iedereen die wat presseerde in de Sovjet-Unie gezien werd als Rus in de Sovjet-Unie ook al was hij dat niet? Als je dat niet weet ga maar weer is terug naar Amazon en koop een goed boek over de Sovjet-Unie dan snap je misschien de permanente haat in Oost-Europa tegen de Russen.
We zijn ook niet gelijk.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 13:44 schreef RetepV het volgende:
Het is een scheve vriendschap, niet gebaseerd op gelijkheid. En dat mogen wij best wel eens leren te beseffen.
Er is ook geen 'we' in Europa, maar allemaal individuele, soevereine natiestaten. Je kan wel de macht van alle landen in Europa bij elkaar optellen en dan doen alsof 'we' sterk zijn maar dat is een illusie. Dat zie je nu ook met allerlei bananenrepublieken in de EU die de boel frustreren.quote:
Toch wordt er een federaal Europa met schuldenunie door onze strot gedrukt terwijl daar helemaal geen draagvlak voor is.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 14:33 schreef Confetti het volgende:
[..]
Er is ook geen 'we' in Europa, maar allemaal individuele, soevereine natiestaten. Je kan wel de macht van alle landen in Europa bij elkaar optellen en dan doen alsof 'we' sterk zijn maar dat is een illusie. Dat zie je nu ook met allerlei bananenrepublieken in de EU die de boel frustreren.
Toen ik in 2016 in Kiev was had je zo’n rommelmarkt bij de Andriyivski Stairs. Toen lagen die pleerollen er ook al. Is niet nieuw ofzo.quote:
Dit is al de 4de van vandaag.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 13:54 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Lol! Dit is de eerste drone dogfight ooit?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waar kunnen we die kopen?quote:Op donderdag 13 oktober 2022 14:38 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Toen ik in 2016 in Kiev was had je zo’n rommelmarkt bij de Andriyivski Stairs. Toen lagen die pleerollen er ook al. Is niet nieuw ofzo.
Maar ze houden wel RPG's tegenquote:
Ja, die stonden allebei al in het vorige topic.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 14:15 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Grappig dat daar dus meerdere filmpjes van zijn
Dat hadden ze een witte vlag/shirt/what ever wit is. Aan die auto moeten hangenquote:Op donderdag 13 oktober 2022 15:17 schreef slashdotter3 het volgende:
Heb wel het idee dat als deze 2 Russen de kans hadden gekregen om zich over te geven dat ze dat direct hadden gedaan, nu zijn ze kansloos in deze (hoogstwaarschijnlijk gestolen) auto doodgeschoten.
[ twitter ]
De auto was al wit, of telt dat dan weer niet?quote:Op donderdag 13 oktober 2022 15:19 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Dat hadden ze een witte vlag/shirt/what ever wit is. Aan die auto moeten hangen
Ome Erdo dacht weer even tof te kunnen doen...quote:Op donderdag 13 oktober 2022 15:31 schreef Spablauw214 het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)el-over-gas-en-graan
Rusland wil helemaal geen vrede. Ze willen pas onderhandelen na volledige capitulatie van UA. Gaat niet gebeuren.
Rusland wilde zelf ook onderhandelen maar hun definitie van onderhandelen is dat al hun eisen worden overgenomen. Lekker constructiefquote:Op donderdag 13 oktober 2022 15:37 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ome Erdo dacht weer even tof te kunnen doen...
Ach Bakhmut. De vrienden van Riazop. Al maanden zijn ze bezig om zo’n onbeduidend stadje in te nemen en het lukt nog steeds nietquote:Op donderdag 13 oktober 2022 15:39 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ]
Dat van die wodka heb ik ook wel eens gedacht.
Erdo speelt gewoon een heel smerig spelletje. NATO moet goed uitkijken met hem.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 15:31 schreef Spablauw214 het volgende:
Rusland wil helemaal geen vrede. Ze willen pas onderhandelen na volledige capitulatie van UA. Gaat niet gebeuren.
Volgens dit https://www.pravda.com.ua/eng/news/2022/10/13/7371752/ artikel waar hetzelfde filmpje bij zit, waren het spionnen en verzamelden de Oekraïners in het filmpje bewijs van de spionage.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 15:17 schreef slashdotter3 het volgende:
Heb wel het idee dat als deze 2 Russen de kans hadden gekregen om zich over te geven dat ze dat direct hadden gedaan, nu zijn ze kansloos in deze (hoogstwaarschijnlijk gestolen) auto doodgeschoten.
[ twitter ]
Zoals de vrouwelijke premier van Estonia al zei, ze gebruiken de truc van absurde eisen stellen en dan is er altijd wel een vredesduif die hun dan een kwart ervan geeft en dat was het werkelijke plan en nu hebben ze wat ze willen.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 15:40 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Rusland wilde zelf ook onderhandelen maar hun definitie van onderhandelen is dat al hun eisen worden overgenomen. Lekker constructief
Dat die snorremans niet te vertrouwen is wisten we natuurlijk al en het is net zo’n totalitaire engnek, maar van mij mag hij onderhandelen wat hij wil en dan zien we wel of het resultaat acceptabel is.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 15:44 schreef fjs het volgende:
[..]
Erdo speelt gewoon een heel smerig spelletje. NATO moet goed uitkijken met hem.
In dat geval een terechte executie. Dan zijn het geen conscripts die met het mes op de keel het leger in gedwongen worden maar tuig die er bewust voor gekozen hebben.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 15:44 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Volgens dit https://www.pravda.com.ua/eng/news/2022/10/13/7371752/ artikel waar hetzelfde filmpje bij zit, waren het spionnen en verzamelden de Oekraïners in het filmpje bewijs van de spionage.
[ twitter ]
Dat klopt wel en dus moet het gevecht doorgaan. Maar dit gaat in dit tempo nog wel jaren duren met zo veel onnodige doden. Echt wrang.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 15:45 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Zoals de vrouwelijke premier van Estonia al zei, ze gebruiken de truc van absurde eisen stellen en dan is er altijd wel een vredesduif die hun dan een kwart ervan geeft en dat was het werkelijke plan en nu hebben ze wat ze willen.
Maar iedereen heeft die truc nu wel door
Capitulatie zie ik niet gebeuren. Putin sleept heel Rusland mee in z’n val denk ik.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 16:12 schreef polderturk het volgende:
Rusland is wanhopig.
Ze willen weer gas leveren en praten met de VS, Duitsland en Frankrijk via Turkije.
Ze gebruiken waardeloze howitzers uit WOII met een bereik van 13 km, terwijl Oekraïnse howitzers een bereik van 40 km hebben.
Rusland gaat of capituleren of het Russische front gaat volledig instorten.
Ik geef het nog 2 maanden.
Putin weet dat ook. Vandaar dat hij nu lief probeert te doen.
Was ie maar a go...quote:Op donderdag 13 oktober 2022 16:06 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Putin begint ook steeds meer op een Thunderbird te lijken
Dat zeggen ze nu nog. Als de druk hoger wordt staat daar vanzelf een keer iemand op die wil praten. Zaak is alleen dat we ook dan zo snel mogelijk van het Russiche gas af moeten en importrestricties op defensiemateriaal moeten behouden. Het land mag best zichzelf ontwikkelen, maar niet op militair vlak.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 16:14 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Capitulatie zie ik niet gebeuren. Putin sleept heel Rusland mee in z’n val denk ik.
Praten willen ze schijnbaar alleen als Oekraïne aan al hun eisen tegemoet komt, wat natuurlijk geen optie is.
Ik hoop dat je gelijk hebt. Maar volgens mij heeft hij een metersdik bord voor zijn kop. Die jaagt met alle plezier nog heel wat mensen de dood in voor zijn ideologie. Rus of Oekraïner, dat zal hem een zorg zijn. Waarschijnlijk zou hij het ouwe lijk van zijn moeder nog verkopen om te krijgen wat hij wil.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 16:12 schreef polderturk het volgende:
Rusland is wanhopig.
Ze willen weer gas leveren en praten met de VS, Duitsland en Frankrijk via Turkije.
Ze gebruiken waardeloze howitzers uit WOII met een bereik van 13 km, terwijl Oekraïnse howitzers een bereik van 40 km hebben.
Ik ben as we speak in de USA en dit is gewoon onzin. Enige vraag was; wanneer ga je weer terug.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 14:08 schreef RetepV het volgende:
[..]
Benieuwd wanneer dat kwartje eens gaat vallen bij de de-escalatie, gouden brug voor Poetin roeptoeters.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 15:31 schreef Spablauw214 het volgende:
Je ziet die dingen toch liggen?quote:Op donderdag 13 oktober 2022 16:38 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Die is nie zo goed nie in mijnenveger
Nou bedankt Macron voor je open deur.quote:
Waren wel goed verstopt natuurlijk die mijnenquote:Op donderdag 13 oktober 2022 16:38 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Die zou ik maar even goed checken op FSB elektronica als ik hem wasquote:
De wapens raken op. Ze gebruiken al spul wat Sovjet-antiek is.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 16:12 schreef polderturk het volgende:
Rusland is wanhopig.
Ja of Russisch jeukpoeder.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 16:46 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Die zou ik maar even goed checken op FSB elektronica als ik hem was
Dit is gewoon uit interesse voor jouw zienswijze (deze disclaimer zet ik er maar bij, want anders kan het verkeerd opgevat worden): wat zou daar de logica van zijn? Waarom zou je eerst al je materieel verschieten en je leger flink verzwakken, als je daarna alsnog het zwaarst denkbare middel in gaat zetten om die totale vernietiging te bewerkstelligen?quote:Op donderdag 13 oktober 2022 16:46 schreef quirina het volgende:
[..]
De wapens raken op. Ze gebruiken al spul wat Sovjet-antiek is.
Maar Putin weet ook dat de Amerikaanse en Europese wapens bijna op zijn en dan gaat er genuked worden.
Putin wil totale vernietiging van Oekraïne en het westen. De Russische staatsmedia kwettert daar ook al de hele dag over.
Ik zei toch dat dat niet zou gebeuren.quote:EU-buitenlandchef: geen nucleaire wraak als Rusland kernbom inzet
Als Rusland een atoomwapen inzet tegen Oekraïne, zal het Westen niet nucleair terugslaan. Niettemin zal de reactie zo hard zijn dat van het Russische leger niets zal overblijven, zegt EU-buitenlandchef Josep Borrell.
Sinds Rusland tegenslag na tegenslag incasseert in zijn oorlog tegen Oekraïne schermt Moskou met zijn kernwapens. De vrees groeit dat het bijvoorbeeld een kleine atoombom zou gebruiken in Oekraïne. De NAVO laat uitdrukkelijk in het midden hoe ze daarop zou reageren, zodat het Kremlin rekening moet houden met het ergste.
Maar president Vladimir Poetin kan rekenen op "zo'n krachtig antwoord van de militaire kant dat het Russische leger vernietigd zal worden", waarschuwt Borrell in een toespraak bij de opening van een diplomatenopleiding van de EU. "Poetin zegt dat hij niet bluft. Nou, hij kan het zich niet veroorloven om te bluffen."
Warrig stukje Telegraafproza. Borrell spreekt toch niet namens de Navo of "het Westen"?quote:Op donderdag 13 oktober 2022 16:56 schreef HSG het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)usland-kernbom-inzet
[..]
Ik zei toch dat dat niet zou gebeuren.
Goed nieuws. Nu Saudi-Arabië nog.quote:
Die Turk ziet er ook niet best uit.quote:
Niettemin zal de reactie zo hard zijn dat van het Russische leger niets zal overblijven, zegt EU-buitenlandchef Josep Borrell.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 16:56 schreef HSG het volgende:
[..]
Ik zei toch dat dat niet zou gebeuren.
Duidelijk zijn, dat begrijpt Poetin.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 17:09 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Niettemin zal de reactie zo hard zijn dat van het Russische leger niets zal overblijven, zegt EU-buitenlandchef Josep Borrell.
quote:
quote:Op donderdag 13 oktober 2022 14:45 schreef superniger het volgende:
[..]
Dit is al de 4de van vandaag.Nummer 5SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
quote:Op donderdag 13 oktober 2022 17:11 schreef Perrin het volgende:
[..]
Duidelijk zijn, dat begrijpt Poetin.
Op? Een paar Europese landen hadden al niet zo veel, maar Europa ligt stampensvol Amerikaanse voorraden.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 16:46 schreef quirina het volgende:
[..]
Maar Putin weet ook dat de Amerikaanse en Europese wapens bijna op zijn
Nukes!quote:en dan gaat er genuked worden.
Dat geeft niks.quote:Putin wil totale vernietiging van Oekraïne en het westen. De Russische staatsmedia kwettert daar ook al de hele dag over.
Wat lul je nou? De mijnen zijn toch weg of niet danquote:Op donderdag 13 oktober 2022 16:38 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Omdat je wanhopig bent en je niks anders meer hebt om mee te dreigen.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 16:56 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dit is gewoon uit interesse voor jouw zienswijze (deze disclaimer zet ik er maar bij, want anders kan het verkeerd opgevat worden): wat zou daar de logica van zijn? Waarom zou je eerst al je materieel verschieten en je leger flink verzwakken, als je daarna alsnog het zwaarst denkbare middel in gaat zetten om die totale vernietiging te bewerkstelligen?
Met een paar F35's rondjes vliegen en je hebt Poetin op de knieën hoor.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 17:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Op? Een paar Europese landen hadden al niet zo veel, maar Europa ligt stampensvol Amerikaanse voorraden.
[..]
Nukes!
[..]
Dat geeft niks.
Heldere taal.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 17:09 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Niettemin zal de reactie zo hard zijn dat van het Russische leger niets zal overblijven, zegt EU-buitenlandchef Josep Borrell.
Leuke boodschap voor de Oekraïense bevolking (en ook de Europese eigenlijk) is dit. We kunnen de oorlog dus blijkbaar al makkelijk beëindigen, maar dat doen we nu niet. We kijken blijkbaar liever toe, sturen wapens zodat het allemaal heel lang duurt en zeggen vooral hoe erg we het vinden.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 17:11 schreef Perrin het volgende:
[..]
Duidelijk zijn, dat begrijpt Poetin.
Op zich klopt het wel wat je zegtquote:Op donderdag 13 oktober 2022 17:19 schreef Repentless het volgende:
[..]
Leuke boodschap voor de Oekraïense bevolking (en ook de Europese eigenlijk) is dit. We kunnen de oorlog dus blijkbaar al makkelijk beëindigen, maar dat doen we nu niet. We kijken blijkbaar liever toe, sturen wapens zodat het allemaal heel lang duurt en zeggen vooral hoe erg we het vinden.
Maar wel namens de EU. En de EU is vrienden met NATO en een belangrijk onderdeel van Het Westen.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 17:01 schreef Monolith het volgende:
[..]
Warrig stukje Telegraafproza. Borrell spreekt toch niet namens de Navo of "het Westen"?
Ja, reuzeleuk, maar hij spreekt niet voor Biden.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 17:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Maar wel namens de EU. En de EU is vrienden met NATO en een belangrijk onderdeel van Het Westen.
Je hebt gelijk, we moeten nu Rusland aanvallen.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 17:19 schreef Repentless het volgende:
[..]
Leuke boodschap voor de Oekraïense bevolking (en ook de Europese eigenlijk) is dit. We kunnen de oorlog dus blijkbaar al makkelijk beëindigen, maar dat doen we nu niet. We kijken blijkbaar liever toe, sturen wapens zodat het allemaal heel lang duurt en zeggen vooral hoe erg we het vinden.
Ik heb reden om aan te nemen dat Biden het met hem eens is.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 17:23 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ja, reuzeleuk, maar hij spreekt niet voor Biden.
Oja? De Yanks hebben echt nog maar een fractie van hun HIMARS systemen naar Oekraïne gestuurd, terwijl die dingen in de VS op de lijst staan om afgeschreven te worden.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 16:46 schreef quirina het volgende:
[..]
Maar Putin weet ook dat de Amerikaanse en Europese wapens bijna op zijn
Wie zegt dat de Amerikaanse en Europese wapens bijna op zijnquote:Op donderdag 13 oktober 2022 16:46 schreef quirina het volgende:
Maar Putin weet ook dat de Amerikaanse en Europese wapens bijna op zijn en dan gaat er genuked worden.
Prima hoor, als dat zo makkelijk is en ervoor zorgt dat dit snel beëindigd is, vooral doen. Wat zou een reden zijn dat dit niet al lang gedaan is?quote:Op donderdag 13 oktober 2022 17:29 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, we moeten nu Rusland aanvallen.
kunnen ze er ook voor zorgen dat de Iraanse drones zich op Russische orcs storten?quote:Op donderdag 13 oktober 2022 17:39 schreef slashdotter3 het volgende:
NAVO gaat Oekraïne honderden drone-stoorzenders leveren
BRUSSEL (ANP) - De NAVO gaat honderden stoorzenders naar Oekraïne sturen om Russische drones te bestrijden. Die "kunnen de drones van Russische en Iraanse makelij krachteloos maken", zegt NAVO-chef Jens Stoltenberg.
Oekraïne heeft veel te stellen met onder meer 'zelfmoorddrones', die Rusland steeds vaker inzet. Door Iran geleverde drones maakten veel schade en slachtoffers in Oekraïne tijdens de zware bombardementen van de afgelopen dagen.
We moeten ons natuurlijk goed voorbereiden. Anders krijg je de invasie van Putin.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 17:37 schreef Repentless het volgende:
[..]
Prima hoor, als dat zo makkelijk is en ervoor zorgt dat dit snel beëindigd is, vooral doen. Wat zou een reden zijn dat dit niet al lang gedaan is?
Lijkt me duidelijk.quote:Borrell said:
Putin is saying he is not bluffing. Well, he cannot afford bluffing, and it has to be clear that the people supporting Ukraine and the European Union and the Member States, and the United States and NATO are not bluffing neither.
Any nuclear attack against Ukraine will create an answer, not a nuclear answer but such a powerful answer from the military side that the Russian Army will be annihilated.
We hebben als NAVO, met het gigantische leger van de VS met bases wereldwijd vooraan, zo lang nodig om daadkrachtig te kunnen reageren? En we laten dat ingrijpen afhangen van de inzet van een kernwapen? Is wat nu gebeurt niet belangrijk genoeg?quote:Op donderdag 13 oktober 2022 17:41 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
We moeten ons natuurlijk goed voorbereiden. Anders krijg je de invasie van Putin.
Ja, je hebt gelijk. We moeten NU Rusland aanvallen.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 17:47 schreef Repentless het volgende:
[..]
We hebben als NAVO, met het gigantische leger van de VS met bases wereldwijd vooraan, zo lang nodig om daadkrachtig te kunnen reageren? En we laten dat ingrijpen afhangen van de inzet van een kernwapen? Is wat nu gebeurt niet belangrijk genoeg?
blijkbaar is dat de rode lijn die VS en Europa getrokken hebben...quote:Op donderdag 13 oktober 2022 17:47 schreef Repentless het volgende:
[..]
We hebben als NAVO, met het gigantische leger van de VS met bases wereldwijd vooraan, zo lang nodig om daadkrachtig te kunnen reageren? En we laten dat ingrijpen afhangen van de inzet van een kernwapen? Is wat nu gebeurt niet belangrijk genoeg?
Hoezo? Het is geen geheim dat NAVO zonder al te veel moeite het Russische leger Oekraïne uit kan schieten.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 17:19 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dit gaat een stap verder: het vernietigen van het Russische leger.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 17:50 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Hoezo? Het is geen geheim dat NAVO zonder al te veel moeite het Russische leger Oekraïne uit kan schieten.
Je hebt gelijk. We hadden met de val van de Sovjet Unie moeten regelen dat Rusland geen leger meer zou hebben.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 17:54 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dit gaat een stap verder: het vernietigen van het Russische leger.
Wat bedoel je met "hoezo?" Als dat kan, waarom hebben we dat dan niet al lang gedaan? Welke goede reden valt daarvoor te geven?
Dat lijkt me toch duidelijk. Dan zijn we in directe oorlog met Rusland, dat lijkt me het niet waard.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 17:54 schreef Repentless het volgende:
[..]
Wat bedoel je met "hoezo?" Als dat kan, waarom hebben we dat dan niet al lang gedaan? Welke goede reden valt daarvoor te geven?
Als ik het zo lees, levert dat geen noemenswaardige problemen op. Lijkt me geen slechtere situatie dan de huidige.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 17:56 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Dat lijkt me toch duidelijk. Dan zijn we in directe oorlog met Rusland, dat lijkt me het niet waard.
Klopt. Vandaag nog gehoord van de Britse minister dat ze samen met Denemarken enorm aan het opschalen zijn om munitie etc. te maken. Zodat 2022, 2023, 2024 en zolang het nodig is genoeg te hebben.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 17:36 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Oja? De Yanks hebben echt nog maar een fractie van hun HIMARS systemen naar Oekraïne gestuurd, terwijl die dingen in de VS op de lijst staan om afgeschreven te worden.
Leuk hoor, weer een nieuw modewoordje. Het verkloot alleen elke mogelijkheid tot een redelijke discussie.quote:
Ik snap dat er alleen maar wat vragen worden gesteld.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 18:05 schreef Repentless het volgende:
[..]
Leuk hoor, weer een nieuw modewoordje. Het verkloot alleen elke mogelijkheid tot een redelijke discussie.
Als we Rusland nu aanvallen is de kans op een nucleaire vergelding groot. Dat risico moet je niet nemen. Als Rusland er zelf voor kiest om kernwapens in te zetten, kan je niet anders dan ingrijpen om Rusland en de rest van de wereld duidelijk te maken dat nucleair gaan altijd een rode lijn is.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 18:04 schreef Repentless het volgende:
[..]
Als ik het zo lees, levert dat geen noemenswaardige problemen op. Lijkt me geen slechtere situatie dan de huidige.
Dat de westerse steun nog zeer behoudend is juist ook om Rusland niet te veel te provoceren is toch geen verrassing meer voor je mag ik hopen?quote:Op donderdag 13 oktober 2022 17:54 schreef Repentless het volgende:
[..]
Toch wel duidelijk dat ze eigenlijk geen moer waard zijn als je met een complete troepenmacht er op af gaat. Of gaat tapijbombarderen.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 17:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:
The Guardian live:
[..]
Lijkt me duidelijk.
iK bEn AlLeEn BeZorGT!!quote:Op donderdag 13 oktober 2022 18:07 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik snap dat er alleen maar wat vragen worden gesteld.
Nee hoor. Alleen de ATACMS raketten gaan vervangen worden.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 17:36 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Oja? De Yanks hebben echt nog maar een fractie van hun HIMARS systemen naar Oekraïne gestuurd, terwijl die dingen in de VS op de lijst staan om afgeschreven te worden.
Dit is ook mijn gedachte, zoals al vaker hier geuit. Mijn punt is dat je daarom niet zoveel kunt met opmerkingen dat de NAVO-reactie niet nucleair zal zijn, maar wel het leger van Rusland zal vernietigen. De Russische reactie daarop zal hetzelfde zijn, dus maakt het aan het eind van de rit weinig uit. Dat is helaas nu eenmaal de macht van een nucleair arsenaal.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 18:08 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Als we Rusland nu aanvallen is de kans op een nucleaire vergelding groot. Dat risico moet je niet nemen. Als Rusland er zelf voor kiest om kernwapens in te zetten, kan je niet anders dan ingrijpen om Rusland en de rest van de wereld duidelijk te maken dat nucleair gaan altijd een rode lijn is.
Inderdaad. Met de Russen moet je duidelijk communiceren. Niet net als Macron vandaag.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 17:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:
The Guardian live:
[..]
Lijkt me duidelijk.
Precies, net zo'n dooddoener als te pas en te onpas "wappie" roeptoeteren bij iedereen die ook maar een beetje afwijkt van het sociaal geaccepteerde narratiefquote:Op donderdag 13 oktober 2022 18:05 schreef Repentless het volgende:
[..]
Leuk hoor, weer een nieuw modewoordje. Het verkloot alleen elke mogelijkheid tot een redelijke discussie.
Je hebt gelijk, we moeten Rusland nu aanvallen.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 18:16 schreef Foshizzle79 het volgende:
[..]
Precies, net zo'n dooddoener als te pas en te onpas "wappie" roeptoeteren bij iedereen die ook maar een beetje afwijkt van het sociaal geaccepteerde narratief![]()
Echt geweldig dit. De en na de andere luchtverontreiniging systeem, sinds de Russische wraak op de Krim brug aanslag. Denk dat de Russen ondertussen spijt hebbenquote:
Iemand zit op zijn telefoonquote:Op donderdag 13 oktober 2022 18:19 schreef Slayage het volgende:
[..]
Echt geweldig dit. De en na de andere luchtverontreiniging systeem, sinds de Russische wraak op de Krim brug aanslag. Denk dat de Russen ondertussen spijt hebben
Vanaf 5 minuten:quote:Op donderdag 13 oktober 2022 18:20 schreef sp3c het volgende:
was het Hawk of Nike waar je kanker van krijgt?
Dit is wel lekker duidelijk. Ik denk dat ze een langdurige massale luchtaanval op de frontlinies bedoelen.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 17:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:
The Guardian live:
[..]
Lijkt me duidelijk.
Nee, dat is geen verrassing. Maar niet willen provoceren in dit soort kwesties doe je doorgaans niet omdat je iemand zo'n fijne vent vindt wiens gevoelens je niet wilt kwetsen, maar vanwege de mogelijkheden die diegene heeft om erop te reageren. Wanneer je zelf de mogelijkheden hebt om die middelen waardeloos te maken, zoals men wil doen geloven, hoef je dus ook geen rekening te houden met de gevolgen van die provocatie. Dan is er echt geen plausibele reden meer om niet in te grijpen, want het kan de situatie niet slechter maken.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 18:10 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat de westerse steun nog zeer behoudend is juist ook om Rusland niet te veel te provoceren is toch geen verrassing meer voor je mag ik hopen?
En al deed ie er wel moeilijk over?quote:Op donderdag 13 oktober 2022 18:30 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Prima. Rusland schemerde zelf met een echte test op de grens van Oekraïne, dus dit valt mee. Hier zal Poetin niet moeilijk over doen.
Klopt, en Rusland is nog steeds een kernmacht. Precies de reden dat men heel voorzichtig is met het leveren van materieel dat in staat is tot ver over de Russische grens doelen te raken.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 18:31 schreef Repentless het volgende:
[..]
Nee, dat is geen verrassing. Maar niet willen provoceren in dit soort kwesties doe je doorgaans niet omdat je iemand zo'n fijne vent vindt wiens gevoelens je niet wilt kwetsen, maar vanwege de mogelijkheden die diegene heeft om erop te reageren. Wanneer je zelf de mogelijkheden hebt om die middelen waardeloos te maken, zoals men wil doen geloven, hoef je dus ook geen rekening te houden met de gevolgen van die provocatie. Dan is er echt geen plausibele reden meer om niet in te grijpen, want het kan de situatie niet slechter maken.
Als hij er wel moeilijk over doet zou dat terecht zijn want ze gaan die nukes droppen op Belgiëquote:Op donderdag 13 oktober 2022 18:33 schreef Buitendam het volgende:
[..]
En al deed ie er wel moeilijk over?
Ik begrijp gewoon niet waarom ze dit doen? Het is toch gewoon provoceren?quote:Op donderdag 13 oktober 2022 18:30 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Prima. Rusland schemerde zelf met een echte test op de grens van Oekraïne, dus dit valt mee. Hier zal Poetin niet moeilijk over doen.
Ik bedacht me net dat het NATO op deze manier wel mogelijk maakt om....:quote:Op donderdag 13 oktober 2022 18:31 schreef Repentless het volgende:
[..]
Nee, dat is geen verrassing. Maar niet willen provoceren in dit soort kwesties doe je doorgaans niet omdat je iemand zo'n fijne vent vindt wiens gevoelens je niet wilt kwetsen, maar vanwege de mogelijkheden die diegene heeft om erop te reageren. Wanneer je zelf de mogelijkheden hebt om die middelen waardeloos te maken, zoals men wil doen geloven, hoef je dus ook geen rekening te houden met de gevolgen van die provocatie. Dan is er echt geen plausibele reden meer om niet in te grijpen, want het kan de situatie niet slechter maken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
Met sommige mensen willen zinnig denkende forumgebruikers dan ook gewoon geen 'discussie'.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 18:05 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dit is een oorlogsmisdadig regime laten zien dat het menens is.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 18:36 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik begrijp gewoon niet waarom ze dit doen? Het is toch gewoon provoceren?
Ik stel alleen maar vragen.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 18:36 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Het is Poetin's probleem als hij over van alles en nog wat over de zeik gaat. Wat hebben wij te maken met zijn tere ego?quote:Op donderdag 13 oktober 2022 18:36 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Obvious moeimakers zijn obviousquote:
Altijd!quote:
Ik vind spierballentaal prima en militaire oefeningen ook. Ik begrijp alleen de nadruk op het nucleaire niet zo. Ik ben een beetje bang dat dit de stap naar een tactische Nike door Putin dichterbij brengt. In de zin van een oefening met munitie.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 18:38 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dit is een oorlogsmisdadig regime laten zien dat het menens is.
Heb je deze angst ook benadrukt toen Poetin allemaal raketten schoot op burgerdoelen in Oekraine?quote:Op donderdag 13 oktober 2022 18:55 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik vind spierballentaal prima en militaire oefeningen ook. Ik begrijp alleen de nadruk op het nucleaire niet zo. Ik ben een beetje bang dat dit de stap naar een tactische Nike door Putin dichterbij brengt. In de zin van een oefening met munitie.
Dit doen ze elk jaar hoor. Alleen heeft iedereen het er nu over omdat een nucleaire oorlog dichterbij is dan ooit. Verder is het niets geks.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 18:55 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik vind spierballentaal prima en militaire oefeningen ook. Ik begrijp alleen de nadruk op het nucleaire niet zo. Ik ben een beetje bang dat dit de stap naar een tactische Nike door Putin dichterbij brengt. In de zin van een oefening met munitie.
Nou daar ga ik danquote:Op donderdag 13 oktober 2022 17:39 schreef slashdotter3 het volgende:
NAVO gaat Oekraïne honderden drone-stoorzenders leveren
BRUSSEL (ANP) - De NAVO gaat honderden stoorzenders naar Oekraïne sturen om Russische drones te bestrijden. Die "kunnen de drones van Russische en Iraanse makelij krachteloos maken", zegt NAVO-chef Jens Stoltenberg.
Oekraïne heeft veel te stellen met onder meer 'zelfmoorddrones', die Rusland steeds vaker inzet. Door Iran geleverde drones maakten veel schade en slachtoffers in Oekraïne tijdens de zware bombardementen van de afgelopen dagen.
SLAVA UKRAINI!quote:
Vooralsnog lijkt verder escaleren met nucleaire oefeningen gewoon niet handig. Dat heeft niets met zijn tere ego te maken, maar wel met zijn beschikbare nucleaire arsenaal.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 18:43 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het is Poetin's probleem als hij over van alles en nog wat over de zeik gaat. Wat hebben wij te maken met zijn tere ego?
Als je nu serieus probeert te insinueren dat ik pro-Putin ben dan ben je echt niet bij je hoofd en heb je nog nooit iets gelezen wat ik heb gepost hier.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 18:58 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Heb je deze angst ook benadrukt toen Poetin allemaal raketten schoot op burgerdoelen in Oekraine?
Kijk, dat verklaart het. Dank.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 18:58 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dit doen ze elk jaar hoor. Alleen heeft iedereen het er nu over omdat een nucleaire oorlog dichterbij is dan ooit. Verder is het niets geks.
Poetin moet als eerste met zijn ogen knipperen. Hij moet terug zijn hok in. Niet wij. Daar gaat dit om.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 18:55 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Nee dus.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 19:01 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Als je nu serieus probeert te insinueren dat ik pro-Putin ben dan ben je echt niet bij je hoofd en heb je nog nooit iets gelezen wat ik heb gepost hier.
Nee, daar gaat het dus niet om want het blijkt een jaarlijkse oefening.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 19:04 schreef Ulx het volgende:
[..]
Poetin moet als eerste met zijn ogen knipperen. Hij moet terug zijn hok in. Niet wij. Daar gaat dit om.
De soldaten daar zullen dat echt prioriteit geven.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 19:13 schreef polderturk het volgende:
Kherson gaat vallen.
Gaat Rusland de bevolking ontvoeren? Mogen ze na de oorlog weer terug?
[ twitter ]
Het is bedoeld als een stap voorwaarts om hem een stap achterwaarts te dwingen. Het is volgens de mensen die hem van dichtbij kennen ook het enige waar hij naar luistert om iets niet te doen. Zwak optreden, halfslachtig en weifelend is voor hem een go.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 18:55 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Nou, dan blijf ik erbij dat met conventionele wapens oefenen aan de grens tussen Litouwen en Rusland een veel beter signaal is.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 19:18 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Het is bedoeld als een stap voorwaarts om hem een stap achterwaarts te dwingen. Het is volgens de mensen die hem van dichtbij kennen ook het enige waar hij naar luistert om iets niet te doen. Zwak optreden, halfslachtig en weifelend is voor hem een go.
Die soldaten waarover we nu al twee weken geruchten horen dat ze willen vluchten of dat ze zich willen overgeven maar dat niet mogen van de legerleiding…quote:Op donderdag 13 oktober 2022 19:15 schreef Ulx het volgende:
[..]
De soldaten daar zullen dat echt prioriteit geven.
Kan Musk geen tunnel graven die deze soldaten kunnen gebruiken om te vluchten naar het westen. Maakt ie ook weer eens vrienden aan de goede kant.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 19:25 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Die soldaten waarover we nu al twee weken geruchten horen dat ze willen vluchten of dat ze zich willen overgeven maar dat niet mogen van de legerleiding…
Ja. Heb het ook gezien vandaag. De bevolking wordt geavanceerd. Een gedeelte dan..Filtratiekampen.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 19:13 schreef polderturk het volgende:
Kherson gaat vallen.
Gaat Rusland de bevolking ontvoeren? Mogen ze na de oorlog weer terug?
[ twitter ]
Dat vind dan wel weer lachen aan die Russen: ze zijn keihard naar iedereen, ook naar zichzelf.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 19:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Heb het ook gezien vandaag. De bevolking wordt geavanceerd. Een gedeelte dan..Filtratiekampen.![]()
Maar zag ook een groepje Russen die hun leidinggevende doodgeschoten heeft, omdat ze zich wilden overgeven en dat niet mochten van die leidinggevende.
Waarna ze zich overgaven.
Laat de Wijk dat niet horen.quote:
Een mensenleven meer of minder kijken ze kennelijk niet op.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 19:30 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat vind dan wel weer lachen aan die Russen: ze zijn keihard naar iedereen, ook naar zichzelf.
Daar moet je echt niet aan denken inderdaad. Wat heeft het Westen de Krim vreselijk in de steek gelaten.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 19:33 schreef Korenfok het volgende:
Ik ben benieuwd (en hou mijn hart vast) welke ellende en massa graven er uit de gebieden komen waar rusland al aantal jaar het voor het zeggen, zoals de Krim.
Nou, ik ben toch wel regelmatig in mijn leven behoorlijk afgeweken van het algemenere narratief, maar er heeft nog nooit iemand 'wappie' naar mij geroepen.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 18:16 schreef Foshizzle79 het volgende:
[..]
Precies, net zo'n dooddoener als te pas en te onpas "wappie" roeptoeteren bij iedereen die ook maar een beetje afwijkt van het sociaal geaccepteerde narratief![]()
Als het werkgerelateerd is wel.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 13:55 schreef Momo het volgende:
Kunnen Russen eigenlijk nog wel naar Nederland reizen met visum nu (via Istanbul ofzo waarschijnlijk)?
En dan heb je een Rusland zonder leger. Een Staat zonder leger wordt in haar voortbestaan bedreigd natuurlijk. En daar komt de rode knop weer in beeld.quote:
Ze hebben nog duizenden soldaten bij alle andere landgrenzen en ze hebben nog een 2e leger van 200.000? man bedoeld om het Kremlin tegen een coup/revolutie te beschermen.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 19:48 schreef Confetti het volgende:
[..]
En dan heb je een Rusland zonder leger. Een Staat zonder leger wordt in haar voortbestaan bedreigd natuurlijk. En daar komt de rode knop weer in beeld.
quote:Op donderdag 13 oktober 2022 14:08 schreef RetepV het volgende:
[..]
Klinkt wel als een gezellig bedoeling in de Russische kazernesquote:Sinds het begin van de 'gedeeltelijke mobilisatie' zijn ten minste veertien reservisten omgekomen nog voor ze het front hadden bereikt. Zij overleden in de trainingscentra van het ministerie van Defensie. De autoriteiten zijn erg terughoudend met commentaar op de incidenten en leggen de oorzaak bij de slachtoffers.
De meesten zouden zijn omgekomen door een medische oorzaak, zoals trombose of een hartaanval in hun slaap. Ook zouden sommigen zelfmoord hebben gepleegd. Familieleden schrijven op social media dat ze dit niet geloven. Zij noemen de slechte omstandigheden (kou, buiten slapen, zelfgestookte wodka) en gewelddadige opstootjes als doodsoorzaak.
Het Russische leger in Oekraïne is al grotendeels vernietigd.quote:
Het nadeel van het binnenvallen van diarree- en anderssoortige derdewereldlanden is dat je daarna verantwoordelijk wordt voor het welzijn van de bevolking van dat land. Laat de Russen gewoon lekker in hun eigen borsjtsj gaar koken zou ik zeggen.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 18:12 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Toch wel duidelijk dat ze eigenlijk geen moer waard zijn als je met een complete troepenmacht er op af gaat. Of gaat tapijbombarderen.
Wat heeft rusland nu eigenlijk nog? Ze brengen niet voor niets serieus WOII spul naar het front op het moment. Dat is noodzaak.
Gedeeltelijke mobilisering? Kom op zeg, ze hebben de wapens niet eens om die gasten uit te rusten. Als er ooit een mogendheid naar Moskou wil marcheren, is het nu. Ook voor de winter.
Als straks hun WO2 spul op is, komen ze op oude paarden met pijl en boog denk ikquote:Op donderdag 13 oktober 2022 20:09 schreef polderturk het volgende:
[..]
Het Russische leger in Oekraïne is al grotendeels vernietigd.
Ze zitten met WOII spul te vechten
Je bedoelt met 20ste eeuw spul wat voor het laatst is ingezet in augustus 1945 door Amerika.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 20:13 schreef StateOfMind het volgende:
Als straks hun WO2 spul op is, komen ze op oude paarden met pijl en boog denk ik
Ben benieuwd wat er gaat gebeuren nou in Belarus.quote:
Ik heb best medelijden met ze. Dan word je op een exercitieterrein plat gereden door je maten...quote:Op donderdag 13 oktober 2022 20:09 schreef J.B. het volgende:
Mobilisatie in Rusland gaat verder: 'Tweede golf' lijkt op gang gekomen
https://nos.nl/l/2448248
[..]
Klinkt wel als een gezellig bedoeling in de Russische kazernes
Op dezelfde manier dat wij denken dat Poetin bluft met kernwapens denkt Rusland dat de NAVO hiermee bluft. We moeten maar zien wat er gebeurd als het werkelijkheid wordt.quote:
Kernproef? Wie wat waar?quote:Op donderdag 13 oktober 2022 20:21 schreef Discombobulate het volgende:
We krijgen iig eerst nog een kernproef schijnt.
"Part and parcel of being a Russian serf"quote:Op donderdag 13 oktober 2022 20:09 schreef J.B. het volgende:
[..]
Je zal er wonen. Mag je je leven wagen om de buurman te helpen met… ja met wat. Laat ze eerst een doel formuleren.quote:
Misschien is dat een mooie gelegenheid om wat ATACMS te testen.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 20:21 schreef Discombobulate het volgende:
We krijgen iig eerst nog een kernproef schijnt.
De duivel die een pact sluit met een andere duivel, waarbij de laatste de schuld komt innen. Kansloos natuurlijk, Belarus is ook een derdewereldland met ditto leger. Maar meer alternatieven zijn er niet voor Poetin.quote:
Zo'n Nederlandse (buitenlandse afkomst) Twitteraar die bij het HCSS werkt als analist. Isa Yusibov d8 ik.quote:
En Putler, gaat dat helpen denk je?quote:Op donderdag 13 oktober 2022 20:26 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Zo'n Nederlandse (buitenlandse afkomst) Twitteraar die bij het HCSS werkt als analist. Isa Yusibov d8 ik.
En net bij de grens van Oekraine.
[ twitter ]
Ze doen dit jaarlijksquote:Op donderdag 13 oktober 2022 18:36 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 13 oktober 2022 20:13 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Als straks hun WO2 spul op is, komen ze op oude paarden met pijl en boog denk ik
Dit zijn de andere helden van Oekraïne, de hulpverlenersquote:
Nou ja, we hebben toch ook filmpjes en foto’s- niet bekijken voor of tijdens het eten- van de toestand van de toiletten en de douches, hoe de rekruten op de grond slapen. Of er verwarming is, kan je niet op de filmpjes zien.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 20:09 schreef J.B. het volgende:
[..]
Luka zal wel niet zo lekker gaan slapen vandaag en zich afvragen of dit wel echt zo'n goed idee was. Aan de ene kant heb je de hete adem van Putler in je nek (aan wie je je land nog eens hebt weggegeven ook) en aan de andere kant zit je met een bevolking die je bloed wel kan drinken.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 20:45 schreef polderturk het volgende:
Wat gaan ze doen?
Oekraïne aanvallen?
[ twitter ]
Hebben die nog een beetje leger? Of ook een lading ouwe rotzooi?quote:Op donderdag 13 oktober 2022 20:45 schreef polderturk het volgende:
Wat gaan ze doen?
Oekraïne aanvallen?
[ twitter ]
Nee joh, is ook alleen kanonnenvoer. Moraal zal ook niet hoog zijn.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 20:50 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Hebben die nog een beetje leger? Of ook een lading ouwe rotzooi?
Nog dramatischer dan rus, schijnt.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 20:50 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Hebben die nog een beetje leger? Of ook een lading ouwe rotzooi?
Doen ze met enige regelmaat. Afgelopen april nog bv:quote:Op donderdag 13 oktober 2022 20:57 schreef Jahr00n het volgende:
Heeft Rusland de laatste jaren nog wel eens een ICMB getest? Hoe weten we dat die dingen het uberhaupt nog doen?
"quote:
Ja die werken prima. Tactische nukes weten we niet, maar de strategische werken gewoon goed.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 20:57 schreef Jahr00n het volgende:
Heeft Rusland de laatste jaren nog wel eens een ICBM getest? Hoe weten we dat die dingen het uberhaupt nog doen?
Geen prettige situatie.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 20:49 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Luka zal wel niet zo lekker gaan slapen vandaag en zich afvragen of dit wel echt zo'n goed idee was. Aan de ene kant heb je de hete adem van Putler in je nek (aan wie je je land nog eens hebt weggegeven ook) en aan de andere kant zit je met een bevolking die je bloed wel kan drinken.
We maken onderscheid tussen de drager, de raket, en de lading, hé?quote:Op donderdag 13 oktober 2022 21:02 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ja die werken prima. Tactische nukes weten we niet, maar de strategische werken gewoon goed.
Volgens mij kan het Luxemburgse leger dat dreigement nog hard maken.quote:
Eens. Maar dat maakt waarschuwingen over het vernietigen van het Russische leger als reactie dus waardeloos.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 18:34 schreef Monolith het volgende:
[..]
Klopt, en Rusland is nog steeds een kernmacht. Precies de reden dat men heel voorzichtig is met het leveren van materieel dat in staat is tot ver over de Russische grens doelen te raken.
Nou nee, daar zit nou net het verschil tussen de huidige situatie en de inzet van kernwapens door Rusland.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 21:24 schreef Repentless het volgende:
[..]
Eens. Maar dat maakt waarschuwingen over het vernietigen van het Russische leger als reactie dus waardeloos.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |