SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI buienradar
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree of @Nattekat om erop toegevoegd te worden.
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
Lekker genieten. Ik ga ook even een biertje pakken.quote:Op zondag 5 juni 2022 18:12 schreef Djeez het volgende:
Ik bevind mij momenteel in Antwerpen. Veel regen gevallen, nu bijna droog. Wel al een paar Westmalle tripel geklapt
Die voel ik niet. Dan hadden we eerst een week prachtig en warm weer moeten hebben gehad.quote:Op zondag 5 juni 2022 18:15 schreef Straatcommando. het volgende:
Het is wel volgas van het ene naar het andere telkens
Gisteren was het hier (oosten) een geweldige dagquote:Op zondag 5 juni 2022 18:30 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Die voel ik niet. Dan hadden we eerst een week prachtig en warm weer moeten hebben gehad.
Nu is het van amper zon naar regen.
Op de wind na was het hier ook primaquote:Op zondag 5 juni 2022 18:38 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Gisteren was het hier (oosten) een geweldige dag
quote:Op zondag 5 juni 2022 18:46 schreef Minimunt het volgende:
Godver godver godver.... Hele woonkamer blank van waarschijnlijk opkomend grondwater...
Maar wel dit bericht op het web zetten in plaats van opruimen?quote:Op zondag 5 juni 2022 18:46 schreef Minimunt het volgende:
Godver godver godver.... Hele woonkamer blank van waarschijnlijk opkomend grondwater...
Ben je mooi klaar mee....quote:Op zondag 5 juni 2022 18:46 schreef Minimunt het volgende:
Ik heb net alles droog gemaakt. 2 uur mee bezig geweest. Denk dat ik de laminaatvloer kan gaan weghalen..quote:Op zondag 5 juni 2022 18:47 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Maar wel dit bericht op het web zetten in plaats van opruimen?
Gister was perfect. Was bij free your mind in Arnhem. Kuub zand in m'n neus, maar beter een beetje stof dan die modder en bagger van vandaagquote:Op zondag 5 juni 2022 18:38 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Gisteren was het hier (oosten) een geweldige dag
Klote...quote:Op zondag 5 juni 2022 18:49 schreef Minimunt het volgende:
[..]
Ik heb net alles droog gemaakt. 2 uur mee bezig geweest. Denk dat ik de laminaatvloer kan gaan weghalen..
Hier heel veel nattigheid.quote:Op zondag 5 juni 2022 19:01 schreef R-woud93 het volgende:
Tot nu toe 10 regendruppels kunnen waarnemen
HOAX
Blijkbaar wel. Raam was gewoon dicht en muren waren helemaal droog. Water stroomde vanuit de plint gewoon de woonkamer binnen. En het is ook nog een redelijk nieuwe woning uit 2018..quote:Op zondag 5 juni 2022 19:00 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Klote...
Wist niet eens dat dat kon trouwens, opkomend grondwater.
Bouwfoutje ? Mooi kak ..quote:Op zondag 5 juni 2022 18:46 schreef Minimunt het volgende:
Dat is een bouwfout. Dat mag niet gebeuren.quote:Op zondag 5 juni 2022 19:26 schreef Minimunt het volgende:
[..]
Blijkbaar wel. Raam was gewoon dicht en muren waren helemaal droog. Water stroomde vanuit de plint gewoon de woonkamer binnen. En het is ook nog een redelijk nieuwe woning uit 2018..
In de buurt van een regenpijp buiten?quote:Op zondag 5 juni 2022 19:26 schreef Minimunt het volgende:
[..]
Blijkbaar wel. Raam was gewoon dicht en muren waren helemaal droog. Water stroomde vanuit de plint gewoon de woonkamer binnen. En het is ook nog een redelijk nieuwe woning uit 2018..
Mee eens, dit is absurd en kan niet als het gevolg van een paar centimeter neerslag worden afgedaan.quote:Op zondag 5 juni 2022 19:37 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dat is een bouwfout. Dat mag niet gebeuren.
Heb je een kruipruimte of kelder? Weet je zeker dat het niet via de spouw is gekomen?
Denk niet dat het vanuit de spouw komt. Er kwam ook zand mee. Is ook geen kruipruimte voor zover ik weet. Zou misschien kunnen komen door de waterafvoer, die zit om de hoek.quote:Op zondag 5 juni 2022 19:37 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dat is een bouwfout. Dat mag niet gebeuren.
Heb je een kruipruimte of kelder? Weet je zeker dat het niet via de spouw is gekomen?
Alleen aan de raamkant? Stond de regen op die kant?quote:Op zondag 5 juni 2022 20:27 schreef Minimunt het volgende:
[..]
Denk niet dat het vanuit de spouw komt. Er kwam ook zand mee. Is ook geen kruipruimte voor zover ik weet. Zou misschien kunnen komen door de waterafvoer, die zit om de hoek.
De huurbaas en de verzekering nu maar aanspreken...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
ik hoop voor je dat dit PVC is anders gaat straks alles nog kromtrekkenquote:Op zondag 5 juni 2022 20:27 schreef Minimunt het volgende:
[..]
Denk niet dat het vanuit de spouw komt. Er kwam ook zand mee. Is ook geen kruipruimte voor zover ik weet. Zou misschien kunnen komen door de waterafvoer, die zit om de hoek.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nope, laminaat. en klopt. ben ook bang dat dit gaat gebeuren. : ook nog een vrij nieuwe vloer (ligt er pas een half jaar)quote:Op zondag 5 juni 2022 20:32 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
ik hoop voor je dat dit PVC is anders gaat straks alles nog kromtrekken
Ja, wel alleen aan de raamkant. Ik heb ook nog buiten gekeken maar daar was het ook vrij droog.quote:Op zondag 5 juni 2022 20:31 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Alleen aan de raamkant? Stond de regen op die kant?
Sowieso succes met de afhandeling. Op zo'n momenten is het toch wel fijn als je huurt. Als het tenminste een redelijke corporatie is.
Kan slecht gekit zijn en dat het via het kozijn de spouw in loopt. Zou nog niet moeten kunnen, maar dat is logischer dan grondwater als het maar op één plek binnenloopt.quote:Op zondag 5 juni 2022 20:40 schreef Minimunt het volgende:
[..]
Nope, laminaat. en klopt. ben ook bang dat dit gaat gebeuren. : ook nog een vrij nieuwe vloer (ligt er pas een half jaar)klotezooi..
[..]
Ja, wel alleen aan de raamkant. Ik heb ook nog buiten gekeken maar daar was het ook vrij droog.
Dankjewel!!quote:Op zondag 5 juni 2022 20:49 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Kan slecht gekit zijn en dat het via het kozijn de spouw in loopt. Zou nog niet moeten kunnen, maar dat is logischer dan grondwater als het maar op één plek binnenloopt.
Sterkte in elk geval.
En hier aan de Veluwe regent het al bijna zeven uur lang non-stop. Rare situatie voor zo'n klein land.quote:Op zondag 5 juni 2022 21:11 schreef R-woud93 het volgende:
We zijn van 10 naar 20 druppels gegaan hier in zuid oost Friesland.
Ik kan de verhalen hier ook moeilijk serieus nemen, ik lees het en denk HOE DAN!quote:Op zondag 5 juni 2022 21:44 schreef Kriegel het volgende:
[..]
En hier aan de Veluwe regent het al bijna zeven uur lang non-stop. Rare situatie voor zo'n klein land.
Zelfs onder het Leidse schild regent het.quote:Op zondag 5 juni 2022 21:45 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Ik kan de verhalen hier ook moeilijk serieus nemen, ik lees het en denk HOE DAN!
Moet je nagaan, dit klopt nietquote:Op zondag 5 juni 2022 21:45 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zelfs onder het Leidse schild regent het.
Wat Dago al zegt, dat buiengebied is niet vooruit te branden en dus heb je of totaal niks of aaaaalles.quote:Op zondag 5 juni 2022 21:45 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Ik kan de verhalen hier ook moeilijk serieus nemen, ik lees het en denk HOE DAN!
Ik ben wel benieuwd hoe @Kettlebell met zo'n situatie zou dealen.quote:Op zondag 5 juni 2022 20:27 schreef Minimunt het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die zou denk ik blij zijn dat ie eindelijk z'n bootje kan gebruiken.quote:Op zondag 5 juni 2022 21:47 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd hoe @:kettlebell met zo'n situatie zou dealen.
Heel appart ja, die hoeveelheid neerslag is soms vertraagd/niet kloppend ofzo.quote:Op zondag 5 juni 2022 18:13 schreef Kriegel het volgende:
Hier regent het al drie uur maar volgens de Radar zit ik nog altijd net in een gebied waar tot nu toe 0,1 mm gevallen is.
Die codes worden ook te pas en te onpas uitgeroepen.quote:Op zondag 5 juni 2022 21:58 schreef bianconeri het volgende:
Snap die code geel voor prov. Groningen niet.
Heeft bij elkaar max. eens 5 minuten geregend hier en komt ook niets aan. Staat totaal geen wind en geen klap onweer gehad.
Is gewoon prima weer hier.
echt, wat een water weer. deze maand geen bericht over droogte meer zien en de rest van de maand mag het droog blijvenquote:Op zondag 5 juni 2022 21:45 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
hier is tot nu toe max 1mm gevallen..quote:Op zondag 5 juni 2022 22:12 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
echt, wat een water weer. deze maand geen bericht over droogte meer zien en de rest van de maand mag het droog blijven
Same. Zit ook heerlijk in Italiė. 33 graden en veel, veel beter dan als het in Nederland zo warm is. Niks mis meequote:Op zondag 5 juni 2022 22:48 schreef bloodymary1 het volgende:
Sterke met de tegen allemaal! Hier in Italie is het goed toeven, zon en 33 graden. 😎
Vanmiddag na twaalven gaat de natuur weer haar best doen!quote:Op maandag 6 juni 2022 10:45 schreef Resistor het volgende:
[ afbeelding ]
Gaat wel lekker met het neerslagtekort
Nu al in Den Helder. Een van die 13 weerstations.quote:Op maandag 6 juni 2022 10:48 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Vanmiddag na twaalven gaat de natuur weer haar best doen!
Meer dan genoeg water gevallen de laatste weken. Ook in de meeste gebieden wel. Beetje vertekend beeld, volgens mij. Grond is echt nat zat. Tijd dat het weer eens minimaal 3 weken droog blijftquote:Op maandag 6 juni 2022 10:45 schreef Resistor het volgende:
[ afbeelding ]
Gaat wel lekker met het neerslagtekort
Hier wel in ieder geval.quote:Op maandag 6 juni 2022 10:58 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Meer dan genoeg water gevallen de laatste weken. Ook in de meeste gebieden wel. Beetje vertekend beeld, volgens mij. Grond is echt nat zat. Tijd dat het weer eens minimaal 3 weken droog blijft
ja lijkt mij ook, het heeft hier gister echt van 3 uur in de middag tot een uur of 10 in de avond continu geregend, niet keihard ofzo, maar het was ook geen miezer.quote:Op maandag 6 juni 2022 10:58 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Meer dan genoeg water gevallen de laatste weken. Ook in de meeste gebieden wel. Beetje vertekend beeld, volgens mij. Grond is echt nat zat. Tijd dat het weer eens minimaal 3 weken droog blijft
Positieve is wel dat ze al weer 2,5 uur kan trainenquote:Op maandag 6 juni 2022 12:39 schreef heywoodu het volgende:
Ineens vólle bak regen en wind en hagel en alles, niet normaal
Tikkeltje medelijden met m'n vriendin, die inmiddels ruim 2:30u aan het trainen is op de fiets (door de bossen en wegen waar het net vol overheen is getrokken)
Dat zekerquote:Op maandag 6 juni 2022 12:40 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Positieve is wel dat ze al weer 2,5 uur kan trainen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
Laat maar komenquote:Op maandag 6 juni 2022 13:06 schreef Nattekat het volgende:
Het enige wat vandaag nog ontbreekt is sneeuw, dan zijn alle jaargetijden langsgekomen.
Ik ookquote:Op maandag 6 juni 2022 13:23 schreef DemonRage het volgende:
Opbokken met dat "groeizaam weer"
Ik wil zomer!
Keehl, voor je het weet begint het herfst halfjaar weer. View tyfus weer ditquote:
20-23 gradenquote:
Geniet van de het betere weer... inderdaad zo weer voorbij... al heeft herfst ook zijn charmes...quote:Op maandag 6 juni 2022 17:45 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Keehl, voor je het weet begint het herfst halfjaar weer. View tyfus weer dit
Welke zonquote:Op maandag 6 juni 2022 18:46 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Geniet van de het betere weer... inderdaad zo weer voorbij... al heeft herfst ook zijn charmes...
Maar we moeten nu écht ff zon tanken!
Dat zeggen we ook iedere week ja..quote:Op maandag 6 juni 2022 21:48 schreef Pvt.Webster het volgende:
Komend weekend mooi weer, lijkt het nu
Total rage natuurlijk...quote:Op zondag 5 juni 2022 21:47 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd hoe @:kettlebell met zo'n situatie zou dealen.
Als de westcirculatie aan het begin van juli doorbroken wordt en vervangen wordt door een rotsvast patroon waarbij we elke dag lopen puffen bij 30+°C dan zeikt men dat het wel weer een paar dagen koeler weer mag zijn.quote:Op dinsdag 7 juni 2022 08:54 schreef dick_laurent het volgende:
Lol, idd. Je leest op weerwoord bijv nu ook een zelfde soort gepraat als wat ze in de winter ook roepen als ze hopen op winterkou die hierheen komt.
Winter:
"Er ligt een enorme lading kou boven scandinavie/rusland. De wind hoeft maar even naar noord/oost om te slaan en het is zó hier! Kįn haast niet anders dan dat dat een keer gaat gebeuren!!"
Zomer:
"Er ligt een enorme bak met hitte boven Frankrijk/Spanje. "De wind hoeft maar even naar zuid om te slaan en die hitte is zó hier! Kįn haast niet anders dan dat dat een keer gaat gebeuren!!"
Eindstand: De wind blijft 90% vd tijd mooi in de westhoek hangen met slappe temperaturen en de gebruikelijke depressies met regen en wind die achter elkaar over NL heen walsen en zo kabbelt de zomer weer voorbij
Spreek lekker voor jezelfquote:Op woensdag 8 juni 2022 12:35 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Als de westcirculatie aan het begin van juli doorbroken wordt en vervangen wordt door een rotsvast patroon waarbij we elke dag lopen puffen bij 30+°C dan zeikt men dat het wel weer een paar dagen koeler weer mag zijn.
Met het huidige weer kunnen we iig goed slapen zonder uit bed te drijven.
Flink veel regen vandaag... Je kunt deze dag wel afschrijven... Het wordt niet meer droog!quote:
Neerslagtekort!!quote:Op woensdag 8 juni 2022 13:21 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Flink veel regen vandaag... Je kunt deze dag wel afschrijven... Het wordt niet meer droog!
Wat ben je toch een poėetquote:Op woensdag 8 juni 2022 13:08 schreef Kettlebell het volgende:
[..]
Spreek lekker voor jezelf![]()
We zitten in NL al 9 maanden per jaar onder een semi-permanent grijs tapijt met temperaturen tussen de 5 en 15 graden. Ik kan er gewoon echt niet bij waarom zoveel mensen dit prima vinden en ook in de zomermaanden het liefste zo hebben. Ik verdenk dat soort types er altijd van dat ze elke ochtend een broodtrommeltje klaarmaken met goor AH brood met boterhamworst, elke dag in een bomvolle trein naar hun werk gaan en zo de komende 60 jaar willen leven tot ze de kist in mogen. Lekker gezapig, temperatuur tussen de 5 en 15 graden, niet te veel gedoe aan de ene kant van het spectrum (te zomers) noch aan de andere kant van het spectrum (sneeuw/ijs), want dat doorbreekt alleen maar hun gezapige patroon.. En dan in het weekend rondlopen op een troosteloze meubelboulevard ofzo.
Dat is een keuze natuurlijk... Je kunt jezelf ook iets gunnen als een auto ofzo... en dat 'liefde en passie' brood is best wel lekker!quote:Op woensdag 8 juni 2022 13:08 schreef Kettlebell het volgende:
Ik verdenk dat soort types er altijd van dat ze elke ochtend een broodtrommeltje klaarmaken met goor AH brood met boterhamworst, elke dag in een bomvolle trein naar hun werk gaan en zo de komende 60 jaar willen leven tot ze de kist in mogen.
Ik eet wel eens boterhamworst, maar werk gelukkig buiten en nooit 40 uur :pquote:Op woensdag 8 juni 2022 13:08 schreef Kettlebell het volgende:
[..]
We zitten in NL al 9 maanden per jaar onder een semi-permanent grijs tapijt met temperaturen tussen de 5 en 15 graden. Ik kan er gewoon echt niet bij waarom zoveel mensen dit prima vinden en ook in de zomermaanden het liefste zo hebben. Ik verdenk dat soort types er altijd van dat ze elke ochtend een broodtrommeltje klaarmaken met goor AH brood met boterhamworst, elke dag in een bomvolle trein naar hun werk gaan en zo de komende 60 jaar willen leven tot ze de kist in mogen. Lekker gezapig, temperatuur tussen de 5 en 15 graden, niet te veel gedoe aan de ene kant van het spectrum (te zomers) noch aan de andere kant van het spectrum (sneeuw/ijs), want dat doorbreekt alleen maar hun gezapige patroon.. En dan in het weekend rondlopen op een troosteloze meubelboulevard ofzo.
In Spanje.quote:Op woensdag 8 juni 2022 14:38 schreef Elan het volgende:
Pluim is ronduit walgelijk voor midden juni, waar blijven de dertigers?
26 is voldoendequote:
Schitterende beeldspraak. Klopt ook nog eens.quote:Op woensdag 8 juni 2022 13:08 schreef Kettlebell het volgende:
[..]
Uitstekende post.quote:Op woensdag 8 juni 2022 13:08 schreef Kettlebell het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 8 juni 2022 14:38 schreef Elan het volgende:
Pluim is ronduit walgelijk voor midden juni, waar blijven de dertigers?
Die hebben het geld ook wel om naar Spanje te gaan. Meeste zijn idd in de leeftijd 25~35.quote:
Dat hoop ik toch niet... we moeten toch minstens een paar dagen 40°C aantikken.quote:
Je wordt op je wenken bediend, komende week is het droogquote:Op woensdag 8 juni 2022 16:23 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik ben die regen echt zat. Het is precies zoale het elke keer gaat. Hier is eeuwigdurende regen, succes ermee.
Het hoeft niet of of te zijn weet je, maar jet regent hier al zo'n beetje vanaf zondag non stopquote:Op woensdag 8 juni 2022 20:15 schreef Blik het volgende:
[..]
Je wordt op je wenken bediend, komende week is het droog
Ok. Heb je verder nog iets te melden?quote:Op woensdag 8 juni 2022 16:23 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik ben die regen echt zat. Het is precies zoale het elke keer gaat. Hier is eeuwigdurende regen, succes ermee.
Daar als almachtige admin daar niets aan doen.quote:Op woensdag 8 juni 2022 20:28 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het hoeft niet of of te zijn weet je, maar jet regent hier al zo'n beetje vanaf zondag non stop
Voor mensen die een hekel hebben aan regen: je mag hier vrij naar toe.quote:Op woensdag 8 juni 2022 18:35 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Dat hoop ik toch niet... we moeten toch minstens een paar dagen 40°C aantikken.
Gewoon omdat 3 jaar geleden bewezen is dat het kan.
Btw... in Spanje wordt de 50°C alweer bijna aangetikt (virtueel dan)
Ff schaamteloos van Weerwoord gepikt:
[ afbeelding ]
hier heb je ook precies niks aanquote:Op woensdag 8 juni 2022 18:35 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Dat hoop ik toch niet... we moeten toch minstens een paar dagen 40°C aantikken.
Gewoon omdat 3 jaar geleden bewezen is dat het kan.
Btw... in Spanje wordt de 50°C alweer bijna aangetikt (virtueel dan)
Ff schaamteloos van Weerwoord gepikt:
[ afbeelding ]
Als ik slecht weer had kunnen bannen had ik dat allang gedaan, alleen is slecht weer een beetje vergelijkbaar met een beroepstrol die duizend kloontjes heeft.quote:Op woensdag 8 juni 2022 20:29 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Daar als almachtige admin daar niets aan doen.
Een koele NW stroming.quote:Op donderdag 9 juni 2022 07:25 schreef INViCTuS het volgende:
Kan nog makkelijk veranderen, maar laten we niet hopen dat het weer de herfst variant voor een dag of 3/4 gaat worden. Laat dven het maar niet lezen. Zou het volstrekt normaal vinden als het in de zomer weer 16-19 graden is :p
[ twitter ]
Die trok net ook hier onder, dat is maar heel evenquote:Op donderdag 9 juni 2022 09:13 schreef dick_laurent het volgende:
Nee hoor, de gebruikelijke regen hier
Na vandaag meerdere dagen droog en 22-24 graden. Het kan nogquote:Op donderdag 9 juni 2022 09:13 schreef dick_laurent het volgende:
Nee hoor, de gebruikelijke regen hier
Hey Frutsel zo mooi is het hier niet anders.quote:Op donderdag 9 juni 2022 14:52 schreef Frutsel het volgende:
@:Dotteke
Lekker weertje buiten he![]()
Geen weer om binnen te zitten en te slowsjetten
Ik vind het prima zo.. af en toe een buitje voor de tuin, minder hooikoortsklachten dan afgelopen week, zonnetje.. prima temperatuurtjequote:Op donderdag 9 juni 2022 14:54 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Hey Frutsel zo mooi is het hier niet anders.
IK ben er ook helemaal blij mee, van mij mag het wel zo blijven. Mag van mij alleen minder wind.quote:Op donderdag 9 juni 2022 14:55 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ik vind het prima zo.. af en toe een buitje voor de tuin, minder hooikoortsklachten dan afgelopen week, zonnetje.. prima temperatuurtje
Het is 't een of 't ander hé. Mooi weer mag, maar dan wel met harde wind.quote:Op donderdag 9 juni 2022 15:02 schreef Dotteke het volgende:
[..]
IK ben er ook helemaal blij mee, van mij mag het wel zo blijven. Mag van mij alleen minder wind.
Gelukkig hier geen last van hooikoorts, maar lijkt mij een ramp als je daar last van hebt.
Helaas hebben we niets te kiezenquote:Op donderdag 9 juni 2022 16:50 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Het is 't een of 't ander hé. Mooi weer mag, maar dan wel met harde wind.
Noordzee droogleggen en vervangen door een gebergte van 4000 meter hoog.quote:Op donderdag 9 juni 2022 07:25 schreef INViCTuS het volgende:
Kan nog makkelijk veranderen, maar laten we niet hopen dat het weer de herfst variant voor een dag of 3/4 gaat worden. Laat dven het maar niet lezen. Zou het volstrekt normaal vinden als het in de zomer weer 16-19 graden is :p
[ twitter ]
Maar waar moeten we dan over klagen?quote:Op donderdag 9 juni 2022 18:05 schreef -Sigaartje het volgende:
Ik snap hier al die klagers totaal niet. Binnen ons koninkrijk ligt een hele rits aan Caribische eilanden. Mag je zo naar toe, niemand die je tegenhoudt.
Datzelfde geldt voor Italiė, Spanje en Frankrijk. Dus opbokken met dat geklaag.
We hebben hier een vaste klager die altijd letterlijk zegt: Opbokken met die kou.quote:
quote:Op donderdag 9 juni 2022 18:16 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
We hebben hier een vaste klager die altijd letterlijk zegt: Opbokken met die kou.
En dan hebben we windklagers en regenklagers. Dan denk ik: wat doe je hier nog? Jij hoort op Aruba of Curacao, daar hebben ze het prachtigste weer van de wereld. Hetzelfde vind ik van Turken en Marokkanen, die vinden Turkije en Marokko het mooiste en beste land van de wereld. Dan denk ik: wat lul je nou man? Wat doe je hier dan nog? Op het werk heb ik echt iets tegen weerklagers. Flikker dan op, denk ik dan. Je hebt hier niets te zoeken.
Ik ben daarvandaan gekomen bijvoorbeeld omdat ik maar drie dingen wilde: kou, regen en heel veel wind. Kan me heftig genoeg. Nou, ik zit hier perfect, behalve in augustus en september dan.
Ik ben opgerot uit Curacao omdat: ik baalde van de politieke corruptie en de eeuwigdurende hitte.quote:Op donderdag 9 juni 2022 18:28 schreef dick_laurent het volgende:
[..]Ik vond je betoog best goed, totdat ik bij de laatste alinea kwam.
Curaēao is leuk om 3 weken bij te tanken. Verder doodsaai.quote:Op donderdag 9 juni 2022 18:31 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Ik ben opgerot uit Curacao omdat: ik baalde van de politieke corruptie en de eeuwigdurende hitte.
Ik heb daarover een keer geklaagd en iemand zei: donder dan op als je het niet zint.
En die persoon had gelijk! Dus ben ik ook inderdaad opgedonderd. Nog nooit spijt hiervan gehad.
Dat komt omdat je een Europese Nederlander bent. En bijvoorbeeld niet de sfeer kent van dominospelen op zondagmiddag bij de snack, of grote wandelingen maken in het verlaten gebied aan de westkant. Er is alleen één probleem: de hitte en als 's nachts de stroom uitvalt stormen de muggen op je af als welgetrainde bommenwerpers.quote:Op donderdag 9 juni 2022 18:59 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Curaēao is leuk om 3 weken bij te tanken. Verder doodsaai.![]()
Ik wil ooit wel verhuizen, maar geen saaie Antillen voor mij.
Er moet natuurlijk ook nog geld verdiend worden. En het weer is niet de enige relevante factor die bepaalt of je ergens gaat wonen toch?quote:Op donderdag 9 juni 2022 18:16 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
We hebben hier een vaste klager die altijd letterlijk zegt: Opbokken met die kou.
En dan hebben we windklagers en regenklagers. Dan denk ik: wat doe je hier nog? Jij hoort op Aruba of Curacao, daar hebben ze het prachtigste weer van de wereld. Hetzelfde vind ik van Turken en Marokkanen, die vinden Turkije en Marokko het mooiste en beste land van de wereld. Dan denk ik: wat lul je nou man? Wat doe je hier dan nog? Op het werk heb ik echt iets tegen weerklagers. Flikker dan op, denk ik dan. Je hebt hier niets te zoeken.
Ik ben daarvandaan gekomen bijvoorbeeld omdat ik maar drie dingen wilde: kou, regen en heel veel wind. Kan me heftig genoeg. Nou, ik zit hier perfect, behalve in augustus en september dan.
Aruba of Curacao lijkt me qua weer ook niet wat. Althans, ik trek dat niet. Te vochtig en te warmquote:Op donderdag 9 juni 2022 18:16 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Amenquote:Op donderdag 9 juni 2022 18:16 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Als dit verhaal echt waar is, dan oke, fair enoughquote:Op donderdag 9 juni 2022 18:31 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Ik ben opgerot uit Curacao omdat: ik baalde van de politieke corruptie en de eeuwigdurende hitte.
Ik heb daarover een keer geklaagd en iemand zei: donder dan op als je het niet zint.
En die persoon had gelijk! Dus ben ik ook inderdaad opgedonderd. Nog nooit spijt hiervan gehad.
Kalm aan ouwequote:Op donderdag 9 juni 2022 21:00 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Amen![]()
Dit topic heet niet voor niets De atmosfeer staat op ontploffen. Een dag zonder omgewaaide tuinstoel is een dag niet geleefd. Campingweerliefhebbers bokken maar een eind op naar een ander topic
Niks kalm! Onweer, storm, stortregens, ijzige vrieskou of verzengende hitte des doods. Dat is pas mooi weerquote:
Klinkt wel als een toffe gast. Wie is het?quote:Op donderdag 9 juni 2022 18:16 schreef -Sigaartje het volgende:
Precies... dynamisch en heftig weer.quote:Op donderdag 9 juni 2022 21:00 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Amen![]()
Dit topic heet niet voor niets De atmosfeer staat op ontploffen. Een dag zonder omgewaaide tuinstoel is een dag niet geleefd. Campingweerliefhebbers bokken maar een eind op naar een ander topic
Precies, maar dat wordt 'm voor juni al niet meerquote:Op donderdag 9 juni 2022 23:28 schreef DemonRage het volgende:
Maar af en toe mag er ook een temperatuurrecord gehaald worden.
quote:In 1953 kwam de maximumtemperatuur in De Bilt op slechts 9,2 graden uit, de laagste maximumwaarde voor de maand juni sinds 1901.
Eens. Als er maar iets gebeurt in de atmosfeer. Sneeuw/ijs ook prima. En t.b.h. vond ik die dag dat het 40+ werd ook top. Alles beter dan grijs, 12 graden en motregen. Maar dat is het hier helaas 95% van de tijd.quote:Op donderdag 9 juni 2022 22:01 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Niks kalm! Onweer, storm, stortregens, ijzige vrieskou of verzengende hitte des doods. Dat is pas mooi weer
Storm en regen is toch ook campingweer?quote:Op donderdag 9 juni 2022 21:00 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Amen![]()
In Nederland in 70% van de gevallen wel ja.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 08:52 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Storm en regen is toch ook campingweer?
Deal.quote:Op donderdag 9 juni 2022 23:28 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Precies... dynamisch en heftig weer.
Ohjah en vooral onweer!
Wat een schreeuwerd is die Puttoquote:
Deze man is gewoon echt een randdebiel. Hij heeft elke keer was dit soort tweets over VERSCHROEIENDE HITTE of KOU DES DOODS, zit hij ernaast dan verwijderd de tweets. En dat is dan vaak gebaseerd op kleinere kans. Ook nu in de modellen, hoe het eind volgende week eruit ziet voor De Bilt varieert het van 15 graden overdag tot 32 graden in de ECMWF ensemble run. Soms heb je gewoon een bepaalde situatie waarin de onzekerheid groot is, ik snap dat ze bij NOS nog niet meteen willen gaan roepen dat het 30 graden wordt, want dan gaan mensen plannen maken etc. en dan is het straks 18 graden en zijn die ook boos.quote:
Lol idd, wat is deze pipo z'n probleem nouquote:Op vrijdag 10 juni 2022 11:30 schreef Momo het volgende:
[..]
Deze man is gewoon echt een randdebiel. Hij heeft elke keer was dit soort tweets over VERSCHROEIENDE HITTE of KOU DES DOODS, zit hij ernaast dan verwijderd de tweets. En dat is dan vaak gebaseerd op kleinere kans. Ook nu in de modellen, hoe het eind volgende week eruit ziet voor De Bilt varieert het van 15 graden overdag tot 32 graden in de ECMWF ensemble run. Soms heb je gewoon een bepaalde situatie waarin de onzekerheid groot is, ik snap dat ze bij NOS nog niet meteen willen gaan roepen dat het 30 graden wordt, want dan gaan mensen plannen maken etc. en dan is het straks 18 graden en zijn die ook boos.
Wat een kneus, typische twitteraar. Hoop geschreeuw, weinig inhoud. Deze man pakt altijd het meest extreme '''groene'' lijntje uit de spreiding en verbaast zich er dan over dat de MSM het er nog niet over hebben. Wat natuurlijk logisch is want de mediaan ligt gewoon ergens bij 22 graden ofzo.quote:
Hij was ook veel op geenstijl.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 11:30 schreef Momo het volgende:
[..]
Deze man is gewoon echt een randdebiel. Hij heeft elke keer was dit soort tweets over VERSCHROEIENDE HITTE of KOU DES DOODS, zit hij ernaast dan verwijderd de tweets. En dat is dan vaak gebaseerd op kleinere kans. Ook nu in de modellen, hoe het eind volgende week eruit ziet voor De Bilt varieert het van 15 graden overdag tot 32 graden in de ECMWF ensemble run. Soms heb je gewoon een bepaalde situatie waarin de onzekerheid groot is, ik snap dat ze bij NOS nog niet meteen willen gaan roepen dat het 30 graden wordt, want dan gaan mensen plannen maken etc. en dan is het straks 18 graden en zijn die ook boos.
Omweer is mijn favorietquote:Op donderdag 9 juni 2022 23:28 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Precies... dynamisch en heftig weer.
Ohjah en vooral onweer!
Vooral de bewolking en amper wind.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 23:22 schreef Nattekat het volgende:
In Limburg gewoon nog 20 graden, hoe dan
Ik herinner me juist, ook als ik naar oude foto’s kijk, juni als een maand met prachtig weer.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 13:05 schreef ondeugend het volgende:
Juni is vrijwel altijd wisselvallig en veelal bewolkt.
Hier in het Noorden tenminste.
Maar elk jaar heb je zoiets van juni zomermaand! en trap je er weer in.
Juni als echte zomerse maand kan ik mij niet heugen. Veel verjaardagen maar vrijwel nooit lekker buiten zitten.
Kustprovincies hebben sowieso altijd veel meer zon dan NO Nederland volgens mij.quote:Op zaterdag 11 juni 2022 11:21 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik herinner me juist, ook als ik naar oude foto’s kijk, juni als een maand met prachtig weer.Zonder jas en in rokje. Buiten eten. Kinderen die het in een lokaal warm op school hebben.
Zelfs juli zie ik vaker als teleurstellend. Maar misschien is dat dan weer het verschil van provincies. (Noord-Holland hier.)
Vandaag een mooie dag
Doet me een beetje denken aan een gesmolten Barbapapa.quote:Op zaterdag 11 juni 2022 19:04 schreef DemonRage het volgende:
Wanneer zien we weer eens kaartjes voorbij komen zoals dit?
[ afbeelding ]
Dit is uit 2012... en het lijkt inmiddels ook zo lang geleden dat er zich weer eens een explosieve situatie voordeed.
quote:Op zaterdag 11 juni 2022 19:11 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Doet me een beetje denken aan een gesmolten Barbapapa.
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 12 juni 2022 10:34 schreef Pvt.Webster het volgende:
Nieuwe pluim voor regio zuidoost tekent 38 graden in voor komende zaterdag (Oper). En dan die nacht naar zondag 32 graden
Soep zal gelukkig niet zo heet gegeten worden, aangezien de control andere plannen heeft.
Zou wat zijn, zo'n lekkere tropennacht in het weekend. Dat betekent lekker op stap gaan en luchtig geklede dames bekijken.quote:Op zondag 12 juni 2022 10:34 schreef Pvt.Webster het volgende:
Nieuwe pluim voor regio zuidoost tekent 38 graden in voor komende zaterdag (Oper). En dan die nacht naar zondag 32 graden
Soep zal gelukkig niet zo heet gegeten worden, aangezien de control andere plannen heeft.
Ik vind het echt knap dat jij uberhaupt nog kan bewegen bij 38 graden.quote:Op zondag 12 juni 2022 14:59 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Zou wat zijn, zo'n lekkere tropennacht in het weekend. Dat betekent lekker op stap gaan en luchtig geklede dames bekijken.
Dat is het voordeel van de zomerquote:Op zondag 12 juni 2022 14:59 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Zou wat zijn, zo'n lekkere tropennacht in het weekend. Dat betekent lekker op stap gaan en luchtig geklede dames bekijken.
38 graden? Waar haal je dat vandaan?quote:Op zondag 12 juni 2022 15:04 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik vind het echt knap dat jij uberhaupt nog kan bewegen bij 38 graden.
Ik ben dan niet bij mij airco weg te slaan.
quote:Op zondag 12 juni 2022 10:34 schreef Pvt.Webster het volgende:
Als ik het goed begrepen heb.quote:Op zondag 12 juni 2022 16:25 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
38 graden? Waar haal je dat vandaan?
Ziet er slecht uit de komende dagen. Ik denk dat Nederland/Europa maatregelen moet gaan nemen om overvloedige regen op te vangen en op te slaan. Singapore doet dat al. Er moet een tweede deltaplan komen, waarbij overtollig water bijvoorbeeld langs de Maas op een effectieve wijze weggehaald kan worden en opgeslagen en op een een of andere manier hergebruikt kan worden in tijden van droogte. Ik ben alleen geen wateringenieur, maar er moet toch iets te bedenken zijn? Gaat natuurlijk veel geld kosten, net zoals na 1953, maar ja, er staan ons nu ook water- en droogterampen te wachten in ons vlakke land. Waarom maken we van een nadeel geen voordeel?quote:Op zondag 12 juni 2022 17:22 schreef INViCTuS het volgende:
Wat is het alweer lang droog, hč. Droogte berichten eind van de week
wat ziet er slecht uit? komende week ziet er betreft weer wel fijn uitquote:Op zondag 12 juni 2022 17:34 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Ziet er slecht uit de komende dagen. Ik denk dat Nederland/Europa maatregelen moet gaan nemen om overvloedige regen op te vangen en op te slaan. Singapore doet dat al. Er moet een tweede deltaplan komen, waarbij overtollig water bijvoorbeeld langs de Maas op een effectieve wijze weggehaald kan worden en opgeslagen en op een een of andere manier hergebruikt kan worden in tijden van droogte. Ik ben alleen geen wateringenieur, maar er moet toch iets te bedenken zijn? Gaat natuurlijk veel geld kosten, net zoals na 1953, maar ja, er staan ons nu ook water- en droogterampen te wachten in ons vlakke land. Waarom maken we van een nadeel geen voordeel?
En al die dagen ervoor 🤣quote:Op zondag 12 juni 2022 18:16 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Het regende hier dinsdag en woensdag nog, dus nee. :/
Het IJsselmeer zou de nationale regenton moeten zijn. Maar die heeft ook last van verzilting.quote:Op zondag 12 juni 2022 17:34 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Ziet er slecht uit de komende dagen. Ik denk dat Nederland/Europa maatregelen moet gaan nemen om overvloedige regen op te vangen en op te slaan. Singapore doet dat al. Er moet een tweede deltaplan komen, waarbij overtollig water bijvoorbeeld langs de Maas op een effectieve wijze weggehaald kan worden en opgeslagen en op een een of andere manier hergebruikt kan worden in tijden van droogte. Ik ben alleen geen wateringenieur, maar er moet toch iets te bedenken zijn? Gaat natuurlijk veel geld kosten, net zoals na 1953, maar ja, er staan ons nu ook water- en droogterampen te wachten in ons vlakke land. Waarom maken we van een nadeel geen voordeel?
Alleen bij langdurige droogte en dan ook alleen via de sluizen van Den Oever en Kornwerderzand. Daar wordt hard aan gewerkt, bijvoorbeeld bellenschermen plaatsen voor de sluizen.quote:Op zondag 12 juni 2022 18:49 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
Het IJsselmeer zou de nationale regenton moeten zijn. Maar die heeft ook last van verzilting.
Mwah begin van de lente was het in zuid spanje vooral natter dan anders.quote:Op maandag 13 juni 2022 09:26 schreef Pisces29 het volgende:
Spanje de warmste lente in 20 jaar.
Wij de kutste lente in een hele tijd.![]()
Vandaag wel weer een mooie dag.
Neem maar iemand anders meequote:
IK vind het een prima lente, ben niet zo van het warme weerquote:Op maandag 13 juni 2022 09:26 schreef Pisces29 het volgende:
Wel wat veel wind.quote:Op maandag 13 juni 2022 09:26 schreef Pisces29 het volgende:
Dat blijft al maanden een terugkomend fenomeenquote:
Ja idd.quote:Op maandag 13 juni 2022 09:37 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Dat blijft al maanden een terugkomend fenomeen
En op zondag dan opeens weer 15 graden.quote:Op maandag 13 juni 2022 10:32 schreef aloa het volgende:
Oplopende temperaturen, waarbij zaterdag tropisch lijkt te worden. Dauwpunt is die zaterdag ook vrij hoog, waardoor het behoorlijk zweten gaat worden.
Onweerskans voor zaterdag is er ook.
[ afbeelding ]
Typisch Nederland.quote:Op maandag 13 juni 2022 10:50 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En op zondag dan opeens weer 15 graden.
Koud tyfusweer bestaat niet. Koud weer wel.quote:Op maandag 13 juni 2022 11:34 schreef INViCTuS het volgende:
Zaterdagavond/nacht naar zondag koufront met misschien wel zwaar onweer![]()
Jammer dat het dan zondag weer koud tyfus weer is
[ twitter ]
Zit ook niet te wachten op 13 graden half juni. Beneden de 20 überhaupt nietquote:Op maandag 13 juni 2022 12:16 schreef Blik het volgende:
Nog heel onzeker waar de koudegrens gaat zitten zondag. Zekerheidje lijkt wel te zijn dat hoe verder je naar het Zuid-Oosten zit, des te warmer het zal blijven.
Yes, hier ook nog, maar gfs had vanochtend een koudere draai. Ook voor het zuidenquote:
Ah, oke. Dat is nogal een verschil.quote:Op maandag 13 juni 2022 13:03 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Yes, hier ook nog, maar gfs had vanochtend een koudere draai. Ook voor het zuiden. Goed verandert vast nog wel
GFS was toch juist warm (er) ? KNMI koeler.quote:Op maandag 13 juni 2022 13:03 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Yes, hier ook nog, maar gfs had vanochtend een koudere draai. Ook voor het zuiden. Goed verandert vast nog wel
Dat duurt nog 5 dagen, dus wat is je punt? Soms kan het best complex zijn, hoor. Niet zo moeilijk te begrijpenquote:Op maandag 13 juni 2022 13:09 schreef Kettlebell het volgende:
Wat zijn dit ook allemaal voor voorspellingen joh. Kan je toch niks mee![]()
Momenteel zien we in het Amerikaanse weermodel (GFS) de traagste doorkomst: in die uitvoer verloopt zaterdag zeer warm met maxima tot liefst 35 graden in het zuiden van ons land. Zelfs zondag is daarin nog zomers warm met 25 tot 28 graden, alleen het noorden en noordwesten komen dan al in de koudere lucht terecht met maxima rond 17 graden. Het koufront passeert in GFS uiteindelijk zondagavond ons land.
Het Europese en Duitse weermodel zijn in de laatste modelruns aanzienlijk sneller met de doortocht van het koufront. In ECMWF passeert het koufront zaterdagavond en is de warmte direct verdreven. Zelfs zaterdag overdag zou in dat scenario in het westen en noorden van ons land tegenvallen met veel bewolking, een enkele bui en maxima van hooguit 18-22 graden.
Oke dus het kan hier zaterdag 35 graden worden. Maar ook 18Ik wil gvd alleen weten of ik mijn boot gereed moet maken voor 8 zuipende gasten de hele dag lang of dat ik hem lekker onder het dekzeil kan laten liggen. We hebben het toch niet over het weer in Augustus, maar over komende zaterdag. Mijn hemel zeg
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"
Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad - My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
Ik ben het extreem domme gezwets van @Kettlebell behoorlijk beu anders. Ik zit niet te wachten op zijn dagelijkse dagboeken waarin hij aangeeft niet te begrijpen dat de toekomst niet te voorspellen is.quote:Op maandag 13 juni 2022 19:19 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Dat duurt nog 5 dagen, dus wat is je punt? Soms kan het best complex zijn, hoor. Niet zo moeilijk te begrijpen
quote:Op maandag 13 juni 2022 19:44 schreef DJMO het volgende:
Ligt het aan mij, of is het maar koud buiten?
Ik heb vanmiddag een paar uurtjes de boel opengegooid tijdens het thuiswerken en het waaide lekker door hier, met lekker frisse lucht. Daar knapt het huis wel van op en het werkte heerlijk. Misschien een tip als ik zo je binnentemperatuur zie?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, als ik thuis was geweest wel. Maar ik was de hele dag weg.quote:Op maandag 13 juni 2022 22:31 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Ik heb vanmiddag een paar uurtjes de boel opengegooid tijdens het thuiswerken en het waaide lekker door hier, met lekker frisse lucht. Daar knapt het huis wel van op en het werkte heerlijk. Misschien een tip als ik zo je binnentemperatuur zie?
Leven en laten levenquote:Op maandag 13 juni 2022 19:52 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ik ben het extreem domme gezwets van @:Kettlebell behoorlijk beu anders. Ik zit niet te wachten op zijn dagelijkse dagboeken waarin hij aangeeft niet te begrijpen dat de toekomst niet te voorspellen is.
De zekerheid is soms 3 dagen vooruit niet nauwkeurig te voorspellen. Vooral als je, zoals zovaak in Nederland, je precies in de zone tussen kou en warmte zit.quote:Op dinsdag 14 juni 2022 07:47 schreef Kettlebell het volgende:
[..]
Leven en laten levenHet is niet zo dat, omdat jij al 15 jaar in dit topic komt, je aan anderen kunt opleggen wat ze wel of niet mogen zeggen en hoe kort of hoe lang ze dat volgens jou wel of niet mogen doen. Het is maar een forum...
Verder vind ik het gewoon een terecht punt. Het is inmiddels dinsdag en heb nog steeds geen idee wat het zaterdag nu gaat worden. Op weer.nl staat 21 graden met bewolking, terwijl in de geschreven tekst van het weerbericht vandaag staat dat zaterdag de heetste dag wordt. Ik snap dat weermensen geen toekomstvoorspeller zijn, maar op mijn eigen werk kom ik ook niet weg met ''het kan vriezen, het kan dooien''. Tussen 34 graden en 20 graden voorspellen zit wel erg veel verschil. En we hebben het over 4 daagjes vooruit, niet over 4 weken.
Op het journaal hadden ze voor zaterdag 28 graden en zondag 22 graden, dus zo "tyfus-"koud (volgens iemand hier) gaat het niet worden.quote:Op dinsdag 14 juni 2022 07:47 schreef Kettlebell het volgende:
[..]
Leven en laten levenHet is niet zo dat, omdat jij al 15 jaar in dit topic komt, je aan anderen kunt opleggen wat ze wel of niet mogen zeggen en hoe kort of hoe lang ze dat volgens jou wel of niet mogen doen. Het is maar een forum...
Verder vind ik het gewoon een terecht punt. Het is inmiddels dinsdag en heb nog steeds geen idee wat het zaterdag nu gaat worden. Op weer.nl staat 21 graden met bewolking, terwijl in de geschreven tekst van het weerbericht vandaag staat dat zaterdag de heetste dag wordt. Ik snap dat weermensen geen toekomstvoorspeller zijn, maar op mijn eigen werk kom ik ook niet weg met ''het kan vriezen, het kan dooien''. Tussen 34 graden en 20 graden voorspellen zit wel erg veel verschil. En we hebben het over 4 daagjes vooruit, niet over 4 weken.
Het is nog uiterst onzeker, er zijn ook nog modellen waar we langere tijd in de warmte blijven.quote:Op dinsdag 14 juni 2022 08:53 schreef dick_laurent het volgende:
Bruuhhhh. Ja oke, smaken en opvattingen verschillen... Maar het wordt een dag of 1 a 2 wat warmer, en idd op zondag gaat de "natuurlijke" airco buiten gewoon weer aan met een graad of 18 a 19
Als er nu een hitte-offensief zoals in Frankrijk of Spanje op ons stond te wachten zou ik de angst nog wel begrijpen, maar dit stelt imo vrij weinig voor.
Ik heb nog geen zon gezien hier.quote:Op dinsdag 14 juni 2022 12:04 schreef dick_laurent het volgende:
17c buiten. Ik vind het nog steeds maar fris.
Welke zonquote:Op dinsdag 14 juni 2022 12:08 schreef aloa het volgende:
Sommige mensen zijn echt nooit tevreden![]()
Het is prachtig weergewoon warm in de zon...
[ afbeelding ]
Niks mis mee idd.quote:Op dinsdag 14 juni 2022 12:55 schreef INViCTuS het volgende:
Hier toch de hele dag al zon. Werken buiten in korte broek is prima te doen
Je jokt! Overal zijn wolken!quote:Op dinsdag 14 juni 2022 12:55 schreef INViCTuS het volgende:
Hier toch de hele dag al zon. Werken buiten in korte broek is prima te doen
Een enkele stapelwolk, maar veelal zonnigquote:
Ik leg jou iets op omdat een forum regels kent en niet omdat ik hier al vanaf het begin meelees, net zoals dat er bij jou thuis ook regels zijn heb je ze als gast te respecteren. Je bagatelliseert dat het maar een forum is waarmee je denkt een vrijbrief te hebben om je dagelijkse irrelevante hersenspinsels in dit topic te dumpen.quote:Op dinsdag 14 juni 2022 07:47 schreef Kettlebell het volgende:
[..]
Het ziet er voor het zuiden het beste uit nu.quote:Op dinsdag 14 juni 2022 14:46 schreef ACT-F het volgende:
[ afbeelding ]
Ik hoop dat het zaterdag zo gruwelijk hard ontploft hč. Het is alweer een tijd geleden dat ik fatsoenlijke onweersfoto's heb kunnen maken.
Dit hele geouwehoer over geouwehoer over het weer (van zowel jou als mijzelf) is offtopic dus kan wat mij betreft stoppen of verwijderd worden. Het is natuurlijk niet zo dat ik direct de forumregels schend als de inhoud van een post jou niet bevalt, maar dat weet je zelf ook welquote:Op dinsdag 14 juni 2022 14:41 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ik leg jou iets op omdat een forum regels kent en niet omdat ik hier al vanaf het begin meelees, net zoals dat er bij jou thuis ook regels zijn heb je ze als gast te respecteren. Je bagatelliseert dat het maar een forum is waarmee je denkt een vrijbrief te hebben om je dagelijkse irrelevante hersenspinsels in dit topic te dumpen.
Als je teruggaat naar deel 1 dan weet je dat dit topic begonnen is om buitengewone weersomstandigheden aan te kondigen. Dan is het ook de bedoeling dat je bij het onderwerp blijft. Dat je af en toe een zijsprongetje maakt is niet erg, maar in jouw geval moeten we bijna dagelijks epistellen lezen waarin je maar niet lijkt te begrijpen dat het weer tot op de laatste seconde niet te voorspellen is. Er is meerdere malen gereageerd waarom dit niet kan, maar het lijkt bij jou niet te landen. Meteorologie is nu eenmaal niet vergelijkbaar met je werk, dus verwacht ook niet dat meteorologen jouw weerbehoefte kunnen voorspellen.
Als je de behoefte hebt om dagelijks je ei kwijt te kunnen dan kun je daar en apart topic voor aanmaken in de trant van 'Het onvoorspelbare weer' zodat je daar je dagelijkse ergernissen in kwijt kan. Wie weet wordt het een succes. Dus ik vraag je hier on topic te blijven. Doe je dat niet dan laat ik weer van me horen of vraag de moderators om in te grijpen.
Als dit zo is dan blijft er nog maar 10 man posten.quote:Op dinsdag 14 juni 2022 14:41 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ik leg jou iets op omdat een forum regels kent en niet omdat ik hier al vanaf het begin meelees, net zoals dat er bij jou thuis ook regels zijn heb je ze als gast te respecteren. Je bagatelliseert dat het maar een forum is waarmee je denkt een vrijbrief te hebben om je dagelijkse irrelevante hersenspinsels in dit topic te dumpen.
Als je teruggaat naar deel 1 dan weet je dat dit topic begonnen is om buitengewone weersomstandigheden aan te kondigen. Dan is het ook de bedoeling dat je bij het onderwerp blijft. Dat je af en toe een zijsprongetje maakt is niet erg, maar in jouw geval moeten we bijna dagelijks epistellen lezen waarin je maar niet lijkt te begrijpen dat het weer tot op de laatste seconde niet te voorspellen is. Er is meerdere malen gereageerd waarom dit niet kan, maar het lijkt bij jou niet te landen. Meteorologie is nu eenmaal niet vergelijkbaar met je werk, dus verwacht ook niet dat meteorologen jouw weerbehoefte kunnen voorspellen.
Als je de behoefte hebt om dagelijks je ei kwijt te kunnen dan kun je daar en apart topic voor aanmaken in de trant van 'Het onvoorspelbare weer' zodat je daar je dagelijkse ergernissen in kwijt kan. Wie weet wordt het een succes. Dus ik vraag je hier on topic te blijven. Doe je dat niet dan laat ik weer van me horen of vraag de moderators om in te grijpen.
Misschien dat het dan weer interessant wordt i.p.v. het dagelijkse gejammer dat het grijs is en iemand het koud heeft en een ander die zich irriteert aan weersites, omdat ze het weer over 4 dagen niet volkomen nauwkeurig kunnen voorspellen (want de planning komt dan niet uit).quote:Op dinsdag 14 juni 2022 16:57 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Als dit zo is dan blijft er nog maar 10 man posten.
OPBOKKEN MET DIE ACTSquote:Op dinsdag 14 juni 2022 17:14 schreef aloa het volgende:
[..]
Misschien dat het dan weer interessant wordt i.p.v. het dagelijkse gejammer dat het grijs is en iemand het koud heeft en een ander die zich irriteert aan weersites, omdat ze het weer over 4 dagen niet volkomen nauwkeurig kunnen voorspellen (want de planning komt dan niet uit).
Goed op heel FOK is dit getroll, act of hoe het ook wil noemen, al verspreid als een hardnekkig onkruid.
En dat zal waarschijnlijk nooit meer verdwijnen.
Dat zou mooi zijn.quote:Op dinsdag 14 juni 2022 17:34 schreef Nattekat het volgende:
Ik stel voor dat @:Frutsel weer zo'n geniaal jaaroverzicht maakt.
Word ik hier nou gewoon gecanceld?quote:Op dinsdag 14 juni 2022 17:15 schreef aloa het volgende:
Laten we het negeren, als in:
Don't feed the troll...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |