SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI buienradar
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree of @Nattekat om erop toegevoegd te worden.
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
Ik geef alleen mijn mening. Ik noem nergens je naam, volgens mij.quote:Op dinsdag 14 juni 2022 17:39 schreef Kettlebell het volgende:
[..]
Word ik hier nou gewoon gecanceld?![]()
Maargoed OT dan, en ik zal het iets positiever proberen te maken. Al sluit ik niet uit dat ik volgende week rond deze tijd weer #viesmad ben omdat het tegen die tijd al weer een paar dagen <20 graden en buiiig is. Ik word gewoon depressief van dat weer.
Dit moeten we hebben, gewoon even een paar weken min of meer aaneengesloten hitte, in plaats van hier en daar een los dagje, gevolgd door weer een paar weken gezapigheid:
Vanaf 4 juli laten de weerkaarten voor de lange termijn van het zuiden uit een nieuwe bel met zeer warme lucht ons land binnenstromen. Mogelijk wordt het een paar dagen tropisch met 30 graden, vooral in de zuidelijke provincies. De warme luchtstroom houdt mogelijk aan tot 25 juli. Het kan zomaar zijn dat het drie weken achtereen warmer is dan gebruikelijk.
Warmer dan gebruikelijk, en dat in juli. Dan hebben we het al gauw over 25+ en dus zomerse dagen
Zonkracht 8quote:Op dinsdag 14 juni 2022 05:06 schreef DonDruiper het volgende:
Die overgang ook weer..
Zaterdag niet weten waar je het zoeken moet door de hitte en dan zondag kan de lange broek weer aan
Zomaar wat mensen die dit weekend buiten lopen:quote:Op dinsdag 14 juni 2022 18:20 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Zonkracht 8
* DemonRage maakt zijn schuilkelder alvast klaar.
Ben straks ook benieuwd naar filmpjes op dumpert waarop iemand volledig lichtgevend rood is.
Bij mij op het werk is de airco kapot en het pand absorbeert warmte als een spons. Aan het eind van deze week zal op het kantoor de 30°C weleens aangetikt kunnen worden ben ik bang.quote:Op dinsdag 14 juni 2022 18:21 schreef Nattekat het volgende:
Dit is nou zo'n typisch weekend dat je thuis bij de airco wil zitten. Helaas ben ik niet zo gelukkig.
quote:Op dinsdag 14 juni 2022 18:24 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Bij mij op het werk is de airco kapot en het pand absorbeert warmte als een spons. Aan het eind van deze week zal op het kantoor de 30°C weleens aangetikt kunnen worden ben ik bang.
"MAAR IK BEN INGESMEEEEEEEERD!!"quote:Op dinsdag 14 juni 2022 18:24 schreef Perrin het volgende:
[..]
Zomaar wat mensen die dit weekend buiten lopen:
[ afbeelding ]
Zulke grote verschillen altijd tussen noord en zuid op zo'n klein oppervlak.quote:Op dinsdag 14 juni 2022 18:37 schreef aloa het volgende:
Het noorden valt buiten de boot. Zowel de hitte als het onweer lijkt voor het zuiden te zijn.
Kan uiteraard nog veranderen...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik heb vrijdag een wandeling van 25 km vanuit Duitsland naar Boxmeer op de planning staan. Goeie vierdaagsetraining, dat welquote:Op dinsdag 14 juni 2022 18:20 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Zonkracht 8
Ben straks ook benieuwd naar filmpjes op dumpert waarop iemand volledig lichtgevend rood is.
Dan maar verhuizen naar het zuiden....quote:Op dinsdag 14 juni 2022 18:49 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Zulke grote verschillen altijd tussen noord en zuid op zo'n klein oppervlak.
Hittegolf is niet aan de orde lijkt mij.quote:Op dinsdag 14 juni 2022 19:31 schreef INViCTuS het volgende:
hittegolf?
2 dagen 30+ en daarna weer minder
Zelfs in het zuiden niet. Waarschijnlijk zondag nog wel warm, maar daarna minder. 50/50 of er stevig onweer gaat komen of dat het geruisloos over gaat in minder heet. Hier in het Oosten mag best onweer komen. Daarna lijkt het overigens 24/25 graden te blijven wat een dikke prima is. Beter dan 30+. Nachten zijn dan tenminste chillquote:Op dinsdag 14 juni 2022 19:33 schreef aloa het volgende:
[..]
Hittegolf is niet aan de orde lijkt mij.
Wel voor klimaatverandering.quote:Op dinsdag 14 juni 2022 19:43 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Daar zijn m'n kinderen niet veilig
Spanje nog heterquote:Op dinsdag 14 juni 2022 21:05 schreef INViCTuS het volgende:
frankrijk wordt ook wel tyfus heet de komende dagen
Pfooeehh.. hopelijk nietquote:Op dinsdag 14 juni 2022 23:56 schreef Pvt.Webster het volgende:
Mag hopen dat er nog wat van die schroeihitte af gaat in het weekend. Met name voor zuidoost in de nacht van zaterdag op zondag. Oper-run EC geeft daar 30 graden voor middernacht
Dan hoop ik dat het zondag in Rotterdam losgaatquote:Op woensdag 15 juni 2022 06:34 schreef lily het volgende:
Vanaf vandaag 5 dagen tussen de 27 en 35. Bah
Ben benieuwd of er nog wat onweer bijzit zondag. Voor Pinkpop is dat wellicht niet zo handig.
Waartegenquote:Op woensdag 15 juni 2022 06:47 schreef DJMO het volgende:
[..]
Dan hoop ik dat het zondag in Rotterdam losgaatDaar vind een klimaatmars van Greenpeace plaats. (Ik ga er ook wel even kijken, maar zorg wel dat ik op veilige afstand blijf en beschermd sta
)
https://www.greenpeace.org/nl/acties/klimaatmars-2022/quote:
quote:Krimp luchtvaart ✈️
Greenpeace organiseert samen met andere organisaties het Krimp Luchtvaart-blok in de Klimaatmars. Loop je met ons mee?
Wetenschappers slaan keer op keer alarm, maar ondertussen mogen grote bedrijven zoals Schiphol en KLM gewoon doorgaan met vervuilen. En verbloemen ze hun vervuiling met misleidende reclame over duurzaam vliegen. Dat mogen we niet laten gebeuren.
De oplossing is duidelijk: de luchtvaart moet krimpen. Voor meer rust, meer natuur en minder klimaatschade.
Tijd & locatie
19 juni, 13:00 uur (verzamelen om 12:30)
Binnenrotte, Rotterdam
Ik zie nog geen direct gevaarquote:Op woensdag 15 juni 2022 06:56 schreef DJMO het volgende:
[..]
https://www.greenpeace.org/nl/acties/klimaatmars-2022/
[..]
Zeker. Alleen jammer dat ie zo onvolwassen reageert.quote:Op woensdag 15 juni 2022 06:58 schreef Drass het volgende:
Had die gek op Twitter nog best aardig met zijn panieklijntjes. Zuid Limburg gaat richting 35c inmiddels..
Maargoed het is pas woensdag, kan nog veel veranderen in de runs.
Ach, hij gaat altijd op de bandwagon van de extreme lijntjes in de modellen. Leuk voor roeptoeter tweets. Het is niet dat hij extra informatie of modellen heeft. Soms heb je natuurlijk wel gelijk dan. Een beetje alsof je een loterij met vijf nummers hebt en dan elke keer roept het het winnende lot nummer 5 gaat zijn, op een gegeven moment heb je wel een keer gelijk.quote:Op woensdag 15 juni 2022 06:58 schreef Drass het volgende:
Had die gek op Twitter nog best aardig met zijn panieklijntjes. Zuid Limburg gaat richting 35c inmiddels..
Maargoed het is pas woensdag, kan nog veel veranderen in de runs.
Met jouw vakantieschema is het lastig medelijden te hebben.quote:Op woensdag 15 juni 2022 09:12 schreef dick_laurent het volgende:
Ach ja, ik zit over 2 weken weer in Spanje. Wat zaken regelen daar en ook beetje vakantie vieren uiteraard. Dus “tyfushitte” ga ik sws wel ervaren dan. Dit wordt een mooi voorproefje.
Haha, och... genoeg mensen hier die liever het Hollandsche gematigde zomerweer prefereren denk ik.quote:Op woensdag 15 juni 2022 09:54 schreef Perrin het volgende:
[..]
Met jouw vakantieschema is het lastig medelijden te hebben.
Er is inderdaad een behoorlijk temperatuurverschil, voor deze run vooral tussen noord-zuid (plaatje van het ECMWF model):quote:Op woensdag 15 juni 2022 10:14 schreef Kettlebell het volgende:
Ik lees juist erg veel onzekerheid over zaterdag? Met name voor west/midden en noord. Wordt gesproken dat de 20c nog niet eens gehaald wordt (bron : weer.nl)
Dit geeft wel een beetje hoop dat het hier lekker ipv ranzig heet wordtquote:Op woensdag 15 juni 2022 11:17 schreef Felagund het volgende:
[..]
Er is inderdaad een behoorlijk temperatuurverschil, voor deze run vooral tussen noord-zuid (plaatje van het ECMWF model):
[ afbeelding ]
Assen gewoon koel gelukkigquote:Op woensdag 15 juni 2022 12:24 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dit geeft wel een beetje hoop dat het hier lekker ipv ranzig heet wordt
Heb het ook over nu. 30+ is vaak nachten 18-21 en dat is sowieso knaakquote:Op woensdag 15 juni 2022 17:37 schreef lily het volgende:
Als de nacht afkoelt naar 12 is het inderdaad fijn.
Maar overdag 35 en nacht 19 is niet fijn. Dus graag zo min mogelijk van dit soort dagen/nachten pls
Lijkt hier vooralsnog om alleen het weekend te gaan dus vooruit dan maar![]()
Op weerwoord.be kennen ze zowel voorpret als voortreur (-droef? -leed?) en dat gaat net zo hard op en neer als de pluim-berekeningen.quote:Op woensdag 15 juni 2022 18:35 schreef Pvt.Webster het volgende:
GFS oper duikt in de 3e run van de dag ineens omlaag op zowel zaterdag als zondag (en de nacht). Weerwoord.be weer over de zeik. Maargoed, wie weet waar die oper in het ensemble ligt. Het springt nog wel alle kanten op.
EC maar weer afwachten vanavond.
quote:Op dinsdag 14 juni 2022 18:20 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Zonkracht 8
Waarom jasje aan hee, het was stervensheetquote:Op woensdag 15 juni 2022 21:28 schreef DJMO het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Het nadeel van wandelen met een jasje aan. 16 km in de volle zon gewandeld vandaag, van Gouda naar Rotterdam Alexander. Was goed vol te houden, ook met jasje aan, maar pas bij aankomst bleek dat het zonnetje toch wel erg sterk was.
Zonneallergie. Ik heb geen zin om binnen een halve dag er uit te zien als een aidspatient met waterpokken.quote:Op woensdag 15 juni 2022 21:30 schreef Paul het volgende:
[..]
Waarom jasje aan hee, het was stervensheet
volgende keer halve handschoen aan en een t shirtquote:Op woensdag 15 juni 2022 21:33 schreef DJMO het volgende:
[..]
Zonneallergie. Ik heb geen zin om binnen een halve dag er uit te zien als een aidspatient met waterpokken.
nee dat het 12 uur snachts wat koeler zou zijn heequote:Op donderdag 16 juni 2022 10:27 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Had je verwacht dat het in de ochtend al 28 graden zou zijn dan?
oh lol, ik zie nu pas dat je dat idd rond middernacht gepost hebtquote:Op donderdag 16 juni 2022 10:34 schreef Paul het volgende:
[..]
nee dat het 12 uur snachts wat koeler zou zijn hee
Droogt wel snel danquote:Op donderdag 16 juni 2022 11:57 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Opbokken hoor, dan moet ik een buitengevel schuren.
Naar mijn weten kan de wijnplant beter tegen warmte dan tegen kou.quote:
Denk ut nie jonguhquote:Op dinsdag 14 juni 2022 17:34 schreef Nattekat het volgende:
Ik stel voor dat @:Frutsel weer zo'n geniaal jaaroverzicht maakt.
quote:
Ook wel om te maken hoor, mits ik d'r genoeg tijd voor vrij kon maken. Maar dat is hedendaags al een probleem, net als motivatiequote:Op donderdag 16 juni 2022 16:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Goed plan. Was altijd een genot om te lezen
quote:Op donderdag 16 juni 2022 16:39 schreef dick_laurent het volgende:
Damn, gewoon 'maar' 24 graden hierzo, maar ik heb het gevoel alsof het dik boven de 30 is![]()
Ik ben niks meer gewend
Gewoon af en toe een middagje voor zitten, je kan nu al tot juni schrijvenquote:Op donderdag 16 juni 2022 16:42 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ook wel om te maken hoor, mits ik d'r genoeg tijd voor vrij kon maken. Maar dat is hedendaags al een probleem, net als motivatie
Neuh, andere prioriteiten momenteel.quote:Op donderdag 16 juni 2022 17:04 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Gewoon af en toe een middagje voor zitten, je kan nu al tot juni schrijven
Hittegolfquote:Op donderdag 16 juni 2022 17:26 schreef DJMO het volgende:
Hitte des doods op komst: Rijkswaterstaat stelt hitteprotocol in werking
Morgen je paraplu meenemen!!
Er staat nergens hittegolf. Enkel het woord hitte. Je bent in de war met de TT van dit topicquote:Op donderdag 16 juni 2022 17:27 schreef Haags het volgende:
[..]
Hittegolf
beetje overdreven want na zaterdag is het grotendeels wel weer even voorbij.
swift= gierzwaluwquote:They’re being cooked’: baby swifts die leaving nests as heatwave hits Spain
Hundreds of baby swifts in southern Spain have died after leaving their nests prematurely, in what ecologists described as an attempt to escape the extreme temperatures during one of the country’s earliest heatwaves on record.
Concerns were raised for the protected species late last week after residents in Seville and Córdoba noticed dozens of recently hatched birds scattered across sidewalks.
“You would walk down the street and there would be 100 chicks, lying at the foot of a building, some dying and some barely alive,” said the biologist Elena Moreno Portillo of Ecourbe, a Seville-based association dedicated to conservation in urban areas.
Ecourbe and other organisations laid blame on the extreme temperatures – Spain’s earliest heatwave in more than 40 years coincided with the hatching season for swifts.
Voelt nog wel warmer aan, maar dat komt mede door de droge wind over land en de hoge zonkracht. Eigenlijk is dit met 24-26 ook gewoon perfect.quote:Op donderdag 16 juni 2022 16:39 schreef dick_laurent het volgende:
Damn, gewoon 'maar' 24 graden hierzo, maar ik heb het gevoel alsof het dik boven de 30 is![]()
Ik ben niks meer gewend
Ik spreek jou nog wel als je over een maandje in de nacht je kapot ligt te zwetenquote:
Ah ja mijn fout.quote:Op donderdag 16 juni 2022 17:28 schreef DJMO het volgende:
[..]
Er staat nergens hittegolf. Enkel het woord hitte. Je bent in de war met de TT van dit topic![]()
Op de FP let ik wel op wat ik schrijf hoorquote:
dat word plakken zaterdag op zondag denk ik zo, ik hoop dat de buien tegen 21:00 22:00 gaan vallen dat zou ideaal zijn. hopelijk met veel wind om de warmte eruit te krijgen.quote:Op donderdag 16 juni 2022 21:01 schreef Pvt.Webster het volgende:
EC gaat mee met GFS. De users die normaal al die sensatiekaarten gelijk plaatsen tijdens de run zijn stil op WW.
Zullen nu wel het eerste beste random weermodel pakken die wel nog een 40-er intekent
misschien zelfs zonder buienquote:Op donderdag 16 juni 2022 21:09 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
dat word plakken zaterdag op zondag denk ik zo, ik hoop dat de buien tegen 21:00 22:00 gaan vallen dat zou ideaal zijn. hopelijk met veel wind om de warmte eruit te krijgen.
Met die warmte weet je het maar nooit, het kan in een keer omdraaien en keihard gaan regenen.quote:
wadden zelfs amper zomerquote:Op donderdag 16 juni 2022 21:13 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
Met die warmte weet je het maar nooit, het kan in een keer omdraaien en keihard gaan regenen.
Zaaaaaaaligquote:Op donderdag 16 juni 2022 21:23 schreef INViCTuS het volgende:
EC heeft zelfs vrijwel het hele land onder de 20 op zondag.
[ twitter ]
Onder de 20, zei ik. Dat is niet eens zomerquote:Op donderdag 16 juni 2022 22:47 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Zaaaaaaalig![]()
Vond het vandaag al tikkeltje te warm.
23 Max is meer dan goed.
Op zo'n verwachting site zou dat kunnen, maar in de detail kaarten stond ook Limburg op 20/21 gisteravondquote:Op vrijdag 17 juni 2022 08:29 schreef lily het volgende:
Hier staat de zondag nog op 25 graden. Ben benieuwd.
Het leek er net op alsof het ging regenen. Ik kreeg bliepjes op de buienalarm app en het werd ietwat donker maar het is alweer weg nu. De zon begint er voorzichtig door te dringen.
Ik kijk altijd alleen op L1 weer voorspelling als het gaat om iets langere termijn. Die klopt het vaakst.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 08:40 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Op zo'n verwachting site zou dat kunnen, maar in de detail kaarten stond ook Limburg op 20/21 gisteravond
Oké man.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 10:31 schreef DX11 het volgende:
In 2014 voorspelde deze mevrouw het weerbericht voor 2050 (links). Recht is het weerbericht van deze week..
[ afbeelding ]
Ik denk dat we allemaal hartstikke dood zijn binnen 20 jaar. Of we moeten onder de grond / onder water gaan leven maar dat zie ik zo snel ook niet gebeuren.
Ook voor 2014 zijn er al dagen geweest dat dit de realiteit was. Kom op zeg, het is bij lange na niet de warmste dag in jaren.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 10:31 schreef DX11 het volgende:
In 2014 voorspelde deze mevrouw het weerbericht voor 2050 (links). Recht is het weerbericht van deze week..
[ afbeelding ]
Ik denk dat we allemaal hartstikke dood zijn binnen 20 jaar. Of we moeten onder de grond / onder water gaan leven maar dat zie ik zo snel ook niet gebeuren.
50 jaar schat ik, als er niets verandert. Ik denk dat de huidige jeugd zijn pensioen niet haalt door de aanhoudende klimaatproblemen die armoede en oorlog zullen veroorzaken.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 10:31 schreef DX11 het volgende:
[ afbeelding ]
Hier ben ik het dan weer helemaal mee eensquote:Op vrijdag 17 juni 2022 10:43 schreef DX11 het volgende:
De oplossing is eigenlijk vrij simpel. Als mensen stoppen met (zo veel) kinderen nemen, en de bevolking van de aarde zou verminderen, dan zouden we minder energie gebruiken, minder uitstoten, en dan kunnen we de opwarming van de aarde terug draaien.
Maarja iedereen is zo asociaal en wil 3 kinderen. Dan komt het niet goed.
(Dit is 1 van de voornamelijkste redenen waarom ik helemaal geen kinderen wil)
Ik reed vanmorgen ook in een plensbui. Dat was toch niet helemaal voorspeld volgens mijquote:
Aiaiai....quote:Op vrijdag 17 juni 2022 10:43 schreef DX11 het volgende:
De oplossing is eigenlijk vrij simpel. Als mensen stoppen met (zo veel) kinderen nemen, en de bevolking van de aarde zou verminderen, dan zouden we minder energie gebruiken, minder uitstoten, en dan kunnen we de opwarming van de aarde terug draaien.
Maarja iedereen is zo asociaal en wil 3 kinderen. Dan komt het niet goed.
(Dit is 1 van de voornamelijkste redenen waarom ik helemaal geen kinderen wil)
Mensen zijn idioten.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 13:05 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Waarom zien mensen weeralarm eigenlijk?
Jezus, ik mag niet eens genietenquote:Op vrijdag 17 juni 2022 13:23 schreef INViCTuS het volgende:
In het noorden morgen niet eens zomer![]()
[ twitter ]
Vandaag en morgen in het zuidwesten flink hoge dertigers en een enkele veertiger, maar geen 49 neequote:Op vrijdag 17 juni 2022 14:50 schreef TLC het volgende:
Ik weet niet of ik het goed hoorde, maar volgens Radio1 kan het plaatselijk 49 graden worden in Frankrijk.
Maar nogmaals, ik zal het wel niet goed verstaan hebben
Laten we het hopenquote:Op vrijdag 17 juni 2022 14:50 schreef TLC het volgende:
Ik weet niet of ik het goed hoorde, maar volgens Radio1 kan het plaatselijk 49 graden worden in Frankrijk.
Maar nogmaals, ik zal het wel niet goed verstaan hebben
Geeft nietquote:Op vrijdag 17 juni 2022 17:22 schreef cherrycoke het volgende:
de kans op regen in het weekend word ook steeds kleiner.
CAPE is ongunstig, maar zoals ik al zij met 30+ kan het zo uit het niets onstaan als het vochtig is.quote:
Allemaal naar Terschelling of West-Zeeland.quote:
Misschien zondag op maandag, maar morgen is de kans vrij kleinquote:Op vrijdag 17 juni 2022 21:40 schreef DemonRage het volgende:
Ik hoop zó hard op een lekker onweergeknetter in de nacht van zaterdag op zondag!
Dat is vrijwel het beste moment van de week om het te hebben want dan kun je er het beste voor wakker blijven zonder de volgende ochtend vroeg uit je bed te moeten.
Hoax. Geen stad in de wereld is natter dan Assenquote:
Massenramquote:Op zaterdag 18 juni 2022 00:30 schreef Djeez het volgende:
[..]
Hoax. Geen stad in de wereld is natter dan Assen
Dat is meer dan primaquote:Op vrijdag 17 juni 2022 08:14 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Onder de 20, zei ik. Dat is niet eens zomer
Ach, die helse nachten een jaar of 2-3 (?) geleden dat het midden in de nacht nog 25 graden was maken dit nog wel acceptabel...quote:Op zaterdag 18 juni 2022 03:21 schreef Kriegel het volgende:
Nog 19 graden om bijna half vier.
Blij dat dit allemaal maar een paar dagen duurt, ik krijg het niet meer koel binnen anders.
Wist niet dat het Markermeer al opgedroogd was.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 10:46 schreef INViCTuS het volgende:
Vannacht kunnen de ramen open
[ twitter ]
Global warming, het gaat hard. Voor je het weet kunnen we lopend naar Londen.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 11:15 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
[..]
Wist niet dat het Markermeer al opgedroogd was.
Dat was echt een verschrikkelijke periode. 2018 toch? In 2019 hadden we dacht ik die 40er, maar een jaar eerder was regionaal volgens mij twee of drie weken lang minimaal 20 graden. Dat bleef maar gaan, zowel overdag als in de nacht. Kreeg de hitte niet uit huis en ook niet uit het lichaam. Veel last van gehad.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 09:31 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ach, die helse nachten een jaar of 2-3 (?) geleden dat het midden in de nacht nog 25 graden was maken dit nog wel acceptabel...
Na middernacht stond 'ie nog boven de 30 graden buiten volgens mij, man man man.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 13:17 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Dat was echt een verschrikkelijke periode. 2018 toch? In 2019 hadden we dacht ik die 40er, maar een jaar eerder was regionaal volgens mij twee of drie weken lang minimaal 20 graden. Dat bleef maar gaan, zowel overdag als in de nacht. Kreeg de hitte niet uit huis en ook niet uit het lichaam. Veel last van gehad.
Overdag 30 graden boeit me eigenlijk niet (liever wat leefbare temps als het even kan), als het in de nacht maar afkoelt naar een graad of 15.
Vanavond dus alweer ramen en deuren open. Maar juli moet nog beginnen.
In 2018 was de dorre zomer waar overal het gras bruin werd.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 13:17 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Dat was echt een verschrikkelijke periode. 2018 toch? In 2019 hadden we dacht ik die 40er, maar een jaar eerder was regionaal volgens mij twee of drie weken lang minimaal 20 graden. Dat bleef maar gaan, zowel overdag als in de nacht. Kreeg de hitte niet uit huis en ook niet uit het lichaam. Veel last van gehad.
Overdag 30 graden boeit me eigenlijk niet (liever wat leefbare temps als het even kan), als het in de nacht maar afkoelt naar een graad of 15.
Nacht dan liever een graad of 12. Koelt het tenminste (lang) genoeg af. Het beste is in de zomer gewoon wind uit NO/O/ZO. Net zoals woensdag en donderdag het geval was. Toen was het met 24-26 warm, maar een lage luchtvochtigheid, dus veel aangenamer dan met die W/ZW/Z wind die er nu heerst. Niet overalquote:Op zaterdag 18 juni 2022 13:17 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Vroeger, toen poep nog met een lange oe geschreven werd, leidde elke warmteopstoot wel tot onweer in zowel het voorjaar als de zomer en daar ging dan zo'n typische drukkende benauwdheid aan vooraf. En de wind kwam toen vaker uit de zuid-west hoek.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 13:22 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Nacht dan liever een graad of 12. Koelt het tenminste (lang) genoeg af. Het beste is in de zomer gewoon wind uit NO/O/ZO. Net zoals woensdag en donderdag het geval was. Toen was het met 24-26 warm, maar een lage luchtvochtigheid, dus veel aangenamer dan met die W/ZW/Z wind die er nu heerst. Niet overal
Ja, dat vind ik dus ook. Toen waren er dus veel minder dominerende hogedrukgebieden. Veel vaker opstoot uit Z/ZW met de warmte en vochtige lucht.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 13:27 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Vroeger, toen poep nog met een lange oe geschreven werd, leidde elke warmteopstoot wel tot onweer in zowel het voorjaar als de zomer en daar ging dan zo'n typische drukkende benauwdheid aan vooraf.
2018 was een hel, maar dat kwam misschien ook wel door mijn persoonlijke omstandigheden. Had ik net 2 maanden in het ziekenhuis gelegen (dus gecontroleerde temperatuur) en toen ik thuis was barstte een hittegolf van een week of 2/3 los waarin het 's nachts niet onder de 20 kwamquote:Op zaterdag 18 juni 2022 13:17 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Sluierbewolking en smogquote:Op zaterdag 18 juni 2022 13:30 schreef Haags het volgende:
Als je vandaag voor de zon naar Scheveningen/Kijkduin gaat kom je bedrogen uit
Ostgewitter is wel mooi, maar zelden echt heftig hoewel het wel vaak straten blank zet omdat die buien vaak op hun plek blijven hangen.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 13:30 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ja, dat vind ik dus ook. Toen waren er dus veel minder dominerende hogedrukgebieden. Veel vaker opstoot uit Z/ZW met de warmte en vochtige lucht.
Al is droge warmte eigenlijk wel veel fijner. Onweer heb ik het liefst uit het Oosten. Ostgewitter
quote:South-eastern England, northern France, northern Netherlands, northern Germany, north-western Poland
Along the frontal boundary across the southern North Sea and Baltic Sea, storm development is loimited initially in a dry and strongly sheared environment. However, with increasing mid-level vorticity advection ahead of a vort-max ejecting from the Atlantic trough, a frontal wave is expected with warm air advection spreading east. Elevated storms are forecast to spread east during the night. Despite strongy capped low-level air, strong vertical wind hsear also above the boundary layer will support well-organized storms capable of producing large hail and severe wind gusts. The lack of moisture will limit a larger system at this time.
Je kunt het beste van begin juni tot begin september op de wadden verblijvenquote:Op zaterdag 18 juni 2022 13:48 schreef DemonRage het volgende:
Hier in Eindhoven 30°C en een dauwpunt van 17°C. Als ik zo naar buiten ga, dan ga ik dat wel voelen idd.
Dauwpuntenkaartje:
[ afbeelding ]
haha, knaak! Tussen de 19 en 20 graden bij jou? Met een stevige noordenwind. Hier in het Oosten bijna 30 met een wind uit het westen.quote:
Jep, noordenwind en een graad of 19.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 14:20 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
haha, knaak! Tussen de 19 en 20 graden bij jou? Met een stevige noordenwind. Hier in het Oosten bijna 30 met een wind uit het westen.
Terschelling is het maar 16.6
Tot 13:30 zon hier.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 14:34 schreef tralalala het volgende:
Bewolkt dagje, zijn we er toch weer ingetuind.
Ik ben er bang voor. Met een dagje hitte moet je geen vuurwerk verwachten. We hebben meerdere dagen rond de 30-35 graden nodig zodat het lekker broeit en plakt om het af te maken met stevig onweerquote:
Als je vandaag een ritje gemaakt zou hebben van Leeuwarden naar Venlo dan is het net alsof je een reis gemaakt hebt naar een warm land wanneer je uit de auto stapt.quote:
Hetzelfde vakantiegevoel als een ritje naar de Costa del Sol voor dezelfde brandstofkosten als vorig jaar!quote:Op zaterdag 18 juni 2022 16:43 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Als je vandaag een ritje gemaakt zou hebben van Leeuwarden naar Venlo dan is het net alsof je een reis gemaakt hebt naar een warm land wanneer je uit de auto stapt.
quote:Op zaterdag 18 juni 2022 16:51 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Hetzelfde vakantiegevoel als een ritje naar de Costa del Sol voor dezelfde brandstofkosten als vorig jaar!
Zie je wel dat de overheid meedenkt?
Hahaquote:Op zaterdag 18 juni 2022 16:51 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Hetzelfde vakantiegevoel als een ritje naar de Costa del Sol voor dezelfde brandstofkosten als vorig jaar!
Zie je wel dat de overheid meedenkt?
Even geduld nog.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 17:20 schreef lily het volgende:
[..]
Haha
Wel best jammer dat er geen zee in Limburg is
Dit zal je de hele zomer maar hebbenquote:Op zaterdag 18 juni 2022 14:49 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
Klein stukje van het ZO van het land heeft nog ZW windrichting, in de rest van het land komt de wind al uit de noordhoek. De bovenstroming is in het hele land WZW.
Vorig jaar nog, maar nee, ze hebben de badkuip leeg laten lopenquote:Op zaterdag 18 juni 2022 17:20 schreef lily het volgende:
[..]
Haha
Wel best jammer dat er geen zee in Limburg is
Dat is nog onzekerquote:Op zaterdag 18 juni 2022 19:31 schreef -Sigaartje het volgende:
Jammer dat het niet gaat regenen vanavond.
Van 42°C naar 22°C is toch een welkome afkoeling en misschien nog steeds wel als je gezandstraald wordt.quote:
Ik wacht nog even op de volgende run. Hoewel ik weinig hoop heb kan het alle kanten op.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 18:32 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
Ik wil graag dit weermodel (Arome) geloven.Dit is voor 3:00u aankomende nacht btw.
Zie ook: https://meteologix.com/nl(...)/20220619-0100z.html
De meesten vonden het maar niksquote:Op zaterdag 18 juni 2022 19:56 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Van 42°C naar 22°C is toch een welkome afkoeling en misschien nog steeds wel als je gezandstraald wordt.
Het schuren overal als er letterlijk overal zand zit is het ergste.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 19:56 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Van 42°C naar 22°C is toch een welkome afkoeling en misschien nog steeds wel als je gezandstraald wordt.
Die heb ik nog steeds nodig want de muren voelen aardig warm aan.quote:
Op weerwoord zie ik wel een aantal foto's voorbij komen van altocumulus castellanus/floccus bewolking die ze waargenomen hebben. Vanmiddag heb ik ook nog wat van zulke bewolking gespot.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 19:58 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ik wacht nog even op de volgende run. Hoewel ik weinig hoop heb kan het alle kanten op.
Alle wind(stromingen) vanaf de open Noordzee zijn kut en het verboden gebied voor (uitlopers van) hogedrukgebieden is de noordelijke Atlantische oceaan.quote:
Ik houd de wolkenradar goed in de gatenquote:Op zaterdag 18 juni 2022 21:40 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Op weerwoord zie ik wel een aantal foto's voorbij komen van altocumulus castellanus/floccus bewolking die ze waargenomen hebben. Vanmiddag heb ik ook nog wat van zulke bewolking gespot.
Instabiliteit in de atmosfeer is aanwezig dus er is hoop.
Het koelt hier vrij rapjes af wel zo in het ZWquote:Op zaterdag 18 juni 2022 21:52 schreef TLC het volgende:
Het is en erg warm en erg benauwd, en dan zit ik nog vrij dicht bij een airco
Hier ook een stevige woei. Ramen en deuren opengezet om het lekker af te koelen.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 22:46 schreef Guanabana het volgende:
Flinke wind. Ik wil alles open zetten maar dat gaat zo niet echt lekker.
quote:Op zaterdag 18 juni 2022 22:46 schreef Guanabana het volgende:
Ik ben ook bang dat mn raam eruit vliegtquote:Op zaterdag 18 juni 2022 22:46 schreef Guanabana het volgende:
Die Limburgse intonatie... net alsof elke zin die ze uitspreken eindigt met een vraagteken.quote:
Haha, inderdaad nu al ja, 17 was het hier vanmorgen pas om 5:00 een keer (en dan natuurlijk ook maar heel even). Wat een verschil.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 19:30 schreef Zipportal het volgende:
[ afbeelding ]
17 graden genot. Lekker sloapen.
Hierquote:
Yep, hier ging het net voor de tweede keer in een uur goed los.quote:Op zondag 19 juni 2022 04:41 schreef Tinos85 het volgende:
Mooi onweersbuitje hoor![]()
Non-stop gedonder en een stroboscoop die aan staat buiten. Flink felle flitsen ertussen
Laagste cijfers vind je in Azie (met Zuid-Korea als laagste) en wat voormalige sovjet unie landen. Zuid-Korea waar ik zelf vertoef momenteel is echt van een klif aan het vallen. Ook zeer weinig immigratie vergeleken met Europa.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 10:52 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Hier ben ik het dan weer helemaal mee eens
Overigens, het probleem zit m vooral in de ontwikkelingslanden. Daar kakken ze er nog idd minimaal 3 of meer per gezin uit. In veel westerse landen lopen de geboortecijfers wel terug. Maar ja, dat levert dan onder aan de streep weinig op. Maar goed dit is vast weer te heftig off-topic voor sommigen hier dussss ehhh…. Jeetje, warm vandaag hè?!
Als het klopt dat men door microplastics, bestrijdingsmiddelen, of andere chemicaliën onvruchtbaar wordt is dat dan weer geen goed nieuws.quote:Op zondag 19 juni 2022 05:04 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Laagste cijfers vind je in Azie (met Zuid-Korea als laagste) en wat voormalige sovjet unie landen. Zuid-Korea waar ik zelf vertoef momenteel is echt van een klif aan het vallen. Ook zeer weinig immigratie vergeleken met Europa.
Maar eigenlijk valt het geboortecijfer vrijwel overal, dat is het goede nieuws.
[ afbeelding ]
Maar dan zou je heel veel stelletjes in paniek hebben lijkt me. Die het vaak proberen maar maar niet zwanger worden. Hier in Zuid-Korea hebben mensen niet eens tijd om te daten, laat staan dat ze een gezin kunnen stichten met de huidige huizenmarkt (gemiddeld 1 miljoen euro). In Amerika heb je dit sentiment ook. In China is meer dan.1 kind nog steeds 'vreemd' ookal mag je officieel 3 kinderen nu (ook daar is de huizenmarkt verneukt)quote:Op zondag 19 juni 2022 11:17 schreef viagraap het volgende:
[..]
Als het klopt dat men door microplastics, bestrijdingsmiddelen, of andere chemicaliën onvruchtbaar wordt is dat dan weer geen goed nieuws.
Kunnen we dit even hier buiten dit topic bespreken svp? Thanks.quote:Op zondag 19 juni 2022 11:25 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Maar dan zou je heel veel stelletjes in paniek hebben lijkt me. Die het vaak proberen maar maar niet zwanger worden. Hier in Zuid-Korea hebben mensen niet eens tijd om te daten, laat staan dat ze een gezin kunnen stichten met de huidige huizenmarkt (gemiddeld 1 miljoen euro). In Amerika heb je dit sentiment ook. In China is meer dan.1 kind nog steeds 'vreemd' ookal mag je officieel 3 kinderen nu (ook daar is de huizenmarkt verneukt)
Er is gewoon steeds minder interesse in kinderen. Hoef er zelf ook geen eigenlijk ook al heb ik al 8 jaar een relatie.
Excuus, vergat idd dat ik een weer topic zitquote:Op zondag 19 juni 2022 11:30 schreef Adrie072 het volgende:
[..]
Kunnen we dit even hier buiten dit topic bespreken svp? Thanks.
quote:Op zondag 19 juni 2022 11:25 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Maar dan zou je heel veel stelletjes in paniek hebben lijkt me. Die het vaak proberen maar maar niet zwanger worden. Hier in Zuid-Korea hebben mensen niet eens tijd om te daten, laat staan dat ze een gezin kunnen stichten met de huidige huizenmarkt (gemiddeld 1 miljoen euro). In Amerika heb je dit sentiment ook. In China is meer dan.1 kind nog steeds 'vreemd' ookal mag je officieel 3 kinderen nu (ook daar is de huizenmarkt verneukt)
Er is gewoon steeds minder interesse in kinderen. Hoef er zelf ook geen eigenlijk ook al heb ik al 8 jaar een relatie.
In deze temperaturen is neuken bijna niet te doen ook.quote:Op zondag 19 juni 2022 11:30 schreef Adrie072 het volgende:
[..]
Kunnen we dit even hier buiten dit topic bespreken svp? Thanks.
Ik verbaasde me een tijdje terug juist over het bizar hoge aantal 40+ dames op datingsites met een kinderwens.quote:Op zondag 19 juni 2022 11:25 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Hier in Zuid-Korea elke dag alweer flink benauwd... niet te doen. Ook wel weer lekker om straks weer wat minder plakkerig weer te hebben in Nederland. Je wordt er idd erg lui vanquote:Op zondag 19 juni 2022 11:42 schreef viagraap het volgende:
[..]
[..]
In deze temperaturen is neuken bijna niet te doen ook.
Midden Nederland, as usual.quote:Op zondag 19 juni 2022 11:45 schreef cherrycoke het volgende:
WAAR BLIJVEN AL DIE ZOGENAAMDE REGEN BUIEN NU HE?
19.7 is de hoogste temperatuur momenteel op een KNMI stationquote:Op zondag 19 juni 2022 14:53 schreef lily het volgende:
Perfect vandaag![]()
Zon, 21 graden en licht briesje. Zalig
Ja, sorry. 22 is het nu.quote:Op zondag 19 juni 2022 15:28 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
19.7 is de hoogste temperatuur momenteel op een KNMI station
Je eigen tuin thermometer.quote:
Overmorgen!quote:Op zondag 19 juni 2022 16:01 schreef Wereldgozer het volgende:
Die zomer des doods stelt niet veel voor he jongens
@:haags
Pssssst je vergeet even dat het KNMI in open velden meten. De meeste hebben het in hun achtertuin staan, sommige zijn gewoon slim om het aan de muur te hangen zodat hun hersenen het zien dat het zomer is en daar lekker van genieten, werkelijkheid is het 18 graden maar dat vinden de hersenen weer te koud natuurlijk, want ja het is geen 20quote:Op zondag 19 juni 2022 16:03 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Je eigen tuin thermometer.
Nergens in Nederland is het 20+ https://www.knmi.nl/nederland-nu/weer/waarnemingen
Stadswarmte werkt wel.quote:Op zondag 19 juni 2022 16:03 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Je eigen tuin thermometer.
Nergens in Nederland is het 20+ https://www.knmi.nl/nederland-nu/weer/waarnemingen
het is nu 18,4 graden hier in mijn tuinquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |