SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
Net als #ikdoenietmeermee toen met coronaquote:Op maandag 10 oktober 2022 16:59 schreef Alpha0 het volgende:
Hmm, #nietmijnoorlog trending op Twitter.
Of #hetwastochnietmijnkindindiekelder bij de zaak Dutroux.quote:Op maandag 10 oktober 2022 17:43 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Net als #ikdoenietmeermee toen met corona
Wie zegt dat wij dat niet mogen? Ik geef alleen aan dat het een gigantisch risico is. Anders had de VS Noord-Korea ook al naar de tyfus gebombardeerd. Dat doen ze niet want kernwapens. In een hot war met Rusland lijkt me dat risico nog veel en veel groter. Rusland heeft immers geen middelen meer om conventioneel terug te slaan. Bij een kernoorlog zijn er alleen maar verliezers. En na heel wat jaar misschien wel >90% van de wereldpopulatie.quote:Op maandag 10 oktober 2022 17:32 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Waarom mag Rusland Oekrane binnenvallen maar mogen wij niet terugslaan?
Wat dat betreft is het net zo'n faal als de V1 in 1944. In plaats van ze af te schieten op de stranden van Normandi gingen ze naar Londen. In Normandi hadden ze veel meer problemen kunnen veroorzaken.quote:
We?quote:Op maandag 10 oktober 2022 17:52 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Gelukkig dat we daar niet naar luisteren.
Was dat ook niet een kwestie van nauwkeurigheid?quote:Op maandag 10 oktober 2022 17:52 schreef Ulx het volgende:
[..]
Wat dat betreft is het net zo'n faal als de V1 in 1944. In plaats van ze af te schieten op de stranden van Normandi gingen ze naar Londen. In Normandi hadden ze veel meer problemen kunnen veroorzaken.
Misschien is dit een mooi voorbeeld van: https://en.wikipedia.org/wiki/Lady_Carcasquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Net doen alsof je nog genoeg raketten hebt, hopen dat je tegenstander bang wordt. Maar in werkelijkheid is het een wanhoopsdaad. Denk niet dat het dit keer lukt.Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
Ja, broekjepoepen voor Putin moeten we. Niet weer dit verhaalquote:Op maandag 10 oktober 2022 17:50 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Wie zegt dat wij dat niet mogen? Ik geef alleen aan dat het een gigantisch risico is. Anders had de VS Noord-Korea ook al naar de tyfus gebombardeerd. Dat doen ze niet want kernwapens. In een hot war met Rusland lijkt me dat risico nog veel en veel groter. Rusland heeft immers geen middelen meer om conventioneel terug te slaan. Bij een kernoorlog zijn er alleen maar verliezers. En na heel wat jaar misschien wel >90% van de wereldpopulatie.
quote:Op maandag 10 oktober 2022 16:07 schreef AchJa het volgende:
Nee hoor, dat is helemaal niet toegegeven. Dat verhaal van een nb. anonieme bron ging ook... Daar is nog niks aan veranderd.
De enige die hier zaken kapot maakt is Rusland, toch?quote:Op maandag 10 oktober 2022 17:59 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Joh laat gaan. Die toetsenbordheldjes weten niet half wat oorlog inhoudt.
Rusland is kut, Poetin is een klootzak en alles moet kapot. Die kennen we nu wel.
Dat zien we inderdaad de afgelopen dagen.quote:
Of toen Hitler besloot z'n luftwaffe te richten op Engelse steden ipv vliegvelden en havens. Ook alleen uit rancune na een kleine luchtaanval op Berlijn. Dit heeft de Britten de tijd gegeven om de RAF weer op te bouwen en te herorganiseren.quote:Op maandag 10 oktober 2022 17:52 schreef Ulx het volgende:
[..]
Wat dat betreft is het net zo'n faal als de V1 in 1944. In plaats van ze af te schieten op de stranden van Normandi gingen ze naar Londen. In Normandi hadden ze veel meer problemen kunnen veroorzaken.
Definieer "wij" ?quote:Op maandag 10 oktober 2022 17:32 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Waarom mag Rusland Oekrane binnenvallen maar mogen wij niet terugslaan?
Boeiend. Wij buigen immers niet voor Poetin. Dan de wereld maar kapot.quote:Op maandag 10 oktober 2022 18:00 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
De enige die hier zaken kapot maakt is Rusland, toch?
Als Oekrane dat mandaat geeft kan het prima hoor.quote:Op maandag 10 oktober 2022 18:02 schreef Vallon het volgende:
[..]
Definieer "wij" ?
En als met "wij" het Westen wordt bedoeld, dan nog heeft die geen mandaat om het land in conflict te betreden. een land dat formeel geen lid is van een verdragsorganisatie.
En nee, Rusland mocht ook niet Oekrane binnenvallen en heeft daarmee alle rechtsorde genegeerd.
Zelf hoop en verwacht ik dat Rusland's zetel wordt verwijderd uit de Veiligheidsraad. Het land verworden tot terrorist, is een regelrechte bedreiging voor de veiligheid van anderen. Een land dat weigert zich te houden aan resoluties, heeft geen plaats in een overlegorgaan dat die resoluties moet waarborgen.
Als het land in conflict expliciet om steun vraagt is er geen reden waarom dit niet zou mogen. Het Westen deinst er echter voorlopig ook voor terug om echt betrokken te worden bij de oorlog anders dan indirect door het leveren van steun.quote:Op maandag 10 oktober 2022 18:02 schreef Vallon het volgende:
[..]
Definieer "wij" ?
En als met "wij" het Westen wordt bedoeld, dan nog heeft die geen mandaat om het land in conflict te betreden. een land dat formeel geen lid is van een verdragsorganisatie.
En nee, Rusland mocht ook niet Oekrane binnenvallen en heeft daarmee alle rechtsorde genegeerd.
Zelf hoop en verwacht ik dat Rusland's zetel wordt verwijderd uit de Veiligheidsraad. Het land verworden tot terrorist, is een regelrechte bedreiging voor de veiligheid van anderen. Een land dat weigert zich te houden aan resoluties, heeft geen plaats in een overlegorgaan dat die resoluties moet waarborgen.
De wereld is pas kapot als je buigt voor dreigende dictators.quote:Op maandag 10 oktober 2022 18:04 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Boeiend. Wij buigen immers niet voor Poetin. Dan de wereld maar kapot.
Precies dat ja. Ik snap er echt geen bal van, er zit gewoon geen enkele achterliggende gedachte achter behalve terroriseren. Een van de grote voordelen van Oekrane is dat ze snel eenheden in het land van het ene front naar het andere kunnen verplaatsen. In plaats van dat proces te frustreren door met raketten de bruggen over de Dnipro te slopen gaan ze wat willekeurige civiele doelen kapot schieten. Wat een strategie, echt weer debiel Russischquote:
Heel nobel hoor, principes, liever een nucleair hellscape dan 'buigen voor een dictator' natuurlijk.quote:Op maandag 10 oktober 2022 18:08 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
De wereld is pas kapot als je buigt voor dreigende dictators.
Die leren dan snel van elkaar dat het werkt.
Dit is wel een exemplarische video, twee raketten op een energiecentrale afschieten en beide gaan er honderden meters naast.quote:Op maandag 10 oktober 2022 18:05 schreef asco het volgende:
https://www.geenstijl.nl/(...)-van-een-kruisraket/
Wat word de realiteit als je Putin overal zijn egostische klote-zin in geeft?quote:Op maandag 10 oktober 2022 18:12 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Heel nobel hoor, principes, liever een nucleair hellscape dan 'buigen voor een dictator' natuurlijk.
Noem je dat realiteitszin?
Ja, zoals men zei toen men mondkapjes moest dragen in de tram:quote:Op maandag 10 oktober 2022 18:08 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
De wereld is pas kapot als je buigt voor dreigende dictators.
Die leren dan snel van elkaar dat het werkt.
Het is bijna toepasselijk op de oorlog in Oekrane.quote:een volk dat voor tirannen zwicht,
zal meer dan lijf en goed verliezen,
dan dooft het licht.
Lijkt filmpje van hoe de besturing van een Patriot werkt.quote:Op maandag 10 oktober 2022 16:16 schreef Vallon het volgende:
[..]
De opleiding zal zeker verkort kunnen worden waarbij ook het vermijdbare risico toeneemt op (verwijtbare) fouten met fatale gevolgen die een professional met grote weerzin zal (en ws niet zou) willen accepteren.
Autorijden en zelfs fietsen is meer dan het voertuig aan de hand van een boekje bedienen. Het is ook leren en dat kost veel tijd die niet is in te korten; om het adequaat qua omstandigheden te gebruiken.
We leven niet in WO2 waar kamikazes alleen werd geleerd op te stijgen om neer te storten. Iemand kan een begenadigd ...vul-in... zijn dat pas na 10.000 uur zekerder is te stellen omdat die qua omstandigheden dan doorgaans alles al eens heeft doorgemaakt en goed opgelost.
Verder zijn tal van wapensystemen vooral een complex groepsgebeuren waarbij het tijd kost om een team in te werken. En nogmaals, dat is meer dan het protocol volgen.
Ik denk dat menigeen in een paar weken wel te leren is om een F35 in de lucht te krijgen en stijfstaand van overweldigende adrenalineprikkels, op een verkeerd knopje gaat drukken. De kans is meer dan levensgroot (ca 100%) dat die ongetrainde amateur dan 75M laat crashen met een enorm afbreukrisico van schade voor/aan anderen.
Mensen riepen vroeger ook op om Hitler maar zijn zin te geven uit angst voor verdere escalatie.quote:Op maandag 10 oktober 2022 18:12 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Heel nobel hoor, principes, liever een nucleair hellscape dan 'buigen voor een dictator' natuurlijk.
We bogen lang voor Hitler, toch ging de wereld kapot. We bogen voor Putin bij Georgi en de Krim, toch ging hij door en nu gaat alsnog de wereld kapot.quote:Op maandag 10 oktober 2022 18:04 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Boeiend. Wij buigen immers niet voor Poetin. Dan de wereld maar kapot.
Dat we Oekrane gaan opdelen. Maar van onze Europese Russen blijven ze af hoor!quote:Op maandag 10 oktober 2022 18:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Wat word de realiteit als je Putin overal zijn egostische klote-zin in geeft?
Ja alleen is dit niet onze oorlog.quote:Op maandag 10 oktober 2022 18:14 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ja, zoals men zei toen men mondkapjes moest dragen in de tram:
[..]
Het is bijna toepasselijk op de oorlog in Oekrane.
Het woord fearmongering prediken en dan met Hitler komen als vergelijk. Sterk.quote:Op maandag 10 oktober 2022 18:15 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Mensen riepen vroeger ook op om Hitler maar zijn zin te geven uit angst voor verdere escalatie.
Wat jij wil, zie mijn antwoord van een maand geleden: AchJa in OOR / Een tactische/militaire analyse van het front in Oekrane#21quote:
Voor iets wat niet "onze oorlog" is, ben je hier wel erg vaak te vinden.quote:Op maandag 10 oktober 2022 18:17 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Ja alleen is dit niet onze oorlog.
Ok. Vanaf nu wil ik jouw huis, en als je die niet geeft sla ik je op je bek. Net zo lang totdat ik mijn zin krijg.quote:Op maandag 10 oktober 2022 18:17 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dat we Oekrane gaan opdelen. Maar van onze Europese Russen blijven ze af hoor!
Er zit nog heel veel tussen Poetin zijn volledige zin geven en full pull instappen in een oostblok oorlogje.quote:Op maandag 10 oktober 2022 18:16 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
We bogen lang voor Hitler, toch ging de wereld kapot. We bogen voor Putin bij Georgi en de Krim, toch ging hij door en nu gaat alsnog de wereld kapot.
Ik snap dat je onwijs bang bent, maar toegeven werkt niet. Je kan deze vreselijke bloeddorstige dictators beter eerder stoppen dan later.
Geschiedenis bewijst dit keer op keer, toch zijn er mensen die er niet van leren en meteen alles aan ze willen geven, want anders...
De merknaam Chamberlain is sindsdien wat besmet, jaquote:Op maandag 10 oktober 2022 18:15 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Mensen riepen vroeger ook op om Hitler maar zijn zin te geven uit angst voor verdere escalatie.
Hoezo? Het is gewoon een feit dat je oproept om een genocide plegende dictator zijn zin te geven, laten we elkaar geen mietje noemen.quote:Op maandag 10 oktober 2022 18:17 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Het woord fearmongering prediken en dan met Hitler komen als vergelijk. Sterk.
Nucleaire dreigingen verliezen hun waarde ook als je ze om het uur maakt. De Russen zitten zelf ook niet te wachten op de nucleaire Apocalyps.quote:Op maandag 10 oktober 2022 18:16 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
We bogen lang voor Hitler, toch ging de wereld kapot. We bogen voor Putin bij Georgi en de Krim, toch ging hij door en nu gaat alsnog de wereld kapot.
Ik snap dat je onwijs bang bent, maar toegeven werkt niet. Je kan deze vreselijke bloeddorstige dictators beter eerder stoppen dan later.
Geschiedenis bewijst dit keer op keer, toch zijn er mensen die er niet van leren en meteen alles aan ze willen geven, want anders...
Jij bent degene die met "nucleair hellscape" op de proppen kwam, over "fearmongering" gesproken.quote:Op maandag 10 oktober 2022 18:17 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Het woord fearmongering prediken en dan met Hitler komen als vergelijk. Sterk.
Omdat we hier langzaam ingetrokken worden door al die oorlogshitsers.quote:Op maandag 10 oktober 2022 18:18 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Voor iets wat niet "onze oorlog" is, ben je hier wel erg vaak te vinden.
Want het was een logische conclusie, en daar hoef ik het niet mee eens te zijn?quote:Op maandag 10 oktober 2022 18:18 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wat jij wil, zie mijn antwoord van een maand geleden: AchJa in OOR / Een tactische/militaire analyse van het front in Oekrane#21
De enige oorlogshitser is Putin.quote:Op maandag 10 oktober 2022 18:20 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Omdat we hier langzaam ingetrokken worden door al die oorlogshitsers.
Het begint allemaal op fok inderdaad.quote:Op maandag 10 oktober 2022 18:20 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Omdat we hier langzaam ingetrokken worden door al die oorlogshitsers.
Ik schat in dat hier een reactie in de trant van "de enige die voor een nucleair hellscape verantwoordelijk is, is Putin, niet wij" op komt.quote:Op maandag 10 oktober 2022 18:12 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Jawel hoor. Poetin maakte toch mogelijk dat er een vliegtuig met 200 Nederlanders werd neergeschoten? Hij liet toe dat de lichamen van die mensen weken lagen te rotten in het veld en werden aangevreten door wilde dieren? Hij beschermt de daders nog steeds.quote:Op maandag 10 oktober 2022 18:17 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Ja alleen is dit niet onze oorlog.
Er zit zoveel geopolitieke dynamiek tussen de vergelijking Oekrane/ Rusland en mijn huis, dat die vergelijking wel een beetje mank gaat..quote:Op maandag 10 oktober 2022 18:18 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ok. Vanaf nu wil ik jouw huis, en als je die niet geeft sla ik je op je bek. Net zo lang totdat ik mijn zin krijg.
Als ja. Wij hebben weinig te vertellen over Rusland.quote:Op maandag 10 oktober 2022 18:20 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
De enige oorlogshitser is Putin.
Als Rusland zich terugtrekt uit Oekrane is de oorlog voorbij.
Rusland is een bruine beer met honger.quote:Op maandag 10 oktober 2022 18:18 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ok. Vanaf nu wil ik jouw huis, en als je die niet geeft sla ik je op je bek. Net zo lang totdat ik mijn zin krijg.
Een dag geen nucleaire bedreiging uit Rusland is een dag niet geleefd onderhand.quote:Op maandag 10 oktober 2022 18:20 schreef Scorpie het volgende:
Overigens hadden we nu al 25 keer genuked moeten zijn als ik de berichten had moeten geloven.
Heeft Oekrane zelf ook nog wat te willen of niet?quote:Op maandag 10 oktober 2022 18:17 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dat we Oekrane gaan opdelen. Maar van onze Europese Russen blijven ze af hoor!
Ook over de landen die er wel toe doen in dit conflict hoor.quote:Op maandag 10 oktober 2022 18:22 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Als ja. Wij hebben weinig te vertellen over Rusland.
Precies. De halve wereld weg maar wij hebben maar mooi gestreden voor onze normen en waarden.quote:Op maandag 10 oktober 2022 18:21 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ik schat in dat hier een reactie in de trant van "de enige die voor een nucleair hellscape verantwoordelijk is, is Putin, niet wij" op komt.
Sommige mensen zijn in een dergelijk scenario nog steeds bezig met de schuldvraag, wie er verantwoordelijk is, etc. Terwijl het gewoon geen reet meer uitmaakt wanneer het daadwerkelijk gebeurt, want er zijn daarna simpelweg niet zoveel mensen meer over om de schuld aan te geven, of die kunnen zeggen dat ze het goede hebben gedaan en niet hebben gebogen etc.
Maar goed, dat wordt onder "anders een dictator zijn zin geven, buigen voor terreur" e.d. geschaard. Ik heb het maar opgegeven, je komt daar toch niet uit. Niet dat er 1 waarheid of de ander ongelijk heeft, echter wordt het gedeelte "dan is er een grote mogelijkheid dat we er gewoon allemaal grotendeels aangaan" mijns inziens vaak wel weggelaten in het "nooit buigen"-verhaal.
Ik denk dat dat dat serieus gaat meevallen. Dat het ellende wordt, is zeker maar 90% van de populatie, vraagt wat meer dan 2000 kernwapens. De wereld is (erg) groot dat er mijn part 100 miljoen mensen door een zooi bommen kunnen worden omgebracht, zal zijn. Ik zou niet in de schoenen willen staan van de dader(s) die op meer dan een eliminatie van hun bestaan(srecht) kan gaan rekenen als pure wraak voor het aangedane armageddon leed.quote:Op maandag 10 oktober 2022 17:50 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Wie zegt dat wij dat niet mogen? Ik geef alleen aan dat het een gigantisch risico is. Anders had de VS Noord-Korea ook al naar de tyfus gebombardeerd. Dat doen ze niet want kernwapens. In een hot war met Rusland lijkt me dat risico nog veel en veel groter. Rusland heeft immers geen middelen meer om conventioneel terug te slaan. Bij een kernoorlog zijn er alleen maar verliezers. En na heel wat jaar misschien wel >90% van de wereldpopulatie.
Je ziet hem een klein kind bedreigen. Wat doe je?quote:Op maandag 10 oktober 2022 18:22 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Rusland is een bruine beer met honger.
Je woont al jaren in een bos, jouw bos. Een beer begint jouw terrein te betreden.
Je gaat naar de beer en brult dat ie van jouw terrein moet blijven, want jaren was je daar al. De beer is agressief, jij hebt recht op je plek.
Je prikt hem met een stok. Winter is coming en voedsel is schaars.
Nee, dat hebben ze door de eeuwen heen nog nooit gehad.quote:Op maandag 10 oktober 2022 18:23 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Heeft Oekrane zelf ook nog wat te willen of niet?
En net zo min over de Oekranequote:Op maandag 10 oktober 2022 18:22 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Wie weet wat daar allemaal gebeurd is. En wat heeft dat hier mee te maken?quote:Op maandag 10 oktober 2022 18:21 schreef Ulx het volgende:
[..]
Jawel hoor. Poetin maakte toch mogelijk dat er een vliegtuig met 200 Nederlanders werd neergeschoten? Hij liet toe dat de lichamen van die mensen weken lagen te rotten in het veld en werden aangevreten door wilde dieren? Hij beschermt de daders nog steeds.
Of was je dat alweer vergeten?
Nee, dat noemen we, voor de zoveelste keer, een vals dilemma.quote:Op maandag 10 oktober 2022 18:12 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Je hebt alleen een stok, wat doe je?quote:Op maandag 10 oktober 2022 18:24 schreef Ulx het volgende:
[..]
Je ziet hem een klein kind bedreigen. Wat doe je?
Klopt.quote:Op maandag 10 oktober 2022 18:22 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
en in werkelijk slaat dat kneuse 1 keer goed hard, en wordt vervolgens met rust gelaten omdat het risico te groot wordt op een bloedneus of hersenschuddingquote:Op maandag 10 oktober 2022 18:22 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Er zit zoveel geopolitieke dynamiek tussen de vergelijking Oekrane/ Rusland en mijn huis, dat die vergelijking wel een beetje mank gaat..
Kijk, soms kan het kneusje beter zijn lunchgeld inleveren in plaats van in elkaar geslagen worden. Maar wij hitsen het kneusje op, het is een goede vechter, hier heb je een boksbeugel.
Verspilde moeite. Sommige mensen zijn te dom of te slecht. Ik ben er zelf ook nog niet achter welke van de 2.quote:Op maandag 10 oktober 2022 18:21 schreef Ulx het volgende:
[..]
Jawel hoor. Poetin maakte toch mogelijk dat er een vliegtuig met 200 Nederlanders werd neergeschoten? Hij liet toe dat de lichamen van die mensen weken lagen te rotten in het veld en werden aangevreten door wilde dieren? Hij beschermt de daders nog steeds.
Of was je dat alweer vergeten?
De enige "fearmongering" die ik zie komt van jou. Besef je dat niet?quote:Op maandag 10 oktober 2022 18:24 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Precies. De halve wereld weg maar wij hebben maar mooi gestreden voor onze normen en waarden.
je schiet de beer neer en hebt de hele winter te etenquote:Op maandag 10 oktober 2022 18:22 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Rusland is een bruine beer met honger.
Je woont al jaren in een bos, jouw bos. Een beer begint jouw terrein te betreden.
Je gaat naar de beer en brult dat ie van jouw terrein moet blijven, want jaren was je daar al. De beer is agressief, jij hebt recht op je plek.
Je prikt hem met een stok. Winter is coming en voedsel is schaars.
Nee, jij wilt dat het een vals dilemma is. Denk er nog eens aan in de schuilkelder.quote:Op maandag 10 oktober 2022 18:25 schreef OllieA het volgende:
[..]
Nee, dat nou we, voor de zoveelste keer, een vals dilemma.
Wanneer snap je nou eens dat er meer dan twee keuzemogelijkheden zijn...
Dat kan inderdaad.quote:Op maandag 10 oktober 2022 18:26 schreef Bensel het volgende:
[..]
je schiet de beer neer en hebt de hele winter te eten
Het geweer van m'n buurman lenen.quote:Op maandag 10 oktober 2022 18:25 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Je hebt alleen een stok, wat doe je?
Ik ben vroeger welgeteld twee dagen gepest door de grootste bullebak die er was. Hij was sterker dan ik was, maar na twee dagen was ik het zo spuugzat dat ik achter hem aan het hele schoolplein over ben gerend totdat ik hem te grazen had genomen.quote:Op maandag 10 oktober 2022 18:22 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Er zit zoveel geopolitieke dynamiek tussen de vergelijking Oekrane/ Rusland en mijn huis, dat die vergelijking wel een beetje mank gaat..
Kijk, soms kan het kneusje beter zijn lunchgeld inleveren in plaats van in elkaar geslagen worden. Maar wij hitsen het kneusje op, het is een goede vechter, hier heb je een boksbeugel.
https://www.nps.gov/yose/(...)bear-in-yosemite.htmquote:Op maandag 10 oktober 2022 18:25 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Je hebt alleen een stok, wat doe je?
Wat is jouw idee?quote:HEY BEAR, HI BEAR, GO BEAR!! How and when to scare away a bear in Yosemite
Here’s the situation: you are hanging out at your campsite or on a picnic area beach in Yosemite, when you hear a branch crack behind you. You turn around to find a bear approaching. What do you do?
You stand up, face the bear, wave your arms, and yell at the bear. We mean YELL at the bear, as loudly as you possibly can. Be aggressive with your voice and body language. You’re not just making noise; you’re scaring a bear away! You have to mean it for it to work.
Here are some examples of things you can yell:
HEY BEAR!!
GO BEAR!!!
GET OUT OF HERE BEAR!!
Or even just: AHHHHHHHHHHHHHH BEAR!!!!!!!!!
One half-hearted yell may not be enough to scare a bear. So, keep yelling LOUDLY and AGGRESSIVELY until the bear leaves. Yell, clap your hands, wave your arms, hit a stick against a tree, get other people to help you yell! You can even throw small objects like pinecones or small pebbles at the bear to help scare it. (You’re trying to gently hit the bear with the pebble or pinecone—not injure it: Bears don’t like being touched.) Don’t chase the bear; just use your voice to scare it away.
duh, wachten tot hij een atoombom gaat inzettenquote:Op maandag 10 oktober 2022 18:27 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat kan inderdaad.
Maar je hebt alleen een stok.
De buurman heeft een geweer, maar dan moet je alles weggeven aan die buurman.
Wat doe je?
Nee, Putler klopt aan onze deur. We gaan allemaal op de trein als we die klootzak, satan niet verslaan.quote:Op maandag 10 oktober 2022 18:26 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
De enige "fearmongering" die ik zie komt van jou. Besef je dat niet?
Mensen bang proberen te maken met "de halve wereld weg" en daarmee een stukje propaganda voor Putin doen.
Dealtje maken idd. Geweer lenen, beer doodschieten, met zijn dode lichaam over het hele terrein heen lopen zodat iedereen ziet dat je geen schijterd moet zijn. En van je overgebleven lunchgeld jezelf trakteren op iets lekkers.quote:Op maandag 10 oktober 2022 18:27 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Het geweer van m'n buurman lenen.
1 Bommetje is genoeg voor wereldwijde chaos.quote:Op maandag 10 oktober 2022 18:24 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik denk dat dat dat serieus gaat meevallen. Dat het ellende wordt, is zeker maar 90% van de populatie, vraagt wat meer dan 2000 kernwapens. De wereld is (erg) groot dat er mijn part 100 miljoen mensen door een zooi bommen kunnen worden omgebracht, zal zijn. Ik zou niet in de schoenen willen staan van de dader(s) die op meer dan een eliminatie van hun bestaan(srecht) kan gaan rekenen als pure wraak voor het aangedane armageddon leed.
Daarnaast is het maar zeer de vraag hoeveel van de kernwapens - alleen nuttig als ultieme MAD afschrikking - ook daadwerkelijk operationeel zijn. Die precisie dingen vragen erg veel zorgvolle aandacht en frequent onderhoud.
Vraagje. Wat doet jou denken dat Putin wel zal stoppen nadat hij de Oekrane kado heeft gekregen als we jouw scenario volgen?quote:Op maandag 10 oktober 2022 18:28 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Nee, Putler klopt aan onze deur. We gaan allemaal op de trein als we die klootzak, satan niet verslaan.
Dat is de realiteit.
Neu.quote:Op maandag 10 oktober 2022 18:29 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
1 Bommetje is genoeg voor wereldwijde chaos.
Ik hoef niet te kiezen.quote:Op maandag 10 oktober 2022 18:28 schreef Ulx het volgende:
[..]
https://www.nps.gov/yose/(...)bear-in-yosemite.htm
Hard schreeuwen zodat de beer bang wordt lees ik hier.
[..]
Wat is jouw idee?
Ah je dienst is weer begonnen zie ik ?quote:Op maandag 10 oktober 2022 18:30 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]Komedie vanuit Kiev.
Zelensky is nog steeds bezig als komiek.
quote:Op maandag 10 oktober 2022 18:29 schreef TheFreshPrince het volgende:
Het valt me overigens op dat het pro-Russische kamp weer ruim vertegenwoordigd is op een dag als deze.
Niet allemaal vanuit dezelfde overtuiging, soms uit angst, soms om angst te verspreiden, soms uit antiwesters sentiment, soms overduidelijk blinde FvD volgers, soms om te trollen.
Maar ze zijn er wel bijna allemaal vandaag.
Dat lees ik hier niet zo vaak.quote:Op maandag 10 oktober 2022 18:28 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Nee, Putler klopt aan onze deur. We gaan allemaal op de trein als we die klootzak, satan niet verslaan.
Dat is de realiteit.
Putin hoeft niet te vechten als we hem zijn zin geven h. Dan dreigt hij gewoon te nuken en dan gaan de inslagenreurings van deze wereld gewoon door de knietjes om Putin te pijpen.quote:Op maandag 10 oktober 2022 18:31 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat lees ik hier niet zo vaak.
Het sentiment is vooral:
- Rusland moet Oekrane verlaten
- niet buigen voor dreiging
- Putin is een dictator
In het begin was er nog wel wat angst dat Putin ook Finland e.d. zou aanvallen maar met de huidige staat van het Russische leger wordt dat nog een grotere afgang dan nu in Oekrane, tegen grotendeels afgedankte / uitgefaseerde NAVO wapens.
Nou, hoe werkt die "besturing" dan?quote:Op maandag 10 oktober 2022 18:14 schreef ExTec het volgende:
[..]
Lijkt filmpje van hoe de besturing van een Patriot werkt.
Kun je mensen die interface binnen een zeer korte tijd leren?
Ja, dat kan.
Daarbij ben ik genuanceerd genoeg aan om aan te geven dat het volledig leren beter is, maar wat nou als je de tijd niet hebt, 2 uitspraken: perfect is the enemy of good, en: als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan
De ICBMs zijn iig operationeel en goed getest. Tactische nukes weten we niet. Maar of het mee gaat vallen weet ik niet, je hebt ook fall out en een nucleaire winter (met de hoeveelheid van India en Pakistan al genoeg voor zoiets las ik). Zoiets werkt door in de jaren. Ik ben zeker niet voor conventioneel terugslaan iig. En nee ik ben dan geen mietje.quote:Op maandag 10 oktober 2022 18:24 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik denk dat dat dat serieus gaat meevallen. Dat het ellende wordt, is zeker maar 90% van de populatie, vraagt wat meer dan 2000 kernwapens. De wereld is (erg) groot dat er mijn part 100 miljoen mensen door een zooi bommen kunnen worden omgebracht, zal zijn. Ik zou niet in de schoenen willen staan van de dader(s) die op meer dan een eliminatie van hun bestaan(srecht) kan gaan rekenen als pure wraak voor het aangedane armageddon leed.
Daarnaast is het maar zeer de vraag hoeveel van de kernwapens - alleen nuttig als ultieme MAD afschrikking - ook daadwerkelijk operationeel zijn. Die precisie dingen vragen erg veel zorgvolle aandacht en frequent onderhoud.
Hoofdzaak is dat er een vredesakkoord komt. Als Oekrane daarvoor deels moet sneuvelen boeit me dat geen ene flikker.quote:Op maandag 10 oktober 2022 18:30 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Vraagje. Wat doet jou denken dat Putin wel zal stoppen nadat hij de Oekrane kado heeft gekregen als we jouw scenario volgen?
Nee hoor ik zat en zit er zeker niet naast, er zijn zoals je kunt lezen twee "officiele" verklaringen, welke jij wil geloven moet je zelf maar weten maar dat maakt de andere lezing niet ineens onwaar ofzo. Op basis van uitwerking etc. weet ik wel welke ik geloof.quote:Op maandag 10 oktober 2022 18:20 schreef ExTec het volgende:
Want het was een logische conclusie, en daar hoef ik het niet mee eens te zijn?
Daar ben ik het ook niet mee eens, want je zat er gewoon naast.
Zelfde als met je wasmachines.
Dat was de vraag niet. Wat doet jou denken dat het stopt bij de Oekrane ?quote:Op maandag 10 oktober 2022 18:34 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Hoofdzaak is dat er een vredesakkoord komt. Als Oekrane daarvoor deels moet sneuvelen boeit me dat geen ene flikker.
Dat ligt er maar net aan wat er gebeurt. Vooralsnog lijkt het Westen ook niet heel happig op echte inmenging. Of een nucleair wapen tot escalatie leidt en zo ja op welke wijze hangt er ook vanaf wat ermee gedaan wordt. Kiev van de kaart vegen is van een andere orde dan een tactische nuke inzetten.quote:Op maandag 10 oktober 2022 18:34 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Je gaat er vanuit dat er geen vergeldingsactie komt, waarna het escaleert?
Ben je bang voor je eigen hachje en/of dat het escaleert?quote:Op maandag 10 oktober 2022 18:34 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Hoofdzaak is dat er een vredesakkoord komt. Als Oekrane daarvoor deels moet sneuvelen boeit me dat geen ene flikker.
Als leven in angst op je knien voor een doorgedraaide man, leven is; heb je gelijk.quote:Op maandag 10 oktober 2022 18:12 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ik snap je vergelijk ook eigenlijk niet.quote:Op maandag 10 oktober 2022 18:31 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik hoef niet te kiezen.
De man in het bos, kan 3 dingen doen.
Accepteren dat de beer gevaarlijk is en hem opeet. Dus een ander bos zoeken en hopen dat daar geen beer is.
Het geweer van de buurman lenen, maar de buurman is groot en machtig en zal hem jaren vragen al zijn voedsel te delen.
Aanvallen met de stok en hopen dat je door al je woede toch wint.
Vredesakkoord met Poetin is niks waard als je dat niet militair kan afdwingen, dus why bother? En stel je hebt zo'n suf akkoordje en gaat hij weer dreigen met DE BOM. Wat dan? Sta je dan met je waardeloze papiertje.quote:Op maandag 10 oktober 2022 18:34 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Putin heeft de grenzen van Oekrane 15 jaar geleden erkend toch? Op papier?quote:Op maandag 10 oktober 2022 18:42 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Vredesakkoord met Poetin is niks waard als je dat niet militair kan afdwingen, dus why bother? En stel je hebt zo'n suf akkoordje en gaat hij weer dreigen met DE BOM. Wat dan? Sta je dan met je waardeloze papiertje.
Volgens mij heb ik juist meerdere keren in dit topic uitgelegd dat het daar niets mee te maken heeft.quote:Op maandag 10 oktober 2022 18:41 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
En als je voor de-escalatie bent ben vanwege nucleaire dreiging ben je een Putinpijper.
Ik wil niet lullig doen, maar, maar 1 van de 2 lezingen kan waar zijn h?quote:Op maandag 10 oktober 2022 18:34 schreef AchJa het volgende:
welke jij wil geloven moet je zelf maar weten maar dat maakt de andere lezing niet ineens onwaar ofzo.
Grappig, die retoriek werd ook in WO2 gebruikt.quote:Op maandag 10 oktober 2022 18:43 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Waar heb je het over die lui zitten op 2000km afstand te vechten buiten de EU.
Correct maar dat staat volledig los van welke lezing jouw voorkeur heeft he.quote:Op maandag 10 oktober 2022 18:44 schreef ExTec het volgende:
Ik wil niet lullig doen, maar, maar 1 van de 2 lezingen kan waar zijn h?
Het gaat lang niet alleen om directe doden in het geval van een grootschalige kernoorlog. Hoewel dat aantal al aanzienlijk zal zijn, gaat het ook om de overgebleven wereld daarna. Straling, grotendeels verwoeste moderne infrastructuur, enorme vuurstormen, etc. Grote hoeveelheden landbouwgrond die langdurig onbruikbaar worden. De hongersnood, ziektes (waar geen goede behandelingsmethodes meer voor zijn omdat dat allemaal verwoest is) etc. zijn de oorzaken van het enorme aantal doden erna. Niet direct, maar niet lang daarna.quote:Op maandag 10 oktober 2022 18:24 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dat is inderdaad met opzet om te zorgen dat Rusland weinig informatie krijgt over welke doelen effectief geraakt zijn.quote:Op maandag 10 oktober 2022 18:51 schreef Confetti het volgende:
Wat me wel opvalt is dat we geen info krijgen over raketten die wel militaire doelwitten hebben geraakt. Ik vrees dat de schade toch een stuk groter is dan de paar video's van drukke kruispunten die we zien.
De Russen zijn niet helemaal achterlijk. Van die bom bij Zelensky's kantoor hoor je ook niks. De militaire censuur in Oekrane werkt zeer goed sinds het begin van de oorlog. Misschien maar beter ook.
Vredesakkoorden zijn alleen van waarde wanneer ze met betrouwbare ondertekenaars gesloten worden en dat is nou juist iets wat je met een leugenachtige en misdadige partij als de Russen kunt vergeten.quote:Op maandag 10 oktober 2022 18:34 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ik zie een tactische nuke wel als het moment dat NAVO/US vol instapt.quote:Op maandag 10 oktober 2022 18:36 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat ligt er maar net aan wat er gebeurt. Vooralsnog lijkt het Westen ook niet heel happig op echte inmenging. Of een nucleair wapen tot escalatie leidt en zo ja op welke wijze hangt er ook vanaf wat ermee gedaan wordt. Kiev van de kaart vegen is van een andere orde dan een tactische nuke inzetten.
Je kan een handeling snel aanleren en daarna wordt het vooral gokken of die operatie, in wiens voordeel en effect, gaat uitwerken. Ongetrainde mensen zijn alleen maar vlees voor getrainde specialisten die weten hoe en vooral waar ze moeten snijden.quote:Op maandag 10 oktober 2022 18:14 schreef ExTec het volgende:
[..]
Lijkt filmpje van hoe de besturing van een Patriot werkt.
Kun je mensen die interface binnen een zeer korte tijd leren?
Ja, dat kan.
Daarbij ben ik genuanceerd genoeg aan om aan te geven dat het volledig leren beter is, maar wat nou als je de tijd niet hebt, 2 uitspraken: perfect is the enemy of good, en: als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan
Misschien dat je kan schuilen in een oude WO2 bunker.quote:Op maandag 10 oktober 2022 18:55 schreef fjs het volgende:
In Polen wordt de staat van 62 duizend schuilkelders in kaart gebracht door de brandweer. Waar nodig, zo vertelt een onderminister vandaag, zullen ze weer klaar voor gebruik worden gemaakt. Volgens de regering wordt Polen niet direct bedreigd, maar bereidt het zich voor op een ‘worstcasescenario’ vanwege de Russische invasie van Oekrane.
Was er vandaag niet iemand die zij dat kan in Nederland niet? Waarom in Polen dan wel...
Er zijn in Nederland geen schuilkelders.quote:Op maandag 10 oktober 2022 18:55 schreef fjs het volgende:
In Polen wordt de staat van 62 duizend schuilkelders in kaart gebracht door de brandweer. Waar nodig, zo vertelt een onderminister vandaag, zullen ze weer klaar voor gebruik worden gemaakt. Volgens de regering wordt Polen niet direct bedreigd, maar bereidt het zich voor op een ‘worstcasescenario’ vanwege de Russische invasie van Oekrane.
Was er vandaag niet iemand die zij dat kan in Nederland niet? Waarom in Polen dan wel...
Gaaf landquote:Op maandag 10 oktober 2022 18:58 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Er zijn in Nederland geen schuilkelders.
https://eenvandaag.avrotr(...)ben-we-wel-recht-op/
Omdat wij in al onze wijsheid die hele infrastructuur hebben afgebroken he...quote:Op maandag 10 oktober 2022 18:55 schreef fjs het volgende:
Dat is helemaal niet zo vreemd hoor. Gewoon de zoveelste proxy-oorlog sinds WO 2. Hier heb je een lijstje:quote:Op maandag 10 oktober 2022 18:56 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ik zie een tactische nuke wel als het moment dat NAVO/US vol instapt.
Het blijft een vreemde oorlog, het westen stuurt constant wapens en voertuigen, intelligence etc., alleen de oekrainers doen het vuile werk.
Moeten we dan niet als de wiedeweerga gaan bouwen?quote:Op maandag 10 oktober 2022 19:00 schreef AchJa het volgende:
[..]
Omdat wij in al onze wijsheid die hele infrastructuur hebben afgebroken he...
Allemaal naar Amsterdam station Weesperplein.quote:Op maandag 10 oktober 2022 18:58 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Je hoeft mij niets te vertellen over de antisemitische geschiedenis van Oost-Europa, m.n. Rusland, Oekrane en Belarus... Of Polen, ook geen schoonheid op dat gebied. Rusland, geboorteplaats van de mythe van de 'Protocollen'; Oekrane, alwaar pogroms op Joden tot de orde van de dag behoorden eind 19e eeuw tot tijdens W.O. II en in de fase van het Tsarendom gretig door de keizerlijke garde werden aangemoedigd; Over de SS Division Galizien (Oek) of RONA en de Kaminski Brigade (Rus)...quote:Op maandag 10 oktober 2022 16:37 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Je bedoelt dat Westen waar Duitsland onderdeel van is dat zelf beestachtig te keer is gegaan in Oekrane? Onder de Oekraners zaten zelf communisten en nazi sympathisanten. En zelfs lang vr nazi-Duitsland dat land binnenviel kenden Oekraners een geschiedenis van massaslachtingen onder joden, Polen en eigen mensen. Het zijn zelf ook geen lieverds geweest. Daarnaast hebben de Russen net zo geleden onder het communisme als andere landen. Rusland is echter allang geen communistisch land meer net zoals Duitsland geen nazistaat meer is. De enige reden waarom Zelensky toenadering zoekt tot het Westen/EU is vanwege de poen , net zoals ieder ander Zuid- of Oost-Europees land. Door Oekrane in onze invloedsfeer te willen trekken, bij de NAVO en in de EU, zijn we zelf bezig dat land te vernietigen, want daarvoor moeten ze nu "tot de laatste Oekraner" vechten tegen Rusland.
Onder metrostation Weesperplein ligt nog een atoombunker. Waarschijnlijk verloederd dat wel, hopen dat de deuren nog werken.quote:Op maandag 10 oktober 2022 19:00 schreef AchJa het volgende:
[..]
Omdat wij in al onze wijsheid die hele infrastructuur hebben afgebroken he...
Helaas, kan niet, mag niet.quote:Op maandag 10 oktober 2022 19:02 schreef fjs het volgende:
[..]
Moeten we dan niet als de wiedeweerga gaan bouwen?
Als die niet halfdicht zijn gemaakt vanwege de vleermuizen, heeft er wel een of andere gek in zitten kakken.quote:Op maandag 10 oktober 2022 18:57 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Misschien dat je kan schuilen in een oude WO2 bunker.
Veel succes met genoeg bunkers bouwen voor 17 miljoen mensen.quote:Op maandag 10 oktober 2022 19:02 schreef fjs het volgende:
[..]
Hebben ze toch verkocht als feestlocatie?quote:Op maandag 10 oktober 2022 19:02 schreef Aether het volgende:
[..]
Allemaal naar Amsterdam station Weesperplein.
https://onh.nl/verhaal/bi(...)bunkers-in-amsterdam
Omdat het de facto gewoon betekent dat we voor tirannen met bommen moeten buigen, inderdaad.quote:Op maandag 10 oktober 2022 18:21 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ik schat in dat hier een reactie in de trant van "de enige die voor een nucleair hellscape verantwoordelijk is, is Putin, niet wij" op komt.
Sommige mensen zijn in een dergelijk scenario nog steeds bezig met de schuldvraag, wie er verantwoordelijk is, etc. Terwijl het gewoon geen reet meer uitmaakt wanneer het daadwerkelijk gebeurt, want er zijn daarna simpelweg niet zoveel mensen meer over om de schuld aan te geven, of die kunnen zeggen dat ze het goede hebben gedaan en niet hebben gebogen etc.
Maar goed, dat wordt onder "anders een dictator zijn zin geven, buigen voor terreur" e.d. geschaard. Ik heb het maar opgegeven, je komt daar toch niet uit. Niet dat er 1 waarheid of de ander ongelijk heeft, echter wordt het gedeelte "dan is er een grote mogelijkheid dat we er gewoon allemaal grotendeels aangaan" mijns inziens vaak wel weggelaten in het "nooit buigen"-verhaal.
Boeien, Belarus is al sinds Lukashenko een veredelde Russische provincie. En nog een Stalinistische ook.quote:
Ik denk dat hij bij een vredesakkoord met Oekrane waarin een aantal eisen zijn ingewilligd zal stoppen omdat het doel dan bereikt is. NAVO-landen aanvallen heeft geen zin, want hij weet wat dan de reactie is. Daar valt geen ander doel dan zelfvernietiging te behalen.quote:Op maandag 10 oktober 2022 18:30 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Vraagje. Wat doet jou denken dat Putin wel zal stoppen nadat hij de Oekrane kado heeft gekregen als we jouw scenario volgen?
Dus doen we maar niks. Wat dom. Trouwens wat ik begrijp is dat je de eerste week moet zien te overleven. Daarna is de straling al heel veel lager. Dus een schuilkelder is zeker nuttig.quote:Op maandag 10 oktober 2022 19:06 schreef ExTec het volgende:
[..]
Veel succes met genoeg bunkers bouwen voor 17 miljoen mensen.
In Nederland is er geen worstkaas scenario?quote:Op maandag 10 oktober 2022 18:58 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ook al zijn dit de gemobiliseerden dan moet Oekraine alsnog een deel van de troepen verplaatsenquote:Op maandag 10 oktober 2022 19:09 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Boeien, Belarus is al sinds Lukashenko een veredelde Russische provincie. En nog een Stalinistische ook.
Bouwen en Nederland....quote:Op maandag 10 oktober 2022 19:02 schreef fjs het volgende:
Wederom onzin.quote:Op maandag 10 oktober 2022 19:09 schreef Repentless het volgende:
Idem zoals wij nog nooit een directe oorlog met een kernmacht zijn gestart, want daar valt geen overwinning te behalen.
Er zijn her en der nog een paar over. Ik weet toevallig dat er eentje 2 straten hier vandaan te vinden isquote:Op maandag 10 oktober 2022 18:58 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Hugo heeft de portefeuille schuilkelders, we zoeken alleen nog wat stikstof compensatie voor de 3 miljard betonproductie. Vandaar dat deze week het voorstel komt om achteruit te rijden op de snelweg.quote:
Voordat er in Nederland een bloemperkje gerealiseerd wordt ben je minstens twee jaar verder. Denk niet dat Poetin met DE BOM wacht tot er hier iets gebouwd is. Daarvoor zit hij niet lang genoeg meer bovenop de apenrots.quote:Op maandag 10 oktober 2022 19:02 schreef fjs het volgende:
[..]
Ja, en dan?quote:Op maandag 10 oktober 2022 19:10 schreef kevinrsd het volgende:
[..]
Ook al zijn dit de gemobiliseerden dan moet Oekraine alsnog een deel van de troepen verplaatsen
Wij zijn geen directe oorlog met een kernmacht gestart.quote:Op maandag 10 oktober 2022 19:11 schreef ExTec het volgende:
[..]
Wederom onzin.
Vietnam en afghanistan hebben een directe oorlog met kernmachten gehad, en hebben gewoon gewonnen.
NL is daar bijzonder ongeschikt voor.quote:Op maandag 10 oktober 2022 19:13 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Voordat er in Nederland een bloemperkje gerealiseerd wordt ben je minstens twee jaar verder. Denk niet dat Poetin met DE BOM wacht tot er hier iets gebouwd is. Daarvoor zit hij niet lang genoeg meer bovenop de apenrots.
Je gaat er vanuit dat ze niet al lang en breed troepen gestationeerd hebben aan die grens?quote:Op maandag 10 oktober 2022 19:10 schreef kevinrsd het volgende:
[..]
Ook al zijn dit de gemobiliseerden dan moet Oekraine alsnog een deel van de troepen verplaatsen
Van die Chinese prefab schuilkelders die niet werken, besteld bij Sywert.quote:Op maandag 10 oktober 2022 19:12 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Hugo heeft de portefeuille schuilkelders, we zoeken alleen nog wat stikstof compensatie voor de 3 miljard betonproductie. Vandaar dat deze week het voorstel komt om achteruit te rijden op de snelweg.
Dit is gewoon exact hoe het tot het Mnchen Akkoord is gekomen, met precies de exacte denkwijze: "Dan zal hij wel stoppen, Polen aanvallen heeft geen zin, want hij weet wat dan de reactie is: oorlog met Frankrijk en GB."quote:Op maandag 10 oktober 2022 19:09 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ik denk dat hij bij een vredesakkoord met Oekrane waarin een aantal eisen zijn ingewilligd zal stoppen omdat het doel dan bereikt is. NAVO-landen aanvallen heeft geen zin, want hij weet wat dan de reactie is. Daar valt geen ander doel dan zelfvernietiging te behalen.
Das toch ook onzin? We bouwen overal parkeerkelders.quote:Op maandag 10 oktober 2022 19:14 schreef ExTec het volgende:
[..]
NL is daar bijzonder ongeschikt voor.
Alles onder grond moet je afgraven, draineren omdat het anders volloopt, mag je gaan hijen en kun je daarna pas wat doen.
Ow dus alleen als wij een directe oorlog met zouden starten valt er niet te winnen, maar als Vietnam en Afghanistan dat doen, of er in verzeild raken, is er geen vuiltje aan de lucht?quote:Op maandag 10 oktober 2022 19:14 schreef Repentless het volgende:
[..]
Wij zijn geen directe oorlog met een kernmacht gestart.
Ik zeg niet dat het niet kan. Maar met bv rotsbodem is het beduidend makkelijker en goedkoper.quote:Op maandag 10 oktober 2022 19:16 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Das toch ook onzin? We bouwen overal parkeerkelders.
Niet overal en dat heeft vaak ook al een zeer groot effect op de waterhuishouding.quote:Op maandag 10 oktober 2022 19:16 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Das toch ook onzin? We bouwen overal parkeerkelders.
Nee, als twee kernmachten met elkaar een directe oorlog starten, valt er niet te winnen. Vandaar dat wij nog nooit een directe oorlog met een kernmacht zijn gestart, net zoals Rusland nog nooit een directe oorlog met een kernmacht is gestart.quote:Op maandag 10 oktober 2022 19:16 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ow dus alleen als wij een directe oorlog met zouden starten valt er niet te winnen, maar als Vietnam en Afghanistan dat doen, of er in verzeild raken, is er geen vuiltje aan de lucht?
Duidelijk.
Dat lijkt me toch juist omgekeerd?quote:Op maandag 10 oktober 2022 19:17 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het niet kan. Maar met bv rotsbodem is het beduidend makkelijker en goedkoper.
Situaties lijken op elkaar maar zijn niet te vergelijken., De wereld was sws anders (in)gericht en wij nu wel weten wat voor mensen (on)acceptabel is. Mensen toen waren niet "slecht" maar konden vaak niet anders dan opdrachten (na)volgen met wat ze mochten (be)denken. Putin wil terug naar een verleden die mensen deed sidderen.quote:Op maandag 10 oktober 2022 18:16 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Ow, dus we kunnen prima all out gaan met het meest beest-achtige wapentuig naar binnen douwen in Oekraine, zonder dat we hoeven te vrezen voor, want ook nu zijn we immers niet in een "directe oorlog" met elkaar?quote:Op maandag 10 oktober 2022 19:18 schreef Repentless het volgende:
[..]
Nee, als twee kernmachten met elkaar een directe oorlog starten, valt er niet te winnen. Vandaar dat wij nog nooit een directe oorlog met een kernmacht zijn gestart, net zoals Rusland nog nooit een directe oorlog met een kernmacht is gestart.
Daar moet je niet te hard om lachen want dit was een Nederlandse aannemer o.a.quote:Op maandag 10 oktober 2022 19:19 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
https://www.dailymail.co.(...)LAPSES-attached.html
Wist helemaal niet dat de krimbrug ook in 2018 al gewoon instortte
Alles wat Russen doen stort een keer in, dat zit in hun DNA.quote:Op maandag 10 oktober 2022 19:19 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
https://www.dailymail.co.(...)LAPSES-attached.html
Wist helemaal niet dat de krimbrug ook in 2018 al gewoon instortte
Ja en die heeft goede zaken gedaan.quote:Op maandag 10 oktober 2022 19:21 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Daar moet je niet te hard om lachen want dit was een Nederlandse aannemer o.a.
Ik denk dat dat een samenleving creert waarin het niet allemaal eerlijk en rechtvaardig is, het recht van de sterkste geldt en het niet de ideale situatie is. Daarentegen denk ik dat je in ieder geval nog van een samenleving kunt spreken.quote:Op maandag 10 oktober 2022 19:08 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Omdat het de facto gewoon betekent dat we voor tirannen met bommen moeten buigen, inderdaad.
Wat voor samenleving dat precies creert?
Met deze instelling spraken we allemaal Duits.quote:Op maandag 10 oktober 2022 19:24 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ik denk dat dat een samenleving creert waarin het niet allemaal eerlijk en rechtvaardig is, het recht van de sterkste geldt en het niet de ideale situatie is. Daarentegen denk ik dat je in ieder geval nog van een samenleving kunt spreken.
Dan andersom de vraag: wat voor samenleving creer je door nooit toe te geven en tot het uiterste te gaan, ook als dat nucleair inhoudt?
Neejoh.... fabeltjesquote:Op maandag 10 oktober 2022 19:21 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Daar moet je niet te hard om lachen want dit was een Nederlandse aannemer o.a.
Hoezo?quote:Op maandag 10 oktober 2022 17:25 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ja joh, dat gaat helemaal goed komen. Dat escaleert naar MAD.
Dat doen we toch al?quote:Op maandag 10 oktober 2022 19:20 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ow, dus we kunnen prima all out gaan met het meest beest-achtige wapentuig naar binnen douwen in Oekraine, zonder dat we hoeven te vrezen voor, want ook nu zijn we immers niet in een "directe oorlog" met elkaar?
Russen zijn niets anders dan IS-ers, maar dan (helaas) met kernwapens.quote:Op maandag 10 oktober 2022 19:23 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Alles wat Russen doen stort een keer in, dat zit in hun DNA.
Het is echt het grootste faalland ter wereld, n grote grap, ze kunnen echt niets.
Ik denk dat een voormalig Auschwitz-gevangene gekozen zou hebben voor de totale vernietiging van die 'samenleving' waarin hij verkeerde. Blijkt ook wel uit de beschikbare overleveringen. Ja, je leefde nog, en had soms een aardappelschil te vreten, soms werd je niet al te hard geslagen, met wat mazzel was er geen sadistische kamparts die allerlei experimenten op je losliet, op den duur zou de pijn van de herinnering aan je vermoorde geliefden wel wegebben... je leeft in ieder geval nog in een soort 'samenleving'... Tja.quote:Op maandag 10 oktober 2022 19:24 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ik denk dat dat een samenleving creert waarin het niet allemaal eerlijk en rechtvaardig is, het recht van de sterkste geldt en het niet de ideale situatie is. Daarentegen denk ik dat je in ieder geval nog van een samenleving kunt spreken.
Dan andersom de vraag: wat voor samenleving creer je door nooit toe te geven en tot het uiterste te gaan, ook als dat nucleair inhoudt?
Ja, 010 hiero, hebben hier een metro. Moet je kosten en de tijd dat het duurt eens vergelijken met een vergelijkbare metro extensie in London, waar er een rotsbodem is, en ze dus alleen een boor machine er doorheen hoeven te raggen.quote:
Kleptocratie combineren met een cultuur van fouten wegmoffelen en wodka zuipenquote:Op maandag 10 oktober 2022 19:23 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Alles wat Russen doen stort een keer in, dat zit in hun DNA.
Het is echt het grootste faalland ter wereld, n grote grap, ze kunnen echt niets.
Echt niet allemaal hoor... Ik blijf erbij: volgens mij is het gros van dat volk gewoon compleet apathisch geworden na eeuwenlang gelazer met tsaren en commissarissen. Niet voor niets is drankgebruik daar al even zo lang een epidemie: verdoving zoeken en geen adem- of bewegingsruimte hebben zelf je leven te kunnen inrichten en ontwikkelen omdat je constant de speelbal bent van mensen met meer macht (en wapens).quote:Op maandag 10 oktober 2022 19:28 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Russen zijn niets anders dan IS-ers, maar dan (helaas) met kernwapens.
Ik vroeg aan jou wat voor samenleving je creert door nooit toe te geven en tot het uiterste te gaan, ook als dat nucleair inhoudt.quote:Op maandag 10 oktober 2022 19:28 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik denk dat een voormalig Auschwitz-gevangene gekozen zou hebben voor de totale vernietiging van die 'samenleving' waarin hij verkeerde. Blijkt ook wel uit de beschikbare overleveringen. Ja, je leefde nog, en had soms een aardappelschil te vreten, soms werd je niet al te hard geslagen, met wat mazzel was er geen sadistische kamparts die allerlei experimenten op je losliet, op den duur zou de pijn van de herinnering aan je vermoorde geliefden wel wegebben... je leeft in ieder geval nog in een soort 'samenleving'... Tja.
Wat mij frappeert is hoe makkelijk een heel volk maar opgeofferd moet worden vanwege de dreigementen van een tiran, waarbij ook nog eens vergeten wordt dat dat een precedent kan scheppen waarbij jij zelf onherroepelijk een keer aan de beurt komt.
Je schrijft het leuk op maar je stuk staat bol van de aannames.quote:Op maandag 10 oktober 2022 19:28 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik denk dat een voormalig Auschwitz-gevangene gekozen zou hebben voor de totale vernietiging van die 'samenleving' waarin hij verkeerde. Blijkt ook wel uit de beschikbare overleveringen. Ja, je leefde nog, en had soms een aardappelschil te vreten, soms werd je niet al te hard geslagen, met wat mazzel was er geen sadistische kamparts die allerlei experimenten op je losliet, op den duur zou de pijn van de herinnering aan je vermoorde geliefden wel wegebben... je leeft in ieder geval nog in een soort 'samenleving'... Tja.
Wat mij frappeert is hoe makkelijk een heel volk maar opgeofferd moet worden vanwege de dreigementen van een tiran, waarbij ook nog eens vergeten wordt dat dat een precedent kan scheppen waarbij jij zelf onherroepelijk een keer aan de beurt komt.
Het aanvallen van de Russische vloot is een oorlogsdaad en levert een casus belli op voor de Russen.quote:Op maandag 10 oktober 2022 19:30 schreef OllieA het volgende:
Wat me vandaag nogal opviel was dat ik er helemaal niet verbaasd over was dat Rusland steden aanvalt met raketten. Dit soort terreur is al heel gewoon geworden…
Toen er werd gesproken over 'iets nucleairs' vanuit Rusland, kwam van het westen de reactie dat er dan zware reacties zouden volgen. Bijvoorbeeld het conventioneel wegvagen van de Zwarte Zee vloot.
Nu worden er onder andere vanuit de Zwarte Zee raketten afgevuurd op Oekraense steden. Lijkt mij een oorlogsmisdaad, de zoveelste van de Russen.
Waarom komt daar geen zware reactie op vanuit het westen? Is het aantal burgers dat omkomt bij dit soort misdaden het criterium?
Ik begrijp dat ieder treetje op de nucleaire ladder een gevaarlijke escalatie is. Maar hoe zit het dan met ieder treetje op de terreur ladder?
Het is het laatste wat hij nog heeft om zijn steun aan Rusland goed te pratenquote:Op maandag 10 oktober 2022 19:29 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dan vraag ik me af waarom je hier nu al maanden zit te fearmongeren met je atoombommen?
Omdat het nogal makkelijk voor mij is te zeggen dat Oekrane moet inschikken als ik daar zelf nul last van heb, en uit puur zelfbehoud liever niet heb dat Putin met bommen gaat werpen.quote:Op maandag 10 oktober 2022 19:31 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ik vroeg aan jou wat voor samenleving je creert door nooit toe te geven en tot het uiterste te gaan, ook als dat nucleair inhoudt.
Dan kun je wel met een heel Auschwitz-epistel komen, maar je antwoordt gewoon niet.
Noem er eens een.quote:Op maandag 10 oktober 2022 19:32 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Je schrijft het leuk op maar je stuk staat bol van de aannames.
Je stelt terechte vragen die vanuit de media niet worden gesteld aan specialisten en politici. Mijn in druk is is dat Rusland een uitweg wordt geboden door dit soort terreur maar toe staan, Rusland weet dat nucleair voor ons onacceptabel is. Het is een niet uitgesproken tussenvorm in deze patstelling die domweg gedoogd wordt.quote:Op maandag 10 oktober 2022 19:30 schreef OllieA het volgende:
Wat me vandaag nogal opviel was dat ik er helemaal niet verbaasd over was dat Rusland steden aanvalt met raketten. Dit soort terreur is al heel gewoon geworden…
Toen er werd gesproken over 'iets nucleairs' vanuit Rusland, kwam van het westen de reactie dat er dan zware reacties zouden volgen. Bijvoorbeeld het conventioneel wegvagen van de Zwarte Zee vloot.
Nu worden er onder andere vanuit de Zwarte Zee raketten afgevuurd op Oekraense steden. Lijkt mij een oorlogsmisdaad, de zoveelste van de Russen.
Waarom komt daar geen zware reactie op vanuit het westen? Is het aantal burgers dat omkomt bij dit soort misdaden het criterium?
Ik begrijp dat ieder treetje op de nucleaire ladder een gevaarlijke escalatie is. Maar hoe zit het dan met ieder treetje op de terreur ladder?
Temeer daar die zelf aangeeft dat het niet waarschijnlijk is. Het is immers niet de VS tegen rus, het is oekraine tegen rus. Gewoon een bonafide proxy oorlog, zoals vietnam, afghanistan....quote:Op maandag 10 oktober 2022 19:34 schreef EttovanBelgie het volgende:
Mij is nog steeds niet duidelijk wat nu de afgelopen maanden precies je punt is met die constante epistels over nucleaire dreiging.
Dmquote:Op maandag 10 oktober 2022 18:48 schreef Haags het volgende:
Beetje jammer dat een filmpje van wat opgeblazen nazi Russen niet mag
Dat was genieten!
Dat er volk opgeofferd moet worden. Dat je onherroepelijk zelf een keer aan de beurt bent, dat er een precedent geschapen wordt. Etc.quote:
Hoe gaat Oekrane zo'n vredesakkoord afdwingen dan? En wat als Poetin over 2 jaar z'n reet afveegt met dat akkoord? Dan weer een stuk van Oekrane opgeven?quote:Op maandag 10 oktober 2022 18:34 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Kijk eens hoeveel akkoorden er al zijn...wat zou dit akkoord anders maken?quote:Op maandag 10 oktober 2022 18:34 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Oekrane heeft langs alle kanten diens wensen duidelijk gemaakt. Die wensen zijn onbespreekbaar voor Putin, ergo, dat volk en diens wil wordt opgeofferd aan het altaar van Putin's imperialisme.quote:Op maandag 10 oktober 2022 19:37 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dat er volk opgeofferd moet worden. Dat je onherroepelijk zelf een keer aan de beurt bent, dat er een precedent geschapen wordt. Etc.
En andersom, "het westen" blijft doodleuk materiaal en informatie leveren aan Oekrane en Rusland weet dat we daarmee pas stoppen als er militair en economisch niets anders dan gruis over is van Rusland. Dus ja, vanuit WO3 perspectief zit het in een patstelling en is Oekrane er het slachtoffer van n de enige die iedereen hier uit kan vechten. Ten nadele van Rusland.quote:Op maandag 10 oktober 2022 19:35 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je stelt terechte vragen die vanuit de media niet worden gesteld aan specialisten en politici. Mijn in druk is is dat Rusland een uitweg wordt geboden door dit soort terreur maar toe staan, Rusland weet dat nucleair voor ons onacceptabel is. Het is een niet uitgesproken tussenvorm in deze patstelling die domweg gedoogd wordt.
quote:Op maandag 10 oktober 2022 18:34 schreef inslagenreuring het volgende:
Hoofdzaak is dat er een vredesakkoord komt
Dit soort activiteiten zijn niet lang vol te houden. Tenzij je gelooft dat rus miljoenen kruisraketten heeft, maar defensie specialisten die daarvoor betaald worden, hebben dus als baan om proberen uit te puzzelen hoeveel ze er hebben.quote:Op maandag 10 oktober 2022 19:35 schreef phpmystyle het volgende:
et is een niet uitgesproken tussenvorm in deze patstelling die domweg gedoogd wordt.
Als je nu gewoon eerst de vraag beantwoordt, kunnen we van daaruit verder discussiren. Ik heb aangegeven wat voor samenleving je in mijn ogen creert door hier deels aan toe te geven. Ben je het duidelijk niet mee eens, je vindt het verachtelijk, etc. Prima, jouw mening.quote:Op maandag 10 oktober 2022 19:34 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Omdat het nogal makkelijk voor mij is te zeggen dat Oekrane moet inschikken als ik daar zelf nul last van heb, en uit puur zelfbehoud liever niet heb dat Putin met bommen gaat werpen.
Iets met principes, inderdaad.
Mij is nog steeds niet duidelijk wat nu de afgelopen maanden precies je punt is met die constante epistels over nucleaire dreiging.
Elon zou zich toch achter de oren moeten krabben als russische propaganda TV je noemt lijkt mequote:Op maandag 10 oktober 2022 19:34 schreef polderturk het volgende:
Russisch propaganda spreekpop is aan het jubelen.
[ twitter ]
Je kunt troepen opbouwen in de regio, voorwaardelijke raketsystemen opnemen in de voorwaarden, politieke eisen stellen zoals EU of Navo lidmaatschap, neutrale zones of No-fly zones enzovoort.quote:Op maandag 10 oktober 2022 19:38 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Hoe gaat Oekrane zo'n vredesakkoord afdwingen dan? En wat als Poetin over 2 jaar z'n reet afveegt met dat akkoord? Dan weer een stuk van Oekrane opgeven?
Waarom komt hier nooit een antwoord op van de Chamberlain types?
Wat staat er in de NATO - Russia Founding Act?quote:Op maandag 10 oktober 2022 19:40 schreef capricia het volgende:
[..]
Kijk eens hoeveel akkoorden er al zijn...wat zou dit akkoord anders maken?
[ twitter ]
Hij heeft 15 jaar geleden een verdrag ondertekend waarin hij de soevereiniteit van de Oekrane erkend.quote:Op maandag 10 oktober 2022 19:09 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ik denk dat hij bij een vredesakkoord met Oekrane waarin een aantal eisen zijn ingewilligd zal stoppen omdat het doel dan bereikt is. NAVO-landen aanvallen heeft geen zin, want hij weet wat dan de reactie is. Daar valt geen ander doel dan zelfvernietiging te behalen.
Als hij de wereld zou willen onderwerpen met het instrument nucleaire dreiging, had hij dat al lang geprobeerd. Hij heeft daar al 23 jaar de beschikking over. Maar hij weet zelf (neem ik aan) ook wel dat dat kansloos is, want daaruit is vrijwel geen winnaar mogelijk.
Idem zoals wij nog nooit een directe oorlog met een kernmacht zijn gestart, want daar valt geen overwinning te behalen.
Dit is slechts mijn mening, ik snap dat je het er niet mee eens bent en ook nooit zult worden. Ik hoop alleen dat (als je reageert) je op inhoud kunt reageren waarom je het er niet mee eens bent en niet met verwensingen over 'angst', 'Putin pijpen' e.d.
Overigens nog een vraag: van wie zou Putin Oekrane cadeau krijgen?
Precies. Afspraken met Rusland maken is zinloos zolang ze er op vooruit gaan. Ze moeten verliezen. Of Oekrane geeft op en wordt op de middellange termijn een uitgemoorde provincie van Rusland. En dat weten zwaar al te goed.quote:Op maandag 10 oktober 2022 19:40 schreef capricia het volgende:
[..]
[ twitter ]
Het verschil is dat deze met hem mes op tafel wordt afgesloten.quote:Op maandag 10 oktober 2022 19:40 schreef capricia het volgende:
[..]
Zelfs een handtekening van ene Poetin waarin hij de grenzen tussen Rusland en Oekrane vastlegt.
[ twitter ]
https://www.nato.int/cps/su/natohq/official_texts_25468.htmquote:Op maandag 10 oktober 2022 19:42 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Wat staat er in de NATO - Russia Founding Act?
quote:To achieve the aims of this Act, NATO and Russia will base their relations on a shared commitment to the following principles:
• refraining from the threat or use of force against each other as well as against any other state, its sovereignty, territorial integrity or political independence in any manner inconsistent with the United Nations Charter and with the Declaration of Principles Guiding Relations Between Participating States contained in the Helsinki Final Act;
• prevention of conflicts and settlement of disputes by peaceful means in accordance with UN and OSCE principles;
Ik heb de hoop dat Rusland ooit een normale democratie gaat worden al lang opgegeven. De ene helft van de bevolking bestaat uit apathische zombies en de andere helft uit misdadigers met een calimerocomplex die volop misbruik maken van hun apathische landgenoten.quote:Op maandag 10 oktober 2022 19:30 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Echt niet allemaal hoor... Ik blijf erbij: volgens mij is het gros van dat volk gewoon compleet apathisch geworden na eeuwenlang gelazer met tsaren en commissarissen. Niet voor niets is drankgebruik daar al even zo lang een epidemie: verdoving zoeken en geen adem- of bewegingsruimte hebben zelf je leven te kunnen inrichten en ontwikkelen omdat je constant de speelbal bent van mensen met meer macht (en wapens).
Over geld gesproken. Dat gaat jarenlang geld kosten en een nieuwe wapenwedloop starten.quote:Op maandag 10 oktober 2022 19:42 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Je kunt troepen opbouwen in de regio, voorwaardelijke raketsystemen opnemen in de voorwaarden, politieke eisen stellen zoals EU of Navo lidmaatschap, neutrale zones of No-fly zones enzovoort.
Het doel wordt nu een beetje om 'Poetin niet zijn zin te geven' ook al druist dat tegen een ieders belang in.
Als de bereidheid er is om all out te gaan,quote:Op maandag 10 oktober 2022 19:44 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Het verschil is dat deze met hem mes op tafel wordt afgesloten.
Dat kun je natuurlijk ook zelf opzoeken.quote:Op maandag 10 oktober 2022 19:42 schreef UitStraling het volgende:
[..]
https://www.nato.int/cps/(...)%20eastern%20Ukraine.quote:By signing the NATO-Russia Founding Act, Russia pledged not to threaten or use force against NATO Allies and any other state. It has broken this commitment, with the illegal and illegitimate annexation of Crimea, the territory of a sovereign state.
Deze is wel leuk..quote:Op maandag 10 oktober 2022 18:28 schreef Ulx het volgende:
[..]
https://www.nps.gov/yose/(...)bear-in-yosemite.htm
Hard schreeuwen zodat de beer bang wordt lees ik hier.
[..]
Wat is jouw idee?
Door hem een aftocht te gunnen ja?quote:Op maandag 10 oktober 2022 19:44 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Het verschil is dat deze met hem mes op tafel wordt afgesloten.
Ik heb inderdaad keiharde principes waar niet mee te marchanderen valt. Ik mag hopen jij ook.quote:Op maandag 10 oktober 2022 19:42 schreef Repentless het volgende:
[..]
Als je nu gewoon eerst de vraag beantwoordt, kunnen we van daaruit verder discussiren. Ik heb aangegeven wat voor samenleving je in mijn ogen creert door hier deels aan toe te geven. Ben je het duidelijk niet mee eens, je vindt het verachtelijk, etc. Prima, jouw mening.
Dan is het wel zo fair om aan te geven wat jouw verwachting is van een samenleving door niet toe te geven en tot het uiterste te gaan, ook als dat nucleair inhoudt. Dan heb je een optie A en een optie B om aan te geven wat je voorkeur heeft. Alleen mijn verwachting als uitgangspunt nemen en dat continu bekritiseren zonder daar iets tegenover te zetten, is nogal makkelijk.
Welk jaartal is de eerste versie?quote:Op maandag 10 oktober 2022 19:46 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat kun je natuurlijk ook zelf opzoeken.
[..]
https://www.nato.int/cps/(...)%20eastern%20Ukraine.
Weer een gebroken belofte. Rusland houdt zich niet aan akkoorden.
Is dit een quiz?quote:Op maandag 10 oktober 2022 19:48 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Welk jaartal is de eerste versie?
Vrede is in dit soort gevallen niets anders dan je ogen dichtdoen voor de gruwelijkheden die ongestraft kunnen blijven plaatsvinden. Voor hedendaagse genien als Elon Musk is dat nog steeds ontzettend lastig te snappen.quote:Op maandag 10 oktober 2022 19:41 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dat werkte zo goed de laatste keer dat er een megalomane gek op ramptoer was idd
respect for sovereignty, independence and territorial integrity of all states and their inherent right to choose the means to ensure their own securityquote:Op maandag 10 oktober 2022 19:42 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Als je logistieke en materile problemen hebt kun je maar beter je ongetrainde en haastig gemobiliseerde versterkingen inzetten bij een nieuw front van 1000km inderdaadquote:Op maandag 10 oktober 2022 19:50 schreef Jor_Dii het volgende:
Belarus wordt gewoon geannexeerd en gaat dienen als (ver)nieuw(d) front vanuit het Noorden? Zal Polen blij mee zijn zeg..
Ja, dat is een week of 2 geleden overeengekomen tussen Poetin en Loekie.quote:Op maandag 10 oktober 2022 19:48 schreef StateOfMind het volgende:
Eerder vanavond zag ik in dit topic of een vorig deel iets voorbij komen dat er wagonladingen vol (letterlijk) Russische militairen in Belarus aankwamen.
Is hier al meer over bekend?
Ben wel benieuwd of dat nieuw gemobiliseerden zijn of professionele militairen.
En of die gaan voor een nieuw aanval vanuit het noorden, of dat die naar Belarus gestuurd zijn om eventuele onrusten in Belarus de kop in te drukken.
Chamberlain gebruikte het akkoord van Mnchen om tijd te kopen, zodat de Britse krijgsmacht zich kon voorbereiden op de aanstaande oorlog. Degenen die o.a. hier voor "onderhandelingen" met de perfide Russen pleiten hebben echter hele andere intenties.quote:Op maandag 10 oktober 2022 19:38 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Hoe gaat Oekrane zo'n vredesakkoord afdwingen dan? En wat als Poetin over 2 jaar z'n reet afveegt met dat akkoord? Dan weer een stuk van Oekrane opgeven?
Waarom komt hier nooit een antwoord op van de Chamberlain types?
Dat hoort bij dat mooie paradoxale gedachtegoed bij dergelijke mensen. De oorlog moet stoppen en Oekrane moet gebied opgeven want anders vallen er te veel doden, terwijl je op plekken waar de oorlog al gestopt is /ingenomen door Rusland niets anders ziet dan pure horror.quote:Op maandag 10 oktober 2022 19:48 schreef mcmlxiv het volgende:
Schattig. Laten we een verdrag met Putin afsluiten want anders gaat hij misschien wel met kernwapens gooien.
Wel verfrissend dat veel “andersdenkenden” inmiddels moeiteloos de Oekraners gewoon moord en verkrachting toewensen. Die hypocrisie is in ieder geval aan het verdwijnen.
Want je hoopt ergens een tekst te vinden die uiteenzet dat het prima is dat rus de imperialist uit gaat hangen ofzo?quote:Op maandag 10 oktober 2022 19:51 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ik probeer het te leggen naast de uitbreidingen van de NAVO in 1999, 2004 en verder.
Natuurlijk heb ik die ook. Ieder mens neem ik aan wel, maar ze zijn niet voor iedereen hetzelfde.quote:Op maandag 10 oktober 2022 19:47 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik heb inderdaad keiharde principes waar niet mee te marchanderen valt. Ik mag hopen jij ook.
Okay.quote:Op maandag 10 oktober 2022 19:51 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ik probeer het te leggen naast de uitbreidingen van de NAVO in 1999, 2004 en verder.
Zal hier straks ongetwijfeld ter sprake komen:quote:Op maandag 10 oktober 2022 19:48 schreef StateOfMind het volgende:
Eerder vanavond zag ik in dit topic of een vorig deel iets voorbij komen dat er wagonladingen vol (letterlijk) Russische militairen in Belarus aankwamen.
Is hier al meer over bekend?
Ben wel benieuwd of dat nieuw gemobiliseerden zijn of professionele militairen.
En of die gaan voor een nieuw aanval vanuit het noorden, of dat die naar Belarus gestuurd zijn om eventuele onrusten in Belarus de kop in te drukken.
Dat heb ik gemist dan, die overeenkomst.quote:Op maandag 10 oktober 2022 19:52 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ja, dat is een week of 2 geleden overeengekomen tussen Poetin en Loekie.
Tja, een nieuwe aanval vanuit Belarus lijkt mij nogal kansloos.
Die landen mochten niet voor hun zelf kiezen hoe ze hun veiligheid wilden garanderen?quote:Op maandag 10 oktober 2022 19:51 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Dit hoorden we gisteren ook al tochquote:
Ik vermoed dat ie nu aan een ng langere tafel zitquote:
Klinkt een beetje als het weggeven van Sudetenland aan Hitler in de hoop dat de boel niet escaleert. En denk je echt dat Poetin akkoord gaat met Oekrane in de Navo?quote:Op maandag 10 oktober 2022 19:42 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Je kunt troepen opbouwen in de regio, voorwaardelijke raketsystemen opnemen in de voorwaarden, politieke eisen stellen zoals EU of Navo lidmaatschap, neutrale zones of No-fly zones enzovoort.
Het doel wordt nu een beetje om 'Poetin niet zijn zin te geven' ook al druist dat tegen een ieders belang in.
Ik twijfel, vaak blijken dit soort berichtten onzin te zijn.quote:
Klinkt wel als Dolf deze rede, chapeau.quote:Op maandag 10 oktober 2022 19:52 schreef Seeburg54 het volgende:
Zolang Poetin en zijn valse kliek aan de macht is kunnen er geen afspraken gemaakt worden. Russen zijn chronische leugenaars met niet levensvatbare ideologien, en daarbij geven ze niet om hun omgeving, en zeker niet om hun medemens. Minderwaardiger volk is er niet, net als hun bondgenoten.
Nee je handhaaft de nieuwe grenzen. Thats it. Het lukt al ruim 70 jaar om politiek met Rusland te bedrijven.quote:Op maandag 10 oktober 2022 19:45 schreef ExTec het volgende:
[..]
Als de bereidheid er is om all out te gaan,
Kunnen we net zo goed nu gaan.
Dan is het volstrekt stupide om eerst maar te wachten tot het mes in oekraine wordt gezet.
Tot op heden? Dat al die dreigers netjes afdruipen.quote:Op maandag 10 oktober 2022 19:53 schreef Repentless het volgende:
[..]
Natuurlijk heb ik die ook. Ieder mens neem ik aan wel, maar ze zijn niet voor iedereen hetzelfde.
Ik zeg ook niet dat er iets mis is om de principes te hebben die jij hebt.
Ik vraag alleen nogmaals: wat voor samenleving creer je volgens jou door nooit toe te geven en tot het uiterste te gaan, ook als dat nucleair inhoudt? Je geeft daar geen antwoord op.
Ze hebben het er dan ook wel naar gemaakt, kan er niks positiefs van maken.quote:Op maandag 10 oktober 2022 19:56 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Klinkt wel als Dolf deze rede, chapeau.
Door hem een paar provincies te gunnen. Beetje zoals New York ruilen voor Suriname.quote:Op maandag 10 oktober 2022 19:46 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Door hem een aftocht te gunnen ja?
Zal het doorgeven aan Kasparov.quote:Op maandag 10 oktober 2022 19:58 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Ze hebben het er dan ook wel naar gemaakt .
Daarom zijn er ook reparatie- en onderhoudsfaciliteiten opgezet in oa Polen, Duitsland en de Baltische staten.quote:Op maandag 10 oktober 2022 19:57 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Nee je handhaaft de nieuwe grenzen. Thats it. Het lukt al ruim 70 jaar om politiek met Rusland te bedrijven.
Maar nee, nu laten we ons materieel de puin in schieten in een proxy oorlogje.
Spreek voor jezelf.quote:En als straks onze tanden uit de bek geslagen zijn gaan we bijten.
Ik probeer slechts aan te geven dat er meer smaken zijn dan 'Poetin zijn zin geven'quote:Op maandag 10 oktober 2022 19:56 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Klinkt een beetje als het weggeven van Sudetenland aan Hitler in de hoop dat de boel niet escaleert. En denk je echt dat Poetin akkoord gaat met Oekrane in de Navo?
Je maakt volstrekt niet duidelijk waarom we blijkbaar eerste moeten wachten tot oekraine opgedeeld is, voor we putin vertellen: hier ligt de lijn en geen nanometer verder.quote:Op maandag 10 oktober 2022 19:57 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Nee je handhaaft de nieuwe grenzen. Thats it. Het lukt al ruim 70 jaar om politiek met Rusland te bedrijven.
Maar nee, nu laten we ons materieel de puin in schieten in een proxy oorlogje. En als straks onze tanden uit de bek geslagen zijn gaan we bijten.
Het gaat er niet om wat ik wil horen, maar wat jij denkt wat er dan gebeurt of wat voor samenleving we dan hebben. Je zet het nu tussen aanhalingstekens, waarschijnlijk alsof dat is wat ik wil horen. Of is het wat je zelf denkt?quote:Op maandag 10 oktober 2022 19:57 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Tot op heden? Dat al die dreigers netjes afdruipen.
Ik zoek een beetje naar wat je nu precies wil horen: "Dan kan er verwoesting dood en verderf zijn, het totale einde der mensheid en de wereld."
Dat hebben we al een decennia of zeven nu, die dreiging.
putin iets gunnen, hard gelachen.quote:Op maandag 10 oktober 2022 19:59 schreef inslagenreuring het volgende:
Door hem een paar provincies te gunnen.
Door de smaak 'Poetin zijn zin geven' op te voeren? Want je voorstel is precies dat.quote:Op maandag 10 oktober 2022 20:00 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ik probeer slechts aan te geven dat er meer smaken zijn dan 'Poetin zijn zin geven'
Joh, Oekraiene was toch al opgedeeld? Alleen juridisch niet.quote:Op maandag 10 oktober 2022 20:00 schreef ExTec het volgende:
[..]
Je maakt volstrekt niet duidelijk waarom we blijkbaar eerste moeten wachten tot oekraine opgedeeld is, voor we putin vertellen: hier ligt de lijn en geen nanometer verder.
Dat kunnen we ook nu al doen.
Politiek op het hoogste niveau is in essentie koehandel.quote:
Daar zijn er zo veel van. Ik weet het niet hoor, wat zijn woord waard is.quote:Op maandag 10 oktober 2022 18:58 schreef quirina het volgende:
Dit is interessant, hij zegt te weten hoe het westen Putin aan moet pakken.
Ik heb je net laten zien dat een handtekening van Poetin niets waard is.quote:Op maandag 10 oktober 2022 20:02 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Joh, Oekraiene was toch al opgedeeld? Alleen juridisch niet.
Maar er is geen reden om handjeklap te doen?quote:Op maandag 10 oktober 2022 20:03 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Politiek op het hoogste niveau is in essentie koehandel.
Ik denk dat er helemaal geen kernbommen gegooid gaan worden.quote:Op maandag 10 oktober 2022 20:01 schreef Repentless het volgende:
[..]
Het gaat er niet om wat ik wil horen, maar wat jij denkt wat er dan gebeurt of wat voor samenleving we dan hebben. Je zet het nu tussen aanhalingstekens, waarschijnlijk alsof dat is wat ik wil horen. Of is het wat je zelf denkt?
quote:. Iets meer dan vier jaar nadat de Krim van Oekrane werd gescheiden en zich bij Rusland voegde, heeft een nieuwe 19 kilometer lange brug van 3,7 miljard dollar van het vasteland over de Straat van Kerch de verbinding van Ruslands nieuwste territoriale acquisitie concreet gemaakt. Deze week sprong de Russische president Vladimir Poetin achter het stuur van een mandarijn KAMAZ-truck versierd met miniatuurvlaggen om een konvooi over de brug te leiden. De bouw begon in mei 2015 onder toezicht van Arkady Rotenberg, een legendarische Russische oligarch die toevallig een jeugdvriend van Poetin is en die een groot deel van de infrastructuur voor de Olympische Winterspelen in Sochi in 2014 heeft gebouwd.
Poetin is geen onbekende in het bouwen van bruggen. De Russische leider heeft 16 van de 25 langste bruggen van Rusland gebouwd, een record dat nu waarschijnlijk is gestegen tot 17 van de 25. Eerder was zijn meest opmerkelijke prestatie bij het bouwen van bruggen misschien wel de snelle bouw van drie bruggen in de subarctische stad Vladivostok, aan de Pacifische kust van het land, voorafgaand aan de Asia Pacific Economic Cooperation Summit in 2012. Die bruggen, waarvan er twee ongelooflijk lange tui-constructies waren, hadden een groot geopolitiek cachet omdat ze aan bezoekende hoogwaardigheidsbekleders uit Azi lieten zien dat Rusland het serieus meende "Spil naar het oosten."
Gisteren, staande op het gladde asfalt van de Krimbrug, kondigde Poetin aan juichende bouwvakkers aan: "In verschillende historische tijdperken, zelfs onder de tsaar, droomden mensen ervan deze brug te bouwen." Al meer dan een eeuw proberen verschillende groepen de twee kanten van de Straat van Kertsj te overspannen, van de keizerlijke Russische tsaar Nicolaas II tot de nazi-architect Albert Speer. Het meest dramatisch was dat de Sovjets in 1944 materialen gebruikten die waren overgebleven door terugtrekkende nazi-troepen om een pontonbrug te bouwen. Maar binnen zes maanden zorgde stromend ijs ervoor dat de brug instortte in dit deel van het land, dat lange tijd heeft gediend als zomerbestemming voor Russen die aan de kou ontsnapten.
Waar vond Rusland het geld voor de brug naar de Krim?
Deze keer lijken de Russen meer succes te hebben. Maar waar vonden ze in een tijd van sancties en lage olieprijzen het geld om deze ongelooflijk dure onderneming op te bouwen?
Een populair gerucht over de bron van het geld voor de Krimbrug is het besluit om een nog ijzigere kloof over de rivier de Lena duizenden kilometers verderop in het diepste Siberi te bestendigen. Schrijlings op de westelijke oever van de rivier ligt Yakutsk, de hoofdstad van de Sakha-republiek. De stad is de thuisbasis van bijna 300.000 mensen die toevallig in 's werelds op een na grootste metropool wonen die niet is aangesloten op het weg- of spoornetwerk na Iquitos, Peru. Die titel kan aantrekkelijk zijn voor avontuurlijke toeristen die op zoek zijn naar verre ervaringen, zoals het zien van vissen die verticaal op de markt worden uitgestald en melk die in schijven wordt verkocht. Maar de ontoegankelijkheid van Yakutsk is een echte pijn voor de meeste inwoners die het moeten doen met het leven in een van de koudste en meest afgelegen steden op aarde.
Ongeveer vijf maanden per jaar wordt de Lena, die bijna acht kilometer breed is als hij Jakoetsk passeert, zo hard dat vrachtwagens en auto's er op elk moment van de dag of nacht overheen kunnen rijden. Door de gemeentelijke autoriteiten geplaatste borden maken het gemakkelijk om te zien welke kant je op moet over de ijsweg, die aansluit op de federale snelweg M-56 die langs de oostkant van de rivier de Lena loopt. Daarnaast is in 2014 een nieuwe spoorlijn geopend, de Amoer-Jakoetsk-hoofdlijn, recht tegenover de rivier van Jakoetsk, maar alleen vracht kan zo ver naar het noorden komen. Passagiers moeten 400 kilometer naar het zuiden met de auto verder naar het dichtstbijzijnde passagiersstation, in Tommot. In de zomer is het mogelijk om met boten of veerboten van en naar Jakoetsk over de rivier de Lena te reizen, maar mensen klaagden tegen me dat ze druk en heet waren.
Onstabiel ijs in de lente en herfst maakt reizen over de Lena bijna onmogelijk. De enige uitweg is dus om te vliegen, wat behoorlijk duur wordt - net als de prijzen van boodschappen, brandstof en al het andere goed dat de meeste mensen in steden die verbonden zijn met 's werelds naar schatting 18 miljoen kilometer verharde wegen als vanzelfsprekend beschouwen. Gezinnen in Jakoetsk plannen zelfs bruiloften en andere bijeenkomsten rond tijden dat de rivier begaanbaar is. Dat is hoeveel het niet hebben van een brug het dagelijkse leven bepaalt.
Toen ik in de winter van 2016 10 dagen in Jakoetsk doorbracht, vertelden veel lokale bewoners me hoe graag ze een brug wilden. Er was een enkele persoon die de Lena zonder n wilde houden om drugs en immigranten buiten te houden, maar voor het grootste deel was een brug ge was een populair idee. Zo populair zelfs dat een paar mensen de mogelijkheid opriepen dat China misschien de brug zou bouwen uit een deel van een deal met Rusland in ruil voor aardgas. Behalve misschien de Russische spoorwegmagnaat Alexander Dudinkov, die meende tegen een Sakha-krant: "Dit mag niet worden toegestaan ... Bouwen de Chinezen de brug naar de Krim?" bijna niemand, zelfs niet onder de regeringsfunctionarissen, lijkt vreselijk gekant tegen het idee van een buitenlandse mogendheid die belangrijke infrastructuur bouwt in Jakoetsk. Ironisch genoeg, zoals Dudinkov opmerkte, zou niemand er ooit aan hebben gedacht om Peking ook maar een seconde de brug naar de Krim te laten bouwen.
Ondanks de wijdverbreide wenselijkheid van een brug over de rivier de Lena, is de Russische regering niet op de hoogte gesteld. Veelvoorkomende excuses zijn de technische uitdagingen van het bouwen van een brug over permafrost, de enorme kosten (mogelijk ongeveer $ 2 miljard, hoewel dat slechts iets meer is dan de helft van de uitgaven die nodig waren voor de Krimbrug), en de nooit eindigende financile crisis.
Maar een van de meest voorkomende verklaringen die ik heb gehoord waarom Jakoetsk nog steeds geen brug heeft, is de Krim. Een jongere die ik in februari 2016 sprak, merkte op: “We hebben hier alles. We hebben middelen. We geven alles aan de staat, maar ze reageren niet op ons. We hebben niet eens een brug.”
Er is weinig hard bewijs dat geld rechtstreeks van het Yakutsk-brugproject naar de Krim is omgeleid, maar er zijn veel aanwijzingen dat dit mogelijk is gebeurd. In 2006 werd de strategie van 2002-2010 van de Federal Road Agency (Rosavtodor) voor de modernisering van het Russische wegennet gewijzigd om federale financiering toe te kennen voor de bouw van een brug naar Jakoetsk. Dat bedrag groeide elk jaar en bereikte uiteindelijk 2,2 miljard roebel in 2010. In 2013 kondigde Rosavtodor een aanbesteding voor het brugproject aan, waarin stond dat de federale begroting 56,3 miljard roebel had toegewezen voor de aanleg en exploitatie van een weg tot 2027. In 2014, een Russisch consortium won het recht om een brug van 3 kilometer te bouwen over een kortere overspanning van de rivier ten zuiden van Jakoetsk, samen met 18 kilometer toegangswegen.
Maar veranderingen in de federale begroting 2015 – een jaar nadat de Krim weer bij Rusland was gevoegd – verhinderden de geplande ondertekening van de concessieovereenkomst. Ook in 2014 meldde de Russische krant Vedomosti dat 44 miljard roebel ($ 1,2 miljard) die was besteed aan aanleg en reparaties langs de 1.200 kilometer lange M-56-snelweg langs Jakoetsk, naar de Krim was gerangeerd. In 2016, twee jaar na de crisis op de Krim, schrapte de federale regering de vermelding van een brug over de Lena helemaal uit de transportstrategie.
Ongeacht of de Krimbrug direct verantwoordelijk is voor de voortdurende ontoegankelijkheid van Jakoetsk, de geleidelijke verdamping van fondsen voor deze Siberische brug laat zien hoe megaprojecten niet kunnen worden gebouwd zonder de gaten in de infrastructuur elders te vergroten. Keer op keer lijkt het erop dat geopolitiek onbelangrijke plaatsen in afgelegen plaatsen zoals het Noordpoolgebied investeringen in openbare infrastructuur mislopen. Grote industrile projecten zoals pijpleidingen en havens kunnen doorgaan, maar tenzij het de Faerer is, lijkt het erop dat de dingen die mensen nodig hebben - huizen, scholen, bruggen - daarbij worden opgeofferd.
Afwijkende stemmen in de Sakha-republiek hebben hun frustratie kenbaar gemaakt over het gebrek aan investeringen in een brug naar Jakoetsk. In 2014 betoogde Mikhail Nikolayev, een vertegenwoordiger van de Doema en voormalig president van de Sakha-republiek tegen The Moscow Times: “Het land heeft genoeg geld en middelen. Proberen op de ene plaats te snijden om een andere op te lappen is onaanvaardbaar voor het land. Ik denk dat de regering en de president heel goed begrijpen [dat Siberi en het Verre Oosten de toekomst van Rusland zijn] en niet zullen bezuinigen op fondsen die bestemd zijn voor hun ontwikkeling.”
De tijd zal leren of de Russische president die zo meesterlijk reed over wat zeker zal worden herinnerd als een bekroning van zijn heerschappij, dit zal beseffen en bruggen zal bouwen in minder gebieden die minder symbolisch zijn voor de nationale territoriale integriteit. Zo niet, dan zullen misschien Chinese en misschien zelfs Japanse bedrijven, met wie Rosavtodor nu zogenaamd van plan is een concessieovereenkomst te sluiten, de echte bruggenbouwers in het Noordpoolgebied zijn. Al uitkijkend naar dat moment, heeft een Chinese bedrijfsleider beweerd dat de brug naar Jakoetsk de "voortzetting van de Grote Zijderoute" zal zijn.
Mooi verhaal, lekker kortquote:Op maandag 10 oktober 2022 20:07 schreef Lospedrosa het volgende:
Voor onze kennissnuivers een stukje over de realisatie van de Krim brug.
[..]
Ach weten zij veel.quote:Op maandag 10 oktober 2022 19:56 schreef Nielsch het volgende:
Het doel wordt nu een beetje om 'Poetin niet zijn zin te
https://en.defence-ua.com(...)_threat_is-4381.htmlquote:Op maandag 10 oktober 2022 19:54 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat heb ik gemist dan, die overeenkomst.
Maar waar zijn die militairen San voor bedoeld?
Een nieuwe aanval vanuit het noorden?
Of om Loekie te beschermen tegen binnenlandse onrust?
Omdat je soms geen andere keuze hebt.quote:Op maandag 10 oktober 2022 20:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik heb je net laten zien dat een handtekening van Poetin niets waard is.
Vertel mij eens waarom hij het deze keer wel zal respecteren?
Dat doe je hiermee dus wel:quote:Op maandag 10 oktober 2022 20:00 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ik probeer slechts aan te geven dat er meer smaken zijn dan 'Poetin zijn zin geven'
Geef dan een betere smaak.quote:Op maandag 10 oktober 2022 19:59 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Door hem een paar provincies te gunnen. Beetje zoals New York ruilen voor Suriname.
TL;DRquote:
Klopt ook, dacht dat Nederlanders het verticale hijswerk en leggen van brugdelen ook gedaan hebben.quote:Op maandag 10 oktober 2022 19:25 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Neejoh.... fabeltjes.
Enige wat er uit Nederland kwam was de heihamer die de palen in de bodem sloeg. Maar de mensen die op halve info af gaan denken nu ineens dat die hele brug door Nederlanders is gebouwd.
Voor de volledige informatie, het betrof Dematec.
@:quirina; voordat je echt denkt dat NL aannemers er dik.geld aan verdient hebben.
Je gaat in je antwoorden steeds uit van een samenleving waarin we de dreigementen serieus nemen en dat je daar geen voorstander van bent. Dat weten we, prima ook.quote:Op maandag 10 oktober 2022 20:07 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik denk dat er helemaal geen kernbommen gegooid gaan worden.
En het lijkt me een uitermate 'nare samenleving' worden wanneer we dreigementen van tirannen hieromtrent maar a priori serieus moeten nemen.
Zijn 'zin' is volledige capitulatie. Waarna in grote waarschijnlijk nog meer annexatie volgt.quote:Op maandag 10 oktober 2022 20:11 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Dat doe je hiermee dus wel:
[..]
Geef dan een betere smaak.
https://cis-legislation.com/document.fwx?rgn=4744quote:aiming to build democratic constitutional states, the relations between which will develop on the basis of mutual recognition and respect of the state sovereignty and sovereign equality, the inalienable right to self-determination, the principles of equality and non-interference to internal affairs, refusal of use of force and threat of force, economic and any other methods of pressure, peaceful settlement of disputes, respect of human rights and freedoms, including the rights of ethnic minorities, fair accomplishment of obligations and other conventional principles and rules of international law;
recognizing and respecting territorial integrity of each other and inviolability of the existing borders;
[..]
Ik ben iemand die mensen over t algemeen kans na kans geeft als ik geloof dat die persoon veranderd is. Als iemand een paar keer wat doet heb je nooit een 100% zekerheid dat het nogmaals fout gaat. Grote kans? Ja. Zekerheid? Nee.quote:Op maandag 10 oktober 2022 20:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik heb je net laten zien dat een handtekening van Poetin niets waard is.
Vertel mij eens waarom hij het deze keer wel zal respecteren?
Jawel hoor, zijn alleen antwoorden die je niet bevallen.quote:Op maandag 10 oktober 2022 20:13 schreef Repentless het volgende:
[..]
Je gaat in je antwoorden steeds uit van een samenleving waarin we de dreigementen serieus nemen en dat je daar geen voorstander van bent. Dat weten we, prima ook.
De vraag is nog steeds: wat voor samenleving creer je wanneer je niet buigt en tot het uiterste gaat, ook als dat nucleair inhoudt? Je geeft gewoon geen direct antwoord daarop.
Een maatschappij zonder leger, want je laat je toch niet bang maken door een dictator van een ander land met wat rotjes?quote:Op maandag 10 oktober 2022 20:13 schreef Repentless het volgende:
[..]
Je gaat in je antwoorden steeds uit van een samenleving waarin we de dreigementen serieus nemen en dat je daar geen voorstander van bent. Dat weten we, prima ook.
De vraag is nog steeds: wat voor samenleving creer je wanneer je niet buigt en tot het uiterste gaat, ook als dat nucleair inhoudt? Je geeft gewoon geen direct antwoord daarop.
Ja dienhadden we gisterrn ook besproken. Is een memequote:
Duidelijk fake.quote:Op maandag 10 oktober 2022 20:15 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Waarom is het fake? Heeft Bob de Wijk dat gezegd?
Maar de kans dat Putin zijn verlies toe gaat geven is net zo groot als de kans dat zijn handtekening onder een akkoord iets waard is. En benieuwd wie berhaupt de uitdaging aan durft te gaan om te onderhandelen, waarbij het logische uitgangspunt - of eigenlijk voorwaarde nummer n - uiteraard is dat de grenzen hersteld worden naar pre-2014.quote:Op maandag 10 oktober 2022 20:14 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik ben iemand die mensen over t algemeen kans na kans geeft als ik geloof dat die persoon veranderd is. Als iemand een paar keer wat doet heb je nooit een 100% zekerheid dat het nogmaals fout gaat. Grote kans? Ja. Zekerheid? Nee.
Ik snap ook best dat er zoveel wantrouwen is naar Putin en dat onderhandelen met hem als zinloos wordt geacht, maar toch zou je het moeten blijven proberen. Uiteindelijk moet er toch iets van een akkoord komen; lijkt me toch het meest waarschijnlijke einde van de oorlog. Wat is het alternatief? Putin vernederen en mee slepen naar Den Haag? Dat hij z’n verlies gaat toegeven zonder zelf het gevoel te hebben dat hij er iets uit heeft gehaald? Gaat nooit gebeuren natuurlijk.
Denk dat er drie uitwegen zijn. Toch iets van onderhandelen. Een kern oorlog. Of dat hij wordt omgelegd door iemand uit eigen land. En dan hopen dat z’n opvolger niet nog erger is. Zodat we daarmee kunnen onderhandelen.
Kan niet wachten op je huilie huilie en afgunst hier mocht de situatie wel serieus worden met tactische kernwapens.quote:Op maandag 10 oktober 2022 20:07 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik denk dat er helemaal geen kernbommen gegooid gaan worden.
Nee, je herhaalt alleen welke samenleving je creert door toe te geven en dat je daar geen voorstander van bent.quote:Op maandag 10 oktober 2022 20:15 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Jawel hoor, zijn alleen antwoorden die je niet bevallen.
Het is maar goed dat de Amerikanen en de Canadezen niet zulke lafbekken waren tijdens WOII.quote:Op maandag 10 oktober 2022 19:57 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Maar nee, nu laten we ons materieel de puin in schieten in een proxy oorlogje. En als straks onze tanden uit de bek geslagen zijn gaan we bijten.
Niemand heeft een groter landoppervlak dan hij. Misschien moet Putler anderen eens wat lebensraum gunnen.quote:Op maandag 10 oktober 2022 19:59 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Door hem een paar provincies te gunnen.
Daarmee geeft je aan dat een nieuw akkoord, een nieuwe overeenkomst, met Poetin dus ook weer niets waard is.quote:Op maandag 10 oktober 2022 20:11 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Omdat je soms geen andere keuze hebt.
Stel je voor dat Trump in 2024 herkozen wordt. Die is wel gecharmeerd van Vlad en wil graag uit de Navo.
En heb het gevoel dat deze oorlog nog wel even aangaat. Dan sta je als Europa 'worst case' ineens alleen tegenover Rusland.
Europa met recordinflatie, talloze crises en onderling geouwehoer. Gezellig feestje.
Zijn zin is nu annexatie van iig DNR en LNR, als Oekrane daarmee akkoord gaat wordt dat in Rusland als grote overwinning gevierd en is Oekrane absoluut de verliezer van deze oorlog.quote:Op maandag 10 oktober 2022 20:13 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Zijn 'zin' is volledige capitulatie. Waarna in grote waarschijnlijk nog meer annexatie volgt.
Dus wat je zegt klopt niet.
een leger heeft tegen een nuke weinig kans idd.quote:Op maandag 10 oktober 2022 20:15 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Een maatschappij zonder leger, want je laat je toch niet bang maken door een dictator van een ander land met wat rotjes?
Trump is onvoorspelbaar.quote:Op maandag 10 oktober 2022 20:11 schreef inslagenreuring het volgende:
Stel je voor dat Trump in 2024 herkozen wordt. Die is wel gecharmeerd van Vlad en wil graag uit de Navo.
En het laat zien dat het gedrag van Putin loont.quote:Op maandag 10 oktober 2022 20:17 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Zijn zin is nu annexatie van iig DNR en LNR, als Oekrane daarmee akkoord gaat wordt dat in Rusland als grote overwinning gevierd en is Oekrane absoluut de verliezer van deze oorlog.
Dat ook iddquote:Op maandag 10 oktober 2022 20:18 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En het laat zien dat het gedrag van Putin loont.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |