abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 10 oktober 2022 @ 18:21:39 #51
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_206277621
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 18:12 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Heel nobel hoor, principes, liever een nucleair hellscape dan 'buigen voor een dictator' natuurlijk.

Noem je dat realiteitszin?
Ik schat in dat hier een reactie in de trant van "de enige die voor een nucleair hellscape verantwoordelijk is, is Putin, niet wij" op komt.

Sommige mensen zijn in een dergelijk scenario nog steeds bezig met de schuldvraag, wie er verantwoordelijk is, etc. Terwijl het gewoon geen reet meer uitmaakt wanneer het daadwerkelijk gebeurt, want er zijn daarna simpelweg niet zoveel mensen meer over om de schuld aan te geven, of die kunnen zeggen dat ze het goede hebben gedaan en niet hebben gebogen etc.

Maar goed, dat wordt onder "anders een dictator zijn zin geven, buigen voor terreur" e.d. geschaard. Ik heb het maar opgegeven, je komt daar toch niet uit. Niet dat er 1 waarheid of de ander ongelijk heeft, echter wordt het gedeelte "dan is er een grote mogelijkheid dat we er gewoon allemaal grotendeels aangaan" mijns inziens vaak wel weggelaten in het "nooit buigen"-verhaal.
pi_206277623
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 18:17 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]
Ja alleen is dit niet onze oorlog.
Jawel hoor. Poetin maakte toch mogelijk dat er een vliegtuig met 200 Nederlanders werd neergeschoten? Hij liet toe dat de lichamen van die mensen weken lagen te rotten in het veld en werden aangevreten door wilde dieren? Hij beschermt de daders nog steeds.

Of was je dat alweer vergeten?
  maandag 10 oktober 2022 @ 18:22:01 #53
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_206277625
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 18:18 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Oké. Vanaf nu wil ik jouw huis, en als je die niet geeft sla ik je op je bek. Net zo lang totdat ik mijn zin krijg.
Er zit zoveel geopolitieke dynamiek tussen de vergelijking Oekraïne/ Rusland en mijn huis, dat die vergelijking wel een beetje mank gaat..

Kijk, soms kan het kneusje beter zijn lunchgeld inleveren in plaats van in elkaar geslagen worden. Maar wij hitsen het kneusje op, het is een goede vechter, hier heb je een boksbeugel.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_206277633
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 18:20 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
De enige oorlogshitser is Putin.

Als Rusland zich terugtrekt uit Oekraïne is de oorlog voorbij.
Als ja. Wij hebben weinig te vertellen over Rusland.
pi_206277635
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 18:18 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Oké. Vanaf nu wil ik jouw huis, en als je die niet geeft sla ik je op je bek. Net zo lang totdat ik mijn zin krijg.
Rusland is een bruine beer met honger.
Je woont al jaren in een bos, jouw bos. Een beer begint jouw terrein te betreden.
Je gaat naar de beer en brult dat ie van jouw terrein moet blijven, want jaren was je daar al. De beer is agressief, jij hebt recht op je plek.
Je prikt hem met een stok. Winter is coming en voedsel is schaars.
Vakman pur sang
pi_206277639
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 18:20 schreef Scorpie het volgende:
Overigens hadden we nu al 25 keer genuked moeten zijn als ik de berichten had moeten geloven.
Een dag geen nucleaire bedreiging uit Rusland is een dag niet geleefd onderhand.
  Moderator maandag 10 oktober 2022 @ 18:23:48 #57
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_206277644
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 18:17 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Dat we Oekraïne gaan opdelen. Maar van onze Europese Russen blijven ze af hoor!
Heeft Oekraïne zelf ook nog wat te willen of niet?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_206277647
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 18:22 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]
Ook over de landen die er wel toe doen in dit conflict hoor.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 10 oktober 2022 @ 18:24:11 #59
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_206277651
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 18:21 schreef Repentless het volgende:

[..]
Ik schat in dat hier een reactie in de trant van "de enige die voor een nucleair hellscape verantwoordelijk is, is Putin, niet wij" op komt.

Sommige mensen zijn in een dergelijk scenario nog steeds bezig met de schuldvraag, wie er verantwoordelijk is, etc. Terwijl het gewoon geen reet meer uitmaakt wanneer het daadwerkelijk gebeurt, want er zijn daarna simpelweg niet zoveel mensen meer over om de schuld aan te geven, of die kunnen zeggen dat ze het goede hebben gedaan en niet hebben gebogen etc.

Maar goed, dat wordt onder "anders een dictator zijn zin geven, buigen voor terreur" e.d. geschaard. Ik heb het maar opgegeven, je komt daar toch niet uit. Niet dat er 1 waarheid of de ander ongelijk heeft, echter wordt het gedeelte "dan is er een grote mogelijkheid dat we er gewoon allemaal grotendeels aangaan" mijns inziens vaak wel weggelaten in het "nooit buigen"-verhaal.
Precies. De halve wereld weg maar wij hebben maar mooi gestreden voor onze normen en waarden.

:')
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  maandag 10 oktober 2022 @ 18:24:24 #60
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_206277653
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 17:50 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Wie zegt dat wij dat niet mogen? Ik geef alleen aan dat het een gigantisch risico is. Anders had de VS Noord-Korea ook al naar de tyfus gebombardeerd. Dat doen ze niet want kernwapens. In een hot war met Rusland lijkt me dat risico nog veel en veel groter. Rusland heeft immers geen middelen meer om conventioneel terug te slaan. Bij een kernoorlog zijn er alleen maar verliezers. En na heel wat jaar misschien wel >90% van de wereldpopulatie.
Ik denk dat dat dat serieus gaat meevallen. Dat het ellende wordt, is zeker maar 90% van de populatie, vraagt wat meer dan 2000 kernwapens. De wereld is (erg) groot dat er mijn part 100 miljoen mensen door een zooi bommen kunnen worden omgebracht, zal zijn. Ik zou niet in de schoenen willen staan van de dader(s) die op meer dan een eliminatie van hun bestaan(srecht) kan gaan rekenen als pure wraak voor het aangedane armageddon leed.

Daarnaast is het maar zeer de vraag hoeveel van de kernwapens - alleen nuttig als ultieme MAD afschrikking - ook daadwerkelijk operationeel zijn. Die precisie dingen vragen erg veel zorgvolle aandacht en frequent onderhoud.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_206277657
quote:
1s.gif Op maandag 10 oktober 2022 18:22 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Je woont al jaren in een bos, jouw bos. Een beer begint jouw terrein te betreden.
Je gaat naar de beer en brult dat ie van jouw terrein moet blijven, want jaren was je daar al. De beer is agressief, jij hebt recht op je plek.
Je ziet hem een klein kind bedreigen. Wat doe je?
  maandag 10 oktober 2022 @ 18:24:55 #62
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_206277660
quote:
10s.gif Op maandag 10 oktober 2022 18:23 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Heeft Oekraïne zelf ook nog wat te willen of niet?
Nee, dat hebben ze door de eeuwen heen nog nooit gehad.
pi_206277661
quote:

[..]
En net zo min over de Oekraïne
pi_206277662
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 18:21 schreef Ulx het volgende:

[..]
Jawel hoor. Poetin maakte toch mogelijk dat er een vliegtuig met 200 Nederlanders werd neergeschoten? Hij liet toe dat de lichamen van die mensen weken lagen te rotten in het veld en werden aangevreten door wilde dieren? Hij beschermt de daders nog steeds.

Wie weet wat daar allemaal gebeurd is. En wat heeft dat hier mee te maken?
pi_206277665
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 18:12 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Heel nobel hoor, principes, liever een nucleair hellscape dan 'buigen voor een dictator' natuurlijk.

Noem je dat realiteitszin?
Nee, dat noemen we, voor de zoveelste keer, een vals dilemma.
Wanneer snap je nou eens dat er meer dan twee keuzemogelijkheden zijn...

[ Bericht 0% gewijzigd door OllieA op 10-10-2022 18:41:40 ]
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_206277666
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 18:24 schreef Ulx het volgende:

[..]
Je ziet hem een klein kind bedreigen. Wat doe je?
Je hebt alleen een stok, wat doe je?
Vakman pur sang
pi_206277667
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 18:24 schreef Scorpie het volgende:

[..]
En net zo min over de Oekraïne
klopt.
pi_206277668
quote:

[..]
Klopt.

We kunnen wel 2 dingen doen:

Maar als je nu als westen zegt "oeh, Putin dreigt met atoombommen, laten we maar stoppen met het steunen van Oekraïne" dan is het signaal aan Putin "dreigen werkt".

Er zit een factor van minimaal 10.000x tussen dreigen en gebruiken.
Putin weet ook heus wel wat de gevolgen zijn als hij ze inzet.
En wij weten wat de gevolgen zijn als we nu toegeven aan zijn dreigingen.
pi_206277671
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 18:22 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Er zit zoveel geopolitieke dynamiek tussen de vergelijking Oekraïne/ Rusland en mijn huis, dat die vergelijking wel een beetje mank gaat..

Kijk, soms kan het kneusje beter zijn lunchgeld inleveren in plaats van in elkaar geslagen worden. Maar wij hitsen het kneusje op, het is een goede vechter, hier heb je een boksbeugel.
en in werkelijk slaat dat kneuse 1 keer goed hard, en wordt vervolgens met rust gelaten omdat het risico te groot wordt op een bloedneus of hersenschudding
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_206277673
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 18:21 schreef Ulx het volgende:

[..]

Verspilde moeite. Sommige mensen zijn te dom of te slecht. Ik ben er zelf ook nog niet achter welke van de 2.
pi_206277674
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 18:24 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Precies. De halve wereld weg maar wij hebben maar mooi gestreden voor onze normen en waarden.

:')
De enige "fearmongering" die ik zie komt van jou. Besef je dat niet?

Mensen bang proberen te maken met "de halve wereld weg" en daarmee een stukje propaganda voor Putin doen.
pi_206277675
quote:
1s.gif Op maandag 10 oktober 2022 18:22 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
je schiet de beer neer en hebt de hele winter te eten
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  maandag 10 oktober 2022 @ 18:27:40 #73
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_206277685
quote:
2s.gif Op maandag 10 oktober 2022 18:25 schreef OllieA het volgende:

[..]
Nee, dat nou we, voor de zoveelste keer, een vals dilemma.
Wanneer snap je nou eens dat er meer dan twee keuzemogelijkheden zijn...
Nee, jij wilt dat het een vals dilemma is. Denk er nog eens aan in de schuilkelder.
pi_206277686
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 18:26 schreef Bensel het volgende:

[..]
je schiet de beer neer en hebt de hele winter te eten
Dat kan inderdaad.
Maar je hebt alleen een stok.
De buurman heeft een geweer, maar dan moet je alles weggeven aan die buurman.
Wat doe je?
Vakman pur sang
pi_206277687
quote:
1s.gif Op maandag 10 oktober 2022 18:25 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Je hebt alleen een stok, wat doe je?
Het geweer van m'n buurman lenen.
AIVD Kerstpuzzel 2025: 1a, 2, 3a, 5
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: