SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI buienradar
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree of @Nattekat om erop toegevoegd te worden.
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
Lekker genieten. Ik ga ook even een biertje pakken.quote:Op zondag 5 juni 2022 18:12 schreef Djeez het volgende:
Ik bevind mij momenteel in Antwerpen. Veel regen gevallen, nu bijna droog. Wel al een paar Westmalle tripel geklapt
Die voel ik niet. Dan hadden we eerst een week prachtig en warm weer moeten hebben gehad.quote:Op zondag 5 juni 2022 18:15 schreef Straatcommando. het volgende:
Het is wel volgas van het ene naar het andere telkens
Gisteren was het hier (oosten) een geweldige dagquote:Op zondag 5 juni 2022 18:30 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Die voel ik niet. Dan hadden we eerst een week prachtig en warm weer moeten hebben gehad.
Nu is het van amper zon naar regen.
Op de wind na was het hier ook primaquote:Op zondag 5 juni 2022 18:38 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Gisteren was het hier (oosten) een geweldige dag
quote:Op zondag 5 juni 2022 18:46 schreef Minimunt het volgende:
Godver godver godver.... Hele woonkamer blank van waarschijnlijk opkomend grondwater...
Maar wel dit bericht op het web zetten in plaats van opruimen?quote:Op zondag 5 juni 2022 18:46 schreef Minimunt het volgende:
Godver godver godver.... Hele woonkamer blank van waarschijnlijk opkomend grondwater...
Ben je mooi klaar mee....quote:Op zondag 5 juni 2022 18:46 schreef Minimunt het volgende:
Ik heb net alles droog gemaakt. 2 uur mee bezig geweest. Denk dat ik de laminaatvloer kan gaan weghalen..quote:Op zondag 5 juni 2022 18:47 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Maar wel dit bericht op het web zetten in plaats van opruimen?
Gister was perfect. Was bij free your mind in Arnhem. Kuub zand in m'n neus, maar beter een beetje stof dan die modder en bagger van vandaagquote:Op zondag 5 juni 2022 18:38 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Gisteren was het hier (oosten) een geweldige dag
Klote...quote:Op zondag 5 juni 2022 18:49 schreef Minimunt het volgende:
[..]
Ik heb net alles droog gemaakt. 2 uur mee bezig geweest. Denk dat ik de laminaatvloer kan gaan weghalen..
Hier heel veel nattigheid.quote:Op zondag 5 juni 2022 19:01 schreef R-woud93 het volgende:
Tot nu toe 10 regendruppels kunnen waarnemen
HOAX
Blijkbaar wel. Raam was gewoon dicht en muren waren helemaal droog. Water stroomde vanuit de plint gewoon de woonkamer binnen. En het is ook nog een redelijk nieuwe woning uit 2018..quote:Op zondag 5 juni 2022 19:00 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Klote...
Wist niet eens dat dat kon trouwens, opkomend grondwater.
Bouwfoutje ? Mooi kak ..quote:Op zondag 5 juni 2022 18:46 schreef Minimunt het volgende:
Dat is een bouwfout. Dat mag niet gebeuren.quote:Op zondag 5 juni 2022 19:26 schreef Minimunt het volgende:
[..]
Blijkbaar wel. Raam was gewoon dicht en muren waren helemaal droog. Water stroomde vanuit de plint gewoon de woonkamer binnen. En het is ook nog een redelijk nieuwe woning uit 2018..
In de buurt van een regenpijp buiten?quote:Op zondag 5 juni 2022 19:26 schreef Minimunt het volgende:
[..]
Blijkbaar wel. Raam was gewoon dicht en muren waren helemaal droog. Water stroomde vanuit de plint gewoon de woonkamer binnen. En het is ook nog een redelijk nieuwe woning uit 2018..
Mee eens, dit is absurd en kan niet als het gevolg van een paar centimeter neerslag worden afgedaan.quote:Op zondag 5 juni 2022 19:37 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dat is een bouwfout. Dat mag niet gebeuren.
Heb je een kruipruimte of kelder? Weet je zeker dat het niet via de spouw is gekomen?
Denk niet dat het vanuit de spouw komt. Er kwam ook zand mee. Is ook geen kruipruimte voor zover ik weet. Zou misschien kunnen komen door de waterafvoer, die zit om de hoek.quote:Op zondag 5 juni 2022 19:37 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dat is een bouwfout. Dat mag niet gebeuren.
Heb je een kruipruimte of kelder? Weet je zeker dat het niet via de spouw is gekomen?
Alleen aan de raamkant? Stond de regen op die kant?quote:Op zondag 5 juni 2022 20:27 schreef Minimunt het volgende:
[..]
Denk niet dat het vanuit de spouw komt. Er kwam ook zand mee. Is ook geen kruipruimte voor zover ik weet. Zou misschien kunnen komen door de waterafvoer, die zit om de hoek.
De huurbaas en de verzekering nu maar aanspreken...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
ik hoop voor je dat dit PVC is anders gaat straks alles nog kromtrekkenquote:Op zondag 5 juni 2022 20:27 schreef Minimunt het volgende:
[..]
Denk niet dat het vanuit de spouw komt. Er kwam ook zand mee. Is ook geen kruipruimte voor zover ik weet. Zou misschien kunnen komen door de waterafvoer, die zit om de hoek.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nope, laminaat. en klopt. ben ook bang dat dit gaat gebeuren. : ook nog een vrij nieuwe vloer (ligt er pas een half jaar)quote:Op zondag 5 juni 2022 20:32 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
ik hoop voor je dat dit PVC is anders gaat straks alles nog kromtrekken
Ja, wel alleen aan de raamkant. Ik heb ook nog buiten gekeken maar daar was het ook vrij droog.quote:Op zondag 5 juni 2022 20:31 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Alleen aan de raamkant? Stond de regen op die kant?
Sowieso succes met de afhandeling. Op zo'n momenten is het toch wel fijn als je huurt. Als het tenminste een redelijke corporatie is.
Kan slecht gekit zijn en dat het via het kozijn de spouw in loopt. Zou nog niet moeten kunnen, maar dat is logischer dan grondwater als het maar op één plek binnenloopt.quote:Op zondag 5 juni 2022 20:40 schreef Minimunt het volgende:
[..]
Nope, laminaat. en klopt. ben ook bang dat dit gaat gebeuren. : ook nog een vrij nieuwe vloer (ligt er pas een half jaar)klotezooi..
[..]
Ja, wel alleen aan de raamkant. Ik heb ook nog buiten gekeken maar daar was het ook vrij droog.
Dankjewel!!quote:Op zondag 5 juni 2022 20:49 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Kan slecht gekit zijn en dat het via het kozijn de spouw in loopt. Zou nog niet moeten kunnen, maar dat is logischer dan grondwater als het maar op één plek binnenloopt.
Sterkte in elk geval.
En hier aan de Veluwe regent het al bijna zeven uur lang non-stop. Rare situatie voor zo'n klein land.quote:Op zondag 5 juni 2022 21:11 schreef R-woud93 het volgende:
We zijn van 10 naar 20 druppels gegaan hier in zuid oost Friesland.
Ik kan de verhalen hier ook moeilijk serieus nemen, ik lees het en denk HOE DAN!quote:Op zondag 5 juni 2022 21:44 schreef Kriegel het volgende:
[..]
En hier aan de Veluwe regent het al bijna zeven uur lang non-stop. Rare situatie voor zo'n klein land.
Zelfs onder het Leidse schild regent het.quote:Op zondag 5 juni 2022 21:45 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Ik kan de verhalen hier ook moeilijk serieus nemen, ik lees het en denk HOE DAN!
Moet je nagaan, dit klopt nietquote:Op zondag 5 juni 2022 21:45 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zelfs onder het Leidse schild regent het.
Wat Dago al zegt, dat buiengebied is niet vooruit te branden en dus heb je of totaal niks of aaaaalles.quote:Op zondag 5 juni 2022 21:45 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Ik kan de verhalen hier ook moeilijk serieus nemen, ik lees het en denk HOE DAN!
Ik ben wel benieuwd hoe @Kettlebell met zo'n situatie zou dealen.quote:Op zondag 5 juni 2022 20:27 schreef Minimunt het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die zou denk ik blij zijn dat ie eindelijk z'n bootje kan gebruiken.quote:Op zondag 5 juni 2022 21:47 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd hoe @:kettlebell met zo'n situatie zou dealen.
Heel appart ja, die hoeveelheid neerslag is soms vertraagd/niet kloppend ofzo.quote:Op zondag 5 juni 2022 18:13 schreef Kriegel het volgende:
Hier regent het al drie uur maar volgens de Radar zit ik nog altijd net in een gebied waar tot nu toe 0,1 mm gevallen is.
Die codes worden ook te pas en te onpas uitgeroepen.quote:Op zondag 5 juni 2022 21:58 schreef bianconeri het volgende:
Snap die code geel voor prov. Groningen niet.
Heeft bij elkaar max. eens 5 minuten geregend hier en komt ook niets aan. Staat totaal geen wind en geen klap onweer gehad.
Is gewoon prima weer hier.
echt, wat een water weer. deze maand geen bericht over droogte meer zien en de rest van de maand mag het droog blijvenquote:Op zondag 5 juni 2022 21:45 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
hier is tot nu toe max 1mm gevallen..quote:Op zondag 5 juni 2022 22:12 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
echt, wat een water weer. deze maand geen bericht over droogte meer zien en de rest van de maand mag het droog blijven
Same. Zit ook heerlijk in Italiė. 33 graden en veel, veel beter dan als het in Nederland zo warm is. Niks mis meequote:Op zondag 5 juni 2022 22:48 schreef bloodymary1 het volgende:
Sterke met de tegen allemaal! Hier in Italie is het goed toeven, zon en 33 graden. 😎
Vanmiddag na twaalven gaat de natuur weer haar best doen!quote:Op maandag 6 juni 2022 10:45 schreef Resistor het volgende:
[ afbeelding ]
Gaat wel lekker met het neerslagtekort
Nu al in Den Helder. Een van die 13 weerstations.quote:Op maandag 6 juni 2022 10:48 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Vanmiddag na twaalven gaat de natuur weer haar best doen!
Meer dan genoeg water gevallen de laatste weken. Ook in de meeste gebieden wel. Beetje vertekend beeld, volgens mij. Grond is echt nat zat. Tijd dat het weer eens minimaal 3 weken droog blijftquote:Op maandag 6 juni 2022 10:45 schreef Resistor het volgende:
[ afbeelding ]
Gaat wel lekker met het neerslagtekort
Hier wel in ieder geval.quote:Op maandag 6 juni 2022 10:58 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Meer dan genoeg water gevallen de laatste weken. Ook in de meeste gebieden wel. Beetje vertekend beeld, volgens mij. Grond is echt nat zat. Tijd dat het weer eens minimaal 3 weken droog blijft
ja lijkt mij ook, het heeft hier gister echt van 3 uur in de middag tot een uur of 10 in de avond continu geregend, niet keihard ofzo, maar het was ook geen miezer.quote:Op maandag 6 juni 2022 10:58 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Meer dan genoeg water gevallen de laatste weken. Ook in de meeste gebieden wel. Beetje vertekend beeld, volgens mij. Grond is echt nat zat. Tijd dat het weer eens minimaal 3 weken droog blijft
Positieve is wel dat ze al weer 2,5 uur kan trainenquote:Op maandag 6 juni 2022 12:39 schreef heywoodu het volgende:
Ineens vólle bak regen en wind en hagel en alles, niet normaal
Tikkeltje medelijden met m'n vriendin, die inmiddels ruim 2:30u aan het trainen is op de fiets (door de bossen en wegen waar het net vol overheen is getrokken)
Dat zekerquote:Op maandag 6 juni 2022 12:40 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Positieve is wel dat ze al weer 2,5 uur kan trainen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
Laat maar komenquote:Op maandag 6 juni 2022 13:06 schreef Nattekat het volgende:
Het enige wat vandaag nog ontbreekt is sneeuw, dan zijn alle jaargetijden langsgekomen.
Ik ookquote:Op maandag 6 juni 2022 13:23 schreef DemonRage het volgende:
Opbokken met dat "groeizaam weer"
Ik wil zomer!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |