abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204650733
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 23:23 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
[..]
De avondklok in NL alleen was voor vele van hun voldoende om NL de meest erge dictatuur ooit te noemen.
Met een Jodenster op protesteren tegen corona beleid 🤢🤮. Nou dan zouden ze in theorie tegen Poetin met het halve heelal op hun jas moeten demonstreren, denk het niet
  zaterdag 7 mei 2022 @ 00:12:17 #152
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_204651110
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 22:36 schreef capricia het volgende:

[..]
Maar is er ook handel in, nee toch? Lijkt me een kunstmatige koers.
Een rente van 20% lijkt me ook desastreus voor je economie. :{
[..]

In de verste verte geen economisch expert hier, dus ik weet niet of het volgende klopt. Dit is echter hoe ik e.e.a. interpreteer dat ik op verschillende plekken heb gelezen sinds enige tijd: het schijnt dat Rusland de afgelopen jaren zijn goudvoorraden enorm heeft verhoogd. Ze hebben zich na 2014 wel degelijk voorbereid op zwaardere sancties als reactie op toekomstige operaties. De roebel wordt dus (deels) ondersteund door goud, dus ik vraag me af in welke mate die koers kunstmatig is.

Het petrodollar-verhaal dat al sinds de invasie wordt geschetst, lijkt toch wel concrete vormen aan te nemen: uit SWIFT gegooid worden, olie-/gasleveringen stoppen, daarna eisen om in roebels/yuans i.p.v. dollars te worden betaald indien je wilt dat de leveringen worden hervat, een eigen Russisch/Chinees internationaal betaalsysteem implementeren. Indien andere grote olieproducerende landen daardoor ook besluiten van de dollar af te stappen als valuta voor olietransacties, zou die munt enorm in waarde dalen.

De VS heeft triljoenen dollars gecreëerd, waar geen enkele fysieke waarde meer tegenover staat, maar alleen nog de handel in grondstoffen en de status als wereldreservemunt. Wordt er echter niet meer in dollars afgerekend, daalt de munt enorm in waarde en zitten allerlei centrale banken ter wereld met een voorraad dollars die steeds minder waard wordt. Als zij dan besluiten om hun dollars massaal te dumpen om het verlies te beperken, stort de koers nog verder in. En dan zijn de rollen qua economische macht dus ineens volledig omgedraaid.

Nogmaals: met mijn zeer beperkte inzicht in globale economie en valutamarkten is dit wat ik er een beetje uit kan opmaken. Misschien klopt er helemaal geen fuck van hoe ik het interpreteeer en indien het wel enigszins in de buurt komt, is het ook geen vaststaand scenario.
  zaterdag 7 mei 2022 @ 00:21:58 #153
117098 Hathor
Effe niet
pi_204651167
Poetin gooit een complete generatie Russische jongeren door de gehaktmolen, er er zitten hier op dit forum, werkelijk waar, lieden die hem lopen te verdedigen. _O-
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_204651196
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 00:12 schreef Repentless het volgende:

[..]
In de verste verte geen economisch expert hier, dus ik weet niet of het volgende klopt. Dit is echter hoe ik e.e.a. interpreteer dat ik op verschillende plekken heb gelezen sinds enige tijd: het schijnt dat Rusland de afgelopen jaren zijn goudvoorraden enorm heeft verhoogd. Ze hebben zich na 2014 wel degelijk voorbereid op zwaardere sancties als reactie op toekomstige operaties. De roebel wordt dus (deels) ondersteund door goud, dus ik vraag me af in welke mate die koers kunstmatig is.

Het petrodollar-verhaal dat al sinds de invasie wordt geschetst, lijkt toch wel concrete vormen aan te nemen: uit SWIFT gegooid worden, olie-/gasleveringen stoppen, daarna eisen om in roebels/yuans i.p.v. dollars te worden betaald indien je wilt dat de leveringen worden hervat, een eigen Russisch/Chinees internationaal betaalsysteem implementeren. Indien andere grote olieproducerende landen daardoor ook besluiten van de dollar af te stappen als valuta voor olietransacties, zou die munt enorm in waarde dalen.

De VS heeft triljoenen dollars gecreëerd, waar geen enkele fysieke waarde meer tegenover staat, maar alleen nog de handel in grondstoffen en de status als wereldreservemunt. Wordt er echter niet meer in dollars afgerekend, daalt de munt enorm in waarde en zitten allerlei centrale banken ter wereld met een voorraad dollars die steeds minder waard wordt. Als zij dan besluiten om hun dollars massaal te dumpen om het verlies te beperken, stort de koers nog verder in. En dan zijn de rollen qua economische macht dus ineens volledig omgedraaid.

Nogmaals: met mijn zeer beperkte inzicht in globale economie en valutamarkten is dit wat ik er een beetje uit kan opmaken. Misschien klopt er helemaal geen fuck van hoe ik het interpreteeer en indien het wel enigszins in de buurt komt, is het ook geen vaststaand scenario.
je weet hoop ik dat VS meer goud heeft dan welk land ter wereld, dat Italië ook veel meer goed voorraden heeft als rusland en de eurozone meer goud heeft dan Amerika en Rusland samen. Plus dat los van de VS zijn eigen voorraad, ook het meeste goud ter wereld in de Vs opgeslagen ligt.

Countries With the Largest Gold Reserves in the World

As of March 2022, these five countries have the largest gold reserves:1

1. United States: 8,133.5 tons. During the height of the Bretton Woods system of international exchange, when the U.S. offered to house and protect other countries' gold in exchange for dollars, it was reported that between 90% and 95% of the entire world's gold reserves lay in American vaults.3 Decades later, the U.S. still holds the most. Gold makes up over 75% of its foreign reserves.

2. Germany: 3,359.1 tons. Germany keeps its gold reserves in the Deutsche Bundesbank in Frankfurt am Main, the U.S. Federal Reserve Bank branch in New York, and the Bank of England in London.4

3. Italy: 2,451.8 tons. The eurozone crisis led some to call for Italy's government to sell some of its gold reserves to raise funds, but no such plans ever materialized.

4. France: 2,436.5 tons. Former President of France Charles de Gaulle was partially responsible for the collapse of the Bretton Woods system when he called the U.S. bluff and began actually trading dollars in for gold from the Fort Knox reserves.

Then-president Richard Nixon, who knew that the fixed rate of $35 per gold ounce was too low, eventually was forced to take the U.S. off the gold standard, ending the dollar's automatic convertibility into gold.2

5. Russia: 2,301.6 tons. Russia overtook China as the fifth-largest holder of the yellow metal in 2018.5 Russia's increase in its gold stores was seen as an attempt to diversify beyond American investments. Russia mainly sold U.S. Treasury bonds to buy the bullion.

The U.S. continues to safeguard gold belonging to other countries. The Federal Reserve Bank of New York is the custodian of gold owned by foreign governments, foreign central banks, and official international organizations

6
Where Is the World's Largest Known Stockpile of Gold?

In the U.S. within a vault at the Federal Reserve Bank of New York. It is known to contain the largest amount of gold in the world.

bron.

Dus je hele rusland koopt goud verhaal en dat proberen te koppelen aan een zogenaamde gezonde supprt en mogelijk dominantie van de roebel, kunnen we ook naar het land der Russische propaganda verwijzen lijkt me.

Over je wens met de petrodollar, zou ik gewoon niet al te veel pro Russische / anti westerse informatie lezen. Het is erg wens denken in plaats van een serieuze analyse.
pi_204651211
Vandaag las ik twee lange Twitter threads:
https://twitter.com/kamilkazani/status/1516162437455654913
https://twitter.com/UAgainstTyranny/status/1507423422917267456

En mijn conclusie was dat de Russen op een heel ander niveau zitten. Die mobilisatie gaat ongetwijfeld komen. Een tactische kermbommetje is ook goed mogelijk. En wat gaan we dan doen?

Als alleen al een mobilisatie in Rusland komt, dan moeten we in het Westen in een rotgang onze defensie op orde brengen. Als Rusland wordt gemobiliseerd en in oorlogsmodus wordt gebracht, hoe kunnen we hen daar weer uithalen? Hoe komen ze terug naar de grond als ze zo opgepompt worden? Wat een kutzooi. -O-
  zaterdag 7 mei 2022 @ 00:36:38 #156
117098 Hathor
Effe niet
pi_204651251
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 00:28 schreef Jojoke het volgende:

En mijn conclusie was dat de Russen op een heel ander niveau zitten. Die mobilisatie gaat ongetwijfeld komen. Een tactische kermbommetje is ook goed mogelijk. En wat gaan we dan doen?

Als alleen al een mobilisatie in Rusland komt, dan moeten we in het Westen in een rotgang onze defensie op orde brengen. Als Rusland wordt gemobiliseerd en in oorlogsmodus wordt gebracht, hoe kunnen we hen daar weer uithalen? Hoe komen ze terug naar de grond als ze zo opgepompt worden? Wat een kutzooi. -O-
Wij ook mobiliseren dan, trek je ouwe joggingbroek maar vast uit en ga met je dikke reet een paar blokjes joggen om alvast in vorm te komen Joke. o|O
pi_204651292
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 00:36 schreef Hathor het volgende:

[..]
Wij ook mobiliseren dan, trek je ouwe joggingbroek maar vast uit en ga met je dikke reet een paar blokjes joggen om alvast in vorm te komen Joke. o|O
We zullen het samen moeten doen, Hat o|O Oorlogsmodus, here we come.
  zaterdag 7 mei 2022 @ 00:45:43 #158
117098 Hathor
Effe niet
pi_204651304
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 00:43 schreef Jojoke het volgende:

[..]
We zullen het samen moeten doen, Hat o|O Oorlogsmodus, here we come.
Mijn eerste reactie was meteen een foxhole graven, maar dat gaat een beetje stroef op twee hoog. :'(
pi_204651439
Wagner denkt 800.000 soldaten nodig te hebben om de oorlog te winnen. Anders verliest Rusland de oorlog.

Wat gaat NAVO doen als Rusland 800.000 soldaten mobiliseert? De NAVO gaat Rusland deze oorlog niet laten winnen en gaat dan zeker met een tegenreactie komen.

twitter
pi_204651446
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 00:17 schreef DDDDDaaf het volgende:

Ook voor jou: vervelend hè, dat de enigen die jullie pro Kremlin propaganda als zoete koek slikken andere "kritische denkers" uit het wappiekamp zijn. ;(
Ik zie de anti Russia groep als niet al te snugger.
Bereid hun welvaart en die van anderen (waaronder Oekrainers) op te geven, de vrede waarin ze leven, alles.

Men stort zich vrijwillig en vol passie in de grootste economische en energiecrisis die we ooit gekend hebben, en dat na 2 jaar covid.
Voor tientallen miljarden aan munitie die kant op, een conflict zover escaleren dat volgende week de eerste kernkoppen worden afgevuurd.

Alles van de NOS en RTL Boulevard als zoete koek slikken, Poetin is evil, Marco B een misbruiker van een geestelijk beperkt kind, met een vaccin bescherm je anderen, Irak had kernwapens, mondkapjes werken niet maar je kreeg wel een boete zonder, Rutte: doet u maar een sok voor uw mond terwijl met u met uw booster gebruik maakt van het OV.

En dan anderen wappies noemen. Het is duidelijk projectie gebleken, de echte wappies zijn de wappie roepers, mocht je je van dit soort termen willen bedienen uiteraard.
  zaterdag 7 mei 2022 @ 01:20:00 #161
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2026/2027
pi_204651465
:|W
  zaterdag 7 mei 2022 @ 01:20:08 #162
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_204651466
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 00:26 schreef Korenfok het volgende:

[..]
je weet hoop ik dat VS meer goud heeft dan welk land ter wereld, dat Italië ook veel meer goed voorraden heeft als rusland en de eurozone meer goud heeft dan Amerika en Rusland samen. Plus dat los van de VS zijn eigen voorraad, ook het meeste goud ter wereld in de Vs opgeslagen ligt.

Countries With the Largest Gold Reserves in the World

As of March 2022, these five countries have the largest gold reserves:1

1. United States: 8,133.5 tons. During the height of the Bretton Woods system of international exchange, when the U.S. offered to house and protect other countries' gold in exchange for dollars, it was reported that between 90% and 95% of the entire world's gold reserves lay in American vaults.3 Decades later, the U.S. still holds the most. Gold makes up over 75% of its foreign reserves.

2. Germany: 3,359.1 tons. Germany keeps its gold reserves in the Deutsche Bundesbank in Frankfurt am Main, the U.S. Federal Reserve Bank branch in New York, and the Bank of England in London.4

3. Italy: 2,451.8 tons. The eurozone crisis led some to call for Italy's government to sell some of its gold reserves to raise funds, but no such plans ever materialized.

4. France: 2,436.5 tons. Former President of France Charles de Gaulle was partially responsible for the collapse of the Bretton Woods system when he called the U.S. bluff and began actually trading dollars in for gold from the Fort Knox reserves.

Then-president Richard Nixon, who knew that the fixed rate of $35 per gold ounce was too low, eventually was forced to take the U.S. off the gold standard, ending the dollar's automatic convertibility into gold.2

5. Russia: 2,301.6 tons. Russia overtook China as the fifth-largest holder of the yellow metal in 2018.5 Russia's increase in its gold stores was seen as an attempt to diversify beyond American investments. Russia mainly sold U.S. Treasury bonds to buy the bullion.

The U.S. continues to safeguard gold belonging to other countries. The Federal Reserve Bank of New York is the custodian of gold owned by foreign governments, foreign central banks, and official international organizations

6
Where Is the World's Largest Known Stockpile of Gold?

In the U.S. within a vault at the Federal Reserve Bank of New York. It is known to contain the largest amount of gold in the world.

bron.
Heb ik gezegd dat Rusland het meeste goud heeft? Nee. Het gaat toch om de grootte van je geldvoorraad t.o.v. je hoeveelheid goud? Van al het geld dat in de wereld in omloop is, is zo'n 60% US dollar. Als het klopt wat ik gevonden heb, is zo'n 3% Roebel. De goudvorraad van de VS is dus 3,5 x groter dan die van Rusland, maar daarvoor is er dus wel 20 x meer valuta in omloop.

quote:
Dus je hele rusland koopt goud verhaal en dat proberen te koppelen aan een zogenaamde gezonde supprt en mogelijk dominantie van de roebel, kunnen we ook naar het land der Russische propaganda verwijzen lijkt me.
Ik geef slechts een interpretatie van een theorie weer die ik op verschillende plekken heb gelezen.

quote:
Over je wens met de petrodollar, zou ik gewoon niet al te veel pro Russische / anti westerse informatie lezen. Het is erg wens denken in plaats van een serieuze analyse.
Ja, dat is echt mijn wens m.b.t. de petrodollar. Ik hoop vurig dat de westerse economie in elkaar stort, mijn geld waardeloos wordt en ik de luxe die ik gewend ben moet inruilen voor een armoedig bestaan. Ontzettend veel zin in. :') Man man man, wat schiet ik daar in hemelsnaam mee op?
  zaterdag 7 mei 2022 @ 01:20:12 #163
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_204651467
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 01:11 schreef polderturk het volgende:
Wagner denkt 800.000 soldaten nodig te hebben om de oorlog te winnen. Anders verliest Rusland de oorlog.

Wat gaat NAVO doen als Rusland 800.000 soldaten mobiliseert? De NAVO gaat Rusland deze oorlog niet laten winnen en gaat dan zeker met een tegenreactie komen.

[ twitter ]
Wagner mag ook even uitleggen hoe die 800k manschappen bevoorraad, bewapend en aangestuurd gaan worden. Als ze dat nu al niet voor elkaar krijgen met 100k manschappen, hoe gaan ze dat dan doen met 800k?

Oftewel dat wordt niets.
pi_204651470
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 01:13 schreef Za het volgende:

[..]
Ik zie de anti Russia groep als niet al te snugger.
Bereid hun welvaart en die van anderen (waaronder Oekrainers) op te geven, de vrede waarin ze leven, alles.

Men stort zich vrijwillig en vol passie in de grootste economische en energiecrisis die we ooit gekend hebben, en dat na 2 jaar covid.
Voor tientallen miljarden aan munitie die kant op, een conflict zover escaleren dat volgende week de eerste kernkoppen worden afgevuurd.

Alles van de NOS en RTL Boulevard als zoete koek slikken, Poetin is evil, Marco B een misbruiker van een geestelijk beperkt kind, met een vaccin bescherm je anderen, Irak had kernwapens, mondkapjes werken niet maar je kreeg wel een boete zonder, Rutte: doet u maar een sok voor uw mond terwijl met u met uw booster gebruik maakt van het OV.

En dan anderen wappies noemen. Het is duidelijk projectie gebleken, de echte wappies zijn de wappie roepers, mocht je je van dit soort termen willen bedienen uiteraard.
Hard gelachen. Wederom.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_204651473
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 01:11 schreef polderturk het volgende:

[ twitter ]
Fake.
Het woord oorlog wordt niet gebruikt in Rusland.
Dat hele bericht sowieso :')
pi_204651475
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 01:20 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Wagner mag ook even uitleggen hoe die 800k manschappen bevoorraad, bewapend en aangestuurd gaan worden. Als ze dat nu al niet voor elkaar krijgen met 100k manschappen, hoe gaan ze dat dan doen met 800k?

Oftewel dat wordt niets.
Tuurlijk niet. Het zijn corrupte prutsers. Het enige wat ze kunnen is dreigen met nukes.
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_204651485
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 01:22 schreef Za het volgende:

[..]
Fake.
Het telegram kanaal wordt gerund door Wagner.
pi_204651493
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 01:20 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]

Oftewel dat wordt niets.
Misschien willen ze een oorlog WWII style met human waves en twee wapens voor één soldaat.
pi_204651525
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 01:27 schreef polderturk het volgende:

Het telegram kanaal wordt gerund door Wagner.
Het is gewoon onzin beste man.
pi_204651533
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 01:20 schreef Repentless het volgende:

[..]
Heb ik gezegd dat Rusland het meeste goud heeft? Nee. Het gaat toch om de grootte van je geldvoorraad t.o.v. je hoeveelheid goud? Van al het geld dat in de wereld in omloop is, is zo'n 60% US dollar. Als het klopt wat ik gevonden heb, is zo'n 3% Roebel. De goudvorraad van de VS is dus 3,5 x groter dan die van Rusland, maar daarvoor is er dus wel 20 x meer valuta in omloop.

Nee, want daardoor is Russische goud niet heel boeiend, aangezien de enige economieën die geld hebben om echt het goud om te zetten harde valuta, zijn tevens die landen die bijna de hele goud voorraad beheren. Dus wie koopt dat Russische goud, en waarmee kopen ze het? en waarmee gaat rusland dan dingen kopen. uiteindelijk komt hij toch uit de euro en dollar. Rusland heeft meeste geld in euro's ipv dollars.

ten tweede de waarde van een valuta is gekoppeld aan de productiviteit van een land. Geld is gewoon een waarde middel en een interim ruilmiddel. Goud is alleen een vorm van waarde stalling. Die waarde is sterk bepaald aan de stalling. Op moment Russen echt hun roebels om kunnen wisselen voor goud, zul je zien dat er hyperinflatie optreed, zowel in goud als in roebels. Want hier zit dus de adder, Russen en de rest van wereld (belangrijker misschien nog wel) kunnen nog steeds niet vrij hun roebels om wisselen voor goud. dus de koers van de Roebel zegt niet zoveel. Hierom is er dus die fictieve 20% rente, zodat russen niet gaan wisselen (wat ze niet kunnen, maar zo lijkt het een beetje een zoethouder). Hier komt dus bij dat de roebel zelf bijna geen productieve waarde heeft, dit is waar Capicina en ik over spraken netM De dollar heeft een hele grote productieve waarde (alle bedrijvigheid van een land nationaal als internationaal). hierom is het goud verhaal dus eerder propaganda dan echt logisch.

edit: omgekeerde wat nu gebeurtwas in Zwitserland, daar er rentes van -40% toen Nixon van de goudkoers afstapte, dit hebben ze toen gedaan om te voorkomen dat alle handelaren en speculanten massaal zw francs gingen opkopen en stallen, om de transitie periode van de dollar, af te wachten en dan massaal weer dollars etc te kopen, waardoor er dus hyperinflatie zou ontstaan.

quote:
[..]
Ik geef slechts een interpretatie van een theorie weer die ik op verschillende plekken heb gelezen.
[..]
Ja, dat is echt mijn wens m.b.t. de petrodollar. Ik hoop vurig dat de westerse economie in elkaar stort, mijn geld waardeloos wordt en ik de luxe die ik gewend ben moet inruilen voor een armoedig bestaan. Ontzettend veel zin in. :') Man man man, wat schiet ik daar in hemelsnaam mee op?
Je schiet er mee op dat de westerse wereld orde en liberale wokische manier van leven uit elkaar valt.

[ Bericht 2% gewijzigd door Korenfok op 07-05-2022 02:08:03 ]
pi_204651549
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 01:44 schreef Za het volgende:

[..]
Het is gewoon onzin beste man.
twitter
pi_204651558
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 01:48 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Nee, want daardoor is Russische goud niet heel boeiend, aangezien de enige economieën die geld hebben om echt het goud om te zetten harde valuta, zijn tevens die landen die bijna de hele goud voorraad beheren. Dus wie koopt dat Russische goud, en waarmee kopen ze het? en waarmee gaat rusland dan dingen kopen. uiteindelijk komt hij toch uit de euro en dollar. Rusland heeft meeste geld in euro's ipv dollars.

ten tweede de waarde van een valuta is gekoppeld aan de productiviteit van een land. Geld is gewoon een waarde middel en een interim ruilmiddel. Goud is alleen een vorm van waarde stalling. Die waarde is sterk bepaald aan de stalling. Op moment Russen echt hun roebels om kunnen wisselen voor goud, zul je zien dat er hyperinflatie optreed, zowel in goud als in roebels. Want hier zit dus de adder, Russen kunnen nog steeds niet vrij hun roebels om wisselen voor goud. dus zegt niet zoveel. Hierom is er dus die fictieve 20% rente, zodat russen niet gaan wisselen. Hier komt dus bij dat de roebel zelf bijna geen productieve waarde heeft, dit is waar Capicina en ik over spraken netM De dollar heeft een hele grote productieve waarde (alle bedrijvigheid van een land nationaal als internationaal). hierom is het goud verhaal dus eerder propaganda dan echt logisch.
[..]
Je schiet er mee op dat de westerse wereld orde en liberale wokische manier van leven uit elkaar valt.
Nee dat gaat echt niet gebeuren. En termen als 'woke' geeft al aan dat dat geen argument is.
pi_204651562
Het is ook een clash der tijdperken en culturen, de Russen haten onze verwijfde manier van leven en lachen om het feit dat wij zwakken een stem geven, zie de denkbeelden van Zaldostanov en Doegin.
graag verwijderen
  zaterdag 7 mei 2022 @ 02:13:33 #174
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_204651569
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 01:48 schreef Korenfok het volgende:
Right. :') Zelfs als dat al zo zou zijn: op dat punt komen we dan vanzelf wel weer uit.
  zaterdag 7 mei 2022 @ 02:14:37 #175
77531 Grrrrrrrr
*PURRRRR*
pi_204651570
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 02:05 schreef UitStraling het volgende:
Het is ook een clash der tijdperken en culturen, de Russen haten onze verwijfde manier van leven en lachen om het feit dat wij zwakken een stem geven, zie de denkbeelden van Zaldostanov en Doegin.
Het lullige voor de Russen is dan wel dat die 'verwijfden en zwakken' het 100x beter doen dan de Russen zelf met hun achterlijke 'cultuur'. :X

Het is dat ze een gigantisch arsenaal aan nukes hebben, anders hadden we daar al lang ingegrepen en was Oekraïne al weer bevrijd van elke Russische invloed. Het is ook niet voor niks dat de Russen steeds dreigen met hun nucleaire arsenaal, het is het enige waar ze mee kúnnen dreigen.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_204651576
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 01:22 schreef Za het volgende:

[..]
Fake.
In Rusland weten ze niet eens wat het woord oorlog betekent! Ze zijn gewoon de puntjes op de i aan het zetten. Op een volstrekt milde manier, gezien hun redelijke eisen. En dat alles in een bevrijdingsmissie. Ondankbare mensen in Oekraïne!
Ik ben wel nieuwsgierig of ze binnenkort het woord oorlog wel gaan gebruiken. Want, tja, als je maar steeds wordt gedwarsboomd in je humanitaire missies, dan zit er weinig anders op dan maar, bijvoorbeeld, wat jou wel waarschijnlijk leek, een nuke op Finland te smijten.

Maar laten we hier vooral Poetin niet doodwensen, want dat is niet fatsoenlijk.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_204651579
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 02:05 schreef UitStraling het volgende:
Onze manier van leven is om te beginnen niet 'verwijfd', en is het zo slecht om ook de zwakken een stem geven?
  zaterdag 7 mei 2022 @ 02:23:42 #178
77531 Grrrrrrrr
*PURRRRR*
pi_204651583
quote:
2s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 02:19 schreef OllieA het volgende:

[..]
In Rusland weten ze niet eens wat het woord oorlog betekent! Ze zijn gewoon de puntjes op de i aan het zetten. Op een volstrekt milde manier, gezien hun redelijke eisen. En dat alles in een bevrijdingsmissie. Ondankbare mensen in Oekraïne!
Ik ben wel nieuwsgierig of ze binnenkort het woord oorlog wel gaan gebruiken. Want, tja, als je maar steeds wordt gedwarsboomd in je humanitaire missies, dan zit er weinig anders op dan maar, bijvoorbeeld, wat jou wel waarschijnlijk leek, een nuke op Finland te smijten.

Maar laten we hier vooral Poetin niet doodwensen, want dat is niet fatsoenlijk.
Nou ja, oorlog. Dat is allemaal onzin, de troepen van Poetert zijn gewoon een beetje aan het oefenen. Zoals ze al maanden hebben gezegd. Het "Westen was hysterisch" toen er gezegd werd dat er een aanval op handen was, en dat is natuurlijk nog steeds zo. Er is helemaal geen aanval, het is gewoon één grote oefening voor een 'speciale militaire operatie'. Die Westerse spin die de media er aan geven, niet te pruimen gewoon :{w
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_204651595
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 02:21 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Onze manier van leven is om te beginnen niet 'verwijfd', en is het zo slecht om ook de zwakken een stem geven?
Nou ja door hun boerse ogen bezien bedoel ik dan dat verwijfde, wat wij doodnormaal vinden daar zit wel een groot verschil in hoor, ik dekte een keer de ontbijttafel voor een Russisch gezin, ze keken hun ogen uit dat een man dat deed, deur openhouden, te belachelijk voor woorden, een tafelgenote miste een keer haar gang tijdens een etentje, ze waren haar vergeten dus ik stap naar de ober om dat te regelen, ik kreeg een smachtende blik alsof ik een draak had gedood, een bosje rozen vanuit het werk meenemen, wow ongelofelijk.
graag verwijderen
  zaterdag 7 mei 2022 @ 02:30:56 #180
77531 Grrrrrrrr
*PURRRRR*
pi_204651596
quote:

[..]
Ontzettend slecht, je wordt er blijkbaar een economische en militaire supermacht van, als je gekke dingen als democratie, mensenrechten, rechtsstaat en marktwerking hanteert.
pi_204651607
quote:

[..]
Nou ja, ironische is als ik de gemiddelde Poetin fan zie op tv, zijn dat juist de zwakkere die niet mee kunnen komen. Net als poetins rusland zelf, kunnen ook niet echt mee komen met de huidige wereld,
ofzo iets.
  zaterdag 7 mei 2022 @ 02:44:03 #182
77531 Grrrrrrrr
*PURRRRR*
pi_204651612
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 02:37 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Nou ja, ironische is als ik de gemiddelde Poetin fan zie op tv, zijn dat juist de zwakkere die niet mee kunnen komen. Net als poetins rusland zelf, kunnen ook niet echt mee komen met de huidige wereld,
ofzo iets.
Dat dus. Elke intellectueel weet niet hoe snel hij Rusland uit moet komen. Dan houd je vanzelf alleen de mongolen over, en dan bedoel ik niet de inwoners van het aangrenzende land :')
pi_204651617
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 02:30 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Nou ja door hun boerse ogen bezien bedoel ik dan dat verwijfde, wat wij doodnormaal vinden daar zit wel een groot verschil in hoor, ik dekte een keer de ontbijttafel voor een Russisch gezin, ze keken hun ogen uit dat een man dat deed, deur openhouden, te belachelijk voor woorden, een tafelgenote miste een keer haar gang tijdens een etentje, ze waren haar vergeten dus ik stap naar de ober om dat te regelen, ik kreeg een smachtende blik alsof ik een draak had gedood, een bosje rozen vanuit het werk meenemen, wow ongelofelijk.
Ja ok je bent echt van het padje af, sorry voor je.
pi_204651686
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 02:44 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
Dat dus. Elke intellectueel weet niet hoe snel hij Rusland uit moet komen. Dan houd je vanzelf alleen de mongolen over, en dan bedoel ik niet de inwoners van het aangrenzende land :')
Er zijn talloze intellectuelen die dictatoriale regimes en periodes hebben (moeten) doorstaan en daaronder (hebben) moeten lijden. Zeer zeker in het verleden ook in Rusland en dat is nu ook niet anders.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
  zaterdag 7 mei 2022 @ 04:39:48 #185
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_204651693
Laat Rusland maar proberen 800.000 extra soldaten op te trommelen met bijbehorende logistiek, kleding, wapens, helmen, etc.

Sowieso zal zo'n mobilisatie 6 tot 12 maanden in beslag nemen, want je moet deze mensen eerst (opnieuw) trainen.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_204651714
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 02:30 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Dat jij op een verwijfde manier de tafel dekt wil niet zeggen dat we dat allemaal zo doen.
pi_204651718
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 00:28 schreef Jojoke het volgende:

AH joh die 800K aan ongetrainde, inzicht missende, ongemotiveerde, onbenullige, amper bewapende en onnozele manschappen worden ook gewoon naar de tyfus geschoten.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 07-05-2022 05:39:53 ]
  zaterdag 7 mei 2022 @ 07:09:56 #188
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_204651849
quote:
2s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 04:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Laat Rusland maar proberen 800.000 extra soldaten op te trommelen met bijbehorende logistiek, kleding, wapens, helmen, etc.

Sowieso zal zo'n mobilisatie 6 tot 12 maanden in beslag nemen, want je moet deze mensen eerst (opnieuw) trainen.
Dat weet je bij Rusland maar niet. Ook niet of ze vervolgens helmen en wapens krijgen. Want hey, je kan dat best delen toch?
pi_204651850
quote:

Dit is allemaal onderdeel van "het plan". Snap dat dan.
  zaterdag 7 mei 2022 @ 07:22:26 #190
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_204651880
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 07:10 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Dit is allemaal onderdeel van "het plan". Snap dat dan.
welk plan ??
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_204651891
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 07:22 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
welk plan ??
Za kan dat veel beter uitleggen dan ik.
pi_204651892
https://twitter.com/DmitryOpines/status/1522251343397892096

Over dat excuus van Putin richting Israel, blijkt niet veel te kloppen.
  zaterdag 7 mei 2022 @ 07:35:41 #193
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_204651902
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 07:31 schreef theunderdog het volgende:
https://twitter.com/DmitryOpines/status/1522251343397892096

Over dat excuus van Putin richting Israel, blijkt niet veel te kloppen.
Poetin gaat dat nooit publiekelijk toegeven natuurlijk.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_204651910
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 07:35 schreef Perrin het volgende:

[..]
Poetin gaat dat nooit publiekelijk toegeven natuurlijk.
Ohja. Want het is natuurlijk heel handig om excuus aan te bieden en dan publiekelijk te zeggen dat niet te hebben gedaan..
  zaterdag 7 mei 2022 @ 07:39:29 #195
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_204651911
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 07:31 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Za kan dat veel beter uitleggen dan ik.
nou dan zal t wel wappie onzin zijn, als je zelf je eigen mening niet kan uitleggen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_204651924
twitter

Wordt die parade in Nederland ook live uitgezonden, of moeten men het doen met een samenvatting van de NOS?
pi_204651942
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 07:44 schreef Za het volgende:
[ twitter ]

Wordt die parade in Nederland ook live uitgezonden, of moeten men het doen met een samenvatting van de NOS?
Misschien is er een FvD-event ergens in den lande. Op groot scherm kijken met livecommentaar van Thierry.
  Moderator zaterdag 7 mei 2022 @ 07:51:43 #198
236264 crew  capricia
pi_204651949
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 07:44 schreef Za het volgende:
[ twitter ]

Zullen vast genoeg YT kanalen live zijn. Euronews etc.
Ik ben benieuwd of zijn toespraak grotendeels aan binnenlands of buitenlands publiek gericht is.
In Berlijn zijn op die dag zowel Oekraïnse als Russische vlaggen verboden.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_204651950
quote:

Ze gaan hier echt niet nog meer mensen en massa's materieel aan offeren.

Het is, aftellen tot wat ze wel gaan doen.
pi_204651953
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 07:49 schreef Spablauw214 het volgende:

Misschien is er een FvD-event ergens in den lande. Op groot scherm kijken met livecommentaar van Thierry.
:)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')