SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan heb je het over MRV's met een V-shape bodem.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 22:34 schreef Lospedrosa het volgende: Dacht dat zo’n tank juist gemaakt was om mijnen te kunnen doorstaan. Of zijn dit heel pittige ofzo?
![]()
Als tanks al niet meer regen normale mijnen kunnen, je ziet niks, bent traag, zit in een gesloten ruimte, nou dan blijven er weinig voordelen over.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 22:49 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dan heb je het over MRV's met een V-shape bodem.
Ik vind eigenlijk wel dat je hiermee de kakkerlakken beledigt.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 22:36 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Alleen de landen met een kakkerlak aan het roer stemmen tegen.
Anti Tank Mine...quote:Op woensdag 12 oktober 2022 22:50 schreef Lospedrosa het volgende:
Als tanks al niet meer regen normale mijnen kunnen, je ziet niks, bent traag, zit in een gesloten ruimte, nou dan blijven er weinig voordelen over.
“Normale mijnen”quote:Op woensdag 12 oktober 2022 22:52 schreef AchJa het volgende:
[..]
Anti Tank Mine...
Overigens was het geen tank he.
Nee dat zag ik.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 22:52 schreef AchJa het volgende:
[..]
Anti Tank Mine...
Overigens was het geen tank he.
Dat vermoeden kloptquote:Op woensdag 12 oktober 2022 22:54 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
“Normale mijnen”
Anti tank mines vermoed ik van dat ze een tank tot stoppen kunnen brengen.
Behalve de feiten, geen schattingen van https://twitter.com/oryxspioenkop waar je met beelden bevestigde aantallen materieel van beide zijden kan vinden, -en echt, zo moeilijk is dat niet, als ik het kan, kan bijna iedereen onder de 75 dat- zijn de aantallen doden en gewonden aan beide zijden altijd schattingen.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 22:43 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nee die bronnen zijn niet accuraat en zeer uiteenlopend.
Er zijn slechts schattingen. UKR en de CIA zullen het exact wel weten.
Onzin de cijfers zijn erg geheimzinnig behalve van propoganda bronnen.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 22:57 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Behalve de feiten, geen schattingen van https://twitter.com/oryxspioenkop waar je met beelden bevestigde aantallen materieel van beide zijden kan vinden, -en echt, zo moeilijk is dat niet, als ik het kan, kan bijna iedereen onder de 75 dat- zijn de aantallen doden en gewonden aan beide zijden altijd schattingen.
Oekraïne houdt het aantal krijgsgevangenen op https://www.minusrus.com/en constant op 1000, maar dat zullen er verl meer zijn.
Er bestaan twee typen mijnen, de AP (Anti Personeels) en de AT (Anti Tank) mijn. Dat dit geen AP's waren lijkt me duidelijk... "Normale" mijnem kennen we niet.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 22:54 schreef Lospedrosa het volgende:
“Normale mijnen”
Anti tank mines vermoed ik van dat ze een tank tot stoppen kunnen brengen.
Ja dat wist ik eik wel. In mijn ogen is de ap mijn de normalequote:Op woensdag 12 oktober 2022 23:05 schreef AchJa het volgende:
[..]
Er bestaan twee typen mijnen, de AP (Anti Personeels) en de AT (Anti Tank) mijn. Dat dit geen AP's waren lijkt me duidelijk... "Normale" mijnem kennen we niet.
Je hebt ook zeemijnenquote:Op woensdag 12 oktober 2022 23:05 schreef AchJa het volgende:
[..]
Er bestaan twee typen mijnen, de AP (Anti Personeels) en de AT (Anti Tank) mijn. Dat dit geen AP's waren lijkt me duidelijk... "Normale" mijnem kennen we niet.
Je lokt er velen raketten mee uit, maar je weet gewoon dat ze daar ook ergens kistjes munitie opgestapeld worden..quote:
15 hele secondenquote:Op woensdag 12 oktober 2022 23:30 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Flauw. En te laat. Maar vooral flauw.
Boem is ho.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 22:27 schreef ExTec het volgende:
Jezus. Ben je dan blind ofzo.
[ twitter ]
Beetje laat maar wilde hier toch even op reageren.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 13:39 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik krijg sterk de indruk dat je pro-Rusland bent.
Klopt dat?
Ben je er zelf geboren? Of familie in die regio of op een andere manier gelinkt aan de historie van Rusland?
Wel benieuwd.
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣quote:Op woensdag 12 oktober 2022 23:53 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Beetje laat maar wilde hier toch even op reageren.
Rusland wordt hier vaak als wodka zuipende zwijnenstal met kwade dictator aangemerkt. En dat is slechts gedeeltelijk waar.
Als je in Rusland in de olie- en gasindustrie, traditionele diensten en infrastructuur (het leger, de spoorwegen, nutsbedrijven etc.) Werkt dan hark je aanzienlijk wat roebels binnen en heb je een prima 'westers leven'.
Wil je dat niet of heb je daar de capaciteiten niet voor, dan ga je aan de slag als arbeider en draai je mee in de eindeloze middenklasse, matig loon en zuip je wodka.
Wil je helemaal niks dan ben je brandhout die vooraan de mobilisatielijst staan.
Iedereen heeft een functie en waardering binnen het geheel.
Er zit een bepaalde rechtlijnigheid in die ik in dit land momenteel mis.
Want je vereenzelvigd je met de wodka of het brandhout ofzo?quote:Op woensdag 12 oktober 2022 23:53 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Rusland wordt hier vaak als wodka zuipende zwijnenstal met kwade dictator aangemerkt. En dat is slechts gedeeltelijk waar.
Als je in Rusland in de olie- en gasindustrie, traditionele diensten en infrastructuur (het leger, de spoorwegen, nutsbedrijven etc.) Werkt dan hark je aanzienlijk wat roebels binnen en heb je een prima 'westers leven'.
Wil je dat niet of heb je daar de capaciteiten niet voor, dan ga je aan de slag als arbeider en draai je mee in de eindeloze middenklasse, matig loon en zuip je wodka.
Wil je helemaal niks dan ben je brandhout die vooraan de mobilisatielijst staan.
Ik ben zelden zo'n arrogante kijk op de arbeidersklasse tegengekomenquote:Op woensdag 12 oktober 2022 23:53 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Het is dus niet hoe ik erop kijk maar wat de plaats is binnen de Russische maatschappij. Ik geef zelf geen waardeoordeel.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 00:03 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Ik ben zelden zo'n arrogante kijk op de arbeidersklasse tegengekomen
Niet per se. Maar als dat het maximale is wat je kunt leveren dan ligt het aan jou.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 00:02 schreef ExTec het volgende:
[..]
Want je vereenzelvigd je met de wodka of het brandhout ofzo?
Tijd voor je om naar Rusland te vertrekken!quote:Op woensdag 12 oktober 2022 23:53 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Neem aan dat Kashmir voor de Pakistanen dan ook geen issue is.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 23:08 schreef Lospedrosa het volgende:
Even Indiase bronnen gezocht, die zijn ook teamelonmusk
https://www.ndtv.com/indi(...)lomacy-3418716/amp/1
Dat doe je wel, in dezelfde post nota bene:quote:Op donderdag 13 oktober 2022 00:11 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Het is dus niet hoe ik erop kijk maar wat de plaats is binnen de Russische maatschappij. Ik geef zelf geen waardeoordeel.
quote:.Iedereen heeft een functie en waardering binnen het geheel.
Meer doelende op het klassieke proletariaat vanuit het marxisme.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 00:27 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Dat doe je wel, in dezelfde post nota bene:
[..]
Godzijdank.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 23:53 schreef inslagenreuring het volgende:
De enige oplossing is volledig terugtrekken door de bezetters en herstelbetalingen voor alles wat ze hebben aangericht.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 06:10 schreef Za het volgende:
Re: TT: nu eindelijk stoppen?
Blackouts in 10 oostelijke regio's, kapotte infrastructuur her en der, hoe moet materieel op de plek van bestemming komen om orde op zaken te stellen, waterzuivering, voedselvoorziening?
Ik zie geen winst in dit gebeuren, op geen enkele manier, nodeloos bloed vergieten en kapitaalvernietiging.
Hopelijk spoedig onderhandelingen en een einde aan dit conflict.
Ja je moet een land gewoon terroriseren, zodat je als beloning een onderhandeling krijgt.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 06:10 schreef Za het volgende:
Blackouts in 10 oostelijke regio's, kapotte infrastructuur her en der, hoe moet materieel op de plek van bestemming komen om orde op zaken te stellen, waterzuivering, voedselvoorziening?
Ik zie geen winst in dit gebeuren, op geen enkele manier, nodeloos bloed vergieten en kapitaalvernietiging.
Je kunt onderhandelen over een staakt het vuren.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 06:21 schreef wpor het volgende:
Ja je moet een land gewoon terroriseren, zodat je als beloning een onderhandeling krijgt.
Waarschijnlijk komt het niet in jou en hen op dat je ook gewoon kan gaan verliezen. Hoe mogen ze zelf weten, het slimste zou zijn terugtrekken.
Zo veel materieel en manschappen hebben de Russen niet, dus deze oorlog gaat ook niet eeuwig duren. De Oekraïners zijn zelf mans genoeg om te beslissen wanneer ze het wel welletjes vinden, tot die tijd horen wij hun gewoon van wapens, munitie, materieel en training te voorzien om hen in staat te stellen zo veel mogelijk Russen uit te schakelen.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 06:29 schreef Za het volgende:
[..]
Je kunt onderhandelen over een staakt het vuren.
Wanneer Oekraïne grotendeels in blackout zit, er geen waterzuivering kan plaatsvinden, de voedselvoorziening strookt, geen licht geen warmte, geen militaire faciliteiten volgens Zelensky, houdt het een keer op.
Dit kan niet eeuwig doorgaan.
Jaag ze allemaal terug naar hun eigen verdorven land.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 06:41 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Zo veel materieel en manschappen hebben de Russen niet, dus deze oorlog gaat ook niet eeuwig duren. De Oekraïners zijn zelf mans genoeg om te beslissen wanneer ze het wel welletjes vinden, tot die tijd horen wij hun gewoon van wapens, munitie, materieel en training te voorzien om hen in staat te stellen zo veel mogelijk Russen uit te schakelen.
Misschien moet je je beter inlezen in de mobilisatie. Het komt er vooral op neer dat je de lul bent als je tot een etnische minderheid behoort.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 23:53 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ik zou als ik Putin was gelijk bij het kruisje tekenen voor deze deal. Het alternatief is dat hij dood gaat door de onrust in zijn eigen land of hij krijgt in Den Haag levenslang voor zijn oorlogsmisdaden.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 06:33 schreef TheJanitor het volgende:
Wat zou een acceptabele deal zijn? Grenzen terug zoals 1991, 50km DMZ aan Russische kant, andere regering en ze mogen geen pact maken met China. Neutraal blijven dus. Lijkt me een goede deal voor Rusland zoals t er nu uitziet.
Het is echt een kwestie van tijd inderdaad.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 01:25 schreef polderturk het volgende:
Rusland gebruikt steeds oudere howitzers, terwijl Oekraïne meer en meer modern spul lijkt.
Het volgende grote verlies van gebied zit er aan te komen voor Rusland in Oekraïne.
[ twitter ]
Niet helemaal juist, als ik kijk naar vloggers die allen zijn gevlucht, die merken dat mobilisatie vooral via je werk loopt, wie voor de overheid werkt loopt de meeste kans op mobilisatie, en wie bij grote organisaties werkt.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 23:53 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
In Moskou misschien. In de rest van Rusland niet. Daar krijg je met een middenklasseberoep ook gewoon een klote loontje. Je bent of rijk of een arme sloeber.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 23:53 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Zeker, met als voorwaarde één dat alle Oekraïnse gebieden, volgens de kaarten van 2013, vrij zijn van alle Russische militairen. Dan mogen ze stoppen met kogels koppen.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 06:29 schreef Za het volgende:
[..]
Je kunt onderhandelen over een staakt het vuren.
Mail jij Poetin even dat hij dit allemaal in 1 keer kan stoppen door z'n troepen terug te trekken? Bedankt alvast!quote:Op donderdag 13 oktober 2022 06:10 schreef Za het volgende:
En aggregaten blijkbaar.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 06:41 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Zo veel materieel en manschappen hebben de Russen niet, dus deze oorlog gaat ook niet eeuwig duren. De Oekraïners zijn zelf mans genoeg om te beslissen wanneer ze het wel welletjes vinden, tot die tijd horen wij hun gewoon van wapens, munitie, materieel en training te voorzien om hen in staat te stellen zo veel mogelijk Russen uit te schakelen.
We willen je best mobiliseren en naar het front sturen hoor.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 23:53 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Oekraïne is anders ook een tamelijk vedorven land. Daarmee zeg ik niet dat ze verdienen hetgeen er nu gebeurd, maar als je het over verdorven landen hebt op dit continent dan staat Oekraïne gewoon hoog in de top 5 van meest corrupt.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 06:41 schreef Perrin het volgende:
[..]
Jaag ze allemaal terug naar hun eigen verdorven land.
Ze zijn iig geen koloniale veroveringsmacht die roept dat ze de vijand willen onderwerpen of uitroeien.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 08:08 schreef vosss het volgende:
[..]
Oekraïne is anders ook een tamelijk vedorven land. Daarmee zeg ik niet dat ze verdienen hetgeen er nu gebeurd, maar als je het over verdorven landen hebt op dit continent dan staat Oekraïne gewoon hoog in de top 5 van meest corrupt.
Dat niet neequote:Op donderdag 13 oktober 2022 08:11 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ze zijn iig geen koloniale veroveringsmacht die roept dat ze de vijand willen onderwerpen of uitroeien.
Nou en?quote:Op donderdag 13 oktober 2022 08:08 schreef vosss het volgende:
[..]
Oekraïne is anders ook een tamelijk vedorven land. Daarmee zeg ik niet dat ze verdienen hetgeen er nu gebeurd, maar als je het over verdorven landen hebt op dit continent dan staat Oekraïne gewoon hoog in de top 5 van meest corrupt.
Hopelijk is Putin snel dood.. Of bombarderen we Moskou tot een hel.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 06:10 schreef Za het volgende:
quote:Op woensdag 12 oktober 2022 23:53 schreef inslagenreuring het volgende:
Gesproken als iemand die geen seconde van zijn leven in aanraking is gekomen met corruptie.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 00:11 schreef inslagenreuring het volgende:
Niet per se. Maar als dat het maximale is wat je kunt leveren dan ligt het aan jou.
Wat het volk dus in 2014 helemaal zat was. Hervormen doe je helaas niet in een jaartje of 10quote:Op donderdag 13 oktober 2022 08:08 schreef vosss het volgende:
[..]
Nouja, ze lossen het onderling maar op. Laat ons er buiten. WO3 wordt gestart vanwege een gaar corrupt land. Ik heb daar gewoon geen zin in.quote:
Da's dan pech hebben voor je.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 08:18 schreef vosss het volgende:
[..]
Nouja, ze lossen het onderling maar op. Laat ons er buiten. WO3 wordt gestart vanwege een gaar corrupt land. Ik heb daar gewoon geen zin in.
Tough luck.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 08:18 schreef vosss het volgende:
[..]
Nouja, ze lossen het onderling maar op. Laat ons er buiten. WO3 wordt gestart vanwege een gaar corrupt land. Ik heb daar gewoon geen zin in.
Tamelijk ja.quote:
Als Oekraïne een minder corrupt land was dacht je er dan anders over?quote:Op donderdag 13 oktober 2022 08:18 schreef vosss het volgende:
[..]
Jaquote:Op donderdag 13 oktober 2022 08:23 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Als Oekraïne een minder corrupt land was dacht je er dan anders over?
Ik vind dat een heel raar argument.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 08:08 schreef vosss het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 13 oktober 2022 08:18 schreef vosss het volgende:
[..]
Ah, dan mag ww3 wel worden gestart?quote:
Met dat gare corrupte land bedoel je Rusland?quote:Op donderdag 13 oktober 2022 08:18 schreef vosss het volgende:
[..]
Nee Oekraïne, maar Rusland evenzo hoor.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 08:31 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Met dat gare corrupte land bedoel je Rusland?
Oekraine is sinds ze die Poetinpijper hebben weggetrapt in 2013 keihard bezig met het oplossen van corruptie.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 08:31 schreef vosss het volgende:
[..]
Nee Oekraïne, maar Rusland evenzo hoor.
Het hangt er vanaf hoe je daarmee omgaat. Die dingen kunnen, als je weet hoe, flink wat klappen uitdelen. Dat hebben de Duitsers ook gemerkt.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 01:25 schreef polderturk het volgende:
Rusland gebruikt steeds oudere howitzers, terwijl Oekraïne meer en meer modern spul lijkt.
Het volgende grote verlies van gebied zit er aan te komen voor Rusland in Oekraïne.
[ twitter ]
Jup. Mensen vinden hier b.v. het leven van 1 Palestijn meer waard dan 80.000 dode kinderen in Jemen.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 08:27 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dus het leven van iemand uit het ene land is meer waard dan uit het andere?
Waarom vind je dat dan?quote:Op donderdag 13 oktober 2022 08:37 schreef HSG het volgende:
[..]
Jup. Mensen vinden hier b.v. het leven van 1 Palestijn meer waard dan 80.000 dode kinderen in Jemen.
Ik maak mij meer druk om 80.000 omgekomen kinderen in Jemen dan een Palestijn.quote:
Nou, Vos lijkt zelfs geen waarde te hechten aan Palestijns leven.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 08:37 schreef HSG het volgende:
[..]
Jup. Mensen vinden hier b.v. het leven van 1 Palestijn meer waard dan 80.000 dode kinderen in Jemen.
Ik ook niet want ik denk dan gelijk "er zijn ergere dingen in de wereld".quote:Op donderdag 13 oktober 2022 08:41 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nou, Vos lijkt zelfs geen waarde te hechten aan Palestijns leven.
Wat is erger dan de dood van duizenden kinderen?quote:Op donderdag 13 oktober 2022 08:41 schreef HSG het volgende:
[..]
Ik ook niet want ik denk dan gelijk "er zijn ergere dingen in de wereld".
Saudi-Arabië.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 08:45 schreef Wantie het volgende:
[..]
Wat is erger dan de dood van duizenden kinderen?
Jup maar laten wij maar niks over dat land zeggen en een dolk in de rug van het volk van Jemen steken want de benzine is al duur genoeg.quote:
Het bizarre is dat ie opstaat, terwijl die wagen gewoon schommelt van het over hem heen rijden..quote:Op donderdag 13 oktober 2022 08:58 schreef speknek het volgende:
[ twitter ]
WTF. Over dronken middenklasse gesproken. Let op hoe die gast zijn kalasjnikov lekker leegschiet zonder omhoog te richten en de IFV recht over iemand heen dendert.
Dan snap ik je opmerking niet, wie zijn er dan nog meer bij je daar?quote:Op donderdag 13 oktober 2022 08:40 schreef HSG het volgende:
[..]
Ik maak mij meer druk om 80.000 omgekomen kinderen in Jemen dan een Palestijn.
Geen nep filmpje?quote:Op donderdag 13 oktober 2022 08:58 schreef speknek het volgende:
[ twitter ]
WTF. Over dronken middenklasse gesproken. Let op hoe die gast zijn kalasjnikov lekker leegschiet zonder omhoog te richten en de IFV recht over iemand heen dendert.
Als er een Palestijn omkomt dan explodeert de media maar 80.000 dode kinderen door honger, ziektes en geweld door Saudi-Arabië maalt niemand om.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 09:05 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Wat doe je precies als je je druk maakt om 80.000 omgekomen kinderen daar, behalve een vergelijking maken met een dode Palestijn?
We hebben Roemenië en Bulgarije ook in de EU gelaten terwijl er nog werk aan was. Die hebben in 10 jaar tijd ook flinke stappen gezet want dat waren voorheen ook gewoon boevennesten.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 08:31 schreef vosss het volgende:
[..]
Nee Oekraïne, maar Rusland evenzo hoor.
Open er een topic over.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 09:12 schreef HSG het volgende:
[..]
Als er een Palestijn omkomt dan explodeert de media maar 80.000 dode kinderen door honger, ziektes en geweld door Saudi-Arabië maalt niemand om.
Not this shit again.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 09:12 schreef HSG het volgende:
[..]
Als er een Palestijn omkomt dan explodeert de media maar 80.000 dode kinderen door honger, ziektes en geweld door Saudi-Arabië maalt niemand om.
Dat zal in de Krimoorlog zijn geweest. Ik wist niet dat er toen al zulke geavanceerde landmijnen anti-personeelsmijnen werden gebruikt, maar het franse Wikipedia-lemma over landmijnen maakt er gewag van:quote:Op donderdag 13 oktober 2022 01:29 schreef AnneX het volgende:
Opeens herinner ik mij de “Krimprothese” in het medisch jargon.
Is een protheses voor de voorvoet van mensen, die op een mijn zijn gelopen in een vorige oorlog en daarbij de voorvoet zijn kwijtgeraakt. WW 1 of 2 weet ik niet meer.
Google ook niet.
quote:Durant la guerre de Crimée, les Russes créent des « petites machines infernales destinées à éclater sous les pieds de nos soldats ».
De media explodeert ook al lang niet meer voor een dode Palestijn hoor.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 09:12 schreef HSG het volgende:
[..]
Nederland is ook corrupt. Er meer dan 40 jaar over steggelen wie opdraait voor schade in Groningen, een beloofde spoorverbinding als compensatie die ineens te duur was, maar wel feest vieren van het daar verdiende geld in Amsterdam, tientallen stalbranden waarvan veel bij dezelfde eigenaar die nog steeds niet gecontroleerd wordt en hup opnieuw begint met verzekeringsgeld, premier die cruciale gesprekken wist en een geheugen als een vergiet heeft, burgermeesters die familieleden opdrachten gunnen, dividendbelastingdeal met Unilever, voor mijn eigen deur ligt een corrupte stoep: het enige trottoir in de hele stad dat ineens halsoverkop vervangen moest worden en nu detoneert in de wijk. Kleding die door slavenarbeid wordt verkregen, daarover liegen. Woekerprijzen voor wrakke huisjes waar 3 seizoensarbeiders 1 bed delen waar ze bij toerbeurt in slapen. Voetbalstadions die continu geld krijgen, waar bibliotheken sluiten. Vrouwenhandel. Drugsproductie waarvan het giftige afval in natuurgebieden of woonwijken wordt gedumpt. Stikstofcrisis, toelagenschandaal, achterstelling KNILsoldaten, alles wordt gerekt in de hoop dat het overwaait of doorgeschoven kan worden naar de volgende regering.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 08:18 schreef vosss het volgende:
[..]
Juist!quote:Op donderdag 13 oktober 2022 08:33 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Oekraine is sinds ze die Poetinpijper hebben weggetrapt in 2013 keihard bezig met het oplossen van corruptie.
Het is dat het offtopic is, maar je kunt zo nog 20 zaken aan die lijst toevoegen.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 09:27 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Nederland is ook corrupt. Er meer dan 40 jaar over steggelen wie opdraait voor schade in Groningen, een beloofde spoorverbinding als compensatie die ineens te duur was, maar wel feest vieren van het daar verdiende geld in Amsterdam, tientallen stalbranden waarvan veel vij dezelfde eigenaar die nog steeds niet gecontroleerd wordt en hup opnieuw begint met verzekeringsgeld, premier die cruciale gesprekken wist en een geheugen als een vergiet heeft, burgermeesters die familieleden opdrachten gunnen, dividendbelastingdeal met Unilever, voor mijn eigen deur ligt een corrupte stoep: het enige trottoir in de hele stad dat ineens halsoverkop vervangen moest worden en nu detoneert in de wijk. Kleding die door slavenarbeid wordt verkregen, daarover liegen. Woekerprijzen voor wrakke huisjes waar 3 seizoensarbeiders 1 bed delen waar ze bij toerbeurt in slapen. Vrouwenhandel. Drugsproductie waarvan het giftige afval in natuurgebieden of woonwijken wordt gedumpt. Stikstofcrisis, toelagenschandaal, achterstelling KNILsoldaten, alles wordt gerekt in de hoop dat het overwaait of doorgeschoven kan worden naar de volgende regering.
En Oekraïne probeerde iets aan de corruptie te doen!
Corruptie is werkelijk een drogreden om deze oorlog te billijken.
[..]
Juist!
Hier wel.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 09:16 schreef Bieselke het volgende:
[..]
De media explodeert ook al lang niet meer voor een dode Palestijn hoor.
Dezelfde tactiek als in Syriëquote:Op donderdag 13 oktober 2022 09:06 schreef Starhopper het volgende:
Deze morgen weer raketten in een appartementencomplex. Ik haat Poetin!![]()
![]()
Moet je misschien stoppen met Turkse? Media volgen?quote:
Wat heeft dat te maken met hoe jijzelf erin staat dan?quote:Op donderdag 13 oktober 2022 09:12 schreef HSG het volgende:
[..]
Dat weet ik en het is off topic, sorry daarvoor.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 09:31 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het is dat het offtopic is, maar je kunt zo nog 20 zaken aan die lijst toevoegen.
Jaquote:
Hulde.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 09:27 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Nederland is ook corrupt. Er meer dan 40 jaar over steggelen wie opdraait voor schade in Groningen, een beloofde spoorverbinding als compensatie die ineens te duur was, maar wel feest vieren van het daar verdiende geld in Amsterdam, tientallen stalbranden waarvan veel bij dezelfde eigenaar die nog steeds niet gecontroleerd wordt en hup opnieuw begint met verzekeringsgeld, premier die cruciale gesprekken wist en een geheugen als een vergiet heeft, burgermeesters die familieleden opdrachten gunnen, dividendbelastingdeal met Unilever, voor mijn eigen deur ligt een corrupte stoep: het enige trottoir in de hele stad dat ineens halsoverkop vervangen moest worden en nu detoneert in de wijk. Kleding die door slavenarbeid wordt verkregen, daarover liegen. Woekerprijzen voor wrakke huisjes waar 3 seizoensarbeiders 1 bed delen waar ze bij toerbeurt in slapen. Voetbalstadions die continu geld krijgen, waar bibliotheken sluiten. Vrouwenhandel. Drugsproductie waarvan het giftige afval in natuurgebieden of woonwijken wordt gedumpt. Stikstofcrisis, toelagenschandaal, achterstelling KNILsoldaten, alles wordt gerekt in de hoop dat het overwaait of doorgeschoven kan worden naar de volgende regering.
En Oekraïne probeerde iets aan de corruptie te doen!
Corruptie is werkelijk een drogreden om deze oorlog te billijken.
[..]
Juist!
In syrie was het succesvol.quote:
Wel jammer dat we nooit de T-14 hebben gezienquote:Op donderdag 13 oktober 2022 09:48 schreef xpompompomx het volgende:
Hoe weet je dat de Speciale Militaire Operatie niet al te lekker gaat:
Russia To ‘Modernize’ 800 Vintage T-62 Tanks Due To Ukraine Losses
Met welk doel? Ze kunnen beter hun energie richten op het bevrijden van hun eigen land.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 09:46 schreef fjs het volgende:
Met al die beschietingen snap ik niet waarom Oekraïne het zo netjes speelt.
Schiet gewoon terug op Russische steden. Je laat dit toch niet toe.
Nou staat hij niet echt op, en hij blijft ook niet staan.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 09:03 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Het bizarre is dat ie opstaat, terwijl die wagen gewoon schommelt van het over hem heen rijden..
Misschien krijgen we de T-34 nog wel te zien.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 09:51 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Wel jammer dat we nooit de T-14 hebben gezien
Dat mag niet van de landen die hen wapens geven. Doen ze het wel, dan riskeren ze dat de hulp minder wordt.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 09:46 schreef fjs het volgende:
Met al die beschietingen snap ik niet waarom Oekraïne het zo netjes speelt.
Schiet gewoon terug op Russische steden. Je laat dit toch niet toe.
Eens!quote:Op donderdag 13 oktober 2022 09:51 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Met welk doel? Ze kunnen beter hun energie richten op het bevrijden van hun eigen land.
Ik heb zo het idee dat moderniseren een eufemisme is voor 'diesel in de tank en gaan'.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 09:48 schreef xpompompomx het volgende:
Hoe weet je dat de Speciale Militaire Operatie niet al te lekker gaat:
Russia To ‘Modernize’ 800 Vintage T-62 Tanks Due To Ukraine Losses
Nieuw luchtfiltertje, brandstoffiltertje, wat ophangpunten opnieuwlassen en GO!quote:Op donderdag 13 oktober 2022 09:55 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik heb zo het idee dat moderniseren een eufemisme is voor 'diesel in de tank en gaan'.
En misschien afstoffen en met verf de Z erop kalkenquote:Op donderdag 13 oktober 2022 09:55 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik heb zo het idee dat moderniseren een eufemisme is voor 'diesel in de tank en gaan'.
Ik zou er ondertussen best begrip voor hebben als ze eens een koekje van eigen deeg zouden uitdelen. Helaas is dat niet slim, risico op escalatie en verlies van internationale goodwill.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 09:55 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Eens!
Dood en verderf zaaien is geen doel. Alleen voor de Russen is dat een doel. Als ze wat in Rusland willen doen, dan gaat het om bommen op militaire doelen.
Boeiend. Dat geld komt toch wel.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 09:53 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Oekraïne vraagt IMF om miljarden aan steun vanwege begrotingstekort https://www.nu.nl/economi(...)egrotingstekort.html
Die reacties
Dat zou wel tof zijn!quote:Op donderdag 13 oktober 2022 09:53 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Misschien krijgen we de T-34 nog wel te zien.
Je weet dat nujij-reacties lezen de snelste manier is om hersencellen te laten afsterven hè?quote:Op donderdag 13 oktober 2022 09:53 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Oekraïne vraagt IMF om miljarden aan steun vanwege begrotingstekort https://www.nu.nl/economi(...)egrotingstekort.html
Die reacties
Gelukkig wel ja.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 09:57 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Boeiend. Dat geld komt toch wel.
Klopt, maar wel jammer dat ook op de conventionele kanalen nu de stokpaardjes "corruptie" "Zelenskyy zelfverrijker" en "praten" worden gebruikt. Op korte termijn maakt het niet uit maar het is beter om de goodwill van het volk te hebben.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 09:57 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Boeiend. Dat geld komt toch wel.
Zolang ze maar geen T-800 inzettenquote:Op donderdag 13 oktober 2022 09:53 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Allemaal simpele zielen die denken dat als de oorlog morgen voorbij is, het gas weer 70 cent is en een liter diesel 1,15.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 09:53 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Die reacties
Op middellange termijn moet UA zelf hun kacheltje rokend houden he.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 09:59 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Klopt, maar wel jammer dat ook op de conventionele kanalen nu de stokpaardjes "corruptie" "Zelenskyy zelfverrijker" en "praten" worden gebruikt. Op korte termijn maakt het niet uit maar het is beter om de goodwill van het volk te hebben.
Ik had het idee dat de algemene tendens wat positiever was naar Oekraïne.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 09:58 schreef Perrin het volgende:
[..]
Je weet dat nujij-reacties lezen de snelste manier is om hersencellen te laten afsterven hè?
Als de oorlog voorbij is. Anders wordt dat erg lastig lijkt me.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 10:00 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Op middellange termijn moet UA zelf hun kacheltje rokend houden he.
Conventionele kanalen? Volgens mij zijn debieltjes al langer dan vandaag of gister gigantisch oververtegenwoordigd in de reacties op nu.nl.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 09:59 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Klopt, maar wel jammer dat ook op de conventionele kanalen nu de stokpaardjes "corruptie" "Zelenskyy zelfverrijker" en "praten" worden gebruikt. Op korte termijn maakt het niet uit maar het is beter om de goodwill van het volk te hebben.
Klopt, maar deze oorlog gaat ook geen 2,5 jaar lang meer voortduren.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 10:00 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Als de oorlog voorbij is. Anders wordt dat erg lastig lijkt me.
Dit is precies waar Rusland op aanstuurt. Afbrokkelende steun. Maar we moeten doorzetten. De Russen beginnen al weer met hun gas te leuren dus dan weet je wel hoe laat het is.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 09:59 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Dan zal ik wel niet goed opgelet hebben. Ik dacht toch eerder wel meer veroordeling van Rusland dan Oekraïne te lezen.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 10:00 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Conventionele kanalen? Volgens mij zijn debieltjes al langer dan vandaag of gister gigantisch oververtegenwoordigd in de reacties op nu.nl.
De koopman wint het hier in Nederland toch altijd van de pastoor. Waarom denk je dat de VVD zo goed scoort?quote:Op donderdag 13 oktober 2022 10:00 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Ik had het idee dat de algemene tendens wat positiever was naar Oekraïne.
Sinds ik eens meegelezen heb in een Wappie Telegram groep op de telefoon van een familielid snap ik dit soort golven van reacties wel. Er wordt een link naar een nieuwsbericht gedumpt en binnen een paar uur heeft iedereen z'n FvD plasje gedaan.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 10:00 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Ik had het idee dat de algemene tendens wat positiever was naar Oekraïne.
Komt omdat onrendabele FvD-stemmers niet heel veel anders te doen hebben dan de godganse dag dit soort drek posten op internet. Die zijn extreem oververtegenwoordigd op dat soort kanalen. De zwijgende meerderheid is in dit geval de groep die het wel opneemt voor Oekraïne.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 09:59 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Dat durf ik niet te zeggen trouwens... niet op deze manier, maar ik zie het wel een soort frozen conflict worden. Net zoals Noord en Zuid-Korea ook nog steeds in oorlog zijn officieel.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 10:01 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Klopt, maar deze oorlog gaat ook geen 2,5 jaar lang meer voortduren.
Uhu eens.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 10:03 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Dat durf ik niet te zeggen trouwens... niet op deze manier, maar ik zie het wel een soort frozen conflict worden. Net zoals Noord en Zuid-Korea ook nog steeds in oorlog zijn officieel.
Wat meer compassie met onze zwakkeren mag ook wel.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 10:01 schreef Nielsch het volgende:
Het enige wat die laffe kuthond Poetin nog kan is burgerdoelen in steden bombarderen. Zijn legereenheden aan de frontlinie behandelt hij als stront en die zijn dus grotendeels kapot, ziek, uitgehongerd, verwond, bang of dood zonder eten, zonder goede kleding maar wel meet verroeste wapens uit de jaren '60 en vervoersmiddelen die soms nog ouder zijn. En dan moet de winter nog komen. Het Oekraïense leger krijgt zo'n miljoen winteruniformen van landen als de VS, Canada, Zweden en Rusland. De Russen moeten straks bij -20 graden vechten in hun zomerkloffie. Succes orcs.
Daarvoor kijk ik altijd naar wat er trending is op twitter.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 09:58 schreef Perrin het volgende:
[..]
Je weet dat nujij-reacties lezen de snelste manier is om hersencellen te laten afsterven hè?
Een oorlog kan heel lang blijven duren. Dat is wel een mogelijk scenario, een langdurig onrustige situatie met steeds weer oplaaiend conflict als de Russen zich weer vervelen.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 10:01 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hopelijk.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 10:01 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het zijn niet onze zwakkeren.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 10:04 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wat meer compassie met onze zwakkeren mag ook wel.
Ben jij niet Russich dan net als Nielsch?quote:Op donderdag 13 oktober 2022 10:07 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het zijn niet onze zwakkeren.
Ah ja, georganiseerd wappiën. Snap ik hem iets beter.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 10:02 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Sinds ik eens meegelezen heb in een Wappie Telegram groep op de telefoon van een familielid snap ik dit soort golven van reacties wel. Er wordt een link naar een nieuwsbericht gedumpt en binnen een paar uur heeft iedereen z'n FvD plasje gedaan.
Hij is al langer bezig, maar wij hebben dat nooit serieus genomen.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 10:06 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Een oorlog kan heel lang blijven duren. Dat is wel een mogelijk scenario, een langdurig onrustoge situatie met steeds weer oplaaiend conflict als de Russen zich weer vervelen.
Het in elkaar storten van Rusland met verlies van kernwapens zou helpen. Laat ze elkaar dan maar op stam-niveau de hersens inslaan.
Dat klopt. Sowieso sinds de annexatie van de Krim en onrust in het oosten.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 10:08 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
Hij is al langer bezig, maar wij hebben dat nooit serieus genomen.
Met de kerst zitten we bij dezequote:Op donderdag 13 oktober 2022 09:53 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Je zag het ook met de stikstof polls op nieuwssites.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 10:08 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Ah ja, georganiseerd wappiën. Snap ik hem iets beter.
Ik denk dat een redelijke meerderheid van de bevolking de boeren steunde. Echter hebben ze dat zelf verpest door de boel te terroriseren met hun trekkers en omgekeerde vlaggen.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 10:10 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je zag het ook met de stikstof polls op nieuwssites.
Waar je normaal 25 tot 100 stemmen zag bij een nieuwsbericht, had je dan ineens 800 stemmen waarvan 95% positief voor de boeren. En wel logisch, aangezien die zich in Telegram en Whatsapp groeperen, ook voor de acties.
Ik betaal nu 75 cent voor lpg gasquote:Op donderdag 13 oktober 2022 10:00 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Allemaal simpele zielen die denken dat als de oorlog morgen voorbij is, het gas weer 70 cent is en een liter diesel 1,15.
En dan nog zijn we één van de minst corrupte landen in de wereld. Wat een kutwereld leven we eigenlijk in. Kutmensen vooralquote:Op donderdag 13 oktober 2022 09:31 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het is dat het offtopic is, maar je kunt zo nog 20 zaken aan die lijst toevoegen.
Ik heb een sjoemeldiesel dus ik voel me vies genaaid want ik betaal wel de hoofdprijs aan wegenbelasting. Maar goed het is wat het is, als ik hem verkoop krijg ik nog een schijntje voor dat ding en een beetje fatsoenlijke occasion is tegenwoordig zo 15-20k.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 10:13 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik betaal nu 75 cent voor lpg gas
Met Facebook reacties lezen gaat het afsterven nog net iets sneller.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 09:58 schreef Perrin het volgende:
[..]
Gemiddeld gesproken ijdele, hebberige, kortzichtige wezens jaquote:Op donderdag 13 oktober 2022 10:15 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
En dan nog zijn we één van de minst corrupte landen in de wereld. Wat een kutwereld leven we eigenlijk in. Kutmensen vooral
Echt niet. Je hebt zelf vaak zat geroepen dat het je om maar 1 ding gaat. Je eigen portomonnee.quote:
Drama queen. Alsof FR de enige is met nukesquote:Op donderdag 13 oktober 2022 10:27 schreef Starhopper het volgende:
Poetin heeft een vrijbrief om Oekraine te nuken
[ twitter ]
En da's wel lachen, want daar post iedereen op persoonlijke titel en verschijnen hun reacties in de tijdlijn van vrienden.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 10:20 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Met Facebook reacties lezen gaat het afsterven nog net iets sneller.
Moah, de VS zei ook tegen Saddam dat ze niets zouden doen als hij Koeweit zou binnenvallen, en vervolgens wordt hij er door de VS weer uitgetrapt.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 10:27 schreef Starhopper het volgende:
[ twitter ]
Nope, ze hebben gewaarschuwd voor "catastrophic consequences" maar de precieze uitwerking daarvan laten ze in het midden. De verwachting is wel dat het niet nucleair zal zijn maar ze hebben het niet expliciet uitgesloten, en die onzekerheid is nou juist een belangrijk onderdeel van de afschrikking.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 10:31 schreef Aurelius het volgende:
Biden heeft toch al eerder precies hetzelfde gezegd?
Hou dan je mond als je niks zinnigs te melden hebt. Met leiders als Macron en Scholz achter de buitenlandse politiek is Europa reddeloos verloren.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 10:27 schreef Starhopper het volgende:
[ twitter ]
Is weer zo'n schitterende poging van de Fransen om te laten zien dat zij ook heus nog wel een grootmacht zijn.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 10:37 schreef Scrummie het volgende:
Ik snap vooral niet waarom Frankrijk denkt zoiets te moeten melden.
Door Poetin alvast te vertellen dat hij zeker niet het ergste hoeft te vrezen als hij nukes inzet.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 10:39 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Is weer zo'n schitterende poging van de Fransen om te laten zien dat zij ook heus nog wel een grootmacht zijn.
Schijnt dat Rusland bij Lyman alweer terreinwinst heeft gemaakt met hun human wavesquote:Op donderdag 13 oktober 2022 01:25 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Die Russen moeten niet zo klagen, je kunt best iets over hebben voor je moederland dat zo bedreigd wordtquote:Op donderdag 13 oktober 2022 10:37 schreef polderturk het volgende:
Die D1 howitzers uit WOII die Rusland gaat inzetten hebben maar een bereik van 13 km. De Oekraïnse howitzers hebben een bereik van 40 km. En Oekraïne krijgt veel meer van dat spul. Het is alsof je met een pijl en boog tegen een machinegeweer vecht.
[ twitter ]
Nee. Die heeft gezegd dat er een stevige reactie gaat komen als Poetin dat doet. Hij heeft niet gezegd, wat hij wel en niet gaat doen.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 10:31 schreef Aurelius het volgende:
Biden heeft toch al eerder precies hetzelfde gezegd?
Denk dat de Russen sowieso al niet zo zaten te sidderen om het gezwaai met een stokbrood vanuit het Elysee.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 10:41 schreef Perrin het volgende:
[..]
Door Poetin alvast te vertellen dat hij zeker niet het ergste hoeft te vrezen als hij nukes inzet.
Nee, slim om iets de wereld in te slingeren dat geinterpreteerd kan worden als een groen licht door Poetin.
Precies dit soort staart-tussen-de-benen gezwam waar Macron en Scholz in uitblinken is wat Poetin uitlokt en blijft uitlokken. Appeasement door zachte heelmeesters.
Dan nog hoef je ze niet te verzekeren wat je allemaal níet gaat doen als Poetin verder escaleert.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 10:53 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Denk dat de Russen sowieso al niet zo zaten te sidderen om het gezwaai met een stokbrood vanuit het Elysee.
Laten we hopen dat dit tijdelijk is.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 10:44 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Schijnt dat Rusland bij Lyman alweer terreinwinst heeft gemaakt met hun human waves
De geleverde wapens van Frankrijk doen dat wel, denkelijk.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 10:53 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Denk dat de Russen sowieso al niet zo zaten te sidderen om het gezwaai met een stokbrood vanuit het Elysee.
Het zijn bescheiden bijdragen natuurlijk, maar wel redelijke wapens.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 10:58 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De geleverde wapens van Frankrijk doen dat wel, denkelijk.
Maar zoals altijd bedoel je natuurlijk gewoon: eindelijk overgeven.quote:
Dit is juist gunstig, want het zegt een aantal dingen:quote:Op donderdag 13 oktober 2022 10:27 schreef Starhopper het volgende:
[ twitter ]
Alle materiële schade kan gewoon weer gerepareerd worden. Ja.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 11:01 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar zoals altijd bedoel je natuurlijk gewoon: eindelijk overgeven.
Waarom ben je daar niet gewoon eerlijk over?
En het komt een beetje over alsof jij denkt dat er 0 werkende wegen of spoorlijnen meer zijn, maar dat is verre van de waarheid hé.
Frankrijk hoeft ook helemaal geen nukes te gooien als Rusland dat in Oekraïne doet. Dat doen de VS wel.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 11:03 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Dit is juist gunstig, want het zegt een aantal dingen:
- Ze geven aan geen nukes te gebruiken, niet als vergelding maar dus zeker ook niet als pre-emptive strike zoals sommige russen lijken te geloven
- Ze kunnen gewoon een hard antwoord geven met normale wapens, zonder een nucleaire escalatie te creeeren.
De ideale situatie is natuurlijk dat je überhaupt geen antwoord hoeft te geven omdat de Russen het niet aan durven, en daarvoor helpt het wel als je ze niet een lijstje geeft van alles wat je niet wil doen.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 11:03 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
- Ze geven aan geen nukes te gebruiken, niet als vergelding maar dus zeker ook niet als pre-emptive strike zoals sommige russen lijken te geloven
- Ze kunnen gewoon een hard antwoord geven met normale wapens, zonder een nucleaire escalatie te creeeren.
Dat is vrij tragisch. Maar bedenk dat de bombardementen van maandag wel 7 doden opleverde. 7. Erg voor die individuen, absoluut, maar terwijl ik dit tik maakt het oekrainse leger een veelvoud aan russen af op het slagveld.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 11:04 schreef capricia het volgende:
[..]
Alle materiële schade kan gewoon weer gerepareerd worden. Ja.
Mensenlevens daarentegen![]()
Je overgeven aan Poetin en zijn filtratiekampen lijkt me de hel op aarde.
Spreken is zilver, zwijgen is goud.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 11:03 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Met betrekking tot hun nukes zijn de Fransen daar nooit zo onduidelijk over geweest. Die zijn voor Frankrijk en niemand anders.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 10:30 schreef Tocadisco het volgende:
Je zou toch denken dat iemand Macron ooit eens over het concept strategische ambiguïteit heeft verteld.
Dat mensen zoals jij hypocriet zijn.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 09:40 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Wat heeft dat te maken met hoe jijzelf erin staat dan?
Ach, wat is het probleem daarmee. Hypocrisie komt er vaak op neer dat je niet het hele verhaal van iemand hebt begrepen of uberhaupt verteld is.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 11:29 schreef HSG het volgende:
[..]
Dat mensen zoals jij hypocriet zijn.
Zelfs al zou het maar de helft zijn en zou de helft daarvan dood zijn en de andere helft (te) gewond, dan zijn het nog steeds wel erg grote aantallen.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 11:31 schreef polderturk het volgende:
Volgens een FSB bron heeft Ruzzland / Mordor 90.000 soldaten verloren.
[ twitter ]
5x zoveel als wat ze in Afghanistan verloren hebben in 8 jaar oorlog (al zal er over die cijfers ook wel gelogen zijn).quote:Op donderdag 13 oktober 2022 11:37 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Zelfs al zou het maar de helft zijn en zou de helft daarvan dood zijn en de andere helft (te) gewond, dan zijn het nog steeds wel erg grote aantallen.
Onzin. Wij gaan niemand nuken maar zullen gewoon met raketten iets terug doen.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 10:27 schreef Starhopper het volgende:
[ twitter ]
Strategisch uitermate dom om dit te zeggen, precies dezelfde fout als voor de invasie. Maar het is natuurlijk geen vrijbrief.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 10:27 schreef Starhopper het volgende:
[ twitter ]
Zo gaat Poetin dat wel zien hoor.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 11:46 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Strategisch uitermate dom om dit te zeggen, precies dezelfde fout als voor de invasie. Maar het is natuurlijk geen vrijbrief.
Onzin. Ten eerste is Macron niet de enige met een kernwapen en nog veel belangrijker, de NAVO hoeft helemaal niet naar een kernwapen te grijpen om de Russen te demilitariseren…quote:Op donderdag 13 oktober 2022 11:48 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Zo gaat Poetin dat wel zien hoor.
Ik bekijk het vanuit het grote geheel, vanuit de huidige machtsverhoudingen in de wereld en hoe de nieuwe machtsverhoudingen eruit kunnen gaan zien.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 10:08 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
Hij is al langer bezig, maar wij hebben dat nooit serieus genomen.
Wat een hoop gewauwel. Rusland heeft z’n hand genadeloos overspeeld en is definitief z’n status als grootmacht kwijt.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 11:50 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ik bekijk het vanuit het grote geheel, vanuit de huidige machtsverhoudingen in de wereld en hoe de nieuwe machtsverhoudingen eruit kunnen gaan zien.
Als Rusland's positie in Europa verzwakt, dan zal China met zekerheid imperialistisch gaan worden. Taiwan zal dan de eerste zijn die er aan gaat, want wij kunnen de Chinezen daar helemaal niet tegenhouden. En vervolgens zullen ze de delen van Rusland pakken waar gas en olie opgepompt wordt, omdat Rusland zichzelf niet meer kan verdedigen omdat het verzwakt is.
En dan is China een macht geworden die door niemand meer te stoppen is. Dan zou ik zeggen: begin maar vast Chinees te leren, Chinezen vinden ons net zo raar als wij hen.
Een sterk Rusland tussen de EU en China lijkt me dus voor iedereen (behalve dan voor China's imperialisten) de betere situatie. Maar dan moet Rusland wel zijn sterke positie behouden. En dat is natuurlijk Poetin's taak, of beter gezegd: de taak van de leider van Rusland. En dat is wat Poetin probeert.
Nou weet ik niet of Poetin's plannen nou zo super zijn. Maar gezien de reactie van de VS, gelooft de VS zelf dat Rusland sterker zal worden met die plannen. Ze zijn duidelijk gericht op het veilig stellen van de Zwarte Zee. De reactie van de Amerikanen is imo indirect bewijs dat Poetin op de goede weg zit.
Op globale schaal is deze hele oorlog met Oekraïne doodgewoon een hele slechte zaak. Het verzwakt ons, verzwakt Rusland, maar maakt China sterker. Dat is nadelig voor het hele Westen.
Het beste voor iedereen was geweest als Oekraïne met Rusland had samengewerkt om samen sterk te worden. Maar ja, Oekraïeners waren voor de oorlog al vervuld van haat tegen de Russen, zelfs terwijl ze er alleen maar zichzelf mee schaadden. En nu na deze oorlog zal het alleen maar erger worden. Dus samen sterk worden zit er voor Oekraïne en Rusland niet meer in. Helaas voor hen, helaas voor ons. Iedereen verliest door die haat en het onvermogen om samen te werken. Mooi voor China, die knijpt in zijn handjes.
Met deze oorlog in Oekraïne snijdt iedereen zich in zijn eigen vingers. Alles was beter geweest als Oekraïne hun haat tegen alles wat Russisch is in de hand had kunnen houden, en samen had kunnen werken met de Russen en de EU, in plaats van te kiezen voor de één of de ander.
Maar goed. Het ziet er nu naar uit dat China de derde hond zal zijn, diegene die er met het bot vandoor zal gaan. Iedereen verliest omdat we te verblind zijn om samen te kunnen werken.
Dan heeft China dus al gewonnen en hebben wij al verloren.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 11:52 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Wat een hoop gewauwel. Rusland heeft z’n hand genadeloos overspeeld en is definitief z’n status als grootmacht kwijt.
Net als veel andere landen kampt rusland ook met lage geboortecijfers (populatie daalt zelfs licht)quote:Op donderdag 13 oktober 2022 11:31 schreef polderturk het volgende:
Volgens een FSB bron heeft Ruzzland / Mordor 90.000 soldaten verloren.
[ twitter ]
Altijd fijn, van dat compleet uit de lucht gegrepen hallucinant gefantaseer.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 11:50 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ik bekijk het vanuit het grote geheel, vanuit de huidige machtsverhoudingen in de wereld en hoe de nieuwe machtsverhoudingen eruit kunnen gaan zien.
Als Rusland's positie in Europa verzwakt, dan zal China met zekerheid imperialistisch gaan worden. Taiwan zal dan de eerste zijn die er aan gaat, want wij kunnen de Chinezen daar helemaal niet tegenhouden. En vervolgens zullen ze de delen van Rusland pakken waar gas en olie opgepompt wordt, omdat Rusland zichzelf niet meer kan verdedigen omdat het verzwakt is.
En dan is China een macht geworden die door niemand meer te stoppen is. Dan zou ik zeggen: begin maar vast Chinees te leren, Chinezen vinden ons net zo raar als wij hen.
Een sterk Rusland tussen de EU en China lijkt me dus voor iedereen (behalve dan voor China's imperialisten) de betere situatie. Maar dan moet Rusland wel zijn sterke positie behouden. En dat is natuurlijk Poetin's taak, of beter gezegd: de taak van de leider van Rusland. En dat is wat Poetin probeert.
Nou weet ik niet of Poetin's plannen nou zo super zijn. Maar gezien de reactie van de VS, gelooft de VS zelf dat Rusland sterker zal worden met die plannen. Ze zijn duidelijk gericht op het veilig stellen van de Zwarte Zee. De reactie van de Amerikanen is imo indirect bewijs dat Poetin op de goede weg zit.
Op globale schaal is deze hele oorlog met Oekraïne doodgewoon een hele slechte zaak. Het verzwakt ons, verzwakt Rusland, maar maakt China sterker. Dat is nadelig voor het hele Westen.
Het beste voor iedereen was geweest als Oekraïne met Rusland had samengewerkt om samen sterk te worden. Maar ja, Oekraïeners waren voor de oorlog al vervuld van haat tegen de Russen, zelfs terwijl ze er alleen maar zichzelf mee schaadden. En nu na deze oorlog zal het alleen maar erger worden. Dus samen sterk worden zit er voor Oekraïne en Rusland niet meer in. Helaas voor hen, helaas voor ons. Iedereen verliest door die haat en het onvermogen om samen te werken. Mooi voor China, die knijpt in zijn handjes.
Met deze oorlog in Oekraïne snijdt iedereen zich in zijn eigen vingers. Alles was beter geweest als Oekraïne hun haat tegen alles wat Russisch is in de hand had kunnen houden, en samen had kunnen werken met de Russen en de EU, in plaats van te kiezen voor de één of de ander.
Maar goed. Het ziet er nu naar uit dat China de derde hond zal zijn, diegene die er met het bot vandoor zal gaan. Iedereen verliest omdat we te verblind zijn om samen te kunnen werken.
Dat jij dat al zo'n 550 delen loopt te propageren maakt dat nog niet meer waar.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 11:50 schreef RetepV het volgende:
Een sterk Rusland tussen de EU en China lijkt me dus voor iedereen (behalve dan voor China's imperialisten) de betere situatie.
volgens elon musk is population collapse vandaag de dag het grootste risico, hopelijk gaan we dat de komende jaren in rusland zien.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 11:53 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Net als veel andere landen kampt rusland ook met lage geboortecijfers (populatie daalt zelfs licht)
Lijkt me dan funest als je juist de jonge sterke mannen allemaal dood laat gaan...
Hele hoge percentage klassieke Kremlin pointers in je post. "Oekraïeners haten Russen" wat lachwekkend. Tot 2014 was een groot gedeelte van de Oekraïners pro Rusland, maar dat is de nek omgedraaid, door de invasie/annexatie van hun land door Rusland. Ik maar niet te spreken wat de Russen veroorzaakt hebben voor de relatie door deze oorlog.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 11:50 schreef RetepV het volgende:
[..]
Dat wat je zegt waar is maakt niet dat er geen kern van waarheid zit in het verhaal rondom China. Aan de andere kant is het ook maar de vraag hoe erg het is als China de nieuwe wereldmacht wordt met daar tegenover een blok van Europa en de VS. Geopolitiek is iets te complex om dat op voorhand af te doen als 'dan verliezen wij'. China is ook niet gebaat bij een wereld zonder afzetmarkt en het kapitalistische westen is dan misschien niet hun ideologie, maar het is wel de ideale afzetmarkt.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 11:52 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Wat een hoop gewauwel. Rusland heeft z’n hand genadeloos overspeeld en is definitief z’n status als grootmacht kwijt.
Rusland staat al 30 jaar stil. Waarom moet Oekraïne samenwerken met die failliete bedoel met genocidale trekjes?
quote:Op donderdag 13 oktober 2022 11:50 schreef RetepV het volgende:
[..]
Jij denkt dat Rusland zomaar stuk land afstaat aan China?quote:Op donderdag 13 oktober 2022 11:50 schreef RetepV het volgende:
[..]
* Verzwakt het ons dan niet?quote:Op donderdag 13 oktober 2022 11:56 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Altijd fijn, van dat compleet uit de lucht gegrepen hallucinant gefantaseer.
De Russen hadden helemaal geen behoefte aan een gelijkwaardige samenwerking met de Oekraïners. Oekraïne is immers een "fake staat". Een Oekraïne als vazal staat was altijd de insteek. Toen dat mislukte kwam 2014 en vervolgens deze oorlog.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 11:52 schreef Spablauw214 het volgende:
Rusland staat al 30 jaar stil. Waarom moet Oekraïne samenwerken met die failliete bedoel met genocidale trekjes?
Die is vast over 25 jaar gereed!quote:
In zekere zin heeft China en gewonnen en verloren omdat de concurrent Rusland verzwakt is hebben ze meer invloed op die concurrent, maar de partner Rusland is ook verzwakt waardoor zij verzwakt zijn. Of ze op de lange termijn netto winst of verlies hebben geleden moet blijken, omdat de Navo uit deze oorlog veel sterker zal komen.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 11:53 schreef RetepV het volgende:
[..]
Dan heeft China dus al gewonnen en hebben wij al verloren.
Die collapse is al jaren gaan de in Rusland, deze oorlog maakthet een tikkeltje erger.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 11:59 schreef Nielsch het volgende:
[..]
volgens elon musk is population collapse vandaag de dag het grootste risico, hopelijk gaan we dat de komende jaren in rusland zien.
Het is de schuld van de Oekrainers en we hebben belang bij een sterk Rusland. Heil Thierry!quote:Op donderdag 13 oktober 2022 11:50 schreef RetepV het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 13 oktober 2022 10:10 schreef Wantie het volgende:
[..]
Met de kerst zitten we bij deze
[ afbeelding ]
Vrouwen zjjn belangrijker voor je populatie.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 11:53 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Net als veel andere landen kampt rusland ook met lage geboortecijfers (populatie daalt zelfs licht)
Lijkt me dan funest als je juist de jonge sterke mannen allemaal dood laat gaan...
China zou ook kunnen besluiten dat Rusland straks zo sterk verzwakt is dat ze gewoon de olie- en gasvelden in kunnen nemen. Dat zou China dan werkelijk onverslaanbaar maken. En ze kunnen het makkelijk. We maken het alleen nog makkelijker voor hen.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 12:01 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Hoe dan ook is China de grote winnaar van dit conflict. Ze zijn de enige (grote) partij die er van profiteert. Economisch, militair en geopolitiek. Ik denk echter dat ze er nog harder van zouden profiteren als ze ergens in de komende periode daadwerkelijk Rusland de rug toe zouden keren. Dat maakt wellicht de toegang tot goedkoop Russisch gas en olie moeilijker, maar als ze zoals altijd het lange termijn spel spelen kunnen ze er uiteindelijk veel meer uithalen.
Pfff.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 12:01 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Jij denkt dat Rusland zomaar stuk land afstaat aan China?
Denk dat de Russen hun de moeder en de hond naar de kanker bombarderen met nukes als ook maar een mondkapje per abuis voet op hun land zet.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 12:15 schreef RetepV het volgende:
[..]
Pfff.Rusland kan nog niet eens Oekraïne veroveren, laat staan China tegenhouden.
Ga dan maar vast Chinees leren. Want als de Chinezen de sterkste economische macht in de wereld zijn, hoeven ze geen Engels meer te leren.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 12:09 schreef RegularOrange het volgende:
[..]
Het is de schuld van de Oekrainers en we hebben belang bij een sterk Rusland. Heil Thierry!
Ze zullen hun gasvelden aan ons moeten afstaan.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 12:15 schreef phpmystyle het volgende:
Rusland zal straks een stuk land aan ons moeten afstaan, en de Russen gaan dan voor lage lonen voor ons hard werken.
En de jaarlijkse gay parade gaat dan plaatsvinden in Moskou ipv Amsterdam. Hebben we hier dat vieze gedoe ook neit meer.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 12:18 schreef polderturk het volgende:
[..]
Ze zullen hun gasvelden aan ons moeten afstaan.
Mijn god, zelden zo'n ongeïnformeerd stukje West-Europese arrogantie gelezen doorspekt met de nodige Kremlinpraatpunten. Ik heb niet het idee dat je ook maar enigszins op de hoogte bent van wat er in Azië speelt. De draai naar Azië die onder Obama is ingezet door de VS behelste een incapsulatiepolitiek van een steeds assertiever wordend China. De VS legde in haar buitenlandbeleid de nadruk op samenwerking met Aziatische landen als Japan, Zuid-Korea, India en ook Australië en Nieuw-Zeeland. De hele EU en Europa is voor China volstrekt irrelevant anders dan dat het een afzetmarkt is voor haar goedkope spulletjes. Rusland is ook niet meer dan een handige bondgenoot voor China. Die rare fantasie dat Rusland er is om tegenwicht te bieden aan China zie ik in alt-right kringen ook wel eens terug waar men lijkt te denken dat Poetin vanwege z'n huidskleur een natuurlijke bondgenoot is tegen de bruinen en de gelen of wat voor infantiele reden daar dan ook achterzit, maar met de geopolitieke realiteit heeft het verder weinig van doen.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 11:50 schreef RetepV het volgende:
[..]
Die liggen rond de rivier de Lena. Hoe moeten wij dat verdedigen tegen Rusland én China (en Mongolië)?quote:Op donderdag 13 oktober 2022 12:18 schreef polderturk het volgende:
[..]
Ze zullen hun gasvelden aan ons moeten afstaan.
Waar sloeg jouw hele betoog van net, over dat de wereld een sterk Rusland nodig heeft, dan op wanneer je weet dat die kauwgomballeneconomie van ze ongeveer even groot is als die van de Benelux. Nou ja, dat was ' ie vorig jaar danquote:Op donderdag 13 oktober 2022 12:17 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ga dan maar vast Chinees leren. Want als de Chinezen de sterkste economische macht in de wereld zijn, hoeven ze geen Engels meer te leren.
GDP China 14.7quote:Op donderdag 13 oktober 2022 12:17 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ga dan maar vast Chinees leren. Want als de Chinezen de sterkste economische macht in de wereld zijn, hoeven ze geen Engels meer te leren.
De Chinezen zijn anders wel al een tijdje scenario's rond Taiwan aan het oefenen.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 12:22 schreef Monolith het volgende:
[..]
China heeft vooralsnog weinig imperialistische neigingen. Ze versterken tot dusver in eigen land de grip op potentieel afvallige regio's als Xinjiang, Tibet en Hong Kong en Taiwan met een wat ambigue status, schermutselen wat met India maar serieuze imperialistische neigingen zijn er niet, al helemaal niet westwaards.
GDP Rusland 1.48quote:Op donderdag 13 oktober 2022 12:25 schreef zuchtje het volgende:
[..]
GDP China 14.7
EU 16.6
US 20.9
Zolang we met de rest van Europa en de VS samenwerken komt het wel goed hoor. Japan en andere Aziatische landen zullen wellicht ook voor ons kiezen als alles verhardt.
Een medaille heeft twee kanten. Door niets te geven is nu duidelijk geworden dat Rusland zwak is.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 12:24 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Waar sloeg jouw hele betoog van net, over dat de wereld een sterk Rusland nodig heeft, dan op wanneer je weet dat die kauwgomballeneconomie van ze ongeveer even groot is als die van de Benelux. Nou ja, dat was ' ie vorig jaar dan. Want Rusland wat stukjes Oekraïne geven gaat er dan ineens voor zorgen dat we geen Chinees meer hoeven te leren, of hoe werkt dat?
Was er niet al bevestigd dat ze, bij een nucleaire aanval op Oekraine, geen bom terug zouden gooien, maar gewoon met reguliere middelen mee zouden gaan doen daar? Meen meermaals te hebben gelezen dat ze geen bom in zouden zetten als payback. Dat er zelfs commentaar op Biden was omdat anderen van mening waren dat hij dat niet had moeten zeggen en het ook niet uit moet sluiten.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 10:53 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Nee. Die heeft gezegd dat er een stevige reactie gaat komen als Poetin dat doet. Hij heeft niet gezegd, wat hij wel en niet gaat doen.
Ja dat staat er. Ze zijn ook al een tijdje wat aan het kloten met eilandjes waarvan Japan ook vindt dat ze er zeggenschap over hebben. Taiwan is natuurlijk ook een gebied waarvan China al decennia van mening is dat het gewoon onderdeel is van China en heeft derhalve ook een wat rare ambigue politieke status.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 12:26 schreef RetepV het volgende:
[..]
De Chinezen zijn anders wel al een tijdje scenario's rond Taiwan aan het oefenen.
https://www.nytimes.com/i(...)iwan-china-maps.html
Japan en andere wel. Maar de ervaringen die ik met Chinezen heb gehad doen me geloven dat China nooit voor ons zal kiezen.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 12:25 schreef zuchtje het volgende:
[..]
GDP China 14.7
EU 16.6
US 20.9
Zolang we met de rest van Europa en de VS samenwerken komt het wel goed hoor. Japan en andere Aziatische landen zullen wellicht ook voor ons kiezen als alles verhardt.
Correctquote:Op donderdag 13 oktober 2022 12:31 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Was er niet al bevestigd dat ze, bij een nucleaire aanval op Oekraine, geen bom terug zouden gooien, maar gewoon met reguliere middelen mee zouden gaan doen daar? Meen meermaals te hebben gelezen dat ze geen bom in zouden zetten als payback. Dat er zelfs commentaar op Biden was omdat anderen van mening waren dat hij dat niet had moeten zeggen en het ook niet uit moet sluiten.
Amerika is de grote winnaar en zeker nadat ze Poetin’s forces in Oekraïne gaan decimeren mocht die een nucleaire aanval doen.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 12:07 schreef Slayage het volgende:
In zekere zin heeft China en gewonnen en verloren omdat de concurrent Rusland verzwakt is hebben ze meer invloed op die concurrent, maar de partner Rusland is ook verzwakt waardoor zij verzwakt zijn. Of ze op de lange termijn netto winst of verlies hebben geleden moet blijken, omdat de Navo uit deze oorlog veel sterker zal komen.
Samenwerken om Rusland sterk te houden.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 12:30 schreef RetepV het volgende:
[..]
Een medaille heeft twee kanten. Door niets te geven is nu duidelijk geworden dat Rusland zwak is.
Wel geven is natuurlijk een bullshit optie.
Samenwerken om Rusland sterk tegen de VS te houden (zelfs al zou het een illusie zijn) was de beste optie.
Allemaal vergooid. Nu is duidelijk dat Rusland geen deuk in een pakje boter kon slaan. De status-quo is kapot. Er zullen hoe dan ook machtsverschuivingen komen. Ik hoop dat wij geallieerden er bovenop zitten, anders zal ons leven veranderen.
Hoe is Amerika de grootste winnaar, als China de kans pakt om Taiwan te grijpen?quote:Op donderdag 13 oktober 2022 12:34 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Amerika is de grote winnaar en zeker nadat ze Poetin’s forces in Oekraïne gaan decimeren mocht die een nucleaire aanval doen.
Die gozer begint gewoon staatsgevaarlijk te worden.quote:
Hoef je niks voor te roken. Gewoon wat boeken lezen over geopolitiek en strategie.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 12:35 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Samenwerken om Rusland sterk te houden.
Maat wat heb jij gerookt dat wil ik ook.
Echt hè? Gewoon je geopolitieke wereldbeeld baseren op wat mensen die je op het internet spreekt, de tering.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 12:35 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Samenwerken om Rusland sterk te houden.
Maat wat heb jij gerookt dat wil ik ook.
Ik krijg haast het idee dat we hier met een verstokte communist van doen hebben die nog leeft in de tijd dat de socialistische heilstaat door de Sovjet-Unie gesticht werd als tegenwicht tegen het duivelse kapitalisme van de VS.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 12:38 schreef EttovanBelgie het volgende:
De VS is onze beste bondgenoot; geen idee waarom 'we' met Rusland of all places daar een verstoring in aan zouden moeten brengen.
Rusland laten wegkomen met eerdere imperialistische avontuurtjes heeft ons gebracht waar we nu zijn. Daarnaast is Rusland al tijden bezig met het destabiliseren van Europa. Nu ben ik wel heel benieuwd welke boeken jou op het volkomen hallucinante idee gebracht hebben dat 'we' beter af zijn met een sterk Rusland.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 12:36 schreef RetepV het volgende:
[..]
Hoef je niks voor te roken. Gewoon wat boeken lezen over geopolitiek.
sowieso een hoop Internationale Socialisten-gereutel hier de laatste tijd: Westen slecht, Amerika slecht, wij slecht.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 12:39 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik krijg haast het idee dat we hier met een verstokte communist van doen hebben die nog leeft in de tijd dat de socialistische heilstaat door de Sovjet-Unie gesticht werd als tegenwicht tegen het duivelse kapitalisme van de VS.
Die verstoring is er al. Rusland's macht is verminderd, de macht van de EU is gebleken niet meer dan een extensie van de VS te zijn, en de macht van de VS is vergroot, ook ten opzichte van de EU.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 12:38 schreef EttovanBelgie het volgende:
De VS is onze beste bondgenoot; geen idee waarom 'we' met Rusland of all places daar een verstoring in aan zouden moeten brengen.
Maar niemand zegt: Rusland goed. Tenminste, ik niet.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 12:41 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
sowieso een hoop Internationale Socialisten-gereutel hier de laatste tijd: Westen slecht, Amerika slecht, wij slecht.
Integendeel. Als dit conflict één ding heeft weten te realiseren is het wel dat Europese landen zich eindelijk beseffen dat ze hun defensie niet enkel gemakzuchtig kunnen uitbesteden aan de VS zoals ze decennialang gedaan hebben. Poetin heeft feitelijk voor elkaar gekregen wat legio Amerikaanse presidenten niet is gelukt.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 12:41 schreef RetepV het volgende:
[..]
Die verstoring is er al. Rusland's macht is verminderd, de macht van de EU is gebleken niet meer dan een extensie van de VS te zijn, en de macht van de VS is vergroot, ook ten opzichte van de EU.
Scheelt niet veel hoor.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 12:42 schreef RetepV het volgende:
[..]
Maar niemand zegt: Rusland goed. Tenminste, ik niet.
Nou en, de VS is nog altijd te prefereren boven Rusland.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 12:41 schreef RetepV het volgende:
[..]
Die verstoring is er al. Rusland's macht is verminderd, de macht van de EU is gebleken niet meer dan een extensie van de VS te zijn, en de macht van de VS is vergroot, ook ten opzichte van de EU.
Wat moet ik hier nou weer op zeggen, dan? Het is zwart of wit. Of ik zeg wel "Rusland goed", of ik zeg niet "Rusland goed".quote:
China zal zich juist minder gesterkt voelen na het zien van een falend Rusland. Een winnend Rusland sterkt ze in hun imperialistische ambities. Overigens is het nog niet zomaar gezegd dat het China lukt om Taiwan in te lijven... het is een eiland wat tot op de tanden toe bewapend is en men heeft de VS achter zich (wat dat écht waard is als het puntje bij paaltje komt is nog de vraag).quote:Op donderdag 13 oktober 2022 11:50 schreef RetepV het volgende:
[..]
Rusland onder leiding van Poetin en het huidige Kremlin is een boevenstaat, daarvan moet je helemaal niet willen dat ze sterk zijn. Een sterk Rusland, of sterk wanend Rusland, is juist een probleem voor haar buurlanden. Poetin wilde niet zijn positie houden maar uitbreiden, en dat is faliekant aan het mislukken.quote:Een sterk Rusland tussen de EU en China lijkt me dus voor iedereen (behalve dan voor China's imperialisten) de betere situatie. Maar dan moet Rusland wel zijn sterke positie behouden. En dat is natuurlijk Poetin's taak, of beter gezegd: de taak van de leider van Rusland. En dat is wat Poetin probeert.
Een land annexeren wat vol zit met waardevolle grondstoffen maakt je inderdaad sterker, maar dat is logisch. Het punt is nou juist dat dat soort imperiale stappen totaal not done zijn, helemaal anno 21e eeuw. Rusland zou op de goede weg zitten als het haar economie zou laten groeien, maar dat doet/kan ze niet.quote:Nou weet ik niet of Poetin's plannen nou zo super zijn. Maar gezien de reactie van de VS, gelooft de VS zelf dat Rusland sterker zal worden met die plannen. Ze zijn duidelijk gericht op het veilig stellen van de Zwarte Zee. De reactie van de Amerikanen is imo indirect bewijs dat Poetin op de goede weg zit.
Verzwakt in welke zin? Op korte termijn zorgt het inderdaad voor problemen in Europa maar qua defensie worden we nu alleen maar sterker (hernieuwde motivatie, meer geld naar defensie, meer samenwerking, NAVO uitbreiding, etc.). Voor China zijn er voor- en nadelen aan deze oorlog, daarom dat ze zich ook grotendeels neutraal gedragen.quote:Op globale schaal is deze hele oorlog met Oekraïne doodgewoon een hele slechte zaak. Het verzwakt ons, verzwakt Rusland, maar maakt China sterker. Dat is nadelig voor het hele Westen.
Samenwerken? Dat kent het huidige Rusland niet, helemaal niet in relatie met Oekraïne. Rusland wil Oekraïne in z'n macht hebben. Rusland wil Oekraïne annexeren of een satellietstaat maken ala Wit-Rusland. Oekraïne en Rusland die samenwerken is een lachwekkende gedachte en er moet een hoop veranderen en tijd overheen gaan voordat dat er in zit. Die haat viel overigens wel mee vóór 2014 maar dat heeft Rusland eigenhandig verneukt.quote:Het beste voor iedereen was geweest als Oekraïne met Rusland had samengewerkt om samen sterk te worden. Maar ja, Oekraïeners waren voor de oorlog al vervuld van haat tegen de Russen, zelfs terwijl ze er alleen maar zichzelf mee schaadden. En nu na deze oorlog zal het alleen maar erger worden. Dus samen sterk worden zit er voor Oekraïne en Rusland niet meer in.
Rusland snijdt in de vingers van Oekraïne en daarmee haar eigen vingers, voor de rest is helemaal niemand in z'n eigen vingers aan het snijden. Rusland voldoet niet aan de voorwaarden om bij de EU te kunnen en wil dat zelf ook niet tenzij ze daarin de baas kunnen spelen. Ze zien zichzelf als wereldmacht van het niveau Amerika en China, niet als een lokale macht als Duitsland en Frankrijk en al helemáál niet als een dertien in een dozijn land terwijl ze dat eigenlijk wel zijn tegenwoordig (economie ter grootte van Italië).quote:Met deze oorlog in Oekraïne snijdt iedereen zich in zijn eigen vingers. Alles was beter geweest als Oekraïne hun haat tegen alles wat Russisch is in de hand had kunnen houden, en samen had kunnen werken met de Russen en de EU, in plaats van te kiezen voor de één of de ander.
Ze kunnen financieel profiteren van een zwak Rusland maar een zwak Rusland en een langdurige oorlog heeft ook nadelen voor ze. China had baat bij een korte en cleane overwinning voor Rusland in Oekraïne, niet bij deze langdurige bende met de kans op verdere escalatie.quote:Maar goed. Het ziet er nu naar uit dat China de derde hond zal zijn, diegene die er met het bot vandoor zal gaan. Iedereen verliest omdat we te verblind zijn om samen te kunnen werken.
Ik heb het over China als derde hond die er met het bot vandoor gaat.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 12:43 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nou en, de VS is nog altijd te prefereren boven Rusland.
Je posts staan al ongeveer 550 delen behoorlijk vol met Kremlin talking points, dus het is maar een klein stapje naar 'Rusland goed'.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 12:44 schreef RetepV het volgende:
[..]
Wat moet ik hier nou weer op zeggen, dan? Het is zwart of wit. Of ik zeg wel "Rusland goed", of ik zeg niet "Rusland goed".
Ik zeg niet "Rusland goed". Wat is er te schelen?
Doe eens een lijstje.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 12:36 schreef RetepV het volgende:
[..]
Hoef je niks voor te roken. Gewoon wat boeken lezen over geopolitiek en strategie.
Ik probeer altijd onpartijdig en objectief te zijn. Dank je wel voor het compliment dat het me al 550 delen is gelukt.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 12:46 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Je posts staan al ongeveer 550 delen behoorlijk vol met Kremlin talking points, dus het is maar een klein stapje naar 'Rusland goed'.
Wat versta je onder 'China op zijn plek houden'? Als die al interesse zouden hebben in landje pik, dan gaat dat niet veel verder dan Taiwan. Dat zou vreselijk zijn voor de mensen daar natuurlijk en volledig illegaal, maar ik geloof geen seconde dat de VS of EU daar iets aan gaan doen als het moment daar is.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 12:45 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ik heb het over China als derde hond die er met het bot vandoor gaat.
Laten we hopen dat de VS sterk genoeg is om China op zijn plek te houden. Want wij (de EU) zijn het niet. En Rusland ook niet.
Ja joh, samenwerken met die terroristische organisatie in het Kremlin die structureel verdragen, akkoorden en afspraken aan z'n laars lapt, dat is een goed idee. Zullen de Russen vast ook nooit tegen je gebruikenquote:Op donderdag 13 oktober 2022 12:30 schreef RetepV het volgende:
[..]
Een medaille heeft twee kanten. Door niets te geven is nu duidelijk geworden dat Rusland zwak is.
Wel geven is natuurlijk een bullshit optie.
Samenwerken om Rusland sterk tegen de VS te houden (zelfs al zou het een illusie zijn) was de beste optie.
Allemaal vergooid. Nu is duidelijk dat Rusland geen deuk in een pakje boter kon slaan. De status-quo is kapot. Er zullen hoe dan ook machtsverschuivingen komen. Ik hoop dat wij geallieerden er bovenop zitten, anders zal ons leven veranderen.
Zeker. Rusland verzwakt. Eu steekt meer in defensie waardoor de Amerikanen hun aandacht nog meer kan verschuiven naar China. Ten minste zoals het er nu naar uitziet. Als we straks een nucleaire winter hebben zullen de kaarten mogelijk weer anders liggen.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 12:34 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Amerika is de grote winnaar en zeker nadat ze Poetin’s forces in Oekraïne gaan decimeren mocht die een nucleaire aanval doen.
quote:Op donderdag 13 oktober 2022 12:30 schreef RetepV het volgende:
[..]
Een "tankie"?quote:Op donderdag 13 oktober 2022 12:39 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik krijg haast het idee dat we hier met een verstokte communist van doen hebben die nog leeft in de tijd dat de socialistische heilstaat door de Sovjet-Unie gesticht werd als tegenwicht tegen het duivelse kapitalisme van de VS.
We werken toch ook samen met de Amerikanen?quote:Op donderdag 13 oktober 2022 12:53 schreef J.B. het volgende:
[..]
Ja joh, samenwerken met die terroristische organisatie in het Kremlin die structureel verdragen, akkoorden en afspraken aan z'n laars lapt, dat is een goed idee. Zullen de Russen vast ook nooit tegen je gebruiken
Dank je wel voor het opbrengen van het respect om met een goed verhaal te antwoorden.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 12:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
China zal zich juist minder gesterkt voelen na het zien van een falend Rusland. Een winnend Rusland sterkt ze in hun imperialistische ambities. Overigens is het nog niet zomaar gezegd dat het China lukt om Taiwan in te lijven... het is een eiland wat tot op de tanden toe bewapend is en men heeft de VS achter zich (wat dat écht waard is als het puntje bij paaltje komt is nog de vraag).
...
Wat bedoel je hiermee?quote:Op donderdag 13 oktober 2022 12:57 schreef RetepV het volgende:
Wij (Nederland dus) hebben zelfs nog een permanente bedreiging van onze soevereiniteit open staan met de Amerikanen.
Even voor de helderheid, dit is een poging tot advocaat van de duivel spelen toch? Je meent dit niet hè?quote:Op donderdag 13 oktober 2022 12:57 schreef RetepV het volgende:
[..]
We werken toch ook samen met de Amerikanen?
Wij (Nederland dus) hebben zelfs nog een permanente bedreiging van onze soevereiniteit open staan met de Amerikanen. Ik kan me niet herinneren dat Rusland ook zoiets met ons heeft.
Amerikanen zijn wel onze bondgenoten, maar niet onze vrienden. Dat moet wel duidelijk zijn.
Rusland heeft een civiel vliegtuig vol Nederlanders neergehaald. Amerika niet.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 12:57 schreef RetepV het volgende:
[..]
We werken toch ook samen met de Amerikanen?
Wij (Nederland dus) hebben zelfs nog een permanente bedreiging van onze soevereiniteit open staan met de Amerikanen. Ik kan me niet herinneren dat Rusland ook zoiets met ons heeft.
Amerikanen zijn wel onze bondgenoten, maar niet onze vrienden. Dat is duidelijk.
Misschien waren die bezuinigingen op de GGZ toch niet zo handig..quote:Op donderdag 13 oktober 2022 13:02 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Even voor de helderheid, dit is een poging tot advocaat van de duivel spelen toch? Je meent dit niet hè?
Het probleem met de VS is vooral dat in principe elke dorpsgek president kan worden. Maar de geschiedenis leert dat ze ons als puntje bij paaltje komt wel uit de stront komen halen. Itt Rusland wat al honderden jaren de regio terroriseert.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 13:02 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Rusland heeft een civiel vliegtuig vol Nederlanders neergehaald. Amerika niet.
Amerika probeert zich (meer) aan verdragen te houden, en daarbij zijn ze ook redelijk democratisch. Legislatie zwabbert met elke president alle kanten op, maar ze proberen het juridisch netjes te houden..
Er is veel mis met dat land, maar in de grote wereld van geopolitiek heeft Europa meer baat met goede betrekkingen met dat land.
Omdat Amerika juist met oa dat in het achterhoofd Rusland en de wereld gaat laten zien dat zij pintje bij paaltje de baas zijn als machtigste land ter wereld. Daarom moet Poetin snappen dat een nucleaire aanval de NAVO en US niet doet zwichten maar juist sterkt in de opvatting hem daar zwaar voor te laten betalen omdat er een “deterrent” moet worden gezet voor andere landen met kernwapens. Ze hebben zeg maar van Obama’s rode lijn mbt de chemische aanvallen in Syrië geleerd.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 12:35 schreef RetepV het volgende:
[..]
Hoe is Amerika de grootste winnaar, als China de kans pakt om Taiwan te grijpen?
Rusland had wel die kant op kunnen gaan, alleen jammer dat de democratisering onder Jeltsin is begonnen... En daar ook weer geëindigd is.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 13:08 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het probleem met de VS is vooral dat in principe elke dorpsgek president kan worden. Maar de geschiedenis leert dat ze ons als puntje bij paaltje komt wel uit de stront komen halen. Itt Rusland wat al honderden jaren de regio terroriseert.
Op de VS is genoeg af te dingen maar dat we ons beter op Rusland kunnen richten is extreemlinks make love not war-wensdenkgezwam. En het klopt niet eens.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |