Met deze instelling spraken we allemaal Duits.quote:Op maandag 10 oktober 2022 19:24 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ik denk dat dat een samenleving creëert waarin het niet allemaal eerlijk en rechtvaardig is, het recht van de sterkste geldt en het niet de ideale situatie is. Daarentegen denk ik dat je in ieder geval nog van een samenleving kunt spreken.
Dan andersom de vraag: wat voor samenleving creëer je door nooit toe te geven en tot het uiterste te gaan, ook als dat nucleair inhoudt?
Neejoh.... fabeltjesquote:Op maandag 10 oktober 2022 19:21 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Daar moet je niet te hard om lachen want dit was een Nederlandse aannemer o.a.
Hoezo?quote:Op maandag 10 oktober 2022 17:25 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ja joh, dat gaat helemaal goed komen. Dat escaleert naar MAD.
Dat doen we toch al?quote:Op maandag 10 oktober 2022 19:20 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ow, dus we kunnen prima all out gaan met het meest beest-achtige wapentuig naar binnen douwen in Oekraine, zonder dat we hoeven te vrezen voor, want ook nu zijn we immers niet in een "directe oorlog" met elkaar?
Russen zijn niets anders dan IS-ers, maar dan (helaas) met kernwapens.quote:Op maandag 10 oktober 2022 19:23 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Alles wat Russen doen stort een keer in, dat zit in hun DNA.
Het is echt het grootste faalland ter wereld, één grote grap, ze kunnen echt niets.
Ik denk dat een voormalig Auschwitz-gevangene gekozen zou hebben voor de totale vernietiging van die 'samenleving' waarin hij verkeerde. Blijkt ook wel uit de beschikbare overleveringen. Ja, je leefde nog, en had soms een aardappelschil te vreten, soms werd je niet al te hard geslagen, met wat mazzel was er geen sadistische kamparts die allerlei experimenten op je losliet, op den duur zou de pijn van de herinnering aan je vermoorde geliefden wel wegebben... je leeft in ieder geval nog in een soort 'samenleving'... Tja.quote:Op maandag 10 oktober 2022 19:24 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ik denk dat dat een samenleving creëert waarin het niet allemaal eerlijk en rechtvaardig is, het recht van de sterkste geldt en het niet de ideale situatie is. Daarentegen denk ik dat je in ieder geval nog van een samenleving kunt spreken.
Dan andersom de vraag: wat voor samenleving creëer je door nooit toe te geven en tot het uiterste te gaan, ook als dat nucleair inhoudt?
Ja, 010 hiero, hebben hier een metro. Moet je kosten en de tijd dat het duurt eens vergelijken met een vergelijkbare metro extensie in London, waar er een rotsbodem is, en ze dus alleen een boor machine er doorheen hoeven te raggen.quote:
Dan vraag ik me af waarom je hier nu al maanden zit te fearmongeren met je atoombommen?quote:
Kleptocratie combineren met een cultuur van fouten wegmoffelen en wodka zuipenquote:Op maandag 10 oktober 2022 19:23 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Alles wat Russen doen stort een keer in, dat zit in hun DNA.
Het is echt het grootste faalland ter wereld, één grote grap, ze kunnen echt niets.
Echt niet allemaal hoor... Ik blijf erbij: volgens mij is het gros van dat volk gewoon compleet apathisch geworden na eeuwenlang gelazer met tsaren en commissarissen. Niet voor niets is drankgebruik daar al even zo lang een epidemie: verdoving zoeken en geen adem- of bewegingsruimte hebben zelf je leven te kunnen inrichten en ontwikkelen omdat je constant de speelbal bent van mensen met meer macht (en wapens).quote:Op maandag 10 oktober 2022 19:28 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Russen zijn niets anders dan IS-ers, maar dan (helaas) met kernwapens.
Ik vroeg aan jou wat voor samenleving je creëert door nooit toe te geven en tot het uiterste te gaan, ook als dat nucleair inhoudt.quote:Op maandag 10 oktober 2022 19:28 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik denk dat een voormalig Auschwitz-gevangene gekozen zou hebben voor de totale vernietiging van die 'samenleving' waarin hij verkeerde. Blijkt ook wel uit de beschikbare overleveringen. Ja, je leefde nog, en had soms een aardappelschil te vreten, soms werd je niet al te hard geslagen, met wat mazzel was er geen sadistische kamparts die allerlei experimenten op je losliet, op den duur zou de pijn van de herinnering aan je vermoorde geliefden wel wegebben... je leeft in ieder geval nog in een soort 'samenleving'... Tja.
Wat mij frappeert is hoe makkelijk een heel volk maar opgeofferd moet worden vanwege de dreigementen van een tiran, waarbij ook nog eens vergeten wordt dat dat een precedent kan scheppen waarbij jij zelf onherroepelijk een keer aan de beurt komt.
Je schrijft het leuk op maar je stuk staat bol van de aannames.quote:Op maandag 10 oktober 2022 19:28 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik denk dat een voormalig Auschwitz-gevangene gekozen zou hebben voor de totale vernietiging van die 'samenleving' waarin hij verkeerde. Blijkt ook wel uit de beschikbare overleveringen. Ja, je leefde nog, en had soms een aardappelschil te vreten, soms werd je niet al te hard geslagen, met wat mazzel was er geen sadistische kamparts die allerlei experimenten op je losliet, op den duur zou de pijn van de herinnering aan je vermoorde geliefden wel wegebben... je leeft in ieder geval nog in een soort 'samenleving'... Tja.
Wat mij frappeert is hoe makkelijk een heel volk maar opgeofferd moet worden vanwege de dreigementen van een tiran, waarbij ook nog eens vergeten wordt dat dat een precedent kan scheppen waarbij jij zelf onherroepelijk een keer aan de beurt komt.
Het aanvallen van de Russische vloot is een oorlogsdaad en levert een casus belli op voor de Russen.quote:Op maandag 10 oktober 2022 19:30 schreef OllieA het volgende:
Wat me vandaag nogal opviel was dat ik er helemaal niet verbaasd over was dat Rusland steden aanvalt met raketten. Dit soort terreur is al heel gewoon geworden…
Toen er werd gesproken over 'iets nucleairs' vanuit Rusland, kwam van het westen de reactie dat er dan zware reacties zouden volgen. Bijvoorbeeld het conventioneel wegvagen van de Zwarte Zee vloot.
Nu worden er onder andere vanuit de Zwarte Zee raketten afgevuurd op Oekraïense steden. Lijkt mij een oorlogsmisdaad, de zoveelste van de Russen.
Waarom komt daar geen zware reactie op vanuit het westen? Is het aantal burgers dat omkomt bij dit soort misdaden het criterium?
Ik begrijp dat ieder treetje op de nucleaire ladder een gevaarlijke escalatie is. Maar hoe zit het dan met ieder treetje op de terreur ladder?
Het is het laatste wat hij nog heeft om zijn steun aan Rusland goed te pratenquote:Op maandag 10 oktober 2022 19:29 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dan vraag ik me af waarom je hier nu al maanden zit te fearmongeren met je atoombommen?
Omdat het nogal makkelijk voor mij is te zeggen dat Oekraïne moet inschikken als ik daar zelf nul last van heb, en uit puur zelfbehoud liever niet heb dat Putin met bommen gaat werpen.quote:Op maandag 10 oktober 2022 19:31 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ik vroeg aan jou wat voor samenleving je creëert door nooit toe te geven en tot het uiterste te gaan, ook als dat nucleair inhoudt.
Dan kun je wel met een heel Auschwitz-epistel komen, maar je antwoordt gewoon niet.
Noem er eens een.quote:Op maandag 10 oktober 2022 19:32 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Je schrijft het leuk op maar je stuk staat bol van de aannames.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |