Kustprovincies hebben sowieso altijd veel meer zon dan NO Nederland volgens mij.quote:Op zaterdag 11 juni 2022 11:21 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik herinner me juist, ook als ik naar oude foto’s kijk, juni als een maand met prachtig weer.Zonder jas en in rokje. Buiten eten. Kinderen die het in een lokaal warm op school hebben.
Zelfs juli zie ik vaker als teleurstellend. Maar misschien is dat dan weer het verschil van provincies. (Noord-Holland hier.)
Vandaag een mooie dag
Doet me een beetje denken aan een gesmolten Barbapapa.quote:Op zaterdag 11 juni 2022 19:04 schreef DemonRage het volgende:
Wanneer zien we weer eens kaartjes voorbij komen zoals dit?
[ afbeelding ]
Dit is uit 2012... en het lijkt inmiddels ook zo lang geleden dat er zich weer eens een explosieve situatie voordeed.
quote:Op zaterdag 11 juni 2022 19:11 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Doet me een beetje denken aan een gesmolten Barbapapa.
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 12 juni 2022 10:34 schreef Pvt.Webster het volgende:
Nieuwe pluim voor regio zuidoost tekent 38 graden in voor komende zaterdag (Oper). En dan die nacht naar zondag 32 graden
Soep zal gelukkig niet zo heet gegeten worden, aangezien de control andere plannen heeft.
Zou wat zijn, zo'n lekkere tropennacht in het weekend. Dat betekent lekker op stap gaan en luchtig geklede dames bekijken.quote:Op zondag 12 juni 2022 10:34 schreef Pvt.Webster het volgende:
Nieuwe pluim voor regio zuidoost tekent 38 graden in voor komende zaterdag (Oper). En dan die nacht naar zondag 32 graden
Soep zal gelukkig niet zo heet gegeten worden, aangezien de control andere plannen heeft.
Ik vind het echt knap dat jij uberhaupt nog kan bewegen bij 38 graden.quote:Op zondag 12 juni 2022 14:59 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Zou wat zijn, zo'n lekkere tropennacht in het weekend. Dat betekent lekker op stap gaan en luchtig geklede dames bekijken.
Dat is het voordeel van de zomerquote:Op zondag 12 juni 2022 14:59 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Zou wat zijn, zo'n lekkere tropennacht in het weekend. Dat betekent lekker op stap gaan en luchtig geklede dames bekijken.
38 graden? Waar haal je dat vandaan?quote:Op zondag 12 juni 2022 15:04 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik vind het echt knap dat jij uberhaupt nog kan bewegen bij 38 graden.
Ik ben dan niet bij mij airco weg te slaan.
quote:Op zondag 12 juni 2022 10:34 schreef Pvt.Webster het volgende:
Als ik het goed begrepen heb.quote:Op zondag 12 juni 2022 16:25 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
38 graden? Waar haal je dat vandaan?
Ziet er slecht uit de komende dagen. Ik denk dat Nederland/Europa maatregelen moet gaan nemen om overvloedige regen op te vangen en op te slaan. Singapore doet dat al. Er moet een tweede deltaplan komen, waarbij overtollig water bijvoorbeeld langs de Maas op een effectieve wijze weggehaald kan worden en opgeslagen en op een een of andere manier hergebruikt kan worden in tijden van droogte. Ik ben alleen geen wateringenieur, maar er moet toch iets te bedenken zijn? Gaat natuurlijk veel geld kosten, net zoals na 1953, maar ja, er staan ons nu ook water- en droogterampen te wachten in ons vlakke land. Waarom maken we van een nadeel geen voordeel?quote:Op zondag 12 juni 2022 17:22 schreef INViCTuS het volgende:
Wat is het alweer lang droog, hè. Droogte berichten eind van de week
wat ziet er slecht uit? komende week ziet er betreft weer wel fijn uitquote:Op zondag 12 juni 2022 17:34 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Ziet er slecht uit de komende dagen. Ik denk dat Nederland/Europa maatregelen moet gaan nemen om overvloedige regen op te vangen en op te slaan. Singapore doet dat al. Er moet een tweede deltaplan komen, waarbij overtollig water bijvoorbeeld langs de Maas op een effectieve wijze weggehaald kan worden en opgeslagen en op een een of andere manier hergebruikt kan worden in tijden van droogte. Ik ben alleen geen wateringenieur, maar er moet toch iets te bedenken zijn? Gaat natuurlijk veel geld kosten, net zoals na 1953, maar ja, er staan ons nu ook water- en droogterampen te wachten in ons vlakke land. Waarom maken we van een nadeel geen voordeel?
En al die dagen ervoor 🤣quote:Op zondag 12 juni 2022 18:16 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Het regende hier dinsdag en woensdag nog, dus nee. :/
Het IJsselmeer zou de nationale regenton moeten zijn. Maar die heeft ook last van verzilting.quote:Op zondag 12 juni 2022 17:34 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Ziet er slecht uit de komende dagen. Ik denk dat Nederland/Europa maatregelen moet gaan nemen om overvloedige regen op te vangen en op te slaan. Singapore doet dat al. Er moet een tweede deltaplan komen, waarbij overtollig water bijvoorbeeld langs de Maas op een effectieve wijze weggehaald kan worden en opgeslagen en op een een of andere manier hergebruikt kan worden in tijden van droogte. Ik ben alleen geen wateringenieur, maar er moet toch iets te bedenken zijn? Gaat natuurlijk veel geld kosten, net zoals na 1953, maar ja, er staan ons nu ook water- en droogterampen te wachten in ons vlakke land. Waarom maken we van een nadeel geen voordeel?
Alleen bij langdurige droogte en dan ook alleen via de sluizen van Den Oever en Kornwerderzand. Daar wordt hard aan gewerkt, bijvoorbeeld bellenschermen plaatsen voor de sluizen.quote:Op zondag 12 juni 2022 18:49 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
Het IJsselmeer zou de nationale regenton moeten zijn. Maar die heeft ook last van verzilting.
Mwah begin van de lente was het in zuid spanje vooral natter dan anders.quote:Op maandag 13 juni 2022 09:26 schreef Pisces29 het volgende:
Spanje de warmste lente in 20 jaar.
Wij de kutste lente in een hele tijd.![]()
Vandaag wel weer een mooie dag.
Neem maar iemand anders meequote:
IK vind het een prima lente, ben niet zo van het warme weerquote:Op maandag 13 juni 2022 09:26 schreef Pisces29 het volgende:
Wel wat veel wind.quote:Op maandag 13 juni 2022 09:26 schreef Pisces29 het volgende:
Dat blijft al maanden een terugkomend fenomeenquote:
Ja idd.quote:Op maandag 13 juni 2022 09:37 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Dat blijft al maanden een terugkomend fenomeen
En op zondag dan opeens weer 15 graden.quote:Op maandag 13 juni 2022 10:32 schreef aloa het volgende:
Oplopende temperaturen, waarbij zaterdag tropisch lijkt te worden. Dauwpunt is die zaterdag ook vrij hoog, waardoor het behoorlijk zweten gaat worden.
Onweerskans voor zaterdag is er ook.
[ afbeelding ]
Typisch Nederland.quote:Op maandag 13 juni 2022 10:50 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En op zondag dan opeens weer 15 graden.
Koud tyfusweer bestaat niet. Koud weer wel.quote:Op maandag 13 juni 2022 11:34 schreef INViCTuS het volgende:
Zaterdagavond/nacht naar zondag koufront met misschien wel zwaar onweer![]()
Jammer dat het dan zondag weer koud tyfus weer is
[ twitter ]
Zit ook niet te wachten op 13 graden half juni. Beneden de 20 überhaupt nietquote:Op maandag 13 juni 2022 12:16 schreef Blik het volgende:
Nog heel onzeker waar de koudegrens gaat zitten zondag. Zekerheidje lijkt wel te zijn dat hoe verder je naar het Zuid-Oosten zit, des te warmer het zal blijven.
Yes, hier ook nog, maar gfs had vanochtend een koudere draai. Ook voor het zuidenquote:
Ah, oke. Dat is nogal een verschil.quote:Op maandag 13 juni 2022 13:03 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Yes, hier ook nog, maar gfs had vanochtend een koudere draai. Ook voor het zuiden. Goed verandert vast nog wel
GFS was toch juist warm (er) ? KNMI koeler.quote:Op maandag 13 juni 2022 13:03 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Yes, hier ook nog, maar gfs had vanochtend een koudere draai. Ook voor het zuiden. Goed verandert vast nog wel
Dat duurt nog 5 dagen, dus wat is je punt? Soms kan het best complex zijn, hoor. Niet zo moeilijk te begrijpenquote:Op maandag 13 juni 2022 13:09 schreef Kettlebell het volgende:
Wat zijn dit ook allemaal voor voorspellingen joh. Kan je toch niks mee![]()
Momenteel zien we in het Amerikaanse weermodel (GFS) de traagste doorkomst: in die uitvoer verloopt zaterdag zeer warm met maxima tot liefst 35 graden in het zuiden van ons land. Zelfs zondag is daarin nog zomers warm met 25 tot 28 graden, alleen het noorden en noordwesten komen dan al in de koudere lucht terecht met maxima rond 17 graden. Het koufront passeert in GFS uiteindelijk zondagavond ons land.
Het Europese en Duitse weermodel zijn in de laatste modelruns aanzienlijk sneller met de doortocht van het koufront. In ECMWF passeert het koufront zaterdagavond en is de warmte direct verdreven. Zelfs zaterdag overdag zou in dat scenario in het westen en noorden van ons land tegenvallen met veel bewolking, een enkele bui en maxima van hooguit 18-22 graden.
Oke dus het kan hier zaterdag 35 graden worden. Maar ook 18Ik wil gvd alleen weten of ik mijn boot gereed moet maken voor 8 zuipende gasten de hele dag lang of dat ik hem lekker onder het dekzeil kan laten liggen. We hebben het toch niet over het weer in Augustus, maar over komende zaterdag. Mijn hemel zeg
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"
Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad - My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |