Ik ben vroeger welgeteld twee dagen gepest door de grootste bullebak die er was. Hij was sterker dan ik was, maar na twee dagen was ik het zo spuugzat dat ik achter hem aan het hele schoolplein over ben gerend totdat ik hem te grazen had genomen.quote:Op maandag 10 oktober 2022 18:22 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Er zit zoveel geopolitieke dynamiek tussen de vergelijking Oekraïne/ Rusland en mijn huis, dat die vergelijking wel een beetje mank gaat..
Kijk, soms kan het kneusje beter zijn lunchgeld inleveren in plaats van in elkaar geslagen worden. Maar wij hitsen het kneusje op, het is een goede vechter, hier heb je een boksbeugel.
https://www.nps.gov/yose/(...)bear-in-yosemite.htmquote:Op maandag 10 oktober 2022 18:25 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Je hebt alleen een stok, wat doe je?
Wat is jouw idee?quote:HEY BEAR, HI BEAR, GO BEAR!! How and when to scare away a bear in Yosemite
Here’s the situation: you are hanging out at your campsite or on a picnic area beach in Yosemite, when you hear a branch crack behind you. You turn around to find a bear approaching. What do you do?
You stand up, face the bear, wave your arms, and yell at the bear. We mean YELL at the bear, as loudly as you possibly can. Be aggressive with your voice and body language. You’re not just making noise; you’re scaring a bear away! You have to mean it for it to work.
Here are some examples of things you can yell:
HEY BEAR!!
GO BEAR!!!
GET OUT OF HERE BEAR!!
Or even just: AHHHHHHHHHHHHHH BEAR!!!!!!!!!
One half-hearted yell may not be enough to scare a bear. So, keep yelling LOUDLY and AGGRESSIVELY until the bear leaves. Yell, clap your hands, wave your arms, hit a stick against a tree, get other people to help you yell! You can even throw small objects like pinecones or small pebbles at the bear to help scare it. (You’re trying to gently hit the bear with the pebble or pinecone—not injure it: Bears don’t like being touched.) Don’t chase the bear; just use your voice to scare it away.
duh, wachten tot hij een atoombom gaat inzettenquote:Op maandag 10 oktober 2022 18:27 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat kan inderdaad.
Maar je hebt alleen een stok.
De buurman heeft een geweer, maar dan moet je alles weggeven aan die buurman.
Wat doe je?
Nee, Putler klopt aan onze deur. We gaan allemaal op de trein als we die klootzak, satan niet verslaan.quote:Op maandag 10 oktober 2022 18:26 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
De enige "fearmongering" die ik zie komt van jou. Besef je dat niet?
Mensen bang proberen te maken met "de halve wereld weg" en daarmee een stukje propaganda voor Putin doen.
Dealtje maken idd. Geweer lenen, beer doodschieten, met zijn dode lichaam over het hele terrein heen lopen zodat iedereen ziet dat je geen schijterd moet zijn. En van je overgebleven lunchgeld jezelf trakteren op iets lekkers.quote:Op maandag 10 oktober 2022 18:27 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Het geweer van m'n buurman lenen.
1 Bommetje is genoeg voor wereldwijde chaos.quote:Op maandag 10 oktober 2022 18:24 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik denk dat dat dat serieus gaat meevallen. Dat het ellende wordt, is zeker maar 90% van de populatie, vraagt wat meer dan 2000 kernwapens. De wereld is (erg) groot dat er mijn part 100 miljoen mensen door een zooi bommen kunnen worden omgebracht, zal zijn. Ik zou niet in de schoenen willen staan van de dader(s) die op meer dan een eliminatie van hun bestaan(srecht) kan gaan rekenen als pure wraak voor het aangedane armageddon leed.
Daarnaast is het maar zeer de vraag hoeveel van de kernwapens - alleen nuttig als ultieme MAD afschrikking - ook daadwerkelijk operationeel zijn. Die precisie dingen vragen erg veel zorgvolle aandacht en frequent onderhoud.
Vraagje. Wat doet jou denken dat Putin wel zal stoppen nadat hij de Oekraïne kado heeft gekregen als we jouw scenario volgen?quote:Op maandag 10 oktober 2022 18:28 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Nee, Putler klopt aan onze deur. We gaan allemaal op de trein als we die klootzak, satan niet verslaan.
Dat is de realiteit.
Neu.quote:Op maandag 10 oktober 2022 18:29 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
1 Bommetje is genoeg voor wereldwijde chaos.
Ik hoef niet te kiezen.quote:Op maandag 10 oktober 2022 18:28 schreef Ulx het volgende:
[..]
https://www.nps.gov/yose/(...)bear-in-yosemite.htm
Hard schreeuwen zodat de beer bang wordt lees ik hier.
[..]
Wat is jouw idee?
Ah je dienst is weer begonnen zie ik ?quote:Op maandag 10 oktober 2022 18:30 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]Komedie vanuit Kiev.
Zelensky is nog steeds bezig als komiek.
quote:Op maandag 10 oktober 2022 18:29 schreef TheFreshPrince het volgende:
Het valt me overigens op dat het pro-Russische kamp weer ruim vertegenwoordigd is op een dag als deze.
Niet allemaal vanuit dezelfde overtuiging, soms uit angst, soms om angst te verspreiden, soms uit antiwesters sentiment, soms overduidelijk blinde FvD volgers, soms om te trollen.
Maar ze zijn er wel bijna allemaal vandaag.
Dat lees ik hier niet zo vaak.quote:Op maandag 10 oktober 2022 18:28 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Nee, Putler klopt aan onze deur. We gaan allemaal op de trein als we die klootzak, satan niet verslaan.
Dat is de realiteit.
Putin hoeft niet te vechten als we hem zijn zin geven hè. Dan dreigt hij gewoon te nuken en dan gaan de inslagenreurings van deze wereld gewoon door de knietjes om Putin te pijpen.quote:Op maandag 10 oktober 2022 18:31 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat lees ik hier niet zo vaak.
Het sentiment is vooral:
- Rusland moet Oekraïne verlaten
- niet buigen voor dreiging
- Putin is een dictator
In het begin was er nog wel wat angst dat Putin ook Finland e.d. zou aanvallen maar met de huidige staat van het Russische leger wordt dat nog een grotere afgang dan nu in Oekraïne, tegen grotendeels afgedankte / uitgefaseerde NAVO wapens.
Nou, hoe werkt die "besturing" dan?quote:Op maandag 10 oktober 2022 18:14 schreef ExTec het volgende:
[..]
Lijkt filmpje van hoe de besturing van een Patriot werkt.
Kun je mensen die interface binnen een zeer korte tijd leren?
Ja, dat kan.
Daarbij ben ik genuanceerd genoeg aan om aan te geven dat het volledig leren beter is, maar wat nou als je de tijd niet hebt, 2 uitspraken: perfect is the enemy of good, en: als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan
De ICBMs zijn iig operationeel en goed getest. Tactische nukes weten we niet. Maar of het mee gaat vallen weet ik niet, je hebt ook fall out en een nucleaire winter (met de hoeveelheid van India en Pakistan al genoeg voor zoiets las ik). Zoiets werkt door in de jaren. Ik ben zeker niet voor conventioneel terugslaan iig. En nee ik ben dan geen mietje.quote:Op maandag 10 oktober 2022 18:24 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik denk dat dat dat serieus gaat meevallen. Dat het ellende wordt, is zeker maar 90% van de populatie, vraagt wat meer dan 2000 kernwapens. De wereld is (erg) groot dat er mijn part 100 miljoen mensen door een zooi bommen kunnen worden omgebracht, zal zijn. Ik zou niet in de schoenen willen staan van de dader(s) die op meer dan een eliminatie van hun bestaan(srecht) kan gaan rekenen als pure wraak voor het aangedane armageddon leed.
Daarnaast is het maar zeer de vraag hoeveel van de kernwapens - alleen nuttig als ultieme MAD afschrikking - ook daadwerkelijk operationeel zijn. Die precisie dingen vragen erg veel zorgvolle aandacht en frequent onderhoud.
Hoofdzaak is dat er een vredesakkoord komt. Als Oekraïne daarvoor deels moet sneuvelen boeit me dat geen ene flikker.quote:Op maandag 10 oktober 2022 18:30 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Vraagje. Wat doet jou denken dat Putin wel zal stoppen nadat hij de Oekraïne kado heeft gekregen als we jouw scenario volgen?
Nee hoor ik zat en zit er zeker niet naast, er zijn zoals je kunt lezen twee "officiele" verklaringen, welke jij wil geloven moet je zelf maar weten maar dat maakt de andere lezing niet ineens onwaar ofzo. Op basis van uitwerking etc. weet ik wel welke ik geloof.quote:Op maandag 10 oktober 2022 18:20 schreef ExTec het volgende:
Want het was een logische conclusie, en daar hoef ik het niet mee eens te zijn?
Daar ben ik het ook niet mee eens, want je zat er gewoon naast.
Zelfde als met je wasmachines.
Dat was de vraag niet. Wat doet jou denken dat het stopt bij de Oekraïne ?quote:Op maandag 10 oktober 2022 18:34 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Hoofdzaak is dat er een vredesakkoord komt. Als Oekraïne daarvoor deels moet sneuvelen boeit me dat geen ene flikker.
Dat ligt er maar net aan wat er gebeurt. Vooralsnog lijkt het Westen ook niet heel happig op echte inmenging. Of een nucleair wapen tot escalatie leidt en zo ja op welke wijze hangt er ook vanaf wat ermee gedaan wordt. Kiev van de kaart vegen is van een andere orde dan een tactische nuke inzetten.quote:Op maandag 10 oktober 2022 18:34 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Je gaat er vanuit dat er geen vergeldingsactie komt, waarna het escaleert?
Ben je bang voor je eigen hachje en/of dat het escaleert?quote:Op maandag 10 oktober 2022 18:34 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Hoofdzaak is dat er een vredesakkoord komt. Als Oekraïne daarvoor deels moet sneuvelen boeit me dat geen ene flikker.
Als leven in angst op je knieën voor een doorgedraaide man, leven is; heb je gelijk.quote:Op maandag 10 oktober 2022 18:12 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Heel nobel hoor, principes, liever een nucleair hellscape dan 'buigen voor een dictator' natuurlijk.
Noem je dat realiteitszin?
Ik snap je vergelijk ook eigenlijk niet.quote:Op maandag 10 oktober 2022 18:31 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik hoef niet te kiezen.
De man in het bos, kan 3 dingen doen.
Accepteren dat de beer gevaarlijk is en hem opeet. Dus een ander bos zoeken en hopen dat daar geen beer is.
Het geweer van de buurman lenen, maar de buurman is groot en machtig en zal hem jaren vragen al zijn voedsel te delen.
Aanvallen met de stok en hopen dat je door al je woede toch wint.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |