Dat weet ik niet, toen de oorlog begon had rusland ongeveer 1000 iskandr raketten en 500 kalibr. Die gaan heel snel op als je er op 1 dag 100 afschiet (plus s300 afweersystemen en we weten dat ze onlangs de s300 systemen die st petersburg beschermen moeten inzetten aan het front dus ook daar gaat het hard mee)quote:Op maandag 10 oktober 2022 15:01 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Hoe lang kunnen ze het dan ongeveer volhouden?
"Die jongedame had zichzelf makkelijk kunnen 'verdedigen' door géén kort rokje en strakke top aan te trekken en in het voorbijgaan richting de man te kijken die haar de bosjes in trok."quote:Op maandag 10 oktober 2022 14:54 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Dat doen ze niet. Zelensky had makkelijk Oekraïne kunnen 'verdedigen' door geen lidmaatschap van een militaire alliantie die Rusland vijandig gezind is na te streven en etnische Russen niet te onderdrukken en af te slachten.
Zoveel keuze heeft hij niet. De Russen zijn gewoon niet in staat op te boksen tegen de Oekraïners die voor hun land vechten. Het volk dat voor Rusland vecht heeft er geen zin in.quote:Op maandag 10 oktober 2022 15:02 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Denk jij echt dat Putin zonder slag of stoot zijn verlies gaat nemen?
Fixed that for you.quote:Op maandag 10 oktober 2022 15:05 schreef heywoodu het volgende:
[..]
"Die jongedame had zichzelf makkelijk kunnen 'verdedigen' door géén kort rokje en strakke top aan te trekken en in het voorbijgaan richting de man te kijken die haar de bosjes in trok jongedame te zijn."
Ja nee, zo werkt dat niet.
Van de kaart afvegen.. Nog erger dan Rotterdam en een Berlijn.quote:
Op maandag 10 oktober 2022 15:02 schreef polderturk het volgende:
Mijn jaarafrekening van Essent was toevallig ook 500 miljoen.quote:Op maandag 10 oktober 2022 15:01 schreef skysherrif het volgende:
Rusland kan dit soort dingen overigens niet volhouden, besef dat ze ongeveer 500 miljoen aan raketten vandaag hebben afgeschoten.
Dat zeg ik niet, maar je argument van dat het wel meevalt met het aantal neonazi's want zie uitslag verkiezingen zeg natuurlijk niks. Voor de inval maakte men zich in het westen nog zorgen om de goed georganiseerde nazi's in dat land die gefinancierd werden door oligarchen, na de inval probeert men dat te bagatelliseren om zo achter Oekraïne te kunnen staan. Dat is wel opvallend.quote:Op maandag 10 oktober 2022 14:57 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Naast dat je dus zelf aangeeft dat de nazi's die er waren de partij zijn uitgezet, moeten we verder op basis van niets dan wat plakplaatjes en onderbuikgerommel 'aannemen' dat die overige 51% eigenlijk uit die-hard neo's bestaat, die hun kans afwachtten om de boel te nazificeren?
Zoiets?
Niet in Rusland.quote:Op maandag 10 oktober 2022 15:06 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Al is dat anno 2022 wel een optie.
Dat is ook echt het belangrijkste op dit moment ja. Ik weet niet of je het hebt meegekregen tijdens het overwerken voor je Essent-rekening maar Oekraïne is vanochtend massaal terroristisch aangevallen...quote:Op maandag 10 oktober 2022 15:06 schreef vosss het volgende:
[..]
Mijn jaarafrekening van Essent was toevallig ook 500 miljoen.
Gewoon een patriot op een boorplatform schroeven, ja toch niet dan.quote:Op maandag 10 oktober 2022 15:01 schreef AchJa het volgende:
[..]
Misschien moet je eens terug gaan lezen dan want de opleidingstijd die ik voorspelde voor de wapensystemen op dat moment kwam precies overeen met wat er uiteindelijk gebeurde.
Jij hebt het wat dat betreft nog geen enkele keer bij het juiste eind gehad. Deze ook weer:
[..]
Je hebt echt geen clou he?
Ja, nou, ik hoop ook dat Putin zegt "okee, jongens, we houden ermee op, zand erover."quote:Op maandag 10 oktober 2022 15:05 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Zoveel keuze heeft hij niet. De Russen zijn gewoon niet in staat op te boksen tegen de Oekraïners die voor hun land vechten. Het volk dat voor Rusland vecht heeft er geen zin in.
Enige manier voor de Russen om te winnen is nucleaire wapens inzetten en dat zou het einde van Rusland inseinen, dat weet Putin zelf ook. Dan krijgt hij zelfs op z'n flikker van Xi Jingping.
Er kwam onlangs naar buiten dat er vlak voor de invasie een deal lag tussen Oekraïne en Rusland; geen invasie in ruil voor geen NAVO lidmaatschap. Poetin sloeg het in de wind en deed het toch. https://www.reuters.com/w(...)his-aide-2022-09-14/quote:Op maandag 10 oktober 2022 15:05 schreef heywoodu het volgende:
[..]
"Die jongedame had zichzelf makkelijk kunnen 'verdedigen' door géén kort rokje en strakke top aan te trekken en in het voorbijgaan richting de man te kijken die haar de bosjes in trok."
Ja nee, zo werkt dat niet.
Mensen lijken ter vergeten dat er aan de grenzen van ons continent een zeer bloedige oorlog woedt die ook zo maar onze westerse steden kan gaan treffen. Het is dat Oekraïne (met onze hulp) zo moedig stand houdt..quote:Op maandag 10 oktober 2022 15:07 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat is ook echt het belangrijkste op dit moment ja. Ik weet niet of je het hebt meegekregen tijdens het overwerken voor je Essent-rekening maar Oekraïne is vanochtend massaal terroristisch aangevallen...
Niet alleen uitslag van verkiezingen...quote:Op maandag 10 oktober 2022 15:06 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet, maar je argument van dat het wel meevalt met het aantal neonazi's want zie uitslag verkiezingen zeg natuurlijk niks. Voor de inval maakte men zich in het westen nog zorgen om de goed georganiseerde nazi's in dat land die gefinancierd werden door oligarchen, na de inval probeert men dat te bagatelliseren om zo achter Oekraïne te kunnen staan. Dat is wel opvallend.
Dat eerste kan natuurlijk nietquote:Op maandag 10 oktober 2022 15:08 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, nou, ik hoop ook dat Putin zegt "okee, jongens, we houden ermee op, zand erover."
Maar ik heb er een hard hoofd in.
Volgens mij blaast-ie liever zichzelf en zijn hele familie op dan te verliezen.
De enige hoek die ik over nazi's in Oekraïne hoor is de Russische...quote:Op maandag 10 oktober 2022 15:06 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet, maar je argument van dat het wel meevalt met het aantal neonazi's want zie uitslag verkiezingen zeg natuurlijk niks. Voor de inval maakte men zich in het westen nog zorgen om de goed georganiseerde nazi's in dat land die gefinancierd werden door oligarchen, na de inval probeert men dat te bagatelliseren om zo achter Oekraïne te kunnen staan. Dat is wel opvallend.
Ja dat was ook een poging tot humor.quote:Op maandag 10 oktober 2022 15:09 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Dat eerste kan natuurlijk niet
Hij heeft duizenden jongeren de dood in gejaagd (aan beide kanten). Dan kan je niet opeens zeggen: Oeps, mijn foutje. Dan gaat z'n koppie er af, dat overleeft hij echt niet
Die Putin lovers praten allemaal over die haat van Oekraïners naar de 'etnische russen', hebben die ooit is onderzocht waarom die er haat (alleen dan in veel mindere mate) richting Russen is?quote:Op maandag 10 oktober 2022 15:09 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Niet alleen uitslag van verkiezingen...
Wat in Oekraïne al vanaf de instorting van het Sovjetregime speelt is een zelfgezochte toenadering tot het Westen, een logische ook, gezien de wijze waarop Rusland met tsaren en communisten gepoogd heeft dat land te vernietigen.
Durf zelfs te stellen dat die toenadering al in 1917 werd gezocht.
Zelfs zonder die deal was de kans op Oekraïns NAVO-lidmaatschap nogal klein, volgens mij zou Turkije daar voor hebben gelegen en dan ging het feestje sowieso niet door.quote:Op maandag 10 oktober 2022 15:08 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Er kwam onlangs naar buiten dat er vlak voor de invasie een deal lag tussen Oekraïne en Rusland; geen invasie in ruil voor geen NAVO lidmaatschap. Poetin sloeg het in de wind en deed het toch. https://www.reuters.com/w(...)his-aide-2022-09-14/
Deze oorlog heeft niks met een potentieel NAVO lidmaatschap te maken. Laat je niks wijsmaken vanuit het Kremlin.
Turkije werkt al flink wat jaren samen met Oekraïne op o.a. militair gebied, dat is ook de reden dat ze Turkse drones zoveel gebruikt hebben en dat Turkije zelfs een dronefabriek in Oekraine gaat bouwenquote:Op maandag 10 oktober 2022 15:11 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Zelfs zonder die deal was de kans op Oekraïns NAVO-lidmaatschap nogal klein, volgens mij zou Turkije daar voor hebben gelegen en dan ging het feestje sowieso niet door.
Economisch?quote:Op maandag 10 oktober 2022 15:13 schreef Akathisia het volgende:
[..]
In welk opzicht is de EU/NAVO het slachtoffer?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |