Ach, die helse nachten een jaar of 2-3 (?) geleden dat het midden in de nacht nog 25 graden was maken dit nog wel acceptabel...quote:Op zaterdag 18 juni 2022 03:21 schreef Kriegel het volgende:
Nog 19 graden om bijna half vier.
Blij dat dit allemaal maar een paar dagen duurt, ik krijg het niet meer koel binnen anders.
Wist niet dat het Markermeer al opgedroogd was.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 10:46 schreef INViCTuS het volgende:
Vannacht kunnen de ramen open
[ twitter ]
Global warming, het gaat hard. Voor je het weet kunnen we lopend naar Londen.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 11:15 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
[..]
Wist niet dat het Markermeer al opgedroogd was.
Dat was echt een verschrikkelijke periode. 2018 toch? In 2019 hadden we dacht ik die 40er, maar een jaar eerder was regionaal volgens mij twee of drie weken lang minimaal 20 graden. Dat bleef maar gaan, zowel overdag als in de nacht. Kreeg de hitte niet uit huis en ook niet uit het lichaam. Veel last van gehad.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 09:31 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ach, die helse nachten een jaar of 2-3 (?) geleden dat het midden in de nacht nog 25 graden was maken dit nog wel acceptabel...
Na middernacht stond 'ie nog boven de 30 graden buiten volgens mij, man man man.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 13:17 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Dat was echt een verschrikkelijke periode. 2018 toch? In 2019 hadden we dacht ik die 40er, maar een jaar eerder was regionaal volgens mij twee of drie weken lang minimaal 20 graden. Dat bleef maar gaan, zowel overdag als in de nacht. Kreeg de hitte niet uit huis en ook niet uit het lichaam. Veel last van gehad.
Overdag 30 graden boeit me eigenlijk niet (liever wat leefbare temps als het even kan), als het in de nacht maar afkoelt naar een graad of 15.
Vanavond dus alweer ramen en deuren open. Maar juli moet nog beginnen.
In 2018 was de dorre zomer waar overal het gras bruin werd.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 13:17 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Dat was echt een verschrikkelijke periode. 2018 toch? In 2019 hadden we dacht ik die 40er, maar een jaar eerder was regionaal volgens mij twee of drie weken lang minimaal 20 graden. Dat bleef maar gaan, zowel overdag als in de nacht. Kreeg de hitte niet uit huis en ook niet uit het lichaam. Veel last van gehad.
Overdag 30 graden boeit me eigenlijk niet (liever wat leefbare temps als het even kan), als het in de nacht maar afkoelt naar een graad of 15.
Nacht dan liever een graad of 12. Koelt het tenminste (lang) genoeg af. Het beste is in de zomer gewoon wind uit NO/O/ZO. Net zoals woensdag en donderdag het geval was. Toen was het met 24-26 warm, maar een lage luchtvochtigheid, dus veel aangenamer dan met die W/ZW/Z wind die er nu heerst. Niet overalquote:Op zaterdag 18 juni 2022 13:17 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Vroeger, toen poep nog met een lange oe geschreven werd, leidde elke warmteopstoot wel tot onweer in zowel het voorjaar als de zomer en daar ging dan zo'n typische drukkende benauwdheid aan vooraf. En de wind kwam toen vaker uit de zuid-west hoek.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 13:22 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Nacht dan liever een graad of 12. Koelt het tenminste (lang) genoeg af. Het beste is in de zomer gewoon wind uit NO/O/ZO. Net zoals woensdag en donderdag het geval was. Toen was het met 24-26 warm, maar een lage luchtvochtigheid, dus veel aangenamer dan met die W/ZW/Z wind die er nu heerst. Niet overal
Ja, dat vind ik dus ook. Toen waren er dus veel minder dominerende hogedrukgebieden. Veel vaker opstoot uit Z/ZW met de warmte en vochtige lucht.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 13:27 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Vroeger, toen poep nog met een lange oe geschreven werd, leidde elke warmteopstoot wel tot onweer in zowel het voorjaar als de zomer en daar ging dan zo'n typische drukkende benauwdheid aan vooraf.
2018 was een hel, maar dat kwam misschien ook wel door mijn persoonlijke omstandigheden. Had ik net 2 maanden in het ziekenhuis gelegen (dus gecontroleerde temperatuur) en toen ik thuis was barstte een hittegolf van een week of 2/3 los waarin het 's nachts niet onder de 20 kwamquote:Op zaterdag 18 juni 2022 13:17 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Sluierbewolking en smogquote:Op zaterdag 18 juni 2022 13:30 schreef Haags het volgende:
Als je vandaag voor de zon naar Scheveningen/Kijkduin gaat kom je bedrogen uit
Ostgewitter is wel mooi, maar zelden echt heftig hoewel het wel vaak straten blank zet omdat die buien vaak op hun plek blijven hangen.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 13:30 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ja, dat vind ik dus ook. Toen waren er dus veel minder dominerende hogedrukgebieden. Veel vaker opstoot uit Z/ZW met de warmte en vochtige lucht.
Al is droge warmte eigenlijk wel veel fijner. Onweer heb ik het liefst uit het Oosten. Ostgewitter
quote:South-eastern England, northern France, northern Netherlands, northern Germany, north-western Poland
Along the frontal boundary across the southern North Sea and Baltic Sea, storm development is loimited initially in a dry and strongly sheared environment. However, with increasing mid-level vorticity advection ahead of a vort-max ejecting from the Atlantic trough, a frontal wave is expected with warm air advection spreading east. Elevated storms are forecast to spread east during the night. Despite strongy capped low-level air, strong vertical wind hsear also above the boundary layer will support well-organized storms capable of producing large hail and severe wind gusts. The lack of moisture will limit a larger system at this time.
Je kunt het beste van begin juni tot begin september op de wadden verblijvenquote:Op zaterdag 18 juni 2022 13:48 schreef DemonRage het volgende:
Hier in Eindhoven 30°C en een dauwpunt van 17°C. Als ik zo naar buiten ga, dan ga ik dat wel voelen idd.
Dauwpuntenkaartje:
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |