SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
Deed je dat maarquote:Op woensdag 12 oktober 2022 12:25 schreef RetepV het volgende:
[..]
Werkelijk. Waarom zou ik maar steeds weer hetzelfde voor de hand liggende ding herhalen?
De ruis en verwarring komt door users als jij. De spreekkoren zijn heel duidelijk en hebben gelijk.quote:Dat doen zo velen al hier. Wat voeg ik nog toe als ik me bij het spreekkoor voeg? En wat dat betreft: wat voegt dat hele spreekkoor eigenlijk toe, behalve ruis en verwarring?
Hoe veel rode lijnen hebben we ondertussen gecrossed? En na gisteren beginnen we nu pas serieus met wapenleveranties.quote:
Je begrijpt werkelijk niet dat wat jij zegt alleen maar een kwestie van standpunt is, h? Als ik jouw standpunt zou hebben, zou ik je natuurlijk gelijk geven. Maar ik ben niet jij, en ik heb niet jouw standpunt, dus kan ik je niet gelijk geven.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 12:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De ruis en verwarring komt door users als jij. De spreekkoren zijn heel duidelijk en hebben gelijk.
Pfffff..... Waarom doet Oekrane dit? Ze escaleren alleen maar!quote:Op woensdag 12 oktober 2022 12:35 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Zo, daar hebben de missieplanners toch een flinke fout gemaakt.
“We are trying to wage war here, please do not resist”quote:Op woensdag 12 oktober 2022 12:40 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Pfffff..... Waarom doet Oekrane dit? Ze escaleren alleen maar!
Kijk, je hebt de werkelijkheid en leugenaars als Putin. Putin claimt dat ie overal zijn egostische klote-zin in moet krijgen anders vind hij dat je oorlog tegen hem voert. Dat is een bizar standpunt dat niemand serieus neemt.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 12:39 schreef RetepV het volgende:
Je begrijpt werkelijk niet dat wat jij zegt alleen maar een kwestie van standpunt is, h?
De schuld van het westen! Dankzij hun zijn er nu doden gevallen!!11!!quote:Op woensdag 12 oktober 2022 12:35 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Weet je wel hoe schadelijk dat voor het milieu is? Een helikopter neerschieten?quote:Op woensdag 12 oktober 2022 12:53 schreef StateOfMind het volgende:
Die gevechtshelicopters wilden alleen maar rozenblaadjes verspreiden
Hoeveel extra stikstof zal er wel niet vrij komen door deze oorlog?quote:Op woensdag 12 oktober 2022 12:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Weet je wel hoe schadelijk dat voor het milieu is? Een helikopter neerschieten?
Greenpeace!Zeg er wat van!
Tijd om Remkenski naar het Kremlin te sturen.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 13:07 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Hoeveel extra stikstof zal er wel niet vrij komen door deze oorlog?
Loooool - echt?quote:
Ruim 500 miljoen aan kruisraketten verschoten op die ene dag.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 13:13 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Toch dure hobby, raketten op burgers afschieten. Dus ja....
Rutte?quote:Op woensdag 12 oktober 2022 12:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Kijk, je hebt de werkelijkheid en leugenaars als Putin. Putin claimt dat ie overal zijn egostische klote-zin in moet krijgen anders vind hij dat je oorlog tegen hem voert. Dat is een bizar standpunt dat niemand serieus neemt.
In werkelijkheid is het een dictator die liegt en bedriegt, landen binnenvalt en de EU chanteert.
Ik snap dat jij van dat ei een kabouter probeert te maken, maar niemand trapt daar in.
Ik las hier na een maand al dat Rusland nagenoeg failliet was en de oorlog niet lang meer kon betalen.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 13:17 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ruim 500 miljoen aan kruisraketten verschoten op die ene dag.
Sinds die maand zijn ze dan ook teruggedrongen op de meeste fronten.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 13:21 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ik las hier na een maand al dat Rusland nagenoeg failliet was en de oorlog niet lang meer kon betalen.
Aan de ambtstermijn af te lezen zijn we net zo democratisch als Rusland.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 13:21 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, die foute dictator van wie je een mondkapje op moest.
putin is er niks bij h?
Onzin, later hebben ze het oosten veroverd.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 13:23 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Sinds die maand zijn ze dan ook teruggedrongen op de meeste fronten.
Net als je Sterke Man in het kremlin ofzo?quote:Op woensdag 12 oktober 2022 13:23 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Aan de ambtstermijn af te lezen zijn we net zo democratisch als Rusland.
Volgens mij zijn hier geen wetten veranderd om een ambtstermijn van een staatshoofd te verlengen. Vergeet ook niet dat Markie premier is, en geen presidentquote:Op woensdag 12 oktober 2022 13:23 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Laat me raden; een stad is alleen veelzeggend, als die bezet is door rus?quote:
Je stelt alleen vragenquote:Op woensdag 12 oktober 2022 13:26 schreef ExTec het volgende:
[..]
Laat me raden; een stad is alleen veelzeggend, als die bezet is door rus?
En als die bevrijd wordt, is het ook meteen een nietszeggende stad geworden?
Hahahahahahahhahaha.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 13:24 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Onzin, later hebben ze het oosten veroverd.
Waarvan ze nu ongeveer 1/10e deel weer kwijt zijn, bestaande uit weiland en nietszeggende steden.
De kleinste dorpjes kunnen erg belangrijk zijn door de wegen die er doorheen lopen. En ze hebben inmiddels een paar best belangrijke knooppunten terug. Weinig nietszeggends aanquote:Op woensdag 12 oktober 2022 13:24 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Onzin, later hebben ze het oosten veroverd.
Waarvan ze nu ongeveer 1/10e deel weer kwijt zijn, bestaande uit weiland en nietszeggende steden.
Dat nog niet. Wel een afgetreden kabinet opnieuw ingesteld.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 13:25 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Volgens mij zijn hier geen wetten veranderd om een ambtstermijn van een staatshoofd te verlengen. Vergeet ook niet dat Markie premier is, en geen president
Vanuit strategisch oogpunt bezien.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 13:26 schreef ExTec het volgende:
[..]
Laat me raden; een stad is alleen veelzeggend, als die bezet is door rus?
En als die bevrijd wordt, is het ook meteen een nietszeggende stad geworden?
Je zegt iets, maar je plaatje toont het tegenovergestelde aan.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 13:28 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Hahahahahahahhahaha.
[ afbeelding ]
Behalve wat stukken steppe rond Marioepol en een hoekje van Loehansk hebben ze alleen maar teruggetrokken.
Het plaatje toont met de rode vlakken de gebieden aan die Rusland destijds nog bezette. Zullen we anders even kijken wat er van dat rode nu nog rood is?quote:Op woensdag 12 oktober 2022 13:30 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Je zegt iets, maar je plaatje toont het tegenovergestelde aan.
Ook een kwaliteit.
Dat zijn toch uiterst beperkte heroveringen? Of heb je de bril niet op?quote:Op woensdag 12 oktober 2022 13:31 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Het plaatje toont met de rode vlakken de gebieden aan die Rusland destijds nog bezette. Zullen we anders even kijken wat er van dat rode nu nog rood is?
Zoals reeds opgemerkt, zijn er strategische logistieke lijnen doorgesneden.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 13:28 schreef inslagenreuring het volgende:
Vanuit strategisch oogpunt bezien.
Beperkt is relatief.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 13:32 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dat zijn toch uiterst beperkte heroveringen? Of heb je de bril niet op?
Ja, 40% van het rode gebied is niet langer rood, maar UITERST beperkt inderdaadquote:Op woensdag 12 oktober 2022 13:32 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Na nieuwe verkiezingen. Dat we als volk besluiten dat we diezelfde mensen toch terug willen, ligt niet aan Ruttequote:Op woensdag 12 oktober 2022 13:28 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dat nog niet. Wel een afgetreden kabinet opnieuw ingesteld.
quote:Op woensdag 12 oktober 2022 13:28 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dat nog niet. Wel een afgetreden kabinet opnieuw ingesteld.
Ik krijg sterk de indruk dat je pro-Rusland bent.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 13:32 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
De russen hebben er 7 maanden oid over gedaan om tot die rode vlakken te komen. En nu sinds paar weken is er een tegen offensief bezig. Waar dus al grote stukken land terug zijn. (vergeet ook ff niet over welke oppervlakte je aan het praten bent he. Is een vrij groot land)quote:Op woensdag 12 oktober 2022 13:32 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Pas op straks gaat ie nog “Goida!” blren.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 13:39 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik krijg sterk de indruk dat je pro-Rusland bent.
Klopt dat?
Ben je er zelf geboren? Of familie in die regio of op een andere manier gelinkt aan de historie van Rusland?
Wel benieuwd.
Tja, toch jammer dat in een democratie meeste (echte!) stemmen wint isquote:Op woensdag 12 oktober 2022 13:23 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Toch wel frappant dat die types die er prat op gaan zelf na te denken, in de praktijk helemaal niet zo goed zijn in dat nadenkenquote:
Dan zou usa geen democratie zijn. Daar kan iemand winnen terwijl die niet de meeste stemmen heeftquote:Op woensdag 12 oktober 2022 13:40 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Tja, toch jammer dat in een democratie meeste (echte!) stemmen wint is.
Parlement bevestigt het zelfs:quote:Op woensdag 12 oktober 2022 12:35 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Neejoh, hij vind het leuk om anderen op de kast te jagen. Dit soort insinuaties zijn ergens wel erg maart 2022quote:Op woensdag 12 oktober 2022 13:39 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik krijg sterk de indruk dat je pro-Rusland bent.
Klopt dat?
Ben je er zelf geboren? Of familie in die regio of op een andere manier gelinkt aan de historie van Rusland?
Wel benieuwd.
Das een ander verhaalquote:Op woensdag 12 oktober 2022 13:41 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Dan zou usa geen democratie zijn. Daar kan iemand winnen terwijl die niet de meeste stemmen heeft
Raar systeem daar met die staten enzo
Blijft raar. Je zou zeggen na ww1 en ww2 dat ze ondertussen wel weten dat een rechte lijn niet zo goed idee isquote:Op woensdag 12 oktober 2022 13:43 schreef slashdotter3 het volgende:
video: https://www.reddit.com/r/(...)ng_extensive_trench/
Russian forces are preparing extensive trench systems in the Luhansk region in advance of an inevitable Ukrainian
offensive.
Handig, massagraven zijn dan alvast klaar voor die Russische soldaten. Gewoon dichtgooien.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 13:43 schreef slashdotter3 het volgende:
video: https://www.reddit.com/r/(...)ng_extensive_trench/
Russian forces are preparing extensive trench systems in the Luhansk region in advance of an inevitable Ukrainian
offensive.
Bij voorkeur bestoken met thermobarische artillerie en klaarquote:Op woensdag 12 oktober 2022 13:46 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Handig, massagraven zijn dan alvast klaar voor die Russische soldaten. Gewoon dichtgooien.
"Please dump you Russian waste and litter here."quote:Op woensdag 12 oktober 2022 13:46 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Handig, massagraven zijn dan alvast klaar voor die Russische soldaten. Gewoon dichtgooien.
Drones met bommen eronder. Dat geeft leukere beelden.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 13:47 schreef StateOfMind het volgende:
Bij voorkeur bestoken met thermobarische artillerie en klaar
Kan je zo'n anti tank mijn die getriggered wordt door een gewicht van 150+kg nou ook triggeren met een HIMARS of artillery explosie?quote:Op woensdag 12 oktober 2022 13:47 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Bij voorkeur bestoken met thermobarische artillerie en klaar
In Golfoorlog 1 heeft de VS dat gewoon gedaan. Ploeg voorop de tank, over de loopgraaf heen, probleem opgelost.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 13:46 schreef Aurelius het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 12 oktober 2022 13:50 schreef ExTec het volgende:
[..]
In Golfoorlog 1 heeft de VS dat gewoon gedaan. Ploeg voorop de tank, over de loopgraaf heen, probleem opgelost.
Dus: het is een valide tactiek.
Het zogenaamde onderspit delvenquote:Op woensdag 12 oktober 2022 13:50 schreef ExTec het volgende:
[..]
In Golfoorlog 1 heeft de VS dat gewoon gedaan. Ploeg voorop de tank, over de loopgraaf heen, probleem opgelost.
Dus: het is een valide tactiek.
Nee dat maak jij ervan. Vaak zijn het feiten die je doelbewust negeert of verdraait. Die worden rechtgezet met de juiste bronnen en vervolgens flik je hetzelfde een week later weer.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 12:39 schreef RetepV het volgende:
[..]
Je begrijpt werkelijk niet dat wat jij zegt alleen maar een kwestie van standpunt is, h? Als ik jouw standpunt zou hebben, zou ik je natuurlijk gelijk geven. Maar ik ben niet jij, en ik heb niet jouw standpunt, dus kan ik je niet gelijk geven.
En nu? Gaan we nu weer wijzen en schelden in een poging mij mijn eigen standpunt af te nemen en het standpunt van het spreekkoor aan te nemen? Vijandige overname?
Hij mag gas leveren nadat hij Ukraine uit is.quote:
Ook niet. Zijn land mag gas leveren nadat ze Poetin naar Den Haag hebben gevlogen.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 14:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Hij mag gas leveren nadat hij Ukraine uit is.
napalm!quote:Op woensdag 12 oktober 2022 13:46 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Dat klopt toch ook? We zijn pas 7 maanden bezig, en nu wil ie ons al weer gas opdringen.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 13:21 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ik las hier na een maand al dat Rusland nagenoeg failliet was en de oorlog niet lang meer kon betalen.
Ssst, dat moet je pas zeggen als ie Ukraine uit is. Doelpalen verzetten enzo.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 14:06 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Ook niet. Zijn land mag gas leveren nadat ze Poetin naar Den Haag hebben gevlogen.
Je kunt het ze niet kwalijk nemen. Eigenlijk is iedereen de Westerse oorlogen gewend waarbij landen binnen een maand opgerold worden en soldaten niet hun eigen kogels en helmen hoeven te betalen of te stelen.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 14:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat klopt toch ook? We zijn pas 7 maanden bezig, en nu wil ie ons al weer gas opdringen.
Moreel is Rusland allang compleet failliet.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 13:21 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Of recentelijk de beelden uit Nagorno Karabach met de huilende Armeense soldaten met die drones en artillerie die er gehakt van maakten in die stellingen.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 13:45 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Blijft raar. Je zou zeggen na ww1 en ww2 dat ze ondertussen wel weten dat een rechte lijn niet zo goed idee is
Dat is waar. NATO legt de lat wel erg hoog:Yquote:Op woensdag 12 oktober 2022 14:12 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Je kunt het ze niet kwalijk nemen. Eigenlijk is iedereen de Westerse oorlogen gewend waarbij landen binnen een maand opgerold worden en soldaten niet hun eigen kogels en helmen hoeven te betalen of te stelen.
Echter een normale oorlog duurt jaren en dan is 7 maanden kort.
Die waren tijdens WOII al overbodig geworden met de introductie van tanks.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 13:43 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
Puntige betonblokken om tanks tegen te houden, kan je iets voor de tank binden om ze omzij te schuiven?
[ afbeelding ]
https://www.reddit.com/r/(...)ng_extensive_trench/
Russian forces are preparing extensive trench systems in the Luhansk region in advance of an inevitable Ukrainian offensive.
Dat kan ook gewoon gebeuren, gaat soms zo snel dat als je aan het tikken bent, en dus geen updates krijgt, iemand je al voor is.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 14:43 schreef polderturk het volgende:
Bericht is 17 uur eerder geplaatst.
Ik ga niet 17 uur terugkijken om te controleren of het bericht al geplaatst is.
Als hoertje valt er in het westen meer te verdienen dan in Rusland neem ik aan.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 14:56 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Toch wel intens triest. Ga dan lekker terug naar Rusland.
quote:
Ja dat het berhaupt niet geweldig meer werkt is 1 ding. Al werkt het tegen artillery nog steeds prima. Tegen drones niet.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 14:34 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Of recentelijk de beelden uit Nagorno Karabach met de huilende Armeense soldaten met die drones en artillerie die er gehakt van maakten in die stellingen.
Past met andere woorden helemaal in het achterhaalde plaatje van de Russische visie op oorlogvoeren.
Vind het nog knap dat er geen Oekraners over de hekken zijn geklommen om die hoer wat klappen te geven.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 15:01 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Putin was toch nog op zoek naar troepen, kan ze mooi de orcs komen warmhouden
Jezus hoe intens triest kun je zijnquote:Op woensdag 12 oktober 2022 15:01 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Kunnen we Michael Panhuis niet op haar af sturen?quote:
Klinkt als een prijzige manier om een mijnenveld te doorbreken. Daar zijn betere middelen voor.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 13:49 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Kan je zo'n anti tank mijn die getriggered wordt door een gewicht van 150+kg nou ook triggeren met een HIMARS of artillery explosie?
Misschien kunnen ze een weg door dat gebied bombarderen waarna alle tanks precies dat traject volgen waardoor ze zeker ervan zijn dat er geen mijnen meer liggen.
Daar hebben ze een soort van gepantserde tractoren voor.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 15:16 schreef Verbodsbord het volgende:
[..]
Klinkt als een prijzige manier om een mijnenveld te doorbreken. Daar zijn betere middelen voor.
Waaw. Siegried linie again? Hindenburg line all over?quote:Op woensdag 12 oktober 2022 13:43 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
Puntige betonblokken om tanks tegen te houden, kan je iets voor de tank binden om ze omzij te schuiven?
[ afbeelding ]
Russian forces are preparing extensive trench systems in the Luhansk region in advance of an inevitable Ukrainian offensive.
Precies, doorbraaktanks (Kodiak bijvoorbeeld), of inderdaad explosieven in de vorm van een mick-lick bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 15:18 schreef Hathor het volgende:
[..]
Daar hebben ze een soort van gepantserde tractoren voor.
wutquote:Op woensdag 12 oktober 2022 15:16 schreef Hathor het volgende:
Haha als je op Facebook zegt dat je hoopt dat Oekraine bewapent word met kruisraketten zodat ze de Russen een koekje van eigen deeg kunnen geven en er een paar op Moskou slingeren, kost je dat een ban van een week.
HA!quote:Op woensdag 12 oktober 2022 15:16 schreef Hathor het volgende:
Haha als je op Facebook zegt dat je hoopt dat Oekraine bewapent word met kruisraketten zodat ze de Russen een koekje van eigen deeg kunnen geven en er een paar op Moskou slingeren, kost je dat een ban van een week.
De plek waar die kraan nu bezig is, is niet de plek van de explosie.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 15:28 schreef slashdotter3 het volgende:
Brug wordt helaas alweer hersteld
[ twitter ]
quote:
En het daarna lekker met een tractor weghalen.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 13:42 schreef quirina het volgende:
Van mij mag Oekrane lekker alles slopen wat Russisch is.
Ach jah elke Oorlog heeft zo'n figuur in de US eigenlijk.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 15:37 schreef slashdotter3 het volgende:
Jep, Musk is duidelijk China aan het appeasen, verklaart z'n lipservice laatst van dat Taiwan een onderdeel van China is. Laatste wat ie nodig heeft is tegenwerking van de overheid bij de uitrol van Tesla in China. Zeker niet met de molensteen van Twitter om z'n nek.
[ twitter ]
Nu met satellietfoto's:quote:Op woensdag 12 oktober 2022 13:43 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
[ afbeelding ]
Die treinen zullen nog steeds niet rijdenquote:Op woensdag 12 oktober 2022 15:28 schreef slashdotter3 het volgende:
Brug wordt helaas alweer hersteld
[ twitter ]
Ik zou per definitie de cijfers niet serieus nemen, ook zeker niet wat aan de kant van Oekraine wordt gecommuniceerd.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 15:44 schreef slashdotter3 het volgende:
De rekensom is toch doden x3 voor de gewonden? Dat is dan 60k + 180k gewonden = 240k uitgeschakeld. Maar volgens hun dus maar 90k
[ twitter ]
quote:Foto's van Elon Musk, die werden geplaatst als blijk van dankbaarheid voor het steunen van Oekrane, worden verwijderd in Odessa
kaalscheren en pek erover wordt het dan toch?quote:Op woensdag 12 oktober 2022 15:01 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
En nog steeds is het niet genoeg voor Putler. Zijn eigen volk en het aantal slachtoffers wat eronder valt, boeit hem totaal niet.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 15:47 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Ik zou per definitie de cijfers niet serieus nemen, ook zeker niet wat aan de kant van Oekraine wordt gecommuniceerd.
Deze cijfers gaan niet over normale gewonden volgens mij, maar specifiek de zwaar gewonden die niet meer kunnen terugkeren.
En terecht! Musk is een verrader!quote:
200 miljard waard maar het is kennelijk niet genoeg om zijn ziel niet aan duivelse landen te verkopen. Mensen op dat niveau deugen eigenlijk heel, heel zelden. Als het nodig is voor zijn eigen doelen zou hij concentratiekampen sponsoren. Toch wel behoorlijk eng, want er zijn meer mensen met veel geld.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 15:51 schreef Starhopper het volgende:
[..]
En terecht! Musk is een verrader!
Waarschijnlijk zullen we over een paar jaar horen dat hij een figuurlijke mes op z'n keel had:quote:Op woensdag 12 oktober 2022 15:56 schreef Confetti het volgende:
[..]
200 miljard waard maar het is kennelijk niet genoeg om zijn ziel niet aan duivelse landen te verkopen. Mensen op dat niveau deugen eigenlijk heel, heel zelden. Als het nodig is voor zijn eigen doelen zou hij concentratiekampen sponsoren. Toch wel behoorlijk eng, want er zijn meer mensen met veel geld.
Dat zie je inderdaad wel vaker met dit soort types. Die hoge intelligentie gaat vaak ten koste van een hoop andere eigenschappen.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 16:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Musk is zeer intelligent maar overduidelijk niet slim.
Met een bulldozer aarde over die dingen schuiven. Dan rij je er zo overheen.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 13:43 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
[ afbeelding ]
Het is een zelfverklaarde Asperger, that doesn't help.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 16:11 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Dat zie je inderdaad wel vaker met dit soort types. Die hoge intelligentie gaat vaak ten koste van een hoop andere eigenschappen.
De 60k van Oekraine is mogelijk wat geflatteerd, maar dit gaat om irrecoverable losses, dus mensen die permanent invalide zijn, niet alleen maar gewond.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 15:44 schreef slashdotter3 het volgende:
De rekensom is toch doden x3 voor de gewonden? Dat is dan 60k + 180k gewonden = 240k uitgeschakeld. Maar volgens hun dus maar 90k
[ twitter ]
En dat nog maar te bedenken dat Oekrane 0 verliezen heeft.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 15:44 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
lees net dat ene Tito een reisje space-x heeft geboekt, misschien kan hij putin aansporen ook die ervaring op te doen en hem een plek gevenquote:Op woensdag 12 oktober 2022 16:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Musk is zeer intelligent maar overduidelijk niet slim.
HEROES DON'T DIEquote:Op woensdag 12 oktober 2022 16:41 schreef HSG het volgende:
[..]
En dat nog maar te bedenken dat Oekrane 0 verliezen heeft.
https://uawar.net/stats
Wel een beetje een grijpstuiver ja.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 16:46 schreef Confetti het volgende:
[..]
15 miljoen. Om je kapot voor te schamen.
Een beetje? Als ik woke was had ik mijn Ford Fiesta allang verkocht.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 15:43 schreef Dr88 het volgende:
[..]
Ach jah elke Oorlog heeft zo'n figuur in de US eigenlijk.
Ford was in WW2 een beetje van de verkeerde kant.
Dat had je juist een Ford-auto gekocht. Ford zei hele nare dingen over Joden .quote:Op woensdag 12 oktober 2022 16:49 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Een beetje? Als ik woke was had ik mijn Ford Fiesta allang verkocht.
Zo'n HIMARS raket kost 10K ofzo.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 16:46 schreef Confetti het volgende:
[..]
15 miljoen. Om je kapot voor te schamen.
Echt waar? Volgens deze bron kost zo'n raket $150.000.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 17:00 schreef ExTec het volgende:
[..]
Zo'n HIMARS raket kost 10K ofzo.
Dit zal niet die raketten betreffen, maar heb je een indicatie.
Heb je het over een boel raketten.
Drakentanden. Normaal gewapend beton op een bedding. Lijkt me hier sterkquote:Op woensdag 12 oktober 2022 13:43 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
Die HIMARS munitie komt per pod, en zo'n pod daar variren de prijzen van, van 60K tot zoiets als wat jij noemt. En in een pod zitten 6 raketten.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 17:05 schreef Lyrewyn het volgende:
[..]
Echt waar? Volgens deze bron kost zo'n raket $150.000.
Is het misschien ook zo dat Musk voor z'n Tesla's zeldzame grondstoffen nodig heeft die Rusland en China kunnen leveren?quote:Op woensdag 12 oktober 2022 16:02 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk zullen we over een paar jaar horen dat hij een figuurlijke mes op z'n keel had:
• nucleaire oorlog dreiging van Rusland als Crimea wordt binnengevallen
• China die eist dat hij Ukraine niet meer steunt met Starlink
• de Twitter miskoop die hem 44 miljard kost wat een probleem is:
- de andere partijen zich hebben teruggetrokken en hij moet het nu 100% zelf moet bekostigen dmv Tesla aandelen verkoop.
- De beurkoers moet hoog staan terwijl de Chinese overheid dat elk moment kan saboteren dmv anti Tesla maatregelen aan te kondigen.
- De Chinese overheid staat nu nog neutraal tegenover hem maar als dat omslaat dan is het byebye miljardenmarkt. Kijk maar hoe ze Jack Ma hebben aangepakt.
quote:It was designed in 1969 and is produced by Raytheon at a unit cost of around $1 billion, and carries four missiles costing around $3 million each. The Patriot is mobile and uses four main components: communications, command, radar surveillance, and missile guidance.
Dan lijkt het idd niet veel neequote:Nasams unit cost
The cost of one NASAMS platoon is $23 million in 2022 prices, the cost of each AIM-120 AMRAAM missile (2019 AIM-120D modification) is more than $1.2 million.
Daarvan zitten er geheel toevallig ook een hoop in de grond in de door Poetin geannexeerde gebieden, maar gaat natuurlijk om de Nazi's he.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 17:12 schreef Jemoederniet het volgende:
[..]
Is het misschien ook zo dat Musk voor z'n Tesla's zeldzame grondstoffen nodig heeft die Rusland en China kunnen leveren?
Dewattenu?quote:
Op 17 seconden,quote:Op woensdag 12 oktober 2022 15:46 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Nu met satellietfoto's:
[ twitter ]
Dat Britse accent is wel echtquote:
Wat een grap is dit, dit houdt toch niemand tegen?quote:Op woensdag 12 oktober 2022 17:28 schreef ExTec het volgende:
[..]
Op 17 seconden,
Gewoon zo'n betonnen punt op de grond zetten gaat natuurlijk niks doen. Die schuif je gewoon opzij.
Die dingen horen zo diep verankerd te zijn dat je dat niet kan.
[ twitter ]
Mooie potemkin linie dus.
Enige context hierbij was wel fijn geweestquote:
Nou ja, een auto wel. Met iets pantser, voorzichtig er tegenaan tikken, moet je kunnen schuiven.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 17:31 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Wat een grap is dit, dit houdt toch niemand tegen?
Praag??? WTFquote:
Ik ben eerlijk gezegd bang dat we ook gewoon echt niet meer hebben.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 16:47 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Wel een beetje een grijpstuiver ja.
En zie hier waarom je niet n Oekraners n Russen op moet vangen.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 17:43 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Praag??? WTF
Praagse lente en vervolgens de invasie van de Russen in 1968? Zijn ze dat even vergeten ofzo?
Van alle landen.... ik had deze echt niet verwacht
Tweede filmpje zijn straaljagers, Oekranse luchtmacht die ongestraft boven Rusland kan opereren?quote:Op woensdag 12 oktober 2022 17:38 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Enige context hierbij was wel fijn geweest
Jaar geleden: "liefde, vrijheid, geen dictatuur".quote:Op woensdag 12 oktober 2022 17:48 schreef ExTec het volgende:
Yup.
[ twitter ]
En wat fijn dat alle "onafhankelijke denkers" zo mooi in lockstep zijn met het kremlin, ook hier op FOK.
Ja dan blijkt zo'n invasie opeens toch een stuk minder tof te zijn wanneer ze gaan terug schieten.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 17:50 schreef nixxx het volgende:
[..]
Tweede filmpje zijn straaljagers, Oekranse luchtmacht die ongestraft boven Rusland kan opereren?
Het is ook goed mogelijk dat dit Tsjechische wappies zijn, gebrainwashed door de Tsjechische versie van de FVD. Er wordt niet voor niets een pro-Rusland rally gehoudenquote:Op woensdag 12 oktober 2022 17:49 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
En zie hier waarom je niet n Oekraners n Russen op moet vangen.
Je weet immers niet of die Russen gevlucht zijn omdat ze tegen de oorlog zijn, of wel voor de oorlog zijn, maar niet zelf willen vechten.
Russen en Oekraners opvangen is spugen op die Oekraners.
Of Stingers.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 17:48 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik ben eerlijk gezegd bang dat we ook gewoon echt niet meer hebben.
De patriots kunnen we niet weggeven dus het zal wat Nasams zijn.
"nee, wij zijn niet pro-Rusland. Maar ..... "quote:Op woensdag 12 oktober 2022 17:51 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Jaar geleden: "liefde, vrijheid, geen dictatuur".
Jaar later: pro-Rusland, pro dictatuur
Russisch luchtafweergeschut in actiequote:Op woensdag 12 oktober 2022 17:38 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Enige context hierbij was wel fijn geweest
Dat lijkt me echt sterk, is dit bevestigd?quote:Op woensdag 12 oktober 2022 17:50 schreef nixxx het volgende:
[..]
Tweede filmpje zijn straaljagers, Oekranse luchtmacht die ongestraft boven Rusland kan opereren?
We stellen alleen vragenquote:Op woensdag 12 oktober 2022 17:56 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
"nee, wij zijn niet pro-Rusland. Maar ..... "
en Stingerquote:Op woensdag 12 oktober 2022 17:19 schreef ExTec het volgende:
Overigens heeft NL bij mijn weten (inventaris voor?) Patriots en NASAMS. Dus dan zullen het raketten voor 1 van deze 2 zijn, of beide.
Snel googlen:
[..]
[..]
Dan lijkt het idd niet veel nee
En ook de bekende: "Ik wil gewoon niet dat er nog meer doden vallen. Jullie zijn gewoon oorlogshitsers!!1!1"quote:
dE sAnCtiEs WeRkEn NiEt!1quote:Op woensdag 12 oktober 2022 18:00 schreef HiZ het volgende:
Aanbod om gas te leveren via Nordstream 2. Dat is zo goed als een bekentenis.
Ik geloof ook niet dat rus dat aanbied omdat ze het beste met ons voorhebben ofzo.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 18:00 schreef HiZ het volgende:
Aanbod om gas te leveren via Nordstream 2. Dat is zo goed als een bekentenis.
Ja, ik zou het ook wel bijzonder vinden. Eerste filmpje lijken wel trails vanaf de grond? Maar ja, ik weet niet of ze Russisch praten of Oekraens…quote:Op woensdag 12 oktober 2022 17:57 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dat lijkt me echt sterk, is dit bevestigd?
Misschien zien we binnenkort nog wel de KV-1 voorbij komen.quote:
Deze Twitteraar heeft blijkbaar nog nooit de scnes tussen Koerden en Turken, Hutu's en Tutsi's, diverse Joego's en noem maar op meegemaakt.quote:
Ze werken wel. Alleen fascisten onder invloed van Putin zeggen het tegendeel. Trek je conclusies. Dit is de laatste keer dat ik op je reageer.quote:
Wat heb ik verkeerd gedaan?quote:Op woensdag 12 oktober 2022 18:05 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ze werken wel. Alleen fascisten onder invloed van Putin zeggen het tegendeel. Trek je conclusies. Dit is de laatste keer dat ik op je reageer.
Eh, hij meende het niet...quote:Op woensdag 12 oktober 2022 18:05 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ze werken wel. Alleen fascisten onder invloed van Putin zeggen het tegendeel. Trek je conclusies. Dit is de laatste keer dat ik op je reageer.
Denk het ook. Maar ze hopen ook de Duitsers te dwingen een draai te maken. Het gebruikelijke geteisem zal wel staan te juichen. Ik zit nog liever in de kou dan in een bad verwarmd met Oekrans bloed.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 18:02 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik geloof ook niet dat rus dat aanbied omdat ze het beste met ons voorhebben ofzo.
Ze hebben de centen dus nodig.
Oh. Ik heb een slechter werkende ironiemeter. Het leek deze keer een echte. I stand corrected.quote:
Eerste filmpje lijkt idd luchtafweer. Maar het lijkt me echt sterk dat Oekrane zomaar het Russische luchtruim in kan vliegen.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 18:03 schreef nixxx het volgende:
[..]
Ja, ik zou het ook wel bijzonder vinden. Eerste filmpje lijken wel trails vanaf de grond? Maar ja, ik weet niet of ze Russisch praten of Oekraens…
Waarschijnlijk doen ze dit ook om eventuele eisen tot schadevergoeding voor te zijn. Gazprom heeft een leverplicht.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 18:08 schreef HiZ het volgende:
[..]
Denk het ook. Maar ze hopen ook de Duitsers te dwingen een draai te maken. Het gebruikelijke geteisem zal wel staan te juichen. Ik zit nog liever in de kou dan in een bad verwarmd met Oekrans bloed.
S-300/S-400 (of ander luchtverdedigingsspul uit rus arsenaal) wat los gaat boven belgorod.quote:
Paar drones uit de lucht geknald?quote:Op woensdag 12 oktober 2022 18:13 schreef ExTec het volgende:
[..]
S-300/S-400 (of ander luchtverdedigingsspul uit rus arsenaal) wat los gaat boven belgorod.
Waarom? Goede vraag.
Hier word ik echt heel vrolijk van!quote:Op woensdag 12 oktober 2022 18:11 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Democratie in actie. In een referendum met 100% van de stemmen voor is besloten de parkeerplaats van de Russische consul van een nieuw likje verf te voorzien.
Of ze gaan gemobiliseerden boven Oekrane uit het vliegtuig gooien. In plaats van een parachute van ome vova te krijgen kun je ook gewoon een Babuschka om een oud tafellaken vragen.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 18:03 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Misschien zien we binnenkort nog wel de KV-1 voorbij komen.
Ziet er wel wat meer solide uit dan wat Nederland leverde.quote:
Lachen met die Finnen.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 18:11 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Democratie in actie. In een referendum met 100% van de stemmen voor is besloten de parkeerplaats van de Russische consul van een nieuw likje verf te voorzien.
Huh? Gisteren zat Rob de Wijk er nog.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 18:38 schreef Lospedrosa het volgende:
[ twitter ]
Het gemiddelde iq daalt zegt ie
150k. Een volledige launch van zes is ongeveer 1 miljoen dollar.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 17:00 schreef ExTec het volgende:
[..]
Zo'n HIMARS raket kost 10K ofzo.
Dit zal niet die raketten betreffen, maar heb je een indicatie.
Heb je het over een boel raketten.
Ja dat bedoelt ie denk ik ook. Garpjequote:Op woensdag 12 oktober 2022 18:46 schreef Jemoederniet het volgende:
[..]
Huh? Gisteren zat Rob de Wijk er nog.
en maar blijven filmen terwijl je die vrouw ook had kunnen helpenquote:Op woensdag 12 oktober 2022 17:43 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Praag??? WTF
Praagse lente en vervolgens de invasie van de Russen in 1968? Zijn ze dat even vergeten ofzo?
Van alle landen.... ik had deze echt niet verwacht
Het filmen gaat het ook allemaal om. Denk je nou werkelijk dat die vrouw 'per ongeluk' in een menigte betogers terecht is gekomen terwijl ze rondlopen met grote Russische vlaggen die al van ruime afstand kan herkennen?quote:Op woensdag 12 oktober 2022 18:57 schreef TLC het volgende:
[..]
en maar blijven filmen terwijl je die vrouw ook had kunnen helpen
oh tis de vrouw die provoceertquote:Op woensdag 12 oktober 2022 19:07 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Het filmen gaat het ook allemaal om. Denk je nou werkelijk dat die vrouw 'per ongeluk' in een menigte betogers terecht is gekomen terwijl ze rondlopen met grote Russische vlaggen die al van ruime afstand kan herkennen?
Tis gewoon een beetje provoceren, filmen en online smijten.
quote:Op woensdag 12 oktober 2022 19:02 schreef Lospedrosa het volgende:
Uganda traint de paratroopers voor Rus.
Levensgevaarlijk, zie ze landen op de moeilijkste plekken.
Meest gevreesde paratroopers Uganda in actie! https://www.dumpert.nl/item/100043328_ae7cd862
Ja maar de Ugandese lijken me nog gaver om te zien.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 19:14 schreef Jemoederniet het volgende:
[..]![]()
We hadden eens op school als stunt parachutisten van het leger geregeld.
Die landden allemaal precies op de middenstip van het sportveld.
Was wel gaaf om te zien.
Klopt ja. Ik vind die betogers ook smerig en vind dat het absoluut niet moet mogen binnen Europa, maar dat terzijde, als je daar doorheen gaat lopen als Oekraner wetende wat het is ben je aan het provoceren en lok je vanzelf problemen uit. Dat vervolgens filmen en online smijten voeg 0,0 toe.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 19:10 schreef TLC het volgende:
[..]
oh tis de vrouw die provoceerttuurlijk stom van me
Dit is niet Oeganda, stadion en vlag komen niet overeenquote:Op woensdag 12 oktober 2022 19:02 schreef Lospedrosa het volgende:
Meest gevreesde paratroopers Uganda in actie! https://www.dumpert.nl/item/100043328_ae7cd862
quote:
Je komt per ongeluk in een Russische demonstratie en pardoes roep je “Russische sletten” terwijl je gefilmd wordt.quote:Ik weet niet wie me aan het filmen was en ik had niet eens beveiliging bij me.
Ik kwam net langs en toen ik de spreker hoorde zeggen "Ik ben nog nooit zo solidair geweest met Rusland", riep ik "goedkope Russische sletten".
Misschien krijg je er wel eentje van heel dichtbij te zien, net als die mensen op de tribunequote:Op woensdag 12 oktober 2022 19:16 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja maar de Ugandese lijken me nog gaver om te zien.
Dan moet je toch echt naar Hondurasquote:Op woensdag 12 oktober 2022 19:28 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Misschien krijg je er wel eentje van heel dichtbij te zien, net als die mensen op de tribune
Je kan iemand niet herkennen als oekrainer of Rus.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 19:16 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Klopt ja. Ik vind die betogers ook smerig en vind dat het absoluut niet moet mogen binnen Europa, maar dat terzijde, als je daar doorheen gaat lopen als Oekraner wetende wat het is ben je aan het provoceren en lok je vanzelf problemen uit. Dat vervolgens filmen en online smijten voeg 0,0 toe.
Je kan hier hetzelfde gedrag verwachten als je hier met je Ajax shirtje aan door de Feyenoord supporters gaat lopen of visa versa.
IQ vd gemiddelde Nederlander daalt, AarrrrreennndJAN.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 18:38 schreef Lospedrosa het volgende:
[ twitter ]
Het gemiddelde iq daalt zegt ie
Ik zei niks over of die tribune in Honduras of Oeganda stond. Ik ben ook niet degene die het filmpje posttequote:Op woensdag 12 oktober 2022 19:30 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Dan moet je toch echt naar Honduras
Haaha, deze reactie:quote:Op woensdag 12 oktober 2022 19:36 schreef speknek het volgende:
[ twitter ]
Rusland is een beetje getraumatiseerd
Doe maar ruig.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 19:45 schreef Aether het volgende:
Nederland gaat luchtafweer aan Oekrane leveren
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-64646692
Oekrane krijgt luchtverdedigingsraketten van Nederland, ter waarde van 15 miljoen euro. Minister Ollongren van Defensie maakte dat vandaag bekend bij aanvang van de NAVO-bijeenkomst in Brussel.
Grappig dat hij een potentile bom zo als een cadeautje uitpakt!quote:
Ehh, ze hadden Russische vlaggen bij zich, lijkt me vrij duidelijkquote:Op woensdag 12 oktober 2022 19:30 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Je kan iemand niet herkennen als oekrainer of Rus.
Dus ze heeft leuzen zitten roepen in dat protest.
Das vergelijkbaar met niggers schreeuwen in de Bronx
Dit is dus wel een typisch voorbeeld waar desinformatie wordt verspreid. In dit geval niet echt heel erg boeiend (hoewel een Oegandees dat misschien anders vind). Maar dit filmpje staat dus op Dumpert, maar ook overal op Twitter met erbij dat het Oeganda betreft. Ik zie een verkeerde vlag, te blanke mensen en vraag het me dan toch af. Even uitzoeken en kom uit bij Honduras (zie https://goo.gl/maps/aV8U9PMjwpKWU8jV6 ). Maar Lospedrosa denkt dan niet: "oh, foutje, ik pas het even aan" ofzo, en zo blijft foutieve berichtgeving rondgaan.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 19:02 schreef Lospedrosa het volgende:
Stuur een mailtje naar Dumpert.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 19:59 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Dit is dus wel een typisch voorbeeld waar desinformatie wordt verspreid. In dit geval niet echt heel erg boeiend (hoewel een Oegandees dat misschien anders vind). Maar dit filmpje staat dus op Dumpert, maar ook overal op Twitter met erbij dat het Oeganda betreft. Ik zie een verkeerde vlag, te blanke mensen en vraag het me dan toch af. Even uitzoeken en kom uit bij Honduras (zie https://goo.gl/maps/aV8U9PMjwpKWU8jV6 ). Maar Lospedrosa denkt dan niet: "oh, foutje, ik pas het even aan" ofzo, en zo blijft foutieve berichtgeving rondgaan.
Dit is een fenomeen wat ik erg storend vind en komt in de berichtgeving over Oekrane en Rusland maar ook al te vaak voor (om maar even terug on topic te keren)
Dat derde front eindelijk incoming?quote:Op woensdag 12 oktober 2022 20:07 schreef slashdotter3 het volgende:
10k Ukrainers die terugkomen uit de UK rekensommetje: Rough math . . . 4 platoons of 60 make up a company of 240. Four companies make a battalion of 960, add 40 for HQ detachment for an even thousand. 5 battalions to make up a brigade of 5,000. Two brigades worth of troops. That’s a lot.
I would expect some intense counteroffensives in the near future.
Even voor de sjeuquote:Op woensdag 12 oktober 2022 19:45 schreef Aether het volgende:
Nederland gaat luchtafweer aan Oekrane leveren
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-64646692
Oekrane krijgt luchtverdedigingsraketten van Nederland, ter waarde van 15 miljoen euro. Minister Ollongren van Defensie maakte dat vandaag bekend bij aanvang van de NAVO-bijeenkomst in Brussel.
Dit is precies waarom bijvoorbeeld in Nederland agressief en onbeschoft gedrag loont. De ene partij gaat er ten onrechte vanuit dat de andere eruit wil komen ondanks de al dan niet gespeelde emotie. Over dit mechanisme is het boekje "Het agressieparadijs" geschreven. Ook van toepassing op megalomane verkapte dictators dus.quote:
quote:Op woensdag 12 oktober 2022 20:16 schreef speknek het volgende:
Putin en Xi: dit is het begin van een multipolaire wereld.
Multipolaire wereld:
[ twitter ]
Oh ja, bij nader inzien toch een soort iets donkerder versie van de Luxemburgse vlag. Rest de vraag: waar de neuk is Luxemburg?quote:Op woensdag 12 oktober 2022 20:24 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Dacht ook dat wij dat waren, maar wij zitten 3 stoelen verder denk ik.
Haha ik denk dat dat Luxemburg is en dat wij twee verder naar links zijn.quote:
Ik blijf het ergens toch ook wel heerlijk naef vinden dat Rusland denk dat zij ook een pool zullen zijn in die multipolaire wereld.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 20:16 schreef speknek het volgende:
Putin en Xi: dit is het begin van een multipolaire wereld.
Multipolaire wereld:
[ twitter ]
Een pukkel op de bips van China.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 20:29 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Ik blijf het ergens toch ook wel heerlijk naef vinden dat Rusland denk dat zij ook een pool zullen zijn in die multipolaire wereld.
quote:
Dit is het opvallendste stukje eraan. Langzaam maar zeker en toch hebben de Russen zich in laten sluiten. Opnieuw slechte leiding lijkt me.quote:The direction of Ukrainian advances suggests the Russian occupiers may be out-manoeuvred at their positions near Mylove.
Sterke mannen aan het roer. Dan krijg je dat. Die gaan uiteraard niet delegeren. Elk voordeel heeft zijn nadeel.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 20:33 schreef Qarrad het volgende:
[..]
[..]
Dit is het opvallendste stukje eraan. Langzaam maar zeker en toch hebben de Russen zich in laten sluiten. Opnieuw slechte leiding lijkt me.
Misschien zochten ze naar een omgekeerde vlag.quote:
Dank, gelezen. Ik wil er, als je erin genteresseerd of benieuwd naar bent (misschien ook helemaal nietquote:
n.a.v. de aandacht voor Europarlementarier Rob Roos van Nee21.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 18:46 schreef Jemoederniet het volgende:
[..]
Huh? Gisteren zat Rob de Wijk er nog.
Die inhoud is vrij duidelijk, al vanaf het begin: het is makkelijk praten over de-escalatie en tafelgesprekken en inschikken wanneer het een volk ander dan je eigen volk betreft.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 20:49 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dank, gelezen. Ik wil er, als je erin genteresseerd of benieuwd naar bent (misschien ook helemaal niet), best op reageren met wat ik ervan vind vergeleken met de situatie nu. Maar wanneer er dan een reactie volgt gericht op mij als persoon of met bijvoorbeeld Holocaust-retoriek en geen weerlegging van de inhoud zelf, heb ik niet zoveel zin om daar moeite in te steken. Dit is niet om zielig te zijn of geen antwoord te willen geven, maar ik geef het vooraf aan omdat het voor zowel jou als mij geen zin heeft om epistels naar elkaar te tikken wanneer het daarna niet over de inhoud zelf gaat.
Ok, als dat het uitgangspunt is en je het als vaststaand feit beschouwt, heeft een reactie inderdaad weinig zin. Dan gaat het niet om iemands redenatie achter waarom ze in bepaalde gevallen de-escalatie beter vinden (waar je het volledig mee oneens kunt zijn en tegenin kunt gaan waarom dat volgens jou niet klopt), maar uitsluitend om aan te geven dat het makkelijk praten is wanneer het een ander volk dan je eigen volk betreft.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 20:53 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Die inhoud is vrij duidelijk, al vanaf het begin: het is makkelijk praten over de-escalatie en tafelgesprekken en inschikken wanneer het een volk ander dan je eigen volk betreft.
Daarentegen betekent slachtoffer zijn niet dat je betere keuzes maakt, dus dat iets makkelijk is betekent niet dat het dan altijd slecht zou zijn. Hoewel ze in dit geval verdomd weinig keuze hebben met het vechten tegen de Russen. Stoppen met vechten betekent dat het land geterroriseerd en vernietigd wordt.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 20:53 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Die inhoud is vrij duidelijk, al vanaf het begin: het is makkelijk praten over de-escalatie en tafelgesprekken en inschikken wanneer het een volk ander dan je eigen volk betreft.
Poetin heeft de leiding over de Russische horde op zich genomen en blijkt - hoe verrassend - "Grfaz 2.0" te zijn.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 20:33 schreef Qarrad het volgende:
[..]
[..]
Dit is het opvallendste stukje eraan. Langzaam maar zeker en toch hebben de Russen zich in laten sluiten. Opnieuw slechte leiding lijkt me.
Ik zie aldoor de lijstjes voorbij komen van Russische verliezen. Maar is er ook een idee wat aan de kant van Oekrane verloren is gegaan? Dan wel materiaal, dan wel manschappenquote:Op woensdag 12 oktober 2022 21:14 schreef polderturk het volgende:
7000 VISUEEL BEVESTIGDE VERLIEZEN VAN MILITAIR MATERIEEL !!!!!
[ twitter ]
En kinderen die worden verkracht. Maar dat kun je ook zien als een vroege ervaring.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 21:17 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Daarentegen betekent slachtoffer zijn niet dat je betere keuzes maakt, dus dat iets makkelijk is betekent niet dat het dan altijd slecht zou zijn. Hoewel ze in dit geval verdomd weinig keuze hebben met het vechten tegen de Russen. Stoppen met vechten betekent dat het land geterroriseerd en vernietigd wordt.
Jazeker.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 21:24 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Ik zie aldoor de lijstjes voorbij komen van Russische verliezen. Maar is er ook een idee wat aan de kant van Oekrane verloren is gegaan? Dan wel materiaal, dan wel manschappen
Ik zie dit plaatje voorbij komen in de comments daar:quote:Op woensdag 12 oktober 2022 21:24 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Ik zie aldoor de lijstjes voorbij komen van Russische verliezen. Maar is er ook een idee wat aan de kant van Oekrane verloren is gegaan? Dan wel materiaal, dan wel manschappen
Nee, dat wordt stilgehouden om begrijpelijke redenen.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 21:24 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
https://en.wikipedia.org/(...)War#Total_casualtiesquote:Op woensdag 12 oktober 2022 21:48 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nee, dat wordt stilgehouden om begrijpelijke redenen.
quote:
Aangezien men het over missiles heeft die in een door een ander land geleverd systeem geladen gaan worden kunnen het geen Stingers zijn aangezien dat per definitie geen losse missiles zijn.quote:
Uhu...quote:Op woensdag 12 oktober 2022 21:58 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.msn.com/en-us(...)xplosion/ar-AA12SFRH
U.S. Drone Could Be Behind Crimea Bridge Explosion
[ afbeelding ]
Natuurlijk nietquote:Op woensdag 12 oktober 2022 21:58 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.msn.com/en-us(...)xplosion/ar-AA12SFRH
U.S. Drone Could Be Behind Crimea Bridge Explosion
[ afbeelding ]
Nou en wordt je daar wijzer van?quote:Op woensdag 12 oktober 2022 21:55 schreef Qarrad het volgende:
[..]
https://en.wikipedia.org/(...)War#Total_casualties
En het meeste spul van Oekraine wordt snel vervangen. Terwijl Rusland dat niet kan.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 21:31 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Ik zie dit plaatje voorbij komen in de comments daar:
[ afbeelding ]
Goed punt. AMRAAM dus.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 22:03 schreef AchJa het volgende:
[..]
[..]
Aangezien men het over missiles heeft die in een door een ander land geleverd systeem geladen gaan worden kunnen het geen Stingers zijn aangezien dat per definitie geen losse missiles zijn.![]()
Het blijft bij deze ene continue golf. De golf kan gentensiveerd worden, maar het blijft bij deze ene golf.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 22:19 schreef slashdotter3 het volgende:
Het Kremlin zegt dat er geen nieuwe golf reservisten wordt opgeroepen.
Onder pantser zie je niet veel hoorquote:Op woensdag 12 oktober 2022 22:27 schreef ExTec het volgende:
Jezus. Ben je dan blind ofzo.
[ twitter ]
Niet te gelovenquote:Op woensdag 12 oktober 2022 22:27 schreef ExTec het volgende:
Jezus. Ben je dan blind ofzo.
[ twitter ]
Dacht dat zo’n tank juist gemaakt was om mijnen te kunnen doorstaan. Of zijn dit heel pittige ofzo?quote:Op woensdag 12 oktober 2022 22:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Onder pantser zie je niet veel hoor
Antwoord is: niet genoeg ervaring.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 22:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Onder pantser zie je niet veel hoor
Zit natuurlijk wel een flinke bias in: Oekraners delen graag beelden van de Russische verliezen maar niet die van hun eigen verliezen, en de Russen maken/publiceren sowieso weinig beeldmateriaal. Dus dat vertekent nogal wanneer je gaat tellen op basis van beeldmateriaal.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 21:31 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Ik zie dit plaatje voorbij komen in de comments daar:
[ afbeelding ]
China, India en Zuid Afrika hebben dan wel weer gekozen om niet deel te nemen aan het stemmen.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 22:36 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Alleen de landen met een kakkerlak aan het roer stemmen tegen.
toch voorspelbaar maar erg teleurstellend, van landen als China, India en Pakistan, neem dan gewoon een stelling in.quote:
Onzin, en dat weet je. Meer dan een kwartier voor jouw post zijn de aantallen genoemd en is een grafiek getoond. En ga nou niet zeggen dat je 900 seconden nodig hebt gehad om 56 letters, 6 spaties, n komma en n punt te typen.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 21:48 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nee, dat wordt stilgehouden om begrijpelijke redenen.
Anti tank mijnen noemen ze expres zo. Je mag als anti tank mijn pas anti tank mijn heten als je een tank kapot kan maken.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 22:34 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dacht dat zo’n tank juist gemaakt was om mijnen te kunnen doorstaan. Of zijn dit heel pittige ofzo?
Waarom houdt Zuid Afrika zich eigenlijk afzijdig?quote:Op woensdag 12 oktober 2022 22:39 schreef Momo het volgende:
[..]
China, India en Zuid Afrika hebben dan wel weer gekozen om niet deel te nemen aan het stemmen.
Dat doen ze ook.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 22:39 schreef Korenfok het volgende:
[..]
toch voorspelbaar maar erg teleurstellend, van landen als China, India en Pakistan, neem dan gewoon een stelling in.
Zal me niks verbazen als het hun eigen mijnen zijn.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 22:36 schreef ExTec het volgende:
[..]
Antwoord is: niet genoeg ervaring.
Ik kan, incl zeer vreemde hoek van de camera, "zien" dat dat ding te breed is om tussen die 2 mijnen door te kunnen rijden.
De bestuurder blijkbaar niet. Heeft totaal geen gevoel van hoe breed het ding is waar die in zit. En ff checken, dat hoeft blijkbaar niet.
Maar qua incompetente stupiditeit is dit wel een dieptepunt.
Zoek voor de gein is op Google op “Russian succeses in Ukraine”quote:Op woensdag 12 oktober 2022 22:37 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Zit natuurlijk wel een flinke bias in: Oekraners delen graag beelden van de Russische verliezen maar niet die van hun eigen verliezen, en de Russen maken/publiceren sowieso weinig beeldmateriaal. Dus dat vertekent nogal wanneer je gaat tellen op basis van beeldmateriaal.
Niets nieuws die views post ik al sinds januari. Zie Russie desk en FP. Laatstgenoemde had daar deze week nog een artikel over.quote:
Nee die bronnen zijn niet accuraat en zeer uiteenlopend.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 22:39 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Onzin, en dat weet je. Meer dan een kwartier voor jouw post zijn de aantallen genoemd en is een grafiek getoond. En ga nou niet zeggen dat je 900 seconden nodig hebt gehad om 56 letters, 6 spaties, n komma en n punt te typen.
Tuurlijk, maar minder dan andersom omdat er namelijk meer gefilmd wordt door Oekrane en omdat ze een betere PR-toko hebben.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 22:41 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Zoek voor de gein is op Google op “Russian succeses in Ukraine”
Krijg je allemaal oekrainse overwinningsfilmpjes.
Aan de andere kant stemt Brazillie wel weer voor, die waren volgens mij ook wel redelijk neutraal in het verhaal.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 22:40 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Waarom houdt Zuid Afrika zich eigenlijk afzijdig?
Edit: beetje gegoogled, afhankelijk van olie en graan enzo als ik het goed begrijp
Sterker nog via Google vind je niet een filmpje met succes andersom.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 22:43 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar minder dan andersom omdat er namelijk meer gefilmd wordt door Oekrane en omdat ze een betere PR-toko hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |