dat word plakken zaterdag op zondag denk ik zo, ik hoop dat de buien tegen 21:00 22:00 gaan vallen dat zou ideaal zijn. hopelijk met veel wind om de warmte eruit te krijgen.quote:Op donderdag 16 juni 2022 21:01 schreef Pvt.Webster het volgende:
EC gaat mee met GFS. De users die normaal al die sensatiekaarten gelijk plaatsen tijdens de run zijn stil op WW.
Zullen nu wel het eerste beste random weermodel pakken die wel nog een 40-er intekent
misschien zelfs zonder buienquote:Op donderdag 16 juni 2022 21:09 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
dat word plakken zaterdag op zondag denk ik zo, ik hoop dat de buien tegen 21:00 22:00 gaan vallen dat zou ideaal zijn. hopelijk met veel wind om de warmte eruit te krijgen.
Met die warmte weet je het maar nooit, het kan in een keer omdraaien en keihard gaan regenen.quote:
wadden zelfs amper zomerquote:Op donderdag 16 juni 2022 21:13 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
Met die warmte weet je het maar nooit, het kan in een keer omdraaien en keihard gaan regenen.
Zaaaaaaaligquote:Op donderdag 16 juni 2022 21:23 schreef INViCTuS het volgende:
EC heeft zelfs vrijwel het hele land onder de 20 op zondag.
[ twitter ]
Onder de 20, zei ik. Dat is niet eens zomerquote:Op donderdag 16 juni 2022 22:47 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Zaaaaaaalig![]()
Vond het vandaag al tikkeltje te warm.
23 Max is meer dan goed.
Op zo'n verwachting site zou dat kunnen, maar in de detail kaarten stond ook Limburg op 20/21 gisteravondquote:Op vrijdag 17 juni 2022 08:29 schreef lily het volgende:
Hier staat de zondag nog op 25 graden. Ben benieuwd.
Het leek er net op alsof het ging regenen. Ik kreeg bliepjes op de buienalarm app en het werd ietwat donker maar het is alweer weg nu. De zon begint er voorzichtig door te dringen.
Ik kijk altijd alleen op L1 weer voorspelling als het gaat om iets langere termijn. Die klopt het vaakst.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 08:40 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Op zo'n verwachting site zou dat kunnen, maar in de detail kaarten stond ook Limburg op 20/21 gisteravond
Oké man.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 10:31 schreef DX11 het volgende:
In 2014 voorspelde deze mevrouw het weerbericht voor 2050 (links). Recht is het weerbericht van deze week..
[ afbeelding ]
Ik denk dat we allemaal hartstikke dood zijn binnen 20 jaar. Of we moeten onder de grond / onder water gaan leven maar dat zie ik zo snel ook niet gebeuren.
Ook voor 2014 zijn er al dagen geweest dat dit de realiteit was. Kom op zeg, het is bij lange na niet de warmste dag in jaren.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 10:31 schreef DX11 het volgende:
In 2014 voorspelde deze mevrouw het weerbericht voor 2050 (links). Recht is het weerbericht van deze week..
[ afbeelding ]
Ik denk dat we allemaal hartstikke dood zijn binnen 20 jaar. Of we moeten onder de grond / onder water gaan leven maar dat zie ik zo snel ook niet gebeuren.
50 jaar schat ik, als er niets verandert. Ik denk dat de huidige jeugd zijn pensioen niet haalt door de aanhoudende klimaatproblemen die armoede en oorlog zullen veroorzaken.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 10:31 schreef DX11 het volgende:
[ afbeelding ]
Hier ben ik het dan weer helemaal mee eensquote:Op vrijdag 17 juni 2022 10:43 schreef DX11 het volgende:
De oplossing is eigenlijk vrij simpel. Als mensen stoppen met (zo veel) kinderen nemen, en de bevolking van de aarde zou verminderen, dan zouden we minder energie gebruiken, minder uitstoten, en dan kunnen we de opwarming van de aarde terug draaien.
Maarja iedereen is zo asociaal en wil 3 kinderen. Dan komt het niet goed.
(Dit is 1 van de voornamelijkste redenen waarom ik helemaal geen kinderen wil)
Ik reed vanmorgen ook in een plensbui. Dat was toch niet helemaal voorspeld volgens mijquote:
Aiaiai....quote:Op vrijdag 17 juni 2022 10:43 schreef DX11 het volgende:
De oplossing is eigenlijk vrij simpel. Als mensen stoppen met (zo veel) kinderen nemen, en de bevolking van de aarde zou verminderen, dan zouden we minder energie gebruiken, minder uitstoten, en dan kunnen we de opwarming van de aarde terug draaien.
Maarja iedereen is zo asociaal en wil 3 kinderen. Dan komt het niet goed.
(Dit is 1 van de voornamelijkste redenen waarom ik helemaal geen kinderen wil)
Mensen zijn idioten.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 13:05 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Waarom zien mensen weeralarm eigenlijk?
Jezus, ik mag niet eens genietenquote:Op vrijdag 17 juni 2022 13:23 schreef INViCTuS het volgende:
In het noorden morgen niet eens zomer![]()
[ twitter ]
Vandaag en morgen in het zuidwesten flink hoge dertigers en een enkele veertiger, maar geen 49 neequote:Op vrijdag 17 juni 2022 14:50 schreef TLC het volgende:
Ik weet niet of ik het goed hoorde, maar volgens Radio1 kan het plaatselijk 49 graden worden in Frankrijk.
Maar nogmaals, ik zal het wel niet goed verstaan hebben
Laten we het hopenquote:Op vrijdag 17 juni 2022 14:50 schreef TLC het volgende:
Ik weet niet of ik het goed hoorde, maar volgens Radio1 kan het plaatselijk 49 graden worden in Frankrijk.
Maar nogmaals, ik zal het wel niet goed verstaan hebben
Geeft nietquote:Op vrijdag 17 juni 2022 17:22 schreef cherrycoke het volgende:
de kans op regen in het weekend word ook steeds kleiner.
CAPE is ongunstig, maar zoals ik al zij met 30+ kan het zo uit het niets onstaan als het vochtig is.quote:
Allemaal naar Terschelling of West-Zeeland.quote:
Misschien zondag op maandag, maar morgen is de kans vrij kleinquote:Op vrijdag 17 juni 2022 21:40 schreef DemonRage het volgende:
Ik hoop zó hard op een lekker onweergeknetter in de nacht van zaterdag op zondag!
Dat is vrijwel het beste moment van de week om het te hebben want dan kun je er het beste voor wakker blijven zonder de volgende ochtend vroeg uit je bed te moeten.
Hoax. Geen stad in de wereld is natter dan Assenquote:
Massenramquote:Op zaterdag 18 juni 2022 00:30 schreef Djeez het volgende:
[..]
Hoax. Geen stad in de wereld is natter dan Assen
Dat is meer dan primaquote:Op vrijdag 17 juni 2022 08:14 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Onder de 20, zei ik. Dat is niet eens zomer
Ach, die helse nachten een jaar of 2-3 (?) geleden dat het midden in de nacht nog 25 graden was maken dit nog wel acceptabel...quote:Op zaterdag 18 juni 2022 03:21 schreef Kriegel het volgende:
Nog 19 graden om bijna half vier.
Blij dat dit allemaal maar een paar dagen duurt, ik krijg het niet meer koel binnen anders.
Wist niet dat het Markermeer al opgedroogd was.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 10:46 schreef INViCTuS het volgende:
Vannacht kunnen de ramen open
[ twitter ]
Global warming, het gaat hard. Voor je het weet kunnen we lopend naar Londen.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 11:15 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
[..]
Wist niet dat het Markermeer al opgedroogd was.
Dat was echt een verschrikkelijke periode. 2018 toch? In 2019 hadden we dacht ik die 40er, maar een jaar eerder was regionaal volgens mij twee of drie weken lang minimaal 20 graden. Dat bleef maar gaan, zowel overdag als in de nacht. Kreeg de hitte niet uit huis en ook niet uit het lichaam. Veel last van gehad.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 09:31 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ach, die helse nachten een jaar of 2-3 (?) geleden dat het midden in de nacht nog 25 graden was maken dit nog wel acceptabel...
Na middernacht stond 'ie nog boven de 30 graden buiten volgens mij, man man man.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 13:17 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Dat was echt een verschrikkelijke periode. 2018 toch? In 2019 hadden we dacht ik die 40er, maar een jaar eerder was regionaal volgens mij twee of drie weken lang minimaal 20 graden. Dat bleef maar gaan, zowel overdag als in de nacht. Kreeg de hitte niet uit huis en ook niet uit het lichaam. Veel last van gehad.
Overdag 30 graden boeit me eigenlijk niet (liever wat leefbare temps als het even kan), als het in de nacht maar afkoelt naar een graad of 15.
Vanavond dus alweer ramen en deuren open. Maar juli moet nog beginnen.
In 2018 was de dorre zomer waar overal het gras bruin werd.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 13:17 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Dat was echt een verschrikkelijke periode. 2018 toch? In 2019 hadden we dacht ik die 40er, maar een jaar eerder was regionaal volgens mij twee of drie weken lang minimaal 20 graden. Dat bleef maar gaan, zowel overdag als in de nacht. Kreeg de hitte niet uit huis en ook niet uit het lichaam. Veel last van gehad.
Overdag 30 graden boeit me eigenlijk niet (liever wat leefbare temps als het even kan), als het in de nacht maar afkoelt naar een graad of 15.
Nacht dan liever een graad of 12. Koelt het tenminste (lang) genoeg af. Het beste is in de zomer gewoon wind uit NO/O/ZO. Net zoals woensdag en donderdag het geval was. Toen was het met 24-26 warm, maar een lage luchtvochtigheid, dus veel aangenamer dan met die W/ZW/Z wind die er nu heerst. Niet overalquote:Op zaterdag 18 juni 2022 13:17 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Vroeger, toen poep nog met een lange oe geschreven werd, leidde elke warmteopstoot wel tot onweer in zowel het voorjaar als de zomer en daar ging dan zo'n typische drukkende benauwdheid aan vooraf. En de wind kwam toen vaker uit de zuid-west hoek.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 13:22 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Nacht dan liever een graad of 12. Koelt het tenminste (lang) genoeg af. Het beste is in de zomer gewoon wind uit NO/O/ZO. Net zoals woensdag en donderdag het geval was. Toen was het met 24-26 warm, maar een lage luchtvochtigheid, dus veel aangenamer dan met die W/ZW/Z wind die er nu heerst. Niet overal
Ja, dat vind ik dus ook. Toen waren er dus veel minder dominerende hogedrukgebieden. Veel vaker opstoot uit Z/ZW met de warmte en vochtige lucht.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 13:27 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Vroeger, toen poep nog met een lange oe geschreven werd, leidde elke warmteopstoot wel tot onweer in zowel het voorjaar als de zomer en daar ging dan zo'n typische drukkende benauwdheid aan vooraf.
2018 was een hel, maar dat kwam misschien ook wel door mijn persoonlijke omstandigheden. Had ik net 2 maanden in het ziekenhuis gelegen (dus gecontroleerde temperatuur) en toen ik thuis was barstte een hittegolf van een week of 2/3 los waarin het 's nachts niet onder de 20 kwamquote:Op zaterdag 18 juni 2022 13:17 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Sluierbewolking en smogquote:Op zaterdag 18 juni 2022 13:30 schreef Haags het volgende:
Als je vandaag voor de zon naar Scheveningen/Kijkduin gaat kom je bedrogen uit
Ostgewitter is wel mooi, maar zelden echt heftig hoewel het wel vaak straten blank zet omdat die buien vaak op hun plek blijven hangen.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 13:30 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ja, dat vind ik dus ook. Toen waren er dus veel minder dominerende hogedrukgebieden. Veel vaker opstoot uit Z/ZW met de warmte en vochtige lucht.
Al is droge warmte eigenlijk wel veel fijner. Onweer heb ik het liefst uit het Oosten. Ostgewitter
quote:South-eastern England, northern France, northern Netherlands, northern Germany, north-western Poland
Along the frontal boundary across the southern North Sea and Baltic Sea, storm development is loimited initially in a dry and strongly sheared environment. However, with increasing mid-level vorticity advection ahead of a vort-max ejecting from the Atlantic trough, a frontal wave is expected with warm air advection spreading east. Elevated storms are forecast to spread east during the night. Despite strongy capped low-level air, strong vertical wind hsear also above the boundary layer will support well-organized storms capable of producing large hail and severe wind gusts. The lack of moisture will limit a larger system at this time.
Je kunt het beste van begin juni tot begin september op de wadden verblijvenquote:Op zaterdag 18 juni 2022 13:48 schreef DemonRage het volgende:
Hier in Eindhoven 30°C en een dauwpunt van 17°C. Als ik zo naar buiten ga, dan ga ik dat wel voelen idd.
Dauwpuntenkaartje:
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |