SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
Op Rusland, Cuba, Zimbabwe en een handjevol bananenrepublieken na is niemand het met je eens dat die brug buiten Oekraïens grondgebied ligt maatquote:Op maandag 10 oktober 2022 14:31 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Wat is er precies verdedigend aan het opblazen van een brug buiten Oekraïens grondgebied?
Als Rusland stopt met vechten is de oorlog voorbij, als Oekraïne stopt met vechten is Oekraïne voorbij.quote:Op maandag 10 oktober 2022 14:33 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Hier niet nee, maar dat Oekraïne helemaal niet escaleert is niet waar.
Nog los van de onjuiste suggestie dat De Krim geen Oekraïens grondgebied zou zijn, die brug is zo ongeveer de enige aanvoerlijn voor de troepen op de Krim en bij Cherson. Dat verstoren heeft natuurlijk militair nut tot en met.quote:Op maandag 10 oktober 2022 14:31 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Wat is er precies verdedigend aan het opblazen van een brug buiten Oekraïens grondgebied?
[ twitter ]
Nog veel zieker is dat de Oekraïense regering hiermee doelbewust hun eigen burgers in gevaar brengt. Echt sick man!
Zo eenvoudig is het. En daarmee is elk argument uit Sint-Petersburg meteen waardeloos geworden.quote:Op maandag 10 oktober 2022 14:35 schreef Ulx het volgende:
[..]
Als Rusland stopt met vechten is de oorlog voorbij, als Oekraïne stopt met vechten is Oekraïne voorbij.
Het vermijden van onderstaand soort transporten natuurlijk, waarmee op zijn beurt de vernietiging van Oekraïens grondgebied vermeden wordt. Oftewel, die brug is gewoon een legitiem doel.quote:Op maandag 10 oktober 2022 14:31 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
[ twitter ]
Nog veel zieker is dat de Oekraïense regering hiermee doelbewust hun eigen burgers in gevaar brengt, door middel van zulke escalatie zonder militair doel. Echt sick man!
Ja, dus? Wat wil je nou zeggen dan? Daar heb ik het toch niet over?quote:Op maandag 10 oktober 2022 14:35 schreef Ulx het volgende:
[..]
Als Rusland stopt met vechten is de oorlog voorbij, als Oekraïne stopt met vechten is Oekraïne voorbij.
Dus Rusland mag wel Oekraïne aan gort schieten, maar o wee als Oekraïne een raket op Rusland schiet.quote:Op maandag 10 oktober 2022 14:29 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Het raken van doelen op Russisch grondgebied is wel degelijk escalatie. Nee, ik heb het niet over de Krim. En het raken van doelen op bezet grondgebied, zoals de Donbass is geen escalatie.
Misschien moet je dan duidelijker zijn.quote:Op maandag 10 oktober 2022 14:37 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ja, dus? Wat wil je nou zeggen dan? Daar heb ik het toch niet over?
Dat zeg ik toch nergens man. Natuurlijk mag Rusland Oekraïne niet aan gort schieten, welke mongool zegt dat nou.quote:Op maandag 10 oktober 2022 14:37 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dus Rusland mag wel Oekraïne aan gort schieten, maar o wee als Oekraïne een raket op Rusland schiet.
Dan is het escalatie.
Schei toch uit man
Is in zekere zin ook zo, afgezien van het gebied waar hard gevochten wordt.quote:Op maandag 10 oktober 2022 14:38 schreef Zwoerd het volgende:
Ik heb hier een tijdje geleden nog gelezen dat een groot deel van de Oekraïnse vluchtelingen wel weer terug kon gaan, want het we op een paar gebiedjes na gewoon veilig in Oekraïne.
Oh, ik beweer helemaal niet het tegendeel hoor. Alleen dat laatste is niet iedereen het over eens.quote:Op maandag 10 oktober 2022 14:38 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Misschien moet je dan duidelijker zijn.
Simpel gesteld: Rusland is hier de agressor, Oekraïne verdedigt alleen maar. En daarbij is Oekraïne echt niet beperkt tot doelen die door Rusland zijn goedgekeurd.
Maar dat doen ze wel, wat vind je daar van?quote:Op maandag 10 oktober 2022 14:39 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch nergens man. Natuurlijk mag Rusland Oekraïne niet aan gort schieten, welke mongool zegt dat nou.
Zet Oekraïne maar van voor tot achter vol met patriots. Kan niemand tegen zijn lijkt me zo.quote:Op maandag 10 oktober 2022 14:40 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Is in zekere zin ook zo, afgezien van het gebied waar hard gevochten wordt.
Maar dan moet er wel meer luchtafweer komen.
Rusland bijvoorbeeld.quote:Op maandag 10 oktober 2022 14:41 schreef Discombobulate het volgende:
Alleen dat laatste is niet iedereen het over eens.
Precies, het laatste wat moet gebeuren is dat die kremlin rat een Putin zaadvragende marionet a la Loekie in Oekraïne neerzet.quote:Op maandag 10 oktober 2022 14:35 schreef Ulx het volgende:
[..]
Die raketten vliegen ook.quote:Op maandag 10 oktober 2022 14:42 schreef Discombobulate het volgende:
Grappig dat iemand direct weer begon over een no fly zone terwijl het 75 raketten waren die afgevuurd waren vanaf zee. Jup, doe maar no fly zone.
Ik heb een Oekraïnse collega die kinderen van een paar familieleden in huis had. Die kinderen zijn inmiddels alweer een paar weken terug in Oekraïne.quote:Op maandag 10 oktober 2022 14:38 schreef Zwoerd het volgende:
Ik heb hier een tijdje geleden nog gelezen dat een groot deel van de Oekraïnse vluchtelingen wel weer terug kon gaan, want het is op een paar gebiedjes na gewoon veilig in Oekraïne.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |