abonnement Unibet Coolblue
pi_204950841


Joe Biden



Kamala Harris

House of Representatives:
Democrat (218)
Republican (212)
Vacant (5)

United States Senate:
Republican (50)
Democratic (48)
Independents (2)
Tiebreaker VP Harris (D)

Speaker of the House:
Nancy Pelosi (D)

Majority Leader of the House:
Steny Hoyer (D)
Minority Leader of the House:
Kevin McCarthy (R)

President of the Senate:
Kamala Harris (D)

Senate Majority Leader
Chuck Shumer (D)
Senate Minority Leader:
Mitch McConnell (R)

Extra aanwijzingen voor dit topic:

Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.

Daarom de volgende afspraken:

Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen: Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
• Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie. Want je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.
• Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
• We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken. Ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.

We gebruiken in dit topic de volgende bronnen. Zie bijvoorbeeld hier als richtlijn: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen kan dit een richtlijn zijn:


Voor de liefhebber hier de officiële livestreams van de grote Amerikaanse tv-netwerken:

ABC
CBS
CNN
FOX
NBC
PBS

Met een eervolle vermelding voor Agenda-Free TV.

Voor wie graag een video timeline wil zien van de gebeurtenissen op 6 januari in Washington:

https://projects.propublica.org/parler-capitol-videos/
  Overall beste user 2022 vrijdag 3 juni 2022 @ 13:55:16 #2
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_204950889
Hoe zou men het Geslachts Verificatie Bureau gaan noemen? En wat voor een logo zou het krijgen?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 vrijdag 3 juni 2022 @ 13:56:07 #3
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_204950894
Zet de data van de eerste openbare verhoren nog even in de OP.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 3 juni 2022 @ 14:10:36 #4
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_204951024
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 13:55 schreef Ulx het volgende:
Hoe zou men het Geslachts Verificatie Bureau gaan noemen? En wat voor een logo zou het krijgen?
Bureau of Pelvic Investigation
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  Overall beste user 2022 vrijdag 3 juni 2022 @ 14:21:16 #5
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_204951109
twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 vrijdag 3 juni 2022 @ 14:22:09 #6
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_204951117
Ik denk dat het best leuk kan worden volgende week.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 vrijdag 3 juni 2022 @ 14:59:54 #7
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_204951425
twitter


"1A is heel gevaarlijk voor onze kinderen, 2A not so much."
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_204951575
@Chivaz

Even buiten of ik het ermee eens ben dat mannen en vrouwen samen sporten e.d. want dit vind ik best een moeilijk onderwerp waarbij ik erg naar jouw kant neig.

Maar even een vraag, what the fuck heeft de overheid te maken met wat sportbonden voor regels stellen en hoe deze worden nageleefd? Gaan zij ook bepalen of mijn kind wel mee mag doen met monopoly thuis als die 7,5 jaar is ipv 8?

[ Bericht 1% gewijzigd door ITs_relative op 03-06-2022 15:25:02 ]
  vrijdag 3 juni 2022 @ 15:21:48 #9
8369 speknek
Another day another slay
pi_204951606
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 13:23 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Een logisch gevolg van doorgedraaide gender ideologie. Het is al erg genoeg dat meisjes moeten concurreren tegen jongens in de sport. Het is juist walgelijk dat meisjes geslachtofferd moeten worden om een zeer kleine percentage van de bevolking tevreden te stellen.
Als je het inwendig visiteren van alle schoolmeisjes voor een sportwedstrijd omdat er wellicht een enkeling vals kan spelen (niet wetenschappelijk bewezen), een "logisch gevolg" vindt, moet je jezelf echt na laten kijken op psychische problemen, en ben je sowieso een geschifte autoritaire fascist.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_204951950
twitter


DeSantis is ook een eng mannetje, waarvan je mag hopen dat ie nooit president wordt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_204952164
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 16:04 schreef KoosVogels het volgende:
[ twitter ]

DeSantis is ook een eng mannetje, waarvan je mag hopen dat ie nooit president wordt.
Wat een domme tweet zeg, wie is die kerel?

Met speech heeft dit niets te maken, de overheid mag helemaal zelf bepalen hoeveel geld ze uitgeven aan sportteams.
pi_204952183
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 15:21 schreef speknek het volgende:

[..]
Als je het inwendig visiteren van alle schoolmeisjes voor een sportwedstrijd omdat er wellicht een enkeling vals kan spelen (niet wetenschappelijk bewezen), een "logisch gevolg" vindt, moet je jezelf echt na laten kijken op psychische problemen, en ben je sowieso een geschifte autoritaire fascist.
Een fascist zelfs :D Verder heb je duidelijk geen idee waar je over praat, met je 'inwendig visiteren van alle schoolmeisjes' :')
pi_204952197
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 13:52 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

De enige idiotie die ik zie hier is minderjarigen in en uitwendig onderzoeken op sexuele kenmerken door een overheids ambtenaar.
Dat je dat ziet is jouw probleem want dat staat helemaal nergens. Waarom verzin je weer zoiets?
  Overall beste user 2022 vrijdag 3 juni 2022 @ 16:34:15 #14
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_204952225
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 15:17 schreef ITs_relative het volgende:
@:chivaz

Gaan zij ook bepalen of mijn kind wel mee mag doen met monopoly thuis als die 7,5 jaar is ipv 8?
Ik heb jeugdzorg gebeld.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 3 juni 2022 @ 16:36:32 #15
323401 Kijkertje
met filter
pi_204952241
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 14:22 schreef Ulx het volgende:
Ik denk dat het best leuk kan worden volgende week.
De Republikeinen zijn zich ook aan het voor bereiden:

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Overall beste user 2022 vrijdag 3 juni 2022 @ 16:43:01 #16
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_204952303
Volgens mij gaan de grote zenders dit allemaal uitzenden. Ik weet niet of Trump die weer SO UNFAIR en RIGGGED HEARINGS staat te schreeuwen dezelfde impact gaat hebben. Het is toch allemaal super voorspelbaar wat Trump tegenwoordig uitkotst.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_204952304
quote:
Former President Trump and his allies, in conjunction with top House GOP leadership and conservative groups, have begun pulling documents and coordinating a behind-the-scenes effort to counterprogram the Jan. 6 committee's televised hearings this month, Axios has learned.

Why it matters: Republicans face a daunting challenge in the coming messaging war. The committee has been building toward this moment for months, hoping to use the blockbuster summer hearings to paint a vivid picture of how close Trump and his supporters came to subverting democracy.

Republicans are plotting to compete with wall-to-wall cable coverage by using their own platforms to argue the committee is a partisan fishing expedition that lacks legal legitimacy.
That framing will be central to their hopes of defanging whatever negative revelations come to light during the hearings.
What we're hearing: Trump and his inner circle will rely heavily on members of Congress — from House Minority Leader Kevin McCarthy (R-Calif.) to Reps. Jim Jordan (R-Ohio), Jim Banks (R-Ind.) and Elise Stefanik (R-N.Y.) — to drive counterprogramming, sources familiar with their planning tell Axios.

Trump himself has not ruled out making some sort of an appearance, one of the sources says.
People close to Trump have been working closely with members of Congress, the RNC and outside groups like the Conservative Political Action Conference (CPAC) to collaborate on their offensive narrative.
Matt Schlapp, former Trump White House political director and chairman of CPAC, has been a leader in the effort, sources say.
A crucial component is ensuring these surrogates have the tools they need to fight back, according to Republicans.

That includes digging up old documents and logs from the White House to help provide Trump surrogates with a full picture of what happened both in the lead-up to and on Jan. 6, 2021.
What to watch: These surrogates will be fanning the airwaves — especially on networks and social media platforms they feel are more favorable to their cause.

That includes Fox News, Steve Bannon's "War Room," "Real America’s Voice," Facebook and Trump's own Truth Social and Save America PAC.
Members of Congress and other conservative "influencers" are also planning to write op-eds and push their own rapid responses through their personal social media.
Which witnesses the committee calls to testify publicly will dictate the coordinated response, the sources say.
Details: Members of House Republican leadership and would-be GOP members of the Jan. 6 committee are planning to meet early next week to go over potential strategy, two senior congressional aides tell Axios.

Jordan and Banks, whom House Speaker Nancy Pelosi (D-Calif.) barred from the Jan. 6 panel last year, will seek to hammer the message that the committee "lacks merit and legitimacy" and is hyperpartisan, one of the aides emphasized.
Another leading point Republicans plan to make is that the priorities of Democrats are "out of touch" with what Americans are most concerned about: inflation, spiking gas prices, the baby formula shortage and recent mass shootings.
They're betting voters have Jan. 6 "fatigue," a House GOP leadership aide said.
"We’ve got to be rigid and responsible, but a lot of Republicans think if Dems want to just talk about Jan. 6 between now and the midterm election — good luck," the aide added.
The RNC has also circulated a one-page memo outlining its messaging points, according to a copy of the document obtained by Axios and first reported by Vox. The talking points include "RNC Goals" and "Requests from [Trump]":

"Attack Nancy Pelosi's committee and its members, portraying them as partisan, illegitimate, and a distraction for real issues."
"Brand these as rigged hearings" and "Define Democrats being the real election deniers."
"Shape coverage on networks" and "conservative channels"; "Use studio so that when committee takes a break, we would stream on FPOTUS channels."
Between the lines: Republicans have so far sought to avoid drawing more attention to Jan. 6 in hopes the public would largely forget about the shocking scenes from the Capitol.

Now they're faced with a difficult balancing act: don't give the hearings free publicity but also establish a coordinated defense strategy to push back against the coming bombshells.
What they're saying: "We're ready for any machination of this process, and are prepared to provide facts in real time and push back in real time, through a coordinated and in sync effort."

“It’s worth noting, many of the people relied on for pushing back on these proceedings are also people who have first hand accounts on how the committee has abused its powers for political gain. They aren’t just pushing back as surrogates or operatives, they're pushing back as Americans whose rights have been infringed on by a dangerously partisan Congress.”
The Jan. 6 committee declined to comment. A spokesperson for Trump did not respond to a request for comment.
What's next: The first hearing will take place on June 9 at 8pm ET in the Cannon House Office Building on Capitol Hill.

https://www.axios.com/202(...)hearings-republicans
pi_204952528
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 16:28 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Wat een domme tweet zeg, wie is die kerel?

Met speech heeft dit niets te maken, de overheid mag helemaal zelf bepalen hoeveel geld ze uitgeven aan sportteams.
Dat mag zeker. Maar ik begrijp dat DeSantis dat plan veto'd als reactie op uitlatingen van die ploeg over wapenwetgeving.

DeSantis vetoes funds for Tampa Bay Rays practice facility after team tweets on gun control

Het is vergelijkbaar met het conflict tussen DeSantis en Disney. Hij straft bedrijven (en in dit geval een sportteam) die een standpunt innemen dat hem niet bevalt. En dat lijkt mij onwenselijk.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_204952580
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 17:10 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Dat mag zeker. Maar ik begrijp dat DeSantis dat plan veto'd als reactie op uitlatingen van die ploeg over wapenwetgeving.

DeSantis vetoes funds for Tampa Bay Rays practice facility after team tweets on gun control

Het is vergelijkbaar met het conflict tussen DeSantis en Disney. Hij straft bedrijven (en in dit geval een sportteam) die een standpunt innemen dat hem niet bevalt. En dat lijkt mij onwenselijk.
Je kunt het politiek gezien oneens zijn met die beslissing maar verder is er niets mis mee. Hij voert gewoon zijn agenda uit. Nogmaals, de staat mag helemaal zelf weten hoeveel en waarom ze geld geven aan sportteams. Als mensen het daar niet mee eens zijn moeten ze maar anders stemmen.

Evengoed geldt het natuurlijk voor bedrijven. Als ze geld willen van de overheid moeten ze zich niet zelf in de voeten schieten door politieke statements te maken die in het verkeerde keelgat schieten bij diezelfde overheid.
pi_204952864
Je positie als gouverneur misbruiken om bedrijven te straffen vanwege het feit dat ze het politiek oneens met je zijn heeft wel een aardig bruine reuk ja. Outcrowd benadelen vanwege het feit dat ze zich opstellen als outcrowd.
  vrijdag 3 juni 2022 @ 17:47:09 #21
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_204952871
Het zou toch best fijn zijn als er iets in de grondwet zou staan dat garandeert dat je gewoon je mening kan verkondigen zonder dat de overheid daar consequenties aan kan hangen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_204952996
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 17:14 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Je kunt het politiek gezien oneens zijn met die beslissing maar verder is er niets mis mee. Hij voert gewoon zijn agenda uit. Nogmaals, de staat mag helemaal zelf weten hoeveel en waarom ze geld geven aan sportteams. Als mensen het daar niet mee eens zijn moeten ze maar anders stemmen.

Evengoed geldt het natuurlijk voor bedrijven. Als ze geld willen van de overheid moeten ze zich niet zelf in de voeten schieten door politieke statements te maken die in het verkeerde keelgat schieten bij diezelfde overheid.
Nou ja, persoonlijk heb ik er flink moeite mee wanneer een politiek leider zijn positie misbruikt om een bedrijf of instelling te straffen die uitlatingen doet die hem niet bevallen.

Stel dat een wethouder of burgemeester de beloofde subsidie aan een lokale sportclub blokkeert omdat de vereniging kritiek uitte op beleid van de gemeente. Dat zou idioot en onwenselijk zijn?

Gelukkig kan dat niet in ons land, want het budgetrecht ligt bij de gemeenteraad. Maar het punt blijft staan.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator vrijdag 3 juni 2022 @ 18:14:24 #23
5428 crew  miss_sly
pi_204953156
quote:
18s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 12:38 schreef Perrin het volgende:

[..]
Laat het maar aan de partij van family values en small government over om wetten te bedenken waarbij de overheid je dochters aanrandt. Ziek :(
En dan noemen we het de "Save Women's Sports Act". Dat is gaslighting van de bovenste plank.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_204953171
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 17:58 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Nou ja, persoonlijk heb ik er flink moeite mee wanneer een politiek leider zijn positie misbruikt om een bedrijf of instelling te straffen die uitlatingen doet die hem niet bevallen.

Stel dat een wethouder of burgemeester de beloofde subsidie aan een lokale sportclub blokkeert omdat de vereniging kritiek uitte op beleid van de gemeente. Dat zou idioot en onwenselijk zijn?

Gelukkig kan dat niet in ons land, want het budgetrecht ligt bij de gemeenteraad. Maar het punt blijft staan.
Hier ligt het budgetrecht op dezelfde plek, de gouverneur heeft een veto. Maar het is geen misbruik en niet onwenselijk. Nogmaals, als je geld wil van de overheid moet je geen dingen roepen die diezelfde overheid niet leuk vindt.
  Moderator vrijdag 3 juni 2022 @ 18:16:24 #25
54278 crew  Tijger_m
42
pi_204953177
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 16:31 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat je dat ziet is jouw probleem want dat staat helemaal nergens. Waarom verzin je weer zoiets?
Staat letterlijk in de wet die we bespraken:

quote:
Section C has the verification process if accused of being trans.
- External and internal genitalia evaluation
- Testosterone level check
- Genetic makeup test
Ik verwacht je excuses.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_204953179
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 18:14 schreef miss_sly het volgende:

[..]
En dan noemen we het de "Save Women's Sports Act". Dat is gaslighting van de bovenste plank.
Behalve dan dat er helemaal niemand aangerand wordt. De naam is verder prima, vrouwensport moet gewoon beschermd worden.
  Moderator vrijdag 3 juni 2022 @ 18:18:04 #27
5428 crew  miss_sly
pi_204953190
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 18:16 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Staat letterlijk in de wet die we bespraken:
[..]
Ik verwacht je excuses.
Dank, hoef ik het niet ook nog een keer te kopiëren.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_204953194
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 18:16 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Staat letterlijk in de wet die we bespraken:
[..]
Ik verwacht je excuses.
Nee, dat staat in de tweet. Die niet klopt. In de wettekst staat dat een doktersverklaring voldoende is.

Twitter is kanker. Stop met het gebruiken en lees eens wat verder.
  Moderator vrijdag 3 juni 2022 @ 18:26:00 #29
5428 crew  miss_sly
pi_204953271
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 18:16 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Behalve dan dat er helemaal niemand aangerand wordt. De naam is verder prima, vrouwensport moet gewoon beschermd worden.
Meisjes die naar een dokter moeten om zich fysiek te laten onderzoeken om te zien of ze wel echt een meisje zijn, is geen aanranding? Alleen omdat het een arts is die het zou moeten doen, maakt het dat nog niet oké.

Over de rest verschillen we ook van mening.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_204953337
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 18:26 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Meisjes die naar een dokter moeten om zich fysiek te laten onderzoeken om te zien of ze wel echt een meisje zijn, is geen aanranding?
Natuurlijk niet. Als de dokter die dingen al weet hoeft er sowieso geen onderzoek plaats te vinden.

Jij dacht eerst nog dat een ambtenaar het moest doen dus je bent sowieso af.
pi_204953377
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 17:45 schreef SnertMetChoco het volgende:
Je positie als gouverneur misbruiken om bedrijven te straffen vanwege het feit dat ze het politiek oneens met je zijn heeft wel een aardig bruine reuk ja. Outcrowd benadelen vanwege het feit dat ze zich opstellen als outcrowd.
Een bruine reuk nog wel, toe maar. En hoe noem je dat dan als het plaats vindt onder de verantwoordelijkheid van een zwarte president?

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Lois_Lerner
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  Moderator vrijdag 3 juni 2022 @ 18:36:53 #32
5428 crew  miss_sly
pi_204953396
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 18:30 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Natuurlijk niet. Als de dokter die dingen al weet hoeft er sowieso geen onderzoek plaats te vinden.

Jij dacht eerst nog dat een ambtenaar het moest doen dus je bent sowieso af.
Beetje jammer, van mensen zeggen dat ze af zijn :')

Als er geen arts is die de dingen al weet, moet er dus wél een onderzoek plaatsvinden. Veel meisjes zullen nog nooit zijn onderzocht op het al dan niet zijn van een meisje, denk je ook niet?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_204953440
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 18:36 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Beetje jammer, van mensen zeggen dat ze af zijn :')

Je kunt ook gewoon toegeven dat je er naast zat. Er komen geen ambtenaren aan te pas en het is geen aanranding.
quote:
Als er geen arts is die de dingen al weet, moet er dus wél een onderzoek plaatsvinden. Veel meisjes zullen nog nooit zijn onderzocht op het al dan niet zijn van een meisje, denk je ook niet?
Omdat het wel duidelijk is. Een dokter weet echt wel of een 'meisje' een penis heeft of niet en/of normale hormoonwaardes. Er is dus geen probleem.
  Moderator vrijdag 3 juni 2022 @ 19:02:06 #34
5428 crew  miss_sly
pi_204953569
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 18:43 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Je kunt ook gewoon toegeven dat je er naast zat. Er komen geen ambtenaren aan te pas en het is geen aanranding.
[..]
Omdat het wel duidelijk is. Een dokter weet echt wel of een 'meisje' een penis heeft of niet en/of normale hormoonwaardes. Er is dus geen probleem.
Vooralsnog geen ambtenaar, wel een arts. Hoe het uiteindelijk zal gaan, valt nog te bezien.

Niet alle meisjes zijn volledig gecheckt door een arts, zeker de hormoonwaarden niet. En terecht. Dat zijn behoorlijke onderzoeken voor jonge meisjes.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_204953620
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 18:43 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Je kunt ook gewoon toegeven dat je er naast zat. Er komen geen ambtenaren aan te pas en het is geen aanranding.
[..]
Omdat het wel duidelijk is. Een dokter weet echt wel of een 'meisje' een penis heeft of niet en/of normale hormoonwaardes. Er is dus geen probleem.
Om dat wettelijk af te dwingen is zeker wel een probleem.

Het is wel weer duidelijk dat het gejank over groomers niet meer dan projectie was. :r
pi_204953676
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 19:02 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Vooralsnog geen ambtenaar, wel een arts. Hoe het uiteindelijk zal gaan, valt nog te bezien.
Nee, dat valt het niet. Dit is de wet zoals aangenomen. Geef nou gewoon toe dat je niet verder keek dan je neus lang was.

quote:
Niet alle meisjes zijn volledig gecheckt door een arts, zeker de hormoonwaarden niet. En terecht. Dat zijn behoorlijke onderzoeken voor jonge meisjes.
Het gaat ook niet om de specifieke hormoonwaarden. Het gaat uiteindelijk vooral om testosteron. Bovendien gaat dit niet alleen over meisjes maar ook over tieners. Het idee is dat een arts prima weet of iemand mannelijk of vrouwelijk is.
pi_204953688
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 19:08 schreef Mensen_doe_rustig het volgende:

[..]
Om dat wettelijk af te dwingen is zeker wel een probleem.

Het is wel weer duidelijk dat het gejank over groomers niet meer dan projectie was. :r
Nee, het is een oplossing voor een probleem. Voor kinderen die nog geen puber zijn lijkt het me onnodig trouwens, die kunnen prima samen sporten.
  Overall beste user 2022 vrijdag 3 juni 2022 @ 19:16:07 #38
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_204953694
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 18:30 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Natuurlijk niet. Als de dokter die dingen al weet hoeft er sowieso geen onderzoek plaats te vinden.

Jij dacht eerst nog dat een ambtenaar het moest doen dus je bent sowieso af.
Als er geen onderzoek nodig is is het dus alleen maar mensen op kosten jagen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 vrijdag 3 juni 2022 @ 19:17:18 #39
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_204953707
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 18:43 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Je kunt ook gewoon toegeven dat je er naast zat. Er komen geen ambtenaren aan te pas en het is geen aanranding.
[..]
Omdat het wel duidelijk is. Een dokter weet echt wel of een 'meisje' een penis heeft of niet en/of normale hormoonwaardes. Er is dus geen probleem.
Hoe weet die arts de normale hormoonwaarden dan zonder onderzoek?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 vrijdag 3 juni 2022 @ 19:18:13 #40
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_204953716
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 19:16 schreef MoreDakka het volgende:
Op zich wel typisch weer. Dorpsgek Ulx post een tweet met misinformatie en liegt er nog wat bij, de boosmensen doen verontwaardigd en gaan zelfs strooien met aantijgingen van fascisme en aanranding maar niemand doet de moeite om verder te kijken en dan blijkt de situatie alweer heel anders.
Gaan we beledigen? Dan geef ik jou een compliment: Kutfascist.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_204953719
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 19:15 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Nee, het is een oplossing voor een probleem. Voor kinderen die nog geen puber zijn lijkt het me onnodig trouwens, die kunnen prima samen sporten.
Welk probleem rechtvaardigt de staat om de genitaliën van kinderen te onderzoeken?

Geen enkel. De staat heeft daar niks te zoeken.

Walgelijk is het.
pi_204953726
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 19:18 schreef Mensen_doe_rustig het volgende:

[..]
Welk probleem rechtvaardigt de staat om de genitaliën van kinderen te onderzoeken?

Geen enkel. De staat heeft daar niks te zoeken.

Walgelijk is het.
De staat doet het dan ook niet. Weer iemand die niet oplet.
pi_204953739
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 19:18 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
De staat doet het dan ook niet. Weer iemand die niet oplet.
Wetsvoorstel om dokters dat te laten onderzoeken is weldegelijk bemoeienis van de staat.

Zelf even oogkleppen af doen en opletten aub.
pi_204953772
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 19:20 schreef Mensen_doe_rustig het volgende:

[..]
Wetsvoorstel om dokters dat te laten onderzoeken is weldegelijk bemoeienis van de staat.

Zelf even oogkleppen af doen en opletten aub.
Er is helemaal geen onderzoek nodig, dat wordt er ook weer bij verzonnen. De staat heeft helemaal niets te maken met wat die dokter doet. Een verklaring is voldoende. Er staat ook nergens dat die verklaring in twijfel getrokken kan worden (dat zou de staatsbemoeienis zijn)

Uiteindelijk is het probleem vrij simpel. Vrouwen en mannensport zijn gescheiden met goede redenen. Als er iemand claimt vrouw te zijn en mee wil doen aan de vrouwensport maar daar twijfel over bestaat is het niet onredelijk om via zo'n doktersverklaring daar bewijs voor te vragen.

Wat mij betreft zou dat niet moeten gelden voor kinderen die nog niet aan de puberteit begonnen zijn want daarvoor zijn de verschillen te miniem. Dat is mijn bezwaar tegen deze wet.
pi_204953796
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 19:25 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Er is helemaal geen onderzoek nodig, dat wordt er ook weer bij verzonnen. De staat heeft helemaal niets te maken met wat die dokter doet. Een verklaring is voldoende. Er staat ook nergens dat die verklaring in twijfel getrokken kan worden (dat zou de staatsbemoeienis zijn)

Uiteindelijk is het probleem vrij simpel. Vrouwen en mannensport zijn gescheiden met goede redenen. Als er iemand claimt vrouw te zijn en mee wil doen aan de vrouwensport maar daar twijfel over bestaat is het niet onredelijk om via zo'n doktersverklaring daar bewijs voor te vragen.

Wat mij betreft zou dat niet moeten gelden voor kinderen die nog niet aan de puberteit begonnen zijn want daarvoor zijn de verschillen te miniem. Dat is mijn bezwaar tegen deze wet.
Dat onderscheid is ten eerste irrelevant (het zijn immers allemaal kinderen) en ten tweede lijkt dat onderscheid niet gemaakt te worden in het wetsvoorstel.

Je bent dus gewoon aan het luchtfietsen en jezelf voor schut aan het zetten.

Waarom verdedig je die groomers?
pi_204953850
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 19:28 schreef Mensen_doe_rustig het volgende:

[..]
Dat onderscheid is ten eerste irrelevant (het zijn immers allemaal kinderen)
Dat maakt het niet irrelevant.
pi_204953967
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 19:33 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat maakt het niet irrelevant.
Zeker wel.

Bovendien is er geen data die aantoont dat transgender kinderen het veel beter doen dan de cis-kinderen.

Het hele probleem is dus ook verzonnen.
pi_204954128
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 19:41 schreef Mensen_doe_rustig het volgende:

[..]
Zeker wel.
Leg uit.

quote:
Bovendien is er geen data die aantoont dat transgender kinderen het veel beter doen dan de cis-kinderen.

Het hele probleem is dus ook verzonnen.
Dat geldt alleen voor kinderen die nog niet aan de puberteit gestart zijn, zoals gezegd. Deze wet gaat niet alleen over basisscholen.

Daarnaast is er mijnsinziens geen coherente definitie van 'transgender kinderen'. Het is een ideologische aanduiding die door de ouders opgedrongen wordt. En dat mogen ze doen, maar legaal en maatschappelijk houdt het niets in.
  Overall beste user 2022 vrijdag 3 juni 2022 @ 19:58:49 #49
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_204954212
Net zoals met homoseksuelen dus?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_204955831
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 18:35 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Een bruine reuk nog wel, toe maar. En hoe noem je dat dan als het plaats vindt onder de verantwoordelijkheid van een zwarte president?

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Lois_Lerner
Wat heeft de huidskleur van Obama ermee te maken? En, wat heeft Obama met dat schandaal te maken?

Daarbij is het natuurlijk niet goed dat deze mevrouw in algemene zin politieke groepen targete, maar dat was zo bezien niet om partijpolitieke reden of omdat hun politiek haar niet aan stond. Zoals in het artikeltje staat:
quote:
Both conservative and liberal groups were scrutinized.[1] Only three groups — all branches of the Democratic group Emerge America — had tax exemptions revoked.
En over het FBI onderzoek:
quote:
[The FBI] found no evidence that any IRS official acted based on political, discriminatory, corrupt, or other inappropriate motives that would support a criminal prosecution.
Ik snap dus niet goed waarom je dit opwerpt. Maar je vindt het verder wel verwerpelijk als DeSantis bedrijven straft, omdat ze hem politiek niet steunen?

Ik zou het overigens ook wellicht niet zo gebracht hebben als het niet plaats vond in een bredere context van Orbanisering van de Republikeinse partij de laatste jaren. Eerder al het gedoe met Disney in Florida, het om dubieuze reden verbieden van boeken op scholen, de belangrijkste presidentskandidaat cq voormalige president die een coup wilde plegen en gesteund door een behoorlijk aantal politici, de bestorming van het parlement door een deel van de rabiate achterban die de leugens geloofden van hem.

[ Bericht 6% gewijzigd door SnertMetChoco op 03-06-2022 23:03:51 ]
  vrijdag 3 juni 2022 @ 22:04:14 #51
8369 speknek
Another day another slay
pi_204956201
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 19:25 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Er is helemaal geen onderzoek nodig, dat wordt er ook weer bij verzonnen. De staat heeft helemaal niets te maken met wat die dokter doet. Een verklaring is voldoende. Er staat ook nergens dat die verklaring in twijfel getrokken kan worden (dat zou de staatsbemoeienis zijn)

Uiteindelijk is het probleem vrij simpel. Vrouwen en mannensport zijn gescheiden met goede redenen. Als er iemand claimt vrouw te zijn en mee wil doen aan de vrouwensport maar daar twijfel over bestaat is het niet onredelijk om via zo'n doktersverklaring daar bewijs voor te vragen.

Wat mij betreft zou dat niet moeten gelden voor kinderen die nog niet aan de puberteit begonnen zijn want daarvoor zijn de verschillen te miniem. Dat is mijn bezwaar tegen deze wet.
Dat wordt al onredelijk gevonden sinds Foekje Dillema, en zeker 1996 toen het principe onder lang protest afgeschaft werd omdat het inhumaan is.

[ Bericht 1% gewijzigd door speknek op 03-06-2022 22:13:25 ]
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_204956485
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 19:54 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Leg uit.
[..]
Dat geldt alleen voor kinderen die nog niet aan de puberteit gestart zijn, zoals gezegd. Deze wet gaat niet alleen over basisscholen.

Daarnaast is er mijnsinziens geen coherente definitie van 'transgender kinderen'. Het is een ideologische aanduiding die door de ouders opgedrongen wordt. En dat mogen ze doen, maar legaal en maatschappelijk houdt het niets in.
Nee, dat geldt dus niet alleen voor kinderen die nog niet aan de puberteit gestart zijn.

Er is geen enkele indicatie dat een trans-meisje beter zou presteren dan een cis-meisje. De data wijst dat gewoonweg niet uit. Je verhaal over dat er geen coherente definitie van is klopt dan ook van geen kant. Ook versterk je met je verhaal de mythe dat vrouwen zwak zouden zijn en in bescherming moeten worden genomen. Daarnaast krijg je dan cis-meisjes die misschien iets te 'butch' zouden zijn die ook door die mangel gehaald gaan worden en 'onderzocht' moeten worden. Door die arbitraire distincties te maken raak je dus alle vrouwen.

Kortom, er is net zoveel variatie in sportiviteit tussen trans-kinderen als cis-kinderen en het lulverhaal dat er een voordeel voor trans-kinderen is is niet meer dan dat. Een lulverhaal dat de culture-war moet bevorderen.

En je valt er als een blok voor.
pi_204957545
Peter Navarro was bij Ari Melber om uit te leggen waarom hij heel boos is dat hij aan een subpoena van de J6 Comm. zou moeten voldoen. Zo unfair! Hij dreigde gelijk met een hele rits subpoenas voor Democraten (en Fauci natuurlijk) als de Republikeinen de macht weer overnemen.


Niet lang daarna werd hij aangeklaagd:

twitter

En opgepakt:

twitter

Meadows en Scavino worden niet aangeklaagd:

twitter

quote:
A federal grand jury on Friday indicted Peter Navarro, a White House adviser to former President Donald J. Trump, for failing to comply with a subpoena from the House committee investigating the Capitol attack, even as the Justice Department declined to charge Mark Meadows and Dan Scavino Jr., two other top officials who have also refused to cooperate.

The indictment against Mr. Navarro, handed up in Federal District Court in Washington, marked the first time that an official who served in Mr. Trump's White House during the events of Jan. 6, 2021, has been charged in connection with the investigation into the attack.

Prosecutors charged Mr. Navarro, 72, with what amounted to a misdemeanor process crime for having failed to appear for a deposition or provide documents to congressional investigators in response to a subpoena issued by the House committee on Feb. 9. The indictment includes two counts of criminal contempt of Congress that each carry a maximum sentence of a year in prison, as well as a fine of up to $100,000.

The Justice Department has declined to take similar steps against Mr. Meadows, Mr. Trump's final chief of staff, and Mr. Scavino, the deputy chief of staff, according to people familiar with prosecutors' decision and a letter reviewed by The New York Times informing the top House counsel of it.

"Based on the individual facts and circumstances of their alleged contempt, my office will not be initiating prosecutions for criminal contempt as requested in the referral against Messrs. Meadows and Scavino," Matthew M. Graves, the U.S. attorney for the District of Columbia, wrote to Douglas N. Letter, the general counsel of the House, on Friday. "My office's review of each of the contempt referrals arising from the Jan. 6 committee's investigation is complete."

Both Mr. Meadows and Mr. Scavino -- who were deeply involved in the effort to overturn the 2020 election -- engaged in weeks of negotiations with the committee's lawyers, and Mr. Meadows turned over more than 9,000 documents to the panel, before the House voted to charge them with contempt.

By contrast, Mr. Navarro and his ally Stephen K. Bannon, who has also been charged with contempt, fought the committee's subpoenas from Day 1 and never entered into negotiations.

Asked for comment, Mr. Meadows's lawyer, George J. Terwilliger III, said, "The result speaks for itself."

A spokesman for the Justice Department did not immediately respond to a request for comment. A lawyer for Mr. Scavino declined to comment.

Editors' Picks

For Joel Kim Booster, Making 'Fire Island' Was a Real Trip

Their Solution to the Housing Crisis? Living With Strangers.

Does a Comedian Really Need an Audience?
In a statement, the leaders of the committee applauded Mr. Navarro's indictment but urged the Justice Department to provide "greater clarity" on its rationale for not charging Mr. Meadows or Mr. Scavino.

"We find the decision to reward Mark Meadows and Dan Scavino for their continued attack on the rule of law puzzling," said the leaders, Representatives Bennie Thompson, Democrat of Mississippi, and Liz Cheney, Republican of Wyoming. "Mr. Meadows and Mr. Scavino unquestionably have relevant knowledge about President Trump's role in the efforts to overturn the 2020 election and the events of Jan. 6."

For his part, Mr. Navarro appeared in court on Friday afternoon, speaking on his own behalf and telling a federal magistrate judge that the congressional subpoena he was served with was "illegal" and "unenforceable."

At the court hearing, he cast himself as a victim of an unfair system run by Democrats bent on destroying him and Mr. Trump.

"There are bigger things at play than whether I go to prison," Mr. Navarro said. "And that's why I'm standing here."

He also complained that although he lives close to F.B.I. headquarters, federal agents arrested him at the door of an airplane as he was on his way to Nashville.

"This is not the way that America is supposed to function," he went on, adding, "They're playing hardball."

A former White House trade adviser who undertook extensive efforts to keep Mr. Trump in office after the 2020 election, Mr. Navarro is the second high-ranking former presidential aide to be charged with contempt of Congress for defying a subpoena from the committee. Mr. Bannon, a former top aide to Mr. Trump, was indicted in November on similar charges.

The indictment against Mr. Navarro came nearly two months after the House voted mostly along party lines to recommend criminal charges against him. The same vote also recommended a contempt indictment against Mr. Scavino.

The House voted in January to recommend that Mr. Meadows be charged with contempt.

"Upon receiving each referral, my office conducted a thorough investigation and analysis of the individualized facts and circumstances surrounding each contempt allegation to determine whether to initiate a criminal prosecution," Mr. Graves wrote to Mr. Letter. "Those investigations and analyses were conducted by and supervised by experienced prosecutors. Each referral has been analyzed individually based on the facts and circumstances of the alleged contempt developed through my office's investigation."

The House subpoena that Mr. Navarro received sought documents and testimony about an effort to overturn the election that he had billed as the "Green Bay Sweep." The plan called for lawmakers in key swing states to team with Republican members of Congress and Vice President Mike Pence to reject the results that showed Joseph R. Biden Jr. had won the election and give Mr. Trump the victory.

The subpoena also mentioned a call Mr. Navarro participated in with Mr. Trump and his lawyers on Jan. 2, 2021, in which they attempted to persuade hundreds of state lawmakers to join the effort.

Mr. Navarro also wrote a 36-page report claiming election fraud as part of what he called an "immaculate deception" that he said he made sure was distributed to Republican members of Congress.

There is no evidence of widespread fraud in the 2020 election, and the Jan. 6 committee has described the claims in Mr. Navarro's report as having been "discredited in public reporting, by state officials and courts."

The indictment comes days after Mr. Navarro filed a lawsuit against the House committee, Speaker Nancy Pelosi and the U.S. attorney for the District of Columbia, in which he questioned the authority and validity of the inquiry.

In the lawsuit, Mr. Navarro also revealed that he had recently received another subpoena, this one from a federal grand jury in Washington. That subpoena sought documents from him related to any communications he may have had with Mr. Trump or his lawyers.

Mr. Navarro has claimed that because Mr. Trump invoked executive privilege to bar the disclosure of information requested by the Jan. 6 investigators, he is prevented from complying with the subpoena. Prosecutors were most likely interested in how closely Mr. Navarro was in touch with the former president or his lawyers in order to assess that defense against the contempt of Congress charge.

"The executive privilege invoked by President Trump is not mine to waive," Mr. Navarro has repeatedly said.

Mr. Bannon has also sought to argue that he does not have to comply with his own subpoena because of Mr. Trump's claims of executive privilege. A trial in his case is tentatively scheduled for July.

Mr. Bannon is arguing that the committee is not a legitimate investigative body but a politically motivated one, citing the fact that two of its members have written books that presuppose who is to blame for the Capitol riot even though the inquiry has not ended.

While contempt of Congress charges are rarely brought, the cases filed against Mr. Navarro and Mr. Bannon suggest that the Justice Department is willing to take a tough stance against at least some of Mr. Trump's former aides who have stonewalled the committee's efforts.

The decision not to charge Mr. Meadows and Mr. Scavino indicates that there are limits to that approach, particularly when it comes to top White House officials who could more plausibly argue that their communications with the president were privileged.

The charges against Mr. Navarro come at a politically sensitive moment: one week before the committee is poised to begin a series of high-profile hearings on its findings.

Mr. Navarro has taken an aggressive stance toward the committee, especially with regard to its Democratic members. In his lawsuit, he vowed payback against Democrats should Republicans retake the White House and Congress in 2024.

"If I'm not dead or in prison," he wrote, "I will lead the charge."

At his court hearing, Mr. Navarro expressed similar disdain for the legal proceeding.

A federal magistrate judge, Zia M. Faruqui, released him from custody with a standard set of conditions, mostly simple restrictions on Mr. Navarro's travel privileges, noting that he understood the defendant was frustrated by them.

Mr. Navarro rejected the idea that he was frustrated.

"I am, let us say, disappointed in our republic," he declared.
Navarro (en heel rechts) nu pissed dat hij is opgepakt op het vliegveld. Ze hadden ook gewoon even kunnen bellen! :')

twitter

Hij had een dagvaarding gekregen en hoort dan gewoon te verschijnen. Hij verwacht een special treatment :?

[ Bericht 5% gewijzigd door Kijkertje op 04-06-2022 06:45:31 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_204957598
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 19:14 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Nee, dat valt het niet. Dit is de wet zoals aangenomen. Geef nou gewoon toe dat je niet verder keek dan je neus lang was.
[..]
Het gaat ook niet om de specifieke hormoonwaarden. Het gaat uiteindelijk vooral om testosteron. Bovendien gaat dit niet alleen over meisjes maar ook over tieners. Het idee is dat een arts prima weet of iemand mannelijk of vrouwelijk is.
Is dat zo? Bron?
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_204957650
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 00:34 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Is dat zo? Bron?
Er zijn mensen waarbij dat absoluut niet vast te stellen is.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_204957675
quote:
85s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 00:53 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Er zijn mensen waarbij dat absoluut niet vast te stellen is.
Daarom vraag ik het aan MoreDakka, hij schijnt er zeker van van te zijn.

Nog even los van het feit dat het een non-issue is. Who cares about hormone levels with 000.1% of the population when guns are under attack?
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_204957681
Nieuwe feiten beginnen naar buiten te komen in de aanloop naar de hearings:

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_204957695
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 00:57 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Daarom vraag ik het aan MoreDakka, hij schijnt er zeker van van te zijn.

Nog even los van het feit dat het een non-issue is. Who cares about hormone levels with 000.1% of the population when guns are under attack?
Ja dat ook:

twitter

Maar wokeness is veel gevaarlijker hoor! :{w
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_204957771
DeSantis heeft er ook totaal geen moeite mee om mensen hun VRIJHEID! te ontnemen:

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_204957784
Ze zijn er ook wel die Republikeinen met gezond verstand mbt wapens, het probleem is alleen dat als je het hardop zegt je gecanceld wordt:

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_204957833
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 21:41 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Wat heeft de huidskleur van Obama ermee te maken? En, wat heeft Obama met dat schandaal te maken?

Daarbij is het natuurlijk niet goed dat deze mevrouw in algemene zin politieke groepen targete, maar dat was zo bezien niet om partijpolitieke reden of omdat hun politiek haar niet aan stond. Zoals in het artikeltje staat:
[..]
En over het FBI onderzoek:
[..]
Ik snap dus niet goed waarom je dit opwerpt. Maar je vindt het verder wel verwerpelijk als DeSantis bedrijven straft, omdat ze hem politiek niet steunen?

Ik zou het overigens ook wellicht niet zo gebracht hebben als het niet plaats vond in een bredere context van Orbanisering van de Republikeinse partij de laatste jaren. Eerder al het gedoe met Disney in Florida, het om dubieuze reden verbieden van boeken op scholen, de belangrijkste presidentskandidaat cq voormalige president die een coup wilde plegen en gesteund door een behoorlijk aantal politici, de bestorming van het parlement door een deel van de rabiate achterban die de leugens geloofden van hem.
En hoe noem je het dan? Witte reuk?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_204957875
In Michigan mochten drie Republikeinse kandidaten voor het gouverneurschap niet meedoen omdat ze valse handtekeningen ingeleverd hadden. Gingen nog een rechtszaak tegen beginnen ook :')

twitter

Maar het zijn de Democraten die altijd frauderen hoor! :{w
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_204957972
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 02:51 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
En hoe noem je het dan? Witte reuk?
Waar heb je het steeds over?! Bruin was een referentie naar fascisme, waar vlak daarvoor de discussie over ging:
quote:
In Germany, the fascist Nazi movement was similar to the Italian Fascists in that they initially used a specifically colored uniform for their movement, the tan-brown colored uniform of the SA paramilitary group earned the group and the Nazis themselves the nickname of the Brownshirts.
  Moderator zaterdag 4 juni 2022 @ 11:02:28 #64
54278 crew  Tijger_m
42
pi_204959221
Dames en heren, het is prima op met passie te reageren op elkaar maar niet om op de man te spelen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Overall beste user 2022 zaterdag 4 juni 2022 @ 13:57:24 #65
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_204960535
twitter


Je mag tegenwoordig als republikein niet eens de wet overtreden! Het is een schande!
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Moderator zaterdag 4 juni 2022 @ 14:21:58 #66
54278 crew  Tijger_m
42
pi_204960675
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 13:57 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Je mag tegenwoordig als republikein niet eens de wet overtreden! Het is een schande!
Schandalig, gelukkig kunnen ze wel een presidentieel pardon krij...oh...wacht.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_204960677
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 13:57 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Je mag tegenwoordig als republikein niet eens de wet overtreden! Het is een schande!
Ik zit maar te zoeken of dit nep is maar dit is gewoon echt dus....

De speld zou het niet kunnen verzinnen....
  Overall beste user 2022 zaterdag 4 juni 2022 @ 14:42:20 #68
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_204960775
Heeft Pizza Hut iets wokes gedaan? De rechtse boosmensen hebben weer iets gevonden geloof ik.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 zaterdag 4 juni 2022 @ 14:54:27 #69
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_204960820
twitter


Ineens realiseren de Trumpisten zich dat zij kunnen worden opgepakt als ze gaan liegen tijdens de verhoren.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 zaterdag 4 juni 2022 @ 20:19:33 #70
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_204963351
Goed punt van Jim Sciutto. Weet iemand hier het antwoord?

twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zaterdag 4 juni 2022 @ 20:43:01 #71
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_204963550
[ we]0s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 14:54 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Ineens realiseren de Trumpisten zich dat zij kunnen worden opgepakt als ze gaan liegen tijdens de verhoren.
[/quote]
De reactie van Gohmert was buitengewoon vermakelijk:Dit is een schandaal, we mogen als GOP tegenwoordig niet eens meer liegen tegen de senaat!" :D
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  zaterdag 4 juni 2022 @ 20:51:45 #72
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_204963620
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 18:18 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Nee, dat staat in de tweet. Die niet klopt. In de wettekst staat dat een doktersverklaring voldoende is.

Twitter is kanker. Stop met het gebruiken en lees eens wat verder.
Twitter is kanker geworden sinds Trump het heeft verpest, gelukkig wordt die nu helemaal ten grave gedragen door onze apartheidsentrepeneur Musk.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  zondag 5 juni 2022 @ 08:42:48 #73
360073 la_perle_rouge
Slava Ukraini
pi_204967670
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 20:51 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]
Twitter is kanker geworden sinds Trump het heeft verpest, gelukkig wordt die nu helemaal ten grave gedragen door onze apartheidsentrepeneur Musk.
Het is vooral verpest door de activisten en de extreem vooringenomen linkse medewerkers daar.
Met de komst van Musk is er weer een kans op duidelijk beleid en meer ruimte voor het vrije woord.
pi_204967775
Ik neem aan dat bovenstaande reactie waarin de fan van de boekverbieder begint over het vrije woord ironisch bedoeld is?
pi_204967857
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2022 11:53 schreef Kansenjongere het volgende:
Ik neem aan dat bovenstaande reactie waarin de fan van de boekverbieder begint over het vrije woord ironisch bedoeld is?
Je bedoelt bepaalde boeken op school die verboden zijn door de beste gouverneur van de VS?
pi_204967880
Ik doelde inderdaad op de bekende hypocrisie van de user die nogal selectief over het begrip vrijheid denkt.
pi_204968179
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2022 12:12 schreef Kansenjongere het volgende:
Ik doelde inderdaad op de bekende hypocrisie van de user die nogal selectief over het begrip vrijheid denkt.
Er is een verschil tussen vrijheid op een school en individuele vrijheid.
Vind je overigens niet dat er grenzen moeten zijn aan bepaalde boeken die kinderen te lezen krijgen?
pi_204968258
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2022 12:51 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Vind je overigens niet dat er grenzen moeten zijn aan bepaalde boeken die kinderen te lezen krijgen?
Hahaahaa tuurlijk niet.
/ groet van jeugdige lettervreter. Die ging naar 3 verschillende bibliotheken in de stad.
Alles las wat los en vast was. En wat niet begrepen werd, kwam later wel terecht

/ gut, een reactie op chivaz.
pi_204968304
quote:
1s.gif Op zondag 5 juni 2022 13:02 schreef AnneX het volgende:
En wat niet begrepen werd, kwam later wel terecht
Plus dat jeugdige alleslezers *steekt vinger op want hier heb je er nog zoeen* een geheel eigen benaming hebben voor boeken, tv-series (etc, etc) die ze al helemaal voor de volle 100% begrijpen...

.

.

...KINDERACHTIG. :P

(Bij mij was het altijd een kick als ik steeds meer van een "moeilijk boek" begreep; ik vermoed dat dat gevoel jou niet onbekend voorkomt! ;) )
pi_204968308
quote:
1s.gif Op zondag 5 juni 2022 13:02 schreef AnneX het volgende:

[..]
Hahaahaa tuurlijk niet.
/ groet van jeugdige lettervreter. Die ging naar 3 verschillende bibliotheken in de stad.
Alles las wat los en vast was. En wat niet begrepen werd, kwam later wel terecht

/ gut, een reactie op chivaz.
Ik vind het niet meer dan normaal dat boeken waar seksuele handelingen redelijk expliciet worden afgebeeld niet voorgeschoteld worden aan kleine kinderen.
Gelukkig zijn miljoenen ouders het met mij eens.
  Moderator zondag 5 juni 2022 @ 14:04:41 #82
54278 crew  Tijger_m
42
pi_204968609
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2022 12:08 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Je bedoelt bepaalde boeken op school die verboden zijn door de beste gouverneur van de VS?
Een wiskunde boek heeft seksueel expliciete afbeeldingen? Klinkt weer als een fantasie.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_204968740
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2022 14:04 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Een wiskunde boek heeft seksueel expliciete afbeeldingen? Klinkt weer als een fantasie.
Blijkbaar hebben we het over andere boeken, die wiskundeboeken waar jij het over hebt bevatten elementen van CRT. Ook prima dat het raciaal denken zoveel mogelijk gestopt word. In een wereld waar je ras niet relevant zou moeten zijn is het benadrukken van ras natuurlijk niet de manier om een kleurenblinde samenleving te krijgen.
  zondag 5 juni 2022 @ 14:30:20 #84
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_204968811
Woodward en Bernstein over Nixon en Trump in WaPo.
quote:
Woodward and Bernstein thought Nixon defined corruption. Then came Trump.
https://wapo.st/3x88DOL

[ Bericht 31% gewijzigd door Hyperdude op 05-06-2022 14:41:56 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_204969286
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2022 13:13 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ik vind het niet meer dan normaal dat boeken waar seksuele handelingen redelijk expliciet worden afgebeeld niet voorgeschoteld worden aan kleine kinderen.
Gelukkig zijn miljoenen ouders het met mij eens.
Ow, die vond ik ook wel, ergens achterin een kast.
Snapte er niks van. Wist wel dat het ‘spannend’ was, want achterin de kast.
Het is helemaal goed gekomen met mij. Denk ik.
  Overall beste user 2022 zondag 5 juni 2022 @ 15:37:18 #86
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_204969321
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2022 14:19 schreef Chivaz het volgende:

bevatten elementen van CRT.
Zoals? Geef eens concrete voorbeelden.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_204969427
quote:
1s.gif Op zondag 5 juni 2022 15:32 schreef AnneX het volgende:

[..]
Ow, die vond ik ook wel, ergens achterin een kast.
Snapte er niks van. Wist wel dat het ‘spannend’ was, want achterin de kast.
Het is helemaal goed gekomen met mij. Denk ik.
Er was een goede reden om die achterin de kast te leggen. Het was om jou te beschermen tegen dat soort expliciete teksten/beelden. Dat is wat goede ouders doen voor hun kinderen.
pi_204969431
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2022 15:37 schreef Ulx het volgende:

[..]
Zoals? Geef eens concrete voorbeelden.
Waarom denk jij dat die boeken niet meer in die scholen gebruikt worden? Een beetje raar om naar voorbeelden te vragen vind je niet?
pi_204969504
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2022 15:53 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Er was een goede reden om die achterin de kast te leggen. Het was om jou te beschermen tegen dat soort expliciete teksten/beelden. Dat is wat goede ouders doen voor hun kinderen.
En jij dacht, dat je moeder de blaadjes onder jouw matras niet heeft gezien. 😂
  Overall beste user 2022 zondag 5 juni 2022 @ 16:02:14 #90
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_204969516
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2022 15:54 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Waarom denk jij dat die boeken niet meer in die scholen gebruikt worden? Een beetje raar om naar voorbeelden te vragen vind je niet?
Oh, DeSantis zei het dus het moet wel waar zijn. Op die fiets.

Ik ben meer van onafhankelijk denken en zelf onderzoek doen, vandaar mijn vraag. Je insinueerde namelijk dat je het wel wist, maar je blijkt gewoon de leider na te praten.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_204969536
quote:
1s.gif Op zondag 5 juni 2022 16:01 schreef AnneX het volgende:

[..]
En jij dacht, dat je moeder de blaadjes onder jouw matras niet heeft gezien. 😂
Mijn moeder kennende als ze die had gevonden dan had ik een probleem gehad. Althans voor de pubertijd.
Maar goed dat je ouders een oogje toeknijpen wilt nog niet zeggen dat we het moeten accepteren dat kleine kinderen op school dat soort boeken voorgeschoteld krijgen.
pi_204969550
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2022 16:02 schreef Ulx het volgende:

[..]
Oh, DeSantis zei het dus het moet wel waar zijn. Op die fiets.

Ik ben meer van onafhankelijk denken en zelf onderzoek doen, vandaar mijn vraag. Je insinueerde namelijk dat je het wel wist, maar je blijkt gewoon de leider na te praten.
Je kan ook gewoon de vraag beantwoorden, waarom zou een boek verboden moeten worden als er volgens jouw blijkbaar geen elementen van CRT in zitten?
pi_204969603
quote:
14s.gif Op zondag 5 juni 2022 14:30 schreef Hyperdude het volgende:
Woodward en Bernstein over Nixon en Trump in WaPo.
[..]
https://wapo.st/3x88DOL
Wat.een.shithole.country. The Land of the Free 🇺🇸
  Overall beste user 2022 zondag 5 juni 2022 @ 16:24:54 #94
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_204969652
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2022 16:05 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Je kan ook gewoon de vraag beantwoorden, waarom zou een boek verboden moeten worden als er volgens jouw blijkbaar geen elementen van CRT in zitten?
Ik heb geen idee wat die 'elementen van CRT' zijn. Leg dat eerst maar uit. Dan kan ik je vraag misschien beantwoorden.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_204969733
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2022 16:24 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ik heb geen idee wat die 'elementen van CRT' zijn. Leg dat eerst maar uit. Dan kan ik je vraag misschien beantwoorden.
Helder, je verwijt mij dus iets waar je jezelf blijkbaar schuldig aan maakt.
pi_204969794
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2022 16:02 schreef Ulx het volgende:

[..]
Oh, DeSantis zei het dus het moet wel waar zijn. Op die fiets.

Ik ben meer van onafhankelijk denken en zelf onderzoek doen, vandaar mijn vraag. Je insinueerde namelijk dat je het wel wist, maar je blijkt gewoon de leider na te praten.
Deze user. _O-
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_204970031
quote:
14s.gif Op zondag 5 juni 2022 14:30 schreef Hyperdude het volgende:
Woodward en Bernstein over Nixon en Trump in WaPo.
[..]
https://wapo.st/3x88DOL
Nu op cnn ‘Dustin Hofmann & Robert Redford” 😉
  zondag 5 juni 2022 @ 17:44:09 #98
323401 Kijkertje
met filter
pi_204970265
quote:
1s.gif Op zondag 5 juni 2022 15:32 schreef AnneX het volgende:

[..]
Ow, die vond ik ook wel, ergens achterin een kast.
Snapte er niks van. Wist wel dat het ‘spannend’ was, want achterin de kast.
Het is helemaal goed gekomen met mij. Denk ik.
Dit dus! _O-
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  zondag 5 juni 2022 @ 17:51:24 #99
323401 Kijkertje
met filter
pi_204970319
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2022 16:04 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Mijn moeder kennende als ze die had gevonden dan had ik een probleem gehad. Althans voor de pubertijd.
Maar goed dat je ouders een oogje toeknijpen wilt nog niet zeggen dat we het moeten accepteren dat kleine kinderen op school dat soort boeken voorgeschoteld krijgen.
Voorgeschoteld? Ze zijn in de bibliotheek aanwezig waar ze uitgeleend worden en keurig ingedeeld zijn per leeftijd?

Wel eens als kind in een bibliotheek geweest? :wtf:

[ Bericht 9% gewijzigd door Kijkertje op 05-06-2022 17:59:50 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  zondag 5 juni 2022 @ 17:56:17 #100
323401 Kijkertje
met filter
pi_204970362
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2022 16:37 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Helder, je verwijt mij dus iets waar je jezelf blijkbaar schuldig aan maakt.
Je weet dus niet eens wat die 'CRT'-elementen waren in die wiskundeboeken maar je keurt de beoordeling ongezien goed omdat je Gouverneur-God DeSantis het zelf zegt? 8)7
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_204970421
quote:
5s.gif Op zondag 5 juni 2022 17:51 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Voorgeschoteld? Ze zijn in de bibliotheek aanwezig waar ze uitgeleend worden en keurig ingedeeld zijn per leeftijd?

Wel eens als kind in een bibliotheek geweest? :wtf:
Niet in de bibliotheek waar ik kwam, althans de boeken met seksueel expliciete teksten en beelden stonden niet op de kinderafdeling.
  zondag 5 juni 2022 @ 18:04:04 #102
323401 Kijkertje
met filter
pi_204970439
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2022 18:02 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Niet in de bibliotheek waar ik kwam, althans de boeken met seksueel expliciete teksten en beelden stonden niet op de kinderafdeling.
Kinderafdeling tot welke leeftijd? En had je school geen bibliotheek dan?
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_204970463
quote:
81s.gif Op zondag 5 juni 2022 17:56 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Je weet dus niet eens wat die 'CRT'-elementen waren in die wiskundeboeken maar je keurt de beoordeling ongezien goed omdat je Gouverneur-God DeSantis het zelf zegt? 8)7
Ik heb geen reden om te twijfelen aan de beoordeling van mensen die voor DeSantis werken.
Ik snap ook niet zo goed waarom dit zo’n heet hangijzer is voor jullie. Eerst werd er geroepen dat het niet werd onderwezen maar vervolgens staan jullie wel op jullie achterste poten als er boeken worden verboden die mogelijk CRT bevatten.
Als die boeken elementen van CRT bevatten dan is er dus gelogen, bevatten die boeken helemaal geen elementen van CRT dan is er nog geen man overboord gezien het feit dat wiskunde nog steeds onderwezen word.
pi_204970467
quote:
10s.gif Op zondag 5 juni 2022 18:04 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Kinderafdeling tot welke leeftijd? En had je school geen bibliotheek dan?
Nee
  zondag 5 juni 2022 @ 18:11:14 #105
323401 Kijkertje
met filter
pi_204970496
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2022 18:06 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Nee
Hoe denk je dat een kind op een school in de VS boeken met seksueel expliciete teksten 'voorgeschoteld' krijgt dan?
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_204970510
quote:
10s.gif Op zondag 5 juni 2022 18:11 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Hoe denk je dat een kind op een school in de VS boeken met seksueel expliciete teksten 'voorgeschoteld' krijgt dan?
Hoe is dat relevant? Dat soort boeken horen wat mij betreft niet thuis op school.
  zondag 5 juni 2022 @ 18:14:07 #107
323401 Kijkertje
met filter
pi_204970521
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2022 18:06 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ik heb geen reden om te twijfelen aan de beoordeling van mensen die voor DeSantis werken.
Ik snap ook niet zo goed waarom dit zo’n heet hangijzer is voor jullie. Eerst werd er geroepen dat het niet werd onderwezen maar vervolgens staan jullie wel op jullie achterste poten als er boeken worden verboden die mogelijk CRT bevatten.
Als die boeken elementen van CRT bevatten dan is er dus gelogen, bevatten die boeken helemaal geen elementen van CRT dan is er nog geen man overboord gezien het feit dat wiskunde nog steeds onderwezen word.
Het heeft dan ook niks met 'CRT' te maken in die wiskundeboeken maar met een manier van onderwijs geven waarbij respectvolle omgang met elkaar voorop staat. Nou erg hoor!
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  zondag 5 juni 2022 @ 18:16:34 #108
323401 Kijkertje
met filter
pi_204970539
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2022 18:12 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Hoe is dat relevant? Dat soort boeken horen wat mij betreft niet thuis op school.
Ook niet voor de oudere kinderen als ze duidelijk in die leeftijdscategorie vallen waar ze bij ingedeeld zijn?

Je hebt zeker ook geen voorbeeld van zo'n 'soort' boek dat niet thuishoort op een school?

Wat vond je eik van het boek 'Everywhere babies' dat in Walton County op de banlist staat vanwege dit plaatje:



[ Bericht 7% gewijzigd door Kijkertje op 05-06-2022 18:40:41 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Overall beste user 2022 zondag 5 juni 2022 @ 18:27:02 #109
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_204970610
Ik kan me voorstellen dat Republikeinen natuurkundeboeken waarin men uitlegt dat wit licht door een prisma zich in een regenboog verdeelt ziet als woke propaganda voor de LGBTetc agenda, maar dat is alles.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ulx op 05-06-2022 22:35:13 ]
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zondag 5 juni 2022 @ 18:29:13 #110
323401 Kijkertje
met filter
pi_204970626
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2022 18:27 schreef Ulx het volgende:
Ik kan me voorstellen dat Republikeinen natuurkundeboeken waarin men uitlegt dat wit licht door een prima zich in een regenboog verdeelt ziet als woke propaganda voor de LGBTetc agenda, maar dat is alles.
Goeie goeie. Is ook aids voor je ogen natuurlijk :D
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  zondag 5 juni 2022 @ 22:26:52 #111
323401 Kijkertje
met filter
pi_204972666
En het gaat maar door:

twitter

In Chattanooga zijn er inmiddels 6 doden ;(

twitter

Toch zijn er ook vele Republikeinen met gezond verstand, alleen zitten ze niet in de Senaat. Tenminste niet die zich tegen het partijstandpunt durven uit te spreken.

twitter

David Hogg (survivor Parkland) trapt er niet in :D

twitter


[ Bericht 5% gewijzigd door Kijkertje op 06-06-2022 03:35:53 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  zondag 5 juni 2022 @ 23:31:19 #112
323401 Kijkertje
met filter
pi_204973190
Alle hens aan dek! Tijd om Trump's MAGA-leger te mobiliseren! :D

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  maandag 6 juni 2022 @ 00:59:28 #113
323401 Kijkertje
met filter
pi_204973531
Kevin McCarthy heeft genoeg gekropen voor Trump:

twitter

MTG wilde toch Speaker worden :?
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  maandag 6 juni 2022 @ 11:18:43 #114
360073 la_perle_rouge
Slava Ukraini
pi_204975304
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2022 15:53 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Er was een goede reden om die achterin de kast te leggen. Het was om jou te beschermen tegen dat soort expliciete teksten/beelden. Dat is wat goede ouders doen voor hun kinderen.
https://www.pluizer.be/kinderboeken-jeugdboeken/het-ei-van-mama
Zo snel mogelijk « Het ei van mama », omdat bepaalde zaken bij het leven horen en je beter zelf kan bepalen welk beeld en gevoel kinderen erbij krijgen. Die gestoorde preutsheid van Amerikanen, waar kleine meisjes van 2 niet zonder bovenstukje het zwembad in mogen, maar wel hoerig en volwassen gekleed aan schoonheidswedstrijden mee doen, levert wel heel verknipte mensen op.
  Moderator maandag 6 juni 2022 @ 12:21:25 #115
54278 crew  Tijger_m
42
pi_204975833
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2022 15:53 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Er was een goede reden om die achterin de kast te leggen. Het was om jou te beschermen tegen dat soort expliciete teksten/beelden. Dat is wat goede ouders doen voor hun kinderen.
Maar ze in leven houden door wat te doen tegen de stortvloed van wapens? Nope.

Dan ben je in mijn ogen als maatschappij compleet failliet.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_204976515
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2022 18:06 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Nee
Das te merken.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_204976659
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 22:16 schreef Mensen_doe_rustig het volgende:

[..]
Nee, dat geldt dus niet alleen voor kinderen die nog niet aan de puberteit gestart zijn.

Er is geen enkele indicatie dat een trans-meisje beter zou presteren dan een cis-meisje. De data wijst dat gewoonweg niet uit. Je verhaal over dat er geen coherente definitie van is klopt dan ook van geen kant. Ook versterk je met je verhaal de mythe dat vrouwen zwak zouden zijn en in bescherming moeten worden genomen. Daarnaast krijg je dan cis-meisjes die misschien iets te 'butch' zouden zijn die ook door die mangel gehaald gaan worden en 'onderzocht' moeten worden. Door die arbitraire distincties te maken raak je dus alle vrouwen.

Kortom, er is net zoveel variatie in sportiviteit tussen trans-kinderen als cis-kinderen en het lulverhaal dat er een voordeel voor trans-kinderen is is niet meer dan dat. Een lulverhaal dat de culture-war moet bevorderen.

En je valt er als een blok voor.
Je hebt het precies verkeerd om. Ten eerste, trans-kinderen bestaan niet. Ouders mogen hun kinderen best zo noemen en het is prima om een andere naam aan te nemen of andere kleding te dragen. Moeten ze zelf weten. Maar legaal, wetenschappelijk, medisch en maatschappelijk betekent dat verder niets.

Ten tweede is wat je zegt simpelweg niet waar. De wetenschap is er al jaren uit: na de puberteit hebben mannen altijd fysiek voordeel, ook als men hormoontherapie ondergaat om testosteron te verlagen. Dat is gewoon een feit. Zie hier een mooi overzicht: https://sportsscientists.(...)formance-advantages/

De vraag is hoe we om moeten gaan met dit feit. Tot nu toe is de oplossing geweest dat vrouwen en mannen in de meeste sporten worden gescheiden vanwege dit feit. Zou men dat niet doen dan zou topsport voor vrouwen in één klap verdwijnen. Vrouwen moeten net als mannen professioneel kunnen sporten dus dat moet zo blijven. Voor kinderen vóór de puberteit is dit allemaal irrelevant, dat kan gewoon gemengd zonder problemen. Maar voor tieners en volwassenen kan dat niet. Dus dan moet er een oplossing komen, en de beste daarvan is gewoon de scheiding aanhouding op sekse. "Gender" is een ideologisch construct en heeft daar dus verder niets mee te maken. Dat dat vervelend kan zijn voor sommige transgenders is helaas een feit, maar het belang van de vrouwensport in het algemeen weegt zwaarder.

Het probleem is dat de Democraten ideologisch voor een groot deel overgenomen zijn door identiteitspolitiek en dus ageren tegen wetenschap, eerlijkheid en vrouwensport. Dat Republikeinen daar dan weer overdreven op reageren kun je op wachten.
pi_204976692
Boeken zomaar verbannen is sowieso belachelijk. Huckleberry Finn wordt ook nog regelmatig verwijderd uit bibliotheken en van leeslijsten afgehaald. Daar moet de politiek zich sowieso niet mee bemoeien.

Met lesboeken zit het iets anders, maar ook daar moeten scholen zo veel mogelijk vrijheid hebben.
pi_204976707
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_204976723
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 14:17 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Je hebt het precies verkeerd om. Ten eerste, trans-kinderen bestaan niet. Ouders mogen hun kinderen best zo noemen en het is prima om een andere naam aan te nemen of andere kleding te dragen. Moeten ze zelf weten. Maar legaal, wetenschappelijk, medisch en maatschappelijk betekent dat verder niets.

Ten tweede is wat je zegt simpelweg niet waar. De wetenschap is er al jaren uit: na de puberteit hebben mannen altijd fysiek voordeel, ook als men hormoontherapie ondergaat om testosteron te verlagen. Dat is gewoon een feit. Zie hier een mooi overzicht: https://sportsscientists.(...)formance-advantages/

De vraag is hoe we om moeten gaan met dit feit. Tot nu toe is de oplossing geweest dat vrouwen en mannen in de meeste sporten worden gescheiden vanwege dit feit. Zou men dat niet doen dan zou topsport voor vrouwen in één klap verdwijnen. Vrouwen moeten net als mannen professioneel kunnen sporten dus dat moet zo blijven. Voor kinderen vóór de puberteit is dit allemaal irrelevant, dat kan gewoon gemengd zonder problemen. Maar voor tieners en volwassenen kan dat niet. Dus dan moet er een oplossing komen, en de beste daarvan is gewoon de scheiding aanhouding op sekse. "Gender" is een ideologisch construct en heeft daar dus verder niets mee te maken. Dat dat vervelend kan zijn voor sommige transgenders is helaas een feit, maar het belang van de vrouwensport in het algemeen weegt zwaarder.

Het probleem is dat de Democraten ideologisch voor een groot deel overgenomen zijn door identiteitspolitiek en dus ageren tegen wetenschap, eerlijkheid en vrouwensport. Dat Republikeinen daar dan weer overdreven op reageren kun je op wachten.
Nu heb je het over een heel specifieke subset van transgenders die wel door hun ongewenste puberteit heen zijn gekomen. De medische wetenschap heeft al een tijdje puberteitsblokkers en hormoontherapie die de hele situatie die jij schetst voorkomt. Je loopt dus nogal achter met wat jij wetenschap noemt.

Een transgender atleet die adequate zorg heeft gehad kun jij niet meer op atletische wijze onderscheiden van een cisgender atleet en dat is ook wat de data uitwijst.

Daarbij zie ik je ook compleet voorbij gaan aan het punt dat je alle vrouwen raakt omdat meisjes die 'iets te goed presteren' ook door die genital-check mangel gehaald gaan worden. Laat die mensen met rust.
pi_204976747
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 14:26 schreef Mensen_doe_rustig het volgende:
Een transgender die adequate zorg heeft gehad kun jij niet meer op atletische wijze onderscheiden van een cisgender atleet en dat is ook wat de data uitwijst.
Daar wil ik wel een bron voor zien.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_204976776
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 14:26 schreef Mensen_doe_rustig het volgende:

[..]
Nu heb je het over een heel specifieke subset van transgenders die wel door hun ongewenste puberteit heen zijn gekomen. De medische wetenschap heeft al een tijdje puberteitsblokkers en hormoontherapie die de hele situatie die jij schetst voorkomt. Je loopt dus nogal achter met wat jij wetenschap noemt.
Nee totaal niet. Wat jij noemt zijn zeer experimentele en gevaarlijke behandelingen die verboden zouden moeten worden voor minderjarigen (wat gelukkig al gebeurt in sommige Europese landen). Je hebt het wederom precies verkeerd om, de wetenschap is jarenlang buitenspel gezet om ideologische overwegingen door activisten. Nu er daadwerkelijke wetenschappers aan te pas komen wordt dat pas duidelijk. Politici (vooral aan de linkerkant) zijn er ook met open ogen ingetrapt.

Daarnaast lees je niet wat ik zeg, zelfs als je testosteron verlaagt via hormoontherapie zijn de voordelen niet zomaar verdwenen. Staat ook in het artikel dat je niet gelezen hebt.
pi_204976789
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 14:28 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Daar wil ik wel een bron voor zien.
https://bjsm.bmj.com/content/55/11/577

Results Participants were 26.2 years old (SD 5.5). Prior to gender affirming hormones, transwomen performed 31% more push-ups and 15% more sit-ups in 1 min and ran 1.5 miles 21% faster than their female counterparts. After 2 years of taking feminising hormones, the push-up and sit-up differences disappeared but transwomen were still 12% faster. Prior to gender affirming hormones, transmen performed 43% fewer push-ups and ran 1.5 miles 15% slower than their male counterparts. After 1 year of taking masculinising hormones, there was no longer a difference in push-ups or run times, and the number of sit-ups performed in 1 min by transmen exceeded the average performance of their male counterparts.
pi_204976794
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 14:33 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Nee totaal niet. Wat jij noemt zijn zeer experimentele en gevaarlijke behandelingen die verboden zouden moeten worden voor minderjarigen (wat gelukkig al gebeurt in sommige Europese landen). Je hebt het wederom precies verkeerd om, de wetenschap is jarenlang buitenspel gezet om ideologische overwegingen door activisten. Nu er daadwerkelijke wetenschappers aan te pas komen wordt dat pas duidelijk. Politici (vooral aan de linkerkant) zijn er ook met open ogen ingetrapt.

Daarnaast lees je niet wat ik zeg, zelfs als je testosteron verlaagt via hormoontherapie zijn de voordelen niet zomaar verdwenen. Staat ook in het artikel dat je niet gelezen hebt.
Zie hierboven.

Je loopt achter en beargumenteert vanuit emoties, niet vanuit de feiten.

Bovendien negeer je weer het punt dat je met je genital-check alle vrouwen raakt.
pi_204976802
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 14:35 schreef Mensen_doe_rustig het volgende:

[..]
Zie hierboven.

Je loopt achter en beargumenteert vanuit emoties, niet vanuit de feiten.
quote:
However, transwomen still had a 9% faster mean run speed after the 1 year period of testosterone suppression that is recommended by World Athletics for inclusion in women’s events.
Je leest niet wat ik zeg en je leest ook wat je zelf linkt niet. Dan houdt het op hoor :')
pi_204976825
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 14:37 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
[..]
Je leest niet wat ik zeg en je leest ook wat je zelf linkt niet. Dan houdt het op hoor :')
Ik heb dat letterlijk ook dikgedrukt hier neergezet. Waarom ga je ervan uit dat die 9% ( :') ) blijft? Dat doen die wetenschappers ook niet. Bovendien is dat pas na 1 jaar. Zulke therapie duurt wel even en die lijn blijft gewoon doorzetten.
pi_204976868
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 14:34 schreef Mensen_doe_rustig het volgende:

[..]
https://bjsm.bmj.com/content/55/11/577

Results Participants were 26.2 years old (SD 5.5). Prior to gender affirming hormones, transwomen performed 31% more push-ups and 15% more sit-ups in 1 min and ran 1.5 miles 21% faster than their female counterparts. After 2 years of taking feminising hormones, the push-up and sit-up differences disappeared but transwomen were still 12% faster. Prior to gender affirming hormones, transmen performed 43% fewer push-ups and ran 1.5 miles 15% slower than their male counterparts. After 1 year of taking masculinising hormones, there was no longer a difference in push-ups or run times, and the number of sit-ups performed in 1 min by transmen exceeded the average performance of their male counterparts.
Sorry, maar dit onderbouwt je claim niet: "Transwomen were still 12% faster."
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_204976872
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 14:40 schreef Mensen_doe_rustig het volgende:

[..]
Ik heb dat letterlijk ook dikgedrukt hier neergezet. Waarom ga je ervan uit dat die 9% ( :') ) blijft? Dat doen die wetenschappers ook niet. Bovendien is dat pas na 1 jaar. Zulke therapie duurt wel even en die lijn blijft gewoon doorzetten.
Doelpalen verplaatsen heet dit. Lees nou maar even dat artikel wat ik gelinkt heb en probeer die ideologische oogkleppen af te zetten. Veel succes :)
pi_204977095
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 14:47 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Sorry, maar dit onderbouwt je claim niet: "Transwomen were still 12% faster."
Waarom ga je er van uit dat die ingezette lijn na 1 jaar hormoon therapie ophoudt?

Wat is je bron daarvoor?
pi_204977104
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 15:17 schreef Mensen_doe_rustig het volgende:

[..]
Waarom ga je er van uit dat die ingezette lijn na 1 jaar hormoon therapie ophoudt?

Wat is je bron daarvoor?
Je hoeft mij geen vragen te stellen, want ik vroeg jou om je claim te onderbouwen, en dat kun je niet. En het gaat niet om een jaar hormoontherapie, maar om twee jaar.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_204977114
Bovenstaande discussie gaat volledig boven mijn pet.

Alleen kan ik maar bedenken, dat er voorheen heel veel ongelukkige mensen (moeten) zijn geweest met het actuele cis en trans gedoe.
pi_204977236
quote:
1s.gif Op maandag 6 juni 2022 15:20 schreef AnneX het volgende:
Bovenstaande discussie gaat volledig boven mijn pet.

Alleen kan ik maar bedenken, dat er voorheen heel veel ongelukkige mensen (moeten) zijn geweest met het actuele cis en trans gedoe.
Mij ook. Vind het ook niet boeiend genoeg om erg in te verdiepen.
Lijkt me sowieso een onderwerp waar je niet iedereen tevreden kan stellen. Vindt wel dat de bewijslast aan de kant van de transgenders moet liggen.

Ik ben nog niet overtuigd en ben het nu nog met moredakka eens. Hoewel ik dergelijke controle opgelegd door een overheid wel een rigoreuze stap vind.

Ik zie zelf geen oplossing.
pi_204977334
Is Joe Biden inmiddels al zo'n oude opa, dat hij zijn eigen jeugdgeschiedenis aan het herschrijven is?
Hij beweerde in 1965 op de Marine Academie te hebben gezeten.

  Moderator maandag 6 juni 2022 @ 19:06:53 #134
54278 crew  Tijger_m
42
pi_204979039
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 15:40 schreef ITs_relative het volgende:

[..]
Mij ook. Vind het ook niet boeiend genoeg om erg in te verdiepen.
Lijkt me sowieso een onderwerp waar je niet iedereen tevreden kan stellen. Vindt wel dat de bewijslast aan de kant van de transgenders moet liggen.

Ik ben nog niet overtuigd en ben het nu nog met moredakka eens. Hoewel ik dergelijke controle opgelegd door een overheid wel een rigoreuze stap vind.

Ik zie zelf geen oplossing.
Huh? Welke bewijslast? Denk even na wat je hier voorstelt want de wet stelt dat er alleen een beschuldiging hoeft te zijn dat iemand transgender is.

Wat dus inhoudt dat je een dergelijk onderzoek ook moet ondergaan als je geen transgender maar vrouw bent na zo'n beschuldiging.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_204980124
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 19:06 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Huh? Welke bewijslast? Denk even na wat je hier voorstelt want de wet stelt dat er alleen een beschuldiging hoeft te zijn dat iemand transgender is.

Wat dus inhoudt dat je een dergelijk onderzoek ook moet ondergaan als je geen transgender maar vrouw bent na zo'n beschuldiging.
Met bewijslast doel ik op het aantonen dat gemiddeld de prestaties van transvrouwe niet significant beter zijn dan van cisvrouwen.

Ik heb dat gepostte onderzoek niet helemaal gelezen, maar in de post zelf stond niet de conclusie dat na meerdere jaren ook die 12% wegviel. Dat zou ik wel willen zien.

Die wet ben ik het absoluut niet mee eens. Ik denk dat je me verkeerd begreep.

Zoals ik zei, ik zie er niet een oplossing voor.

Je kan de discussie ook dieper voeren en stellen dat verschil tussen man en vrouw best random is. Waarom is daar een scheiding gemaakt? Als je erover nadenkt zou je ook een dergelijke scheiding op basis van lengte kunnen maken. Of op andere aangeboren kenmerken net zoals man/vrouw, lengte, testosteronlevel, leeftijd, beenlengte, enz...

Maar goed, we leven in een wereld waar deze scheiding is en deze werkt naar mijn idee goed en eerlijk. En als er een voordeel is voor transgenders dan wordt dat verstoord. Een beetje gelijk aan de discussie van Pistorius, als zijn blades een voordeel zijn is het niet eerlijk hem met de "normale" olympische spelen mee te laten doen.

[ Bericht 0% gewijzigd door ITs_relative op 06-06-2022 21:22:50 ]
  maandag 6 juni 2022 @ 22:05:33 #136
323401 Kijkertje
met filter
pi_204980737
quote:
1s.gif Op maandag 6 juni 2022 20:49 schreef ITs_relative het volgende:

[..]
Met bewijslast doel ik op het aantonen dat gemiddeld de prestaties van transvrouwe niet significant beter zijn dan van cisvrouwen.

Ik heb dat gepostte onderzoek niet helemaal gelezen, maar in de post zelf stond niet de conclusie dat na meerdere jaren ook die 12% wegviel. Dat zou ik wel willen zien.

Die wet ben ik het absoluut niet mee eens. Ik denk dat je me verkeerd begreep.

Zoals ik zei, ik zie er niet een oplossing voor.

Je kan de discussie ook dieper voeren en stellen dat verschil tussen man en vrouw best random is. Waarom is daar een scheiding gemaakt? Als je erover nadenkt zou je ook een dergelijke scheiding op basis van lengte kunnen maken. Of op andere aangeboren kenmerken net zoals man/vrouw, lengte, testosteronlevel, leeftijd, beenlengte, enz...

Maar goed, we leven in een wereld waar deze scheiding is en deze werkt naar mijn idee goed en eerlijk. En als er een voordeel is voor transgenders dan wordt dat verstoord. Een beetje gelijk aan de discussie van Pistorius, als zijn blades een voordeel zijn is het niet eerlijk hem met de "normale" olympische spelen mee te laten doen.
Sws is sport voor een gedeelte natuurlijk random omdat het een kwestie van aanleg is. Het is niet voor niets dat op de 100m de winnaars altijd zwart zijn maar afgezien daarvan is het trainen van je lichaam om te kunnen presteren net zo belangrijk. Ik kan me best wel voorstellen dat bij hele belangrijke wedstrijden er voor transgenders bepaalde voorwaarden moeten zijn maar op scholen dit soort maatregelen nemen loopt de spuigaten uit. Zeker als het om kinderen gaat die nog niet eens aan hun puberteit begonnen zijn:

twitter

:')

Het zijn ook meer de rechtse politici die er punt van maken dan de scholen en de ouders zelf. Het doet het vooral erg goed bij het MAGA-stemvolk.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Moderator maandag 6 juni 2022 @ 22:14:53 #137
54278 crew  Tijger_m
42
pi_204980836
quote:
1s.gif Op maandag 6 juni 2022 20:49 schreef ITs_relative het volgende:

[..]
Met bewijslast doel ik op het aantonen dat gemiddeld de prestaties van transvrouwe niet significant beter zijn dan van cisvrouwen.

Ik heb dat gepostte onderzoek niet helemaal gelezen, maar in de post zelf stond niet de conclusie dat na meerdere jaren ook die 12% wegviel. Dat zou ik wel willen zien.

Die wet ben ik het absoluut niet mee eens. Ik denk dat je me verkeerd begreep.

Zoals ik zei, ik zie er niet een oplossing voor.

Je kan de discussie ook dieper voeren en stellen dat verschil tussen man en vrouw best random is. Waarom is daar een scheiding gemaakt? Als je erover nadenkt zou je ook een dergelijke scheiding op basis van lengte kunnen maken. Of op andere aangeboren kenmerken net zoals man/vrouw, lengte, testosteronlevel, leeftijd, beenlengte, enz...

Maar goed, we leven in een wereld waar deze scheiding is en deze werkt naar mijn idee goed en eerlijk. En als er een voordeel is voor transgenders dan wordt dat verstoord. Een beetje gelijk aan de discussie van Pistorius, als zijn blades een voordeel zijn is het niet eerlijk hem met de "normale" olympische spelen mee te laten doen.
Ah ok, als ik je post verkeerd begreep dan heb je mijn excuses :)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  maandag 6 juni 2022 @ 22:40:50 #138
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_204981093
Oh dit gaat over of transvrouwen ingedeeld mogen worden bij vrouwen in sport?
Totaal achterlijke ontwikkeling.

Je kunt je wel vrouw voelen of wat hormonen slikken maar je hebt van nature gewoon een voordeel. Zo is het nu eenmaal. Deal with it zou ik zeggen.

Ik wou vroeger tovenaar worden. Helaas heeft de natuur anders bepaald.
Dan maar rondzwerven met lange baard, staf, en een zwaard, maar zonder magische krachten.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  Moderator maandag 6 juni 2022 @ 23:04:01 #139
54278 crew  Tijger_m
42
pi_204981320
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 22:40 schreef Harvest89 het volgende:
Oh dit gaat over of transvrouwen ingedeeld mogen worden bij vrouwen in sport?
Totaal achterlijke ontwikkeling.

Je kunt je wel vrouw voelen of wat hormonen slikken maar je hebt van nature gewoon een voordeel. Zo is het nu eenmaal. Deal with it zou ik zeggen.

Ik wou vroeger tovenaar worden. Helaas heeft de natuur anders bepaald.
Dan maar rondzwerven met lange baard, staf, en een zwaard, maar zonder magische krachten.
Was het maar zo simpel.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 6 juni 2022 @ 23:06:19 #140
408813 crew  trein2000
pi_204981341
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 14:17 schreef trein2000 het volgende:
Uitermate lastige discussie, wat je ook besluit er zijn altijd mensen die ontevreden zijn en dan hebben ze nog een punt ook.

In feite is dit een strijd tussen eerlijkheid en inclusie. Je wil een gelijk speelveld (we hebben immers niet voor niks een beschermde vrouwencompetitie) maar je wil ook dat iedereen kan meedoen aan sport (en dus ook transgenders).

Als je mij naar mijn eigen mening vraagt vind ik dat in de breedtesport, waar de nadruk ligt of zou moeten liggen op plezier die balans doorslaat naar inclusie. Daar is het belangrijker dat iedereen kan meedoen dan dat FC Bal op het Dak 3 een keer onterecht verliest.

In de topsport spelen echter veel meer belangen, mensen stellen hun leven in dienst van die ene honderd meter in hun carrière. Daar vind ik dat de balans moet doorslaan naar eerlijkheid.
Ik zei er ooit dit over. Daar sta ik nog steeds achter.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator maandag 6 juni 2022 @ 23:27:49 #141
54278 crew  Tijger_m
42
pi_204981447
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 23:06 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ik zei er ooit dit over. Daar sta ik nog steeds achter.
I give you Caster Semenya.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Overall beste user 2022 maandag 6 juni 2022 @ 23:35:52 #142
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_204981493
twitter


Hebben jullie ook zo'n zin in de verhoren?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  dinsdag 7 juni 2022 @ 00:02:19 #143
8369 speknek
Another day another slay
pi_204981610
Het is natuurlijk een ding dat je een eerlijk startveld moet hebben in topsport waar je een miljoen dollar prijsgeld kan verdienen.

Schoolmeisjes seksueel lastigvallen met lichamelijke controles of ze wel vrouwelijk genoeg zijn voor regionale sportwedstrijden is puur hatelijk pestgedrag. En natuurlijk alleen gericht op marginale groepen die toch al gepest worden.

Moet je je voorstellen dat je als jongen met een sportwedstrijd mee moet doen en het gerucht de wereld ingeholpen wordt door de ouders van je bully dat je een micropenis hebt en dus niet mannelijk genoeg bent om mee te sporten. En dat de staat een wet invoert die de pester gelijk geeft, waardoor je naar de arts moet zodat je na uitgebreid uitwendig en inwendig onderzoek een officiële brief kan halen dat je geen micropenis hebt. Aangenomen dat je geen micropenis hebt tenminste. Als je dat wel hebt ben je dubbel vernederd.

Volgens deze of gene is dat logisch voor de schoolsportwedstrijd en niet een grove schending van je privéleven en een overheidsopgelegde pesterij van jongens met een aangeboren afwijking.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_204981710
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 23:06 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ik zei er ooit dit over. Daar sta ik nog steeds achter.
Dat is wat mij betreft te makkelijk. Voor heel veel mensen is sport enorm belangrijk (zeker in de VS waar dit topic over gaat) en dat zijn geen topsporters. Sterker nog, het aantal niet-topsporters is vele malen groter dan het aantal topsporters. Er moet wat mij betreft geen verschil in benadering zijn op dit gebied. Sowieso heb je in de VS ook universiteitssport wat heel breedgedragen is en waar ook grote belangen in omgaan. Dat sijpelt weer door naar high school sport. En dan zijn we weer beland op waar de discussie begon.

Mijn oplossing is het meest eerlijke denk ik, en dat is als volgt:

- De vrouwensport blijft bestaan zoals die nu is. Alleen geboren vrouwen mogen meedoen, twijfelgevallen worden individueel beoordeeld.
- De mannencategorie verdwijnt en wordt een open categorie. Iedereen mag meedoen, geslacht of identiteit doet er niet toe. In veel sporten is dit al het geval, bijvoorbeeld schaken en autosport. Dat is uiteindelijk ook beter voor transvrouwen, die dan bijvoorbeeld de claim kunnen maken dat ze de eerste vrouw zijn die een mannentoernooi wint ofzo. Daarnaast is het ook een keer tijd dat mannen wat opgeven, vrouwen zijn al te vaak slachtoffer van doorgeslagen identiteitspolitiek.

Op deze manier kan iedereen aan sport blijven doen op een zo eerlijk mogelijke manier. Helaas is de discussie zoals gewoonlijk weer volledig gepolariseerd door identiteitspolitiek dus dit compromis lijkt me in de VS al onmogelijk.
  Overall beste user 2022 dinsdag 7 juni 2022 @ 01:13:55 #145
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_204981728
Jongens met hormonale afwijkingen moeten uiteraard ook worden aangepakt. Zeker zolang niet zeker is of dat effect heeft op de sport.
Het moet ook gelden voor volwassen professionele sporters, een simpele beschuldiging zal ook daar tot uitgebreid onderzoek moeten leiden. En gezien het belang van sport zoals hierboven geschetst, zal de uitslag van deze onderzoeken getoetst moeten worden door het publiek. Dat is namelijk democratie. Verder is zo'n behandeling simpel te starten, dus elke footballer of honkballer zal regelmatig de resultaten van de tests moeten publiceren. Dit om een gezond sportklimaat dat uitnodigt tot participatie te behouden.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_204981858
Gert-Jan Theunissen was iemand met hormonale afwijkingen, en die heeft jouw aanpak ondergaan. Het lijkt er dus op dat wat je voorstelt, al de praktijk is.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  dinsdag 7 juni 2022 @ 03:33:29 #147
323401 Kijkertje
met filter
pi_204981873
Nog zo'n onthullende email:

twitter

twitter

quote:
A staffer for Donald Trump’s presidential campaign instructed Republicans planning to cast electoral college votes for Trump in Georgia despite Joe Biden’s victory to operate in “complete secrecy,” an email obtained by The Washington Post shows.

“I must ask for your complete discretion in this process,” wrote Robert Sinners, the campaign’s election operations director for Georgia, the day before the 16 Republicans gathered at the Georgia Capitol to sign certificates declaring themselves duly elected. “Your duties are imperative to ensure the end result — a win in Georgia for President Trump — but will be hampered unless we have complete secrecy and discretion.”

The Dec. 13, 2020, email went on to instruct the electors to tell security guards at the building that they had an appointment with one of two state senators. “Please, at no point should you mention anything to do with Presidential Electors or speak to the media,” Sinners continued in bold.

The admonishments suggest that those who carried out the fake elector plan were concerned that, had the gathering become public before Republicans could follow through on casting their votes, the effort could have been disrupted. Georgia law requires that electors fulfill their duties at the State Capitol. On Dec. 14, 2020, protesters for and against the two presidential candidates had gathered on the Capitol grounds.

The House select committee investigating the Jan. 6, 2021, attack on the U.S. Capitol, which begins public hearings on Thursday, is likely to highlight the scheme to appoint fake electors and explore whether top Trump campaign officials initiated the strategy as part of a larger effort to overturn the democratic election.

[..]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  dinsdag 7 juni 2022 @ 04:15:31 #148
323401 Kijkertje
met filter
pi_204981887
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2022 03:07 schreef Lyrebird het volgende:
Gert-Jan Theunissen was iemand met hormonale afwijkingen, en die heeft jouw aanpak ondergaan. Het lijkt er dus op dat wat je voorstelt, al de praktijk is.
Welnee, die heeft helemaal geen 'aanpak' ondergaan. Hij kwam er gewoon steevast bij de dopingcontrole met een te hoog testosterongehalte uit en dat zou hij dan 'van nature' hebben. Tuurlijk! :D

'Doping acht PDM-renners in 1988'

quote:
Steven Rooks, Gert-jan Theunisse, Adrie van der Poel, Andy Bishop, Marc van Orsouw, Rudy Dhaenens, Jörg Müller en Peter Stevenhaagen werden door Fok van doping voorzien. Daarbij ging het vooral om cortisonen en testosteron. De renners bedienden zich ook van bloeddoping.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_204981889
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 juni 2022 04:15 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Welnee, die heeft helemaal geen 'aanpak' ondergaan. Hij kwam er gewoon steevast bij de dopingcontrole met een te hoog testosterongehalte uit en dat zou hij dan 'van nature' hebben. Tuurlijk! :D

'Doping acht PDM-renners in 1988'
[..]

Ik ben bekend met het dopingverleden van Theunissen; FOK! leent zich niet voor sarcasme.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  dinsdag 7 juni 2022 @ 04:19:58 #150
323401 Kijkertje
met filter
pi_204981891
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2022 04:18 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Ik ben bekend met het dopingverleden van Theunissen; FOK! leent zich niet voor sarcasme.
Hij heet Theunisse en welk sarcasme :?
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Overall beste user 2022 dinsdag 7 juni 2022 @ 08:35:37 #151
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_204982478
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2022 03:07 schreef Lyrebird het volgende:
Gert-Jan Theunissen was iemand met hormonale afwijkingen, en die heeft jouw aanpak ondergaan. Het lijkt er dus op dat wat je voorstelt, al de praktijk is.
Nee, er moet dan elke maand gecontroleerd worden en openbaar worden gemaakt of het niet komt door stiekeme trans-behandelingen.

Licht vernederend, ik weet het, maar noodzakelijk om de sport attractief te houden.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 dinsdag 7 juni 2022 @ 09:16:13 #152
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_204982653
Uiteraard. Gooi ze ook maar uit de WH briefings dan, want ze zijn niet geïnteresseerd in nieuws.

twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 dinsdag 7 juni 2022 @ 09:22:05 #153
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_204982680
twitter


Beetje vroeg dit jaar, meestal komt de karavaan pas een paar weken voor de verkiezingen en verdwijnt direct daarna.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  dinsdag 7 juni 2022 @ 10:16:24 #154
8783 gbm
Estd. 2001
pi_204983075
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2022 09:22 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Beetje vroeg dit jaar, meestal komt de karavaan pas een paar weken voor de verkiezingen en verdwijnt direct daarna.
Waarschijnlijk omdat ie deze keer extra groot is? Dan duurt het wat langer ;) :P
  Overall beste user 2022 dinsdag 7 juni 2022 @ 10:24:34 #155
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_204983163
twitter


Ik ben benieuwd.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 dinsdag 7 juni 2022 @ 13:48:59 #156
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_204984896
Wat denken jullie? Als Trump terug gaat vechten met zijn gebruikelijke leugens en bullshit pakt het Comité hem direct op die uitspraken. En dat maakt het voor de GOP weer moeilijk hem te verdedigen. Doet hij niets dan komt hij over als een slappeling die wel heel schuldig lijkt.

twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  dinsdag 7 juni 2022 @ 22:11:18 #157
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_204989180
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2022 09:22 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Beetje vroeg dit jaar, meestal komt de karavaan pas een paar weken voor de verkiezingen en verdwijnt direct daarna.
De hearings beginnen hè ;) Ze moeten toch de gebruikelijke afleiding bieden voor "The Base"
  dinsdag 7 juni 2022 @ 23:08:03 #158
323401 Kijkertje
met filter
pi_204989754
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2022 22:11 schreef GarlandBriggs het volgende:

[..]
De hearings beginnen hè ;) Ze moeten toch de gebruikelijke afleiding bieden voor "The Base"
Alle bekende talking points worden uit de kast gehaald om af te leiden van de hearings. Fox News gaat ze ook niet rechtstreeks uitzenden:

twitter

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_204989776
Worden op die fox zenders over en weer ‘reclame’ gemaakt?
Zoals wij bijv. op gezette tijden horen wat nu te zien is op npo 2 of npo3, terwijl naar npo wordt gekeken.
  dinsdag 7 juni 2022 @ 23:14:01 #160
323401 Kijkertje
met filter
pi_204989791
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juni 2022 23:11 schreef AnneX het volgende:
Worden op die fox zenders over en weer ‘reclame’ gemaakt?
Zoals wij bijv. op gezette tijden horen wat nu te zien is op npo 2 of npo3, terwijl naar npo wordt gekeken.
Geen idee maar ze zullen iig niet zelf de aandacht op de hearings vestigen lijkt me.

twitter

Wat vreemd is natuurlijk want als die hearings zo'n farce zijn is dat juist voor Fox News een reden om er wél aandacht aan te besteden lijkt me? :D

Er komen nu talloze tweets van MAGA-politici, Trump's familileden en cronies voorbij die de J6 hearings een scam/ farce/ hoax etc noemen en benadrukken dat het echt NIEMAND interesseert _O-

Intussen hoort de Commissie nog steeds getuigen:

twitter

quote:
The Jan. 6 select committee has interviewed the top Secret Service agent on then-President Donald Trump's protective detail during the Capitol attack, according to three people familiar with the probe.

Robert Engel was the special agent in charge on Jan. 6, 2021, meaning he was responsible for protecting the president from "socks on to socks off" -- the whole work day. In that role, he rode from the White House to that day's "Stop the Steal" rally with Trump in the presidential armored car called "The Beast."

Engel was also backstage at the rally and close to the then-president throughout the day as violence unfolded when thousands of pro-Trump rally participants marched to the Capitol to try to disrupt congressional certification of the 2020 election.

Because of that work, Engel has detailed insight on a key select committee focus: how the Secret Service handled the day's chaos.

A Secret Service spokesperson said the agency has cooperated fully with the committee probe.

"Every single member of the Secret Service who was requested by the committee has been provided to them," said Anthony Guglielmi, the agency's communications chief. "We fully support and are cooperating with the committee's work. Employees, documentation, whatever is requested by the committee, we have cooperated with."
Trump was blijkbaar ook al dagen aan het broeden op een mogelijkheid om mee te lopen naar het Capitool:

twitter

quote:
A D.C. official on Tuesday confirmed that the Secret Service sought D.C. police for help with a presidential motorcade on Jan. 6.

"We were asked, and the response was no," said Dora Taylor-Lowe, a spokeswoman for the D.C. deputy mayor that oversees the police department.

The testimony, which could be featured during high-profile hearings set to begin this week by the House Jan. 6 committee, indicates that several days before his speech, Trump had been eager to join supporters on a march to the Capitol. No permit had been issued for such a march, although some Trump allies were touting a march on far-right social media platforms as a way to pressure Congress not to certify Biden's election victory.
twitter


[ Bericht 25% gewijzigd door Kijkertje op 08-06-2022 01:11:58 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  woensdag 8 juni 2022 @ 06:08:56 #161
323401 Kijkertje
met filter
pi_204990359
Nieuwe lichting Eastman emails coming up:

twitter

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Overall beste user 2022 woensdag 8 juni 2022 @ 09:16:31 #162
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_204991285
Zelfverdediging my ass en verder lijkt een gesprekje met de USSS me een logisch gevolg.

twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 woensdag 8 juni 2022 @ 14:39:39 #163
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_204994469
Ach natuurlijk.

twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 woensdag 8 juni 2022 @ 15:49:49 #164
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_204995162
twitter


Ik begin steeds nieuwsgieriger te worden. Deze heren zullen best wel wat te vertellen hebben.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  woensdag 8 juni 2022 @ 16:33:39 #165
323401 Kijkertje
met filter
pi_204995702
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Overall beste user 2022 woensdag 8 juni 2022 @ 16:46:53 #166
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_204995883
Garland is een onderzoek gestart naar het politieoptreden in Uvalde.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 woensdag 8 juni 2022 @ 17:34:29 #167
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_204996328
twitter


Wel raar dat de politie je oppakt als ze je met een wapen zien. Ik kan me niet voorstellen dat Kavs dit kan waarderen, die zou toch moeten opkomen voor de man met verwijzingen naar 2A?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 woensdag 8 juni 2022 @ 21:41:05 #168
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_204999651
twitter


Zou dat live op tv zijn? Anyway, ik denk dat met de juiste vragen Trump zo over de zeik gaat dat hij vergeet "I plead the fifth" of "I have no recollection" te zeggen en in een schuimbekkende rantmodus gaat. Dat zou wel handig zijn. Of hij verteld de waarheid (niet goed voor hem) of hij pleegt aantoonbaar meineed (ook niet best).

[ Bericht 7% gewijzigd door Ulx op 08-06-2022 21:47:37 ]
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 woensdag 8 juni 2022 @ 22:46:50 #169
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_205000978
twitter


Als je de nanny een wapen geeft en maar één ingang in het van Kavs overlaat dan is het toch ook veilig? Waarom moeten er weer extra regels komen?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_205001020
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juni 2022 21:41 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Zou dat live op tv zijn? Anyway, ik denk dat met de juiste vragen Trump zo over de zeik gaat dat hij vergeet "I plead the fifth" of "I have no recollection" te zeggen en in een schuimbekkende rantmodus gaat. Dat zou wel handig zijn. Of hij verteld de waarheid (niet goed voor hem) of hij pleegt aantoonbaar meineed (ook niet best).
Waarom zou dat op tv komen?! Zal ook een of meerdere advocaten naast zitten naar je mag aannemen.
pi_205001069
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2022 22:50 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Waarom zou dat op tv komen?! Zal ook een of meerdere advocaten naast zitten naar je mag aannemen.
Ach laat hem toch lekker fantaseren, dit topic is zijn uitlaat :)
  Overall beste user 2022 woensdag 8 juni 2022 @ 23:01:29 #172
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_205001119
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2022 22:50 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Waarom zou dat op tv komen?! Zal ook een of meerdere advocaten naast zitten naar je mag aannemen.
Heeft Trump nog advocaten dan? Ik dacht dat die hem allemaal gesmeerd waren. Er was geloof ik alleen een ambulance chaser over toch? Die vrouw.
Maar goed, met een advocaat zal het een 5th feest worden. Als Trump luistert.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 woensdag 8 juni 2022 @ 23:04:39 #173
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_205001151
Het zal niet voor niets zijn dat Trump altijd keihard gevochten heeft tegen oproepen om onder ede te getuigen. Ik kan me het gegil over perjury traps nog wel herinneren. Was dat onzin of was het met reden?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_205001461
Hé Mitch: gelijk oversteken? Supreme security bill tegen gun control maatregelen?
Only in America.
  Overall beste user 2022 donderdag 9 juni 2022 @ 00:19:16 #175
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_205001516
Boebert wordt wegens belastingshit onderzocht, schrijft NYT.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_205001599
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2022 14:39 schreef Ulx het volgende:
Ach natuurlijk.

[ twitter ]
twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_205001658
Eastman had uitstel gevraagd tot 16 juni, de rechter geeft hem tot maandag:

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_205001722
Race week starts *O*
  Overall beste user 2022 donderdag 9 juni 2022 @ 08:50:34 #179
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_205002170
quote:
10s.gif Op donderdag 9 juni 2022 00:59 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
[ twitter ]
Al die MAGA lui werken voor andere landen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 donderdag 9 juni 2022 @ 09:55:56 #180
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_205002533
Navarro in paniek. Blijkbaar verwacht hij geen bailout van Trump. Het lijkt me een prima waarschuwing voor de anderen.

twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 donderdag 9 juni 2022 @ 11:38:29 #181
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_205003236
De J6C zegt dat ze bewijs hebben dat Trump de opdracht gaf. Dat is een stevige uitspraak. Ik denk niet dat ze die doen als ze die niet waar kunnen maken.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_205004605
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2022 17:34 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Wel raar dat de politie je oppakt als ze je met een wapen zien. Ik kan me niet voorstellen dat Kavs dit kan waarderen, die zou toch moeten opkomen voor de man met verwijzingen naar 2A?
Je begrijpt niet dat het 2nd amendement er is om je zelf te verdedigen, niet om rechters waar je het mee oneens bent te vermoorden?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  Overall beste user 2022 donderdag 9 juni 2022 @ 14:24:03 #183
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_205004765
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2022 14:07 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Je begrijpt niet dat het 2nd amendement er is om je zelf te verdedigen, niet om rechters waar je het mee oneens bent te vermoorden?
Ik had begrepen dat 2A er was om tirannie mee te bestrijden.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_205004771
En hier is sprake van tirannie?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  Moderator donderdag 9 juni 2022 @ 14:32:57 #185
54278 crew  Tijger_m
42
pi_205004848
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2022 14:24 schreef Lyrebird het volgende:
En hier is sprake van tirannie?
quote:
A well regulated militia, being necessary to the security of a free state, the right of the people to keep and bear arms, shall not be infringed.
Ik zie hier niets over tirannie of zelfverdediging. Ik zie eigenlijk, en dat is uiteraard mijn interpretatie, dat de Founders dachten dat een militie een noodzaak was. Maar goed, net als met tirannie is dat een interpretatie.

Maar als je het argument van tirannie accepteert, prima, maar wie bepaald dan wat tirannie is? Mag iedereen dat voor zichzelf bepalen en daar conclusies uit trekken? Ook prima maar dan zou er geen enkel bezwaar zijn als deze man Kavanaugh of Biden om het leven brengt, toch?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  donderdag 9 juni 2022 @ 14:36:31 #186
8783 gbm
Estd. 2001
pi_205004883
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2022 14:32 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
[..]
Ik zie hier niets over tirannie of zelfverdediging. Ik zie eigenlijk, en dat is uiteraard mijn interpretatie, dat de Founders dachten dat een militie een noodzaak was. Maar goed, net als met tirannie is dat een interpretatie.
En een 'well regulated' militie bovendien, lijkt erop dat de Founders ook voorstander waren van goede wapenwetgeving... ;)
  Moderator donderdag 9 juni 2022 @ 14:42:17 #187
54278 crew  Tijger_m
42
pi_205004930
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2022 14:36 schreef gbm het volgende:

[..]
En een 'well regulated' militie bovendien, lijkt erop dat de Founders ook voorstander waren van goede wapenwetgeving... ;)
Ja, dat argument is vaker gemaakt maar daar is het Supreme Court niet in meegegaan, integendeel.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_205004985
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2022 17:34 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Wel raar dat de politie je oppakt als ze je met een wapen zien. Ik kan me niet voorstellen dat Kavs dit kan waarderen, die zou toch moeten opkomen voor de man met verwijzingen naar 2A?
Ik vind dit eigenlijk niet om over te grappen. Als een wappie aan linker- of rechterzijde een aanslag pleegt op een SCOTUS dan breekt de pleuris uit in de USA. Die ontvoering van Gretchen Whitmer was ook maar nipt verijdeld.
beter een knipoog dan een blauw oog
  Overall beste user 2022 donderdag 9 juni 2022 @ 14:50:30 #189
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_205004993
Of het tegen tirannie is of niet moet per definitie pas later worden bekeken. Vraag van te voren aan een tiran of hij afgeschoten mag worden en het antwoord zal NEE zijn. Dus dat schiet niet op. Daarom eerst schieten en pas daarna vragen stellen. Mocht blijken dat het onterecht was stelt de POTUS maar een nieuwe rechter voor en gaat de schutter de gevangenis in. Dat is wat de Founding Fathers wilden.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_205005208
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2022 15:15 schreef GarlandBriggs het volgende:

[..]
Kavanaugh's huis zou maar 1 toegangsdeur moeten hebben en als hij en zijn gezin allen goed bewapend zouden zijn, zou dit nooit gebeuren!

Verder wat thoughts and prayers natuurlijk. Als we toch eens wat meer zouden bidden......
Precies!

twitter

Wie sporen er nou niet :X
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Overall beste user 2022 donderdag 9 juni 2022 @ 15:34:36 #191
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_205005328
Eerste succes voor Abbott!

twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Moderator donderdag 9 juni 2022 @ 16:36:53 #192
54278 crew  Tijger_m
42
pi_205005806
Kunnen we allemaal een beetje normaal doen? Als de emoties zo hoog zitten als nu een beetje geetaleerd wordt neem dan even een timeout.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator donderdag 9 juni 2022 @ 16:40:36 #193
54278 crew  Tijger_m
42
pi_205005833
@Lyrebird

Het was overigens een serieuze vraag, wanneer mag je claimen dat er sprake in van tirannie en door wie mag dat dan bepaald worden?
Als je stelt dat je bij een dergelijke situatie de wapens op mag nemen dan vind ik dat prima maar geef dan antwoord op de vraag wat dan de condities zijn waaronder dat een optie is.

Dat lijkt mij een de bedoeling van discussies hier, iets waar jij recentelijk nog een voorstander van stelde te zijn. ;)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_205006078
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2022 16:40 schreef Tijger_m het volgende:
@:Lyrebird

Het was overigens een serieuze vraag, wanneer mag je claimen dat er sprake in van tirannie en door wie mag dat dan bepaald worden?
Als je stelt dat je bij een dergelijke situatie de wapens op mag nemen dan vind ik dat prima maar geef dan antwoord op de vraag wat dan de condities zijn waaronder dat een optie is.

Dat lijkt mij een de bedoeling van discussies hier, iets waar jij recentelijk nog een voorstander van stelde te zijn. ;)
Het lijkt me duidelijk dat men in China en HongKong te maken heeft met tirannie. De Russen weten ook wat tirannie is.

Ik kan me niet vinden in waar die seniele gek in het Witte Huis over raaskalt (met een approval rating < 40%), maar dat is nog geen tirannie. Laat 'm maar lekker raaskallen, want we weten allemaal dat hij daar de rekening voor gepresenteerd krijgt.

Andersom hebben we nu een SC dat een stokoude juridische misstand (Roe vs. Wade) probeert recht te zetten, en die wetgeving aan de Staten overlaat.

Is er sprake van tirranie door het SC? Nee. Ze doen waar ze voor zijn opgeleid. Het volk zal later aan zet komen, en kan 48 na dato wetgeving maken, ipv dat er wetgeving wordt opgelegd door 9 rechters.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  donderdag 9 juni 2022 @ 17:36:59 #195
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_205006214
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2022 17:18 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Het lijkt me duidelijk dat men in China en HongKong te maken heeft met tirannie. De Russen weten ook wat tirannie is.

Ik kan me niet vinden in waar die seniele gek in het Witte Huis over raaskalt (met een approval rating < 40%), maar dat is nog geen tirannie. Laat 'm maar lekker raaskallen, want we weten allemaal dat hij daar de rekening voor gepresenteerd krijgt.

Andersom hebben we nu een SC dat een stokoude juridische misstand (Roe vs. Wade) probeert recht te zetten, en die wetgeving aan de Staten overlaat.

Is er sprake van tirranie door het SC? Nee. Ze doen waar ze voor zijn opgeleid. Het volk zal later aan zet komen, en kan 48 na dato wetgeving maken, ipv dat er wetgeving wordt opgelegd door 9 rechters.
Het SC is al een tijdje niet meer representatief voor de bevolking als je rondvraag doet. En eigenlijk is het een SC die niet meer past bij de Amerikaan van nu. 60 jaar geleden misschien. Ik vraag me werkelijk af of benoeming voor het leven nog wel relevant is tegenwoordig.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_205006251
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2022 17:36 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]
Het SC is al een tijdje niet meer representatief voor de bevolking als je rondvraag doet. En eigenlijk is het een SC die niet meer past bij de Amerikaan van nu. 60 jaar geleden misschien. Ik vraag me werkelijk af of benoeming voor het leven nog wel relevant is tegenwoordig.
Is representatief zijn dan een voorwaarde? Je hoort er niemand over klagen, zo lang ze in de pas lopen met de Democraten.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_205006273
De overgrote meerderheid is voor abortus, die staten die steeds strictere wetgeving invoeren zijn de tyrranieke overheid in deze:

https://news.gallup.com/p(...)ographic-tables.aspx
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  Overall beste user 2022 donderdag 9 juni 2022 @ 18:03:03 #198
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_205006397
Ze pakken oude verworven rechten af. Daar is Willem van Oranje ook tegen in opstand gekomen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Moderator donderdag 9 juni 2022 @ 18:13:43 #199
54278 crew  Tijger_m
42
pi_205006460
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2022 17:18 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Het lijkt me duidelijk dat men in China en HongKong te maken heeft met tirannie. De Russen weten ook wat tirannie is.

Ik kan me niet vinden in waar die seniele gek in het Witte Huis over raaskalt (met een approval rating < 40%), maar dat is nog geen tirannie. Laat 'm maar lekker raaskallen, want we weten allemaal dat hij daar de rekening voor gepresenteerd krijgt.

Andersom hebben we nu een SC dat een stokoude juridische misstand (Roe vs. Wade) probeert recht te zetten, en die wetgeving aan de Staten overlaat.

Is er sprake van tirranie door het SC? Nee. Ze doen waar ze voor zijn opgeleid. Het volk zal later aan zet komen, en kan 48 na dato wetgeving maken, ipv dat er wetgeving wordt opgelegd door 9 rechters.
Maar dat laat de vraag onbeantwoord wie mag bepalen wat tirannie is.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Overall beste user 2022 donderdag 9 juni 2022 @ 18:23:25 #200
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_205006526
twitter


WTF?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 donderdag 9 juni 2022 @ 18:28:39 #201
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_205006557
Het lijkt voor J6 deelname te zijn. Prima, jezelf kandidaat stellen lijkt dus niet perse een stay-out-of-jail-free-card te zijn. Goed om te weten.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_205006974
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2022 17:36 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]
Het SC is al een tijdje niet meer representatief voor de bevolking als je rondvraag doet. En eigenlijk is het een SC die niet meer past bij de Amerikaan van nu. 60 jaar geleden misschien. Ik vraag me werkelijk af of benoeming voor het leven nog wel relevant is tegenwoordig.
Natuurlijk niet je kunt daar over alles stemmen en de belangrijkste krijgen een benoeming voor het leven. Dat is een recept om lekker te blijven hangen in je eigen wereldje.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  donderdag 9 juni 2022 @ 19:15:16 #203
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_205006975
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2022 17:45 schreef Barbusse het volgende:
De overgrote meerderheid is voor abortus, die staten die steeds strictere wetgeving invoeren zijn de tyrranieke overheid in deze:

https://news.gallup.com/p(...)ographic-tables.aspx
De overgrote meerderheid? 55% is eerder een krappe meerderheid. Zelfs sommigen die zich identificeren als 'liberal' of Democraat zijn pro-life afgaande op deze tabel. Dit geeft aan dat het prima zou zijn als het straks per staat wordt beslist.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  donderdag 9 juni 2022 @ 19:33:10 #204
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_205007182
Je kan het beter door de individu laten beslissen.
Géén kloon van tvlxd!
  Overall beste user 2022 donderdag 9 juni 2022 @ 19:38:47 #205
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_205007237
quote:
Spektakel verwacht bij hoorzittingen Capitool-bestorming: dit gaat er gebeuren https://www.nu.nl/buitenl(...)aat-er-gebeuren.html (via @nunl)
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  donderdag 9 juni 2022 @ 19:40:30 #206
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205007258
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2022 19:38 schreef Ulx het volgende:

[..]

Dit zullen ze heel toevallig wel achterwege laten gok ik:

twitter
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  Moderator donderdag 9 juni 2022 @ 19:43:08 #207
54278 crew  Tijger_m
42
pi_205007274
quote:
6s.gif Op donderdag 9 juni 2022 19:40 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Dit zullen ze heel toevallig wel achterwege laten gok ik:

[ twitter ]
Knap dat jij die zo herkent. Is het een imaginaire tekstballon met Antifa die wij niet kunnen zien of zo?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_205007428
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2022 19:43 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Knap dat jij die zo herkent. Is het een imaginaire tekstballon met Antifa die wij niet kunnen zien of zo?
Die zwarte kleren daaraan herken je toch antifa. Dat de meeste andere republikeinse zelf bedacht militie leden ook zo gekleed waren die dag is maar bijzaak.
  donderdag 9 juni 2022 @ 20:13:22 #209
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_205007626
Trump zei ook dat het antifa was, dus het moet wel waar zijn. Zo'n succesvolle zakenman zou nooit liegen.
Maar de linkse rechters zullen wel weer meer belang hechten aan feiten en bewijs. Doneer nu aan Trump om socialisme te verslaan!
Géén kloon van tvlxd!
pi_205008361
Vrees alleen dat die hoorzittingen nergens toe gaan leiden. Neemt niet weg dat ik reuze benieuwd ben naar de komende onthullingen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_205008942
quote:
6s.gif Op donderdag 9 juni 2022 19:40 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Dit zullen ze heel toevallig wel achterwege laten gok ik:

[ twitter ]
Ja ja ze zijn in het zwart DUS het is Antifa zeker :D

twitter

twitter

quote:
9. For example, on December 29, 2020, Tarrio posted a message on the social media
site Parler1 about the demonstration planned for January 6, 2021. Among other things, Tarrio
announced that the Proud Boys would "turn out in record numbers on Jan 6th but this time with a
twist... We will not be wearing our traditional Black and Yellow. We will be incognito and we
will be spread across downtown DC in smaller teams. And who knows....we might dress in all
BLACK for the occasion."
I believe the statement about dressing in "all BLACK" is a reference
to dressing like the group known as "Antifa," who the Proud Boys have identified as an enemy of
their movement and are often depicted in the media wearing all black to demonstrations.

10. On or around the same day, BIGGS posted a similar message to his followers on
Parler in which he stated, among other things, "we will not be attending DC in colors. We will be
blending in as one of you. You won't see us. You'll even think we are you . . .We are going to
smell like you, move like you, and look like you. The only thing we'll do that's us is think like us!
Jan 6th is gonna be epic."
I understand that BIGGS was directing these statements at "Antifa."

Bron
Ik kan me ook herinneren dat er vanwege deze uitspraken in de media destijds al gespeculeerd werd dat Antifa er ongetwijfeld de schuld van zou gaan krijgen als het op geweldadigheden ging uitdraaien :D

En ja hoor het Trumpvolk trapte er gretig in en een groot deel gelooft het nu nog. Zo voorspelbaar :')

[ Bericht 23% gewijzigd door Kijkertje op 09-06-2022 23:41:27 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_205009704
Wie van hier gaat de eerste zitting live volgen?
Of is het wachten op de samenvattingen morgenochtend ‘onze’ tijd.
pi_205009734
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juni 2022 23:14 schreef AnneX het volgende:
Wie van hier gaat de eerste zitting live volgen?
Of is het wachten op de samenvattingen morgenochtend ‘onze’ tijd.
Geen idee hoe lang het gaat duren (het begint om 2 uur onze tijd dacht ik) maar een deel ervan zal ik allicht wel zien ;)

twitter

:D

[ Bericht 39% gewijzigd door Kijkertje op 10-06-2022 01:27:54 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_205009968
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2022 18:23 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

WTF?
twitter

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  vrijdag 10 juni 2022 @ 02:13:28 #215
323401 Kijkertje
met filter
pi_205010261
Uit openingstatements Thompson en Cheney:

twitter

twitter

twitter


[ Bericht 30% gewijzigd door Kijkertje op 10-06-2022 02:39:11 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_205010273
Erkenning voor al het werk van Seth in Proof:
twitter
  vrijdag 10 juni 2022 @ 02:40:38 #217
323401 Kijkertje
met filter
pi_205010275
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 02:39 schreef AnneX het volgende:
Erkenning voor al het werk van Seth in Proof:
[ twitter ]
Finally!
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  vrijdag 10 juni 2022 @ 02:42:44 #218
323401 Kijkertje
met filter
pi_205010276
twitter

twitter

twitter

twitter

Voor alle beelden: Acyn en Aaron Rupar

[ Bericht 22% gewijzigd door Kijkertje op 10-06-2022 03:17:01 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  vrijdag 10 juni 2022 @ 03:20:14 #219
323401 Kijkertje
met filter
pi_205010281
Intussen bij Fox News:

twitter


[ Bericht 23% gewijzigd door Kijkertje op 10-06-2022 04:24:16 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_205010286
Voor mij is Stephen Miller dé kwade genius en strateeg achter trump.
En zijn naam hoor ik niet noemen.
Misschien heb ik het verkeerd.
  vrijdag 10 juni 2022 @ 03:33:53 #221
323401 Kijkertje
met filter
pi_205010290
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 03:27 schreef AnneX het volgende:
Voor mij is Stephen Miller dé kwade genius en strateeg achter trump.
En zijn naam hoor ik niet noemen.
Misschien heb ik het verkeerd.
Neu hij zal ongetwijfeld achter Trump hebben gestaan maar ik geloof niet dat hij betrokken was bij de planning van de coup. Ik heb zijn naam ook nooit horen noemen.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_205010302
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2022 17:45 schreef Barbusse het volgende:
De overgrote meerderheid is voor abortus, die staten die steeds strictere wetgeving invoeren zijn de tyrranieke overheid in deze:

https://news.gallup.com/p(...)ographic-tables.aspx
Je snapt niet dat die getallen nietszeggend zijn als ze niet per staat zijn uitgesplitst?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_205010303
quote:
6s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 02:42 schreef Kijkertje het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
Voor alle beelden: Acyn en Aaron Rupar
En wat is je eigen mening daarover, linkdumper?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  vrijdag 10 juni 2022 @ 05:01:45 #224
323401 Kijkertje
met filter
pi_205010308
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 04:43 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
En wat is je eigen mening daarover, linkdumper?
Mening waarover? Er worden feiten getoond wat er daadwerkelijk gebeurd is en wat getuigen voor de commissie verklaard hebben :?
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  vrijdag 10 juni 2022 @ 06:15:32 #225
323401 Kijkertje
met filter
pi_205010326
Wat in deze hearing getoond werd is:

- Trump wist dat er geen sprake van grootschalige fraude was. Barr, Ivanka en aides hebben hem dat herhaaldelijk verteld.
- Trump ging alsnog door met zijn STOP THE STEAL kruistocht en ontving op 18 dec. Flynn, Giuliani, Powell ea op het Witte Huis zonder dat zijn advocaten en aides daarvan op de hoogte waren om plannen te bespreken zoals militaire inzet om stemmachines in beslag te nemen
- Trump deed vervolgens een oproep om naar DC te komen op 6 januari 'Be there, will be wild!'
- Verschillende extreem rechtse groeperingen zagen dat als 'a call to arms'
- Op social media was er daarna een duidelijk piek in berichten met die strekking waarbij oa een commandostructuur werd opgezet in een chat met de naam 'Ministry of Self Defense'
- Proud Boys en Oath Keepers verzamelden zich al vroegtijdig (een deel in legerkledij en/of kogelvrije vesten) bij het Capitool ipv bij de toespraak van Trump en waren ook de initiatiefnemers bij de aanval.
- Trump moedigde zijn aanhang in zijn toespraak (illegaal) aan naar het Capitool te lopen en zei dat hij zou meelopen
- Trump heeft gezegd dat zijn aanhang mss wel gelijk had en Mike Pence de chant 'Hang Mike Pence' verdiende
- Trump zelf heeft die dag NIET de National Guard/ DOJ gebeld voor hulp. Dat deed Pence.

De hele openingsspeech van Liz Cheney vat samen wat er gaat komen:


Oh en verschillende Republikeinen hebben gebedeld om een pardon voor hun aandeel in de gebeurtenissen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Kijkertje op 10-06-2022 06:47:24 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  vrijdag 10 juni 2022 @ 06:26:33 #226
323401 Kijkertje
met filter
pi_205010333
twitter

Die dus op 6 jan. deze email stuurde naar John Eastman Trump's medeplotter die het plan bedacht om de Electoral Count in het Congres te laten stoppen door Mike Pence:



[ Bericht 8% gewijzigd door Kijkertje op 10-06-2022 06:33:44 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_205010445
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2022 18:23 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

WTF?
In verband met de 6 jan bestorming: https://www.washingtonpos(...)sted-michigan-jan-6/

Gaat sowieso lekker met GOP kandidaten in Michigan: https://www.washingtonpos(...)d=lk_inline_manual_9
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_205010603
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 04:42 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Je snapt niet dat die getallen nietszeggend zijn als ze niet per staat zijn uitgesplitst?
Je snapt niet dat ondanks dat nog steeds een meerderheid is voor abortus en dat dat aantal, kijkende naar de opsplitsing naar leeftijd, alleen nog maar zal groeien? Die prairietaliban is de terreur van de minderheid.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  vrijdag 10 juni 2022 @ 08:35:41 #229
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_205010671
Lol, dus Trump zei letterlijk dat het Pence's verdiende loon is als ie opgehangen wordt _O-
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_205010743
quote:
6s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 06:15 schreef Kijkertje het volgende:
Wat in deze hearing getoond werd is:

- Trump wist dat er geen sprake van grootschalige fraude was. Barr, Ivanka en aides hebben hem dat herhaaldelijk verteld.
- Trump ging alsnog door met zijn STOP THE STEAL kruistocht en ontving op 18 dec. Flynn, Giuliani, Powell ea op het Witte Huis zonder dat zijn advocaten en aides daarvan op de hoogte waren om plannen te bespreken zoals militaire inzet om stemmachines in beslag te nemen
- Trump deed vervolgens een oproep om naar DC te komen op 6 januari 'Be there, will be wild!'
- Verschillende extreem rechtse groeperingen zagen dat als 'a call to arms'
- Op social media was er daarna een duidelijk piek in berichten met die strekking waarbij oa een commandostructuur werd opgezet in een chat met de naam 'Ministry of Self Defense'
- Proud Boys en Oath Keepers verzamelden zich al vroegtijdig (een deel in legerkledij en/of kogelvrije vesten) bij het Capitool ipv bij de toespraak van Trump en waren ook de initiatiefnemers bij de aanval.
- Trump moedigde zijn aanhang in zijn toespraak (illegaal) aan naar het Capitool te lopen en zei dat hij zou meelopen
- Trump heeft gezegd dat zijn aanhang mss wel gelijk had en Mike Pence de chant 'Hang Mike Pence' verdiende
- Trump zelf heeft die dag NIET de National Guard/ DOJ gebeld voor hulp. Dat deed Pence.

De hele openingsspeech van Liz Cheney vat samen wat er gaat komen:


Oh en verschillende Republikeinen hebben gebedeld om een pardon voor hun aandeel in de gebeurtenissen.

Ik had een gruwelijke hekel aan Dick Cheney als degene die aan de touwtjes trok toen Bush president was, maar vind dat Liz Cheney het prima doet.
pi_205010761
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 04:43 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
En wat is je eigen mening daarover, linkdumper?
Het is erg prettig, dat iemand de moeite neemt voor een overzicht cq. samenvatting om de volgende ochtend bij te lezen.
Dank @Kijkertje 🇺🇸

Dan kan ik jouw visie ook meenemen in het overzicht.
Erg prettig om over en weer de argumenten èn de feiten mee te krijgen en dan zelf een mening te vormen.
pi_205010775
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 08:35 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Lol, dus Trump zei letterlijk dat het Pence's verdiende loon is als ie opgehangen wordt _O-
Er wordt nu net gedaan of het nieuwe info is...

In de media gingen toen ook al dezelfde berichten dat Trump dit had opgeroepen.

Is het nu nieuws omdat we nu niet meer in de "Trump-flow" zitten ofzo?
  vrijdag 10 juni 2022 @ 09:07:46 #233
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_205010864
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 08:56 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Er wordt nu net gedaan of het nieuwe info is...

In de media gingen toen ook al dezelfde berichten dat Trump dit had opgeroepen.

Is het nu nieuws omdat we nu niet meer in de "Trump-flow" zitten ofzo?
Ik heb het nooit eerder gehoord in ieder geval.

Het is nu (weer) nieuws omdat dit net besproken werd echter.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_205010935
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 09:07 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Ik heb het nooit eerder gehoord in ieder geval.

Het is nu (weer) nieuws omdat dit net besproken werd echter.
Lees dat het idd nieuws is dat hij letterlijk de opdracht gaf.

Had de oproep destijds eigenlijk al wat geconcludeerd uit het feit dat hij zeer mild was en volledige support gaf aan de groep die 'm wilde ophangen het zelfs wilde onderbouwen.

----
Former President Donald Trump in an interview defended supporters who threatened to "hang" his vice president on the day of the Jan. 6 attack on the Capitol.

Speaking with ABC News reporter Jonathan Karl for his new book, Trump was asked if he was concerned about then-Vice President Mike Pence during the Jan. 6 Capitol riot, as Pence had to be rushed to safety when Trump's supporters stormed the building.

"No, I thought he was well protected," Trump responded, per Axios. "And I heard that he was in good shape."

Karl pointed out there were "terrible" chants that day, including to "hang Mike Pence," but Trump said, "Well, the people were very angry."

Trump has claimed Pence should have taken steps to overturn his 2020 election loss to President Biden, but Pence affirmed on Jan. 6 that the Constitution does not give him the power to "determine which electoral votes should be counted and which should not." Trump subsequently tweeted that Pence "didn't have the courage to do what should have been done" as his supporters stormed the building to stop the election certification and the vice president sheltered from them on a loading dock in an underground parking garage. Trump was later impeached for inciting the Jan. 6 riot.

In his interview with Karl, which was conducted in March 2021, Trump also claimed it's "common sense" that Pence should have stopped the certification of the election results, asking, "How can you pass on a fraudulent vote to Congress?" There is no evidence of widespread voter fraud in the 2020 election. This was the latest revelation from Karl after it was reported that his book also reveals Trump threatened to leave the Republican Party in a call with Republican National Committee Chair Ronna McDaniel on his very last day as president.
---

November '21
https://theweek.com/donal(...)-mike-pence-on-jan-6
pi_205010957
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 08:19 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Je snapt niet dat ondanks dat nog steeds een meerderheid is voor abortus en dat dat aantal, kijkende naar de opsplitsing naar leeftijd, alleen nog maar zal groeien? Die prairietaliban is de terreur van de minderheid.
Democratie moet nu natuurlijk ook niet de terreur van de meerderheid te zijn. In een volwassen democratie geef je ieder individu een redelijke vrijheid waarbij men kan doen en laten wat men wilt zolang men anderen daarmee maar niet fysieke schade aan doet. Dat er dan concessies gemaakt moeten worden hoort erbij. Als men bestaande vrijheden als abortus wilt gaan verbieden omdat er nu lokaal een erg conservatieve wind waait heeft dat niet veel met democratie te maken in mijn optiek, maar alles met ideologische zaken om ongewenst gedrag wat geen ander levend individu schaad maar in het door hun gewenste keurslijf te drukken.
  vrijdag 10 juni 2022 @ 09:35:39 #236
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_205011055
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 08:19 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Je snapt niet dat ondanks dat nog steeds een meerderheid is voor abortus en dat dat aantal, kijkende naar de opsplitsing naar leeftijd, alleen nog maar zal groeien? Die prairietaliban is de terreur van de minderheid.
Wat is precies de prairietaliban? Er is totaal geen sprake van terreur, ik krijg voornamelijk het idee dat jijzelf nogal pro-abortus bent en daarom vindt dat dit ook maar de norm in de VS moet zijn. Helaas, maar dat is niet hoe het werkt. Het is een behoorlijk gecompliceerde en gevoelige aangelegenheid waar ook enorm veel Amerikanen tegen zijn. Vanuit dat perspectief is het prima als het per staat kan worden beslist.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  Moderator vrijdag 10 juni 2022 @ 09:38:45 #237
5428 crew  miss_sly
pi_205011083
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 09:35 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Wat is precies de prairietaliban? Er is totaal geen sprake van terreur, ik krijg voornamelijk het idee dat jijzelf nogal pro-abortus bent en daarom vindt dat dit ook maar de norm in de VS moet zijn. Helaas, maar dat is niet hoe het werkt. Het is een behoorlijk gecompliceerde en gevoelige aangelegenheid waar ook enorm veel Amerikanen tegen zijn. Vanuit dat perspectief is het prima als het per staat kan worden beslist.
Het is prima als per persoon beslist kan worden of een abortus wel of niet een optie is :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_205011177
Iedere conservatieve republikein zou moeten gruwelen van wetgeving die zwaar ingrijpt in de persoonlijke levenssfeer. In een aantal staten zoals Texas heeft een lijk letterlijk meer rechten dan een jonge vrouw qua lichamelijke integriteit.

Dat oude conservatieve mensen gaan beslissen over iemands anders haar leven is simpelweg niet verdedigbaar, en al helemaal niet als hun mening over abortus een minderheidsmening is.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  vrijdag 10 juni 2022 @ 09:58:52 #239
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_205011249
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 09:35 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Wat is precies de prairietaliban? Er is totaal geen sprake van terreur, ik krijg voornamelijk het idee dat jijzelf nogal pro-abortus bent en daarom vindt dat dit ook maar de norm in de VS moet zijn. Helaas, maar dat is niet hoe het werkt. Het is een behoorlijk gecompliceerde en gevoelige aangelegenheid waar ook enorm veel Amerikanen tegen zijn. Vanuit dat perspectief is het prima als het per staat kan worden beslist.
Er zijn bomaanslagen geweest op abortusklinieken. Hoezo geen terreur?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_205011305
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2022 21:17 schreef KoosVogels het volgende:
Vrees alleen dat die hoorzittingen nergens toe gaan leiden. Neemt niet weg dat ik reuze benieuwd ben naar de komende onthullingen.
Dat roep ik al sinds er bekend was geworden dat deze hoorzittingen zullen plaatsvinden.
Het doel is dan ook niet om iemand achter de tralies te krijgen of iets dergelijks. Het doel is om dit zo lang en mogelijk in het nieuws te houden met als doel electorale winst.
Met de huidige economische situatie in de VS zouden deze hearings best averechts kunnen werken.
Laten we eerlijk wezen, wie zit er nu te wachten op politiek theater terwijl de gemiddelde Amerikaan moeite heeft om rond te komen?
  vrijdag 10 juni 2022 @ 10:12:50 #241
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_205011345
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 09:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Er zijn bomaanslagen geweest op abortusklinieken. Hoezo geen terreur?
Dat kun je zeker zo categoriseren, net zoals dergelijke acties bij anti-abortus organisaties meer dan eens gebeuren. Maar het idee van terreur werd niet gebruikt binnen de context van dit soort vandalisme en terrorisme. Het ging over wetgeving, dat is iets anders.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_205011346
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 09:52 schreef Barbusse het volgende:
Iedere conservatieve republikein zou moeten gruwelen van wetgeving die zwaar ingrijpt in de persoonlijke levenssfeer. In een aantal staten zoals Texas heeft een lijk letterlijk meer rechten dan een jonge vrouw qua lichamelijke integriteit.

Dat oude conservatieve mensen gaan beslissen over iemands anders haar leven is simpelweg niet verdedigbaar, en al helemaal niet als hun mening over abortus een minderheidsmening is.
Conservatieve Republikeinen gruwelen ook van wetgeving die zwaar ingrijpt op de persoonlijke levenssfeer. Daarom zijn de meesten pro life, het niet toestaan van abortus beschermt de persoonlijke levenssfeer van een foetus.
pi_205011358
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 09:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Er zijn bomaanslagen geweest op abortusklinieken. Hoezo geen terreur?
Bomaanslagen, mishandelingen, doodsbedreigingen en moord, you name it.

https://www.cbsnews.com/a(...)y-its-getting-worse/

En dat staat nog los van de draconische anti abortuswetgeving in een aantal staten.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_205011367
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 10:12 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Conservatieve Republikeinen gruwelen ook van wetgeving die zwaar ingrijpt op de persoonlijke levenssfeer. Daarom zijn de meesten pro life, het niet toestaan van abortus beschermt de persoonlijke levenssfeer van een foetus.
En vaak pro 2A. 2A dat voor deze mensen best wel wat kapotgeschoten kinderen waard is. Heel dat ProLife is dan ook één grote grap.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  vrijdag 10 juni 2022 @ 10:15:26 #245
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_205011370
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 09:52 schreef Barbusse het volgende:
Iedere conservatieve republikein zou moeten gruwelen van wetgeving die zwaar ingrijpt in de persoonlijke levenssfeer. In een aantal staten zoals Texas heeft een lijk letterlijk meer rechten dan een jonge vrouw qua lichamelijke integriteit.

Dat oude conservatieve mensen gaan beslissen over iemands anders haar leven is simpelweg niet verdedigbaar, en al helemaal niet als hun mening over abortus een minderheidsmening is.
Op welke vlakken wordt de lichamelijke integriteit van jonge vrouwen dan nog meer geschonden? Want als ik dit zo lees klinkt het alsof er veel meer aan de hand is. Het is ook opvallend hoe je leeftijd hier cruciaal maakt, dat is ageism hè, dat mag niet natuurlijk, hihi.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_205011375
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 10:15 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
En vaak pro 2A. 2A dat voor deze mensen best wel wat kapotgeschoten kinderen waard is. Heel dat ProLife is dan ook één grote grap.
Kinderen kapot schieten is illegaal.
pi_205011395
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 10:12 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Conservatieve Republikeinen gruwelen ook van wetgeving die zwaar ingrijpt op de persoonlijke levenssfeer. Daarom zijn de meesten pro life, het niet toestaan van abortus beschermt de persoonlijke levenssfeer van een foetus.
Een klompje cellen zonder enig bewustzijn heeft geen persoonlijke levenssfeer. En het is gewoon hypocriet, want als ze zo Pro life zouden zijn zouden ze ook alles in het werk stellen om moeder en kind bij te staan na de geboorte.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  vrijdag 10 juni 2022 @ 10:20:18 #248
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_205011401
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 10:14 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Bomaanslagen, mishandelingen, doodsbedreigingen en moord, you name it.

https://www.cbsnews.com/a(...)y-its-getting-worse/

En dat staat nog los van de draconische anti abortuswetgeving in een aantal staten.
Goed dat je daarover begint. De FBI moest gisteren nog een bewapend individu uit de tuin plukken bij Kavanaugh die hem wilde omleggen. En ook werd drie dagen terug dit centrum voor zwangere vrouwen in North Carolina getroffen door vandalisme en bedreiging:

'If abortions aren't safe neither are you'

twitter
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_205011451
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 10:16 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Kinderen kapot schieten is illegaal.
foetussen zijn geen levensvatbare kinderen.

Niet getrainde mensen met zeer snel schietende aanvalswapens uitrusten en deze zomaar overal mee mogen nemen zodat wanneer men wilt flink wat slachtoffers kan maken is natuurlijk heel normaal in een 3e wereldland. :D
pi_205011465
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 10:07 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Dat roep ik al sinds er bekend was geworden dat deze hoorzittingen zullen plaatsvinden.
Het doel is dan ook niet om iemand achter de tralies te krijgen of iets dergelijks. Het doel is om dit zo lang en mogelijk in het nieuws te houden met als doel electorale winst.
Met de huidige economische situatie in de VS zouden deze hearings best averechts kunnen werken.
Laten we eerlijk wezen, wie zit er nu te wachten op politiek theater terwijl de gemiddelde Amerikaan moeite heeft om rond te komen?
Ik zie het als een laatste ultieme poging om de feiten door de Amerikaanse samenleving te verspreiden. Een flink deel daarvan zit volledig vast in de fake narratieven van Fox en MAGA zenders. Wat we tijdens deze hoorzittingen zien is de waarheid. En de feiten zoals het ECHT is gegaan. Dat het maar voor het nageslacht bewaard mag mogen worden. Ik zie overigens niks veranderen aan de uitkomst, maar het is fijn om te lezen dat wat we allemaal al wisten inderdaad zo was.

Het is net als met MH17. Er gebeurt wat, het is vrijwel direct duidelijk wat en hoe en vervolgens roepen de Russen en Putinlovers "Nee het was A! Nee het was B! Nee, het was C! Nee het was toch B!'. En dat zie je de Republikeinen ook doen. Telkens de argumentatie wijzigen, telkens het narratief proberen te shiften als de waarheid weer eens helder wordt. Terwijl het allemaal vanaf het begin al duidelijk was: Een insurrectie/coup-poging waarin de Republikeinen onder leiding van Trump het volk ophitsten.
beter een knipoog dan een blauw oog
  vrijdag 10 juni 2022 @ 10:29:27 #251
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_205011480
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 10:19 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Een klompje cellen zonder enig bewustzijn heeft geen persoonlijke levenssfeer. En het is gewoon hypocriet, want als ze zo Pro life zouden zijn zouden ze ook alles in het werk stellen om moeder en kind bij te staan na de geboorte.
Bewustzijn ontwikkelt zich bij een kind pas schijnbaar vanaf enkele maanden na de geboorte:
quote:
For everyone who's looked into an infant's sparkling eyes and wondered what goes on in its little fuzzy head, there's now an answer. New research shows that babies display glimmers of consciousness and memory as early as 5 months old.

For decades, neuroscientists have been searching for an unmistakable signal of consciousness in electrical brain activity. Such a sign could determine whether minimally conscious or anesthetized adults are aware—and when consciousness begins in babies.

Bron: Science
En dan is het dus nog niet eens volledig ontwikkelt. Dit zijn dus volgens jouw redenatie ook maar 'klompjes cellen'? Misschien ben je dan ook wel een voorstander van het controversiële 'after-birth abortion' waar ooit eens over werd geschreven in de Journal of Medical Ethics.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_205011489
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 10:19 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Een klompje cellen zonder enig bewustzijn heeft geen persoonlijke levenssfeer. En het is gewoon hypocriet, want als ze zo Pro life zouden zijn zouden ze ook alles in het werk stellen om moeder en kind bij te staan na de geboorte.
Kinderen hebben/krijgen valt altijd nog onder je eigen persoonlijke verantwoordelijkheid. Ik weet niet wat de verschillende staten voor programma’s hebben om alleenstaande moeders te helpen maar dat is verder ook niet zo relevant.
Het is beter om een kans op het leven te hebben dan dat die kans van je word weggenomen omdat een zwangerschap even niet uitkomt.
pi_205011514
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 10:29 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Bewustzijn ontwikkelt zich bij een kind pas schijnbaar vanaf enkele maanden na de geboorte:

Nou als we dan bewustzijn als maat nemen kunnen we dus concluderen dat abortus tot de 5e maand geen probleem zou moeten zijn voor elk liberaal denkend persoon die voor persoonlijke vrijheden is zonder dat dit anderen bewust levende individuen fysiek raakt. ^O^
pi_205011524
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 10:27 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Ik zie het als een laatste ultieme poging om de feiten door de Amerikaanse samenleving te verspreiden. Een flink deel daarvan zit volledig vast in de fake narratieven van Fox en MAGA zenders. Wat we tijdens deze hoorzittingen zien is de waarheid. En de feiten zoals het ECHT is gegaan. Dat het maar voor het nageslacht bewaard mag mogen worden. Ik zie overigens niks veranderen aan de uitkomst, maar het is fijn om te lezen dat wat we allemaal al wisten inderdaad zo was.

Het is net als met MH17. Er gebeurt wat, het is vrijwel direct duidelijk wat en hoe en vervolgens roepen de Russen en Putinlovers "Nee het was A! Nee het was B! Nee, het was C! Nee het was toch B!'. En dat zie je de Republikeinen ook doen. Telkens de argumentatie wijzigen, telkens het narratief proberen te shiften als de waarheid weer eens helder wordt. Terwijl het allemaal vanaf het begin al duidelijk was: Een insurrectie/coup-poging waarin de Republikeinen onder leiding van Trump het volk ophitsten.
Zo zou je het kunnen zien, ik geloof alleen niet dat de insteek niet zozeer waarheidsvinding is maar eerder een manier om 6 januari in het nieuws te houden. Wat ook de uitkomst zal zijn van deze hearings, het zal weinig stemmen veranderen en zolang het niet in het nieuws blijft vergeten de Amerikanen wat er is gebeurt.
pi_205011530
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 10:25 schreef Basp1 het volgende:

[..]
foetussen zijn geen levensvatbare kinderen.

Niet getrainde mensen met zeer snel schietende aanvalswapens uitrusten en deze zomaar overal mee mogen nemen zodat wanneer men wilt flink wat slachtoffers kan maken is natuurlijk heel normaal in een 3e wereldland. :D
Omdat het niet levensvatbaar wilt nog niet zeggen dat het leven dan niets waard is.
pi_205011540
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 10:30 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Kinderen hebben/krijgen valt altijd nog onder je eigen persoonlijke verantwoordelijkheid. Ik weet niet wat de verschillende staten voor programma’s hebben om alleenstaande moeders te helpen maar dat is verder ook niet zo relevant.
Het is beter om een kans op het leven te hebben dan dat die kans van je word weggenomen omdat een zwangerschap even niet uitkomt.
Zeg dat tegen slachtoffers van verkrachting.

Empathie van een pantoffeldiertje, die prolife figuren.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  vrijdag 10 juni 2022 @ 10:40:10 #257
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_205011550
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 10:33 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Nou als we dan bewustzijn als maat nemen kunnen we dus concluderen dat abortus tot de 5e maand geen probleem zou moeten zijn voor elk liberaal denkend persoon die voor persoonlijke vrijheden is zonder dat dit anderen bewust levende individuen fysiek raakt. ^O^
Het gaat hier over de tijd na de geboorte. Een kind wordt dus geboren zonder bewustzijn.
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 10:38 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Zeg dat tegen slachtoffers van verkrachting.

Empathie van een pantoffeldiertje, die prolife figuren.
Dat is minder dan 1%. Probeer je die nu als de norm te presenteren?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_205011588
Vannacht zag ik de openingsstatements van Thompson en Cheney.
Sterke voordrachten van hen.
Het was een staatsgreeppoging van Trump en dit door de vingers zien kan een volgende overgang van presidenten weer gewelddadig maken, de Amerikaanse democratie ondermijnen
quote:
Toen Trump-aanhangers op 6 januari 2021 scandeerden dat ze vicepresident Pence wilden ophangen, reageerde Trump daar positief op. Dat zei vicevoorzitter Cheney van de onderzoekscommissie die de Capitoolbestorming van die dag onderzoekt. "Het is zijn verdiende loon", was Trumps reactie volgens zijn eigen adviseurs, deelde de Republikeinse met een hoorbaar geschrokken zaal.
https://nos.nl/artikel/24(...)-zijn-verdiende-loon
pi_205011594
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 10:38 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Zeg dat tegen slachtoffers van verkrachting.

Empathie van een pantoffeldiertje, die prolife figuren.
Dus als er een uitzondering zou zijn voor mensen die verkracht zijn zou je er dan vrede mee hebben dat het recht op abortus beperkt word?
Ik vraag dit om dat dit punt altijd gemaakt word als het gaat om het beperken van het recht op abortus.
  Moderator vrijdag 10 juni 2022 @ 10:49:12 #260
54278 crew  Tijger_m
42
pi_205011608
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 10:29 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Bewustzijn ontwikkelt zich bij een kind pas schijnbaar vanaf enkele maanden na de geboorte:
[..]
En dan is het dus nog niet eens volledig ontwikkelt. Dit zijn dus volgens jouw redenatie ook maar 'klompjes cellen'? Misschien ben je dan ook wel een voorstander van het controversiële 'after-birth abortion' waar ooit eens over werd geschreven in de Journal of Medical Ethics.
Typerend weer, een item aanhalen wat een enorme berg kritiek vanuit alle hoeken heeft gekregen om iemand mee weg te zetten.

Doe dat gewoon lekker niet?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_205011609
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 10:40 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het gaat hier over de tijd na de geboorte. Een kind wordt dus geboren zonder bewustzijn.
[..]

Ow verkeerd gelezen. Nou maar wat vind jij als liberaal nu van een verbod bij vrouwen om eigen een keuze te maken dat er een niet levensvatbare foetus uit je lichaam gehaald mag worden.
pi_205011610
Om nog maar te zwijgen over vrouwen voor wie een zwangerschap een enorm gezondheisrisico meebrengt voor moeder en kind, iets waar men meestal pas achterkomt nadat men zwanger raakt.

Oh, en je kunt ook aangeklaagd worden voor doodslag als je een miskraam krijgt :')
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  Moderator vrijdag 10 juni 2022 @ 10:50:13 #263
54278 crew  Tijger_m
42
pi_205011615
quote:
11s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 10:20 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Goed dat je daarover begint. De FBI moest gisteren nog een bewapend individu uit de tuin plukken bij Kavanaugh die hem wilde omleggen. En ook werd drie dagen terug dit centrum voor zwangere vrouwen in North Carolina getroffen door vandalisme en bedreiging:

'If abortions aren't safe neither are you'

[ twitter ]
Moeten we de lijst met moorden door pro-life organisaties en personen er ook bijpakken of snap je zelf ook wel dat dit extremen zijn die niet de norm vormen?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_205011635
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 10:47 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Dus als er een uitzondering zou zijn voor mensen die verkracht zijn zou je er dan vrede mee hebben dat het recht op abortus beperkt word?
Ik vraag dit om dat dit punt altijd gemaakt word als het gaat om het beperken van het recht op abortus.
Nee, ik vind dat de beslissing hiervoor bij de vrouw ligt, whatever de reden.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  vrijdag 10 juni 2022 @ 10:56:01 #265
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_205011651
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 10:49 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Typerend weer, een item aanhalen wat een enorme berg kritiek vanuit alle hoeken heeft gekregen om iemand mee weg te zetten.

Doe dat gewoon lekker niet?
Ik volg slechts de lijn van redeneren, want zodra bewustzijn als graadmeter moet dienen kom je dus na de geboorte uit. En dat dit artikel voor veel controversie heeft gezorgd heb je helemaal gelijk in, dat vermeld ik daarom ook netjes in mijn post.
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 10:49 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Ow verkeerd gelezen. Nou maar wat vind jij als liberaal nu van een verbod bij vrouwen om eigen een keuze te maken dat er een niet levensvatbare foetus uit je lichaam gehaald mag worden.
Ik ben geen fan van abortus maar denk dat er altijd een uitzondering moet zijn voor zaken zoals incest of verkrachting. Dat sommige conservatieven in de VS zelfs vinden dat een vrouw dan alsnog het kind zou moeten houden vind ik echt gekkenwerk. In de context van de VS zou ik dus 'pro-choice, but legal only in a few circumstances' zijn.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_205011657
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 08:56 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Er wordt nu net gedaan of het nieuwe info is...

In de media gingen toen ook al dezelfde berichten dat Trump dit had opgeroepen.

Is het nu nieuws omdat we nu niet meer in de "Trump-flow" zitten ofzo?
Vermoedelijk omdat diverse mensen hetzelfde onder ede hebben verklaard.
FWIW
pi_205011671
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 10:56 schreef HowardRoark het volgende:


Ik ben geen fan van abortus maar denk dat er altijd een uitzondering moet zijn voor zaken zoals incest of verkrachting. Dat sommige conservatieven in de VS zelfs vinden dat een vrouw dan alsnog het kind zou moeten houden vind ik echt gekkenwerk. In de context van de VS zou ik dus 'pro-choice, but legal only in a few circumstances'.
Het was niet de vraag of je fan van abortus was maar wat er liberaal is aan vrouwen keuzes te ontzeggen om een niet levensvatbare vrucht te laten aborteren. Liberaal staat voor mensen keuzes te geven en niet te onderdrukken met wat ouderwetse en niet onderbouwde onderbuikgevoelens.
pi_205011680
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 10:57 schreef AnneX het volgende:

[..]
Vermoedelijk omdat diverse mensen hetzelfde onder ede hebben verklaard.
FWIW
Ja, eens, wel belangrijk. Anders kan het veel makkelijker afgedaan worden als iemand die maar wat zegt.
pi_205012093
Zie clip waar Cheney Trump citeerde die het geschreeuw Mike Pence te vermoorden leek te steunen
https://www.vrt.be/vrtnws(...)g-tijdens-hoorzitti/

quote:
"Mike Pence deserves it... "


[ Bericht 0% gewijzigd door Bluesdude op 10-06-2022 14:41:52 ]
pi_205012218
Trump wist van te voren dat er plannen waren van velen het Capitool te bestormen en binnen te dringen.
En hij moedigde dat aan in de speech van die ochtend op 6 januari.
Maar kun je zijn voorkennis bewijzen ?
Steve Bannon had die voorkennis -- radio talkshow 5 januari-- : all hell is going to break loose tomorrow .
Het is aan te nemen dat hij zijn kennis met Trump besprak

Cheney zegt getuigenverklaringen te hebben die aantonen dat de 'white house' vooraf wist van de geweldsplannen

[ Bericht 0% gewijzigd door Bluesdude op 10-06-2022 12:26:11 ]
  Overall beste user 2022 vrijdag 10 juni 2022 @ 13:45:18 #271
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_205012960
Trump wilde Pence echt laten lynchen. Wauw.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 vrijdag 10 juni 2022 @ 13:48:57 #272
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_205013000
Kuschner zei dat hij heel druk was met het regelen van pardons. Heeft hij aangegeven hoeveel hij per pardon kreeg?


twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_205013149
Momenteel heb ik tijd om cnn te volgen naast werk.
Nog geen Republikein gezien. 🙃
pi_205013219
Link dump. Via George Conway.
twitter
  Overall beste user 2022 vrijdag 10 juni 2022 @ 14:23:20 #275
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_205013248
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 14:04 schreef AnneX het volgende:

Nog geen Republikein gezien. 🙃
De Trumpisten in dit topique lijken het ook liever over andere onderwerpen te hebben.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Moderator vrijdag 10 juni 2022 @ 14:28:29 #276
54278 crew  Tijger_m
42
pi_205013276
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 13:48 schreef Ulx het volgende:
Kuschner zei dat hij heel druk was met het regelen van pardons. Heeft hij aangegeven hoeveel hij per pardon kreeg?

[ twitter ]
Ik ga dit soort posts verder modereren, ik laat deze even staan als voorbeeld maar dit is gewoon een mening op Twitter die nauwelijks feitelijk is en in mijn opinie niets toevoegt hier, Twitter kan best waarde hebben als er feitelijke zaken of analyses gepost worden maar dit vind ik daar niet onder vallen, ik vind het prima dat je weergeeft wat hier gezegd word als dat jouw mening is maar ik vind dit inhoudelijk veel te zwak

Laten we vooral niet vergeten dat het op FOK! om jouw mening gaat, niet die van een anonieme Twitteraar.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_205013335
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 14:28 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
[modbreak]Ik ga dit soort posts verder modereren, ik laat deze even staan als voorbeeld maar dit is gewoon een mening op Twitter die nauwelijks feitelijk is en in mijn opinie niets toevoegt hier, Twitter kan best waarde hebben als er feitelijke zaken of analyses gepost worden maar dit vind ik daar niet onder vallen, ik vind het prima dat je weergeeft wat hier gezegd word als dat jouw mening is maar ik vind dit inhoudelijk veel te zwak

Laten we vooral niet vergeten dat het op FOK! om jouw mening gaat, niet die van een anonieme Twitteraar.
[/modbreak]
Mijn dank is groot.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  Overall beste user 2022 vrijdag 10 juni 2022 @ 14:46:08 #278
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_205013398
Ik stel een vraag en start een discussie gebaseerd op de uitspraken van Kushner.

Ik begrijp dat dat dus niet mag als er tweet van een gerespecteerde journalist bij staat.

Mag het wel zonder de bron?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 vrijdag 10 juni 2022 @ 14:49:24 #279
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_205013436
In dat geval:

Kushner zei dat dat hij het te druk had met pardons regelen om alle illegale shit van Trump te kunnen zien. Denken jullie dat Kushner de pardons verkocht?

Bron: de hoorzitting.

Zo beter?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 vrijdag 10 juni 2022 @ 14:52:58 #280
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_205013467
350 Proud Boys gingen niet eerst naar de rally maar direct naar het capitool.

Ik vind dat opvallend, wat vinden jullie?

Bron: de hoorzitting.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_205013547
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 10:40 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het gaat hier over de tijd na de geboorte. Een kind wordt dus geboren zonder bewustzijn.
[..]
Dat is minder dan 1%. Probeer je die nu als de norm te presenteren?
Ach, 0.6% ofzo identificeert zich als transgender in de USA, maar WC's voor ze is landelijk nieuws, dus blijkbaar zijn kleine enorm onbelangrijke dingen toch wel iets :P
beter een knipoog dan een blauw oog
  Overall beste user 2022 vrijdag 10 juni 2022 @ 15:02:25 #282
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_205013557
Volgens documenten bij de rechtbank zat Mike Lee ook diep in het complot.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Moderator vrijdag 10 juni 2022 @ 15:14:08 #283
54278 crew  Tijger_m
42
pi_205013669
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 14:49 schreef Ulx het volgende:
In dat geval:

Kushner zei dat dat hij het te druk had met pardons regelen om alle illegale shit van Trump te kunnen zien. Denken jullie dat Kushner de pardons verkocht?

Bron: de hoorzitting.

Zo beter?
Zou het mij verbazen? Totaal niet. Het enige wat mij zou verbazen is dat Kushner degene is die het geld in zijn zak steekt, dat is niet echt des Trumps.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Overall beste user 2022 vrijdag 10 juni 2022 @ 15:16:43 #284
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_205013691
Garland kan weinig anders dan Trump aanklagen na de hoorzittingen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Moderator vrijdag 10 juni 2022 @ 15:24:36 #285
54278 crew  Tijger_m
42
pi_205013754
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 15:16 schreef Ulx het volgende:
Garland kan weinig anders dan Trump aanklagen na de hoorzittingen.
Ik zie dat nog heel lastig worden. De uitspraken van de diverse hoven tijdens het Trump presidentschap waren toch wel vrij duidelijk in dat het vrijwel onmogelijk is om een President voor het gerecht te krijgen. En hij was op dat moment nog steeds President.

Als er criminele feiten op tafel komen dan zou het wel moeten gebeuren maar dat wordt wel een enorm complex verhaal waar het SC aan te pas gaat komen, denk ik.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Overall beste user 2022 vrijdag 10 juni 2022 @ 15:34:16 #286
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_205013834
Onzin. Je kunt hem niet voor de rechter slepen tijdens het presidentschap is een regel van de DoJ. Maar die is niet meer van toepassing.

Garland heeft heel duidelijk gezegd dat niemand, ook Trump niet, boven de wet staat.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Moderator vrijdag 10 juni 2022 @ 15:38:19 #287
54278 crew  Tijger_m
42
pi_205013854
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 15:34 schreef Ulx het volgende:
Onzin. Je kunt hem niet voor de rechter slepen tijdens het presidentschap is een regel van de DoJ. Maar die is niet meer van toepassing.

Garland heeft heel duidelijk gezegd dat niemand, ook Trump niet, boven de wet staat.
We zullen zien, ik ben er nog niet gerust op.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Overall beste user 2022 vrijdag 10 juni 2022 @ 16:02:02 #288
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_205014084
Cheney nam McCarthy goed te grazen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_205014255
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 14:28 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
[modbreak]Ik ga dit soort posts verder modereren, ik laat deze even staan als voorbeeld maar dit is gewoon een mening op Twitter die nauwelijks feitelijk is en in mijn opinie niets toevoegt hier, Twitter kan best waarde hebben als er feitelijke zaken of analyses gepost worden maar dit vind ik daar niet onder vallen, ik vind het prima dat je weergeeft wat hier gezegd word als dat jouw mening is maar ik vind dit inhoudelijk veel te zwak

Laten we vooral niet vergeten dat het op FOK! om jouw mening gaat, niet die van een anonieme Twitteraar.
[/modbreak]
Zou er ruimte zijn in bv. de slow chat om dat soort dingen te posten?
  Overall beste user 2022 vrijdag 10 juni 2022 @ 16:26:09 #290
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_205014285
Op Truth Social krijg je ook een ban als je iets post over 6 Januari. Misschien kan Elon Musk helpen tegen deze censuur.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 vrijdag 10 juni 2022 @ 16:32:23 #291
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_205014334
Ivanka mag nooit meer bij papa op schoot.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Moderator vrijdag 10 juni 2022 @ 16:43:01 #292
54278 crew  Tijger_m
42
pi_205014422
quote:
5s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 16:23 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Zou er ruimte zijn in bv. de slow chat om dat soort dingen te posten?
Wat mij betreft wel.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Overall beste user 2022 vrijdag 10 juni 2022 @ 17:04:30 #293
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_205014633
Kunnen jullie dit in feedback bespreken.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_205014994
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 15:24 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ik zie dat nog heel lastig worden. De uitspraken van de diverse hoven tijdens het Trump presidentschap waren toch wel vrij duidelijk in dat het vrijwel onmogelijk is om een President voor het gerecht te krijgen. En hij was op dat moment nog steeds President.

Als er criminele feiten op tafel komen dan zou het wel moeten gebeuren maar dat wordt wel een enorm complex verhaal waar het SC aan te pas gaat komen, denk ik.
Trump komt nooit voor de rechter tenminste niet voor wat hij tijdens zijn termijn heeft uitgevreten.
Veel te veel politieke belangen om dat te doen.
Wel jammer ik had hem graag tierend en scheldend zien staan.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_205015056
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 17:46 schreef vipergts het volgende:

[..]
Trump komt nooit voor de rechter tenminste niet voor wat hij tijdens zijn termijn heeft uitgevreten.
Veel te veel politieke belangen om dat te doen.
Wel jammer ik had hem graag tierend en scheldend zien staan.
Los van genoegen hebben aan hem tierend en scheldend te zien is het denk simpelweg nodig voor het voortbestaan van de democratie door een mogelijke uitweg de bieden uit de spiraal van illiberalisme waar de Republikeinse partij in zit. Daarbij zal een veroordeling het enige zijn wat voor een deel van Republikeinen als waar geaccepteerd worden denk ik (en ja, je hebt vast ook een deel die te ver heen zijn voor zelfs dat).

Ik moet denken aan dit artikeltje over dat dat de grote cult om hem heen zou kunnen afbreken: https://www.politico.com/(...)ty-cult-end-00024941 Koffiedik kijken natuurlijk, maar iets beters heb ik niet.

[ Bericht 3% gewijzigd door SnertMetChoco op 10-06-2022 18:01:03 ]
pi_205015176
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 17:55 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Los van genoegen hebben aan hem tierend en scheldend te zien is het denk simpelweg nodig voor het voortbestaan van de democratie door een mogelijke uitweg de bieden uit de spiraal van illiberalisme waar de Republikeinse partij in zit. Daarbij zal een veroordeling het enige zijn wat voor een deel van Republikeinen als waar geaccepteerd worden denk ik (en ja, je hebt vast ook een deel die te ver heen zijn voor zelfs dat).

Ik moet denken aan dit artikeltje over dat dat de grote cult om hem heen zou kunnen afbreken: https://www.politico.com/(...)ty-cult-end-00024941 Koffiedik kijken natuurlijk, maar iets beters heb ik niet.
Ik zie een land als de VS dat gewoon niet doen ze nemen graag anderen de maat maar zelf voor schut staan, want dat doe je toch een beetje als je een expresident berecht en veroordeeld is veel minder leuk.
Ik zie het meer de kant van slavernij excuses op gaan je doet eerst 20 jaar of er niets gebeurd is en dan komt er een halfbakken statement. Zoiets maar ik heb weinig vertrouwen in de goedheid van mensen dus hopelijk heb ik het mis.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  Overall beste user 2022 vrijdag 10 juni 2022 @ 19:56:39 #297
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_205016159
Als Trump met dit wegkomt was 6 januari alleen maar warmlopen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 vrijdag 10 juni 2022 @ 20:01:30 #298
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_205016220
Nu roept men Cheney al uit tot de beste POTUS kandidaat van de GOP. Alleen omdat ze respect heeft voor de wet.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 vrijdag 10 juni 2022 @ 20:01:46 #299
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_205016226
3
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 vrijdag 10 juni 2022 @ 20:01:58 #300
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_205016229
2
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 vrijdag 10 juni 2022 @ 20:02:08 #301
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_205016231
1
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')