SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI buienradar
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree of @Nattekat om erop toegevoegd te worden.
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
Ik geef alleen mijn mening. Ik noem nergens je naam, volgens mij.quote:Op dinsdag 14 juni 2022 17:39 schreef Kettlebell het volgende:
[..]
Word ik hier nou gewoon gecanceld?![]()
Maargoed OT dan, en ik zal het iets positiever proberen te maken. Al sluit ik niet uit dat ik volgende week rond deze tijd weer #viesmad ben omdat het tegen die tijd al weer een paar dagen <20 graden en buiiig is. Ik word gewoon depressief van dat weer.
Dit moeten we hebben, gewoon even een paar weken min of meer aaneengesloten hitte, in plaats van hier en daar een los dagje, gevolgd door weer een paar weken gezapigheid:
Vanaf 4 juli laten de weerkaarten voor de lange termijn van het zuiden uit een nieuwe bel met zeer warme lucht ons land binnenstromen. Mogelijk wordt het een paar dagen tropisch met 30 graden, vooral in de zuidelijke provincies. De warme luchtstroom houdt mogelijk aan tot 25 juli. Het kan zomaar zijn dat het drie weken achtereen warmer is dan gebruikelijk.
Warmer dan gebruikelijk, en dat in juli. Dan hebben we het al gauw over 25+ en dus zomerse dagen
Zonkracht 8quote:Op dinsdag 14 juni 2022 05:06 schreef DonDruiper het volgende:
Die overgang ook weer..
Zaterdag niet weten waar je het zoeken moet door de hitte en dan zondag kan de lange broek weer aan
Zomaar wat mensen die dit weekend buiten lopen:quote:Op dinsdag 14 juni 2022 18:20 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Zonkracht 8
* DemonRage maakt zijn schuilkelder alvast klaar.
Ben straks ook benieuwd naar filmpjes op dumpert waarop iemand volledig lichtgevend rood is.
Bij mij op het werk is de airco kapot en het pand absorbeert warmte als een spons. Aan het eind van deze week zal op het kantoor de 30°C weleens aangetikt kunnen worden ben ik bang.quote:Op dinsdag 14 juni 2022 18:21 schreef Nattekat het volgende:
Dit is nou zo'n typisch weekend dat je thuis bij de airco wil zitten. Helaas ben ik niet zo gelukkig.
quote:Op dinsdag 14 juni 2022 18:24 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Bij mij op het werk is de airco kapot en het pand absorbeert warmte als een spons. Aan het eind van deze week zal op het kantoor de 30°C weleens aangetikt kunnen worden ben ik bang.
"MAAR IK BEN INGESMEEEEEEEERD!!"quote:Op dinsdag 14 juni 2022 18:24 schreef Perrin het volgende:
[..]
Zomaar wat mensen die dit weekend buiten lopen:
[ afbeelding ]
Zulke grote verschillen altijd tussen noord en zuid op zo'n klein oppervlak.quote:Op dinsdag 14 juni 2022 18:37 schreef aloa het volgende:
Het noorden valt buiten de boot. Zowel de hitte als het onweer lijkt voor het zuiden te zijn.
Kan uiteraard nog veranderen...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik heb vrijdag een wandeling van 25 km vanuit Duitsland naar Boxmeer op de planning staan. Goeie vierdaagsetraining, dat welquote:Op dinsdag 14 juni 2022 18:20 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Zonkracht 8
Ben straks ook benieuwd naar filmpjes op dumpert waarop iemand volledig lichtgevend rood is.
Dan maar verhuizen naar het zuiden....quote:Op dinsdag 14 juni 2022 18:49 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Zulke grote verschillen altijd tussen noord en zuid op zo'n klein oppervlak.
Hittegolf is niet aan de orde lijkt mij.quote:Op dinsdag 14 juni 2022 19:31 schreef INViCTuS het volgende:
hittegolf?
2 dagen 30+ en daarna weer minder
Zelfs in het zuiden niet. Waarschijnlijk zondag nog wel warm, maar daarna minder. 50/50 of er stevig onweer gaat komen of dat het geruisloos over gaat in minder heet. Hier in het Oosten mag best onweer komen. Daarna lijkt het overigens 24/25 graden te blijven wat een dikke prima is. Beter dan 30+. Nachten zijn dan tenminste chillquote:Op dinsdag 14 juni 2022 19:33 schreef aloa het volgende:
[..]
Hittegolf is niet aan de orde lijkt mij.
Wel voor klimaatverandering.quote:Op dinsdag 14 juni 2022 19:43 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Daar zijn m'n kinderen niet veilig
Spanje nog heterquote:Op dinsdag 14 juni 2022 21:05 schreef INViCTuS het volgende:
frankrijk wordt ook wel tyfus heet de komende dagen
Pfooeehh.. hopelijk nietquote:Op dinsdag 14 juni 2022 23:56 schreef Pvt.Webster het volgende:
Mag hopen dat er nog wat van die schroeihitte af gaat in het weekend. Met name voor zuidoost in de nacht van zaterdag op zondag. Oper-run EC geeft daar 30 graden voor middernacht
Dan hoop ik dat het zondag in Rotterdam losgaatquote:Op woensdag 15 juni 2022 06:34 schreef lily het volgende:
Vanaf vandaag 5 dagen tussen de 27 en 35. Bah
Ben benieuwd of er nog wat onweer bijzit zondag. Voor Pinkpop is dat wellicht niet zo handig.
Waartegenquote:Op woensdag 15 juni 2022 06:47 schreef DJMO het volgende:
[..]
Dan hoop ik dat het zondag in Rotterdam losgaatDaar vind een klimaatmars van Greenpeace plaats. (Ik ga er ook wel even kijken, maar zorg wel dat ik op veilige afstand blijf en beschermd sta
)
https://www.greenpeace.org/nl/acties/klimaatmars-2022/quote:
quote:Krimp luchtvaart ✈️
Greenpeace organiseert samen met andere organisaties het Krimp Luchtvaart-blok in de Klimaatmars. Loop je met ons mee?
Wetenschappers slaan keer op keer alarm, maar ondertussen mogen grote bedrijven zoals Schiphol en KLM gewoon doorgaan met vervuilen. En verbloemen ze hun vervuiling met misleidende reclame over duurzaam vliegen. Dat mogen we niet laten gebeuren.
De oplossing is duidelijk: de luchtvaart moet krimpen. Voor meer rust, meer natuur en minder klimaatschade.
Tijd & locatie
19 juni, 13:00 uur (verzamelen om 12:30)
Binnenrotte, Rotterdam
Ik zie nog geen direct gevaarquote:Op woensdag 15 juni 2022 06:56 schreef DJMO het volgende:
[..]
https://www.greenpeace.org/nl/acties/klimaatmars-2022/
[..]
Zeker. Alleen jammer dat ie zo onvolwassen reageert.quote:Op woensdag 15 juni 2022 06:58 schreef Drass het volgende:
Had die gek op Twitter nog best aardig met zijn panieklijntjes. Zuid Limburg gaat richting 35c inmiddels..
Maargoed het is pas woensdag, kan nog veel veranderen in de runs.
Ach, hij gaat altijd op de bandwagon van de extreme lijntjes in de modellen. Leuk voor roeptoeter tweets. Het is niet dat hij extra informatie of modellen heeft. Soms heb je natuurlijk wel gelijk dan. Een beetje alsof je een loterij met vijf nummers hebt en dan elke keer roept het het winnende lot nummer 5 gaat zijn, op een gegeven moment heb je wel een keer gelijk.quote:Op woensdag 15 juni 2022 06:58 schreef Drass het volgende:
Had die gek op Twitter nog best aardig met zijn panieklijntjes. Zuid Limburg gaat richting 35c inmiddels..
Maargoed het is pas woensdag, kan nog veel veranderen in de runs.
Met jouw vakantieschema is het lastig medelijden te hebben.quote:Op woensdag 15 juni 2022 09:12 schreef dick_laurent het volgende:
Ach ja, ik zit over 2 weken weer in Spanje. Wat zaken regelen daar en ook beetje vakantie vieren uiteraard. Dus “tyfushitte” ga ik sws wel ervaren dan. Dit wordt een mooi voorproefje.
Haha, och... genoeg mensen hier die liever het Hollandsche gematigde zomerweer prefereren denk ik.quote:Op woensdag 15 juni 2022 09:54 schreef Perrin het volgende:
[..]
Met jouw vakantieschema is het lastig medelijden te hebben.
Er is inderdaad een behoorlijk temperatuurverschil, voor deze run vooral tussen noord-zuid (plaatje van het ECMWF model):quote:Op woensdag 15 juni 2022 10:14 schreef Kettlebell het volgende:
Ik lees juist erg veel onzekerheid over zaterdag? Met name voor west/midden en noord. Wordt gesproken dat de 20c nog niet eens gehaald wordt (bron : weer.nl)
Dit geeft wel een beetje hoop dat het hier lekker ipv ranzig heet wordtquote:Op woensdag 15 juni 2022 11:17 schreef Felagund het volgende:
[..]
Er is inderdaad een behoorlijk temperatuurverschil, voor deze run vooral tussen noord-zuid (plaatje van het ECMWF model):
[ afbeelding ]
Assen gewoon koel gelukkigquote:Op woensdag 15 juni 2022 12:24 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dit geeft wel een beetje hoop dat het hier lekker ipv ranzig heet wordt
Heb het ook over nu. 30+ is vaak nachten 18-21 en dat is sowieso knaakquote:Op woensdag 15 juni 2022 17:37 schreef lily het volgende:
Als de nacht afkoelt naar 12 is het inderdaad fijn.
Maar overdag 35 en nacht 19 is niet fijn. Dus graag zo min mogelijk van dit soort dagen/nachten pls
Lijkt hier vooralsnog om alleen het weekend te gaan dus vooruit dan maar![]()
Op weerwoord.be kennen ze zowel voorpret als voortreur (-droef? -leed?) en dat gaat net zo hard op en neer als de pluim-berekeningen.quote:Op woensdag 15 juni 2022 18:35 schreef Pvt.Webster het volgende:
GFS oper duikt in de 3e run van de dag ineens omlaag op zowel zaterdag als zondag (en de nacht). Weerwoord.be weer over de zeik. Maargoed, wie weet waar die oper in het ensemble ligt. Het springt nog wel alle kanten op.
EC maar weer afwachten vanavond.
quote:Op dinsdag 14 juni 2022 18:20 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Zonkracht 8
Waarom jasje aan hee, het was stervensheetquote:Op woensdag 15 juni 2022 21:28 schreef DJMO het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Het nadeel van wandelen met een jasje aan. 16 km in de volle zon gewandeld vandaag, van Gouda naar Rotterdam Alexander. Was goed vol te houden, ook met jasje aan, maar pas bij aankomst bleek dat het zonnetje toch wel erg sterk was.
Zonneallergie. Ik heb geen zin om binnen een halve dag er uit te zien als een aidspatient met waterpokken.quote:Op woensdag 15 juni 2022 21:30 schreef Paul het volgende:
[..]
Waarom jasje aan hee, het was stervensheet
volgende keer halve handschoen aan en een t shirtquote:Op woensdag 15 juni 2022 21:33 schreef DJMO het volgende:
[..]
Zonneallergie. Ik heb geen zin om binnen een halve dag er uit te zien als een aidspatient met waterpokken.
nee dat het 12 uur snachts wat koeler zou zijn heequote:Op donderdag 16 juni 2022 10:27 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Had je verwacht dat het in de ochtend al 28 graden zou zijn dan?
oh lol, ik zie nu pas dat je dat idd rond middernacht gepost hebtquote:Op donderdag 16 juni 2022 10:34 schreef Paul het volgende:
[..]
nee dat het 12 uur snachts wat koeler zou zijn hee
Droogt wel snel danquote:Op donderdag 16 juni 2022 11:57 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Opbokken hoor, dan moet ik een buitengevel schuren.
Naar mijn weten kan de wijnplant beter tegen warmte dan tegen kou.quote:
Denk ut nie jonguhquote:Op dinsdag 14 juni 2022 17:34 schreef Nattekat het volgende:
Ik stel voor dat @:Frutsel weer zo'n geniaal jaaroverzicht maakt.
quote:
Ook wel om te maken hoor, mits ik d'r genoeg tijd voor vrij kon maken. Maar dat is hedendaags al een probleem, net als motivatiequote:Op donderdag 16 juni 2022 16:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Goed plan. Was altijd een genot om te lezen
quote:Op donderdag 16 juni 2022 16:39 schreef dick_laurent het volgende:
Damn, gewoon 'maar' 24 graden hierzo, maar ik heb het gevoel alsof het dik boven de 30 is![]()
Ik ben niks meer gewend
Gewoon af en toe een middagje voor zitten, je kan nu al tot juni schrijvenquote:Op donderdag 16 juni 2022 16:42 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ook wel om te maken hoor, mits ik d'r genoeg tijd voor vrij kon maken. Maar dat is hedendaags al een probleem, net als motivatie
Neuh, andere prioriteiten momenteel.quote:Op donderdag 16 juni 2022 17:04 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Gewoon af en toe een middagje voor zitten, je kan nu al tot juni schrijven
Hittegolfquote:Op donderdag 16 juni 2022 17:26 schreef DJMO het volgende:
Hitte des doods op komst: Rijkswaterstaat stelt hitteprotocol in werking
Morgen je paraplu meenemen!!
Er staat nergens hittegolf. Enkel het woord hitte. Je bent in de war met de TT van dit topicquote:Op donderdag 16 juni 2022 17:27 schreef Haags het volgende:
[..]
Hittegolf
beetje overdreven want na zaterdag is het grotendeels wel weer even voorbij.
swift= gierzwaluwquote:They’re being cooked’: baby swifts die leaving nests as heatwave hits Spain
Hundreds of baby swifts in southern Spain have died after leaving their nests prematurely, in what ecologists described as an attempt to escape the extreme temperatures during one of the country’s earliest heatwaves on record.
Concerns were raised for the protected species late last week after residents in Seville and Córdoba noticed dozens of recently hatched birds scattered across sidewalks.
“You would walk down the street and there would be 100 chicks, lying at the foot of a building, some dying and some barely alive,” said the biologist Elena Moreno Portillo of Ecourbe, a Seville-based association dedicated to conservation in urban areas.
Ecourbe and other organisations laid blame on the extreme temperatures – Spain’s earliest heatwave in more than 40 years coincided with the hatching season for swifts.
Voelt nog wel warmer aan, maar dat komt mede door de droge wind over land en de hoge zonkracht. Eigenlijk is dit met 24-26 ook gewoon perfect.quote:Op donderdag 16 juni 2022 16:39 schreef dick_laurent het volgende:
Damn, gewoon 'maar' 24 graden hierzo, maar ik heb het gevoel alsof het dik boven de 30 is![]()
Ik ben niks meer gewend
Ik spreek jou nog wel als je over een maandje in de nacht je kapot ligt te zwetenquote:
Ah ja mijn fout.quote:Op donderdag 16 juni 2022 17:28 schreef DJMO het volgende:
[..]
Er staat nergens hittegolf. Enkel het woord hitte. Je bent in de war met de TT van dit topic![]()
Op de FP let ik wel op wat ik schrijf hoorquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |