Natuurlijk niet je kunt daar over alles stemmen en de belangrijkste krijgen een benoeming voor het leven. Dat is een recept om lekker te blijven hangen in je eigen wereldje.quote:Op donderdag 9 juni 2022 17:36 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
Het SC is al een tijdje niet meer representatief voor de bevolking als je rondvraag doet. En eigenlijk is het een SC die niet meer past bij de Amerikaan van nu. 60 jaar geleden misschien. Ik vraag me werkelijk af of benoeming voor het leven nog wel relevant is tegenwoordig.
De overgrote meerderheid? 55% is eerder een krappe meerderheid. Zelfs sommigen die zich identificeren als 'liberal' of Democraat zijn pro-life afgaande op deze tabel. Dit geeft aan dat het prima zou zijn als het straks per staat wordt beslist.quote:Op donderdag 9 juni 2022 17:45 schreef Barbusse het volgende:
De overgrote meerderheid is voor abortus, die staten die steeds strictere wetgeving invoeren zijn de tyrranieke overheid in deze:
https://news.gallup.com/p(...)ographic-tables.aspx
quote:Spektakel verwacht bij hoorzittingen Capitool-bestorming: dit gaat er gebeuren https://www.nu.nl/buitenl(...)aat-er-gebeuren.html (via @nunl)
Dit zullen ze heel toevallig wel achterwege laten gok ik:quote:
Knap dat jij die zo herkent. Is het een imaginaire tekstballon met Antifa die wij niet kunnen zien of zo?quote:Op donderdag 9 juni 2022 19:40 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dit zullen ze heel toevallig wel achterwege laten gok ik:
[ twitter ]
Die zwarte kleren daaraan herken je toch antifa. Dat de meeste andere republikeinse zelf bedacht militie leden ook zo gekleed waren die dag is maar bijzaak.quote:Op donderdag 9 juni 2022 19:43 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Knap dat jij die zo herkent. Is het een imaginaire tekstballon met Antifa die wij niet kunnen zien of zo?
Ja ja ze zijn in het zwart DUS het is Antifa zekerquote:Op donderdag 9 juni 2022 19:40 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dit zullen ze heel toevallig wel achterwege laten gok ik:
[ twitter ]
Ik kan me ook herinneren dat er vanwege deze uitspraken in de media destijds al gespeculeerd werd dat Antifa er ongetwijfeld de schuld van zou gaan krijgen als het op geweldadigheden ging uitdraaienquote:9. For example, on December 29, 2020, Tarrio posted a message on the social media
site Parler1 about the demonstration planned for January 6, 2021. Among other things, Tarrio
announced that the Proud Boys would "turn out in record numbers on Jan 6th but this time with a
twist... We will not be wearing our traditional Black and Yellow. We will be incognito and we
will be spread across downtown DC in smaller teams. And who knows....we might dress in all
BLACK for the occasion." I believe the statement about dressing in "all BLACK" is a reference
to dressing like the group known as "Antifa," who the Proud Boys have identified as an enemy of
their movement and are often depicted in the media wearing all black to demonstrations.
10. On or around the same day, BIGGS posted a similar message to his followers on
Parler in which he stated, among other things, "we will not be attending DC in colors. We will be
blending in as one of you. You won't see us. You'll even think we are you . . .We are going to
smell like you, move like you, and look like you. The only thing we'll do that's us is think like us!
Jan 6th is gonna be epic." I understand that BIGGS was directing these statements at "Antifa."
Bron
Geen idee hoe lang het gaat duren (het begint om 2 uur onze tijd dacht ik) maar een deel ervan zal ik allicht wel zienquote:Op donderdag 9 juni 2022 23:14 schreef AnneX het volgende:
Wie van hier gaat de eerste zitting live volgen?
Of is het wachten op de samenvattingen morgenochtend ‘onze’ tijd.
Finally!quote:Op vrijdag 10 juni 2022 02:39 schreef AnneX het volgende:
Erkenning voor al het werk van Seth in Proof:
[ twitter ]
Neu hij zal ongetwijfeld achter Trump hebben gestaan maar ik geloof niet dat hij betrokken was bij de planning van de coup. Ik heb zijn naam ook nooit horen noemen.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 03:27 schreef AnneX het volgende:
Voor mij is Stephen Miller dé kwade genius en strateeg achter trump.
En zijn naam hoor ik niet noemen.
Misschien heb ik het verkeerd.
Je snapt niet dat die getallen nietszeggend zijn als ze niet per staat zijn uitgesplitst?quote:Op donderdag 9 juni 2022 17:45 schreef Barbusse het volgende:
De overgrote meerderheid is voor abortus, die staten die steeds strictere wetgeving invoeren zijn de tyrranieke overheid in deze:
https://news.gallup.com/p(...)ographic-tables.aspx
En wat is je eigen mening daarover, linkdumper?quote:Op vrijdag 10 juni 2022 02:42 schreef Kijkertje het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
Voor alle beelden: Acyn en Aaron Rupar
Mening waarover? Er worden feiten getoond wat er daadwerkelijk gebeurd is en wat getuigen voor de commissie verklaard hebbenquote:Op vrijdag 10 juni 2022 04:43 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
En wat is je eigen mening daarover, linkdumper?
In verband met de 6 jan bestorming: https://www.washingtonpos(...)sted-michigan-jan-6/quote:
Je snapt niet dat ondanks dat nog steeds een meerderheid is voor abortus en dat dat aantal, kijkende naar de opsplitsing naar leeftijd, alleen nog maar zal groeien? Die prairietaliban is de terreur van de minderheid.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 04:42 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Je snapt niet dat die getallen nietszeggend zijn als ze niet per staat zijn uitgesplitst?
Ik had een gruwelijke hekel aan Dick Cheney als degene die aan de touwtjes trok toen Bush president was, maar vind dat Liz Cheney het prima doet.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 06:15 schreef Kijkertje het volgende:
Wat in deze hearing getoond werd is:
- Trump wist dat er geen sprake van grootschalige fraude was. Barr, Ivanka en aides hebben hem dat herhaaldelijk verteld.
- Trump ging alsnog door met zijn STOP THE STEAL kruistocht en ontving op 18 dec. Flynn, Giuliani, Powell ea op het Witte Huis zonder dat zijn advocaten en aides daarvan op de hoogte waren om plannen te bespreken zoals militaire inzet om stemmachines in beslag te nemen
- Trump deed vervolgens een oproep om naar DC te komen op 6 januari 'Be there, will be wild!'
- Verschillende extreem rechtse groeperingen zagen dat als 'a call to arms'
- Op social media was er daarna een duidelijk piek in berichten met die strekking waarbij oa een commandostructuur werd opgezet in een chat met de naam 'Ministry of Self Defense'
- Proud Boys en Oath Keepers verzamelden zich al vroegtijdig (een deel in legerkledij en/of kogelvrije vesten) bij het Capitool ipv bij de toespraak van Trump en waren ook de initiatiefnemers bij de aanval.
- Trump moedigde zijn aanhang in zijn toespraak (illegaal) aan naar het Capitool te lopen en zei dat hij zou meelopen
- Trump heeft gezegd dat zijn aanhang mss wel gelijk had en Mike Pence de chant 'Hang Mike Pence' verdiende
- Trump zelf heeft die dag NIET de National Guard/ DOJ gebeld voor hulp. Dat deed Pence.
De hele openingsspeech van Liz Cheney vat samen wat er gaat komen:
Oh en verschillende Republikeinen hebben gebedeld om een pardon voor hun aandeel in de gebeurtenissen.
Het is erg prettig, dat iemand de moeite neemt voor een overzicht cq. samenvatting om de volgende ochtend bij te lezen.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 04:43 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
En wat is je eigen mening daarover, linkdumper?
Er wordt nu net gedaan of het nieuwe info is...quote:Op vrijdag 10 juni 2022 08:35 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Lol, dus Trump zei letterlijk dat het Pence's verdiende loon is als ie opgehangen wordt
Ik heb het nooit eerder gehoord in ieder geval.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 08:56 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Er wordt nu net gedaan of het nieuwe info is...
In de media gingen toen ook al dezelfde berichten dat Trump dit had opgeroepen.
Is het nu nieuws omdat we nu niet meer in de "Trump-flow" zitten ofzo?
Lees dat het idd nieuws is dat hij letterlijk de opdracht gaf.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 09:07 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik heb het nooit eerder gehoord in ieder geval.
Het is nu (weer) nieuws omdat dit net besproken werd echter.
Democratie moet nu natuurlijk ook niet de terreur van de meerderheid te zijn. In een volwassen democratie geef je ieder individu een redelijke vrijheid waarbij men kan doen en laten wat men wilt zolang men anderen daarmee maar niet fysieke schade aan doet. Dat er dan concessies gemaakt moeten worden hoort erbij. Als men bestaande vrijheden als abortus wilt gaan verbieden omdat er nu lokaal een erg conservatieve wind waait heeft dat niet veel met democratie te maken in mijn optiek, maar alles met ideologische zaken om ongewenst gedrag wat geen ander levend individu schaad maar in het door hun gewenste keurslijf te drukken.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 08:19 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Je snapt niet dat ondanks dat nog steeds een meerderheid is voor abortus en dat dat aantal, kijkende naar de opsplitsing naar leeftijd, alleen nog maar zal groeien? Die prairietaliban is de terreur van de minderheid.
Wat is precies de prairietaliban? Er is totaal geen sprake van terreur, ik krijg voornamelijk het idee dat jijzelf nogal pro-abortus bent en daarom vindt dat dit ook maar de norm in de VS moet zijn. Helaas, maar dat is niet hoe het werkt. Het is een behoorlijk gecompliceerde en gevoelige aangelegenheid waar ook enorm veel Amerikanen tegen zijn. Vanuit dat perspectief is het prima als het per staat kan worden beslist.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 08:19 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Je snapt niet dat ondanks dat nog steeds een meerderheid is voor abortus en dat dat aantal, kijkende naar de opsplitsing naar leeftijd, alleen nog maar zal groeien? Die prairietaliban is de terreur van de minderheid.
Het is prima als per persoon beslist kan worden of een abortus wel of niet een optie isquote:Op vrijdag 10 juni 2022 09:35 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wat is precies de prairietaliban? Er is totaal geen sprake van terreur, ik krijg voornamelijk het idee dat jijzelf nogal pro-abortus bent en daarom vindt dat dit ook maar de norm in de VS moet zijn. Helaas, maar dat is niet hoe het werkt. Het is een behoorlijk gecompliceerde en gevoelige aangelegenheid waar ook enorm veel Amerikanen tegen zijn. Vanuit dat perspectief is het prima als het per staat kan worden beslist.
Er zijn bomaanslagen geweest op abortusklinieken. Hoezo geen terreur?quote:Op vrijdag 10 juni 2022 09:35 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wat is precies de prairietaliban? Er is totaal geen sprake van terreur, ik krijg voornamelijk het idee dat jijzelf nogal pro-abortus bent en daarom vindt dat dit ook maar de norm in de VS moet zijn. Helaas, maar dat is niet hoe het werkt. Het is een behoorlijk gecompliceerde en gevoelige aangelegenheid waar ook enorm veel Amerikanen tegen zijn. Vanuit dat perspectief is het prima als het per staat kan worden beslist.
Dat roep ik al sinds er bekend was geworden dat deze hoorzittingen zullen plaatsvinden.quote:Op donderdag 9 juni 2022 21:17 schreef KoosVogels het volgende:
Vrees alleen dat die hoorzittingen nergens toe gaan leiden. Neemt niet weg dat ik reuze benieuwd ben naar de komende onthullingen.
Dat kun je zeker zo categoriseren, net zoals dergelijke acties bij anti-abortus organisaties meer dan eens gebeuren. Maar het idee van terreur werd niet gebruikt binnen de context van dit soort vandalisme en terrorisme. Het ging over wetgeving, dat is iets anders.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 09:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Er zijn bomaanslagen geweest op abortusklinieken. Hoezo geen terreur?
Conservatieve Republikeinen gruwelen ook van wetgeving die zwaar ingrijpt op de persoonlijke levenssfeer. Daarom zijn de meesten pro life, het niet toestaan van abortus beschermt de persoonlijke levenssfeer van een foetus.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 09:52 schreef Barbusse het volgende:
Iedere conservatieve republikein zou moeten gruwelen van wetgeving die zwaar ingrijpt in de persoonlijke levenssfeer. In een aantal staten zoals Texas heeft een lijk letterlijk meer rechten dan een jonge vrouw qua lichamelijke integriteit.
Dat oude conservatieve mensen gaan beslissen over iemands anders haar leven is simpelweg niet verdedigbaar, en al helemaal niet als hun mening over abortus een minderheidsmening is.
Bomaanslagen, mishandelingen, doodsbedreigingen en moord, you name it.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 09:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Er zijn bomaanslagen geweest op abortusklinieken. Hoezo geen terreur?
En vaak pro 2A. 2A dat voor deze mensen best wel wat kapotgeschoten kinderen waard is. Heel dat ProLife is dan ook één grote grap.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 10:12 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Conservatieve Republikeinen gruwelen ook van wetgeving die zwaar ingrijpt op de persoonlijke levenssfeer. Daarom zijn de meesten pro life, het niet toestaan van abortus beschermt de persoonlijke levenssfeer van een foetus.
Op welke vlakken wordt de lichamelijke integriteit van jonge vrouwen dan nog meer geschonden? Want als ik dit zo lees klinkt het alsof er veel meer aan de hand is. Het is ook opvallend hoe je leeftijd hier cruciaal maakt, dat is ageism hè, dat mag niet natuurlijk, hihi.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 09:52 schreef Barbusse het volgende:
Iedere conservatieve republikein zou moeten gruwelen van wetgeving die zwaar ingrijpt in de persoonlijke levenssfeer. In een aantal staten zoals Texas heeft een lijk letterlijk meer rechten dan een jonge vrouw qua lichamelijke integriteit.
Dat oude conservatieve mensen gaan beslissen over iemands anders haar leven is simpelweg niet verdedigbaar, en al helemaal niet als hun mening over abortus een minderheidsmening is.
Kinderen kapot schieten is illegaal.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 10:15 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
En vaak pro 2A. 2A dat voor deze mensen best wel wat kapotgeschoten kinderen waard is. Heel dat ProLife is dan ook één grote grap.
Een klompje cellen zonder enig bewustzijn heeft geen persoonlijke levenssfeer. En het is gewoon hypocriet, want als ze zo Pro life zouden zijn zouden ze ook alles in het werk stellen om moeder en kind bij te staan na de geboorte.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 10:12 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Conservatieve Republikeinen gruwelen ook van wetgeving die zwaar ingrijpt op de persoonlijke levenssfeer. Daarom zijn de meesten pro life, het niet toestaan van abortus beschermt de persoonlijke levenssfeer van een foetus.
Goed dat je daarover begint. De FBI moest gisteren nog een bewapend individu uit de tuin plukken bij Kavanaugh die hem wilde omleggen. En ook werd drie dagen terug dit centrum voor zwangere vrouwen in North Carolina getroffen door vandalisme en bedreiging:quote:Op vrijdag 10 juni 2022 10:14 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Bomaanslagen, mishandelingen, doodsbedreigingen en moord, you name it.
https://www.cbsnews.com/a(...)y-its-getting-worse/
En dat staat nog los van de draconische anti abortuswetgeving in een aantal staten.
foetussen zijn geen levensvatbare kinderen.quote:
Ik zie het als een laatste ultieme poging om de feiten door de Amerikaanse samenleving te verspreiden. Een flink deel daarvan zit volledig vast in de fake narratieven van Fox en MAGA zenders. Wat we tijdens deze hoorzittingen zien is de waarheid. En de feiten zoals het ECHT is gegaan. Dat het maar voor het nageslacht bewaard mag mogen worden. Ik zie overigens niks veranderen aan de uitkomst, maar het is fijn om te lezen dat wat we allemaal al wisten inderdaad zo was.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 10:07 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat roep ik al sinds er bekend was geworden dat deze hoorzittingen zullen plaatsvinden.
Het doel is dan ook niet om iemand achter de tralies te krijgen of iets dergelijks. Het doel is om dit zo lang en mogelijk in het nieuws te houden met als doel electorale winst.
Met de huidige economische situatie in de VS zouden deze hearings best averechts kunnen werken.
Laten we eerlijk wezen, wie zit er nu te wachten op politiek theater terwijl de gemiddelde Amerikaan moeite heeft om rond te komen?
Bewustzijn ontwikkelt zich bij een kind pas schijnbaar vanaf enkele maanden na de geboorte:quote:Op vrijdag 10 juni 2022 10:19 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Een klompje cellen zonder enig bewustzijn heeft geen persoonlijke levenssfeer. En het is gewoon hypocriet, want als ze zo Pro life zouden zijn zouden ze ook alles in het werk stellen om moeder en kind bij te staan na de geboorte.
En dan is het dus nog niet eens volledig ontwikkelt. Dit zijn dus volgens jouw redenatie ook maar 'klompjes cellen'? Misschien ben je dan ook wel een voorstander van het controversiële 'after-birth abortion' waar ooit eens over werd geschreven in de Journal of Medical Ethics.quote:For everyone who's looked into an infant's sparkling eyes and wondered what goes on in its little fuzzy head, there's now an answer. New research shows that babies display glimmers of consciousness and memory as early as 5 months old.
For decades, neuroscientists have been searching for an unmistakable signal of consciousness in electrical brain activity. Such a sign could determine whether minimally conscious or anesthetized adults are aware—and when consciousness begins in babies.
Bron: Science
Kinderen hebben/krijgen valt altijd nog onder je eigen persoonlijke verantwoordelijkheid. Ik weet niet wat de verschillende staten voor programma’s hebben om alleenstaande moeders te helpen maar dat is verder ook niet zo relevant.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 10:19 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Een klompje cellen zonder enig bewustzijn heeft geen persoonlijke levenssfeer. En het is gewoon hypocriet, want als ze zo Pro life zouden zijn zouden ze ook alles in het werk stellen om moeder en kind bij te staan na de geboorte.
Nou als we dan bewustzijn als maat nemen kunnen we dus concluderen dat abortus tot de 5e maand geen probleem zou moeten zijn voor elk liberaal denkend persoon die voor persoonlijke vrijheden is zonder dat dit anderen bewust levende individuen fysiek raakt.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 10:29 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Bewustzijn ontwikkelt zich bij een kind pas schijnbaar vanaf enkele maanden na de geboorte:
Zo zou je het kunnen zien, ik geloof alleen niet dat de insteek niet zozeer waarheidsvinding is maar eerder een manier om 6 januari in het nieuws te houden. Wat ook de uitkomst zal zijn van deze hearings, het zal weinig stemmen veranderen en zolang het niet in het nieuws blijft vergeten de Amerikanen wat er is gebeurt.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 10:27 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Ik zie het als een laatste ultieme poging om de feiten door de Amerikaanse samenleving te verspreiden. Een flink deel daarvan zit volledig vast in de fake narratieven van Fox en MAGA zenders. Wat we tijdens deze hoorzittingen zien is de waarheid. En de feiten zoals het ECHT is gegaan. Dat het maar voor het nageslacht bewaard mag mogen worden. Ik zie overigens niks veranderen aan de uitkomst, maar het is fijn om te lezen dat wat we allemaal al wisten inderdaad zo was.
Het is net als met MH17. Er gebeurt wat, het is vrijwel direct duidelijk wat en hoe en vervolgens roepen de Russen en Putinlovers "Nee het was A! Nee het was B! Nee, het was C! Nee het was toch B!'. En dat zie je de Republikeinen ook doen. Telkens de argumentatie wijzigen, telkens het narratief proberen te shiften als de waarheid weer eens helder wordt. Terwijl het allemaal vanaf het begin al duidelijk was: Een insurrectie/coup-poging waarin de Republikeinen onder leiding van Trump het volk ophitsten.
Omdat het niet levensvatbaar wilt nog niet zeggen dat het leven dan niets waard is.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 10:25 schreef Basp1 het volgende:
[..]
foetussen zijn geen levensvatbare kinderen.
Niet getrainde mensen met zeer snel schietende aanvalswapens uitrusten en deze zomaar overal mee mogen nemen zodat wanneer men wilt flink wat slachtoffers kan maken is natuurlijk heel normaal in een 3e wereldland.
Zeg dat tegen slachtoffers van verkrachting.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 10:30 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Kinderen hebben/krijgen valt altijd nog onder je eigen persoonlijke verantwoordelijkheid. Ik weet niet wat de verschillende staten voor programma’s hebben om alleenstaande moeders te helpen maar dat is verder ook niet zo relevant.
Het is beter om een kans op het leven te hebben dan dat die kans van je word weggenomen omdat een zwangerschap even niet uitkomt.
Het gaat hier over de tijd na de geboorte. Een kind wordt dus geboren zonder bewustzijn.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 10:33 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nou als we dan bewustzijn als maat nemen kunnen we dus concluderen dat abortus tot de 5e maand geen probleem zou moeten zijn voor elk liberaal denkend persoon die voor persoonlijke vrijheden is zonder dat dit anderen bewust levende individuen fysiek raakt.
Dat is minder dan 1%. Probeer je die nu als de norm te presenteren?quote:Op vrijdag 10 juni 2022 10:38 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Zeg dat tegen slachtoffers van verkrachting.
Empathie van een pantoffeldiertje, die prolife figuren.
https://nos.nl/artikel/24(...)-zijn-verdiende-loonquote:Toen Trump-aanhangers op 6 januari 2021 scandeerden dat ze vicepresident Pence wilden ophangen, reageerde Trump daar positief op. Dat zei vicevoorzitter Cheney van de onderzoekscommissie die de Capitoolbestorming van die dag onderzoekt. "Het is zijn verdiende loon", was Trumps reactie volgens zijn eigen adviseurs, deelde de Republikeinse met een hoorbaar geschrokken zaal.
Dus als er een uitzondering zou zijn voor mensen die verkracht zijn zou je er dan vrede mee hebben dat het recht op abortus beperkt word?quote:Op vrijdag 10 juni 2022 10:38 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Zeg dat tegen slachtoffers van verkrachting.
Empathie van een pantoffeldiertje, die prolife figuren.
Typerend weer, een item aanhalen wat een enorme berg kritiek vanuit alle hoeken heeft gekregen om iemand mee weg te zetten.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 10:29 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Bewustzijn ontwikkelt zich bij een kind pas schijnbaar vanaf enkele maanden na de geboorte:
[..]
En dan is het dus nog niet eens volledig ontwikkelt. Dit zijn dus volgens jouw redenatie ook maar 'klompjes cellen'? Misschien ben je dan ook wel een voorstander van het controversiële 'after-birth abortion' waar ooit eens over werd geschreven in de Journal of Medical Ethics.
Ow verkeerd gelezen. Nou maar wat vind jij als liberaal nu van een verbod bij vrouwen om eigen een keuze te maken dat er een niet levensvatbare foetus uit je lichaam gehaald mag worden.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 10:40 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het gaat hier over de tijd na de geboorte. Een kind wordt dus geboren zonder bewustzijn.
[..]
Moeten we de lijst met moorden door pro-life organisaties en personen er ook bijpakken of snap je zelf ook wel dat dit extremen zijn die niet de norm vormen?quote:Op vrijdag 10 juni 2022 10:20 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Goed dat je daarover begint. De FBI moest gisteren nog een bewapend individu uit de tuin plukken bij Kavanaugh die hem wilde omleggen. En ook werd drie dagen terug dit centrum voor zwangere vrouwen in North Carolina getroffen door vandalisme en bedreiging:
'If abortions aren't safe neither are you'
[ twitter ]
Nee, ik vind dat de beslissing hiervoor bij de vrouw ligt, whatever de reden.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 10:47 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dus als er een uitzondering zou zijn voor mensen die verkracht zijn zou je er dan vrede mee hebben dat het recht op abortus beperkt word?
Ik vraag dit om dat dit punt altijd gemaakt word als het gaat om het beperken van het recht op abortus.
Ik volg slechts de lijn van redeneren, want zodra bewustzijn als graadmeter moet dienen kom je dus na de geboorte uit. En dat dit artikel voor veel controversie heeft gezorgd heb je helemaal gelijk in, dat vermeld ik daarom ook netjes in mijn post.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 10:49 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Typerend weer, een item aanhalen wat een enorme berg kritiek vanuit alle hoeken heeft gekregen om iemand mee weg te zetten.
Doe dat gewoon lekker niet?
Ik ben geen fan van abortus maar denk dat er altijd een uitzondering moet zijn voor zaken zoals incest of verkrachting. Dat sommige conservatieven in de VS zelfs vinden dat een vrouw dan alsnog het kind zou moeten houden vind ik echt gekkenwerk. In de context van de VS zou ik dus 'pro-choice, but legal only in a few circumstances' zijn.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 10:49 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ow verkeerd gelezen. Nou maar wat vind jij als liberaal nu van een verbod bij vrouwen om eigen een keuze te maken dat er een niet levensvatbare foetus uit je lichaam gehaald mag worden.
Vermoedelijk omdat diverse mensen hetzelfde onder ede hebben verklaard.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 08:56 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Er wordt nu net gedaan of het nieuwe info is...
In de media gingen toen ook al dezelfde berichten dat Trump dit had opgeroepen.
Is het nu nieuws omdat we nu niet meer in de "Trump-flow" zitten ofzo?
Het was niet de vraag of je fan van abortus was maar wat er liberaal is aan vrouwen keuzes te ontzeggen om een niet levensvatbare vrucht te laten aborteren. Liberaal staat voor mensen keuzes te geven en niet te onderdrukken met wat ouderwetse en niet onderbouwde onderbuikgevoelens.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 10:56 schreef HowardRoark het volgende:
Ik ben geen fan van abortus maar denk dat er altijd een uitzondering moet zijn voor zaken zoals incest of verkrachting. Dat sommige conservatieven in de VS zelfs vinden dat een vrouw dan alsnog het kind zou moeten houden vind ik echt gekkenwerk. In de context van de VS zou ik dus 'pro-choice, but legal only in a few circumstances'.
Ja, eens, wel belangrijk. Anders kan het veel makkelijker afgedaan worden als iemand die maar wat zegt.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 10:57 schreef AnneX het volgende:
[..]
Vermoedelijk omdat diverse mensen hetzelfde onder ede hebben verklaard.
FWIW
quote:"Mike Pence deserves it... "
quote:Op vrijdag 10 juni 2022 13:48 schreef Ulx het volgende:
Kuschner zei dat hij heel druk was met het regelen van pardons. Heeft hij aangegeven hoeveel hij per pardon kreeg?
[ twitter ]
Mijn dank is groot.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 14:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
[modbreak]Ik ga dit soort posts verder modereren, ik laat deze even staan als voorbeeld maar dit is gewoon een mening op Twitter die nauwelijks feitelijk is en in mijn opinie niets toevoegt hier, Twitter kan best waarde hebben als er feitelijke zaken of analyses gepost worden maar dit vind ik daar niet onder vallen, ik vind het prima dat je weergeeft wat hier gezegd word als dat jouw mening is maar ik vind dit inhoudelijk veel te zwak
Laten we vooral niet vergeten dat het op FOK! om jouw mening gaat, niet die van een anonieme Twitteraar.
[/modbreak]
Ach, 0.6% ofzo identificeert zich als transgender in de USA, maar WC's voor ze is landelijk nieuws, dus blijkbaar zijn kleine enorm onbelangrijke dingen toch wel ietsquote:Op vrijdag 10 juni 2022 10:40 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het gaat hier over de tijd na de geboorte. Een kind wordt dus geboren zonder bewustzijn.
[..]
Dat is minder dan 1%. Probeer je die nu als de norm te presenteren?
Zou het mij verbazen? Totaal niet. Het enige wat mij zou verbazen is dat Kushner degene is die het geld in zijn zak steekt, dat is niet echt des Trumps.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 14:49 schreef Ulx het volgende:
In dat geval:
Kushner zei dat dat hij het te druk had met pardons regelen om alle illegale shit van Trump te kunnen zien. Denken jullie dat Kushner de pardons verkocht?
Bron: de hoorzitting.
Zo beter?
Ik zie dat nog heel lastig worden. De uitspraken van de diverse hoven tijdens het Trump presidentschap waren toch wel vrij duidelijk in dat het vrijwel onmogelijk is om een President voor het gerecht te krijgen. En hij was op dat moment nog steeds President.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 15:16 schreef Ulx het volgende:
Garland kan weinig anders dan Trump aanklagen na de hoorzittingen.
We zullen zien, ik ben er nog niet gerust op.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 15:34 schreef Ulx het volgende:
Onzin. Je kunt hem niet voor de rechter slepen tijdens het presidentschap is een regel van de DoJ. Maar die is niet meer van toepassing.
Garland heeft heel duidelijk gezegd dat niemand, ook Trump niet, boven de wet staat.
Zou er ruimte zijn in bv. de slow chat om dat soort dingen te posten?quote:Op vrijdag 10 juni 2022 14:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
[modbreak]Ik ga dit soort posts verder modereren, ik laat deze even staan als voorbeeld maar dit is gewoon een mening op Twitter die nauwelijks feitelijk is en in mijn opinie niets toevoegt hier, Twitter kan best waarde hebben als er feitelijke zaken of analyses gepost worden maar dit vind ik daar niet onder vallen, ik vind het prima dat je weergeeft wat hier gezegd word als dat jouw mening is maar ik vind dit inhoudelijk veel te zwak
Laten we vooral niet vergeten dat het op FOK! om jouw mening gaat, niet die van een anonieme Twitteraar.
[/modbreak]
Wat mij betreft wel.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 16:23 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Zou er ruimte zijn in bv. de slow chat om dat soort dingen te posten?
Trump komt nooit voor de rechter tenminste niet voor wat hij tijdens zijn termijn heeft uitgevreten.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 15:24 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik zie dat nog heel lastig worden. De uitspraken van de diverse hoven tijdens het Trump presidentschap waren toch wel vrij duidelijk in dat het vrijwel onmogelijk is om een President voor het gerecht te krijgen. En hij was op dat moment nog steeds President.
Als er criminele feiten op tafel komen dan zou het wel moeten gebeuren maar dat wordt wel een enorm complex verhaal waar het SC aan te pas gaat komen, denk ik.
Los van genoegen hebben aan hem tierend en scheldend te zien is het denk simpelweg nodig voor het voortbestaan van de democratie door een mogelijke uitweg de bieden uit de spiraal van illiberalisme waar de Republikeinse partij in zit. Daarbij zal een veroordeling het enige zijn wat voor een deel van Republikeinen als waar geaccepteerd worden denk ik (en ja, je hebt vast ook een deel die te ver heen zijn voor zelfs dat).quote:Op vrijdag 10 juni 2022 17:46 schreef vipergts het volgende:
[..]
Trump komt nooit voor de rechter tenminste niet voor wat hij tijdens zijn termijn heeft uitgevreten.
Veel te veel politieke belangen om dat te doen.
Wel jammer ik had hem graag tierend en scheldend zien staan.
Ik zie een land als de VS dat gewoon niet doen ze nemen graag anderen de maat maar zelf voor schut staan, want dat doe je toch een beetje als je een expresident berecht en veroordeeld is veel minder leuk.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 17:55 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Los van genoegen hebben aan hem tierend en scheldend te zien is het denk simpelweg nodig voor het voortbestaan van de democratie door een mogelijke uitweg de bieden uit de spiraal van illiberalisme waar de Republikeinse partij in zit. Daarbij zal een veroordeling het enige zijn wat voor een deel van Republikeinen als waar geaccepteerd worden denk ik (en ja, je hebt vast ook een deel die te ver heen zijn voor zelfs dat).
Ik moet denken aan dit artikeltje over dat dat de grote cult om hem heen zou kunnen afbreken: https://www.politico.com/(...)ty-cult-end-00024941 Koffiedik kijken natuurlijk, maar iets beters heb ik niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |