Die trok net ook hier onder, dat is maar heel evenquote:Op donderdag 9 juni 2022 09:13 schreef dick_laurent het volgende:
Nee hoor, de gebruikelijke regen hier
Na vandaag meerdere dagen droog en 22-24 graden. Het kan nogquote:Op donderdag 9 juni 2022 09:13 schreef dick_laurent het volgende:
Nee hoor, de gebruikelijke regen hier
Hey Frutsel zo mooi is het hier niet anders.quote:Op donderdag 9 juni 2022 14:52 schreef Frutsel het volgende:
@:Dotteke
Lekker weertje buiten he![]()
Geen weer om binnen te zitten en te slowsjetten
Ik vind het prima zo.. af en toe een buitje voor de tuin, minder hooikoortsklachten dan afgelopen week, zonnetje.. prima temperatuurtjequote:Op donderdag 9 juni 2022 14:54 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Hey Frutsel zo mooi is het hier niet anders.
IK ben er ook helemaal blij mee, van mij mag het wel zo blijven. Mag van mij alleen minder wind.quote:Op donderdag 9 juni 2022 14:55 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ik vind het prima zo.. af en toe een buitje voor de tuin, minder hooikoortsklachten dan afgelopen week, zonnetje.. prima temperatuurtje
Het is 't een of 't ander hé. Mooi weer mag, maar dan wel met harde wind.quote:Op donderdag 9 juni 2022 15:02 schreef Dotteke het volgende:
[..]
IK ben er ook helemaal blij mee, van mij mag het wel zo blijven. Mag van mij alleen minder wind.
Gelukkig hier geen last van hooikoorts, maar lijkt mij een ramp als je daar last van hebt.
Helaas hebben we niets te kiezenquote:Op donderdag 9 juni 2022 16:50 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Het is 't een of 't ander hé. Mooi weer mag, maar dan wel met harde wind.
Noordzee droogleggen en vervangen door een gebergte van 4000 meter hoog.quote:Op donderdag 9 juni 2022 07:25 schreef INViCTuS het volgende:
Kan nog makkelijk veranderen, maar laten we niet hopen dat het weer de herfst variant voor een dag of 3/4 gaat worden. Laat dven het maar niet lezen. Zou het volstrekt normaal vinden als het in de zomer weer 16-19 graden is :p
[ twitter ]
Maar waar moeten we dan over klagen?quote:Op donderdag 9 juni 2022 18:05 schreef -Sigaartje het volgende:
Ik snap hier al die klagers totaal niet. Binnen ons koninkrijk ligt een hele rits aan Caribische eilanden. Mag je zo naar toe, niemand die je tegenhoudt.
Datzelfde geldt voor Italië, Spanje en Frankrijk. Dus opbokken met dat geklaag.
We hebben hier een vaste klager die altijd letterlijk zegt: Opbokken met die kou.quote:
quote:Op donderdag 9 juni 2022 18:16 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
We hebben hier een vaste klager die altijd letterlijk zegt: Opbokken met die kou.
En dan hebben we windklagers en regenklagers. Dan denk ik: wat doe je hier nog? Jij hoort op Aruba of Curacao, daar hebben ze het prachtigste weer van de wereld. Hetzelfde vind ik van Turken en Marokkanen, die vinden Turkije en Marokko het mooiste en beste land van de wereld. Dan denk ik: wat lul je nou man? Wat doe je hier dan nog? Op het werk heb ik echt iets tegen weerklagers. Flikker dan op, denk ik dan. Je hebt hier niets te zoeken.
Ik ben daarvandaan gekomen bijvoorbeeld omdat ik maar drie dingen wilde: kou, regen en heel veel wind. Kan me heftig genoeg. Nou, ik zit hier perfect, behalve in augustus en september dan.
Ik ben opgerot uit Curacao omdat: ik baalde van de politieke corruptie en de eeuwigdurende hitte.quote:Op donderdag 9 juni 2022 18:28 schreef dick_laurent het volgende:
[..]Ik vond je betoog best goed, totdat ik bij de laatste alinea kwam.
Curaçao is leuk om 3 weken bij te tanken. Verder doodsaai.quote:Op donderdag 9 juni 2022 18:31 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Ik ben opgerot uit Curacao omdat: ik baalde van de politieke corruptie en de eeuwigdurende hitte.
Ik heb daarover een keer geklaagd en iemand zei: donder dan op als je het niet zint.
En die persoon had gelijk! Dus ben ik ook inderdaad opgedonderd. Nog nooit spijt hiervan gehad.
Dat komt omdat je een Europese Nederlander bent. En bijvoorbeeld niet de sfeer kent van dominospelen op zondagmiddag bij de snack, of grote wandelingen maken in het verlaten gebied aan de westkant. Er is alleen één probleem: de hitte en als 's nachts de stroom uitvalt stormen de muggen op je af als welgetrainde bommenwerpers.quote:Op donderdag 9 juni 2022 18:59 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Curaçao is leuk om 3 weken bij te tanken. Verder doodsaai.![]()
Ik wil ooit wel verhuizen, maar geen saaie Antillen voor mij.
Er moet natuurlijk ook nog geld verdiend worden. En het weer is niet de enige relevante factor die bepaalt of je ergens gaat wonen toch?quote:Op donderdag 9 juni 2022 18:16 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
We hebben hier een vaste klager die altijd letterlijk zegt: Opbokken met die kou.
En dan hebben we windklagers en regenklagers. Dan denk ik: wat doe je hier nog? Jij hoort op Aruba of Curacao, daar hebben ze het prachtigste weer van de wereld. Hetzelfde vind ik van Turken en Marokkanen, die vinden Turkije en Marokko het mooiste en beste land van de wereld. Dan denk ik: wat lul je nou man? Wat doe je hier dan nog? Op het werk heb ik echt iets tegen weerklagers. Flikker dan op, denk ik dan. Je hebt hier niets te zoeken.
Ik ben daarvandaan gekomen bijvoorbeeld omdat ik maar drie dingen wilde: kou, regen en heel veel wind. Kan me heftig genoeg. Nou, ik zit hier perfect, behalve in augustus en september dan.
Aruba of Curacao lijkt me qua weer ook niet wat. Althans, ik trek dat niet. Te vochtig en te warmquote:Op donderdag 9 juni 2022 18:16 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Amenquote:Op donderdag 9 juni 2022 18:16 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Als dit verhaal echt waar is, dan oke, fair enoughquote:Op donderdag 9 juni 2022 18:31 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Ik ben opgerot uit Curacao omdat: ik baalde van de politieke corruptie en de eeuwigdurende hitte.
Ik heb daarover een keer geklaagd en iemand zei: donder dan op als je het niet zint.
En die persoon had gelijk! Dus ben ik ook inderdaad opgedonderd. Nog nooit spijt hiervan gehad.
Kalm aan ouwequote:Op donderdag 9 juni 2022 21:00 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Amen![]()
Dit topic heet niet voor niets De atmosfeer staat op ontploffen. Een dag zonder omgewaaide tuinstoel is een dag niet geleefd. Campingweerliefhebbers bokken maar een eind op naar een ander topic
Niks kalm! Onweer, storm, stortregens, ijzige vrieskou of verzengende hitte des doods. Dat is pas mooi weerquote:
Klinkt wel als een toffe gast. Wie is het?quote:Op donderdag 9 juni 2022 18:16 schreef -Sigaartje het volgende:
Precies... dynamisch en heftig weer.quote:Op donderdag 9 juni 2022 21:00 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Amen![]()
Dit topic heet niet voor niets De atmosfeer staat op ontploffen. Een dag zonder omgewaaide tuinstoel is een dag niet geleefd. Campingweerliefhebbers bokken maar een eind op naar een ander topic
Precies, maar dat wordt 'm voor juni al niet meerquote:Op donderdag 9 juni 2022 23:28 schreef DemonRage het volgende:
Maar af en toe mag er ook een temperatuurrecord gehaald worden.
quote:In 1953 kwam de maximumtemperatuur in De Bilt op slechts 9,2 graden uit, de laagste maximumwaarde voor de maand juni sinds 1901.
Eens. Als er maar iets gebeurt in de atmosfeer. Sneeuw/ijs ook prima. En t.b.h. vond ik die dag dat het 40+ werd ook top. Alles beter dan grijs, 12 graden en motregen. Maar dat is het hier helaas 95% van de tijd.quote:Op donderdag 9 juni 2022 22:01 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Niks kalm! Onweer, storm, stortregens, ijzige vrieskou of verzengende hitte des doods. Dat is pas mooi weer
Storm en regen is toch ook campingweer?quote:Op donderdag 9 juni 2022 21:00 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Amen![]()
In Nederland in 70% van de gevallen wel ja.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 08:52 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Storm en regen is toch ook campingweer?
Deal.quote:Op donderdag 9 juni 2022 23:28 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Precies... dynamisch en heftig weer.
Ohjah en vooral onweer!
Wat een schreeuwerd is die Puttoquote:
Deze man is gewoon echt een randdebiel. Hij heeft elke keer was dit soort tweets over VERSCHROEIENDE HITTE of KOU DES DOODS, zit hij ernaast dan verwijderd de tweets. En dat is dan vaak gebaseerd op kleinere kans. Ook nu in de modellen, hoe het eind volgende week eruit ziet voor De Bilt varieert het van 15 graden overdag tot 32 graden in de ECMWF ensemble run. Soms heb je gewoon een bepaalde situatie waarin de onzekerheid groot is, ik snap dat ze bij NOS nog niet meteen willen gaan roepen dat het 30 graden wordt, want dan gaan mensen plannen maken etc. en dan is het straks 18 graden en zijn die ook boos.quote:
Lol idd, wat is deze pipo z'n probleem nouquote:Op vrijdag 10 juni 2022 11:30 schreef Momo het volgende:
[..]
Deze man is gewoon echt een randdebiel. Hij heeft elke keer was dit soort tweets over VERSCHROEIENDE HITTE of KOU DES DOODS, zit hij ernaast dan verwijderd de tweets. En dat is dan vaak gebaseerd op kleinere kans. Ook nu in de modellen, hoe het eind volgende week eruit ziet voor De Bilt varieert het van 15 graden overdag tot 32 graden in de ECMWF ensemble run. Soms heb je gewoon een bepaalde situatie waarin de onzekerheid groot is, ik snap dat ze bij NOS nog niet meteen willen gaan roepen dat het 30 graden wordt, want dan gaan mensen plannen maken etc. en dan is het straks 18 graden en zijn die ook boos.
Wat een kneus, typische twitteraar. Hoop geschreeuw, weinig inhoud. Deze man pakt altijd het meest extreme '''groene'' lijntje uit de spreiding en verbaast zich er dan over dat de MSM het er nog niet over hebben. Wat natuurlijk logisch is want de mediaan ligt gewoon ergens bij 22 graden ofzo.quote:
Hij was ook veel op geenstijl.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 11:30 schreef Momo het volgende:
[..]
Deze man is gewoon echt een randdebiel. Hij heeft elke keer was dit soort tweets over VERSCHROEIENDE HITTE of KOU DES DOODS, zit hij ernaast dan verwijderd de tweets. En dat is dan vaak gebaseerd op kleinere kans. Ook nu in de modellen, hoe het eind volgende week eruit ziet voor De Bilt varieert het van 15 graden overdag tot 32 graden in de ECMWF ensemble run. Soms heb je gewoon een bepaalde situatie waarin de onzekerheid groot is, ik snap dat ze bij NOS nog niet meteen willen gaan roepen dat het 30 graden wordt, want dan gaan mensen plannen maken etc. en dan is het straks 18 graden en zijn die ook boos.
Omweer is mijn favorietquote:Op donderdag 9 juni 2022 23:28 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Precies... dynamisch en heftig weer.
Ohjah en vooral onweer!
Vooral de bewolking en amper wind.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 23:22 schreef Nattekat het volgende:
In Limburg gewoon nog 20 graden, hoe dan
Ik herinner me juist, ook als ik naar oude foto’s kijk, juni als een maand met prachtig weer.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 13:05 schreef ondeugend het volgende:
Juni is vrijwel altijd wisselvallig en veelal bewolkt.
Hier in het Noorden tenminste.
Maar elk jaar heb je zoiets van juni zomermaand! en trap je er weer in.
Juni als echte zomerse maand kan ik mij niet heugen. Veel verjaardagen maar vrijwel nooit lekker buiten zitten.
Kustprovincies hebben sowieso altijd veel meer zon dan NO Nederland volgens mij.quote:Op zaterdag 11 juni 2022 11:21 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik herinner me juist, ook als ik naar oude foto’s kijk, juni als een maand met prachtig weer.Zonder jas en in rokje. Buiten eten. Kinderen die het in een lokaal warm op school hebben.
Zelfs juli zie ik vaker als teleurstellend. Maar misschien is dat dan weer het verschil van provincies. (Noord-Holland hier.)
Vandaag een mooie dag
Doet me een beetje denken aan een gesmolten Barbapapa.quote:Op zaterdag 11 juni 2022 19:04 schreef DemonRage het volgende:
Wanneer zien we weer eens kaartjes voorbij komen zoals dit?
[ afbeelding ]
Dit is uit 2012... en het lijkt inmiddels ook zo lang geleden dat er zich weer eens een explosieve situatie voordeed.
quote:Op zaterdag 11 juni 2022 19:11 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Doet me een beetje denken aan een gesmolten Barbapapa.
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 12 juni 2022 10:34 schreef Pvt.Webster het volgende:
Nieuwe pluim voor regio zuidoost tekent 38 graden in voor komende zaterdag (Oper). En dan die nacht naar zondag 32 graden
Soep zal gelukkig niet zo heet gegeten worden, aangezien de control andere plannen heeft.
Zou wat zijn, zo'n lekkere tropennacht in het weekend. Dat betekent lekker op stap gaan en luchtig geklede dames bekijken.quote:Op zondag 12 juni 2022 10:34 schreef Pvt.Webster het volgende:
Nieuwe pluim voor regio zuidoost tekent 38 graden in voor komende zaterdag (Oper). En dan die nacht naar zondag 32 graden
Soep zal gelukkig niet zo heet gegeten worden, aangezien de control andere plannen heeft.
Ik vind het echt knap dat jij uberhaupt nog kan bewegen bij 38 graden.quote:Op zondag 12 juni 2022 14:59 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Zou wat zijn, zo'n lekkere tropennacht in het weekend. Dat betekent lekker op stap gaan en luchtig geklede dames bekijken.
Dat is het voordeel van de zomerquote:Op zondag 12 juni 2022 14:59 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Zou wat zijn, zo'n lekkere tropennacht in het weekend. Dat betekent lekker op stap gaan en luchtig geklede dames bekijken.
38 graden? Waar haal je dat vandaan?quote:Op zondag 12 juni 2022 15:04 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik vind het echt knap dat jij uberhaupt nog kan bewegen bij 38 graden.
Ik ben dan niet bij mij airco weg te slaan.
quote:Op zondag 12 juni 2022 10:34 schreef Pvt.Webster het volgende:
Als ik het goed begrepen heb.quote:Op zondag 12 juni 2022 16:25 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
38 graden? Waar haal je dat vandaan?
Ziet er slecht uit de komende dagen. Ik denk dat Nederland/Europa maatregelen moet gaan nemen om overvloedige regen op te vangen en op te slaan. Singapore doet dat al. Er moet een tweede deltaplan komen, waarbij overtollig water bijvoorbeeld langs de Maas op een effectieve wijze weggehaald kan worden en opgeslagen en op een een of andere manier hergebruikt kan worden in tijden van droogte. Ik ben alleen geen wateringenieur, maar er moet toch iets te bedenken zijn? Gaat natuurlijk veel geld kosten, net zoals na 1953, maar ja, er staan ons nu ook water- en droogterampen te wachten in ons vlakke land. Waarom maken we van een nadeel geen voordeel?quote:Op zondag 12 juni 2022 17:22 schreef INViCTuS het volgende:
Wat is het alweer lang droog, hè. Droogte berichten eind van de week
wat ziet er slecht uit? komende week ziet er betreft weer wel fijn uitquote:Op zondag 12 juni 2022 17:34 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Ziet er slecht uit de komende dagen. Ik denk dat Nederland/Europa maatregelen moet gaan nemen om overvloedige regen op te vangen en op te slaan. Singapore doet dat al. Er moet een tweede deltaplan komen, waarbij overtollig water bijvoorbeeld langs de Maas op een effectieve wijze weggehaald kan worden en opgeslagen en op een een of andere manier hergebruikt kan worden in tijden van droogte. Ik ben alleen geen wateringenieur, maar er moet toch iets te bedenken zijn? Gaat natuurlijk veel geld kosten, net zoals na 1953, maar ja, er staan ons nu ook water- en droogterampen te wachten in ons vlakke land. Waarom maken we van een nadeel geen voordeel?
En al die dagen ervoor 🤣quote:Op zondag 12 juni 2022 18:16 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Het regende hier dinsdag en woensdag nog, dus nee. :/
Het IJsselmeer zou de nationale regenton moeten zijn. Maar die heeft ook last van verzilting.quote:Op zondag 12 juni 2022 17:34 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Ziet er slecht uit de komende dagen. Ik denk dat Nederland/Europa maatregelen moet gaan nemen om overvloedige regen op te vangen en op te slaan. Singapore doet dat al. Er moet een tweede deltaplan komen, waarbij overtollig water bijvoorbeeld langs de Maas op een effectieve wijze weggehaald kan worden en opgeslagen en op een een of andere manier hergebruikt kan worden in tijden van droogte. Ik ben alleen geen wateringenieur, maar er moet toch iets te bedenken zijn? Gaat natuurlijk veel geld kosten, net zoals na 1953, maar ja, er staan ons nu ook water- en droogterampen te wachten in ons vlakke land. Waarom maken we van een nadeel geen voordeel?
Alleen bij langdurige droogte en dan ook alleen via de sluizen van Den Oever en Kornwerderzand. Daar wordt hard aan gewerkt, bijvoorbeeld bellenschermen plaatsen voor de sluizen.quote:Op zondag 12 juni 2022 18:49 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
Het IJsselmeer zou de nationale regenton moeten zijn. Maar die heeft ook last van verzilting.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |