abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 13 oktober 2022 @ 13:57:14 #51
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_206309447
quote:
14s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 13:55 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Klopt. Daar was al een hele papierwinkel aan vooraf gegaan. En dan heb ik het nog niet over de permits die ik in Rusland zelf nodig had. Maar gelukkig hoefde ik die allemaal niet zelf te regelen.
Ik deed dat in 2016 via zo'n visum service, moest giga veel papierwerk aanleveren, maar daarna duurde het nog maar 5 dagen.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_206309457
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 13:55 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Je weet er dus niks van af. Dan weten we genoeg.
Precies, je gaat dit conflict ook niet begrijpen als je niet snapt dat in de ogen van de gemiddelde dus de Oekraïners gewoon een inferieur bastaardvolk zijn.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  donderdag 13 oktober 2022 @ 13:58:25 #53
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_206309460
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 13:56 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Als ze een Schengenvisum hebben wel. Neem aan dat je bij de ambassade in Istanbul nog gewoon een aanvraag kan indienen.
Maar die krijgen ze dan gewoon? Er is volgend jaar een concertreeks in Nederland en ik zag dat een aantal Russen wel wilde gaan, maar komen die wel ons land in als de situatie blijft zoals die nu is?
pi_206309465
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 13:56 schreef quirina het volgende:

[..]
Voor Moskou en St Petersburg niet, maar je moet wel je reden van verblijf aangeven en het adres van verblijf. En je mag ook maar kort blijven.
Voor Kaliningrad was een e-visum. Dat is later uitgerold naar Sint Petersburg en nog een paar steden maar Moskou zat daar niet bij. Er zou een e-visum voor heel Rusland worden uitgerold maar toen kwam covid en is dat allemaal tot nader order uitgesteld.

Voordat normaal toerisme naar Rusland mogelijk is denk ik dat we minimaal 5-10 jaar verder zijn.
pi_206309469
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 13:58 schreef Momo het volgende:

[..]
Maar die krijgen ze dan gewoon? Er is volgend jaar een concertreeks in Nederland en ik zag dat een aantal Russen wel wilde gaan, maar komen die wel ons land in als de situatie blijft zoals die nu is?
Volgens mij krijgen Russen gewoon geen visum meer, aanvraag doen is dan nutteloos
  donderdag 13 oktober 2022 @ 13:59:09 #56
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206309470
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 13:53 schreef RetepV het volgende:

[..]
Doe niet zo raar. Iedereen moest opnieuw 'Russisch' leren, ook de Russen. De partij maakte een nieuwe Russische taal en verbood het om de oude te spreken. Ook is alle Russische elite vermoord om alle banden met het Russische verleden te verbreken. Kerken mochten niet meer. Wetenschappers vermoord. Zelfs de legerleiding werd vermoord.

Waar haal je het in Godsnaam vandaan dat de Russische cultuur niet werd onderdrukt?? _O- De Russen weten notabene ZELF niet eens meer hoe het Russisch van voor 1917 klonk. Hun cultuur is misschien nog wel het meeste onderdrukt van allemaal, hahaha. Samen met de cultuur van Polen, waar ook de volledige elite werd vermoord. De culturen van de andere landen waren niet zo sterk als die twee en verdwenen wel zonder al te veel mensen te hoeven vermoorden.

Iedereen moest de door de Partij ontworpen nieuwe 'Soviet mens' worden. Inclusief de Russen zelf.
En Moskou was het grote voorbeeld en de ubermensch echte Rus ;) Iedereen buiten Moskou moest zich aanpassen. Je hebt de boeken niet goed gelezen denk ik.
pi_206309479
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 13:58 schreef Momo het volgende:

[..]
Volgens mij kan je geen toeristenvisum meer aanvragen. Dus dan moet je familie of iets dergelijks hier hebben anders kom je er niet in. Officieel.

Want al die bootmigranten en andere paspoortopeters hebben ook geen visum dus dan weet je het wel.
  donderdag 13 oktober 2022 @ 14:00:05 #58
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206309484
quote:
14s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 13:55 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Klopt. Daar was al een hele papierwinkel aan vooraf gegaan. En dan heb ik het nog niet over de permits die ik in Rusland zelf nodig had. Maar gelukkig hoefde ik die allemaal niet zelf te regelen.
Ja, dat hield mij een paar jaar geleden tegen een spontaan reisje te maken naar Rusland. Manmanman wat een papierwinkel komt daar bij kijken :D
pi_206309487
quote:
84s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 13:32 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Sow! Poetin ziet er slecht uit zeg. [ afbeelding ]
In ieder geval zou die pannenkoek er goed aan doen om eens te leren handenschudden als een baas.

Of hij heeft zich laten piepelen door Erdogan hier; dat kan ook.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
pi_206309498
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 13:55 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Je weet er dus niks van af. Dan weten we genoeg.
Ontken je nou dat tijdens de Soviet Revolutie de hele Russische en Poolse elite is vermoord? _O-
pi_206309505
quote:
84s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 14:00 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Ja, dat hield mij een paar jaar geleden tegen een spontaan reisje te maken naar Rusland. Manmanman wat een papierwinkel komt daar bij kijken :D
Je kan officieel niet eens op de bonnefooi naar Rusland reizen. Je moet een heel reisplan indienen. En dan krijg je ook voor dat aantal dagen een visum en daarna moet je oprotten. Als je te lang blijft krijg je problemen aan de grens, een boete en met wat pech kom je er daarna niet meer in.

Overigens kan je al je reserveringen annuleren zodra het visum is afgegeven want geen hont controleert dat verder.
pi_206309512
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 13:58 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Voor Kaliningrad was een e-visum. Dat is later uitgerold naar Sint Petersburg en nog een paar steden maar Moskou zat daar niet bij. Er zou een e-visum voor heel Rusland worden uitgerold maar toen kwam covid en is dat allemaal tot nader order uitgesteld.

Voordat normaal toerisme naar Rusland mogelijk is denk ik dat we minimaal 5-10 jaar verder zijn.
Ik ben in 2013 zelfs zonder visum naar Sint Petersburg kunnen gaan, was een regeling voor cruiseschepen die creatief werd gebruikt door een veerdienst die vanuit Helsinki pendelde. Verblijf was wel beperkt tot maximaal 72 uur, maar ik was heel blij dat ik op die manier goedkoop en zonder rompslomp voor de eerste keer Rusland kon bezoeken.
  Moderator donderdag 13 oktober 2022 @ 14:03:44 #63
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_206309521
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 13:58 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

Grappig, want dat heeft een redelijk achtergesteld voormalig USSR-land als Tajikistan zelfs tegenwoordig al. Je stuurt via een site wat scans/pdf's van de benodigde documenten op en een paar dagen later krijg je een mailtje dat je een visum hebt.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  donderdag 13 oktober 2022 @ 14:04:58 #64
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206309534
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 13:56 schreef quirina het volgende:

[..]
Voor Moskou en St Petersburg niet, maar je moet wel je reden van verblijf aangeven en het adres van verblijf. En je mag ook maar kort blijven.
Ik wilde naat Moskou maar dat was veel meer dan de reden van verblijf ppgeven
  donderdag 13 oktober 2022 @ 14:05:07 #65
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_206309536
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 13:59 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]
Volgens mij krijgen Russen gewoon geen visum meer, aanvraag doen is dan nutteloos
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 13:59 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Volgens mij kan je geen toeristenvisum meer aanvragen. Dus dan moet je familie of iets dergelijks hier hebben anders kom je er niet in. Officieel.

Want al die bootmigranten en andere paspoortopeters hebben ook geen visum dus dan weet je het wel.
Ja, officieel komen ze er dus niet in, maar ze kunnen vast wel iets regelen als ze het willen. Hongarije is ook bijvoorbeeld een Schengen land, maar die zou dus geen visum kunnen geven? Nouja als ze echt willen zouden ze een heel stuk kunnen gaan rijden met een auto.
pi_206309537
quote:
84s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 13:32 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Sow! Poetin ziet er slecht uit zeg. [ afbeelding ]
Lang niet slecht genoeg.
pi_206309547
quote:
7s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 14:03 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Grappig, want dat heeft een redelijk achtergesteld voormalig USSR-land als Tajikistan zelfs tegenwoordig al. Je stuurt via een site wat scans/pdf's van de benodigde documenten op en een paar dagen later krijg je een mailtje dat je een visum hebt.
De huidige procedure is ook niets anders dan ontmoedigingsbeleid.

Toen met dat WK voetbal kwamen ze erachter dat al die toeristen wel harde valuta meenemen en wilden ze het visaregime versoepelen. Maar door de pandemie hebben ze alles dichtgegooid en on hold gezet. En nu de oorlog. Tja.
pi_206309554
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 13:58 schreef Monolith het volgende:

[..]
Precies, je gaat dit conflict ook niet begrijpen als je niet snapt dat in de ogen van de gemiddelde dus de Oekraïners gewoon een inferieur bastaardvolk zijn.
In de Baltische staten werd je uitgescholden als je eigen taal sprak in de grote steden bijvoorbeeld ipv Russisch. Op het platteland spraken mensen wel gewoon hun eigen taal. Het is langzaam aan het veranderen, maar daar komt bijvoorbeeld al de hekel aan de Russen van. Geen wonder dat ze in de Baltische staten liever de Russen zien verdwijnen dan dat ze blijven. Vooral omdat ze zich nooit aanpaste na de val van de Sovjet-Unie. Hier op Fok zijn topics volgeschreven over buitenlanders die zich niet aanpaste in Nederland maar daar moeten ze niet zeuren ofzo...
  donderdag 13 oktober 2022 @ 14:07:47 #69
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206309560
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 14:02 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Je kan officieel niet eens op de bonnefooi naar Rusland reizen. Je moet een heel reisplan indienen. En dan krijg je ook voor dat aantal dagen een visum en daarna moet je oprotten. Als je te lang blijft krijg je problemen aan de grens, een boete en met wat pech kom je er daarna niet meer in.

Overigens kan je al je reserveringen annuleren zodra het visum is afgegeven want geen hont controleert dat verder.
Daar kwam ik achter ja. Ik dacht, leuk over een paar weken even een weekje eruit naar Rusland. Alleen even een visumpje aanvragen en klaar :')
pi_206309562
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 14:01 schreef RetepV het volgende:

[..]
Ontken je nou dat tijdens de Soviet Revolutie de hele Russische en Poolse elite is vermoord? _O-
Dat ontken ik niet, maar jij snapt niet wat er wel gebeurt is...
pi_206309565
quote:

[..]
Even relativeren. In de VS is het niet anders.

Of misschien wel. Want in de VS wordt je ook nog kort door een officier van het Ministry of Homeland Security ondervraagd voordat je binnen mag komen. Als je hem niet kan overtuigen van alles, dan stuurt hij je gewoon terug.
pi_206309572
quote:

[..]

Genoeg mooie bestemmingen waar je naar toe kan zonder al teveel gedoe denk ik dan altijd maar. Landen met domme regels of landen waarvan je het idee krijgt dat ze je niet willen hebben ontwijk ik eigenlijk altijd principieel. Sponsor dan liever landen waar je gewoon rustig naar toe kan/landen die enigszins normaal beleid voeren :D
pi_206309583
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 14:07 schreef ipa84 het volgende:

[..]
In de Baltische staten werd je uitgescholden als je eigen taal sprak in de grote steden bijvoorbeeld ipv Russisch. Op het platteland spraken mensen wel gewoon hun eigen taal. Het is langzaam aan het veranderen, maar daar komt bijvoorbeeld al de hekel aan de Russen van. Geen wonder dat ze in de Baltische staten liever de Russen zien verdwijnen dan dat ze blijven. Vooral omdat ze zich nooit aanpaste na de van de Sovjet-Unie. Hier op Fok zijn topics volgeschreven over buitenlanders die zich niet aanpaste in Nederland maar daar moeten ze niet zeuren ofzo...
Kijk maar naar Kaliningrad. Niemand wou het hebben. Duitsland was te druk met zichzelf, en Polen en Litouwen wisten ook wel dat van zo’n blik Russen binnen je landsgrenzen alleen maar gezeik kon komen. Dat ze daar gelijk in hadden is het afgelopen halfjaar andermaal bewezen.
pi_206309587
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 14:08 schreef RetepV het volgende:

[..]

Of misschien wel. Want in de VS wordt je ook nog kort door een officier van het Ministry of Homeland Security ondervraagd voordat je binnen mag komen. Als je hem niet kan overtuigen van alles, dan stuurt hij je gewoon terug.
Que? ESTA is een formuliertje invullen en klaar :')
  donderdag 13 oktober 2022 @ 14:11:00 #75
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206309592
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 14:08 schreef RetepV het volgende:

[..]

Zolang je niet geheimzinnig gaat zitten doen is er niets aan de hand.

En ze ondervragen niet iedereen hoor. Dan ben je verdacht en pikken ze je uit de rij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')