Geen nep filmpje?quote:Op donderdag 13 oktober 2022 08:58 schreef speknek het volgende:
[ twitter ]
WTF. Over dronken middenklasse gesproken. Let op hoe die gast zijn kalasjnikov lekker leegschiet zonder omhoog te richten en de IFV recht over iemand heen dendert.
Als er een Palestijn omkomt dan explodeert de media maar 80.000 dode kinderen door honger, ziektes en geweld door Saudi-Arabië maalt niemand om.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 09:05 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Wat doe je precies als je je druk maakt om 80.000 omgekomen kinderen daar, behalve een vergelijking maken met een dode Palestijn?
We hebben Roemenië en Bulgarije ook in de EU gelaten terwijl er nog werk aan was. Die hebben in 10 jaar tijd ook flinke stappen gezet want dat waren voorheen ook gewoon boevennesten.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 08:31 schreef vosss het volgende:
[..]
Nee Oekraïne, maar Rusland evenzo hoor.
Open er een topic over.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 09:12 schreef HSG het volgende:
[..]
Als er een Palestijn omkomt dan explodeert de media maar 80.000 dode kinderen door honger, ziektes en geweld door Saudi-Arabië maalt niemand om.
Not this shit again.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 09:12 schreef HSG het volgende:
[..]
Als er een Palestijn omkomt dan explodeert de media maar 80.000 dode kinderen door honger, ziektes en geweld door Saudi-Arabië maalt niemand om.
Dat zal in de Krimoorlog zijn geweest. Ik wist niet dat er toen al zulke geavanceerde landmijnen anti-personeelsmijnen werden gebruikt, maar het franse Wikipedia-lemma over landmijnen maakt er gewag van:quote:Op donderdag 13 oktober 2022 01:29 schreef AnneX het volgende:
Opeens herinner ik mij de “Krimprothese” in het medisch jargon.
Is een protheses voor de voorvoet van mensen, die op een mijn zijn gelopen in een vorige oorlog en daarbij de voorvoet zijn kwijtgeraakt. WW 1 of 2 weet ik niet meer.
Google ook niet.
quote:Durant la guerre de Crimée, les Russes créent des « petites machines infernales destinées à éclater sous les pieds de nos soldats ».
De media explodeert ook al lang niet meer voor een dode Palestijn hoor.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 09:12 schreef HSG het volgende:
[..]
Nederland is ook corrupt. Er meer dan 40 jaar over steggelen wie opdraait voor schade in Groningen, een beloofde spoorverbinding als compensatie die ineens te duur was, maar wel feest vieren van het daar verdiende geld in Amsterdam, tientallen stalbranden waarvan veel bij dezelfde eigenaar die nog steeds niet gecontroleerd wordt en hup opnieuw begint met verzekeringsgeld, premier die cruciale gesprekken wist en een geheugen als een vergiet heeft, burgermeesters die familieleden opdrachten gunnen, dividendbelastingdeal met Unilever, voor mijn eigen deur ligt een corrupte stoep: het enige trottoir in de hele stad dat ineens halsoverkop vervangen moest worden en nu detoneert in de wijk. Kleding die door slavenarbeid wordt verkregen, daarover liegen. Woekerprijzen voor wrakke huisjes waar 3 seizoensarbeiders 1 bed delen waar ze bij toerbeurt in slapen. Voetbalstadions die continu geld krijgen, waar bibliotheken sluiten. Vrouwenhandel. Drugsproductie waarvan het giftige afval in natuurgebieden of woonwijken wordt gedumpt. Stikstofcrisis, toelagenschandaal, achterstelling KNILsoldaten, alles wordt gerekt in de hoop dat het overwaait of doorgeschoven kan worden naar de volgende regering.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 08:18 schreef vosss het volgende:
[..]
Nouja, ze lossen het onderling maar op. Laat ons er buiten. WO3 wordt gestart vanwege een gaar corrupt land. Ik heb daar gewoon geen zin in.
Juist!quote:Op donderdag 13 oktober 2022 08:33 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Oekraine is sinds ze die Poetinpijper hebben weggetrapt in 2013 keihard bezig met het oplossen van corruptie.
Het is dat het offtopic is, maar je kunt zo nog 20 zaken aan die lijst toevoegen.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 09:27 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Nederland is ook corrupt. Er meer dan 40 jaar over steggelen wie opdraait voor schade in Groningen, een beloofde spoorverbinding als compensatie die ineens te duur was, maar wel feest vieren van het daar verdiende geld in Amsterdam, tientallen stalbranden waarvan veel vij dezelfde eigenaar die nog steeds niet gecontroleerd wordt en hup opnieuw begint met verzekeringsgeld, premier die cruciale gesprekken wist en een geheugen als een vergiet heeft, burgermeesters die familieleden opdrachten gunnen, dividendbelastingdeal met Unilever, voor mijn eigen deur ligt een corrupte stoep: het enige trottoir in de hele stad dat ineens halsoverkop vervangen moest worden en nu detoneert in de wijk. Kleding die door slavenarbeid wordt verkregen, daarover liegen. Woekerprijzen voor wrakke huisjes waar 3 seizoensarbeiders 1 bed delen waar ze bij toerbeurt in slapen. Vrouwenhandel. Drugsproductie waarvan het giftige afval in natuurgebieden of woonwijken wordt gedumpt. Stikstofcrisis, toelagenschandaal, achterstelling KNILsoldaten, alles wordt gerekt in de hoop dat het overwaait of doorgeschoven kan worden naar de volgende regering.
En Oekraïne probeerde iets aan de corruptie te doen!
Corruptie is werkelijk een drogreden om deze oorlog te billijken.
[..]
Juist!
Hier wel.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 09:16 schreef Bieselke het volgende:
[..]
De media explodeert ook al lang niet meer voor een dode Palestijn hoor.
Dezelfde tactiek als in Syriëquote:Op donderdag 13 oktober 2022 09:06 schreef Starhopper het volgende:
Deze morgen weer raketten in een appartementencomplex. Ik haat Poetin!![]()
![]()
Moet je misschien stoppen met Turkse? Media volgen?quote:
Wat heeft dat te maken met hoe jijzelf erin staat dan?quote:Op donderdag 13 oktober 2022 09:12 schreef HSG het volgende:
[..]
Dat weet ik en het is off topic, sorry daarvoor.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 09:31 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het is dat het offtopic is, maar je kunt zo nog 20 zaken aan die lijst toevoegen.
Hulde.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 09:27 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Nederland is ook corrupt. Er meer dan 40 jaar over steggelen wie opdraait voor schade in Groningen, een beloofde spoorverbinding als compensatie die ineens te duur was, maar wel feest vieren van het daar verdiende geld in Amsterdam, tientallen stalbranden waarvan veel bij dezelfde eigenaar die nog steeds niet gecontroleerd wordt en hup opnieuw begint met verzekeringsgeld, premier die cruciale gesprekken wist en een geheugen als een vergiet heeft, burgermeesters die familieleden opdrachten gunnen, dividendbelastingdeal met Unilever, voor mijn eigen deur ligt een corrupte stoep: het enige trottoir in de hele stad dat ineens halsoverkop vervangen moest worden en nu detoneert in de wijk. Kleding die door slavenarbeid wordt verkregen, daarover liegen. Woekerprijzen voor wrakke huisjes waar 3 seizoensarbeiders 1 bed delen waar ze bij toerbeurt in slapen. Voetbalstadions die continu geld krijgen, waar bibliotheken sluiten. Vrouwenhandel. Drugsproductie waarvan het giftige afval in natuurgebieden of woonwijken wordt gedumpt. Stikstofcrisis, toelagenschandaal, achterstelling KNILsoldaten, alles wordt gerekt in de hoop dat het overwaait of doorgeschoven kan worden naar de volgende regering.
En Oekraïne probeerde iets aan de corruptie te doen!
Corruptie is werkelijk een drogreden om deze oorlog te billijken.
[..]
Juist!
In syrie was het succesvol.quote:
Wel jammer dat we nooit de T-14 hebben gezienquote:Op donderdag 13 oktober 2022 09:48 schreef xpompompomx het volgende:
Hoe weet je dat de Speciale Militaire Operatie niet al te lekker gaat:
Russia To ‘Modernize’ 800 Vintage T-62 Tanks Due To Ukraine Losses
Met welk doel? Ze kunnen beter hun energie richten op het bevrijden van hun eigen land.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 09:46 schreef fjs het volgende:
Met al die beschietingen snap ik niet waarom Oekraïne het zo netjes speelt.
Schiet gewoon terug op Russische steden. Je laat dit toch niet toe.
Nou staat hij niet echt op, en hij blijft ook niet staan.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 09:03 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Het bizarre is dat ie opstaat, terwijl die wagen gewoon schommelt van het over hem heen rijden..
Misschien krijgen we de T-34 nog wel te zien.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 09:51 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Wel jammer dat we nooit de T-14 hebben gezien
Dat mag niet van de landen die hen wapens geven. Doen ze het wel, dan riskeren ze dat de hulp minder wordt.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 09:46 schreef fjs het volgende:
Met al die beschietingen snap ik niet waarom Oekraïne het zo netjes speelt.
Schiet gewoon terug op Russische steden. Je laat dit toch niet toe.
Eens!quote:Op donderdag 13 oktober 2022 09:51 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Met welk doel? Ze kunnen beter hun energie richten op het bevrijden van hun eigen land.
Ik heb zo het idee dat moderniseren een eufemisme is voor 'diesel in de tank en gaan'.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 09:48 schreef xpompompomx het volgende:
Hoe weet je dat de Speciale Militaire Operatie niet al te lekker gaat:
Russia To ‘Modernize’ 800 Vintage T-62 Tanks Due To Ukraine Losses
Nieuw luchtfiltertje, brandstoffiltertje, wat ophangpunten opnieuwlassen en GO!quote:Op donderdag 13 oktober 2022 09:55 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik heb zo het idee dat moderniseren een eufemisme is voor 'diesel in de tank en gaan'.
En misschien afstoffen en met verf de Z erop kalkenquote:Op donderdag 13 oktober 2022 09:55 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik heb zo het idee dat moderniseren een eufemisme is voor 'diesel in de tank en gaan'.
Ik zou er ondertussen best begrip voor hebben als ze eens een koekje van eigen deeg zouden uitdelen. Helaas is dat niet slim, risico op escalatie en verlies van internationale goodwill.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 09:55 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Eens!
Dood en verderf zaaien is geen doel. Alleen voor de Russen is dat een doel. Als ze wat in Rusland willen doen, dan gaat het om bommen op militaire doelen.
Boeiend. Dat geld komt toch wel.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 09:53 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Oekraïne vraagt IMF om miljarden aan steun vanwege begrotingstekort https://www.nu.nl/economi(...)egrotingstekort.html
Die reacties
Dat zou wel tof zijn!quote:Op donderdag 13 oktober 2022 09:53 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Misschien krijgen we de T-34 nog wel te zien.
Je weet dat nujij-reacties lezen de snelste manier is om hersencellen te laten afsterven hè?quote:Op donderdag 13 oktober 2022 09:53 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Oekraïne vraagt IMF om miljarden aan steun vanwege begrotingstekort https://www.nu.nl/economi(...)egrotingstekort.html
Die reacties
Gelukkig wel ja.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 09:57 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Boeiend. Dat geld komt toch wel.
Klopt, maar wel jammer dat ook op de conventionele kanalen nu de stokpaardjes "corruptie" "Zelenskyy zelfverrijker" en "praten" worden gebruikt. Op korte termijn maakt het niet uit maar het is beter om de goodwill van het volk te hebben.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 09:57 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Boeiend. Dat geld komt toch wel.
Zolang ze maar geen T-800 inzettenquote:Op donderdag 13 oktober 2022 09:53 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Allemaal simpele zielen die denken dat als de oorlog morgen voorbij is, het gas weer 70 cent is en een liter diesel 1,15.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 09:53 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Die reacties
Op middellange termijn moet UA zelf hun kacheltje rokend houden he.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 09:59 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Klopt, maar wel jammer dat ook op de conventionele kanalen nu de stokpaardjes "corruptie" "Zelenskyy zelfverrijker" en "praten" worden gebruikt. Op korte termijn maakt het niet uit maar het is beter om de goodwill van het volk te hebben.
Ik had het idee dat de algemene tendens wat positiever was naar Oekraïne.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 09:58 schreef Perrin het volgende:
[..]
Je weet dat nujij-reacties lezen de snelste manier is om hersencellen te laten afsterven hè?
Als de oorlog voorbij is. Anders wordt dat erg lastig lijkt me.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 10:00 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Op middellange termijn moet UA zelf hun kacheltje rokend houden he.
Conventionele kanalen? Volgens mij zijn debieltjes al langer dan vandaag of gister gigantisch oververtegenwoordigd in de reacties op nu.nl.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 09:59 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Klopt, maar wel jammer dat ook op de conventionele kanalen nu de stokpaardjes "corruptie" "Zelenskyy zelfverrijker" en "praten" worden gebruikt. Op korte termijn maakt het niet uit maar het is beter om de goodwill van het volk te hebben.
Klopt, maar deze oorlog gaat ook geen 2,5 jaar lang meer voortduren.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 10:00 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Als de oorlog voorbij is. Anders wordt dat erg lastig lijkt me.
Dit is precies waar Rusland op aanstuurt. Afbrokkelende steun. Maar we moeten doorzetten. De Russen beginnen al weer met hun gas te leuren dus dan weet je wel hoe laat het is.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 09:59 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Dan zal ik wel niet goed opgelet hebben. Ik dacht toch eerder wel meer veroordeling van Rusland dan Oekraïne te lezen.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 10:00 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Conventionele kanalen? Volgens mij zijn debieltjes al langer dan vandaag of gister gigantisch oververtegenwoordigd in de reacties op nu.nl.
De koopman wint het hier in Nederland toch altijd van de pastoor. Waarom denk je dat de VVD zo goed scoort?quote:Op donderdag 13 oktober 2022 10:00 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Ik had het idee dat de algemene tendens wat positiever was naar Oekraïne.
Sinds ik eens meegelezen heb in een Wappie Telegram groep op de telefoon van een familielid snap ik dit soort golven van reacties wel. Er wordt een link naar een nieuwsbericht gedumpt en binnen een paar uur heeft iedereen z'n FvD plasje gedaan.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 10:00 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Ik had het idee dat de algemene tendens wat positiever was naar Oekraïne.
Komt omdat onrendabele FvD-stemmers niet heel veel anders te doen hebben dan de godganse dag dit soort drek posten op internet. Die zijn extreem oververtegenwoordigd op dat soort kanalen. De zwijgende meerderheid is in dit geval de groep die het wel opneemt voor Oekraïne.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 09:59 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Dat durf ik niet te zeggen trouwens... niet op deze manier, maar ik zie het wel een soort frozen conflict worden. Net zoals Noord en Zuid-Korea ook nog steeds in oorlog zijn officieel.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 10:01 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Klopt, maar deze oorlog gaat ook geen 2,5 jaar lang meer voortduren.
Uhu eens.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 10:03 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Dat durf ik niet te zeggen trouwens... niet op deze manier, maar ik zie het wel een soort frozen conflict worden. Net zoals Noord en Zuid-Korea ook nog steeds in oorlog zijn officieel.
Wat meer compassie met onze zwakkeren mag ook wel.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 10:01 schreef Nielsch het volgende:
Het enige wat die laffe kuthond Poetin nog kan is burgerdoelen in steden bombarderen. Zijn legereenheden aan de frontlinie behandelt hij als stront en die zijn dus grotendeels kapot, ziek, uitgehongerd, verwond, bang of dood zonder eten, zonder goede kleding maar wel meet verroeste wapens uit de jaren '60 en vervoersmiddelen die soms nog ouder zijn. En dan moet de winter nog komen. Het Oekraïense leger krijgt zo'n miljoen winteruniformen van landen als de VS, Canada, Zweden en Rusland. De Russen moeten straks bij -20 graden vechten in hun zomerkloffie. Succes orcs.
Daarvoor kijk ik altijd naar wat er trending is op twitter.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 09:58 schreef Perrin het volgende:
[..]
Je weet dat nujij-reacties lezen de snelste manier is om hersencellen te laten afsterven hè?
Een oorlog kan heel lang blijven duren. Dat is wel een mogelijk scenario, een langdurig onrustige situatie met steeds weer oplaaiend conflict als de Russen zich weer vervelen.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 10:01 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hopelijk.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 10:01 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het zijn niet onze zwakkeren.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 10:04 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wat meer compassie met onze zwakkeren mag ook wel.
Ben jij niet Russich dan net als Nielsch?quote:Op donderdag 13 oktober 2022 10:07 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het zijn niet onze zwakkeren.
Ah ja, georganiseerd wappiën. Snap ik hem iets beter.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 10:02 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Sinds ik eens meegelezen heb in een Wappie Telegram groep op de telefoon van een familielid snap ik dit soort golven van reacties wel. Er wordt een link naar een nieuwsbericht gedumpt en binnen een paar uur heeft iedereen z'n FvD plasje gedaan.
Hij is al langer bezig, maar wij hebben dat nooit serieus genomen.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 10:06 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Een oorlog kan heel lang blijven duren. Dat is wel een mogelijk scenario, een langdurig onrustoge situatie met steeds weer oplaaiend conflict als de Russen zich weer vervelen.
Het in elkaar storten van Rusland met verlies van kernwapens zou helpen. Laat ze elkaar dan maar op stam-niveau de hersens inslaan.
Dat klopt. Sowieso sinds de annexatie van de Krim en onrust in het oosten.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 10:08 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
Hij is al langer bezig, maar wij hebben dat nooit serieus genomen.
Met de kerst zitten we bij dezequote:Op donderdag 13 oktober 2022 09:53 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Je zag het ook met de stikstof polls op nieuwssites.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 10:08 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Ah ja, georganiseerd wappiën. Snap ik hem iets beter.
Ik denk dat een redelijke meerderheid van de bevolking de boeren steunde. Echter hebben ze dat zelf verpest door de boel te terroriseren met hun trekkers en omgekeerde vlaggen.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 10:10 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je zag het ook met de stikstof polls op nieuwssites.
Waar je normaal 25 tot 100 stemmen zag bij een nieuwsbericht, had je dan ineens 800 stemmen waarvan 95% positief voor de boeren. En wel logisch, aangezien die zich in Telegram en Whatsapp groeperen, ook voor de acties.
Ik betaal nu 75 cent voor lpg gasquote:Op donderdag 13 oktober 2022 10:00 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Allemaal simpele zielen die denken dat als de oorlog morgen voorbij is, het gas weer 70 cent is en een liter diesel 1,15.
En dan nog zijn we één van de minst corrupte landen in de wereld. Wat een kutwereld leven we eigenlijk in. Kutmensen vooralquote:Op donderdag 13 oktober 2022 09:31 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het is dat het offtopic is, maar je kunt zo nog 20 zaken aan die lijst toevoegen.
Ik heb een sjoemeldiesel dus ik voel me vies genaaid want ik betaal wel de hoofdprijs aan wegenbelasting. Maar goed het is wat het is, als ik hem verkoop krijg ik nog een schijntje voor dat ding en een beetje fatsoenlijke occasion is tegenwoordig zo 15-20k.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 10:13 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik betaal nu 75 cent voor lpg gas
Met Facebook reacties lezen gaat het afsterven nog net iets sneller.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 09:58 schreef Perrin het volgende:
[..]
Gemiddeld gesproken ijdele, hebberige, kortzichtige wezens jaquote:Op donderdag 13 oktober 2022 10:15 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
En dan nog zijn we één van de minst corrupte landen in de wereld. Wat een kutwereld leven we eigenlijk in. Kutmensen vooral
Echt niet. Je hebt zelf vaak zat geroepen dat het je om maar 1 ding gaat. Je eigen portomonnee.quote:
Drama queen. Alsof FR de enige is met nukesquote:Op donderdag 13 oktober 2022 10:27 schreef Starhopper het volgende:
Poetin heeft een vrijbrief om Oekraine te nuken
[ twitter ]
En da's wel lachen, want daar post iedereen op persoonlijke titel en verschijnen hun reacties in de tijdlijn van vrienden.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 10:20 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Met Facebook reacties lezen gaat het afsterven nog net iets sneller.
Moah, de VS zei ook tegen Saddam dat ze niets zouden doen als hij Koeweit zou binnenvallen, en vervolgens wordt hij er door de VS weer uitgetrapt.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 10:27 schreef Starhopper het volgende:
[ twitter ]
Nope, ze hebben gewaarschuwd voor "catastrophic consequences" maar de precieze uitwerking daarvan laten ze in het midden. De verwachting is wel dat het niet nucleair zal zijn maar ze hebben het niet expliciet uitgesloten, en die onzekerheid is nou juist een belangrijk onderdeel van de afschrikking.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 10:31 schreef Aurelius het volgende:
Biden heeft toch al eerder precies hetzelfde gezegd?
Hou dan je mond als je niks zinnigs te melden hebt. Met leiders als Macron en Scholz achter de buitenlandse politiek is Europa reddeloos verloren.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 10:27 schreef Starhopper het volgende:
[ twitter ]
Is weer zo'n schitterende poging van de Fransen om te laten zien dat zij ook heus nog wel een grootmacht zijn.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 10:37 schreef Scrummie het volgende:
Ik snap vooral niet waarom Frankrijk denkt zoiets te moeten melden.
Door Poetin alvast te vertellen dat hij zeker niet het ergste hoeft te vrezen als hij nukes inzet.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 10:39 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Is weer zo'n schitterende poging van de Fransen om te laten zien dat zij ook heus nog wel een grootmacht zijn.
Schijnt dat Rusland bij Lyman alweer terreinwinst heeft gemaakt met hun human wavesquote:Op donderdag 13 oktober 2022 01:25 schreef polderturk het volgende:
Rusland gebruikt steeds oudere howitzers, terwijl Oekraïne meer en meer modern spul lijkt.
Het volgende grote verlies van gebied zit er aan te komen voor Rusland in Oekraïne.
[ twitter ]
Die Russen moeten niet zo klagen, je kunt best iets over hebben voor je moederland dat zo bedreigd wordtquote:Op donderdag 13 oktober 2022 10:37 schreef polderturk het volgende:
Die D1 howitzers uit WOII die Rusland gaat inzetten hebben maar een bereik van 13 km. De Oekraïnse howitzers hebben een bereik van 40 km. En Oekraïne krijgt veel meer van dat spul. Het is alsof je met een pijl en boog tegen een machinegeweer vecht.
[ twitter ]
Nee. Die heeft gezegd dat er een stevige reactie gaat komen als Poetin dat doet. Hij heeft niet gezegd, wat hij wel en niet gaat doen.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 10:31 schreef Aurelius het volgende:
Biden heeft toch al eerder precies hetzelfde gezegd?
Denk dat de Russen sowieso al niet zo zaten te sidderen om het gezwaai met een stokbrood vanuit het Elysee.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 10:41 schreef Perrin het volgende:
[..]
Door Poetin alvast te vertellen dat hij zeker niet het ergste hoeft te vrezen als hij nukes inzet.
Nee, slim om iets de wereld in te slingeren dat geinterpreteerd kan worden als een groen licht door Poetin.
Precies dit soort staart-tussen-de-benen gezwam waar Macron en Scholz in uitblinken is wat Poetin uitlokt en blijft uitlokken. Appeasement door zachte heelmeesters.
Dan nog hoef je ze niet te verzekeren wat je allemaal níet gaat doen als Poetin verder escaleert.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 10:53 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Denk dat de Russen sowieso al niet zo zaten te sidderen om het gezwaai met een stokbrood vanuit het Elysee.
Laten we hopen dat dit tijdelijk is.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 10:44 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Schijnt dat Rusland bij Lyman alweer terreinwinst heeft gemaakt met hun human waves
De geleverde wapens van Frankrijk doen dat wel, denkelijk.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 10:53 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Denk dat de Russen sowieso al niet zo zaten te sidderen om het gezwaai met een stokbrood vanuit het Elysee.
Het zijn bescheiden bijdragen natuurlijk, maar wel redelijke wapens.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 10:58 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De geleverde wapens van Frankrijk doen dat wel, denkelijk.
Maar zoals altijd bedoel je natuurlijk gewoon: eindelijk overgeven.quote:
Dit is juist gunstig, want het zegt een aantal dingen:quote:Op donderdag 13 oktober 2022 10:27 schreef Starhopper het volgende:
[ twitter ]
Alle materiële schade kan gewoon weer gerepareerd worden. Ja.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 11:01 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar zoals altijd bedoel je natuurlijk gewoon: eindelijk overgeven.
Waarom ben je daar niet gewoon eerlijk over?
En het komt een beetje over alsof jij denkt dat er 0 werkende wegen of spoorlijnen meer zijn, maar dat is verre van de waarheid hé.
Frankrijk hoeft ook helemaal geen nukes te gooien als Rusland dat in Oekraïne doet. Dat doen de VS wel.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 11:03 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Dit is juist gunstig, want het zegt een aantal dingen:
- Ze geven aan geen nukes te gebruiken, niet als vergelding maar dus zeker ook niet als pre-emptive strike zoals sommige russen lijken te geloven
- Ze kunnen gewoon een hard antwoord geven met normale wapens, zonder een nucleaire escalatie te creeeren.
De ideale situatie is natuurlijk dat je überhaupt geen antwoord hoeft te geven omdat de Russen het niet aan durven, en daarvoor helpt het wel als je ze niet een lijstje geeft van alles wat je niet wil doen.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 11:03 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
- Ze geven aan geen nukes te gebruiken, niet als vergelding maar dus zeker ook niet als pre-emptive strike zoals sommige russen lijken te geloven
- Ze kunnen gewoon een hard antwoord geven met normale wapens, zonder een nucleaire escalatie te creeeren.
Dat is vrij tragisch. Maar bedenk dat de bombardementen van maandag wel 7 doden opleverde. 7. Erg voor die individuen, absoluut, maar terwijl ik dit tik maakt het oekrainse leger een veelvoud aan russen af op het slagveld.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 11:04 schreef capricia het volgende:
[..]
Alle materiële schade kan gewoon weer gerepareerd worden. Ja.
Mensenlevens daarentegen![]()
Je overgeven aan Poetin en zijn filtratiekampen lijkt me de hel op aarde.
Spreken is zilver, zwijgen is goud.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 11:03 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |