abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Forum Admin donderdag 13 oktober 2022 @ 13:10:59 #1
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_206308868
Haha. Die foto die nu pontificaal op de homepage van de Volkskrant staat :')

Kim Jong Vlad :') :')
pi_206308931
twitter

Leuk filmpje kijk vooral naar de magazijnen die op de wapens horen te zitten. Wel een toepasselijk achtergrond geluidje.
pi_206308953
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 13:18 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Leuk filmpje kijk vooral naar de magazijnen die op de wapens horen te zitten. Wel een toepasselijk achtergrond geluidje.
Pang-pang training zoals bij ons
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_206308963
Macron is jaloers.

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_206309004
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 12:57 schreef RetepV het volgende:

[..]
We werken toch ook samen met de Amerikanen?

Wij (Nederland dus) hebben zelfs nog een permanente bedreiging van onze soevereiniteit open staan met de Amerikanen. Ik kan me niet herinneren dat Rusland ook zoiets met ons heeft.

Amerikanen zijn wel onze bondgenoten, maar niet onze vrienden. Dat moet wel duidelijk zijn.
Amerikanen zijn wel onze vrienden, wat ze komen ons nu voor de zoveelste keer uit de shit redden. Rusland daarentegen pleegt structureel misdaden tegen de menselijkheid en heeft half Europa na de tweede wereldoorlog in een grote openluchtgevangenis veranderd. Het zwakke Rusland poogt al structureel de westerse landen te ondermijnen, wat denk je dat met een sterk Rusland zou gebeuren? Amerika is bepaald ook niet perfect, maar de laatste keer dat Amerika delen van Europese landen annexeerde en etnisch zuiverde kan ik me niet herinneren.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 13-10-2022 13:26:21 ]
pi_206309070
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 13:05 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
@:RetepV

Ik ben benieuwd naar de boekentips over dit onderwerp, ik wil me graag verdiepen.
https://www.amazon.nl/s?k(...)C3%91&ref=nb_sb_noss

Probeer vooral deze eens.

https://www.amazon.nl/Mar(...)d_i=1783961414&psc=1

Zelf ben ik nu deze aan het lezen:

https://www.amazon.nl/Pow(...)shall&s=books&sr=1-1

Deze is ook interessant. Heb er over gehoord, maar nog niet gelezen. Maar gaat niet over geopolitiek, maar over hoe politiek een systeem kan smeden om een land succesvol te maken.

https://www.amazon.nl/Why(...)d_i=0307719227&psc=1
pi_206309086
quote:
1s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 13:23 schreef J.B. het volgende:

[..]
Amerikanen zijn wel onze vrienden, wat ze komen ons nu voor de zoveelste keer uit de shit redden. Rusland daarentegen pleegt structureel misdaden tegen de menselijkheid en heeft half Europa na de tweede wereldoorlog in een grote openluchtgevangenis veranderd. Het zwakke Rusland poogt al structureel de westerse landen te ondermijnen, wat denk je dat met een sterk Rusland zou gebeuren? Amerika is bepaald ook niet perfect, maar de laatste keer dat Amerika delen van Europese landen annexeerde en etnisch zuiverde kan ik me niet herinneren.
Niet alleen dat. Oost-Europa (en zelfs half Duitsland) is door decennialang Russisch bewind totaal de vernieling in is geholpen. De situatie in West-Europa is heel anders verlopen. Zeker niet in de laatste plaats dankzij de Amerikanen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Monolith op 13-10-2022 13:36:23 ]
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_206309113
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 13:29 schreef Monolith het volgende:

[..]
Niet alleen dat. Oost-Europea (en zelfs half Duitsland) is door decennialang Russisch bewind totaal de vernieling in is geholpen. De situatie in West-Europa is heel anders verlopen. Zeker niet in de laatste plaats dankzij de Amerikanen.
Iedereen die een keer aan de overkant van de Elbe is geweest kan dit wel bevestigen denk ik. Er zijn een paar uitzonderingen die de ellende snel te boven zijn gekomen (Estland en Slovenië bijvoorbeeld) maar verder is het een grote achtergebleven teringzooi. Er komt langzaam verandering in maar het kost alsnog enorm veel tijd en geld.
  donderdag 13 oktober 2022 @ 13:32:44 #10
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206309121
quote:
10s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 13:21 schreef Slayage het volgende:
Macron is jaloers.

[ twitter ]
Sow! Poetin ziet er slecht uit zeg.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_206309137
quote:
84s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 13:32 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Sow! Poetin ziet er slecht uit zeg. [ afbeelding ]
Droom maar niet te veel van al die dode mensen,
droom maar fijn van overwinning en van macht.
Denk maar niet aan al die vredeswensen.
Meneer de president, slaap zacht.
  Forum Admin donderdag 13 oktober 2022 @ 13:34:15 #12
pi_206309141
quote:
1s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 13:23 schreef J.B. het volgende:

[..]
Hear hear.

Dit is ook een van de redenen waarom je zoveel "ja maar de VS" leest. Doelbewuste pogingen de band te beschadigen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_206309155
quote:

[..]
De hele dag in een bunker zitten en de niet-aflatende stroom slecht nieuws zal z’n uitwerking niet missen.

Hitler was aan het eind van de oorlog lichamelijk en geestelijk ook compleet gebroken. Kan snel gaan.
  donderdag 13 oktober 2022 @ 13:35:25 #14
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_206309162
quote:

[..]
Wat afgevallen volgens mij.
Had ook wel paar kilootjes over op een goed moment.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_206309164
quote:

[..]
Twee dictatoriale gekken naast elkaar. Alleen is die ene iets beter in het spel.
pi_206309166
quote:

[..]
Zijn linkerhand lijkt wel opgezet.
pi_206309187
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 13:34 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Hear hear.

Dit is ook een van de redenen waarom je zoveel "ja maar de VS" leest. Doelbewuste pogingen de band te beschadigen.
Het gaat vaak ook over zaken als de perversheid van de Amerikaanse samenleving, de grote welvaartsverschillen, inval Irak/Afghanistan en dergelijke. Op zich dingen waar best wat voor te zeggen is maar het heeft hier allemaal niks mee te maken. Waardoor zo’n claim eigenlijk niets meer dan een treurig zwaktebod is.
pi_206309189
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 13:29 schreef Monolith het volgende:

[..]

Niet alleen dat. Oost-Europea (en zelfs half Duitsland) is door decennialang Russisch bewind totaal de vernieling in is geholpen. De situatie in West-Europa is heel anders verlopen. Zeker niet in de laatste plaats dankzij de Amerikanen.
Ik zou hier onderscheid maken tussen 'Soviet' en 'Russisch'. Tijdens de Soviet tijd waren het mensen van overal uit de Soviet Unie die het land en de politiek leidden, en helemaal niet alleen maar Russen.

Na 1991 was het wel een Rus die Rusland kapot maakte: Boris Jeltsin.

In 1999 kwam er dan iemand aan de macht die het land weer uit het slop heeft getrokken: Vladimir Poetin.

In 2012 kwam er dan weer iemand aan de macht die alles weer kapot maakte: Vladimir Poetin. _O-
  donderdag 13 oktober 2022 @ 13:37:57 #19
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206309195
quote:
7s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 13:35 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Wat afgevallen volgens mij.
Had ook wel paar kilootjes over op een goed moment.
Wat afgevallen? Kijk eens naar die opgespoten bolle wangetjes die nu groter zijn dan ooit :D Die is echt flink afgevallen.
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  donderdag 13 oktober 2022 @ 13:38:41 #20
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206309211
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 13:37 schreef RetepV het volgende:

[..]
Ik zou hier onderscheid maken tussen 'Soviet' en 'Russisch'. Tijdens de Soviet tijd waren het mensen van overal uit de Soviet Unie die het land en de politiek leidden, en helemaal niet alleen maar Russen.

In 1999 kwam er dan iemand aan de macht die het land weer uit het slop heeft getrokken: Vladimir Poetin.

In 2012 kwam er dan weer iemand aan de macht die alles weer kapot maakte: Vladimir Poetin. _O-
In 1999 heeft ie de sloop van Rusland gewoon doorgezet hoor.
  donderdag 13 oktober 2022 @ 13:38:48 #21
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_206309212
quote:
84s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 13:37 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Wat afgevallen? Kijk eens naar die opgespoten bolle wangetjes die nu groter zijn dan ooit :D Die is echt flink afgevallen.
Begrijp me niet verkeerd, hoop o ok dat het leukemie is.

Maar denk dat ie gewoon ff aan zijn figuur aan het werken is.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  donderdag 13 oktober 2022 @ 13:39:25 #22
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206309217
quote:
7s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 13:38 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Begrijp me niet verkeerd, hoop o ok dat het leukemie is.

Maar denk dat ie gewoon ff aan zijn figuur aan het werken is.
Zal wel aan de stress liggen gok ik.
pi_206309227
twitter

Twee Oekraïense vliegtuigen gecrasht https://t.me/spravdi/19041 2 Ukrainian planes crashed in Poltava region

quote:
Twee Oekraïense vliegtuigen zijn de afgelopen twee dagen neergestort in de regio Poltava. Wat is er bekend?

o Het gebeurde in de Shishatsk-gemeenschap, meldt Suspilne met verwijzing naar het hoofd van de lokale OVA Lunin.

o Volgens het hoofd van de regio zijn er geen gewonde of dode burgers.

o Andere details worden momenteel niet bekendgemaakt.
  Forum Admin donderdag 13 oktober 2022 @ 13:41:00 #24
pi_206309247
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 13:37 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Het gaat vaak ook over zaken als de perversheid van de Amerikaanse samenleving, de grote welvaartsverschillen, inval Irak/Afghanistan en dergelijke. Op zich dingen waar best wat voor te zeggen is maar het heeft hier allemaal niks mee te maken. Waardoor zo’n claim eigenlijk niets meer dan een treurig zwaktebod is.
Klassieke whataboutisms inderdaad.

En als we al op zo'n kinderlijk niveau zouden moeten discussiëren zou je kunnen stellen dat de VS in ieder geval nog iets voor ons betekend heeft. Het enige wat Rusland voor ons betekend heeft is ellende.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_206309249
quote:

[..]
Hij is weer toe aan een nieuwe botox vulling.
-Rabia Al-Basri
  donderdag 13 oktober 2022 @ 13:41:44 #26
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206309257
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 13:34 schreef zuchtje het volgende:

[..]
Droom maar niet te veel van al die dode mensen,
droom maar fijn van overwinning en van macht.
Denk maar niet aan al die vredeswensen.
Meneer de president, slaap zacht.
Nog steeds relevant.

pi_206309281
quote:

[..]

Ik snap dat je dat onderscheid wilt maken, want je lijkt totaal onwetend waar het eeuwenlang Russisch imperialisme aangaat. De Sovjet-Unie evenals het Oostblok is gewoon een voortvloeisel daaruit.
pi_206309292
quote:
1s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 13:41 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Klassieke whataboutisms inderdaad.

En als we al op zo'n kinderlijk niveau zouden moeten discussiëren zou je kunnen stellen dat de VS in ieder geval nog iets voor ons betekend heeft. Het enige wat Rusland voor ons betekend heeft is ellende.
Dat klopt. En de band met Rusland stelde al weinig voor toen we nog wel on speaking terms met ze waren. Ze zaten ook niet op ons te wachten. Een visum aanvragen om het land alleen al in te mogen kost 2 dagen omdat je 2x naar het consulaat moest. We missen er niets aan.
pi_206309296
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 13:34 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Hear hear.

De leiband bedoel je?

Ik vind het verder prima dat wij aan de leiband van hen lopen hoor. Maar sinds hun subprime mortgage crisis, waar ze zelf binnen 2 of 3 jaar weer bovenop waren, terwijl wij er nog tot ver in de 201x's problemen door hadden, weet ik dat ze ons vooral als spaarpotje gebruiken om hen weer snel uit de problemen te kunnen helpen als ze weer eens te ver gingen met hun eigen economie.

Je ziet het ook aan de handelsverdragen. Altijd net even meer voordeel voor de VS dan voor ons. En altijd gaan we er weer mee akkoord omdat we vrienden met hen willen zijn.

Het is een scheve vriendschap, niet gebaseerd op gelijkheid. En dat mogen wij best wel eens leren te beseffen.

Wij, als in: de EU, zullen nooit zelfstandig kunnen zijn als we ons telkens weer in een ondergeschikte rol plaatsen in onze onderhandelingen met de VS.

En vrienden laten elkaar zelfstandig zijn. Daarom zeg ik dat de VS onze bondgenoot is, maar niet onze vriend.
pi_206309303
quote:
84s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 13:38 schreef Starhopper het volgende:

[..]
In 1999 heeft ie de sloop van Rusland gewoon doorgezet hoor.
De Russen zullen je anders vertellen. Maar geloof wat je wil.
pi_206309310
quote:

[..]

Vraagje, weet jij dat alle culturen behalve de Russische cultuur werden onderdrukt in de Sovjet-Unie? Weet je ook dat iedereen die wat presseerde in de Sovjet-Unie gezien werd als Rus in de Sovjet-Unie ook al was hij dat niet? Als je dat niet weet ga maar weer is terug naar Amazon en koop een goed boek over de Sovjet-Unie dan snap je misschien de permanente haat in Oost-Europa tegen de Russen.
  donderdag 13 oktober 2022 @ 13:46:30 #32
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206309323
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 13:45 schreef RetepV het volgende:

[..]
Stel die vraag eens buiten Moskou.
pi_206309347
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 13:45 schreef RetepV het volgende:

[..]
Rusland is nooit een werkende democratie geweest. Dat land wordt al eeuwen leeggeroofd door tsaren, communisten, maffiosi, corrupte veiligheidsdiensten en wat al niet.

Putin heeft een tijdje betrekkelijke stabiliteit gebracht maar het gros van Rusland is alsnog een achtergebleven zwijnenstal.
pi_206309371
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 13:44 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Dat klopt. En de band met Rusland stelde al weinig voor toen we nog wel on speaking terms met ze waren. Ze zaten ook niet op ons te wachten. Een visum aanvragen om het land alleen al in te mogen kost 2 dagen omdat je 2x naar het consulaat moest. We missen er niets aan.
Ik ging in 2016 naar Rusland en hoefde daarvoor alleen maar mijn paspoort naar de Russische ambassade op te sturen. En die kreeg ik dan een week later weer terug met daarin een opvallend kaarsrecht ingeplakt visum. De stempeltjes die ik in Rusland in mijn paspoort kreeg werden er al even kaarsrecht ingezet. :)
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_206309385
quote:
2s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 13:49 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ik ging in 2016 naar Rusland en hoefde daarvoor alleen maar mijn paspoort naar de Russische ambassade op te sturen. En die kreeg ik dan een week later weer terug met daarin een opvallend kaarsrecht ingeplakt visum. De stempeltjes die ik in Rusland in mijn paspoort kreeg werden er al even kaarsrecht ingezet. :)
Off-topic maar ik heb het een keer gedaan voor Wit-Rusland. Zelfde procedure. Maar ik durfde m’n paspoort niet op te sturen wat dus neer kwam op 2 retourtjes naar de ambassade :P

Overigens staat Moskou al jaren bovenaan m’n verlanglijstje maar het kwam er door allerlei oorzaken steeds niet van. Kan het voorlopig ook wel vergeten, gaat jaren duren :')
  donderdag 13 oktober 2022 @ 13:52:25 #37
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206309387
quote:

[..]
Huh? Je moet toch ook een uitnodiging hebben van een Rus om überhaupt in aanmerking te komen voor een visum? Al zijn daar natuurlijk bureautjes voor die dat kunnen regelen :P
  donderdag 13 oktober 2022 @ 13:53:15 #38
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206309393
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 13:52 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Off-topic maar ik heb het een keer gedaan voor Wit-Rusland. Zelfde procedure. Maar ik durfde m’n paspoort niet op te sturen wat dus neer kwam op 2 retourtjes naar de ambassade :P
En terecht. Weet jij veel wat ze ermee doen daar? :D
pi_206309396
twitter

_O-
pi_206309399
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 13:45 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Vraagje, weet jij dat alle culturen behalve de Russische cultuur werden onderdrukt in de Sovjet-Unie?
Doe niet zo raar. Iedereen moest opnieuw 'Russisch' leren, ook de Russen. De partij maakte een nieuwe Russische taal en verbood het om de oude te spreken. Ook is alle Russische elite vermoord om alle banden met het Russische verleden te verbreken. Kerken mochten niet meer. Wetenschappers vermoord. Zelfs de legerleiding werd vermoord.

Waar haal je het in Godsnaam vandaan dat de Russische cultuur niet werd onderdrukt?? _O- De Russen weten notabene ZELF niet eens meer hoe het Russisch van voor 1917 klonk. Hun cultuur is misschien nog wel het meeste onderdrukt van allemaal, hahaha. Samen met de cultuur van Polen, waar ook de volledige elite werd vermoord. De culturen van de andere landen waren niet zo sterk als die twee en verdwenen wel zonder al te veel mensen te hoeven vermoorden.

Iedereen moest de door de Partij ontworpen nieuwe 'Soviet mens' worden. Inclusief de Russen zelf.
pi_206309407
quote:
84s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 13:52 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Huh? Je moet toch ook een uitnodiging hebben van een Rus om überhaupt in aanmerking te komen voor een visum? Al zijn daar natuurlijk bureautjes voor die dat kunnen regelen :P
Kan je downloaden voor 15 USD ofzo. Betalen met Paypal en 3 minuten later ligt het in je mailbox.
  donderdag 13 oktober 2022 @ 13:54:36 #42
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206309410
quote:
Lol! Dit is de eerste drone dogfight ooit? :D
  donderdag 13 oktober 2022 @ 13:54:47 #43
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_206309413
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 13:47 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ]
Training aan het front en op het slagveld is geen goed idee!
De lokale Jan of Kees dus gewoon een wapen in de hand gedrukt, reisje naar grens gemaakt en "Ga maar mien jong"
pi_206309418
quote:

[..]
Toen ik naar Rusland ging maar is al heel wat jaren geleden was een boeking in een hotel genoeg. Die konden ook die uitnodiging versturen. Alleen was je weer een paar dagen bezig om die uitnodig te krijgen...
pi_206309428
quote:

[..]
Precies. Rond dezelfde tijd deed ik hetzelfde. Paspoort opsturen en 3 dagen later weer terug ontvangen met stempeltjes.

Een heel stuk makkelijker dan Saoedi Arabië.
  donderdag 13 oktober 2022 @ 13:55:52 #46
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_206309430
Kunnen Russen eigenlijk nog wel naar Nederland reizen met visum nu (via Istanbul ofzo waarschijnlijk)?
pi_206309432
quote:

[..]
Klopt. Daar was al een hele papierwinkel aan vooraf gegaan. En dan heb ik het nog niet over de permits die ik in Rusland zelf nodig had. Maar gelukkig hoefde ik die allemaal niet zelf te regelen.
pi_206309433
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 13:53 schreef RetepV het volgende:

[..]
Doe niet zo raar. Iedereen moest opnieuw 'Russisch' leren, ook de Russen. De partij maakte een nieuwe Russische taal en verbood het om de oude te spreken. Ook is alle Russische elite vermoord om alle banden met het Russische verleden te verbreken. Kerken mochten niet meer. Wetenschappers vermoord. Zelfs de legerleiding werd vermoord.

Waar haal je het in Godsnaam vandaan dat de Russische cultuur niet werd onderdrukt?? _O- Het is misschien nog wel het meeste onderdrukt van allemaal, hahaha. Samen met de cultuur van Polen, waar ook de volledige elite werd vermoord. De culturen van de andere landen waren niet zo sterk als die twee en verdwenen wel zonder al te veel mensen te hoeven vermoorden.

Iedereen moest de door de Partij ontworpen nieuwe 'Soviet mens' worden. Inclusief de Russen zelf.
Je weet er dus niks van af. Dan weten we genoeg.
pi_206309434
quote:

[..]
Voor Moskou en St Petersburg niet, maar je moet wel je reden van verblijf aangeven en het adres van verblijf. En je mag ook maar kort blijven.
pi_206309445
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 13:55 schreef Momo het volgende:
Kunnen Russen eigenlijk nog wel naar Nederland reizen met visum nu (via Istanbul ofzo waarschijnlijk)?
Als ze een Schengenvisum hebben wel. Neem aan dat je bij de ambassade in Istanbul nog gewoon een aanvraag kan indienen.
  donderdag 13 oktober 2022 @ 13:57:14 #51
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_206309447
quote:
14s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 13:55 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Klopt. Daar was al een hele papierwinkel aan vooraf gegaan. En dan heb ik het nog niet over de permits die ik in Rusland zelf nodig had. Maar gelukkig hoefde ik die allemaal niet zelf te regelen.
Ik deed dat in 2016 via zo'n visum service, moest giga veel papierwerk aanleveren, maar daarna duurde het nog maar 5 dagen.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_206309457
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 13:55 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Precies, je gaat dit conflict ook niet begrijpen als je niet snapt dat in de ogen van de gemiddelde dus de Oekraïners gewoon een inferieur bastaardvolk zijn.
  donderdag 13 oktober 2022 @ 13:58:25 #53
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_206309460
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 13:56 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Als ze een Schengenvisum hebben wel. Neem aan dat je bij de ambassade in Istanbul nog gewoon een aanvraag kan indienen.
Maar die krijgen ze dan gewoon? Er is volgend jaar een concertreeks in Nederland en ik zag dat een aantal Russen wel wilde gaan, maar komen die wel ons land in als de situatie blijft zoals die nu is?
pi_206309465
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 13:56 schreef quirina het volgende:

[..]
Voor Moskou en St Petersburg niet, maar je moet wel je reden van verblijf aangeven en het adres van verblijf. En je mag ook maar kort blijven.
Voor Kaliningrad was een e-visum. Dat is later uitgerold naar Sint Petersburg en nog een paar steden maar Moskou zat daar niet bij. Er zou een e-visum voor heel Rusland worden uitgerold maar toen kwam covid en is dat allemaal tot nader order uitgesteld.

Voordat normaal toerisme naar Rusland mogelijk is denk ik dat we minimaal 5-10 jaar verder zijn.
pi_206309469
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 13:58 schreef Momo het volgende:

[..]
Maar die krijgen ze dan gewoon? Er is volgend jaar een concertreeks in Nederland en ik zag dat een aantal Russen wel wilde gaan, maar komen die wel ons land in als de situatie blijft zoals die nu is?
Volgens mij krijgen Russen gewoon geen visum meer, aanvraag doen is dan nutteloos
  donderdag 13 oktober 2022 @ 13:59:09 #56
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206309470
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 13:53 schreef RetepV het volgende:

[..]

Waar haal je het in Godsnaam vandaan dat de Russische cultuur niet werd onderdrukt?? _O- De Russen weten notabene ZELF niet eens meer hoe het Russisch van voor 1917 klonk. Hun cultuur is misschien nog wel het meeste onderdrukt van allemaal, hahaha. Samen met de cultuur van Polen, waar ook de volledige elite werd vermoord. De culturen van de andere landen waren niet zo sterk als die twee en verdwenen wel zonder al te veel mensen te hoeven vermoorden.

En Moskou was het grote voorbeeld en de ubermensch echte Rus ;) Iedereen buiten Moskou moest zich aanpassen. Je hebt de boeken niet goed gelezen denk ik.
pi_206309479
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 13:58 schreef Momo het volgende:

[..]
Volgens mij kan je geen toeristenvisum meer aanvragen. Dus dan moet je familie of iets dergelijks hier hebben anders kom je er niet in. Officieel.

Want al die bootmigranten en andere paspoortopeters hebben ook geen visum dus dan weet je het wel.
  donderdag 13 oktober 2022 @ 14:00:05 #58
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206309484
quote:
14s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 13:55 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ja, dat hield mij een paar jaar geleden tegen een spontaan reisje te maken naar Rusland. Manmanman wat een papierwinkel komt daar bij kijken :D
pi_206309487
quote:

[..]
In ieder geval zou die pannenkoek er goed aan doen om eens te leren handenschudden als een baas.

Of hij heeft zich laten piepelen door Erdogan hier; dat kan ook.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_206309498
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 13:55 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Ontken je nou dat tijdens de Soviet Revolutie de hele Russische en Poolse elite is vermoord? _O-
pi_206309505
quote:
84s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 14:00 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Ja, dat hield mij een paar jaar geleden tegen een spontaan reisje te maken naar Rusland. Manmanman wat een papierwinkel komt daar bij kijken :D
Je kan officieel niet eens op de bonnefooi naar Rusland reizen. Je moet een heel reisplan indienen. En dan krijg je ook voor dat aantal dagen een visum en daarna moet je oprotten. Als je te lang blijft krijg je problemen aan de grens, een boete en met wat pech kom je er daarna niet meer in.

Overigens kan je al je reserveringen annuleren zodra het visum is afgegeven want geen hont controleert dat verder.
pi_206309512
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 13:58 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Voor Kaliningrad was een e-visum. Dat is later uitgerold naar Sint Petersburg en nog een paar steden maar Moskou zat daar niet bij. Er zou een e-visum voor heel Rusland worden uitgerold maar toen kwam covid en is dat allemaal tot nader order uitgesteld.

Voordat normaal toerisme naar Rusland mogelijk is denk ik dat we minimaal 5-10 jaar verder zijn.
Ik ben in 2013 zelfs zonder visum naar Sint Petersburg kunnen gaan, was een regeling voor cruiseschepen die creatief werd gebruikt door een veerdienst die vanuit Helsinki pendelde. Verblijf was wel beperkt tot maximaal 72 uur, maar ik was heel blij dat ik op die manier goedkoop en zonder rompslomp voor de eerste keer Rusland kon bezoeken.
pi_206309521
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 13:58 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

Grappig, want dat heeft een redelijk achtergesteld voormalig USSR-land als Tajikistan zelfs tegenwoordig al. Je stuurt via een site wat scans/pdf's van de benodigde documenten op en een paar dagen later krijg je een mailtje dat je een visum hebt.
  donderdag 13 oktober 2022 @ 14:04:58 #64
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206309534
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 13:56 schreef quirina het volgende:

[..]
Ik wilde naat Moskou maar dat was veel meer dan de reden van verblijf ppgeven
  donderdag 13 oktober 2022 @ 14:05:07 #65
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_206309536
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 13:59 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]
Volgens mij krijgen Russen gewoon geen visum meer, aanvraag doen is dan nutteloos
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 13:59 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Volgens mij kan je geen toeristenvisum meer aanvragen. Dus dan moet je familie of iets dergelijks hier hebben anders kom je er niet in. Officieel.

Want al die bootmigranten en andere paspoortopeters hebben ook geen visum dus dan weet je het wel.
Ja, officieel komen ze er dus niet in, maar ze kunnen vast wel iets regelen als ze het willen. Hongarije is ook bijvoorbeeld een Schengen land, maar die zou dus geen visum kunnen geven? Nouja als ze echt willen zouden ze een heel stuk kunnen gaan rijden met een auto.
pi_206309537
quote:

[..]
Lang niet slecht genoeg.
pi_206309547
quote:
7s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 14:03 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Grappig, want dat heeft een redelijk achtergesteld voormalig USSR-land als Tajikistan zelfs tegenwoordig al. Je stuurt via een site wat scans/pdf's van de benodigde documenten op en een paar dagen later krijg je een mailtje dat je een visum hebt.
De huidige procedure is ook niets anders dan ontmoedigingsbeleid.

Toen met dat WK voetbal kwamen ze erachter dat al die toeristen wel harde valuta meenemen en wilden ze het visaregime versoepelen. Maar door de pandemie hebben ze alles dichtgegooid en on hold gezet. En nu de oorlog. Tja.
pi_206309554
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 13:58 schreef Monolith het volgende:

[..]
Precies, je gaat dit conflict ook niet begrijpen als je niet snapt dat in de ogen van de gemiddelde dus de Oekraïners gewoon een inferieur bastaardvolk zijn.
In de Baltische staten werd je uitgescholden als je eigen taal sprak in de grote steden bijvoorbeeld ipv Russisch. Op het platteland spraken mensen wel gewoon hun eigen taal. Het is langzaam aan het veranderen, maar daar komt bijvoorbeeld al de hekel aan de Russen van. Geen wonder dat ze in de Baltische staten liever de Russen zien verdwijnen dan dat ze blijven. Vooral omdat ze zich nooit aanpaste na de val van de Sovjet-Unie. Hier op Fok zijn topics volgeschreven over buitenlanders die zich niet aanpaste in Nederland maar daar moeten ze niet zeuren ofzo...
  donderdag 13 oktober 2022 @ 14:07:47 #69
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206309560
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 14:02 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Je kan officieel niet eens op de bonnefooi naar Rusland reizen. Je moet een heel reisplan indienen. En dan krijg je ook voor dat aantal dagen een visum en daarna moet je oprotten. Als je te lang blijft krijg je problemen aan de grens, een boete en met wat pech kom je er daarna niet meer in.

Overigens kan je al je reserveringen annuleren zodra het visum is afgegeven want geen hont controleert dat verder.
Daar kwam ik achter ja. Ik dacht, leuk over een paar weken even een weekje eruit naar Rusland. Alleen even een visumpje aanvragen en klaar :')
pi_206309562
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 14:01 schreef RetepV het volgende:

[..]
Ontken je nou dat tijdens de Soviet Revolutie de hele Russische en Poolse elite is vermoord? _O-
Dat ontken ik niet, maar jij snapt niet wat er wel gebeurt is...
pi_206309565
quote:

[..]
Even relativeren. In de VS is het niet anders.

Of misschien wel. Want in de VS wordt je ook nog kort door een officier van het Ministry of Homeland Security ondervraagd voordat je binnen mag komen. Als je hem niet kan overtuigen van alles, dan stuurt hij je gewoon terug.
pi_206309572
quote:

[..]

Genoeg mooie bestemmingen waar je naar toe kan zonder al teveel gedoe denk ik dan altijd maar. Landen met domme regels of landen waarvan je het idee krijgt dat ze je niet willen hebben ontwijk ik eigenlijk altijd principieel. Sponsor dan liever landen waar je gewoon rustig naar toe kan/landen die enigszins normaal beleid voeren :D
pi_206309583
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 14:07 schreef ipa84 het volgende:

[..]
In de Baltische staten werd je uitgescholden als je eigen taal sprak in de grote steden bijvoorbeeld ipv Russisch. Op het platteland spraken mensen wel gewoon hun eigen taal. Het is langzaam aan het veranderen, maar daar komt bijvoorbeeld al de hekel aan de Russen van. Geen wonder dat ze in de Baltische staten liever de Russen zien verdwijnen dan dat ze blijven. Vooral omdat ze zich nooit aanpaste na de van de Sovjet-Unie. Hier op Fok zijn topics volgeschreven over buitenlanders die zich niet aanpaste in Nederland maar daar moeten ze niet zeuren ofzo...
Kijk maar naar Kaliningrad. Niemand wou het hebben. Duitsland was te druk met zichzelf, en Polen en Litouwen wisten ook wel dat van zo’n blik Russen binnen je landsgrenzen alleen maar gezeik kon komen. Dat ze daar gelijk in hadden is het afgelopen halfjaar andermaal bewezen.
pi_206309587
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 14:08 schreef RetepV het volgende:

[..]

Of misschien wel. Want in de VS wordt je ook nog kort door een officier van het Ministry of Homeland Security ondervraagd voordat je binnen mag komen. Als je hem niet kan overtuigen van alles, dan stuurt hij je gewoon terug.
Que? ESTA is een formuliertje invullen en klaar :')
  donderdag 13 oktober 2022 @ 14:11:00 #75
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206309592
quote:

[..]

Zolang je niet geheimzinnig gaat zitten doen is er niets aan de hand.

En ze ondervragen niet iedereen hoor. Dan ben je verdacht en pikken ze je uit de rij.
pi_206309596
quote:

[..]

Voor de VS hoef je geen heel reisplan in te dienen. Je vult een ESTA in, moet hooguit doorgeven wat je starthotel gaat zijn, maar verdere reizen daar vragen niet naar hoor en ik ben er nu al zeven keer geweest. Zo'n praatje heb ik ook maar 1x gehad en dat kwam neer op ''ben je hier voor zaken of voor plezier''.
pi_206309598
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 14:08 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Dat ontken ik niet, maar jij snapt niet wat er wel gebeurt is...
Sowieso als je al niet snapt dat elite wat anders is dan volk / cultuur, dan heb je er erg weinig van begrepen. Blijft lastig discussiëren met mensen die hun eigen werkelijkheid bij elkaar gefantaseerd hebben.
pi_206309609
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 13:47 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ]
Training aan het front en op het slagveld is geen goed idee!
Hoezo niet? Training on the job is trending.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_206309629
twitter

Beetje kort door de bocht :{
pi_206309638
quote:
1s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 14:13 schreef Heph844 het volgende:
[ twitter ]

Grappig dat daar dus meerdere filmpjes van zijn ;)
pi_206309645
quote:
[ twitter ]

:X :N

Wat een mongolen zijn het ook die russen....
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_206309652
quote:
7s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 14:11 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Voor de VS hoef je geen heel reisplan in te dienen. Je vult een ESTA in, moet hooguit doorgeven wat je starthotel gaat zijn, maar verdere reizen daar vragen niet naar hoor en ik ben er nu al zeven keer geweest. Zo'n praatje heb ik ook maar 1x gehad en dat kwam neer op ''ben je hier voor zaken of voor plezier''.
Ik kreeg vragen over mijn Wit-Russische visum. Of ik voorstander van een dictatuur was enzo :')

Uitgelegd dat ik daar gewoon was als toerist, dat ik sowieso veel in Oost-Europa reis door m’n belangstelling voor het communistische verleden en voormalig Joegoslavië (wat ook blijkt uit een lading stempels uit die contreien trouwens) en toen was het goed en mocht ik door. Vent wist waarschijnlijk niet eens waar Wit-Rusland ligt maar oke :')
  donderdag 13 oktober 2022 @ 14:17:15 #83
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206309663
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 14:15 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Je bent al dood voor je het front hebt gezien :')
pi_206309685
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 14:15 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Het Mongoolse volk wordt daar niet blij van (ook wat onderdrukt is in de Sovjet-Unie en is nu weer de lul als ze in Rusland wonen) laten we ipv mongolen gewoon Russen gebruiken is misschien beter als scheldwoord en dekt de lading perfect.
  donderdag 13 oktober 2022 @ 14:19:54 #85
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206309686
twitter

_O-
  donderdag 13 oktober 2022 @ 14:20:06 #86
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_206309689
quote:
[ twitter ]

100 punten voor discipline.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 13 oktober 2022 @ 14:20:53 #87
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_206309697
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 13:45 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Vraagje, weet jij dat alle culturen behalve de Russische cultuur werden onderdrukt in de Sovjet-Unie? Weet je ook dat iedereen die wat presseerde in de Sovjet-Unie gezien werd als Rus in de Sovjet-Unie ook al was hij dat niet? Als je dat niet weet ga maar weer is terug naar Amazon en koop een goed boek over de Sovjet-Unie dan snap je misschien de permanente haat in Oost-Europa tegen de Russen.
Sterker nog, dezelfde patronen die in het Sovjetleger liepen zie je nu ook naadloos terug: de lage status van en het onevenredige beroep op etnische minderheden. Als centraalaziaat kreeg je niet eens een wapen maar alleen een schop in je handen gedrukt en voor de rest mocht je de plee schoonmaken voor het Russische Herrenvolk. Verlof kwam maar niet, salaris ook niet.

Dezelfde houding zie je nu terug: hordes minderheden en arme schooiers die met minimale training zonder rechten de vleesmolen in worden gejaagd. Alleen de aantallen tellen, niet de expertise, training of tactiek.
pi_206309781
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 13:44 schreef RetepV het volgende:

Het is een scheve vriendschap, niet gebaseerd op gelijkheid. En dat mogen wij best wel eens leren te beseffen.
We zijn ook niet gelijk.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_206309807
twitter

Kan iemand de nucleaire trollen hier op wijzen. Want alle reden en vooral China had ik zelf ook al lang bedacht.
pi_206309812
twitter

Dit lijkt me goed nieuws. Had al veel eerder gemoeten natuurlijk, maar toch.
pi_206309818
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 14:29 schreef Aloulu het volgende:

[..]
We zijn ook niet gelijk.
Er is ook geen 'we' in Europa, maar allemaal individuele, soevereine natiestaten. Je kan wel de macht van alle landen in Europa bij elkaar optellen en dan doen alsof 'we' sterk zijn maar dat is een illusie. Dat zie je nu ook met allerlei bananenrepublieken in de EU die de boel frustreren.
pi_206309831
Russische minister Lavrov: VN-veroordeling annexatie door 'diplomatieke terreur'
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-64667866
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_206309834
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 14:33 schreef Confetti het volgende:

[..]
Er is ook geen 'we' in Europa, maar allemaal individuele, soevereine natiestaten. Je kan wel de macht van alle landen in Europa bij elkaar optellen en dan doen alsof 'we' sterk zijn maar dat is een illusie. Dat zie je nu ook met allerlei bananenrepublieken in de EU die de boel frustreren.
Toch wordt er een federaal Europa met schuldenunie door onze strot gedrukt terwijl daar helemaal geen draagvlak voor is.

Maar het gaat er wel gewoon komen.
  donderdag 13 oktober 2022 @ 14:37:13 #94
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_206309854
quote:
Toen ik in 2016 in Kiev was had je zo’n rommelmarkt bij de Andriyivski Stairs. Toen lagen die pleerollen er ook al. Is niet nieuw ofzo.
pi_206309899
quote:
84s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 13:54 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Lol! Dit is de eerste drone dogfight ooit? :D
Dit is al de 4de van vandaag.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  donderdag 13 oktober 2022 @ 14:53:47 #97
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_206309962
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 14:38 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Toen ik in 2016 in Kiev was had je zo’n rommelmarkt bij de Andriyivski Stairs. Toen lagen die pleerollen er ook al. Is niet nieuw ofzo.
Waar kunnen we die kopen?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  donderdag 13 oktober 2022 @ 14:54:58 #98
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_206309987
twitter
  donderdag 13 oktober 2022 @ 14:58:48 #100
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206310001
quote:
Maar ze houden wel RPG's tegen :D _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')