abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206276587
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 16:25 schreef Mansjester het volgende:

[..]
Kom op, dit soort tweets zijn ook pure propaganda. 1 foto van een stel wat buiten zit moet laten blijken dat de Oekrainers echt niet bang zijn hoor. Zo werkt het niet toch, dit zegt niks over de algehele (begrijpelijke) angst die er mogelijk is onder burgers.
Laat staan wanneer die foto genomen is. Wat een onzinnig nieuws.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_206276646
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 15:09 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Niet alleen uitslag van verkiezingen...

Wat in Oekrane al vanaf de instorting van het Sovjetregime speelt is een zelfgezochte toenadering tot het Westen, een logische ook, gezien de wijze waarop Rusland met tsaren en communisten gepoogd heeft dat land te vernietigen.

Durf zelfs te stellen dat die toenadering al in 1917 werd gezocht. Nog zo'n voorbeeld hoe de bolsjewisten dat vakkundig in de kiem hebben gesmoord. Toen al.
Je bedoelt dat Westen waar Duitsland onderdeel van is dat zelf beestachtig te keer is gegaan in Oekrane? Onder de Oekraners zaten zelf communisten en nazi sympathisanten. En zelfs lang vr nazi-Duitsland dat land binnenviel kenden Oekraners een geschiedenis van massaslachtingen onder joden, Polen en eigen mensen. Het zijn zelf ook geen lieverds geweest. Daarnaast hebben de Russen net zo geleden onder het communisme als andere landen. Rusland is echter allang geen communistisch land meer net zoals Duitsland geen nazistaat meer is. De enige reden waarom Zelensky toenadering zoekt tot het Westen/EU is vanwege de poen , net zoals ieder ander Zuid- of Oost-Europees land. Door Oekrane in onze invloedsfeer te willen trekken, bij de NAVO en in de EU, zijn we zelf bezig dat land te vernietigen, want daarvoor moeten ze nu "tot de laatste Oekraner" vechten tegen Rusland.
pi_206276652
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 16:09 schreef Ulx het volgende:
Al met al is het dus weer een faal van Poetin.

[ twitter ]

Ik geloof niet dat de aanval veel indruk heeft gemaakt op de burgers. Wel op andere landen die nu dus veel meer zullen gaan leveren.
Je moet wel heel simpel zijn om allemaal conclusies te trekken aan de hand van 1 foto op twitter.
  maandag 10 oktober 2022 @ 16:38:30 #229
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_206276665
quote:
3s.gif Op maandag 10 oktober 2022 16:11 schreef Lyrewyn het volgende:

[..]
Dit lijken me niet goed vergelijkbare situaties. Saoudie-Arabi is geen ander land binnengevallen, en het helpt de de regering van Jemen, die internationaal als zodanig wordt erkend. Je kunt natuurlijk wel morele vraagtekens plaatsen bij de wapenverkoop...

Een betere vergelijking zou zijn tussen de huidige inval in Oekrane en die in 2014. Waarom worden er nu wel sancties opgelegd worden en militaire hulp gegeven? Het zal ongetwijfeld te maken hebben met het Rupsje-nooit-genoeggedrag van Poetin, maar waar ligt de grens precies? En waar ligt de grens tot actieve deelname? (Het lijkt me dat die niet in Oekrane ligt, tenzij er gebruik wordt gemaakt van massavernietigingswapens.)
Die grens is wmb relatief simpel.
Je geeft een soeverein land dat zich me jou verbonden/verwant voelt, hulp mits het zelf en democratisch gestoeld, daartoe een rechtmatig verzoek doet.
Actieve deelname in/met die hulp in de vorm van een (re)actiemacht, is pas wanneer je eigen bestaanszekerheid door plannen of gevestigde acties, fundamenteel wordt bedreigd (en dan bedoel ik niet dat we het koud hebben omdat we weigeren te heulen met een agressor).

Dat we elders onvoldoende helpen, laat staan kunnen ingrijpen, is omdat het betreffende land/gebied geen autonomie heeft/wenst of zich daarvoor kan openstellen. Er moet sws altijd een mandaat zijn.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  maandag 10 oktober 2022 @ 16:39:56 #230
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206276677
Belarus is klaar met Loekie? Is dit het einde? :)

twitter
pi_206276687
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 16:38 schreef Vallon het volgende:

[..]
Die grens is wmb relatief simpel.

Actieve deelname in/met die hulp in de vorm van een (re)actiemacht, is pas wanneer je eigen bestaanszekerheid door plannen of gevestigde acties, fundamenteel wordt bedreigd (en dan bedoel ik niet dat we het koud hebben omdat we weigeren te heulen met een agressor).
Akkoord, maar daarmee verplaats je de vraag (enigszins). Wanneer wordt onze bestaanszekerheid fundamenteel bedreigd?
  Moderator maandag 10 oktober 2022 @ 16:41:52 #232
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_206276691
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 16:37 schreef Tobias19xx het volgende:

[..]
Je bedoelt dat Westen waar Duitsland onderdeel van is dat zelf beestachtig te keer is gegaan in Oekrane? Onder de Oekraners zaten zelf communisten en nazi sympathisanten. En zelfs lang vr nazi-Duitsland dat land binnenviel kenden Oekraners een geschiedenis van massaslachtingen onder joden, Polen en eigen mensen. Het zijn zelf ook geen lieverds geweest. Daarnaast hebben de Russen net zo geleden onder het communisme als andere landen. Rusland is echter allang geen communistisch land meer net zoals Duitsland geen nazistaat meer is. De enige reden waarom Zelensky toenadering zoekt tot het Westen/EU is vanwege de poen , net zoals ieder ander Zuid- of Oost-Europees land. Door Oekrane in onze invloedsfeer te willen trekken, bij de NAVO en in de EU, zijn we zelf bezig dat land te vernietigen, want daarvoor moeten ze nu "tot de laatste Oekraner" vechten tegen Rusland.
Nee.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_206276713
quote:
84s.gif Op maandag 10 oktober 2022 16:39 schreef Starhopper het volgende:

[ twitter ]
Hoezo zou Belarus nu klaar zijn met Loekasjenko (t.o.v. gisteren)?
  maandag 10 oktober 2022 @ 16:44:19 #234
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_206276715
quote:

[..]
Je bedoelt dat Westen waar Duitsland onderdeel van is dat zelf beestachtig te keer is gegaan in Oekrane? Onder de Oekraners zaten zelf communisten en nazi sympathisanten. En zelfs lang vr nazi-Duitsland dat land binnenviel kenden Oekraners een geschiedenis van massaslachtingen onder joden, Polen en eigen mensen. Het zijn zelf ook geen lieverds geweest.
Dus?
pi_206276723
quote:
84s.gif Op maandag 10 oktober 2022 16:39 schreef Starhopper het volgende:

[ twitter ]
Zou Wit-Rusland niet gewoon geannexeerd worden door Rusland?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_206276729
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 16:44 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Met welk leger?
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
pi_206276737
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 16:45 schreef Cheeseburgert het volgende:

[..]
Met welk leger?
Het Wit-Russische.
  maandag 10 oktober 2022 @ 16:46:51 #238
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_206276749
quote:
3s.gif Op maandag 10 oktober 2022 16:11 schreef Lyrewyn het volgende:

[..]
Dit lijken me niet goed vergelijkbare situaties. Saoudie-Arabi is geen ander land binnengevallen, en het helpt de de regering van Jemen, die internationaal als zodanig wordt erkend. Je kunt natuurlijk wel morele vraagtekens plaatsen bij de wapenverkoop...

Een betere vergelijking zou zijn tussen de huidige inval in Oekrane en die in 2014. Waarom worden er nu wel sancties opgelegd worden en militaire hulp gegeven? Het zal ongetwijfeld te maken hebben met het Rupsje-nooit-genoeggedrag van Poetin, maar waar ligt de grens precies? En waar ligt de grens tot actieve deelname? (Het lijkt me dat die niet in Oekrane ligt, tenzij er gebruik wordt gemaakt van massavernietigingswapens.)
De EU heeft in 2014 ook sancties opgelegd, en die zijn nog steeds van kracht. Een studie van enkele jaren geleden schatte dat die sancties (en de sancties die Rusland als reactie erop invoerde) de EU zo'n 700.000 jobs gekost hebben.
are we infinite or am I alone
  maandag 10 oktober 2022 @ 16:47:03 #239
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206276752
quote:
5s.gif Op maandag 10 oktober 2022 16:44 schreef Lyrewyn het volgende:

[..]
Hoezo zou Belarus nu klaar zijn met Loekasjenko (t.o.v. gisteren)?
Dat zijn al een tijdje.
Maar dat zijn adviseur hem tegenspreekt geeft wel aan dat het goed rommelt daar.
pi_206276758
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 16:46 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
De EU heeft in 2014 ook sancties opgelegd, en die zijn nog steeds van kracht. Een studie van enkele jaren geleden schatte dat die sancties (en de sancties die Rusland als reactie erop invoerde) de EU zo'n 700.000 jobs gekost hebben.
Daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in!
pi_206276759
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 15:10 schreef trein2000 het volgende:

[..]
De enige hoek die ik over nazi's in Oekrane hoor is de Russische...
Laten we ook niet vergeten dat er heel wat meer nazi's in Rusland leven n in bijvoorbeeld de (onderdrukte) oppositie zitten dan in Oekraine.
beter een knipoog dan een blauw oog
  Moderator maandag 10 oktober 2022 @ 16:47:44 #242
8781 crew  Frutsel
pi_206276760
quote:
7s.gif Op maandag 10 oktober 2022 16:46 schreef Lyrewyn het volgende:

[..]
Het Wit-Russische.
Het is geen gegeven dat dat leger wil vechten
  maandag 10 oktober 2022 @ 16:47:44 #243
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206276761
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 16:44 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Zou mij niets verbazen
pi_206276769
quote:
84s.gif Op maandag 10 oktober 2022 16:47 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Dat zijn al een tijdje.
Maar dat zijn adviseur hem tegenspreekt geeft wel aan dat het goed rommelt daar.
Ah, nee, dat is niet zijn adviseur. Podolyak is Zelensky's adviseur.
  maandag 10 oktober 2022 @ 16:48:22 #245
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_206276770
quote:
84s.gif Op maandag 10 oktober 2022 16:47 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Zou mij niets verbazen
Denk niet dat dat lukt :')
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_206276775
quote:
7s.gif Op maandag 10 oktober 2022 16:48 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Denk niet dat dat lukt :')
Waarom niet? Kremlin plaatst daar net zo makkelijk een ander poppetje lijkt me?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  maandag 10 oktober 2022 @ 16:49:54 #247
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_206276783
:Y

twitter
pi_206276784
Igor Girkin heeft ook gewoon z'n eigen podcast. Wat apart.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  maandag 10 oktober 2022 @ 16:50:06 #249
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206276785
quote:
4s.gif Op maandag 10 oktober 2022 16:48 schreef Lyrewyn het volgende:

[..]
Ah, nee, dat is niet zijn adviseur. Podolyak is Zelensky's adviseur.
Ah stom! Ja je hebt gelijk!
  maandag 10 oktober 2022 @ 16:51:10 #250
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_206276795
quote:

[..]
Korte rokjes argumenten uit een inmiddels vergaan verleden waar altijd wel iets te vinden is om mee te rechtvaardigen. Nofi, zijn het stuk voor stuk drogredenen die hooguit een gevoelsmatige snaar raken om te kunnen klinken. Gevoel is zeker belangrijk maar mag niet lijdend gebruikt worden om de symfonie hier om te leiden.

En nee, Oekrane wil zich zelf verwant maken en daarvoor gekozen met, via -en in een democratische orintatie. Wellicht niet perfect als staatsvorm maar de wil daartoe is duidelijk dat zij zelfs bereid zijn hun levens daarvoor op te offeren.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')