abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 6 mei 2022 @ 16:05:29 #2
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_204646356
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 15:57 schreef pvdplanet het volgende:

Oekraiense s-300 getroffen door clustermunitie. Lucky shot zo te zien
En ik maar denken dat clustermunitie verboden was.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  vrijdag 6 mei 2022 @ 16:07:02 #3
13456 AchJa
Shut up!!!
  vrijdag 6 mei 2022 @ 16:09:12 #5
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204646381
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 12:53 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Een tank heb je idd vooral tegen andere tanks en voertuigen. Maar als infanterie en ucavs zo goed zijn geworden dan moet je, je afvragen of het zinnig is om er nog 10000den van te hebben. De usmc is er ook mee gestopt.
Dat had een heel andere reden. Het USMC was uitgegroeid tot een krijgsmacht opzich... Dat was zijn doel compleer voorbij geschoten.
pi_204646390
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 16:05 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
En ik maar denken dat clustermunitie verboden was.
Dat is MLRS.
pi_204646410
Stelletje lafbekkken bij de KNVB.

quote:
KNVB ziet af van boycot: vrouwen Oranje spelen toch tegen Belarus
De vrouwen van het Nederlands voetbalelftal spelen toch de WK-kwalificatiewedstrijd tegen Belarus. De KNVB kondigde bij het uitbreken van de oorlog in Oekrane een boycot aan, maar die is nu van de baan.

Het is wel de wens van de voetbalbond dat dit gebeurt achter gesloten deuren en zonder volksliederen, omdat we nog steeds vinden dat dat het regime in Belarus zich niet mag verheugen op internationale sportwedstrijden en wij daarom minimale aandacht voor deze wedstrijd willen.

'Boycot geen effect'
Voor de vrouwen van Oranje dreigde sportieve consequenties als er tegen Belarus niet gespeeld zou worden. Er zouden in ieder drie punten worden ingeleverd in de strijd om een WK-ticket.

De KNVB wilde naar eigen zeggen een statement maken, maar ging daarin verder dan andere landen. Dat is volgens de bond funest gebleken. "Aangezien de andere landen wel gewoon hun geplande interlands tegen Belarus blijven spelen, heeft een langdurige boycot door Nederland geen effect. Sterker nog, nu Oranje niet en onze directe concurrenten voor WK-kwalificatie wl tegen Belarus spelen, bemoeilijkt dit voor alleen Nederland de kwalificatie voor het WK in 2023. Terwijl deelname aan een WK uiteraard een brede impact heeft op het gehele Nederlandse vrouwenvoetbal."

https://nos.nl/artikel/24(...)n-toch-tegen-belarus
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  Forum Admin vrijdag 6 mei 2022 @ 16:13:15 #8
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_204646415
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 16:09 schreef AchJa het volgende:

[..]
Dat had een heel andere reden. Het USMC was uitgegroeid tot een krijgsmacht opzich... Dat was zijn doel compleer voorbij geschoten.
Met daarmee een gigantische overlap inderdaad. Ze condenseren nu.

En zoals ik in her vorige deel aangaf gaat de ontwikkeling van oa het abrams platform nog altijd door. Niet zo heel lang geleden is er nog een update uitgerold en die tanks hebben m1a2c als serie.

Ik heb wel hearsay gelezen over een eventuele m1a3 variant, die vooral een stuk lichter zou moeten worden. Niet geheel verrassend ook als je bedenkt dat een galaxy, het grootste toestel dat de VS opereert, maar twee m1a2s kan vervoeren _O-
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  vrijdag 6 mei 2022 @ 16:13:31 #9
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_204646420
Zou je tanks ook niet op afstand bestuurbaar kunnen maken? Kan het kleiner, hoeft het niet perse zo gepantserd. Kan bestuurd worden door iemand die in een APC een kilometer erachter rijdt ofzo, zodat het nog wel direct die link heeft met de infanterie die beschermd wordt.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 6 mei 2022 @ 16:14:52 #10
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_204646428
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 16:07 schreef AchJa het volgende:

[..]
Is niet verboden...
https://nl.wikipedia.org/wiki/Clusterbom subsectie Verbod op clusterbommen.
Het vervelende is alleen dat een aantal landen waaronder de VS en rusland niet hebben getekend.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  Forum Admin vrijdag 6 mei 2022 @ 16:15:44 #11
pi_204646436
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 16:13 schreef nixxx het volgende:
Zou je tanks ook niet op afstand bestuurbaar kunnen maken? Kan het kleiner, hoeft het niet perse zo gepantserd. Kan bestuurd worden door iemand die in een APC een kilometer erachter rijdt ofzo, zodat het nog wel direct die link heeft met de infanterie die beschermd wordt.
Stoere praat van de Russen was dat het armata platform dat zou moeten kunnen/voorbereid is.

Maar dat is een grote farce gebleken.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  vrijdag 6 mei 2022 @ 16:16:38 #12
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  vrijdag 6 mei 2022 @ 16:17:17 #13
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204646452
quote:
Tanks zijn nog steeds het breekijzer bij de staal op staal gevechten maar je moet ze niet zonder luchtverdedigingsparaplu en infanterie laten optreden. Dat was 40 jaar geleden al niet slim en nog steeds niet.
pi_204646458
quote:
Dat kan uiteraard. Je zou ook een hele oorlog compleet virtueel kunnen uitvoeren. Sowieso is een werkelijke oorlog middeleeuws waarbij de onderlaag van de bevolking kannonnenvoer is voor de hersenspinsels van de toevallige leiders.
  vrijdag 6 mei 2022 @ 16:21:47 #15
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204646496
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 16:14 schreef Netsplitter het volgende:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Clusterbom subsectie Verbod op clusterbommen.
Het vervelende is alleen dat een aantal landen waaronder de VS en rusland niet hebben getekend.
Dus is het niet verboden.

Daarnaast heb ik wel eens vaker uitgelegd dat je het "verbod" ook makkelijk kan omzeilen ook al heb je het verdrag wel hebt ondertekend.

AchJa in NWS / Oorlog tussen Armeni en Azerbeidzjan? #8 kleuters
pi_204646515
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 16:12 schreef superniger het volgende:
[..]
Men ging ook in China sporten terwijl er concentratiekampen in dat land open zijn.

Hou gruwelijk confronterend ook, al zou Belarus ook vernietigingskampen hebben dan nog zouden ze daar gaan voetballen. Een groot deel van de mensen is volstrekt gewetenloos.
pi_204646517
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 16:16 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
Bayraktars _O_
Brutal. Fucking. Metal.
pi_204646521
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 16:26 schreef Confetti het volgende:

[..]
Men ging ook in China sporten terwijl er concentratiekampen in dat land open zijn.

Hou gruwelijk confronterend ook, al zou Belarus ook vernietigingskampen hebben dan nog zouden ze daar gaan voetballen. Een groot deel van de mensen is volstrekt gewetenloos.
Het enige wat boeit zijn de .
Brutal. Fucking. Metal.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 6 mei 2022 @ 16:28:31 #19
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_204646525
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 16:21 schreef AchJa het volgende:

[..]
Dus is het niet verboden.

Daarnaast heb ik wel eens vaker uitgelegd dat je het "verbod" ook makkelijk kan omzeilen ook al heb je het verdrag wel hebt ondertekend.

AchJa in NWS / Oorlog tussen Armeni en Azerbeidzjan? #8 kleuters
Dus ligt het aan het betreffende land. De usual suspects hebben niet getekend. Dus in dit geval kan rusland rustig hun complete voorraad gebruiken.
pi_204646528
quote:

[..]

Of het WK in Qatar, ook al zo'n goed idee om daar heen te gaan. :') Voetbal :r
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Moderator vrijdag 6 mei 2022 @ 16:30:26 #21
5428 crew  miss_sly
pi_204646539
quote:
[..]
Niet alleen de KNVB. Alle landen zouden Belarus moeten boycotten.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 6 mei 2022 @ 16:31:47 #22
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_204646552
quote:
[..]
Als er n van de meiden niet meegaat, ga ik voor straf, 10 wedstrijden uitzitten voor de tv. :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_204646612
quote:
[..]
Ongelofelijk. Wat een laffe herders. En de bek maar vol over respect en fair play en weet ik wat meer.
Maar we spelen gewoon tegen Belarus en gaan gewoon naar Qatar. :r

Positie Van der Zee, functie elders.
zie email 27 oktober
  vrijdag 6 mei 2022 @ 16:47:56 #24
180073 superniger
90+3 Ramos
pi_204646631
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 16:31 schreef Hyperdude het volgende:

[..]
Als er n van de meiden niet meegaat, ga ik voor straf, 10 wedstrijden uitzitten voor de tv. :P
Sowieso is vrouwenvoetbal zonde van het gras.
#superniger2020
pi_204646640
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 16:44 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ongelofelijk. Wat een laffe herders. En de bek maar vol over respect en fair play en weet ik wat meer.
Maar we spelen gewoon tegen Belarus en gaan gewoon naar Qatar. :r

Positie Van der Zee, functie elders.
Ja, maar dan hebben sport en politiek zogenaamd ineens niets meer met elkaar te maken.

Net als de Olympische spelen in China. Hypocriete bende :r
  vrijdag 6 mei 2022 @ 16:58:42 #26
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_204646696
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 16:09 schreef AchJa het volgende:

[..]
Dat klopt denk dat ze opzich zelf het 4de leger ter wereld waren met alles in eigen hand.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  vrijdag 6 mei 2022 @ 16:59:51 #27
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_204646705
https://www.reddit.com/r/(...)eturns_home_the_war/
Canadian sniper in Ukraine returns home: The war is terribly disappointing

Two months after answering President Volodymyr Zelensky's call, sniper Wali is back in Quebec - unharmed, though he almost died "several times. But most foreign fighters who went to Ukraine like him came back bitterly disappointed, mired in the fog of war without having even been to the front once.

"I'm lucky to be alive, it was really close," said the former Royal 22e Rgiment soldier, in an interview with La Presse at his home in the greater Montreal area.

His last mission in the Donbass region, as part of a Ukrainian unit supporting conscript soldiers, hastened his return in a way. In the early morning hours, when he had just taken up position near a trench exposed to Russian tank fire, two of the conscripts came out of their cover to smoke a cigarette. "I told them not to expose themselves like that, but they didn't listen to me," says Wali. Then a "very accurate" shell from a Russian tank exploded next to them. The scene described by the sniper is bloodcurdling. "It exploded solid. I saw the shrapnel go by like lasers. My body tensed up. I couldn't hear anything, my head hurt right away. It was really violent.

He immediately realized there was nothing he could do for his two Ukrainian brothers-in-arms who had been hit hard. "It smelled like death, it's hard to describe; it's a macabre smell of charred flesh, sulfur and chemicals. It's so inhuman, that smell."

His spouse, who wishes to remain anonymous, says he called her in the middle of the night about an hour later. "He was trying to explain to me that there had been two deaths. He was telling me, 'I think I've done enough, right? I've done enough?" It was like he wanted me to tell him to come back," she confides. He was awfully quiet."

Ultimately, it was her family life that outweighed her desire to help the Ukrainians, Wali says. "My heart wants to go back to the front. I still have the fire. I love the theater of operations. But I pushed my luck. I have no injuries. I say to myself: how far can I roll the dice? I don't want to lose what I have here," says the young father, who missed his son's first birthday while at the front.

After spending two months in Ukraine, Wali's assessment of the deployment of Western volunteer fighters, which began in early March following a call from President Volodymyr Zelensky, is "rather disappointing. The number of volunteers who came forward - more than 20,000, according to various estimates - was so large that the Ukrainian government had to urgently create the International Legion for the Territorial Defense of Ukraine on March 6.

But for most of the volunteers who showed up at the border, joining a military unit was a hassle.

Zelensky made an appeal to all, but on the ground, the officers were completely helpless. They didn't know what to do with us.

He and several other ex-Canadian soldiers initially preferred to join the Normandy Brigade, a private volunteer unit based for several months in Ukraine, led by a former Quebec soldier whose nom de guerre is Hrulf.

Dissension quickly set in among the troops and a large number of fighters deserted the Normandy Brigade.

Three people who requested anonymity described to La Presse promises of weapons and protective equipment made by the leader of the Normandy Brigade that never materialized. Some of the volunteers found themselves some 40 kilometers from the Russian front without any protective gear. "If there had been a Russian breakthrough, everyone would have been at risk. It was an irresponsible attitude on the part of the Brigade," says one of its former soldiers, who asked that his name be withheld for security reasons.

The commander of the Normandy Brigade, who also asked us to withhold his real name for security reasons, confirms that he has been abandoned by about 60 fighters since the beginning of the conflict. Many of them wanted to sign a contract that would have given them status under the Geneva Conventions, as well as guarantees that they would be cared for by the Ukrainian state if they were injured. Hrulf claims that some even "conned" him out of a $500,000 shipment of weapons provided by Americans to create their own combat unit.

"There were guys who were in a hurry to go to the front without even being screened. The Ukrainians tested us, and only now are we starting to get more missions. There is an element of trust that needs to be built up, and that is quite normal," says Hrulf. A "terrible disappointment"

"Many volunteer soldiers expect it to be turnkey, but the war is the opposite, it's a terrible disappointment," says Wali.

With another Quebec infantryman nicknamed Shadow, the Quebec sniper finally joined a Ukrainian unit fighting in the Kyiv region.

But again, finding a firearm to fight with was a Kafkaesque exercise. "You had to know someone who knew someone who told you that in such and such an old barber shop, they would provide you with an AK-47. You had to cobble together a soldier's kit like that by picking up bits and pieces of ammunition left and right, in many cases with weapons in varying degrees of condition," he recounts.

Even for meals, civilians often provide them. It's the same for gasoline to get around in a vehicle. You constantly have to organize yourself, to know someone who knows someone.

After a few weeks on Ukrainian territory, some of the more experienced Western soldiers were eventually recruited by the Ukrainian Military Intelligence Directorate, and are now reportedly involved in special operations behind enemy lines, according to one of them.

Others, less experienced, are "jumping from one Airbnb to another" while waiting to be recruited by a unit that will take them to the front lines, Wali says.

The majority, however, have decided to return home, say several people interviewed for this article. "Many arrive in Ukraine with their chests puffed out, but leave with their tails between their legs," Wali said.

In the end, he himself says he only fired two bullets into windows "to scare people" and never really came within range of the enemy. "It's a machine war," where "extremely brave" Ukrainian soldiers take very heavy casualties from shells, but "miss a lot of opportunities" to weaken the enemy because they lack technical military knowledge, he summarizes. "If the Ukrainians had the procedures we had in Afghanistan for communicating with artillery, we could have made a killing," he believes.

But Wali doesn't hide his desire to go back anyway. "You never know when foreign fighters will make a difference on the ground. It's like a fire extinguisher: it's useless until the fire catches.
  vrijdag 6 mei 2022 @ 17:00:39 #28
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_204646711
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 16:01 schreef polderturk het volgende:

[..]
[ twitter ]
Juist, daar staat toch ook dat het de Admiral Makarov betreft, en niet de Admiral Grigorovich?
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
pi_204646974
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 17:00 schreef SillyWalks het volgende:

[..]
Juist, daar staat toch ook dat het de Admiral Makarov betreft, en niet de Admiral Grigorovich?
Makarov is wel van de Grigorovich klasse.
  vrijdag 6 mei 2022 @ 17:29:50 #30
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204647081
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 16:28 schreef Netsplitter het volgende:
Dus ligt het aan het betreffende land. De usual suspects hebben niet getekend. Dus in dit geval kan rusland rustig hun complete voorraad gebruiken.
Yup. Maar goed, net zoals een .50 sniperwapen niet tegen personeel ingezet mag worden dus noemen we het een anti materiaal wapen. Of de Claymore AP mijn, die noemen we plotseling een horizontaal effect wapen die je op afstand af moet laten gaan etc. Dus je kunt makkelijk om zo'n "verbod" heen werken.
pi_204647099
quote:
Meh, dan schiet je die APC toch gewoon vanuit je drone naar de tyfus? Rijden die tanks ook niet meer.
pi_204647106
quote:

[..]

Dan moeten we stoppen met kijken naar OS, F1 en voetbal moet je eens zien hoe snel ze dan bij draaien want we hebben met zijn allen commentaar maar zijn geen haar beter door te kijken naar Verstappen.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_204647135
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 16:16 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
Ok. Dat is dan denk ik ook wel het bewijs dat dat hele Snake Island nooit gebombardeerd is geweest door dat schip en dat 'fuck you' verhaal pure propaganda was van de Oekraeners.
pi_204647147
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  vrijdag 6 mei 2022 @ 17:34:21 #35
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204647152
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 17:30 schreef RetepV het volgende:
Meh, dan schiet je die APC toch gewoon vanuit je drone naar de tyfus? Rijden die tanks ook niet meer.
Als je PRTL/Gepard achtige wapens mee hebt hobbelen en je een fatsoenlijke gelaagde luchtverdediging hebt ingeregeld zijn die drones helemaal nergens.
pi_204647160
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 16:50 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ja, maar dan hebben sport en politiek zogenaamd ineens niets meer met elkaar te maken.

Net als de Olympische spelen in China. Hypocriete bende :r
In Nederland worden journalisten en politieke figuren zomaar op straat doodgeschoten.
Snel boycotten dat land!

Fuck off met de cancel cultuur please.
  vrijdag 6 mei 2022 @ 17:36:57 #37
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_204647177
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 11:58 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
[ twitter ]
Admiral Makarov - Commissioned 27 December 2017

Dat is geen 40 jaar oud schip zoals de Moskva. :X
Of zou een Neptune raket ook knap lastig zijn voor bijv een LCF fregat?
  vrijdag 6 mei 2022 @ 17:36:57 #38
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204647178
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 16:58 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Dat klopt denk dat ze opzich zelf het 4de leger ter wereld waren met alles in eigen hand.
Dit dus, eigen heli's, vliegtuigen, tanks, artillerie en alles... Echt he... :')

Gelukkig is daar nu een stokje voor gestoken en gaan ze weer terug naar hun core business. Snel inzetbare expeditionaire lichte amfibische infanterie. Met die reden zijn ze op aarde. Tanks en artillerie horen bij de landmacht en heli's en vliegtuigen bij de luchtmacht en boten bij de marine.
  Forum Admin vrijdag 6 mei 2022 @ 17:38:13 #39
pi_204647186
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 17:36 schreef AchJa het volgende:

[..]
Dit dus, eigen heli's, vliegtuigen, tanks, artillerie en alles... Echt he... :')

Gelukkig is daar nu een stokje voor gestoken en gaan ze weer terug naar hun core business. Snel inzetbare expeditionaire lichte amfibische infanterie. Met die reden zijn ze op aarde. Tanks en artillerie horen bij de landmacht en heli's en vliegtuigen bij de luchtmacht en boten bij de marine.
De grootste luchtmacht ter wereld is de usaf. De twee na grootste is van de usmc _O-
  vrijdag 6 mei 2022 @ 17:38:38 #40
13456 AchJa
Shut up!!!
  vrijdag 6 mei 2022 @ 17:41:05 #41
13456 AchJa
Shut up!!!
  Forum Admin vrijdag 6 mei 2022 @ 17:41:38 #42
pi_204647224
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 17:38 schreef AchJa het volgende:

[..]
Toch niet best of wel dan?
Oh het was trouwens de navy, niet de usmc. Maar even goed helemaal waus natuurlijk.

Het is er er een in de categorie "als alle landen ter wereld hun vliegdekschepen bij elkaar leggen heb je nog niet het aantal wat de VS heeft dobberen.
  vrijdag 6 mei 2022 @ 17:43:09 #43
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204647241
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 17:41 schreef Straatcommando. het volgende:
Oh het was trouwens de navy, niet de usmc. Maar even goed helemaal waus natuurlijk.

Het is er er een in de categorie "als alle landen ter wereld hun vliegdekschepen bij elkaar leggen heb je nog niet het aantal wat de VS heeft dobberen.
Schoenmaker hou je bij je leest zou ik zeggen. Ja, ik snap dat er marinevliegers bestaan, die hebben wij ook maar dat je dat op een schaal hebt die de luchtmacht naar de kroon steekt gaat nergens over natuurlijk.
pi_204647245
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 16:59 schreef slashdotter3 het volgende:

<knip>

You constantly have to organize yourself, to know someone who knows someone.
Even dit stukje uit je verhaal lichten. Dit is hoe Russen en Oekraners nou eenmaal zijn. Dit is dat collectivisme waar ik wel eens over schrijf. Voor de Oekraners is het allemaal logisch, en zij kennen ook allemaal iemand die iemand anders kent die weer een ander kent, etc.. In onze individualistische cultuur kunnen wij daar helemaal niet goed mee omgaan. Wat dan ook blijkt in dit verhaal.

Het zal ook zijn waarom Oekrainers, Polen en Russen enzo zulke goede partizanen zijn, terwijl wij hier juist ons verzet tot in de puntjes zouden regelen.

Het verschil op grotere schaal is dat als er in hun geval een deel van de partizanen wegvalt (wordt gedood), de rest nog gewoon door kan. Terwijl het in ons geval de organisatie wel eens volledig uit elkaar kan laten vallen als ze de juiste te pakken nemen. En daarna is de organisatie en het verzet weg. Plus dat wij meer tijd nodig hebben om effectieve organisaties op te zetten. Maar daarna zijn ze natuurlijk wel tientallen effectiever dan zo'n partizanenleger.
  vrijdag 6 mei 2022 @ 17:43:55 #45
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_204647246
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 17:21 schreef Bieselke het volgende:

[..]
Makarov is wel van de Grigorovich klasse.
Waar beweer ik iets anders?

PolderTurk meldde dat het gerucht was dat de Grigorovich k in de hens stond.
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
  Moderator vrijdag 6 mei 2022 @ 17:44:37 #46
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204647253
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 17:36 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]
Admiral Makarov - Commissioned 27 December 2017

Dat is geen 40 jaar oud schip zoals de Moskva. :X
Of zou een Neptune raket ook knap lastig zijn voor bijv een LCF fregat?
Een of twee zouden niet lastig moeten zijn

Voor moskva ook niet maar het lijkt erop dat die allemaal tegelijk naar bed zijn gegaan ofzo
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Forum Admin vrijdag 6 mei 2022 @ 17:45:18 #47
pi_204647259
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 17:43 schreef AchJa het volgende:

[..]
Schoenmaker hou je bij je leest zou ik zeggen. Ja, ik snap dat er marinevliegers bestaan, die hebben wij ook maar dat je dat op een schaal hebt die de luchtmacht naar de kroon steekt gaat nergens over natuurlijk.
Hmm, ja. Maar het is er ook een enorme werkgever en in de VS leeft de militaire cultus ook veel meer.
pi_204647262
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 17:38 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
De grootste luchtmacht ter wereld is de usaf. De twee na grootste is van de usmc _O-
En de n na grootste is zeker de US Navy?
  vrijdag 6 mei 2022 @ 17:46:04 #49
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_204647266
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 17:38 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Wie is de een na grootste :?
  vrijdag 6 mei 2022 @ 17:48:37 #50
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_204647277
twitter
  Moderator vrijdag 6 mei 2022 @ 17:50:06 #51
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204647287
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 17:46 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Rusland nog steeds denk ik
  Forum Admin vrijdag 6 mei 2022 @ 17:55:53 #52
pi_204647330
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 17:46 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Mijn war thunder platoon
  Forum Admin vrijdag 6 mei 2022 @ 17:57:02 #53
pi_204647340
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 17:50 schreef sp3c het volgende:

[..]
Rusland nog steeds denk ik
Als je het over landen hebt wel
  vrijdag 6 mei 2022 @ 18:00:59 #54
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_204647389
Putin is een zeer naar ventje met parkinson, moge hij snel sterven
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_204647390
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 17:35 schreef hangtime het volgende:

[..]
In Nederland worden journalisten en politieke figuren zomaar op straat doodgeschoten.
Snel boycotten dat land!

Fuck off met de cancel cultuur please.
Wtf, vader :')
pi_204647412
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 17:43 schreef RetepV het volgende:

[..]
Even dit stukje uit je verhaal lichten. Dit is hoe Russen en Oekraners nou eenmaal zijn. Dit is dat collectivisme waar ik wel eens over schrijf. Voor de Oekraners is het allemaal logisch, en zij kennen ook allemaal iemand die iemand anders kent die weer een ander kent, etc.. In onze individualistische cultuur kunnen wij daar helemaal niet goed mee omgaan. Wat dan ook blijkt in dit verhaal.

Het zal ook zijn waarom Oekrainers, Polen en Russen enzo zulke goede partizanen zijn, terwijl wij hier juist ons verzet tot in de puntjes zouden regelen.

Het verschil op grotere schaal is dat als er in hun geval een deel van de partizanen wegvalt (wordt gedood), de rest nog gewoon door kan. Terwijl het in ons geval de organisatie wel eens volledig uit elkaar kan laten vallen als ze de juiste te pakken nemen. En daarna is de organisatie en het verzet weg. Plus dat wij meer tijd nodig hebben om effectieve organisaties op te zetten. Maar daarna zijn ze natuurlijk wel tientallen effectiever dan zo'n partizanenleger.
Die hele via-via-cultuur van mensen die iemand kennen die wel iets kunnen regelen, wordt hier doorgaans al vrij snel als corruptie en vriendjespolitiek gezien. Het is maar net wat je referentiekader is. Maar je hoeft niet eens zo ver van huis hoor. In Limburg is dit de normaalste zaak van de wereld. Vraag dat maar aan Jos van Rey.
pi_204647686
BITTE !!!
BITTE !!!
BITTE BITTE JAAAAAA !!!!!

twitter
pi_204647687
quote:

[..]

Boten? Schepen :( !
  Moderator vrijdag 6 mei 2022 @ 18:38:59 #59
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204647716
En boten
pi_204647802
En onderzeers
  Moderator vrijdag 6 mei 2022 @ 18:51:21 #61
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204647819
Die hebben ze niet

En dat zijn ook boten
pi_204647850
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 18:51 schreef sp3c het volgende:
Die hebben ze niet

En dat zijn ook boten
Nu wel
pi_204647856
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 18:00 schreef michaelmoore het volgende:
Putin is een zeer naar ventje met parkinson, moge hij snel sterven
Whaaaat????
Vorige keer mocht ik em hier niet doodwensen.
  vrijdag 6 mei 2022 @ 18:55:55 #64
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  vrijdag 6 mei 2022 @ 18:57:21 #65
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_204647931
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 18:55 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
BRRRT's met luchtdekking van F-15's? Dan hebben de Russen er binnenkort een nieuwe camouflagekleur bij; diarreebruin...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  vrijdag 6 mei 2022 @ 19:08:58 #67
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_204647951
quote:

[..]

Nou ja de f35b 's met lpd 's vallen wel binnen die opdracht.

Maar als ik het goed heb was de usmc sterker en beter uitgerust dan de legers van Frankrijk en Duitsland.

https://nl.wikipedia.org/wiki/United_States_Marine_Corps

Het Marine Corps is het op twee na kleinste van de zes onderdelen van de strijdkrachten (US Army, US Navy, US Air Force, US Marine Corps, US Coast Guard en US Space Force) met 201.031 mariniers in actieve dienst, en 40.000 in de reserve (2009). Alleen de Coast Guard en de Space Force zijn kleiner. Nochtans is het US Marine Corps groter dan de strijdkrachten van veel andere landen. Zo is het groter dan de Britse landmacht.

Het US Marine Corps heeft zijn eigen luchtvaartafdeling (Marine Corps Aviation), dat meer gevechtsvliegtuigen telt dan de luchtmacht van menig land.

[ Bericht 26% gewijzigd door icecreamfarmer_NL op 06-05-2022 19:15:18 ]
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_204648014
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 18:55 schreef quirina het volgende:

[..]
Whaaaat????
Maar Poetin is dan ook wel erg vervelend ondeugend. Uitzonderingen mogen dan gemaakt worden.
pi_204648062
quote:

Whaaaat????
Het zou de users sieren hier niemand dood te wensen.

Dat mensen bang zijn voor Poetin is begrijpelijk, maar doodsverwensingen lossen niets op.
pi_204648133
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 19:24 schreef Za het volgende:

[..]

Dat mensen bang zijn voor Poetin is begrijpelijk, maar doodsverwensingen lossen niets op.
Alsof van Putin af willen hetzelfde is als bang voor hem zijn :')

Ik denk dat Putin eerder zelf als de dood (no pun) is voor mensen die van hem af willen. Met z’n tafel van 15 meter.
pi_204648137
quote:

[..]

Een doodsverwensing opzich niet nee.
  vrijdag 6 mei 2022 @ 19:46:39 #72
323876 michaelmoore
pi_204648247
quote:

[..]
Whaaaat????
van mij wel
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_204648249
A propos doodsverwensingen, is er nog nieuws over dat Russische fregat?
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_204648289
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 19:47 schreef DDDDDaaf het volgende:
A propos doodsverwensingen, is er nog nieuws over dat Russische fregat?
Wat ik er van kan vinden is er inderdaad weer een schip "in de fik gevlogen". Echt goeie bronnen heb ik alleen nog niet.
https://www.independent.c(...)ne-war-b2073007.html
pi_204648299
quote:

[..]

Het lijkt me dat jij wel de laatste bent die het recht heeft in dit topic hoog te paard te gaan zitten.
And it's only the giving
That makes you
What you are
  vrijdag 6 mei 2022 @ 20:10:06 #76
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_204648484
quote:
13s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 19:51 schreef OllieA het volgende:

[..]
Het lijkt me dat jij wel de laatste bent die het recht heeft in dit topic hoog te paard te gaan zitten.
In de posts die ik heb gelezen in deze topicreeks, heb ik Za volgens mij niemand dood zien wensen. Maar ik lees ook niet alles. :)
  vrijdag 6 mei 2022 @ 20:11:35 #77
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_204648503
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 18:35 schreef polderturk het volgende:
BITTE !!!
BITTE !!!
BITTE BITTE JAAAAAA !!!!!

[ twitter ]

Momenteel is Oekraine bezig om een offensief te gaan openen richting Kherson. Deze slag kan gaan bepalen hoe het moraal van de Russen is. Gaan ze vechten of trekken ze zich snel terug over de Dnjepr en blazen ze bruggen op. Net als in Kharkov.
Daar waar Oekraine momenteel een oneindige stroom materieel heeft lijkt de aanvoer bij Rusland op te drogen.

Rusland kan momenteel niet veel meer dan bombarderen vanaf afstand en hun enige drukmiddel is angst zaaien.
pi_204648523
quote:

[..]

Nee, ze lossen niks op. Wat wel wat zou oplossen is als jouw grote held Putin dood in een greppel zou belanden.
  Overall beste user 2022 vrijdag 6 mei 2022 @ 20:14:50 #79
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_204648538
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 18:55 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Nu wel
Onderzeers zijn boten. Korvetten of groter zijn schepen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_204648651
quote:

[..]

Ik weet niet hoor. Volgens mij is angst voor de meesten nou niet meteen de eerste reden om Poetin in een sarcofaag te wensen. Misschien zijn wrede nietsontziende manier van handelen? Dat schopt veel mensen toch wel tegen het zere been hoor..
  vrijdag 6 mei 2022 @ 20:27:58 #81
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_204648669
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 20:13 schreef HiZ het volgende:

[..]
Nee, ze lossen niks op. Wat wel wat zou oplossen is als jouw grote held Putin dood in een greppel zou belanden.
Bedoel je in de situatie dat Rusland verslagen zou zijn en er een democratische regering wordt neergezet? Of gewoon, als alleen Putin nu uit de weg zou worden geruimd? Welke zekerheid heb je dat dat iets oplost?
pi_204648678
quote:

[..]

A) ik ben niet bang voor Poetin (zoals jij wel bent).

B) van mij mag hij zo snel mogelijk helemaal dood. Het liefst een beetje heel erg pijnlijk.
pi_204648727
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 20:27 schreef Repentless het volgende:

[..]
Bedoel je in de situatie dat Rusland verslagen zou zijn en er een democratische regering wordt neergezet? Of gewoon, als alleen Putin nu uit de weg zou worden geruimd? Welke zekerheid heb je dat dat iets oplost?
Als Poetin uit de weg geruimd wordt hijst dat walgelijke volk gewoon weer de volgende oorlogszuchtige dictator op de troon.
pi_204648859
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 20:31 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Als Poetin uit de weg geruimd wordt hijst dat walgelijke volk gewoon weer de volgende oorlogszuchtige dictator op de troon.
Er wonen ook gestudeerde normale mensen in Rusland met wat minder testosteron die wat minder lelijk zijn van binnen en buiten.
pi_204648873
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 20:39 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Er wonen ook gestudeerde normale mensen in Rusland met wat minder testosteron die wat minder lelijk zijn van binnen en buiten.
Daar heb ik oprecht medelijden mee. Wat een kutleven moet je dan hebben.
pi_204648877
quote:

[..]
Er is nu al eeuwen aan bewijs dat de gemiddelde Rus bloeddorstig is ja.

Ik mag hopen dat in de nabije toekomst collectieve afstraffing van het Russische volk op tafel komt. Als je Duitsland in 1945 niet had gedenazificeerd was het ook snel weer misgegaan.
pi_204648884
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 20:39 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Maar die zijn wel allemaal dat land ontvlucht...
The name is Putler, Vladimir Putler
pi_204648915
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 20:41 schreef Seeburg54 het volgende:

[..]
Daar heb ik oprecht medelijden mee. Wat een kutleven moet je dan hebben.
Ik heb wel eens een nazaat van Trotski ontmoet schiet me ineens te binnen.
  vrijdag 6 mei 2022 @ 20:46:01 #89
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_204648928
quote:

[..]
Een oplossing is er dus niet, wanneer dit je standpunt hierin is.
pi_204648966
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 20:41 schreef Confetti het volgende:

[..]

Ik mag hopen dat in de nabije toekomst collectieve afstraffing van het Russische volk op tafel komt. Als je Duitsland in 1945 niet had gedenazificeerd was het ook snel weer misgegaan.
Na de joden zijn nu de Russen de Sjaak?
Als je zo denkt heeft Rusland gelijk en zijn wij de nazi’s.
Vakman pur sang
pi_204648967
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 20:28 schreef Nielsch het volgende:

A) ik ben niet bang voor Poetin .
De angst voor Poetin is ongekend, ook bij jou:

quote:
B) van mij mag hij zo snel mogelijk helemaal dood. Het liefst een beetje heel erg pijnlijk.
Ja jammer voor je.
pi_204648978
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 20:48 schreef Za het volgende:

[..]
[..]
Ja jammer voor je.
:')

De angst voor poetin is daar ondat die gek tot alles in staat is, bloeddorstig als een malle en simpelweg knettergek :D
  vrijdag 6 mei 2022 @ 20:50:13 #93
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  vrijdag 6 mei 2022 @ 20:50:46 #94
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_204648988
quote:

[..]

Echt niet te geloven, dit soort teksten. Wie moet die "collectieve afstraffing" van het Russische volk gaan uitvoeren en hoe ziet dat eruit?
  vrijdag 6 mei 2022 @ 20:53:07 #95
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_204649018
quote:

[..]

Dit kan zo de Russische TV op.
pi_204649055
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 20:48 schreef Za het volgende:

[..]
[..]
Ja jammer voor je.
Net zoals jij iedere avond voor je gaat slapen ongetwijfeld onder je bed kijkt of er niet zo'n eng coronavaccin ligt kijken wij inderdaad of er niet zo'n enge Kremlindwerg met prednisonkop onder ons bed ligt. :Y
pi_204649061
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 20:50 schreef Repentless het volgende:

[..]
Echt niet te geloven, dit soort teksten. Wie moet die "collectieve afstraffing" van het Russische volk gaan uitvoeren en hoe ziet dat eruit?
Er zijn vast en zeker goeie sancties te bedenken waarmee we de Russische bevolking flink pijn kunnen doen en wat mij betreft mogen die liever vandaag dan morgen ingezet worden.
pi_204649096
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 20:57 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Er zijn vast en zeker goeie sancties te bedenken waarmee we de Russische bevolking flink pijn kunnen doen en wat mij betreft mogen die liever vandaag dan morgen ingezet worden.
Er zijn ook bijna een half miljoen werkelozen in Nederland, kutland, kom we schieten iedereen zijn moeder dood, dat zal ze leren.
pi_204649127
quote:
81s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 21:01 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Er zijn ook bijna een half miljoen werkelozen in Nederland, kutland, kom we schieten iedereen zijn moeder dood, dat zal ze leren.
Want Nederlandse werkelozen hangen een regime aan dat zijn Europese buren met kernwapens bedreigt, zijn buurland wil annexeren en Europa van Lissabon tot Vladivostok wil denazificeren?
  vrijdag 6 mei 2022 @ 21:06:12 #101
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_204649138
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 20:57 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Stel nou dat het tij in de wereld keert en machtsverhoudingen verschuiven. Iets dat al talloze keren is voorgekomen in de geschiedenis. Vind jij het dan wel ok om als bevolking collectief 'aansprakelijk' gesteld te worden door de nieuwe machthebbers? Gewoon, omdat je Nederlands bent, ben je volgens hun een klootzak en moet je 'afgestraft' worden?
pi_204649164
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 20:50 schreef tim020hoorn het volgende:

:')

De angst voor poetin is daar ondat die gek tot alles in staat is, bloeddorstig als een malle en simpelweg knettergek :D
Zijn eisen om deze invasie te starten zijn alleszins redelijk (en ook in jouw belang) en terug te vinden in de OP.

Verder is hij is uitzonderlijk intelligent en kalm.
  vrijdag 6 mei 2022 @ 21:11:22 #103
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_204649209
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 21:05 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Want Nederlandse werkelozen hangen een regime aan dat zijn Europese buren met kernwapens bedreigt, zijn buurland wil annexeren en Europa van Lissabon tot Vladivostok wil denazificeren?
Misschien zijn ze wel doodsbang, gendoctrineerd en foutief voorgelicht dat heb je wel eens in een dictatuur.
pi_204649214
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 21:06 schreef Repentless het volgende:

[..]
Stel nou dat het tij in de wereld keert en machtsverhoudingen verschuiven. Iets dat al talloze keren is voorgekomen in de geschiedenis. Vind jij het dan wel ok om als bevolking collectief 'aansprakelijk' gesteld te worden door de nieuwe machthebbers? Gewoon, omdat je Nederlands bent, ben je volgens hun een klootzak en moet je 'afgestraft' worden?
Is ons ook bijna overkomen. In '49 tijdens de Indonesische onafhankelijkheidsoorlog is ons door de VN te verstaan gegeven dat als we nu niet zouden stoppen we helemaal de gallemiezen in gesanctioneerd zouden worden. En terecht ook, moet je maar geen oorlogen voeren om anderen te onderdrukken.
pi_204649219
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 21:11 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
Onze opper propoganda Mossad agent

Trouwens voor de mensen die zo lang hun gedachten kunnen schikken. Hierbij een longread waarbij Illia prominent terugkomt. Een fake US official en een interview met illia.
En een zeer accurate voorspellingen van deze oorlog in 2018.

https://www.bellingcat.co(...)agon-russia-analyst/

[ Bericht 29% gewijzigd door Lospedrosa op 06-05-2022 21:28:22 ]
Vakman pur sang
pi_204649252
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 21:08 schreef Za het volgende:

[..]
Zijn eisen om deze invasie te starten zijn alleszins redelijk (en ook in jouw belang) en terug te vinden in de OP.

_O-

Even goed kunnen lachen, dank daarvoor!
pi_204649280
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 21:11 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Misschien zijn ze wel doodsbang, gendoctrineerd en foutief voorgelicht dat heb je wel eens in een dictatuur.
Dat waren de andere Oost-Europese volkeren ook en toch wisten die in 1989 een einde te maken aan de (door de Russen aan hen opgelegde) communistische dictaturen in hun landen..
  vrijdag 6 mei 2022 @ 21:17:12 #109
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204649284
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 20:14 schreef Ulx het volgende:
Onderzeers zijn boten. Korvetten of groter zijn schepen.
Het is een schip als ze in de bocht naar buiten hellen. Het is een boot als ze in de bocht naar binnen hellen.

Stoom-, roei-, duikboten uitgezonderd.
pi_204649400
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 21:11 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
Rusland krijgt klappen bij Kharkiv.
pi_204649426
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 21:08 schreef Za het volgende:

[..]

En hij is verder ontzettend sympathiek, een potentile vriend eigenlijk.

Misschien moet je wat vaker de Russisch orthodoxe kerk bezoeken, dan kun je samen met die mafklapper van een paus dr Poetin bewonderen.
  vrijdag 6 mei 2022 @ 21:44:18 #112
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_204649617
twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_204649644
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 21:12 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Onze opper propoganda Mossad agent

Trouwens voor de mensen die zo lang hun gedachten kunnen schikken. Hierbij een longread waarbij Illia prominent terugkomt. Een fake US official en een interview met illia.
En een zeer accurate voorspellingen van deze oorlog in 2018.

https://www.bellingcat.co(...)agon-russia-analyst/
Ik weet niet wat de Mossad ermee te maken heeft, misschien kun jij me dat uitleggen?

Of doel je erop dat de nepnaam van het Twitter account in het door jou geciteerde artikel ene Jewberg is?

Ik twijfel aan wel meer van die Twitter accounts, dus chapeau voor het kritisch beschouwen ervan overigens.

Waar is deze oorlog overigens voorspeld, op nostradamus.ru?

Want er was al oorlog, sinds 2014
  vrijdag 6 mei 2022 @ 22:05:07 #114
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_204649816

Te vroeg?
pi_204649878
Timothy Snyder over de koloniale oorlog van Rusland en de vergelijking met koloniale oorlogen (waaronder de onze in Indonesi) uit het verleden.

twitter

Misschien wat voor mensen die de NAVO als de agressor zien
  vrijdag 6 mei 2022 @ 22:11:04 #116
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_204649892
twitter

9 mei _O_
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  vrijdag 6 mei 2022 @ 22:13:57 #117
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_204649924
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 21:44 schreef Perrin het volgende:
[ twitter ]
Nice! Wanneer pakken ze de andere 2? :D
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  vrijdag 6 mei 2022 @ 22:17:45 #118
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_204649966
quote:
84s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 22:11 schreef Starhopper het volgende:
[ twitter ]

9 mei _O_
Zou hilarisch zijn als Finland en Zweden hun NAVO toetreding verzoek ook op die dag doen
En natuurlijk het opblazen van de Crimea brug ook op die dag

[ Bericht 4% gewijzigd door slashdotter3 op 06-05-2022 22:24:17 ]
  Moderator vrijdag 6 mei 2022 @ 22:18:43 #119
236264 crew  capricia
pi_204649978
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 22:14 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
Dus toch een 1:1 doorgeefluik van het Kremlin.

Ik wil best tijd investeren om jou te volgen. Maar dan verwacht ik wel dat jij ook tijd investeert om ons in jouw gedachtegang mee te nemen. En dat is iets anders dan een linkdump.
Deze is ook wel interessant als je het Russische verhaal wil begrijpen.
https://www.npostart.nl/weg-van-de-wereld/22-07-2017/POW_03594948
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_204649981
quote:

[..]

Ik wil best tijd investeren om jou te volgen. Maar dan verwacht ik wel dat jij ook tijd investeert om ons in jouw gedachtegang mee te nemen. En dat is iets anders dan een linkdump.
Dan zul je toch met Roebels over de brug moeten komen... :+
pi_204650013
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 21:48 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Ik weet niet wat de Mossad ermee te maken heeft, misschien kun jij me dat uitleggen?

Of doel je erop dat de nepnaam van het Twitter account in het door jou geciteerde artikel ene Jewberg is?

Ik twijfel aan wel meer van die Twitter accounts, dus chapeau voor het kritisch beschouwen ervan overigens.

Waar is deze oorlog overigens voorspeld, op nostradamus.ru?

Want er was al oorlog, sinds 2014
Het is een zeer interessant artikel. Ik neem Illia niet meer serieus igg.
Het gaat niet om de voorspelling het gaat erom dat deze fake account dus is “genterviewd” door Illia, en dat de boodschap steeds was dat bij een Russische oorlog binnen 10-20 dagen gewonnen zou worden omdat navo wel zou meewerken. Dit benvloed natuurlijk het stemgedrag van de inwoners.
Dit is in 2 populairste kranten gepost in meer dan 10 artikelen.
quote:
Ilya Ponomarev was one of several major boosters of Jewberg’s credibility. For example, in August 2016, he thanked Jewberg (archive) in a Facebook post for likening him (Ponomarev) to Pericles of Athens, in January 2017 tagged him in a Facebook post on NATO military capability.

Jewberg used Ponomarev’s endorsement to the fullest by reposting it and adding a lengthy story where he claims that he had met Ponomarev in person while working at the U.S. Embassy in Moscow. This claim was endorsed by Ponomarev, who thanked Jewberg for the Facebook post.

Ponomarev was just one of several Russian opposition figures who apparently believed in or supported the story of the anti-Putin Pentagon official, including the aforementioned figures of Rabinovich, Borovoy, and Sotnik (see previous subsection “Jewberg’s online presence”). However, unlike the other oppositionists, Ponomarev certainly knew that Jewberg was not a real person. When speaking to the researcher of this investigation in 2017, Ponomarev was clear that he was aware that “David Jewberg” was not a person, but an online persona. Ponomarev did not elaborate on who operated this persona, but he stated that this person was a well-known figure in Washington, highly knowledgeable on the matters that were covered under the “David Jewberg” alias, was driven by a legitimate concern with events in Russia, the United States and Ukraine, and attempted to influence ongoing events in these countries.

Ponomarev described how the popularity of David Jewberg in Ukrainian and Russian media coverage came as a surprise to the persona’s creator. As to the identity of this creator, Ponomarev avoided answering if Dan Rapoport was Jewberg’s “author”, but did say that Rapoport was open about having a “working relationship” with Jewberg. However, another well-known figure would be able to state that Jewberg and Rapoport were indeed the same person.
quote:
. Judging by the reactions of these three experts, perhaps the real question to ask is not why Jewberg was created, but how so many Ukrainian media outlets were able to take him seriously, including Dialog.ua, who published over a dozen articles about the “Pentagon official” through 2017.

In 2015 and 2016, at the heights of Russia’s propaganda operation against Ukraine and the West, many wondered what measures could be taken to counter disinformation efforts. Some answers came in so-called “anti-disinformation centers,” such as EU vs. Disinformation and StopFake. Others looked to increase the standards of independent investigative reporting to reduce the allure of disinformation and so-called “fake news”, as seen in a number of grants from Western nations to Ukrainian news outlets, such as Hromadske. At Bellingcat, we have sought to provide a combination of pedagogical resources to know how to verify information, along with transparent, open source investigations that open up the research process to our readers
Vakman pur sang
pi_204650021
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 22:19 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Dan zul je toch met Roebels over de brug moeten komen... :+
Je kunt dan net zo goed met kraaltjes betalen, die hebben inmiddels eenzelfde internationale bruikbaarheid als het speelgoedgeld van de orcs.
pi_204650104
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 21:17 schreef AchJa het volgende:

[..]
Het is een schip als ze in de bocht naar buiten hellen. Het is een boot als ze in de bocht naar binnen hellen.

Stoom-, roei-, duikboten uitgezonderd.
Als ze uit de bocht vliegen is het een vliegdekschip? :+
pi_204650145
quote:
9s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 22:22 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Je kunt dan net zo goed met kraaltjes betalen, die hebben inmiddels eenzelfde internationale bruikbaarheid als het speelgoedgeld van de orcs.
Roebel staat op het hoogste punt rov dollars sinds een jaar zo’n beetje :{

https://www.businessinsid(...)uro-dollar-sancties/
Vakman pur sang
  Moderator vrijdag 6 mei 2022 @ 22:36:43 #125
236264 crew  capricia
pi_204650168
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 22:34 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Roebel staat op het hoogste punt rov dollars sinds een jaar zo’n beetje :{

https://www.businessinsid(...)uro-dollar-sancties/
Maar is er ook handel in, nee toch? Lijkt me een kunstmatige koers.
Een rente van 20% lijkt me ook desastreus voor je economie. :{

quote:
Dit alles laat onverlet dat de Russische economie dit jaar naar verwachting de sterkste krimp laat zien in drie decennia als gevolg van de westerse sancties. Russische economen die voor de overheid werken voorzien een krimp van 8 procent tot 10 procent dit jaar, volgens persbureau Interfax. De Wereldbank gaat uit van een economische krimp van ruim 11 procent in 2022.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_204650199
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 22:36 schreef capricia het volgende:

[..]
[..]

Lastig uitleggen maar het is wel gunstig voor de inlandse economie. Een krimp van 10 % is ook niet dat je zegt van wauw die gaan door het putje.
Vakman pur sang
pi_204650202
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 22:12 schreef Za het volgende:

[..]
Het betoog is er al, van Poetin zelf:

https://www.aljazeera.com(...)-translated-excerpts
wat is hier redelijk aan, het gaat tegen al onze principes van ons in het westen, eisen dat een land neutraal blijft en vooral die eis bij een ander land leggen, en niet vragen aan het land zelf, maar eisen van het land.

Om vervolgens nog maar niet te hebben over dat Rusland perse de meest vruchtbare gebieden van Oekrane en een havens wil innemen plus alle olie en andere grondstoffen die daar zitten en gigantisch moeten zijn.
  Moderator vrijdag 6 mei 2022 @ 22:41:42 #128
236264 crew  capricia
pi_204650206
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 22:40 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Lastig uitleggen maar het is wel gunstig voor de inlandse economie. Een krimp van 10 % is ook niet dat je zegt van wauw die gaan door het putje.
Met 20% rente gaat niemand investeren. Want geld lenen is dan gewoon zelfmoord voor bedrijven.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_204650210
quote:

Je hebt het niet eens gelezen in 2 minuten, en je mening al klaar.

quote:
Dank hiervoor.
Ik kan me vinden in zijn speech, ik begrijp het probleem waarvoor hij jaren heeft getracht op diplomatieke wijze een oplossing te vinden, en dat een invasie onvermijdelijk was.

Lees zijn speech of bekijk deze op youtube, dan kunnen we daarna verder spreken, het lijkt me interessant.
pi_204650221
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 22:41 schreef capricia het volgende:

[..]
Met 20% rente gaat niemand investeren. Want geld lenen is dan gewoon zelfmoord voor bedrijven.
quote:
Zo heeft de centrale bank de beleidsrente fors verhoogd, aanvankelijk naar 20 procent en sinds eind april naar een iets lager niveau van 14 procent. Dit moet het aantrekkelijker maken om tegoeden in roebels aan te houden.
14% en het zorgt inderdaad voor behoud van tegoeden, slecht voor nieuwe investeringen idd
Vakman pur sang
pi_204650230
quote:

[..]
Ik investeer nooit met geleend geld. De meeste investerdeers niet die ik ken.
Dus beetje rare uitspraak.
  Moderator vrijdag 6 mei 2022 @ 22:45:21 #132
236264 crew  capricia
pi_204650239
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 22:44 schreef hangtime het volgende:

[..]
Een lage rente is algemeen goed voor investeringen van bedrijven (en consumenten...probeer maar eens een Hypotheek te nemen met 14 of 20% rente).
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_204650250
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 22:45 schreef capricia het volgende:

[..]
Een lage rente is algemeen goed voor investeringen van bedrijven.
Dat is wat ze je willen laten geloven. Hoge rente betekent ook hoge inflatie. Investeren moet je sowieso als je geld overschot hebt...

Hypotheken zijn wisselgeld..
pi_204650288
Die TB2's hebben goede camera's. Beelden van de aanval op snake island opgenomen vanaf 108 km. Camera is Canadees, Duits of Turks.

twitter
pi_204650343
quote:

[..]
doel is ook dat russen geld op de bank houden en niet massaal in andere valuta of middelen van waarde kopen. aangezien de handelsvolume nagenoeg nul is, en andere partijen geen roebels kunnen verkopen. hierdoor is de roebel dus hoog. Maar er is totaal geen waarde nog support voor deze koers (wat het handelsvolume gewoon aantoont), want anders zouden mensen nu massaal chashen.
  Moderator vrijdag 6 mei 2022 @ 22:56:55 #136
236264 crew  capricia
pi_204650365
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 22:55 schreef Korenfok het volgende:

[..]
doel is ook dat russen geld op de bank houden en niet massaal in andere valuta of middelen van waarde kopen. aangezien de handelsvolume nagenoeg nul is, en andere partijen geen roebels kunnen verkopen. hierdoor is de roebel dus hoog. Maar er is totaal geen waarde nog support voor deze koers (wat het handelsvolume gewoon aantoont), want anders zouden mensen nu massaal chashen.
Ben benieuwd hoe lang ze dit vol willen houden. Het hele land gaat zo de economische ramsj in.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_204650372
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 22:44 schreef hangtime het volgende:

[..]
De meeste bedrijven investeren juist met geleend geld, vooral grote en gezonde bedrijven, want dit verspreid juist het risico van de investering.
Beetje bedrijfsfinanciering 1.0
pi_204650430
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 22:56 schreef capricia het volgende:

[..]
Ben benieuwd hoe lang ze dit vol willen houden. Het hele land gaat zo de economische ramsj in.
geen idee, maar Poetins beleid heeft een erg hoog fake it till you make it gehalte, en dan doel ik niet alleen op de roebel koers (dit hebben ze nog redelijk weten te beperken). Gerekend vanaf de sancties in werking trad, hoe verder in de toekomst de klap komt qua roebel, hoe gunstiger voor Poetin, omdat ze dan propaganda draaien dat het ligt aan x en nooit aan de sanctie, dus ik denk dat dit het idee er achter is. zolang mogelijk zelf intern het narratief willen bepalen en dus macht behouden.
  Moderator vrijdag 6 mei 2022 @ 23:02:20 #139
236264 crew  capricia
pi_204650446
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 22:57 schreef Korenfok het volgende:

[..]
De meeste bedrijven investeren juist met geleend geld, vooral grote en gezonde bedrijven, want dit verspreid juist het risico van de investering.
Beetje bedrijfsfinanciering 1.0
Ik denk dus dat dit nagenoeg stil komt te vallen in Rusland, die investeringen. En ze moeten ook veel militair-materieel produceren. Bij een economie die krimpt, en al niet zo groot was.

Tenzij China ze helpt met investeringen..maar ja, dan wordt je land gewoon opgekocht.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_204650448
Duitsland gaat 7 PhZ 2000's naar Oekrane sturen. De verslaggeefster zegt dat er nu 12 naar Oekrane gaan. Zou Nederland er dan 5 gestuurd hebben?

pi_204650459
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 23:02 schreef luxerobots het volgende:
Duitsland gaat 7 PhZ 2000's naar Oekrane sturen. De verslaggeefster zegt dat er nu 12 naar Oekrane gaan. Zou Nederland er dan 5 gestuurd hebben?
yep
  vrijdag 6 mei 2022 @ 23:07:03 #142
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_204650482
https://www.hln.be/buiten(...)ie-experts~abb514bc/
Hoewel Kremlin ontkent dat er algehele mobilisatie komt: overheidsinstellingen in heel Rusland posten vacatures voor mobilisatie-experts

Onzin. Zo noemde de woordvoerder van het Kremlin, Dmitri Peskov, eerder deze week het gerucht dat Russisch president Vladimir Poetin van plan is om op 9 mei de oorlog te verklaren aan Oekrane en een algehele mobilisatie af te kondigen. Maar de krant ‘The Moscow Times’ en de onafhankelijke Russische nieuwssite SOTA hebben ontdekt dat overheidsinstellingen in heel Rusland vacatures online hebben gezet voor allerhande mobilisatie-experts.

Het zou gaan om staatsbedrijven van de Russische post tot ziekenhuizen en de belastinginspectie. Ook particuliere bedrijven zouden op de kar beginnen te springen.

Zo plaatste de Interdistrictsinspectie van de federale belastingdienst van Rusland nr. 17 voor de regio Moskou op 29 april een vacature voor de functie van “beveiligingsfunctionaris”. Die is verantwoordelijk voor “de voorbereiding van de inspectie voor activiteiten in oorlogstijd, staat van beleg en noodtoestand”.

Mobilisatietraining
Diezelfde dag begon het ministerie van Binnenlandse Zaken in het noordwestelijke district van Moskou een zoektocht naar een expert in mobilisatietraining en mobilisatie. Die zou “mobilisatieplanningsdocumenten” moeten voorbereiden en “speciale beslissingen van de federale uitvoerende autoriteiten in termen van mobilisatiegereedheid en mobilisatievoorbereiding” moeten uitvoeren.

Soortgelijke vacatures werden onder meer geplaatst door het agentschap dat de burgerluchtvaart in Rusland controleert (meer bepaald de afdeling in de Siberische stad Tjoemen), Petropavlovsk-Kamchatsky International Airport in de stad Jelizovo en het regionale klinische ziekenhuis van Novosibirsk.

De vacatures werden gepost op de bekende Russische jobsite HeadHunter, naar eigen zeggen “een van de grootste banen- en werknemerszoeksites ter wereld”.

De Britse defensieminister Ben Wallace sprak vorige week de verwachting uit dat president Poetin op 9 mei (de dag waarop Rusland de overwinning op de nazi's in de Tweede Wereldoorlog herdenkt) zal verklaren dat Rusland in Oekrane een oorlog tegen de nazi’s voert, wat een mobilisatie van reservisten en dienstplichtigen mogelijk maakt. Nieuwszender CNN bevestigde dat dinsdag op basis van Amerikaanse en andere westerse functionarissen. Het Kremlin ontkent echter in alle toonaarden.

Avondklok
Als Rusland effectief de staat van beleg zou afkondigen, worden onder meer de activiteiten van politieke partijen stopgezet. Bijeenkomsten en piketten worden verboden en er wordt censuur ingevoerd. Het verkeer van mensen wordt beperkt en er komt een verbod om het land te verlaten en van woonplaats te veranderen. Er wordt een avondklok ingevoerd en er kunnen dan eigendommen in beslag genomen worden voor defensiedoeleinden.
pi_204650534
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 22:21 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Het is een zeer interessant artikel. Ik neem Illia niet meer serieus igg.
Het gaat niet om de voorspelling het gaat erom dat deze fake account dus is “genterviewd” door Illia, en dat de boodschap steeds was dat bij een Russische oorlog binnen 10-20 dagen gewonnen zou worden omdat navo wel zou meewerken. Dit benvloed natuurlijk het stemgedrag van de inwoners.
Dit is in 2 populairste kranten gepost in meer dan 10 artikelen.
[..]
[..]

Ja, dit account negeer ik nu ook, een raar verhaal idd.
pi_204650541
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 23:02 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik denk dus dat dit nagenoeg stil komt te vallen in Rusland, die investeringen. En ze moeten ook veel militair-materieel produceren. Bij een economie die krimpt, en al niet zo groot was.

Tenzij China ze helpt met investeringen..maar ja, dan wordt je land gewoon opgekocht.
Dat Denk iK ook, en zeker ook met een rente van 20% is gewoon heel onlogisch om dan investeringen te doen in je economie, dus enige wat gebeurd is Rusland als land komt nog verder in verval. Maar goed, vraag me af (nadat ik zijn comment naar jou las over dat willen ze dat je dat geloofd), deze simpele basis begrippen zal begrijpen.
pi_204650542
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 23:07 schreef slashdotter3 het volgende:
Onzin. Zo noemde de woordvoerder van het Kremlin, Dmitri Peskov, eerder deze week het gerucht dat Russisch president Vladimir Poetin van plan is om op 9 mei de oorlog te verklaren aan Oekrane en een algehele mobilisatie af te kondigen. Maar de krant ‘The Moscow Times’ en de onafhankelijke Russische nieuwssite SOTA hebben ontdekt dat overheidsinstellingen in heel Rusland vacatures online hebben gezet voor allerhande mobilisatie-experts.

(...)

De Britse defensieminister Ben Wallace sprak vorige week de verwachting uit dat president Poetin op 9 mei (de dag waarop Rusland de overwinning op de nazi's in de Tweede Wereldoorlog herdenkt) zal verklaren dat Rusland in Oekrane een oorlog tegen de nazi’s voert, wat een mobilisatie van reservisten en dienstplichtigen mogelijk maakt. Nieuwszender CNN bevestigde dat dinsdag op basis van Amerikaanse en andere westerse functionarissen. Het Kremlin ontkent echter in alle toonaarden.
Het ziet er naar uit dat die mobilisatie er komt. Alleen niet op 9 mei.

Rusland gaat nooit akkoord met een datum die door het westen voorspeld is.
pi_204650573
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 23:11 schreef luxerobots het volgende:

[..]

9 mei hebben ze het te druk met verrekijkers de omgeving van 'de brug' in de gaten te houden
pi_204650587
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 23:11 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Rusland gaat nooit akkoord met een datum die door het westen voorspeld is.
Een kennis van me, Russische, dacht dat ook voor de inval in Oekrane.

Toen Biden zei, er komt morgen oorlog etc, toen hebben ze thuis geproost. Ze waren er immers van overtuigd dat Poetin deze kans om Biden voor paal te zetten, niet zou laten schieten. Des te groter de schok...

Ik weet het is maar anekdotische hearsay, maar Poetin is eerder 1d dan 4d schaakspeler, het past bij het enge nationalistische geleuter van hem
pi_204650626
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 23:17 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Misschien dat de FvD-adepten en wappies daardoor eindelijk hun Poetin steun gaan staken.
Tuurlijk niet.

We kunnen dan lezen dat ze zich er wel in kunnen vinden, dat Putin Plofkop de diplomatieke weg wilde maar dat deze mobilisatie onvermijdelijk was omdat de Nazi's in Oekrane zich zo dwars en agressief opstellen tegenover de goed bedoelde vredesmissie.
pi_204650705
Opnieuw zou een Russisch oorlogsschip geraakt zijn.

quote:
Oekraense media: opnieuw Russisch oorlogsschip geraakt
Ondertussen beweren Oekraense media vrijdag dat Oekraense strijdkrachten opnieuw een Russisch oorlogsschip met een raket geraakt hebben. Een Russisch fregat in de Zwarte Zee zou in brand zijn gevlogen na het raketvuur.

De berichten zijn niet bevestigd door de Russen in Moskou of door de Oekraense regering in Kyiv. De Oekraense generale staf verhoogde het aantal gezonken Russische schepen echter al wel met een tot in totaal elf.

Volgens Oekraense media zou het fregat zijn getroffen door een antischeepsraket. De Russen stuurden helikopters om de bemanning te redden.
https://www.nu.nl/spannin(...)rd-uit-azovstal.html
pi_204650721
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 23:28 schreef luxerobots het volgende:
Opnieuw zou een Russisch oorlogsschip geraakt zijn.
[..]
https://www.nu.nl/spannin(...)rd-uit-azovstal.html
Is dat niet gewoon het bericht van het schip eerder vandaag?
pi_204650733
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 23:23 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
[..]
De avondklok in NL alleen was voor vele van hun voldoende om NL de meest erge dictatuur ooit te noemen.
Met een Jodenster op protesteren tegen corona beleid 🤢🤮. Nou dan zouden ze in theorie tegen Poetin met het halve heelal op hun jas moeten demonstreren, denk het niet
  zaterdag 7 mei 2022 @ 00:12:17 #152
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_204651110
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 22:36 schreef capricia het volgende:

[..]
[..]

In de verste verte geen economisch expert hier, dus ik weet niet of het volgende klopt. Dit is echter hoe ik e.e.a. interpreteer dat ik op verschillende plekken heb gelezen sinds enige tijd: het schijnt dat Rusland de afgelopen jaren zijn goudvoorraden enorm heeft verhoogd. Ze hebben zich na 2014 wel degelijk voorbereid op zwaardere sancties als reactie op toekomstige operaties. De roebel wordt dus (deels) ondersteund door goud, dus ik vraag me af in welke mate die koers kunstmatig is.

Het petrodollar-verhaal dat al sinds de invasie wordt geschetst, lijkt toch wel concrete vormen aan te nemen: uit SWIFT gegooid worden, olie-/gasleveringen stoppen, daarna eisen om in roebels/yuans i.p.v. dollars te worden betaald indien je wilt dat de leveringen worden hervat, een eigen Russisch/Chinees internationaal betaalsysteem implementeren. Indien andere grote olieproducerende landen daardoor ook besluiten van de dollar af te stappen als valuta voor olietransacties, zou die munt enorm in waarde dalen.

De VS heeft triljoenen dollars gecreerd, waar geen enkele fysieke waarde meer tegenover staat, maar alleen nog de handel in grondstoffen en de status als wereldreservemunt. Wordt er echter niet meer in dollars afgerekend, daalt de munt enorm in waarde en zitten allerlei centrale banken ter wereld met een voorraad dollars die steeds minder waard wordt. Als zij dan besluiten om hun dollars massaal te dumpen om het verlies te beperken, stort de koers nog verder in. En dan zijn de rollen qua economische macht dus ineens volledig omgedraaid.

Nogmaals: met mijn zeer beperkte inzicht in globale economie en valutamarkten is dit wat ik er een beetje uit kan opmaken. Misschien klopt er helemaal geen fuck van hoe ik het interpreteeer en indien het wel enigszins in de buurt komt, is het ook geen vaststaand scenario.
  zaterdag 7 mei 2022 @ 00:21:58 #153
117098 Hathor
Effe niet
pi_204651167
Poetin gooit een complete generatie Russische jongeren door de gehaktmolen, er er zitten hier op dit forum, werkelijk waar, lieden die hem lopen te verdedigen. _O-
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_204651196
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 00:12 schreef Repentless het volgende:

[..]
In de verste verte geen economisch expert hier, dus ik weet niet of het volgende klopt. Dit is echter hoe ik e.e.a. interpreteer dat ik op verschillende plekken heb gelezen sinds enige tijd: het schijnt dat Rusland de afgelopen jaren zijn goudvoorraden enorm heeft verhoogd. Ze hebben zich na 2014 wel degelijk voorbereid op zwaardere sancties als reactie op toekomstige operaties. De roebel wordt dus (deels) ondersteund door goud, dus ik vraag me af in welke mate die koers kunstmatig is.

Het petrodollar-verhaal dat al sinds de invasie wordt geschetst, lijkt toch wel concrete vormen aan te nemen: uit SWIFT gegooid worden, olie-/gasleveringen stoppen, daarna eisen om in roebels/yuans i.p.v. dollars te worden betaald indien je wilt dat de leveringen worden hervat, een eigen Russisch/Chinees internationaal betaalsysteem implementeren. Indien andere grote olieproducerende landen daardoor ook besluiten van de dollar af te stappen als valuta voor olietransacties, zou die munt enorm in waarde dalen.

De VS heeft triljoenen dollars gecreerd, waar geen enkele fysieke waarde meer tegenover staat, maar alleen nog de handel in grondstoffen en de status als wereldreservemunt. Wordt er echter niet meer in dollars afgerekend, daalt de munt enorm in waarde en zitten allerlei centrale banken ter wereld met een voorraad dollars die steeds minder waard wordt. Als zij dan besluiten om hun dollars massaal te dumpen om het verlies te beperken, stort de koers nog verder in. En dan zijn de rollen qua economische macht dus ineens volledig omgedraaid.

Nogmaals: met mijn zeer beperkte inzicht in globale economie en valutamarkten is dit wat ik er een beetje uit kan opmaken. Misschien klopt er helemaal geen fuck van hoe ik het interpreteeer en indien het wel enigszins in de buurt komt, is het ook geen vaststaand scenario.
je weet hoop ik dat VS meer goud heeft dan welk land ter wereld, dat Itali ook veel meer goed voorraden heeft als rusland en de eurozone meer goud heeft dan Amerika en Rusland samen. Plus dat los van de VS zijn eigen voorraad, ook het meeste goud ter wereld in de Vs opgeslagen ligt.

Countries With the Largest Gold Reserves in the World

As of March 2022, these five countries have the largest gold reserves:1

1. United States: 8,133.5 tons. During the height of the Bretton Woods system of international exchange, when the U.S. offered to house and protect other countries' gold in exchange for dollars, it was reported that between 90% and 95% of the entire world's gold reserves lay in American vaults.3 Decades later, the U.S. still holds the most. Gold makes up over 75% of its foreign reserves.

2. Germany: 3,359.1 tons. Germany keeps its gold reserves in the Deutsche Bundesbank in Frankfurt am Main, the U.S. Federal Reserve Bank branch in New York, and the Bank of England in London.4

3. Italy: 2,451.8 tons. The eurozone crisis led some to call for Italy's government to sell some of its gold reserves to raise funds, but no such plans ever materialized.

4. France: 2,436.5 tons. Former President of France Charles de Gaulle was partially responsible for the collapse of the Bretton Woods system when he called the U.S. bluff and began actually trading dollars in for gold from the Fort Knox reserves.

Then-president Richard Nixon, who knew that the fixed rate of $35 per gold ounce was too low, eventually was forced to take the U.S. off the gold standard, ending the dollar's automatic convertibility into gold.2

5. Russia: 2,301.6 tons. Russia overtook China as the fifth-largest holder of the yellow metal in 2018.5 Russia's increase in its gold stores was seen as an attempt to diversify beyond American investments. Russia mainly sold U.S. Treasury bonds to buy the bullion.

The U.S. continues to safeguard gold belonging to other countries. The Federal Reserve Bank of New York is the custodian of gold owned by foreign governments, foreign central banks, and official international organizations

6
Where Is the World's Largest Known Stockpile of Gold?

In the U.S. within a vault at the Federal Reserve Bank of New York. It is known to contain the largest amount of gold in the world.

bron.

Dus je hele rusland koopt goud verhaal en dat proberen te koppelen aan een zogenaamde gezonde supprt en mogelijk dominantie van de roebel, kunnen we ook naar het land der Russische propaganda verwijzen lijkt me.

Over je wens met de petrodollar, zou ik gewoon niet al te veel pro Russische / anti westerse informatie lezen. Het is erg wens denken in plaats van een serieuze analyse.
pi_204651211
Vandaag las ik twee lange Twitter threads:
https://twitter.com/kamilkazani/status/1516162437455654913
https://twitter.com/UAgainstTyranny/status/1507423422917267456

En mijn conclusie was dat de Russen op een heel ander niveau zitten. Die mobilisatie gaat ongetwijfeld komen. Een tactische kermbommetje is ook goed mogelijk. En wat gaan we dan doen?

Als alleen al een mobilisatie in Rusland komt, dan moeten we in het Westen in een rotgang onze defensie op orde brengen. Als Rusland wordt gemobiliseerd en in oorlogsmodus wordt gebracht, hoe kunnen we hen daar weer uithalen? Hoe komen ze terug naar de grond als ze zo opgepompt worden? Wat een kutzooi. -O-
  zaterdag 7 mei 2022 @ 00:36:38 #156
117098 Hathor
Effe niet
pi_204651251
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 00:28 schreef Jojoke het volgende:

En mijn conclusie was dat de Russen op een heel ander niveau zitten. Die mobilisatie gaat ongetwijfeld komen. Een tactische kermbommetje is ook goed mogelijk. En wat gaan we dan doen?

Als alleen al een mobilisatie in Rusland komt, dan moeten we in het Westen in een rotgang onze defensie op orde brengen. Als Rusland wordt gemobiliseerd en in oorlogsmodus wordt gebracht, hoe kunnen we hen daar weer uithalen? Hoe komen ze terug naar de grond als ze zo opgepompt worden? Wat een kutzooi. -O-
Wij ook mobiliseren dan, trek je ouwe joggingbroek maar vast uit en ga met je dikke reet een paar blokjes joggen om alvast in vorm te komen Joke. o|O
pi_204651292
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 00:36 schreef Hathor het volgende:

[..]
Wij ook mobiliseren dan, trek je ouwe joggingbroek maar vast uit en ga met je dikke reet een paar blokjes joggen om alvast in vorm te komen Joke. o|O
We zullen het samen moeten doen, Hat o|O Oorlogsmodus, here we come.
  zaterdag 7 mei 2022 @ 00:45:43 #158
117098 Hathor
Effe niet
pi_204651304
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 00:43 schreef Jojoke het volgende:

[..]
We zullen het samen moeten doen, Hat o|O Oorlogsmodus, here we come.
Mijn eerste reactie was meteen een foxhole graven, maar dat gaat een beetje stroef op twee hoog. :'(
pi_204651439
Wagner denkt 800.000 soldaten nodig te hebben om de oorlog te winnen. Anders verliest Rusland de oorlog.

Wat gaat NAVO doen als Rusland 800.000 soldaten mobiliseert? De NAVO gaat Rusland deze oorlog niet laten winnen en gaat dan zeker met een tegenreactie komen.

twitter
pi_204651446
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 00:17 schreef DDDDDaaf het volgende:

Ook voor jou: vervelend h, dat de enigen die jullie pro Kremlin propaganda als zoete koek slikken andere "kritische denkers" uit het wappiekamp zijn. ;(
Ik zie de anti Russia groep als niet al te snugger.
Bereid hun welvaart en die van anderen (waaronder Oekrainers) op te geven, de vrede waarin ze leven, alles.

Men stort zich vrijwillig en vol passie in de grootste economische en energiecrisis die we ooit gekend hebben, en dat na 2 jaar covid.
Voor tientallen miljarden aan munitie die kant op, een conflict zover escaleren dat volgende week de eerste kernkoppen worden afgevuurd.

Alles van de NOS en RTL Boulevard als zoete koek slikken, Poetin is evil, Marco B een misbruiker van een geestelijk beperkt kind, met een vaccin bescherm je anderen, Irak had kernwapens, mondkapjes werken niet maar je kreeg wel een boete zonder, Rutte: doet u maar een sok voor uw mond terwijl met u met uw booster gebruik maakt van het OV.

En dan anderen wappies noemen. Het is duidelijk projectie gebleken, de echte wappies zijn de wappie roepers, mocht je je van dit soort termen willen bedienen uiteraard.
  zaterdag 7 mei 2022 @ 01:20:00 #161
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2025/2026
pi_204651465
:|W
  zaterdag 7 mei 2022 @ 01:20:08 #162
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_204651466
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 00:26 schreef Korenfok het volgende:

[..]
je weet hoop ik dat VS meer goud heeft dan welk land ter wereld, dat Itali ook veel meer goed voorraden heeft als rusland en de eurozone meer goud heeft dan Amerika en Rusland samen. Plus dat los van de VS zijn eigen voorraad, ook het meeste goud ter wereld in de Vs opgeslagen ligt.

Countries With the Largest Gold Reserves in the World

As of March 2022, these five countries have the largest gold reserves:1

1. United States: 8,133.5 tons. During the height of the Bretton Woods system of international exchange, when the U.S. offered to house and protect other countries' gold in exchange for dollars, it was reported that between 90% and 95% of the entire world's gold reserves lay in American vaults.3 Decades later, the U.S. still holds the most. Gold makes up over 75% of its foreign reserves.

2. Germany: 3,359.1 tons. Germany keeps its gold reserves in the Deutsche Bundesbank in Frankfurt am Main, the U.S. Federal Reserve Bank branch in New York, and the Bank of England in London.4

3. Italy: 2,451.8 tons. The eurozone crisis led some to call for Italy's government to sell some of its gold reserves to raise funds, but no such plans ever materialized.

4. France: 2,436.5 tons. Former President of France Charles de Gaulle was partially responsible for the collapse of the Bretton Woods system when he called the U.S. bluff and began actually trading dollars in for gold from the Fort Knox reserves.

Then-president Richard Nixon, who knew that the fixed rate of $35 per gold ounce was too low, eventually was forced to take the U.S. off the gold standard, ending the dollar's automatic convertibility into gold.2

5. Russia: 2,301.6 tons. Russia overtook China as the fifth-largest holder of the yellow metal in 2018.5 Russia's increase in its gold stores was seen as an attempt to diversify beyond American investments. Russia mainly sold U.S. Treasury bonds to buy the bullion.

The U.S. continues to safeguard gold belonging to other countries. The Federal Reserve Bank of New York is the custodian of gold owned by foreign governments, foreign central banks, and official international organizations

6
Where Is the World's Largest Known Stockpile of Gold?

In the U.S. within a vault at the Federal Reserve Bank of New York. It is known to contain the largest amount of gold in the world.

bron.
Heb ik gezegd dat Rusland het meeste goud heeft? Nee. Het gaat toch om de grootte van je geldvoorraad t.o.v. je hoeveelheid goud? Van al het geld dat in de wereld in omloop is, is zo'n 60% US dollar. Als het klopt wat ik gevonden heb, is zo'n 3% Roebel. De goudvorraad van de VS is dus 3,5 x groter dan die van Rusland, maar daarvoor is er dus wel 20 x meer valuta in omloop.

quote:
Dus je hele rusland koopt goud verhaal en dat proberen te koppelen aan een zogenaamde gezonde supprt en mogelijk dominantie van de roebel, kunnen we ook naar het land der Russische propaganda verwijzen lijkt me.
Ik geef slechts een interpretatie van een theorie weer die ik op verschillende plekken heb gelezen.

quote:
Over je wens met de petrodollar, zou ik gewoon niet al te veel pro Russische / anti westerse informatie lezen. Het is erg wens denken in plaats van een serieuze analyse.
Ja, dat is echt mijn wens m.b.t. de petrodollar. Ik hoop vurig dat de westerse economie in elkaar stort, mijn geld waardeloos wordt en ik de luxe die ik gewend ben moet inruilen voor een armoedig bestaan. Ontzettend veel zin in. :') Man man man, wat schiet ik daar in hemelsnaam mee op?
  zaterdag 7 mei 2022 @ 01:20:12 #163
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_204651467
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 01:11 schreef polderturk het volgende:
Wagner denkt 800.000 soldaten nodig te hebben om de oorlog te winnen. Anders verliest Rusland de oorlog.

Wat gaat NAVO doen als Rusland 800.000 soldaten mobiliseert? De NAVO gaat Rusland deze oorlog niet laten winnen en gaat dan zeker met een tegenreactie komen.

[ twitter ]
Wagner mag ook even uitleggen hoe die 800k manschappen bevoorraad, bewapend en aangestuurd gaan worden. Als ze dat nu al niet voor elkaar krijgen met 100k manschappen, hoe gaan ze dat dan doen met 800k?

Oftewel dat wordt niets.
pi_204651470
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 01:13 schreef Za het volgende:

[..]
Ik zie de anti Russia groep als niet al te snugger.
Bereid hun welvaart en die van anderen (waaronder Oekrainers) op te geven, de vrede waarin ze leven, alles.

Men stort zich vrijwillig en vol passie in de grootste economische en energiecrisis die we ooit gekend hebben, en dat na 2 jaar covid.
Voor tientallen miljarden aan munitie die kant op, een conflict zover escaleren dat volgende week de eerste kernkoppen worden afgevuurd.

Alles van de NOS en RTL Boulevard als zoete koek slikken, Poetin is evil, Marco B een misbruiker van een geestelijk beperkt kind, met een vaccin bescherm je anderen, Irak had kernwapens, mondkapjes werken niet maar je kreeg wel een boete zonder, Rutte: doet u maar een sok voor uw mond terwijl met u met uw booster gebruik maakt van het OV.

En dan anderen wappies noemen. Het is duidelijk projectie gebleken, de echte wappies zijn de wappie roepers, mocht je je van dit soort termen willen bedienen uiteraard.
Hard gelachen. Wederom.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_204651473
quote:

[ twitter ]
Fake.
Het woord oorlog wordt niet gebruikt in Rusland.
Dat hele bericht sowieso :')
pi_204651475
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 01:20 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Wagner mag ook even uitleggen hoe die 800k manschappen bevoorraad, bewapend en aangestuurd gaan worden. Als ze dat nu al niet voor elkaar krijgen met 100k manschappen, hoe gaan ze dat dan doen met 800k?

Oftewel dat wordt niets.
Tuurlijk niet. Het zijn corrupte prutsers. Het enige wat ze kunnen is dreigen met nukes.
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_204651485
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 01:22 schreef Za het volgende:

[..]
Fake.
Het telegram kanaal wordt gerund door Wagner.
pi_204651493
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 01:20 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]

Oftewel dat wordt niets.
Misschien willen ze een oorlog WWII style met human waves en twee wapens voor n soldaat.
pi_204651525
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 01:27 schreef polderturk het volgende:

Het telegram kanaal wordt gerund door Wagner.
Het is gewoon onzin beste man.
pi_204651533
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 01:20 schreef Repentless het volgende:

[..]
Heb ik gezegd dat Rusland het meeste goud heeft? Nee. Het gaat toch om de grootte van je geldvoorraad t.o.v. je hoeveelheid goud? Van al het geld dat in de wereld in omloop is, is zo'n 60% US dollar. Als het klopt wat ik gevonden heb, is zo'n 3% Roebel. De goudvorraad van de VS is dus 3,5 x groter dan die van Rusland, maar daarvoor is er dus wel 20 x meer valuta in omloop.

Nee, want daardoor is Russische goud niet heel boeiend, aangezien de enige economien die geld hebben om echt het goud om te zetten harde valuta, zijn tevens die landen die bijna de hele goud voorraad beheren. Dus wie koopt dat Russische goud, en waarmee kopen ze het? en waarmee gaat rusland dan dingen kopen. uiteindelijk komt hij toch uit de euro en dollar. Rusland heeft meeste geld in euro's ipv dollars.

ten tweede de waarde van een valuta is gekoppeld aan de productiviteit van een land. Geld is gewoon een waarde middel en een interim ruilmiddel. Goud is alleen een vorm van waarde stalling. Die waarde is sterk bepaald aan de stalling. Op moment Russen echt hun roebels om kunnen wisselen voor goud, zul je zien dat er hyperinflatie optreed, zowel in goud als in roebels. Want hier zit dus de adder, Russen en de rest van wereld (belangrijker misschien nog wel) kunnen nog steeds niet vrij hun roebels om wisselen voor goud. dus de koers van de Roebel zegt niet zoveel. Hierom is er dus die fictieve 20% rente, zodat russen niet gaan wisselen (wat ze niet kunnen, maar zo lijkt het een beetje een zoethouder). Hier komt dus bij dat de roebel zelf bijna geen productieve waarde heeft, dit is waar Capicina en ik over spraken netM De dollar heeft een hele grote productieve waarde (alle bedrijvigheid van een land nationaal als internationaal). hierom is het goud verhaal dus eerder propaganda dan echt logisch.

edit: omgekeerde wat nu gebeurtwas in Zwitserland, daar er rentes van -40% toen Nixon van de goudkoers afstapte, dit hebben ze toen gedaan om te voorkomen dat alle handelaren en speculanten massaal zw francs gingen opkopen en stallen, om de transitie periode van de dollar, af te wachten en dan massaal weer dollars etc te kopen, waardoor er dus hyperinflatie zou ontstaan.

quote:
[..]
Ik geef slechts een interpretatie van een theorie weer die ik op verschillende plekken heb gelezen.
[..]
Ja, dat is echt mijn wens m.b.t. de petrodollar. Ik hoop vurig dat de westerse economie in elkaar stort, mijn geld waardeloos wordt en ik de luxe die ik gewend ben moet inruilen voor een armoedig bestaan. Ontzettend veel zin in. :') Man man man, wat schiet ik daar in hemelsnaam mee op?
Je schiet er mee op dat de westerse wereld orde en liberale wokische manier van leven uit elkaar valt.

[ Bericht 2% gewijzigd door Korenfok op 07-05-2022 02:08:03 ]
pi_204651549
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 01:44 schreef Za het volgende:

[..]
Het is gewoon onzin beste man.
twitter
pi_204651558
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 01:48 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Nee, want daardoor is Russische goud niet heel boeiend, aangezien de enige economien die geld hebben om echt het goud om te zetten harde valuta, zijn tevens die landen die bijna de hele goud voorraad beheren. Dus wie koopt dat Russische goud, en waarmee kopen ze het? en waarmee gaat rusland dan dingen kopen. uiteindelijk komt hij toch uit de euro en dollar. Rusland heeft meeste geld in euro's ipv dollars.

ten tweede de waarde van een valuta is gekoppeld aan de productiviteit van een land. Geld is gewoon een waarde middel en een interim ruilmiddel. Goud is alleen een vorm van waarde stalling. Die waarde is sterk bepaald aan de stalling. Op moment Russen echt hun roebels om kunnen wisselen voor goud, zul je zien dat er hyperinflatie optreed, zowel in goud als in roebels. Want hier zit dus de adder, Russen kunnen nog steeds niet vrij hun roebels om wisselen voor goud. dus zegt niet zoveel. Hierom is er dus die fictieve 20% rente, zodat russen niet gaan wisselen. Hier komt dus bij dat de roebel zelf bijna geen productieve waarde heeft, dit is waar Capicina en ik over spraken netM De dollar heeft een hele grote productieve waarde (alle bedrijvigheid van een land nationaal als internationaal). hierom is het goud verhaal dus eerder propaganda dan echt logisch.
[..]
Je schiet er mee op dat de westerse wereld orde en liberale wokische manier van leven uit elkaar valt.
Nee dat gaat echt niet gebeuren. En termen als 'woke' geeft al aan dat dat geen argument is.
pi_204651562
Het is ook een clash der tijdperken en culturen, de Russen haten onze verwijfde manier van leven en lachen om het feit dat wij zwakken een stem geven, zie de denkbeelden van Zaldostanov en Doegin.
  zaterdag 7 mei 2022 @ 02:13:33 #174
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_204651569
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 01:48 schreef Korenfok het volgende:
Right. :') Zelfs als dat al zo zou zijn: op dat punt komen we dan vanzelf wel weer uit.
  zaterdag 7 mei 2022 @ 02:14:37 #175
77531 Grrrrrrrr
*PURRRRR*
pi_204651570
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 02:05 schreef UitStraling het volgende:
Het is ook een clash der tijdperken en culturen, de Russen haten onze verwijfde manier van leven en lachen om het feit dat wij zwakken een stem geven, zie de denkbeelden van Zaldostanov en Doegin.
Het lullige voor de Russen is dan wel dat die 'verwijfden en zwakken' het 100x beter doen dan de Russen zelf met hun achterlijke 'cultuur'. :X

Het is dat ze een gigantisch arsenaal aan nukes hebben, anders hadden we daar al lang ingegrepen en was Oekrane al weer bevrijd van elke Russische invloed. Het is ook niet voor niks dat de Russen steeds dreigen met hun nucleaire arsenaal, het is het enige waar ze mee knnen dreigen.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_204651576
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 01:22 schreef Za het volgende:

[..]
Fake.
In Rusland weten ze niet eens wat het woord oorlog betekent! Ze zijn gewoon de puntjes op de i aan het zetten. Op een volstrekt milde manier, gezien hun redelijke eisen. En dat alles in een bevrijdingsmissie. Ondankbare mensen in Oekrane!
Ik ben wel nieuwsgierig of ze binnenkort het woord oorlog wel gaan gebruiken. Want, tja, als je maar steeds wordt gedwarsboomd in je humanitaire missies, dan zit er weinig anders op dan maar, bijvoorbeeld, wat jou wel waarschijnlijk leek, een nuke op Finland te smijten.

Maar laten we hier vooral Poetin niet doodwensen, want dat is niet fatsoenlijk.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_204651579
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 02:05 schreef UitStraling het volgende:
Onze manier van leven is om te beginnen niet 'verwijfd', en is het zo slecht om ook de zwakken een stem geven?
  zaterdag 7 mei 2022 @ 02:23:42 #178
77531 Grrrrrrrr
*PURRRRR*
pi_204651583
quote:
2s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 02:19 schreef OllieA het volgende:

[..]
In Rusland weten ze niet eens wat het woord oorlog betekent! Ze zijn gewoon de puntjes op de i aan het zetten. Op een volstrekt milde manier, gezien hun redelijke eisen. En dat alles in een bevrijdingsmissie. Ondankbare mensen in Oekrane!
Ik ben wel nieuwsgierig of ze binnenkort het woord oorlog wel gaan gebruiken. Want, tja, als je maar steeds wordt gedwarsboomd in je humanitaire missies, dan zit er weinig anders op dan maar, bijvoorbeeld, wat jou wel waarschijnlijk leek, een nuke op Finland te smijten.

Maar laten we hier vooral Poetin niet doodwensen, want dat is niet fatsoenlijk.
Nou ja, oorlog. Dat is allemaal onzin, de troepen van Poetert zijn gewoon een beetje aan het oefenen. Zoals ze al maanden hebben gezegd. Het "Westen was hysterisch" toen er gezegd werd dat er een aanval op handen was, en dat is natuurlijk nog steeds zo. Er is helemaal geen aanval, het is gewoon n grote oefening voor een 'speciale militaire operatie'. Die Westerse spin die de media er aan geven, niet te pruimen gewoon :{w
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_204651595
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 02:21 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Onze manier van leven is om te beginnen niet 'verwijfd', en is het zo slecht om ook de zwakken een stem geven?
Nou ja door hun boerse ogen bezien bedoel ik dan dat verwijfde, wat wij doodnormaal vinden daar zit wel een groot verschil in hoor, ik dekte een keer de ontbijttafel voor een Russisch gezin, ze keken hun ogen uit dat een man dat deed, deur openhouden, te belachelijk voor woorden, een tafelgenote miste een keer haar gang tijdens een etentje, ze waren haar vergeten dus ik stap naar de ober om dat te regelen, ik kreeg een smachtende blik alsof ik een draak had gedood, een bosje rozen vanuit het werk meenemen, wow ongelofelijk.
  zaterdag 7 mei 2022 @ 02:30:56 #180
77531 Grrrrrrrr
*PURRRRR*
pi_204651596
quote:

[..]
Ontzettend slecht, je wordt er blijkbaar een economische en militaire supermacht van, als je gekke dingen als democratie, mensenrechten, rechtsstaat en marktwerking hanteert.
pi_204651607
quote:

[..]
Nou ja, ironische is als ik de gemiddelde Poetin fan zie op tv, zijn dat juist de zwakkere die niet mee kunnen komen. Net als poetins rusland zelf, kunnen ook niet echt mee komen met de huidige wereld,
ofzo iets.
  zaterdag 7 mei 2022 @ 02:44:03 #182
77531 Grrrrrrrr
*PURRRRR*
pi_204651612
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 02:37 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Nou ja, ironische is als ik de gemiddelde Poetin fan zie op tv, zijn dat juist de zwakkere die niet mee kunnen komen. Net als poetins rusland zelf, kunnen ook niet echt mee komen met de huidige wereld,
ofzo iets.
Dat dus. Elke intellectueel weet niet hoe snel hij Rusland uit moet komen. Dan houd je vanzelf alleen de mongolen over, en dan bedoel ik niet de inwoners van het aangrenzende land :')
pi_204651617
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 02:30 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Nou ja door hun boerse ogen bezien bedoel ik dan dat verwijfde, wat wij doodnormaal vinden daar zit wel een groot verschil in hoor, ik dekte een keer de ontbijttafel voor een Russisch gezin, ze keken hun ogen uit dat een man dat deed, deur openhouden, te belachelijk voor woorden, een tafelgenote miste een keer haar gang tijdens een etentje, ze waren haar vergeten dus ik stap naar de ober om dat te regelen, ik kreeg een smachtende blik alsof ik een draak had gedood, een bosje rozen vanuit het werk meenemen, wow ongelofelijk.
Ja ok je bent echt van het padje af, sorry voor je.
pi_204651686
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 02:44 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
Dat dus. Elke intellectueel weet niet hoe snel hij Rusland uit moet komen. Dan houd je vanzelf alleen de mongolen over, en dan bedoel ik niet de inwoners van het aangrenzende land :')
Er zijn talloze intellectuelen die dictatoriale regimes en periodes hebben (moeten) doorstaan en daaronder (hebben) moeten lijden. Zeer zeker in het verleden ook in Rusland en dat is nu ook niet anders.
  zaterdag 7 mei 2022 @ 04:39:48 #185
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_204651693
Laat Rusland maar proberen 800.000 extra soldaten op te trommelen met bijbehorende logistiek, kleding, wapens, helmen, etc.

Sowieso zal zo'n mobilisatie 6 tot 12 maanden in beslag nemen, want je moet deze mensen eerst (opnieuw) trainen.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_204651714
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 02:30 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Dat jij op een verwijfde manier de tafel dekt wil niet zeggen dat we dat allemaal zo doen.
pi_204651718
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 00:28 schreef Jojoke het volgende:

AH joh die 800K aan ongetrainde, inzicht missende, ongemotiveerde, onbenullige, amper bewapende en onnozele manschappen worden ook gewoon naar de tyfus geschoten.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 07-05-2022 05:39:53 ]
  zaterdag 7 mei 2022 @ 07:09:56 #188
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_204651849
quote:
2s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 04:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Laat Rusland maar proberen 800.000 extra soldaten op te trommelen met bijbehorende logistiek, kleding, wapens, helmen, etc.

Sowieso zal zo'n mobilisatie 6 tot 12 maanden in beslag nemen, want je moet deze mensen eerst (opnieuw) trainen.
Dat weet je bij Rusland maar niet. Ook niet of ze vervolgens helmen en wapens krijgen. Want hey, je kan dat best delen toch?
pi_204651850
quote:

Dit is allemaal onderdeel van "het plan". Snap dat dan.
  zaterdag 7 mei 2022 @ 07:22:26 #190
323876 michaelmoore
pi_204651880
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 07:10 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Dit is allemaal onderdeel van "het plan". Snap dat dan.
welk plan ??
pi_204651891
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 07:22 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
welk plan ??
Za kan dat veel beter uitleggen dan ik.
pi_204651892
https://twitter.com/DmitryOpines/status/1522251343397892096

Over dat excuus van Putin richting Israel, blijkt niet veel te kloppen.
  zaterdag 7 mei 2022 @ 07:35:41 #193
38496 Perrin
pi_204651902
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 07:31 schreef theunderdog het volgende:
https://twitter.com/DmitryOpines/status/1522251343397892096

Over dat excuus van Putin richting Israel, blijkt niet veel te kloppen.
Poetin gaat dat nooit publiekelijk toegeven natuurlijk.
pi_204651910
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 07:35 schreef Perrin het volgende:

[..]
Poetin gaat dat nooit publiekelijk toegeven natuurlijk.
Ohja. Want het is natuurlijk heel handig om excuus aan te bieden en dan publiekelijk te zeggen dat niet te hebben gedaan..
  zaterdag 7 mei 2022 @ 07:39:29 #195
323876 michaelmoore
pi_204651911
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 07:31 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Za kan dat veel beter uitleggen dan ik.
nou dan zal t wel wappie onzin zijn, als je zelf je eigen mening niet kan uitleggen
pi_204651924
twitter

Wordt die parade in Nederland ook live uitgezonden, of moeten men het doen met een samenvatting van de NOS?
pi_204651942
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 07:44 schreef Za het volgende:
[ twitter ]

Wordt die parade in Nederland ook live uitgezonden, of moeten men het doen met een samenvatting van de NOS?
Misschien is er een FvD-event ergens in den lande. Op groot scherm kijken met livecommentaar van Thierry.
  Moderator zaterdag 7 mei 2022 @ 07:51:43 #198
236264 crew  capricia
pi_204651949
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 07:44 schreef Za het volgende:
[ twitter ]

Zullen vast genoeg YT kanalen live zijn. Euronews etc.
Ik ben benieuwd of zijn toespraak grotendeels aan binnenlands of buitenlands publiek gericht is.
In Berlijn zijn op die dag zowel Oekranse als Russische vlaggen verboden.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_204651950
quote:

Ze gaan hier echt niet nog meer mensen en massa's materieel aan offeren.

Het is, aftellen tot wat ze wel gaan doen.
pi_204651953
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 07:49 schreef Spablauw214 het volgende:

Misschien is er een FvD-event ergens in den lande. Op groot scherm kijken met livecommentaar van Thierry.
:)
  Moderator zaterdag 7 mei 2022 @ 07:52:48 #201
236264 crew  capricia
pi_204651954
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 07:51 schreef Za het volgende:

[..]

Je bent echt overtuigd dat hij nucleaire wapens in gaat zetten?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_204651961
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 07:51 schreef capricia het volgende:

[..]
Op grond van wat eigenlijk? Serieuze vraag trouwens, ik bedoel demonstreren is toch gewoon een grondrecht?
pi_204651966
quote:

Ik ben benieuwd of zijn toespraak grotendeels aan binnenlands of buitenlands publiek gericht is.
Ik twijfel er niet aan dat het aan een binnenlands publiek gericht is, met wat machtsvertoon voor het buitenlands publiek dat fragmenten uit de parade ziet.

Je ziet hem eigenlijk nooit het woord richten tot een buitenlands publiek zoals bv Zelensky. (behalve in zijn speech van 24 februari, met de aanhef lieve Vrienden!' ;) ).
  Moderator zaterdag 7 mei 2022 @ 07:58:51 #204
236264 crew  capricia
pi_204651972
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 07:55 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Op grond van wat eigenlijk? Serieuze vraag trouwens, ik bedoel demonstreren is toch gewoon een grondrecht?
https://www.politico.eu/a(...)morial-world-war-ii/

Geen idee. Het is natuurlijk ook hun herdenking.

twitter
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_204651973
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 07:57 schreef Za het volgende:

[..]
Je ziet hem eigenlijk nooit het woord richten tot een buitenlands publiek zoals bv Zelensky.
Zal wel onderdeel van het frame en de propaganda zijn. Wij zijn nazi’s en worden gedehumaniseerd. In het verlengde daarvan praat je ook niet meer met of tegen ons. Zoiets.
pi_204651976
quote:
O het is alleen nabij oorlogsmonumenten. Op zich wel begrijpelijk dat ze daar geen polonaise willen.
  Moderator zaterdag 7 mei 2022 @ 08:02:07 #207
236264 crew  capricia
pi_204651985
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 08:00 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
O het is alleen nabij oorlogsmonumenten. Op zich wel begrijpelijk dat ze daar geen polonaise willen.
Dat is zo ongeveer heel Berlijn binnenstad. :D

Het zijn ook belangrijke dagen voor Berlijn.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_204651993
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 08:02 schreef capricia het volgende:

[..]
Dat is zo ongeveer heel Berlijn binnenstad. :D
O kan wezen. Niet echt bekend in Berlijn. Ben niet zo’n duitslandganger. Met de middelbare school een keer geweest, dat was het wel :P
pi_204651996
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 07:52 schreef capricia het volgende:

Je bent echt overtuigd dat hij nucleaire wapens in gaat zetten?
Ja echt, zeer binnenkort.
  zaterdag 7 mei 2022 @ 08:05:21 #210
38496 Perrin
pi_204652002
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 08:04 schreef Za het volgende:

[..]
Toe maar, hoe breng jijzelf je laatste dagen door?
  Moderator zaterdag 7 mei 2022 @ 08:05:46 #211
236264 crew  capricia
pi_204652004
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 08:03 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
O kan wezen. Niet echt bekend in Berlijn. Ben niet zo’n duitslandganger. Met de middelbare school een keer geweest, dat was het wel :P
quote:
After the defeat of the Nazis, monuments were erected throughout Berlin to commemorate Soviet loss of life during the war.
Gewoon overal dus.
Tenzij je met je vlag op een industrieterrein wil gaan staan zwaaien.. :D
Maar ik vind het wel bijzonder. Dat er geen Oekranse vlaggen mogen. Bedoel, wie is hier nu de agressor.
Denk dat ze bang zijn dat die monumenten besmeurd en vernield worden. Ze zijn veelal in herdenking van Russen.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_204652008
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 08:05 schreef Perrin het volgende:

Toe maar, hoe breng jijzelf je laatste dagen door?
Ik zit heden op de Caribbean.
  Moderator zaterdag 7 mei 2022 @ 08:07:16 #213
236264 crew  capricia
pi_204652015
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 08:06 schreef Za het volgende:

[..]
Oh, dat doe je goed!
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 7 mei 2022 @ 08:07:25 #214
38496 Perrin
pi_204652016
quote:

[..]
Ook maar kwestie van uitstel als het hele Noordelijk halfrond weggevaagd wordt natuurlijk.
  Moderator zaterdag 7 mei 2022 @ 08:09:06 #215
236264 crew  capricia
pi_204652022
quote:

[..]
Dat gevoel had ik al.
Nou, het is afwachten. Maar dat zou een flinke escalatie betekenen. En ik vraag me af wat RL daarmee gaat opschieten. Tenzij ze ook de steun van China willen verspelen.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_204652030
quote:

[..]
het is dan ook dag van Europa, dus eu vlag uit.
  Moderator zaterdag 7 mei 2022 @ 08:11:57 #217
236264 crew  capricia
pi_204652035
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 08:11 schreef Korenfok het volgende:

[..]
het is dan ook dag van Europa, dus eu vlag uit.
Die heb ik niet.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_204652038
quote:

[..]
Ik ben net een maand terug maar had beter kunnen blijven zitten :')
pi_204652041
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 08:07 schreef Perrin het volgende:

Ook maar kwestie van uitstel als het hele Noordelijk halfrond weggevaagd wordt natuurlijk.
Dat wordt het niet.
Hij zal aanvangen met kleine tactische kernwapens.
  zaterdag 7 mei 2022 @ 08:16:06 #220
38496 Perrin
pi_204652051
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 08:12 schreef Za het volgende:

[..]
Dat wordt het niet.
Hij zal aanvangen met kleine tactische kernwapens.
Die escalatieladder is onstabiel, wat begint met een tactisch kernwapen in Oekrane kan behoorlijk snel overgaan in het verdampen van Moskou.
pi_204652056
quote:

[ twitter ]
De grote vraag is kan Rusland 800.000 soldaten mobiliseren, bewapenen, trainen, betalen en ondersteunen in het veld. Het is een ding om iets op papier te hebben. Het in de praktijk brengen is andere koek.
pi_204652058
quote:

[..]
Dat zal dan de bevestiging zijn voor de hele wereld dat hij compleet koekkoek is. Ik betwijfel of hij dat echt gaat doen, want het wordt dan meteen zo definitief h? Ik bedoel maar, hij heeft nog zoveel plannen met Europa.
pi_204652075
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 08:09 schreef capricia het volgende:

Dat gevoel had ik al.
Nou, het is afwachten. Maar dat zou een flinke escalatie betekenen. En ik vraag me af wat RL daarmee gaat opschieten. Tenzij ze ook de steun van China willen verspelen.
Voorkomen dat Finland Navo lid wordt en er voor 22 miljard aan wapens naar Oekrane wordt gestuurt.

De strijd hierover fysiek aangaan zou Rusland zoveel mensenlevens en materieel kosten, dat hij een ander pad in slaat.
Wel in een zo goed als onbevolkt strategisch gekozen gebied, de aankondiging is al geweest.
  zaterdag 7 mei 2022 @ 08:21:26 #224
38496 Perrin
pi_204652081
twitter
pi_204652086
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 08:16 schreef Perrin het volgende:

Die escalatieladder is onstabiel, wat begint met een tactisch kernwapen in Oekrane kan behoorlijk snel overgaan in het verdampen van Moskou.
Nee, niemand gaat ingrijpen zolang het geen NAVO land betreft. Dat is al bekend gemaakt.
pi_204652091
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 08:20 schreef Za het volgende:

[..]
Voorkomen dat Finland Navo lid wordt en er voor 22 miljard aan wapens naar Oekrane wordt gestuurt.
Maar dat bepaalt Putin niet. Of valt dit onder wat jij noemt zijn “alleszins redelijke eisen”?
pi_204652099
Putin is gewoon de buurman die de hele straat terroriseert maar die met intimidatie en dreigementen iedereen op afstand houdt.

Totdat het merendeel van de straat er genoeg van heeft en de agressor aanpakt.

Het is wachten tot dat moment.
pi_204652108
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 08:22 schreef Za het volgende:

[..]
Nee, niemand gaat ingrijpen zolang het geen NAVO land betreft. Dat is al bekend gemaakt.
Het maakt niet uit. Eens gebeurt het toch die massa-extinctie van "intelligent" leven.

Fermi paradox, it is the nature of intelligent life to destroy itself
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_204652111
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 08:24 schreef Spablauw214 het volgende:

Maar dat bepaalt Putin niet. Of valt dit onder wat jij noemt zijn “alleszins redelijke eisen”?
Nee dat bepaalt hij niet, maar hij heeft geen trek in tienduizenden Amerikaanse militairen gelegerd in basissen aan zijn landsgrens.
Evenmin in met swatsikas zwaaiende extremisten. Zijn eis is, een neutrale zone en dat is niet alleen redelijk maar ook in bv het belang van jou als Nederlander.
pi_204652120
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 08:28 schreef Za het volgende:

[..]
Nee dat bepaalt hij niet, maar hij heeft geen trek in tienduizenden Amerikaanse militairen gelegerd in basissen aan zijn landsgrens.
Evenmin in met swatsikas zwaaiende extremisten. Zijn eis is, een neutrale zone en dat is niet alleen redelijk maar ook in bv het belang van jou als Nederlander.
Er staan te weinig kernwapens aan zijn grenzen en dat moet heeeeeeeeeeeeeeeel rap veranderen.
pi_204652124
quote:

[..]
Wij hebben ook in zo veel dingen geen trek. Ik heb in deze hele oorlog geen trek.

Maar waar ik voor sta is dat elk land zijn eigen buitenlandkoers kan varen. Zonder naar de pijpen van Putin te hoeven dansen vanwege een of andere eenzijdig uitgeroepen invloedssfeer van Rusland.

Want als je zo redeneert zouden Duitsland en Itali zich ook met half Europa kunnen bemoeien. Die hele historische argumentatie slaat gewoon als een lul op een sluisdeur man. Wij bemoeien ons ook niet met het buitenlandbeleid van Belgi en Luxemburg.
  zaterdag 7 mei 2022 @ 08:33:13 #232
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204652132
quote:

Noem ze eens op dan?
pi_204652133
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 08:26 schreef Spablauw214 het volgende:

Putin is gewoon de buurman die de hele straat terroriseert maar die met intimidatie en dreigementen iedereen op afstand houdt.

Totdat het merendeel van de straat er genoeg van heeft en de agressor aanpakt.

Het is wachten tot dat moment.
Het is andersom, Rusland wordt van alle kanten ingesloten door vervelende buurmannen waardoor zijn positie verzwakt, en daarmee de situatie waarin twee grootmachten elkaar in evenwicht houden.

Hoe denk jij dat Amerika zou reageren wanneer Canada zich bij de Rusland zou aansluiten, en tienduizenden Russische militairen zou stationeren en Russische tanks langs de grens zouden paraderen?

En vervolgens doet Mexico hetzelfde.

Hoe zou dat verlopen denk je? 14 jaar pogen dit op diplomatieke wijze op te lossen zoals Poetin heeft geprobeerd?
pi_204652138
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 08:33 schreef Za het volgende:

[..]
Het is andersom, Rusland wordt van alle kanten ingesloten door vervelende buurmannen waardoor zijn positie verzwakt, en daarmee de situatie waarin twee grootmachten elkaar in evenwicht houden.

Hoe denk jij dat Amerika zou reageren wanneer Canada zich bij de Rusland zou aansluiten, en tienduizenden Russische militairen zou stationeren langs de grens en daarnaast Russische tanks langs de grens zouden paraderen?
De eerste alinea maakt van Rusland een slachtoffer terwijl het de agressor is. Rusland wordt helemaal niet ingesloten. De buurlanden van Rusland willen niets meer met ze te maken hebben, juist vanwege de houding en bemoeienis van de Russen.

De tweede alinea is een whataboutism en derhalve geen argument.
pi_204652151
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 08:33 schreef Za het volgende:

[..]
Noem eens zo'n vervelende buurman.
Het verwijt dat we nu krijgen is jui5dat we te afhankelijk zijn geworden van Rusland, door goede betrekkingen met ze op te bouwen en handel te drijven.

Vertel eens welk buurland op welk gebied vervelend doet naar Rusland en wat voor positie daardoor wordt verzwakt.

quote:
Hoe denk jij dat Amerika zou reageren wanneer Canada zich bij de Rusland zou aansluiten, en tienduizenden Russische militairen zou stationeren langs de grens en daarnaast Russische tanks langs de grens zouden paraderen?
In welk land paraderen tanks langs de grens van Rusland?

Verder mag Canada zelf bepalen welke politieke koers het land vaart en heeft de VS zich daar niet mee te bemoeien.
Dat landen als de VS en Rusland denken sterk genoeg te zijn om hun wil op te leggen aan omringende landen geeft ze niet het recht om dat te doen.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_204652166
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 08:27 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Het maakt niet uit. Eens gebeurt het toch die massa-extinctie van "intelligent" leven.

Fermi paradox, it is the nature of intelligent life to destroy itself
mensheid de meest efficinte en beste uitvinding- van de natuur /ooit geschapen.
pi_204652176
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 08:35 schreef Spablauw214 het volgende:

De eerste alinea maakt van Rusland een slachtoffer terwijl het de agressor is. Rusland wordt helemaal niet ingesloten. De buurlanden van Rusland willen niets meer met ze te maken hebben, juist vanwege de houding en bemoeienis van de Russen.
Waar het om gaat is, in deze landen worden Amerikaanse soldaten gestationeerd bij de duizenden. Dan ruk je dus, als VS zijnde op tot de landsgrensen van Rusland, die daar niet mee akkoord gaat omdat die ook een bevolking te beschermen heeft.

quote:
De tweede alinea is een whataboutism en derhalve geen argument.
Ik heb niets met die hype woordjes, feit is dat Amerika in dat geval onmiddellijk zou ingrijpen, keihard, en jij weet dat, en zou er ook nog begrip voor hebben wanneer ze Canada en Mexico dan ineens tot as van het kwaad uitroepen en zouden overgaan tot massieve bombardementen.
pi_204652189
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 08:38 schreef Wantie het volgende:

[..]
Het verwijt dat we nu krijgen is jui5dat we te afhankelijk zijn geworden van Rusland, door goede betrekkingen met ze op te bouwen en handel te drijven.

Vertel eens welk buurland op welk gebied vervelend doet naar Rusland en wat voor positie daardoor wordt verzwakt.
[..]

Verder mag Canada zelf bepalen welke politieke koers het land vaart en heeft de VS zich daar niet mee te bemoeien.
Dat landen als de VS en Rusland denken sterk genoeg te zijn om hun wil op te leggen aan omringende landen geeft ze niet het recht om dat te doen.
ja maar dat is geopolitiek.

*Landen verenigen zich om te kunnen verdedigen tegen een land als rusland. Ja, maar Rusland heeft recht op veiligheids garanties.
  Moderator zaterdag 7 mei 2022 @ 08:47:59 #239
236264 crew  capricia
pi_204652190
twitter

Ik ben benieuwd of ze dit echt van plan zijn. Kan me niet voorstellen. Zo diep kan dat land toch niet gezonken zijn?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_204652197
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 08:44 schreef Za het volgende:

[..]
Waar het om gaat is, in deze landen worden Amerikaanse soldaten gestationeerd bij de duizenden. Dan ruk je dus, als VS zijnde op tot de landsgrensen van Rusland, die daar niet mee akkoord gaat omdat die ook een bevolking te beschermen heeft.
[..]
Ik heb niets met die hype woordjes, feit is dat Amerika in dat geval onmiddellijk zou ingrijpen, keihard, en jij weet dat, en zou er ook nog begrip voor hebben wanneer ze Canada en Mexico dan ineens tot as van het kwaad uitroepen en zouden overgaan tot massieve bombardementen.
niet elk navoland zit de Vs en het zijn dan navo basissen, dus valt onder navo gezag en niet onder de Vs structuur.

Plus lul niet, er zijn vereniging alliantie rondom de Vs waar de Vs geen deel vanuit maakt. Maar de Vs is een goede buur, in tegenstelling tot Rusland. vs doet zijn best om de instroom van buurlanden te beperken, in tegen stelling tot Rusland die zijn best doet om zijn eigen volk binnen te houden. Zelfs russen wonen liever niet in Rusland.

echt dat berhaupt de Vs met rusland vergelijkt, als enige vorm van gelijkwaardig geeft aan hoe diep je in de propaganda draaikolk zit.
pi_204652198

550 miljoen doden kost de vernietiging van Rusland. Ik had erger verwacht. Dat is nog geen 10% van de wereldbevolking.
pi_204652199
quote:

[..]

The proof is in eating the pudding, het is geen feit. De VS doet erg veel moeite dmv economische banden buurlanden gunstig te stemmen en is daar tot nu toe succesvol in.
pi_204652201
quote:

[..]
[..]
Het gaat nu niet over de VS, Za.
  zaterdag 7 mei 2022 @ 08:49:59 #244
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_204652202
Aha het is weer tijd voor de leugens over “diplomatie”, over het feit dat Oekrane toch echt zelf deze verkrachting, deze kindermoorden, de genocide, deze misdaden tegen de menselijkheid heeft veroorzaakt?

Best bijzonder dat al die bewezen leugens wel blijven staan……
  Moderator zaterdag 7 mei 2022 @ 08:51:09 #245
236264 crew  capricia
pi_204652206
Volgens mij is de NATO toch meer op verdedigen gericht dan op aanval?
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 7 mei 2022 @ 08:52:35 #246
403588 mcmlxiv
pi_204652215
quote:

[..]
[..]
En weer leugens, pure kwaadaardige leugens.

Cuba, decennia een Sovjet vazalstaat geweest. Geen bombardementen, geen inval en al helemaal niet de verkrachtingen, de kindermoorden, de genocide die jij zo blijft verdedigen
  Moderator zaterdag 7 mei 2022 @ 08:53:46 #247
236264 crew  capricia
pi_204652219
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 08:52 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Cuba, decennia een Sovjet vazalstaat geweest. Geen bombardementen, geen inval en al helemaal niet de verkrachtingen, de kindermoorden, de genocide die jij zo blijft verdedigen
Uche uche. :+
Varkensbaai vergeten?
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 7 mei 2022 @ 08:54:29 #248
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_204652223
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 05:34 schreef Nielsch het volgende:

[..]
AH joh die 800K aan ongetrainde, inzicht missende, ongemotiveerde, onbenullige, amper bewapende en onnozele manschappen worden ook gewoon naar de tyfus geschoten.
Wat zou daar de invloed op zijn op de toch al tanende demografie als die ook nog eens afgeschoten worden?
  zaterdag 7 mei 2022 @ 08:54:57 #249
403588 mcmlxiv
pi_204652229
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 08:53 schreef capricia het volgende:

[..]
Uche uche. :+
Varkensbaai vergeten?
Bullshit, ken je geschiedenis

Varkensbaai waren Cubanen, geholpen door de Amerikanen

Hadden de Amerikanen Cuba willen de-nazifizeren dan had ze dat geen enkele moeite gekost, simpel zat.
pi_204652235
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 08:51 schreef capricia het volgende:
Dat is het ook. NATO landen kunnen buiten NATO een coalitie van de willing vormen en evt. een aanvalsoorlog starten maar dat maakt het geen NATO oorlog. Bij zo'n coalitie kunnen trouwens ook niet leden aanschuiven.
pi_204652236
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 08:51 schreef capricia het volgende:
Daar is vrijwel iedereen het over eens, behalve een paar idioten die roepen dat de NATO er is om Putin te treiteren. Nu is Putin in een hoekje gedreven en moet hij wel terugslaan. Met een genocide.

Onnavolgbaar.
  zaterdag 7 mei 2022 @ 08:57:31 #252
38496 Perrin
pi_204652241
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 08:49 schreef Confetti het volgende:

550 miljoen doden kost de vernietiging van Rusland. Ik had erger verwacht. Dat is nog geen 10% van de wereldbevolking.
En daarna nog de jarenlange nasleep waarin zowel de getroffen als de niet-getroffen landen destabiliseren. Indirect vallen er veel, veel meer slachtoffers.
  Moderator zaterdag 7 mei 2022 @ 08:57:38 #253
236264 crew  capricia
pi_204652242
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 08:54 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Bullshit, ken je geschiedenis

Varkensbaai waren Cubanen, geholpen door de Amerikanen
Een inval ja. Mogelijk gemaakt door de CIA.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_204652243
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 08:56 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Dat is het ook. NATO landen kunnen buiten NATO een coalitie van de willing vormen en evt. een aanvalsoorlog starten maar dat maakt het geen NATO oorlog. Bij zo'n coalitie kunnen zich trouwens ook niet leden aanschuiven.
Dit is waarschijnlijk precies wat er was gebeurd als Putin geen nukes had.

De NATO is geen entiteit op zichzelf dus er is geen mandaat voor een aanvalsoorlog. Hou je over de individuele leden zelf in een gelegenheidscoalitie maar dat zal dan niet onder de NATO-vlag zijn.
pi_204652244
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 08:47 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]

Ik ben benieuwd of ze dit echt van plan zijn. Kan me niet voorstellen. Zo diep kan dat land toch niet gezonken zijn?
Ik kijk er niet meer van op. Bovendien is dat waar ze goed in zijn. Smerig en vuil in hun doen en laten. En dan verontwaardigd zijn dat de rest van de wereld(nazi's!!) dat zal veroordelen.
Waar ik wel van op kijk is dat sommige lieden nog steeds begrip kunnen opbrengen voor de manier waarop dit terug in de tijd volk zijn idiote denkbeelden ten uitvoer brengt.
pi_204652247
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 08:57 schreef capricia het volgende:

[..]
De inval was gericht op het wippen van Fidel. Maar volgens mij zijn daar geen mensen bruut afgeslacht, kinderen seksueel misbruikt en hele steden in puin geschoten.
  Moderator zaterdag 7 mei 2022 @ 08:59:17 #257
236264 crew  capricia
pi_204652249
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 08:58 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
De inval was gericht op het wippen van Fidel. Maar volgens mij zijn daar geen mensen bruut afgeslacht, kinderen seksueel misbruikt en hele steden in puin geschoten.
Correct.
Ik reageerde op het woord 'inval'.

quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 08:52 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 7 mei 2022 @ 09:00:56 #258
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_204652260
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 07:51 schreef Za het volgende:

[..]

Verliezen en terugtrekken?
  zaterdag 7 mei 2022 @ 09:01:41 #259
403588 mcmlxiv
pi_204652272
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 08:57 schreef capricia het volgende:

[..]
En hoeveel Amerikaanse militairen zijn er toen precies aan land gegaan?
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 08:59 schreef capricia het volgende:

[..]
Correct.
Ik reageerde op het woord 'inval'.
[..]

Inval door CUBANEN ja!

Het is pure kwaadaardigheid om te roepen dat de Amerikanen hetzelfde zouden doen! Cuba is het bewijs dat dat niet zo is!
pi_204652297
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 08:38 schreef Wantie het volgende:

Oekraene.

quote:
Goede betrekkingen, maar in de media is al jaren een propaganda oorlog tegen Poetin gaande. U wordt geacht een hekel aan hem te hebben.

quote:
Ik heb niet gezegd dat iemand vervelend doet, maar door de uitbreiding van de NAVO de situatie waarin twee grootmachten elkaar in balans houden op gegeven moment zoek is.

Maar deze situatie wordt nu op een andere manier alsnog rechtgezet door het verdwijnen van de vanzelfsprekende gas en olie dollar.

quote:
Nergens, en dat gaat ook zo blijven.

quote:
Maar wel met landen als Irak en Afghanistan?
Saddam Hussein wenste geen dollars meer te ontvangen voor zijn olie, Ghadaffi evenmin, en zie.
Daarom gaan er nu ook voor 22 miljard dollar aan wapens naar Oekrane, als een soort humanitaire hulp eigenlijk.
  zaterdag 7 mei 2022 @ 09:05:32 #261
156981 bijdehand
bijdevoet
pi_204652300
quote:
[ twitter ]

Dan laat Poetin toch wel zien dat hij het meest zielige pisventje is van heel de wereld he
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  zaterdag 7 mei 2022 @ 09:06:38 #262
403588 mcmlxiv
pi_204652310
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 09:00 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Verliezen en terugtrekken?
Een kernoorlog beginnen en dat is dan onze schuld, want wij hebben de verkrachter, de moordenaar niet voldoende geholpen! Begrijp dat nou eens!

Waarschijnlijk was het de Russen zelfs zonder onze steun niet eens gelukt iets zinnigs in deze oorlog te bereiken, zo stom blijken ze te zijn. Maar ook dan zou Putain precies dezelfde retoriek en aanvallen geuit hebben, dat doen dictators in het nauw nou eenmaal.
  Moderator zaterdag 7 mei 2022 @ 09:06:53 #263
236264 crew  capricia
pi_204652313
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 09:01 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
En hoeveel Amerikaanse militairen zijn er toen precies aan land gegaan?
[..]
Inval door CUBANEN ja!

Het is pure kwaadaardigheid om te roepen dat de Amerikanen hetzelfde zouden doen! Cuba is het bewijs dat dat niet zo is!
Een inval ja.
Met Amerikaanse schepen en gedekt door Amerikaanse vliegtuigen. Getraind door de CIA. :D

Doen alsof de VS er niets mee te maken had...

Maar goed. Het is off topic.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_204652333
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 09:05 schreef Za het volgende:

[..]
Oekraene.
[..]
Goede betrekkingen, maar in de media is al jaren een propaganda oorlog tegen Poetin gaande. U wordt geacht een hekel aan hem te hebben.
[..]
Ik heb niet gezegd dat iemand vervelend doet, maar door de uitbreiding van de NAVO de situatie waarin twee grootmachten elkaar in balans houden op gegeven moment zoek is.

Maar deze situatie wordt nu op een andere manier alsnog rechtgezet door het verdwijnen van de vanzelfsprekende gas en olie dollar.
[..]
[..]
Saddam Hussein wenste geen dollars meer te ontvangen voor zijn olie, Ghadaffi evenmin, en zie.
Daarom gaan er nu ook voor 22 miljard dollar aan wapens naar Oekrane, als een soort humanitaire hulp eigenlijk.
Sinds de val van de Sovjet unie, is er geen tweede grootmacht, wil het niet dat meer dan de helft van die voormalige grootmacht zich aangesloten heeft bij de NAVO.

Rusland is geen grootmacht meer, maar slecht een regionale speler.
Welke balans, de navo hield rusland in balans. Want alle navo landen bij elkaar, zijn net zo groot als de Vs. en dus nog steeds 10 x de omvang van rusland.
pi_204652334
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 07:22 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
welk plan ??
Het plan van Poetin. Alles wat er tot nu toe is gebeurd in deze oorlog (en nog gaat gebeuren) is exact zo van tevoren bedacht door Poetin. Ja ook het compleet vastlopen van de aanval op Kiev, het zinken van de Moskva en nu de Russische verliezen in en rondom Kharkov. Vraag maar aan @Za.
  zaterdag 7 mei 2022 @ 09:10:44 #266
323876 michaelmoore
pi_204652336
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 09:09 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Het plan van Poetin. Alles wat er tot nu toe is gebeurd in deze oorlog (en nog gaat gebeuren) is exact zo van tevoren bedacht door Poetin. Ja ook het compleet vastlopen van de aanval op Kiev, het zinken van de Moskva en nu de Russische verliezen in en rondom Kharkov. Vraag maar aan @:Za.
o ja en Joran is onschuldig
  zaterdag 7 mei 2022 @ 09:10:48 #267
403588 mcmlxiv
pi_204652337
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 09:06 schreef capricia het volgende:

[..]
Een inval ja.
Met Amerikaanse schepen en gedekt door Amerikaanse vliegtuigen. Getraind door de CIA. :D
Aha Cubanen mochten niet geholpen worden bij de poging Castro te verdrijven! Zeg dat dan!

Aanhangers van het Cubaanse communistische paradijs, ik wist niet dat ze nog bestonden
  Moderator zaterdag 7 mei 2022 @ 09:12:06 #268
236264 crew  capricia
pi_204652344
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 09:10 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Aha Cubanen mochten niet geholpen worden bij de poging Castro te verdrijven! Zeg dat dan!

Aanhangers van het Cubaanse communistische paradijs, ik wist niet dat ze nog bestonden
Beetje flauw om meteen op de persoon te spelen, maakt je argument niet sterker.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_204652348

[ Bericht 100% gewijzigd door Za op 07-05-2022 09:17:21 ]
pi_204652350
Za, je zegt dat alle propaganda in de voorgaande jaren ervoor moest zorgen dat we een hekel kregen aan Poetin.
Ik heb nooit een hekel aan Poetin gehad. Ik vertrouwde hem niet, en daar heb je geen propaganda voor nodig, alleen gezond verstand. Verder gingen mijn gedachten niet, ik vond hem sluw en berekenend. Maar nu heb ik danig de pest aan hem gekregen. Hij heeft laten zien dat hij buiten sluw en berekenend een nietsontziende haatdragende man is. Vol van zichzelf en krankzinnige ambities, die ten koste van alles en iedereen moeten worden doorgedramd. Die man kent geen naastenliefde. En zo creer je haat.
  zaterdag 7 mei 2022 @ 09:14:01 #271
180073 superniger
90+3 Ramos
pi_204652351
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 07:58 schreef capricia het volgende:

[..]
https://www.politico.eu/a(...)morial-world-war-ii/

Geen idee. Het is natuurlijk ook hun herdenking.

[ twitter ]
De Duitsers zijn weer eens fout bezig in een oorlog.
#superniger2020
  zaterdag 7 mei 2022 @ 09:14:24 #272
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_204652353
https://9gag.com/gag/a91DYMm?

:D

Riool is stuk dus komt er een band van het leger wat muziek spelen ipv het riool te fixen
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_204652381
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 09:13 schreef Seeburg54 het volgende:
Za, je zegt dat alle propaganda in de voorgaande jaren ervoor moest zorgen dat we een hekel kregen aan Poetin.
Ik heb nooit een hekel aan Poetin gehad. Ik vertrouwde hem niet, en daar heb je geen propaganda voor nodig, alleen gezond verstand. Verder gingen mijn gedachten niet, ik vond hem sluw en berekenend. Maar nu heb ik danig de pest aan hem gekregen. Hij heeft laten zien dat hij buiten sluw en berekenend een nietsontziende haatdragende man is. Vol van zichzelf en krankzinnige ambities, die ten koste van alles en iedereen moeten worden doorgedramd. Die man kent geen naastenliefde. En zo creer je haat.
Dit dus, denk dat de meeste Nederlanders tot MH17 het allemaal wel prima vonden wat deze man deed. Daarna is men zich meer gaan verdiepen in Rusland en dus ook Poetin.
  zaterdag 7 mei 2022 @ 09:18:27 #274
38496 Perrin
pi_204652385
twitter
  zaterdag 7 mei 2022 @ 09:18:48 #275
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_204652388
quote:

[..]
Rusland is groot genoeg, als hij een neutrale zone wil, dan maakt hij die maar lekker binnen de Russische grenzen hoor. Wmb bulldozert hij een strook van 25 km langs de grens plat en legt hij die vol met mijnen, antitank obstakels, bunkers en wat nog meer. Maar wel aan de Russische kant van de grens. Voor een handleiding kan hij in Noord-Korea gaan kijken.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
pi_204652390
quote:
[ twitter ]

Degenen die er echt onder zullen lijden zullen de Russische POW in Oekrane zijn. Maar daar denkt Putin toch niet aan. Die geeft alleen om zichzelf en z'n vrienden, niet om het Russische volk.
pi_204652428
Tijd voor een hele grote neutrale zone om Moskou heen, zou ik zeggen. Daar heeft de wereld pas behoefte aan.
pi_204652445
quote:

Russia prepares a POW parade for 09/05. This is where they bring Ukrainian prisoners out on the streets for Russians to jeer and throw garbage at them. A true demonstration of total disregard for Geneva Conventions

[ twitter ]

De werkelijkheid ligt iets anders:

Krim-politicoloog Balbek stelde voor om een ​​colonne van gevangenen van de strijdkrachten van Oekrane te creren voor de parade in Sebastopol.
De Krim-politicoloog Ruslan Balbek stelde voor om een ​​colonne krijgsgevangenen van de strijdkrachten van Oekrane te leiden tijdens de parade in Sebastopol op 9 mei, schrijft RIA Novosti. De expert benadrukte dat het belangrijkste doel van een dergelijke "actie" is om de hele wereld te laten zien dat de handlangers van het Kiev-regime die hun wapens neerlegden, levend en wel zijn, in tegenstelling tot Russische gevangenen.

https://news.ru/russia/po(...)na-parade-v-donecke/
pi_204652474
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 09:18 schreef nixxx het volgende:

Rusland is groot genoeg, als hij een neutrale zone wil, dan maakt hij die maar lekker binnen de Russische grenzen hoor. Wmb bulldozert hij een strook van 25 km langs de grens plat en legt hij die vol met mijnen, antitank obstakels, bunkers en wat nog meer. Maar wel aan de Russische kant van de grens. Voor een handleiding kan hij in Noord-Korea gaan kijken.
Hier zijn ooit afspraken over gemaakt bij de teruggave van Oost-Duitsland.

https://nsarchive.gwu.edu(...)estern-leaders-early
pi_204652480
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 09:23 schreef Za het volgende:

[..]

Krim-politicoloog Balbek stelde voor om een ​​colonne van gevangenen van de strijdkrachten van Oekrane te creren voor de parade in Sebastopol.
De Krim-politicoloog Ruslan Balbek stelde voor om een ​​colonne krijgsgevangenen van de strijdkrachten van Oekrane te leiden tijdens de parade in Sebastopol op 9 mei, schrijft RIA Novosti. De expert benadrukte dat het belangrijkste doel van een dergelijke "actie" is om de hele wereld te laten zien dat de handlangers van het Kiev-regime die hun wapens neerlegden, levend en wel zijn, in tegenstelling tot Russische gevangenen.

Je bent wel flink aan het escaleren met je Russische propaganda h? Wat gebeurt er eigenlijk wanneer je de door het Kremlin opgelegde targets niet haalt? :+
pi_204652492
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 09:05 schreef Za het volgende:

[..]
Oekraene.
[..]
Wat voor vervelende dingen tegen Rusland heeft Oekrane gedaan?

quote:
[..]
Tja, Trump is ook in de media afgeschilderd als een gevaarlijke idioot?

En dan?
Dat heeft niets te maken met diplomatieke betrekkingen.

quote:
Even los van dat na de val van de Sovjet Unie er geen sprake meer was van 2 grootmachten, jij vindt het dus normaal dat een land als Rusland anno 2022 een positie als grootmacht inneemt door andere landen op agressieve wijze zijn wil op te leggen, desnoods met een totale oorlog?

Tja, ik vind van niet.

quote:
[..]
Maar dan praat je over economische grootmacht.

quote:
[..]
Dus dat was een verkeerd argument om de oorlog in Oekrane te rechtvaardigen.

quote:

Vind jij van wel?

quote:
Saddam Hussein wenste geen dollars meer te ontvangen voor zijn olie,
Welke olie?
Irak had te maken met een olie embargo.

Wat veel mensen zijn vergeten is dat Saddam in Irak een oorlog tegen zijn eigen bevolking voerde, dat minderheidsgroepen in het noorden en zuiden continu werden aangevallen, dat er een nofly zone boven Irak was die steeds minder houdbaar werd en de VS naarstig op zoek was naar een oplossing uit die impasse.

quote:
Ghadaffi evenmin, en zie.
De EU betaalt Russisch gas in Euro's.
Wanneer valt de VS ons land binnen?

quote:
Nee, die gaan naar Oekrane om Rusland te verzwakken.
  Moderator zaterdag 7 mei 2022 @ 09:28:58 #282
236264 crew  capricia
pi_204652503
quote:

[..]

Het rondparaderen van krijgsgevangenen is verboden door de Geneevse Conventie.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_204652510
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 09:17 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Dit dus, denk dat de meeste Nederlanders tot MH17 het allemaal wel prima vonden wat deze man deed. Daarna is men zich meer gaan verdiepen in Rusland en dus ook Poetin.
Zeker. Door de MH17 besefte ik dat Poetin een ware ellendeling was, en Russen over het algemeen een stuk gevoellozer waren dan goed voor een mens is. Want deze daad was niet weg te praten, wat Poetin overigens zonder enige emoties deed. Gewoon alles blijven ontkennen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Seeburg54 op 07-05-2022 09:54:57 ]
  zaterdag 7 mei 2022 @ 09:31:14 #284
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_204652526
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 09:26 schreef Za het volgende:

[..]

Volgens jouw bron niet. Overigens heeft de Navo wel zijn troepen in West Europa gehouden totdat Rusland Oekrane binnen viel in 2014.

Zijn keuzes zorgen er steeds voor dat hij meer ipv minder Navo troepen aan zijn grenzen krijgt.
Die man weet zichzelf elke keer zo hard in zijn voet te schieten. De VS was eindelijk weer troepen uit Europa aan het halen totdat hij met zijn domme plan kwam.
pi_204652528
quote:

[..]

Maar wat vind jij ervan, dat oorlogsgevangen tijdens een parade worden tentoongesteld?
pi_204652538
Kortom mijn beste Za, voordat Poetin allerlei wreedheden uithaalde was er toch nog wel een soort van respect. Dat is nu weg, en dat heeft hij zelf veroorzaakt, tegen deze daden is geen westerse propaganda opgewassen.
  zaterdag 7 mei 2022 @ 09:34:17 #287
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_204652555
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 09:26 schreef Za het volgende:

[..]

Gorbatsjov heeft zelf al gezegd dat dat geen harde uitonderhandeld toezegging was. En dan nog, voel je je bedreigd, dan regel je je verdediging maar lekker in je eigen land. Niemand heeft het recht om een ander land te bezetten/bezitten of te dwingen iets te doen zodat hij zich veiliger voelt.

In een wereld met ICBMs en megaton atoomwapens is het sowieso onzin.
pi_204652571
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 09:31 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Volgens jouw bron niet. Overigens heeft de Navo wel zijn troepen in West Europa gehouden totdat Rusland Oekrane binnen viel in 2014.

Zijn keuzes zorgen er steeds voor dat hij meer ipv minder Navo troepen aan zijn grenzen krijgt.
Die man weet zichzelf elke keer zo hard in zijn voet te schieten. De VS was eindelijk weer troepen uit Europa aan het halen totdat hij met zijn domme plan kwam.
Ja,dat is juist het maffe.
Overal zie je Russische voorstanders praten over hoe de NAVO bezig was Rusland inte sluiten, terwijl de NAVO zelf inmiddels zover in verval was de Trump de VS uit de NAVO wilde trekken...
Verder is het al jaren de wens van de VS om zich uit Europa terug te trekken en roept Washington al jaren dat Europa moet leren zichzelf te verdedigen, ipv zo zwaar te leunen op hun grote broer.
Dat dit voorbij gaat aan de Russen is op zich wel te begrijpen. Die krijgen een eenzijdig beeld van dit alles via de staatsmedia.
Maar dat er mensen in het westen zijn die de Russische doctrine over de NAVO volgen verbaast mij...
pi_204652572
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 09:09 schreef Korenfok het volgende:

Ik vermoed dat deze gedachte van de westerse wereld naar Rusland juist de reden is om de wereld kapot te nuken voor Rusland.
Vakman pur sang
pi_204652619
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 09:28 schreef capricia het volgende:

[..]
Het is ook te absurd voor woorden. Dat iemand daar achter gaat staan...

En nogal paradoxaal.
Laten zien dat je gevangenen respectvol behandelt door ze tentoon te stellen op een overwinningsparade...
pi_204652621
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 09:28 schreef capricia het volgende:

[..]
Het deporteren van mensen onder dwang ook en daar trekken zich ook al twee maanden niets van aan.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  Moderator zaterdag 7 mei 2022 @ 09:43:03 #292
236264 crew  capricia
pi_204652630
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 09:41 schreef Wantie het volgende:

[..]
Het is ook te absurd voor woorden. Dat iemand daar achter gaat staan...

En nogal paradoxaal.
Laten zien dat je gevangenen respectvol behandelt door ze tentoon te stellen op een overwinningsparade...
Inderdaad.
Er zijn genoeg andere manieren om aan te tonen dat je gevangen goed behandelt. Het is een kul-argument.
Dus je overtreedt de Geneevse Conventie om aan te tonen dat je ze goed behandelt... :')
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_204652656
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 09:36 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ik vermoed dat deze gedachte van de westerse wereld naar Rusland juist de reden is om de wereld kapot te nuken voor Rusland.
Meer dat een dictatuur een vijandbeeld nodig heeft om te overleven.
Bij een ontspannen land als Rusland gaat het opvallen dat landen die democratischer zijn meer en meer gelijkwaardige welvaart voor het hele land hebben dan in Rusland het geval is.
Een westers georinteerde Oekraene die uiteindelijk de corruptie en politieke onrust weet te beteugelen stelt een voorbeeld richting de Russische bevolking.
pi_204652670
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 09:42 schreef Aether het volgende:

[..]
Het deporteren van mensen onder dwang ook en daar trekken zich ook al twee maanden niets van aan.
Klopt, maar dit werd gebruikt als argument om te laten zien hoe goed Rusland de krijgsgevangenen behandelt.
En dat is meer dan absurd.
  zaterdag 7 mei 2022 @ 09:49:16 #295
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_204652690
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 09:18 schreef nixxx het volgende:

[..]
Ze hebben de blauwdrukken van de Antifaschistischer Schutzwall vast ook nog wel ergens rondslingeren.
  zaterdag 7 mei 2022 @ 09:50:03 #296
403588 mcmlxiv
pi_204652699
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 09:12 schreef capricia het volgende:

[..]
Beetje flauw om meteen op de persoon te spelen, maakt je argument niet sterker.
Jij maakt valse vergelijkingen op basis van dingen die ruim 60 jaar geleden gebeurd zijn als verdediging van wat Rusland vandaag doet. Daarbij doe je net alsof dit ook maar enigszins vergelijkbaar is terwijl je verdomd goed weet dat dit een inval door Cubaanse ballingen was met Amerikaanse hulp.

Amerika heeft zelf geen inval in Cuba gedaan, laat staan gemoord en verkracht. Amerika heeft USSR vazalstaat Cuba ruim 40 jaar naast zich laten bestaan.

Kortom, bullshit over Amerikanen die hetzelfde zouden doen met buurlanden zijn kwaadaardige leugens om een moordende fascistische dictator te verdedigen.
  zaterdag 7 mei 2022 @ 09:52:04 #297
403588 mcmlxiv
pi_204652709
quote:

[..]

Ik neem aan dat de Oekranse krijgsgevangenen achter de overlevenden van de cruiser Moskou zullen lopen?
pi_204652736
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 09:09 schreef Korenfok het volgende:

Rusland bezit samen met de VS 90% van alle kernwapens, waarvan Rusland het merendeel.

Evenmin heeft Rusland een staatsschuld van $ 29.970.475.464.806 zoals de VS.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')