Een pukkel op de bips van China.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 20:29 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Ik blijf het ergens toch ook wel heerlijk naïef vinden dat Rusland denk dat zij ook een pool zullen zijn in die multipolaire wereld.
quote:
Dit is het opvallendste stukje eraan. Langzaam maar zeker en toch hebben de Russen zich in laten sluiten. Opnieuw slechte leiding lijkt me.quote:The direction of Ukrainian advances suggests the Russian occupiers may be out-manoeuvred at their positions near Mylove.
Sterke mannen aan het roer. Dan krijg je dat. Die gaan uiteraard niet delegeren. Elk voordeel heeft zijn nadeel.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 20:33 schreef Qarrad het volgende:
[..]
[..]
Dit is het opvallendste stukje eraan. Langzaam maar zeker en toch hebben de Russen zich in laten sluiten. Opnieuw slechte leiding lijkt me.
Misschien zochten ze naar een omgekeerde vlag.quote:
Dank, gelezen. Ik wil er, als je erin geïnteresseerd of benieuwd naar bent (misschien ook helemaal nietquote:
n.a.v. de aandacht voor Europarlementarier Rob Roos van Nee21.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 18:46 schreef Jemoederniet het volgende:
[..]
Huh? Gisteren zat Rob de Wijk er nog.
Die inhoud is vrij duidelijk, al vanaf het begin: het is makkelijk praten over de-escalatie en tafelgesprekken en inschikken wanneer het een volk ander dan je eigen volk betreft.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 20:49 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dank, gelezen. Ik wil er, als je erin geïnteresseerd of benieuwd naar bent (misschien ook helemaal niet), best op reageren met wat ik ervan vind vergeleken met de situatie nu. Maar wanneer er dan een reactie volgt gericht op mij als persoon of met bijvoorbeeld Holocaust-retoriek en geen weerlegging van de inhoud zelf, heb ik niet zoveel zin om daar moeite in te steken. Dit is niet om zielig te zijn of geen antwoord te willen geven, maar ik geef het vooraf aan omdat het voor zowel jou als mij geen zin heeft om epistels naar elkaar te tikken wanneer het daarna niet over de inhoud zelf gaat.
Oké, als dat het uitgangspunt is en je het als vaststaand feit beschouwt, heeft een reactie inderdaad weinig zin. Dan gaat het niet om iemands redenatie achter waarom ze in bepaalde gevallen de-escalatie beter vinden (waar je het volledig mee oneens kunt zijn en tegenin kunt gaan waarom dat volgens jou niet klopt), maar uitsluitend om aan te geven dat het makkelijk praten is wanneer het een ander volk dan je eigen volk betreft.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 20:53 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Die inhoud is vrij duidelijk, al vanaf het begin: het is makkelijk praten over de-escalatie en tafelgesprekken en inschikken wanneer het een volk ander dan je eigen volk betreft.
Daarentegen betekent slachtoffer zijn niet dat je betere keuzes maakt, dus dat iets makkelijk is betekent niet dat het dan altijd slecht zou zijn. Hoewel ze in dit geval verdomd weinig keuze hebben met het vechten tegen de Russen. Stoppen met vechten betekent dat het land geterroriseerd en vernietigd wordt.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 20:53 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Die inhoud is vrij duidelijk, al vanaf het begin: het is makkelijk praten over de-escalatie en tafelgesprekken en inschikken wanneer het een volk ander dan je eigen volk betreft.
Poetin heeft de leiding over de Russische horde op zich genomen en blijkt - hoe verrassend - "Gröfaz 2.0" te zijn.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 20:33 schreef Qarrad het volgende:
[..]
[..]
Dit is het opvallendste stukje eraan. Langzaam maar zeker en toch hebben de Russen zich in laten sluiten. Opnieuw slechte leiding lijkt me.
Ik zie aldoor de lijstjes voorbij komen van Russische verliezen. Maar is er ook een idee wat aan de kant van Oekraïne verloren is gegaan? Dan wel materiaal, dan wel manschappenquote:Op woensdag 12 oktober 2022 21:14 schreef polderturk het volgende:
7000 VISUEEL BEVESTIGDE VERLIEZEN VAN MILITAIR MATERIEEL !!!!!
[ twitter ]
En kinderen die worden verkracht. Maar dat kun je ook zien als een vroege ervaring.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 21:17 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Daarentegen betekent slachtoffer zijn niet dat je betere keuzes maakt, dus dat iets makkelijk is betekent niet dat het dan altijd slecht zou zijn. Hoewel ze in dit geval verdomd weinig keuze hebben met het vechten tegen de Russen. Stoppen met vechten betekent dat het land geterroriseerd en vernietigd wordt.
Jazeker.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 21:24 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Ik zie aldoor de lijstjes voorbij komen van Russische verliezen. Maar is er ook een idee wat aan de kant van Oekraïne verloren is gegaan? Dan wel materiaal, dan wel manschappen
Ik zie dit plaatje voorbij komen in de comments daar:quote:Op woensdag 12 oktober 2022 21:24 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Ik zie aldoor de lijstjes voorbij komen van Russische verliezen. Maar is er ook een idee wat aan de kant van Oekraïne verloren is gegaan? Dan wel materiaal, dan wel manschappen
Nee, dat wordt stilgehouden om begrijpelijke redenen.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 21:24 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
https://en.wikipedia.org/(...)War#Total_casualtiesquote:Op woensdag 12 oktober 2022 21:48 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nee, dat wordt stilgehouden om begrijpelijke redenen.
quote:
Aangezien men het over missiles heeft die in een door een ander land geleverd systeem geladen gaan worden kunnen het geen Stingers zijn aangezien dat per definitie geen losse missiles zijn.quote:
Uhu...quote:Op woensdag 12 oktober 2022 21:58 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.msn.com/en-us(...)xplosion/ar-AA12SFRH
U.S. Drone Could Be Behind Crimea Bridge Explosion
[ afbeelding ]
Natuurlijk nietquote:Op woensdag 12 oktober 2022 21:58 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.msn.com/en-us(...)xplosion/ar-AA12SFRH
U.S. Drone Could Be Behind Crimea Bridge Explosion
[ afbeelding ]
Nou en wordt je daar wijzer van?quote:Op woensdag 12 oktober 2022 21:55 schreef Qarrad het volgende:
[..]
https://en.wikipedia.org/(...)War#Total_casualties
En het meeste spul van Oekraine wordt snel vervangen. Terwijl Rusland dat niet kan.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 21:31 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Ik zie dit plaatje voorbij komen in de comments daar:
[ afbeelding ]
Goed punt. AMRAAM dus.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 22:03 schreef AchJa het volgende:
[..]
[..]
Aangezien men het over missiles heeft die in een door een ander land geleverd systeem geladen gaan worden kunnen het geen Stingers zijn aangezien dat per definitie geen losse missiles zijn.![]()
Het blijft bij deze ene continue golf. De golf kan geïntensiveerd worden, maar het blijft bij deze ene golf.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 22:19 schreef slashdotter3 het volgende:
Het Kremlin zegt dat er geen nieuwe golf reservisten wordt opgeroepen.
Onder pantser zie je niet veel hoorquote:Op woensdag 12 oktober 2022 22:27 schreef ExTec het volgende:
Jezus. Ben je dan blind ofzo.
[ twitter ]
Niet te gelovenquote:Op woensdag 12 oktober 2022 22:27 schreef ExTec het volgende:
Jezus. Ben je dan blind ofzo.
[ twitter ]
Dacht dat zo’n tank juist gemaakt was om mijnen te kunnen doorstaan. Of zijn dit heel pittige ofzo?quote:Op woensdag 12 oktober 2022 22:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Onder pantser zie je niet veel hoor
Antwoord is: niet genoeg ervaring.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 22:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Onder pantser zie je niet veel hoor
Zit natuurlijk wel een flinke bias in: Oekraïners delen graag beelden van de Russische verliezen maar niet die van hun eigen verliezen, en de Russen maken/publiceren sowieso weinig beeldmateriaal. Dus dat vertekent nogal wanneer je gaat tellen op basis van beeldmateriaal.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 21:31 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Ik zie dit plaatje voorbij komen in de comments daar:
[ afbeelding ]
China, India en Zuid Afrika hebben dan wel weer gekozen om niet deel te nemen aan het stemmen.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 22:36 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Alleen de landen met een kakkerlak aan het roer stemmen tegen.
toch voorspelbaar maar erg teleurstellend, van landen als China, India en Pakistan, neem dan gewoon een stelling in.quote:
Onzin, en dat weet je. Meer dan een kwartier voor jouw post zijn de aantallen genoemd en is een grafiek getoond. En ga nou niet zeggen dat je 900 seconden nodig hebt gehad om 56 letters, 6 spaties, één komma en één punt te typen.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 21:48 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nee, dat wordt stilgehouden om begrijpelijke redenen.
Anti tank mijnen noemen ze expres zo. Je mag als anti tank mijn pas anti tank mijn heten als je een tank kapot kan maken.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 22:34 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dacht dat zo’n tank juist gemaakt was om mijnen te kunnen doorstaan. Of zijn dit heel pittige ofzo?
Waarom houdt Zuid Afrika zich eigenlijk afzijdig?quote:Op woensdag 12 oktober 2022 22:39 schreef Momo het volgende:
[..]
China, India en Zuid Afrika hebben dan wel weer gekozen om niet deel te nemen aan het stemmen.
Dat doen ze ook.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 22:39 schreef Korenfok het volgende:
[..]
toch voorspelbaar maar erg teleurstellend, van landen als China, India en Pakistan, neem dan gewoon een stelling in.
Zal me niks verbazen als het hun eigen mijnen zijn.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 22:36 schreef ExTec het volgende:
[..]
Antwoord is: niet genoeg ervaring.
Ik kan, incl zeer vreemde hoek van de camera, "zien" dat dat ding te breed is om tussen die 2 mijnen door te kunnen rijden.
De bestuurder blijkbaar niet. Heeft totaal geen gevoel van hoe breed het ding is waar die in zit. En ff checken, dat hoeft blijkbaar niet.
Maar qua incompetente stupiditeit is dit wel een dieptepunt.
Zoek voor de gein is op Google op “Russian succeses in Ukraine”quote:Op woensdag 12 oktober 2022 22:37 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Zit natuurlijk wel een flinke bias in: Oekraïners delen graag beelden van de Russische verliezen maar niet die van hun eigen verliezen, en de Russen maken/publiceren sowieso weinig beeldmateriaal. Dus dat vertekent nogal wanneer je gaat tellen op basis van beeldmateriaal.
Niets nieuws die views post ik al sinds januari. Zie Russie desk en FP. Laatstgenoemde had daar deze week nog een artikel over.quote:
Nee die bronnen zijn niet accuraat en zeer uiteenlopend.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 22:39 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Onzin, en dat weet je. Meer dan een kwartier voor jouw post zijn de aantallen genoemd en is een grafiek getoond. En ga nou niet zeggen dat je 900 seconden nodig hebt gehad om 56 letters, 6 spaties, één komma en één punt te typen.
Tuurlijk, maar minder dan andersom omdat er namelijk meer gefilmd wordt door Oekraïne en omdat ze een betere PR-toko hebben.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 22:41 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Zoek voor de gein is op Google op “Russian succeses in Ukraine”
Krijg je allemaal oekrainse overwinningsfilmpjes.
Aan de andere kant stemt Brazillie wel weer voor, die waren volgens mij ook wel redelijk neutraal in het verhaal.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 22:40 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Waarom houdt Zuid Afrika zich eigenlijk afzijdig?
Edit: beetje gegoogled, afhankelijk van olie en graan enzo als ik het goed begrijp
Sterker nog via Google vind je niet een filmpje met succes andersom.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 22:43 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar minder dan andersom omdat er namelijk meer gefilmd wordt door Oekraïne en omdat ze een betere PR-toko hebben.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |